ik heb sinds vrijdag de n79 binnen. ik heb ook al een firmwareupdate gehad, maar nu crasht het thema telkens als ik herstart. dan wordt het beeld wit en daarna staat het standaardthema paars er weer op. zijn er meer met dit probleem? en is hier een verklaring/oplossing voor?
Ja, stond je thema geïnstalleerd op je geheugenkaart voordat je de update deed? Alles verwijderen, dan updaten en dan weer opnieuw installeren.Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:01:
ik heb sinds vrijdag de n79 binnen. ik heb ook al een firmwareupdate gehad, maar nu crasht het thema telkens als ik herstart. dan wordt het beeld wit en daarna staat het standaardthema paars er weer op. zijn er meer met dit probleem? en is hier een verklaring/oplossing voor?
Hallo,
Ik heb sinds kort ook een N79 via T-Mobile. Prima toestel, helemaal tevreden. Ik heb een vraag:
Zakelijk heb ik een E71 en daar kun je in het hoofdscherm instellen wat je precies wilt zien aan snelkoppelingen en info uit b.v. de agenda.
Op de N79 zie ik in mijn hoofdscherm bij de info de optie Zoekopdr.: Internet en Mijn inhoud. Die wil ik weghebben en b.v. meer regels voor de agenda. Kan dat en waar stel je dat in? Ik heb de handleiding doorgelezen. Het staat NIET bij Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus.
Bij de E71 staat daar wèl de optie om toepassing in- of uit te schakelen.
Alvast dank.
Groet, Wout
Ik heb sinds kort ook een N79 via T-Mobile. Prima toestel, helemaal tevreden. Ik heb een vraag:
Zakelijk heb ik een E71 en daar kun je in het hoofdscherm instellen wat je precies wilt zien aan snelkoppelingen en info uit b.v. de agenda.
Op de N79 zie ik in mijn hoofdscherm bij de info de optie Zoekopdr.: Internet en Mijn inhoud. Die wil ik weghebben en b.v. meer regels voor de agenda. Kan dat en waar stel je dat in? Ik heb de handleiding doorgelezen. Het staat NIET bij Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus.
Bij de E71 staat daar wèl de optie om toepassing in- of uit te schakelen.
Alvast dank.
Groet, Wout
Verwijderd
Nou mannen, heb eindelijk iets gevonden wat die zwarte schermbeveilig tegen gaat, zoek dit progje maar eens op Mojos Mobile DesignClock daarna hoort dat zwarte scherm tot het verleden.Eindelijk gewoon het aantal sec invullen hoelang je wilt dat de klok zichtbaar blijft 99999sec is het maximale.
DesignClock is een fraaie digitale klok met vele functies.
Zo kunt u bijvoorbeeld de tijd als screensaver instellen, waarbij alle beschikbare onderdelen volgens de wensen van de gebruiker kunnen worden aangepast. Dit geldt voor zowel het kiezen van een achtergrondafbeelding als voor de gebruikte lettertypen en transparantie van het display. Ook kan de weergave van de kalender aan- of uitgezet worden.
Belangrijke systeeminformatie zoals gemiste oproepen en ontvangen tekstberichten en e-mails worden door middel van handige symbolen afgebeeld.
DesigClock biedt de gebruiker een extra optie om het huidige stroomverbruik te minimaliseren!
DesignClock is compleet in het besturingsysteem geïntegreerd en het programma is "Symbian Signed" gecertificeerd.
DesignClock is een fraaie digitale klok met vele functies.
Zo kunt u bijvoorbeeld de tijd als screensaver instellen, waarbij alle beschikbare onderdelen volgens de wensen van de gebruiker kunnen worden aangepast. Dit geldt voor zowel het kiezen van een achtergrondafbeelding als voor de gebruikte lettertypen en transparantie van het display. Ook kan de weergave van de kalender aan- of uitgezet worden.
Belangrijke systeeminformatie zoals gemiste oproepen en ontvangen tekstberichten en e-mails worden door middel van handige symbolen afgebeeld.
DesigClock biedt de gebruiker een extra optie om het huidige stroomverbruik te minimaliseren!
DesignClock is compleet in het besturingsysteem geïntegreerd en het programma is "Symbian Signed" gecertificeerd.
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 15:31 ]
Verwijderd
Vandaag na lang reviews lezen en telefoons vergelijken toch maar de N79 genomen met een 1 jarig T-Mobile contract.
Mijn eerste indruk is echt geweldig. Zit wel T-Mobile software op maar gelukkig pakt hij wel mijn Orange sim kaart. (Toestel dus simlock vrij?)
Wel had ik meteen een vraag; hij pakt de wlan niet. nadat ik de code ingevuld heb van de modem gaat hij verbinding maken en dan gebeurd er niks. De site word geladen maar blijft halverwege hangen, resultaat: wit beeld zonder webpagina.
Iemand een oplossing? Alvast bedankt!
Mijn eerste indruk is echt geweldig. Zit wel T-Mobile software op maar gelukkig pakt hij wel mijn Orange sim kaart. (Toestel dus simlock vrij?)
Wel had ik meteen een vraag; hij pakt de wlan niet. nadat ik de code ingevuld heb van de modem gaat hij verbinding maken en dan gebeurd er niks. De site word geladen maar blijft halverwege hangen, resultaat: wit beeld zonder webpagina.
Iemand een oplossing? Alvast bedankt!
Nee, niet simlockvrij, maar T-mobile heeft vorig jaar alle Orangesims geschikt gemaakt voor hun eigen netwerk en toestellen.Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:20:
Vandaag na lang reviews lezen en telefoons vergelijken toch maar de N79 genomen met een 1 jarig T-Mobile contract.
Ik heb nu ook mijn Orangesim er in zitten, maar op 1 mei a.s. gaat mijn Orangnummer definitief over naar T-mobile en moet ik mijn reeds geleverde sim van hen plaatsen.
Groet, Wout
Bij mij blijft steeds het tekentje met dat envelopje knipperen terwijl ik geen ongelezen berichten in mn inbox ofzo heb. Krijgt hem met geen mogelijkheid uit. Iemand een oplossing?
De Nokia N79 T-Mobile is wel degelijk simlockvrij 
(Een toestel is gelockt op 1 netwerk, of niet gelockt. Locken op twee netwerken gaat niet
)
(Een toestel is gelockt op 1 netwerk, of niet gelockt. Locken op twee netwerken gaat niet
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Volgens mij geven in dat geval de oude Orange klanten een nieuwe T-Mobile SIM kaart.PinokkioTV schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:03:
De Nokia N79 T-Mobile is wel degelijk simlockvrij
(Een toestel is gelockt op 1 netwerk, of niet gelockt. Locken op twee netwerken gaat niet)
Verwijderd in "Het Nokia N79 Topic"KappuhH schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:56:
Bij mij blijft steeds het tekentje met dat envelopje knipperen terwijl ik geen ongelezen berichten in mn inbox ofzo heb. Krijgt hem met geen mogelijkheid uit. Iemand een oplossing?
CronoS76 in "Het Nokia N79 Topic"
en vooral: Scipionyx in "Het Nokia N79 Topic"
Zie je? De search doet het wel!
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Thnx, en nu kan ik die smsberichten op mn sim ook niet vinden... gevondenScipionyx schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:06:
[...]
Verwijderd in "Het Nokia N79 Topic"
en vooral: Scipionyx in "Het Nokia N79 Topic"
Zie je? De search doet het wel!
In Phoenix geeft het toestel bij status simlock network 000/00 aan ... Als het toestel T-Mobile gelockt zou zijn, zou dit 204/16 moeten zijnrobertwebbe schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:05:
[...]
Volgens mij geven in dat geval de oude Orange klanten een nieuwe T-Mobile SIM kaart.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Verwijderd
Vandaag bij de Nokia point de originele software erop laten zetten.
Nu heb ik nog steeds hetzelfde probleem dat ik niet op Wlan kan. Via een onbeveiligd netwerk geen enkel probleem en via mijn Experia box geen verbinding. (web: geen reactie van gateway) De instellingen staan allemaal goed en ik heb werkelijk van alles geprobeerd.
Iemand een oplossing?
Nu heb ik nog steeds hetzelfde probleem dat ik niet op Wlan kan. Via een onbeveiligd netwerk geen enkel probleem en via mijn Experia box geen verbinding. (web: geen reactie van gateway) De instellingen staan allemaal goed en ik heb werkelijk van alles geprobeerd.
Iemand een oplossing?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2009 16:34 ]
Waarschijnlijk de zwarte Experiabox? Helaas een bekend probleem... Zover ik weet kun je het dan vergeten. Meer mobiele toestellen hebben hier last van. Het probleem is al bekend sinds dat de zwarte versie beschikbaar is. Helaas doet KPN niets met deze bug.Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 16:17:
Vandaag bij de Nokia point de originele software erop laten zetten.
Verwijderd
Ja helaas wel.. Wel jammer maar ik heb nog een ASUS accespoint liggen en deze kan ik alleen niet beveiligen. (Komt niet op het apparaat zelf met de laptop, internet werkt wel maar service gebeuren niet)robertwebbe schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 16:58:
[...]
Waarschijnlijk de zwarte Experiabox? Helaas een bekend probleem... Zover ik weet kun je het dan vergeten. Meer mobiele toestellen hebben hier last van. Het probleem is al bekend sinds dat de zwarte versie beschikbaar is. Helaas doet KPN niets met deze bug.
In ieder geval bedankt voor je snelle reactie!
automatisch thema staat vast aan, dan past ie dus elke keer als je de telefoon aanzet het thema aan aan het frontje dat je er op zetVerwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:01:
Ik heb sinds gisteren de N97, en gelijk maar een Eindeloos Online bundel erbij genomen. Nu is mijn vraag, als ik navigatie opstart vraagt hij om verbinding te maken via java en internet. Klopt dit?
En via welk toegangspunt moet ik het internet opgaan? Internet en Java of Mobiel Internet?
Deze vraag omdat ik weinig zin heb in een torenhoge rekening aan het eind van de maand.
En via welk toegangspunt moet ik het internet opgaan? Internet en Java of Mobiel Internet?
Deze vraag omdat ik weinig zin heb in een torenhoge rekening aan het eind van de maand.
Het maakt voor je rekening niet uit welk toegangspunt je gebruikt. Het verschil tussen deze twee is dat je bij Internet en Java geen WAP proxy gebruikt (dus direct het internet op gaat) en bij Mobiel Internet zit er wel een WAP proxy tussen. In de regel heb je meer last van die proxy dan gemak dus ik adviseer je om Internet en Java altijd te gebruiken. Tenzij je gebruik wilt maken van de KPN startpagina (KPN Vandaag), dan moet je via de proxy, anders opent hij de pagina niet.bojaaper schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:52:
Ik heb sinds gisteren de N79, en gelijk maar een Eindeloos Online bundel erbij genomen. Nu is mijn vraag, als ik navigatie opstart vraagt hij om verbinding te maken via java en internet. Klopt dit?
Heb sinds begin dit jaar de N79, maar heb nu een probleempje...
Bij ontvangen smsjes krijg ik sinds een paar dagen alleen het telefoonnummer te zien en geen naam van het contact meer.
Zoals je je waarschijnlijk kan voorstellen is dat vrij irritant natuurlijk.
Als ik dan dat nummer weer opsla bij het goede contact, werkt het bij het eerstvolgende smsje weer goed, maar daarna komt er weer vrolijk het nummer te staan.
Heb geprobeerd of het opslaan met "+316" of gewoon "06" aan het begin verschil maakt, maar dat doet het niet.
'Verzonden' zat wel helemaal vol (999), maar die voor een gedeelte legen had ook geen effect.
Google helpt ook nog niet echt, wel mensen met het zelfde probleem maar geen oplossing.
Iemand al eerder dit probleem gehad en/of een oplossing?
Bij ontvangen smsjes krijg ik sinds een paar dagen alleen het telefoonnummer te zien en geen naam van het contact meer.
Zoals je je waarschijnlijk kan voorstellen is dat vrij irritant natuurlijk.
Als ik dan dat nummer weer opsla bij het goede contact, werkt het bij het eerstvolgende smsje weer goed, maar daarna komt er weer vrolijk het nummer te staan.
Heb geprobeerd of het opslaan met "+316" of gewoon "06" aan het begin verschil maakt, maar dat doet het niet.
'Verzonden' zat wel helemaal vol (999), maar die voor een gedeelte legen had ook geen effect.
Google helpt ook nog niet echt, wel mensen met het zelfde probleem maar geen oplossing.
Oke bedankt. Weet je misschien ook hoe ik wallpapers over het volledige scherm kan krijgen? Nu houd ik boven en onder de wallpaper altijd nog een balk van het thema. Geen gezicht!robertwebbe schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:14:
[...]
Het maakt voor je rekening niet uit welk toegangspunt je gebruikt. Het verschil tussen deze twee is dat je bij Internet en Java geen WAP proxy gebruikt (dus direct het internet op gaat) en bij Mobiel Internet zit er wel een WAP proxy tussen. In de regel heb je meer last van die proxy dan gemak dus ik adviseer je om Internet en Java altijd te gebruiken. Tenzij je gebruik wilt maken van de KPN startpagina (KPN Vandaag), dan moet je via de proxy, anders opent hij de pagina niet.
Klopt niet helemaal... BIj mij staat automatisch thema uit en bij mij wordt ook het thema aangepast!_ferry_ schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 18:06:
[...]
automatisch thema staat vast aan, dan past ie dus elke keer als je de telefoon aanzet het thema aan aan het frontje dat je er op zet
Blijkbaar hebben we hier een bug...
Ik draai overigens de laatste firmware..
We have just one world, but we live in different ones...
Verwijderd
Ik heb de N79 sinds november, maar ik vind het eigenlijk maar een waardeloze telefoon. Ondanks de laatste firmwareupdate loopt hij vaak vast (onder het bellen maar ook tijdens het sms'en). Je krijgt dan zwart beeld, en hij reboot lijkt het wel. Iemand hiermee bekend?
Verder werkt hij niet met mijn Parrot carkit (kan geen verbinding maken), terwijl mijn 'oude' N73 dat wel deed. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Te nieuwe bluetooth versie oid? Ik heb de Parrot CK3000 Evolution.
Verder werkt hij niet met mijn Parrot carkit (kan geen verbinding maken), terwijl mijn 'oude' N73 dat wel deed. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Te nieuwe bluetooth versie oid? Ik heb de Parrot CK3000 Evolution.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 15:44 ]
Heb je je Parrot carkit al geupdate? Als je een laptop hebt met bluetooth is dat een fluitje van een cent. Op de Parrot site kun je een updatetool downloaden. Op deze manier blijft je Parrot carkit altijd up-to-date.Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:40:
Verwijderd
Ik wist niet dat dat via Bluetooth kan. Gelijk eens proberen, thanx!robertwebbe schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:01:
[...]
Heb je je Parrot carkit al geupdate? Als je een laptop hebt met bluetooth is dat een fluitje van een cent. Op de Parrot site kun je een updatetool downloaden. Op deze manier blijft je Parrot carkit altijd up-to-date.
edit:
Het schijnt dat je de CK3000 evolution niet kunt upgraden via bluetooth. Ik stuur hem op naar de winkel, zij zeggen het wel te kunnen
Het schijnt dat je de CK3000 evolution niet kunt upgraden via bluetooth. Ik stuur hem op naar de winkel, zij zeggen het wel te kunnen
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2009 11:48 ]
Ik zit eroverna te denken ook deze telefoon aan te schaffen. Er is één ding dat voor mij vrij belangrijk weegt en dat is de agenda. Ik heb nu een windows mobile telefoon (htc touch cruise) en daar ben ik heel erg ontevreden over, maar 1 ding vind ik geweldig; de agenda. Ik kan al mijn agenda items van een week op het bureaublad zien door middel van een plug-in. Is dat ook mogelijk met symbian? Ik heb in de winkel gekeken, maar daar leek het erop dat je maar 1 agenda item op het bureaublad kan weergeven en dat is de item van vandaag. Niet erg handig als je wil weten wat er de komende dagen allemaal gaande is.
Ik heb deze toestel al even,voor mensen die de N73 kennen ook veel software van deze telefoon kan op de N79 dus als je een collectie voor de N73 thuis op de pc hebt staan kun je ook in het algemeen voor de N79 gebruiken.
Welke versie van van Symbian is het snelst bij jullie? Ik heb nog steeds de standaard versie er op staan maar die is errrrrgggg trrrraaaaaggggg...
Waarschijnlijk bedoel je de softwareversie want het toestel kan alleen maar Symbian serie 60, 3e editie, feature pack 2 aan. De laatste softwareversie voor dit toestel is 11.049 (gereleased op 18-12-2008).KappuhH schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 19:28:
Welke versie van van Symbian is het snelst bij jullie? Ik heb nog steeds de standaard versie er op staan maar die is errrrrgggg trrrraaaaaggggg...
[dubbelpost]
[ Voor 92% gewijzigd door robertwebbe op 02-05-2009 19:42 ]
Oke, en hoe controleer ik of ik die heb?
Nog een ander vraagje. Op het moment heb ik al mn nummers op mn simkaart staan. Maar wil ze allemaal op mn telefoon hebben en dan zorgen dat de nummers op de simkaart niet meer zichtbaar zijn in de telefoon. In mn oude toesten (Nokia 6100) kon ik dat makkelijk instellen maar kan het op de N79 nog niet vinden...
Nog een ander vraagje. Op het moment heb ik al mn nummers op mn simkaart staan. Maar wil ze allemaal op mn telefoon hebben en dan zorgen dat de nummers op de simkaart niet meer zichtbaar zijn in de telefoon. In mn oude toesten (Nokia 6100) kon ik dat makkelijk instellen maar kan het op de N79 nog niet vinden...
Heb afgelopen weekend een N79 gehaald bij de T-mobile shop, bij contractverlenging, mijn sim van de zaak(vodafoon) er in gedaan en hij doet het als een tierelier...Echter wel nog de T-mobile dingetjes er op staan...maar dat moet te verwijderen zijn. Tenminste heb al wat berichtjes daarover gelezen, heb het nog niet geprobeerd, maar dat komt misschien nog wel.wmbaak schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:31:
[...]
Nee, niet simlockvrij, maar T-mobile heeft vorig jaar alle Orangesims geschikt gemaakt voor hun eigen netwerk en toestellen.
Ik heb nu ook mijn Orangesim er in zitten, maar op 1 mei a.s. gaat mijn Orangnummer definitief over naar T-mobile en moet ik mijn reeds geleverde sim van hen plaatsen.
Groet, Wout
Groet BM
*#0000#KappuhH schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 20:41:
Oke, en hoe controleer ik of ik die heb?
Daar staat de software versie tussen.
Contacten -> Opties -> Markeren -> Alles Markeren en daarna Opties -> Kopiëren -> Kopiëren naar telefoongeheugen.KappuhH schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 20:41:
Om daarna alleen je telefoongeheugen te laten zien in het telefoonboek: Opties -> Instellingen
Ik had dus ook dat probleem, ook van alles geprobeerd totdat ik er achter kwam dat die 'verzonden' map helemaal vol zat. Ik heb die toen helemaal geleegd en toen werkte alles weer gewoon met naam. Misschien moet je na het legen ff de telefoon rebootenP.K. schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:41:
Heb sinds begin dit jaar de N79, maar heb nu een probleempje...
Zoals je je waarschijnlijk kan voorstellen is dat vrij irritant natuurlijk.![]()
Verwijderd
ik ga dit weekend een tweedehandse n79 kopen.
zijn er nog belangrijke dingen waar ik op moet letten, bijvoorbeeld dingen die snel kapot gaan etc.?
en bestaat er ook een service test zoals op de se's (R*LL*L*)
alvast bedankt voor de moeite,
thijs
zijn er nog belangrijke dingen waar ik op moet letten, bijvoorbeeld dingen die snel kapot gaan etc.?
en bestaat er ook een service test zoals op de se's (R*LL*L*)
alvast bedankt voor de moeite,
thijs
Weet iemand hoe je de T-Mobile startup en shutdown animaties kan uitzetten?
Verwijderd
Wanneer komt er eigenlijk weer eens een nieuwe software versie? Er zijn nog genoeg dingen die beter kunnen lijkt me... je ziet en hoort ook weinig over de N79, net alsof ie niet meetelt.
Bij Nokia weet je het nooit.... men brengt zo goed als geen info naar buiten omtrent firmware update's. Niets anders te doen dan afwachten.Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:04:
Wanneer komt er eigenlijk weer eens een nieuwe software versie? Er zijn nog genoeg dingen die beter kunnen lijkt me... je ziet en hoort ook weinig over de N79, net alsof ie niet meetelt.
I intend to live forever. So far, so good.
Verwijderd
Je kunt proberen deze instelling te veranderen:bojaaper schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:46:
Als ik iets wil installeren op mn telefoon begint ie te zeuren over een certificaatfout ?
Menu -> Toepass. -> Toep.beheer -> Opties -> Instellingen -> Software-installatie -> Alles
Nieuwe firmware is onderweg, nog niet bekend wanneer deze in nederland beschikbaar is.
Firmware Update Nokia N79 RM-348 APAC 20.175
Major Data Package v5.0 MCU SW 20.175
File Name : RM-348_APAC_20.175_v5.0 Size 86.73 MB
Published 13/05/2009
APAC - Phones -> N79
zie: http://www.a2phone.com/ne...n79-rm-348apac20175v50exe
Published 13/05/2009
APAC - Phones -> N79
Verwijderd
Eindelijk, werd weer eens tijd. Hopelijk geldt het ook voor Europa.IkWilbert schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:24:
Nieuwe firmware is onderweg, nog niet bekend wanneer deze in nederland beschikbaar is.
Published 13/05/2009
APAC - Phones -> N79
Wat zijn de veranderingen allemaal. Zijn die al bekend? Kunnen we er ons op voorbereiden.
Groet
Oliverrrr
Hij is er al en mijn telefoon is nu aan het updaten.IkWilbert schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:24:
Published 13/05/2009
APAC - Phones -> N79
Van 11.x naar 20.x belooft wat
Hier ook bezig met installeren, update zojuist via FOTA binnen gehaald, gsm is nu opnieuw aan het starten en de software wordt bijgewerkt.
De releasenotes voor 20.175 zijn hier te vinden.
[ Voor 116% gewijzigd door robertwebbe op 14-05-2009 21:11 ]
Na het posten van bovenstaande changelog (met bronvermelding uiteraard) ben ik gebanned van het official nokia forum. Onderstaande krijg ik te zien als ik op het forum kom...
We're sorry, but you have been banned from using this site.
You have been banned for the following reason:
An official changelog has been implemented onto the discussion boards by someone with clear access to this kind of info. Unscrupulous!
An official changelog has been implemented onto the discussion boards by someone with clear access to this kind of info. Unscrupulous!

Ik snap niet waarom men nou zo geheimzinnig moet doen over die releasenotes van updates...
Bij softwaredevelopment in het algemeen is het de normaalste zaak van de wereld dat dit soort dingen gepubliceerd worden. Waar zou men nou zo bang voor zijn bij Nokia dat ze je zelfs gewetenloos noemen?
Bij softwaredevelopment in het algemeen is het de normaalste zaak van de wereld dat dit soort dingen gepubliceerd worden. Waar zou men nou zo bang voor zijn bij Nokia dat ze je zelfs gewetenloos noemen?
Vind het ook maar raar... helaas pindakaas geen nokia discussion board meer voor mij.robertwebbe schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:21:
Ik snap niet waarom men nou zo geheimzinnig moet doen over die releasenotes van updates...
Verwijderd
Net alsof het bedrijfsgeheimen zijn, dan moeten ze het maar niet eerder bekend maken als ze niet willen dat het ergens anders bekend wordt gemaakt... beetje erg kinderachtig en niet bepaald vriendelijk! Weer een minpuntje voor Nokia erbij.
Eigenlijk zijn de releasenotes nog groter dan in de meuktracker van Tweakers is beschreven:
Bugs fixed:
- Cannot display sim contact on U-Sim (1000 contact sim card) when switch another UI language
- Dialing 110 customer care phone redirect the call to be an EMERGENCY CALL
- Music plays in speaker when receive sms under silent mode
- Smartone foneTV video not restore after end MT call
- Audio is improperly routed from headset to speaker when receiving a SMS message
- Phone hang during accessing Nokia Maps application in SW 11.049
- Cant access sim card contacts
- Can’t input Chinese character “?” by stroke input
- Themes: Audio Themes, when select Nokia - “Several sound files Missing” appears
New Features:
• Bookmarks updated to remove Download link folders
• MTP configuration to enable Social Cinema support
• TARM in 3.2 based devices
• Email plug-in functionality
• 7-bit encoding of Turkish characters in SMS
• TP Wizard to check availability of Nokia email service
• Media player default settings changes
• 2 New vanilla CTRs, called: EGYPT NO-GPS (releases MEA datapackage)
• 2 new codes : SYRIA NO-GPS (releases MEA datapackage)
• Memory card ID change for Indonesia CTR’s. was MC001 and changed to –> MC002
• Update Bookmarks for China PRC Vanilla Core SW
• Files on Ovi Widget
• S60 3.2 based devices - Making Gimlet visible in Settings Wizard selection
• Turn “PnP Mobile Services” On
• S&S Application updates
• MPX player not accessible when USB cable connected
SW improvements and corrections:
Active Idle
• Search & WLAN information difficult to read in Active Idle.
• Active Idle screen becomes blank in landscape mode.
• Default Active Idle shortcuts configured.
• Active Idle going dead after quickly accepting and rejecting an incoming video call.
• White boxes shown on the screen while doing orientation change quickly in idle mode.
Application Manager
• The sis file which is installed to MoviNand or SD card cannot be seen in application manager.
• Wrong Feature Manager flag used for seamless link functionality.
• Flashlite sis installation is not successful in the first attempt.
Application Update
• Unable to upgrade graphic icons in Media Player / Media Settings via sis file.
• Unable to upgrade ROM based UI application by installing new version to memory card.
• Application Update self-update never completes.
• Upgrade of BrowserAudioVideoPlugin.rsc via sw installation is not possible.
• Upgrade of Connection Manager via sw installation is not possible.
Audio Performance
• Tunings improvements for IHF audio.
• Keypad tones cannot be tuned for IHF.
Auto-Rotate
• UI Accelerator toolkit (Hitchcock/Alfred) stub file missing.
• Locking keys and then opening camera reveal confuses orientation sensor.
• Disable orientation in alarm ringing, incoming call and semi active state.
• Panic after orientation change.
Bluetooth
• Bluetooth headset disconnects when Wireless Keyboard is disconnected from the phone automatically.
• Phone panics when changing views in Bluetooth menu while choosing the last connected device from paired view.
Via Navifirm is deze update inmiddels ook binnen te halen, mocht je niet tevreden zijn dan kun je hier ook weer downgraden.
Bugs fixed:
- Cannot display sim contact on U-Sim (1000 contact sim card) when switch another UI language
- Dialing 110 customer care phone redirect the call to be an EMERGENCY CALL
- Music plays in speaker when receive sms under silent mode
- Smartone foneTV video not restore after end MT call
- Audio is improperly routed from headset to speaker when receiving a SMS message
- Phone hang during accessing Nokia Maps application in SW 11.049
- Cant access sim card contacts
- Can’t input Chinese character “?” by stroke input
- Themes: Audio Themes, when select Nokia - “Several sound files Missing” appears
New Features:
• Bookmarks updated to remove Download link folders
• MTP configuration to enable Social Cinema support
• TARM in 3.2 based devices
• Email plug-in functionality
• 7-bit encoding of Turkish characters in SMS
• TP Wizard to check availability of Nokia email service
• Media player default settings changes
• 2 New vanilla CTRs, called: EGYPT NO-GPS (releases MEA datapackage)
• 2 new codes : SYRIA NO-GPS (releases MEA datapackage)
• Memory card ID change for Indonesia CTR’s. was MC001 and changed to –> MC002
• Update Bookmarks for China PRC Vanilla Core SW
• Files on Ovi Widget
• S60 3.2 based devices - Making Gimlet visible in Settings Wizard selection
• Turn “PnP Mobile Services” On
• S&S Application updates
• MPX player not accessible when USB cable connected
SW improvements and corrections:
Active Idle
• Search & WLAN information difficult to read in Active Idle.
• Active Idle screen becomes blank in landscape mode.
• Default Active Idle shortcuts configured.
• Active Idle going dead after quickly accepting and rejecting an incoming video call.
• White boxes shown on the screen while doing orientation change quickly in idle mode.
Application Manager
• The sis file which is installed to MoviNand or SD card cannot be seen in application manager.
• Wrong Feature Manager flag used for seamless link functionality.
• Flashlite sis installation is not successful in the first attempt.
Application Update
• Unable to upgrade graphic icons in Media Player / Media Settings via sis file.
• Unable to upgrade ROM based UI application by installing new version to memory card.
• Application Update self-update never completes.
• Upgrade of BrowserAudioVideoPlugin.rsc via sw installation is not possible.
• Upgrade of Connection Manager via sw installation is not possible.
Audio Performance
• Tunings improvements for IHF audio.
• Keypad tones cannot be tuned for IHF.
Auto-Rotate
• UI Accelerator toolkit (Hitchcock/Alfred) stub file missing.
• Locking keys and then opening camera reveal confuses orientation sensor.
• Disable orientation in alarm ringing, incoming call and semi active state.
• Panic after orientation change.
Bluetooth
• Bluetooth headset disconnects when Wireless Keyboard is disconnected from the phone automatically.
• Phone panics when changing views in Bluetooth menu while choosing the last connected device from paired view.
Via Navifirm is deze update inmiddels ook binnen te halen, mocht je niet tevreden zijn dan kun je hier ook weer downgraden.
Verwijderd
Hallo allen,
Ik ga vanmiddag de telefoon ook maar eens upgraden. Is bij deze dan ook het probleem met de screensaver verholpen (dat balkje met tijd, datum, gemiste oproepen te zien is) , of wordt beeldscherm nog steeds helemaal zwart na aantal secondes.
Is de upgrade waardevol na alle meldingen van de bugs van de afgelopen pagina's sinds eerste firmdate?
Groet
Oliver
Ik ga vanmiddag de telefoon ook maar eens upgraden. Is bij deze dan ook het probleem met de screensaver verholpen (dat balkje met tijd, datum, gemiste oproepen te zien is) , of wordt beeldscherm nog steeds helemaal zwart na aantal secondes.
Is de upgrade waardevol na alle meldingen van de bugs van de afgelopen pagina's sinds eerste firmdate?
Groet
Oliver
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 11:56 ]
Verwijderd
Dat probleem is er nog steeds en bij mij reageert het toestel nu nog trager. Voorheen zat er wel eens een vertraging in, nu lijkt het alleen maar erger. Ik ga hem in elk geval downgraden als dat mogelijk is... Als ik hem unlock moet ik zeker 3 seconden wachten voordat ik beeld krijg en verder kan gaan op m'n mobielVerwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:55:
Hallo allen,
Groet
Oliver

Ik merk eigenlijk totaal geen verschil, ook niet in positieve zin helaas.
Verwijderd
ik kan mijn horizontale st.by balk niet meer gebruiken.
hij geeft niet eens aan dat de batterij opgeladen wordt!!
heb dus de verticale balk maar gebruikt,voor de rest doet ie het wel.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Hoe kan ik downgraden evt.?
hij geeft niet eens aan dat de batterij opgeladen wordt!!
heb dus de verticale balk maar gebruikt,voor de rest doet ie het wel.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Hoe kan ik downgraden evt.?
Zojuist de upgrade uitgevoerd, nog geen gekke dingen gezien. Wat nieuwe icontjes in het menu. Wel waren er wat agenda items aangepast zonder melding hiervan te geven, allemaal verjaardagen overigens, maar door middel van een sync met mijn MacBook was dat snel verholpen.
Het probleem met de screensaver is helaas nog steeds niet opgelost.
Het is eigenlijk toch te zot voor woorden dat Nokia zo'n bug (want dat is het wel degelijk) nog steeds niet op kan lossen! Voor mij is het exit N79. Ik ga voor de N86 die in juli uitkomt.Loadjnt schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 15:33:
Verwijderd
Idd heel erg. Ik heb zelf via officiele Nokia support het aangekaart, tijd geleden. Reactie zou worden doorgegeven aan Nokia Europa. Maar blijkbaar niets meegedaan. Slechte zaak. Ga weer mailen naar Nokia.Loadjnt schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 15:33:
Verder is ie bij mij wat stabieler geworden, idd paar nieuwe icoontjes in menu en radio volume meer stappen voor harder en zachter.
Verder kan je gelukkig nog steeds bellen en smsen. Nog steeds wel tevreden over.
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 25-05-2009 10:00 . Reden: aanhef/groeten/danken niet nodig ]
blijf je nog bij de nokia groep.The Stimp! schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 16:11:
[...]
Het is eigenlijk toch te zot voor woorden dat Nokia zo'n bug (want dat is het wel degelijk) nog steeds niet op kan lossen! Voor mij is het exit N79. Ik ga voor de N86 die in juli uitkomt.
ongemerkt steun je ze dus wel
Ik erger me dus ook doodziek aan het feit dat ze bugs fixen waar je mss nooit bij uitkomt, en nieuwe features introduceren terwijl elementaire zaken waar ik me ELKE DAG aan erger, ELKE KEER als ik naar mijn foon kijk , dat daar geen gehoor aan wordt gegeven?? Dat ze het de eerste update links hebben laten liggen (11.049) tot daaraan toe maar dat het nu alweer niet bij de fixes zit, schandalig gewoon. En dat voor een toestel van enkele honderden euro's. Dat de EU maar direct een garantie in het leven roept op software, want die jongens doen (of doen niet) waar ze zin in hebben. Dit is duidelijk een fout in de software, want de screensaver werkt op deze manier niet en ik vind dat we als klanten het recht hebben op een goed werkend toestel, zeker na 2 fw updates.Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 16:54:
[...]
Idd heel erg. Ik heb zelf via officiele Nokia support het aangekaart, tijd geleden. Reactie zou worden doorgegeven aan Nokia Europa. Maar blijkbaar niets meegedaan. Slechte zaak. Ga weer mailen naar Nokia.
Verder is ie bij mij wat stabieler geworden, idd paar nieuwe icoontjes in menu en radio volume meer stappen voor harder en zachter.
Verder kan je gelukkig nog steeds bellen en smsen. Nog steeds wel tevreden over.
Grt
@ Oliverrr : waar kunnen we klagen, kwil ook graag meedoen!!
Dit slaat werkelijk nergens op. Dat ze dan zorgen dat de software goed werkt g.dverd.mme!! dan hebben we geen behoefte aan een changelog! Het is unscrupulous dat Nokia hun bugs niet fixen terwijl ze donders goed weten dat er op elk forum over geklaagd wordt. Tja dat is het verschil tussen een goede en een slechte firma in mijn ogen. Verkoop een telefoon van bijna 400euro en als er problemen mee zijn ... zzu (zoek zelf maar uit). Mijn volgende foon wordt denk ik echt geen nokia meer...IkWilbert schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:07:
Na het posten van bovenstaande changelog (met bronvermelding uiteraard) ben ik gebanned van het official nokia forum. Onderstaande krijg ik te zien als ik op het forum kom...
Verwijderd
Ik weet niet of ik hier zomaar een link mag plaatsen naar het desbetreffende pagina om te klagen aan het adres van Nokia. Ik doe het gewoon, mocht de link niet werken dan hoor ik het welTaranQQ schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:54:
[...]
Ik erger me dus ook doodziek aan het feit dat ze bugs fixen waar je mss nooit bij uitkomt, en nieuwe features introduceren terwijl elementaire zaken waar ik me ELKE DAG aan erger, ELKE KEER als ik naar mijn foon kijk , dat daar geen gehoor aan wordt gegeven?? Dat ze het de eerste update links hebben laten liggen (11.049) tot daaraan toe maar dat het nu alweer niet bij de fixes zit, schandalig gewoon. En dat voor een toestel van enkele honderden euro's. Dat de EU maar direct een garantie in het leven roept op software, want die jongens doen (of doen niet) waar ze zin in hebben. Dit is duidelijk een fout in de software, want de screensaver werkt op deze manier niet en ik vind dat we als klanten het recht hebben op een goed werkend toestel, zeker na 2 fw updates.
@ Oliverrr : waar kunnen we klagen, kwil ook graag meedoen!!
http://www.nokia.nl/A4393281 hier kan je de klacht kwijt.
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 25-05-2009 10:00 . Reden: aanhef/groeten/danken niet nodig ]
Thx, heb meteen mijn mening geventileerd 
Trouwens op het nokia forum is iemand die beweerd dat het bij hem wel werkt? Ik betwijfel het, maar ga het wel eens volgen...
Trouwens op het nokia forum is iemand die beweerd dat het bij hem wel werkt? Ik betwijfel het, maar ga het wel eens volgen...
[ Voor 26% gewijzigd door TaranQQ op 18-05-2009 10:03 ]
Kreeg ook een heel debiel mailtje van nokia zelf :
"Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.
Ik heb dit even nagevraagd en heb als antwoord het volgende gekregen.
De Nokia N79 heeft een oled display, deze is zeer batterij intensief.
Om de batterij duur van deze toestel te verlengen is deze functie niet beschikbaar gesteld door ons.
Dit is eventueel wel te aanpassen door een derde partij toepassing, helaas toepassing u deze functie biedt ga ik niet kunnen meedelen omdat ik daar geen antwoord op heb gehad.
U zult deze hoogstwaarschijnlijk terug vinden via softwaremarket.nokia.com, dit is een website waar bedrijven hun programmas beschikbaar stellen voor Nokia klanten. De ondersteuning voor deze toepassingen gebeurt dan ook door de bedrijven zelf en niet door Nokia.
U kunt eventueel ook meer info vragen via http://discussions.nokia.co.uk/discussions/.
Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te
contacteren."
en dat terwijl de N79 echt geen OLED display heeft. Maar ik denk dat ik het een beetje begin te snappen. De firmware is zowel voor de N85 en de N79. En mss dat de screensaver niet te implementeren is op een OLED scherm (om wat voor reden dan ook) en daarom hebben ze het dus uitgeschakeld en werkt het op de N79 ook niet. Dat zou een mogelijkheid zijn, maar dan hadden ze in mijn ogen een aparte fw voor de N79 moeten uitgeven.
"Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.
Ik heb dit even nagevraagd en heb als antwoord het volgende gekregen.
De Nokia N79 heeft een oled display, deze is zeer batterij intensief.
Om de batterij duur van deze toestel te verlengen is deze functie niet beschikbaar gesteld door ons.
Dit is eventueel wel te aanpassen door een derde partij toepassing, helaas toepassing u deze functie biedt ga ik niet kunnen meedelen omdat ik daar geen antwoord op heb gehad.
U zult deze hoogstwaarschijnlijk terug vinden via softwaremarket.nokia.com, dit is een website waar bedrijven hun programmas beschikbaar stellen voor Nokia klanten. De ondersteuning voor deze toepassingen gebeurt dan ook door de bedrijven zelf en niet door Nokia.
U kunt eventueel ook meer info vragen via http://discussions.nokia.co.uk/discussions/.
Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te
contacteren."
en dat terwijl de N79 echt geen OLED display heeft. Maar ik denk dat ik het een beetje begin te snappen. De firmware is zowel voor de N85 en de N79. En mss dat de screensaver niet te implementeren is op een OLED scherm (om wat voor reden dan ook) en daarom hebben ze het dus uitgeschakeld en werkt het op de N79 ook niet. Dat zou een mogelijkheid zijn, maar dan hadden ze in mijn ogen een aparte fw voor de N79 moeten uitgeven.
Verwijderd
Ik heb ook reactie gehad van Nokia support.
Daarin vertelde ze me dat ze al een dossier van mij hadden aan gemaakt aantal maanden geleden met zelfde probleem. Ze zouden het nu weer doen en het weer doorgeven.
Verder heb ik niet echt uitleg gekregen zoals TaranQQ hier boven heeft omschreven. Maar het blijkt dus dat het niet mogelijk is tenzij we via via (3e partijen buiten Nokia om) iets installeren. Nou ik kan je vertellen. Heb al genoeg screensavers geinstalleerd die zouden moeten werken, maar het blijft zwart worden.
Ben benieuwd of het probleem opgeslost kan en gaat worden. Ik heb er zo ondertussen een hard hoofd in.
Daarin vertelde ze me dat ze al een dossier van mij hadden aan gemaakt aantal maanden geleden met zelfde probleem. Ze zouden het nu weer doen en het weer doorgeven.
Verder heb ik niet echt uitleg gekregen zoals TaranQQ hier boven heeft omschreven. Maar het blijkt dus dat het niet mogelijk is tenzij we via via (3e partijen buiten Nokia om) iets installeren. Nou ik kan je vertellen. Heb al genoeg screensavers geinstalleerd die zouden moeten werken, maar het blijft zwart worden.
Ben benieuwd of het probleem opgeslost kan en gaat worden. Ik heb er zo ondertussen een hard hoofd in.

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 25-05-2009 10:00 . Reden: aanhef/groeten/danken niet nodig ]
Verwijderd
Ik erger me ook al lange tijd aan de powersave bug. Heb daarom ook een duit in het zakje gedaan door contact op te nemen met Nokia. Dit is de reactie die ik kreeg:
"Het is inderdaad zo dat ons team van experten ons meegaf dat deze fout opgelost ging worden in de door u vermelde versie. Dit is duidelijk niet zo, ik heb deze feedback dan ook naar de experten gestuurd. Alvast onze oprechte verontschuldigingen voor dit ongemak. "
Afwachten dus of er iets mee gedaan gaat worden. Deze meneer/mevrouw geeft in ieder geval wel aan dat het inderdaad als 'fout' gezien wordt.
"Het is inderdaad zo dat ons team van experten ons meegaf dat deze fout opgelost ging worden in de door u vermelde versie. Dit is duidelijk niet zo, ik heb deze feedback dan ook naar de experten gestuurd. Alvast onze oprechte verontschuldigingen voor dit ongemak. "
Afwachten dus of er iets mee gedaan gaat worden. Deze meneer/mevrouw geeft in ieder geval wel aan dat het inderdaad als 'fout' gezien wordt.
Verwijderd
Heel goed dat ze dan nu eindelijk eens toegeven dat het toch wel een FOUT is. Helaas is het niet meegenomen in de laatste update.Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:23:
Ik erger me ook al lange tijd aan de powersave bug. Heb daarom ook een duit in het zakje gedaan door contact op te nemen met Nokia. Dit is de reactie die ik kreeg:
Als iedereen die hier actief is contact opneemt met Nokia Europa (zie link elders op de pagina) met deze klacht over het zwart worden van beeldscherm, dan zullen ze het misschien sneller verwerken en aanpassen omdat ze dan gek worden van de klachten.
Ik heb nog eens lopen surfen op het net, maar lees tegenstrijdige berichten over het display van de N79 of het nou wel of niet een OLED is.
Ik heb sinds de laatste update dat de datum op de achtergrond niet meer klopt.
Als ik bij de instelling van de datum en tijd kijk dan klopt het wel.
Bijv. op dit moment staat er bij de instellingen de correcte datum nl. 22-05-09
Alleen op de achtergrond staat nog de datum 21-05-09
Weet iemand hier meer over?
[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 25-05-2009 10:00 . Reden: aanhef/groeten/danken niet nodig ]
Verwijderd
Had ik ook, maar na het opnieuw instellen van de datum blijft de datum correct weergegeven.Zanzarismo schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 04:21:
[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 25-05-2009 10:01 . Reden: aanhef/groeten/danken niet nodig ]
Verwijderd
Hallo, ik heb sinds kort ook de n79, alleen kan garmin xt 5.00 de interne gps niet vinden??
heb een t-mobile abb, softwareversie 11.049
Wie heeft hier een oplossing voor??
een belletje naar garmin zelf??Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:03:
Hallo, ik heb sinds kort ook de n79, alleen kan garmin xt 5.00 de interne gps niet vinden??
als je er voor betaald hebt mag je wat steun van hun verwachten.
[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 25-05-2009 10:01 . Reden: aanhef/groeten/danken niet nodig ]
Verwijderd
Nee, de N79 heeft geen (AM)OLED-display. Van de Nokia N-series hebben vooralsnog alleen de N85 en de komende N86 dat type scherm.Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:42:
[...]
Ik heb nog eens lopen surfen op het net, maar lees tegenstrijdige berichten over het display van de N79 of het nou wel of niet een OLED is.
Verwijderd
Even een rare vraag he, maar waarom gebruiken jullie niet het progje designclock dan ben je van dat hele screensaver gedoe af en kan je net zolang de tijd laten zien als je wilt. Gebruik het zelf ook en voor mij geen zwartscherm meer op de N79.
Verwijderd
Heb ik ook al geprobeerd, maar dan nog gaat het met dit tooltje mijn scherm op zwart. Hoe heb jij dan alles ingesteld? Ga ik het vanavond uitproberen (waar kan je het ook al weer vandaan halen op internet?)Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:37:
Even een rare vraag he, maar waarom gebruiken jullie niet het progje designclock dan ben je van dat hele screensaver gedoe af en kan je net zolang de tijd laten zien als je wilt. Gebruik het zelf ook en voor mij geen zwartscherm meer op de N79.
[ Voor 1% gewijzigd door Ginz op 05-06-2009 12:13 . Reden: aanhef/groeten/danken niet nodig ]
Verwijderd
Dit zijn mijn instellingen en dat werkt bij mij perfect hoor.
Activate Yes
Time To Activate (s) 20
Show Clock for (s) 300
Weet niet of ik hier een link mag plaatsen omdat het geen freeware is
hier is wel de orginele site
http://www.handango.co.uk...ctType=2&productId=251774
Activate Yes
Time To Activate (s) 20
Show Clock for (s) 300
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:14:
[...]
Heb ik ook al geprobeerd, maar dan nog gaat het met dit tooltje mijn scherm op zwart. Hoe heb jij dan alles ingesteld? Ga ik het vanavond uitproberen (waar kan je het ook al weer vandaan halen op internet?)
Groet
Oliverrrr
Verwijderd
Is het dan niet zo dat de clock na 300 sec dan als nog uitgaat en dan het scherm weer zwart wordt?Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:47:
Dit zijn mijn instellingen en dat werkt bij mij perfect hoor.
Activate Yes
Time To Activate (s) 20
Show Clock for (s) 300
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 13:28 ]
Verwijderd
Klopt ;-) maar dan zet je hem toch hoger ik vindt 300 langzat
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:27:
[...]
Is het dan niet zo dat de clock na 300 sec dan als nog uitgaat en dan het scherm weer zwart wordt?
ik quote mezelf maar ff. Ik heb nog steeds last van dit probleem. Ook als ik de datum opnieuw instel, telefoon opnieuw opstart etc.Zanzarismo schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 04:21:
Of ben ik hier de enige?
Bovenstaand probleem met de klok heb ik niet, datum en tijd staan bij mij gewoon overal goed.
'Probleem/bug' met de screensaver zoals hierboven veel wordt genoemd ervaar ik zelf overigens niet als storend, totaal niet zelfs. Er is altijd wel iets op de tijd op te zien:
- In de auto ligt mijn telefoon zo dat ik de tijd erop toch niet kan lezen, bovendien zit er een klokje in de tellerunit.
- Op kantoor staat er een klokje rechts onderin op het scherm.
- Thuis achter de MacBook heb ik rechts bovenin een klokje op het scherm.
- Heb bijna altijd een horloge om.
- Thuis hangt verder in bijna iedere ruimte wel een klok.
Sinds de laatste update heb ik wel het idee dat het automatisch roteren van de schermweergave slechter verloopt, meer schokken en/of duurt langer. Verder totaal geen problemen.
'Probleem/bug' met de screensaver zoals hierboven veel wordt genoemd ervaar ik zelf overigens niet als storend, totaal niet zelfs. Er is altijd wel iets op de tijd op te zien:
- In de auto ligt mijn telefoon zo dat ik de tijd erop toch niet kan lezen, bovendien zit er een klokje in de tellerunit.
- Op kantoor staat er een klokje rechts onderin op het scherm.
- Thuis achter de MacBook heb ik rechts bovenin een klokje op het scherm.
- Heb bijna altijd een horloge om.
- Thuis hangt verder in bijna iedere ruimte wel een klok.
Sinds de laatste update heb ik wel het idee dat het automatisch roteren van de schermweergave slechter verloopt, meer schokken en/of duurt langer. Verder totaal geen problemen.
je bent niet de enige, heb die bug ook sinds de update en nog geen oplossing!Zanzarismo schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 00:34:
[...]
ik quote mezelf maar ff. Ik heb nog steeds last van dit probleem. Ook als ik de datum opnieuw instel, telefoon opnieuw opstart etc.
Of ben ik hier de enige?
Het leuke is dat de N85 wel keurig de "balk" laat zien. Deze is zelfs altijd verlicht. ivm de OLED technologie die de N79 niet heeft.TaranQQ schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:03:
Ik heb een Nokia N79 wil ik daar verbinding maken met PCSuite via Bluetooth dan duurt het soms enigeminuten voordat hij verbinding heeft.Heb ik dan verbinding dan duurt het ook lang voordat ik de mappen kan openen. is hier wat aan te doen? En dan nog iets als ik de N79 in de fabriekstand druk dan blijft er gewoon dingen staan die normaal gewist dienen te worden,hoe kan dit allemaal en hoe los ik dit op?Al met al dingen die normaal niet horen vind ik.Verder een mooi toestel
Heeft iemand de ovi store aan de praat gekregen voor de N79? Het werkt bij mij voor geen meter namelijk.
Verwijderd
ben sinds een week in het bezit van de n79 en op zich gaat het redelijk.
alleen zoek ik een navigatie pakket, aan welke eisen moet dit voldoen.
heb er een gedownload voor WM draait dit ook op de n79 ??
alleen zoek ik een navigatie pakket, aan welke eisen moet dit voldoen.
heb er een gedownload voor WM draait dit ook op de n79 ??
Ik ben ook aan twijfelen op de N79 aan te schaffen, graag zou ik willene weten of de sofware soepel draait op deze gsm. Moet jullie soms langen wachten voor aleer een applicatie is gestart.
Ik vind snelheid namelijk belangrijk, switchen tussen vidoe, audio, agenda, etc moet nl soepel zijn. Of ben ik teveel eisend?
Ik vind snelheid namelijk belangrijk, switchen tussen vidoe, audio, agenda, etc moet nl soepel zijn. Of ben ik teveel eisend?
Verwijderd
Dan zou ik lekker naar een ander model gaan kijken, want daar voldeed deze niet aan. Ik ben er in elk geval niet over te spreken, hij reageert echt te langzaam en vooral na de laatste firmware update is het nog erger geworden. Ik moet gewoon letterlijk seconden wachten om iets te openenFloRadix schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:53:
Ik ben ook aan twijfelen op de N79 aan te schaffen, graag zou ik willene weten of de sofware soepel draait op deze gsm. Moet jullie soms langen wachten voor aleer een applicatie is gestart.
hier totaal geen last van... sinds de nieuwe firmware gaat het hier stukken snellerVerwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 07:15:
[...]
Dan zou ik lekker naar een ander model gaan kijken, want daar voldeed deze niet aan. Ik ben er in elk geval niet over te spreken, hij reageert echt te langzaam en vooral na de laatste firmware update is het nog erger geworden. Ik moet gewoon letterlijk seconden wachten om iets te openen![]()
Verwijderd
Bij mij ook. Na de laatste update heb ik het idee dat ie stabieler is geworden. En verder weet ik niet of het langzaam is wanneer ik een app. open. Tis mijn eerste telefoon met dit soort apps. dus ik weet neit beter.IkWilbert schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:06:
[...]
hier totaal geen last van... sinds de nieuwe firmware gaat het hier stukken sneller
Ik ben er zeer tevreden over. Alleen nog steeds het screensave balkje is nog niet gefixed maar daar hebben we het al over gehad haha
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 05-06-2009 12:12 . Reden: aanhef/groeten/danken niet nodig ]
Verwijderd
Ik heb het zelfde probleem als phoneTech. Bij mij blijft het icoontje van een nieuw bericht ook maar knipperen, maar de enigste berichten die ik heb zijn van de SeviceProvider en die kan ik niet naar mijn sim kopieren of naar mij telefoon kopieren.. Kan iemand mij ALSJEBLIEFT helpen, ik wordt er gek van!!
[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 05-06-2009 12:12 . Reden: aanhef/groeten/danken niet nodig ]
Niemand de ovi store geprobeerd? Als ik het wil installeren krijg ik bij mn nokia account de error 'sorry, you can't sign in at this time, please try again later.' en bij een nieuw account raak ik in een oneindige loop van opnieuw inloggen... Wel jammer had het graag uitgeprobeerd.Irminsul schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:51:
Heeft iemand de ovi store aan de praat gekregen voor de N79? Het werkt bij mij voor geen meter namelijk.
Zou iemand voor mij eventjes Nokia SportsTracker kunnen installeren op zijn/haar Nokia N79.
Het schijnt namelijk dat alleen de N79 met de SportsTracker ondersteuning geeft voor de hartslag meter.
Nokia SportsTracker voor Nokia N79
En dan even in de settings van het programma kijken of je daar een hartslag install wizard kan vinden, ofzo...
Het schijnt namelijk dat alleen de N79 met de SportsTracker ondersteuning geeft voor de hartslag meter.
En dan even in de settings van het programma kijken of je daar een hartslag install wizard kan vinden, ofzo...
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
Kan iemand mij helpen? Ik zoek LEUKE Themes, Wallpapers en Ringtones voor mijn Nokia N79, Maar die kan ik niet vinden... En hoe zet ik ze dan op mijn mobiel? Want als ik een thema heb, en ik wil hem installeren lukt het niet, want dan zie ik een RODE uitroepteken..:S
[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 11-06-2009 12:07 . Reden: aanhef/groeten/danken niet nodig ]
Verwijderd
Zo eindelijk heb ik nieuwe navigatie op de telefoon en dan wel McGuider 2009 met maps. Handig als je zo wat mensen weet die dat kunnen regelen.
Ik moet zeggen, het was wel ff een werk om het erop te krijgen en zorgen dat de meeste landen van Europa te gebruiken zijn, maar werkt beter dan Nokia Maps. Sneller verbinding met de satellieten en zeer nauwkeurig en uitgebereid tools.
Alleen vraagt ie wel veel van de accu. Na een halve dag gebruiken was er nog 1 streepje over (maar dan ook nog ff radio aangehad), dus mensen die het (willen gaan) gebruiken in de auto, zorg voor een autolader. Daat gaat het prima.
Ik moet zeggen, het was wel ff een werk om het erop te krijgen en zorgen dat de meeste landen van Europa te gebruiken zijn, maar werkt beter dan Nokia Maps. Sneller verbinding met de satellieten en zeer nauwkeurig en uitgebereid tools.
Alleen vraagt ie wel veel van de accu. Na een halve dag gebruiken was er nog 1 streepje over (maar dan ook nog ff radio aangehad), dus mensen die het (willen gaan) gebruiken in de auto, zorg voor een autolader. Daat gaat het prima.
[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 11-06-2009 12:07 . Reden: aanhef/groeten/danken niet nodig ]
Verwijderd
Klopt er zit een Heart rate wizard die je moet laten paren met de n79Ginz schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:23:
Zou iemand voor mij eventjes Nokia SportsTracker kunnen installeren op zijn/haar Nokia N79.
[ Voor 11% gewijzigd door een moderator op 11-06-2009 12:07 ]
Ik ben in het bezit van een Nokia N79 Ik zit er vaak mee op internet via WLAN. Bij het openen van een pagina krijg ik altijd een aantal downloads te zien. Ik ben zo snugger geweest om bij deze downloads op verbergen te drukken in plaats van op verwijderen. Nu heeft hij ze geloof ik ergens in het telefoongeheugen gezet. Ik kreeg al de melding dat het telefoongeheugen vol zat. Kan iemand mij vertellen waar deze downloads dan ergens opgeslagen worden, zodat ik ze daar uit kan gooien?
[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 11-06-2009 12:07 . Reden: aanhef/groeten/danken niet nodig ]
Ik gebruik nokia email met veel plezier maar de laatste dagen haalt ie geen mail meer op. Hij verzendt nog wel mail, maar mn inbox blijft leeg. Het abonnement is niet afgelopen staat aangegeven op de site. Ook aan andere applicaties kan het niet liggen want die heb ik ook verwijderd. Weet iemand waar het aan kan liggen?
Trouwens een handige nieuwe feature die ook op de x5800 zit: Omdraaien van je toestel drukt het geluid weg als iemand je belt, of zet de wekker op snooze. Vooral bij de wekker vind ik dat best wel handig. Als je eee knopje indrukt kan het wel eens de verkeerde zijn, IPV dat je dan nog even verder snoozed slaap je dan gewoon verder.
Volgens mij heb je bij bookmarks een download folder ofzo?maber fc schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:01:
Ik ben in het bezit van een Nokia N79 Ik zit er vaak mee op internet via WLAN. Bij het openen van een pagina krijg ik altijd een aantal downloads te zien. Ik ben zo snugger geweest om bij deze downloads op verbergen te drukken in plaats van op verwijderen. Nu heeft hij ze geloof ik ergens in het telefoongeheugen gezet. Ik kreeg al de melding dat het telefoongeheugen vol zat. Kan iemand mij vertellen waar deze downloads dan ergens opgeslagen worden, zodat ik ze daar uit kan gooien?
Het is me nu al 2x in een maand overkomen dat mn telefoon snachts uitging omdat de batterij leeg was. Voor ik ging slapen stond op de telefoon dat de batterij nog halfvol was. Iemand een tip om dit te voorkomen? Nieuwe firmware installeren?
Heb je eventuele navigatie goed afgesloten. Zo niet, dan blijft de telefoon zoeken naar signaal van de satelliet voor de navigatie. Dat vreet stroom. Op je scherm zie je dan niet dat hij hiermee bezig is.KappuhH schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:47:
Het is me nu al 2x in een maand overkomen dat mn telefoon snachts uitging omdat de batterij leeg was. Voor ik ging slapen stond op de telefoon dat de batterij nog halfvol was. Iemand een tip om dit te voorkomen? Nieuwe firmware installeren?
Verwijderd
Ik ben nog steeds erg tevreden over de N79. Ik heb hem nu 5 maanden. Ik kan allen mijn agenda niet synchroniseren met de PC-suite. Kan iemand mij advies geven. Adressen, berichten en zo lukt wel.
Als iemand interesse heeft op
http://www.zedge.net deze site heeft gratis ringtones, thema's ed.
Als iemand interesse heeft op
http://www.zedge.net deze site heeft gratis ringtones, thema's ed.
[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 11-06-2009 12:06 . Reden: aanhef/groeten/danken niet nodig ]
Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen horen in [ABO] Het Nokia N79 levertijden en abonnementen topic
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen horen in [ABO] Het Nokia N79 levertijden en abonnementen topic