Het Nokia E71 Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste
Acties:
  • 202.158 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 16:33:
[...]

Ik heb er ook last van..Ik kwam de volgende website tegen

http://www.geardiary.com/...-dusty-diy-temporary-fix/

en dat ga ik binnenkort maar eens een keertje toepassen.
Voor mij is dit dan ook echt het enige nadeel. De Nokia E71 doet het bij mij echt uitstekend. Alles heb ik werkend gekregen. Hotmail kan ik versturen en ontvangen.
Hoeveel mensen hebben hier last van? Zoals ik op internet lees krijgt volgens mij iedereen er wel op den duur mee te maken. Beetje jammer, is voor mij wel een dealbreaker ;( . Heb echt een hekel aan stof onder je scherm, mijn huidige telefoon (iPhone) heeft na een jaar nog 0 stofdeeltje onder het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08-2022
oke ik heb opera mini 4.3 al gevonden. het gaat om een leaked release. google maar dan vind je em makkelijk. ik wacht toch nog liever op de officiële release door opera zelf. dat zal ook maar een dag of 2 duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MarcoC schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:44:
[...]

Hoeveel mensen hebben hier last van? Zoals ik op internet lees krijgt volgens mij iedereen er wel op den duur mee te maken.
Nog nergens last van, gebruik de E71 erg intensief sinds sept 08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:40
Helsie schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:14:
[...]
Nog nergens last van, gebruik de E71 erg intensief sinds sept 08.
Gaat dit over het stof onder het scherm? Heb hem 2 weken en de eerste stofdeeltjes zijn al zichtbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

ineens stonden alle contactpersonen DUBBEL in mijn telefoon. Bij de een stond in Outlook alle info vermeld (nr, adres, emal enz), bij de ander alleen naam en tel. Heb ik in Outlook alles eruit gegooid met de minste info..

Echter, nu krijg ik bij iedere inkomende SMS alleen nog maar het nr te zien, niet de naam...!

Fucking irritant... Hoe zorg ik ervoor dat gewoon de namen in beeld komen ipv de nr's? Heb verder niks veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
stormfly schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:28:
[...]

Gaat dit over het stof onder het scherm? Heb hem 2 weken en de eerste stofdeeltjes zijn al zichtbaar...
Ik heb 'm nu 2 maanden en ook geen enkele last van stof. Dit in tegenstelling tot mijn oude N73 die er wel erg last van had. De E71 zit bij mij wel altijd netjes in een hoesje, behalve als ie op m'n bureau ligt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het nog een keer vragen, want niemand heeft er nog antwoord op kunnen geven.

Ik ben op zoek naar een programma dat de ip adresssen laat zien van de beschikbare wlan verbindingen.
Bij Windows Mobile toestellen kan dat wel. Is dat ook mogelijk op mn E71?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:49:
Ik ben op zoek naar een programma dat de ip adresssen laat zien van de beschikbare wlan verbindingen.Is dat ook mogelijk op mn E71?
Een beschikbare wlan verbinding heeft geen ip adres. Dat wordt pas aan je telefoon gegeven als je verbinding maakt, en alleen wanneer dhcp aan staat. Als je via birdstep smartconnect verbonden bent met een wlan kun je in de details/log je ip zien. Andere oplossing weet ik niet.,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPrinses
  • Laatst online: 20-10-2018
Ik heb de mijne sinds aug 08. gebruik geen hoesjes en heb em nu al 3 keer lateren stuiteren (rare jaszakken, hee >:) ). Wel wat kleine krasjes natuurlijk, maar hij werkt als een nieuwe en al helemaal geen stofdeeltjes onder het scherm.

Misschien zit er gewoon een schroefje een beetje los bij die toestellen?

Macbook Pro Mid 2010 13'3 Intel Core 2 Duo 2'66Mhz - 4Gb DDR3, Blackberry Bold 9700, iPhone4 , iPod Classic 160Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 21:42
De E71 is morgen in de aanbieding bij KPN (Casual friday aanbieding). Zit er best aardig uit.

Link: http://zakelijk.kpn.com/mobiel/mobiel_casual_friday.cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakel
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-11-2020
Ik heb een vraagje. Ik heb onlangs de E71 gekocht. Nu heb ik een carkit in me auto Nokia CK7W.

Alleen nu hoor ik van degene die ik bel dat ze echo hebben, en hunzelf dus dubbel horen.

Heeft iemand hier meer last van?

De carkit en telefoon is verbonden via bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Bakel schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:18:
Ik heb een vraagje. Ik heb onlangs de E71 gekocht. Nu heb ik een carkit in me auto Nokia CK7W.

Alleen nu hoor ik van degene die ik bel dat ze echo hebben, en hunzelf dus dubbel horen.

Heeft iemand hier meer last van?

De carkit en telefoon is verbonden via bluetooth
recent ook de ck7w aangesloten, en werkt hier gelukkig perfect.. van de week ga ik het geheel aansluiten op de autospeakers middels een mutebox, misschien ook een optie voor jou.. via marktplaats voor 15 euro te vinden

wat betreft jouw probleem, heb je de microfoon te dicht bij de speakers geplaatst?? meestal ligt her hieraan.. of zet je autoradio op mute, mocht dit niet automatisch gebeuren.. dus echt volume op 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 19:53

Totaalgeflipt

De enige echte

Hoe werkt die Nokia E71 met de Parrot 3400?
Iemand ervaring mee

Dit lijkt me wel een leuke aanbieding?
http://www.algebeld.nl/in...ucts=0&DataBundel=8&Order

[ Voor 66% gewijzigd door Totaalgeflipt op 05-03-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met ck7W carkit. Enorme echo's en als de persoon aan de andere kant ook via een carkit belt is het gesprek bijna helemaal niet meer te doen.
De settings en opstelling in de auto is niet anders dan bij de telefoons hiervoor ( 6500 en 6230i). Bij die telefoons geen problemen maar bij de e71 wel.

Ik heb geen idee hoe op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:20
Ik heb eergister een E-71 ontvangen aan de deur, maar ik ben niet tevreden over de kwaliteit van het geluid. Ik hoop dat het een defect speakertje was, want anders stuur ik de volgende ook terug. Wanneer ik het toestel aan mijn oor heb dan trilt het alsof het speakertje los zit, dit gebeurde als ik hem iets harder zet dan normaal.
Heeft hier iemand anders ook problemen mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
DubbelU schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 09:07:
Ik heb eergister een E-71 ontvangen aan de deur, maar ik ben niet tevreden over de kwaliteit van het geluid. Ik hoop dat het een defect speakertje was, want anders stuur ik de volgende ook terug. Wanneer ik het toestel aan mijn oor heb dan trilt het alsof het speakertje los zit, dit gebeurde als ik hem iets harder zet dan normaal.
Heeft hier iemand anders ook problemen mee gehad?
Met de E71 heb ik er geen last van, maar mijn E50 heeft wel soortgelijke verstoring gehad daarin. Bij mij zat er toen een soort broodkruimel in het oortje dat soms die ellende veroorzaakte. De E50 kon ik gewoon openwippen en even schoonmaken. De E71 heeft een heel fijn roostertje voor het oortje dus daar kan bijna niets in komen...

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-07 07:55
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:34:
Vraagje:

ineens stonden alle contactpersonen DUBBEL in mijn telefoon. Bij de een stond in Outlook alle info vermeld (nr, adres, emal enz), bij de ander alleen naam en tel. Heb ik in Outlook alles eruit gegooid met de minste info..

Echter, nu krijg ik bij iedere inkomende SMS alleen nog maar het nr te zien, niet de naam...!

Fucking irritant... Hoe zorg ik ervoor dat gewoon de namen in beeld komen ipv de nr's? Heb verder niks veranderd...
Verwijder alle smsjes met waar de nummers opstaan, als je nog steeds smsjes zonder naamvermelding krijgt, verwijder dan alle smsjes (niet vergeten backup te maken van je smsjes natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de originele Nokia autohouder cr-106 gekocht voor mijn E71 (ik heb de zwarte). Het toestel zit stevig op zijn plaats en dat is juist het probleem, denk ik. Ik verwacht dat die constructie op den duur de lak van de zijkant van het toestel af zal schuren. Klopt mijn verwachting? Misschien kan iemand een uitspraak doen die ook zo'n autohouder heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 22:27:
Ik heb de originele Nokia autohouder cr-106 gekocht voor mijn E71 (ik heb de zwarte). Het toestel zit stevig op zijn plaats en dat is juist het probleem, denk ik. Ik verwacht dat die constructie op den duur de lak van de zijkant van het toestel af zal schuren. Klopt mijn verwachting? Misschien kan iemand een uitspraak doen die ook zo'n autohouder heeft.
Puur uit interesse, zit er nou wel of geen voorziening voor het opladen in de houder? Als ik het goed heb, heb je een aparte lader nodig en moet je het voedingsplugje er gewoon los insteken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een losse houder, je moet er inderdaad een losse laadsnoer op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik heb de Black-steel versie nu ongeveer een week. In theorie is het een super toestel, in de praktijk valt dat mijns inziens toch tegen.

Erg irritant is het 'certificaat-beheer' mbt installaties. Ik wilde bv. Mobitubia installeren en dat lukte niet vanwege de certificaten. Beetje Googlen, oh ik moet 'alles' aanvinken, ipv 'alleen ondertekend' bij software-installaties. Geprobeerd te installeren 'geldigheid certificaat verstreken'.

Verder Googlen, aha ik moet m'n telefoon hacken... Geprobeerd, niet gelukt. Oh wacht, ik heb de allernieuwste firmware erop, bestaat daar een hack voor? Die schijnt te bestaan (http://dailymobile.se/200...1-with-firmware-20021118/), alleen om de files te dl-en, moet ik mij registreren op zo'n forum.

Laat ik proberen McGuider erop te zetten. Wat leuk, ik krijg een melding 'low disk space'. Navigon dan? 'Certificaatfout, neem contact op met de leverancier'. Het is ronduit frustrerend dat je steeds het internet moet afstruinen naar een oplossing om zoiets te verhelpen. Nog een voorbeeld: het lampje binnen de D-pad (wit) die constant brandt om de 10 sec. voor mij onbekende reden(en). Hoe krijg je dat ding uit? Wederom fora raadplegen. Zo gaat er wel erg veel tijd inzitten, om gewoon iets simpels gedaan te krijgen.

De camera stelt ook teleur. Met minder licht zijn de kleuren erg flets. Kloten met de witbalans levert niet echt beter resultaat op.

Het bereik vind ik ook matig. Binnenshuis (Vodafone) is het meerdere keren voorgekomen dat ik opnieuw mijn netwerk moest selecteren (heb deze op handmatig staan), omdat er geen bereik was. Nieuwsgierig als ik ben, heb ik het toestel op z'n kop gehouden (zoals in deze topic staat) en in eens heb ik vol bereik... Erg logisch ook. Deze problemen heb ik niet met andere toestellen (6300, W950i, Samsung G800 e.a.).

Ook heb ik gehad dat het toestel vastliep en zichzelf resette, terwijl ik een filmpje bekeek dat ik had gemaakt met de E71 via Realplayer.

Nokia maps 3.0 erop gezet (wonder dat dat is gelukt) en dat is wel een fraaie applicatie. Zo zie je ook gebouwen in 3D, zoals Erasmus Medisch Centrum in R'dam, de Erasmusbrug, Magna Plaza in A'dam, Binnenhof te DH. Jammer dat je moet betalen om het als navigatie te gebruiken... Het toestel als navigatie gebruiken, was een van de redenen van aanschaf. Zoals je kunt lezen, lukt het mij niet om het toestel daar daadwerkelijk voor te kunnen gebruiken. Begin gemengde gevoelens te krijgen over de aanschaf van dit toestel.

Kan iemand bevestigen of de hack ook werkt voor de nieuwste firmware en of het daarmee mogelijk moet zijn dat ik Mobitubia en Navigon kan installeren?

En, de aanvulling op woorden die je intikt is soms handig en soms niet. Als je een woord intikt, zie je de letters in het wit en de aanvulling in een groenige kleur. Als ik op spatie druk, terwijl er een aanvulling bij staat, dan wordt de aanvulling overgenomen en moet ik backspace gebruiken om het overtollige weg te laten. Dit gebeurt ook als ik met de D-pad naar rechts druk. Wat moet ik doen als ik niet wil dat het woord wordt aangevuld?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
Ik herken je problemen niet. Zo is mijn bereik met Vodafone prima, terwijl de signaalsterkte in mijn woonplaats soms nogal slecht is. Met mijn LG Viewty kon ik thuis helemaal niet bellen. Voor Mobitubia hoefde ik niets met certificaten e.d. te doen. Niks hacken. Misschien ergens iets in de instellingen?

Navigeren gaat bij mij prima met Sygic en de woordaanvulling vind ik handig. Gewoon doortikken en dan D-pad naar boven voor een nieuw woord, spatiebalk voor het overnemen van een woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JortK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09-2022
Sinds een week ook een E71, wat een heerlijk toestel!

Enige probleem is dat het toestel niet wil connecteren met mijn parrot CK3100 carkit, terwijl ik externe sim modus en dergelijke allemaal aan het staan.

Ik krijg als ik wil koppelen vanaf mijn E71 vrijwel direct de melding 'koppelen mislukt'.

Zijn er meer mensen met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAMMEL IN E71

Sind kort heb ik een e71 echt een geweldig toestel, echter hoorik een rammel als ik achter op de camera lens tik met mijn vinger, hebben jullie dit ook?
Zou dit misschien een bewgingssensor kunnen zijn of iets dat los zit in het toestel?

Groeten Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 13:11:
Het is een losse houder, je moet er inderdaad een losse laadsnoer op aansluiten.
Mooi, des te blijer ben ik dan met mijn keuze voor de Brodit houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:18:
RAMMEL IN E71

Sind kort heb ik een e71 echt een geweldig toestel, echter hoorik een rammel als ik achter op de camera lens tik met mijn vinger, hebben jullie dit ook?
Zou dit misschien een bewgingssensor kunnen zijn of iets dat los zit in het toestel?

Groeten Jan
Jep heb ik ook, je hoort het vooral in de carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilmundo schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:30:
Ik heb de Black-steel versie nu ongeveer een week. In theorie is het een super toestel, in de praktijk valt dat mijns inziens toch tegen.........
De meeste punten die jij noemt hebben betrekking op Symbian en niet zozeer op de Nokia E71. Als je bijvoorbeeld een N96 koopt zul je tegen dezelfde uitdagingen aanlopen.

Ga hier geen link plaatsen met de correcte hack voor de E71. Maar kan je wel zeggen dat het installeren daarna prima verloopt. Bij Windows Mobile gaat het installeren gelukkig een stuk eenvoudiger en minder omslachtig. Vraag me wel af of Symbian hun beleid ooit aan gaat passen aangezien ze het OS al jaren zo uitrollen.

Wat het installeren van programma's betreft. Installeer je deze wel op je storage card?
Navigon, McGuider, Route66 kunnen allemaal tegelijk op de E71 geinstalleerd staan zonder dat de interne opslag van het toestel in de problemen komt.

Heb zelf inmiddels een Palm Treo Pro omdat ik me een beetje begon te storen aan een aantal punten van Symbian. Heb de E71 echter nog steeds omdat het toch ondanks zijn tekortkomingen een goed toestel blijft. De tijd zal leren wel toestel het langer bij mij uit gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ZeilDude schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:24:
[...]

Jep heb ik ook, je hoort het vooral in de carkit.
Zijn de knopjes aan de zijkant die trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 01:05
wilmundo schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:30:
Ik heb de Black-steel versie nu ongeveer een week. In theorie is het een super toestel, in de praktijk valt dat mijns inziens toch tegen.
Ik heb 'm ook net een week, maar hij valt mij niet tegen...
[... certificaatproblemen ...]
Bedenk wel dat je de meeste software gewoon officieel bij een leverancier moet aanschaffen, dan krijg je geen problemen met certificaten. Als je die wel hebt, dan is dat de schuld van de softwareleverancier, hij dient ervoor te zorgen dat er een geldig certificaat bij zit. Dit speelt overigens bij alle S60 toestellen.
Nog een voorbeeld: het lampje binnen de D-pad (wit) die constant brandt om de 10 sec. voor mij onbekende reden(en). Hoe krijg je dat ding uit? Wederom fora raadplegen. Zo gaat er wel erg veel tijd inzitten, om gewoon iets simpels gedaan te krijgen.
De E71 is geen telefoon voor beginners, het aantal instellingen is overweldigend. Ik moet ook af en toe zoeken waar iets ook alweer stond. Handig is de interne zoekfunctie, hiermee kun je veel dingen terugvinden. Het lijkt me trouwens dat het antwoord op jouw vraag over het 'breathing light' gewoon in het boekje zou moeten staan, maar dat heb ik nog niet open gehad :+
De camera stelt ook teleur. Met minder licht zijn de kleuren erg flets. Kloten met de witbalans levert niet echt beter resultaat op.
Daarin ben ik het met je eens. Ik was er vanuit gegaan dat de camera vergelijkbaar zou zijn met een N73 die ik eerder had (was ook 3,2 Megapixel) maar hij is beslist slechter. Geef het toestel wat credits, het is wel een erg plat ding. Maar voor foto's moet je 'm niet nemen.
Het bereik vind ik ook matig. [...]
Ook heb ik gehad dat het toestel vastliep en zichzelf resette, terwijl ik een filmpje bekeek dat ik had gemaakt met de E71 via Realplayer.
Deze problemen heb ik nog niet gehad, laten we hopen dat dat zo blijft.
Nokia maps 3.0 erop gezet (wonder dat dat is gelukt) en dat is wel een fraaie applicatie. Zo zie je ook gebouwen in 3D, zoals Erasmus Medisch Centrum in R'dam, de Erasmusbrug, Magna Plaza in A'dam, Binnenhof te DH. Jammer dat je moet betalen om het als navigatie te gebruiken... Het toestel als navigatie gebruiken, was een van de redenen van aanschaf. Zoals je kunt lezen, lukt het mij niet om het toestel daar daadwerkelijk voor te kunnen gebruiken. Begin gemengde gevoelens te krijgen over de aanschaf van dit toestel.
Als je je navigatiesoftware officieel aanschaft dan zou het zonder problemen moeten werken.
Kan iemand bevestigen of de hack ook werkt voor de nieuwste firmware en of het daarmee mogelijk moet zijn dat ik Mobitubia en Navigon kan installeren?
De HelloOX hack versie 1.03 werkt op firmware 200.21.118, zij het na enig aandringen (blijft hangen op 'applying patches', gewoon cancellen en opnieuw proberen). Het is echter een redelijk omslachtige procedure (certificaat aanvragen etc). Ik heb het gedaan omdat ik zulke dingen nu eenmaal voor de fun wil uitproberen, maar ik heb het nog niet hoeven gebruiken om ongecertificeerde software te installeren. Heb nu wel het camerageluidje uit gekregen, dat scheelt als je probeert spelende kinderen te filmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

Hey, ik wist nog helemaal niet dat er een geupdate versie van de hack was. Goed om te weten. Maar mobitubia is sowieso gratis, dus daar hoef je je telefoon niet voor te hacken. Gewoon zorgen dat je niet ipv 'ondertekende' 'alles' kiest onder instellingen bij software installatie, en dat je de online certificaatcontrole uitzet. Werkt het dan nog niet, dan moet je even spelen met de datum waar je telefoon op staat.

Die rammel in mijn camera heb ik overigens ook.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 22:27:
Niemand met informatie? Hoe zit het met andere autohouders (Brodit, Veripart), beschadigen die de E71?

Bij mij ook een rammeltje aan de achterkant.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2009 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 15:12
Sinds afgelopen vrijdag ben ik ook in het bezig van een E71 en tot nu toe ben ik erg enthousiast over. Vooral Symbian verrast mij positief. IK heb een tweetal jaren Windows Mobile gebruikt maar dit werk heel veel beter en sneller. Ik mis af en toe misschien wat extra instellingen, maar verder is het prima.

Verbinden met WIFI netwerken gaat probleemloos. Mijn mobiele internet gaat pas over een paar maanden in maar als thuis binnen het bereik van mijn wifi netwerk ben wordt er automatisch verbinding gemaakt. Fring werkt hier ook perfect. Skype gesprekken gaan goed, muziek streamen via Last.FM verloopt vlekkeloos.

Nu ben ik nog op zoek naar goede navigatie en denk aan McGuider. Deze heeft alleen geen integratie met de contactpersonen maar Nokia Maps heeft dat toch ook niet dacht ik? Erg jammer, want dit gebruik ik vaak

Batterijduur is ook een verademing overigens.

tot nu toe top dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
JortK schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:02:

Enige probleem is dat het toestel niet wil connecteren met mijn parrot CK3100 carkit, terwijl ik externe sim modus en dergelijke allemaal aan het staan.

Ik krijg als ik wil koppelen vanaf mijn E71 vrijwel direct de melding 'koppelen mislukt'.

Hallo Jort, ik gebruik ook een CK3100 maar ondervind geen problemen. Heb ook externe sim aan. Ik meen alleen dat ik het ook vanaf de parrot heb gedaan. Dus vanuit daar "verbinden met toestel" of zoiets dergelijks i.p.v. alleen vanuit de E71 proberen te verbinden. Wellicht helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Zou je kunnen uitleggen wat Externe Sim betekend . Zag dat ook staan bij BT maar geen idee wat het doet.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
seninha schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:09:
Zou je kunnen uitleggen wat Externe Sim betekend . Zag dat ook staan bij BT maar geen idee wat het doet.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet precies weet, hoewel je natuurlijk met enige redenatie dit wel zelf kan bedenken. Feit is wel dat ik nu aan heb staan en dat mijn E71 prima pairt met de Parrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
Heeft er iemand ervaring met andere kabels dan de bijgeleverde Nokia USB kabel? En laadt het toestel daarmee ook op? Dit omdat ik nu een mini USB kabel in de auto heb en het mooi zou zijn als ik de E71 hier ook op kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:45
het opladen werkt niet met mini USB.
Aan die kabel in je auto heb je dus niets, of je moet je auto willen syncen met je E71 :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 08:04:
[...]

Niemand met informatie? Hoe zit het met andere autohouders (Brodit, Veripart), beschadigen die de E71?

Bij mij ook een rammeltje aan de achterkant.
Nee, geen krasje hier met de Brodit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 08:04:
[...]

Hoe zit het met andere autohouders (Brodit, Veripart), beschadigen die de E71?
Deze heb ik en laat vooralsnog geen krassen achter. Prima setje voor een prima prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAMMEL IN E71
stormfly schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:34:
[...]

Zijn de knopjes aan de zijkant die trillen.
Dat klopt die trillen ook, maar als je die vasthoud dan hoor je het nog als met je vinger op de lens/flitser tikt, heeft iemand dit nog meer???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TIJD STAAT STIL OP SCREENSAVER

Wannneer ik de telefoon niet genruik en hij op de standaard screensaver springt, die de datum en tijd weergeeft dan staat die klok stil, todat ik een toets indruk dan springt hij op de juiste tijd, maar die blijft dan ook weer stuil staan tot je weer een keer een toets indrukt. hebben jullie ook deze ervaring?
Bij mijn n73 liep die klok gewoon mee met de tijd van de telefoon en hoefde je niet steeds een toets aan te raken om de juiste tijd te krijgen.

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Lees het topic even door voor je gaat 'schreeuwen'. ;)

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem?

Hoe is dit op te lossen, vrij irritant??
Had het bij de vorige firmware niet.

Heb ook laatste tijd veel last van drop calls probleem?Iemand anders ook veel dit probleem.
Soms heb ik het wel 3 x in één gesprek, weet iemand daar een oplossing voor?
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:47:
TIJD STAAT STIL OP SCREENSAVER

Wannneer ik de telefoon niet genruik en hij op de standaard screensaver springt, die de datum en tijd weergeeft dan staat die klok stil, todat ik een toets indruk dan springt hij op de juiste tijd, maar die blijft dan ook weer stuil staan tot je weer een keer een toets indrukt. hebben jullie ook deze ervaring?
Bij mijn n73 liep die klok gewoon mee met de tijd van de telefoon en hoefde je niet steeds een toets aan te raken om de juiste tijd te krijgen.

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi rens,

ik had het ook niet bij de vorige fimrware, bedoel je met drop calls dat de verbinding verbroken wordt?

groeten jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, hij verbreekt de verbinding bij een telefoongesprekken.
Heb het geregeld de laatste tijd.
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:57:
hoi rens,

ik had het ook niet bij de vorige fimrware, bedoel je met drop calls dat de verbinding verbroken wordt?

groeten jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:27

henri8096

BIM is not a software!

VinceVega schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:59:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet precies weet, hoewel je natuurlijk met enige redenatie dit wel zelf kan bedenken. Feit is wel dat ik nu aan heb staan en dat mijn E71 prima pairt met de Parrot.
Ik heb "externe sim" uitstaan en mijn E71 krijgt ook prima verbinding met de CK3100.
JortK schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:02:

Heb je wel de juiste pincode ingevoerd? Die had ik namelijk ook eerst verkeerd 0000 of 1234 ik wist gewoon
niet meer welke de parrot gebruikt. Daarna probeerde de telefoon elke keer de verkeerde code.
Een paar keer prutsen en toen kon ik weer een andere code intoetsen.
En ik d8 dat je ook eerst moest aangeven in de parrot zelf dat je een telefoon wilt verbinden. (alleen de 1ste keer).

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 19:53

Totaalgeflipt

De enige echte

Goed om te horen dat het goed werkt met de CK3100

21 Maart kan ik verlengen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al hoe uitzending gemist en NOS mobiel filmpjes aan de praat zijn te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filmpjes niet ondersteund.

Als ik op internet filmpjes wil bekijken op een willekeurige website, die thuis op de pc geopend worden in windows mediaplayer, dan geeft de telefoon: NIET ONDERSTEUND ! aan. Ik kan dus geen internet filmpjes bekijken, weet iemand hoe ik dit wel voor mekaar kan krijgen.

Ik bedoel dus geen youtube maar gewoon filmpjes op websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 18:15:
Weet iemand al hoe uitzending gemist en NOS mobiel filmpjes aan de praat zijn te krijgen?
Voor beiden bestaat een applicatie. Gewoon installeren, en het werkt. Alleen niet ideaal. Zo zijn er kaders te zien, wat m.i. beter moet kunnen. De E71 hebben ze dan ook van de lijst van ondersteunde models afgehaald. Maar het werkt dus wel.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
  • Laatst online: 03-08-2022
Je kunt ook naar www.boltbrowser.com gaan en de dual signed downloaden. Dan kun je zelfs de youtube filmpjes opslaan als 3gp. Trouwens, je moet ze eerst lokaal opslaan voor je ze kunt bekijken. Vet hoor. Dit werkt ook met de mobiele versie van youtube.

Dat was de tip van de dag weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mdbde schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:27:
Je kunt ook naar www.boltbrowser.com gaan en de dual signed downloaden. Dan kun je zelfs de youtube filmpjes opslaan als 3gp. Trouwens, je moet ze eerst lokaal opslaan voor je ze kunt bekijken. Vet hoor. Dit werkt ook met de mobiele versie van youtube.

Dat was de tip van de dag weer

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij jou werkt het misschien, maar bij mij dus niet.
Heb jij de nieuwste firmware erop?
Ik nl niet.
RaJitsu schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:59:
[...]

Voor beiden bestaat een applicatie. Gewoon installeren, en het werkt. Alleen niet ideaal. Zo zijn er kaders te zien, wat m.i. beter moet kunnen. De E71 hebben ze dan ook van de lijst van ondersteunde models afgehaald. Maar het werkt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:01

JoepW

iRacer & Home Assistant

Toch even terug naar bellen ipv filmpjes etc.
Ook ik heb vaak dat de verbinding wegvalt. Maar het op vaste punten en heeft volgens mij te maken met overnemen van de ene naar de volgende GSM / UMTS mast.
Vraag is dus of het een E71 probleem is of een provider probleem. Ik heb KPN en hoor het van veel gebruikers van KPN. Helaas zijn daar ook veel E71 / E51 gebruikers bij.

Iemand meer info over dit onderwerp?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
JoepW schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:33:
Ook ik heb vaak dat de verbinding wegvalt. Maar het op vaste punten en heeft volgens mij te maken met overnemen van de ene naar de volgende GSM / UMTS mast.
Vraag is dus of het een E71 probleem is of een provider probleem. Ik heb KPN en hoor het van veel gebruikers van KPN. Helaas zijn daar ook veel E71 / E51 gebruikers bij.

Iemand meer info over dit onderwerp?
Met mijn E51 (geen UMTS) had ik een reproduceerbaar probleem met roaming met de trein tussen Delft-zuid en Schiedam. Ergens halverwege in de weilanden met ogenschijnlijk vol bereik viel altijd de verbinding weg. Ook was er op de betreffende mast waarop ik dan roamde geen GPRS mogelijk. Pas vlak voor Schiedam had ik weer connectiviteit. Nu met UMTS heb ik er geen last meer van, maar ik zal binnenkort nog eens proberen in GSM-only modus of ik dan het probleem nog heb. Door de rest van het land heb ik nooit enig probleem gehad en ook met mijn E71 heb ik totaal geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat trillen wat je hoort bij het tikken op de camera is volgens mij het mechanische deel waarmee de camera zijn focus kan uitvoeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:27:
Bij jou werkt het misschien, maar bij mij dus niet.
Heb jij de nieuwste firmware erop?
Ik nl niet.
Ik ook niet. Ik gebruik firmware versie 200.21.118 op een simlockvrij toestel. Verder gaf je niet aan de applicaties al geprobeerd te hebben. Dat kan ik natuurlijk niet weten. Ze hebben immers ook gewoon een mobiele site.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:15:
Dat trillen wat je hoort bij het tikken op de camera is volgens mij het mechanische deel waarmee de camera zijn focus kan uitvoeren ;)
Ja, we hebben stiekem wel degelijk een autofocusfunctionaliteit in ons toestel....right.

[ Voor 45% gewijzigd door RaJitsu op 10-03-2009 23:28 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch de nieuwste firmware, ik heb nog 100. nog iets
RaJitsu schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:16:
[...]
Ik ook niet. Ik gebruik firmware versie 200.21.118 op een simlockvrij toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:22:
Dat is toch de nieuwste firmware, ik heb nog 100. nog iets
[...]
Een tijd geleden is er een nieuwe versie uitgekomen. Wel in de 200-serie maar toch nieuwer dan die ik er nu op heb staan. En wat let je om up te daten? Een paar minuten werk, en voor jou zitten er een paar leuke verbeteringen/nieuwe functies bij.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, als ik al die ellende hier en op andere fora lees over mensen die hun firmware geupdate hebben, sla ik nog even over.
RaJitsu schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:29:
[...]

Een tijd geleden is er een nieuwe versie uitgekomen. Wel in de 200-serie maar toch nieuwer dan die van mij. En wat let je om up te daten? Een paar minuten werk, en voor jou zitten er een paar leuke verbeteringen/nieuwe functies bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Welke ellende? Het enige nadeel was dat de hacks niet meer toepasbaar waren. En dat is nu opgelost. Verder geldt altijd dat je je toestel moet backuppen, dus is er ook geen gevaar. Tenzij je wat applicaties op een wat ingewikkeldere wijze hebt moeten installeren, en het te veel werk is om het opnieuw te doen. Heb jij veel applicaties op je toestel geïnstalleerd? Of niet? Zo niet, dan maakt het helemaal niets uit voor je.

Overigens een klein puntje: We hebben hier (en eigenlijk op alle andere fora) de gewoonte om ons bericht ònder de quote/het citaat te typen.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaJitsu schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:34:
Welke ellende? Het enige nadeel was dat de hacks niet meer toepasbaar waren. En dat is nu opgelost. Verder geldt altijd dat je je toestel moet backuppen, dus is er ook geen gevaar. Tenzij je wat applicaties op een wat ingewikkeldere wijze hebt moeten installeren, en het te veel werk is om het opnieuw te doen. Heb jij veel applicaties op je toestel geïnstalleerd? Of niet? Zo niet, dan maakt het helemaal niets uit voor je.

Overigens een klein puntje: We hebben hier (en eigenlijk op alle andere fora) de gewoonte om ons bericht ònder de quote/het citaat te typen.
Je doet er nogal makkelijk over, maar er zijn toch hele fora gevuld met verhalen van verdwenen applicaties, dingen die niet meer werken etc etc.
Ik heb inderdaad nogal wat applicaties op mijn toestel, onder andere een goed werkende sygic mcguider, waarvan ik vrees dat die na een eventuele update verdwenen is cq niet meer werkt.
Maar ja , ik heb de tijd wel, dus wie weet komt het er nog van binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben van plan om de E71 aan te schaffen. Nu heb ik een N82 waarbij ik de agenda functie zeer veel gebruik. Wat ik wil is dat de E71 alle agendapunten van de N82 overneemt.

Hoe kan ik dit doen?
Als ik via PC Suite een backup maak van de N82, kan ik diezelfde backup op de E71 zetten?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
ReseT schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 00:13:
Ik ben van plan om de E71 aan te schaffen. Nu heb ik een N82 waarbij ik de agenda functie zeer veel gebruik. Wat ik wil is dat de E71 alle agendapunten van de N82 overneemt.

Hoe kan ik dit doen?
Als ik via PC Suite een backup maak van de N82, kan ik diezelfde backup op de E71 zetten?
Dat kan je het beste doen via Overdracht te vinden onder Instrumenten --> Overdracht, dan kan je heel makkelijk via Bluetooth (of IR) de agenda-items, contacten e.d. overzetten.

Een back-up kan je niet terugzetten op een ander type toestel, aangezien deze type-specifieke gegevens bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Cadezo schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 00:16:
[...]

Dat kan je het beste doen via Overdracht te vinden onder Instrumenten --> Overdracht, dan kan je heel makkelijk via Bluetooth (of IR) de agenda-items, contacten e.d. overzetten.

Een back-up kan je niet terugzetten op een ander type toestel, aangezien deze type-specifieke gegevens bevat.
Ik ben nog wat vergeten erbij te vertellen. De N82 ga ik inruilen voor de E71. :D
Dus eerst alles van de N82 naar toe downloaden en daarna naar de E71 uploaden.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaJitsu schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:16:
Ja, we hebben stiekem wel degelijk een autofocusfunctionaliteit in ons toestel....right.
Weet niet of het sarcastisch bedoeld was, maar als je op de T drukt tijdens camera modus dan focust de camera wel degelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 00:54:
[...]

Weet niet of het sarcastisch bedoelt was, maar als je op de T drukt tijdens camera modus dan focust de camera wel degelijk...
Hmm, bij mij gebeurt er niets wanneer ik op T druk. Zoomen werkt gewoon met naar boven en beneden op de D-pad....
Autofucus is ook het automatisch schermstellen. Heeft eigenlijk niets met bewegende delen te maken (mijn inderdaad sarcastisch bedoelde opmerking was dus misplaatst). Ik bedoelde eigenlijk optische zoom ipv autofocus, wat ons toestel niet heeft.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
RaJitsu schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 01:32:
Hmm, bij mij gebeurt er niets wanneer ik op T druk.
Bij mij wel. Ik hoor dan ook mechanisch iets focussen. :)
RaJitsu schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 01:32:
Autofucus is ook het automatisch schermstellen. Heeft eigenlijk niets met bewegende delen te maken (mijn inderdaad sarcastisch bedoelde opmerking was dus misplaatst).
Voor scherpstellen moet je wel degelijk mechanisch een lens bewegen om iets te veranderen aan de focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

[...]

Weet niet of het sarcastisch bedoelt was, maar als je op de T drukt tijdens camera modus dan focust de camera wel degelijk...
Hmm, bij mij gebeurt er niets wanneer ik op T druk. Zoomen werkt gewoon met naar boven en beneden op de D-pad....
Autofucus is ook het automatisch schermstellen. Heeft eigenlijk niets met bewegende delen te maken (mijn inderdaad sarcastisch bedoelde opmerking was dus misplaatst). Ik bedoelde eigenlijk optische zoom ipv autofocus, wat ons toestel niet heeft.
ReseT schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 00:29:
[...]

Ik ben nog wat vergeten erbij te vertellen. De N82 ga ik inruilen voor de E71. :D
Dus eerst alles van de N82 naar toe downloaden en daarna naar de E71 uploaden.
Gebruik je toevallig Outlook? Dan zou je je zaken naar je PC kunnen synchroniseren. Het schijnt ook te kunnen met Google Calendar. maar hoe heb ik zelf nooit uitgezocht.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:41:
[...]

Je doet er nogal makkelijk over, maar er zijn toch hele fora gevuld met verhalen van verdwenen applicaties, dingen die niet meer werken etc etc.
Ik heb inderdaad nogal wat applicaties op mijn toestel, onder andere een goed werkende sygic mcguider, waarvan ik vrees dat die na een eventuele update verdwenen is cq niet meer werkt.
Tsja, maar dit kan nu eenmaal voorkomen. En in de meeste gevallen is het installatieproces van programma's die verdewenen zijn niet helemaal op een jofele wijze verlopen (lees: Illegale software). Maar goed, het kan. McGuider op je toestel zetten is zo gedaan. Het makkelijkst te installeren nav-programma. Overigens is McGuider nu net een programma waar ik net geen probleem had dat ik het kwijt was.
Een tip is om je geheugenkaart uit je toestel te halen wanneer je update. Na het updaten doe je hem er weer in, en als je progjes niet geinstalleerd worden, installeer je het hoofdbestand weer opnieuw, en ziet het progje zelf zijn zaakjes op de geheugenkaart staan (mits die daarop gekopieerd waren).

Maar goed, zelfs al was ik alles kwijt geraakt, dan nog zou ik mijn toestel nu updaten wanneer ik nog bij firmware v1 zou zitten.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Eureka!! Had ik nu toch maar de handleiding gelezen, ha, ha! Het scheelt dat ik een camera gebruik om foto's te maken ipv een telefoon, maar toch, zeer nuttige info. En het werkt ook nog eens ook, houdt je foon maar eens dicht bij je toetsenbord (15 - 20 cm) en druk maar op de T, gaat ie toch focussen. En inderdaad soms hoor je dat tikje wat je ook hoort als je achter tegen het toestel tikt bij de cam.
Anyway: RTFM dombo |:( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Een korte handleiding voor het gebruik van een Nokia E71 (en vergelijkbare andere modellen) met een VW Golf 5 met bluetooth telefoonvoorbereiding:

1. Zet Bluetooth aan op de telefoon: Menu => Connectivity => Bluetooth. Kies in hetzelfde menu voor "waarneembaar" van de telefoon, en zet de "Externe SIM-modus" aan.
2. Hierna laat je de auto zoeken naar bluetooth apparaten, en koppel je de telefoon met de auto.

Autoriseer de bluetooth verbinding na het maken van de verbinding, zodat de verbinding automatisch opnieuw gemaakt wordt na verbreken.
Nu kun je gebruik maken van de microfoon die naast de bovenlichtjes zit, en komt het geluid via de radio uit de speakers. Dit werkt voor zover ik weet met de RNS-310 en RNS-510 (in ieder geval met mijn RNS-510).

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kethij
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Iemand een suggestie voor een app die je smsjes telt? Aangezien deze zich niet standaard op de E71 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg a.s. zaterdag m'n E71 binnen, heeft iemand nog tips omtrent het automatisch laten syncen (via bluetooth) van m'n Outlook agenda+taken+contactpersonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:57:
Ik krijg a.s. zaterdag m'n E71 binnen, heeft iemand nog tips omtrent het automatisch laten syncen (via bluetooth) van m'n Outlook agenda+taken+contactpersonen?
PC suite en dan aanvinken dat hij bij connectiviteit direct moet gaan syncen, dit is te vinden bij de geavanceerde instellingen van het sync tooltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
Op de nieuwe Nokia E55 en E75 zie ik een geheel nieuwe versie van Mail for Exchange.

Kan iemand mij vertellen of deze versie van MfE ook aangeboden wordt voor de "oudere" modellen, zoals de E71?

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:03:
[...]

PC suite en dan aanvinken dat hij bij connectiviteit direct moet gaan syncen, dit is te vinden bij de geavanceerde instellingen van het sync tooltje
Hartelijk dank! Andere tips zijn altijd welkom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Kethij schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:01:
Iemand een suggestie voor een app die je smsjes telt? Aangezien deze zich niet standaard op de E71 zit.
SMS'je openen en dan zie je bovenin je scherm #/aantal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
DaLuca schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:25:
Kan iemand mij vertellen of deze versie van MfE ook aangeboden wordt voor de "oudere" modellen, zoals de E71?
ik gok van niet.,,, lijkt mij een verkoop bevorderend unique selling point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helsie schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 21:14:
[...]
idd. dat vermoed ik ook. overigens gaat het om een geheel nieuwe messaging tool, waarmee je zowel exchange als pop mail ed kunt binnenhalen. alles in 1 dus. en met html view ed.

wij zullen het met (minimaal) 2 apps moeten doen, waarvan MFE eentje is. MFE wordt ooit wel geupdate schijnt, maar de vraag is wanneer en of die dan hetzelfde kan als de op de nieuwe toestellen. zelfde geldt voor de pop mail tool.

ik vind het eigenlijk belachelijk dat dit nog niet eens bestaat, had er al een jaar moeten zijn.....en dan natuurlijk zonder alle fouten die nog steeds met exchange syncen voorkomen. blackberry en WM toestellen hebben dit allang en breed wel goed voor elkaar.

zit je daar met je glimmende nokia, een zakelijk messaging toestel dat het belangrijkste middel email niet eens goed ondersteunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helsie schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 21:14:
[...]
Toch wel:
HTML support and other improvements are coming in the big release in Spring. The E75 and E55 feature our first clients that include support for HTML, but don’t worry, we are close to our next release for older devices that includes support for HTML.
Aldus Davis Fields, product manager Nokia Messaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:01:
[...]

Toch wel:

[...]

Aldus Davis Fields, product manager Nokia Messaging
Dat heb ik ook gelezen ja. Echter, hij doelt hier op een nieuwe versie van messaging, die alleen pop etc. ondersteunt. Daarnaast heeft hij het ook over een nieuwe versie van MFE, maar qua release date is daar niks over bekend, noch dat deze wel html ondersteunt ed.

Ook gaat het hier niet om 1 geintegreerde emailoplossing, zoals die op e75 te vinden is.

(messaging, daar moet je toch voor betalen?)

Al met al....mooie praatjes, maar zie het voorlopig niet lang niet komen (alhoewe het het makkelijk uit te brengen is natuurlijk, het is gewoon s60v3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Laatst online: 04-09 13:01
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:41:
[...]

Helaas, ik heb gisteren de NOS Mobiel applicatie geinstalleerd en streaming video werkt bij mij ook niet :( erg jammer... Ook al geprobeerd via het KPN Streaming accesspoint (heb een Hi abbo) maar dat werkt helaas niet... Denk dus dat het bij jou ook niet gaat werken met de nieuwste firmware (tenzij ik natuurlijk iets fout doe :P).

Heb de mobiel nu 2 dagen in bezit en ben erg tevreden, jammer dat Hi de mobiele internet snelheid zo belachelijk laag houd (16KB/s down 8)7) maar dat wordt hopelijk in de toekomst nog verhoogd. Ben alleen nog op zoek naar een goede applicatie om Winamp op mijn pc te besturen (via Bluetooth). Op mijn vorige mobiel (Nokia 6300) gebruikte ik Nokia Wireless Presenter maar dit was een vrij brakke applicatie en had geen "2-way support" (vanaf mobiel naar tracks zoeken en titel van het huidige nummer zien etc). Kent iemand een applicatie die dit wel kan? Heb zelf de volgende applicaties al gevonden:

- Bemused - lijkt te doen wat ik zoek (http://download.chip.eu/e...-Edition-1.73_173715.html) maar wordt niet meer onderhouden volgens mij
- AnyRemote - besturing zou mogelijk moeten zijn maar is "one-way" (http://www.devilsworkshop...e-control-for-windows-pc/)
- Salling Clicker - lijkt te doen wat ik zoek (http://www.salling.com/Clicker/windows/) maar is een betaald programma
- ControlFreak - lijkt te doen wat ik zoek (http://www.symbian-freewa...ol-utility-series-60.html)

Iemand ervaring met 1 van deze 3? Ik ga ze vanavond testen en zal mijn bevindingen hier wel posten :)

Edit: zojuist ControlFreak en Bemused naar mijn mobiel gemaild maar beide kan ik niet installeren: "Installation of 'ControlFreak.sis' is not supported". Bij mijn application-settings staat "Software installation: All" en "Online certificate check: Off", iemand enig idee?

[ Voor 9% gewijzigd door TargetX op 12-03-2009 10:10 . Reden: problemen met installatie toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

TargetX schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:05:
[...]Heb de mobiel nu 2 dagen in bezit en ben erg tevreden, jammer dat Hi de mobiele internet snelheid zo belachelijk laag houd (16KB/s down 8)7) maar dat wordt hopelijk in de toekomst nog verhoogd.
1 april (geen grap :))
Ben alleen nog op zoek naar een goede applicatie om Winamp op mijn pc te besturen (via Bluetooth). Op mijn vorige mobiel (Nokia 6300) gebruikte ik Nokia Wireless Presenter maar dit was een vrij brakke applicatie en had geen "2-way support" (vanaf mobiel naar tracks zoeken en titel van het huidige nummer zien etc). Kent iemand een applicatie die dit wel kan? Heb zelf de volgende applicaties al gevonden:

- Bemused - lijkt te doen wat ik zoek (http://download.chip.eu/e...-Edition-1.73_173715.html) maar wordt niet meer onderhouden volgens mij
- AnyRemote - besturing zou mogelijk moeten zijn maar is "one-way" (http://www.devilsworkshop...e-control-for-windows-pc/)
- Salling Clicker - lijkt te doen wat ik zoek (http://www.salling.com/Clicker/windows/) maar is een betaald programma
- ControlFreak - lijkt te doen wat ik zoek (http://www.symbian-freewa...ol-utility-series-60.html)

Iemand ervaring met 1 van deze 3? Ik ga ze vanavond testen en zal mijn bevindingen hier wel posten :)
Geen ervaring met deze maar wel met: Bluetooth Remote Control icm mn E65 en dat werkte erg goed.
Met mn E71 moet ik het nog een keer gaan testen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 06:53:
[...]
Ook gaat het hier niet om 1 geintegreerde emailoplossing, zoals die op e75 te vinden is.
Dat vind ik eigenlijk wel prima zo. Ik zit er niet op te wachten dat mails uit verschillende mailboxen in 1 lijst geduwd worden, zo werk ik op m'n PC ook niet. En of je nu in de lijst messages een aparte lijst hebt voor MfE en POP/IMAP, of dat ik binnen een enkele mail app weer 2 accounts aanmaak, dat zal weinig uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:33:
[...]

Dat vind ik eigenlijk wel prima zo. Ik zit er niet op te wachten dat mails uit verschillende mailboxen in 1 lijst geduwd worden, zo werk ik op m'n PC ook niet. En of je nu in de lijst messages een aparte lijst hebt voor MfE en POP/IMAP, of dat ik binnen een enkele mail app weer 2 accounts aanmaak, dat zal weinig uitmaken.
ik denk het wel. als je in 1 tool beide kunt gebruiken, dan:

- loopt de sync van alle accounts in 1x, dus wordt er maar 1x per x uur verbinding opgebouwd, wat energie scheelt

- er lopen geen 2 of meer apps tegelijkertijd, scheelt ook energie

- alle berichten in 1 tool, met mogelijkheid snel te wisselen...lijkt mij sneller gaan dan 2 wisselen tussen 2 aparte tools

- consistente werking, alles werkt voor alle accounts hetzelfde

dus: geef mij maar asap die versie die op de e75 staat! :) is die er niet af te rippen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Gutteguttegut schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:18:
[...]
1 april (geen grap :))

[...]
Geen ervaring met deze maar wel met: Bluetooth Remote Control icm mn E65 en dat werkte erg goed.
Met mn E71 moet ik het nog een keer gaan testen.
Die applicatie ziet er inderdaad goed uit, vanavond maar eens proberen! En die snelheidsverhoging per 1 april klinkt ook goed, nu haal ik maar zo'n 16KB/s down en als dat naar 48KB/s gaat dan scheelt dat echt enorm!! Bedankt voor de informatie! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Is er iemand die Nokia Messaging (email) op de 71 aan de praat heeft gekregen met Planet Internet account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:48:
[...]

ik denk het wel. als je in 1 tool beide kunt gebruiken, dan:

- loopt de sync van alle accounts in 1x, dus wordt er maar 1x per x uur verbinding opgebouwd, wat energie scheelt

- er lopen geen 2 of meer apps tegelijkertijd, scheelt ook energie

- alle berichten in 1 tool, met mogelijkheid snel te wisselen...lijkt mij sneller gaan dan 2 wisselen tussen 2 aparte tools

- consistente werking, alles werkt voor alle accounts hetzelfde

dus: geef mij maar asap die versie die op de e75 staat! :) is die er niet af te rippen ofzo?
Ik sync alleen handmatig dus daar ga ik geen last van hebben. En of ik nu tussen 2 apps of tussen 2 mailboxen moet wisselen, dat zal weinig uitmaken. 2 apps draaien kost trouwens niet noemenswaardig meer energie, Symbian stopt apps die op de achtergrond gezet worden toch (zie je soms ook als je een app terughaalt, dan gaat ie opeens de getoonde lijst met mails bijwerken).

En consistente werking wil ik graag eerst zien. Als MfE nu ook subfolders zou kunnen syncen i.p.v. alleen de inbox is dat inderdaad een behoorlijke verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Er schijnt weer een nieuwe firmware onderweg te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kethij
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
gertvdijk schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:38:
[...]

SMS'je openen en dan zie je bovenin je scherm #/aantal. :)
Ik bedoel verzonden berichten, is dit niet te achterhalen? Ik wil liever niet dat de verzonden berichten worden opgeslagen dus ik ben opzoek naar een andere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
DRvDijk schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 15:22:
Er schijnt weer een nieuwe firmware onderweg te zijn...
Beetje vaag dat iemand dit roept op die website, jammer dat er geen bron bij staat die het verhaal kan bevestigen. Vooralsnog geen problemen met V200.21.118 hij valt nooit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2more
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-07-2016
Ik bedoel verzonden berichten, is dit niet te achterhalen? Ik wil liever niet dat de verzonden berichten worden opgeslagen dus ik ben opzoek naar een andere optie.
Dit misschien iets?

Conversation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om zaterdag icm verlenging van mijn abbonement een E71 te halen. Ik ben omgegaan vanwege het design, en volledig QWERTY toetsenbord. Tevens beschikt de telefoon over de eisen die ik stel. Alleen zit ik met nog enkele vragen, want lees heel veel dingen, en er worden soms afkortingen gebruikt, wat ik niet begrijp.

Is het mogelijk om:

- Gewoon simpel via wifi op het internet te komen, dus op onbeveiligde netwerken, en bijvoorbeeld beveiligde netwerken waar je het wachtwoord van weet?

- Je windows live/hotmail via de site te bekijken? En eventueel te beantwoorden?

- Ik begrijp dat de telefoon GPS en a-GPS heeft? Bij laatst genoemde word de positie van het persoon bepaalt door een online verbinding. Als je dan geen internetabbo heb afgesloten, kunnen deze kosten aardig oplopen. Nu begrijp ik dat je a GPS via het GPS menu kan uitschakelen. Welk navigatiesysteem kan overweg met de ingebouwde GPS ontvanger? Dus kosteloos navigeren.

Zodra ik het toestel in bezit heb horen jullie van mij!

Bij voorbaat dank!

Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:55:
Is het mogelijk om:

- Gewoon simpel via wifi op het internet te komen, dus op onbeveiligde netwerken, en bijvoorbeeld beveiligde netwerken waar je het wachtwoord van weet?

- Je windows live/hotmail via de site te bekijken? En eventueel te beantwoorden?

- Ik begrijp dat de telefoon GPS en a-GPS heeft?

Kevin
1) ja, dit werkt erg simpel. De wifi bij mij thuis was door middel van 1 x het wachtwoord invoeren te configuren (WPA 1 PSK TKIP).

2) Via de ingebouwde browser moet dit kunnen (ook antwoorden), dmv Opera Mini zal dit waarschijnlijk handiger gaan en dmv het installeren van Windows Live zal het zelfs als aparte mailbox op de Nokia te zien zijn.

3) Je kunt bij de ingebouwde Nokia Maps software instellen van welke positie-bepalings-methode (sp?) hij gebruik mag maken, zelf heb ik onbeperkt data dus voor mij maakt dit niet uit maar het is mogelijk enkel de GPS ontvanger te selecteren (die dus gratis is).

Heb hem zelf 2 dagen en ben dik tevreden!

[ Voor 0% gewijzigd door TargetX op 13-03-2009 08:51 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:55:Is het mogelijk om:

Ja :)
Ja :)
- Ik begrijp dat de telefoon GPS en a-GPS heeft? Bij laatst genoemde word de positie van het persoon bepaalt door een online verbinding. Als je dan geen internetabbo heb afgesloten, kunnen deze kosten aardig oplopen. Nu begrijp ik dat je a GPS via het GPS menu kan uitschakelen. Welk navigatiesysteem kan overweg met de ingebouwde GPS ontvanger? Dus kosteloos navigeren.

Zodra ik het toestel in bezit heb horen jullie van mij!

Bij voorbaat dank!

Kevin
A-GPS hoeft helemaal niet veel te kosten, het gaat pas geld kosten als je bv realtime de kaarten laat inladen via 3G.
Alleen de plaatst bepaling is een paar kb.

Ik heb succesvol draaien McGuider 2009, Navigon 7 en Garmin XT 2008.
Allen met de interne GPS zonder dat een data verbinding nodig is (alleen voor optionele extra functies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect!

Nog een dagje werken, en morgenochtend naar de winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help...
nieuw op Tweakers, zoek antwoord op simpele vraag: hoe op Nokia E71 weergave namen van contactpersonen te activeren, ipv nummers?
(sorry, misschien supersimpel, maar als 50+ ben ik eigenlijk al blij deze site te hebben gevonden,.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik wil graag via de UMTSverbinding synchroniseren met een microsoft exchange server:
- mail
- contacten
- agend'/afspraken

Het synchroniseren via Mail For Exchange lukt prima, maar het synchroniseren van contacten en agenda krijg ik niet voor elkaar dit kan alleen via WiFi of bluetooth (en waarschijnlijk het usb kabeltje).

Hoe kan ik alles daadwerkelijk mobiel sync'en?

Gelukt kwestie van simpel wat opties aanzetten in Mail For Exchange

[ Voor 9% gewijzigd door DopdeDouwer op 13-03-2009 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:58:
Help...
nieuw op Tweakers, zoek antwoord op simpele vraag: hoe op Nokia E71 weergave namen van contactpersonen te activeren, ipv nummers?
(sorry, misschien supersimpel, maar als 50+ ben ik eigenlijk al blij deze site te hebben gevonden,.. :-)
Let er op dat de nummers maar bij 1 contact persoon staan.
Anders snapt je E71 (en ook andere telefoons) niet welke naam hij moet weergeven in je scherm bij een oproep.
Dus:
0611111111 -> Henk GSM
0611111111 -> Henk Mobiel
Gaat fout.
Ook omdat het nummer soms een keer op je E71 en een keer op je simkaart staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Gutteguttegut op 13-03-2009 12:30 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.