Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 18:14
TaranQQ schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:46:
[...]

Accuduur vind ik ook bedroevend!
Bij mij hetzelfde. Ik ben al blij als hij het een dag volhoudt. Ook met weinig gebruik, BT en WLAN uit. Ik heb even gehoopt dat het de nieuwigheid was maar dat lijkt er niet op.

Van de Nokia site:
Voeding
BL-6F 1200 mAh Li-Ion standaardbatterij
Spreektijd (maximum):
- GSM 5 u 30 min.
- WCDMA 3 u 30 min.
Stand-by tijd (maximum):
- GSM 372 u
- WCDMA 406 u
- WLAN 172 u
Surftijd met pakketgegevens (maximum): 5 u 54 min.
Videoafspeeltijd (maximum): 4 u 24 min.
Video-opnametijd (maximum): 3 u 30 min.
Muziekafspeeltijd (maximum): 29 u
Dit haal ik dus bij lange na niet. Als jullie me niet helpen :) probeer ik het deze week maar eens bij Vodafone/Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-08 16:20
xtra schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 00:02:
[...]

Bij mij hetzelfde. Ik ben al blij als hij het een dag volhoudt. Ook met weinig gebruik, BT en WLAN uit. Ik heb even gehoopt dat het de nieuwigheid was maar dat lijkt er niet op.

Van de Nokia site:

[...]

Dit haal ik dus bij lange na niet. Als jullie me niet helpen :) probeer ik het deze week maar eens bij Vodafone/Nokia.
Ik snap het niet, ik had namelijk de N96 nou die was echt te droevig voor woorden met z'n accu. Nu ik deze N79 heb met de laatste update doet de accu het perfect hoor. Ik doe er wel 4 dagen mee voordat ik hem weer aan de lader moet gaan doen. In het begin 3x helemaal leeg laten lopen en nu werkt die echt perfect! Bel er regelmatig mee en sync ook mijn werk mail meerdere dagen met de Wlan. Als ik de Bluetooth de hele dag aan heb doe ik er 2 dagen mee.

[ Voor 3% gewijzigd door haroldso op 03-03-2009 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
even een tipje voor iedereen die een gratis n-gage game naar keuze wilt: check http://www.symbian-guru.c...-n-gage-code-for-all.html
nu alleen nog kiezen welke game het waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Laatst online: 08:52
Ik heb bluetooth altijd aanstaan, Wlan gebruik ik bijna nooit. In de auto is mijn N79 draadloos gekoppeld aan mijn carkit, 's avonds af en toe syncen met m'n MacBook. Bel niet veel, sms wel een paar keer per dag. Heb nu nog één streepje accu terwijl mijn N79 van zaterdagmorgen voor het laatst in de lader heeft gezetten.
Kortom geen problemen met de accu hier.

Ben over het algemeen gewoon tevreden. Dat gedoe met die screensaver/zwarte scherm ervaar ik niet als een probleem. Heb alleen in het begin één keer een vastloper gehad, maar sinds de update nooit meer. Het enige wat ik weleens als bezwaarlijk ervaar is dat het beschermkapje van de camera achterop iets te snel/makkelijk open schuift. En het kiezen van een ontvanger van een sms zou iets handiger kunnen, was bij mijn nokia 2630 beter geregeld vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 18:14
haroldso schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 08:03:
[...]

Ik snap het niet, ik had namelijk de N96 nou die was echt te droevig voor woorden met z'n accu. Nu ik deze N79 heb met de laatste update doet de accu het perfect hoor. Ik doe er wel 4 dagen mee voordat ik hem weer aan de lader moet gaan doen. In het begin 3x helemaal leeg laten lopen en nu werkt die echt perfect! Bel er regelmatig mee en sync ook mijn werk mail meerdere dagen met de Wlan. Als ik de Bluetooth de hele dag aan heb doe ik er 2 dagen mee.
Heb je WLan continu aan staan?
Bij mij wel dus misschien was dat de boosdoener. Ik heb hem nu hopelijk zover dat hij niet steeds verbinding maakt. (of erom vraagt.) Ik denk dat het een SIP-verbinding was die daarom vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:51
cuberob schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:27:
even een tipje voor iedereen die een gratis n-gage game naar keuze wilt: check http://www.symbian-guru.c...-n-gage-code-for-all.html
nu alleen nog kiezen welke game het waard is...
mmm bij mij werkt de code niet (invalid code). Anderen hetzelfde probleem?

***update***

inmiddels mail terug gekregen van Nokia, het blijkt dat de codes verkeerd verstuurd worden. Wanneer je een code met 13 karakters krijg, dan heb je de verkeerde, het moet nl. 15 zijn.Inmiddels wel de juiste code ontvangen.

[ Voor 23% gewijzigd door Hopjesvla79 op 03-03-2009 13:33 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
Niemand die mij kan vertellen hoe ik van de t-mobile software af kom?

Ik vraag me ook af of het gewoon mogelijk is dat t-mobile een lock op de telefoon zet. Ik wist dat ze dit bij prepaid kaarten wel deden maar wist niet dat dit bij een abbonnement ook zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
scorpio81 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:10:
Niemand die mij kan vertellen hoe ik van de t-mobile software af kom?

Ik vraag me ook af of het gewoon mogelijk is dat t-mobile een lock op de telefoon zet. Ik wist dat ze dit bij prepaid kaarten wel deden maar wist niet dat dit bij een abbonnement ook zo was.
dat kunnen we je idd vertellen, maar wanneer je even de moeite doet om een paar berichten naar boven te scrollen, dan zal je zien dat daar het antwoord staat :P

*sterker nog* ik zie dat een van jouw berichten onder het antwoord van je vraag staat...... |:(

Qua lock: ja dat kan. het ligt eraan waar je de telefoon gekocht heb: de meeste telecomboeren verkopen ze simlock vrij, haal je hem bv bij t-mobile zelf, dan zit er idd een lock op.

[ Voor 6% gewijzigd door Hopjesvla79 op 03-03-2009 16:44 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Volgens mij is er geen antwoord gegeven of en hoe ik deze lock eraf krijg!

Maar ben er achter dat t-mobile het niet doet en ik de garantie verlies als ik zelf ga klooien. Deze jongen gaat zijn N79 dus mooi terug sturen naar t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
scorpio81 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:36:

Maar ben er achter dat t-mobile het niet doet en ik de garantie verlies als ik zelf ga klooien. Deze jongen gaat zijn N79 dus mooi terug sturen naar t-mobile.
Beter lezen/zoeken voortaan:
_ferry_ schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 07:59:
Sinds gister heb ik hem ook, met t-mobile, wat nogal balen is, want daardoor staat er 10.046 op. En als ik check voor updates zegt ie dat er geen nieuwe updates zijn.
[...]
-->
Hopjesvla79 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:34:
[...]

afspraak maken met eens Service point, en dan zetten ze er de meest recente versie op en ben je meteen van de T-Mobile zooi af.. Is mij, en anderen hier ook gelukt.

Ik ben te goed voor deze wereld!! :7

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook McGuider-gebruikers met de volgende ervaring : "unexpected error" ?

Na deze melding sluit hij het program af, als ik McGuider dan weer opstart, gaat hij wel keurig verder met navigeren met dezelfde route.
De ene keer houdt hij het een kilometer uit, de andere keer sluit hij al na nog geen 100 meter alweer af :-((.

Het valt me daarbij op dat als ik volledig uitzoom op de kaart hij het langer uithoudt dan bij gedetailleerde weergave. Kan hij het programma niet aan ?? (Er zijn hierbij geen andere applicaties in gebruik).

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
scorpio81 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:36:
Ik geloof ook niet dat je dat had gevraagd :P :
1e vraag: hoe je de t-mobile zooi eraf krijgt --> zie een paar berichten hierboven
2e vraag: of het kan dat er een lock op zit --> ja, dat kan... (zie ook een paar berichten hierboven)

nieuwe vraag: hoe je hem eraf kan halen --> tja, normaal gesproken kan je hem eraf laten halen binnen de contractperiode (of was het 1 jaar?) door flink te dokken.... Na de contractperiode (of 1 jaar?) zijn ze verplicht om hem gratis eraf te halen. Ik weet niet of ze dit ook verplicht zijn (tegen betaling) binnen deze periode.
Uiteraard is het zelf pielen aan je telefoon funest voor je garantie, ook al kan je dat wellicht bij een lokale telecomboer/ op de markt laten doen.

[ Voor 34% gewijzigd door Hopjesvla79 op 04-03-2009 08:31 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb hier een t-mobile toestel uit de online shop, geupdate bij service point, en als ik een KPN kaart er in steek kan ik gewoon bellen, dus hij is unlocked :) Is die discussie ook klaar :P

Batterij lijkt langer mee te gaan na update, maar ik speel er nu ook wat minder mee, en nieuwe batterijen zijn meestal nog niet optimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
_ferry_ schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:44:
Ik heb hier een t-mobile toestel uit de online shop, geupdate bij service point, en als ik een KPN kaart er in steek kan ik gewoon bellen, dus hij is unlocked :) Is die discussie ook klaar :P

Batterij lijkt langer mee te gaan na update, maar ik speel er nu ook wat minder mee, en nieuwe batterijen zijn meestal nog niet optimaal
cool!
Dat kan idd kloppen trouwens. Normaal gesproken zijn ze gelocked (die uit de t-mobile shop komen), maar aangezien Orange klanten tegenwoordig moeten kunnen overstappen ka ik me voorstellen dat ze de lock hebben weggelaten.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaranQQ
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10-2020
Voor iedereen die wil de-branden (van zijn t-mobile shit af wil) lees eens
Heb zo mijn N79 weer lekker 'clean' gekregen

*weg*
Copyrighted software met cracks zijn hier niet toegestaan

[ Voor 37% gewijzigd door Ginz op 01-07-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-05 11:52
TaranQQ schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:50:
Voor iedereen die wil de-branden (van zijn t-mobile shit af wil) lees eens
Heb zo mijn N79 weer lekker 'clean' gekregen
Bedankt voor de link. Maar is er misschien ook een engelse variant? O-) Mijn duits is niet al te best.

[ Voor 9% gewijzigd door een moderator op 01-07-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
had er ook al van gehoord, is geloof ik net zoiets als NSS (helaas werk(te) dat nog niet met de N79). Ben toch blij dat ik even naar een service centre ben gegaan, kan ik het zelf ook niet verklooien (en een gratis kopje koffie tijdens het wachten). Mar kan me voorstellen dat als je 'in the middle of nowhere' woont dit een alternatief is.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een aanvulling op het weghalen van de T-Mobile software en het updaten naar de nieuwste versie. Ik heb mijn beste Duits uit de kast gehaald en vanochtend is het mij gelukt om de N79 heel simpel te updaten.
Wat je moet doen:
Download Phoenix Service Software 2008.44.5.36625. Download NIET versie V2 want die deed het niet bij mij.

*weg*

Ik zelf had Nokia PC suite al geïnstalleerd dus ik had de juiste kabel drivers al op de PC staan. Als je PC suite deïnstalleert dan blijven de kabel drivers ook op je PC staan (tenzij apart verwijdert).

Ga naar en download en installeer daar de juiste datapackage voor je telefoon.

Sluit je telefoon aan middels USB (Pc Suite stand) en start phoenix op. Ga naar file en dan naar manage connections. Klik op new en vink alleen USB aan. Druk op volgende volgende en op voltooien. Klik op USB zodat die blauw wordt en druk op apply. Druk daarna op OK. Druk nu op scan product. Onderin in beeld komt nu de versie van je telefoon te staan. Ga nu naar flashing en klik op firmware update. Klik op de puntjes en kies de juiste product code. Ik heb EURO2 gekozen, dat is de Nederlandse volgens mij. Als je die hebt geselecteerd kom je weer in het eerste schermpje. Druk op refurbish en je telefoon wordt geflashed. Klaar is kees.

Dit was even in het kort een samenvatting van wat er op dat Duitse forum staat. Bij mij is alles prima gegaan.

En oja, waarom ik dit dus heb gedaan en hem niet bij een service point heb laten flashen: ik ben naar 3 service points geweest. De eerste zette er gewoon een andere versie van 10.046 met T-mobile software op en de andere twee konden hem niet voor mij flashen. Om deze reden ben ik er zelf maar mee aan de slag gegaan.
Ik hoop dat jullie N79 gebruikers hier iets aan hebben !

[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 01-07-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 15:18
Ik ben nu een maandje in het bezit van een N79... In eerste opzicht ben ik wel tervreden, ik doe ook niet zo gek veel met mijn GSM, dan een beetje de standaard dingen..

Maar nu heb ik mijn Vodafone rekening gezien.en zag ik dat ik een knetterhoge rekening had voor internationale dataverbindingen, de GSM maakt desondanks dat er geroamed wordt toch elk half uur een verbinding naar vodafone...

Hoe in de HEL zet je ALLE datacommunicatie uit op de N79 met 1 druk op de knop?? Ik zie nergens een instelling hiervoor?? Ik heb de handeiding er ook op na geslagen, maar daar wordt ik niet veel wijzer van en om eerlijk te zijn vind ik de menu structuren een stuk lastiger dan Windows Mobile, waar het gewoon bij Active Sync zit... dus ik kan het gewoon niet vinden..

Een simpel probleem wat ik ook nog heb sinds dat ik mijn GSM ontvangen heb, is dat het berichten icoontje blijft knipperen... Ik zou "ergens" een ongelezen bericht hebben, maar ik weet niet waar?? Zeker niet in mijn inbox.. heeft iemand enig idee???

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
CronoS76 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 13:41:
[...]
Een simpel probleem wat ik ook nog heb sinds dat ik mijn GSM ontvangen heb, is dat het berichten icoontje blijft knipperen... Ik zou "ergens" een ongelezen bericht hebben, maar ik weet niet waar?? Zeker niet in mijn inbox.. heeft iemand enig idee???
Al gezocht in dit topic?
moikke schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:19:
Dan moet je even de sms-berichten van je simkaart naar je tel. kopieren (of wissen). Dan gaat de envelop weg. (even zoeken kan geen kwaad ;))
effect10 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:22:
[...]

Je hebt dan nog berichten opgeslagen staan op je simcard, wis deze eens

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 15:18
Scipionyx schreef op zondag 08 maart 2009 @ 13:53:
[...]

Al gezocht in dit topic?

[...]

[...]
Thanks, ik had niet alle pagina's bekeken en laatste paar pagina's bekeken..

Dit wist ik nu niet en ben nu gelukkig van dat icoontje af.. ik heb er al een tijdje op zitten zoeken :) Had inderdaad berichten op mijn SIM staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 09:07
Ik ben nu een maandje in het bezit van een N79... In eerste opzicht ben ik wel tervreden, ik doe ook niet zo gek veel met mijn GSM, dan een beetje de standaard dingen..

Maar nu heb ik mijn Vodafone rekening gezien.en zag ik dat ik een knetterhoge rekening had voor internationale dataverbindingen, de GSM maakt desondanks dat er geroamed wordt toch elk half uur een verbinding naar vodafone...

Hoe in de HEL zet je ALLE datacommunicatie uit op de N79 met 1 druk op de knop?? Ik zie nergens een instelling hiervoor?? Ik heb de handeiding er ook op na geslagen, maar daar wordt ik niet veel wijzer van en om eerlijk te zijn vind ik de menu structuren een stuk lastiger dan Windows Mobile, waar het gewoon bij Active Sync zit... dus ik kan het gewoon niet vinden..

Thanks
Hier ben ik dus wel benieuwd naar want ik wil de N79 aanschaffen maar ook zonder data abbonement, en heb dus niet bepaald zin in toren hoge rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Laatst online: 12-09 16:30
whiplash1990 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:42:
[...]

Hier ben ik dus wel benieuwd naar want ik wil de N79 aanschaffen maar ook zonder data abbonement, en heb dus niet bepaald zin in toren hoge rekeningen.
Hier kun je het aankopen voor 315€ zonder abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of de N79 op dit punt hetzelfde werkt als mijn E51, maar het zijn wel beide S60v3 toestellen dus grote kans van wel. In dat geval moet je bij alle applicaties die internet gebruiken instewllen dat hij altijd moet vragen welk toegangspunt hij moet gebruiken. Dus bij de browser, bij mail, (bij mail for exchange kun je dat niet installen maar die zet ik vast op mijn wlan), etc. etc. Ik weet niet wat er verder nog standaard op een N79 draait dat verbinding kan maken, ik heb hier op de E51 na de laatste software up[date een programma "online delen" gekregen maar dat gebruik ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
FloRadix schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:05:
[...]

Hier kun je het aankopen voor 315€ zonder abo.
Ik bedoelde niet zonder abbonement maar zonder DATA abbonement dus geen internet etc. Maar goed ik probeer te bestellen via kpn.nl, dit is goedkoper dan in de winkel bestellen en natuurlijk makkelijker maar ik probeer te bestellen abbonement 27,50 via internet voor 22,50 1jarig abbo, aansluitkosten 24,95 en toestel 69,95. Komt er op het eind te staan te betalen bij aflevering 219 euro of iets dergelijks, ik snap dat ik het toestel en aansluitkosten moet betalen bij aflevering aan de postbode maar hoe komen ze dan aan 220 euro?

Iemand ervaring met via kpn.nl bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je het laatste teken uit een bericht kan wissen zonder dat de telefoon gelijk de toepassing afsluit? Groet, Elmar

ehh gevonden 'de C knop tussen de rode en de witte knop' heb dikke vingers denk ik :-)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
De navigatie op de N79 werkt perfect, maar ik zoek dus een soort carkit/houder voor in de auto. Wat voor type/soort gebruiken jullie voor in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik gebruik zelf de Easy Mount Nokia HH-17 + CR-99 voor m'n N82, N78 en 5800. Best prijzig, maar veel stabieler dan een immitatiehouder.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Thanks
Instellen dat hij geen 3g maar gewoon GSM netwerken gebruikt, en bij de internet instellingen kun je de volgorde van toegang instellen. Daarnaast kun je inderdaad kiezen, meestal per applicatie, welke verbinding er gekozen moet worden en of hij automatisch verbinding mag maken.
Ik heb ook geen data abo, dus heb bijv. ook zo ingesteld dat nokia maps niet meteen verbinding gaat maken maar er om vraagt als hij a-GPS gegevens wil ophalen, 3G staat sowieso uit bij mij :P
Internetten doe ik er bijna niet op, ik zou niet weten wat ik zou moeten internetten onderweg :? En via GPRS de a-GPS gegevens, een mailtje of een simpele webpagina (tweakers.mobi pricewatch bijv. ) binnenhalen gaat nog snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de N79 ontvangen, en wat me opviel is dat ik vrij hard op de "pijltjes" toetsen moet drukken, en dan voornamelijk die naar beneden en naar boven. Als ik naar links of rechts druk hoor ik ook een licht klik geluidje, wat je normaal hoort als je een toetsje indrukt, naar boven en beneden doet hij het echter niet. Het komt er dus op neer dat ik naar boven en beneden vrij hard in moet drukken (Bijkomend nadeel is dat de 2 dan altijd mee gaat -_- )

Dit lijkt me persoonlijk niet normaal, maar is er iemand anders geweest die hetzelfde probleem heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:24:
Ik heb net de N79 ontvangen, en wat me opviel is dat ik vrij hard op de "pijltjes" toetsen moet drukken, en dan voornamelijk die naar beneden en naar boven. Als ik naar links of rechts druk hoor ik ook een licht klik geluidje, wat je normaal hoort als je een toetsje indrukt, naar boven en beneden doet hij het echter niet. Het komt er dus op neer dat ik naar boven en beneden vrij hard in moet drukken (Bijkomend nadeel is dat de 2 dan altijd mee gaat -_- )

Dit lijkt me persoonlijk niet normaal, maar is er iemand anders geweest die hetzelfde probleem heeft gehad?
Ik heb het net even getest, maar die van mij "klikt" wel als ik naar boven of beneden druk. Ik hoeft geen kracht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan weet ik voldoende, dan stuur ik hem terug ;) Danku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:00:

Dit was even in het kort een samenvatting van wat er op dat Duitse forum staat. Bij mij is alles prima gegaan.

En oja, waarom ik dit dus heb gedaan en hem niet bij een service point heb laten flashen: ik ben naar 3 service points geweest. De eerste zette er gewoon een andere versie van 10.046 met T-mobile software op en de andere twee konden hem niet voor mij flashen. Om deze reden ben ik er zelf maar mee aan de slag gegaan.
Harstikke bedankt voor je post. Het servicepoint waar ik ben geweest gaf ook al aan dat ze hem niet konden updaten.
Dit werkte prima en kan ik iedereen aanraden. Telefoon is nu een stuk sneller en ben van de t-mobile shit verlost :).

Eén nadeel heb ik al wel ontdekt. Na de softwareupdate werkt het schuifje aan de bovenkant niet meer (de toetsenblokkering dus). Maar verder hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Strange dat de servicepoints niet hetzelfde beleid voeren, bij mij was het ieg geen enkel probleem en ik weet van een andere forumbezoeker (sorry weet even je naam niet meer) welke me op het idee ervan heeft gebracht dat het ook geen probleem was.
Jammer dat het schuifje niet meer werkt nadat je het zelf heb gedaan, vind dat persoonlijk een heel handige feature, maar ieg beter dan niets.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Dat is idd vreemd. Het servicepoint waar ik het over had zit trouwens in Eindhoven. In eerste instantie heb ik geprobeerd om een afspraak te maken zodat ik mijn tel meteen weer naar huis kon nemen. Dit was niet mogelijk en als de telefoon daar niet gekocht was dan ben je hem 1-2 werkdagen kwijt. Daarnaast gaven ze aan dat ze de t-mobile software er niet af konden halen, voor mij was de keus om zelf aan de slag te gaan snel gemaakt.

Heeft hier iemand route66 draaien op zijn N79? Op de website van route66 zie ik hem er niet bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Die van mij in Arnhem, klaar terwijl je wacht (wel even een afspraak maken).
Heb zelf McGuider draaien, werkt perfect.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je de weergave van je sms-lijsten (inbox, verzonden) kunt aanpassen?
Krijg nu de naam van de zender en de eerste regel van het bericht zelf. Wil graag een lijst met alleen de naam en de datum (of de tijd, als het bericht van vandaag is). In mijn N73 kon ik dat zelf instellen, maar heb het in de N79 nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1c
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-03-2011

m1c

Even een aanvulling op het weghalen van de T-Mobile software en het updaten naar de nieuwste versie. Ik heb mijn beste Duits uit de kast gehaald en vanochtend is het mij gelukt om de N79 heel simpel te updaten.
Wat je moet doen:
Download Phoenix Service Software 2008.44.5.36625. Download NIET versie V2 want die deed het niet bij mij.

*weg*

Ik zelf had Nokia PC suite al geïnstalleerd dus ik had de juiste kabel drivers al op de PC staan. Als je PC suite deïnstalleert dan blijven de kabel drivers ook op je PC staan (tenzij apart verwijdert).

Ga naar en download en installeer daar de juiste datapackage voor je telefoon.

Sluit je telefoon aan middels USB (Pc Suite stand) en start phoenix op. Ga naar file en dan naar manage connections. Klik op new en vink alleen USB aan. Druk op volgende volgende en op voltooien. Klik op USB zodat die blauw wordt en druk op apply. Druk daarna op OK. Druk nu op scan product. Onderin in beeld komt nu de versie van je telefoon te staan. Ga nu naar flashing en klik op firmware update. Klik op de puntjes en kies de juiste product code. Ik heb EURO2 gekozen, dat is de Nederlandse volgens mij. Als je die hebt geselecteerd kom je weer in het eerste schermpje. Druk op refurbish en je telefoon wordt geflashed. Klaar is kees.

Wow... ik ben je echt eeuwig dankbaar!!!
Wat een gedoe was dat nog even om die t-mobile troep van mijn telefoon te halen.

Mijn telefoon kwam uit Duitsland en zat Duitse t-mobile troep op.

Misschien handig voor andere mensen die dit nog moeten doen.
Ik heb eerst v1 van Phoenix geprobeerd, deze werkte niet bij mij. Kreeg een foutmelding bij het flashen dat de product-info (of zoiets) niet uitgelezen kon worden.

Toen een poging gewaagd met v2 van Phoenix... en dat werkte perfect bij mij.

Ik lees trouwens dat mensen die dit gedaan hebben dat het schuif-dingetje (hold button?) bovenaan niet meer werkt na het flashen.
Bij mij werkt het nog wel gewoon. Misschien komt dat omdat ik v2 heb gebruikt, maar weet niet zeker.

Nogmaals bedankt voor je uitleg en informatie!

[ Voor 2% gewijzigd door Ginz op 01-07-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:26

Totaalgeflipt

De enige echte

Een vriendin van mij heeft een Nokia N79, nog niet zo heel lang, enkele weken.
Zij heeft op dit moment een raar probleem met smsjes, ze kan ze wel versturen, maar komen soms niet binnen, of pas na een het uit en aanzetten van de telefoon.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1c

m1c

Probleem is onbekend bij mij.

Misschien firmware update doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

m1c schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 00:51:
Probleem is onbekend bij mij.

Misschien firmware update doen ?
Ja dacht ik ook al aan, hoe kan ik zien welke firmware ze heeft op dit moment.
Had al via de telefoon laten zoeken naar nieuwe firmware, maar toen kon hij niks vinden. Althans dat gaf de updater aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Totaalgeflipt schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 08:10:
[...]

Ja dacht ik ook al aan, hoe kan ik zien welke firmware ze heeft op dit moment.
Had al via de telefoon laten zoeken naar nieuwe firmware, maar toen kon hij niks vinden. Althans dat gaf de updater aan.
*#0000# invoeren in het hoofdscherm.
11.049 is de nieuwste

[ Voor 3% gewijzigd door IkWilbert op 20-03-2009 09:44 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
Lijkt me meer met de instellingen van de provider te maken hebben. Als de update niets uithaalt zou ik contact opnemen met de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ze heeft inderdaad versie 11.049
Provider is Hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
  • Laatst online: 02-08 16:20
Totaalgeflipt schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:32:
Ze heeft inderdaad versie 11.049
Provider is Hi
Ik heb af en toe precies hetzelfde probleem. Het ligt niet aan de provider maar aan de telefoon. Als ik soms een sms ga verzenden zie ik niet het icoontje boven in de display dat die gaat verzenden. Ik moet dan het sms scherm afsluiten en opnieuw gaan opstarten, dan doet die het weer. Soms krijg ik ook een melding dat de sms applicatie al open is in een ander programma (lijkt wel Windows ;)) dan moet ik dus weer het bovenste gaan uitvoeren. Ik denk daarom ook dat het een bug is en heb het al bij Nokia aangemeld. We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
m1c schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:04:
[...]

Ik lees trouwens dat mensen die dit gedaan hebben dat het schuif-dingetje (hold button?) bovenaan niet meer werkt na het flashen.
Bij mij werkt het nog wel gewoon. Misschien komt dat omdat ik v2 heb gebruikt, maar weet niet zeker.
Als je de telefoon opniew opstart, dan werkt de hold-button weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te lezen dat er mensen zijn die wat aan hebben gehad. Als de service points geen oplossing bieden kan je altijd nog het heft in eigen handen nemen (wat ook veel leuker is natuurlijk).
Bij mij werkte de hold button ook nog gewoon trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel62638
  • Laatst online: 13-07-2024
Hallo,

Ik heb mijn N79 binnen WHITE, gelukkig, was ik erg blij mee met mijn vodafone abonnement.

En heb nu Sygic McGuider 7.70 Europa gedownload, en als ik hem wel installeren op de N79 , maar hij geeft dan een melding, dat OF de datum is niet goed ingesteld, OF de licentie is verlopen,OF de licentie moet nog ingaan, wat kan ik hier aan doen?

En hoe kan ik zorgen dat hij geen 3G verbinding maakt ofsow? kan ik nergens vinden,

BTW heb veel al geprobeerd, film kijken wil ook wonder boven wonder, goed beeld en stereo geluid:D

thnQ

[ Voor 8% gewijzigd door daniel62638 op 25-03-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

heb 2weken terug een n79 gekocht (grijs) maar nu wil ik toch de witte.
is er een mogelijkheid om er een andere kleur voorkant op te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel62638
  • Laatst online: 13-07-2024
Kaasman, het is volgensmij wel mogelijk, dan moet je nieuwe witte frontjes kopen, en toetsen, maar hoe ze erop te zetten weet ik niet,,

kijk hier maar eens: http://www.mobielbereikba....aspx?merk=Nokia&type=N79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1c

m1c

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 02:05:
hallo

heb 2weken terug een n79 gekocht (grijs) maar nu wil ik toch de witte.
is er een mogelijkheid om er een andere kleur voorkant op te doen?
Het is niet een simpel frontje wat je kan vervangen (zoals op de achterkant).
Hiervoor moet je wel je telefoon openmaken (openschroeven).

Ik kan er naast zitten, maar als je zelf je telefoon open gaat maken, dan vervalt wel je gerantie.

Hier is trouwens een hele goede video hoe je kan zien hoe je je N79 helemaal uit elkaar kan halen:
http://rapidshare.com/files/208451375/N79_a_video.wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de zoek functie heb ik gezocht naar n79 active maar vond geen bruikbare info.

Is al bekend wanneer de N79 Active in Nederland te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik krijg het nogal eens voor mekaar om hem vast te laten lopen, bijvoorbeeld net, toen ik door wat mp3's aan het skippen was, en laatst toen ik GPSed afsloot. Niet echt een ramp, maar wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrturk76
  • Laatst online: 10:19
Wat je moet doen:

Ga naar
*weg*
en download en installeer daar de juiste datapackage voor je telefoon.

Geweldig! Het verliep bij mij niet helemaal zoals hierboven beschreven kreeg na instalatie van versie 2 een melding bij het opstarten van Phoenix echter zat er een tooltje bij die iets fixed waardoor je hem alsnog kan opstarten (sorry voor de slechte beschrijving overduidelijk dat ik niet helemaal weet wat ik aan het doen was :) )

Heb vervolgens mijn n79 (t mobile white) geflashed met euro2 (canvas white variant, weet zo ook even de produkt code niet meer) Lijkt allemaal prima verlopen en na terugzetten van de backup doet het toestel het weer prima echter.......

Mijn multimedia toets doet het niet meer :'( en die von ik juist zo handig!

Iemand een idee?

[ Voor 2% gewijzigd door Ginz op 01-07-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een maand de zwarte N79.
Nu probeer ik hier TomTom op de installeren.
Ik heb TT aan het draaien alleen lukt het me niet om het te verbinden met de interne GPS.
Ik heb het programma bt.sisx geinstalleerd om een virtuele GPS ontvanger toe te voegen maar met het opstarten van dit programma geeft hij niet de melding device added terwijl dit wel zou moeten.
Wie heeft hiervoor de oplossing? en heeft iemand TT wel werkend met de interne GPS op de N79?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn n79 staat 3G constant aan.
Moet je daarvoor betalen of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1c

m1c

Hoe bedoel je staat aan ?
Welke icoontje zie je?
Als je alleen 3G logo ziet staan, dan zit bevind je GSM zich in een 3G netwerk. Er gebeurd dan verder niks.

Als er onder een logotje staat met pijltjes, dan wordt er gebruik van gemaakt en is er een verbinding actief.

Misschien handig om de handleiding erbij te pakken? :+

Als je nooit mobiel-internet instellingen hebt ingesteld, dan kan je telefoon geen gebruik maken van internet... dus dan zal je ook nooit een rekening voor kunnen krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door m1c op 30-03-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
m1c schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:58:
Als je nooit mobiel-internet instellingen hebt ingesteld, dan kan je telefoon geen gebruik maken van internet... dus dan zal je ook nooit een rekening voor kunnen krijgen.
Dat is niet helemaal waar, je ziet steeds vaker dat het toestel de instellingen zelf "bedenkt" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks
Scipionyx schreef op zondag 08 maart 2009 @ 13:53:
[...]

Al gezocht in dit topic?

[...]

[Je hebt dan nog berichten opgeslagen staan op je simcard, wis deze eens]
Ik ben op dit vlak enigszins digibeet... waar kan ik de sms-jes van mijn simkaart wissen? Kan de 'inhoud' van mijn simkaart nl niet vinden. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 17:58:
[...]

[...]

Ik ben op dit vlak enigszins digibeet... waar kan ik de sms-jes van mijn simkaart wissen? Kan de 'inhoud' van mijn simkaart nl niet vinden. Bij voorbaat dank.
Menu - Berichten - opties - simberichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:01:
[...]

Menu - Berichten - opties - simberichten :)
Mijn dank is GROOT! Werd al 2 maanden knettergek van dat knipperende icoontje (waarbij vermeld dient te worden dat ik te lui was om uit te zoeken hoe ik ervan af kwam :O).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:06:
(waarbij vermeld dient te worden dat ik te lui was om uit te zoeken hoe ik ervan af kwam :O).
Dat hebben we hier liever niet. Misschien moet je het boekje dat je bij je telefoon kreeg, eens doorlezen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:09:
[...]

Dat hebben we hier liever niet. Misschien moet je het boekje dat je bij je telefoon kreeg, eens doorlezen :z
Kwam het in het boekje - welke ik uberhaupt niet overzichtelijk vond - niet tegen... vandaar dat ik het pas later hier ben gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

sinds gister heb ik een nieuwe nokia n79 black, maar nu vroeg ik mij af welke van de 4(Bluetooth GPS, Assisted GPS, Integrated GPS, Op basis van netwerk, allemaal te vinden als je bij connectiviteit kijkt, gps ggvns, opties, instell. positiebepaling, en dan methoden) gps opties je aan moet zetten om gratis(dus zonder kosten bij de provider) van gps gebruik te kunnen maken, zodat ook Nokia Maps het doet?
En is er ergens gratis navigatie software op internet te downloaden die geen begruikt maakt van internet, en wel gewoon spraakgestuurd is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astayax
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 20:15
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:21:
Ik heb sinds een maand de zwarte N79.
Nu probeer ik hier TomTom op de installeren.
Ik heb TT aan het draaien alleen lukt het me niet om het te verbinden met de interne GPS.
Ik heb het programma bt.sisx geinstalleerd om een virtuele GPS ontvanger toe te voegen maar met het opstarten van dit programma geeft hij niet de melding device added terwijl dit wel zou moeten.
Wie heeft hiervoor de oplossing? en heeft iemand TT wel werkend met de interne GPS op de N79?
Nope, tomtom doet het niet met de interne GPS. Garmin en McGuider wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

astayax schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:35:
[...]

Nope, tomtom doet het niet met de interne GPS. Garmin en McGuider wel.
Werkt wel met interne GPS van N82 en N95, waarom niet met de N79?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Mijn probeerversie van de navigatie op mijn N79 is afgelopen en nu heb ik via via MCguider 2009 7.7 gedownload op mijn laptop. Nu is mijn vraag, hoe krijg ik dit op mijn telefoon en dat het allemaal gaat werken. Werkt het samen met Nokiamaps etc of moet ik de mappen voor MCguider later nog eens downloaden.

Mvg Oliverrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McGuider staat compleet los van Nokia Maps. Je zult hier dus ook aparte kaarten voor moeten hebben. Elke legale versie van McGuider bevat kaartmateriaal, dus ik denk niet dat je hier veel verder zult komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik weer,

Ik heb nu een versie waar ook de kaarten van Europa bij zitten. Welke bestanden moet ik van mijn laptop via datakabel naar telefoon overzetten en daar dan installeren?

Sorry, maar ik ben een leek op dit gebied.

Grt

Oliverrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:38:
[...]

Werkt wel met interne GPS van N82 en N95, waarom niet met de N79?
n79 draaait op featurepack 2.
dit is de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firefighter2 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 08:19:
[...]

n79 draaait op featurepack 2.
dit is de boosdoener.
Is hier wat aan te doen? featurepack 1 installeren of doet mijn N79 het dan niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:38:
[...]
Is hier wat aan te doen? featurepack 1 installeren of doet mijn N79 het dan niet meer?
Zo werkt het helaas niet. Het is Nokia die de firmware maakt en vrijgeeft en ze hebben nu eenmaal besloten dat ze op de N79 fp2 zetten.

Betreft het probleem; gewoon afwachten. FP2 is nog relatief nieuw en veel meer applicaties hebben er nog problemen mee. Het is een kwestie van tijd voordat er updates komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1c

m1c

Ok.. ik heb de Nokia N79 nu redelijk door :)

Alleen 1 ding snap ik niet.
Waarom zitten er geen smilies op ?!

Nu hoef ik niet eens van die mooie emoticons ofzo, maar alleen al een : en een ) typen in een SMSje ben ik een minuut mee bezig.

Iemand tips of ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Ik heb alle background en menu's uitgezet, ik wil eigenlijk alleen de datum en tijd zien. Maar als ik hem in de stille modus zet kan ik de datum niet meer zien, wat ik toch wel handig vind en mijn telefoon staat bijna altijd op stil, iemand een idee hoe je toch altijd de datum kan zien?

Vraagje 2 is het trillen, mijn oude SE trilde kort bij een sms en lang als ik gebeld werd. Maar bij mijn nokia lijkt dat van mijn beltoon af te hangen, ik heb voor mijn sms al allerlei tonen ingesteld, maar even kort trillen lijkt er niet tussen te zitten?

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2022

ITG

Ik heb een probleem. Een vriendin van mijn heeft deze telefoon en als ik haar bel gaat de ene keer het standaard Nokia beltoontje af en de andere keer de eigen gekozen. Waar kan dit aan liggen? Ze heeft de contacten op zowel de sim als de telefoon staan. Kan dat conflicten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeroWe
  • Laatst online: 20-06-2022
m1c schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:57:
Ok.. ik heb de Nokia N79 nu redelijk door :)

Alleen 1 ding snap ik niet.
Waarom zitten er geen smilies op ?!

Nu hoef ik niet eens van die mooie emoticons ofzo, maar alleen al een : en een ) typen in een SMSje ben ik een minuut mee bezig.

Iemand tips of ideeën?
Ik kan me vaag herinneren dat hier een applicatie voor is. Ik zit momenteel op het werk dus ik kan helaas geen huiswerk maken waar of hoe je dit kunt bemachtigen. Heb je al eens in het download! menu gekeken op je telefoon?

Je kunt tevens eens Nokia trends beta lab raadplegen ( exacte site is betalabs.nokia.com onbekend, eventjes googlen ), daar staan ook vaker leuke programmaatjes op, miss dat de smiley app er ook bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Da afgelopen dagen heb ik in de auto drie verschillende navigatiesystemen geprobeerd op de N79: Nokia Maps 3 (beta), Nav4all en Sygic Mcguider 7.7.
Alle drie lopen ze na een periode variërend van enkele minuten tot een half uur vast als ik de interne gps gebruik. Het is niet zo dat er onvoldoende satellieten zijn of zo, want McGuider loopt ook vast terwijl die voortdurend drie of vier GPS-ontvangststreepjes geeft.
Ik moet dan de telefoon uitzetten en opnieuw opstarten, want de telefoon functioneert daarna niet betrouwbaar meer (en de navigatie doet het al helemaal niet meer).
En nu komt het:
gebruik ik een externe GPS (holux), dan heb ik dit probleem niet. Alle drie de programma's navigeren prima.
Ik heb de laatste firmware van de Nokia.
Herkennen meer mensen dit probleem en is er wellicht een remedie?
In andere fora heb ik niks kunnen vinden over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Ik twijfel tussen deze en de samsung ultratouch, nadeel van de samsung geen wifi, en ander besturingssysteem ben nogal fan van nokia maar ultratouch heeft toch ook wel leuke functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
whiplash1990 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:57:
Ik twijfel tussen deze en de samsung ultratouch, nadeel van de samsung geen wifi, en ander besturingssysteem ben nogal fan van nokia maar ultratouch heeft toch ook wel leuke functies.
tja, dat zal je toch helemaal zelf moeten bepalen dan wat je belangrijker vind.. Leg alle pro's en cons eens tegen elkaar en kijk dan wat je wilt..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 18:49
prijk schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:36:
Da afgelopen dagen heb ik in de auto drie verschillende navigatiesystemen geprobeerd op de N79: Nokia Maps 3 (beta), Nav4all en Sygic Mcguider 7.7.
Alle drie lopen ze na een periode variërend van enkele minuten tot een half uur vast als ik de interne gps gebruik. Het is niet zo dat er onvoldoende satellieten zijn of zo, want McGuider loopt ook vast terwijl die voortdurend drie of vier GPS-ontvangststreepjes geeft.
Ik moet dan de telefoon uitzetten en opnieuw opstarten, want de telefoon functioneert daarna niet betrouwbaar meer (en de navigatie doet het al helemaal niet meer).
En nu komt het:
gebruik ik een externe GPS (holux), dan heb ik dit probleem niet. Alle drie de programma's navigeren prima.
Ja ik heb hier ook regelmatig last van. Ik gebruik mcguider i.c.m. de interne gps ontvanger. Soms gaat het ruim 2 uur achter elkaar goed, soms verliest hij het signaal van de satelliet en is de enige oplossing telefoon opnieuw opstarten. Vermoedelijk is dit gewoon nog een probleem van de telefoon en wordt het binnenkort wel door firmware update verholpen.

Asus ROG Strix X-570E, 5800X, 2x16GB Gskill, Vega 56, Seasonic Focus GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vastlopen wil hier ook wel eens gebeuren, niet vaak, maar het is wel eens hinderlijk. Ook bij doorspoelen met de mp3 speler bijv.

Batterij gsat nu best lang mee: Zondag opgeladen, nu nog 3 streepjes. Dus ruim een week standby, met elke dag wat sms'en, foto her & der, wat feeds lezen via wi-fi etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prijk schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:36:
En nu komt het:
Daar heb ik gelukkig nog geen last van gehad. Wat ik wel storend vind dat hij niet altijd even snel reageert, soms navigeer je door bepaalde opties en moet je gewoon ff wachten voordat hij naar 't volgende beeld gaat. Jammer dat ie soms nogwat traag is, misschien dat dit te verhelpen is met een firmware fix ofzo geen idee... Verder ben ik er erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Wat waren voor jullie de voors om de N79 te kiezen ipv de N85.

edit: ik ben vandaag even naar de winkel geweest om te kijken voor een nieuwe telefoon het toetsenbord van de N79 vind ik echt bagger. Van de N85 een stuk beter, (van de E66 nog beter).

[ Voor 60% gewijzigd door dewil1990 op 15-04-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Laatst online: 09:12

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
whiplash1990 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:25:
Wat waren voor jullie de voors om de N79 te kiezen ipv de N85.
De N85 is een slide toestel, daar heb ik persoonlijk een hekel aan. Mijn voorkeur gaat uit naar een candybar zoals de N79.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2023
Ik heb een probleempje n.l.:
Heb een N79 t-mobile branded met firmware 10.046 van 7-10-2008 (aangepaste versie: 10.046.235.3 van 4-11-08)
type: RM-348

Nou probeer ik dus de nieuwe firmware versie 11 te installeren maar dat lukt niet.
NSU geeft aan dat ik de nieuwste versie heb. Heb toen geprobeerd de productcode te veranderen
met behulp van het programma NSS V1.0.38.14. Die geeft een error aan als ik bij phone info op scan klik.
Mijn oude N73 pakt hij wel gelijk. Na wat surfen ben ik er achter dat de N79 te nieuw zou zijn voor het programma.
Oke, uiteindelijk maar naar een nokia service point geweest in Amersfoort, en toestel afgegeven.
Ze gingen hem updaten. Na enige tijd wachten kwam de beste man daar met het bericht dat het helaas niet mogelijk was om hem te updaten omdat t-mobile toestellen een unieke code zouden hebben en de update dus eerst door t-mobile vrijgegeven zou moeten worden. Mij werd aangeraden om over +/- 3 maanden
het maar weer via NSU te proberen. Hmmzz.. De waslijst met fixes gaan dus niet voor mij op.. :?

Wellicht heeft een expert (zoals Robert Webbe) mischien nog een oplossing???? :*)
Misschien op een andere manier de productcode veranderen?

_/-\o_ Mijn dank is groot voor diegene die de oplossing heeft. _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door lionman op 14-04-2009 16:44 . Reden: woordje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
lionman schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:24:
Ik heb een probleempje n.l.:
Heb een N79 t-mobile branded met firmware 10.046 van 7-10-2008 (aangepaste versie: 10.046.235.3 van 4-11-08)
type: RM-348

Nou probeer ik dus de nieuwe firmware versie 11 te installeren maar dat lukt niet.
NSU geeft aan dat ik de nieuwste versie heb. Heb toen geprobeerd de productcode te veranderen
met behulp van het programma NSS V1.0.38.14. Die geeft een error aan als ik bij phone info op scan klik.
Mijn oude N73 pakt hij wel gelijk. Na wat surfen ben ik er achter dat de N79 te nieuw zou zijn voor het programma.
Oke, uiteindelijk maar naar een nokia service point geweest in Amersfoort, en toestel afgegeven.
Ze gingen hem updaten. Na enige tijd wachten kwam de beste man daar met het bericht dat het helaas niet mogelijk was om hem te updaten omdat t-mobile toestellen een unieke code zouden hebben en de update dus eerst door t-mobile vrijgegeven zou moeten worden. Mij werd aangeraden om over +/- 3 maanden
het maar weer via NSU te proberen. Hmmzz.. De waslijst met fixes gaan dus niet voor mij op.. :?

Wellicht heeft een expert (zoals Robert Webbe) mischien nog een oplossing???? :*)
Misschien op een andere manier de productcode veranderen?

_/-\o_ Mijn dank is groot voor diegene die de oplossing heeft. _/-\o_
even goed lezen op internet en google is dan je beste vriend.
oplossingen staan er genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59
Inge801 schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:39:
Ik heb alle background en menu's uitgezet, ik wil eigenlijk alleen de datum en tijd zien. Maar als ik hem in de stille modus zet kan ik de datum niet meer zien, wat ik toch wel handig vind en mijn telefoon staat bijna altijd op stil, iemand een idee hoe je toch altijd de datum kan zien?
Ik gebruik zelf de LargeTime Screensaver, dan staat de datum en tijd altijd groot in het display.

lionman schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:24:
Laatste versie NSS downloaden does the trick ;)

[ Voor 51% gewijzigd door robertwebbe op 15-04-2009 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
[/quote]

Aha tnx! Heb nog even gezocht. Ik zal de nokia tool v 1.0.54 hier eens proberen morgen.

Update: Nou heb het geprobeerd. De nokia tool v1.0.54 geeft een error,
NSS V1.0.38.12_2 geeft een error, NSS V1.0.38.14 geeft een error en NSS V 1.0.38.3 beta geeft een error.
Een recentere versie is er nog niet volgens mij.. Zo ja, graag een link.

[ Voor 36% gewijzigd door lionman op 15-04-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar pagina's terug ff kijken naar mijn post, dan ben je zo van die T-Mobile software af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
lionman schreef op woensdag 15 april 2009 @ 01:05:
[/quote]

Aha tnx! Heb nog even gezocht. Ik zal de nokia tool v 1.0.54 hier eens proberen morgen.

Update: Nou heb het geprobeerd. De nokia tool v1.0.54 geeft een error,
NSS V1.0.38.12_2 geeft een error, NSS V1.0.38.14 geeft een error en NSS V 1.0.38.3 beta geeft een error.
Een recentere versie is er nog niet volgens mij.. Zo ja, graag een link.
Bij mij heeft het volgende gewerkt op een XP SP3 PC:

Download en installeer beiden

*weg*

Sluit N79 aan in PC Suite modus, Start Phoenix op > File > Manage Connections > USB > Apply

Dan je telefoon laten vinden door Scan Product te doen en vervolgens 'refurbish model' met de Canvas White EURO2 firm.

Mijn toestal is geheel debranded en alle knoppen etc werken naar behoren.

(Met dank aan Tjokkeprii)

[ Voor 9% gewijzigd door Ginz op 01-07-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
Mijn dank heren! het is gelukt. ;)
Alles werkt. (ook het schuifje voor de toetsvergrendeling)
De tel is er idd sneller van geworden, hij vind via wlan meer netwerken en hij is ook gelijk sim-lock vrij.

Nu nog ff het logo'tje er af poetsen met een beetje thinner op een wattenstaafje en voila! : Bye bye t-mobile!
(staat wat netter vind ik persoonlijk)

Nogmaals mijn dank! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
lionman schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:12:
...... en hij is ook gelijk sim-lock vrij...
zijn de t-mobile toestellen niet simlock vrij ivm overstap Orange klanten? Ik heb nog steeds geen tijd gehad om dit te testen.

[ Voor 23% gewijzigd door Hopjesvla79 op 16-04-2009 20:30 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee,

Vandaag kreeg ik een brief van T-Mobile dat ik mijn Orange contract nu al kon laten omzetten na een T-Mobile contract. Natuurlijk met een nieuwe telefoon.

Nu heb ik een beetje rond gekeken en met een Flex 25 1 jarig abbo kost het toestel 89.95. Ik wil liever geen 2 jarig contract omdat ik dan 2 jaar met een telefoon moet doen. Nu had ik wel een aantal vragen en na het lezen van dit topic is het nog niet helemaal duidelijk:

- Zijn de T-Mobile toestellen met hun eigen firmware? Vind persoonlijk die T-Mobile zooi altijd lelijk en wil liever het originele menu.
- Is de N79 een goede opvolger van mijn N73?
- Is het Wi-fi bereik goed en werkt GPS goed?

En tot slot; zit de back cover stevig op de telefoon? Bij mijn N73 kraakt dit nogal.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
- Zijn de T-Mobile toestellen met hun eigen firmware? Vind persoonlijk die T-Mobile zooi altijd lelijk en wil liever het originele menu.
-> ja, maar het kan eraf... (zie het forum)
- Is de N79 een goede opvolger van mijn N73?
-> geen flauw idee, maar ik denk het wel. Is ieg dunner
- Is het Wi-fi bereik goed en werkt GPS goed?
-> wat mij betreft wel

En tot slot; zit de back cover stevig op de telefoon? Bij mijn N73 kraakt dit nogal.
-> klein kraakje, maar vind het persoonlijk niet storend (asls je er maar hard genoeg op drukt gaat het vanzelf kraken)

[ Voor 12% gewijzigd door Hopjesvla79 op 17-04-2009 15:50 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:49:
-> ja, maar het kan eraf... (zie het forum)
Is er dan geen probleem met de garantie? Er zit hier wel een Nokia punt (Arnhem) dus dat moet geen probleem zijn.

Bedankt voor je snelle reactie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:09:
[...]

Is er dan geen probleem met de garantie? Er zit hier wel een Nokia punt (Arnhem) dus dat moet geen probleem zijn.

Bedankt voor je snelle reactie! _/-\o_
Arnhem, ik geloof dat dat een van de weinige servcepoints zijn welke je de T-mobile crap eraf halen. Werd mij verteld dat het geen probleem is (ook qua garantie) aangezien het door hun gedaan wordt, verder kom je in hun bestand te staan dus je kan het bewijzen evt.
Even een half uurtje wachten, kopje koffie erbij... :9
Wel even een afspraak maken, mochten ze het nu toch niet meer willen doen, dan zijn er andere manieren beschreven hier op het forum.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Laatst online: 15:50
Inge801 schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:39:

Vraagje 2 is het trillen, mijn oude SE trilde kort bij een sms en lang als ik gebeld werd. Maar bij mijn nokia lijkt dat van mijn beltoon af te hangen, ik heb voor mijn sms al allerlei tonen ingesteld, maar even kort trillen lijkt er niet tussen te zitten?
Deze twee dingen vind ik ook nogal jammer. Wat ik ook vreemd vind is dat ik bij toepassingsbeheer maar bij een paar toepassingen het standaard toegangspunt kan selecteren. Is dit afhankelijk van de toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zo, een N79 gescoord voor 200 euro (paar dagen gebruikt). Zijn er een paar aan te bevelen stappen om de telefoon helemaal up to date te krijgen en zo snel mogelijk te laten werken? En welke programmatjes zijn echt een must have?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
KappuhH schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:08:
En welke programmatjes zijn echt een must have?
Ben zelf erg te spreken van:
-McGuider (navigatie)
- Fring (MSN messenger, Google Talk, Voipbuster)
- Google maps
-Opera (webbrowser , symbian versie)
- Buzzer (timer (handig voor de eitjes :9 )
-NOS mobiel (nieuws, uitzending gemist)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmbaak
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb zojuist gecheckt via de NSU, ik heb een N79 van T-Mobile. En nu gaf NSU ineens aan dat er nieuwe software is. :) Hoera, T-Mobile heeft hem vrijgegeven. Vandaag gelijk eens updaten.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen horen in [ABO] Het Nokia N79 levertijden en abonnementen topic