Ik heb de laatste weken niks anders dan problemen met GPS het duurt eewen voor dat ik een lock heb en dan valt die tussen door ook nog eens weg. Het was wel mistig maar dat zou de pret niet mogen drukken.
Er is al veel over geschreven, maar toch. Hier nog een nieuwe Touch Pro gebruiker die maar matig enthousiast is over de GPS. Gisteren een duidelijk voorbeeld. Van Tilburg naar Eindhoven, toch al snel zo'n minuut of 25 : geen lock. Niets! Wel wat vage 'grijze balkjes' (in de TomTom GPS 'viewer'), en dus wel enige ontvangst. Maar geen lock.
En dat terwijl:
- ik zeer recente QuickFix data had.
- Een half uurtje daarvoor wel na enige tijd (~5 minuten) een fix had, in dezelfde auto, op dezelfde plek, met redelijke ontvangst. het lag dus niet aan een of andere coating op de ramen.
- Ook het aan/uit zetten van TomTom, of zelfs de hele TP, had geen enkel effect.
Nou, sorry. Maar als je na 25 minuten in de auto nog geen fix hebt, dan is de GPS de facto onbruikbaar. Ik kan nu (radio) ROMs gaan lopen updaten, maar voorlopig ben ik daar nog even niet aan toe. heb me nog niet verdiept in flashen van de diverse mogelijke ROMs over een branded Vodafone heen. Geen idee wat werkt en wat niet.
Maar ... "af fabriek" werkt dit toestel (mijn toestel) gewoon niet naar behoren. Zo simpel is het wel.