Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
Haal jij altijd deze snelheden?SinergyX schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:00:
[...]
Had ik eerder ergens gepost:
[afbeelding]
Dus ik ben best tevreden
Of knal je pc aan in de ochtend want dan haal ik dit ook.
In de avond red ik dit nooit.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als ik het me goed herinner gebruikt Caiway het Docsis system. Andere provinders gebruiken op de meeste lokaties het voor europa aangepaste EuroDocsis. De keuze hiervoor is gekomen omdat de eerste versie van EuroDocsis nog niet gestandaardiseerd was toen caiway begon met de invoer van Docsis. Zover ik weet zijn deze beide standaarden niet compatible met elkaar door het gebruik van andere frequenties.vincedd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 09:00:
[...]
het kan trouwens 2 kanten op gaan qua modem:
1. docsis 3.0 (compatible met de concurrentie, makkelijk als het kabelnetwerk opengesteld wordt voor iedereen)
2. een andere exotische verbouwde versie, makkelijk als het kabelnetwerk opengesteld wordt en Caiway dat wil tegenwerken (net als alle andere providers UPC/ZIGGO)
Pin me niet vast op deze uitspraak, maar dit is wat ik me nog kan herrineren
[ Voor 22% gewijzigd door Gé Brander op 14-03-2009 09:30 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
Ik mail vaak genoeg maar krijg weinig reactie.
Btw,snelheid hier is al maanden slecht,in de Randstad,met Ultra
Sorry voor de late reactie. Maar als je naar info at caiway dot nl mailt, dan krijg je netjes een bevestigings mail (dat duurt soms een halve dag) maar daarna wordt je netjes teruggemaild.Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 10:25:
Naar welk Email heb jij gemailt?
Ik mail vaak genoeg maar krijg weinig reactie.
Btw,snelheid hier is al maanden slecht,in de Randstad,met Ultra
Je kan de Excelsheet downloaden:
Excel 2003
Excel 2007
[ Voor 99% gewijzigd door Gé Brander op 24-03-2009 22:06 ]
Zou het kunnen dat de nieuwe modems die uitgeleverd gaan worden aan de ultra klanten al c.LINK zijn, of is dit erg onwaarschijnlijk omdat er dan Doccis en c.LINK te gelijk gebruikt moet gaan worden binnen het netwerk van Caiway?
Verwijderd
Heb er alles aangedaan gemaild,zooi laten testen echt niets helpt.
Downloaden is veelste laag voor een Ultra Abo,en betaal er 40E voor,ja eigenlijk voor wat?
Met mn huidige DSL abo was het soms beter,als deze ellende terwijl ik 1300 meter vanaf de centrale woont.
Wat is nou 1300Kb/sec,gvd terwijl je zeker dik 2500-2600Kb/sec moet halen.(2,75Mb)
Dit is gewoon 1 grote fiasco,ik heb nog nooit zo slechte provider gehad als Caiway,en zo misselijk onstabiel.
Het is een schande en ze doen er geen ruk aan.Ben dadelijk benieuwd hoe het met het nieuwe platvorm gaat,Docsis 3.0.Als daadwerkelijk dit zo blijft met een onstabiele verbinding en een vreselijke download,ben ik zo vertrokken.Valt niet op zeg in de vroege ochtend gewoon een volle snelheid,en dan in de latere uren in de avond stort het als een baal stront in.En dan niet zeggen dat het een capiciteit probleem is?
Om te janken en wel straks 10E meer betalen,voor net 8Mb meer.
BTW dit is nu al maanden zo,snap trouwens niet dat meer mensen niet klagen,kan me echt niet bedenken dat het bij hun gewoon goed is
Ik klaag in ieder geval wel, nu het sinds januari slechter is. En als je dat excel sheet hierboven gebruikt, dan kunnen we met z'n allen aantonen dat het tijdens drukke uren slecht is en andere tijden goed. Dan kunnen wij dus aantonen dat het daar aan ligt.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:56:
Tis gewoon bagger dat Ultra Caiway.
BTW dit is nu al maanden zo,snap trouwens niet dat meer mensen niet klagen,kan me echt niet bedenken dat het bij hun gewoon goed is
Field Service Engineer Mobile
Van andere mensen hoor ik verschillende verhalen, de ene persoon heeft nergens last van, de ander is de verbinding echt dramatisch (als in af en toe 100KB/s max van Eweka). Het lijkt er dus ook erg van af te hangen waar je woont.
Gisteren kreeg ik tevens een folder van Caiway binnen over DTV. Hierin werd gesuggereerd over een eventuele video on demand dienst. Er is nog niks over bekend, maar ben er toch wel geinteresserd in als het programma aanbod/prijs goed is.
Heb dan wel Premium, dat is dan wel niet zo snel als Ultra maar ik lees toch op internet regelmatig klachten van mensen over de snelheid van Premium.
Haal hier bij speedtest.net 8700kb/s down, en een testfile van speedtest.bbned.nl komt binnen met gemiddeld 1,05MB/s
Maar serieus, het is erg afhankelijk van je omgeving, kabel is veel gevoeliger voor 'vele aansluitingen actief', zit jij mischien net in een te drukke buurt.
Ja hier weer eens een reactie van de TS:SinergyX schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:41:
TheSixt, je woont gewoon in een flut buurt![]()
Maar serieus, het is erg afhankelijk van je omgeving, kabel is veel gevoeliger voor 'vele aansluitingen actief', zit jij mischien net in een te drukke buurt.
c.Link zal het denk ik niet worden:
http://tweakers.net/nieuw...d-en-download-update.html
Maar docsis 3.0 mischien wel, toruwens mijn UPLOAD van Ultra Abbo is theoretisch 2048 kbits/sec , maar praktijk is maar tot 1536 kbits/sec. Ik ben benieuwd wat de theoretische upload van 4096kbits/sec gaat worden. Ik moet zeggen dat nieuwsgroepen via eweka laatste tijd gewoon 2,75 MBytes/sec gaan.
Ik zal proberen ook het excel sheet in te vullen de volledige maand april.
En ik denk dat het aantal Ultra aansluitingen in mijn wijk nog wel meevalt. Trouwens dat zou niet mogen uitmaken, dan moet Caiway de infrastructuur gewoon uitbreiden, zodanig dat de snelheid die gesteld wordt in de advertenties ook daadwerkelijk gehaald kan worden. En als blijkt dat ik voor het meerendeel van de dag de snelheid van een premium of lager abbo heb , dan kan ik ook wel dat bedrag betalen i.p.v. het Ultra bedrag.
Maar ja die discussie gaan we nu snel aan met Caiway als dat excel sheet door iedereen ingevuld zou
worden.
Helaas werkt het niet op deze manier , zie onder:c70070540 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:05:
Helaas is het nu weer minder. Ik begin nu dezelfde gevoelens als de TS te krijgen, maar ik heb een Excel sheet gemaakt waarbij je kan bijhouden wat je ping tijden, download snelheden en upload snelheden kan bijhouden over een periode. De sheet maakt een mooie grafiek, geeft de gemiddelden aan en je kan zelf instellen wat je acceptabel vind of niet. Deze informatie (inclusief de data en tijden wanneer je gemeten hebt) kan je dan richting Caiway sturen om te laten zien dat het niet goed is. Ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben als je problemen hebt.
Je kan de Excelsheet downloaden:
Excel 2003
Excel 2007
Private storage
Private storage is enkel toegankelijk voor gebruikers met voldoende karma. Zie de Karmastore voor meer informatie
kun je die excel sheets ook linken via een ''normale'' download link
Ok, minpunt voor Tweakers dat andere geregistreerde tweakers niet eens kunnen downloaden...MeTheOne2008 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:18:
[...]
Helaas werkt het niet op deze manier , zie onder:
Private storage
Private storage is enkel toegankelijk voor gebruikers met voldoende karma. Zie de Karmastore voor meer informatie
kun je die excel sheets ook linken via een ''normale'' download link
Mail me maar naar c70070540 at hotmail dot com, dan reply ik met sheet.
Alle cai netwerken zijn in ster aangeslotenen de huisaansluiting ligt dus verder weg van de backbone.Bij dsl ligt het sterpunt in de centrale,dus dichterbij de backbone.ktkaas schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 08:27:
ja idd,, de snelheid is in de avond vreselijk instabiel, terwijl in de vroege ochtend uurtje je de volle snelheid haalt, er is mij ook ng iets anders opgevallen. laatst zag ik bij mij in de straat zo`n straatverdeelkastje open staan, en ik had die dingen ng nooit van binnen bekeken, en toen zag ik dat er 1 zwarte coax uit de grond kwam - een splitter , uit die splitter twee kabels en die aangesloten op een groot aansluitvlak met daaraan 20 groene coax aansluiting. (wat wil ik hiermee zeggen) dat er in de avond wanneer iedereen thuis tv en internet aan heeft staan er een groote kans op overboeking is bij de kastje, want al die 20 aansluiting lopen eigenlijk dus maar over 1 (wat grotere zwarte coax) kabel. er daarom is de snelheid zo instabiel
Heb je geen caiway homepage ? ;-) daar kun je hem toch ook plaatsen ?c70070540 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:07:
[...]
Ok, minpunt voor Tweakers dat andere geregistreerde tweakers niet eens kunnen downloaden...
Mail me maar naar c70070540 at hotmail dot com, dan reply ik met sheet.
(gewoon even ftp en naar : ftp://home.caiway.nl/>
inlog : user: <gebruikersnaam> password: <hetzelfde als dat van abbo>
en dan te benaderen via: http://home.caiway.nl/~<gebruikersnaam>
[ Voor 7% gewijzigd door MeTheOne2008 op 27-03-2009 16:33 ]
Sorry maar FTP is zo jaren tachtig, daar kan en wil ik niet mee overweg kunnen. Als ik dit bovenstaande doe, dan kan jij er nog niet bij zonder mijn inlognaam. Of ben ik nou helemaal gek?MeTheOne2008 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 16:32:
[...]
Heb je geen caiway homepage ? ;-) daar kun je hem toch ook plaatsen ?
(gewoon even ftp en naar : ftp://home.caiway.nl/>
inlog : user: <gebruikersnaam> password: <hetzelfde als dat van abbo>
en dan te benaderen via: http://home.caiway.nl/~<gebruikersnaam>
Mail me gewoon als je het wilt hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Gé Brander op 27-03-2009 18:08 ]
Ok, dan deze maar: http://cid-95e22840ff2900...owse.aspx/.Public?lc=1043SinergyX schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 18:18:
Eh? Je upload via ftp, wat gewoon te benaderen is met http. Zo werkt een beetje elke hosting?
Ik haat FTP... Soms lijk ik wel moppersmurf
[ Voor 9% gewijzigd door Gé Brander op 27-03-2009 19:41 ]
Nou , ja ftp jaren tachtig , zo ken ik er ook wel 1 internet zo jaren 40 LOLc70070540 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 18:07:
[...]
Sorry maar FTP is zo jaren tachtig, daar kan en wil ik niet mee overweg kunnen. Als ik dit bovenstaande doe, dan kan jij er nog niet bij zonder mijn inlognaam. Of ben ik nou helemaal gek?
Mail me gewoon als je het wilt hebben.

Verwijderd
Kan niet beter.
Oplichters 1ste klas daar in het Westland!!!!!!
[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 14-04-2009 07:24 ]
Verwijderd
Pff,kan je nagaan ik heb zelfs nog lager met Ultra.ktkaas schreef op maandag 13 april 2009 @ 17:11:
ja bij mij gaat ie ook niet meer snel
[afbeelding]
ik denk dat caiway iets raars aan het doen is, want dit slaat natuurlijk nergens. ik heb normaal bijna altijd 1500kB/s
Gewoon capiciteit problemen hebben ze.
In plaats van 10 mensen op 1 lijn te gooien doen hun er 30 ofzo,vandaar dat het voor geen meter loopt.
Als dadelijk met Docsis 3.0 ook deze ellende is ben ik zo opgepleurd.
Dit is pure oplichterij,verdomme ADSL 2 met een afstand naar centrale van 2km loopt nog sneller.
Plaatje geeft aan: 1,65Mb, en jij zegt dat je altijd 1500kb had... Ik zie het probleem niet zo erg...ktkaas schreef op maandag 13 april 2009 @ 17:11:
ja bij mij gaat ie ook niet meer snel
[afbeelding]
ik denk dat caiway iets raars aan het doen is, want dit slaat natuurlijk nergens. ik heb normaal bijna altijd 1500kB/s
Verwijderd
Ja,die speedtest site staat raar beschreven en aangegeven.
Ik moest ook 2 keer kijken.
Dus het is nog geen 200kb/sec.
Uit schaamte zet ik mijn snelheid niet neer.
Wat een TROEP!!

Kijk eens goed naar het plaatje.Er staat toch zeker 1,65 mb.Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:42:
160kb/sec geeft hij aan.
Ja,die speedtest site staat raar beschreven en aangegeven.
Ik moest ook 2 keer kijken.
Dus het is nog geen 200kb/sec.
Uit schaamte zet ik mijn snelheid niet neer.
Wat een TROEP!!

,zat zelf ff niet goed te kijken
[ Voor 4% gewijzigd door vincedd op 15-04-2009 16:07 ]
Mbit dusvincedd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:05:
Kijk eens goed naar het plaatje.Er staat toch zeker 1,65 mb.
Ik haalde btw gister gewoon 196KB/sec upload
[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 15-04-2009 16:08 ]
het is nog vroeg in de ochtend en mooi weer.Moet je het vanavond om een uurtje of 20.00 weer proberen.Denk dat het dan een stuk lager ligtktkaas schreef op zondag 19 april 2009 @ 10:58:
toen ik achter me pc zat dacht : kom laat ik eens een speedtest uitvoeren, dus ik naar speedtest.net, en krijg dit al resultaat
[afbeelding]
ik dacht van WOW zo snel is ie ng nooit geweest, nou is mijn vraag van heb ik gewoon geluk vandaag, of is er meer aan de hand bij caiway
Ik hem wel een tijdje terug last gehad van een trage verbinding, maar dat is inmiddels verleden tijd.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
Om te janken gewoon,het is schandalig dat Caiway dit produkt aan mensen leverd.
Het hoort 2,7 MB/Sec te zijn wat in het verleden altijd was.
Ze noemen het Westland toch de glazen stad, nou ik vraag me af wanneer ze dn ook eens glas in de grond gaan aanlegen, zou het plaatje wel kompleet maken, ;-)
Field Service Engineer Mobile
Verwijderd
Hee,als jij dit gemiep vind betaal jij dan mijn maandelijkse Abo kosten?Xorsist schreef op woensdag 22 april 2009 @ 20:47:
Wat een gemiep hier over snelheden zeg. Ik red over het algemeen ALTIJD tussen de 2 en 3 MB/s als ik aan het nieuws slobberen ben. De enige tijd dat ik dat niet red is als ik ouwe meuk (> 200 dagen) binnen trek of bij uitzondering 's avonds tussen 7 en 9. Niet dat ik me daar druk om maak want het hobbelt toch wel binnen. Of iets nu in 10 minuten of 15 minuten binnen hobbelt ... boeie want me comp staat toch wel aan. Andere vage protocollen (p2p anyone?) daar mag ik blij zijn als ik wat 0,5-1MB/s red, maar dat is nou niet echt een protocol dat bekend staat om zijn snelheid.
Ik betaal voor een produkt wat gewoon niet goed is.Losers hebben te veel mensen op 1 lijn gekwakt,daarom hebben veel mensen deze shit
Dat Caiway aan overboeking doet is niet meer als normaal, doet elke internet aanbieder omdat ze uitgaan van het feit dat 10% van de gebruikers 90% van het dataverkeer opslobbert. Als jij de pech hebt dat van de 20 abonne's om je heen 50% slobberaars zit dan heb je gewoon pech en heeft dat niets met caiway te maken. Als je nl. je contract leest staat daar in dat er een best effort gegeven word en dat kan betekenen dat je een tragere verbinding hebt.
Maar als jij altijd een trage verbinding hebt word het dan niet eens tijd dat je even naar je verbinding gaat kijken? Ik heb hier me modem aan een sat kabel van 1 meter hangen op een GOEIE F splitter en daar vandaan een kabel van 10 meter naar me router.
Als jij eerst 10 meter flut kabel naar je modem hebt lopen ... ja dan heb je dat gezeik (been there done that MANY times over). Hiermee wil ik niet zeggen dat JOU situatie zo is, maar het is wel het meest voorkomende probleem dat ik tegen kom.
Verwijderd
Zo staat het al een hele lange tijd.
Het heeft geen ene zak te maken hoeveel mensen tegelijke tijd sponsen vanaf de groepen,het is gewoon 1 overbelast baggerzooitje,klaar.
Geen hond hier in mn straat weet wat Newsgroepen zijn,ik ben de enige.
En als ik in de nacht met mn slaperige kop de pc aangooi,loopt het gewoon strak.
Je merkt dat het serven ook slomer gaat in de drukke uren.
En straks wel 49 Euro betalen voor deze troep,nah ik wacht het nog wel ff af!
Dat het 's avonds trager is als 's nachts of overdag dat zal ik niet ontkennen maar ik blijf erbij dat ik zelden onder de 2MB/s zak met me ultra abbo en dat in een flat waar bijna 50% van de woningen een kabelaansluiting gebruikt. Dat ik misschien geluk heb dat er weinig grootverbruikers zijn ... ach dat kan.
Ik blijf bij mijn standpunt dat ik me niet kan zien in de traagheid die jij omschrijft. Ook niet bij andere mensen waar ik ofwel het beheer doe danwel ik kom omdat ze problemen hebben. Ik heb vaak meer problemen met mensen die een ADSL lijn hebben als met de kabel (6Mbit trainen op een 20 Mbit lijn) want dan krijg je de vraag van ja maar ik heb toch een 20Mbit lijn??
Dit is iets dat ik bij caiway niet of nauwelijks tegenkom en als ik het tegenkom is het vaak te wijtten aan een brakke infrastructuur binnen de woning waardoor, na opschoning daarvan later alsnog van een hoge snelheid genoten kan worden.
Het ligt gewoon aan de wijk waarschijnlijk. Tot nu toe is bij ons het altijd zo geweest (3x meegemaakt) dat het internet bij het aansluiten (door monteur) op goede snelheid is, zowel s'ochtends als s'avonds, maar na een paar maanden zakt het toch weer in.. misschien doordat er weer zóveel (te veel) nieuwe klanten zijn oid.
Premium Downstream (8192 kbit/s down / 1024 kbit/s up)

Vooral mijn latency/ping is de laatste weken erg laag geworden.
Als het aan de brakke infrastructuur in de woningen van de klagers ligt hier, verklaar ons dan eens klip en klaar waarom we het ene moment wel de volle snelheid hebben (voor enkele uren) en vervolgens weer heel wisselend?Xorsist schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:36:
Dat we hierin van mening verschillen lijkt me duidelijk. Ik ben "pas'" 14 jaar lid bij die toko dus ik weet hoe het in al die jaren verlopen is qua snelheid, modems en dergelijken.
Dat het 's avonds trager is als 's nachts of overdag dat zal ik niet ontkennen maar ik blijf erbij dat ik zelden onder de 2MB/s zak met me ultra abbo en dat in een flat waar bijna 50% van de woningen een kabelaansluiting gebruikt. Dat ik misschien geluk heb dat er weinig grootverbruikers zijn ... ach dat kan.
Ik blijf bij mijn standpunt dat ik me niet kan zien in de traagheid die jij omschrijft. Ook niet bij andere mensen waar ik ofwel het beheer doe danwel ik kom omdat ze problemen hebben. Ik heb vaak meer problemen met mensen die een ADSL lijn hebben als met de kabel (6Mbit trainen op een 20 Mbit lijn) want dan krijg je de vraag van ja maar ik heb toch een 20Mbit lijn??
Dit is iets dat ik bij caiway niet of nauwelijks tegenkom en als ik het tegenkom is het vaak te wijtten aan een brakke infrastructuur binnen de woning waardoor, na opschoning daarvan later alsnog van een hoge snelheid genoten kan worden.
Als het daar echt aan zou liggen, dan zouden we niet de helft van de tijd wel een goede snelheid hebben en de andere helft van de tijd een slechte verbinding hebben.
Dan nog, als het wel daar aan zou liggen, dan zou het wel heel toevallig zijn dat de tijden met slechte verbindingen precies op de piek uren zijn van het gebruik van Internet. ('s avonds van 18:00uur tot rond 21:00ur)
En de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik begrijp dat er overboeking plaatsvind. Maar als ik betaal voor 24Mbit en ik krijg regelmatig maar 7Mbit, dan is er iets goed mis. Ik kan leven met op drukke tijden 15Mbit, maar 7Mbit is echt te zot voor woorden.
En een vergelijking maken met ADSL is helemaal zot, want dan moeten we allemaal binnen honderd meter van de centrale gaan wonen willen we de volle snelheid kunnen krijgen. (Ik woon ruim 6km van de centrale af. Wat zou er overblijven van de ge-adverteerde 22Mbit van ADSL?)
[ Voor 12% gewijzigd door Gé Brander op 23-04-2009 08:47 ]
Het probleem kan net als bij ADSL ook gewoon te maken hebben met een te grote afstand tot de wijkkast of een brakke kabel naar de woning. Het is helaas zo dat caiway de modems lekker dichtgetimmerd heeft zodat je niet kunt zien met welke signalen en dempingen je modem verbinding maakt. Als ik hier kijk zijn er diverse beheerpagina's in de modem waar diverse dingen te zien zijn over de connectie, maar voor zover ik weet kom je daar niet bij.
Het is niet toevallig dat de tijden van trage verbinding de piek-uren zijn, dat lijkt me niet meer als logisch omdat dan iedereen thuis komt, even wat eet en de computer aanslingert om hun ding te doen. Daarnaast is het ook best mogelijk dat deze problemen te maken hebben met het uitbreiden van de capaciteit en het vervangen van hardware om de nieuwe ultra modems "straks" te kunnen gaan gebruiken. Het lijkt mij dat caiway gewoon verder gaat in het eurodocsis verhaal en dus bezig is met de uitrol van hardware die de 3.0 standaard ondersteund.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens.Xorsist schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:53:
Ik zeg niet dat dat bij de klagers zo is, ik zeg alleen dat dat wel datgene is wat ik vaak tegen kom bij mensen waar ik kom die problemen hebben met hun internet. Ik bedoel als ik TheSixt zie die zijn kabelmodem op een halve meter heeft staan van zijn israpunt lijkt het mij dat daar niet veel fout kan zijn maar dan nog staat en valt alles met het gebruik van kwaliteits connectoren en splitters (dus NIET die brakke bouwmarkt zut).
En daar zou je als klant ook helemaal niet bij moeten willen komen... Het moet gewoon altijd in orde zijn. Ik bedoel dus niet altijd de volle snelheid, want dat is niet waar je voor betaald, maar regelmatig op 25a30% van de betaalde snelheid is gewoon niet acceptabel om wat voor reden dan ook.Het probleem kan net als bij ADSL ook gewoon te maken hebben met een te grote afstand tot de wijkkast of een brakke kabel naar de woning. Het is helaas zo dat caiway de modems lekker dichtgetimmerd heeft zodat je niet kunt zien met welke signalen en dempingen je modem verbinding maakt. Als ik hier kijk zijn er diverse beheerpagina's in de modem waar diverse dingen te zien zijn over de connectie, maar voor zover ik weet kom je daar niet bij.
Als het inderdaad te maken heeft met het uitbreiden van capaciteit en vervanging van hardware etc, dan nog zou ik daar geen last van willen hebben om 20:00 uur 's avonds. Overdag misschien ok, maar zeker niet 's avonds. En als het daar door zou komen verwacht ik minimaal communicatie daarover vanuit CaiWay. Dat is nu ook niet het geval. Dus ze schieten tekort aan alle kanten.Het is niet toevallig dat de tijden van trage verbinding de piek-uren zijn, dat lijkt me niet meer als logisch omdat dan iedereen thuis komt, even wat eet en de computer aanslingert om hun ding te doen. Daarnaast is het ook best mogelijk dat deze problemen te maken hebben met het uitbreiden van de capaciteit en het vervangen van hardware om de nieuwe ultra modems "straks" te kunnen gaan gebruiken. Het lijkt mij dat caiway gewoon verder gaat in het eurodocsis verhaal en dus bezig is met de uitrol van hardware die de 3.0 standaard ondersteund.
Waarom zou je daar niet willen komen? Dat is juist waar de informatie zit ipv bij de helpdesk die nooit maar dan ook 1 cijfer aan je doorgeeft. Elke keer als je een dip hebt, meteen melden bij caiway, heb je meer aan dan hier random te gaan lopen zeiken erover.c70070540 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:53:
En daar zou je als klant ook helemaal niet bij moeten willen komen... Het moet gewoon altijd in orde zijn. Ik bedoel dus niet altijd de volle snelheid, want dat is niet waar je voor betaald, maar regelmatig op 25a30% van de betaalde snelheid is gewoon niet acceptabel om wat voor reden dan ook.
Daarbij, bij ADSL 20mbit op _altijd_ 60% is meer een standaard dan uitzondering, toch wordt het gezien als acceptabel.
Zover ik weet heeft elk signaal over de kabel invloed op de snelheid, ook digitale TV. Je kan dan weinig internetters in de buurt hebben, maar als ze wel massaal TV gaan kijken kan het ook inzakken.
En ja het feit dat alles tegenwoordig ip gebaseerd is (ook digitale tv zij het dat dat gewoon broadcast verkeer is) zal dat allemaal van invloed zijn op de maximale doorvoer die over die koper/glas lijnen lopen van en naar naaldwijk.
Caiway over het algemeen wel goede verbinding maar nooit echt stabiele snelheid, ok snelheid kan altijd fluctueren, maar niet met meer dan 50% lijkt me. en als bijvoorbeeld de 24mbits abbo maar 50% aan snelheid biedt, dan kan je natuurlijk net zo goed een 16mbits abbo nemen, maar ik denk dat we daar dus wel uit ziijn. Laten we hopen dat het docsis 3.0 een goede en stabiele snelheid gaat opleveren.
Maar daarnaast is je snelheid afhankelijk van de zwakste schakel in je systeem. Toen ik mijn modem omgeruild heb naar het huidige EPC2203 model van scientific atlanta zodat ik de volle lijnsnelheid van 24 Mbit kon halen kwam ik nog niet verder als 16 Mbit.
Dus ik zo van WTF

De moraal van dit verhaal je snelheid is afhankelijk van :
A kwalitatief goede kabels, splitters en connectoren
B Goede geschikte hardware om die snelheid te ondersteunen
C een klein beetje geluk dat er op jou wijkkast niet 50% heavy users zit
Want vanaf Loenen aan de vecht ligt er naar jaren gepruts van dit bedrijf nog steeds geen goede backbone naar naaldwijk of aalsmeer toe ,waardoor er ruim 300 gebruikers een abbo van max. 8 Mbit kunnen nemen,en in de piekuren daalt de snelheid ook hier in de gemeente dramatisch,met meer dan de helft van de snelheid.Ik denk dat Caiway eerst eens moet investeren in goede backbone apparatuur ipv docsis 3.0 apparatuur,want die snelheid word in de piekuren nooit gehaald bij hun op het netwerk.
Ik begrijp je frustratie als "buitengebied" gebruiker maar in het "hoofdgebied" van caiway zie ik die problemen zelden. Dus dat er verschillende problemen ten grondslag liggen aan de ervaren traagheid lijkt me duidelijk.
Verwijderd
Caiway wilt meer klanten dus meer geld,maar ook meer ellende maken de klanten mee.
Ze motten meer graven in de grond en een vette glasvezel kabel desnoods door mijn keukenklapraampje leggen,en vet met 100/100 pompen.Kabel zal nooit winnen van Fiber.
Het blijft een onstabiel zooitje.
edit Kijk eens in de fiber topics rond dan zul je zien dat ook daar tussen 18-21 uur maximaal 40-60% van de snelheid gehaald word
Als je je zo stoort aan de dip die er tussen 18 en 21 uur is gewoon ELKE DAG melden ... neem van mij aan dat veranderd totaal niets aan de situatie. Het is nl. een situatie die ook voor andere providers geld en niet alleen voor caiway. Ik heb diverse collega's die dus middels andere kabel providers best dikke verbindingen hebben (20-100 Mbit) en die zien ook tussen 18 en 21 uur diezelfde problemen. RARA waar zou DAT nou door komen???
Het is gewoon een feit dat de piekuren eigenlijk wereldwijd tussen 18 en 22 uur liggen (lokale tijdzones offcourse) en er is geen provider ter wereld die voldoende capaciteit KAN hebben om dat af te vangen om de doodeenvoudige reden dat dat kostentechnisch niet verantwoord voor de bedrijfsvoering is. Dit zou natuurlijk prima gaan als we breedband weer gaan definiëeren als zijnde maximaal 2 Mbit/s, dan zou het wellicht mogelijk zijn. Maar met snelheden van 20-100 Mbit kun je dat echt vergeten.
[ Voor 5% gewijzigd door Xorsist op 23-04-2009 18:21 ]
Verwijderd
Mijn tijden zijn niet van 18.00 toot 22.00 bagger,maar de ellende begint vaak genoeg in de ochtend tot ruim in de avond.Mn neefje verderop heeft precies het zelfde probleem.
Zelfs met 16 draadjes via NL,is het krap aan.
Wat is nou net 1MB/sec,terwijl ik een 24MB lijn heb.
Als het nou rond de 2MB-2,5MB/sec pompt hoor je me niet klagen.
Als je Caiway belt,dan krijg je een medewerker aan de lijn die geen eens weet wat een modem is,laat staan uitleg.
Punt klaar voor 40 Euro wil ik gewoon een stabiele lijn,en geen gammel zooitje.
Je hebt een 24Mbit lijn, geen 24MB lijn.Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:03:
Vriend van me woont in Valkenswaard in het drukke centrum via OBN,en haalt gewoon vet altijd 11,6MB/Sec
Mijn tijden zijn niet van 18.00 toot 22.00 bagger,maar de ellende begint vaak genoeg in de ochtend tot ruim in de avond.Mn neefje verderop heeft precies het zelfde probleem.
Zelfs met 16 draadjes via NL,is het krap aan.
Wat is nou net 1MB/sec,terwijl ik een 24MB lijn heb.
Als het nou rond de 2MB-2,5MB/sec pompt hoor je me niet klagen.
Als je Caiway belt,dan krijg je een medewerker aan de lijn die geen eens weet wat een modem is,laat staan uitleg.
Punt klaar voor 40 Euro wil ik gewoon een stabiele lijn,en geen gammel zooitje.
Waar je wel problemen mee dient te hebben is de 7Mbit-15Mbit die te regelmatig voorkomt met een 24Mbit abonnement. Daarvoor dien je dus te klagen bij Caiway, zo vaak als het maar kan. Elke dag een mail sturen of nog beter, bellen.
In mijn beleving is Caiway een hele tijd goed bezig geweest, tot aan begin dit jaar. Sindsdien is het een stuk minder.
Verwijderd
Vertel mij nou een waarom het voorheen wel heel goed was,en nu brak weinig is.
Als je nou 10 mensen meer op een wijkkast aansluit,en niemand pompt alleen serven,dan ga je al wat traagheid merken.Het heeft nix te maken met piepuren crap.Overbelastig teveel gezinnen op een wijkkast.
Dat de helpdesk niet echt tweaker vriendlijk is dat weet ik. Daarom heb ik ook lang geleden al notities in mijn profiel daar laten maken dat ik geen NOOB ben. Dit was in de tijd dat het bedrijf waar ik voor werkte reseller voor caiway was. Hierdoor is mijn contact met de helpdesk 10000% gemakkelijker als de gemiddelde consumer.
Omschrijf een stabiele lijn ? Valt je verbinding elke 10 minuten weg? Elk uur? Elke dag? Nee ? dan heb je een stabiele lijn. Wat jij wilt is ALTIJD de MAXIMALE snelheid halen en dat gaat je gewoon niet lukken want lees je contract maar na daar staat dat je recht hebt op een BEST EFFORT. Dit komt overeen met een overboeking van 20+ op een DSL lijn.
Wat dat aangaat zijn DSL users nog harder genaait als wij. Zij gaan er klakkeloos mee accoord dat een 20Mbit lijn maar op 6-12Mbit draait gewoon omdat de afstand tot de centrale te hoog is om 20Mbit te kunnen gebruiken.
Als je het allemaal zo goed weet, dan hoef ik je ook niet te verbeteren...Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:17:
Je hoef niet mij te verbeteren over lijn eigenschappen,weet heus wel waar ik over praat.
Vertel mij nou een waarom het voorheen wel heel goed was,en nu brak weinig is.
Als je nou 10 mensen meer op een wijkkast aansluit,en niemand pompt alleen serven,dan ga je al wat traagheid merken.Het heeft nix te maken met piepuren crap.Overbelastig teveel gezinnen op een wijkkast.
Het heeft juist wel met piekuren te maken. Tijdens die uren zijn er teveel mensen bezig met het internet, waardoor jou snelheid ook minder is.
Verwijderd
Zo te lezen is dat een heel ander verhaal en normaal gezien van geen ene user last zult hebben.
Eigen lijn idee dus,even aanzien waar ze nu mee aankomen:)
Ik heb zelf in het bestuur van cai loenen gezeten,dus ken de situatie.Maar caywai doet niet echt veel voor zijn klanten in het buitengebied.Ik ben zelf ook inmiddels al een tijdje uit Loenen weg,maar weet dat nog steeds het spul bij het kampje binnenkomt en nog steeds een drama is via andere mensen.Heb zelfs caiway nog in de lokale kranten geholpen met een handtekeningenaktie, toen ze niet wilde verklappen dat hun com-controller er om de 10 minuten uit klapte.Maar daar hebben we in de hele gemeente toch 2 maandjes abbo voor teruggehad.Xorsist schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:33:
Ik weet toevallig waar de backbone in Loenen binnenkwam (heb in de begintijd van caiway in Loenen het lokale bejaardentehuis als klant gehad) en dat het daar niet lekker draai(de)t vind ik dus absoluut niet vreemd
. Of dit inmiddels verbeterd/veranderd is durf ik niet te zeggen daar ik al 6 jaar weg ben bij die toko.
Ik begrijp je frustratie als "buitengebied" gebruiker maar in het "hoofdgebied" van caiway zie ik die problemen zelden. Dus dat er verschillende problemen ten grondslag liggen aan de ervaren traagheid lijkt me duidelijk.
Wellicht dat je gedurende korte tijd OOK in piekurem volle bak trekt met docsis 3 maar dat zal van korte duur zijn want ja ... powerusers ... de meest simpele redenering is dan gooi je je "belangrijke newsbin leech" 's nachts maar aan dan heeft niemand er last van en trek je WEL je max speed.
Want je maakt mij niet wijs dat je met een 24Mbit verbinding NIET op een NORMALE manier kunt surfen tijdens de piekuren. Ik en alle mensen in mijn beheer kunnen dat zonder problemen dus als JIJ dat niet kunt dan kom ik weer terug op de bekabeling
Ik haal gewoon de volle snelheid rond half 9 hoor

En een half uur later

@Vincedd
Inderdaad het kampje verhaal, is dat nog steeds zo joh? Dan begrijp ik voor 500% de frustratie die daar ligt want zelfs in den beginnen was het daar al een grote hel. Zelfs het kampje had in den beginnen behoorlijke problemen met de internet verbinding laat staan de rest van het dorp.
[ Voor 13% gewijzigd door Xorsist op 23-04-2009 21:13 ]
Verwijderd
Ik haal dit dus nu gewoon niet.
Heb je iets veranderd?Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:22:
Hee vriend waarom was het voorheen wel erg goed?
Zo niet? Dan is het stuk. Zal denk ik je router wel zijn want die geeft je niet je maximale snelheid
[ Voor 80% gewijzigd door Xorsist op 23-04-2009 22:00 ]
En hoe doet ie het op zondagavond om een uurtje of 20.00?Local Host schreef op zondag 03 mei 2009 @ 10:11:
Ik zou nog even een update geven zodra mijn lijn opgeleverd zou zijn
[afbeelding]
Niet slecht voor een zondagmorgen
vincedd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:46:
[...]
En hoe doet ie het op zondagavond om een uurtje of 20.00?

Niet slecht toch ?
Wat voor router heb je achter de modem hangen dan ?Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 19:55:
Hier is mijn mijn upload met Ultra zelfs iets hoger dan de download via speedtest.
Stelletje oplichters,BAH
Ik heb persoonlijk geen hoge pet op van sitecom, zeker niet als er ECHT werk verzet moet worden zoals met een 24Mbit verbinding het geval is (en weer zie mijn betoog over me WRT en me WL500 eerder in deze tread). Nu zullen er best modellen zijn die dit moeiteloos kunnen routeren, IK ben ze alleen nog niet tegengekomen
[ Voor 19% gewijzigd door Xorsist op 05-05-2009 18:24 ]
Verwijderd
De download gaat nu redelijk,maar niet naar verwachtingen.
Kabel heeft geen isra,die gebruikt KPN alleen maar.Bij kabel praten ze over het AOP:abonnee overname punt.Xorsist schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:03:
Wellicht een brakke kabel/connector? Want ik neem aan gezien je halve meter naar je isra van je modem dat je een langere kabel naar ofwel je router danwel je computer hebt lopen?
Ik weet namelijk dat je waar de kabel binnenkomt meteen de "splitter" moet gebruiken naar de modem.
Ping is nu af en toe ook vrij hoog. (+30ms naar nu.nl en ping.xs4all.nl ) terwijl deze voorheen altijd tussen de 9 en 11 lag.
Verbinding is echter nog wel snel genoeg, geen last van snelheidsproblemen. Atm 1015.38 KB/s usenet over ipv6 met m'n Caiway premium abbo. (8192 kbit/s), dit is dus bijna de maximum haalbare 1024 KB/s als ik het goed zie.
Maar wel gaan lopen janken als je boven de 400gb komt, ik betaal niet voor niets een ultra.

Eerst blij maken met verhoging en vervolgens niks meer van horen, Ziggo verhoogd zelfs zonder de tarieven mee te verhogen. Het wordt tijd dat de kabelmarkt gedwongen via de opta het netwerk open stelt voor concurentie.
Verwijderd
Ziggo is stukken beter en zeker nu qua prijs en snelheidsverhouding
Voor 64 Euro p/m,heb je nu dik 40Mb internet(bij mn zwager gezien ongeveer 4,6Mb/sec),maar dat is inclusief tv kijken en telefoon.
Kijk eens wat je bij Caiway gaat dokken?....50 Euro voor internet en dan nog je tv erbij en eventueel telefoon.
En dan heb je maar 32Mb.En Ziggo verhoogt het met 50mb,vanaf juli meen ik.
Caiway hobbelt achter Ziggo en UPC aan maar ze kunnen hun toch niet bijhouden.
Iets met dubbeltje, rij, gras en buren
[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 08-06-2009 09:31 ]
HeHe, de buren zien bij ons (CaiWay) verdord gras LOL. En CaiWay heeft geen rijen , er is slechts 1 plaats, waar alle CaiWay gebruikers het mee moeten doen. (de laatste plaats namelijk !!!) Zakelijk gaat toch voor bij CaiWay lees de Zakelijke advertenties maar eens , daar doen ze wel hun best voor.SinergyX schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:30:
Dan ga je toch lekker daarheen? Ach nee dat kan niet
Iets met dubbeltje, rij, gras en buren
Snelheidsverhoging Ultra uitgesteldEr zijn steeds meer ontwikkelingen op het gebied van internet. Hiervoor heeft u in het algemeen meer bandbreedte nodig. Daarom heeft Caiway onlangs het ‘nieuwe’ Ultra internetabonnement geïntroduceerd. Hiermee bieden we een exclusief abonnement met een zeer hoge snelheid, die elders niet tegen deze prijs te krijgen is. Het Ultra-abonnement heeft vanaf dan namelijk een down- en uploadsnelheid van 32696/4096 kbit/s voor slechts € 42,98 per maand.
Om deze hoge snelheid te realiseren is een ander modem noodzakelijk. Het heeft wat langer geduurd dan wij dachten totdat dit modem beschikbaar is. Op dit moment is Caiway bezig met het technisch onderzoek en testen van deze modems. Naar verwachting zal dit onderzoek in juni afgerond worden en kunnen we de nieuwe modems in juli gaan leveren. Naar verwachting kunnen klanten vanaf 1 juni het nieuwe modem aanvragen. Klanten die op dit moment al een Ultra-abonnement hebben, worden hiervan persoonlijk op de hoogte gesteld via e-mail.
Dit topic is gesloten.
In de hoop dat er een 'normale' discussie gevoerd kan worden, blijft dit topic voorlopig nog even open.
Wel zal dit topic flink in de gaten gehouden worden. Als het uitloopt op flamen richting Caiway (alweer) dan gaat dit topic op slot.