Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

GeeBee schreef op maandag 06 april 2009 @ 23:08:
k heb ooit eens een Vista laptop in mijn netwerk gehad en nu staat die nog steeds in de Media source lijst. Hoe kan ik die weghalen?
goede vraag. Ik ben er ondertussen ook achter hoe ik toe moet voegen (deed telkens nog moeilijk via de network browser) maar edit of verwijderen is me nog een raadsel............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoe zit het nu met de instellingen voor downloaden torrents? Bij mij gaat het ook namelijk behoorlijk traag. Las iets over portforwarding naar het verkeerde apparaat, maar ik heb in mijn router in het geheel geen portforwarding aanstaan, dus dat lijkt mij het probleem niet.

Verder heb ik een TP-Link wifistick en zie op mijn router dat hij via 802.11G is verbonden en niet via N, hoe zit dat? (router ondersteunt N en als ik de stick in mijn PC doe dan verbindt ie wel via N)

[ Voor 9% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 07-04-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
Arfman schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:59:
[...]

De optie is er, werken doet hij alleen niet. Heb nog niet de firmware van begin april geprobeerd, misschien dat het daarin opgelost is.
Beter lezen: die optie is er, ik gebruik hem zelf (icm w2k3 sp2 32bit).
peak schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:48:
[...]

Oke, dan snap ik de post van Arfman niet...
Arfman had het in die post over shares zonder pass, maar met pass is gewoon mogelijk (nogmaals: ik gebruik het zelf).

[ Voor 30% gewijzigd door Hollanda op 07-04-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Da's mooi Hollanda, maar ik kan door hoepels springen, over vuur springen, op m'n kop gaan staan, regendans doen en aardwormen opvreten, maar shares met wachtwoord werken gewoon _niet_ bij mij. Krijg constant de error "Workgroup not found".

Moraal van het verhaal: heb je problemen met het vinden van shares, share je films zonder wachtwoord. Heb ik nu ook gedaan, de documenten en andere persoonlijke dingen staan achter een wachtwoord, HD mapje is apart geshared zonder ww.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
offtopic

Dat is je straf voor het hacken op X-life :)

/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 22:02
Hollanda, Arfman
Bedankt voor jullie input.

Nou, ik zal mijn HDX deze week ook wel ontvangen hoop ik.
Ik had gelezen dat je met myihome playlists kon afspelen voor muziek.
Is er ook nog iets anders waarmee je je Muziek map selecteert en dan alles afspeelt in de subdirs?
Ik kon nergens lezen of jukebox het kon en hoor alleen maar dat het nog niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ik heb zonet mijn PCH A110 ingesteld, en een share van een ubuntu server via Samba, mét username en password zonder enige hoepels of aardwormen (nu goed, ééntje, maar die dingen zijn ook gewoon lekker :9 ) geconnect. Lees ik hier dat dat moeilijk zou zijn???

Raar.

* DexterBelgium gaat zijn filmcollectie renamen voor YAMJ. Iemand een goed tipje voor een automatisch/makkelijker alternatief dan de explorer?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 10:10
Kan ik de op de popcorn geinstalleerde myihome connecten naar de USB HD drive welke aan de popcorn hangt ?, zo ja hoe?

Ik krijg je met het standaard menu van de Popcorn hour geen thumbnails te zien van mijn pics/foto's.
Wordt dit niet ondersteund of anders, wat doe ik fout ?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Arfman schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 00:38:
Da's mooi Hollanda, maar ik kan door hoepels springen, over vuur springen, op m'n kop gaan staan, regendans doen en aardwormen opvreten, maar shares met wachtwoord werken gewoon _niet_ bij mij. Krijg constant de error "Workgroup not found".

Moraal van het verhaal: heb je problemen met het vinden van shares, share je films zonder wachtwoord. Heb ik nu ook gedaan, de documenten en andere persoonlijke dingen staan achter een wachtwoord, HD mapje is apart geshared zonder ww.
Waarschijnlijk probeer je het óf via de network browser, óf via de naam van de PC/server waar je media opstaan. Dit wil beide nog weleens problemen geven (en dat geldt niet alleen i.c.m. een PCH)
De beste manier is om shares handmatig erin te zetten en via "\\IP-adres\sharenaam" te benaderen. Dat werkt veel stabieler is mijn ervaring. Als je dan je username en ww invult, is er niks aan de hand. Ik gebruik dat al sinds het begin dat ik hem had (denk alweer meer dan een jaar) en heeft bij elke FW gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:51:
[...]

Wat ik eigenlijk gewoon wil is NZBget draaien op een usb? maar dat de downloads direct naar mijn externe hdd (NAS) gestuurd worden zodat ik geen interne hdd nodig heb. Is dit een kwestie van de paden veranderen, of is dit niet mogelijk?
Bij mij draaien de NMT apps op een interne microdrive van 2,5 Gb.
De downloads gaan direct naar de externe HDD.
Het is inderdaad een kwestie van de juiste paden in de nzbget.conf file plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OutofFocus schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:36:
[...]

Bij mij draaien de NMT apps op een interne microdrive van 2,5 Gb.
De downloads gaan direct naar de externe HDD.
Het is inderdaad een kwestie van de juiste paden in de nzbget.conf file plaatsen.
Stop je die microdrive in de popcorn? Zou je me een linkje kunnen geven waar ik zo'n microdrive kan kopen, wordt niet heel veel wijzer uit google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 13:08
Gewoon een CF2SATA adapter aanschaffen en een CF-kaartje, deze kan je dan gewoon inbouwen in je Popcorn Hour A-110 zonder geluids- noch warmteprobleem. Hier kun je dan Yamj opzetten en alle applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruben121689 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:01:
Gewoon een CF2SATA adapter aanschaffen en een CF-kaartje, deze kan je dan gewoon inbouwen in je Popcorn Hour A-110 zonder geluids- noch warmteprobleem. Hier kun je dan Yamj opzetten en alle applicaties.
Is dit een beetje te doen voor een hardware leek zoals mij?

Moet ik nog een speciaal CF-kaartje hebben of maakt dit niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Ruben121689 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:01:
Ik hoop binnenkort de HDX-1000 binnen te krijgen. Daar zit een SDHC cardreader in.
Kan je op die manier (via de card reader) ook NMT apps of YAMJ draaien?
Behoorlijk wat zitten lezen de laatste tijd, maar ik kan het niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
ImpaileR schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:22:
[...]
Ik hoop binnenkort de HDX-1000 binnen te krijgen. Daar zit een SDHC cardreader in.
Kan je op die manier (via de card reader) ook NMT apps of YAMJ draaien?
Behoorlijk wat zitten lezen de laatste tijd, maar ik kan het niet terug vinden.
Als het via een USB kan, dan ook via dit denk ik ja.
Echter kun je dan niet even je SD kaart uit je camera halen en ff snel op je tv showen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Raidsonic heeft een nieuwe firmware gereleased voor de Icy Box IB-MP309HW helaas nog geen DTS downmix.

IB-MP309HW Firmware 01-17-090125-15-DST-403-000 - Date: 07.04.09

Download de nieuwe firmware hier.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Laatst online: 20:35

mno

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:47:
[...]
Is dit een beetje te doen voor een hardware leek zoals mij?
Moet ik nog een speciaal CF-kaartje hebben of maakt dit niet zoveel uit?
Ja, het schijnt wel uit te maken welke CF-kaart je gebruikt. Hier staat alles wat je moet weten.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mno schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 21:32:
[...]

Ja, het schijnt wel uit te maken welke CF-kaart je gebruikt. Hier staat alles wat je moet weten.
Bedankt, maar heb besloten om toch maar gewoon mijn NAS mijn films te laten downloaden, beter alternatief als een schijf erin plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand voor mij webservice adressen voor mijn PCH, liefst nederlandse maar buitenlandse zijn ook welkom

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:55:
[...]

Stop je die microdrive in de popcorn? Zou je me een linkje kunnen geven waar ik zo'n microdrive kan kopen, wordt niet heel veel wijzer uit google.
Ik heb een A-100 dus ik gebruik een IDE2CF adapter van DealExtreme.
Er zijn ook varianten voor SATA. Let wel op dat je een adapter moet hebben die DMA ondersteunt anders wordt hij niet herkend door de PCH.
Een microdrive is een kaart met daarin een 1 Inch harddisk en een CompactFlash connector.
Zoek maar eens op ebay op 'seagate ST1' of 'microdrive'.

Ik heb ook een 'echte' CF kaart gebruikt maar ik ben bang dat die bij gebruik van NZBGET door het voortdurende schrijven naar de disk voortijdig overlijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:28:
heeft iemand voor mij webservice adressen voor mijn PCH, liefst nederlandse maar buitenlandse zijn ook welkom

alvast bedankt
Deze kan je vinden bij www.networkedmediatank.com en dan de wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Installeer de CSI, daarmee kan je tegenwoordig webservices beheren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
OutofFocus schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:41:
[...]

Ik heb een A-100 dus ik gebruik een IDE2CF adapter van DealExtreme.
Er zijn ook varianten voor SATA. Let wel op dat je een adapter moet hebben die DMA ondersteunt anders wordt hij niet herkend door de PCH.
Een microdrive is een kaart met daarin een 1 Inch harddisk en een CompactFlash connector.
Zoek maar eens op ebay op 'seagate ST1' of 'microdrive'.

Ik heb ook een 'echte' CF kaart gebruikt maar ik ben bang dat die bij gebruik van NZBGET door het voortdurende schrijven naar de disk voortijdig overlijdt.
Ik heb de WD 160 gig eruit gehaald, loeiheet en best wel gehorig.
Nu een
WD HARDDISK NOTEBOOK SATA 2,5" SATA,9,5mm,5400 rpm,8MB ingedaan
...superstil, geen extra waarneembare warmte en toch 80 gig voor evt opslag.
Denk dat je met een Sata to CF adapter en een CF net zo duur of duurder uit bent , k was €44,- kwijt.
maar als je een CF liggen hebt is het natuurlijk ideaal dat het kan >:)

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
Sinds kort ben ik ook een bezitter van een PCH. Ik probeer via de PCH een internet link (mms protocol) werkend te krijgen. Op de forum heb ik een aantal bericten gelezen dat mensen gelukt is om een mms link te zien via PCH (bijv via TVersity, VLC, direct van PCH). Alleen zoek ik een handleiding hoe ik dit op kan zetten. Weet iemand cq wil iemand mij hierbij helpen?

de internet link is mms://94.75.220.137/idesitvcom-zee-339dddh332

alvast bedankt

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exocys
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 18:37
Sinds een aantal maandjes heb ik een HDX en het bevalt me erg goed.
Tot gister had ik nergens problemen mee en alle video formaten worden getoond.

Gister wou ik via mijn externe HD films Kopiëren naar mijn HDX.
Dit heb ik vaker gedaan en werkt goed.

Helaas liep gister het proces vast was de HDX gestopt met kopiëren....
Na een reboot starte alles weer op en zag ik dat er 1 movie folder leeg was. Hier was het kopiëren blijkbaar niet goeg gegaan. De folder verwijderd en vervolgens opnieuw kopiëren.

Helaas ging het hier mis. Wanneer ik nu weer deze film wil kopiëren, (selecteer de film en zet hem op de lijst, vervolgens naar de interne HD en doe dan weer filemode en zeg copy selected items) dan geeft de HDX een zwart beeld en gebeurt er niets....
Heb daarna de HDX nogmaals een reboot gegeven en weer gaf hij hetzelfde probleem.

Heeft een van jullie dit ook al eens meegemaakt en zo ja, wat zou je er aan kunnen doen?

andere suggesties hoor ik ook graag hoor

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik kan je niet helpen met je probleem, maar ik heb hetzelfde als ik het doe met een USB stick en de PCH A100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Laatst online: 11-09 08:41
Weet iemand hoe ik de ondertiteling op de PCH verder naar beneden kan zetten? Ik kan via de afstandsbediening posities 60,50,40,30,20,10 en 0 kiezen. De ondertiteling staat bij positie 0 echter nog steeds erg hoog. Ik zou eigenlijk min 60 moeten hebben. Kan ik dit nog ergens anders aanpassen?

Ik heb al de laatste en 1-na-laatste firmware geprobeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Rixard op 08-04-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Noreaga_no1 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 21:05:
Sinds kort ben ik ook een bezitter van een PCH. Ik probeer via de PCH een internet link (mms protocol) werkend te krijgen. Op de forum heb ik een aantal bericten gelezen dat mensen gelukt is om een mms link te zien via PCH (bijv via TVersity, VLC, direct van PCH). Alleen zoek ik een handleiding hoe ik dit op kan zetten. Weet iemand cq wil iemand mij hierbij helpen?

de internet link is mms://94.75.220.137/idesitvcom-zee-339dddh332

alvast bedankt
Zelf heb ik ervaring met TVersity. Wanneer je deze installeert op je notebook of p.c. dan voeg je bovengenoemde link toe. Je dient aan te geven dat deze moet worden omgezet.
Vervolgens vindt de Popcornhour onder media (naast stel harde schijf, usb) TVersity. Die klik je aan. Als het goed is zit je bovengenoemde link ertussen. Dan duurt het enkele minuten (althans dat was bij mij het geval) en dan verschijnt het op je t.v.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Rixard schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:27:
Weet iemand hoe ik de ondertiteling op de PCH verder naar beneden kan zetten? Ik kan via de afstandsbediening posities 60,50,40,30,20,10 en 0 kiezen. De ondertiteling staat bij positie 0 echter nog steeds erg hoog. Ik zou eigenlijk min 60 moeten hebben. Kan ik dit nog ergens anders aanpassen?

Ik heb al de laatste en 1-na-laatste firmware geprobeerd.
Dat zou ik ook wel willen weten. De laagste positie is mij eigenlijk ook niet laag genoeg.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 14:36
Voor de geïnteresseerden in de opvolger van de EM7070, namelijk de EM7071 :)
Eerste foto’s hdMEDIA – de vernieuwde Eminent HD mediaspeler 2009-04-06
De Eminent EM7071 hdMEDIA High-Definition Media Player (NMT) is de opvolger van de succesvolle EM7070 hdMEDIA player. De vernieuwde hdMEDIA zal half april 2009 voor het eerst verkrijgbaar zijn. Eminent presenteert vandaag eerste officiële foto's van de nieuwe hdMEDIA.

In tegenstelling tot zijn witte voorganger heeft de nieuwe hdMEDIA een pianozwart design. Bij de vernieuwde hdMEDIA is de ventilator aan de zijkant geplaatst. Aan de voorkant zijn diverse indicatielampjes zichtbaar voor LAN, HDD, Standby en Power (foto 1). Alle poorten op de hdMEDIA bevinden zich aan de achterkant (foto 2). De hdMEDIA zal in de schappen verschijnen in een aantrekkelijke, groene verpakking (foto 3).

De Eminent hdMEDIA is een veelzijdige mediaspeler die in iedere huiskamer zorgt voor de ultieme bioscoopervaring. Sluit de hdMEDIA via HDMI aan op een high-definition televisie. De hdMEDIA speelt films af van een (optionele) interne harde schijf, USB-stick, netwerk harddisk of computer. Verbind de hdMEDIA met het internet om multimediabestanden te downloaden. De hdMEDIA ondersteunt vele bekende en minder bekende 'codecs'. Oftewel, download, click and play!

Overige specificaties worden binnenkort bekend gemaakt.
Bron: Eminent

Afbeeldingslocatie: http://www.eminent-online.com/eminent_nieuw/afbeeldingen/logos/EM7071-product.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eminent-online.com/eminent_nieuw/afbeeldingen/logos/EM7071-connections.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

ziet er mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
Ik heb op mijn PCH nog steeds last van het probleem met de irritante witte punt in het scherm en de ondertiteling die veel te hoog staat. Deze 2 problemen hebben duidelijk met elkaar te maken.

Ik zal het probleem eens illustreren met wat voorbeeld foto's (let niet op de crappy HTC kwaliteit)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Bxw1He8avm2DAWOZ41mJvAFh/full.jpg

Op het forum van NMT hebben ook meer mensen last van exact hetzelfde probleem;
http://www.networkedmedia...9588&pid=172994#pid172994

Hopelijk weet iemand een oplossing.

[ Voor 20% gewijzigd door Rixard op 09-04-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
simonanton schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:37:
[...]

Zelf heb ik ervaring met TVersity. Wanneer je deze installeert op je notebook of p.c. dan voeg je bovengenoemde link toe. Je dient aan te geven dat deze moet worden omgezet.
Vervolgens vindt de Popcornhour onder media (naast stel harde schijf, usb) TVersity. Die klik je aan. Als het goed is zit je bovengenoemde link ertussen. Dan duurt het enkele minuten (althans dat was bij mij het geval) en dan verschijnt het op je t.v.
Succes.
Bedankt voor je antwoord.
Als ik de mms link toevoeg aan TVersity, hoe en waar moet ik aangeven dat deze omgezet moet worden en naar welke?

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCH110,
kan de interne Harde schijf NTFS aan? of kan de torrent client geen grotere files dan 4GB downloaden?
iemand ervaring met de torrent client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:41:
PCH110,
kan de interne Harde schijf NTFS aan? of kan de torrent client geen grotere files dan 4GB downloaden?
A of B 110 ? ;)

De hardeschijf wordt Ext3-geformatteerd. De bestanden mogen groter zijn dan 4GB. De maximum grootte is 2 tot 16 TiB (afhankelijk van de blokgrootte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:41:
PCH110,
NTFS is alleen read-only, en heeft lagere performance dan de normale Ext3 die gebruikt wordt, Hierdoor kan het zijn dat grote full-HD films vanaf NTFS niet goed spelen maar vanaf Ext3 wel (eigen ervaring).
argro schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:52:
[Over ondertitelposities]
Dat zou ik ook wel willen weten. De laagste positie is mij eigenlijk ook niet laag genoeg.
Als ik de positie op nul zet, dan komen de ondertitels toch echt helemaal onderop mijn TV terecht (1920x1080 pixels 16:9 TV, 1080p op PCH). Enige wat je dan nog zou kunnen doen is de twee regels dichter op elkaar zetten of het font kleiner maken.

Zouden de positieproblemen te maken kunnen hebben met TV resolutie versus PCH resolutie of dingen als breedbeeld schaling etc.? Misschien eens proberen om andere modes te gebruiken, of andere schalingsopties (voor zover die op de PCH instelbaar zijn). En natuurlijk vermelden wat voor TV de mensen gebruiken.

Als er overigens op het nmt forum over gepraat wordt, dan heb je daar meer kans op reactie. Ik denk dat ook de meeste mensen die hier zitten ook daar wel langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

ik probeer een nieuwe versie van YAMJ erop te gooien maar ik krijg onderstaande foutmelding
Using properties file moviejukebox.properties
Found media library: [MediaLibraryPath[path=Z:\Video][nmtRootPath=file:///opt/sy
bhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Video/][scrape=true][excludes=sample][excludes
=tmp/][excludes=temp/]]
C:\YAMJ\.\mediaInfo\MediaInfo.exe
Initializing...
Scanning movies directory My_Library.xml
Jukebox output goes to C:\YAMJ
Exception in thread "main" java.lang.NullPointerException
at com.moviejukebox.scanner.MovieDirectoryScanner.scanFile(MovieDirector
yScanner.java:197)
at com.moviejukebox.scanner.MovieDirectoryScanner.scanDirectory(MovieDir
ectoryScanner.java:96)
ectoryScanner.java:98)
at com.moviejukebox.scanner.MovieDirectoryScanner.scan(MovieDirectorySca
nner.java:73)
at com.moviejukebox.MovieJukebox.generateLibrary(MovieJukebox.java:348)
at com.moviejukebox.MovieJukebox.main(MovieJukebox.java:195)
Druk op een toets om door te gaan. . .
ik heb de oude map gewoon helemaal verwijderd.. en deze dus schoon aangemaakt..
wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Oppie schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 00:57:
offtopic

Dat is je straf voor het hacken op X-life :)

/offtopic
offtopic:
Oppie! Da's lang geleden! Was dat hele "voorval" allang vergeten ;) How's life?

Ondertussen doet mijn A110 wat hij moet doen; HD content weergeven. Zal binnenkort de nieuwe firmware eens proberen, en de shares met \\ipadres\sharenaam aanroepen, kijken of dat beter werkt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 09 april 2009 @ 22:09:
[...]

offtopic:
Oppie! Da's lang geleden! Was dat hele "voorval" allang vergeten ;) How's life?

Ondertussen doet mijn A110 wat hij moet doen; HD content weergeven. Zal binnenkort de nieuwe firmware eens proberen, en de shares met \\ipadres\sharenaam aanroepen, kijken of dat beter werkt.
de shares moet je aanroepen met; smb://ip/sharenaam

toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

SileX schreef op donderdag 09 april 2009 @ 22:49:
[...]

de shares moet je aanroepen met; smb://ip/sharenaam

toch ?
Onder windows niet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Juist wel, vanaf de pch naar windows is smb://server/share. Vanaf de pch naar linux is nfs://server/share

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Laatst online: 08-09 16:37

Dentist

Next patient please...

-never mind- updaten van firmware duurt gewoon wat langer dan verwacht...

[ Voor 85% gewijzigd door Dentist op 11-04-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

|sWORDs| schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:59:
[...]

Juist wel, vanaf de pch naar windows is smb://server/share. Vanaf de pch naar linux is nfs://server/share
Volgens mij werd er bedoeld van Windows naar een share op de PCH.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 vraagjes.
  1. Krijg bij elke mkv met UK en NL subs standaard de UK subs te zien tijdens het afspelen.. Heb bij "preferences" de subtitle language op "Nederlands" staan. Is het in te stellen dat de film begint met de NL subs?
  2. Hoe krijg ik de film (mkv) weer terug naar het begin? (Doe het nu met de "Time seek" toets. Toets gewoon 6 keer de 0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

Rave17 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:22:
Voor de geïnteresseerden in de opvolger van de EM7070, namelijk de EM7071 :)

[...]

Bron: Eminent

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat mij opvalt bij de concurrenten van het 'referentiemodel' is dat er weinig effectief verschil is in zowel functionaliteit als prijs. Het enig verschil is het uiterlijk van het kastje.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 19:24:
2 vraagjes.

[list=1]
• Krijg bij elke mkv met UK en NL subs standaard de UK subs te zien tijdens het afspelen.. Heb bij "preferences" de subtitle language op "Nederlands" staan. Is het in te stellen dat de film begint met de NL subs?
Er zijn twee plaatsen waar je de ondertitelingstaal kan afstellen: 1x voor DVD's en 1x voor andere media. Staan ze beiden op Nederlands?
• Hoe krijg ik de film (mkv) weer terug naar het begin? (Doe het nu met de "Time seek" toets. Toets gewoon 6 keer de 0)
[/list]
Ik kan het nu niet direct testen, maar kan dat niet gewoon met de 'skip prev' button (twee pijltjes naar links samen met een staande lijn)? Anders even stoppen en starten.

[ Voor 35% gewijzigd door The Zep Man op 11-04-2009 22:37 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

kan het zijn dat de pch110 na langdurig gebruik (ik had hem 24 uur aanstaan en was druk met 3 ftp lijnen de interne hd aan het backuppen) hitte problemen krijgt ? ik heb een green wd drive en geen extra koeling. Nu ging ik dus net een mkv kijken (lost laatse ep) en ik kreeg regelmatig schokken / haperingen. Die heb ik nooit eerder gehad. Ik heb even de deksel verwijderd en het koelblok voelt redelijk warm, ofja je kan je vinger en nog wel ophouden. De HD is gewoon lauw. Is dit toeval of ?? (een soft reboot gedaan en een andere mkv gekeken en dat lijkt goed te gaan maar zeker weten?????)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ray schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 23:26:
kan het zijn dat de pch110 na langdurig gebruik (ik had hem 24 uur aanstaan en was druk met 3 ftp lijnen de interne hd aan het backuppen) hitte problemen krijgt ? ik heb een green wd drive en geen extra koeling. Nu ging ik dus net een mkv kijken (lost laatse ep) en ik kreeg regelmatig schokken / haperingen. Die heb ik nooit eerder gehad. Ik heb even de deksel verwijderd en het koelblok voelt redelijk warm, ofja je kan je vinger en nog wel ophouden. De HD is gewoon lauw. Is dit toeval of ?? (een soft reboot gedaan en een andere mkv gekeken en dat lijkt goed te gaan maar zeker weten?????)
Heb je de exact dezelfde MKV ooit wel soepel af zien spelen? Anders doe je alleen aannames. Vooral je laatste zin helpt niet: je doet een soft reboot en gebruikt een andere MKV om het nog eens te testen. Goede tests zouden zijn: je deed direct een test met een andere MKV of je deed een soft reboot en speelde daarna direct dezelfde MKV af.

[edit]
Nog een tip voor als mensen willen experimenteren met verschillende manieren om te streamen: er is een hele simpele en open-source NFS server beschikbaar voor Windows genaamd WinNFSd. NFS heeft minder overhead en rekenkracht nodig in verhouding met SMB. Hiertegenover staat dat er ook geen vorm van beveiliging aanwezig is voor het netwerkverkeer of over de folder welke je besluit om te delen (behalve de NTFS permissies die je kan configureren voor het Windows account waar WinNFSd onder draait).

[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 12-04-2009 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Noreaga_no1 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:59:
[...]

Bedankt voor je antwoord.
Als ik de mms link toevoeg aan TVersity, hoe en waar moet ik aangeven dat deze omgezet moet worden en naar welke?
Settings --> Transcoder --> When to transcode: Only when needed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 10:49
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 19:24:
Hoe krijg ik de film (mkv) weer terug naar het begin? (Doe het nu met de "Time seek" toets. Toets gewoon 6 keer de 0)
Gewoon één keer de 0 toch? Dan springt hij naar 0% en dus naar het begin (gebruik 1 t/m 9 om naar 10% t/m 90% van de film te springen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op zondag 12 april 2009 @ 00:38:
[...]
Gewoon één keer de 0 toch? Dan springt hij naar 0% en dus naar het begin (gebruik 1 t/m 9 om naar 10% t/m 90% van de film te springen).
Thnx! Dit wist ik niet, werkt perfekt! :P
The Zep Man schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 22:28:
[...]
Ik kan het nu niet direct testen, maar kan dat niet gewoon met de 'skip prev' button (twee pijltjes naar links samen met een staande lijn)? Anders even stoppen en starten.
Gewoon op 0 drukken dus.. ;)
The Zep Man schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 22:28:
[...]
Er zijn twee plaatsen waar je de ondertitelingstaal kan afstellen: 1x voor DVD's en 1x voor andere media. Staan ze beiden op Nederlands?
Ja ik heb beide op Nederlands staan.
Iemand anders mischien een idee waarom mijn films standaard met UK subs beginnen en niet met de Nederlandse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Als het losse sub's zijn, dan moet de sub dezelfde naam hebben als de mkv, inclusief de hoofd- en kleine letters. Hoe zit dat bij jou?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn geen losse subs, het is een mkv file met daarin Engelese en Nederlandse subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53

Rhapsody

In Metal We Trust

Maar volgens mij moet de sub (*.srt) dan wel dezelfde naam hebben als je externe subtitle-files gebruikt. (case sensitive want het is een linux 'systeem')

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Hey folks,
Advies gevraagd:
Ik overweeg een mediaspeler aan te schaffen, met onderstaande voorkeuren:
* Harde schijf (>500gb)
* Benaderbaar via netwerk
* Draadloos (!!)
* Alle gangbare bestanden afspelen (divx, wmv, DVD bestanden etc etc)
* Vloeiend .MKV bestanden op 1080P afspelen (!!!!)
* Glas aansluiting SPDIF
* HDMI

Verder mag hij vrij basic zijn, ik ben niet van plan om te gaan tweaken of ander OS er op te zetten ;)
Het is voor mij hoofdzakelijk om van mijn server draadloos de gedownloade films er heen te pompen om ze dan vanaf de mediatank op mijn tv af te kunnen spelen....

Ik heb topic al doorgelezen, maar zie door de bomen het bos niet meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Laatst online: 17-06 10:37
Kijk eens op http://www.hdx1080.com/ of http://www.popcornhour.com/onlinestore . Schijf moet je erbij kopen, op de wiki staat een lijst met schijven die zouden moeten werken, Ik vraag me af of wifi en HD films te combineren is. Zijn genoeg mensen met problemen mee geweest. Voor zekerheid kan je toch beter een kabel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Olgeros schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:14:
Hey folks,
Advies gevraagd:
Ik overweeg een mediaspeler aan te schaffen, met onderstaande voorkeuren:
* Harde schijf (>500gb)
* Benaderbaar via netwerk
* Draadloos (!!)
* Alle gangbare bestanden afspelen (divx, wmv, DVD bestanden etc etc)
* Vloeiend .MKV bestanden op 1080P afspelen (!!!!)
* Glas aansluiting SPDIF
* HDMI

Verder mag hij vrij basic zijn, ik ben niet van plan om te gaan tweaken of ander OS er op te zetten ;)
Het is voor mij hoofdzakelijk om van mijn server draadloos de gedownloade films er heen te pompen om ze dan vanaf de mediatank op mijn tv af te kunnen spelen....

Ik heb topic al doorgelezen, maar zie door de bomen het bos niet meer :'(
Ben het met oppie eens.

1080P streamen doe je liever met een kabel en geen wireless.

en ja, je kunt naar de Network Media Tanks kijken. Staan er genoeg op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

De grootste kans die men maakt met draadloos is als je 802.11n gebruikt over een zeer korte afstand, zodat je zo dicht mogelijk bij de 130 Mbps maximumsnelheid kan komen die zo'n USB stickie heeft. Voor meer afstand en snelheid zonder stabiliteit in te leveren kan overwogen worden om een bridge te gebruiken aan de ethernet poort. Dure oplossing, maar een werkend alternatief wanneer er echt geen kabels getrokken kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 23:26:
[...] Nu ging ik dus net een mkv kijken (lost laatse ep) en ik kreeg regelmatig schokken / haperingen. Die heb ik nooit eerder gehad. Ik heb even de deksel verwijderd en het koelblok voelt redelijk warm, ofja je kan je vinger en nog wel ophouden. De HD is gewoon lauw. Is dit toeval of ?? (een soft reboot gedaan en een andere mkv gekeken en dat lijkt goed te gaan maar zeker weten?????)
Als je achtergrond activiteiten hebt kan dat het spelen beinvloeden. Ook als je veel dingen tegelijk doet op de harddisk kan het zijn dat je meer fragmentatie krijgt waardoor je eerder problemen krijgt (dit zal vooral bij heel hoge bitrates merkbaar kunnen zijn). En zoals The Zep Man al zegt, misschien is de media gewoon niet goed (komt regelmatig voor bij geripte HD TV series van sommige zenders).

Wat ik wel eens merk is dat het afspelen een heel klein beetje gaat haperen (soort per-seconde judder) wat weg te werken is door even pause en dan weer play te drukken. Dit is volgens mij een bugje in de speler en niet hetzelfde als andere haperingen door achtergrondactiviteit, slechte media, etc. Komt niet zo vaak voor, dus niet echt storend.

Verder zou ik bij langdurig gebruik eerder denken dat er een memorylek zit wat het geheugen langzaam laat vollopen zodat de speler niet meer optimaal kan werken. Als de speler/HDD maar 'lauw' is, zou dat geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Oppie schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:33:
Kijk eens op http://www.hdx1080.com/ of http://www.popcornhour.com/onlinestore . Schijf moet je erbij kopen, op de wiki staat een lijst met schijven die zouden moeten werken, Ik vraag me af of wifi en HD films te combineren is. Zijn genoeg mensen met problemen mee geweest. Voor zekerheid kan je toch beter een kabel trekken.
Thanks, (anderen ook natuurlijk) ik zal eens kijken naar die twee websites!

Ik heb trouwens niet de illusie dat ik over mijn draadloos netwerk streming video kan kijken, ik heb niet eens een N netwerk :) kleine divx via mijn mediacenter is om te doen, maar meer ook niet, dus ik probeer het niet eens.
Mijn bedoeling is om op de server te downloaden, dan wireless naar de mediatank te sturen en van daaraf te kijken. Dan stuur ik bv 's nachts een stuk of wat HD films naar de mediatank om ze de volgende dag te kijken.

En wat ik al zei, door de bomen is het bos haast niet meer te zien :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over de subtitles: Kan je ergens de gewenste grootte standaard instellen? Hij staat nu default op 28 maar ik zou 'm liever op 24 of 22 hebben.

EDIT: ik zie dat de vraag eerder gesteld is, echter nog geen duidelijk antwoord

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Ik ben zo dom geweest om de key lock op de setup pagina te zetten, en nou ben ik al even op zoek geweest hoe ik die er weer af krijg maar ken het niet vinden :(
Weet iemand hoe ik die er weer vanaf krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 13:33:
Vraagje over de subtitles: Kan je ergens de gewenste grootte standaard instellen? Hij staat nu default op 28 maar ik zou 'm liever op 24 of 22 hebben.

EDIT: ik zie dat de vraag eerder gesteld is, echter nog geen duidelijk antwoord
Ik weet niet zeker welke speler jij hebt, maar op de HDX kan dat (met de 'subtitle-knop'). Alleen bij WMV's en MKV's trouwens. Dan kan je zelfs de positionering en de kleuren (beperkt) kiezen. Je krijgt deze keuze's te zien als je door blijft drukken op de 'subitle-knop'.

Bij gewone DVD-rips kan het niet, daar kan ik alleen de taal kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door NaN op 12-04-2009 14:13 . Reden: aanvullertje. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-V-O
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-08 19:42

I-V-O

powerpoker

Voor de shoutcast-liefhebbers: ik heb NMT-Shoutcast geupdate met een nieuw ontwerpje, wat extra features en wat bugfixes;

- Favorieten toegevoegd
- Details-pagina per station
- Mixen (buiten shoutcast om)
- Filteren & zoeken is verbeterd

Check http://hdx.i-v-o.nl vanaf je NMT
Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sangroid schreef op zondag 12 april 2009 @ 14:12:
[...]

Ik weet niet zeker welke speler jij hebt, maar op de HDX kan dat (met de 'subtitle-knop'). Alleen bij WMV's en MKV's trouwens. Dan kan je zelfs de positionering en de kleuren (beperkt) kiezen. Je krijgt deze keuze's te zien als je door blijft drukken op de 'subitle-knop'.

Bij gewone DVD-rips kan het niet, daar kan ik alleen de taal kiezen.
Dankje, maar ik bedoelde eigenlijk dat je een bepaalde grootte als STANDAARD kan instellen, zonder dat je dat voor elke film afzonderlijk hoeft te doen met de subtitle-knop.
Ik heb de PCH A110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Fonta schreef op zondag 12 april 2009 @ 13:51:
Ik ben zo dom geweest om de key lock op de setup pagina te zetten, en nou ben ik al even op zoek geweest hoe ik die er weer af krijg maar ken het niet vinden :(
Weet iemand hoe ik die er weer vanaf krijg?
Van de wiki:
Unlock with the Remote Control: 'Setup' + 'Play' buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt er iemand de optie om de "apple" trailers rechtstreeks te kijken??
Speelt ze wel af maar buffert niet goed. Ik krijg 20sec te zien pauze 5sec en vervolgt weer met 20sec.

Heeft iemand hier een oplossing voor :?
Ik heb een popcorn A110

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 19:29:
Gebruikt er iemand de optie om de "apple" trailers rechtstreeks te kijken??
Speelt ze wel af maar buffert niet goed. Ik krijg 20sec te zien pauze 5sec en vervolgt weer met 20sec.

Heeft iemand hier een oplossing voor :?
Ik heb een popcorn A110
Iets meer details zou handig zijn. Kijk je de trailers rechtstreeks van internet? Zo ja, wat is je maximale bandbreedte naar het internet? Draaien er andere diensten? Speelt de exact dezelfde stream via exact hetzelfde netwerkpad als de A-110 op een computer wel soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:03
Ik heb een vraagje over het afspelen van films in video_ts mappen. Deze speelt de Popcorn zonder problemen af alleen krijg ik 1 ding niet voor elkaar. Als ik de film afspeel krijg ik geen vol beeld (dus 4:3). Of ik de Popcorn nu instel op Video Zoom: Actual Size, Fit To Screen, Crop of Full Screen, hij blijft de film op 4:3 weergeven. TV Type staat op 16:9.

Als ik dezelfde film via mijn Oppo 981 dvdspeler afspeel dan geeft hij zonder problemen vol beeld.

Hoe kan ik dit verhelpen? De brede balken aan de zijkanten wil ik graag weg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Resinman schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:12:
Hoe kan ik dit verhelpen? De brede balken aan de zijkanten wil ik graag weg hebben.
Je wilt dus een 4:3 film uitrekken naar 16:9?

Ik weet niet of de Popcorn dat ondersteund, maar zou me niet verbazen al zou het gewoon niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

het 4:3 formaat heb ik zowel bij mijn dvd speler als de pch110 als de bron ook 4:3 is. dus voornamelijk oude dvd's. Dit heb ik trouwens alleen over HDMI omdat je daar geen stretch opties hebt (zowel in je pch niet als in de meeste tv's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:03
Oplossing gevonden! Ik heb de IFO file (of files als je er meerdere hebt) geopend in Ifoedit en de aspect ratio met een klik veranderd van 4:3 naar 16:9..

Hier staat stap voor stap wat je moet doen. Binnen een minuut ben je klaar. Speel nu net dezelfde film af en weg zijn de balken. _/-\o_
Ray schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:38:
het 4:3 formaat heb ik zowel bij mijn dvd speler als de pch110 als de bron ook 4:3 is.
Je kunt de aangepaste bestanden nu ook weer branden en je dvd speler zal ook vol beeld weergeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Ik had laatst nog een "geinige" vastloper bij de PCH A100.
Ik had een DVD-iso op de interne schijf benaderd en was wat aan het klooien met de zoom. Op een gegeven moment was die tot 0% verkleind, wat dus resulteerde in een zwart scherm ;)
Daarna was de speler niet meer te bedienen en resteerde alleen nog een cold boot...

Vervelender is het volgende:
Ik heb een paar iso's via FTP op de interne schijf gezet maar tijdens de transfer is er wat misgegaan en nu staan er 3 onbenaderbare bestanden op met de volgende bestandsnaam:

.pureftpd.upload.<ID>

Ze zijn via de ftp-client die ik gebruik (FlashFXP) niet te wissen, te hernoemen, de CHMOD-den, of wat dan ook. Dat scheelt me ruim 5GB en dat is jammer van de ruimte, dus... hoe krijg ik die gedeeltelijke iso's daar weg?

[ Voor 41% gewijzigd door GeeBee op 13-04-2009 00:37 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Weet iemand hoe ik simpel het weer kan bekijken via de NMT en ook kan zoeken op een plaats? Ik heb de yahoo weather gevonden onder webservices, maar hier kan je niet zoeken op plaatsnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GeeBee schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:25:
Ik had laatst nog een "geinige" vastloper bij de PCH A100.
Ik had een DVD-iso op de interne schijf benaderd en was wat aan het klooien met de zoom. Op een gegeven moment was die tot 0% verkleind, wat dus resulteerde in een zwart scherm ;)
Daarna was de speler niet meer te bedienen en resteerde alleen nog een cold boot...

Ik heb een paar iso's via FTP op de interne schijf gezet maar tijdens de transfer is er wat misgegaan en nu staan er 3 onbenaderbare bestanden op met de volgende bestandsnaam:

.pureftpd.upload.<ID>

Ze zijn via de ftp-client die ik gebruik (FlashFXP) niet te wissen, te hernoemen, de CHMOD-den, of wat dan ook. Dat scheelt me ruim 5GB en dat is jammer van de ruimte, dus... hoe krijg ik die gedeeltelijke iso's daar weg?
Probeer het onder een andere manier (via de samba share of via telnet), een andere ftp-client zou ook nog kunnen helpen (ook wel eens vage dingen gehad, de ftp client van de Windows explorer kon het echter wel verwijderen)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:46
GeeBee schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:25:

.pureftpd.upload.<ID>

Uh hier was het de power uitzetten en weer aan en dan kan je ze wissen! Wat ik overigens wel heb gelezen is dat dit tijdelijke bestanden zijn die vanzelf worden verwijderd want ik kon ze idd soms niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2010
kavorka schreef op maandag 13 april 2009 @ 10:36:
Weet iemand hoe ik simpel het weer kan bekijken via de NMT en ook kan zoeken op een plaats? Ik heb de yahoo weather gevonden onder webservices, maar hier kan je niet zoeken op plaatsnaam.
Ik heb zelf een link naar mijn eigen woonplaats gemaakt en heb zo de weervoorspelling van mijn eigen gebied.

Bijvoorbeeld: http://www.brettcharney.c...14&u=c&map=holland2&name=

Hoe ik dit gedaan heb ?
Lees de handleiding op:

http://www.brettcharney.com/weather/Instructions/

of: http://www.networkedmedia...32&highlight=brettcharney

Groeten !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple trailer kijk ik rechtstreeks (web services, -msp community, -video popcast.)
Als ik download via NZBGet zit ik rond de 900KB/s.
NZBGet staat uit als ik trailers wil kijken.
Als ik SD medium kies is een trailer nog wel te kijken.
Zodra ik een HD kies 1080, 720 of 480 is het 5 seconde beeld, seconde pauze. enz.
Op mijn pc kan ik wel gewoon HD trailers kijken, maar die buffert ook langer voor dat hij start.

Iedere hulp of idee is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Olgeros schreef op zondag 12 april 2009 @ 13:18:
[...]

Thanks, (anderen ook natuurlijk) ik zal eens kijken naar die twee websites!

Ik heb trouwens niet de illusie dat ik over mijn draadloos netwerk streming video kan kijken, ik heb niet eens een N netwerk :) kleine divx via mijn mediacenter is om te doen, maar meer ook niet, dus ik probeer het niet eens.
Mijn bedoeling is om op de server te downloaden, dan wireless naar de mediatank te sturen en van daaraf te kijken. Dan stuur ik bv 's nachts een stuk of wat HD films naar de mediatank om ze de volgende dag te kijken.

En wat ik al zei, door de bomen is het bos haast niet meer te zien :'(
Ik ga binnenkort een fileserver optuigen waar al mijn data centraal staat en deze download ook via torrents/usenets.
Als ik films wil kijken, dan ga ik dat gewoon streamen. en niet eerst naar de NMT overzetten.
Is er geen mogelijkheid dat je een UTP kabel naar je NMT kunt trekken? Of desnoods zo'n home plug kopen, wat je in het stopcontact steekt?
Nu kan je net zo goed de NMT laten downloaden, i.p.v. een andere server en dat weer over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik laat gewoon de NMT downloaden. Hij haalt 10 mbit met een homeplug en er hoeft dan geen pc aan te blijven staan. Alleen muziek stream ik over het netwerk omdat ik al mijn muziek op mijn pc heb staan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 15:00:
Apple trailer kijk ik rechtstreeks (web services, -msp community, -video popcast.)
Als ik download via NZBGet zit ik rond de 900KB/s.
NZBGet staat uit als ik trailers wil kijken.
Als ik SD medium kies is een trailer nog wel te kijken.
Zodra ik een HD kies 1080, 720 of 480 is het 5 seconde beeld, seconde pauze. enz.
Op mijn pc kan ik wel gewoon HD trailers kijken, maar die buffert ook langer voor dat hij start.

Iedere hulp of idee is welkom :)
Ik denk dat het een beperking is van de buffering/download snelheid van de PCH. Ik had een 8Mbit internet abonnement, en kon ook alleen SD kijken op de PCH. Nu heb ik ongeveer 12-13 Mbit, en 480p lukt nu wel, maar 720p en 1080p nog steeds niet. Als ik op de PC kijk, kan de download ook 1080p goed bijhouden (niet zozeer langere buffering, maar de buffer vult gewoon sneller als afspelen), dus de internet verbinding is ruim in orde.

Ik denk dat de PCH te druk bezig is met het demultiplexen of renderen van audio/video om tegelijk op volle snelheid te kunnen downloaden. Het is dus inderdaad steeds een stukje downloaden, en dan kijken. Jammer genoeg lijkt het niet mogelijk de buffertijd te vergroten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Heb hier 20 mbit en dan hapert 1080 meestal, 720p soms en 480 nooit. Volgens mij ligt het meer aan het buffergedrag van de PCH. De eerste paar seconden wordt er vol gebufferd met snelheid X. Daarna verwacht de PCH deze snelheid te kunnen volhouden terwijl er gewoon wordt afgespeeld.

Deze snelheid daalt bijna altijd vanwege: PCH cpu usage, apple trailer server pieken en dalen, en alle andere factoren die downloadsnelheid beinvloeden (ruis etc). Nu heeft de PCH dus minder buffersnelheid maar is wel al begonnen met spelen. Ik hoop dat ze de PCH zo aanpassen dat van grotere HTTP bronnen langer wordt gebufferd. Ik wacht liever 30 seconden langer zodat ik daadwerkelijk een 1080p trailer kan zien zonder stotteren dan dat ik 480p moet kijken en dan nog problemen kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Resinman schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:12:
Ik heb een vraagje over het afspelen van films in video_ts mappen. Deze speelt de Popcorn zonder problemen af alleen krijg ik 1 ding niet voor elkaar. Als ik de film afspeel krijg ik geen vol beeld (dus 4:3). Of ik de Popcorn nu instel op Video Zoom: Actual Size, Fit To Screen, Crop of Full Screen, hij blijft de film op 4:3 weergeven. TV Type staat op 16:9.

Als ik dezelfde film via mijn Oppo 981 dvdspeler afspeel dan geeft hij zonder problemen vol beeld.

Als ik 4:3 materiaal heb zet ik de Popcorn Hour gewoon op 576P output. Dan kan mijn TV een panorama stretch doen waardoor ik fullscreen beeld heb.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn Philips 42PFL3403 HD ready TV binnen gekregen met daarbij 'n Popcorn Hour A110. UIteraard direct alles aangesloten om zo te kunnen beginnen met testen. Helaas lukt het me niet om films vanaf mijn Popcorn af te spelen op mijn TV.

Ik heb de Popcorn met de bijgeleverde HDMI kabel op mijn HDMI poort van mijn TV aangesloten. Aan mijn Popcorn Hour hangt een 1TB externe hardeschijf van Western Digital Elements. Ik kom probleemloos in het menu van de Popcorn Hour en instellingen wijzigen van de Popcorn gaat zonder problemen. Mijn Popcorn ziet m'n externe HDD ook direct.

Wanneer ik voor mijn externe HDD als source kies en vervolgens voor het 'film icoontje' kies, kan ik probleemloos door alle mappen bladeren die op mijn HDD staan. Ook ziet hij de daadwerkelijke filmbestanden gewoon. Wanneer ik echter vervolgens op OK of de play-knop druk op mijn PCH afstandbediening, springt mijn TV voor een paar seconden op zwart en vervolgens kom ik weer terug in de map op m'n externe HDD met daarin het af te spelen bestand. Het daadwerkelijke afspelen wordt dus niet gestart.

Ik heb geprobeerd om mijn PCH op 720p 50/60hz in te stellen of op een ander formaat, maar dit had geen effect. Ik heb al .mpeg's, .avi's, .MKV's en blueray bestanden proberen af te spelen, maar allen geven hetzelfde probleem. Heeft iemand hier enig idee waar dit mis gaat? Heeft het met een instelling op mijn PCH te maken? Op mijn TV? Of doe ik het gewoon verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:22:
Zojuist mijn Philips 42PFL3403 HD ready TV binnen gekregen met daarbij 'n Popcorn Hour A110. UIteraard direct alles aangesloten om zo te kunnen beginnen met testen. Helaas lukt het me niet om films vanaf mijn Popcorn af te spelen op mijn TV.

Ik heb de Popcorn met de bijgeleverde HDMI kabel op mijn HDMI poort van mijn TV aangesloten. Aan mijn Popcorn Hour hangt een 1TB externe hardeschijf van Western Digital Elements. Ik kom probleemloos in het menu van de Popcorn Hour en instellingen wijzigen van de Popcorn gaat zonder problemen. Mijn Popcorn ziet m'n externe HDD ook direct.

Wanneer ik voor mijn externe HDD als source kies en vervolgens voor het 'film icoontje' kies, kan ik probleemloos door alle mappen bladeren die op mijn HDD staan. Ook ziet hij de daadwerkelijke filmbestanden gewoon. Wanneer ik echter vervolgens op OK of de play-knop druk op mijn PCH afstandbediening, springt mijn TV voor een paar seconden op zwart en vervolgens kom ik weer terug in de map op m'n externe HDD met daarin het af te spelen bestand. Het daadwerkelijke afspelen wordt dus niet gestart.

Ik heb geprobeerd om mijn PCH op 720p 50/60hz in te stellen of op een ander formaat, maar dit had geen effect. Ik heb al .mpeg's, .avi's, .MKV's en blueray bestanden proberen af te spelen, maar allen geven hetzelfde probleem. Heeft iemand hier enig idee waar dit mis gaat? Heeft het met een instelling op mijn PCH te maken? Op mijn TV? Of doe ik het gewoon verkeerd?
Ik zou eerst eens even een nieuwe firmware erop gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Laatst online: 12-09 12:23
Ik heb ook problemen om de HD Apple trailers te bekijken. Het beeld gaat prima, maar het geluid hapert, todat het helemaal niet meer terug komt.
Het geluid zit via een Toslink kabel rechstreeks op mijn Pioneer versterker. Je ziet dat hij surround geluid aangeboden krijgt, totdat hij gaat haperen. Dan springt het aan en uit in de de display van mijn versterker, totdat hij helemaal geen geluid meer geeft. Zelfs als ik dan naar mijn Sat ontvanger switch geeft hij geluid.

De versterker moet echt uit en weer aan om het geluid weer goed te krijgen. Dat heb ik nog nooit eerder gehad, maar nu al meerdere malen met de Popcorn. De download via mijn popcorn zit op 1300 Kb/s, dat dat is toch aardig zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SileX schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:40:
[...]

Ik zou eerst eens even een nieuwe firmware erop gooien.
Held! Thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik had een paar dagen geleden de laatste firmware geüpdatet en gelijk na opstarten had ik problemen met netwerkverbinding. Soms krijg ik helemaal geen ip-adres en volgende keer krijg ik een ip-adres maar blijft continu wijzigen. Popcorn A100 is op een router aangesloten maar ik heb helaas geen internet-verbinding en ook geen verbinding met de pc (vista), teruggaan naar oude firmware heeft helaas geen effect gehad! Ik had geprobeerd de popcorn een vaste ip-adres te geven en pingen vanaf de pc maar ik krijg steeds deze melding (de doelhost is niet bereikbaar)

Heeft iemand enige idee wat het probleem is of gebruikers met zelfde probleem?

Is er een mogelijkheid een USB netwerkkaart te gebruiken als blijkt dat mijn onboard netwerk is defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik heb het probleem al eerder zien voorbij komen in dit topic, alleen helaas nog geen oplossing.

Ik kan mijn gedownloade media-streams (.asf en .wmv) alleen vanaf het begin afspelen. Zodra ik naar een ander punt ga, met bijv. de time seek functie via de cursor toetsen (< en >), begint de video weer vanaf het begin.
Ook fastforward (8x) en dan bij bijvoorbeeld 10:00 weer op play drukken geeft hetzelfde effect: de video begint weer bij het begin.
De numerieke toetsen, waarmee je in één keer naar bijvoorbeeld 40% van de video kan zappen, werken ook niet.

Ik heb het probleem niet met een .mkv film die ik in dezelfde map heb staan.
Overigens geven deze .wmv en .asf bestanden de doorspoel problemen niet als ik ze gwoon op mijn PC viaMedia Player Classic afspeel, dan kan ik gewoon met behulp van de slider naar elke willekeurig punt.

Hoe kan ik dit oplossen?

Oja, hardware = Popcorn Hour A110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

op verzoek van "Shaggie_NB" stel ik de vraag nogmaals hier:

Ik zit zwaar in dubio of ik een PCH a-110 of HDX-1000 moet aanschaffen voor het afspelen van m'n gedownloade HD videos (voornamelijk TV series en anime). Ik heb m'n MyBook Essential 1TB al klaar en voor de helft gevuld staan, nou de mediaplayer zelf nog :)wat ik er mee wil doen: Hetzelfde als dat ik tot nu toe met m'n oude xbox gedaan heb: afspelen van films/series/anime in de hoogst mogelijke resolutie/kwaliteit, en misschien zo nu en dan 'ns een MP3tje spelen, maar dat laatste is geen vereiste.maar die xbox trekt HD echt niet, en is gewoon wat te verouderd als mediabak. Kan iemand mij hierover adviseren?

Bij voorbaat dank.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 13-09 16:10

qless

...vraag maar...

PCH of HDX maakt niks uit mbt kwaliteit van afspelen (immers zelfde chipset) dus wil je of gaan voor
-DTS downmixing : PCH
-SD kaart lezer: HDX
(en natuurlijk de uiterlijke verschillen)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

qless schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:43:
PCH of HDX maakt niks uit mbt kwaliteit van afspelen (immers zelfde chipset) dus wil je of gaan voor
-DTS downmixing : PCH
-SD kaart lezer: HDX
(en natuurlijk de uiterlijke verschillen)
beide konden toch DTS verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Het is misschien al eens gevraagd sorry hiervoor maar ik kon het niet vinden in dit topic. Ik zou graag SABnzbd op mijn HDX-1000 willen installeren maar is hier een handleiding voor.
Hoe installeer je deze applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Barret schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:45:
[...]

beide konden toch DTS verwerken?
De PCH kan DTS downmixen zodat het geluid ook op apparaten afgespeeld kan worden die geen DTS ondersteunen.
De HDX kan dit (nog) niet
Deze functie komt er wel snel aan, via een nieuwe firmware update wanneer alle licenties in orde zijn.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

cypher21 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:16:
[...]

De PCH kan DTS downmixen zodat het geluid ook op apparaten afgespeeld kan worden die geen DTS ondersteunen.
De HDX kan dit (nog) niet
Deze functie komt er wel snel aan, via een nieuwe firmware update wanneer alle licenties in orde zijn.
owh ok maar als ik het dus goed begrijp kunnen ze wel beide DTS signalen uitzenden m.a.w. dat m'n marantz versterker wel dit dts signaal binnenkrijgt en het kan 'uitzenden'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Smattie schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:55:
Het is misschien al eens gevraagd sorry hiervoor maar ik kon het niet vinden in dit topic. Ik zou graag SABnzbd op mijn HDX-1000 willen installeren maar is hier een handleiding voor.
Hoe installeer je deze applicatie?
Dat gaan niet werken. Standaard wordt Nzbget meegeleverd in de NMT Appz. Deze zul je dus moeten gebruiken. Dit werkt praktisch hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

cypher21 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:16:
[...]

De Popcorn Hour A110 en nieuwere modellen wel ja, die hebben DTS downmixing. De originele A100 heeft alleen Dolby Digital downmixing, DTS is daar alleen als bitstream output. Moet je dus eerst zelf downmixen via je PC voordat je het afspeelt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maar goed, wie gebruikt er nu een PCH en heeft dan geen receiver staan die DTS aankan? Dat gebeurt eigenlijk ook vrijwel nooit. Maw, lima bravo dat de A100 geen DTS kan downmixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb wel een reciever staan die DTS aan kan maar geen platte hd tv :-) Die komt er nog wel een keer. Downmixen van de PCH-A110 gebruik ik dus niet.

Heb de PCH-A110 nu al een maandje of 2 (ibood) en kan alleen maar zeggen dat ik er erg blij mee ben. Erg makkelijk films kijken, mijn vriendin snapt ook welke afstandsbedieningen ze moet pakken om dat ding aan te krijgen (Was met de shuttle wel anders en omslachtiger). Alleen het afspelen van muziek en slideshows vind ik nog tegenvallen. Zou graag een optie zien om een slideshow te starten en daarna ook nog muziek te kunnen kiezen die op de achtergrond meedraait. Dat kan via een programma op je pc maar dan staat de pc ook weer aan en dat wil ik dan weer niet. Weet iemand hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

en kan iemand me dan wat vertellen (als het enige verschil de cardslot op de HDX1000 is) over de firmware updates/beschikbare 3rd party software voor beide systemen? Komen de firmwares een beetje gelijktijdig uit? Beide systemen kunnen dezelfde 3rd party meuk draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 22:00

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn er mensen die overwegen zelf een setup te bouwen op basis van het Nvidia ION platform met een Atom? Binnenkort komt het platform namelijk uit en de ION chipset zou in staat moeten zijn 1080p te moeten afspelen.

http://www.xbmcfreak.nl/

Pagina: 1 ... 24 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.