[Caiway] Caiway News+?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrug
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Hallo,

Ik zat net een beetje te surfen op www.mijncaiway.nl

Nu zag ik net staan dat ik mij op Caiway News+ kan abonneren en dat ik anders niet kan verbinden met een newsserver. Toch ben ik nu aan het downloaden via news.caiway.nl met mijn GrabIt applicatie...

Kan iemand dit nader toelichten of heeft iemand ervaring met News+?
Toegang tot de 'usenet binary groepen' (ook wel nieuwsgroepen of news genaamd) vormt geen vast onderdeel meer van uw internetabonnement. Usenet binary groepen zijn nieuwsgroepen, bedoeld voor het uitwisselen van bestanden.

Wilt u toegang tot de usenet binary groepen van CAIWAY? Abonneer u dan op CAIWAY News+ voor € 5,00 per maand door hieronder het vinkje aan te zetten en klik op 'Volgende'.

Wanneer u zich nu aanmeldt voor CAIWAY News+ via Mijn CAIWAY betaalt u de eerste vier maanden helemaal niets! Daarna betaalt u € 5,00 per maand. Deze actie is geldig tot 1 juli 2008.

[ Voor 47% gewijzigd door burrug op 27-03-2008 20:20 ]

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjomo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 16:03
Dit zou per 1 april in moeten gaan.

Maar ik kan nog niet vinden wat ze exact aan willen gaan bieden. Welke retentie, aantal groepen etc.
Beetje vreemd om dan wel een abo aan te bieden, zonder duidelijk aan te geven wat je daarvoor krijgt.

Iemand meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik download ook lekker door hoor burrug ;)
Ik heb me nergens voor aangemeld en zolang ik kan downloaden zo doe ik er zelf niks aan :+

Modbreak:warez...

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 07-04-2008 08:57 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrug
Modbreak:niet op antwoorden!

[ Voor 74% gewijzigd door bjck op 07-04-2008 08:57 ]

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:11

P!m

Ik download ook nogsteeds vrolijk door via news.caiway.nl zonder me ergens voor aan te melden. Haalde pas een bestand van 65 dagen oud compleet binnen via Caiway! De retentie was altijd zo'n dag of 8 á 10.

Daarna zullen we wel weer zien. Ben ook wel benieuwd naar ervaringen met deze dienst van Caiway. Iemand enig idee of het mogelijk wordt om je maandelijks aan/af te melden voor deze dienst? Dus 1 maandje niet, dan 2 wel bijvoorbeeld en dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jointb2h
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-03 13:21
Mailtje van Caiway betreffende de nieuwsgroepen per 1 April (morgen dus).

Naaldwijk, 31 maart 2008

Dit bericht is van belang voor abonnees die gebruik maken van de usenet binary groepen van CAIWAY.

Beste abonnee,

Vanaf 1 april 2008 is de toegang tot de zogenaamde ‘usenet binary groepen’ (ook wel nieuwsgroepen of news genaamd) geen onderdeel meer van uw internetabonnement. Usenet binary groepen zijn nieuwsgroepen, bedoeld voor het uitwisselen van bestanden. Met de opkomst van de breedbandverbindingen gaat het uitwisselen steeds grotere vormen aannemen.
Daarom kunt u de usenet binary groepen van CAIWAY vanaf 1 april 2008 alleen nog bereiken als u zich abonneert op CAIWAY News+ voor € 5,00 per maand. CAIWAY stelt daar wel iets tegenover, zie hiervoor de specificaties onderaan deze e-mail.
De tekstgroepen blijven onderdeel van het internetabonnement en zijn zonder wachtwoord bereikbaar via txtnews.caiway.nl.

Abonneren via Mijn CAIWAY
Als u ook na 1 april 2008 gebruik wilt blijven maken van de usenet binary groepen, dan kunt u via Mijn CAIWAY het abonnement op de usenet binary groepen, CAIWAY News+ genaamd, activeren. U klikt hiervoor op My Internet. U maakt dan de eerste 4 maanden gratis gebruik van de usenet binary groepen. Daarna betaalt u € 5,00 per maand voor een abonnement op CAIWAY News+. Deze actie is geldig tot 1 juli 2008.

De technische specificaties van de newsserver zijn als volgt:
- Bewaartijd usenet binary groepen: 70 dagen
- Bewaartijd headers: maximaal 10 dagen of maximaal 8 miljoen artikelen
- Aantal gelijktijdige connecties per login / IP-adres: 4
- Snelheid artikelen ophalen: geen beperking
- Snelheid headers ophalen: max 1,5 Mbit/s
- Snelheid overige commando’s: max 1,5 Mbit/s
- Bewaartijd artikelen en headers tekstgroepen: 150 dagen.

Voor algemene informatie kunt u terecht op onze website www.caiway.nl. Voor vragen kunt u tijdens kantooruren contact opnemen met één van onze medewerkers op ons servicenummer 088 2249 111 (lokaal tarief).

Met vriendelijke groet,
CAIW Diensten B.V.

Sikko de Graaf
Directeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 21:16

TeeDee

CQB 241

* TeeDee zit nog te twijfelen. Of voor het gemak en gewoon lekker bij CAIWAY blijven of <insert name>.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erry
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 15:32

Erry

Soms camera, soms stereo

laat maar .....

[ Voor 88% gewijzigd door Erry op 31-03-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm morgen is kijken of ik nog kan downloaden dan... Anders maar 5,- betalen!
Specs klinken goed moet ik zeggen! 70 dagen retentie en 4 lijntjes die open kunnen staan is zat!!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

jointb2h schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:36:
Mailtje van Caiway betreffende de nieuwsgroepen per 1 April (morgen dus).

Naaldwijk, 31 maart 2008

Vanaf 1 april 2008 is de toegang tot de zogenaamde ‘usenet binary groepen’ (ook wel nieuwsgroepen of news genaamd) geen onderdeel meer van uw internetabonnement.
Wel erg kort dag. Betekent wijziging van de overeenkomst. Abbo gelijk opzeggen zonder kosten. :)

Is dit al eerder gecommuniceerd? Lijkt me niet. Hier klopt weinig van.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 01-04-2008 10:11 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Blablabla er wijzigd wat en je moet natuurlijk gelijk je abbo afzeggen...
Dit is tevens al maanden bekend dat je 5,- / maand moet gaan betalen voor je Usenet dus... :)

EDIT: En ik kan werkelijk waar niks meer downloaden via Usenet...
Hebben ze snel op slot gezet zeg whaha, terwijl de snelheidverhogingen wel 'n tijdje duurde..
Vanmiddag maar is even 60,- naar m'n moeder overmaken, zodat ik weer 'n jaartje kan downloaden!

[ Voor 44% gewijzigd door CLB op 01-04-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:14
Jongens: 1 April !!!

Waar staat die datum bekend om :+ O-)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 15:08
hier ben ik ook van usenet gegooid, lekker verhaal ik heb mijn abbo met newsgroupen genomen.

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jointb2h
je hebt een abbo genomen en je mocht van de nieuwsgroepen gebruik maken (als extra)
dit is nooit een onderdeel van je abbo geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107358

Ik ga met m'n ULTRA-abbo géén gebruik maken van hun aanbod.
Zit al met een PRO-abbo bij XSNEWS en ga dit upgraden naar ELITE.
Onbeperkte snelheid ,12 lijntjes en 100+ dagen retentie.
Kan Caiway niet tegen op en kost me maar €3/maand meer ,dus ook nog eens goedkoper én SSL-verbindingen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 00:27
Ik ben er ook afgedonderd. 1 april of niet. Dit is geen grap.
Was nog de enige reden om bij Caiway te blijven. Eerst die grap met 13MBit halen, terwijl ik voor 24 MBit betaal. Nu dit. Ik stop met die afleggers.

@CLB, hieronder > ik kreeg pas 3 april een mailtje, dat 1 april de nieuwsgroepen worden afgesloten.

[ Voor 19% gewijzigd door pasz op 08-04-2008 09:48 ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

't Was gewoon algemeen bekend hoor, dus waarom je hier nou je ongenoegen uit is mij een raadsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2tom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-05 08:53
Natuurlijk was het algemeen bekend maar het is wel een beetje vreemd dat als ze je een snellere verbinding beloven vanaf 1 jan. dat, dat dan maanden duurt voor het echt zo is en dan iets blokkeren dat lukt wel van de een op de andere dag.

Verder heb ik dus geen e-mail gehad dat dit stop is gezet net zoals ik geen e-mail heb gekregen dat de snelheids verhoging er daadwerkelijk door zou moeten zijn.

Verder is de redenering die in de folder opgegeven werd, namelijk dat 'er maar weinig mensen er gebruik van maakte' natuurlijk een vreemde reden om het dan betaald te maken. Als dat echt zo zou zijn dan verdien je er niets/weinig aan.

Verder is het voor een internet provider met een wat toch strengere FUP als menig andere ISP toch vreemd om intern verkeer te bemoeilijken. Kijk ook maar eens naar het support deel op hun site, o.a. tips om je upload bij file share programma's te beperken.

Als je ergens een abonnement op neemt kijk je toch wat je ervoor krijgt, en de news server was toen wel gewoon beschikbaar. Misschien was het dan geen onderdeel van je contract, het was er wel!
En natuurlijk kan je makkelijk van ze af, er is maar een opzegtermijn van 1 maand (na je eerste jaar) maar wie heeft er nou zin om steeds van aanbieder te veranderen?

Zeker voor mensen zoals ikzelf die maar af en toe wat van de news server af haalden is dit gewoon te veel geld. Ik zet uTorrent wel gewoon weer aan met de upload (zoals altijd) ook gewoon open.

Maar Telfort begint zo i.d.d. een steeds interessanter alternatief te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649

Hoe zit het hiermee?

- Bewaartijd usenet binary groepen: 70 dagen (goed)
- Bewaartijd headers: maximaal 10 dagen of maximaal 8 miljoen artikelen (???)

Dat klinkt in tegenspraak met elkaar. Betekent dit dat de binaries 70 dagen blijven bestaan maar dat ze na 10 dagen 'onzichtbaar' worden ofzo? Hoe werkt dat precies?
En hoe zit dat met NZB's, werken die nog na 10 dagen omdat die rechtstreeks de bodies ophalen?

En "snelheid onbeperkt", houd dat ook echt in dat je met 24 mbit kunt downloaden?

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Eerste vier maanden gratis is wel goed :)
Heb me maar aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Laatst online: 02:55
Anoniem: 25649 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 07:54:
Hoe zit het hiermee?

- Bewaartijd usenet binary groepen: 70 dagen (goed)
- Bewaartijd headers: maximaal 10 dagen of maximaal 8 miljoen artikelen (???)

Dat klinkt in tegenspraak met elkaar. Betekent dit dat de binaries 70 dagen blijven bestaan maar dat ze na 10 dagen 'onzichtbaar' worden ofzo? Hoe werkt dat precies?
En hoe zit dat met NZB's, werken die nog na 10 dagen omdat die rechtstreeks de bodies ophalen?

En "snelheid onbeperkt", houd dat ook echt in dat je met 24 mbit kunt downloaden?

Ik ben benieuwd!
Je zou je eerst eens moeten verdiepen in wat 'headers' nou eingelijk zijn ;). Maargoed.. De om het even in jip en janneke taal (simpel) uit te leggen:
Headers werden veelal vroeger (voor het NZB tijdperk) gebruikt om te kijken wat er nou eigenlijk op de nieuwsgroepen stond. Als je bij de Caiw newsserver de 'headers' gaat halen zie je dus de posts die geplaats zijn voor de laatste 10 dagen... MAARRR als je een NZB gebruikt kun je dus nog bestanden downloaden tot 70 dagen geleden...

Nou wat betreft de 'onbeperkte snelheid' het is dus idd de bedoeling dat je met 24 mbit down kunt downloaden (bij een ultra abbo)... Of je dit echt haalt is natuurlijk sterk afhankelijk van je verbinding & de newsservers van CaiW, maar het is wel de bedoeling dat je het haalt 8)7...

Hoop dat het een beetje helder is :>, en anders horen we het wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MasterM schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:57:
[...]

Je zou je eerst eens moeten verdiepen in wat 'headers' nou eingelijk zijn ;). Maargoed.. De om het even in jip en janneke taal (simpel) uit te leggen:
Headers werden veelal vroeger (voor het NZB tijdperk) gebruikt om te kijken wat er nou eigenlijk op de nieuwsgroepen stond. Als je bij de Caiw newsserver de 'headers' gaat halen zie je dus de posts die geplaats zijn voor de laatste 10 dagen... MAARRR als je een NZB gebruikt kun je dus nog bestanden downloaden tot 70 dagen geleden...

Nou wat betreft de 'onbeperkte snelheid' het is dus idd de bedoeling dat je met 24 mbit down kunt downloaden (bij een ultra abbo)... Of je dit echt haalt is natuurlijk sterk afhankelijk van je verbinding & de newsservers van CaiW, maar het is wel de bedoeling dat je het haalt 8)7...

Hoop dat het een beetje helder is :>, en anders horen we het wel :D
Loud and clear! Thanks! Ik ben ook nog van de tijd van headers ophalen en doorspitten. Maar die had je dus wel nodig. Het leek me al dat NZB's direct die bestanden aanroepen, maar ik wou het toch maar zeker weten voor ik me aanmeld bij een newsserver waar ik niet zomaar meer vanaf kom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257861

het gaat hier wel lekker.....download met ongeveer 22Mbit (Ultra abbo)
haal net nog een post binnen van ruim 65 dagen geleden.

en dat voor die 5 euries ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Inderdaad.
Als caiway (ultra) gebruiker vind ik persoonlijk dat ik / je / we aardig in de watten worden gelegd. Prijs en kwaliteitsverhouding ligt goed. 70 dagen retentie, onbeperkt voor 5 euro? is toch gewoon prima! Dat met de 24 mbit verbinding is lekker werken dacht ik zo. Ik heb ook een voip account bij Caiway en zelfs dat werkt perfect, Caiway doet echt goed z'n best.

De kanttekeningen zijn:
geen vast ip adres
bij teruggaan naar lager abbo (voor voice of internet) betaal je eenmalig 25 euro...
hun nieuwe service, softphone kost 3,95 per maand en eenmalig 19,95 ongeveer uit het bolleke...
(die service had ik gratis verwacht)
De helpdesk is telefonisch goed bereikbaar, maar op mail wordt amper gereageerd, of je krijgt een halfbakken antwoord, maar weinig concreets...

Maarja, het gaat om de diensten opzich en die zijn vooralsnog niet slecht te noemen, er zijn natuurlijk ook momenten dat het ruk is, maar dat is overal toch? ;-) (niet vaak gehad trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-05 22:59
Iemand die toevallig weet of je ook verbinding kan maken met de nieuwsserver als je níet op het Caiway netwerk zit? Ik heb zelf thuis wel een Caiway abbo, maar ik vraag me dit af voor als ik op de HU zit of ik dan ook verbinding kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jointb2h
Corossi schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:31:
Iemand die toevallig weet of je ook verbinding kan maken met de nieuwsserver als je níet op het Caiway netwerk zit? Ik heb zelf thuis wel een Caiway abbo, maar ik vraag me dit af voor als ik op de HU zit of ik dan ook verbinding kan maken.
nope, dat is niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
Je kan eventueel thuis een VPN verbinding accepteren, door die te gebruiken zal het verkeer routeren via thuis.. (gateway / routing ?!)
Dat gaat echter niet vlot lijkt me zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga me ook maar aanmelden denk ik, want mijn hitnews abbo loopt de 10e af, en die 100 dagen retentie is ook alleen maar op de tekstgroepen, want de binaries blijken maar 50 dagen te worden vastgehouden!

Weet iemand of je dat newsabbo na een tijdje weer kunt afzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrug
Anoniem: 25649 schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:04:
Weet iemand of je dat newsabbo na een tijdje weer kunt afzeggen?
Ik heb geen idee, maar dat ongetwijfeld wel :) bel anders even.. :)

Ik heb mij nu geabbonneerd en het loopt als een trein :)

server: news.caiway.nl/news.kabelfoon.nl/news.caiw.nl (alle drie verbinden voor 12 verbindingen!!!)
gebruikersnaam: %gebruikersnaam%@caiway.nl
wachtwoord: *********

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Wat is je snelheid nu? Is deze al hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrug
Bij mij is deze nog niet hoger, ik heb een Ultra-abbo, en ik ga nog steeds met 1,5 - 2MB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107358

burrug schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:34:
Bij mij is deze nog niet hoger, ik heb een Ultra-abbo, en ik ga nog steeds met 1,5 - 2MB/sec
Vanochtend hier in IJsselstein een testje gedaan met 100MB vanaf BBNED en die kwam met 2,65MB/sec binnen.
Ik ben tevreden :z
Met newsleecher gaat-ie met 2,75MB/sec *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 107358 op 08-04-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

burrug schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:31:
[...]

Ik heb geen idee, maar dat ongetwijfeld wel :) bel anders even.. :)

Ik heb mij nu geabbonneerd en het loopt als een trein :)

server: news.caiway.nl/news.kabelfoon.nl/news.caiw.nl (alle drie verbinden voor 12 verbindingen!!!)
gebruikersnaam: %gebruikersnaam%@caiway.nl
wachtwoord: *********
Ik heb me ook aangemeld en ga het vanavond eens even testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En ik kon gisteren en vandaag maar niet op de nieuwsgroepen komen, dit is dus de reden. Vindt wel dat Caiway onvoldoende informatie hierover gestuurd heb. Ik vond het toevallig hier....
Weer 5 euro extra per maand is toch wel even een verhoging (gebruikte het hiervoor toch regelmatig tegen de oude prijs), misschien toch maar overwegen om een abonnement omlaag te gaan (van super naar premium) om de kosten hetzelfde te houden. Iets langer wachten om iets binnen te halen boeit me niet en ik denk dat ik bij gamen ook weinig verschil zal merken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Walkman schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:13:
En ik kon gisteren en vandaag maar niet op de nieuwsgroepen komen, dit is dus de reden. Vindt wel dat Caiway onvoldoende informatie hierover gestuurd heb. Ik vond het toevallig hier....
Onvoldoende? Vziw is iedereen op de hoogte gesteld via een e-mail. Ik kan me ook herinneren, pin me er niet op vast, dat ik het nog op een stuk dode boom in de bus heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
TeeDee schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:32:
[...]

Onvoldoende? Vziw is iedereen op de hoogte gesteld via een e-mail. Ik kan me ook herinneren, pin me er niet op vast, dat ik het nog op een stuk dode boom in de bus heb gekregen.
De mail op m'n caiway adres lees ik niet meer door de grote hoeveelheden spam die daar op binnen komen (en ik weiger te betalen voor hun spam filter, aangezien alles eerst wel gefiltered werd en dat ze dat ineens hebben uitgezet, zie nu hetzelfde gebeuren met dit). Het blijft in ieder geval vreemd dat je voor een service die je al jaren gebruikt ineens moet betalen. Ik gebruik m'n connectie voornamelijk voor nieuwsgroepen, dus zie het als een stap terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Betalen voor hun spamfilter? Ik heb vziw premium en ik heb dat virusvrij / spamvrij geneuzel er gratis bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
...en volgens mij kan je heel eenvoudig het mail adres waar nieuws en facturen heen worden gestuurd wijzigen in Myway (of jouway)

En inderdaad is er geadresseerde post geweest waarin het stond vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren geprobeerd. Ik heb in newsleecher 3.8 de drie verbindingen aangemaakt met 4 connecties elk. Maar newsleecher connect elke keer maar EEN van de servers. Schakel ik de eerste uit die wel connect, dan connect de 2e wel, maar de 3e weer niet. Ik haal er niet meer dan 1MB/s mee met een Ultra-account. Dat lijkt me toch niet de bedoeling :|
Ik vind het zowieso raar dat je voor max-speed 3 servers moet invoeren?

Ligt dit aan newsleecher of aan een instelling in newsleecher? Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat een crap!!!
Het ligt dus niet aan newsleecher. Ik haal met moeite de 2mb/s. En de retentie is ZEKER geen 50 dagen. De meeste dingen ouder dan 5 dagen komen incompleet binnen!!
Ben ik de enige met dit soort ervaringen or what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Anoniem: 25649 schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:16:
wat een crap!!!
Het ligt dus niet aan newsleecher. Ik haal met moeite de 2mb/s. En de retentie is ZEKER geen 50 dagen. De meeste dingen ouder dan 5 dagen komen incompleet binnen!!
Ik heb me nog niet ingeschreven voor de nieuwsserver sinds de change, maar voordat het betaald werd, was de retentie in ieder geval iets van een paar dagen, dus zou me niet verbazen als het niet beter geworden is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jointb2h
Anoniem: 25649 schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:16:
wat een crap!!!
geen last van.

heb volle snelheid en bestanden die iig tegen de 30 dagen aan zitten krijg ik compleet binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jointb2h schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:23:
[...]

geen last van.

heb volle snelheid en bestanden die iig tegen de 30 dagen aan zitten krijg ik compleet binnen
is het ok als ik je een nzb toestuur om te kijken of jij die wel binnen krijgt?
Heb jij nou ook die drie servers toegevoegd met 4 connecties elk?
En wat is je downloadsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
het was geruime tijd 10 dagen retentie, nu vanaf 1 april dus, 70 en dat klopt ook.
Ik heb zonder problemen posts binnen gehaald van 69 dagen oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap er helemaal niets van, hoe kan het nou dat ik 3 van de 4 posts niet meer kan binnenhalen? (allemaal tot 30 dagen oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de helpdesk gebeld, en die zijn het er ook mee eens dat 1000-1400kb/s wel heel langzaam is voor een ultra-abbo. Ik haalde easy 2600-2800kb met hitnews.eu. Dus het ligt niet aan de modem/verbinding/kabels/router etc. Ik moest een mail sturen met wat gegevens en dan zouden ze het gaan onderzoeken.

Zijn er anderen hier die een lage downloadsnelheid halen met de Caiway-servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Anoniem: 25649 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:07:
Gisteren geprobeerd. Ik heb in newsleecher 3.8 de drie verbindingen aangemaakt met 4 connecties elk. Maar newsleecher connect elke keer maar EEN van de servers. Schakel ik de eerste uit die wel connect, dan connect de 2e wel, maar de 3e weer niet. Ik haal er niet meer dan 1MB/s mee met een Ultra-account. Dat lijkt me toch niet de bedoeling :|
Ik vind het zowieso raar dat je voor max-speed 3 servers moet invoeren?

Ligt dit aan newsleecher of aan een instelling in newsleecher? Iemand advies?
Waar haal jij vandaan dat je drie verbindingen zou moeten hebben?
Caiway gaat er van uit dat je maar één verbinding maakt.
Je kunt wegkomen met twee
C:\Users\Brahiewahiewa>nslookup news.caiway.nl. 62.45.45.45
Server:  ns2.kabelfoon.nl
Address:  62.45.45.45

Non-authoritative answer:
Name:    news.kabelfoon.nl
Addresses:  83.128.0.137
          83.128.0.136
Aliases:  news.caiway.nl
want die servers praten niet met elkaar.
Als je er drie invoert (welke drie?) dan kan ik me zo voorstellen dat de verbindingen van NewsLeecher elkaar in de weg zitten en dat je per saldo veel minder download per tijdseenheid

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrug
TeeDee schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:07:
Betalen voor hun spamfilter? Ik heb vziw premium en ik heb dat virusvrij / spamvrij geneuzel er gratis bij.
Spamfilter is gratis bij Caiway, immers moet er wel betaald worden voor een spamfilter op de extra emailaccounts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brahiewahiewa schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:32:
[...]
Waar haal jij vandaan dat je drie verbindingen zou moeten hebben?
Zie hierboven bij de laatste post van 'Burrug'
Als je er drie invoert (welke drie?) dan kan ik me zo voorstellen dat de verbindingen van NewsLeecher elkaar in de weg zitten en dat je per saldo veel minder download per tijdseenheid
Ik heb er nu gewoon eentje (news.caiway.nl) en nog steeds traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Anoniem: 25649 schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:55:
Ik heb de helpdesk gebeld, en die zijn het er ook mee eens dat 1000-1400kb/s wel heel langzaam is voor een ultra-abbo. Ik haalde easy 2600-2800kb met hitnews.eu. Dus het ligt niet aan de modem/verbinding/kabels/router etc. Ik moest een mail sturen met wat gegevens en dan zouden ze het gaan onderzoeken.

Zijn er anderen hier die een lage downloadsnelheid halen met de Caiway-servers?
Ik haal ook ongeveer die snelheden (max 1400 vaak) op de nieuwsgroepen ja. Stoort me niet echt, maar klopt eigenlijk niet, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Bij jullie Ultra-abo, wat is de downloadsnelheid bij het binnenhalen van het 100mb bestand bij
XS4ALL

ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin

Het is een 'test'-bestand om te zien hoe snel een download plaatstvindt.
Ben heel benieuwd hoe snel dat bij Ultra is dus ...

grtn
==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
mrwul schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 16:25:
Bij jullie Ultra-abo, wat is de downloadsnelheid bij het binnenhalen van het 100mb bestand bij
XS4ALL

grtn
==
om 23:22 uur is dat 1.89 MB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Thanks!

De reden waarom ik dat vroeg is dat ik serieus overwoog om van ADSL 6Mbit over te stappen naar Caiway Ultra 24Mbit.
Ik rekende met een verlies van 50-60% wetende dat via de kabel het verlies soms dramatisch kan zijn.
Uit de tijd dat Caiway nog Kabelfoon heette, deed ik dat ook - met 50-60% verlies rekenen.
Toen was 128Kbit/s het maximum en ik werkte met een 28.8k modem.
Dat was, even kijken..., ja, exact 10 jaar geleden, weinigen hier zullen zich dat nog herinneren, denk ik.
Enfin, toen dacht ik óók dat van die 128 wel zo'n 40-50% over zou blijven. Dus zou ik er altijd op vooruit gaan. Dacht ik.
Zelfs al zou er maar een kwart overblijven, dan nóg zou ik erop vooruitgaan: immers geen telefoontikken meer...

Helaas, ik hield dus slechts 2Kbit/s (twee) over. Diep on de nacht, of zondagochtend om 03:00 was dat misschien 3,5 maar meestal zat ik maar op 1,5Kbit/s... en zelfs, je gelooft het niet, minder dan 20 bytes/s ...
Dus een verlies van -pak 'm beet- 95-98%
Vele mensen klaagden - bij mij is zelfs iemand langs geweest om te meten, maar die bevestigde dat er niets aan te doen was. Lang verhaal over te weinig wijkversterkers, o.i.d.
De klachten werden toen volgens mij gebundeld via de Kabelfoon Gebruikers Groep (KGG). Op Speedtest onder 'Info' wordt daar nog iets over geschreven.

Enfin, als ik zo de diverse berichten over Caiway lees, dan zie ik dat er sóms iemand wel eens 20+ Mbit/s haalt, maar de meesten zitten dik, dik onder de helft.

In jouw geval, als je van de 24Mbit zo'n 2-3 Mbit overhoudt, dan heeft dat enige gelijkenis met 'toen'.
Zeker, je zult wel eens 6 halen, of misschien wat meer

Met mijn zielige ADSL (6Mbit, kan niet sneller, afstand centrale), haal ik wel stabiel 5.0-5.1Mbit en zeer incidenteel 4.8-4.9.
Zoals gezegd, met een Ultra hóópte ik op een stabiele 12Mbit (of ietsje meer), maar ik geloof niet dat realistisch is. Moet er dus nog maar goed over nadenken....!

grtn
==
==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

mrwul schreef op woensdag 30 april 2008 @ 08:33:
[...]Zoals gezegd, met een Ultra hóópte ik op een stabiele 12Mbit (of ietsje meer), maar ik geloof niet dat realistisch is. Moet er dus nog maar goed over nadenken....!
Kwenie of je de ervaringen van één zeikerd als representatief moet nemen. Mensen die niks te klagen hebben hoor je niet. Dat was in de tijd van de "waterkoker" ook al zo. Anyway, wil ik wel even melden dat ik probleemloos de beloofde 24 Mb/s haal op News+. 't Bestand van xs4all komt met 20 Mb/s binnen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Wacht even, da's niet fair, in ieder geval niet tegenover TimothyW. Die gaf commentaarloos zijn downloadsnelheid op, zoals gevraagd.

Dat gezegd hebbende: tja, helaas is er weinig anders dan afgaan op wat er allemaal over Caiway geschreven wordt. Ook b.v. op Speedtest (Caiway forum).

Over het algemeen lees ik zeer bedroevende berichten en slechts zeer incidenteel lees je een goed bericht.
Even een 'proefje' doen bij Caiway kost ca. € 175 (2 maanden abo x € 40 p/mnd, een modem € 70 en activeringskosten € 25).

Echt zondegeld om achteraf vast te moeten stellen dat je b.v. maar 2-3, matje 5-6Mbit overhoudt ...
Jouw 20Mbit - is die stabiel, of zit je bij wijze van spreken vanmiddag maar op de helft?
Ik twijfel ontzettend, laat ik daar eerlijk in zijn.
==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Sorry, het was niet mijn bedoeling om TimW persoonlijk aan te vallen. Waar het mij meer om gaat is dat de persoonlijke negatieve ervaringen met CaiW niet persé aan de dienstverlening van CaiW te wijten zijn. Als er iemand een brakke netwerkkabel gebruikt, of 8643 virussen op z'n pc heeft, dan issie toch geneigd dat als probleem van CaiW te melden.

Wat je het beste kunt doen is in je woonomgeving navragen wie er een kabelabonnement heeft en wat de ervaringen zijn. De performanceproblemen zijn meestal wijkgebonden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
  • Laatst online: 28-05 10:34
Brahiewahiewa schreef op woensdag 30 april 2008 @ 09:15:
[...]
Kwenie of je de ervaringen van één zeikerd als representatief moet nemen. Mensen die niks te klagen hebben hoor je niet. Dat was in de tijd van de "waterkoker" ook al zo. Anyway, wil ik wel even melden dat ik probleemloos de beloofde 24 Mb/s haal op News+. 't Bestand van xs4all komt met 20 Mb/s binnen.
Ach ja het bekende liedje !!!

zie de volgende topics:
Caiway probeert klant te misleiden met webstar modem aan

Caiway verhoogt snelheid per 1 jan 2008

Oja Ultra hoort nu 24 mbits/s te zijn hoor !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

MeTheOne2008 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 08:08:
[...]Ach ja het bekende liedje !!!
which proves...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
wat proeft het ? ik versta geen engels LOL

dat het zoals ik al zei het zelfde liedje is snelheid moet X zijn er word Y geleverd en klant beweert dat hij Z heeft. Neem gewoon eweka news voor 7,50 euro en die doet het prima.
100+ dagen retentie en max snelheid volgens website 20 Mbits/s (ik kom tot 24)
ze doen nu ook testen met ssl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

MeTheOne2008 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:20:
[...]
wat proeft het ? ik versta geen engels LOL
Dan doe je maar een beetje moeite.
dat het zoals ik al zei het zelfde liedje is snelheid moet X zijn er word Y geleverd en klant beweert dat hij Z heeft. Neem gewoon eweka news voor 7,50 euro en die doet het prima.
100+ dagen retentie en max snelheid volgens website 20 Mbits/s (ik kom tot 24)
ze doen nu ook testen met ssl
Een hoop blazen voor niets. Ik hou het lekker bij mijn 5E extra, heb het jarenlang zonder > 5 dagen retentie gedaan. Geen probleem. Alles in één. Dus nee, ik hoef geen <insert name> usenet provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
@mrwul geloof me je krijgt echt meer voor die 7,50 dan al die ''pro caiway figuren'' je willen doen geloven. caiway biedt dat echt niet ook niet voor die 5 euro extra (vroeger zaten de newsgroepen gewoon bij het standaard abbonement) en snelheid is van eweka echt redelijk stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jointb2h
MeTheOne2008 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 08:45:
@mrwul geloof me je krijgt echt meer voor die 7,50 dan al die ''pro caiway figuren'' je willen doen geloven.
en dan hebben we natuurlijk de "anti caiway gasten", zoals jij, die altijd negatief moeten reageren/afkraken als er maar iets positiefs staat over caiway

zelf hier news van caiway en geen problemen met incomplete bestanden en blijft ook gewoon stabiel.
zal er ook meteen maar even bij zeggen dat ik ook al langere tijd tweaknews heb, maar dat stamt uit de tijd dat de newsgroepen veel incompletes gaf

[ Voor 25% gewijzigd door jointb2h op 04-05-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
mrwul schreef op woensdag 30 april 2008 @ 08:33:
Thanks!

De reden waarom ik dat vroeg is dat ik serieus overwoog om van ADSL 6Mbit over te stappen naar Caiway Ultra 24Mbit.
Ik rekende met een verlies van 50-60% wetende dat via de kabel het verlies soms dramatisch kan zijn.
Uit de tijd dat Caiway nog Kabelfoon heette, deed ik dat ook - met 50-60% verlies rekenen.
Toen was 128Kbit/s het maximum en ik werkte met een 28.8k modem.
Dat was, even kijken..., ja, exact 10 jaar geleden, weinigen hier zullen zich dat nog herinneren, denk ik.
Enfin, toen dacht ik óók dat van die 128 wel zo'n 40-50% over zou blijven. Dus zou ik er altijd op vooruit gaan. Dacht ik.
Zelfs al zou er maar een kwart overblijven, dan nóg zou ik erop vooruitgaan: immers geen telefoontikken meer...

Helaas, ik hield dus slechts 2Kbit/s (twee) over. Diep on de nacht, of zondagochtend om 03:00 was dat misschien 3,5 maar meestal zat ik maar op 1,5Kbit/s... en zelfs, je gelooft het niet, minder dan 20 bytes/s ...
Dus een verlies van -pak 'm beet- 95-98%
Vele mensen klaagden - bij mij is zelfs iemand langs geweest om te meten, maar die bevestigde dat er niets aan te doen was. Lang verhaal over te weinig wijkversterkers, o.i.d.
De klachten werden toen volgens mij gebundeld via de Kabelfoon Gebruikers Groep (KGG). Op Speedtest onder 'Info' wordt daar nog iets over geschreven.

Enfin, als ik zo de diverse berichten over Caiway lees, dan zie ik dat er sóms iemand wel eens 20+ Mbit/s haalt, maar de meesten zitten dik, dik onder de helft.

In jouw geval, als je van de 24Mbit zo'n 2-3 Mbit overhoudt, dan heeft dat enige gelijkenis met 'toen'.
Zeker, je zult wel eens 6 halen, of misschien wat meer

Met mijn zielige ADSL (6Mbit, kan niet sneller, afstand centrale), haal ik wel stabiel 5.0-5.1Mbit en zeer incidenteel 4.8-4.9.
Zoals gezegd, met een Ultra hóópte ik op een stabiele 12Mbit (of ietsje meer), maar ik geloof niet dat realistisch is. Moet er dus nog maar goed over nadenken....!

grtn
==
==
MB = megabyte
In dat geval is 1.89 megabyte 15.12 megabit
Het is nog geen 24, maar ook weer niet zo dramatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215338

mrwul schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 16:25:
XS4ALL

grtn
==
Probeer http://www.caiw.nl/index-testbestanden.htm

Als er iets representatief is dan is het deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 11:04
Kreeg een telefoontje dat ik met mijn premium abbo van 29 euro per maand maar 120gig mag downloaden?
Met een super max 200 en ultra 300 gig.
Ik zit dus op newsgroupen via caiway en een paar hd films binnen halen tikt snel aan dus.
De caiway dame gaf aan dat mischien in de toekomst dit verhoogd gaat worden door het grotere had aanbod tegenwoordig maar voorlopig mag ik tot het einde van de maand nog maar 5 gig binnenhalen.

Is dit bij meerdere providers het fair use beleid of is caiway gewoon laag met zijn verbruiklimieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marz01 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:55:
Kreeg een telefoontje dat ik met mijn premium abbo van 29 euro per maand maar 120gig mag downloaden?
Ik zit dus op newsgroupen via caiway en een paar hd films binnen halen tikt snel aan dus.
De caiway dame gaf aan dat mischien in de toekomst dit verhoogd gaat worden door het grotere had aanbod tegenwoordig maar voorlopig mag ik tot het einde van de maand nog maar 5 gig binnenhalen.

Is dit bij meerdere providers het fair use beleid of is caiway gewoon laag met zijn verbruiklimieten?
Je kreeg zelfs een telefoontje??? Hoeveel haal je gemiddeld per maand binnen dan? Wellicht ben jij een grootverbruiker die ze dan individueel willen 'aanpakken'? Ik heb wel een paar keer iets boven de 300 gestaan maar heb zelfs geen mailtje gekregen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
Anoniem: 25649 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:48:
[...]

Je kreeg zelfs een telefoontje??? Hoeveel haal je gemiddeld per maand binnen dan? Wellicht ben jij een grootverbruiker die ze dan individueel willen 'aanpakken'? Ik heb wel een paar keer iets boven de 300 gestaan maar heb zelfs geen mailtje gekregen. :|
Ik had op dat moment 277gig verbruikt, ik mag nu tot 1 aug max 5 gig binnenhalen of overstappen op een ultra abbo :/

[ Voor 13% gewijzigd door marz01 op 24-07-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18685

marz01 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:34:
[...]

Ik had op dat moment 277gig verbruikt, ik mag nu tot 1 aug max 5 gig binnenhalen of overstappen op een ultra abbo :/
Dan heb je nog "geluk". Soms blokken ze je id/pw gewoon zonder te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosalba11nl
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Anoniem: 18685 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 14:41:
[...]

Dan heb je nog "geluk". Soms blokken ze je id/pw gewoon zonder te bellen.
Heb hier een andere manier van blokkeren heb nog zeker 250 gig over,
maar downloaden gaat met 6 files met 20 kbs .
heb wel een ultra abbo en heb verleden week al een mail gestuurd.
krijg daar nog geen antwoord op zal morgen maar eens bellen hoe,
dat komt deze slechte download groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
Caiway newsgroup haalt ook meer incorrupte files binnen dan smsuset. ( vb: the bank job op ps3avchd van 45 dgn oud komt wel compleet binnen met smsusenet, quikpar heeft met caiway nog 700bestanden nodig)

Snelheid met een ultra abbo en een webstar modem max 11mb via caiway en 16mb via smsusenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Beetje vreemd dat ze over limieten zeuren, het is voor hun gewoon lokaal verkeer en kost ze dus geen dataverkeer :/

Verder werkt News+ hier prima, en de kosten liggen ook onder de alternatieven dus dat ik 't boeltje eens moet parren maakt mij nou ook niet zoveel uit...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Laatst online: 01-06 10:56
marz01 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:55:

Ze schijnen daar nogal belliger te zijn want mijn broer heeft ook een telefoontje gehad en kreeg te horen dat hij maar max. 50 Gb per maand mag gebruiken met een Standaard abonemment van 25 euro per maand. Ter vergelijking: ik heb UPC Power met telefoon voor 30 euro per maand en over enige datalimitiet heb ik ze nog nooit gehoord. Paar honderd Gb per maand dataverbruik is in elk geval geen probleem.

Toch wel schandalig laag die datalimiet van Caiway, helaas zit mijn broer nog wel even aan Caiway vast anders zou hij al lang ADSL hebben genomen.

• P!m

P!m

Sorry voor de kick!

Maar ik denk erover om binnenkort Caiway News+ te gebruiken. Weet iemand of het mogelijk is om via een internetverbinding van Caiway, welke is gedeeld met een router op 2 pc's tegelijk gebruik te maken van Caiway News+? Dus 2 pc's die beide 2 connecties gebruiken?

Volgens Caiway: Aantal gelijktijdige connecties per login/IP-adres: 4; Kan ik 2 keer inloggen vanaf een IP-adres, en zo de maximale 4 connecties verdelen over 2 pc's?

Misschien is hier iemand die het heeft geprobeerd?

Anoniem: 215338

P!m schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:34:
Sorry voor de kick!

Maar ik denk erover om binnenkort Caiway News+ te gebruiken. Weet iemand of het mogelijk is om via een internetverbinding van Caiway, welke is gedeeld met een router op 2 pc's tegelijk gebruik te maken van Caiway News+? Dus 2 pc's die beide 2 connecties gebruiken?

Volgens Caiway: Aantal gelijktijdige connecties per login/IP-adres: 4; Kan ik 2 keer inloggen vanaf een IP-adres, en zo de maximale 4 connecties verdelen over 2 pc's?

Misschien is hier iemand die het heeft geprobeerd?
Theoretisch moet dit kunnen. In dat geval zitten er nog steeds 4 lijntje aan je modem gekoppeld, en dan is er niets aan de hand. Maar give it a try zou ik zeggen. je kunt het altijd opzeggen, volgens mij betaal je nog 2 tot 4 maanden door maximaal

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

P!m schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:34:
....Misschien is hier iemand die het heeft geprobeerd?
Oui, c'est moi! Gaat gewoon werken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• P!m

P!m

Brahiewahiewa schreef op donderdag 18 september 2008 @ 13:35:
[...]
Oui, c'est moi! Gaat gewoon werken.
Mooi zo, bedankt!

Heb gisteren Caiway ook gemaild, maar nog geen antwoord. Denk dat ik het dus gewoon maar een aantal maanden ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Ik denk dat het ik het ook maar ga proberen. Helaas is hun 'aktie' (twee maanden voor € 9.90 p/mnd) voorbij. Het is nu de 1e maand voor 9,90.

Ben op zich weinig geïnteresseerd in hun newsserver: gebruik Newshosting. Het gaat mij vooral om de snelheid. Zit hier met een klapperende 6Mbit van KPN. Wás eerst 9Mbit (ADSL2+) - klapperen, toen naar 8Mbit, klapperen, toen 'in vredesnaam' dan maar naar 6Mbit (=ca. 640kbit/s) en die klappert nu ook, KPN's alternatief, naar 4Mbit - ha!
Heb begrepen dat ik 'op het randje' zit en wanneer er veel verkeer is, zal de lijn gaan klapperen. Nu klappert de lijn ook, ondanks een goed signaal ruis verhouding. In het verleden viel de snr naar een minimum (6.5) en was dát de reden van het klapperen. Nu zit 'ie op een keurige 10.5-11.

Maar goed, Ik betaal nu bij KPN eur.39.90, voor die prijs heb ik een Ultra via Caiway, maar als ik bij Caiway amper 'winst' heb.. Zou al heeeeul blij zijn als ze van de 24Mbit de helft overhouden.

grtn
==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

mrwul schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 08:20:
... Zou al heeeeul blij zijn als ze van de 24Mbit de helft overhouden...
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik van die 24 Mbit/s zo'n 95% overhoud (ik kan zo zachtjesan wel voor de marketing afdeling van caiway gaan werken, geloof ik :$ ). Mijn ervaringen met ADSL zijn dezelfde als die van jou; met dit verschil dat ik ook nog een andere ADSL provider heb geprobeerd, maar die kwam niet verder dan een treurige 800 kb/s

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
Ik ben overgestapt op smsusenet, had vaak problemen met oudere files die beschadigd waren, de snelheid was soms geeneens de helft van mijn ultra abbo.
Ik heb meerdere malen met ze aan de telefoon gehangen maar niemand die iets meer dan basiskennis had, er is mij al tweemaal toegezegd dat ik iemand aan de lijn zou krijgen die echt inhoudelijk een antwoord kon geven.
Maar je raad het al nog steeds geen telefoontje terug gehad.

Met smsusenet heb ik een veel snellere en stabiele verbinding, files komen goed binnen en gebruik nu ssl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 22:22

lier

MikroTik nerd

Mmmm...ze gaan (weer) een nieuwere/snellere connectie aan bieden:
Geachte heer, mevrouw,

Internet biedt steeds meer mogelijkheden. En daar maakt u graag gebruik van. Dit zorgt ervoor dat u over het algemeen meer bandbreedte nodig hebt. Om u te kunnen blijven voorzien van de benodigde snelheden, gaan we bij CAIWAY steeds verder en dieper in de ontwikkeling van onze producten en diensten. Dat brengt kosten met zich mee. Per 1 januari 2009 voeren wij daarom enkele veranderingen in de internetabonnementen door. In deze e-mail informeren wij u over de wijzigingen van uw abonnement.

Op dit moment heeft u het Ultra abonnement met een down- en uploadsnelheid van 24576/2048 kbit/s. Wij zijn verheugd u te kunnen mededelen dat dit abonnement in het eerste kwartaal van 2009 flink in snelheid wordt verhoogd. Na afronding van deze snelheidsverhoging zal per 1 april 2009 de prijs worden verhoogd. De specificaties van het Ultra abonnement zijn vanaf dan:

Ultra Snelheid (down/up): 32696/4096
Prijs per maand: € 49,90

Met deze verandering bieden we u een exclusief abonnement met een zeer hoge snelheid, die elders niet tegen deze prijs te krijgen is. Om deze snelheden te ondersteunen is een ander modem noodzakelijk. Als u besluit om gebruik te blijven maken van Ultra, dan kunt u dit gratis modem vanaf in het eerste kwartaal van 2009 aanvragen in Mijn CAIWAY. U ontvangt hierover nader bericht. Heeft u ook telefonie van CAIWAY? Dan houdt u naast het nieuwe modem uw oude modem in gebruik voor telefonie.

Bent u Ultra klant en wilt u geen gebruik maken van dit nieuwe abonnement? Dan hoeft u niks te doen. Als u in het eerste kwartaal van 2009 geen nieuw modem aanvraagt via Mijn CAIWAY, dan gaan wij ervan uit dat u geen gebruik wilt maken van het nieuwe Ultra abonnement. Uw huidige abonnement wordt dan kosteloos gewijzigd in Super (m.i.v. 2009 € 37,40/mnd). De nieuwe prijs wordt vanaf dan op uw factuur verwerkt. Wij crediteren het bedrag dat u eventueel teveel betaalt.

...knip...

Indien u deze wijzigingen als een verslechtering ziet en deze daarom niet wenst te accepteren, kunt u het abonnement conform onze Algemene Voorwaarden per post of per e-mail opzeggen.

Met vriendelijke groet,
CAIWAY

Aart Verbree
Algemeen Directeur
:)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m

P!m

Bij Caiway internet premium verandert alleen de uploadsnelheid een klein beetje. Helaas geen grote verhoging.
Op dit moment heeft u het Premium abonnement met een down- en uploadsnelheid van 8192/768 kbit/s. Uw huidige abonnement wordt begin 2009 in uploadsnelheid verhoogd, terwijl de prijs gelijk blijft. De specificaties van het nieuwe Premium abonnement zijn vanaf 1 januari 2009:
Premium
Snelheid (down/up):
Prijs per maand: 8192/1024
€ 29,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

P!m schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:33:
Helaas geen grote verhoging.
[...]
Achja alle beetjes helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287321

Denk hierbij dat als je de news server gebruik met je totale verbruik meegeteld wordt, bij 8mb verbinding mag je maar 110gb downloaden totaal dus je bent er zo overheen met de fup die ze hebben.
de 1,5mb draadjes is dat totaal of is dit per draadje .

groeten Piet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik begrijp werkelijk niks van je post..?
En ik ben 2 jaar geleden 1x gebeld omdat ik teveel had gedownload (300GB ofzo) voor de rest nooit meer..

Pagina: 1