[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 26 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 39.999 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 13:40
Anoniem: 112015 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:45:
[...]

Nee, echt idle. Was de temp die everest aangaf. Ik weet niet of die goed meet. in de bios gaf hij een temp van 42 graden aan, en normaal is dit al meer dan de windows idle temp.

Maar laat ik het hier maar bij laten, ik ben tevreden, omdat ik hem toch op stock ga gebruiken...
Ik wil het forum niet verder vervuilen met mijn toestanden....ik heb het alleen gedaan als "nieuwswaarde" voor mensen die er ook een willen of al hebben besteld, zodat ze ongeveer weten wat ze kunnen verwachten...
Ik bedank je allessinds :)

Ik ga nu ook zeker voor een Phenom II, hij heeft genoeg potentie voor later :-)
8)

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Iemand die de CPU gewoon heeft gekocht via officiele retailer-kanalen is niet gebonden aan welke NDA dan ook. Als retailers ze te vroeg verkopen, dan is dat de fout van de retailer. De klant mag benchmarks draaien en posten wat hij wil.

Overigens, een 800MHz overclock op een moederbord met een SB600 southbridge is helemaal zo gek nog niet, als je bedenkt dat het meest optimaal zou zijn een moederbord met een SB750 southbridge. In ieder geval lijkt het dat AMD daad bij het woord heeft gedaan gevoegd. Goed nieuws dus voor overclockers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112015

Anoniem: 126513 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:39:
Maar hé hoe zit dat met die NDA, ik neem aan dat normaal iedereen hem pas na 8 januari gaat krijgen, want op XS forum posten ze nog geen benchies, alleen maar OC's. Kijken of jij een benchie durft te posten, want daar zitten we wel op te wachten natuurlijk, niet dat dadelijk de NDA police op de stope staat. :Y)
Welke wil je zien?
Kijken of ik dat kan regelen... ik heb geen NDA. Wel draai ik ze op stock speed...
Overigens op stock geeft everest 42 graden aan, en ik heb net ook effe met pc probe gecheckt, en die zegt 35 graden. Lijkt me dat everest abuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
In elk geval, dit topic is vol. We gaan verder in [Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 27

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Ah toch altijd goed om dat uit te checken, die temps, probeer AOD eens.
42*C bios klinkt al een stuk beter. Iig goed om te zien dat ze hier op tweakers.net ook makkelijk klokken, hoewel het er maar eentje tot nu toe is. :)

Ik kan altijd wat PH1 at 3Ghz benchies er tegen aan gooien als referentie, waarbij ik toch in games vooruitgang verwacht. Kun je ook zien wat een hogere HTT voor een meerwaarde heeft.
Kans is ook dat je het geheugen nog moet terugklokken, hoogste Ph2 scores zie ik toch op laag geklokt geheugen op 667Mhz of zelfs 533Mhz, zelfde geldt voor Ph1
iets zegt me dat deze controller het beter op DDR3 gaat doen. Bij Intel met chipset memcontroller zie minder probs met geheugen snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246336

Anoniem: 112015 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:45:
[...]

Nee, echt idle. Was de temp die everest aangaf. Ik weet niet of die goed meet. in de bios gaf hij een temp van 42 graden aan, en normaal is dit al meer dan de windows idle temp.

Maar laat ik het hier maar bij laten, ik ben tevreden, omdat ik hem toch op stock ga gebruiken...
Ik wil het forum niet verder vervuilen met mijn toestanden....ik heb het alleen gedaan als "nieuwswaarde" voor mensen die er ook een willen of al hebben besteld, zodat ze ongeveer weten wat ze kunnen verwachten...
Ja geniet er van dan is de leut het grootst!
Ik weet niet of ik het lef zal hebben om gelijk hoog te klokken ,das toch ff uit zoeken in de bios bij AMD .
Loopt het stock ivm geheugen timings nog beetje effectief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 22:36
Anoniem: 246336 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:04:
[...]

Met die centen moet je toch een heel eind komen hoor.
Of dat nu Intel of AMD kiest alleen als het AMD wordt kun je wel nog die HD4870 er bij hebben!!Je hebt het over 4 componenten ?Cpu,Mem,Graka en een GX bordje ofzo, doe er dan nog een goede voeding bij !

Intel i7 is opzich wel te betalen maar mobo en mem weer minder .
GTA loopt op een ¨oude Phenom ¨gewoon erg soepel gezien bij een maat van me ,en ik ga hem pesten door een nieuwe te kopen.Dat ding moet zich nog bewijzen natuurlijk, maar ik denk dat dat wel goed zit,aan het ¨gedrag¨van winkels en online shops zie je al dat het een knaller gaat worden.

Dit verhaal van mij is natuurlijk gebaseerd op snel ¨hier en nu¨ gamen. O-)
Ik wil over tijdje ook wel een 40nm videokaart maar je moet niet te lang wachten ,daar gaat het te snel voor tegenwoordig.Kun je beter de boel weer verpatsen of als de waarde snel gedaaltis aan je dierbaren door geven :+
Ja klopt. Alles gaat tegenwoordig zo snel. Eerst viel het nog wel mee. Maar nu is het elk halfjaar komt er wel een soort van update van een videokaart ofzo. Lijken wel japanse auto's aan het worden. Elk jaar een vernieuwd model ;)

Over de voeding maak ik me opzich niet zown zorgen. Het is een Coolermaster RealPower 550 Watt. Ik neem aan dat dat gewoon voldoende is. Als ik die Antec calculator doe kom ik zelfs bij een Core i7 met alles wat ik wil op een 380 Watt ofzo. Ik neem aan dat dit wel voldoende is. Het systeem wat ik nu heb trekt ie ook makkelijk. en volgens mij is dat een stuk minder zuinig dan alle nieuwste componenten.

Ik hoop dat er snel wat benchmarks gaan komen. Ik ga me ook eens verdiepen in de mobos van AMD. Kan iemand bij eentje aanraden voor zown 100 euro? misschien iets goedkoper?

Ik heb alleen geen idee wat mijn systeem op het moment waard is. Het is nog AGP8x enzo.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:18

Thandor

SilverStreak

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.