Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandevorst schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:12:
Heeft iemand misschien een noob guide voor YAMJ te installeren? Ik heb YAMJ GUI Config v0.43 gebruikt.

Hierbij heb ik de nmt video map aangegeven waar de video's staan, en dezelfde map om dat weer op te slaan. Echter krijg ik met geen mogelijkheid iets gevonden op de NMT. Het aanmaken duurt ook een halve seconde waardoor ik niet het gevoel heb dat deze alle films (25) gescant heeft. Ik heb het al 5 keer geprobeerd en ik kom er gewoon niet uit. Al dat html gepraat etc.. snap ik gewoon niet.

Ik lees veel en veel meer problemen icm dit programma maar ik kan gewoon geen simpele guide vinden
De YAMJ Gui config maakt alleen een paar bestandjes aan met de instellingen die jij hebt opgegeven. Het scannen van de films zelf en het aanmaken van de jukebox gebeurt als je op de My_YAMJ.cmd klikt.

Mocht je er niet uitkomen, volg deze tutorial dan even stap voor stap:
http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Kan iemand mij helpen met het probleem dat ik al eerder aangaf? Mijn PCH A-110 ziet het ISO bestand van een normale DVD niet. Het bestand staat op de harddisk van mijn PC, maar de PCH laat hem gewoon niet zien als ik er in filmmodus naar toe ga. Andere bestanden zie ik wel. Ik heb de laatste firmware.

Een tweede probleem is dat ik niet kan doorspoelen in gedownloade streams (wmv en asf). Zodra ik ergens anders dan aan het begin van de video wil afspelenm begint hij bij het begin. Time-seek? Begint bij het begin. 8x fast forward? Na loslaten van de knop begint hij weer bij het begin.

Hellup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:12
Dank u Oppie en flight_643, die tut ga ik morgen even volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

L4m0r schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:47:
[...]

Echt beter gaan zoeken dan, dit kan met anydvd of eigenlijk elke software die on-the-fly de css van de dvd kan omzeilen.
Hier lopen meerdere topics over @ networkedmediatank.com en is ook prima te vinden.
Oplossing is dus anydvd draaien.
Nou ik heb anydvd draaien hoor.. maar het lukt nog steeds niet.. heb jij het al werkend dan? hoe ga je naar de dvd speler toe.. via network en dan browser.. of netwerk en dan video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

SileX schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:39:
[...]

Ik zie je probleem al; 2 shares - dat gaat never-nooit lukken.
Ben ik niet helemaal met je eens. Je kan wel 2 shares gebruiken (of 3 of 4 whatever), maar dan zal je ze moeten mounten bij het opstarten van je NMT.

Als je een harddisk in je NMT hebt kan je het opstartscript (start_app.sh) uitbreiden met bijvoorbeeld de volgende regels:

#Mount alvast de shares
mount -t nfs 192.168.0.10:/MEDIA /opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/MEDIA
mount -t nfs 192.168.0.10:/MP3 /opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/MP3

Ik heb deze regels wel als laatst in het startup_sh gezet, het kan wel even duren voordat ze gemount zijn.

Uiteraard moet je wel eerst de shares op de NMT aangemaakt hebben, of met het handje een een map aanmaken in de directory:

/opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/[naam map]

en dan naar die map mounten in je startup-script.

Op die manier kan je ervoor zorgen dat meerdere shares gemount worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ind0mi schreef op woensdag 22 april 2009 @ 08:04:
[...]

Nou ik heb anydvd draaien hoor.. maar het lukt nog steeds niet.. heb jij het al werkend dan? hoe ga je naar de dvd speler toe.. via network en dan browser.. of netwerk en dan video?
via de browser gaat het sowieso niet werken want in die modus kan je geen video bestanden aspelen. via netwerk / video zou het moeten lukken (zelf nog nooit geprobeerd trouwens, wellicht vandaag eens doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Ik heb het opgegeven om met netwerk shares te werken, en voortaan wordt al mijn media gestreamed via http. Ik gebruik hiervoor Simese, en dit werkt zeer goed en snel. Nog geen problemen gehad hiermee. Enige nadeel dat ik zie met Simese is dat het je volledige harde schijf (of schijven) beschikbaar maakt via http. Dus zorgen voor een goede firewall is een must.
Iemand nog andere goeie http servers? Ik heb llink geprobeerd maar had soms problemen met afspelen van bepaalde bestanden. Met de tijd wil ik een NAS installeren en het ware goed als ik die server ook daar op kan installeren. Of werkt de standaard http server bij de meeste NAS'en ook voor videostreaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

is het nu ook mogelijk om via dit apparaat uitzending gemist.nl en bijvoorbeeld rtl gemist te bezoeken / bekijken?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
tbenschop2 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:14:
Kan iemand mij helpen met het probleem dat ik al eerder aangaf? Mijn PCH A-110 ziet het ISO bestand van een normale DVD niet. Het bestand staat op de harddisk van mijn PC, maar de PCH laat hem gewoon niet zien als ik er in filmmodus naar toe ga. Andere bestanden zie ik wel. Ik heb de laatste firmware.

Een tweede probleem is dat ik niet kan doorspoelen in gedownloade streams (wmv en asf). Zodra ik ergens anders dan aan het begin van de video wil afspelenm begint hij bij het begin. Time-seek? Begint bij het begin. 8x fast forward? Na loslaten van de knop begint hij weer bij het begin.

Hellup!
Is het niet toevallig een .img bestand? Dan volstaat renamen naar .iso.
Ook werken ISO's niet via MyiHome. je moet ze afspelen via smb of nfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
RoyK schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:27:
is het nu ook mogelijk om via dit apparaat uitzending gemist.nl en bijvoorbeeld rtl gemist te bezoeken / bekijken?
Ik heb het programma uitzending gemist erop staan ;) Te installeren via NMT Community Installer (programma heet iets van dutch uitzending gemist)

Werkt goed, de indeling is niet heel mooi maar werkt verder gewoon! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

NMT Community Installer? Ik heb weer wat gemist volgens mij, eens kijken wat dat is :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Marzman schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:38:
NMT Community Installer? Ik heb weer wat gemist volgens mij, eens kijken wat dat is :)
Dan heb je nogal wat gemist, ik heb torrent programma's, web services en zelfs skins geinstalleerd via dat programma. Als je via het netwerk op de NMT kan is het een kwestie van programma selecteren en installeren klikken

Overigens werkt de tut voor YAMJ inderdaad goed! :D Echter heb ik het nu gestart via het netwerk... Dit wil ik uiteraard zonder doen, hoe kan ik dit instellen? (gewoon de aangemaakte mappen en index.htm kopieren?). En ik weet niet of het daaraan ligt, maar het past absoluut níet in beeld. Ik heb een oude tv, geen hd etc.. dus het kan ook daaraan liggen.... Instelling gemist misschien?

[ Voor 31% gewijzigd door Tonkey op 22-04-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_necoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 10:08
vandevorst schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:40:
[...]

Dan heb je nogal wat gemist, ik heb torrent programma's, web services en zelfs skins geinstalleerd via dat programma. Als je via het netwerk op de NMT kan is het een kwestie van programma selecteren en installeren klikken

Overigens werkt de tut voor YAMJ inderdaad goed! :D Echter heb ik het nu gestart via het netwerk... Dit wil ik uiteraard zonder doen, hoe kan ik dit instellen? (gewoon de aangemaakte mappen en index.htm kopieren?). En ik weet niet of het daaraan ligt, maar het past absoluut níet in beeld. Ik heb een oude tv, geen hd etc.. dus het kan ook daaraan liggen.... Instelling gemist misschien?
In je moviejukebox.properties kun je een skin selecteren, dit staat standaard op /skins/default.
Dit is een skin voor HD, probeer eens default in sd te veranderen en dan de jukebox opnieuw runnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_necoo
Sangroid schreef op woensdag 22 april 2009 @ 08:16:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Je kan wel 2 shares gebruiken (of 3 of 4 whatever), maar dan zal je ze moeten mounten bij het opstarten van je NMT.

Als je een harddisk in je NMT hebt kan je het opstartscript (start_app.sh) uitbreiden met bijvoorbeeld de volgende regels:

#Mount alvast de shares
mount -t nfs 192.168.0.10:/MEDIA /opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/MEDIA

Ik heb deze regels wel als laatst in het startup_sh gezet, het kan wel even duren voordat ze gemount zijn.

Uiteraard moet je wel eerst de shares op de NMT aangemaakt hebben, of met het handje een een map aanmaken in de directory:

Hmm ik heb dit gedaan maar merk niks? is het hiermee dus ook mogelijk om meerdere libraries te gebruiken via JAMJ of denk ik verkeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Laatst online: 15:35
Kan iemand zijn ervaringen over Dynamic YAMJ/NMT server vertellen? En wie het gebruikt?
Probeer uit te zoeken waarom Dynamic YAMJ te gebruiken en waarom niet gewoon YAMJ.
Zijn 2 verschillende developers en wil weten wat jullie gebruiken.

Hoe dan ook, er komt geen HDD in mijn NMT en wil gewoon iets hebben als YAMJ. Deze komt dan op mijn NAS en ik moet ook nog even wat zoeken voor mijn muziek albums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

vandevorst schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:36:
[...]

Ik heb het programma uitzending gemist erop staan ;) Te installeren via NMT Community Installer (programma heet iets van dutch uitzending gemist)

Werkt goed, de indeling is niet heel mooi maar werkt verder gewoon! :D
kijk, top man. Hoe moet ik me dit nou eigenlijk voorstellen. Kijk je gewoon tegen een windows desktop aan net als een normale pc? en kan je nu uitzending gemist kijken door wat aan te rommelen? rtl gemist is bijvoorbeeld niet bereikbaar?

Dit wel een beetje wat ik zoek trouwens.. de mogelijkheid om een programma te bekijken die ik gemist heb of what ever.

je kan er geen tv mee opnemen denk ik heh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesudio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-08 08:19
Hoe simpel de YAMJ GUI ook hoort te zijn, toch vraag ik me af wat de juiste instellingen zijn voor mijn (eigenlijk zeer simpele) setup:

Ik heb alle films staan op de interne HD van de PCH, in de Video-map (en sommige series in subdirs).
Dit hoort in principe de meest simpele indeling te zijn, maar:

Location of your movie directory to scan: Ervan uitgaande dat ik mijn NMT HD heb gemount als Z:\ zou dit Z:\Video moeten zijn, dunkt mij. Of toch niet?

My video files are on: on the NMT's Hard Disk (is mijns inziens de enige juiste keuze).

NMT Path: file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Video (of toch iets anders?)

Location of where you want the jukebox to be stored: Ik neig toch weer naar file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Video, ware het niet dat dit ook weer niet mogelijk is.

Alle bestanden van YAMJ staan in E:\YAMJ en wil de YAMJ-index dus hebben in de Video map, zodat deze pas geopend wordt op het moment dat ik hier expliciet voor kies.
Wat doe ik hier verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_necoo
RoyK schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:24:
[...]

kijk, top man. Hoe moet ik me dit nou eigenlijk voorstellen. Kijk je gewoon tegen een windows desktop aan net als een normale pc? en kan je nu uitzending gemist kijken door wat aan te rommelen? rtl gemist is bijvoorbeeld niet bereikbaar?

Dit wel een beetje wat ik zoek trouwens.. de mogelijkheid om een programma te bekijken die ik gemist heb of what ever.

je kan er geen tv mee opnemen denk ik heh?
Mwa ik zou me er niet teveel van voorstellen...tis gewoon een witte pagina waarin je op titel of voorletter kunt zoeken van een uitzending...deze kun je dan afspelen..
Verder komt er totaal geen opmaak bij kijken en dus zit je met een witte pagina met zwarte letters en zijn de mogelijkheden verder beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
nick_necoo schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:13:
[...]

In je moviejukebox.properties kun je een skin selecteren, dit staat standaard op /skins/default.
Dit is een skin voor HD, probeer eens default in sd te veranderen en dan de jukebox opnieuw runnen ;)
Veranderd... geen verschil. Dat is toch het bestand wat in de root van de YAMJ map staat?

Nu zoek ik trouwens wel het bestand waarin alle films staan welke weergegeven moeten worden. Ik heb namelijk enkele foute films uit de jukebox map gehaald, en deze blijft hij weergeven (als een broken file)
Daarna moet ik nog alles naar de NMT zelf kopieren zodat ik dit zonder pc kan zien, welke bestanden moet ik dan precies kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_necoo
Mesudio schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:25:
Hoe simpel de YAMJ GUI ook hoort te zijn, toch vraag ik me af wat de juiste instellingen zijn voor mijn (eigenlijk zeer simpele) setup:

Ik heb alle films staan op de interne HD van de PCH, in de Video-map (en sommige series in subdirs).
Dit hoort in principe de meest simpele indeling te zijn, maar:

Location of your movie directory to scan: Ervan uitgaande dat ik mijn NMT HD heb gemount als Z:\ zou dit Z:\Video moeten zijn, dunkt mij. Of toch niet?

My video files are on: on the NMT's Hard Disk (is mijns inziens de enige juiste keuze).

NMT Path: file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Video (of toch iets anders?)

Location of where you want the jukebox to be stored: Ik neig toch weer naar file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Video, ware het niet dat dit ook weer niet mogelijk is.

Alle bestanden van YAMJ staan in E:\YAMJ en wil de YAMJ-index dus hebben in de Video map, zodat deze pas geopend wordt op het moment dat ik hier expliciet voor kies.
Wat doe ik hier verkeerd?
Location of where you want the jukebox to be stored: Locatie waar ze moeten komen te staan vanaf je PC, word dus Z:/Video

Verder ziet het er goed uit..zou heel misschien kunnen dat je bij de PCH, HARD_DISK moet vervangen door SATA_DRIVE dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_necoo
vandevorst schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:28:
[...]

Veranderd... geen verschil. Dat is toch het bestand wat in de root van de YAMJ map staat?

Nu zoek ik trouwens wel het bestand waarin alle films staan welke weergegeven moeten worden. Ik heb namelijk enkele foute films uit de jukebox map gehaald, en deze blijft hij weergeven (als een broken file)
Daarna moet ik nog alles naar de NMT zelf kopieren zodat ik dit zonder pc kan zien, welke bestanden moet ik dan precies kopieren?
Om verschil te zien moet je eigenlijk eerst de Jukebox map leeg maken die is aangemaakt, of in ieder geval alle bestanden eruit behalve de plaatjes (voor het gemak dus gewoon hele map verwijderen).

Om de Jukebox op je NMT te kopiëren moet je de 'Index.htm' en de hele map 'Jukebox' kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Sangroid schreef op woensdag 22 april 2009 @ 08:16:
[...]

#Mount alvast de shares

Vraagje:
In wat voor situatie zou iemand meer dan 1 share nodig hebben. Ik zie in jouw voorbeeld dat je 1 IP adres gebruikt.

Maar kan er niet gewoon 1 share gemount worden bijv:
\\192.168.1.1\Share
En dat onder die share de mappen:
Movies
MP3
Series

Of heeft dit te maken met het feit dat als je in het NMT menu de knoppen Video/Music/Pictures hebt dat hij niet automatisch naar de map gaat die op de share staat? Dus dat je naar de gemounte share moet gaan en zelf klikken naar de map die je wilt zien.
Kortom. of je bent er met 1 klik, of met 3?

*sorry, heb nog geen NMT, maar probeer zoveel mogelijk info te zoeken*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
tbenschop2 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:14:
ASF kan je inderdaad niet in spoelen. Is een bekend probleem en ik denk niet dat dit zomaar gefixed gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
nick_necoo schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:31:
[...]

Om verschil te zien moet je eigenlijk eerst de Jukebox map leeg maken die is aangemaakt, of in ieder geval alle bestanden eruit behalve de plaatjes (voor het gemak dus gewoon hele map verwijderen).

Om de Jukebox op je NMT te kopiëren moet je de 'Index.htm' en de hele map 'Jukebox' kopiëren.
Kijk, dat werkt goed inderdaad!!!
Nu nog zoeken hoe ik alles kloppend kan krijgen :P Moet er niet 1 text file ofzo zijn waarin alles linkt naar de jukebox map? Als ik namelijk iets uit de jukebox map verwijder blijf ik een broken file zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_necoo
vandevorst schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:38:
[...]

Kijk, dat werkt goed inderdaad!!!
Nu nog zoeken hoe ik alles kloppend kan krijgen :P Moet er niet 1 text file ofzo zijn waarin alles linkt naar de jukebox map? Als ik namelijk iets uit de jukebox map verwijder blijf ik een broken file zien...
Hmm ik geloof van niet.. het beste wat je kunt doen is alle video bestanden renamen zodat ze via IMDB goed te vinden zijn of een .NFO bestand in de map van de film te zetten met het IMDB nummer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesudio
nick_necoo schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:29:
[...]

Location of where you want the jukebox to be stored: Locatie waar ze moeten komen te staan vanaf je PC, word dus Z:/Video

Verder ziet het er goed uit..zou heel misschien kunnen dat je bij de PCH, HARD_DISK moet vervangen door SATA_DRIVE dacht ik...
Thnx, ga het vanavond eens proberen. Op zich logisch natuurlijk, gezien Z:/ relatief vanaf de pc hetzelfde betekent als file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/. Dom van me dat ik daar niet op was gekomen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

nick_necoo schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:26:
[...]

Mwa ik zou me er niet teveel van voorstellen...tis gewoon een witte pagina waarin je op titel of voorletter kunt zoeken van een uitzending...deze kun je dan afspelen..
Verder komt er totaal geen opmaak bij kijken en dus zit je met een witte pagina met zwarte letters en zijn de mogelijkheden verder beperkt.
Oke, duidelijk. Dat is wel jammer eigenlijk. Is dit gewoon een lastig onderdeel voor de machine dat ze zo iets nog niet leuk hebben opgezet? Ik zou in mijn eenvoudigheid denken aan een normale brouwser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
nick_necoo schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:58:
[...]

Hmm ik geloof van niet.. het beste wat je kunt doen is alle video bestanden renamen zodat ze via IMDB goed te vinden zijn of een .NFO bestand in de map van de film te zetten met het IMDB nummer..
Dat is misschien nog veel slimmer ;) Zeker voor als je weer gaat controleren.
Maargoed, ik heb ook een film van bijvoorbeeld guide weijers.. deze is dus niet te vinden op imdb :P Moet ik even kijken wat ik daarvan maak.

Maargoed, een nfo file maak ik aan, Bedankt voor uw hulp! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
De links zijn al eerder voorbij gekomen, maar kijk eens op de wiki voor YAMJ
http://code.google.com/p/moviejukebox/w/list
nfo files: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/NFO_Files

Wat ik meestal doe bij films die niet op IMDB staan, is een NFO aanmaken die linkt naar http://us.imdb.com/title/tt0000000/
en in dat zelfde NFO een link naar een JPG met de cover. Op die manier heb je wel mooie plaatjes in het overzicht, alleen geen info.
Je kutn ook de complete XML maken, maar dat kost me teveel tijd en daar heb ik geen zin in :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Edit: lezen is moeilijk, exact dezelfde naam als de movie directory!

[ Voor 88% gewijzigd door Tonkey op 22-04-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
peak schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:31:
[...]

Vraagje:
In wat voor situatie zou iemand meer dan 1 share nodig hebben. Ik zie in jouw voorbeeld dat je 1 IP adres gebruikt.

\\192.168.1.1\Share
Movies
MP3
Series

Of heeft dit te maken met het feit dat als je in het NMT menu de knoppen Video/Music/Pictures hebt dat hij niet automatisch naar de map gaat die op de share staat? Dus dat je naar de gemounte share moet gaan en zelf klikken naar de map die je wilt zien.

*sorry, heb nog geen NMT, maar probeer zoveel mogelijk info te zoeken*
Stel je hebt meerdere pc's waar files over verspreid staan, of een NAS met meerdere losse disken en aparte sharenamen, een pc en een nas, etc :)

Zelf gebruik ik echter mono.wrapper die doet on-demand shares mounten en unmounten:
http://www.networkedmedia...read.php?tid=17494&page=1

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
nick_necoo bedankt voor de tips, YAMJ is werkend met alle juiste informatie!!! :D

Was wat proberen enzo, maar ziet er wel prachtig uit nu :D
Briljant apparaat, blij dat ik niet voor de WD TV ben gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde geluid met de zelfde Hdd
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:05:
[...]

Ik heb dezelfde HD maar geen last van dit geluid. De mijne geeft alleen wanneer hij uit de slaapstand komt een paar klikjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:03:
Ik heb hetzelfde geluid met de zelfde Hdd

[...]
Het hoort blijkbaar bij de HDD (ecogreen f2). Ik heb hem hier ook nogsteeds. Helaas ontkom je er gewoon niet aan om de seek geluiden te horen.
Wanneer ik een coldboot doe heb ik 6x dat geratel. Wanneer hij uit de slaapstand boot niet.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

nick_necoo schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:21:
[...]

Hmm ik heb dit gedaan maar merk niks? is het hiermee dus ook mogelijk om meerdere libraries te gebruiken via JAMJ of denk ik verkeerd? :?
Ik weet niet precies wat je wilt gaan merken?

Je kan in ieder geval (na het rebooten van je NMT) via telnet zien (na een tijdje, zoals ik al schreef) dat er meerdere shares gemount zijn:
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# mount
rootfs on / type rootfs (rw)
proc on /proc type proc (rw,nodiratime)
devpts on /dev/pts type devpts (rw)
tmpfs on /tmp type tmpfs (rw)
none on /sys type sysfs (rw)
/dev/hda1 on /mnt type ext3 (rw,data=ordered)
/dev/hda3 on /opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK type ext3 (rw,noatime,nodiratime,data=ordered)
192.168.0.10:/MEDIA on /opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/MEDIA type nfs (rw,v3,rsize=8192,wsize=8192,hard,lock,proto=udp,addr=192.168.0.10)
192.168.0.10:/MP3 on /opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/MP3 type nfs (rw,v3,rsize=8192,wsize=8192,hard,lock,proto=udp,addr=192.168.0.10)
#

Ja, dan kan je meerdere libraries in YAMJ gebruiken. In mijn geval is dat niet van toepassing, ik heb een andere oplossing gekozen (virtual links heet dat, geloof ik), maar het werkte wel. Ik had ook nog een share aangemaakt 'HD' (voor mijn HD-films, uiteraard) en die ook via startup_sh gemount.

Uiteraard ook opgegeven in YAMJ (libraries.xml).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

[...]
Vraagje:
Als je schijven vol beginnen te raken?
\\192.168.1.1\Share
Movies
MP3
Series
Ja, zo kan het ook.
Of heeft dit te maken met het feit dat als je in het NMT menu de knoppen Video/Music/Pictures hebt dat hij niet automatisch naar de map gaat die op de share staat?
Nee, hij gaat niet automatisch naar de bijbehorende map;
Dus dat je naar de gemounte share moet gaan en zelf klikken naar de map die je wilt zien.
Ok, hoe zal ik het uitleggen. Ik ben er achter gekomen door het volgende:

Ik had een share/map waarin mijn MP3's stonden, ik had een share/map waarin mijn DVD's stonden en ik had een share/map waarin mijn HD-films stonden.

Voor het maken van een menu voor de films gebruik ik YAMJ, voor het maken van een menu voor mijn MP3's gebruik ik MusicJukebox.

Na het genereren van de diverse HTML-pagina's voor respectievelijk de films of de mp3's kwam ik erachter dat als ik, nadat ik naar een film gekeken heb (via YAMJ) geen plaatjes zag bij mijn mp3's (MusicJukebox) (!want die share was nog niet gemount!). Ook kon ik niet naar een HD-film kijken, nadat ik eerst naar een gewone DVD had gekeken of naar een MP3 had geluisterd. Je zag de film wel staan in YAMJ, maar als je hem wilde opstarten werd de film niet afgespeeld.

Dat loste ik op door eerst even de share te kiezen waar de DVD/HD/MP3' stonden.

Dit komt omdat de NMT maar 1 share tegelijkertijd aan kan. Aangezien ik dat behoorlijk irritant vond heb ik gezocht naar een oplossing en die ligt hem in het laten mounten van al je shares die je maar hebt en tot je beschikking wilt hebben.

Misschien nog steeds een moeilijk verhaal?

[ Voor 4% gewijzigd door NaN op 22-04-2009 18:26 . Reden: typo's enz... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Sangroid schreef op woensdag 22 april 2009 @ 18:22:
[...]

Als je schijven vol beginnen te raken?

[...]

Ja, zo kan het ook.

[...]

Nee, hij gaat niet automatisch naar de bijbehorende map;

[...]

Ok, hoe zal ik het uitleggen. Ik ben er achter gekomen door het volgende:

Ik had een share/map waarin mijn MP3's stonden, ik had een share/map waarin mijn DVD's stonden en ik had een share/map waarin mijn HD-films stonden.

Voor het maken van een menu voor de films gebruik ik YAMJ, voor het maken van een menu voor mijn MP3's gebruik ik MusicJukebox.

Na het genereren van de diverse HTML-pagina's voor respectievelijk de films of de mp3's kwam ik erachter dat als ik, nadat ik naar een film gekeken heb (via YAMJ) geen plaatjes zag bij mijn mp3's (MusicJukebox) (!want die share was nog niet gemount!). Ook kon ik niet naar een HD-film kijken, nadat ik eerst naar een gewone DVD had gekeken of naar een MP3 had geluisterd. Je zag de film wel staan in YAMJ, maar als je hem wilde opstarten werd de film niet afgespeeld.

Dat loste ik op door eerst even de share te kiezen waar de DVD/HD/MP3' stonden.

Dit komt omdat de NMT maar 1 share tegelijkertijd aan kan. Aangezien ik dat behoorlijk irritant vond heb ik gezocht naar een oplossing en die ligt hem in het laten mounten van al je shares die je maar hebt en tot je beschikking wilt hebben.

Misschien nog steeds een moeilijk verhaal?
Nope. Volkomen duidelijk. Jah was ff vergeten te vermelden dat mn server in RAID 5 draait en ik oneindig kan upgraden en daarom maar 1 logische schijf/share heb.

Maar goed, om meerdere shares bij t booten te hebben, moet je dus een HDD inbouwen en dat wil ik niet.
Oke, CF --> sata geval kopen en CF kaart gebruiken, maar dan zou ik dat alleen maar nodig hebben voor het mounten... :/ of een usb stick er altijd inhouden.. Maar daar kan ik niet genoeg info over vinden, of je een usb stick als HDD kan gebruiken.

Is er niet een soort flash geheugen op dat apparaat waar o.a. de opstart config file staat?

[ Voor 3% gewijzigd door peak op 22-04-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_necoo
Sangroid schreef op woensdag 22 april 2009 @ 18:11:
[...]

Ik weet niet precies wat je wilt gaan merken?

Je kan in ieder geval (na het rebooten van je NMT) via telnet zien (na een tijdje, zoals ik al schreef) dat er meerdere shares gemount zijn:
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# mount
rootfs on / type rootfs (rw)
proc on /proc type proc (rw,nodiratime)
devpts on /dev/pts type devpts (rw)
tmpfs on /tmp type tmpfs (rw)
none on /sys type sysfs (rw)
/dev/hda1 on /mnt type ext3 (rw,data=ordered)
/dev/hda3 on /opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK type ext3 (rw,noatime,nodiratime,data=ordered)
192.168.0.10:/MEDIA on /opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/MEDIA type nfs (rw,v3,rsize=8192,wsize=8192,hard,lock,proto=udp,addr=192.168.0.10)
192.168.0.10:/MP3 on /opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/MP3 type nfs (rw,v3,rsize=8192,wsize=8192,hard,lock,proto=udp,addr=192.168.0.10)
#

Ja, dan kan je meerdere libraries in YAMJ gebruiken. In mijn geval is dat niet van toepassing, ik heb een andere oplossing gekozen (virtual links heet dat, geloof ik), maar het werkte wel. Ik had ook nog een share aangemaakt 'HD' (voor mijn HD-films, uiteraard) en die ook via startup_sh gemount.

Uiteraard ook opgegeven in YAMJ (libraries.xml).
jeeej het werkt!! Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Ray schreef op woensdag 22 april 2009 @ 08:25:
[...]

via de browser gaat het sowieso niet werken want in die modus kan je geen video bestanden aspelen. via netwerk / video zou het moeten lukken (zelf nog nooit geprobeerd trouwens, wellicht vandaag eens doen)
Heb je nog geprobeerd gister?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesudio
Nu wel in het goede topic:

Heb nog even een vraagje mbt YAMJ; is het mogelijk verschillende plugins toe te wijzen met prioriteitsindeling (dus dat eerst wordt gekeken op moviemeter, daarna imdb en uiteindelijk tvdb)?

Tevens zit ik met een ... (bug/installatiefout/etc/etc) in NZBget:

In de laatste NMT apps zit 0.5.1. Middels CSI heb ik 0.6.0 erover geinstalleerd (dus niets verwijderd oid). Webbased config aangepast, nzbs geupload en hij draaide. Ware het niet dat er na een bepaalde tijdsduur (geen idee hoe lang exact maar het gaat ongeveer 45 min a 1 uur goed) vanzelf weer wordt geswitched naar 0.5.1 (staat links in de nav-balk), met als melding "server sleeping". Op zich kan ik dat laatste begrijpen, want ik heb de nzbs geupload in 0.6.0, dus het is niet anders dan logisch dat 0.5.1 geen nzbs ziet die hij moet downloaden. Maar hoe kan het in godsnaam dat hij vanzelf van 0.6.0 verspringt naar 0.5.1 en hoe kan ik hier een stokje voor steken?

Na de app te restarten begint 0.6.0 weer te draaien en begint het verhaal weer van voor af aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

peak schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:46:

Is er niet een soort flash geheugen op dat apparaat waar o.a. de opstart config file staat?
Ik heb er een 32GB SSD in gezet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb (voor het eerst) de firmware van mijn PCH A-110 ge-update. Daar is ie wel een half uur mee bezig geweest. Ik werd al helemaal zenuwachtig dat ie het misschien niet meer zou doen :( , maar hij is nu weer lekker up & running :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Sangroid schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:20:
[...]

Ik heb er een 16gb SSD in gezet. :P
Te duur :P
Kan ik net zo goed een 2.5 inch HDD van 30 euro erin stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

peak schreef op donderdag 23 april 2009 @ 23:27:
[...]
Te duur :P
Kan ik net zo goed een 2.5 inch HDD van 30 euro erin stoppen
(het was een 32GB SSD, overigens...)

Yep, het kost wel wat meer (80 eur), maar superstil, natuurlijk!

[ Voor 7% gewijzigd door NaN op 24-04-2009 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Mwa, dan heb ik toch liever voor 8 tientjes een 1tb schijf erin hangen, heb nog maar 200gb vrij op die schijf, dus had me een kapitaal aan SSD gekost :)

@Mesudio
Post je NZBget probleem even in onderstaande threat op het NMT forum. De ontwikkelaar van CSI en die van NZBGet lezen en reageren erg goed.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=19465

Bij mij is NZBGet erg stabiel trouwens (download eigenlijk meer met de pc, maar goed)
code:
1
2
3
4
5
6
    NZBGet version 0.6.0
uptime:             27d 10:20:51
download time:          22:59:51
average download rate:  1993 KB/s
total downloaded:       158.4 GB
free disk space:            394.1 GB

[ Voor 26% gewijzigd door cypher21 op 24-04-2009 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Tutti-frutti schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:33:
Ik heb nzbget geupdate naar 0.60. Maar nu ben ik een aantal nzb's aan het downloaden, en hij is verschrikkelijk traag. De webinterface is amper aanspreekbaar en refresht niet of duurt... ongeveer 40 seconde.
Dit terwijl nzbget alleen aan het downloaden is (4 connecties, geen SSL) en dus niet aan het par checking/repairing/uitpakken.

Tevens valt me op dat de service onder NMT Apps continu als "Stopping..." staat. Ik kan daar niets aan doen. Heb de NMT zelfs als gereset, de setup wizzard opnieuw gedaan en vervolgens (met de usenet client uitgeschakeld) weer de update naar 0.60 gedaan.
Maar zodra 0.60 erop staat staat de usenet client als "Stopping...", terwijl hij eigenlijk gewoon running is, omdat ik de webinterface wel kan aanspreken (zolang er niets in de queue staat). Ik kan de usenet client hierdoor dus niet uitschakelen, omdat de knop grayed-out is, wanneer een service stopping/starting is.

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Ik heb dat ook gehad. Ik kreeg steeds meer problemen met de 0.6 versie en ben weer terug naar 0.4 (firmware van okt 2008)
De beste optie is de NMT-apps opnieuw te installeren vanaf USB stick (zonder je HDD opnieuw te formatteren).
Daarna kun je evt. proberen om 0.6 opnieuw te installeren met de NMT community installer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

10 tot 20 seconde om de webinterface te benaderen duurt het bij mij ook wel als hij vol aan het downloaden is. Het houdt gewoon niet over allemaal denk ik. Ik heb ook alle apps/services die ik niet gebruik uitgeschakeld. Eigenlijk heb je die webinterface ook niet nodig, alleen soms is het wel leuk dat je even kan kijken hoe ver dat hij is met downloaden/checken/uitpakken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
niet nodig?
Ik upload meerendeel van de NZBtjes vanaf het werk naar de HDX :)
De webinterface is hier een must ;)
Heb trouwens wel de externe poort anders, en de inlog en ww aangepast, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dus jullie laten de hdx-1000 ook het download werk doen, als ik jullie zo probeer te begrijpen?

Ik download normaal met grabit, hij pakt het ook allemaal netjes uit enzo. dit doe ik nu op de laptop..

ps, kan je ook tv opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

cypher21 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:53:
niet nodig?
Ik upload meerendeel van de NZBtjes vanaf het werk naar de HDX :)
De webinterface is hier een must ;)
Heb trouwens wel de externe poort anders, en de inlog en ww aangepast, maar goed.
Dan is het wel handig inderdaad, thuis upload ik alles met de PCHUploader. Ik zat ook te kijken om die webinterface open te zetten voor buitenaf maar het wachtwoord aanpassen was met te veel gedoe (staat in een file waar je op de normale manieren niet bij kan komen).
RoyK schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:54:
Dus jullie laten de hdx-1000 ook het download werk doen, als ik jullie zo probeer te begrijpen?

Ik download normaal met grabit, hij pakt het ook allemaal netjes uit enzo. dit doe ik nu op de laptop..

ps, kan je ook tv opnemen?
Ik heb geen HDX maar een PCH, die pakt ook alles netjes uit en nu Llink er op staat hoeft dat eigenlijk zelfs niet meer omdat je dan gewoon vanuit de rarbestanden af kan spelen. Bij de HDX zal dat ook allemaal wel kunnen.

[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 24-04-2009 12:01 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Klopt, je hebt telnet toegang nodig.
Gelukkig heb ik uit het verleden nog wat linux kennis in die grijze massa zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
PCH110 staat overigens nog in de membershop van 1dayfly te koop voor 189 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
Vandread schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 18:29:
PCH110 staat overigens nog in de membershop van 1dayfly te koop voor 189 :)
€ 399,95 € 189,- incl BTW

UITVERKOCHT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zie veel verschillende filmpjes op Youtube waarbij ze YAMJ hebben geinstalleerd, zelfs sommige hebben de skin van XBMC. Op zich heb ik de Popcorn alleen gekocht om films af te spelen zodat ik geen DVD's meer hoef te branden. De WDtv voldeed niet en daarom destijds maar 300 euro uitgegeven. Tot de dag van vandaag geen spijt... maar nu..

Mijn setup is dus popcorn en 1tb externe hd. Geen HD in de popcorn. Als ik nu ook zo'n mooie layout wil gaan gebruiken:

- Moet ik dan perse een hd kopen? Het liefst dan een 2,5" hd. en zo klein mogelijk namelijk ik ga het niet gebruiken voor het afspelen van films.
- Kan dit uberhaupt met een externe HD?
- Zoja, hoe laat hij dan de plaatjes zien van de films die ik in de mappen heb staan? Ik heb wel eventueel de WiFi dongle die ik eigenlijk niet gebruik maar in dat geval zou kunnen gaan gebruiken.

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@Madcrow: YAMJ kan gewoon op een externe schijf. Het is nml een programma dat op de pc draait dat HTML genereerd voor een mooie weergave.
Je moet dan alleen met de filebrowser de index.html van de externe schijf starten.

Zoek ff in dit topic, ik heb nml al een aantal keer de wikipagina gelinkt. Daar staat alle info die je nodig hebt.
Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 17:53:
@Madcrow: YAMJ kan gewoon op een externe schijf. Het is nml een programma dat op de pc draait dat HTML genereerd voor een mooie weergave.
Je moet dan alleen met de filebrowser de index.html van de externe schijf starten.

Zoek ff in dit topic, ik heb nml al een aantal keer de wikipagina gelinkt. Daar staat alle info die je nodig hebt.
Suc6 :)
Wow! Ga het eens uittesten. Zal eens zoeken op de wiki. Bedankt voor je quickreply!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over Yamj.
Ik heb verschillende HD en dvd films op mijn interne HD staan. In Yamj kun je kiezen om alleen de HD films weer te geven. Is het ook mogelijk om alleen de dvd films weer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, tijdens het downloaden van een firmware update ging het zojuist blijkbaar fout met m'n A100. De download van de update stopte namelijk, er is geen netwerkverkeer meer. De A100 geeft nu nog steeds de melding "downloading image". Kan ik 'm nu gewoon uit- en weer aanzetten of is het ding dan vern**kt?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wildfire schreef op zondag 26 april 2009 @ 14:15:
Hmmm, tijdens het downloaden van een firmware update ging het zojuist blijkbaar fout met m'n A100. De download van de update stopte namelijk, er is geen netwerkverkeer meer. De A100 geeft nu nog steeds de melding "downloading image". Kan ik 'm nu gewoon uit- en weer aanzetten of is het ding dan vern**kt?
Als je zeker weet dat de download stopte is het niet zo erg, hij begint pas daarna met het installeren.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Gewoon even de firmware zelf downloaden en dan installeren met een usb-key. Sneller is stabieler. Je kan hem nu gewoon uitzetten en weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Voor de zekerheid heb ik 'm nog even laten staan, uiteindelijk begon 'ie toch nog te installeren. Blijkbaar kreeg 'ie op het laatst nog net de laatste bytes van de update binnen. *phew*

Toch raar, eerder ging het updaten altijd vlekkeloos. Maar goed, het werkt weer.

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 26-04-2009 15:04 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Heeft er hier iemand ervaring met transmission?
Ik heb namelijk gisteren redelijk wat (20) torrents toegevoegd. Sindsdien kan ik niet meer bekijken hoever mijn downloads zijn (niet via de nmt zelf, of via internet)

Daarbij werken de torrents wel, maar houden ze er na een bepaalde tijd mee op. Gisteren rond 6 uur had ik de NMT opnieuw opgestart, daarna gingen de torrents lopen. Vanmorgen waren er echter geen torrents meer werkend (kon ik via de site zien waar ik deze gedownload heb)

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik weer bij mijn torrents kan?
Kan ik nadat een torrent compleet is deze uit de map verwijderen, zonder dat transmission deze weer gaat downloaden? Anders kan ik altijd proberen de torrents die klaar zijn uit de map te halen, om er zo voor te zorgen dat er minder torrents overblijven.

Edit: Inmiddels werkt transmission weer, op de NMT wel zeer traag. Tijdens het controleren van de torrents kon ik er helemaal niet op. Zal dus wel daar aan gelegen hebben :D

[ Voor 23% gewijzigd door Tonkey op 27-04-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag net het nieuws op http://www.hdx1080.com/

"Alleen resellers vermeld op www.hdx1080.nl zijn geautoriseerde Nederlandse dealers en HD Digitech garandeert alleen 24 maanden garantie op producten gekocht bij de hier vermelde dealers. Bij RMA (reparatie & Support) vragen zal er streng op serienummer en/of MAC adres gecontroleerd worden."

dit betekent dus dat we geen garantie meer hebben op de hdx besteld vanuit usa?? of lees ik dat verkeerd! ik wil namelijk een hdx aanschaffen maar liever vanuit de usa i.v.m. dollarprijs :)

het kan toch niet zo zijn dat als ik vanuit de usa bestel dat dan de garantie vervald??

of is het zo dat als hij kapot is dat ik dan een rma kan indienen bij de nederlandse dealers??? (lijk me sterk maar goed)

wat denken jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Als de hdx kapot gaat, en deze is niet via een geautoriseerde nederlandse dealer gekocht, moet deze terug naar de winkel waar de hdx is aangeschaft. Dit gaat dus niet via een Nederlandse dealer. Ze hebben controle op serienummers.

p.s. ik denk dat je beter in NL een HDX kunt kopen, de HDX kost via Amerika nml inclusief verzenden 269 dollar, dat is +/- 185 euro. Wanneer je deze laat versturen, komen daar nog +/- 20% kosten bij (invoerrecht + BTW) dus zit je in totaal op +/- 225 euro.
Bij wifimedia.nl kost de HDX momenteel 249,-

Scheelt je een hoop ellende voor 25 euries

[ Voor 8% gewijzigd door cypher21 op 27-04-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd erg vaak bij mijn PCH A-110 dat bij een DVD (WMV) het geluid niet werkt.. Ik heb de oudere firmware draaien omdat de nieuwe erg traag bleek. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:31:
Als de hdx kapot gaat, en deze is niet via een geautoriseerde nederlandse dealer gekocht, moet deze terug naar de winkel waar de hdx is aangeschaft. Dit gaat dus niet via een Nederlandse dealer. Ze hebben controle op serienummers.

p.s. ik denk dat je beter in NL een HDX kunt kopen, de HDX kost via Amerika nml inclusief verzenden 269 dollar, dat is +/- 185 euro. Wanneer je deze laat versturen, komen daar nog +/- 20% kosten bij (invoerrecht + BTW) dus zit je in totaal op +/- 225 euro.
Bij wifimedia.nl kost de HDX momenteel 249,-

Scheelt je een hoop ellende voor 25 euries
bedankt voor je reactie.. dat is idd misschien wel beter dan! ( nou heb ik gehoord dat die btw vaak niet betaald hoeft te worden...) maar ik ga hem dan toch maar in NL halen.. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:46:
[...]

bedankt voor je reactie.. dat is idd misschien wel beter dan! ( nou heb ik gehoord dat die btw vaak niet betaald hoeft te worden...) maar ik ga hem dan toch maar in NL halen.. thx
Vroeger niet, maar tegenwoordig doet TNT zelf aangifte dus dan is de kans gewoon 100%.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:52

Jrz

––––––––––––

Heeft iemand ervaring met de suno sn-hd101 http://www.sunohd.com/index.php/sn-hd101-specifications ?
Ik vind het display wel handig, voor als je muziek gaat luisteren, maar hoe zit het met firmware upgrades en het displaytje :)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm31
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 15:14
Kom die site niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
LoL en ik krijg een warning van Firefox dat er gemeld is dat deze website vervalst is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Hier ook met FF

Lijkt me niet echt een betrouwbare NMT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:30

timovd

Voorsprong door techniek

Jrz schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 00:33:
Heeft iemand ervaring met de suno sn-hd101 http://www.sunohd.com/index.php/sn-hd101-specifications ?
Ik vind het display wel handig, voor als je muziek gaat luisteren, maar hoe zit het met firmware upgrades en het displaytje :)
Het is eigenlijk nog even wachten op de eerste tweaker die een display maakt in de HDX.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje raar dat de PCH A-110 geen interne N-receiver heeft :( Die moet er dan nog bij gekocht worden voor 40 euro... kan je er ook utorrent op laten draaien? Want sommige torrenttrackers vereisen dat je utorrent gebruikt..

Oh en ik heb geprobeerd om 1080p materiaal te streamen met een G netwerk (naar mijn laptop), maar het geluid liep niet synchroon.. Zal het netwerk de bottleneck daarvan zijn of de laptop zelf? nvm, dit test ik wel ff uit.. edit: de laptop zelf is idd de bottleneck.. dus met een NMT zal het vast goed gaan. . zelfs als die een G-receiver heeft.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:52

Jrz

––––––––––––

cypher21 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:51:
Hier ook met FF

Lijkt me niet echt een betrouwbare NMT ;)
lol ja klopt, site site geeft een error..
Ik was een beetje aan het rondkijken naar aparaten op basis van sayabas of hoe het ook heet :)

Ik zag deze toevallig op mp te koop voor 225

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb met de Community Software Installer, NZBGet 0.6.0 geïnstalleerd. Ik kan gewoon downloaden, alles wordt ook gerepaired volgens mij, maar ze worden niet uitgepakt. Dus ik zit met een heleboel rar bestanden. Ik dacht dat er ook een unrar script in deze versie zat toch? Maar hoe krijg ik die dan werkend? Ik heb even lopen te zoeken, maar niks helpt :(.

/edit
Dit heb ik ook geprobeerd. unpak.sh enzo uitgepakt in \Apps\NZBget\.nzbget, maar nog steeds geen verandering. Geen idee wat ik fout doe, maar zal wel iets stoms zijn. Kan iemand deze noob helpen ;(

[ Voor 28% gewijzigd door xileS op 28-04-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik wilde mijn pc (asus eee-901) ook gebruiken als afstandbediening om zo muziek te luisteren zonder tv aan. :9~

Nu blijkt er al een mooie oplossing te zijn:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=14174

In het begin kreeg hem niet helemaal werkend maar toen heb ik de busybox opnieuw geinstalleerd met de community installer (via applications-telnetd) en daarna connecte de remote direkt.

Wat een geweldige applicatie hebben ze weer gemaakt!!! Applaus!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:44:
kan je er ook utorrent op laten draaien?
Nee, utorrent is Windows only en closed source.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Marzman schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:04:
[...]

Vroeger niet, maar tegenwoordig doet TNT zelf aangifte dus dan is de kans gewoon 100%.
Dat ligt eraan met wie je verzend vanuit Amerika, heb al vaker spullen vanuit bodybuilding.com besteld. Als je via FedEx besteld heb je zowat altijd naheffing, en bij UPC soms wel soms niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Heeft iemand ratio limiet al werkend in transmission?

Volgens de site zou het zo moeten:
"ratio-limit": "2.000000",
"ratio-limit-enabled": 1,
Hierbij heb ik van 2.000000 1.500000 gemaakt.Echter blijven torrents downloaden! Doordat ik via private trackers download is dit limiet nogal belangrijk...

[ Voor 46% gewijzigd door Tonkey op 29-04-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Bjorn89 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 00:16:
[...]
en bij UPC soms wel soms niet
Mwa, Abbonementskosten ben je bij UPC sowieso kwijt ;) UPS (die je eigenlijk bedoeld) heeft tegenwoordig ook een eigen inklaring, en daar ontspring je de dans tegewoordig ook steeds minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

vandevorst schreef op woensdag 29 april 2009 @ 08:10:
Heeft iemand ratio limiet al werkend in transmission?

Volgens de site zou het zo moeten:

[...]

Hierbij heb ik van 2.000000 1.500000 gemaakt.Echter blijven torrents downloaden! Doordat ik via private trackers download is dit limiet nogal belangrijk...
Uhm, zou zo'n limiet niet precies andersom moeten werken? Dat hij stopt met uploaden nadat je genoeg geshared hebt? Ik snap eerlijk gezegd niet wanneer je wilt dat het downloaden stopt - je wilt toch gewoon alle content binnenhalen? En daarna stopt ie vanzelf want dan is er verder niets meer te downloaden.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:44:
Beetje raar dat de PCH A-110 geen interne N-receiver heeft :( Die moet er dan nog bij gekocht worden voor 40 euro...
Zo raar is dat niet. Een draadloos netwerk is namelijk niet geschikt om Full-HD content te streamen, zelfs niet met een N-receiver, laat staan met een G-reciever. Beter hang je de PCH-A110 aan een kabel.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
.oisyn schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:01:
[...]

Uhm, zou zo'n limiet niet precies andersom moeten werken? Dat hij stopt met uploaden nadat je genoeg geshared hebt? Ik snap eerlijk gezegd niet wanneer je wilt dat het downloaden stopt - je wilt toch gewoon alle content binnenhalen? En daarna stopt ie vanzelf want dan is er verder niets meer te downloaden.
Het is een ratio limiet, dus dat werkt nadat je de film gedownload hebt.
Als ik daarna de film met een ratio van 1.5 geupload heb (dus als de torrent 4GB is, een upload van 6GB) zou de torrent automatisch moeten stoppen. Regel van de site is dat je niet teveel upload (aangezien je een bepaald ratio moet hebben, zou je zelf teveel uploaden krijgen andere geen kans meer te uploaden)

overigens lukt het me bij YAMJ ook niet van imdb naar moviemeter te gaan, terwijl ik wel het properties bestand heb veranderd... iemand een idee hoe je dit dan moet doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Tonkey op 29-04-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Weet iemand of er een simpel script is om je playlists random af te spelen.
Dat is eigenlijk het enige gemis dat ik momenteel nog heb aan mijn a110

Ik weet dat het via Jukebox kan, maar ik vind die interface iritant, Je moet home laten draaien (wat er bij mij steeds voor zorgt dat me HD blijft opspinnen), en mijn MP3 collectie is kwa naam/structuur prima op orde, maar kwa ID3 tags een ramp ......................

Dus ik zoek gewoon een simpele oplossing om een .PLS of .M3u random af te spelen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
cypher21 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:41:
[...]

Mwa, Abbonementskosten ben je bij UPC sowieso kwijt ;) UPS (die je eigenlijk bedoeld) heeft tegenwoordig ook een eigen inklaring, en daar ontspring je de dans tegewoordig ook steeds minder
Hehe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

vandevorst schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:06:
[...]

Het is een ratio limiet, dus dat werkt nadat je de film gedownload hebt.
Precies wat ik zeg dus, en wat haaks staat op wat jij zegt. Jij had het over een download limiet :) (tenzij je het ziet alsof andere mensen van jou aan het downloaden zijn, maar dat is niet hoe er gemiddeld over gesproken wordt, vandaar wellicht de verwarring). Bovendien zei je:
Echter blijven torrents downloaden! Doordat ik via private trackers download is dit limiet nogal belangrijk...
Ook al bedoel je daar uploaden, dan is het alsnog niet erg dat het uploaden niet stopt. Het is iig niet nadelig voor jou tov die site - je ratio gaat er alleen maar van omhoog. De limiet zelf is dus niet belangrijk voor de private trackers. De limiet is alleen handig voor jouzelf om het minimale te doen wat nodig is :)

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 29-04-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Teveel uploaden is ook meestal niet toegestaan op privatetracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanszorn
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-12-2022
Ik weet niet of er hier wel eens iemand naar het kanaal Cultura van de Publieke Omroep kijkt, maar daar is iets geks mee. Dit is het url:
rtsp://livemedia2.omroep....=1&sid=npsculturatv-bb-nl
Dit kanaal is standaard breedbeeld, maar mijn nmt probeert er altijd 3:4 van te maken, wat ik ook doe (video intellingen, zoom knop, etc.). Dat wil zeggen: er worden zwarte balken links en rechts toegevoegd, terwijl het beeld wel in volle hoogte op mijn scherm verschijnt. Ik gebruik de s-video uitgang van de nmt.
Weet iemand wat je hiertegen kunt doen? thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:03:
[...]
Zo raar is dat niet. Een draadloos netwerk is namelijk niet geschikt om Full-HD content te streamen, zelfs niet met een N-receiver, laat staan met een G-reciever. Beter hang je de PCH-A110 aan een kabel.
Ik kan wel 1080p H.264 streamen met een G-receiver...Maar ja dat ligt aan de codec en interferentie. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
.oisyn schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:14:
[...]

Precies wat ik zeg dus, en wat haaks staat op wat jij zegt. Jij had het over een download limiet :) (tenzij je het ziet alsof andere mensen van jou aan het downloaden zijn, maar dat is niet hoe er gemiddeld over gesproken wordt, vandaar wellicht de verwarring). Bovendien zei je:

[...]

Ook al bedoel je daar uploaden, dan is het alsnog niet erg dat het uploaden niet stopt. Het is iig niet nadelig voor jou tov die site - je ratio gaat er alleen maar van omhoog. De limiet zelf is dus niet belangrijk voor de private trackers. De limiet is alleen handig voor jouzelf om het minimale te doen wat nodig is :)
Het was vroeg :P
Maargoed, ik bedoel inderdaad dat de torrent moet stoppen met uploaden. Het is wel de bedoeling van de tracker dat je stopt als je een ratio van 1,5 hebt, als je namelijk blijft doorgaan hebben andere users minder kans te uploaden. Hierdoor gaat hun ratio omlaag wat hun in problemen kan brengen.

Ofwel, je moet een minimum, maar ook een maximum ratio hebben. Vandaar dat ik wil dat de torrent stopt als deze een ratio van 1.5 heeft. Dat heb ik in utorrent, vuze etc. altijd gebruikt en is nu mogelijk. Echter werkt het bij mij niet op de manier zoals zou moeten. En ik heb geen idee wat ik fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ah ok nu snap ik 'm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenvdpol
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-07 09:24
Ik wil graag wat mkv's remuxen maar krijg het op geen enkel windows systeem goed voor elkaar, bij wie werkt dit wel:

download mkvmerge hier
http://www.bunkus.org/vid...ix/downloads.html#windows

draai de mkvmergegui

download hier een voorbeeld MKV
http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/samples/

gooi hem op de mkvmergegui en kies start muxing

speel het resultaat met GOMplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Onderstaande heb ik ook gepost in het HDX-1000 topic, maar hier is ie denk ik ook wel welkom:)

Voor de mensen die ook YAMJ gebruiken voor skins. Ik gebruik inmiddels onderstaande skin.. Ziet er echt super goed uit op de tv:

Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/1987/straightcoverswithpopupnk8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/9383/detailplot.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/1419/episodelook2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/1857/tv1o.jpg

Meer info: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=21500

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maar voor die skin moet je toch zelf de film-wallpapers downloaden? dat is mij teveel werk, en zonder dat te doen ziet die skin er al een stuk saaier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:25
Heb net de review op tweakers.net zitten lezen en wederom opmerkingen gelezen over de trage interface. Is popcorn inmiddels bezig aan een opvolger ? Zo ja, wanneer komt die uit ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Blaise schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:45:
Maar voor die skin moet je toch zelf de film-wallpapers downloaden? dat is mij teveel werk, en zonder dat te doen ziet die skin er al een stuk saaier uit.
Alle film wallpapers download hij gewoon automatisch van het web hoor? Het enige wat je hoeft te doen is je nieuwe downloads van films te updaten d.m.v. 1 klik op je pc en thats it.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Spam schreef op donderdag 30 april 2009 @ 00:06:
Heb net de review op tweakers.net zitten lezen en wederom opmerkingen gelezen over de trage interface. Is popcorn inmiddels bezig aan een opvolger ? Zo ja, wanneer komt die uit ?
Niet echt, er komen vooral updates uit voor de firmware. Ik verwacht vooral van die kant eerst een hoop updates. Als ze daar veel meer functionaliteit en stabiliteit hebben dan komen ze denk ik met producten die voor een breder publiek toegankelijk zijn. Zelf vind ik de interface niet snel, maar zeker niet erg traag. Daarnaast gebruik je hem vooral om +/- 2 uur film op te zetten of 45 mins episode, die extra 20 seconden interface boeien dan ook niet echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Possible schreef op donderdag 30 april 2009 @ 00:14:
[...]

Alle film wallpapers download hij gewoon automatisch van het web hoor? Het enige wat je hoeft te doen is je nieuwe downloads van films te updaten d.m.v. 1 klik op je pc en thats it.
Oh mooi! Ik ga em proberen.

Ik dacht dat omdat er een vergelijkbare skin was waarbij dat wel moest.

Edit: inmiddels geprobeerd, ziet er erg goed uit, maar is weinig praktisch en nogal traag. Ik ben weer terug naar gfb107.

[ Voor 13% gewijzigd door Blaise op 30-04-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 13-09 15:49
Heb sinds paar dagen de Popcorn Hour A-110.

Ik heb dat het beeld er net een stukje erbuiten valt. Weet niet precies hoe ik het moet zeggen. Heb al even gespeeld met de pan optie en die vergrootglas. Ik krijg het niet beter dat je een klein kadertje om het beeld krijgt. Is er ook een manier om dat helemaal goed te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam schreef op donderdag 30 april 2009 @ 00:06:
Als de review nog van voor de nieuwste firmware is dan is daarin juist de interface snelheid flink verbeterd. Ik vond hem met de oude firmware (van eind vorig jaar) ook eigenlijk net te traag (alhoewel ik wel wat kan hebben), maar met de nieuwste firmware is hij prima handelbaar.
Pagina: 1 ... 26 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.