Kuhr89 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:24:
okee. Is er dan ook val AMD's kant een soort van Triple Channel van het geheugen? aangezien ze ook met DDR3 gaan werken?
Nadeel is wel dat het DDR3 geheugen op het moment best duur is. Ik word er zelf ook gek van. Ik weet nu nog niet zo goed wat er in de toekomst aan zal komen. Ze zeggen niet wanneer enzo. Als ik dan in April/mei upgrade van mijn huidige systeem. En in die zomer komen er in 1x de nieuwe reeks van Nvidia en van ATI uit en het P55 bord van Intel voel ik me dalijk genaaid. Aan de andere kant wil ik wel weer zosnel mogelijk een nieuw systeem. Deze is flink aan het verouderen. Al gaat de CPU nog wel mee. Maar de AGP8x videokaart vindt het niet meer zo leuk

AM3 cpu's zullen op sommige AM2+ moederborden werken (waarschijnlijk diegene met minstens 780G chipset).
Wikipedia: Socket AM3
Mijn advies (voor zover ik iets kan betekenen

)
Ofwel koop je nu een goede basis en prik je er later een snellere cpu in, en ofwel bestel je nu direct de full banana en kan je nog jarenlang genieten zoals je hebt gedaan met je AGP systeem. (meestal is een relatief kleine upgrade genoeg om mee te kunnen).
Ik denk dan zelf aan een 790GX/SB750 mobo (Asus/Gigabyte/MSI/DFI oid) met een 1)snelle dual core tot je echt zeker bent dat je een quad core wil en er tegen die tijd snellere/zuiniger/goedkopere Phenom II zullen zijn. Of 2)je koopt nu een 920 of 940 BE en die kan je later nog altijd overklokken...
Vergeet niet: hoe hoger de resolutie, hoe minder de CPU de bottleneck vormt.
Onze "Game PC" hier thuis draait COD4/5, Grid, UT3 op 1680*1050 en heeft maar een Intel E2180@2.4Ghz.
Dus concreet: 790GX + 7750BE + 4870 1Gb en dan later een Phenom II
of: 790GX + 920/940BE + 4870 1Gb
Dit zijn voorbeelden trouwens...