SinergyX schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:02:
[...]
Dus je hebt pak em beet 7k in northrend verdiend, maar vind het raar dat een starter nog geen 5k verdiend heeft op 77 (ik moet nog 3 volle lvls)? Daarbij liep ik als hunter bij voorbaat al achter op gear, quest rewards zijn zeker in het begin helemaal niets dus heb ik hier en daar nog flinke aankopen gedaan voor enchants en gear.
Ik had 9k goud op mijn banker toen ik Northrend inging, rond level 74 heb ik 4 k goud op AH gespendeerd om mijn blacksmithing naar 440 te krijgen zodat ik de beloofde tank gear voor een bevriende Paladin kon craften (zijn mats, geen fee).
Ondertussen heeft mijn bankier weer 12k goud en zoals eerder aangegeven kan ik vanaf vandaag rond de 20g per q gaan vangen omdat ik 80 ben. Ik heb in de tussentijd nog wat frozen orbs gekocht omdat ik nooit zo gelukkig ben met rolls en die dingen niet zo duur meer zijn om mijn eigen epic tanking gear te craften (in een week tijd van 1k goud naar 250 gemiddeld).
Hoe heb ik dit goud zo snel weer bij elkaar kunnen harken? Simpel omdat ik via AH toendertijd (vet overpriced) ores en bars heb gekocht kon ik daarna (nog steeds vet, maar gedurende de tijd wel steeds minder, overpriced) mijn ores verkopen omdat ik ze niet meer nodig had. Zeker toen ik level 77 aantikte ging dit rap, 6 stacks saronite ore per uur ging redelijk makkelijk a 80g per stack.
Dit is ook het enige dat ik op AH gekocht heb. Geen gear upgrades. Veel van mijn online vrienden die nooit geld hebben voor een epic flyer zitten wel altijd op AH gear te kopen dat 1 level meegaat en dan weer vervangen wordt. Met greens kom je er ook wel. Ik vind het persoonlijk zinloos om tot eind level iets van AH te halen of het moet echt een leuke prijs zijn.
Al mijn BoE drops zijn naar m'n enchanter gegaan dus daar heb ik niks aan verdient.
Voor prot zijn er weinig zinvolle upgrades buiten lange q chains en instances / instance quest rewards om, dus daar heb ik altijd hetgeen dat voor het meest verkoopt gekozen.
Ik verwacht binnen 1 a 2 weken genoeg gold bij elkaar geharkt te hebben om mijn gear fatsoenlijk te enchanten en die 3 man Mamoet met vendors a 16-19k (afhankelijk van de rep) te kunnen kopen (enchants hebben natuurlijk prioriteit).
Nee het is niet moeilijk om wat goud te verdienen, maar je moet je gathering professions slim gebruiken als je ze hebt (afweging skillen - goud verdienen op AH) en quest rewards slim selecteren.
Maar zodra je 80 bent komt het zo ie zo wel goed, je hebt dan waarschijnlijk nog 3 gebieden over met quests en ook de dailies geven dan zo'n 20g.