ikOscar Mopperkont schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:48:
Maar goed, wie gebruikt er nu een PCH en heeft dan geen receiver staan die DTS aankan?
nou vaker dan je denkt. Alleen in mijn eigen kennissenkring staan er al zeker 5 x pch110 op slaapkamers gewoon direct op een tv (dus downmix nodig) ik heb hem zelf ook in stereo in gebruik omdat die beter is dan menig surround set (maar goed andere discussie). Dus ja ik durf te stellen dat dit zeker voor meer mensen een belangrijke factor is.Oscar Mopperkont schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:48:
Maar goed, wie gebruikt er nu een PCH en heeft dan geen receiver staan die DTS aankan? Dat gebeurt eigenlijk ook vrijwel nooit. Maw, lima bravo dat de A100 geen DTS kan downmixen.
* heuveltje zwaaitOscar Mopperkont schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:48:
Maar goed, wie gebruikt er nu een PCH en heeft dan geen receiver staan die DTS aankan? Dat gebeurt eigenlijk ook vrijwel nooit. Maw, lima bravo dat de A100 geen DTS kan downmixen.
Gewoon oude tulp stekkertjes aan een oude versterker. is geloof ik bij dolby surround blijven hangen
en idd ik denk dat het overgrote deel niet eens aan een receiver hangt
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ik krijg morgen de HDX1000 binnen en ben al even aan het spelen met YAMJ. Ik heb op mijn NAS volume in de root een map series en een aparte map movies staan. Volgens mij kan je niet 2 directories toevoegen aan 1 draaiende YAMJ ofwel? Twee keer apart aanmaken kan natuurlijk wel, maar hij kan maar 1 index.html laden vanaf de NMT volgens mij. Of zijn dit simpelweg de meerdere library entries die je kan toevoegen. Lijkt me wel

[ Voor 11% gewijzigd door Oppie op 15-04-2009 19:31 ]
Dit is niet de bedoeling.
[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 16-04-2009 11:30 ]
Apple en Joppiesaus all the way
Hij kan meerdere libraries aan, maaaaar de NMT kan maar 1 share tegelijk mountenOppie schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:29:
Ik krijg morgen de HDX1000 binnen en ben al even aan het spelen met YAMJ. Ik heb op mijn NAS volume in de root een map series en een aparte map movies staan. Volgens mij kan je niet 2 directories toevoegen aan 1 draaiende YAMJ ofwel? Twee keer apart aanmaken kan natuurlijk wel, maar hij kan maar 1 index.html laden vanaf de NMT volgens mij. Of zijn dit simpelweg de meerdere library entries die je kan toevoegen. Lijkt me wel
Hey,
Na weken gelees en gezoek op verschillende fora...waaronder dit topic en de voorgaande versies
toch maar een vraag.
Ik ben op zoek naar een mediaplayer die als hoofdzaak het volgende kan:
* muziek streamen van een NAS (ik wil mijn pc dus niet meer nodig hebben)
Verder zijn de volgende functionaliteiten gewenst... echter niet per se nodig:
* video streamen vanaf mijn NAS (zelfde reden als de muziek)
* DVD spelen (dus gewoon een laatje erin...)
* internetradio streamen.
Wie kan mij verder helpen?
Alle huidige mediaspelers die ik gevonden heb (en die aan de meeste eisen wel voldoen) hebben allen een pc nodig om media te kunnen streamen, of een externe harde schijf die je via USB aansluit. Dit wil ik dus juist niet. Ik wil niet zeulen met harde schijven en al helemaal niet mijn pc (boven) aan hoeven zetten om mijn muziek (beneden) te willen luisteren.
Alle hulp en tips zijn van harte welkom!
Na weken gelees en gezoek op verschillende fora...waaronder dit topic en de voorgaande versies
Ik ben op zoek naar een mediaplayer die als hoofdzaak het volgende kan:
* muziek streamen van een NAS (ik wil mijn pc dus niet meer nodig hebben)
Verder zijn de volgende functionaliteiten gewenst... echter niet per se nodig:
* video streamen vanaf mijn NAS (zelfde reden als de muziek)
* DVD spelen (dus gewoon een laatje erin...)
* internetradio streamen.
Wie kan mij verder helpen?
Alle huidige mediaspelers die ik gevonden heb (en die aan de meeste eisen wel voldoen) hebben allen een pc nodig om media te kunnen streamen, of een externe harde schijf die je via USB aansluit. Dit wil ik dus juist niet. Ik wil niet zeulen met harde schijven en al helemaal niet mijn pc (boven) aan hoeven zetten om mijn muziek (beneden) te willen luisteren.
Alle hulp en tips zijn van harte welkom!
Dan maak ik wel een map video waar ik zowel movies als series inzet. Bedankt voor de tip.
Firmware voor de HDX komt meestal +/- 3 weken later uit dan de PCH. Sybass maakt de firmware, en de PCH is zijn product, dus voor de PCH wordt het eerst ontwikkeld.Barret schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:18:
en kan iemand me dan wat vertellen (als het enige verschil de cardslot op de HDX1000 is) over de firmware updates/beschikbare 3rd party software voor beide systemen? Komen de firmwares een beetje gelijktijdig uit? Beide systemen kunnen dezelfde 3rd party meuk draaien?
Ik heb qua 3rd party apps nog geen apps kunnen vinden die het niet op mijn HDX doen.
Ik vind zelf het cardslot erg makkelijk om ff snel foto's van de camera te laten zien. Tevens staat het apparaat bij mij op een van de speakers dus behoorlijk in het zicht. De HDX is wat compacter en (ik vind de hdx) mooier (mening
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
bedankt voor je mening/ervaring cypher. Ik neig dan ook meer naar de HDX-1000 dan de a-110, vanwege z'n uiterlijk en het feit dat ze verder toch gelijk zijn
.. met uitzondering van DTS downmixingBarret schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:01:
bedankt voor je mening/ervaring cypher. Ik neig dan ook meer naar de HDX-1000 dan de a-110, vanwege z'n uiterlijk en het feit dat ze verder toch gelijk zijn
Logo van de PCH A110 is inderdaad butt ugly, net zoals de interface. Maar ach, het doet z'n werk
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
true, maar ik zet een DTS-capable versterker eropArfman schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:02:
[...]
.. met uitzondering van DTS downmixing
Logo van de PCH A110 is inderdaad butt ugly, net zoals de interface. Maar ach, het doet z'n werk
Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb jij het kunnen oplossen? Iemand?ernstblaauw schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:33:
Ook met de nieuwe firmware lukt het me niet om Uitzending Gemist af te spelen ( via www.jorisvdstraten.nl/uzg), mijn PCH A100 crasht zodra ik op de 'play'-link klik op de webpagina.
Vooralsnog heb ik niemand anders gevonden die hetzelfde probleem heeft. Is hier iemand die het ook niet lukt om Uitzending Gemist te bekijken?
DTS Downmixing komt ook naar de HDX, maar idd als je geen versterker of tv hebt die DTS af kan spelen, en je wilt nu een apparaat, zou ik ook voor de PCH gaan. Ze zeggen al een maand of 2 dat het "ieder moment" kan gaan gebeuren voor de HDX, maar tot dusver nog nietArfman schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:02:
[...]
.. met uitzondering van DTS downmixing
Gelukkig ben ook ik in het bezit van een versteker die DTS (HD) en TrueHD aan kan, dus ben meer voor het uiterlijk gegaan aangezien het ding in het zicht staat.
Als de PCH in huis kwam, dan moest ik veel capriolen uit gaan halen om die weg te moffelen, die mocht van de vrouw des huizes namelijk niet in het zicht staan
[ Voor 23% gewijzigd door cypher21 op 16-04-2009 00:00 ]
Ik had hiervoor een classic XBox als mediacenteroplossing dus het uiterlijk maakt me niet echt uit. En over smaak valt te twisten, ik vind de PCH wel grappig met die popcorn aan de bovenkant en hij is vrij klein waardoor je hem vrij makkelijk weg kan moffelen
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
haha, die had ik ook met XBMC, wat een lelijk ding is dat ja.Maar goed, toen pastte alles alleen nog in het tv meubel.
Aangezien ik een nieuwe versterker heb die daar in moet staan, en nog wat ruimte om te koelen nodig heeft, zit het tv meubel vol, nu dus de "creative" oplossing om de hdx op een van de speakers te zetten. De PCH zou te groot zijn daarvoor, en je zou constant op de bovenkant kijken. Grappig is het wel voor een paar dagen, maar daarna zou mijn vriendin zich daar gigantisch aan storen.
Aangezien ik een nieuwe versterker heb die daar in moet staan, en nog wat ruimte om te koelen nodig heeft, zit het tv meubel vol, nu dus de "creative" oplossing om de hdx op een van de speakers te zetten. De PCH zou te groot zijn daarvoor, en je zou constant op de bovenkant kijken. Grappig is het wel voor een paar dagen, maar daarna zou mijn vriendin zich daar gigantisch aan storen.
overigens kan je prima de kap van de pch110 omdraaien zodat je het logo niet ziet (uit ervaring) maar verder blinkt het ding niet uit in design inderdaad
daarnaast belooft hdx al vanaf november ongeveer de dts onder controle te hebben maar helaas........
was dat overigens wel in orde geweest had ik ook voor de hdx gekozen vanwege de betere koeling en design
was dat overigens wel in orde geweest had ik ook voor de hdx gekozen vanwege de betere koeling en design
[ Voor 40% gewijzigd door Ray op 16-04-2009 09:38 ]
Ik heb geeneens een recevier. De Popcorn Hour staat op mijn slaapkamer en is rechtstreeks op TV aangesloten, ik heb toch geen surroundset ofzo. En dan moet ik dus wel zelf eerst even DTS naar AC3 omzetten omdat ik anders geen geluid heb.Oscar Mopperkont schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:48:
Ik heb van JVC nog wel een SU-DH1, een surround adapter voor koptelefoons. Werkt erg goed maar ik heb geen zin om elke keer m'n koptelefoon op te zetten als ik een film kijk. Dus DTS downmix zou erg welkom zijn. (daarnaast moet ik een coax->optisch convertor gebruiken om de SU-DH1 op de PCH te kunnen aansluiten, ook niet erg praktisch)
[ Voor 30% gewijzigd door Wildfire op 16-04-2009 09:47 ]
Ik heb dit probleem ook nog steeds... ik kom gewoon mooi in het overzichtje van uitzending gemist en kan ook zoeken, maar wanneer ik op een link klik gebeurt er helemaal niksFlabbergast schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:56:
quote:
ernstblaauw schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:33:
Ook met de nieuwe firmware lukt het me niet om Uitzending Gemist af te spelen ( via www.jorisvdstraten.nl/uzg), mijn PCH A100 crasht zodra ik op de 'play'-link klik op de webpagina.
Vooralsnog heb ik niemand anders gevonden die hetzelfde probleem heeft. Is hier iemand die het ook niet lukt om Uitzending Gemist te bekijken?
Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb jij het kunnen oplossen? Iemand?
Nou ik heb net dus de HDX1000 besteld, kan niet wachten tot ie afgeleverd word
heeft iemand nog een goede link voor 3rdparty software (firmware kan ik vast wel van de officiele HDX site halen)
Heeft iemand ervaring met iets RMA zenden? Zo ja. Via welk bedrijf heb je het retour gezonden en wat waren de kosten? Moet je de kosten voor het terug laten sturen naar Nederland ook zelf bekostigen? M.a.w. heeft het wel zin om iets te laten repareren gelet op de kosten?
Je mag het wel wat smarter verwoordensimonanton schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:29:
Heeft iemand ervaring met iets RMA zenden? Zo ja. Via welk bedrijf heb je het retour gezonden en wat waren de kosten? Moet je de kosten voor het terug laten sturen naar Nederland ook zelf bekostigen? M.a.w. heeft het wel zin om iets te laten repareren gelet op de kosten?
Wat wil je RMA sturen, naar welk land moet het.
ik wilde ooit een kabeltje van 3 euro voor RMA opsturen naar China, en dat was niet de moeite waard
een HDX of PCH is zeker de moeite waard
Poging om het smarter te verwoorden. Het betreft een PCH A100. Deze moet naar Californië.cypher21 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:32:
[...]
Je mag het wel wat smarter verwoorden
Wat wil je RMA sturen, naar welk land moet het.
ik wilde ooit een kabeltje van 3 euro voor RMA opsturen naar China, en dat was niet de moeite waard
een HDX of PCH is zeker de moeite waard
Zal er helemaal vanaf hangen denk ik of je nog in de garantie periode zit. In principe is het zo dat als je nog garantie hebt je zelf de verzendkosten moet betalen maar voor het repareren en het terug sturen niet,simonanton schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:38:
[...]
Poging om het smarter te verwoorden. Het betreft een PCH A100. Deze moet naar Californië.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Het valt binnen de garantie volgens popcornhour.com. Er is een RMA ticket aangemaakt. Echter ik zat een beetje op TNT en UPS te kijken wat het ongeveer kost. En daar schrok ik een beetje van. UPS ongeveer 50/60 euri en TNT dik EUR 100 euri.
Internationaal Pakket basis - 10.45 eur - duurt wel bijna 2 weken voordat hij bij hun is.simonanton schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:48:
Het valt binnen de garantie volgens popcornhour.com. Er is een RMA ticket aangemaakt. Echter ik zat een beetje op TNT en UPS te kijken wat het ongeveer kost. En daar schrok ik een beetje van. UPS ongeveer 50/60 euri en TNT dik EUR 100 euri.
http://www.nmtinstaller.com/Barret schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:22:
Nou ik heb net dus de HDX1000 besteld, kan niet wachten tot ie afgeleverd wordheeft iemand nog een goede link voor 3rdparty software (firmware kan ik vast wel van de officiele HDX site halen)
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem als Arfman een paar pagina's terug. Zodra ik een wachtwoord op mijn netwerkshare zet (NAS, draaiend op linux) dan krijg ik de melding op de HDX: "No workgroup found".
Ik heb simpelweg een share toegevoegd zoals het hoort: smb://IP/Volume_1
Beide systemen zitten in dezelfde werkgroep. Voor de duidelijkheid, het gaat dus om een share vanaf de HDX naar een op linux draaiende NAS.
Zonder wachtwoord is geen optie want dan zijn al mijn submappen ook toegankelijk. Nu zou het mooi zijn als je een submap, dus smb://IP/Volume_1/video zou kunnen toevoegen maar dat werkt blijkbaar ook niet.
IIk heb de laatste firmware.
Ik heb tevens NFs enabled op mijn NAS. Vervolgens lukt het mappen wel, maar geeft hij wanneer je de media gaat browsen de melding: "no content found".
Is er een workaround of manier om dit op te lossen?
Ik heb simpelweg een share toegevoegd zoals het hoort: smb://IP/Volume_1
Beide systemen zitten in dezelfde werkgroep. Voor de duidelijkheid, het gaat dus om een share vanaf de HDX naar een op linux draaiende NAS.
Zonder wachtwoord is geen optie want dan zijn al mijn submappen ook toegankelijk. Nu zou het mooi zijn als je een submap, dus smb://IP/Volume_1/video zou kunnen toevoegen maar dat werkt blijkbaar ook niet.
IIk heb de laatste firmware.
Ik heb tevens NFs enabled op mijn NAS. Vervolgens lukt het mappen wel, maar geeft hij wanneer je de media gaat browsen de melding: "no content found".
Is er een workaround of manier om dit op te lossen?
[ Voor 17% gewijzigd door Oppie op 16-04-2009 15:49 ]
Sinds gisteren heb ik last van slechte beeldweergave bij films... Bij bijv. een 4:3 weergave heb ik bij de zwarte balken last van een soort van geel/witachtige sneeuw/ruis
Bij 16:9 beeld zie ik dit minder... maar bij echt scenes waar veel zwart in zit , zie je deze sneeuw toch ook goed.
Ik heb de PCH aangesloten via HDMI naar Samsung FULLHD LCD tv.
Kan dit een probleem zijn van de hdmi-kabel of is het iets van de PCH? (wat ik niet hoop) Ik ga vanavond eens ff een andere kabel lenen en testen..
Bij 16:9 beeld zie ik dit minder... maar bij echt scenes waar veel zwart in zit , zie je deze sneeuw toch ook goed.
Ik heb de PCH aangesloten via HDMI naar Samsung FULLHD LCD tv.
Kan dit een probleem zijn van de hdmi-kabel of is het iets van de PCH? (wat ik niet hoop) Ik ga vanavond eens ff een andere kabel lenen en testen..
Kan iemand me helpen?
Ik heb een uitzending gemist gedownload, en het lukt me niet om het bestand ergens halverwege af te spelen. Hij begint altijd aan het begin. Dus vooruitspoelen of the time seek functie lukken niet. Hoe kan dit? Ik heb dit tot nu toe met al mijn gedownloade streams.
Hier is 'e'en van de bestanden (85 MB). Lukt het jullie wel?
http://www.transferbigfil...a6-4109-9258-58af06b37140
Ik heb een uitzending gemist gedownload, en het lukt me niet om het bestand ergens halverwege af te spelen. Hij begint altijd aan het begin. Dus vooruitspoelen of the time seek functie lukken niet. Hoe kan dit? Ik heb dit tot nu toe met al mijn gedownloade streams.
Hier is 'e'en van de bestanden (85 MB). Lukt het jullie wel?
http://www.transferbigfil...a6-4109-9258-58af06b37140
Vanavond lekker aan het spelen geslagen met mijn HDX 1000, maar vraag me nu af: YAMJ is een programma dat HTML-indexen genereert op basis van een folder op de PC zelf, maar is er ook soortgelijke functionaliteit voor de HDX zelf? Dus ik ben niet aan het streamen over het netwerk, maar heb de films lokaal staan. Of kan dit ook met YAMJ ?
Misschien een n00b vraag, maar ik kan het niet vinden.
Kan allebei.JohnStaakke schreef op donderdag 16 april 2009 @ 20:16:
Vanavond lekker aan het spelen geslagen met mijn HDX 1000, maar vraag me nu af: YAMJ is een programma dat HTML-indexen genereert op basis van een folder op de PC zelf, maar is er ook soortgelijke functionaliteit voor de HDX zelf? Dus ik ben niet aan het streamen over het netwerk, maar heb de films lokaal staan. Of kan dit ook met YAMJ ?
Lees ff de wiki door op de NMTsite
Dit zijn mijn instellingen. Makkelijkst is om met de GUI config een config bestandje te maken.
Link ernaar staat ook in de code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <!-- Library file generated by Omertron's GUI Config --> <!-- YAMJ GUI Config v0.4.1 --> <!-- http://omertron.com/pch/YAMJ_GUI_Config --> <libraries> <library> <path>Z:\Video</path> <nmtpath>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Video/</nmtpath> <exclude name="sample,tmp/,temp/"/> <description>1</description> <prebuf></prebuf> </library> </libraries> |
[ Voor 30% gewijzigd door cypher21 op 16-04-2009 21:32 ]
@Jorisvdstraten:
Superwerk! Knap staaltje coding! Vooral de search functie werkt gewoonweg uitstekend.
Enige probleempje is dat de uitzending op een gegeven moment stopt (eerst geluid, een seconde later het beeld), en dan is er niks meer mee te beginnen. Soms na een minuut, soms na 10 minuten. Ik heb het nu bij 2 afleveringen gehad. Het enige wat ik dan nog kan is op stop drukken, waardoor ik weer in het zoekmenu kom.
Ik denk niet dat het een buffering probleem is, want dan zou die na een tijdje weer door moeten gaan. Maar ook na 5 min wachten gebeurt er niets: het laatste frame blijft staan. Ik heb de NMT met een kabel verbonden, dus een storing in het draadloze signaal is niet aan de orde.
Is dit iets dat ik kan verhelpen?
Verder is het volgens mij niet mogelijk om snel naar bijv. 50% van de uitzending te springen, of zie ik iets over het hoofd?
Hardware = PCH A-110
Superwerk! Knap staaltje coding! Vooral de search functie werkt gewoonweg uitstekend.
Enige probleempje is dat de uitzending op een gegeven moment stopt (eerst geluid, een seconde later het beeld), en dan is er niks meer mee te beginnen. Soms na een minuut, soms na 10 minuten. Ik heb het nu bij 2 afleveringen gehad. Het enige wat ik dan nog kan is op stop drukken, waardoor ik weer in het zoekmenu kom.
Ik denk niet dat het een buffering probleem is, want dan zou die na een tijdje weer door moeten gaan. Maar ook na 5 min wachten gebeurt er niets: het laatste frame blijft staan. Ik heb de NMT met een kabel verbonden, dus een storing in het draadloze signaal is niet aan de orde.
Is dit iets dat ik kan verhelpen?
Verder is het volgens mij niet mogelijk om snel naar bijv. 50% van de uitzending te springen, of zie ik iets over het hoofd?
Hardware = PCH A-110
[ Voor 14% gewijzigd door tbenschop2 op 16-04-2009 22:13 ]
Thanks ! Ga ik zeker mee aan de slag!cypher21 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:28:
[...]
Kan allebei.
Lees ff de wiki door op de NMTsitehttp://www.networkedmedia...Yet_Another_Movie_Jukebox
Dit zijn mijn instellingen. Makkelijkst is om met de GUI config een config bestandje te maken.
Link ernaar staat ook in de code
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 <!-- Library file generated by Omertron's GUI Config --> <!-- YAMJ GUI Config v0.4.1 --> <!-- http://omertron.com/pch/YAMJ_GUI_Config --> <libraries> <library> <path>Z:\Video</path> <nmtpath>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Video/</nmtpath> <exclude name="sample,tmp/,temp/"/> <description>1</description> <prebuf></prebuf> </library> </libraries>
hallo,
ben in bezit van een HDX 1000
ik benader nu bestanden/mappen via mijn netwerk op de laptop. In de map staat gewoon ook een SRT bestandje met dezelfde naam als video bestand echter krijg ik geen ondertiteling te zien. Iemand een tip?
ik benader nu bestanden/mappen via mijn netwerk op de laptop. In de map staat gewoon ook een SRT bestandje met dezelfde naam als video bestand echter krijg ik geen ondertiteling te zien. Iemand een tip?
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Je moet de ondertiteling eerst aanzetten en op de goede taal zetten in de setup van je HDX. Verder moet de .srt opgeslagen zijn als ANSI, en niet als unicode.Kees_frl schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:05:
hallo,
bedankt voor je vlotte reactie.tbenschop2 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:10:
[...]
Je moet de ondertiteling eerst aanzetten en op de goede taal zetten in de setup van je HDX. Verder moet de .srt opgeslagen zijn als ANSI, en niet als unicode.
De ondertiteling heb ik aangezet.
Hoe controleer ik ANSI / unicode en hoe kan ik eventueel hier een aanpassing in maken?
Aanvulling, het lijkt er op wanneer ik de bestanden op een USB stick zet de ondertitels wel meegenomen worden. Echter via netwerk (gedeelde/openbare video's) niet
[ Voor 15% gewijzigd door Kees_frl op 16-04-2009 22:19 . Reden: aanvulling ]
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Hmm, dat zou geen verschil uit moeten maken. Weet je zeker dat de bestanden op je netwerk (video en srt) exact dezelfde naam hebben? Hoofdlettergevoelig.
Je kunt je srt bestand in het ANSI formaat opslaan door deze te openen in notepad en vervolgens op te slaan in het ANSI formaat (met Notepad dus
)
Je kunt je srt bestand in het ANSI formaat opslaan door deze te openen in notepad en vervolgens op te slaan in het ANSI formaat (met Notepad dus
JA bestanden hebben dezelfde naam. Maak gewoon een kopie naar de USB. Dacht misschien komt het doordat USB niet NTFS is? Mijn harde schijf in laptop natuurlijk wel.tbenschop2 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:34:
Hmm, dat zou geen verschil uit moeten maken. Weet je zeker dat de bestanden op je netwerk (video en srt) exact dezelfde naam hebben? Hoofdlettergevoelig.
Je kunt je srt bestand in het ANSI formaat opslaan door deze te openen in notepad en vervolgens op te slaan in het ANSI formaat (met Notepad dus)
Weet even niet hoe nu verder

(ik gebruik overigens niet de Network Browser, weetnog niet hoe deze aan de praat te krijgen, maar zie gewoon mijn computer naam staan als 2de optie en daar selecteer ik de mappen)
[ Voor 12% gewijzigd door Kees_frl op 16-04-2009 22:39 ]
Een beetje offtopic, maar ik denk dat ik hier de meeste mensen kan vinden met een EcoGreen F2 schijf van Samsung.
Ik heb zelf dus de Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB. Deze zit sinds vandaag in m'n HDX1000. Maar volgens mij is dit de boosdoener van een vastloper die ik heb gehad.
Volgens mij hoort deze hdd echt niet hoorbaar te zijn qua lees/schrijf operaties. En hij start ook vreemd op.
Hier het opstartgeluid in de nmt: HD103SI.mp3
Dit getik hoor ik dus ook soms als ik wat met de HDX1000 doe. Kan iemand met dezelfde hdd bevestigen of dit normaal is?
Nu heb ik nog een ander type vastloper gehad, maar deze is consistent:
Als ik naar uitzending gemist ga (webservice, die van jorisvdstraten.nl). Als ik dan naar Ned3 ga en op de 'd' druk loopt het beestje vast (2 minuten geduld vond ik wel genoeg). Misschien gebeurt het wel bij elk net en bij elke letter, maar dat heb ik niet getest.
Ik heb zelf dus de Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB. Deze zit sinds vandaag in m'n HDX1000. Maar volgens mij is dit de boosdoener van een vastloper die ik heb gehad.
Volgens mij hoort deze hdd echt niet hoorbaar te zijn qua lees/schrijf operaties. En hij start ook vreemd op.
Dit getik hoor ik dus ook soms als ik wat met de HDX1000 doe. Kan iemand met dezelfde hdd bevestigen of dit normaal is?
Als ik naar uitzending gemist ga (webservice, die van jorisvdstraten.nl). Als ik dan naar Ned3 ga en op de 'd' druk loopt het beestje vast (2 minuten geduld vond ik wel genoeg). Misschien gebeurt het wel bij elk net en bij elke letter, maar dat heb ik niet getest.
Hmm, dat is toevallig ik wou net die schijf (EcoGreen F2) bestellen. Graag hoor ik dan ook ervaringen met die schijf. Anders ga ik voor de Samsung EcoGreen F1 DT HD103UI.
oops niet goed gelezen, never mind.
[ Voor 94% gewijzigd door punisher007 op 17-04-2009 05:59 ]
Verwijderd
Ik heb dezelfde HD maar geen last van dit geluid. De mijne geeft alleen wanneer hij uit de slaapstand komt een paar klikjes.Tutti-frutti schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 00:51:
Een beetje offtopic, maar ik denk dat ik hier de meeste mensen kan vinden met een EcoGreen F2 schijf van Samsung.
Welke App gebruiken jullie voor je homevideo's, dus zelf gemaakt video's.
Ik wil niet via een pc werken (tversity/myihome oid)
Voor foto's gebruik ik Jalbum, voor films, YAMJ. Echter nu moet ik nog iets moois hebben voor mijn homevideo's
Ik heb movieflow geprobeerd, te lastig en te veel werk.
Iemand een leuke suggestie?
Voor foto's gebruik ik Jalbum, voor films, YAMJ. Echter nu moet ik nog iets moois hebben voor mijn homevideo's
Oke, bedankt. De schijf ga ik terugsturen en ik laat hem voor hetzelfde type omruilen. Lijkt me gewoon een kwestie van pech, dus durft het nog wel een keer aanVerwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:05:
[...]
Ik heb dezelfde HD maar geen last van dit geluid. De mijne geeft alleen wanneer hij uit de slaapstand komt een paar klikjes.
Enig idee welke problemen je met zo'n systeem krijgt welke je met een popcorn niet hebt?Erhnam schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:34:
Zijn er mensen die overwegen zelf een setup te bouwen op basis van het Nvidia ION platform met een Atom? Binnenkort komt het platform namelijk uit en de ION chipset zou in staat moeten zijn 1080p te moeten afspelen.
- Desktop color space conversie van 0-255->16-235 (welke de meeste decoders niet zien en dus 16-235 uitspugen welke daarna dus niet meer kloppen)
- Ion met een atom kan alleen 1080p aan met hardware acceleratie, wat door veel decoders niet gebruikt wordt.
- Windows gebruikt DirectSound als reference clock -> dropped frames
- Clock verschillen decoders, cpu en videochip -> geen vloeiende playback
- Bijna geen kaarten met DTS-HD en Dolby TrueHD mogelijkheid of conversie naar 16bit.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Het opstartgeluid had ik ook, ook met die tikken. Maar nu, na een paar keer opstarten, heb ik er geen last meer van...Tutti-frutti schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 00:51:
Maar ik hoor deze tikjes ook bij lees/schrijf bewerkingen. Als ik met usenet bijvoorbeeld aan het downloaden ben hoor ik zo nu en dan een tikje (zo hard als in het opstartgeluid). Daar heb jij geen last van?JohnStaakke schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:23:
[...]
Het opstartgeluid had ik ook, ook met die tikken. Maar nu, na een paar keer opstarten, heb ik er geen last meer van...
Heb jij hem toevallig ook in een HDX1000 zitten?Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:05:
[...]
Ik heb dezelfde HD maar geen last van dit geluid. De mijne geeft alleen wanneer hij uit de slaapstand komt een paar klikjes.
[ Voor 24% gewijzigd door Tutti-frutti op 17-04-2009 16:59 ]
Net een hoop gedownload, en ja, ik heb er ook last van. Apart.Tutti-frutti schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:40:
[...]
Maar ik hoor deze tikjes ook bij lees/schrijf bewerkingen. Als ik met usenet bijvoorbeeld aan het downloaden ben hoor ik zo nu en dan een tikje (zo hard als in het opstartgeluid). Daar heb jij geen last van?
Jep. Ben benieuwd wat we hier aan kunnen gaan doen.Heb jij hem toevallig ook in een HDX1000 zitten?
Helaas kan ik je geen direct message sturen, maar mocht je msn gebruiken, kan je me dan even toevoegen (klik messenger icoonJohnStaakke schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:47:
[...]
Net een hoop gedownload, en ja, ik heb er ook last van. Apart.
[...]
Jep. Ben benieuwd wat we hier aan kunnen gaan doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 17-04-2009 20:03 ]
@Arfman:
Ik heb het SMB met wachtwoord share probleem weten op te lossen met de info hier: http://www.networkedmedia...id=3050&highlight=DNS-323
Ik heb het SMB met wachtwoord share probleem weten op te lossen met de info hier: http://www.networkedmedia...id=3050&highlight=DNS-323
[ Voor 8% gewijzigd door Oppie op 18-04-2009 08:06 ]
link doet het nietOppie schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:21:
@Arfman:
Ik heb het SMB met wachtwoord share probleem weten op te lossen met de info hier: http://www.networkedmediatank.com/showth...ht=DNS-323
maar om even de gene te helpen die het niet weten
in het netwercentrum in vista moet je het "Met wachtwoord beveiligd delen" UIT zetten
suc6
Ik heb mijn PCH zojuist aangesloten op het netwerk van mijn buurman, die een andere ISP heeft. Guess what? Het werkt ineens gewoon! Mijn eigen ISP is Alice.ind0mi schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:07:
[...]
Ik heb dit probleem ook nog steeds... ik kom gewoon mooi in het overzichtje van uitzending gemist en kan ook zoeken, maar wanneer ik op een link klik gebeurt er helemaal niks
Als ik nu jullie ervaringen lees, kan ik dus beter voor een Samsung EcoGreen F1 DT HD103UI ipv een F2. Ik heb trouwens een pch.JohnStaakke schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:47:
[...]
Net een hoop gedownload, en ja, ik heb er ook last van. Apart.
[...]
Jep. Ben benieuwd wat we hier aan kunnen gaan doen.
neem ook even de WD 1tb EADS in overweging.
Die blijft erg koel, en met de acoustic management tool kun je die in de silent mode zetten.
Ben erg tevreden over die schijf
Die blijft erg koel, en met de acoustic management tool kun je die in de silent mode zetten.
Verwijderd
Ik heb een probleemje met m'n nieuwe HDX 1000 waar ik niet uitkom, dus vraag ik hierbij even jullie hulp.
Bij het overzetten van mijn media naar de interne HD van de HDX via FTP is mijn ftp client vastgelopen. Ik dacht verder geen probleem, opnieuw starten een gaan maar. Maar bij het installeren van YAMJ lijkt er nu toch een probleempje te zijn. YAMJ maakt namelijk automatisch een verwijzing aan naar een file die helemaal niet op de interne hardeschijf staat maar naar: file:///Users/Tom/Library/Caches/TemporaryItems/Transmit/.tmp_ntqmyd/._BBC.The.Life.Of.Mammals.Ep8.Life.In.The.Trees.DivX511.AC3.www.mvgroup.org.html
Ik neem aan dat dit de file is waarmee Transmit bezig was op het moment dat hij vastliep.
Verder kan ik op de interne HD helemaal niks van deze file vinden. Kan iemand me vertellen hoe ik deze toch kan weghalen?
Bij het overzetten van mijn media naar de interne HD van de HDX via FTP is mijn ftp client vastgelopen. Ik dacht verder geen probleem, opnieuw starten een gaan maar. Maar bij het installeren van YAMJ lijkt er nu toch een probleempje te zijn. YAMJ maakt namelijk automatisch een verwijzing aan naar een file die helemaal niet op de interne hardeschijf staat maar naar: file:///Users/Tom/Library/Caches/TemporaryItems/Transmit/.tmp_ntqmyd/._BBC.The.Life.Of.Mammals.Ep8.Life.In.The.Trees.DivX511.AC3.www.mvgroup.org.html
Ik neem aan dat dit de file is waarmee Transmit bezig was op het moment dat hij vastliep.
Verder kan ik op de interne HD helemaal niks van deze file vinden. Kan iemand me vertellen hoe ik deze toch kan weghalen?
xileS schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 03:40:
[...]
Als ik nu jullie ervaringen lees, kan ik dus beter voor een Samsung EcoGreen F1 DT HD103UI ipv een F2. Ik heb trouwens een pch.
Het blijft alleen de vraag of die dan ook niet luider zijn dan de F2. Misschien eis ik gewoon te veel, en is dit om vergelijking met andere schijven gewoon stil.cypher21 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:03:
neem ook even de WD 1tb EADS in overweging.
De Samsung EcoGreen F1 DT HD103UI en de Western Digital Caviar Green WD10EADS zijn zijn volgens mij beide prima schijven voor de pch of een andere nmt. Lees genoeg reacties van tevreden gebruikers over deze schijven. Ik twijfel alleen of ik niet beter voor de F2 kan gaan, omdat ik daarover weinig ervaringen lees icm een nmt. Ik neigde alleen net iets meer naar de samsung F1 toe, omdat samsung langer garantie biedt dan WD. Volgens mij 5 jaar ipv 3 jaar. Voor de rest zijn ze volgens mij beide gewoon ongeveer even stil en worden ze ook niet zo heel warm. Dus geen van de schijven zal denk ik een verkeerde keus zijn. Of iemand moet mij overtuigen om juist voor een samsung of WD te gaan.Tutti-frutti schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:42:
[...]
[...]
Het blijft alleen de vraag of die dan ook niet luider zijn dan de F2. Misschien eis ik gewoon te veel, en is dit om vergelijking met andere schijven gewoon stil.
Ik geloofde er niet meer in en heb de Popcorn Hour firmware op mijn HDX gezet.cypher21 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:58:
[...]
DTS Downmixing komt ook naar de HDX, maar idd als je geen versterker of tv hebt die DTS af kan spelen, en je wilt nu een apparaat, zou ik ook voor de PCH gaan. Ze zeggen al een maand of 2 dat het "ieder moment" kan gaan gebeuren voor de HDX, maar tot dusver nog niet
Volgens mij worden HDX bezitters aan het lijntje gehouden.
Ik zou voorde WD gaan vanwege de accoustic management setting, dat zou de HDD veel stiller maken. Spinpoints ondersteunen dat niet.De Samsung EcoGreen F1 DT HD103UI en de Western Digital Caviar Green WD10EADS zijn zijn volgens mij beide prima schijven voor de pch of een andere nmt. Lees genoeg reacties van tevreden gebruikers over deze schijven.
[ Voor 25% gewijzigd door Blaise op 18-04-2009 17:20 ]
Hmm dat klinkt goed, ondersteund Samsung EcoGreen het ook niet? Heb je misschien een bron, want kan niet vinden dat die acoustic management niet bij EcoGreen zou werken.Blaise schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:17:
[...]
Ik zou voorde WD gaan vanwege de accoustic management setting, dat zou de HDD veel stiller maken. Spinpoints ondersteunen dat niet.
En ik kwam ook hetvolgende tegen:
"Little update.
I replaced my WD 1TB Green drive with a Samsung EcoGreen 1TB drive.
The samsung drive does make a bit more sound when spinning up then the WD Green but once it's spinning is quieter and cooler then the WD Green."
Ik heb even snel dit topic doogescand, en volgens mij zou mijn PCH A-110 een ISO bestand van een gewone DVD moeten kunnen afspelen. Helaas lukt dat niet. Hij zegt dat er geen bestand(en) in de map staan, dus hij 'ziet' het niet.
Wat doe ik niet goed?
Het zou mooi zijn als ik gewoon het ISO bestand kan afspelen.
Mocht ik dit verkeerd hebben begrepen, en mocht het alleen mogelijk zijn om het uitgepakte bestand (dus de Audio_TS en Video_Ts mappen af te spelen, hoe doe ik dit dan? Ik kan de losse VOBjes afspelen, maar dat is volgens mij niet de bedoeling. Graag zou ik gewoon in het DVD-menu komen en vanuit daar de film starten.
Mijn vraag in het kort: hoe speel ik een ISO bestand af van een DVD, en mocht dit niet mogelijk zijn, hoe ga ik dan om met de audio_ts en video_ts mappen?
Wat doe ik niet goed?
Mocht ik dit verkeerd hebben begrepen, en mocht het alleen mogelijk zijn om het uitgepakte bestand (dus de Audio_TS en Video_Ts mappen af te spelen, hoe doe ik dit dan? Ik kan de losse VOBjes afspelen, maar dat is volgens mij niet de bedoeling. Graag zou ik gewoon in het DVD-menu komen en vanuit daar de film starten.
Mijn vraag in het kort: hoe speel ik een ISO bestand af van een DVD, en mocht dit niet mogelijk zijn, hoe ga ik dan om met de audio_ts en video_ts mappen?
Thanks, ik zag het ja. "Helaas" is mijn CH3SNAS niet gefunplugged, dus ik kan die bestandjes niet aanpassen vziw.Oppie schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:21:
@Arfman:
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
iso zou standaard moeten werken.tbenschop2 schreef op zondag 19 april 2009 @ 15:37:
Ik heb even snel dit topic doogescand, en volgens mij zou mijn PCH A-110 een ISO bestand van een gewone DVD moeten kunnen afspelen. Helaas lukt dat niet. Hij zegt dat er geen bestand(en) in de map staan, dus hij 'ziet' het niet.
Wat doe ik niet goed?
Anders uitpakken in een map met daarin de VIDEO_TS map. Die speeld de NMT automatisch af (dus incl menu)
Hij ziet het ISO bestand niet.
Heb hem al uitgepakt, maar dan krijg ik in de GUI van de Popcorn Hour gewoon de mappenstructuur te zien. Ik kan dan Video_ts in, en de vobjes een voor een afspelen. het menu zit daar ook tussen, maar dat ik dan gewoon een filmpje (kan niets aanklikken). Hoe kom ik in een 'actief' menu?
Heb hem al uitgepakt, maar dan krijg ik in de GUI van de Popcorn Hour gewoon de mappenstructuur te zien. Ik kan dan Video_ts in, en de vobjes een voor een afspelen. het menu zit daar ook tussen, maar dat ik dan gewoon een filmpje (kan niets aanklikken). Hoe kom ik in een 'actief' menu?
[ Voor 5% gewijzigd door tbenschop2 op 19-04-2009 17:09 ]
Ga je er in filemodus naar toe, of in filmmodus? In filmmode moet 'ie de ISO én VIDEO_TS automatisch herkennen en gaan spelen, voor zover ik weet
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
filmmodus?!!
Dat is nieuw voor me. Wat is dat?
Dat is nieuw voor me. Wat is dat?
Heb je de laatste Firmware draaien ?tbenschop2 schreef op zondag 19 april 2009 @ 17:05:
Hij ziet het ISO bestand niet.
Zo ja, dan even een goede herstart van de PCH.
Power button en USB DVDRom Eject samen indrukken.
PCH speelt gewoon ISO's af zonder problemen !
[ Voor 8% gewijzigd door Beauty555 op 19-04-2009 17:34 ]
Idd, dan heb je het verkeerde menu geselecteerd.
In dat scherm met die 4 plaatjes (na het kiezen van de bron) moet je eerst op de filmrol klikken, dan zou het prima moeten werken.
Denk dat je nu via iets anders zit.
In dat scherm met die 4 plaatjes (na het kiezen van de bron) moet je eerst op de filmrol klikken, dan zou het prima moeten werken.
Denk dat je nu via iets anders zit.
Ik heb bij nzbget veel meer last van niet complete rar bestanden.
Is dit een bekend probleem??
Is dit een bekend probleem??
nee, totaal niet eigenlijk.
Ligt imo niet aan NZBGet in ieder geval
Ligt imo niet aan NZBGet in ieder geval
Ok dan moet het hier ergens aan de instellingen oid liggen. Zal eens ff kijken of ik wat uit kan vogelen.
Ik heb zelf een EcoGreen (deze), en daarbij werkt acoustic management niet. Het ding zou wel NoiseGuard en SilentSeek hebben, maar ik merk ik niets van. Misschien staat het standaard disabled. Dan zou je het kunnen enablen in de firmware met een cgi-script zoals de acoustic management setting voor WD HDD's, maar daar heb ik verder geen verstand van.xileS schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:38:
[...]
Hmm dat klinkt goed, ondersteund Samsung EcoGreen het ook niet? Heb je misschien een bron, want kan niet vinden dat die acoustic management niet bij EcoGreen zou werken.
En ik kwam ook hetvolgende tegen:
"Little update.
I replaced my WD 1TB Green drive with a Samsung EcoGreen 1TB drive.
The samsung drive does make a bit more sound when spinning up then the WD Green but once it's spinning is quieter and cooler then the WD Green."
Opspinnen en seeken is duidelijk hoorbaar, spinnen zelf niet. En qua temperaturen zit het ook goed, wordt nauwelijks warm.
Dat acoustic management lijkt me wel interesant. Dus ik denk dat ik morgen maar een WD10EADS bestel. Toch nog overgehaald dus
. Heb geen HDD space meer over, dus moet nu snel 1 bestellen en niet meer te lang twijfelen.
/edit
Heb net een WD10EADS besteld, dus geen reacties dat ik beter een samsung kon halen please
/edit
Heb net een WD10EADS besteld, dus geen reacties dat ik beter een samsung kon halen please
[ Voor 18% gewijzigd door xileS op 20-04-2009 12:26 ]
Ik loop nu tegen het volgende (overigens bekende) YAMJ probleem aan. Ik heb een Mac en beheer mijn tv series met iTunes. Mijn films staan in een aparte map.
Locaties:
tv series: /volumes/My Book/Muziek/iTunes/iTunes Music/TV Shows/
films: /volumes/My Book/Films
Nu had ik een share gemaakt welke wees naar de tv series map en had ik de library.xml aangepast zodat die share werd gekoppeld aan die map.
Dit werkte prima.
Toen ik echter ook de films wilde koppelen, door in libraries.xml een extra record in te voeren en op de HDX een extra share te maken, werkte het hele zooitje niet meer.
Ik heb toen gezocht op internet en wat dingen aangepast. Ik heb toen 1 share gemaakt naar /volumes/My%20Book. In libraries.xml heb ik toen voor zowel films als series verwezen naar die share en dit uitgebreid met het pad dat erna komt.
Dus:
<libraries>
<library>
<path>/Volumes/My Book/Muziek/iTunes/iTunes Music/TV Shows</path>
<nmtpath>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/Collectie/Muziek/iTunes/iTunes%20Music/TV%20Shows</nmtpath>
<exclude name="sample,tmp/,temp/"/>
</library>
<library>
<path>/Volumes/My Book/Films</path>
<nmtpath>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/Collectie/Films</nmtpath>
</library>
</libraries>
Maar dit werkt dus ook niet! Ik krijg steeds "Could not play" te zien.
De index.html en jukebox map staan in de root van de in de HDX ingebouwde HD.
Iemand ervaring of een idee?
Locaties:
Nu had ik een share gemaakt welke wees naar de tv series map en had ik de library.xml aangepast zodat die share werd gekoppeld aan die map.
Dit werkte prima.
Toen ik echter ook de films wilde koppelen, door in libraries.xml een extra record in te voeren en op de HDX een extra share te maken, werkte het hele zooitje niet meer.
Ik heb toen gezocht op internet en wat dingen aangepast. Ik heb toen 1 share gemaakt naar /volumes/My%20Book. In libraries.xml heb ik toen voor zowel films als series verwezen naar die share en dit uitgebreid met het pad dat erna komt.
Dus:
<libraries>
<library>
<nmtpath>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/Collectie/Muziek/iTunes/iTunes%20Music/TV%20Shows</nmtpath>
</library>
<library>
<nmtpath>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/Collectie/Films</nmtpath>
</library>
</libraries>
PSN: Sluuz
Ik heb nzbget geupdate naar 0.60. Maar nu ben ik een aantal nzb's aan het downloaden, en hij is verschrikkelijk traag. De webinterface is amper aanspreekbaar en refresht niet of duurt... ongeveer 40 seconde.
Dit terwijl nzbget alleen aan het downloaden is (4 connecties, geen SSL) en dus niet aan het par checking/repairing/uitpakken.
Tevens valt me op dat de service onder NMT Apps continu als "Stopping..." staat. Ik kan daar niets aan doen. Heb de NMT zelfs als gereset, de setup wizzard opnieuw gedaan en vervolgens (met de usenet client uitgeschakeld) weer de update naar 0.60 gedaan.
Maar zodra 0.60 erop staat staat de usenet client als "Stopping...", terwijl hij eigenlijk gewoon running is, omdat ik de webinterface wel kan aanspreken (zolang er niets in de queue staat). Ik kan de usenet client hierdoor dus niet uitschakelen, omdat de knop grayed-out is, wanneer een service stopping/starting is.
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Dit terwijl nzbget alleen aan het downloaden is (4 connecties, geen SSL) en dus niet aan het par checking/repairing/uitpakken.
Tevens valt me op dat de service onder NMT Apps continu als "Stopping..." staat. Ik kan daar niets aan doen. Heb de NMT zelfs als gereset, de setup wizzard opnieuw gedaan en vervolgens (met de usenet client uitgeschakeld) weer de update naar 0.60 gedaan.
Maar zodra 0.60 erop staat staat de usenet client als "Stopping...", terwijl hij eigenlijk gewoon running is, omdat ik de webinterface wel kan aanspreken (zolang er niets in de queue staat). Ik kan de usenet client hierdoor dus niet uitschakelen, omdat de knop grayed-out is, wanneer een service stopping/starting is.
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
[ Voor 8% gewijzigd door Tutti-frutti op 20-04-2009 12:36 ]
je netwerk share heet dus Collectie ?Sluuz schreef op maandag 20 april 2009 @ 09:54:
Ik loop nu tegen het volgende (overigens bekende) YAMJ probleem aan. Ik heb een Mac en beheer mijn tv series met iTunes. Mijn films staan in een aparte map.
Locaties:
Dit werkte prima.
Dus:
<libraries>
<library>
</library>
<library>
</library>
</libraries>
Hier wat voorbeelden; http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/NMTRootPaths
The new format for shares is
href="file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/servername:share/subdirectoryname/"
If you gave the share a name....such as Media
then your path would be
href="file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/Media/Subdirectoryname/"
[ Voor 11% gewijzigd door SileX op 20-04-2009 12:48 ]
Ja op de HDX heb ik een netwerkshare aangemaakt met als naam "Collectie". Deze verwijst naar een nfs share op mijn mac: /volumes/My BookSileX schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:40:
[...]
je netwerk share heet dus Collectie ?
Hier wat voorbeelden; http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/NMTRootPaths
The new format for shares is
href="file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/servername:share/subdirectoryname/"
If you gave the share a name....such as Media
then your path would be
href="file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/Media/Subdirectoryname/"
De share werkt, want als ik die kies in het sources scherm, kan ik gewoon naar mijn files browsen en de series/films starten. Er gaat dus iets mis met de paden van YAMJ (en het feit dat hij geen twee shares kan mounten tegelijk)
Als ik jouw post lees en met mijn instellingen vergelijk heb ik dat toch goed ingesteld dan?
[ Voor 13% gewijzigd door Sluuz op 20-04-2009 13:10 ]
Gisteren 2 HD films willen afspelen met PCH (trainspotting & Miami Vice), beide bestanden zijn .iso. Wanneer ik op deze bestanden klik, met enter of play gebeurt er helemaal niks
met gewone dvd iso's heb ik dit probleem helemaal niet.. iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Heeft niemand dan eigen gemaakte homevideo's ?sattertje schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:03:
Welke App gebruiken jullie voor je homevideo's, dus zelf gemaakt video's.
ik heb dit ook gehad in het begin met YAMJ.. ik kon browsen maar niets afspelen via YAMJ. Browsen via de PCH ging ook goed, en ook afspelen.Sluuz schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:09:
[...]
Ja op de HDX heb ik een netwerkshare aangemaakt met als naam "Collectie". Deze verwijst naar een nfs share op mijn mac: /volumes/My Book
De share werkt, want als ik die kies in het sources scherm, kan ik gewoon naar mijn files browsen en de series/films starten. Er gaat dus iets mis met de paden van YAMJ (en het feit dat hij geen twee shares kan mounten tegelijk)
Als ik jouw post lees en met mijn instellingen vergelijk heb ik dat toch goed ingesteld dan?
Ik zou je hele Jukebox weggooien en opnieuw aanmaken. Let echt goed op hoofdletters.
Wellicht de GUI tool gebruiken ?
HD Films in ISO formaat?ind0mi schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:20:
Gisteren 2 HD films willen afspelen met PCH (trainspotting & Miami Vice), beide bestanden zijn .iso. Wanneer ik op deze bestanden klik, met enter of play gebeurt er helemaal niksmet gewone dvd iso's heb ik dit probleem helemaal niet.. iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Waren het complete blu-rays? Zo ja, dan klopt dit, want blu-ray iso's worden niet ondersteund. Deze zul je uit moeten pakken. Dan werkt het wel
Jawel, maar daar hoef ik niet per se een mooie jukebox voor, dus deze speel ik dan ook alleen via de browser af en komt niet voor in mijn moviejukeboxsattertje schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:21:
[...]
Heeft niemand dan eigen gemaakte homevideo's ?
[ Voor 22% gewijzigd door cypher21 op 20-04-2009 13:35 ]
Tja, dat heb ik al een aantal keer gedaan, maar hielp niet.SileX schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:21:
[...]
ik heb dit ook gehad in het begin met YAMJ.. ik kon browsen maar niets afspelen via YAMJ. Browsen via de PCH ging ook goed, en ook afspelen.
Ik zou je hele Jukebox weggooien en opnieuw aanmaken. Let echt goed op hoofdletters.
Wellicht de GUI tool gebruiken ?
Heb trouwens alleen een mac dus aan de GUI tool heb ik weinig (alleen windows)
Ik zie je probleem al; 2 shares - dat gaat never-nooit lukken.Sluuz schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:36:
[...]
Tja, dat heb ik al een aantal keer gedaan, maar hielp niet.
Heb trouwens alleen een mac dus aan de GUI tool heb ik weinig (alleen windows)
Doe het eerst eens met 1 share ? dus alleen;
<library>
</library>
</libraries>
dus alles weg gooien en opnieuw aanmaken, alleen met je films.
[ Voor 5% gewijzigd door SileX op 20-04-2009 13:40 ]
Verwijderd
Ik probeer mijn a-100 via een wireless bridge in mijn netwerk te hangen, maar dat lukt niet echt.
Mijn laptop krijgt van de wireless bridge via UTP gewoon een ip adres in de juiste range, maar de PCH krijgt een 169.254.111.77 range adres.
Iemand hier ervaring mee?
Grtz en dank,
HJ
Mijn laptop krijgt van de wireless bridge via UTP gewoon een ip adres in de juiste range, maar de PCH krijgt een 169.254.111.77 range adres.
Iemand hier ervaring mee?
Grtz en dank,
HJ
Nou nee... het zijn geen complete blu-ray rips.. de bestanden zijn namelijk onder de 10GB..cypher21 schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:33:
[...]
HD Films in ISO formaat?
Waren het complete blu-rays? Zo ja, dan klopt dit, want blu-ray iso's worden niet ondersteund. Deze zul je uit moeten pakken. Dan werkt het wel
[...]
strange....
Maar het zijn wel ISO's ?
geen MKV, AVI oid?
Kun je ze op de pc wel afspelen dan?
Ik moet je zeggen dat het nogal vaag klinkt en ik dit soort bestanden nog niet ben tegengekomen (alleen complete blu-rays van 40-50gb)
geen MKV, AVI oid?
Ik moet je zeggen dat het nogal vaag klinkt en ik dit soort bestanden nog niet ben tegengekomen (alleen complete blu-rays van 40-50gb)
Ok, ik was al op de hoogte dat "2 shares" niet werkt, maar dat houdt dus in dat je in je library.xml geen 2 entry's mag maken? Waarom staan er standaard dan 3 in?SileX schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:39:
[...]
Ik zie je probleem al; 2 shares - dat gaat never-nooit lukken.
Doe het eerst eens met 1 share ? dus alleen;
<library>
</library>
</libraries>
dus alles weg gooien en opnieuw aanmaken, alleen met je films.
In principe gebruik ik toch maar 1 share, namelijk "Collectie"?
Hoe zou ik dit dan moeten oplossen met twee verschillende paden? Ik heb iets gevonden over symlinks, maar snap niet helemaal wat nu de bedoeling is.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=16446
3 staan er in als voorbeeld; denk ikSluuz schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:08:
[...]
Ok, ik was al op de hoogte dat "2 shares" niet werkt, maar dat houdt dus in dat je in je library.xml geen 2 entry's mag maken? Waarom staan er standaard dan 3 in?
In principe gebruik ik toch maar 1 share, namelijk "Collectie"?
Hoe zou ik dit dan moeten oplossen met twee verschillende paden? Ik heb iets gevonden over symlinks, maar snap niet helemaal wat nu de bedoeling is.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=16446
Ik gebruik zelf 1 share. In die share kan ik nieuwe disks 'mounten' als folders. Hierdoor kan mijn collectie groot worden zonder dat ik meerder shares moet aanmaken
Door mono.wrapper te installeren heb je een soort van on demand share (dis)mount. Dan moet het wel lukken met meerdere shares.
het gaat dus om dit bestand : *weg*cypher21 schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:49:
Maar het zijn wel ISO's ?
geen MKV, AVI oid?
een AVCHD-bestand dus.. ik d8 dat deze gewoon afgespeeld kon worden?
onderstaande kwam ik tegen op ftd:
Hoewel het wel mogelijk is, zijn AVCHD releases NIET bedoeld om te streamen en hier wordt dan ook geen ondersteuning op gegeven. Dit is dus GEEN
normale MKV, WMV, AVI, VOB of MPG en ook GEEN normale DVD die je in een normale DVD speler kunt afspelen.
hmmzzz
[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 20-04-2009 20:17 ]
Verwijderd
Maar dat is raar want de PCH streamt ze toch niet? Bij mij niet, gaan via interne HD van de PCH. Of ze gaan juist niet, dat is idd ook mijn probleem.ind0mi schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:31:
[...]
het gaat dus om dit bestand :
een AVCHD-bestand dus.. ik d8 dat deze gewoon afgespeeld kon worden?
onderstaande kwam ik tegen op ftd:
Hoewel het wel mogelijk is, zijn AVCHD releases NIET bedoeld om te streamen en hier wordt dan ook geen ondersteuning op gegeven. Dit is dus GEEN
normale MKV, WMV, AVI, VOB of MPG en ook GEEN normale DVD die je in een normale DVD speler kunt afspelen.
hmmzzz
[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 20-04-2009 20:17 ]
@hierboven. meestal hebben deze de avchd indeling. dus een lading mappen met allemaal hulpbestanden. Daar kan de pch inderdaad niets mee. Echter in de map stream staat meestal 1 groot .mts bestand. dat is de fillm waar het om gaat. die kan hij afspelen en ook gewoon via een netwerk streamen. Het enige is dat je er even, indien gewenst, een losse sub bij moet zetten omdat de pch niet de subs uit de avchd indeling kan lezen
Met wat pak ik dit uit dan? het is een .iso en een .mds bestand zie ik netRay schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:51:
@hierboven. meestal hebben deze de avchd indeling. dus een lading mappen met allemaal hulpbestanden. Daar kan de pch inderdaad niets mee. Echter in de map stream staat meestal 1 groot .mts bestand. dat is de fillm waar het om gaat. die kan hij afspelen en ook gewoon via een netwerk streamen. Het enige is dat je er even, indien gewenst, een losse sub bij moet zetten omdat de pch niet de subs uit de avchd indeling kan lezen
met winrar lukt het niet..dan krijg ik "geen archieven"
---------------------
edit: kheb een programma gevonden isobuster heb nu gewoon het m2ts bestand extract en losse sub erbij gegooid.. (Y) thanks guys
[ Voor 10% gewijzigd door ind0mi op 20-04-2009 20:39 ]
Iemand al gelukt om via je dvd-speler in je pc de dvd te streamen naar je PCH? Ik heb de dvd-speler geshared en de PCH ziet hem ook onder netwerk maar ik kan de dvd(back-up) niet afspelen..
heeft hier iemand een duidelijke tutorial van? ik kan hier niks over vinden.
bvd
bvd
Wauw.. dit is een heel leuk stukje hardware die mijn wensen (zo lijkt) vervullen. Ik zit nu regelmatig met mijn laptop te zeulen en deze op de tv aan te koppelen. Dat moet sjieker kunnen.
anyweg.. ik heb nog wat vragen, maar die komen nog wel. Eerst even het één en ander door nemen..
anyweg.. ik heb nog wat vragen, maar die komen nog wel. Eerst even het één en ander door nemen..
Echt beter gaan zoeken dan, dit kan met anydvd of eigenlijk elke software die on-the-fly de css van de dvd kan omzeilen.ind0mi schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:03:
Iemand al gelukt om via je dvd-speler in je pc de dvd te streamen naar je PCH? Ik heb de dvd-speler geshared en de PCH ziet hem ook onder netwerk maar ik kan de dvd(back-up) niet afspelen..
bvd
Hier lopen meerdere topics over @ networkedmediatank.com en is ook prima te vinden.
Oplossing is dus anydvd draaien.
Heeft iemand misschien een noob guide voor YAMJ te installeren? Ik heb YAMJ GUI Config v0.43 gebruikt.
Hierbij heb ik de nmt video map aangegeven waar de video's staan, en dezelfde map om dat weer op te slaan. Echter krijg ik met geen mogelijkheid iets gevonden op de NMT. Het aanmaken duurt ook een halve seconde waardoor ik niet het gevoel heb dat deze alle films (25) gescant heeft. Ik heb het al 5 keer geprobeerd en ik kom er gewoon niet uit. Al dat html gepraat etc.. snap ik gewoon niet.
Ik lees veel en veel meer problemen icm dit programma maar ik kan gewoon geen simpele guide vinden
Hierbij heb ik de nmt video map aangegeven waar de video's staan, en dezelfde map om dat weer op te slaan. Echter krijg ik met geen mogelijkheid iets gevonden op de NMT. Het aanmaken duurt ook een halve seconde waardoor ik niet het gevoel heb dat deze alle films (25) gescant heeft. Ik heb het al 5 keer geprobeerd en ik kom er gewoon niet uit. Al dat html gepraat etc.. snap ik gewoon niet.
Ik lees veel en veel meer problemen icm dit programma maar ik kan gewoon geen simpele guide vinden
Simpeler dan dit kan het eigenlijk niet : http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstallvandevorst schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:12:
Heeft iemand misschien een noob guide voor YAMJ te installeren? Ik heb YAMJ GUI Config v0.43 gebruikt.
3 bestanden unrarren en de GUI tool runnen. BAT file starten en dan zie je in de dosbox de films die hij verwerkt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank
Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank
Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.