Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu een paar dagen in het bezit van McGuider op mijn N79, werkt allemaal prima. Maar wanneer ik bijvoorbeeld een route naar Barcalone, Parijs of Berlijn invoer. Dan duurt het een paar min voordat ie de route heeft gevonden, maar wanneer ie dan de route gaat verwerken voor de navigatie kan het wel tot 10 min oplopen dat het balkje blauw kleurt. maar dan houdt ie er mee op en lijkt het wel of ie vast loopt.

Ik heb de Applicatie MCguider en de kaarten op mijn geheugenkaart gezet.Is dit het euvel dat ie er dan zo lang over doet omdat ie dan ook van de kaart moet lezen ipv interne geheugen van telefoon of is de processor van de N79 niet zo snel?

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 11-06-2009 12:02 . Reden: aanhef/groeten/danken niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

KappuhH schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:47:
Het is me nu al 2x in een maand overkomen dat mn telefoon snachts uitging omdat de batterij leeg was. Voor ik ging slapen stond op de telefoon dat de batterij nog halfvol was. Iemand een tip om dit te voorkomen? Nieuwe firmware installeren?
menu knop ingedrukt houden, kijken welke apps er nog actief zijn. Dat vreet ook batterijen.

Sinds de update zegt hij trouwens "geen wlan netwerken gevonden" terwijl ik wel gewoon bereik heb, dus de melding klopt niet meer. Ach, als ik thuis of op t werk ben weet ik toch wel dat ik bereik heb :)

[ Voor 18% gewijzigd door _ferry_ op 11-06-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg teverden over de N79: navigatie met MCguider doet het perfect. Films kijken (MP4) gaat goed zelf ondertiteling lezen. You tube filmpjes kijken lukt alleen niet met Realplayer maar met een andere. Surfen gaat ook goed zowel thuis met wifi als buiten met T-mobile. verder heb ik er leuke thema's en ringtone's opgezet via zedge.net. Maar Nokia email kan ik wel mails verzenden maar niet ontvangen op mijn Yahoo account. wat staat er verkeerd? Ik heb wel YAHOO GO erop staan maar vond de nokia email wel makkelijker kon je gelijk horen of je mail krijgt. Kan iemand mij helpen _/-\o_
thanks Alexandra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook McGuider, wat een topprogramma! prima aanwijzingen en werkt gewoon als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik mijn sms tone zachter krijgen ??

bvd!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:36:
hoe kan ik mijn sms tone zachter krijgen ??

bvd!
menu - instellingen - algemeen - persoonlijk - tonen - scrolen naar beneden tot Belvolume. Dit is zowel voor beltoonvolume als voor smsvolume.

Als je dat niet wilt, moet je gewoon een anders smstone nemen uit de lijst die in je telefoon dat niet zo hard is.

Succes

Oliverrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:32

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Volgens Nokia is er een nieuwe firmware voor de N79.
http://europe.nokia.com/g...ice-software-update/news#
versienummer is: 30.011

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lk1zhm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-05 08:28
Ik ondervind 1 probleem ik heb mijn laatste firmware update binnen gehaald in mei,nu duurt het wel enige minuten voor ik verbinding heb met mijn geheugenkaart via Bluetooth.Voorheen had ik hier geen last van.Is dat bij meederen bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IkWilbert schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:27:
Volgens Nokia is er een nieuwe firmware voor de N79.
http://europe.nokia.com/g...ice-software-update/news#
versienummer is: 30.011
Wat brengt deze update voor nieuws? Ik kan het nergens vinden op het internet

Ik heb net ff de telefoon aan de Nokia Software updater gehad, maar hij geeft aan dat telefoon al up-to-date is. Misschien geldt de versie 30.011 nog niet voor ons. Of heeft iemand anders al wel de nieuwe versie?

Ik heb nog Softwareversie 20.175 Aangepasteversie 20.175.53.1 Datum 06-04-09

DIt is te vinden wanneer je intoets *#0000#

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:53
idem hier.
Wellicht dat versie 30.011 wel al via FOTA te verkrijgen is? Staat me iets bij dat via FOTA updates al eerder beschikbaar zijn dan via het internet?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:30:
idem hier.
Wellicht dat versie 30.011 wel al via FOTA te verkrijgen is? Staat me iets bij dat via FOTA updates al eerder beschikbaar zijn dan via het internet?
Ik doe nog niet aan FOTA. Heb overal de mogelijkheid tot internet dus vind het zonde om extra abbo af te sluiten voor internet via mobiel. Ik gebruik soms wel thuis internet op N79 via mijn WiFi-netwerk. Kan ik dan ook FOTA doen?

Anders wachten we gewoon tot het via Nokia Updater beschikbaar is.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Je bedoelt FOTA via WIFI?
Nope, wanneer je wifi gebruikt, gebruik je 'gewoon' internet. FOTA gaat via je mobiel (3G etc).
Maar idd, gewoon wachten totdat het via internet beschikbaar is.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lk1zhm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-05 08:28
Vraag hoe kan ik mijn telefoon weer als nieuw instellen?Als ik de fabrieksinstellingen doe blijft er heel veel staan zoals verschillende applicatie die geinstalleerd zijn hoe krijg ik echt alleen de nokia software en verder niks dus "ECHT LEEG" !!! ik heb vanalles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:38:
Je bedoelt FOTA via WIFI?
Nope, wanneer je wifi gebruikt, gebruik je 'gewoon' internet. FOTA gaat via je mobiel (3G etc).
Maar idd, gewoon wachten totdat het via internet beschikbaar is.
Natuurlijk kan je FOTA doen via wifi ... Wifi is toch ook Over The Air (OTA) :?

Ik heb dat in elk geval al meerdere keren met meerdere toestellen gedaan ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
klopt!
Was even in de war met NSU. Het blijkt dat daar verschil in moet zitten. Staat ergens in het begin van dit topic een user welke melde dat de vorige firmware wel al via FOTA was, maar niet via NSU.

mea culpa mea culpa mea maxima culpa

(maarre, iemand hem al binnen dan?)

[ Voor 7% gewijzigd door Hopjesvla79 op 19-06-2009 19:15 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:14:
[...]

(maarre, iemand hem al binnen dan?)
Dat niet :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29
lk1zhm schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:57:
Vraag hoe kan ik mijn telefoon weer als nieuw instellen?Als ik de fabrieksinstellingen doe blijft er heel veel staan zoals verschillende applicatie die geinstalleerd zijn hoe krijg ik echt alleen de nokia software en verder niks dus "ECHT LEEG" !!! ik heb vanalles geprobeerd.
1) Menu > Instrumenten > Bestandbeheer > Geheugenkrt > Opties > Geheugenkaartopties > Formateren > Ja
2) Toets in (alsof je het nummer wil bellen) *#7780# > Ja > 12345 > OK > wachten tot het toestel klaar is
3) Toets in *#7370# > Ja > 12345 > OK > wachten tot het toestel klaar is
Als het goed is moet je het land kiezen. Dan is die weer maagdelijk schoon.

Als je niet het land kunt kiezen, probeer dan in plaats van stap 3 dit eens:
- Toestel uitzetten
- Groen telefoontje + de ster (*) en nummer 3 ingedrukt houden, dan je het toestel aanzetten. Als de animatie van Nokia verschijnt, kun je de toetsen los laten.

of: de multimedia toets (die zilveren links) + * + 3
Ben even vergeten welke procedure ook alweer voor de N79 is maar één van beide moet het doen.

[ Voor 28% gewijzigd door robertwebbe op 19-06-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaleknar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-10-2013
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:25:
Zijn er ook McGuider-gebruikers met de volgende ervaring : "unexpected error" ?

Na deze melding sluit hij het program af, als ik McGuider dan weer opstart, gaat hij wel keurig verder met navigeren met dezelfde route.
De ene keer houdt hij het een kilometer uit, de andere keer sluit hij al na nog geen 100 meter alweer af :-((.

Het valt me daarbij op dat als ik volledig uitzoom op de kaart hij het langer uithoudt dan bij gedetailleerde weergave. Kan hij het programma niet aan ?? (Er zijn hierbij geen andere applicaties in gebruik).

Alvast bedankt.
Zijn er meer mensen die deze melding krijgen???? Heeft iemand ervan het probleem al opgelost?

Thankzz _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem met McGuider ook gehad, maar het is nu op onverklaarbare wijze weg. Volgens mij had het iets te maken met de route die ik had gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:24:
Ik heb het probleem met McGuider ook gehad, maar het is nu op onverklaarbare wijze weg. Volgens mij had het iets te maken met de route die ik had gepland.
Ik krijg die fout ook wel eens. Maar weet alleen niet meer wanneer. DAar let ik niet op. Als ik dan volgende keer McGuider open doet ie het gewoon weer goed.

Wel heb ik probleem dat wanneer ik reis naar Barcalona wil hebben, hij daar erg lang over doet om te zoeken. En daarna het wel lijkt dat ie vast loopt. DAn heb ik na 6 min nog geen route.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:03
KappuhH schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:47:
Het is me nu al 2x in een maand overkomen dat mn telefoon snachts uitging omdat de batterij leeg was. Voor ik ging slapen stond op de telefoon dat de batterij nog halfvol was. Iemand een tip om dit te voorkomen? Nieuwe firmware installeren?
Doet dit probleem zich nog steeds voor en welke firmware gebruik je?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwste Firmware waar eerder over werd gesproken is nog steeds niet beschikbaar via de Nokia Update service gewoon via het kabeltje aan de laptop.

Iemand anders al de laatste versie op telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:17:
De nieuwste Firmware waar eerder over werd gesproken is nog steeds niet beschikbaar via de Nokia Update service gewoon via het kabeltje aan de laptop.

Iemand anders al de laatste versie op telefoon?
Nee, is nog niet online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Is er al nieuwe firmware voor T-Mobile branded N79's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
Heeft er iemand shazam werkende op de N79? http://www.shazam.com

Je zou hiermee een liedje kunnen identificeren als je het opgenomen hebt. Het werkt op de 5800, kan iemand proberen of hij ook op de N79 werkt.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForFox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik zit met een tweetal problemen.

1. SMS blijft in outbox staan.

Wanneer ik een sms wil verzenden blijft deze altijd in de outbox staan. Daar probeert hij hem elke minuut te versturen maar dat lukt niet. SMS ontvangen / bellen / mms ect werkt wel. Ben bij Hi winkel geweest en die vertelden mij dat smscentrale instellingen ook klopten. Deze adviseerden mij de software up to daten. Dit heb ik gedaan zonder succes. Erg vervelend allemaal omdat ik binnenkort op vakantie ga en wel graag wil sms-en. Kan iemand mij hier mee helpen ?

2. Na update heb ik Bluetooth ipv Profielen bij mijn 5 keuze's staan ( desktopmenu )
Kan ik deze terug zetten ? Bluetooth gebruik ik zelden en ik verander wel vaak van profiel.

Danuwel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de nieuwste firmware versie: 30.011 voor de N79 al beschikbaar via het Nokia Update programma op pc/laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForFox
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:31:
Is de nieuwste firmware versie: 30.011 voor de N79 al beschikbaar via het Nokia Update programma op pc/laptop?
simpel antwoord ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
  • Laatst online: 11-09 21:44
Waar haal je die informatie vandaan? Versie 30.011 is namelijk helemaal nog niet vrij gegeven. Zie deze discussie: Nokia forums

En om even op je vragen te reageren:

1>> Lijkt me toch geen probleem van je telefoon, lijkt me eerder met je netwerk te maken hebben, simkaart al in een andere telefoon getest?
2>> Dit kun je doen via Menu>>Instrumenten>>Instellingen>>Algemeen>>Persoonlijk>>Standby-modus>>Snelkoppelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Helemaal niet, de update is nog niet vrijgegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForFox
IkWilbert schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:40:
[...]

Helemaal niet, de update is nog niet vrijgegeven...
Ik had hem eergister geupdate en dacht vrij zeker te weten dat het deze versie was,
na controleren op tel zie ik dat hij er idd niet is. Excuses..

Probleem 2 opgelost dankjewel !

Probleem 1

Inderdaad heb ik de simkaart in een andere mobiel getest.Daarbij smst hij prima. Heb ook al een nieuwe simkaart gehaald gister maar nogsteeds dit probleem. Wie verlost mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
Zijn er hier enige (positieve) ervaringen met Windows Live Messenger uit de OVI store?
Installeren geen probleem, opstarten ho maar. :(

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
Ansenyi schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:56:
Zijn er hier enige (positieve) ervaringen met Windows Live Messenger uit de OVI store?
Installeren geen probleem, opstarten ho maar. :(
werkte bij mij prima.

misschien installeren vanuit de download! map of downloaden van de nokia website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJBrouwer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06-2017
Ik sta op het punt om deze telefoon aan te schaffen. Ik heb nog wel een vraagje: schijnt dat de keys niet zo prettig zijn, maar dat met een silicone case dit beter zou zijn, omdat de keys meer reliëf zouden krijgen. Dus iemand ervaring met een silicone case zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://gsmspullen.biedmeer.nl/website/ShowFile.php?ID=1778210&Size=MaxContent&Type=Product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen met het probleem dat de toetsenbordverlichting niet werkt (in het donker)? Ook werkt de audio-out (voor bn een hoofdtelefoon) niet. Ik kan deze problemen wel oplossen door de firmware er opnieuw op te zetten, maar na een week komen de zelfde klachten weer terug. Ik heb natuurlijk geen zin om elke week steeds die telefoon weer helemaal opnieuw te instaleren. Iemand toevallig een oplossing? Ik gebruik 20.175.53.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In antwoord tot het vorige bericht: ik heb daar geen last van en heb dezelfde firmware versie. Mijn advies is om ermee naar een Nokia Center te gaan en de telefoon te laten herstellen.
Waar ik eigenlijk voor post is het volgende: op het Nokia forum las ik dat de nieuwe firmware, V30, reeds beschikbaar zou zijn in de Nokia Centers. Iemand daar enige ervaring mee? Ik ga deze week zeker even langs om het na te vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:42:
In antwoord tot het vorige bericht: ik heb daar geen last van en heb dezelfde firmware versie. Mijn advies is om ermee naar een Nokia Center te gaan en de telefoon te laten herstellen.
Waar ik eigenlijk voor post is het volgende: op het Nokia forum las ik dat de nieuwe firmware, V30, reeds beschikbaar zou zijn in de Nokia Centers. Iemand daar enige ervaring mee? Ik ga deze week zeker even langs om het na te vragen..
Let wel even op dat nog niet alle NC's beschikken over de nieuwste versie. Ik zou eerst even bellen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Zijn er mensen die ook problemen hebben met dat het kleurthema vaak uit het niets veranderd en van te voren een aantal keer trilt uit het niets?
Ik heb dat gehad met de software 11. zoveel en nu ook bij de 20.175.53.1. Weet iemand hier raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
Hjordis schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:40:
Zijn er mensen die ook problemen hebben met dat het kleurthema vaak uit het niets veranderd en van te voren een aantal keer trilt uit het niets?
Ik heb dat gehad met de software 11. zoveel en nu ook bij de 20.175.53.1. Weet iemand hier raad mee?
Dit heeft te maken met de switchable covers van de N79. Wanneer je de achtercover van de N79 verandert past de telefoon automatisch het thema aan aan de geinstalleerde cover.
Dit is uit te zetten in de volgende functie:
Instrumenten --> instellingen --> Algemeen --> Persoonlijk --> Thema's --> Automatisch

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IkWilbert schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:00:
[...]

Let wel even op dat nog niet alle NC's beschikken over de nieuwste versie. Ik zou eerst even bellen als ik jou was.
waar zitten die center's? Op de nokia site zijn ze onmogelijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:36:
[...]

waar zitten die center's? Op de nokia site zijn ze onmogelijk te vinden.
Moeilijk he zoeken met google
Google: Nokia Care point
1e resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
Whackit schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:33:
[...]

Dit heeft te maken met de switchable covers van de N79. Wanneer je de achtercover van de N79 verandert past de telefoon automatisch het thema aan aan de geinstalleerde cover.
Dit is uit te zetten in de volgende functie:
Instrumenten --> instellingen --> Algemeen --> Persoonlijk --> Thema's --> Automatisch

Succes
Dank u :) Ik was ondertussen ook al gegaan naar een care point van nokia en heb dus nu ook de software versie 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is daarmee de beruchte powersave bug verholpen?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:30:
Is daarmee de beruchte powersave bug verholpen?!?!
De nieuwste firmware versie is nog niet beschiktbaar. In ieder geval niet via de Nokia Update programma via laptop. Ben benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren.

Dus of de powersave bug verholpen is is nog afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:42:
[...]

De nieuwste firmware versie is nog niet beschiktbaar. In ieder geval niet via de Nokia Update programma via laptop. Ben benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren.

Dus of de powersave bug verholpen is is nog afwachten.
De nieuwste versie is dus blijkbaar wel beschikbaar via de Nokia Care Points:
[quote]Hjordis schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:51:
[...]

Dank u :) Ik was ondertussen ook al gegaan naar een care point van nokia en heb dus nu ook de software versie 30.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
Carfanatic schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:13:
[...]

werkte bij mij prima.

misschien installeren vanuit de download! map of downloaden van de nokia website?
He thanks, heb hem nu geinstalleert via de download map en hij doet het :) . Ik mis alleen het offline messaging en chatten met yahoo contacts nog. Toch wel vreemd dat de ebuddy app dat wel doet en die van MSN niet.

Enne is die powersave bug nu verholpen in de nieuwe firmware?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
Die powersave bug is neem ik aan dat t scherm zwart wordt na een tijdje? Ik heb daar eigenlijk geen problemen van ondervonden en dat is bij software versie 30 er ook nog steeds in hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe software is beschikbaar! Ik ben hem nu aan het installeren via de nokia updater..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powersave bug is niet opgelost in firmware 30.019.53.1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Snelheid is er IIG wel op vooruit gegaan, verder geen nieuwe dingen er in geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:22:
Snelheid is er IIG wel op vooruit gegaan, verder geen nieuwe dingen er in geloof ik.
Ik zie ook zeer weinig verschil met de oude versie. Ook op internet is niets bekend wat voor fix er zouden zijn. En wat betreft die powersave bug. Ik heb me daar bij neer gelegd dat het nooit meer goed zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Heb de 30 versie ook zojuist geinstalleerd. Ging niet echt soepel, de handel liep vast met nog 22 seconde te gaan. Scherm van mijn n79 bleef wit en er gebeurde niets meer. Telefoon maar afgekoppeld en opnieuw gestart.... gelukkig werkt alles nog en volgens de software updater is versie 30 geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 19:57

Theimon

Snapte!?

Sinds deze week heb ik ook een N79. Het is weer even wennen. Eerst had ik een N76, maar clam-shell is niks voor mij, dus toen ben ik overgegaan naar een 6300 (die nu als stand-in/reserve/backup telefoon dienst doet). En nu dus de N79.

Nu zag ik ook dat er een update beschikbaar was. Aangezien de Nseries menu's niet bijster snel zijn en ik her en der wel een snelheidsverbetering las, ging ik dus maar aan de gang. Over the air is ie niet te krijgen (god knows why), dus dan maar aan de pc hangen. Dan kom je er weer achter dat de Nokia Software Updater een stuk !@#$software is. Is het zo moeilijk om een stukje firmware vlot te upgraden? Hij blijft verbinding verliezen en het spul blijft maar op 14-15 minuten resterend hangen. Ronduit crap. Hoe lang moet een upgrade duren?

Je zou verwachten dat Nokia er ondertussen wel voor had gezorgd dat een upgrade gewoon stabiel en binnen een paar minuutjes is gedaan. Helaas dus.

Voorlopig dus nog steeds versie 20.175 er op, maar ik blijf het wel proberen. (De aanhouder wint!)

Edit: Om de toetsen te blokkeren heb je die schuifschakelaar bovenop de telefoon. Als je je toetsen weer activeert en de telefoon daarna ff weg legt, dan gooit de telefoon zelf weer de toetsenblokkering erop. Kan dat uit? Als ik de toetsen weer wil blokkeren dan doe ik dat zelf wel weer met die schuifschakelaar.

Edit 2: Heeft iemand de nieuwe firmware via FOTA geinstalleerd? NSU geeft een update aan, FOTA niet :?

[ Voor 16% gewijzigd door Theimon op 17-07-2009 16:37 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
Ik heb ook net geupdate, maar wonderbaarlijk genoeg was de update zelf klaar in 3 minuten. Alleen het downloaden duurde zolang.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Mijn licentie voor nokia maps was trouwens verlopen. Maarjah, ik gebruik hem niet veel voor navigatie, eerder voor positiebepaling of tracking via sportstracker. Dus ik vind het wel prima. Hooguit dat ik op een vakantie een licentioe aanschaf ofzo. In de auto heb ik al navigatie.

Wel jammer, dacht ook altijd dat je maps gratis kon gebruiken, maar dan geen gesproken navigatie erbij. Maar dat was dus vroegah: nieuws: Nokia gaat gratis routeplanner aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Ik ben niet echt positief over de versie 30 firmware. Mijn n79 is al twee keer spontaan gereset tijdens het surfen op internet. Ook is ie al een keer compleet vastgelopen en moest de accu eruit om het probleem op te lossen. Met de vorige firmware's nooit dit soort problemen gehad... Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ansenyi schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:52:
Ik heb ook net geupdate, maar wonderbaarlijk genoeg was de update zelf klaar in 3 minuten. Alleen het downloaden duurde zolang.
Ik vermoed dat je dan de goedkoopste flatfee databundel van KPN of T-Mobile hebt. Dan is de maximale download snelheid flink geknepen. Vodafone gebruikers kunnen bijvoorbeeld met max. 3,6 Mbps downloaden en duurt het installeren weer langer dan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJBrouwer
Ik heb zojuist ook deze telefoon ontvangen. Het keypad is even wennen en alle instellingen weer goed zetten is echt een hel. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik hem wil debranden (Tmobile), aangezien ik het zowel goed vind en (nog) niet echt nadelen zie. Ik zal verdere bevindingen later posten.

Ik heb wel 1 probleem dat ik met mijn n73 niet had: Op het actieve standby screen laat de telefoon eerst mijn taken zien ipv afspraken oid. Terwijl ik liever heb dat de vergaderingen, meerdaagse vergaderingen, verjaardagen en memo's getoond worden voor de taken. Iemand enig idee hoe ik de instellingen van de agenda kan wijzigen?

En nog iets: de web en walk browser is een beetje laggy in youtube. De filmpjes zijn ver genoeg ingeladen en toch hakkelt het wat. Kan je daar wat aan doen of is de telefoon gewoon niet krachtig genoeg?

[ Voor 18% gewijzigd door SJBrouwer op 20-07-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Succes!

De update is gelukt. En het eerst wat opviel na de telefoon opnieuw opgestart te hebben is de snelheid in menu's. Ik merk toch wel dat de menu's aanzienlijk sneller reageren :) het trage/logge van de N-series is met deze update al voor een behoorlijk deel teniet gedaan.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
Sinds ik de software heb laten updaten doet mijn n-gage het niet meer. Het logo is wel nog blauw maar kom er niet meer in. Heeft iemand dat ook al gehad of weet iemand hoe ik t weer aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik krijg de update niet voor elkaar... Via de pc updaten werkt niet met mij, ik krijg een error dat er software gedeeltes missen en word gevraagd te herinstalleren. Alleen heeft dit geen zin (tig keer gedaan), blijf error krijgen. En via de lucht is de update niet te verkrijgen voorlopig... Is blijkbaar toch geen bijster revolutionaire update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er Windows Live (msn messenger) op z'n mobiel? Ben van plan het te downloaden maar

Ik heb er paar vraagjes over, n.l.:

* Is het gratis (bij internet oneindig bundel) zodat je waar je ook bent altijd online kan zijn?
* Heb ook gelezen dat je een 30 dagen periode hebt dat gratis is. Hoe zit dat?
* Werkt dit een beetje het zelfde als gewone msn op de laptop/pc?
* Werkt het via draadloos internet thuis (WLAN en Wifi)?
* Of kan je net zo goed gebruik maken van Ebuddy?

Ik hoor van jullie

thnx

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Hjordis schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 01:14:
Sinds ik de software heb laten updaten doet mijn n-gage het niet meer. Het logo is wel nog blauw maar kom er niet meer in. Heeft iemand dat ook al gehad of weet iemand hoe ik t weer aan de praat krijg?
Het beste kun je hem dan weer even opnieuw downloaden en installeren. Zie hier instructies:
http://www.n-gage.com/ngi...icdload/download_n79.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:52:
Wie heeft er Windows Live (msn messenger) op z'n mobiel? Ben van plan het te downloaden maar

Ik heb er paar vraagjes over, n.l.:

* Is het gratis (bij internet oneindig bundel) zodat je waar je ook bent altijd online kan zijn?
* Heb ook gelezen dat je een 30 dagen periode hebt dat gratis is. Hoe zit dat?
* Werkt dit een beetje het zelfde als gewone msn op de laptop/pc?
* Werkt het via draadloos internet thuis (WLAN en Wifi)?
* Of kan je net zo goed gebruik maken van Ebuddy?

Ik hoor van jullie

thnx
of je gebruikt Fring, gratis en ook nog bv je google-talk contacten erbij, bellen met Voipbuster of Skype...you name it

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
robertwebbe schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:16:
[...]

Het beste kun je hem dan weer even opnieuw downloaden en installeren. Zie hier instructies:
http://www.n-gage.com/ngi...icdload/download_n79.html
Dat is me idd gelukt. Dank je :) Ik krijg alleen mijn geinstaleerde spelletjes niet terug in n-gage die wel nog op de geheugenkaart staan. Weet iemand hoe ik die terug zou kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Die oplossing staat hier: Verwijderd in "Nokia N85"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben op zoek naar een sport case voor de n79 ?

bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theimon schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:19:
Succes!

De update is gelukt. En het eerst wat opviel na de telefoon opnieuw opgestart te hebben is de snelheid in menu's. Ik merk toch wel dat de menu's aanzienlijk sneller reageren :) het trage/logge van de N-series is met deze update al voor een behoorlijk deel teniet gedaan.
Heb inmiddels dus ook de update gedaan naar versie 30.019 en merk inderdaad ook dat de snelheid van het menu stukken sneller is geworden! Daarnaast had ik was problemen met de fix van McGuider de afgelopen tijd, heb ook het idee dat dit is verholpen (dit kan ook komen doordat ik hem op assisted GPS heb gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Laatst online: 05-09 23:09
Misschien een hele rare vraag maar toch. Ik heb nu een half jaartje de Nokia N79 en ik vind dat stukje metaal onder de camera er best smerig uitzien. Hoe zou je dit schoon kunnen maken (het is het gedeelte waar dat schuifje over heen gaat als je de camera wilt gebruiken).

Alvast bedankt!

P.S. ik ben nieuw op het forum dus ik wil bij deze tegen iedereen even zeggen: hoi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

MarVanOs schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:31:
Misschien een hele rare vraag maar toch. Ik heb nu een half jaartje de Nokia N79 en ik vind dat stukje metaal onder de camera er best smerig uitzien. Hoe zou je dit schoon kunnen maken (het is het gedeelte waar dat schuifje over heen gaat als je de camera wilt gebruiken).

Alvast bedankt!

P.S. ik ben nieuw op het forum dus ik wil bij deze tegen iedereen even zeggen: hoi :P
Misschien een wattenstaafje met wat alcohol erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Laatst online: 05-09 23:09
Theimon schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:39:
[...]

Misschien een wattenstaafje met wat alcohol erop?
Mocht dat onverhoopt op de camera lopen, kan dat kwaad voor de camera (bijt alcohol in op de lens?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Er zit een plastic beschermlaag over de camera en daarnaast, alcohol wordt wel vaker gebruikt voor dit soort schoonmaakwerkzaamheden dus ik denk dat je niet veel angst goeft te hebben.
Daarbij, het schuifje zit voor je camera als jij dat deel wil schoonmaken wat jij bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJBrouwer
Ik ga morgen op vakantie en nu viel het me op dat de telefoon in Nederland altijd verbonden is met het internet. Hij verbind zich steeds automatisch na 2 seconden als ik hem aanzet, zonder dat er een applicatie oid is opgestart. Nu ik me af of dat wel oke is, het zijn maar een paar kbs maar toch is hij gewoon constant verbonden met T-mobile Internet (je ziet altijd die twee streepjes onder het 3g icoon). Is er een manier om het uit te zetten? Ik kan ook geen algemene instellingen voor data roaming vinden. Dat wil ik namelijk ook uitzetten...
Voor de rest wel een oke foon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Menu --> Instrumenten --> Instellingen --> Verbinding --> Packet-gegevens --> Packet-gegevensverbinding --> Wanneer nodig.

Voor dataroaming moet je even kijken of je netwerk selectie automatisch staat neem ik aan.

Menu --> Instrumenten --> Instellingen --> Telefoon --> Netwerk --> Operatorselectie.

[ Voor 42% gewijzigd door Theimon op 25-07-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
MarVanOs schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:31:

Alvast bedankt!

Ik gebruik hier voor een vochtig brilpoets doekje wat je in de supermarkt krijgt. Ruikt t ook meteen weer fris ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Hmm, ik heb nu wel iets aparts. Bekende nummers (dus die staan in mn Contacten) die mij bellen worden met het nummer weergegeven en niet met de naam. Dit is ook zo met smsjes. Raar. Hier bestaat geen instelling voor. Alleen of je wel of niet je eigen nummer wil meezenden. Maar nummerherkenning voor incoming moet altijd aan staan voor zover ik weet.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maber fc
  • Laatst online: 06-05-2022
Theimon schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 21:58:
Hmm, ik heb nu wel iets aparts. Bekende nummers (dus die staan in mn Contacten) die mij bellen worden met het nummer weergegeven en niet met de naam. Dit is ook zo met smsjes. Raar. Hier bestaat geen instelling voor. Alleen of je wel of niet je eigen nummer wil meezenden. Maar nummerherkenning voor incoming moet altijd aan staan voor zover ik weet.

Iemand enig idee?
misschien staan de nummers in je telefonboek zonder +31 ervoor en word er gebeld met wel +31 ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maber fc
Dag mensen,

Ik heb mc guider navigatie op mijn N79 staan. Als ik eenmaal GPS signaal heb, wat vaak al een tijdje duurt, valt dit signaal onder het navigeren vaak weg. Er komt dan bijvoorbeeld in beeld te staan > Al 3 minuten geen bruikbaar GPS signaal< Ik heb hem al eens een uur lang zo laten liggen maar hij pakt dan geen signaal meer op. Als ik mc guider dan wil afsluiten komt er in beeld te staan >OPSLAAN< maar dit blijft dan in beeld staan. Om mc guider uit te zetten moet ik vervolgens de hele telefoon uit zetten en opnieuw aan zetten. Dan pas kan ik mc guider opnieuw opstarten en dan pakt hij wel weer GPS signaal op.

1. Weet iemand hoe ik het GPS signaal beter kan vast houden op mijn N79?

2. En weet iemand hoe ik het GPS signaal weer terug kan krijgen op mijn mobiel als deze tijdens het navigeren weg is gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

maber fc schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:03:
[...]

misschien staan de nummers in je telefonboek zonder +31 ervoor en word er gebeld met wel +31 ervoor?
Zou dit het verschil maken? Ik dacht dat Nokia's daar tegenwoordig wel doorheen keken. Hmm, ik zal mn Contacten eens nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Theimon;

Waarschijnlijk staan de nummers twee keer in je telefoonboek. Wellicht heb je ze van je SIM gekopieerd en je de nummers niet van je SIM gewist, dan staan ze er dus ook twee keer in. Als één nummer twee keer voorkomt, weet het toestel niet welke hij moet tonen (ondanks dat wellicht de namen hetzelfde zijn) en toont dan maar het nummer. De oplossing is meestal naar je contatcten te gaan, via Opties naar je SIM geheugen en daar alle contacten te wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
maber fc schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:28:
1. Weet iemand hoe ik het GPS signaal beter kan vast houden op mijn N79?
2. En weet iemand hoe ik het GPS signaal weer terug kan krijgen op mijn mobiel als deze tijdens het navigeren weg is gevallen?
ik heb dit probleem ook en moet het toestel dan ook opnieuw opstarten, daarom gebruik ik in dat auto nu een externe GPS (Holux) met McGuider. Dan werkt het wel goed. Waarschijnlijk is de ontvangst van de interne GPS te zwak om goed achter een autoruit te werken.
Ik heb dus geen echte oplossing, maar zo'n externe GPS scheelt wel een hoop frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maber fc
bedankt voor je reactie.

wat kost zo,n externe gps (holux) en waar koop je die?

[ Voor 15% gewijzigd door een moderator op 26-07-2009 22:59 . Reden: Aanhef/groet/dank is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb die Holux Slim 236 een paar jaar geleden gekocht bij Nav4all voor € 70 maar daar is die al tijden uitverkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vrijdag trotse bezitter van de N79, bevalt me allemaal prima tot nu toe!
In het verleden meerdere Nokia's in het bezit gehad, maar met deze krijg ik het niet voor mekaar om zowel bellen/smsen puur op de trilfunctie te krijgen..

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

robertwebbe schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:46:
@Theimon;

Waarschijnlijk staan de nummers twee keer in je telefoonboek. Wellicht heb je ze van je SIM gekopieerd en je de nummers niet van je SIM gewist, dan staan ze er dus ook twee keer in. Als één nummer twee keer voorkomt, weet het toestel niet welke hij moet tonen (ondanks dat wellicht de namen hetzelfde zijn) en toont dan maar het nummer. De oplossing is meestal naar je contatcten te gaan, via Opties naar je SIM geheugen en daar alle contacten te wissen.
Dat heb ik voor de zekerheid nog even nagetrokken. Ik heb geen dubbele entries.

Nee, voor de oplossing moest ik weer even terug naar mn Windows tijd. Als er iets kapot is....dan reboot je gewoon 8)7 Telefoontje opnieuw opgestart en nu laat ie weer netjes namen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:38:
Sinds vrijdag trotse bezitter van de N79, bevalt me allemaal prima tot nu toe!
In het verleden meerdere Nokia's in het bezit gehad, maar met deze krijg ik het niet voor mekaar om zowel bellen/smsen puur op de trilfunctie te krijgen..

Iemand suggesties?
instellingen > algemeen > persoonlijk > Tonen. Daar kan je dan bij beltoontype kiezen voor o.a. stil. Dan zal er geen geluid zijn. Denk er wel aan om de trilfunctie aan te zetten.

Wat je ook moet bekijken is in welke profiel je je telefoon standaard hebt. Deze profiellen kan je ook geheel naar wens bewerken qua geluiden etc.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een gek vraagje, ik heb mijn oude simkaart inmijn N79 gedaan, maar rechts bovenin blijft het envelopje knipperen als zou er een sms bericht zijn ?, leuk maar alle berichten zijn gelezen, is dit iets omdat de simkaart in mijn oude (nokia 6230i)telefoon gebruikt is en de nokia er niet mee overweg kan of doet hij dit altijd ?
software versie is 30.019

Mark

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Als je alle SMS berichten van de SIM wist, ben je het probleem kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus hij blijft knipperen tot alles eraf is gehaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:23
Tot je de SMS berichten op de SIM kaart eraf haalt ja. Ga hiervoor naar het menu "Berichten" (niet Inbox) en klik dan op "Opties", dan kun je "SIM berichten" selecteren en deze vervolgens verwijderen en/of verplaatsen naar je telefoon.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dit is nu opgelost, nu nog uit zien te vinden dat de telefoon nooit gaat inbellen voor internet, nu is het zo dat ik vrolijk wifi aanzet maar hij toch gaat bellen voor internet (mijn beltegoed gaat er dan als een razende doorheen).

Weet iemand waar ik dat uit kan zetten ? (ik heb een Engelse gebruiksaanwijzing en daar kom ik niet helemaal uit) hij hoeft enkel maar op internet te kunnen als hij een wifi station kan vinden

Mark

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

@Wilde-mark: je kan de webbrowser zo instellen dat als je de browser opent, hij eerst vraagt hoe je verbinding wil maken.
Doe het volgende:

Ga naar Web --> Opties --> Algemeen --> Toegangspunt --> Altijd Vragen.

Als je daarna je browser open gooit zal ie vragen of je wil zoeken naar WLAN, of via 3G wil werken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas hij blijft bij mij steeds verbinding maken met 3G en hij vraagt niks :-(

het staat op : web - opties - instellingen - algemeen - toegangspunt - Altijd vragen
Ik kan kiezen uit ALtijd vragen/internet/WAP diensten/geen categorie maar hij staat dus op altijd vragen
Geen idee wat ik fout doe, Als ik liks bovenin kijk staat er altijd G3 vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 08:30:
Helaas hij blijft bij mij steeds verbinding maken met 3G en hij vraagt niks :-(

het staat op : web - opties - instellingen - algemeen - toegangspunt - Altijd vragen
Ik kan kiezen uit ALtijd vragen/internet/WAP diensten/geen categorie maar hij staat dus op altijd vragen
Geen idee wat ik fout doe, Als ik liks bovenin kijk staat er altijd G3 vermeld
Kijk eens bij: Menu - instellingen - Verbnding - bestemmingen. Daar kan je de toegangspunten bewerken.

Wat je ook kan doen is: Menu - instellingen - telefoon - netwerk - netwerkmodus op GSM.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok die laatste heb ik nu gedaan, dan kan hij in iedergeval geen g3 meer doen, ik krijg overigens 'geen reactie van gateway' dus er zit waarschijnlijk iets niet goed met mijn modem vandaar dat hij waarschijnlijk naar G3 ging.

mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Mensen, ik denk dat jullie een denkfout maken.

Met het GSM (=2G) netwerk kun je bellen, sms'en en traag mobiel internetten.
Met het UMTS (=3G) netwerk kun je bellen, sms'en en snel mobiel internetten.

Bijna iedere netwerkaanbieder heeft momenteel twee netwerken, een GSM en een UMTS netwerk.
Hierdoor ontstaat:
- een betere dekking (omdat het ook fysiek twee verschillende netwerken zijn) en
- een hogere capaciteit (er is meer frequentieruimte beschikbaar) om te bellen, sms'en en mobiel internet.

Als je dus 3G uit zet, doe je jezelf tekort!

Het is ook een denkfout als je denkt dat er hierdoor geen data meer verstuurd kan worden, dat heeft er niet mee te maken. De enige manier om te voorkomen dat er data verbruikt wordt, is de toegangspunten te verwijderen voor de duur dat je in het buitenland bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou als hij bijmij 3g gaat internetten dan is het nog steeds rete traag hoor, maar toen ik de netwerk modus wel netjes op gsm zette vroeg hij wel of hij via wifi contact moest maken, geen idee waarom hij automatisch naar 3g gaat.

net even een tasje gehaald, dat is ook lastig zoeken voor een fatsoenlijk tasje die verticaal hangt, ik heb nu een ValentaModena Black Xlarge, ietsjes ruim maar wel stevig en even een kingston 8Gb micro sd kaart gehaalt (ik hou van veel geheugen).

Ik zal ook eens kijken om de toegangspunten te verwijderen voor internet zodat hij nooit verbinding via 2g of 3g kan maken en enkel via wifi,

ik neem aan dat het bellen en sms'en via 2g of 3g even duur is ?
ik had hiervoor een 6230i dus helemaal geen ervaring met een S60 oid

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ook nog vinden hoe ik het automatisch aanvullen uit kan zetten zodat hij niet woorden probeerd te maken bij sms berichten typen... gevonden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ja het maakt niet uit, hij maakt standaard verbinding met het 3G netwerk, maar voor data via GSM betaal je net zoveel... Zolang je niet gaat browsen of downloaden met je telefoon zal je geen datakosten moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om de Spaanse taal op de N79 te installeren, zowel voor het toestel zelf als voor T9? Iemand een idee?
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen horen in [ABO] Het Nokia N79 levertijden en abonnementen topic