Caiway Verhoogt snelheid per 1 jan 2009

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 11.078 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 16:06
SinergyX schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:39:
Erm.. dat nieuws stond 5 maart al op de website, dat is weinig 'update'.
ja dat wel , maar ze zijn natuurlijk alweer een week na 1 juni zeg maar en ik heb nog geen mogelijkheid gehad het nieuwe modem aan te vragen ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door MeTheOne2008 op 09-06-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 15:20

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Ik heb nieuws over het ultra abonnement 8) 8)

Ik heb zelf caiway en ik wilde weten wanneer ik een nieuwe modem kon bestellen
Dus heb ik de helpdesk gemaild

Dit is een deel uit de mail die ik terugkreeg :)

Komt uit email van helpdesk van caiway
Er zijn steeds meer ontwikkelingen op internet gebied, waarvoor u in het algemeen meer bandbreedte nodig heeft. Daarom hebben wij u het ‘nieuwe’ Ultra internetabonnement aangeboden. Met dit abonnement bieden we u een exclusief abonnement met een zeer hoge snelheid, die elders niet tegen deze prijs te krijgen is. U maakt dan namelijk gebruik van een down- en uploadsnelheid van 32696/4096 voor slechts € 49,90 per maand.

Om deze snelheden te ondersteunen is een ander modem noodzakelijk.
De zoektocht naar het juiste modem en het uitgebreid testen hiervan, neemt meer tijd in beslag dan verwacht was. We kunnen daarom geen indicatie geven wanneer wij de modems kunnen leveren.
Zodra wij meer informatie beschikbaar hebben, ontvangt u hierover bericht.

Nog even wachten dus

PS: Die snelheidsproblemen die hier soms vermeldt worden heb ik totaal geen last van
Ik heb zelfs in de avonden bijna altijd 21-22 mbit of hoger
(met grabit 2700-2800 kbps)

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:10

krvabo

MATERIALISE!

'die elders niet tegen deze prijs te krijgen is', wanna bet? _o-

Echt weer typisch caiway.. Een half jaar vooraf een snelheidsverhoging aankondigen, de deadline niet halen en verleggen met een half jaar en dan zelfde tweede deadline niet halen.

ik zat te denken om een caiway abootje naast mijn adsl te nemen voor de upload, maar het zijn echt een stel prutsers :/
Jammer dat je dan weer geen andere kabelprovider kunt nemen, anders was caiway al lang out-of-business.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Flashback naar 20mbit ADSL, of nee, naar de 'eerste' 8mbit lijnen. Daar werd het ook steeds uitgesteld omdat zij nog geen modem konden leveren, waarom (toenmalig) Cistron gewoon de lijn alvast omhoog gooide zodat je tenminste de snelheid kon halen mocht je een eigen modem hebben.

Van mij timmeren ze te veel op dat bellen via die modem, dat heb ik helemaal niet nodig. (C450 set).

Andere kant, ik haal nog steeds ruim 2MB/sec en dat nu zelfs zonder versterker dus ik vind het nog wel best momenteel :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplichters klaar!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je nu KPN bedoelde, kon ik je nog begrijpen. Het is wat minder dat ze dit niet eerder hebben gemeld, maar om direct van oplichting te praten.. nou nee.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn wel oplichters.
Afspraken niet nakomen,en voor iets betalen wat al helemaal niet in orde is is pure oplichterij.
Je denk toch niet dat ik 50 Euro gaat betalen straks voor dit gammele zooitje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktkaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:43

ktkaas

Mobile netwerk fixer

ja het is alleen jammer dat we hier in het Westland ng maar weinig keuze hebben; adsl(daarin wel keuzes) of kabel ( alleen Caiway ). anders wist ik en denk ook vele andere het wel , qua keuze provider.
Maar opzich heb ik niet zo veel te klagen ;-).

Field Service Engineer Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:43:
Het zijn wel oplichters.
Afspraken niet nakomen,en voor iets betalen wat al helemaal niet in orde is is pure oplichterij.
Daar zijn instanties voor om ze 'aan te klagen', succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:43:
Het zijn wel oplichters.
Oplichting is een vorm van bedrog, waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen (artikel 326 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht). Het is een misdrijf en een kunst tegelijk. Het is een groot risico voor een hoop mensen, maar de vindingrijkheid waarmee oplichters vaak te werk gaan wekt bij sommigen ook bewondering.

Oplichting is een strafbaar feit, terwijl het civiele recht mogelijkheden kent om rechtshandelingen die door middel van dwaling, misbruik van omstandigheden of bedrog tot stand gekomen zijn te vernietigen. In de praktijk is de vogel meestal al gevlogen als het zo ver komt, met medeneming van de buit. Soms loopt een oplichter tegen de lamp, maar in de meeste gevallen is zijn buit al "verdwenen".
Er is niemand die jou verplicht gebruik te (blijven) maken van Caiw. Verder zijn er voldoende mensen (ondergetekende inclusief) die wel het maximale behalen.

Verder is mij nog niets formeel gemeld over de aangekondigde verhoging, nog even wachten dus...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
lier schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:16:
[...]

[...]

Er is niemand die jou verplicht gebruik te (blijven) maken van Caiw. Verder zijn er voldoende mensen (ondergetekende inclusief) die wel het maximale behalen.

Verder is mij nog niets formeel gemeld over de aangekondigde verhoging, nog even wachten dus...
Ik denk dat oplichting iets te ver gaat maar onderstaande gaat zeker op (geldt trouwens voor alle providers in nederland) , sterker nog zelfs reclame in het algemeen neigt naar misleiding naar mijn mening.

Opzoeken: misleiding van consument
misleiding van consument
misleiding: verstrekken van onjuiste mededelingen omtrent de aangeboden goederen of diensten in de uitvoering van een beroep
Gevonden op http://www.encyclo.nl/begrip/misleiding%20van%20consument

En ja als je het niet eens bent met de voorwaarden van een leverancier dan kun je niet met die leverancier in zee gaan, dat weten we nu ook wel. :O

[ Voor 24% gewijzigd door MeTheOne2008 op 11-06-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Naar verwachting zal dit onderzoek in juni afgerond worden en kunnen we de nieuwe modems in juli gaan leveren.
Zijn geven dus helemaal geen onjuiste informatie, het was 4 maanden geleden een verwachten dat het mogelijk zou zijn. Dat ze tussendoor geen info hebben gegeven dat het wat langer gaat duren is mischien niet netjes, maar zeker geen voor van oplichting/misleiding. Daarbij kunnen ze alsnog gaan leveren in juli, dat wordt nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
SinergyX schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:16:
[...]

Zijn geven dus helemaal geen onjuiste informatie, het was 4 maanden geleden een verwachten dat het mogelijk zou zijn. Dat ze tussendoor geen info hebben gegeven dat het wat langer gaat duren is mischien niet netjes, maar zeker geen voor van oplichting/misleiding. Daarbij kunnen ze alsnog gaan leveren in juli, dat wordt nog even afwachten.
Tja, 31 juli is ook juli ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:09

TheProphet

unifi-forum.nl

MeTheOne2008 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:14:
[...]

Tja, 31 juli is ook juli ;-)
Na uitstel van verhoging nog steeds achter lopen op prijs / prestatie van de andere kabelboeren na de verhoging :D

[ Voor 4% gewijzigd door TheProphet op 23-06-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad,ze lopen zeker achter.
Check Ziggo die geven hoge snelheden voor de prijs van 69 Euro.
Daarbij zit Internet(50MB)+telefonie+TV.
5,5MB/sec gaat mn zwager halen,Caiway loopt gewoon achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vandaag brief binnen gekregen, bestellen kan online sinds gisteren en half juli worden de modems uitgeleverd :). Daarbij betaal je tot 1 oktober nog het oude tarief, daarna pas omhoog.

Nu maar hopen dat ze die 4mbit up gaan halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

SinergyX schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:51:
Vandaag brief binnen gekregen, bestellen kan online sinds gisteren en half juli worden de modems uitgeleverd :). Daarbij betaal je tot 1 oktober nog het oude tarief, daarna pas omhoog.

Nu maar hopen dat ze die 4mbit up gaan halen :D
Inderdaad ook de brief binnen. Ga zo maar bestellen, alleen jammer dat ik de hele maand juli er niet ben, misschien kan ik tussendoor nog even het modem ophalen. Maar goed dat het nu rond is.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:09

TheProphet

unifi-forum.nl

Iemand toevallig al een modem binnen.... en welke router haalt deze snelheden met name van de upload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net contact gehad met Caiw

Half juli zou ik de modem krijgen, en per 1 oktober de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:10:
Net contact gehad met Caiw

Half juli zou ik de modem krijgen, en per 1 oktober de snelheid.
OOO lekker ja , dus wel modem half juli ,maar geen snelheid , vandaar dat de abbo kosten ook pas per 1 oktober omhoog gaan, wat een kneuzen bij CaiWay, eerst eind december 2008 melden dat de snelheid omhoog gaat en dan pas eind 2009 (waarschijnlijk) de snelheid daadwerkelijk kunnen verhogen (en dan maar hopen dat het ook echt snel en stabiel is )

Nou nou, wat een concurrerende (monopolie in westland) positie heeft CaiWay toch weer t.o.v. andere kabelproviders ,wanneer gaat de kabelmarkt eens open zodat je zelf de provider kan kiezen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeTheOne2008 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:22:
[...]
wanneer gaat de kabelmarkt eens open zodat je zelf de provider kan kiezen ????
Ik had begrepen dat ze hier mee bezig waren, maar waar kan je zien wat de status hiervan is?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:10

krvabo

MATERIALISE!

Dat is alleen voor televisie.
Het internetmonopolie wordt niet doorbroken omdat er volgens de politiek genoeg alternatieven zijn qua internet.
Kabel - telefoonlijn - fiber - sateliet.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gezegt het zijn stelletje oplichters bij dat Caiway.
32 mb voor 50 Euro. Check wat Ziggo bied.
Tuurlijk pas in Oktober de hoge snelheid,nou zo hoog is het niet voor die centen.
Ik heb besloten te downgraden naar Super,ga gvd niet meer dokken voor minimale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:26

IEF

Why so serious?

Het loopt wederom uit op een klaag/flametopic.
Oplichters hier, oplichters daar, zoals uit de topicwarning blijkt wordt dit niet op prijs gesteld, omdat het
niets toevoegt.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In de hoop dat er een 'normale' discussie gevoerd kan worden, blijft dit topic voorlopig nog even open.

Wel zal dit topic flink in de gaten gehouden worden. Als het uitloopt op flamen richting Caiway (alweer) dan gaat dit topic op slot.