76 op m'n DK, and still going strong!
Gisterenavond begon ik op 65% in level 75, met de questchain voor Ursoc in de planning, aangezien daar mooie tank leggings als reward klaar lagen. Tot aan de quest om Ursoc zelf te pakken, ging het allemaal prima. Al werd ik in zo'n beertjes-dorp geganked door een Retri Pala (ik probeer het niet eens, ze hebben 3 levens: eenmaal 100% hp, bubble+heal, 2e keer 100% hp, Lay on Hands, 3e keer 100% hp), die echt nog steeds zieke DPS doen. Toen ik met m'n snuit in de sneeuw lag, stond er een Horde mage (ik ben ook Horde) ook bij m'n corpse me uit te lachen, en een /clap en /thank te doen naar die Paladin... what the hell? Ik whisper 'm dus, wat er mis met 'm is... bleek dat hij de Pala 'gevraagd' had om mij te ganken, aangezien ik daarvoor een mob getagged had die volgens de mage de zijne was! Eén mob... tussen de 20 andere! De naam van de mage gaf al aan met wat voor soort ik te maken had: "Imbamage".
Ik heb 'm maar gewhispered met de vraag of ie nu blij was. Met daar achteraan dat ik me nu ook beter voelde, aangezien ik een 12-jarige blij had gemaakt.
Anyway, daar is het bij gebleven en ik ben gewoon verder gegaan. Met de quest
spoiler:om Ursoc te cleansen
in de broekzak, ging ik richting de plek waar ie moest zijn. Echter, werd ik door een guildie uitgenodigd voor Halls of Stone. Het was een guildrun met relaxte mensen, waaronder de GM en 2 officers. Die ken ik goed genoeg aangezien we al 3 jaar samen spelen, dus Ursoc moest even wachten.
Ook deze instance heeft mijn goedkeuring! De 79 druid van de vice-GM tankte, en ik kon lekker wat AoE DPS loslaten met m'n DK. Een DPS van 1500+ is dan als gevolg, zelfs op mobs 2-3 levels hoger. Soms trok ik wel aggro van een enkele mob, maar dat boeit niet. Eventueel kan ik altijd nog in Frost Pressence gaan en in noodgevallen Icy Fortitude aanzetten. Maar dat was helemaal niet nodig. Behalve 1 keer. De healer was out of range, en de tank ging al een groep in. Die kreeg dus geen healing, en net nadat ie dood ging, switchte ik naar Frost Pressence en had toevallig binnen 1sec de runes over voor D&D. Eén mob ging wel aan de haal, maar daar hebben we Death Grip voor! Die groep heb ik dus als offtank gespeeld in DPS gear, en niemand was dood behalve de Druid tank. Dat is toch ook de power van een Death Knight!
Hierna hebben we even Halls of Lightning geprobeerd, maar dat was te hoog gegrepen met 1x79, 2x77 en 2x75 (toen was ik nog level 75).
Een reset later gingen we nog eenmaal Halls of Stone in. Een DPS helm was nog leuke loot voor me, al kan ik hem pas op level 78 aan.
Na die instances even voor de vrouwen in het huis gezorgd en even later Ursoc nog aangepakt, samen met een vriend op z'n level 80 Tank warrior. Nieuwe tank leggings in m'n inventory als gevolg.
De instance in Zul'Drak was de volgende opgave. De vrouwen lagen ondertussen beide te slapen, dus een ijskoud biertje erbij, handen op toetsenbord+muis en meppen maar!
De groep bestond uit een Druid tank, Druid healer, Blood DK, Affl Lock en ik (Unholy DK).
Achteraf stond ik veruit bovenaan in DPS, zo'n 1550. De Blood DK was 2e met 1250. Die vroeg na de run wat dingen, en het bleek dat ie zijn rotaties prima in orde had, maar het was simpelweg de spec (AoE gebruik) die het verschil bleek te zijn. Nu is 'ie dan ook Unholy

en dan heb ik nog een tank-georienteerde spec (lees: dodge-armor-parry talents i.p.v. dps talents)
Vanavond lekker verder questen in Grizzly Hills om richting level 77 te gaan. De goldmeter moet nog wel wat oplopen om de DK mount te kopen. Een normale met epic fly skill kan ik al halen.