LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
Nou dat blijft gewoon aan en uitgaan
Ook al heb je de sms of de mail waarom die knippert al gelezen?Megamind schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:07:
[...]
Nou dat blijft gewoon aan en uitgaanBij instellingen kan je instellen hoelang. Ik heb hem op 5 minuten staan.
Iemand een reactie over de speaker? Ik hoor echt hele irri slissende kraakjes, en dat is voor een azijnpisser zoals ik niet gemakkelijkstormfly schreef op zondag 15 februari 2009 @ 16:42:
[...]
Hoe vinden jullie het geluid van de E71 wat je zelf hoort, ik hoor een licht kraakje of een soort ruisje. Hebben jullie dat ook, voor zo'n kwalitatief toestel beetje jammer. Als iemand een harde klank zegt hoor je een kraak, misschien ga ik er even mee terug, hebben jullie dit ook?
Verwijderd
[mierenneukmodus] handig om eerst de handleiding te lezen, voordat je allerlei vragen stelt...

Vertel jij me maar eens waar het antwoord staat in de handleiding? Op pagina 98 en 99 van de Nederlandse handleiding staat er iets over, maar niet hoe, waarom en of het lampje niet uitgaat als ik de e-mail of bericht al gelezen heb.Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:53:
[...]
[mierenneukmodus] handig om eerst de handleiding te lezen, voordat je allerlei vragen stelt...[/mierenneukmodus]
Snap niet zo goed waarom een zakelijk toestel 4/5 dagen mee zou moeten gaan. Je gooit zo'n ding toch gewoon aan de lader op je nachtkastje? Dat kost volgens mij erg weinig moeite.Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:43:
...
Ik vind tot nu toe dat het maar magertjes is gesteld met de gebruiksduur, nauwelijks meer dan mijn 6120 die een veel kleinere accu heeft. Ik vind eigenlijk dat dit toestel op dual/3g met gemiddeld gebruik (uurlijkse mailsync, 30min bellen, paar sms, paar mail, wat browsen) toch zeker 4/5 dagen mee moet gaan. Dat zou passen bij een zakelijk toestel als deze. Ik snap dan ook echt niet hoe sommige reviewers en users dit halen en anderen juist helemaal niet. ik heb het idee dat je maar geluk moet hebben ipv dat je met dit toestel een zekerheid aanschaft.
...
Enige irritante aan de E71 (Of ja, Symbian) is dat gedoe met certificaten. Waarom kan dat gewoon niet een optie zijn om compleet uit te schakelen? Ik heb het uitgeschakeld in het App-menu, maar toch soms gezeur.
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com
Verwijderd
Zit jij 4/5 dagen non-stop op kantoor?
Maar ik vind het zelf wel handig, mocht je keer een weekendje weg gaan oid. en je oplader vergeten dan is dat geen probleem.
ik heb ergens gelezen dat het veel stroom kost als de optie aan staat, daarom is ie bij mij uit. bovendien heb ik het lampje niet nodig en is het voor mij niet nuttig.
Heb geprobeerd WLAN via mijn E71 aan de gang te krijgen op diverse manieren maar zonder succes.
Heeft iemand hier ervaring met een E71 en een (KPN) Experiabox ST780?
(op het internet wel gelezen dat het met sommige routers gewoon niet werkt)
Alvast bedankt
Ik heb een SpeedTouch 780, zonder KPN-firmware (Experia). Die doet het prima met mijn E71. Wel moet de 780 z'n SSID uitzenden, anders werkt het niet. En als je een MAC-filter aan hebt staan, moet je je E71 l natuurlijk toevoegen aan je lijstje vertrouwde apparaten (in je SpeedTouch).peterpm schreef op zondag 15 februari 2009 @ 22:59:
Hoi, heb een internet aansluiting van hetnet en de router Experiabox ST780.
Heb geprobeerd WLAN via mijn E71 aan de gang te krijgen op diverse manieren maar zonder succes.
Heeft iemand hier ervaring met een E71 en een (KPN) Experiabox ST780?
(op het internet wel gelezen dat het met sommige routers gewoon niet werkt)
Alvast bedankt
Wellicht niet op jouw specifieke vraag van toepassing, maar in dit topic worden wel erg veel vragen gesteld die gewoon in de handleiding te vinden zijn. Daarnaast kun je voor gewone 'hoe zit dit?' vragen ook terecht bij de winkel of de helpdesk van Nokia. Het forum is toch bedoeld voor de wat lastigere vragen en geen helpdesk. De (te) simpele vragen vervuilen het topic nogal. Maar nogmaals, dit bedoel ik niet specifiek naar jou.Speedener schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:04:
Vertel jij me maar eens waar het antwoord staat in de handleiding?
Bedankt, had op ander forum ook al gelezen dat het wellicht aan de KPN-firmware kon liggen. Even wachten op meer reacties.ZeilDude schreef op zondag 15 februari 2009 @ 23:20:
[...]
Ik heb een SpeedTouch 780, zonder KPN-firmware (Experia). Die doet het prima met mijn E71. Wel moet de 780 z'n SSID uitzenden, anders werkt het niet. En als je een MAC-filter aan hebt staan, moet je je E71 l natuurlijk toevoegen aan je lijstje vertrouwde apparaten (in je SpeedTouch).
B.S.U.R.
Dank
Ik had precies hetzelfde vanochtend terwijl de telefoon zaterdag nog geheel opgeladen was, en gisteren voor het slapen gaan nog 75% vol wasdog4life schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:14:
Werd ik vanmorgen wakker, was mijn telefoon uitgevallen! Accu leeg, gisteravond nog op 1/3 volgens de streepjes... Voortaan 's nachts maar is UMTS uitzetten!
En ik denk dat ik deze E71 weer verkoop, terug naar m'n ouwe (2e hands) iPhone..
Het zal wel heel toevallig zijn, maar ik had dit vorige week zondag avond ook, terwijl ik die dag ervoor met GPS had zitten stoeien, ik dacht dat ik toen misschien vergeten was GPS uit te zetten.
Ik zal het eens in de peiling houden, normaal kan ik toch zo'n 4 dagen met de accu.
3/4 dagen
- wat is je firmware ?
2.00.nogwat, de nieuwste op dit moment
- staat hij op 2g/3g/dual ?
dual
- wat doe je zoal op een gemiddelde dag (sync,browsen,sms-en) ?
sync google & ovi elke 4 uur, gmail en werk mail elke 15 minuten checken, weinig bellen/smsen, op dit moment zit ik in de trein te internetten, wat ik toch zeker een (half) uur per dag doe.
- staat hij snachts ook aan ?
ja
Verwijderd
mijn vorige en huidige e71 hebben beiden een ruis in het geluid bij bellen. ik dacht meteeen aan een defect, maar mijn oude 6120 heeft ook een ruis....blijkbaar ben ik nu kritischerstormfly schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:48:
[...]
Iemand een reactie over de speaker? Ik hoor echt hele irri slissende kraakjes, en dat is voor een azijnpisser zoals ik niet gemakkelijk
mbt het kraken en sissen: ik heb bij sommige belletjes dat de andere kant soms clipt/kraakt. alsof de speaker het dan niet trekt ofzo heel raar. mijn vorige toestel had dat niet. ook als ik volume lager zet blijf ik het horen. heel weird. ik hou het in de gaten iig.
als jet het niet vertrouwd, gewoon naar de winkel en een testcall doen en laten horen. neem evt je oude toestel mee ter vergelijking.
Verwijderd
klinkt goedDRvDijk schreef op maandag 16 februari 2009 @ 08:35:
- hoe lang kun je met een volle lading doen ?
3/4 dagen
- wat is je firmware ?
2.00.nogwat, de nieuwste op dit moment
- staat hij op 2g/3g/dual ?
dual
- wat doe je zoal op een gemiddelde dag (sync,browsen,sms-en) ?
sync google & ovi elke 4 uur, gmail en werk mail elke 15 minuten checken, weinig bellen/smsen, op dit moment zit ik in de trein te internetten, wat ik toch zeker een (half) uur per dag doe.
- staat hij snachts ook aan ?
ja
wie weet zit er voor mij nu ook 4 dagen in op dual ?
Ik werk gewoon met een hidden SSID hoor. Je kan bij de definitie van toegangspunten onder het kopje "Netwerkstatus"aangeven of deze verborgen is. Je komt hier door te gaan naar: Menu, Instrumenten, Instell., Verbinding, Toegangspunten, <Selecteer je wifi toegangspunt>, en dan de 4e optie is "Netwerkstatus". Zet deze op verborgen en voila, het werkt ook met hidden SSID's.ZeilDude schreef op zondag 15 februari 2009 @ 23:20:
[...]
Ik heb een SpeedTouch 780, zonder KPN-firmware (Experia). Die doet het prima met mijn E71. Wel moet de 780 z'n SSID uitzenden, anders werkt het niet. En als je een MAC-filter aan hebt staan, moet je je E71 l natuurlijk toevoegen aan je lijstje vertrouwde apparaten (in je SpeedTouch).
in de handleiding kan ik er niks over vinden
bvd
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Op WM toestellen zijn daar tig programmas voor...
Weet iemand hier iets van?
Verwijderd
ben sinds een weekje in het bezit van ook zo'n pracht toestel.
maar ik heb een vraagje een onschuldig vraagje.
me ouders wonen in Amerika en ze zijn natuurlijk ook in het bezit van een pc.
mijn vraag is ...zou buiten mijn huis graag ook met me ouders of wie maar ook willen video chatten, op mijn nokia E71 maar ik weet niet welke programma ik moet gebruiken ,of er zowiezo wel een programma bestaat die dit aan kan.
ben wel overal wezen zoeken en alles geprobeerd van Google talk. fring.skype enz enz maar geen 1 die het kan, of mischien wel .maar ik de settings niet heb goed geconfigureerd.
zo dit was me onschuldige vraagje.
groetjes lies
Bij mij werkt dit ook wel, al is de verbinding dan minder staiel. Ik merk dat ie bij SSID uit, toch vaak voor GPRS kiest. Met SSID aan is dat niet zo. Raar, maar wel waar.PisPix schreef op maandag 16 februari 2009 @ 09:59:
[...]
Ik werk gewoon met een hidden SSID hoor. Je kan bij de definitie van toegangspunten onder het kopje "Netwerkstatus"aangeven of deze verborgen is. Je komt hier door te gaan naar: Menu, Instrumenten, Instell., Verbinding, Toegangspunten, <Selecteer je wifi toegangspunt>, en dan de 4e optie is "Netwerkstatus". Zet deze op verborgen en voila, het werkt ook met hidden SSID's.
www.octrotalk.comVerwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:25:
hallo mensen
ben sinds een weekje in het bezit van ook zo'n pracht toestel.
maar ik heb een vraagje een onschuldig vraagje.
me ouders wonen in Amerika en ze zijn natuurlijk ook in het bezit van een pc.
mijn vraag is ...zou buiten mijn huis graag ook met me ouders of wie maar ook willen video chatten, op mijn nokia E71 maar ik weet niet welke programma ik moet gebruiken ,of er zowiezo wel een programma bestaat die dit aan kan.
ben wel overal wezen zoeken en alles geprobeerd van Google talk. fring.skype enz enz maar geen 1 die het kan, of mischien wel .maar ik de settings niet heb goed geconfigureerd.
zo dit was me onschuldige vraagje.
groetjes lies
Octrotalk kan dat, helaas is het nu geen freeware meer maar kun je het wel 15 dagen uitproberen.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Met de oude firmware versie ontbrak mijn SSID nog wel eens in het lijstje. Zodra ik 1x op scan naar draadloze netwerken klikte stond hij er weer bij. Maar qua stabiliteit heb ik nog geen problemen gehad, als ik verbinding heb staat die zonder omvallen. Ik gebruik een linksys kastje.ZeilDude schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:39:
[...]
Bij mij werkt dit ook wel, al is de verbinding dan minder staiel. Ik merk dat ie bij SSID uit, toch vaak voor GPRS kiest. Met SSID aan is dat niet zo. Raar, maar wel waar.
Verwijderd
Ga mijn Experia inruilen voor een E71. Waarom? Tja, WIMO is voor mij niet aan te wennen. Mis mijn oude N73 zelfs, en dat zegt wat.
Dat is onderdeel van het veiligheidsmodel. Anders zou het heel eenvoudig worden om misbruik te gaan maken van je telefoon door het sturen van malware/spam. Op een vergelijkbare manier (maar dan met GPG) worden de pakketten van vele Linux distro's geverfieerd.mocean schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:08:
Enige irritante aan de E71 (Of ja, Symbian) is dat gedoe met certificaten. Waarom kan dat gewoon niet een optie zijn om compleet uit te schakelen? Ik heb het uitgeschakeld in het App-menu, maar toch soms gezeur.
Hier nergens last van. Ik kan gewoon 10 minuten lang naar een aflevering kijken.ZeilDude schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:35:
Heeft iemand ook het probleem dat de NOS Mobiel applicatie na een halve minuut kijken op zwart gaat? Althans, dat de achtergrondverlichting uitgaat? Iemand tips om dit te voorkomen, ik kan namelijk niks vinden hierover.
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Verwijderd
hee Gutteguttegut dank je wel maar ook deze programma heb ik geprobeerd maar de kwaliteit is erg slecht, dus met ander woorden er is gewoon geen programma die dit kan???Gutteguttegut schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:40:
[...]
www.octrotalk.com
Octrotalk kan dat, helaas is het nu geen freeware meer maar kun je het wel 15 dagen uitproberen.
Gr lies
Tot nu toe erg tevreden.
Ik rij een citroen c4 picasso met een ingebouwde BT carkit in de radio
De E71 is keurig geconnect en alles functioneert wederom prima.
Wanneer de telefoon verbinding krijgt in de auto met de carkit dan verschijnt het hoofdtelefoon symbool het display van de telefoon. Is dit juist?
Wanneer ik echter nokia maps opstart krijg ik geen geluid. wanneer ik binnen nokia maps het geluid harder zet dan gebeurt er niets.
Als testje heb ik toen de BT uitgezet op mijn telefoon en toen kwam er wel geluid uit de telefoon. Blijkbaar wil de telefoon het doorgeven aan de carkit maar gebeurt dit niet correct.
Telefoongesprekken voeren en horen via de radio is geen enkel probleem.
Is dit op te lossen?
hans
wie helpt mij!
Van het kastje naar de muur lopen...
Verwijderd
Wat ik echter echt mis is een lichtje erop om te gebruiken als zaklamp. Wat speuren op dit forum heeft me programma's als nTorch en SpotOn opgeleverd echter, ik krijg de hele tijd foutmeldingen dat over 'certificaatfout' en dat de 'geldigheid van het certificaat is verstreken.
Het boekje van de E71 geeft wel uitleg waarom dit zo is, maar niet wat ik eraan kan doen! Weet iemand anders dit?
Ik heb ook last van het feit dat als ik er een filmpje op zet (bijvoorbeeld korte tv serie van 20 min) dan gaat hij in het begin vloeiend maar op het laatst speelt hij seconden om vervolgens 4 seconden te 'bevriezen'. Heeft iemand hier ook last van? Even op pauze zetten zodat hij kan bufferen werkt niet iig...
Alvast bedankt!
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 22:25 ]
Verwijderd
tijd op je telefoon een jaar of verder terugzetten, installeren, en tijd weer aanpassen naar het nu. voila.Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:21:
Ik heb vanaf zaterdag een E71 en ben echt zeer tevreden over de hardware!
Wat ik echter echt mis is een lichtje erop om te gebruiken als zaklamp. Wat speuren op dit forum heeft me programma's als nTorch en SpotOn opgeleverd echter, ik krijg de hele tijd foutmeldingen dat over 'certificaatfout' en dat de 'geldigheid van het certificaat is verstreken.
Het boekje van de E71 geeft wel uitleg waarom dit zo is, maar niet wat ik eraan kan doen! Weet iemand anders dit?
Verwijderd
Geprobeerd maar helaas... Krijg gewoon weer een ander foutmelding die luidt: 'certificaatfout, neem contact op met de leverancier van de toepassing'. :S:SVerwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:32:
[...]
tijd op je telefoon een jaar of verder terugzetten, installeren, en tijd weer aanpassen naar het nu. voila.
Iemand een idee?
Spot on is geniaal.Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:12:
[...]
Geprobeerd maar helaas... Krijg gewoon weer een ander foutmelding die luidt: 'certificaatfout, neem contact op met de leverancier van de toepassing'. :S:S
Iemand een idee?
Ga naar de instellingen van toepassingbeheer (in menu-installaties) en selecteer in de bovenste 'alles' en online cert op uit. dan moet het lukken

Firefox - Iphone
Verwijderd
Super bedankt. Eén kleine instelling en zo veel ergernis als het niet lukt! Ik moet nog echt wennen aan een smartphone maar dat komt helemaal goed.mdbde schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:17:
[...]
Spot on is geniaal.
Ga naar de instellingen van toepassingbeheer (in menu-installaties) en selecteer in de bovenste 'alles' en online cert op uit. dan moet het lukken
Wat de video betreft ga ik gewoon experimenteren met een lagere resolutie en/of bitrate, dan moet dat ook wel lukken.
Thanks!
watismijnip.nlVerwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:21:
IP Adres weergave van wifi hotspost... IEMAND??
Op WM toestellen zijn daar tig programmas voor...
Weet iemand hier iets van?
Hoi dan heb je een applicatie aan staan welke continu internet gebruikt, denk aan Email oid. Of je hebt onder packetgegevens de instelling "altijd aan" aangezet.babybox schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:17:
Als ik gebeld wordt en ik neem op, hoor ik een irritante piep en zie in het scherm staat: packet-gegevens opgeschort, waarom is dit en hoe kan ik dit weglaten (zowel die irritante piep als die onzinnige tektst) ?![]()
Als je een GPRS only verbinding hebt en je wilt gaan bellen dan krijg je inderdaad deze piep plus melding te horen, bij UMTS/HSDPA netwerken heb je dit niet.
Over HSDPA gesproken ik heb het toestel met Vodafone Internet Blox, MEGA snel zeg! Als ik mijn PC connect (mag formeel niet) dan haal ik min 100KByte aan download tov 35KByte voor UMTS.
daar lijkt het op, maar als ik kijk onder verbinding-> packet-ggvns, zie ik packet-gegevensverb.: Wanneer nodig (daar zit niet eens de optie van altijd aan), of kan ik dit ergens anders nog regelen?stormfly schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 07:32:
[...]
Hoi dan heb je een applicatie aan staan welke continu internet gebruikt, denk aan Email oid. Of je hebt onder packetgegevens de instelling "altijd aan" aangezet.
Als je een GPRS only verbinding hebt en je wilt gaan bellen dan krijg je inderdaad deze piep plus melding te horen, bij UMTS/HSDPA netwerken heb je dit niet.
Over HSDPA gesproken ik heb het toestel met Vodafone Internet Blox, MEGA snel zeg! Als ik mijn PC connect (mag formeel niet) dan haal ik min 100KByte aan download tov 35KByte voor UMTS.
edit: zie dat ik opera mini niet afgesloten had kan nu niet testen of het probleem hiermee opgelost is.
[ Voor 5% gewijzigd door babybox op 17-02-2009 09:22 ]
Firefox - Iphone
Verwijderd
De NOs mobiel applicatie om het journaal etc op de mobiel te zien werkt bij mij niet op wifi
dwz alles werkt behalve de filmpjes, ik krijg dan dit te zien:
Druk op het scherm of * voor full screen
buffert... (30 sec)
Afspelen mislukt
bij een vriend van mij met een e71, (met nieuwste firmware, heb ik nog niet) lukt het wel via mobiel internet abbonnement.
OP het sterretje drukken heeft overigens ook geen enkel resultaat
Iemand een oplossing
nee, ik kamp al sinds ik deze telefoon heb met hetzelfde probleem, en nog veel meer met onsVerwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:36:
Dit is laatst ook al eens gevraagd, maar ik heb geen oplossing gezien.
De NOs mobiel applicatie om het journaal etc op de mobiel te zien werkt bij mij niet op wifi
dwz alles werkt behalve de filmpjes, ik krijg dan dit te zien:
Druk op het scherm of * voor full screen
buffert... (30 sec)
Afspelen mislukt
bij een vriend van mij met een e71, (met nieuwste firmware, heb ik nog niet) lukt het wel via mobiel internet abbonnement.
OP het sterretje drukken heeft overigens ook geen enkel resultaat
Iemand een oplossing
mn tweede vraag.. kan ik het volgende :
gewoon aansluiten op de houder van mijn huidige (ouwe!) cark-91 nokia carkit setje??

Ik had eerst hetzelfde probleem in toyota rav4, de carkit reageert dan niet op het verhogen van het volume op de telefoon. Bij mij het volume van de carkit aangepast en werkte daarna goed.hke schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:08:
Ik ben sinds afgelopen vrijdag de eigenaar van een E71.
Tot nu toe erg tevreden.
Ik rij een citroen c4 picasso met een ingebouwde BT carkit in de radio
De E71 is keurig geconnect en alles functioneert wederom prima.
Wanneer de telefoon verbinding krijgt in de auto met de carkit dan verschijnt het hoofdtelefoon symbool het display van de telefoon. Is dit juist?
Wanneer ik echter nokia maps opstart krijg ik geen geluid. wanneer ik binnen nokia maps het geluid harder zet dan gebeurt er niets.
Als testje heb ik toen de BT uitgezet op mijn telefoon en toen kwam er wel geluid uit de telefoon. Blijkbaar wil de telefoon het doorgeven aan de carkit maar gebeurt dit niet correct.
Telefoongesprekken voeren en horen via de radio is geen enkel probleem.
Is dit op te lossen?
Ik heb precies hetzelfde gedaan als wat jij wilt.SYQ schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:13:
nog mensen hier met een carkit die nadeloos werkt met de e71??? dus bv voicedaling etc etc, het liefst over de speakers van de auto natuurlijk.. heb nu zon oud cark-91 erin zitten, en wil hem gaan vervangen
[afbeelding]
gewoon aansluiten op de houder van mijn huidige (ouwe!) cark-91 nokia carkit setje??
[afbeelding]
Ik had in mijn auto zo'n carmount waar mijn CARK91 van nokia op gemonteerd was.
Deze cark91-houder zat met 1 schroef vast op de mount.
Vervolgens heb ik van de brodit houder dat achterste gedeelte met die knobbel verwijderd (schroeven), en de brodithouder met hetzelfde schroefje vastgezet op de mount waar de houder van de cark91 mee vast zat.
Dit vond ik zelf de mooiste oplossing.
Hoi,SYQ schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:13:
nog mensen hier met een carkit die nadeloos werkt met de e71??? dus bv voicedaling etc etc, het liefst over de speakers van de auto natuurlijk.. heb nu zon oud cark-91 erin zitten, en wil hem gaan vervangen
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb mijn E-71 aangesloten op een houder met stroomaansluiting en de carkit werkt via bluetooth.
Zo heb ik stroom tijdens het gebruik van Mcguider en kan ik makkelijk zoek e.d.
De nokia carkit met bluetooth werk voor mij perfect. (ck-7w)
Zover ik weet zijn er geen bedrade mogelijkheden voor de e-71
Heel erg bedankt, deze optie stond voor mijn gevoel best verborgen in de menu's.LoneWolf schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 09:31:
onder intellingen/algemeen/persoonlijk dan one-touch ttsn, dan bij berichten toets bij lang sms instellen...als je de email toets ff langer vast houd doet ie dat standaard en blijft de korte druk je inbox
dan ga ik ook voor zon oplossing, dus de brodit houder aansluiten op de mount die al reeds is geplaatst in mijn auto (cark-91).. en dan zon goedkoop simpel nokia bluetooth carkit die ik mooi kan wegwerken.. waarbij laatste voor mij erg belangrijk is, ik wil nml zo min mogelijk rotzooi hebben id auto
@vlietame
je carkit is gewoon aangesloten op de boxen van je auto toch?? als ik zoek naar je carkit kom ik zon strontlelijk

als ik er aan denk zal ik een foto'tje maken.SYQ schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:56:
vlietame&grolsch tnx!
dan ga ik ook voor zon oplossing, dus de brodit houder aansluiten op de mount die al reeds is geplaatst in mijn auto (cark-91).. en dan zon goedkoop simpel nokia bluetooth carkit die ik mooi kan wegwerken.. waarbij laatste voor mij erg belangrijk is, ik wil nml zo min mogelijk rotzooi hebben id auto
@vlietame
je carkit is gewoon aangesloten op de boxen van je auto toch?? als ik zoek naar je carkit kom ik zon strontlelijkspeakerboxje tegen
[afbeelding]
Het enige wat me nog stoort is de stroom aansluiting welke in de sigarettenaansteker zit
Maar om nu dat peperdure brodit houdertje te gaan verknippen vind ik ook nogal jammer.
Vergeet niet dat je een vrij trage verbinding hebt via je gsm en dat de beeld kwaliteit nooit bijzonder hoog zal zijn (hangt ook van je provider af natuurlijk).Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:47:
[...]hee Gutteguttegut dank je wel maar ook deze programma heb ik geprobeerd maar de kwaliteit is erg slecht, dus met ander woorden er is gewoon geen programma die dit kan???
Gr lies
Ik heb KPN/Hi en dat was bij vlagen redelijk goed beeld.
Helaas is er (nog) geen alternatief...
Wat je wel kunt doen is met Qik (www.qik.com) filmpjes "live" streamen naar de Qik website onder jou profiel naam.
Mijn ervaring is dat dat best goed werkt maar ook hier is bij mij KPN/Hi de spelbreken wat snelheid en kwaileit betreft.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
stroom aansluiting is absoluut geen punt voor mij, ik heb al een tijd terug zon 12v lader gekocht en vind dat prima.. gewoon aansluiten wanneer telefoon sap nodig heeft, en wanneer niet gewoon weglatenGrolsch schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:00:
[...]
als ik er aan denk zal ik een foto'tje maken.
Het enige wat me nog stoort is de stroom aansluiting welke in de sigarettenaansteker zit
Maar om nu dat peperdure brodit houdertje te gaan verknippen vind ik ook nogal jammer.
ben benieuwd naar de fotos!
ps.. gebruik je uberhaubt wel een carkit?? of is het nu een houder voor je telefoon
[ Voor 6% gewijzigd door SYQ op 17-02-2009 15:47 ]
Ik gebruik geen carkit, alleen houder voor telefoon ivm gps en laden.SYQ schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:45:
[...]
stroom aansluiting is absoluut geen punt voor mij, ik heb al een tijd terug zon 12v lader gekocht en vind dat prima.. gewoon aansluiten wanneer telefoon sap nodig heeft, en wanneer niet gewoon weglaten![]()
ben benieuwd naar de fotos!
ps.. gebruik je uberhaubt wel een carkit?? of is het nu een houder voor je telefoon

Bovenstaand een foto van mijn Nokia E71 in een Brodit houder. De E71 past perfect in deze zogenaamde actieve houder. Actief in de zin dat de telefoon opgeladen wordt, het kabeltje dat linksonder te zien is, zit vast aan de houder. De kabel is netjes weggewerkt door een gaatje in het (vervangbaar) stukje dashboard en achter het dashboard is de adapter aangesloten in een sigarettenplug. Zo blijft de sigarettenplug in de middelconsole vrij voor andere apparaten.
De Brodit houder zit gemonteerd op een speciaal beugeltje dat mijn autodealer monteerde toen ik de auto kocht. Dit beugeltje is specifiek voor het model van de auto en dus bij iedere auto anders. Zo'n beugeltje moet je dus nog wel extra aanschaffen als je de Brodit houder koopt.
De E71 is via Bluetooth verbonden met een Nokia CK-7W carkit. Deze carkit heeft een remote die aan mijn stuurkolom zit, zodat ik met mijn handen aan het stuur gesprekken kan aannemen en met spraaksturing ook nummers kan kiezen. Zodra ik gebeld word, wordt de muziek netjes gedempt en zijn de gesprekken duidelijk te verstaan via de weggewerkte speaker van de carkit.
Ik gebruik niet de originele microfoon, maar een zwanenhalsmicrofoon. Deze is niet origineel van Nokia, maar je bent er een stuk beter mee te verstaan dan de bijgeleverde microfoon.
Navigatie gaat ook prima met deze combinatie. Gesproken aanwijzingen zijn perfect te verstaan via de luidspreker, de muziek wordt dan netjes (kort) gedempt. Zet je het geluid uit van je navigatiesoftware, dan hoor je natuurlijk niks en wordt het geluid ook niet gedempt.
Nieuwere versies van de Nokia CK-7W carkit worden geleverd met een kabeltje waarmee de telefoon direct geladen kan worden (CA-116). In dat geval kun je beter een andere versie van de Brodit houder kopen, eentje waarin je de laadkabel CA-116 kunt vastzetten. Ik wilde deze kabel aanvankelijk ook kopen voor mijn Nokia CK-7W carkit, maar deze kabel werkt niet op oudere versies van de CK-7W. Je kunt de kabel wel aansluiten, maar er komt geen spanning op de laadkabel te staan. Dit is niet softwarematig aan te passen in de CK-7W. Mijn CK-7W was geleverd met een 'ouderwetse' kabel voor een pop-poort, zoals die op oudere Nokia's zit (N73, 6680, 6310i, 6150).
Ik heb het dus opgelost door bij Halfords een kabeltje met een sigarettenplug te kopen en deze aan de voedingskabel van de carkit te solderen. Zo zit alles netjes weggewerkt en hoefde ik de Brodithouder niet te verbouwen. Altijd handig, mocht ik de houder ooit nog eens te verkopen of gebruik moeten maken van mijn garantie.
Overigens is de Brodit houder ook te koop in een versie die je direct op 12V kunt aansluiten. Deze is echter slecht verkrijgbaar in Nederland en meteen stukken duurder. Daarom heb ik voor de versie met sigarettenplug gekozen.
Handige links:
Verwijderd
hoi guttegutteguGutteguttegut schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:07:
[...]
Vergeet niet dat je een vrij trage verbinding hebt via je gsm en dat de beeld kwaliteit nooit bijzonder hoog zal zijn (hangt ook van je provider af natuurlijk).
Ik heb KPN/Hi en dat was bij vlagen redelijk goed beeld.
Helaas is er (nog) geen alternatief...
Wat je wel kunt doen is met Qik (www.qik.com) filmpjes "live" streamen naar de Qik website onder jou profiel naam.
Mijn ervaring is dat dat best goed werkt maar ook hier is bij mij KPN/Hi de spelbreken wat snelheid en kwaileit betreft.
helaas ook wederom heb ik Qik ooit gebruik, en dat is niet echt wat ik zoek, omdat ik met ouders graag wil video streamen (chatten). ook ik heb van T-mobile de internet verbinding en dan wel dat gene waar ik ook met de juiste mobiel TV kan kijken maar helaas ondersteunt de E71 het niet ,maar dat vind ik niet erg omdat ik perse deze E71 wilde hebben .het is niet zo zeer dat met de programma octro slecht liep maar tis het kwaliteit je moet echt heel dicht bij met je gezicht op je camera zitten willen ze uberhaupt je goed zien.dus er zit niks anders op dan gewoon thuis achter de pc te zitten met je webcam
bedankt voor je reactie
Hoi,Grolsch schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:08:
[...]
nee, ik kamp al sinds ik deze telefoon heb met hetzelfde probleem, en nog veel meer met ons
Zorg dat de verbinding instellingen van Realplayer op je wifi netwerk staat ingesteld. Gebruik zelf zeer tevreden birdstep smartconnector om de diverse wifi netwerken in te stellen. (standaard aanwezig)
Werkt dan bij mij prima, zowel NOS en uitzending gemist applicatie.
Succes
thanks voor zeer uitgebreide uitleg! ik heb ook maar snel fotos genomen van mijn huidige 'setup'.. zoals te zien is is het zeer mooi weg gewerkt, en het liefst raak ik dit niet aan.. eerst de foto's
houder

antenne

microfoon

geen idee.. denk speakertje?? dit hoort hier iig niet te zitten, dit weet ik toevallig uit mn vorige auto

1- kan ik zon brodit houder gelijk vastschroeven op de mountclip die is bevestigd op mijn auto?? dus de huidige gsmhouder verwijderen, en die van brodit erop schroeven.. of heb ik alsnog zon extra clip nodig.. kun je dat zien aan de hand van de fotos??
2- denk je dat ik mijn antenne en mic kan behouden wanneer ik ook ga voor een cwk-7??
3- is jouw setje uberhaubt aan te sluiten op de autoradio speakers?? dit is voor mij eigenlijk wel een vereiste, heb nml volume knopjes op de stuur en dan is het wel handig om het geluid omhoog/omlaag te gooien
thanks!
Antwoorden:SYQ schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:28:
[...]
1- kan ik zon brodit houder gelijk vastschroeven op de mountclip die is bevestigd op mijn auto?? dus de huidige gsmhouder verwijderen, en die van brodit erop schroeven.. of heb ik alsnog zon extra clip nodig.. kun je dat zien aan de hand van de fotos??
2- denk je dat ik mijn antenne en mic kan behouden wanneer ik ook ga voor een cwk-7??
3- is jouw setje uberhaubt aan te sluiten op de autoradio speakers?? dit is voor mij eigenlijk wel een vereiste, heb nml volume knopjes op de stuur en dan is het wel handig om het geluid omhoog/omlaag te gooien
- Yep, de houder van Brodit moet prima passen op je mountclip. In het ergste geval moet je een klein extra gaatje boren in de mountclip, maar dit is zeer waarschijnlijk niet nodig.
- Je antenne kun je niet aansluiten op moderne telefoons, dus de antennekabel laat je voor wat ie is. De laatste telefoon waar ik de antenne gebruikte was een Nokia 6680. Deze had weliswaar geen antenne aansluiting, maar de houder had wel een soort van antenneversterker (lussen). Toch had ik het idee dat dit niet veel deed.
De microfoon kun je volgens mij wel aansluiten, de koppeling is voor zover ik weet niet veranderd. Ik raad trouwens wel een zwanenhals aan, maar dat zal je te lastig vinden. - Ik heb mijn carkit niet aangesloten op de speakers. Sommige autoradio's hebben een telefooningang voor het geluid zodat je het geluid via je normale speakers hoort. Ook zijn er zogenaamde muteboxen te koop die je tussen de autoradio en de speakers zet (aan te sluiten met iso-connectoren). Ik heb hier weleens getest, maar ik vond dit ten koste gaan van de geluidskwaliteit van de muziek. Daarnaast levert het een enorme kabelboom achter je autoradio op. De bijgeleverde speaker van Nokia is overigens van prima kwaliteit, je kunt 'm gerust uit het zicht plaatsen. Sommige moderne auto's hebben zelfs ergens een speakertje ingebouwd.
De afstandsbediening van de carkit is trouwens niet draadloos, maar heeft een dun kabeltje dat je gemakkelijk netjes kunt wegwerken.
Hier zie je dat ik met 1 schroefje de houder heb vastgezet aan de mountclip

Hier zit het toestel erin:

en ja, het wordt inderdaad tijd dat ik m'n auto eens ga stofzuigen, ik weet het
Vandaag valt mij op dat de tijd niet wordt bijgewerkt in deze 'screensaver'. De tijd verspringt pas na het indrukken van de navigatietoets zodat de verlichte (grote) klok in beeld komt.
Heeft iemand van jullie hetzelfde verschijnsel? Ik ben er redelijk van overtuigd dat de E71 gisteren namelijk wel de tijd bijwerkte.
Never Underestimate the Predictability of Stupidity
Verwijderd
Mag ik misschien van je weten welke firmware jij hebt , ik had het vermoeden dat het met wifi niet zou kunnen en alleen met een internet abonnement, maar dat is blijkbaar niet zo.
Heb al tig keer gekeken naar de instellingen van real player maar die staan volgens mijj goed.
Realplayer
opties
instellingen
streaming
proxy, nee
netwerk
standaard toegangspunt staat op mijn toeganspunt
onlinetijd onbeperkt
laagste udp poort 6970
hoogste udp poort 32000
(geen idee wat udp poorten zijn..)
mvrgr vahaza
ps.Wat bedoel je met standaard aanwezig ivm birdstep smartconnector.
vlietame schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:02:
[...]
Hoi,
Zorg dat de verbinding instellingen van Realplayer op je wifi netwerk staat ingesteld. Gebruik zelf zeer tevreden birdstep smartconnector om de diverse wifi netwerken in te stellen. (standaard aanwezig)
Werkt dan bij mij prima, zowel NOS en uitzending gemist applicatie.
Succes
Verwijderd
Op een of ander manier lukt het nme niet om die search zo in te stellen dat hij mijn seven mail box doorzoekt. Je kan alleen aanklikken dat hij ook emailberichten doorzoekt, maar daar vindt hij niet. Is ergens in te stellen dat hij specifiek door de AOM mailbox zoekt?
alvast dank voor de hulp!
Dit is de microfoon voor adaptieve volume controle, dus harder/zachter bij meer of minder omgevingsgeluid. Zat ook in mijn GT. Verder niks met je carkit te maken.SYQ schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:28:
[...]
geen idee.. denk speakertje?? dit hoort hier iig niet te zitten, dit weet ik toevallig uit mn vorige auto
[afbeelding]
thanks!
Verwijderd
Even geprobeerd (mooie functie trouwens) en bij mij wordt ie gewoon continu bijgewerkt. Heb trouwens de 'oude' firmware 110.07.127 (T-mobile).Le-BenZ schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 08:43:
Via dit forum ontdekt dat ik het 'breathing-light' ook kan uitzetten door bij Menu>Instrumenten>Profielen>Aanpassen het commmunicatielampje uit te zetten. Gisteren heb ik dit ook gedaan maar en heb ik gezien dat je de nokia 'screensaver' (lees: onverlichte balk met tijd, profiel, keylock en overige aanduidingen) krijgt als het lampje niet meer aanstaat.
Vandaag valt mij op dat de tijd niet wordt bijgewerkt in deze 'screensaver'. De tijd verspringt pas na het indrukken van de navigatietoets zodat de verlichte (grote) klok in beeld komt.
Heeft iemand van jullie hetzelfde verschijnsel? Ik ben er redelijk van overtuigd dat de E71 gisteren namelijk wel de tijd bijwerkte.
Wat ik op de E71 mis is de beltoon-modus die ik op mijn Samsung wel had: trillen met vertraagd inkomen van de beltoon (pas na 3 seconden oid), beltoon eerst zachtjes en dan harder. Deze combinatie mis ik een beetje. Verder lekkere foon hoor. Jammer dat de 3G dekking van T-mobile hier zo belabberd is. Deze is vaak zwak en hij moet ook vaak terugschakelen naar gprs. (regio Breda/Oosterhout)
Verwijderd
Dat bedoel ik niet.
Als ik scan naar accesponts, en ik krijg een lijst te zien met beschikbare wifi acces points, dat ik dan kan zien wat het ip adres is van een van die accespoints. Dus niet eerst verbinding maken, en dan het ipadres bekijken.
Met wm toestellen heb je verschillende programmas die de naam van het accespoint laten zien en ook meteen het ip adres. Dat is wat ik zoek.
Iemand een optie?
Ik heb hetzelfde. Lijkt wel een bugje.Le-BenZ schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 08:43:
same here, op de 200 firmware.filerijder schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:00:
[...]
Ik heb hetzelfde. Lijkt wel een bugje.
breathing light maar uit gezet, als ik is wat meer tijd heb ga ik met die energy profiler meten wat het verbruik scheelt!
Houder is besteld, thanks! Maar zoals gezegd, heb liever dat alles galmt over de autospeakers.. mocht dit niks worden zoals je zegt kan ik alsnog zon externe boxje ergens verstoppen.
De antenne kabel kan wat mij betreft gestolen worden, heb toch zat bereik id auto.. het ging mij puur om de microfoontje boven die heel strak is geplaatst
edit/ afstandbediening ga ik 100% verstoppen, gewoon 1malig laten pairen en dan het liefst ergens ver weg onder de dashboard wegplakken
@Grolsch
Super, zo wil ik hem dus ook hebben.. geen extra zooi behalve de houder, zon kabeltje eronder vind ik al teveel vh goede.. plug hem wel op de 12v wanneer ik hem nodig heb, zoniet lekker zonder kabel..
@Christoph
het is idd een GT, maar thanks
hoewel de houder al is besteld ben ik het volgende tegengekomen, iemand hier ervaringen mee?? lijkt me eigenlijk wel ideaal omdat de gps van e71 niet al te geweldig is.. duurt bij mij altijd erg lang voordat ik een fix heb

50 euro via marktplaats, voordeel is dat deze dus een gps heeft ingebouwd
[ Voor 5% gewijzigd door SYQ op 18-02-2009 12:25 ]
Dat zou ik niet doen, ik gebruik die best vaak. Soms lukt de pairing niet en kun je dat initiëren met de afstandsbediening. Ook het volume kun je regelen, erg handig bij verschillende snelheden of geluidsniveaus. En last - but not least - je kunt met de afstandsbediening gesprekken aannemen of opstarten.SYQ schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:20:
[...]
afstandbediening ga ik 100% verstoppen, gewoon 1malig laten pairen en dan het liefst ergens ver weg onder de dashboard wegplakken
Nu is alleen mijn vraag, hoe kan ik instellen dat de E71 automatisch bijv. elke 30 minuten checkt op nieuwe mails van mijn Hotmail? De optie "Automatisch ophalen" en dan "E-mail ophalen" staat nu uitgeschakeld, als ik die op "Uitsl. eigen netwerk" of "Ingeschakeld" zet geeft hij aan dat ie dan alle mails moet ophalen. Aangezien er in mijn Hotmail meer dan 10.000 mails staan lijkt dit me geen optie. Is hier een goede oplossing voor?
Ik heb "E-mailmeldingen" staan op "Ontv. en aut. bijw.". Echter krijg ik geen emailmeldingen.
thanks!
Met hotmail ben ik al 2 maanden aan het rotzooien en krijg het nog steeds niet aan de praat, kun je me uitgebreid vertellen hoe je dit gedaan heb en bij welke telecomaanbieder je zit.kthxbye schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:33:
Ik heb Hotmail werkend gekregen, ontvangen en versturen van mails!
Nu is alleen mijn vraag, hoe kan ik instellen dat de E71 automatisch bijv. elke 30 minuten checkt op nieuwe mails van mijn Hotmail? De optie "Automatisch ophalen" en dan "E-mail ophalen" staat nu uitgeschakeld, als ik die op "Uitsl. eigen netwerk" of "Ingeschakeld" zet geeft hij aan dat ie dan alle mails moet ophalen. Aangezien er in mijn Hotmail meer dan 10.000 mails staan lijkt dit me geen optie. Is hier een goede oplossing voor?
Ik heb "E-mailmeldingen" staan op "Ontv. en aut. bijw.". Echter krijg ik geen emailmeldingen.
thanks!
De telefoon is losgekocht, zodoende dus simlockvrij.
Vorige week was ik door Telfort terug gebeld door technische dienst en deze vertelden me doodleuk dat je alleen maar mail.telfort.nl kon instellen (zowel smtp als pop3) en dat ik hotmail wel op mijn buik kon schrijven.
Mede ook door poorten blokkeringen.
Is dit waar?
Dus bij mij is het nu zo ik ontvang wel post maar kan niet verzenden tenzij ik naar www.hotmail.com toe ga.
Laatst was mij ook opgevallen dat de pop3 instellingen vrijgegeven waren door microsoft en zodoende kon je dus post ontvangen en verzenden. Heb dit allemaal ingesteld maar wederom weigerde hij dienst.
Kennis begint met informatie vergaren.
Yep, ik heb hetzelfde... En sindsdien synct Mail for Exchange ook niet meer conform tijdschema...Le-BenZ schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 08:43:
Zijn er pop3 instellingen voor hotmail? Dat wist ik helemaal niet.
Je kan toch die applicatie van windows live voor je mobiel downloaden bij Nokia.com?
Of had je dat al geprobeerd?
Want van daaruit kan het gewoon echt niet. Bij windows mobile toestellen gebeurd dat wat makkelijker.
Zou echt fijn zijn als er zoiets is voor hotmail, zodat het automatisch opgehaald werd.
[ Voor 16% gewijzigd door SuperPrinses op 19-02-2009 11:49 . Reden: niet goed gelezen!! ]
Macbook Pro Mid 2010 13'3 Intel Core 2 Duo 2'66Mhz - 4Gb DDR3, Blackberry Bold 9700, iPhone4 , iPod Classic 160Gb
Gisteren besteld en vooraf betaald (met 2E kun je dat risico wel nemen...). Vandaag in huis, gewoon via TNT in een veilige envelop.aliberto schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:58:
[...]
Zou je anders een review willen achterlaten met eventueel bijbehorende foto's. En hoe het er verpakt uit ziet. (dus begin tot eind)
Wie weet is het dan wel een blijvertje (als de kwaliteit goed is) en kan ie op de voorpagina van dit topic. ( eventueel ook waar ie het goedkoopst te verkrijgen is.) indien topic starter hiermee accoord gaat.
Het sluit netjes, en ziet er heel behoorlijk uit. Iets scherpe randjes bij de uitsparingen. Die zitten trouwens wel heel precies op de goede plekken. Scherm blijft heel goed leesbaar.
[img][URL=http://www.picturepush.com/public/1415782][img=220,147]http://www4.picturepush.com/photo/a/1415782/220/1415782.jpg[/img][/URL][/img]
[img][URL=http://www.picturepush.com/public/1415783][img=220,147]http://www5.picturepush.com/photo/a/1415783/220/1415783.jpg[/img][/URL][/img]
[img][URL=http://www.picturepush.com/public/1415784][img=220,147]http://www1.picturepush.com/photo/a/1415784/220/1415784.jpg[/img][/URL][/img]
[img][URL=http://www.picturepush.com/public/1415788][img=220,147]http://www5.picturepush.com/photo/a/1415788/220/1415788.jpg[/img][/URL][/img]
Ben benieuwd hoe lang die goed blijft, heb er slechte ervaringen mee...Dareus schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:15:
[...]
Gisteren besteld en vooraf betaald (met 2E kun je dat risico wel nemen...). Vandaag in huis, gewoon via TNT in een veilige envelop.
Het sluit netjes, en ziet er heel behoorlijk uit. Iets scherpe randjes bij de uitsparingen. Die zitten trouwens wel heel precies op de goede plekken. Scherm blijft heel goed leesbaar.
Iets anders: Kan iemand misschien eens duidelijk in een post uitleggen hoe je bepaalde applicaties zelf kunt signen?
Verwijderd
errug irritant. vanavond weer terug, krijg weer een nieuwe mee....op zich fijn, maar ik hoop dat het nu goed is...ze blijven natuurlijk niet nieuwe meegeven. en dan kan ik naar nokia ....ben je je phone 3 weken kwijt en krijgt em niet gerepareerd terug.
anderen last van fouten met verbinding ?
het viel me ook op dat singaalontvangst sterk daalt als je em zelfs maar een beetje aan de onderkant aanraakt...op de tafel 100%...zodra je em pakt zakt ie meteen in....na tijdje mail typen zakt hij zelfs weg van 3g naar 2g door zwakte ! .....en kan maar met moeite 2g signaal houden....leg je de phone terug op tafel: hup 100% signaal....hou je em ondersteboven, ook goed. maar goed...hier is nog mee te leven....als ik maar gewoon kan bellen zonder storingen.
ik merk dat ook native gps fixen krijgen stuk langer duurt dan met vorige toestel...zelfs met agps aan duurt het soms nog 1 minuut...terwijl ik vorige keer binnen 10sec fix kreeg.
Hoe zet je A-GPS selectief aan?[b][message=31525944,noline]
ik merk dat ook native gps fixen krijgen stuk langer duurt dan met vorige toestel...zelfs met agps aan duurt het soms nog 1 minuut...terwijl ik vorige keer binnen 10sec fix kreeg.
edit gevonden
[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 19-02-2009 22:13 ]
zijn er zeker, heb een simpele site voor je:SuperPrinses schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:45:
Hoi Aliberto,
Zijn er pop3 instellingen voor hotmail? Dat wist ik helemaal niet.
Je kan toch die applicatie van windows live voor je mobiel downloaden bij Nokia.com?
Of had je dat al geprobeerd?
Want van daaruit kan het gewoon echt niet. Bij windows mobile toestellen gebeurd dat wat makkelijker.
Zou echt fijn zijn als er zoiets is voor hotmail, zodat het automatisch opgehaald werd.
pagina 1
verdere info :
pagina 2:
of google op : pop3 instellingen hotmail gratis, en je krijg hele waslijst, voor de wat luiere mensen een linkie
Over Nokia mail:
Heb net geprobeert hem te downloaden maar op de 1 of andere manier zegt ie telkens tegen me de volgende tekst:
Kan de e-mailconfiguratie niet voltooien voor hotmailgebruiker@hotmail.com.
We kunnen op dit moment e-mail voor mobiele telefoons niet configureren voor een account bij deze e-mailprovider
Tevens staat er ook rechts in beeld als jij je aan wilt melden voor Nokia Mail:
Wordt mijn internetserviceprovider (ISP) ondersteund?
Nokia Messaging ondersteunt de meeste internet-e-mail. Windows Live Hotmail en zakelijke e-mail worden niet ondersteund.
Duidelijker kan het haast niet.
Ik heb ook Windows Mobile gehad, qua hotmail ondersteuning perfect, qua besturingssystem 1 en al fouten en onhandig. Vandaar Nokia voor mij een uitweg was.
EDIT:
Vond nog 1 handige link van Nokia:
http://www.nokiamea.com/eseries/English/
[ Voor 31% gewijzigd door aliberto op 20-02-2009 06:47 ]
Kennis begint met informatie vergaren.
Verwijderd
kan niet veel over zeggen,want ik heb nog te weinig mee gebeld. maar:
- batterij viel bij vorige 2 toestellen eruit...deze zit zonder klepje ook stevig vastgeklemd, lijkt erop dat deze toch echt anders is aan de binnenkant....
(ik heb gelezen dat dit nl voor restarts/reboots kan zorgen)
- ook mijn sim lijkt stugger in het vakje te zitten
- gps fix in 5sec met agps, native gps nog niet getest
- geluid lijkt niet te "clippen" zoals ik eerder heb beschreven bij sommige belletjes
- d-pad knop voelt weer lekker zacht aan met drukken en maakt geen harde klik (die kreeg ik bij vorige toestel na 1 dag opeens)
- ontvangst"probleem" nog steeds aanwezig....maar dit is bij alle toestellen zo. (vind ik zelf een ontwerpfout maar goed...)
Heb wel als eerste een harde reset gedaan naar factory defaults. daarna sd format en alleen maar google maps en opera erop gezet. sd kaart en geinstalleerde apps kunnen ook voor instabiliteit zorgen...vandaar.
Ik heb wel een beter gevoel bij dit toestel...het moet nog blijken of dat gevoel klopt
tot zover!
update: motherf*&%^&*( !!?!?!?!? kreeg net bij bellen naar voicemail meteen weer "fout bij verbinding" gezeik! ik wordt hier echt moe van zeg....
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2009 10:06 ]
Voor het clippen van het geluid heb ik hem ook omgeruild, hij heeft het nog steeds als je hem harder zet. Maar dit zit in elk toestel zoals blijkt uit het forum en de informatie van de Belcompany. Wellicht op te lossen in een firmware update.[b][message=31528742,noline]
- geluid lijkt niet te "clippen" zoals ik eerder heb beschreven bij sommige belletjes
update: motherf*&%^&*( !!?!?!?!? kreeg net bij bellen naar voicemail meteen weer "fout bij verbinding" gezeik! ik wordt hier echt moe van zeg....
Die fout verbinding hoeft niet aan je toestel te liggen toch, kan wel een combinatie zijn. Heb je het met oude toestellen ook?
Verwijderd
clippen heb ik nog wel, maar stuk minder dan bij vorige.stormfly schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:46:
[...]
Voor het clippen van het geluid heb ik hem ook omgeruild, hij heeft het nog steeds als je hem harder zet. Maar dit zit in elk toestel zoals blijkt uit het forum en de informatie van de Belcompany. Wellicht op te lossen in een firmware update.
Die fout verbinding hoeft niet aan je toestel te liggen toch, kan wel een combinatie zijn. Heb je het met oude toestellen ook?
mbt verbindingsfouten: het kan ook netwerk zijn. maar gisteren getest met zelfde sim in andere nokia...geen problemen. gisteren wel 4x eruitgegooid met bellen naar klanten. collega's met andere nokia's,kpn op zelfde netwerk geen problemen. dus tja....ik heb gelezen dat vooral gebeurd als hij op dual/umts staat. veel mensen schijnen er minder/geen last van te hebben als je em op 2g zet. tja...daarvoor heb ik geen e71 gekocht...ik wil gewoon op dual en geen gezeik. mijn 6120 kan dat ook gewoon zonder fouten.
sommigen blijven het probleem houden zelfs op 2g, die moeten dan de phone uit/aan zetten...of naar offline modus en weer online modus gaan. het schijnt iets te zijn met het niet goed kunnen vastlocken op masten oid....
maar eens aankijken hoe het gaat...
gps update: de eerste keer 5sec fixed in google maps. nu duurt het stukken langer opeens....richting de 30sec of meer met agps aan. wat een vaag gedoe dit zeg. totaal niet betrouwbaar, dit "zakelijke vlaggenschip" van Nokia.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2009 11:19 ]
als je nog geen mailserver hebt ingesteld, ga naar Berichten > Nieuw Bericht > E-Mail. (hiermee voorkom je dat je telefoon automatisch gaat zoeken naar de juiste instellingen)
De E71 vraagt je dan of een mailserver wilt configureren. Klik ja.
Kies "E-Mail"
bij "Inkomende mail" voer je je gebruikersnaam en wachtwoord van Hotmail in (gebruikersnaam inc. @hotmail.com domein)
Server inkomende maiL: pop3.live.com
Toegangspunt in gebruik: kies je toegangspunt dat je telefoon automatisch moet gebruiken om mail op te halen.
Mailboxnaam: Geef de mailbox een naam.
Mailboxtype: POP3
Beveiliging(poorten): SSL/TLS
Poort: standaard (995)
APOP beveil. inloggen: Uit
Bij "uitgaande email" vul je e-mailadres in, ook weer je gebruikersnaam en wachtwoord.
Server uitgaande mail: smtp.live.com
Toegangspunt in gebruik: zelfde als bij inkomende mail
Beveiliging(poorten): StarTLS
Poort: standaard (25)
Als het goed is zou hij nu moeten werken! Succes!!
p.s. kan iemand mij nog vertellen of het mogelijk is om je Hotmail, net zoals bij Exchange, elke 30 minuten te laten checken? Of moet je dat steeds handmatig doen?
En is het mogelijk om een Nederlandse stem te downloaden die de naam van de beller uitspreekt en e-mails voorleest, ipv. de Engelse stemmen (mannelijk en vrouwelijk) die er nu standaard op ingesteld staan?
Verwijderd
Ik begrijp het Hotmail 'probleem' niet, gewoon windows live applicatie downloaden en je hebt automatisch je hotmail in je mail lijst en msn.. alleen kost msn geldt, bij vodafone, op dit toestel, na 30 agen... dat is te gek voor woorden, toch?kthxbye schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:57:
Hoe Hotmail werkend te krijgen icm. Vodafone Zorgeloos Mobiel Internet:
[ Voor 11% gewijzigd door hendriku op 20-02-2009 14:17 ]
Heb je wel een actuele SIM-kaart? Dit soort problemen had ik met mijn oude KPN-SIM ook. Nadat ik een nieuwe had besteld zijn de problemen opgelost.Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:17:
[...]
clippen heb ik nog wel, maar stuk minder dan bij vorige.
mbt verbindingsfouten: het kan ook netwerk zijn. maar gisteren getest met zelfde sim in andere nokia...geen problemen. gisteren wel 4x eruitgegooid met bellen naar klanten. collega's met andere nokia's,kpn op zelfde netwerk geen problemen. dus tja....ik heb gelezen dat vooral gebeurd als hij op dual/umts staat. veel mensen schijnen er minder/geen last van te hebben als je em op 2g zet. tja...daarvoor heb ik geen e71 gekocht...ik wil gewoon op dual en geen gezeik. mijn 6120 kan dat ook gewoon zonder fouten.
sommigen blijven het probleem houden zelfs op 2g, die moeten dan de phone uit/aan zetten...of naar offline modus en weer online modus gaan. het schijnt iets te zijn met het niet goed kunnen vastlocken op masten oid....
maar eens aankijken hoe het gaat...
gps update: de eerste keer 5sec fixed in google maps. nu duurt het stukken langer opeens....richting de 30sec of meer met agps aan. wat een vaag gedoe dit zeg. totaal niet betrouwbaar, dit "zakelijke vlaggenschip" van Nokia.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
In de online shop is hij alleen leverbaar in de zakelijke hoekVinceVega schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:13:
Iemand enig idee waarom de E71 niet meer op de Vodafone website te koop is? Hij ligt wel in de Vodafone winkels zag ik vanmiddag.
http://www.vodafone.nl/sh...011/Nokia+E71/sku10780044
(dit was ook altijd zo geweest, in de winkels kan je het wel met een basis abonnement nemen)
Apart, maar bovenal jammer aangezien Vodafone via haar eigen website goede (betere) aanbiedingen heeft.B0MBACI schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:48:
[...]
In de online shop is hij alleen leverbaar in de zakelijke hoek
http://www.vodafone.nl/sh...011/Nokia+E71/sku10780044
(dit was ook altijd zo geweest, in de winkels kan je het wel met een basis abonnement nemen)
Probeer anders te bellen, misschien dat ze hem alsnog met de basis abo leveren met bijbehorende kortingen..VinceVega schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:19:
[...]
Apart, maar bovenal jammer aangezien Vodafone via haar eigen website goede (betere) aanbiedingen heeft.
Verwijderd
ja hij is van 6 maanden terug. heb nog wat meer getest met gps maar het is bedroevend.BillSpaarbank schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:31:
[...]
Heb je wel een actuele SIM-kaart? Dit soort problemen had ik met mijn oude KPN-SIM ook. Nadat ik een nieuwe had besteld zijn de problemen opgelost.
mijn eerste toestel kreeg altijd met agps binnen 10sec een fix in zowel google als mcguider. zonder agps lukt het vaak binnen 1 minuut, zowel binnen en buiten.
mn tweede en huidige toestel werkte in het begin snel, 5sec fix binnen op zolder...maar nu echt niet meer. zelfs met agps aan duurt het minstens 1 minuut, vaak langer. native duurt het 5 minuten +. zowel binnen als buiten. dit vind ik echt vaag. hij is net nieuw, hard reset, maps erop...1e keer superfix in 5sec...daarna jammer dan...wachten en wachten en wachten...pfff...niet betrouwbaar dus.
Verwijderd
Ik heb al een tijdje een Nokia E71 , maar ik blijf maar problemen hebben met het internet. Ik kan op geen enkele site filmpjes bekijken , youtube doet het niet etc. Blijf laden en geef aan geen server verbinding of rstemp niet gevonden ofso. Kan iemand mij helpen ?
Thnq.
Wat heb je allemaal al geprobeerd? Met welke instellingen? Wie is je provider? Zie verder de rest van dit topic....Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:08:
Hallo ,
Ik heb al een tijdje een Nokia E71 , maar ik blijf maar problemen hebben met het internet. Ik kan op geen enkele site filmpjes bekijken , youtube doet het niet etc. Blijf laden en geef aan geen server verbinding of rstemp niet gevonden ofso. Kan iemand mij helpen ?
Thnq.
De youtube website werkt bij mij ook niet goed, maar daar heb ik een oplossing voor: Mobitubia.. geweldige applicatie waarmee je alle youtube filmpjes kunt downloaden, opslaan en kijken. En het mooiste is, geen internet browser meer nodig!Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:08:
Hallo ,
Thnq.

[ Voor 4% gewijzigd door thecompany op 20-02-2009 21:00 ]
Heb mijn E71 een maand geleden telefonisch besteld bij Vodafone, als particulier. Twee dagen later in huis. De eerste keer dat ik ze belde kreeg ik iemand aan de lijn die vertelde dat ze de E71 alleen konden leveren icm een zakelijk abonnement. Direct na dat gesprek nogmaals Vodafone gebeld en die persoon zei dat het geen enkel probleem was icm een privéVinceVega schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:19:
[...]
Apart, maar bovenal jammer aangezien Vodafone via haar eigen website goede (betere) aanbiedingenuu heeft.
abonnement. Zo zie je maar...
Verwijderd
veel te trage (a)gps fix....heb getracht dat door google maps te herinstalleren, maakte niks uit.
toen maar een harde reset gedaan, google maps erop en ja hoor de 1e keer meteen in 7sec fix!
daarna gaan douchen ed. 1,5uur later zet ik maps weer aan. wachten wachten...nee hoor na 30 sec pas een fix met agps. native gps ga ik maar niet eens proberen. dit was op exact dezelfde plek, in exact zelfde positie, zonder ook maar iets te hebben geinstalleerd of aangepast.
ik snap er niks meer van.....of moet ik noodgedwongen voor elke navigatie een harde reset doen ?
Verwijderd
Staat onder Download! en dan onder Internet als Messenger.Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 12:53:
Ik hoor iedereen over de windows live applicatie, echter vindt ik hem nergens ;p Iemand enige hulp?
Dit topic is gesloten.