Eric_Cantona schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:54:
Ik klaag ook helemaal niet over de TP, prima telefoon. TT7 met Flitsnav werkte vanmorgen prima (al heb ik geen melding van Flitsnav gehad, aangezien er geen controles op mijn traject waren).
Ik lees af en toe dan ook met verbazing hoeveel "problemen" deze telefoon oplevert bij anderen

Ik had tot een maand geleden had ik ook niet echt te klagen, maar sinds ik die ene keer geen normaal welkende tomtom had begon het mij wel te irriteren. Even uit leg:
Ik had me tomtom nodig en had dat dus opgestart maar na 5 minuten helemaal geen fix. Vervolgens heb ik naar mijn gps verbinding gekeken en ik ontving wel maar geen fix. Dus ik telefoon uit en opnieuw opgestart maar mocht niet baten na weer 5 minuten te hebben gewacht ben ik maar gaan rijden aangezien ik een beetje wist waar ik naar toe moest. Na 5 minuten (inmiddels 10 minuten) deed die het om vervolges na 10 seconden weer weg te vallen. Vervolgens na weer 5 minuten (inmiddels 15 minuten) eindelijk een blijvende fix.
Nou was het wel mistig zoals ik al eerder zij maar ik vindt niet dat het uit mag maken.
De gps is voor mijn gevoel gewoon niet gevoelig genoeg of te zwak. Ik heb ook regelmatig in mijn ritten dat die heel even weg val voor een paar seconden en dan bedoel ik niet in tunnels of dicht bebouwde of beboste gebieden.
Daarbij vind ik ook dat de standby van deze telefoon "out of de box" gewoon verren van in de buurt vind komt van de +- 18 dagen. Ik haal als ik me best doe dagen. ROND UIT SCHANDALIG.
Dan de performances dat is toch niet zo verbluffend als je zou verwachten zeker op grafisch gebied.
Voor de rest ben ik wel te spreken over het toestel ziet er mooi uit solide en compact maar voor de rest is die me gewoon tegen gevallen specificatie wijs.
Ik voel me voor die 650 euro gewoon belazerd en dat doet gewoon zeer. Zeker omdat ik in 3-4 maanden tijd bij me eigen gedacht heb van ach het komt binnen kort wel goed met een nieuwe firmware. Maar nee, van week naar week van maand naar maand iedere keer geen nieuwe firmware.
Ik ben inmidels terleurgesteld en pist.