Caiway Verhoogt snelheid per 1 jan 2009

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 11.079 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 16:06
Caiway Verhoogt snelheid per 1 jan 2009

Weer een nieuw modem nodig net dit jaar een andere aan moeten schaffen.

[ Voor 2% gewijzigd door IEF op 18-01-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
zie ook voor de fantastische discussie over snelheden van caiway

http://gathering.tweakers...messages/1282049///caiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

lier

MikroTik nerd

Vergeet deze niet...

;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 22:57

P!m

Kabelmaatschappij CAIWAY wijzigt per 1 januari de tarieven en snelheden van zijn internetabonnementen. Het tarief Basis wordt omgezet in standaard. Voor 22,40 euro per maand is de snelheid 4 Mbps up en 512 kbps down. Het tweemaal zo snelle Premium abonnement kost 29,90 euro, Super (16 Mbps/2 Mbps) kost 37,40 euro per maand. Nieuw is het Ultra abonnement met 32 Mbps up/ 4 Mbps down. Dit kost 49,90 euro.
Bron: http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=646908

Er gaan denk ik een hoop mensen op extra kosten gejaagd worden nu Basis komt te vervallen. Het is wel maar € 2,50 maar toch. Het basis abbo voldoet voor een hoop mensen gewoon (Enkel mailen bijvoorbeeld, af en toe wat opzoeken op internet), dus ik snap niet waarom ze deze weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
P!m schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:31:
[...]

Er gaan denk ik een hoop mensen op extra kosten gejaagd worden nu Basis komt te vervallen. Het is wel maar € 2,50 maar toch. Het basis abbo voldoet voor een hoop mensen gewoon (Enkel mailen bijvoorbeeld, af en toe wat opzoeken op internet), dus ik snap niet waarom ze deze weghalen.
Waarschijnlijk kan de gehele infrastructuur opgekrikt worden naar hogere snelheden als de laagste abonnementsvorm geschrapt wordt. uiteindelijk moet iedereen naar een DOCsis 3.0 modem toe (lees aanschaf nieuwe modem nodig, levert dus weer geld op voor CaiWay).

Ik verwacht trouwens dat als per 1-1-2009 de aanvraag van de nieuwe modem mogelijk is, het nog wel een tijdje duurt voordat er daadwerkelijk verhoging is van snelheid (uiteindelijk zal het pas na 1 april 2009 van kracht zijn)

Ga trouwens ook maar vast op zoek naar een nieuwe router , want de meeste routers ondersteunen geen wan/lan troughput van 36mbits/sec ikzelf ben van plan de DIR-655 van D-Link te kopen (wan speed 1gbps) en daarnaast een een losse voor voip (nee niet van caiway veel te duur)

http://www.dlink.com/products/?pid=530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Niet online
Caiway belooft altijd heel veel,
bij een maat van mij thuis waar onze server staat hebben we aparte verbinding van caiway de hoogste versie,
(zijn pa betaald) we halen de leuke download snelheid bijna aleen de upload snelheid die ze beloven krijgen we nooit zonder overdrijven is er zeker 25x naar ze gebeld en heeft weinig geholpen, uiteindelijk hebbe ze van alles ver vange en wat denk je nog niet :)
nu zegge die snelheid kunne we niet leveren ohja en dan wille ze sneller internet gaan geven uhhh ja ??!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

lier

MikroTik nerd

Baazie schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:02:
Caiway belooft altijd heel veel,
bij een maat van mij thuis waar onze server staat hebben we aparte verbinding van caiway de hoogste versie,
(zijn pa betaald) we halen de leuke download snelheid bijna aleen de upload snelheid die ze beloven krijgen we nooit zonder overdrijven is er zeker 25x naar ze gebeld en heeft weinig geholpen, uiteindelijk hebbe ze van alles ver vange en wat denk je nog niet :)
nu zegge die snelheid kunne we niet leveren ohja en dan wille ze sneller internet gaan geven uhhh ja ??!?
offtopic:
Misschien kan je je bedenken dat er meer gebruikers zijn van Caiw die wel hun snelheid halen. Wat wil ik zeggen ? Eén ervaring is niet voldoende om te generaliseren. Verder mag ik veronderstellen dat bekend is dat de snelheden de maximaal haalbare snelheden zijn, je zal nergens terug vinden dat deze snelheden behaald (moeten) worden.
Vrij vertaald...als je zo nodig wil bashen, wordt dan ook een grote jongen en stap heel snel over op een business abonnement met SLA...

Wat ik in de berichtgeving mis is het feit dat het Ultra abonnement stilzwijgend omgezet wordt naar een Super.

[ Voor 0% gewijzigd door lier op 25-11-2008 16:32 . Reden: correctie taalgebruik ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Ik geloof toch dat caiway leert van hun fouten , wellicht toch een "GRATIS" modem :-)

Uitleg van Caiway:

Wijzigingen internetabonnementen per 1-1-20091. Wat verandert er in de internetabonnementen voor 2009?
2. Ik heb nu Ultra, wat zijn mijn mogelijkheden?
3. Ik wil graag gebruik maken van dit snelle Ultra abonnement.
4. Waarom wijzigt CAIWAY de internetabonnementen?
5. Hoe heeft CAIWAY haar klanten geïnformeerd over de wijzigingen in de internetabonnement?
6. Ik wil graag contact met CAIWAY om een vraag te stellen.
7. Hoe kan ik mijn huidige abonnement wijzigen?
8. Als ik naar aanleiding van de wijzigingen mijn internetabonnement wil verlagen, ben ik dan kosten aan CAIWAY verschuldigd?
9. Kan ik opzeggen, aangezien de prijs van mijn abonnement verandert?
10. Waarom verandert de betalingsperiode?
11.Gelden de wijzigingen 2009 ook voor het CAIWAY Business internetaanbod?

1. Wat verandert er in de internetabonnementen voor 2009?
Het Basis abonnement komt met ingang van 1 januari 2009 te vervallen. De abonnementen van de huidige basis abonnees worden in het eerste kwartaal van 2009 omgezet in een standaardabonnement van €22,40 per maand met een twee keer zo snelle up- en downloadsnelheid.
Voor de huidige Standaard en Super abonnees wijzigt de prijs. De prijs van het Standaard abonnement wordt dus €22,40. De prijs van het Super abonnement wordt €37,40 per maand. Het Premium abonnement wijzigt alleen in snelheid. De uploadsnelheid wordt 1024 kbit/s.
Het huidige Ultra abonnement wordt in het 1e kwartaal van 2009 flink in snelheid verhoogd tot een downloadsnelheid van wel 32696 kbit/s. Dit abonnement kost vanaf dan €49,90 per maand.

2. Ik heb nu Ultra, wat zijn mijn mogelijkheden?
Het Ultra abonnement wordt in snelheid en prijs verhoogd. Als u gebruik wilt blijven maken van dit supersnelle Ultra, dan ontvangt u in het eerste kwartaal van 2009 van ons bericht over wat u moet doen om gebruik te kunnen blijven maken van Ultra. U kunt vanaf dan een gratis modem aanvragen in Mijn CAIWAY. Wilt u geen gebruik maken van het nieuwe Ultra abonnement? Dan hoeft u niks te doen. Als u in het eerste kwartaal van 2009 geen nieuw modem aanvraagt via Mijn CAIWAY, dan gaan wij ervan uit dat u geen gebruik wilt maken van het nieuwe Ultra abonnement. Uw huidige abonnement wordt dan kosteloos gewijzigd in Super. De nieuwe prijs wordt vanaf dan op uw factuur verwerkt. Wij crediteren het bedrag dat u eventueel teveel betaalt.

3. Ik wil graag gebruik maken van dit snelle Ultra abonnement.
Klanten die hun huidige Standaard, Premium of Super abonnement willen wijzigen in het supersnelle Ultra abonnement, kunnen dit doen via Mijn CAIWAY. U ontvangt dan ook het gratis modem dat nodig is om deze hoge snelheden te behalen.

4. Waarom wijzigt CAIWAY de internetabonnementen?
Internet biedt steeds meer mogelijkheden. Dit zorgt er over het algemeen voor dat gebruikers meer bandbreedte nodig hebben. Om u van de benodigde snelheden te kunnen voorzien, moeten onze systemen aangepast worden. Dat brengt kosten met zich mee. Daarom verhogen we na lange tijd de prijs van de internetabonnementen. Maar daar staat bij veel gevallen wel een hogere snelheid tegenover.

5. Hoe heeft CAIWAY haar klanten geïnformeerd over de wijzigingen in de internetabonnement?
Alle internetabonnees ontvangen tussen 19 november en 28 november 2008 een e-mail over de wijzigingen over zijn of haar abonnement. Vanaf 24 november staat alle informatie in de wijzigingen op deze website, uw servicepagina Mijn CAIWAY en de teletekstpagina's achter het beeldjeskanaal. Op het infokanaal, het beeldjeskanaal en de factuur in november wordt aangegeven waar u de informatie kunt vinden.

6. Ik wil graag contact met CAIWAY om een vraag te stellen.
Voor al uw vragen kunt u bij CAIWAY terecht op één servicenummer 088 224 9111 (lokaal tarief). U kunt ons bellen op maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17.00 uur en op zaterdag van 08.30 tot 17.00 uur. Natuurlijk kunt u ook langs een van onze CAIWAY Shops. U vindt de Shops op de volgende adressen:
Molenstraat 33, 2671 EW Naaldwijk
Hoogstraat 157a, 3111 HG Schiedam
Korte Groenendaal 7, 2801 JP Gouda
Fenkelstraat 20, 4731 JB Oudenbosch (open op werkdagen van 09.00-12.30 uur)
Visserstraat 4, 1431 GJ Aalsmeer (open vanaf medio januari op werkdagen van 09.00-17.30 uur)

7. Hoe kan ik mijn huidige abonnement wijzigen?
Via de servicepagina Mijn CAIWAY kunt u uw abonnement wijzigen in een abonnement met hogere snelheden. Voor het overstappen naar een abonnement met lagere snelheden, kunt u bellen naar ons servicenummer 088 2249 111 (lokaal tarief) of een e-mail sturen naar info@caiway.nl

8. Als ik naar aanleiding van de wijzigingen mijn internetabonnement wil verlagen, ben ik dan kosten aan CAIWAY verschuldigd?
Indien u overstapt naar een abonnement met lagere snelheden dan worden er eenmalig € 25,00 downgradekosten in rekening gebracht.

9. Kan ik opzeggen, aangezien de prijs van mijn abonnement verandert?
Conform de Algemene Voorwaarden van CAIW is CAIW gerechtigd de tarieven of diensten te wijzigen. Indien een klant deze wijzigingen als een verslechtering ziet en deze daarom niet wenst te accepteren, kan hij het abonnement opzeggen conform art. 8.2 van onze Algemene Voorwaarden.

10. Waarom verandert de betalingsperiode?
Voor uw gemak incasseert CAIW per 1 december 2008 uw abonnementskosten per maand, daarvoor was dat per 2 maanden. Door de wijziging in de betalingsperiode verandert het opzegtermijn ook naar één maand in plaats van twee. Als u op een andere manier betaalt, wijzen we u op de factuurtoeslag van € 1,25 die u kunt besparen door over te stappen op automatische incasso. U kunt hiervoor tijdens kantooruren terecht bij onze medewerkers in de CAIWAY Shop of op ons servicenummer 088 2249 111, uiteraard tegen lokaal tarief. Uitgebreidere informatie vindt u ook op onze website www.caiway.nl.

11. Gelden de wijzigingen 2009 ook voor het CAIWAY Business internetaanbod?
Ja, deze wijzigingen gelden ook voor kabelinternet van CAIWAY Business. Klanten worden persoonlijk op de hoogte gesteld van de wijzigingen in het abonnement.

Zoeken:

Nieuws Copyright CAIW Diensten BV | Alle rechten voorbehouden
Algemene voorwaarden | Privacy policy | Disclaimer

[ Voor 0% gewijzigd door IEF op 18-01-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

@MeTheOne2008, het verbaast mij dat je nog steeds bij Caiway zit... ;)

Ik stap in ieder geval over naar het nieuwe Ultra abo, ik kan die 4Mbit upload wel gebruiken...

[ Voor 45% gewijzigd door Gé Brander op 25-11-2008 17:00 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingcharles
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-01-2023
P!m schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:31:
[...]

Inderdaad heel kortzichtig. Er zullen een aantal mensen gaan overstappen en daarbij is juist in deze economische situatie een aantrekkelijk instap abbo (onder de 20 euro) een vereiste denk ik. Dus de potentiele groei voor CaiW is lager. Al met al niet verstandig.
en 2.50 op 19.90 is wel 12.5%!
flinke verhoging dus voor de basis abbo klanten. OK ze krijgen meer snelheid maar of ze het merken/nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
c70070540 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:59:
@MeTheOne2008, het verbaast mij dat je nog steeds bij Caiway zit... ;)

Ik stap in ieder geval over naar het nieuwe Ultra abo, ik kan die 4Mbit upload wel gebruiken...
Ja , ja nog steeds CaiWay klant (weinig concurrentie die hetzelfde of meer kan bieden, helaas :-( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:09

TheProphet

unifi-forum.nl

Wat mij opvalt bij het bestaande Ultra abbo is dat de download snelheid om te janken word als er iemand aan je ftp zit te lurken... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

TheProphet schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:30:
Wat mij opvalt bij het bestaande Ultra abbo is dat de download snelheid om te janken word als er iemand aan je ftp zit te lurken... |:(
Da's niet specifiek voor Caiway Ultra, hoor. Dat heb je bij alle a-symmetrische aansluitingen: als je upload vol zit, stort je download in. Dat komt doordat je download graag Ack-pakketjes wil versturen (=upload) maar die komen dus klem te zitten. In je FTP server kun je meestal wel een maximum aangeven voor de upload; zet die op 75% van je maximum en je hebt nergens last van.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:09

TheProphet

unifi-forum.nl

Brahiewahiewa schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:47:
[...]
Da's niet specifiek voor Caiway Ultra, hoor. Dat heb je bij alle a-symmetrische aansluitingen: als je upload vol zit, stort je download in. Dat komt doordat je download graag Ack-pakketjes wil versturen (=upload) maar die komen dus klem te zitten. In je FTP server kun je meestal wel een maximum aangeven voor de upload; zet die op 75% van je maximum en je hebt nergens last van.
Thx, zal het eens proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:50

Wish

ingwell

MeTheOne2008 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:53:
Ik geloof toch dat caiway leert van hun fouten , wellicht toch een "GRATIS" modem :-)

KIJK HIERONDER COMPLETE UITLEG VAN CAIWAY:

Wijzigingen internetabonnementen per 1-1-20091.
Het kan dus even duren voordat je die nieuwe modem krijgt ;)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 15:33
als ze nu ook nog de fup datalimiet omhoog gooien
wordt nu dus elke maand gebeld om te vertellen dat ik 301gb heb binnengehaald bij mijn ultra abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Ik heb gekeken of er al iets was te wijzigen in mycaiway m.b.t. aanvraag nieuwe modem.
Helaas nog niks, waarschijnlijk kan dat pas na 1 april 2009

to be continued ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeTheOne2008 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 10:32:
Ik heb gekeken of er al iets was te wijzigen in mycaiway m.b.t. aanvraag nieuwe modem.
Helaas nog niks, waarschijnlijk kan dat pas na 1 april 2009

to be continued ........
Volgens mij over het aanvragen van het nieuwe modem,kan dat voor 1 April.
Iemand een idee of dat het docsis 3.0 modem wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik vraag me af hoe het zit als je als nieuwe klant bij caiway de duurste abbonement neemt. (die per 1 april verhoogd wordt qua snelheden.)

- Moet ik straks een nieuwe modem kopen?
- Zal ik alle snelheden kunnen halen?

Etc...

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij als je nu een nieuwe klant bij Caiway wordt met het Ultra Abo,krijg je eerst het oude modem nog.
Weken erna kan je inloggen op MijnCaiway,dan kan je het nieuwe modem bestellen gratis.
Dit allemaal komt omdat Caiway nu nog niet de nieuwe modems leverd.
Niemand heeft nog een idee of het de nieuwe Docsis 3.0 modem wordt,om later dit jaar 60/120MB te bereiken.Ik weet wel dat Ziggo deze modem wel in bestelling heeft staan voor de snelle abo klanten.
Misschien dat iemand wel weet welke modem de Ultra abonees krijgen,want lijkt me erg vreemd als ze niet Docsis 3.0 geven,anders moeten we dit jaar 2 verschillende modems krijgen om wel de volle 120MB te behalen.Dus ikzelf weet niet wat ons te wachten staat.Heb zelf Caiway hiervoor al gebeld maar de beste man wist zelf niet wat voor modem we krijgen.Beetje vreemd allemaal. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:10

krvabo

MATERIALISE!

Met die upgrade is het een aardig tweede lijntje eigenlijk.
Ik zat er dus aan te denken om in april het ultra-abo te nemen naast mijn adsl, maar ik zit nog wel met wat twijfels.
Als ik het me goed herinner dan heeft caiway nogal een strenge ""fup"" van 300 gig per maand?
Zo'n tweede lijn gebruik je toch vooral om te downloaden en te uppen (4 mbit is nice :) ), dus dat is een nadeel. Aangezien Caiway ook nog per week je verbinding reset is het absoluut niet geschikt als primaire lijn als je servers draait..

Ik zag wel dat het abo per maand opzegbaar was? Dat is natuurlijk wel handig, zeker als je het als tweede lijn hebt.
Maar ik neem dus aan dat het limiet 300 gig per maand blijft en je verbinding elke week reset?

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 10:56

Local Host

Het forum is om te leren.

Bij mijn weten reset caiway elke 1e dag van de maand de verbinding zodat dan ook de datalimieten weer op 0 staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ook ik zit met twijfels. Bij Telfort verbruik ik op mijn 8mbit lijn ongeveer 2 TB per maand. Bij CAI staat dat je maar 100 GB/maand mag verbruiken. Ha! Dat is echt 3x niks. En al helemaal niet bij een 32/4mbit lijn!
Voor die 50 euro mag je toch echt wel veel meer bandbreedte verwachten.

Ik zit telkens met meer vragen in mijn hoofd, lol.
- Hoe kun je zien of je de snelheden zult halen? De postcodecheck zegt dat ik nu wel ultra haal, maar niet of ik straks de 32/4mbit haal en daar doe ik het allemaal voor!
- Hoe zit het nou met de modems?
- Wat is dat hele verhaal over 120mbit? Begrijp ik nou dat er na 1 april dan nog een upgrade eraan zit te komen?

Alles is zo wazig bij caiway. Het lijkt net een stel amateurs. (En dat terwijl ze al heel lang bestaan!)
Hoe kan het dat je bij een INTERNETBEDRIJF je nog aan moet melden via een antwoordkaart. En waar moet die antwoordkaart naartoe gestuurd worden? Tsja, dat wordt ook nergens vermeld. Niet op de antwoordkaart zelf. Niet op hun FAQ/Klantenservice-pagina's.
Het lijkt net alsof ze geen nieuwe klanten willen ofzo!!!

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Local Host schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:10:
Bij mijn weten reset caiway elke 1e dag van de maand de verbinding zodat dan ook de datalimieten weer op 0 staan :)
Van hun website:
6. Hoe meet CAIWAY het dataverbruik?
CAIWAY meet al het verkeer van en naar het modem. Bij TERAYON-modems wordt de weergave periodiek in het MyWay-gedeelte aangepast; bij DOCSIS- en aDSL-modems gebeurt dit pas na het verbreken van de verbinding (het dataverkeer via de huidige verbinding is er nog niet bijgeteld). Om te voorkomen dat de hoeveelheid verkeer bij DOCSIS zo ongezien toch hoog zou oplopen, wordt de verbinding elke 7 dagen door CAIWAY verbroken. Op de eerste dag van de maand worden de gegevens van de vorige maand verwerkt; de weergave is dan tijdelijk niet beschikbaar.
CAIWAY meet het verkeer van en naar het modem door middel van sessies. Op het moment dat een sessie wordt verbroken wordt het dataverkeer berekend. Vooral bij abonnees die gebruik maken van een router komt het voor dat er internet sessies van meerdere dagen plaatsvinden. Op het moment dat u aan het eind van de maand een sessie start en de volgende maand de sessie verbreekt wordt het dataverkeer berekend bij het verkeer van de nieuwe maand. Wij adviseren u dus voor de start van een nieuwe maand uw router van een 'soft' reset te voorzien zodat het verkeer wordt berekend in de oude maand. Het 'soft' resetten van uw router doet u door de stekker uit het stopcontact te halen en deze er na 10 seconden weer in te stoppen.
http://www.caiway.nl/site...enantwoordoverdataverkeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben blij met Caiway. Snelheid haal ik tot de gegeven abbo, in tegenstelling tot zo'n beetje elk adsl variant die ik heb gehad. Qua download haal ik per maand mischien 100GB, ik ben niet zo'n super 'leecher' meer :P Ik ga ook door naar de 32mbit variant, zou helemaal top zijn om dat ook maximaal te halen :)

Ik ken genoeg mensen die vol tevreden zijn met hun caiway, ondanks hier op tweakers er een negatieve lading op hangt. Tja, oorzaak van het beesie he ;)

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 13-01-2009 18:47 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Het lijkt net of je bij caiway terugstapt in het limieten-tijdperk waar ze heel goed controleren of je niet de bandbreedte limiet overschrijd, zodat ze je snel kunnen afsluiten als je dat wel doet.

Caiway kan nog wel wat leren van de KPN dochters (Telfort, Planet) ...

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Enkel omdat het voor adsl de enige mogelijkheid nog is om te concureren met de kabel, adsl is 'end of life'. Als je het daar niet kan winnen, probeer je het via een andere manier, datalimiet bijvoorbeeld (of xs4all, met bergen extra goodies).

Dat jij nu de uitzondering op de regel bent met zo'n download, massa van de gebruikers komen er mogelijk nooit in de buurt.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

ReFleXWolf schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:49:
Het lijkt net of je bij caiway terugstapt in het limieten-tijdperk waar ze heel goed controleren of je niet de bandbreedte limiet overschrijd, zodat ze je snel kunnen afsluiten als je dat wel doet.

Caiway kan nog wel wat leren van de KPN dochters (Telfort, Planet) ...
Dan neem je toch lekker geen Caiw-abbo :?
Ik weet niet waarom je hier nou Caiw loopt te bezeiken eigenlijk :X

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

SinergyX schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:46:
Ik ben blij met Caiway. Snelheid haal ik tot de gegeven abbo, in tegenstelling tot zo'n beetje elk adsl variant die ik heb gehad. Qua download haal ik per maand mischien 100GB, ik ben niet zo'n super 'leecher' meer :P Ik ga ook door naar de 32mbit variant, zou helemaal top zijn om dat ook maximaal te halen :)

Ik ken genoeg mensen die vol tevreden zijn met hun caiway, ondanks hier op tweakers er een negatieve lading op hangt. Tja, oorzaak van het beesie he ;)
Nouja, het is ook niet dat ik een enorme leecher ben, maar op een normale maand doe ik zo'n 200 gig per maand. Dan doe ik nog niet echt iets raars en ik kijk alles wat ik download. Als dan de limiet op 300 gig per maand zou liggen dan zou ik maar 1 maand iets of wat meer moeten downloaden en ik heb een stel zeurders aan mijn broek :P
Nou moet ik wel zeggen dat ik die snelheid vooral zou gebruiken voor het seeden van torrents (linux-iso's enzo ;) ) en niet zozeer voor het downloaden.

Ik denk dat de reden dat je op t.net veel negatieve reacties vindt dit toch komt omdat wij tweakers wel meer verwachten van een lijn dan alleen wat HTTP-verkeer. We verwachten een goede ping, geen cappen van protocollen en iemand bij de helpdesk met een iq boven dat van een wortel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Ach ja weer die eeuwige discussie laat ik ook weer eens wat olie op het vuur gooien:

ik verwacht (als dan eindelijk die nieuwe modem er is) toch echt voor mijn bijna 50 euro per maand een 32/4 MB lijn en geen 16/2 MB. Ik moet zeggen dat de download momenteel van ultra de 24 Mb vaak haalt (niet altijd helaas) maar de upload komt niet verder dan een krappe 1300 kb (zou 2048 moeten zijn).

Oja ook leuk om te vermelden: ik had laatst de helpdesk gebeld om te vragen wanneer ik de modem kon bestellen en mijn abbo kon upgraden, kreeg ik als antwoord dat ik dat VOOR 31-12-2008 had moeten doen, want het zou tot die datum mogelijk geweest zijn om via mijncaiway het abbonement om te zetten LOL.

Natuurlijk was dat niet mogelijk , want vanaf de dag dat ik het eerste mailtje over de verhogingsmogelijkheid kreeg (20-11-2008) keek ik elke dag even op mijncaiway en wat denk je ..... Geen extra menu voor upgrade.

Toen ik dit uitlegd had aan de uiterst vakbekwame helpdesk (NOT) Werd mij gevraagd even aan de lijn te blijven , zo gezegd zo gedaan, enkele minuten later werd het antwoord opeens , dat er pas na 1 april 2009 de mogelijkheid tot upgraden zou bestaan via mijncaiway en dat ik maar moest wachten op de VOLGENDE email die waarschijlijk OOK pas na 1 april 2009 gestuurd zou gaan worden. LOL Oftewel weer optimale verwarring alom , leren ze het dan ook nooit bij Caiway of zouden zij bewust zo eikelig doen tegen goed betalende en trouwe (ondanks alle maffe dingen omtrent helpdesk en service) klanten ?? wie het weet mag het zeggen.Het word echt tijd dat de monopolie positie op de kabel verdwijnt en dat iedere aanbieder zijn diensten kan bieden over de kabel in alle gebieden. (natuurlijk moet er dan niet 1 grote partij (ala upc enof ziggo overblijven want dan schiet het nog niet op) ) De toekomst zal het leren.

:z

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
krvabo schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:58:
[...]
............

Ik denk dat de reden dat je op t.net veel negatieve reacties vindt dit toch komt omdat wij tweakers wel meer verwachten van een lijn dan alleen wat HTTP-verkeer. We verwachten een goede ping, geen cappen van protocollen en iemand bij de helpdesk met een iq boven dat van een wortel ;)
Vooral die wortel vindt ik goed zou toch moeten kunnen als kabelprovider in een gebied van glastuinbouw ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua snelheid is Caiway met een Ultra abbo echt bedroefend.
Downloaden in de nacht is vrij stabiel,maar probeer maar te downloaden in de drukke uren,nou dan stort de snelheid gigantisch in mekaar.Lijkt dat ze met capiciteit problemen zitten.Voorheen was het beter,maar de laatste tijd mag ik blij zijn met 2mb/sec,maar vaak genoeg veel lager! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

CLB schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:57:
Dan neem je toch lekker geen Caiw-abbo :?
Ik weet niet waarom je hier nou Caiw loopt te bezeiken eigenlijk :X
Lekker makkelijk om te zeggen: "dan neem je toch geen abbo?". Dan zou je nergens meer over mogen klagen. Net zoiets als zeggen: "Als je last van de files hebt, dan rijd je toch niet?" 8)7
En waarom ik caiw loop af te zeiken? Omdat het een stelletje amateurs zijn! Lees mijn vorige posts maar of die van MeTheOne2008 om te weten waarom.

Anyway, heel deze upgrade leek dus te goed om waar te zijn als ik de policies bekijk en de negatieve reacties van huidige klanten lees. TheSixt geeft al aan dat hij last heeft van een trage verbinding rond 'rush hour'.

Wanneer komt er een ISP gewoon 30/4 levert die rare fratsen? Providers die mij z'n abbo kunnen aanbieden voor minder dan 100 euro per maand mogen zich bij mij melden. :p

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep,die 32/4 is ergens gewoon een lachertje.Vergelijk het met onze Brabanders die pompen met glasvezel gewoon 100/100 over de lijn.Het is jammer dat hier geen glas in de grond zit.Weet niet zeker maar geloof dat hun nog geen 40 Euro betalen p/m. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:41:
Jep,die 32/4 is ergens gewoon een lachertje.Vergelijk het met onze Brabanders die pompen met glasvezel gewoon 100/100 over de lijn.Het is jammer dat hier geen glas in de grond zit.Weet niet zeker maar geloof dat hun nog geen 40 Euro betalen p/m. :X
tja aan de overkant van het water (europoort ligt wel een heel groot glasvezel netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal mij benieuwen wat voor modem we krijgen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Iemand anders al een paar dagen last van trage nieuwsgroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja wat is traag,je ken beter zeggen niet stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

tweaknews + yabse = 2,8MB/sec :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je een beetje normaal reageren aub?

[ Voor 95% gewijzigd door IEF op 18-01-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:59:
[mbr]Kun je een beetje normaal reageren aub?[/mbr]
Beste Moderator,

Ik begrijp niet goed waarom er 'geflamed' zou zijn, waar wordt dat uit op gemaakt ?

///
Wel zal dit topic flink in de gaten gehouden worden. Als het uitloopt op flamen richting Caiway (alweer) dan gaat dit topic op slot.
///

en mag dat 'alweer' weg a.u.b. , dit getuigt niet van enig 'moderatorschap' , als je de topics goed leest dan zul je zien dat er meerdere mensen zijn die gerechtvaardigde kitiek punten hebben over Caiway en hun manier van werken.

Mocht je zelf caiway gebruiker/medewerker zijn dan kun je dat als moderator mischien over caiway mee oordelen , zo niet dan moet je dat zeker niet proberen te doen.

Als dit soort discussies niet mogelijk zijn via tweakers dan betekent dit dat tweakers zijn beste tijd geahd heeft.

p.s. het getuigt van professionaliteit als je mijn opmerking plaatst ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
Lees eens door zou ik zeggen :)

Je bent een ontevreden Caiway gebruiker, kan gebeuren. Net als Windows gebruiker of xs4all gebruiker, niet iedereen kan over alles 100% happy zijn. Echter je history laat al zeker een vorm zien van 'bashen tegen caiway', met opmerkingen zoals 'amateurs' en 'oplichting' is dit verre van constructief. Terecht dat er dan 'alweer' wordt bij vermeld.

Zoals ik al eerder zei, caiway is niet populair onder tweakers, so be it. Ik ben een tevreden gebruiker, geen downtime (1x een halfuurtje ergens midden in de nacht) en een stabiele up/download. Maargoed, de algehele 'constructieve' discussie hier is toch al rond 0 punt, dus ik trek me ook bijzonder weinig aan van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey MeTheOne2008,het was echt niet de bedoeling om jou topic te verkloten.
Ik dacht ik geef mn duidelijk mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

SinergyX schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:05:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
Je bent een ontevreden Caiway gebruiker, kan gebeuren. Net als Windows gebruiker of xs4all gebruiker, niet iedereen kan over alles 100% happy zijn. Echter je history laat al zeker een vorm zien van 'bashen tegen caiway', met opmerkingen zoals 'amateurs' en 'oplichting' is dit verre van constructief. Terecht dat er dan 'alweer' wordt bij vermeld.

Zoals ik al eerder zei, caiway is niet populair onder tweakers, so be it. Ik ben een tevreden gebruiker, geen downtime (1x een halfuurtje ergens midden in de nacht) en een stabiele up/download. Maargoed, de algehele 'constructieve' discussie hier is toch al rond 0 punt, dus ik trek me ook bijzonder weinig aan van dit topic.
A-MEN d:)b en ik doe met je mee, altijd plezier van CaiW gehad, nooit big issues..
Misschien kan 't voor dezelfde prijs wel ergens met betere snelheden.. So be it, ik vind 't goed!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
CLB schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:21:
[...]

A-MEN d:)b en ik doe met je mee, altijd plezier van CaiW gehad, nooit big issues..
Misschien kan 't voor dezelfde prijs wel ergens met betere snelheden.. So be it, ik vind 't goed!
geeft niet ik bedoelde jou ook niet.

ik wacht nu even totdat het na 1 april is en dan ga ik de nieuwe modem 'even' aanvragen.

to be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Same here..... Wachtend op 1 april of updates op caiway.nl :)
Vooralsnog is er sinds eind 2008 geen updates op hun site te vinden.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja,als ze maar zo bijdehand genoeg zijn om voor Docsis 3.0 te gaan,anders walst de concurentie zo over hun heen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:05:
Ja,als ze maar zo bijdehand genoeg zijn om voor Docsis 3.0 te gaan,anders walst de concurentie zo over hun heen:)
Waarom? Meeste plaatsen waar Caiwai zit kan je niet eens een andere provider nemen (ziggo in dit geval dan). Daarbij, ze lopen nu al erg voor op adsl, dat is in hun regio nog de directe concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok,maar straks betalen we 50 euro 32/4.Ik bedoel ermee te zeggen als ze maar wel voor Docsis 3.0 kiezen,want dan kunnen ze in de toekomst meedraaien met UPC en Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:10:
Ok,maar straks betalen we 50 euro 32/4.Ik bedoel ermee te zeggen als ze maar wel voor Docsis 3.0 kiezen,want dan kunnen ze in de toekomst meedraaien met UPC en Ziggo.
Jongens, jongens, laten we nou maar gewoon afwachten. Er is al 100 keer gemeld dat we graag docsis 3.0 willen op deze site in dit topic. Lijkt het je niet handiger dat aan Caiway te communiceren? Verder ben ik een bijzonder tevreden Caiway gebruiker, heb het Ultra abo, en nee ik kan niet altijd volle snelheid downloaden, dan kan geen enkele provider garanderen en leveren namelijk voor dat geld. Dus laten we dat geflame en gemopper nou maar zitten en als je problemen met Caiway hebt, dit met Caiway opnemen, want zij kunnen je helpen als je problelmen hebt.
Tot aan april heeft dit topic verder weinig zin denk ik met het continue gemopper en gevraag om Docsis 3.0...

Maar dit is alleen maar mijn mening, als je het er niet mee eens bent, laat dit bericht dan lekker staan en trek je je er niets van aan...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk ik geef je wel gelijk we moeten wachten tot April en dan kijken hoe of wat.
Maar ik bedoel alleen te zeggen dat Caiway niet de beloofte snelheid geeft,en het is heel er onstabiel.
Schuif de groene balk maar in Newsleecher,dan zie je dat het in de drukke uren net een gebergte is.
Vind het erg jammer gewoon dat ik als bewoner in de Randstad helaas geen beschikking over glasvezel is,want dat is en blijft de stabielste verbinding.

We wachten ff af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Op de teletekst van het DTV-Info kanaal (of Kanalenkaart-mozaïek kanaal) van caiway staat te lezen dat de gebruikers na de snelheidsvehoging gratis een nieuw modem krijgen, en indien er gebruik gemaakt wordt van digitale telefonie van Caiway, je ook het oude modem moet blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 14:09:
Tuurlijk ik geef je wel gelijk we moeten wachten tot April en dan kijken hoe of wat.
Maar ik bedoel alleen te zeggen dat Caiway niet de beloofte snelheid geeft,en het is heel er onstabiel.
Schuif de groene balk maar in Newsleecher,dan zie je dat het in de drukke uren net een gebergte is.
Vind het erg jammer gewoon dat ik als bewoner in de Randstad helaas geen beschikking over glasvezel is,want dat is en blijft de stabielste verbinding.

We wachten ff af.
Ik heb nog nooit een provider meegemaakt die wel de beloofde snelheid voor 100% geeft, en in zijn snelheid stabiel is. Ik ben in de jaren negentig begonnen met internet via een 9600 modem, toen nog niet eens grafisch, via 14k4, 33k2, 56k, ISDN en in januari 2002 eindelijk naar ADSL en sinds een jaar of twee Kabel. Nog nooit heb ik stabiele snelheden meegemaakt. Dit is logisch, omdat elke provider bij elke manier van aanbieden doet aan overboeking. De een wat meer dan de ander. Met mijn Demon Internet ADSL aansluiting van 8Mbit (op 6km van de centrale) haalde ik 7,5Mbit en mijn Caiway aansluiting haalt regelmatig 22Mbit tot 23Mbit, en heel af en toe iets boven de 23Mbit.
Ik vind dat helemaal niet slecht, en dit kan ik niet plaatsen onder de noemer "Demon/Caiway geeft niet de beloofde snelheid". Dat het gedurende piek uren minder is, is overal zo, dus dan moet je maar zorgen dat je een 1:1 SDSL of 1:1 Fibre aansluiting hebt.
Maar dat is niet te betalen dus het is of accepteren dat je voor het geld dat je betaald soms wat bandbreedte moet delen of je betaald je helemaal failliet aan een 1:1 lijn en als je het dan niet haald, ligt het aan de server waarvandaan je download, want ook die bandbreedte moet je delen.
Kortom, ik zie het punt niet in dat geklaag over de bandbreedte en snelheid. Klagen de mensen ook zo over de files over de nederlandse wegen? Ja natuurlijk doen ze dat, maar daar berusten we verder in en werken we omheen als dat kan, maar met Internet wodt het niet zo snel geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vergeet 1 ding.Je betaald voor een produkt wat uiteindelijk hun niet waar kunnen maken.Voorheen was de snelheid wel goed.Hun gaven jaren geleden zelf aan als je een kabel verbinding heb,heb je totaal geen last van andere gebruikers.Ik heb zelf een 24/2 verbinding en ik als als klant verwacht dat deze snelheid gewoon aan mij word gegeven.Als je bv naar de McDonalds gaat en jij betaald een bedrag voor een Bigmac,en de verkoper komt terug met een cheesburger dan ga jij toch ook klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:24:
Je vergeet 1 ding.Je betaald voor een produkt wat uiteindelijk hun niet waar kunnen maken.Voorheen was de snelheid wel goed.Hun gaven jaren geleden zelf aan als je een kabel verbinding heb,heb je totaal geen last van andere gebruikers.Ik heb zelf een 24/2 verbinding en ik als als klant verwacht dat deze snelheid gewoon aan mij word gegeven.Als je bv naar de McDonalds gaat en jij betaald een bedrag voor een Bigmac,en de verkoper komt terug met een cheesburger dan ga jij toch ook klagen?
Als ik die Bigmac koop met een overboeking van 1:3 dan hoor je mij niet klagen, maar als ik die bigmac volledig betaal (dus een overboeking van 1:1), dan zal ik wel klagen. Er is geen enkele consumenten provider (echt geen enkele) die voor een vergelijkbaar consumenten bedrag als Caiway 1:1 overboeking kan en zal leveren. Je blijft altijd afhankelijk van de bandbreedte die beschikbaar is bij Caiway richting het Internet. Als jij denkt dat ze een pijp hebben liggen die zo groot is als alle bandbreedtes die de klanten betalen bij elkaar opgeteld, dan ben je in mijn ogen ernstig naief.
Dat ze aangeven dat je geen last hebt van andere Caiway gebruikers, dat zou theoretisch nog kunnen, maar daarmee hebben ze theoretisch niet automatisch gezegd dat je vanaf het Internet altijd maar de volle snelheid zou kunnen halen om de bovenstaande reden. De servers waar je vandaan download, moeten de bandbreedte maar kunnen leveren die jij vraagt met je Ultra verbinding. Als die server dat niet kan, en je gaat klagen over Caiway, dan ben je niet helemaal eerlijk bezig. Alles hangt aan elkaar, van jou verbinding tot en met de server waar je download met switches, routers en verschillende verbindingen en verschillende bandbreedtes, voeg daar nog wat overhead van het protocol aan toe, en je weet gewoon dat je nooit je maximale snelheid kan halen, of in een uitzonderlijk geval. Volgens mij weet je best dat ik gelijk heb, maar ben je het er alleen niet mee eens dat het verkocht wordt als zijnde een verbinding van xMbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
@c70070540

/// Ik heb nog nooit een provider meegemaakt die wel de beloofde snelheid voor 100% geeft ///

Dat klopt sinds providers bestaan praten/schrijven ze misleidend over de gegarandeerde snelheid van data lijnen ,LOL

/// Met mijn Demon Internet ADSL aansluiting van 8Mbit (op 6km van de centrale) haalde ik 7,5Mbit ///

Met mijn Demon Internet ADSL van 8Mbit (op 500 m van de centrale) haalde ik constant de volle 8 Mbit minus overhead (ik moet zeggen dat alle ADSL verbindingen (MXStream/planet) die ik in het verleden gehad heb stabieler waren dan de kabel verbindingen van (vroeger Casema) en Caiway nu.

/// mijn Caiway aansluiting haalt regelmatig 22Mbit tot 23Mbit, en heel af en toe iets boven de 23Mbit. ///

Mijn caiway Ultra haalt ook regelmatig de 24Mbit/s, maar is uiterst instabiel qua ping tijden.

/// Dat het gedurende piek uren minder is, is overal zo, dus dan moet je maar zorgen dat je een 1:1 SDSL of 1:1 Fibre aansluiting hebt.///

ik zou graag meer betalen voor een glasvezel van 100/100 hoor , waar kan ik die krijgen ?

/// als je het dan niet haald, ligt het aan de server waarvandaan je download, want ook die bandbreedte moet je delen. ///

Tja, als laatste redmiddel om te vergoeilijken dat de snelheid sucks is roepen dat het aan de andere kant van de lijn ligt (de server) LOL

/// Kortom, ik zie het punt niet in dat geklaag over de bandbreedte en snelheid. ///

dat kan zijn , wij (de niet zo 'wij betalen wel en verwachten niks' types) zien dat punt wel.

/// Klagen de mensen ook zo over de files over de nederlandse wegen? Ja natuurlijk doen ze dat, maar daar berusten we verder in ///

Zijn appels en peren hetzelfde, nee !!!! LOL

Om een kort verhaal nog langer te maken :-) het is en blijft dezelfde eeuwig durende discussie , uiteindelijk gaat Caiway het onderspit delven als de kabel markt opengebroken gaat worden.

Ik heb het idee dat de capaciteit van caiway gewoon te wensen overlaat op dit moment, ook het tv beeld/audio signaal is vaak verstoord en dan bedoel ik dat de mpeg2 codering artifacten vertoont en geluid wegvalt (waarschijnlik is de decoderings hardware van caiway verouderd en aan vervanging toe).

<sarcasme mode>oja ik moet zeggen dat de facturatie afdeling van Caiway uitermate goed werkt </sarcasme mode>)

DISCLAIMER:
de hierboven geschreven tekst bevat geenszins bedoelde teksten met het doel Caiway te flamen. Deze post valt dan ook onder het kopje normale discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

MeTheOne2008 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:29:
@c70070540

/// Ik heb nog nooit een provider meegemaakt die wel de beloofde snelheid voor 100% geeft ///

Dat klopt sinds providers bestaan praten/schrijven ze misleidend over de gegarandeerde snelheid van data lijnen ,LOL
Gegarandeerde snelheid en gegarandeerde levering zijn twee verschillende dingen helaas, die veel consumenten nog niet goed doorhebben omdat ze de algemene voorwaarden niet goed lezen
/// Met mijn Demon Internet ADSL aansluiting van 8Mbit (op 6km van de centrale) haalde ik 7,5Mbit ///

Met mijn Demon Internet ADSL van 8Mbit (op 500 m van de centrale) haalde ik constant de volle 8 Mbit minus overhead (ik moet zeggen dat alle ADSL verbindingen (MXStream/planet) die ik in het verleden gehad heb stabieler waren dan de kabel verbindingen van (vroeger Casema) en Caiway nu.
En daar zit dus wat raars, want mijn Caiway verbinding is uitermate stabiel. Hij heeft er de afgelopen 2,5 jaar 1 keer een uurtje uitgelegen dat niet door mijzelf/modem/router kwam. De andere 3? keer was mijn router bagger, maar nu met een goede router heb ik daar geen enkele problemen meer mee. Dus misschien zit er bij jou, of bij de aansluiting tot Caiway wat verkeerd. Neem daarover kontakt op met Caiway zou ik zeggen. Een aangetekende brief doet wonderen bij dit soort bedrijven (UPC/Ziggo etc)
/// mijn Caiway aansluiting haalt regelmatig 22Mbit tot 23Mbit, en heel af en toe iets boven de 23Mbit. ///

Mijn caiway Ultra haalt ook regelmatig de 24Mbit/s, maar is uiterst instabiel qua ping tijden.
Tja, pingtijden boeien mij niet zo erg, maar jij hebt daar andere wensen en eisen bij waarschijnlijk, maar neem eens kontakt op met ze (zie boven)
/// Dat het gedurende piek uren minder is, is overal zo, dus dan moet je maar zorgen dat je een 1:1 SDSL of 1:1 Fibre aansluiting hebt.///

ik zou graag meer betalen voor een glasvezel van 100/100 hoor , waar kan ik die krijgen ?
Als er geen fibre bij jou in de buurt ligt wordt dat erg prijzig, ik ga er even van uit dat je dat niet kan betalen en als je het zou kunnen betalen betwijfel ik ernstig of je dat er wel voor over zou hebben. Misschien is het handiger voor je om een Hosted Server te nemen, waarbij je altijd een topverbinding hebt, en je Caiway verbinding gebruiken om vanuit daar te downloaden. Dat is goedkoper dan een 100/100 verbinding.
/// als je het dan niet haald, ligt het aan de server waarvandaan je download, want ook die bandbreedte moet je delen. ///

Tja, als laatste redmiddel om te vergoeilijken dat de snelheid sucks is roepen dat het aan de andere kant van de lijn ligt (de server) LOL
En jij denkt dat dit niet het geval is? Ik draai een server thuis (via Caiway aansluiting) en als jij denkt dat jij daar 24Mbit van kan downloaden, en gaan klagen bij Caiway als je de volle downloadsnelheid niet redt, dan heb je het dus nog niet helemaal begrepen wat het punt is wat ik hier probeer te maken. Dan kan ik het je niet kwalijk nemen dat je zo loopt te mopperen op Caiway.
/// Kortom, ik zie het punt niet in dat geklaag over de bandbreedte en snelheid. ///

dat kan zijn , wij (de niet zo 'wij betalen wel en verwachten niks' types) zien dat punt wel.
Dus ik ben dan maar een [wij betalen wel en verwachten niks] type? Nee dat is niet zo, ik verwacht ook dat ik krijg wat ik betaal, maar ben dan ook wel nog redelijk, dat als het niet 100% is, ik kan begrijpen dat het aan andere zaken kan liggen dan alleen Caiway. (een gevleugelde uitspraak hierin is: Zoek de schuld ook eens bij jezelf in plaats van alleen maar buiten jezelf) Hiermee geef ik niet aan dat het niet halen van je snelheid aan jou ligt, maar het zou kunnen dat je apparatuur hebt dat niet helemaal lekker werkt of dat het aan de infrastructuur van Caiway ligt in jou buurt en dat het dus niet automatisch bij alle Caiway gebruikers slecht is.
/// Klagen de mensen ook zo over de files over de nederlandse wegen? Ja natuurlijk doen ze dat, maar daar berusten we verder in ///

Zijn appels en peren hetzelfde, nee !!!! LOL
Toch niet helemaal appels en peren. Ik betaal wegenbelasting en verwacht altijd overal te kunnen komen met mijn auto binnen de verwachtte tijden. De bandbreedte van de nederlandse wegen is echter niet toereikend om dat voor iedereen voor elkaar te krijgen. Er lijkt wel sprake te zijn van overboeking (meer auto's in NL dan de wegen aankunnen). Mijn pingtijden (de tijden dat ik er over doe om van a naar b te komen verschillen nogal.
Je hebt gelijk, appels met peren vergelijken, maar feit blijft: Je kan voor het geld wat je betaald niet verwachten dat je top of the bill krijgt. Dan moet je naar de zakelijke aanbieders gaan die SDSL lijnen leveren met 1:1 overboeking. Maar daar heb je nog niet op gezocht, anders zou je dat al hebben, want je gaf aan dat geld er voor over te hebben.
Om een kort verhaal nog langer te maken :-) het is en blijft dezelfde eeuwig durende discussie , uiteindelijk gaat Caiway het onderspit delven als de kabel markt opengebroken gaat worden.
Daar zou je gelijk in kunnen hebben, al hoop ik het niet, want ik ben een tevreden gebruiker...
Ik heb het idee dat de capaciteit van caiway gewoon te wensen overlaat op dit moment, ook het tv beeld/audio signaal is vaak verstoord en dan bedoel ik dat de mpeg2 codering artifacten vertoont en geluid wegvalt (waarschijnlik is de decoderings hardware van caiway verouderd en aan vervanging toe).
Dat zou kunnen, alleen valt bij mij het beeld soms een seconde weg terwijl het geluid door blijft gaan. Verder absoluut geen klachten verder. Telefonie ook via Caiway en daar ben ik zeer tevreden over. Nooit problemen.
<sarcasme mode>oja ik moet zeggen dat de facturatie afdeling van Caiway uitermate goed werkt </sarcasme mode>)

DISCLAIMER:
de hierboven geschreven tekst bevat geenszins bedoelde teksten met het doel Caiway te flamen. Deze post valt dan ook onder het kopje normale discussie.
Mooi toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omg,wat een discussies.Ik geef even een voorbeeld:
Vanmorgen om 9 uur gooide ik Newsleecher aan en haalde 2,76 Mbit.
Ging ik kijken na ruim een uur,pats ruim van de snelheid gewoon verdwenen.
Dit heeft totaal niks te maken waar vandaan je download of waar de server uithangt,dit heeft te maken met capiciteit problemen.Zoals ik al aangaf voorheen was de snelheid beter en stabieler.
Ze hebben daar in Naaldwijk gewoon een probleem alleen ze doen er geen ruk aan.
En als ik een medewerker bel,en hierover begin dan begin hij te zeiken we lopen alles even na,staat je firewall aan,staat dit aangevinkt of uitgevinkt,staat je modem in de meterkast of weet ik veel wat voor onzin.
Daar hebben ze helemaal geen bal verstand van,Caiway plukt die gasten uit de C-1000 en stel de vraag aan hun van"kan jij achter een telefoon hangen bij ons achter de helpdesk,nou kom dan maar mee je bent aangenomen".Vreselijk er is er geen 1 die een beetje op de hoogte is en een beetje verstand heeft van internet.

Maar ik klaag nooit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:42:
Omg,wat een discussies.Ik geef even een voorbeeld:
Vanmorgen om 9 uur gooide ik Newsleecher aan en haalde 2,76 Mbit.
Ging ik kijken na ruim een uur,pats ruim van de snelheid gewoon verdwenen.
Dit heeft totaal niks te maken waar vandaan je download of waar de server uithangt,dit heeft te maken met capiciteit problemen.Zoals ik al aangaf voorheen was de snelheid beter en stabieler.
Ze hebben daar in Naaldwijk gewoon een probleem alleen ze doen er geen ruk aan.
En als ik een medewerker bel,en hierover begin dan begin hij te zeiken we lopen alles even na,staat je firewall aan,staat dit aangevinkt of uitgevinkt,staat je modem in de meterkast of weet ik veel wat voor onzin.
Daar hebben ze helemaal geen bal verstand van,Caiway plukt die gasten uit de C-1000 en stel de vraag aan hun van"kan jij achter een telefoon hangen bij ons achter de helpdesk,nou kom dan maar mee je bent aangenomen".Vreselijk er is er geen 1 die een beetje op de hoogte is en een beetje verstand heeft van internet.

Maar ik klaag nooit >:)
Het grote probleem, met Caiway in dit geval, en met elke andere organisatie die zo is ingericht qua support, is dat je met bellen gewoon geen ene ruk bereikt. Je krijgt altijd de 1e lijn aan de telefoon die alleen maar braaf hun scriptje afwerken, anders krijgen ze op hun donder omdat ze niet genoeg call's afwerken. Dat kan je die sukkels achter de telefoon niet kwalijk nemen, maar alleen het management. Daar dring je via de telefoon nooit toe door, dus bellen is bij voorbaat kansloos. Echter je zal toch echt wel enkele keren gebeld moeten hebben voor je een aangetekende brief moet gaan versturen voor je echte aandacht krijgt. Vermeld in die brief vooral dat je ze aansprakelijk gaat stellen voor geleden schade (je krijgt niet wat je wilt, dus je hebt het waarschijnlijk ergens voor nodig, dus dat moet je kenbaar maken, inclusief de schade), en schade is in dit geval bijvoorbeeld het thuisblijven voor de monteur die in totaal 4 keer is langsgeweest en de problemen zijn nog niet opgelost (je hebt dus verlof uren moeten opnemen bijvoorbeeld). Dan pas gaan de belletjes bij de juiste personen rinkelen en is er opeens wel een betere/andere oplossing mogelijk.

Jammer dat het zo werkt, maar het is niet anders. Ik denk dat dit nooit zal veranderen, dus we kunnen schoppen, schreeuwen en joelen wat we willen, geld regeert.

If you pay peanuts, you get monkeys...

Mijn zus heeft zware problemen met haar Internet verbinding, telefonie en tv beeld bij UPC, ze zijn al 5 keer langsgeweest, mijn zus moest daar elke keer voor thuis blijven en het probleem bestaat nog steeds. Ze heeft uiteindelijk een aangetekende brief geschreven in uitermate overdreven juristen taal en opeens werd ze opgebeld met de vraag wanneer er iemand langs kon komen om het geheel door te spreken, de straat gaat opengebroken worden omdat er wel eens een probleem in de kabel in de straat kan zitten etc... Mijn zus studeert rechten, dat is ook wel handig dan.

You get my point?

Ik zal haar eens vragen om die brief als voorbeeld, dan zet ik die zonder de exacte data hier wel bij als sjabloon voor velen onder ons die ook problemen hebben...

Dus als je echte problemen hebt, zoals enkelen hier in dit topic: Minimaal een keer of vijf bellen, vragen met wie je gesproken hebt, tijden opschrijven wanneer je gebeld hebt en met wie, uiteindelijk al deze zaken inclusief een zakelijke probleemomschrijving in een aangetekende brief naar de leverancier. Je moet ze namelijk wel de kans geven een probleem op te lossen, daarom zeg ik dan ook een keer of 4 a 5 bellen en vriendelijk blijven. Mensen die schreeuwen, asociaal en hufterig gedrag aan de telefoon vertonen, worden zonder pardon op de 'te vergeten' of 'later te behandelen' stapel gelegd en bereiken een stuk minder.

Ik hoop van harte dat jullie problemen uiteindelijk opgelost worden, maar met alleen mopperen hier en alleen bellen met hun helpdesk kom je er helaas niet mee met dit soort bedrijven. Wat dat betreft zijn ze allemaal 1 pot nat.

Echter als geheel Caiway slecht zou zijn...

Dan zou ik niet thuis kunnen werken, want dat accepteerd mijn werkgever echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Het wordt echt tijd dat ze wat gaan doen. Ik haal op dit moment 230 kb/s met Ultra abonnement. Dat het wat drukker is dan normaal OK, maar dat surfen zelfs niet kan gaat mij gewoon te ver. Morgen maar eens contact opnemen met Caiway .. en mijn hoop is gevestigd op de nieuwe modems ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultra loopt zeker nu al voor zeker weken niet.
Download is traag en ben ook geen tevreden mens over het surfen.
Nog meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Heb hier sinds donderdag al de nieuwe snelheid, en het is lekker stabiel. Al meer mensen bij wie de snelheid verhoogd is?

Ik heb premium, en voor de snelheidsverhoging haalde ik mijn maximale download snelheid net niet. Nu, na verhoging van de upload snelheid is de download snelheid toch ook iets hoger geworden.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/402985619.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/402984960.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zou speedtest ook niet echt als test gebruiken, pak dan een multi-downloader en kijk hoever je dan komt. (desnoods de bin op speedtest.bbned.nl).

Zoals dit :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wuvsFs79LctdCiJRRo1QnsPz/full.jpg

Nu nog maandje of 2 wachten :)

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 02-02-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Downloads komen binnen met gemiddeld 1,03MB/sec
Uploaden naar mijn webspace bij een hostingprovider gaat met 130 - 140 KB/s
Het is eigenlijk wel zeker dat mijn snelheid verhoogd is. De upload snelheid was namelijk altijd veel lager. (60-70KB/s)

De snelheden die ik nu haal voldoen echt aan de bij Premium opgegeven waarden # Downstream 8192 kbit/s
# Upstream 1024 kbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dan heb je inderdaad pittige upload, dezelfde snelheid haal ik. dacht dat er 1 april dat hoogste abbonnement zelfs naar 3mbit upload zou gaan, benieuwt wat je daarmee kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over welke snelheidsverhoging hebben jullie het?
Lijkt me sterk dat hun daar nu meekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://www.caiway.nl/site...nternetabonnementenin2009

De wijzigingen per 1 januari. Alle abbo's muv de nieuwe ultra zouden vanaf 1 januari (gefaseerd neem ik aan) verhoogt/aangepast worden. Daar heeft P!m het over :) Ik had het over de Ultra versie, die pas per 1 april beschikbaar is (en de upload naar 4mbit gaat ipv 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
SinergyX schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:33:
http://www.caiway.nl/site...nternetabonnementenin2009

De wijzigingen per 1 januari. Alle abbo's muv de nieuwe ultra zouden vanaf 1 januari (gefaseerd neem ik aan) verhoogt/aangepast worden. Daar heeft P!m het over :) Ik had het over de Ultra versie, die pas per 1 april beschikbaar is (en de upload naar 4mbit gaat ipv 3).
En die snelheidsverhoging van Ultra gaat pas in nadat je de nieuwe modem hebt aangevraagd via http://www.mijncaiway.nl (Deze aanvraag mogelijkheid wordt pas NA 1 april geboden en niet eerder)

Ik verwacht nog steeds dat het snelste en tevens duurste ULTRA abbonement de 32Mbits/s DOWN en 4Mbits UP LOAD gaat hebben.(wellicht minus die 10% overhead) snelheden vergelijkbaar met het lagere PREMIUM abbonement zijn mijnsinziens niet acceptabel. (Eigenlijk zouden providers indien ze zo nodig gegarandeerde snelheden willen adverteren er ook bij moeten zetten hoeveel procent van de tijd op een dag de snelheid gemiddeld niet de geadverteerde snelheid haalt (snap je hem nog :-) )

Ondertussen al bekend welk modem het gaat worden ?

PS. heb de laatste weken wel dat 's morgens de kabelmodem even offline gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee welk modem we krijgen met het Ultra abo.
Laten we hopen Docsis 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd probleem hier. Ik heb op het moment een super abbo van Caiway. Als newsserver gebruik ik XsNews. Met downloaden haal ik een gemiddelde snelheid van 2100, alleen het vreemde is dat na een paar minuten alle threats teruglopen en alles uiteindelijk op 0 staat en er dus helemaal niets meer gedownload wordt.

Wanneer ik het GrabIt afsluit en weer opstart begint hij gewoon weer op volledige snelheid te downen, maar na enkele minuten het zelfde probleem als voorheen. Ik heb al andere newsreaders geprobeerd, want ik dacht dat het daar misschien aan zou kunnen liggen, maar blijkbaar is dit niet het geval.

Zijn er meer mensen met dit probleem of heeft iemand hier een oplossing voor?

thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de mensen hier een beetje tevreden met hun snelheidsverhoging?
Lijkt wel dat ik met Ultra een snelheidsverlaging heb gehad.
Ach tis al weken feest met Ultra,maar baal best wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:34:
Zijn de mensen hier een beetje tevreden met hun snelheidsverhoging?
Lijkt wel dat ik met Ultra een snelheidsverlaging heb gehad.
Ach tis al weken feest met Ultra,maar baal best wel :?
Was het niet zo dat Ultra abo's pas na 1 april extra snelheid zouden krijgen na ander modem?
1) is het al 1 april geweest?
2) heb jij al een ander modem?
Als het structureel nu langzamer is, dan zou ik daar als de donder over gaan klagen, maar ik zou nog maar even niet zeuren over de nog niet gekregen snelheid verhoging.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 17:46

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

c70070540 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:43:
[...]

Was het niet zo dat Ultra abo's pas na 1 april extra snelheid zouden krijgen na ander modem?
Als het structureel nu langzamer is, dan zou ik daar als de donder over gaan klagen, maar ik zou nog maar even niet zeuren over de nog niet gekregen snelheid verhoging.........
Ik dacht dat er in de brief stond dat Ultra-abonnees automatisch teruggezet werden naar Super en dat je je daarna vanaf 1 april alsnog kon opgeven voor de nieuwe Ultra met 32/4-snelheden. Waarschijnlijk vanwege het prijsverschil. Kan het zijn dat je momenteel dus 16/2 als snelheden hebt (en de bijbehorende lagere prijs)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:43:
[...]

Wat zeuren?Mn neus weet ook wel dat ik pas in April een andere modem krijg en 32/4.
Gaat om het feit dat het gewoon erg slecht loopt,het is gewoon niet goed.
En telefoneren naar die C-1000 medewerkers heb totaal geen zin |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:56:
[...]

Wat zeuren?Mn neus weet ook wel dat ik pas in April een andere modem krijg en 32/4.
Gaat om het feit dat het gewoon erg slecht loopt,het is gewoon niet goed.
En telefoneren naar die C-1000 medewerkers heb totaal geen zin |:(
Alsof hier lopen klagen wel wat oplost?

Volgens mij lost dit minder op dan klagen waar je moet klagen. En ik heb al eerder aangegven, bellen, minimaal een keer of vijf en dan aangetekende brieven gaan versturen en ze in gebreke stellen en een of meerdere maanden gratis als genoegdoening eisen. Dat lijkt, helaas, de enige taal te zijn die tegenwoordig elke provider lijkt te verstaan. Dus zit er niets anders op dan die weg te bewandelen als je het opgelost wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ERIKvanPAASSEN schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:55:
[...]

Ik dacht dat er in de brief stond dat Ultra-abonnees automatisch teruggezet werden naar Super en dat je je daarna vanaf 1 april alsnog kon opgeven voor de nieuwe Ultra met 32/4-snelheden. Waarschijnlijk vanwege het prijsverschil. Kan het zijn dat je momenteel dus 16/2 als snelheden hebt (en de bijbehorende lagere prijs)?
Was mijn gedachte ook, al was ik eergister nog vrolijk met 2,7mb/s aan het downloaden. (of ze hebben nog wat uitloop met aanpassen). Dus maar even mailtje gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belachelijk verdomme die snelheid weer met Ultra.
39 Euro ,wat een onstabiele verbinding heb ik zeg.
730 kb/s nu voor Ultra het is schandalig!
Vrijdag ervoor gebeld naar Caiway,nee begon hij weer over modem in de meterkast,firewall Crap,heb zo die telefoon erop gekwakt.Wat een lui daar zeg,probleem ligt bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

@TheSixt: Hoe frustrerend het ook is, dit lost je problemen dus niet op. Schrijf een aangetekende brief, stel ze in gebreke, geef aan dat je al x-keer de helpdesk gebeld hebt (wat je dus ook gedaan moet hebben zonder ze hoorn er op te gooien, met stroop vang je meer dan met azijn) en dat je ze aansprakelijk gaat stellen voor geleden schade. Dan kom je ergens... Helaas, is het zo, dat je alleen op die manier nog maar je gelijk kan halen in deze wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Je kan toch 6 weken na het probleem (als het nog niet opgelost is) toch kosteloos opzeggen, doormiddel van wat de poster hierboven heeft geschreven.

Ik ben ook weggegaan na 13 jaar (ja een van de eerste met z'n demos 3.05 modem)
Ze zijn gewoon te duur geworden voor wat je er terug krijgt.
en voip schijnt zeer bagger te zijn (van horen zeggen)

[ Voor 40% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 09-02-2009 11:16 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voip werkt hier eigelijk zonder problemen, ik gebruik aparte C450 siemens set, mogelijk dat het daar aan ligt.

Had van het weekend 1 dipje, achteraf bleek dat aan een splitter te liggen. In mijn situatie blijft het bij voorbaat beter dan welke alternatief dan ook (naja, enkel adsl), omdat ik bij adsl simpelweg te ver van centrale woon om een redelijke snelheid te halen (1700m, net 11mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 22:20:
@TheSixt: Hoe frustrerend het ook is, dit lost je problemen dus niet op. Schrijf een aangetekende brief, stel ze in gebreke, geef aan dat je al x-keer de helpdesk gebeld hebt (wat je dus ook gedaan moet hebben zonder ze hoorn er op te gooien, met stroop vang je meer dan met azijn) en dat je ze aansprakelijk gaat stellen voor geleden schade. Dan kom je ergens... Helaas, is het zo, dat je alleen op die manier nog maar je gelijk kan halen in deze wereld...
Ja je heb zeker gelijk.
Maar wat ik me afvraag of er meer mensen dit zelfde probleem hebben met Ultra?
Mn neefje iets verderop heeft deze ellende ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:38:
[...]

Ja je heb zeker gelijk.
Maar wat ik me afvraag of er meer mensen dit zelfde probleem hebben met Ultra?
Mn neefje iets verderop heeft deze ellende ook.
Ik heb ook Ultra, en de laatste paar dagen is de snelheid iets minder. Maar dat kan verklaard worden doordat ze druk bezig zijn allerlei wijzigingen qua snelheid door te voeren. Dat kan impact hebben. Dat zag je vorig jaar met de snelheidsverhoging ook.

Echter, ik heb er geen last van omdat ik niet dagelijks met een metertje zit te kijken of ik mijn snelheid wel of niet haal. Ik heb Ultra omdat als ik wat wil downloaden van MSDN, ik dat dan snel binnen kan hebben. En als het een keer niet snel gaat, kan ik niet achterhalen of het door de drukte bij Microsoft komt of dat het aan Caiway of ergens anders aan ligt.

De verbinding is verder qua uitvallen, een prima verbinding. De verbinding ben ik nooit kwijt, en dat is voor mij belangrijker. En zolang mijn werkgever 30 euro ex BTW betaald, dan zeur ik verder niet. Misschien zou ik dat wel moeten doen, maar ik stoor me er niet aan.

Misschien moeten we via hier een actie starten om het een en ander gestructureerd in kaart te brengen en gezamelijk actie ondernemen, dat maakt meer indruk normaal gesproken. Maar ik ga het niet regelen, daar heb ik de tijd niet voor, ik wil me er wel bij aansluiten om een vuist te kunnen maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Gé Brander op 09-02-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jou snelheid is de laatste paar dagen wat minder,maar hierzo is de snelheid enkele weken een stuk minder.
Ik ben echt de helft van mijn download gewoon kwijt.
2,75 mb/sec heb in het verleden altijd standaard gehaald,haal nu soms snelheden ver onder de 1mb/sec.
Als je dat groene balkje van Newsleecher opschuift dan kan je zien hoe onstabiel de snelheid is.
Enig Zwitsers gebergte is hier jaloers op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:17
Ik moet wel lachen om Caiway.In loenen aan de vecht kunnen ze tot op heden nog steeds niet hoger aanbieden dan 8 mbit downstream,dus voor die mensen gaat de snelheidsverhoging weer niet door,wel een prijsverhoging en een nog onstabieler netwerk vanwege bandbreedte te kort.ze zijn nog te broerd om een glasvezelkabel vanuit uithoorn naar de gemeente Loenen aan te leggen.Beetje adsl abbo is nog goedkoper en stabieler dan caiway on Loenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen dat ballenbedrijf weer bellen en laat met spoed een monteur komen.
39,95 Euro voor bagger,gvd ben des duivels,en het loopt nog rotter dan voorheen :(
Niets loopt soepel meer kan GVD geen eens een filmpje afspelen of wat dan ook op Gametrailers,dan loopt die buffer niet eens op.En dan het surfen,das helemaal traag als stront!!
Groeten uit Den-Haag.
Ik heb nog nooit zo k@t provider gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vincedd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:21:
Ik moet wel lachen om Caiway.In loenen aan de vecht kunnen ze tot op heden nog steeds niet hoger aanbieden dan 8 mbit downstream,dus voor die mensen gaat de snelheidsverhoging weer niet door,wel een prijsverhoging en een nog onstabieler netwerk vanwege bandbreedte te kort.ze zijn nog te broerd om een glasvezelkabel vanuit uithoorn naar de gemeente Loenen aan te leggen.Beetje adsl abbo is nog goedkoper en stabieler dan caiway on Loenen.
Dat heeft Caiway weinig mee te maken hoor. Zover ik weet zit er bij jullie ook een stichting tussen (utrecht toch?) die eigenaar is van het kabelnetwerk. Caiway mag alleen over hun netwerk leveren, maar verder niet. Precies hetzelfde is hier in Gouda met Rekam, je betaald hier alles dubbelop :+

edit, inderdaad, stichting CAI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
SinergyX schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:33:
[...]

Dat heeft Caiway weinig mee te maken hoor. Zover ik weet zit er bij jullie ook een stichting tussen (utrecht toch?) die eigenaar is van het kabelnetwerk. Caiway mag alleen over hun netwerk leveren, maar verder niet. Precies hetzelfde is hier in Gouda met Rekam, je betaald hier alles dubbelop :+

edit, inderdaad, stichting CAI.
Klopt stichting Cai Loenen(heb zelf in het bestuur gezeten).Maar Caiway wil alleen maar stralen naar de kerktoren in Loenen (dat was 5 jaar geleden)en dat gaat niet ivm een monument beschadiging die de glasvezel naar boven zou aanrichten.Maar ze doen ook geen moeite om verder wat te doen voor de klanten daar,dus prijzen zichzelf steeds verder uit de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een medewerker van Caiway moet geloven dan wordt het Docsis 3.0 platvorm.
We wachten spannend af met de Ultra snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:08:
Als ik een medewerker van Caiway moet geloven dan wordt het Docsis 3.0 platvorm.
We wachten spannend af met de Ultra snelheden.
Oh, dat zou mooi zijn. De doorgroei mogelijkheden zijn prima dan. Alleen wanneer de website van caiway aangepast wordt zodat je het ook aan kan vragen was vorige week nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
c70070540 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:47:
[...]

Oh, dat zou mooi zijn. De doorgroei mogelijkheden zijn prima dan. Alleen wanneer de website van caiway aangepast wordt zodat je het ook aan kan vragen was vorige week nog niet bekend.
ja wel dat is wel bekend hoor NA 1 april kun je het abonnement veranderen en dus de nieuwe modem aanvragen. (is er ook bekend welk merk type het docsis 3.0 modem gaat worden)

het kan trouwens 2 kanten op gaan qua modem:

1. docsis 3.0 (compatible met de concurrentie, makkelijk als het kabelnetwerk opengesteld wordt voor iedereen)
2. een andere exotische verbouwde versie, makkelijk als het kabelnetwerk opengesteld wordt en Caiway dat wil tegenwerken (net als alle andere providers UPC/ZIGGO)

Als Caiway slim is doen ze het eerste , want dan kunnen ze gelijk meeliften op de ''landelijke' infrastructuur van de concurrent' in de toekomst.

INFO: http://tweakers.net/nieuw...ntie-op-kabel-zorgen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
MeTheOne2008 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 07:27:
[...]
Als Caiway slim is doen ze het eerste , want dan kunnen ze gelijk meeliften op de ''landelijke' infrastructuur van de concurrent' in de toekomst.

INFO: http://tweakers.net/nieuw...ntie-op-kabel-zorgen.html
Dat is voorlopig alleen voor toepassing voor analoge tv,er is nog niet over andere diensten gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat het nieuwe platvorm goede verbeteringen geeft.
Ultra nu is nog steeds kwakkeld,helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens aan Caiway veranderd hun site....Haha en ze hadden het eerst over vanaf 1 April.

* Het Basis abonnement komt te vervallen per 1 januari 2009. In het eerste kwartaal worden alle Basis abonnementen gewijzigd in het Standaard abonnement.
** Halverwege 2009 kunnen abonnees die gebruik willen maken van het nieuwe Ultra abonnement, via Mijn CAIWAY kiezen voor een (gratis) nieuw modem. Heeft u ook telefonie van CAIWAY? Dan houdt u naast het nieuwe modem uw oude modem in gebruik voor telefonie. Abonnees die geen gebruik willen maken van het nieuwe Ultra abonnement, hoeven niets te doen. Het abonnement wordt dan zonder extra kosten gewijzigd in Super.

Nu is het weer halverwege,ga er maar vanuit dat het 2010 wordt.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas,Ultra klanten kunnen pas vanaf 1 Juli gebruik maken van de hogere snelheden.
Dan pas krijgen we een andere modem.
Ik kreeg net een mail hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ach weinig last van eigelijk :) Betaal nog hetzelfde, haal nog dezelfde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:20:
Ach weinig last van eigelijk :) Betaal nog hetzelfde, haal nog dezelfde snelheid.
En wat haal jij voor snelheden?
Hier is het niet goed,mja dat is al maanden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Geachte heer, mevrouw,
Er zijn steeds meer ontwikkelingen op het gebied van internet. Hiervoor heeft u in het algemeen meer bandbreedte nodig. Daarom hebben we het ‘nieuwe’ Ultra internetabonnement geïntroduceerd. Hiermee bieden we u een exclusief abonnement met een zeer hoge snelheid, die elders niet tegen deze prijs te krijgen is. U maakt dan namelijk gebruik van een down- en uploadsnelheid van 32696/4096 kbit/s voor slechts € 49,90 per maand.
Eind vorig jaar hebben wij u geïnformeerd dat u vanaf 1 april 2009 gebruik kunt maken van het ‘nieuwe’ Ultra internetabonnement van Caiway. Helaas moet u nog iets langer geduld hebben.
Om de hogere snelheid te realiseren is een ander modem noodzakelijk. Het heeft wat langer geduurd dan wij dachten, totdat dit modem beschikbaar is. Groot voordeel is wel dat we binnenkort een modem kunnen leveren waar zowel internet als telefonie op mogelijk is. We zijn nu bezig met het technisch onderzoek en testen van deze modems. We verwachten dit onderzoek in juni af te ronden en daarna kunnen we de nieuwe modems in juli gaan leveren.

Vanaf 1 juni kunt u het nieuwe modem al aanvragen via Mijn Caiway. Wilt u geen gebruik maken van dit nieuwe Ultra-abonnement? Dan hoeft u niets te doen. Uw huidige abonnement wordt dan vanaf 1 juli door ons omgezet in het Super abonnement (€ 37,40 per maand).
Wij zullen u per e-mail op de hoogte houden op dit e-mailadres. Heeft u vragen, dan kunt u contact opnemen met onze medewerkers in de Caiway Shop of bellen met ons servicenummer 088 2249 111, uiteraard tegen lokaal tarief.
Met vriendelijke groet,
Caiway
Aart Verbree
Algemeen directeur
Wel toevallig dit mailtje na mijn klacht gisteravond via de mail over de weinige communicatie over de nieuwe snelheden... :)

Het valt mij ook op dat de omzetting van de Ultra abonnee's die geen verhoging willen, eerst hetzelfde zouden betalen, maar nu minder gaan betalen. Dat is natuurlijk wel positief, want voor het zelfde geld minder snelheid is natuurlijk niet goed.

Ook het modem waar het telefonie gebeuren in zit, in plaats van twee verschillende modems wat eerst het geval zou zijn, is positief. Dat vindt ik het wachten wel waard.

[ Voor 13% gewijzigd door Gé Brander op 05-03-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:29:
En wat haal jij voor snelheden?
Hier is het niet goed,mja dat is al maanden zo.
Had ik eerder ergens gepost:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wuvsFs79LctdCiJRRo1QnsPz/full.jpg

Dus ik ben best tevreden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

SinergyX schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:00:
[...]

Had ik eerder ergens gepost:
[afbeelding]

Dus ik ben best tevreden :P
Het is bij mij de afgelopen weken gewoon slecht. Ik haal niet meer dan 5Mbit de laatste paar keren dat ik gemeten heb, terwijl het voorheen wel gewoon goed was. Vandaar ook dat ik gisteren een mail heb gestuurd met klacht en verzoek dit op te lossen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gé Brander op 05-03-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 15:54

DYX

De laatste 1,5 - 2 week was het hier ook niet heel erg goed. Veel disconnects, maar zelfs DTV deed het gewoon niet tot amper. De laatste paar dagen lijkt alles het gewoon weer goed te doen.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In de hoop dat er een 'normale' discussie gevoerd kan worden, blijft dit topic voorlopig nog even open.

Wel zal dit topic flink in de gaten gehouden worden. Als het uitloopt op flamen richting Caiway (alweer) dan gaat dit topic op slot.