Het Nokia E71 Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste
Acties:
  • 202.162 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:53:
Ik heb ingesteld dat ik indien nieuwe mail dit op mijn startscherm zie. emailmelding 1 en 2 dus.

tot nu werkte dat goed, als ik bijv op mijn priveaccount 2 mails heb en op mijn exchange 1, dan krijg ik de volgende meldingen:

xs4all (2) <- deze komt erbij indien new mail
exchange (1) <- deze komt erbij indien new mail
(12-13u afspraak X)
(3 taken niet uitgevoerd)

echter....nu zie ik deze meldingen niet meer staan als ik nieuwe mail krijg.

ik krijg wel een mooi geluidje en de apestaart rechtsbovenin..maar meer niet.

nou ja meer niet...hij laat heel even de regels zien, maar verdwijnt meteen weer.

ik heb de phone al uit/aan gezet, maar maakt niks uit.

iemand een idee ?
update: heb net email instelling aangepast van "alleen koptext" naar "koptext + header" toen zag ik opeens dat de regels weer getoond werden. daarna weer teruggezet naar "alleen koptext".

leek te werken, echter:

1. mijn mail knop werkte niet meer....na aan/uit weer wel
en
2. als ik op beide accounts mail heb, dan laat ie maar van 1 de notificatie zien op startscherm

hmmm....ik begin me zorgen te maken...dit moet een zakelijke stabiele phone zijn, maar loop steeds meer tegen dit soort rariteiten aan. iets dat ik met andere nokia's eigenlijk niet had. eerst gps die niet meer werkte,pas na hard reset weer...nu deze error die na aan/uit opgelost is.

update2: lekker ruk. nu werken de meldingen weer helemaal niet! bovendien blijft de apestaart vrolijk staan,terwijl ik net de nieuwe mailtjes heb geopend. hij zou moeten verdwijnen indien de nieuwe mailtjes geopend,dus gelezen zijn. nu lijkt het alsof ik constant nieuwe mail heb, terwijl dat niet zo is :( ik word het echt niet blij van zeg. mijn 6120 maar weer van stal halen ?

update3: apestaart krijg ik weg door in mijn privebox alle messages te markeren, daarna te markeren als ongelezen (dat moet want ze zijn allemaal al gelezen) en daarna weer allemaal selecteren en op gelezen zetten. :( :( :( ;(

update4: het lijkt automagically weer opgelost te zijn....heel weird. wat me opviel is trouwens dat als ik de emailmelding uitzet voor een account, dat hij vrolijk toch de melding blijft geving bij binnenkomst nieuwe mail en dan direct de setting weer aan zet? misschien wordt mn e71 wel self-aware :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een update verricht naar de 200* firmware. Alles ging goed. Alleen blinkt mijn 'notification light' nu niet meer bij het binnenkomen van een sms. Dit is wel aangevinkt in de opties. Bij een gemist telefoontje oid doet hij het nog wel.
Hebben meer hier last van? Ideeën? Kan dit te maken hebben met het feit dat mijn geback-upte smsjes (via PcSuite) niet goed zijn teruggezet? (lees: helemaal niet :( )

edit: na een harde reset en alles opnieuw instellen werkt mijn lampie weer naar behoren. Wel nog steeds alle sms-jes kwijt ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 17:50 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• av017
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
weet iemand wnr de zwarte E71 uitkomt, heb geen zin om nog twee maand te wachten
tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:13
av017 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:25:
weet iemand wnr de zwarte E71 uitkomt, heb geen zin om nog twee maand te wachten
tnx
NokiaFan schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:39:
[...]

Sterker nog, ik hem net in huis.
Gisteren is ie uitgeleverd door Nokia.

Toestel bevalt perfect tot nu toe.
Je merkt direct dat ie nog sneller is dan de E51, hij reageert direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er bij mijn Nokia E66 na 4 maanden ook al last van. Kan mij iemand vertellen of dit onder de garantie valt? Ik ben benieuwd want anders gaat die in de verkoop en pak ik mijn oude Noka 6230i weer. Wel heel wat mindere mogelijkheden maar kan ik ten minste het frontje uit blazen.
BillSpaarbank schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:55:
[...]

Ik heb hier ook last van, maar ik maak me er niet meer druk om. Ik heb tot nu toe maar een toestel gehad waarbij er geen stof onder het scherm kwam en dat was een SE K750i.

Stof en Nokia horen gewoon bij elkaar. Zolang je kan lezen wat er op je scherm staat is het voor mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• av017
daarmee weet ik natuurlijk nog altijd niet waar ie al bestelbaar is in het zwart, nokiafan , wat hulp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:45
av017 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:44:
[...]

daarmee weet ik natuurlijk nog altijd niet waar ie al bestelbaar is in het zwart, nokiafan , wat hulp ?
http://smartphone-deal.co...&act=category&showcat=348

Afbeeldingslocatie: http://www.nokiafan.nl/e71-e51.jpg
Even de 2 broertjes naast elkaar...

[ Voor 11% gewijzigd door NokiaFan op 09-02-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand mischien bekent met ht verhaal dat de accu van de Nokia E71 egt binnen 1 dag leeg is ?
In de winkel hebben ze de telefoon gereset vn mn meisy, alleen ik heb zoon idee dat ht daar niet aan kan liggen ? mischien iemand hier bekent mee waarom zoon ding binnen 1 dag leeg kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:08:
Iemand mischien bekent met ht verhaal dat de accu van de Nokia E71 egt binnen 1 dag leeg is ?
In de winkel hebben ze de telefoon gereset vn mn meisy, alleen ik heb zoon idee dat ht daar niet aan kan liggen ? mischien iemand hier bekent mee waarom zoon ding binnen 1 dag leeg kan zijn ?
hier heb ik idd zaken over gelezen en vreesde het ergste. het lijkt er in mijn geval op dat het wel meevalt. je moet niet verwachten dat hij 2 weken meegaat....dat is totaal onrealistisch.

het hangt er sterk vanaf wat je zoal doet op je phone. op 3g bijv gaat hij sneller leeg dan 2g. als je hele dag wifi open hebt staan, dat slurpt ook lekker. de regel is altijd: als je iets niet gebruikt, zet het dan uit. als je niet veel browsed onderweg, maar wel thuis. zet em dan op 2g en browse via wifi.

laat apps zoals nokia maps niet aanstaan. zet em niet op pushmail, maar op een interval van bijv. 30min. al dat soort zaken draagt bij aan langer plezier.

het kan echter zo zijn dat je een defect toestel hebt, dan uit zichzelf gewoon teveel slurpt en/of kortsluiting maakt. kortsluiting schijn je te merken aan dat het toestel (rond de camera) warm wordt. ook als je geen kortsluiting hebt, dan kan het best zijn dat je phone in basis teveel vraagt.

je kunt dat meten met de nokia energy profiler:
http://www.forum.nokia.co...okia_Energy_Profiler.html

installeer die hap, en zet em aan. zorg ervoor dat je geen enkel tool hebt draaien en kijk hoeveel watt hij gemiddeld verbruikt en wat de minimale waarde is. de minimale waarde moet rond de 0,05w liggen (of lager). als je hem lang laat draaien...dan zal het gemiddelde daar ook op uitkomen. je kunt ook goed zien of er spikes zijn in het verbruik die je niet kunt verklaren.

je hebt dan een mooi logboek dat je kunt laten zien aan Nokia. als hij in standby teveel verbruikt...moet je gewoon een nieuw toestel eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
w00t! scoopje:

http://googlemobile.blogs...for-iphone-winmo-and.html

Google Sync voor Symbian, WinMo, iPhone, en BB (was er al) Uitcheckende!

Edit 1: voor Symbian voorlopig alleen contacts, maar naar mijn weten moet calender ook prima gaan met nuevasync

[ Voor 25% gewijzigd door DRvDijk op 09-02-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:10
DRvDijk schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:15:
w00t! scoopje:

http://googlemobile.blogs...for-iphone-winmo-and.html

Google Sync voor Symbian, WinMo, iPhone, en BB (was er al) Uitcheckende!

Edit 1: voor Symbian voorlopig alleen contacts, maar naar mijn weten moet calender ook prima gaan met nuevasync
De teleurstelling van vandaag. Voor Nokia werkt het alleen met contacten. Ik wil de agenda synchroniseren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08-2022
wil iemand uitleggen hoe ik dmv spraak een nummer kan bellen?
Op de jabra bluetooth handsfree knopje drukken en ik kan spreken, maar hij herkent mijn stem niet
Op mijn vorige telefoons htc en p1i kon ik spraaklabels aan contacten toevoegen. Op de e71 niet. Zie ik iets over het hoofd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
mdbde schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 01:02:
Op mijn vorige telefoons htc en p1i kon ik spraaklabels aan contacten toevoegen. Op de e71 niet. Zie ik iets over het hoofd??
Dat is by design. Hij hoort zonder stemherkenning de juiste naam te vinden. Je kan eens proberen de naam uit te laten spreken door de speech engine en het dan zelf zo zeggen tegen je telefoon. Dan herkent 'ie hem beter. Ik heb het voornamelijk bij achternamen met dubbele s, waarbij de speech-to-text een wel heel lange s verwacht in de uitspraak.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na al mijn geklaag toch een postief puntje en wat vragen ;)

positief: mijn batterij ging op de 2e lading stuk langer mee 3,5 dag ipv 2 dagen, terwijl ik toch behoorlijk heb zitten spelen. hij kan trouwens best lang mee op het eind...het duurde zeker 2/3 uren voordat hij echt uitviel na de eerste melding "batterij laag". hopenlijk gaat hij nu op mijn 3e lading nog langer mee :)

het viel me wel op dat het laden steeds langer duurt. de eerste keer 30min, 2e keer 1 uur en nu urenlang. vind ik op zich niet erg als dat betekent dat hij daarmee nog voller komt natuurlijk :)

anyway, een paar vragen:

1. is het mogelijk om met een knop/shortcut te wisselen tussen 2g/3g ? ik heb em op 2g, das voor mij bijan altijd genoeg, tenzij ik ga browsen onderweg. het zou mooi zijn als ik dan niet door al die menu's heen moet.

2. heeft iemand al geprobeerd om de laatste fw 200.x te hacken om zo ALLE software te kunnen installeren, unsigned/ongecertificeerd ed ? ik krijg nu vaak certificaterrors. er is een nieuwe methode waarmee dit kan.

3. is het mogelijk om zowel het "slaaplichtje" als de screensaver clock uit te zetten ? op mijn toestel/versie werkt het alsvolgt:

lichtje aan -> screensaver klok uit, pas na drukken op d-pad zie de grote verlichte klok
lichtje uit -> screensaver klok altijd aan, drukken geeft ook weer grote verlichte klok (ja ik heb in mijn theme de screensaver op "geen" gezet)

ik lees verhalen dat het bij anderen wel lukt om beide uit te zetten. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:56:
Vraagje:

ik heb op mijn geheugenkrt een mp4 film van ruim 700 mb staan. Deze speelt hij niet soepel af met de Real Player. Ligt dit aan Real Player of moet de film in kleinere bestanden worden gedeeld...? Het is nu namelijk één groot mp4 bestand.
Hangt ook van de resolutie en bitrate van de mp4 af.
Ik zet mn hires mkv en dvdrip avi bestanden om naar mp4 met XviD4PSP (freeware).
En dan gebruik ik de resolutie 320x240 en een nokia mp4 profiel.
Zo krijg ik bestanden van +/- 200MB en die kijken erg goed op mn E71.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:13:
na al mijn geklaag toch een postief puntje en wat vragen ;)

2. heeft iemand al geprobeerd om de laatste fw 200.x te hacken om zo ALLE software te kunnen installeren, unsigned/ongecertificeerd ed ? ik krijg nu vaak certificaterrors. er is een nieuwe methode waarmee dit kan.
Is mogelijk. HelloX methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Dat wist ik niet dat firm 2 gehackt kan worden. ik zal is zoeken. Want hier mag zeker geen site genoemd worden waar ik het kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
mdbde schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:58:
Want hier mag zeker geen site genoemd worden waar ik het kan vinden
Google :)

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Ik zal is gaan knutselen. Heb het namelijk gevonden. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mdbde schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:09:
Ik zal is gaan knutselen. Heb het namelijk gevonden. Ben benieuwd
cool! laat ons weten of het gelukt is :) succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een vraag:

is het mogelijk de standaard browser aan te passen naar bijv. Opera ? Ingebouwde nokia ding is aardig maar niks ivm Opera.

Ik zou graag zien dat als je bijv na het kiezen van een WLAN punt als je op browsen klikt dan Opera opent ipv nokia.

Ook bijv. als je een link in een mail of sms hebt dat ie dan opent in Opera.

Ik heb al gegoogled, maar heb niks gevonden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op maandag 09 februari 2009 @ 07:54:
[...]

Ik gebruik ook geen A-GPS, omdat ik ook geen UMTS/GPRS bundel heb.
Ik heb toch altijd binnen een aantal minuten een fix.
Binnen heb ik nog nooit een fix gehad, maar dat vind ik op zich ook wel logisch.

Misschien dat er iets niet goed is met je telefoon :?
Als je denkt dat je met puur native GPS chip kunt navigeren...dan kom je van een koude kermis thuis. Met a-gps aan supersnelle fix, vaak binnen 10sec zelfs binnenshuis. Zodra je assisted uitzet dan zit je zo 15min te wachten. zelfs een paar minuten vind ik onacceptebel. je kunt dan niet snel wegrijden.....het is bovendien heel wisselend...ene keer 5min de andere keer 20min. niet betrouwbaar dus.

Ik hou mijn asus pda met sirf III chip erin maar bij me....die heeft binnen 1 minuut fix, zonder assisted gedoe.

Assisted is leuk als je:

1. unlimited data hebt
en
2. niet in het buitenland bent.(tenzij je graag een rekening van 500 euro krijgt)

Je kunt natuurlijk op hoop van zegen wachten op signaal of een eerst een gps lock krijgen met assisted aan, daarna assisted uitzetten. dat werkt wel...maar je hebt wel initieel dataverkeer en je hebt een probleem zodra je een tunnel inrijd (dan ben je meteen signaal kwijt en krijg je pas na 15min weer signaal terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
15 minuten hoort het niet te duren zonder a-GPS! Als dat echt zo is, dan is dat wel een heel brakke GPS chip in de E71...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 19:56
Hallo allemaal,

Heb een E71 met de nieuwste firmware. Sinds het installeren van de nieuwste firmware heb ik een raar probleem. Soms verspringt de datum van de smartphone 2 dagen naar voren.

- Heb automatische datum/tijd instellingen aan- en uit geprobeerd
- Synchroniseer via bluetooth met mijn laptop, maar de datum/tijd instellingen op mijn laptop staan goed.

Heeft iemand anders ook last van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:45
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:52:
[...]

Als je denkt dat je met puur native GPS chip kunt navigeren...dan kom je van een koude kermis thuis. Met a-gps aan supersnelle fix, vaak binnen 10sec zelfs binnenshuis. Zodra je assisted uitzet dan zit je zo 15min te wachten. zelfs een paar minuten vind ik onacceptebel. je kunt dan niet snel wegrijden.....het is bovendien heel wisselend...ene keer 5min de andere keer 20min. niet betrouwbaar dus.

Ik hou mijn asus pda met sirf III chip erin maar bij me....die heeft binnen 1 minuut fix, zonder assisted gedoe.

Assisted is leuk als je:

1. unlimited data hebt
en
2. niet in het buitenland bent.(tenzij je graag een rekening van 500 euro krijgt)

Je kunt natuurlijk op hoop van zegen wachten op signaal of een eerst een gps lock krijgen met assisted aan, daarna assisted uitzetten. dat werkt wel...maar je hebt wel initieel dataverkeer en je hebt een probleem zodra je een tunnel inrijd (dan ben je meteen signaal kwijt en krijg je pas na 15min weer signaal terug).
Mijn ervaringen zijn anders.
Als ik hem in mijn auto zet, heb ik toch zeker altijd binnen 3 minuten een fix, en meestal zelfs eerder.
Dit allemaal zonder AGPS, dus native GPS van de E71 zelf.

Ik ben er afgelopen weekend nog mee naar denemarken getuft, en het werkte perfect _/-\o_

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:45
Grolsch schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:56:
[...]

Mijn ervaringen zijn anders.
Als ik hem in mijn auto zet, heb ik toch zeker altijd binnen 3 minuten een fix, en meestal zelfs eerder.
Dit allemaal zonder AGPS, dus native GPS van de E71 zelf.

Ik ben er afgelopen weekend nog mee naar denemarken getuft, en het werkte perfect _/-\o_
Hier ook een snelle fix, vergelijkbaar met een Bluetooth GPS muis, eenmaal buiten gaat het heel snel.
Welk programma gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NokiaFan schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:36:
[...]

Hier ook een snelle fix, vergelijkbaar met een Bluetooth GPS muis, eenmaal buiten gaat het heel snel.
hmmm apart zeg. en je houdt ook je fix na een tunnel en brug oid ? ik zit nu in de trein en zal eens testen met google maps, zonder A.....ik post zo wel wat het resultaat is.

update: google maps kwam niet verder dan 4 sats,5 zijn nodig om te fixen (net als in de GPS gegevens tool) en gaf een GPS zwak signaal

Ook middels de GPS-gegevens tool, geen fix. 4 sats met blanke balken....paar minuten gewacht, toen maar gestopt.

mcguider kwam na 5min met een fix. daarna kregen alle andere tools ook meteen een fix (logisch).

ok nu komt het vreemde (maar fijne) gedeelte: na uitzetten van phone (=cold start simuleren) kreeg mcguider binnen 30sec een fix. weer phone uit/aan. ook google maps kreeg binnen 30sec een fix. en dat dus zonder assisted (heb instellingen gescheckt).

dit zou kunnen komen doordat deze tools je laatste locatie onthouden en daardoor sneller kunnen fixen, ik zat immers niet heel ver van laatste locatie af.

ik heb ook even een tunnel gesimuleerd door de bovenkant van toestel (war gps chip zit) in te sluiten met beide handen, waardoor het signaal verbroken werd. daarna weer open en hij kreeg toch snel (binnen 10sec) weer een fix :)

ik laat em nu even "afkoelen" en zet em straks bij aankomst station (30km verderop) uit en weer aan. eens kijken hoe snel maps en mcguider een fix krijgen. ik post de resultaten later.

tot zover ben ik verbaasd :) ik snap er niks van...maar hoop dat het zo blijft iig :) wellicht dat mijn harde reset die ik laatst gedaan heb heeft geholpen ?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

De zwarte e71 is verkrijgbaar bij 2call.nl.
Weet iemand waar je de originele zwarte frontje kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneGunman schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:41:
[...]

- 3G in beeld is 3G dekking (3,5G = HSDPA). Antenne in beeld is 'gewoon' GPRS.

- Ja :)
Thnxxx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:29:
hmmm apart zeg. en je houdt ook je fix na een tunnel en brug oid ? ik zit nu in de trein en zal eens testen met google maps, zonder A.....ik post zo wel wat het resultaat is.
Je moet stilstaan voor een snelle fix. In een trein is gewoon kansloos, tenzij je een kwartier snel vindt. In een tunnel verlies je even je fix en als je eruit gaat moet je binnen 2-30 seconden weer een fix hebben. Dat is afhankelijk van hoe lang hij het signaal kwijt is geweest. Er zit nou eenmaal een drift in de interne klok t.o.v. die van de satelliet.

Met de pre 200.x firmware heb ik nooit een fix kunnen krijgen, met symptomen die jij ook beschrijft. Ook niet op een brug in het 'open' veld. Heel apart, maar na de update kan ik ook zonder assisted GPS gewoon een fix krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag nog even gebeld met mijn winkel waar ik de telefoon vandaan heb. Is toevallig ook een Nokia Servicepunt maar wat betreft de stof kan ik gewoon langs komen en wordt gratis verwijderd. Is garantie en kan er op wachten. Ik ga ervan uit dat dit ook voor de E71 geldt.
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:25:
Ik heb er bij mijn Nokia E66 na 4 maanden ook al last van. Kan mij iemand vertellen of dit onder de garantie valt? Ik ben benieuwd want anders gaat die in de verkoop en pak ik mijn oude Noka 6230i weer. Wel heel wat mindere mogelijkheden maar kan ik ten minste het frontje uit blazen.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Hoe kan je eigenlijk gebruikmaken van de tweede camera (voorkant toestel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
camera aan de voorkant kun je gebruiken dmv videogesprek starten of een applicatie gebruiken die webcam ondersteund

Als je een snelle fix wilt moet je even naar gps.ggv gaan in menu-gps dan heeft ie binnen 10 sec een fix en daarna afsluiten en dan pas je navigatie opstarten. Dan heb je direct een fix. Ook binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 17:42:
[...]

Je moet stilstaan voor een snelle fix. In een trein is gewoon kansloos, tenzij je een kwartier snel vindt. In een tunnel verlies je even je fix en als je eruit gaat moet je binnen 2-30 seconden weer een fix hebben. Dat is afhankelijk van hoe lang hij het signaal kwijt is geweest. Er zit nou eenmaal een drift in de interne klok t.o.v. die van de satelliet.

Met de pre 200.x firmware heb ik nooit een fix kunnen krijgen, met symptomen die jij ook beschrijft. Ook niet op een brug in het 'open' veld. Heel apart, maar na de update kan ik ook zonder assisted GPS gewoon een fix krijgen.
heh, mijn bevindingen zijn anders, zie post boven :)

kort gezegd: ik krijg zowel stilstaand als rijdend een fix, zonder assisted aan. na die eerste 5min fix van mcguider, krijgt hij erg snel een fix in elk programma! zowel onderweg, zowel cold als hot start....zowel dichtbij je laatste positie alswel 40km verderop.

ik heb namelijk toen ik met trein aankwam getest. eerst uitgezet om zo cold start te simuleren. hij kreeg echt binnen 10sec een fix. net alsof assisted aanstaat, maar dat is echt niet zo. instelling klopt en ik zie ook google maps geen dataverbinding opzetten voor assisted. ook mcguider staat keihard op gps geintegreerd (niet op assisted gps) en ook die krijgt enorm snel een fix. zojuist weer geprobeerd in huis, op zolder....en bingen maps had weer 1,2,3,4,5 GPS actief staan binnen 12sec.

ook na onderbreking heeft ie snel weer gevonden...heb ik onderweg getest door met handen in te sluiten gps signaal af te breken een tijdje.....maar hij vond em echt binnen 5sec weer.

dus tja...van brak naar supersonisch snel, wat blijkbaar exemplarisch is? ik ben erg verbaasd...hij laat mijn asus pda met sterke gps chip in de kou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:35:
dus tja...van brak naar supersonisch snel, wat blijkbaar exemplarisch is? ik ben erg verbaasd...hij laat mijn asus pda met sterke gps chip in de kou staan.
Als je nou gewoon even bedenkt hoe GPS werkt... :z
Een GPS ontvanger 'downloadt' een soort van kalender van alle GPS satellieten (ze zijn niet geostationair, dus hun positie ten opzichte van de grond op aarde verandert continu), dit gecombineerd met een zeer nauwkeurige tijdsynchronisatie kan de GPS chip de positie van zichzelf bepalen. Dat downloaden duurt even (gemiddeld iets minder dan 60 seconden) en geldt voor een aantal uren meen ik. Als je telefoon die opslaat in flash geheugen en je die een reboot geeft is het dus helemaal geen cold start, omdat hij niet hoeft te wachten op een ononderbroken signaal van een satelliet met de kalenderinformatie. Een tijdsynchronisatie is dan voldoende en dat kan in een paar seconden. Mijn Holux GPSlim 236 Bluetooth ontvanger heeft ook in 10 seconden weer een fix als ik hem even uitzet en weer aan...

[ Voor 8% gewijzigd door gertvdijk op 10-02-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie zojuist opeens op mijn scherm een heel irritante rode stuck pixel zitten. je ziet het vooral als je in geheel wit of geheel zwart scherm zit. ik zag het opeens bij mcguider opstarten....die zat er eerst echt niet en is ontstaan.

wat zal/kan ik hier mee doen ? ik heb em nog maar een week thuis en paar dagen in gebruik. eigenlijk vind ik het onacceptabel voor een toestel als deze, zeker in zo'n korte tijd.

hij is andere kant wel heel lekker met gps, iets wat niet vanzelfsprekend is en per toestel anders kan zijn. als ik hem omruil kan dat weer minder goed zijn...aan de andere kant zouden al die toestel gelijk in hardware moeten zijn...dus...tja....lastig lastig.

zou ik ook later bij een NSP langs kunnen gaan? volgens mij dekken die deadpixels niet...tenzij je wilt dokken en meteen je phone 2 weken kwijt wilt zijn.

wat zouden jullie doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:40:
[...]

Als je nou gewoon even bedenkt hoe GPS werkt... :z
Een GPS ontvanger 'downloadt' een soort van kalender van alle GPS satellieten (ze zijn niet geostationair, dus hun positie ten opzichte van de grond op aarde verandert continu), dit gecombineerd met een zeer nauwkeurige tijdsynchronisatie kan de GPS chip de positie van zichzelf bepalen. Dat downloaden duurt even (gemiddeld iets minder dan 60 seconden) en geldt voor een aantal uren meen ik. Als je telefoon die opslaat in flash geheugen en je die een reboot geeft is het dus helemaal geen cold start. Mijn Holux GPSlim 236 Bluetooth ontvanger heeft ook in 10 seconden weer een fix als ik hem even uitzet en weer aan...
hmmm ok. dus een echte cold start kan ik pas morgenochtend proberen bijvoorbeeld? moet ik dan de phone aan of uit hebben staan ? dan ga ik dat eens testen. thanks voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:43:
hmmm ok. dus een echte cold start kan ik pas morgenochtend proberen bijvoorbeeld? moet ik dan de phone aan of uit hebben staan ? dan ga ik dat eens testen. thanks voor de info.
Gewoon je GPS niet gebruiken. De 'kalender' wordt vanzelf niet meer bruikbaar. Over een uur of 12 zal het gegarandeerd langer duren voor hij een fix heeft. Overigens is assisted GPS dus gewoon een download van de actuele kalender, maar dat is al uitgelegd, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje toolman2k ik zal die accu is in de gaten houwden, hij gaat nu wel iets langer mee sins die gereset is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, eindelijk m'n firmware update binnen.
Update ging zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:46:
[...]

Gewoon je GPS niet gebruiken. De 'kalender' wordt vanzelf niet meer bruikbaar. Over een uur of 12 zal het gegarandeerd langer duren voor hij een fix heeft. Overigens is assisted GPS dus gewoon een download van de actuele kalender, maar dat is al uitgelegd, geloof ik.
je hebt gelijk. het duurt idd langer nu. tch binnen 1 minuut een fix op zolder (bij het raam). valt me toch niet tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:17

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Kan iemand me uit 1ste hand vertellen hoe lang de batterij het uithoud als je permanent online bent en pushed email gebruik.
Mijn huidige HP houd het maar 3 uurtjes uit als je e rook nog mee belt, wat natuurlijk wel de bedoeling is.
Een andere HTC S740 houd het met mijn instellingen ruim 3 dagen vol voordat hij weer aan de lader moet, maar dat is ook verder een niet zo fijn toestel.

Dus ben even nieuwsgierig. :)

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm...mijn accu lijkt nu veel sneller leeg te gaan! vorige keer kon ik 3,5 dag halen, met daarbij mailsyncs en veel spelen met wifi, gps ed (op 2g).

nu zijn er, na 1,5 dag (incl. een nacht op standby) al 3 streepjes af! nog 4 te gaan. terwijl ik niet echt veel heb zitten spelen (alleen beetje gps). valt me toch weer tegen.....die streepjes gaan er veel sneller af heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:17

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:41:
hmmm...mijn accu lijkt nu veel sneller leeg te gaan! vorige keer kon ik 3,5 dag halen, met daarbij mailsyncs en veel spelen met wifi, gps ed (op 2g).

nu zijn er, na 1,5 dag (incl. een nacht op standby) al 3 streepjes af! nog 4 te gaan. terwijl ik niet echt veel heb zitten spelen (alleen beetje gps). valt me toch weer tegen.....die streepjes gaan er veel sneller af heb ik het idee.
Dat is in ieder geval langer dan de E65 die ik nu heb, die is binnen 4 uurtjes al leeg, dan bel ik nog geen eens er mee.
Maar als ik het dus zo begrijp zou minimaal 2 dagen moeten kunnen.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supernova schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:36:
Kan iemand me uit 1ste hand vertellen hoe lang de batterij het uithoud als je permanent online bent en pushed email gebruik.
Mijn huidige HP houd het maar 3 uurtjes uit als je e rook nog mee belt, wat natuurlijk wel de bedoeling is.
Een andere HTC S740 houd het met mijn instellingen ruim 3 dagen vol voordat hij weer aan de lader moet, maar dat is ook verder een niet zo fijn toestel.

Dus ben even nieuwsgierig. :)
3 dagen ? wtf man. en dat met wifi aan, 3g en push mail ? dat is wel uniek. ik haal met 2g, nonpush sync maar 3,5 dag....en nu lijkt het erop dat het nog korter wordt (zie vorige post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supernova schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:45:
[...]

Dat is in ieder geval langer dan de E65 die ik nu heb, die is binnen 4 uurtjes al leeg, dan bel ik nog geen eens er mee.
Maar als ik het dus zo begrijp zou minimaal 2 dagen moeten kunnen.
als het zo snel gaat, dan is of je batterij stuk of je toestel zelf. toestel zelf kun je meten met energy profiler. batterij is kwestie van nieuwe kopen/eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
wanneer zou die energy profiler op 0,05 uit moeten komen? bij mij gemiddeld 0,15, na een reboot, enkel gsm, geen data connectie open en geen apps open..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

gertvdijk schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:40:
Hoe kan je eigenlijk gebruikmaken van de tweede camera (voorkant toestel)?
Qik, Octrotalk en Microsoft messenger ondersteunen de camera aan de voorkant.
Alle 3 getest en alle 3 werken prima, alleen is de kwaliteit erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:45
NokiaFan schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:36:
[...]

Ik gebruik mcGuider.
Vanmorgen in de auto ook maar weer eens getest, en toen duurde het ca. 6 minuten voordat ik een fix had.

Kan dit ermee te maken hebben dat ik de laatste keer in Denemarken ben geweest :? Normaal gesproken issie sneller.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Grolsch schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:47:
Vanmorgen in de auto ook maar weer eens getest, en toen duurde het ca. 6 minuten voordat ik een fix had.
Meer dan 24 geen fix gehad daarvoor en geen aGPS?
Grolsch schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:47:
Kan dit ermee te maken hebben dat ik de laatste keer in Denemarken ben geweest :? Normaal gesproken issie sneller.
Nee, in Denemarken hebben ze geen andere GPS satellieten ofzo. :+ haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
B0MBACI schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 17:04:
De zwarte e71 is verkrijgbaar bij 2call.nl.
Weet iemand waar je de originele zwarte frontje kan halen?
Het is misschien niet een directe antwoord op je vraag maar hou deze website maar de komende tijd eens in de gaten. Ze hebben nu alleen de Grey en White Covers.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mdbde schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:57:
camera aan de voorkant kun je gebruiken dmv videogesprek starten of een applicatie gebruiken die webcam ondersteund

Als je een snelle fix wilt moet je even naar gps.ggv gaan in menu-gps dan heeft ie binnen 10 sec een fix en daarna afsluiten en dan pas je navigatie opstarten. Dan heb je direct een fix. Ook binnen
Maar je kan dus niet met de camera aan de voorkant foto's maken?
Is daar ook een applicatie voor en zo ja waar kan je die vinden?
Srry heb geen verstand van die dingen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:39:
[...]

Maar je kan dus niet met de camera aan de voorkant foto's maken?
Is daar ook een applicatie voor en zo ja waar kan je die vinden?
Srry heb geen verstand van die dingen |:(
Als je een zelfportet wil maken dan zit er naast de flitser (achterkant dus) een zilveren bolletje, staat in de handleiding beschreven als spiegeltje. Aan de hand van het spiegeltje kan jij dus een zelfportret maken. Misschien heb je hier wat aan.

Even wat anders.................................

Voor de liefhebbers die nog een goedkope case zoeken voor hun E71 heb ik de crystal clear cover gevonden.

De kosten hiervan € 1.99 per stuk inclusief verzendkosten, linkie. Misschien het uitproberen waard. Op internet zijn de meeste crystal cases duurder. Had ze toen een keer gemaild en zeiden toen : niet goed stuur hem terug en je krijgt een nieuwe.
Ook op internet zijn de meningen over deze crystal case verdeeld. Hier 2 voorbeelden.

Klik 1
Klik 2 (laatsgenoemde is wel een brando ik denk dat niet veel uit maakt.)

[ Voor 45% gewijzigd door aliberto op 11-02-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers die nog een goedkope case zoeken voor hun E71 heb ik de crystal clear cover gevonden.
Helaas voor mij te laat, hij is al een paar keer gevallen. Maar zoals iemand hier al eerder opmerkte, het eerste krasje is het ergst, de rest niet meer... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dog4life schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:30:
wanneer zou die energy profiler op 0,05 uit moeten komen? bij mij gemiddeld 0,15, na een reboot, enkel gsm, geen data connectie open en geen apps open..
het minimale gebruik zou op 0,02/0,03w moeten uitkomen. het maximaal hangt natuurlijk sterk af wat je hebt zitten doen toen hij met meten startte.

[je weet toch dat je na stop, een statistics report kunt opvragen, met verschillende grafieken ed?]

hoe langer hij standby staat, hoe lager het gemiddelde wordt. zet em bijv eens een half uur op meten en laat em gewoon lekker liggen. als het goed is dan zul je zien de grootste gedeelte van de tijd het verbruik 0,02/0,03 is (zie je dacht in het laatste stafgrafiekje, de eerste balk is dan heel groot...al het andere erna zijn veel kleiner.)

als het minimaal verbruik hoger ligt dan 0,04/0,05 dan verbruikt de phone teveel energie in de basis....en zul je dus minder lang kunnen doen met batterij. ik zou dan proberen met dat statrapport bij een NSP je phone te laten repareren of omruilen.

je kunt evt ook eerst een hard reset proberen...soms wil dat ook wel helpen. je bent dan wel alles van je phone kwijt dus goede backup eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• av017
voila, zonet de black steel besteld bij smartphone-deal.com , hopelijk arriveert ie snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aliberto schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:54:
[...]

Als je een zelfportet wil maken dan zit er naast de flitser (achterkant dus) een zilveren bolletje, staat in de handleiding beschreven als spiegeltje. Aan de hand van het spiegeltje kan jij dus een zelfportret maken. Misschien heb je hier wat aan.

Even wat anders.................................

De kosten hiervan € 1.99 per stuk inclusief verzendkosten, linkie. Misschien het uitproberen waard. Op internet zijn de meeste crystal cases duurder. Had ze toen een keer gemaild en zeiden toen : niet goed stuur hem terug en je krijgt een nieuwe.
Ook op internet zijn de meningen over deze crystal case verdeeld. Hier 2 voorbeelden.

Klik 1
Klik 2 (laatsgenoemde is wel een brando ik denk dat niet veel uit maakt.)
Ik heb er zojuist één besteld! Ben benieuwd voor €1,99 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 14:38
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:43:
[...]

cool! laat ons weten of het gelukt is :) succes!
Mij is het al een paar dagen geleden gelukt :)
Is wel een genot:D
ik heb op opda.com.cn een cert aangevraagt voor de mensen die opzoek zijn naar een eigen cert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeConnected schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:05:
[...]

Mij is het al een paar dagen geleden gelukt :)
Is wel een genot:D
ik heb op opda.com.cn een cert aangevraagt voor de mensen die opzoek zijn naar een eigen cert.
ik heb het ook getest om mijn toestel, vlak voor dat ik die omruilde vanwege stuck pixel vandaag. het is heel simpel...had hele ingewikkelde truuken gezien....maar de helloox methode werkt supersimpel. kon meteen alle unsigned apps installeren en ook signed apps die eerder als niet veilig of weet ik veel werden aangemerkt en stopte met certificaat errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al best veel vragen gesteld, die niet beantwoord zijn....zoals hoe standaard browser is aan te passen, het volledig uitzetten van zowel breathing light als standby klok....

we zitten hier toch niet op het computeridee forum ;)

anyway, ik heb nog een vraagje:

bestaat er een beltegoed tooltje, net zoals op de iphone voor tmobile ? zou wel erg handig zijn.

nog 2e vraagje:
is er ergens een hack,patch,tool ding waarmee ik het volume van stem bij gesprekken en speakerphone kan verhogen ?

ringtones ed knallen door merg en been, maar zodra je gaat bellen zakt het volume in. ditzelfde had ik ook met de 6300..hele mooie phone ook, maar belangrijke zaken als belvolume zijn niet echt ok.

------------------------

ik heb een nieuwe e71...ik zal die eens testen met gps ed. hopelijk krijgt die geen pixelproblemen en accuduur die opeens terugloopt. ben ook benieuwd of ik de glitches krijg met emailmeldingen (nieuwe mail,maar geen melding op startscherm soms, nieuw melding mail met geluid en apestaart, maar nergens een nieuwe mail te bekennen, vals alarm).

over het algemeen vind ik het best een leuke phone, maar niet zo super als ik gehoopt had....met die mooie verhalen over superlange batterij ed...valt allemaal beetje tegen (zelfs op 2g met licht gebruik), alsmede het volume van stem tijdens bellen en speakerphone is ook redelijk zacht. daarnaast nog het signaalprobleem en de vreemde kuren die binnen 1 week opspelen...tja....al die onzin heeft mijn 6120 totaal niet.

dat past niet bij een zakelijk toestel als deze. ik heb de hele tijd het gevoel dat ik heel voorzichtig moet zijn, want anders is het mis en moet ik weer op zoek naar een oplossing...met soms harde reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:28:
[...]

Ik heb er zojuist één besteld! Ben benieuwd voor €1,99 :P
Zou je anders een review willen achterlaten met eventueel bijbehorende foto's. En hoe het er verpakt uit ziet. (dus begin tot eind)
Wie weet is het dan wel een blijvertje (als de kwaliteit goed is) en kan ie op de voorpagina van dit topic. ( eventueel ook waar ie het goedkoopst te verkrijgen is.) indien topic starter hiermee accoord gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door aliberto op 12-02-2009 00:43 ]

• gertvdijk
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:27:
ringtones ed knallen door merg en been, maar zodra je gaat bellen zakt het volume in. ditzelfde had ik ook met de 6300..hele mooie phone ook, maar belangrijke zaken als belvolume zijn niet echt ok.
Lagere tonen krijg je nooit goed uit zo'n kleine luidspreker zonder dat dit heel erg ten koste gaat van het volume. Het is gewoon een physische beperking - eigenlijk basisles natuurkunde. :+
Wel prima voor schelle hoge ringtones inderdaad. :)

Verwijderd

gertvdijk schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:56:
[...]

Lagere tonen krijg je nooit goed uit zo'n kleine luidspreker zonder dat dit heel erg ten koste gaat van het volume. Het is gewoon een physische beperking - eigenlijk basisles natuurkunde. :+
Wel prima voor schelle hoge ringtones inderdaad. :)
umm ben ik niet met je eens..dwz. ik hoef niet per se lage tonen. het gaat mij om het volume van de stem. die is gewoon te zacht. mijn 6120 kan dat wel prima. heb laatst nog zitten bellen met z'n 3-en met klant. ging prima. dat moet ik met de e71 niet proberen. krijg meteen klachten dat ze ons niet goed horen...en wij kunnen andere kant ook niet goed horen. (tenzij je in een heel stille ruimte zit).ik vind het gewoon weird dat ringtones ed wel keihard zijn, maar stem niet.....schel of niet geen gezeur, als ik keihard wil met schel (wat niet zo hoeft te zijn-> 6120) op mijn e71 geef mij dan de keus...en beperkt het volume niet zo erg, Nokia ! :)

• gertvdijk
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:02:
umm ben ik niet met je eens..dwz. ik hoef niet per se lage tonen.
Wel voor de verstaanbaarheid. Zeker bij wat zwaardere mannenstemmen. Anders is het net zo irritant en onbegrijpelijk als een 1fps film.
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:02:
het gaat mij om het volume van de stem. die is gewoon te zacht. mijn 6120 kan dat wel prima.
Ik vind het volume van de E71 daarin echt prima en beter verstaanbaar dan mijn E50 en al helemaal beter dan de 6260. In een lawaaierige auto is het misschien wat te zacht, maar voor gewoon met een paar mensen samen te bellen werkt het bij mij wel prima.

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Twee opmerkingen over dit mooie toestel:

- Hoe worden de agenda-items op het startscherm getoond en kun je dit aanpassen?
Soms zie ik bijvoorbeeld verschillende items van de dag zelf staan op m'n beginscherm, maar soms ook maar één. Misschien worden standaard alle afspraken van de komende 4 uur getoond? Wanneer vandaag geen items meer zijn, laat hij standaard de eerstvolgende zien, ook als dit item pas over 5 dagen plaatsvindt. Die hoef ik dan vandaag niet te zien. Zou mooi zijn wanneer je kunt instellen dat standaard (alleen) de items van bv. de komende twee dagen getoond worden.

- Weet iemand een programmaatje dat dagen 'aftelt' naar een van te voren ingegeven datum?
Mooist zou zijn wanneer dit op het startscherm getoond kan worden, bv 'nog 160 dagen', 'nog 159 dagen' etc.

Verwijderd

gertvdijk schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:14:
[...]

Wel voor de verstaanbaarheid. Zeker bij wat zwaardere mannenstemmen. Anders is het net zo irritant en onbegrijpelijk als een 1fps film.

[...]

Ik vind het volume van de E71 daarin echt prima en beter verstaanbaar dan mijn E50 en al helemaal beter dan de 6260. In een lawaaierige auto is het misschien wat te zacht, maar voor gewoon met een paar mensen samen te bellen werkt het bij mij wel prima.
wellicht dat het per firmware versie verschilt ? welke versie heb jij ? ik de 200.x versie.

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:32
Ik ben nu ook een weekje of twee in het bezit van de E71 en heb nu een 8GB microsd aangeschaft, maar nu zie ik dat er op het meegeleverde sd kaartje heel veel dingen staan die ik niet direct kan plaatsen. Het lijken installers te zijn voor programma's die nu op de telefoon staan.
Nu is de vraag of die installers strikt noodzakelijk zijn voor het functioneren van de telefoon of dat ik die progsels ook gewoon weer kan downloaden via de DL link in het hoofdmenu?

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
Grolsch schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:14:
[...]

Ik krijg NOS mobiel ook niet aan de praat, ondanks alle tips die in dit topic gegeven zijn.

dit is wat ik te zien krijg:

[afbeelding]
Alle proxy en streaming settings gecheckt, verwijderd, opnieuw ingesteld, etc. maar niets werkt :(
Zojuist mijn e71 in ontvangst mogen nemen. Kreeg youtube ook niet aan de praat, bleek dat er onder Media>Realplayer>Instellingen>Streaming gebruik gemaakt werd van de verkeerde server (in mijn geval vodafone office ipv vodafone live). Nadat ik de goede standaardverbinding heb aangevinkt werkt het naar behoren.

Verwijderd

Op WM telfoons zijn wifi scanner/ip scanners beschikbaar.

Ik wil eignelijk op mn E71 het IP adres zien van het netwerk waar ik op inlog. Zijn hier tools voor beschikbaar?
Of iets wat wifi en ip kan scannen?

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

sjaft schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 18:46:
Ik ben nu ook een weekje of twee in het bezit van de E71 en heb nu een 8GB microsd aangeschaft, maar nu zie ik dat er op het meegeleverde sd kaartje heel veel dingen staan die ik niet direct kan plaatsen. Het lijken installers te zijn voor programma's die nu op de telefoon staan.
Nu is de vraag of die installers strikt noodzakelijk zijn voor het functioneren van de telefoon of dat ik die progsels ook gewoon weer kan downloaden via de DL link in het hoofdmenu?
Ik heb gewoon alles (inclusief verborgen bestanden) gekopieerd van mn 2GB naar 8GB.
Op McGuider na werkte alles weer.

• _knakker_
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Gutteguttegut schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 20:31:
[...]
Ik heb gewoon alles (inclusief verborgen bestanden) gekopieerd van mn 2GB naar 8GB.
Op McGuider na werkte alles weer.
Ik heb vandaag ook een 8GB microSD kaart aangeschaft en alle data, inclusief de verborgen bestanden, overgezet van de standaard 2GB microSD kaart naar de nieuwe 8GB kaart. Daarna werkte alleen NOS mobiel nog maar.

Wellicht dat het komt doordat alle programma's had geïnstalleerd op de 2GB geheugenkaart. Ik heb nu alle programma's inmiddels weer terug, door via Menu naar Download! te gaan en daar alle programma's weer op te zoeken. Nogal omslachtig, maar uiteindelijk heb ik alles weer werkend.

Heb de telefoon nu een week, maar moet zeggen dat het toestel goed bevalt. Komende week maar eens kijken hoe lang de accu het uithoudt met Nokia Sportstracker aan tijdens de wintersport. :D

Verwijderd

Sinds de upgrade naar de laaste firmware heb ik grote moeite om de Vodafone Live-pagina te kunnen openen als VF-abonnee. Meer mensen last van, of is dit pure toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:04:
Sinds de upgrade naar de laaste firmware heb ik grote moeite om de Vodafone Live-pagina te kunnen openen als VF-abonnee. Meer mensen last van, of is dit pure toeval?
Als je geen proxy hebt ingesteld bij de toegangspunten vodafone gprs of vodafone live (beiden werken hetzelfde) dan kun je geen vodafone live pagina openen. Geen idee of bij de nieuwe firmware de proxy en homepage automatisch wordt ingesteld zoals bij de oudere firmware voor versie 2.00x. Ik voer alles handmatig in.
Ik surf zonder proxy met toegang 1 en met proxy voor de vodafone site met toegang 2 (namen zelf verzonden)
weet niet of ik je vraag zo beantwoord, want ik kan hem ook anders interpreteren,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Over Vodafone proxies: ik probeer ze altijd uit te zetten zodat m'n PuTTy wél werkt (alsmede andere applicaties). Echter, als ik mijn SIM kaart eruit haal en er opnieuw in doe (wel ff aanzetten in de tussentijd), staat áltijd die Vodafone GPRS (mét proxy ingesteld) er weer tussen. Dat is dus mijn manier om de instellingen terug te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:03:
[...]

Dat zijn ook zo'n beetje mijn ervaringen na 3 weken met de E71 gewerkt te hebben.
Verder een heerlijk toestel, maar een aantal functionaliteiten werken gewoon niet zoals ik gewend was onder WM.
Echt van die kleine priegel dingen zoals jij hierboven noemt, of bijv. het aanpassen van de " snooze-interval", het stom doorblijven piepen van een agenda item, etc.

Naar mijn bescheiden mening een kleinigheid om aan te passen, maar blijkbaar is het nogal ingewikkeld :?

Verder voor 95% tevreden hoor 8)
Misschien dat SBSH Reminder je kan helpen met het Snooze probleem?

Ben zelf nog steeds niet helemaal gewend aan Symbian :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Ik krijg maandag of dinsdag mijn E71 binnen :) Wat zijn volgens jullie nou echte musthave Symbian applicaties om er op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik het idee dat er niet heel veel gebeurd in dit topic....veel vragen, maar weinig antwoorden.

misschien zijn de/mijn vragen wel te moeilijk voor ons tweakers ? ;)

anyway, nu dan een vraag die iedereen wel moet kunnen beantwoorden:

- hoe lang kun je met een volle lading doen ?
- wat is je firmware ?
- staat hij op 2g/3g/dual ?
- wat doe je zoal op een gemiddelde dag (sync,browsen,sms-en) ?
- staat hij snachts ook aan ?

--------------------------------------------------------------------------------------------
terzijde:

Ik vind tot nu toe dat het maar magertjes is gesteld met de gebruiksduur, nauwelijks meer dan mijn 6120 die een veel kleinere accu heeft. Ik vind eigenlijk dat dit toestel op dual/3g met gemiddeld gebruik (uurlijkse mailsync, 30min bellen, paar sms, paar mail, wat browsen) toch zeker 4/5 dagen mee moet gaan. Dat zou passen bij een zakelijk toestel als deze. Ik snap dan ook echt niet hoe sommige reviewers en users dit halen en anderen juist helemaal niet. ik heb het idee dat je maar geluk moet hebben ipv dat je met dit toestel een zekerheid aanschaft.

of ben ik te kritisch ? een perfect toestel bestaat niet, maar als ik de reviews mag geloven dan komt dit aardig in de buurt....maar de pluspunten die het verschil moeten maken tov andere toestellen vallen allemaal beetje tegen, alsmede de basisfuncties als genoeg volume op speakerphone bijv.

[heb vandaag eens getest, reed maar 30km/u, maar kon de persoon echt totaal niet horen. met mijn 6120 kan ik zelfs op 80 km/u met dieseltje nog goed verstaan, en andersom ook. de e71 pakt ook veel meer bijgeluiden op ipv isoleren van stem. dat zijn toch dingen die ik niet vind horen bij dit goed gebouwde, mooie, zakelijke toestel]

daarnaast merk ik dat mijn huidige toestel minder snel fixed op GPS dan mijn vorige. en het is ook heel random, de ene keer 1 minuut de andere keer 10....niet echt heel betrouwbaar als je snel wegwilt. (native non-assisted gps).

ook heb ik opeens dat mijn d-pad knop nu geen softklik meer doet, maar een klikkend geluid maakt...het voelt alsof hij een beetje blijft plakken ofzo? moeilijk te omschrijven.....maar alle knopjes doen zachtjes en fijn zn werk...en deze opeens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om mijn eigen vraag te beantwoorden

- hoe lang kun je met een volle lading doen ?
// op 2g 3,5 dag, op dual 2 dagen

- wat is je firmware ?
// 200.21.118

- staat hij op 2g/3g/dual ?
//moet wel op 2g, anders haal ik maar 2 dagen

- wat doe je zoal op een gemiddelde dag (sync,browsen,sms-en) ?
//auto mailsync elke 30min, 5 min browsen, 5 sms, 5 mailtjes, 20min bellen)

// ja. totdat er een tooltje komt waarmee ik auto on/off kan regelen...iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een wifi IP scanner?
Ik wil het ip adres kunnen zien van de wifi accespoint.

Op wm toestellen is dit wel beschikbaar. Voor Symbian ook toevallig?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2009 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mdbde schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 00:21:
[...]

Als je geen proxy hebt ingesteld bij de toegangspunten vodafone gprs of vodafone live (beiden werken hetzelfde) dan kun je geen vodafone live pagina openen.
Heb een toegangspunt met proxy en zonder proxy. Bij die met proxy kan ik de Live-website vaker niet dan wel bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Is het mogelijk om de e-mail toets te veranderen zodat die met 1 druk op de knop een nieuwe sms opstelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:39

LoneWolf

Just a Byte

onder intellingen/algemeen/persoonlijk dan one-touch ttsn, dan bij berichten toets bij lang sms instellen...als je de email toets ff langer vast houd doet ie dat standaard en blijft de korte druk je inbox :+

[ Voor 55% gewijzigd door LoneWolf op 14-02-2009 09:32 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11-2021
Kort vraagje hier :)

Ik heb sinds gisteren ook een E71.

Maar hoe kan ik Wifi en GPS aan/uitschakelen? Een wifi-verbinding gebruken is geen probleem, maar ik kan eigenlijk nergens duidelijk zien dat de Wifi aan staat. En belangrijker dat het ook weer uitstaat? Gaat dat automatisch?
Zelfde met de GPS, want die gaat aan als je het programma start ofzo? Maar hoe zet ik die weer uit?

Thnx :)

Edit: Er staat een @ onder de batterij, is dat de wifi?

[ Voor 6% gewijzigd door CasperBTU op 14-02-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
Ohja, weet iemand een manier om mijn contacten uit m'n iPhone 2G over te zetten naar deze E71?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
CasperBTU schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 13:17:
Ohja, weet iemand een manier om mijn contacten uit m'n iPhone 2G over te zetten naar deze E71?
Ik gebruikte OSX, gewoon via de ingebouwde contactenbeheerder.. met beide tels probleemloos te synchroniseren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:24
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:48:
// ja. totdat er een tooltje komt waarmee ik auto on/off kan regelen...iemand?
Best Profiles kan je gebruiken, maar dan kan je alleen tussen profielen schakelen, oftewel je kan dan naar je profiel 'Offline' gaan op een bepaald tijdstip. En 's ochtends kan je hem weer naar je gebruikelijke profiel laten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daaaan82 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 14:37:
[...]

Best Profiles kan je gebruiken, maar dan kan je alleen tussen profielen schakelen, oftewel je kan dan naar je profiel 'Offline' gaan op een bepaald tijdstip. En 's ochtends kan je hem weer naar je gebruikelijke profiel laten schakelen.
ok, dat gaat op offline modus dus ipv helemaal uit, toch ? vleigtuigmodus is dat geloof ik toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Werd ik vanmorgen wakker, was mijn telefoon uitgevallen! Accu leeg, gisteravond nog op 1/3 volgens de streepjes... Voortaan 's nachts maar is UMTS uitzetten!

En ik denk dat ik deze E71 weer verkoop, terug naar m'n ouwe (2e hands) iPhone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
dog4life schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:14:
Werd ik vanmorgen wakker, was mijn telefoon uitgevallen! Accu leeg, gisteravond nog op 1/3 volgens de streepjes... Voortaan 's nachts maar is UMTS uitzetten!

En ik denk dat ik deze E71 weer verkoop, terug naar m'n ouwe (2e hands) iPhone..
Hoe zet je de UMTS uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CasperBTU schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 13:16:
Kort vraagje hier :)
Er staat een @ onder de batterij, is dat de wifi?
De @ is teken dat je een nieuwe/ongelezen mail hebt.
Daarnaast staat het tekentje als je online bent. Lees anders de handleiding eens. Staat het duidelijk in.
LoneWolf schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 09:31:
onder intellingen/algemeen/persoonlijk dan one-touch ttsn, dan bij berichten toets bij lang sms instellen...als je de email toets ff langer vast houd doet ie dat standaard en blijft de korte druk je inbox :+
Bij de 200* firmware is de standaardinstelling veranderd naar openen email-box en opstellen nieuwe email. Ik krijg de instelling wel veranderd dat hij bij lang indrukken een nieuwe sms opstelt, maar niet dat die bij kort indrukken naar mijn sms-inbox gaat...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via ipmart-forum.com heb ik - geheel legaal - een zescijferig nummer gekregen waarmee ik een certificaat zou moeten kunnen aanmaken om dingen zelf te kunnen signen enzo, maar ik begrijp helemaal niet wat ik met dat nummer moet doen. Iemand die het wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 23:43:
Via ipmart-forum.com heb ik - geheel legaal - een zescijferig nummer gekregen waarmee ik een certificaat zou moeten kunnen aanmaken om dingen zelf te kunnen signen enzo, maar ik begrijp helemaal niet wat ik met dat nummer moet doen. Iemand die het wel weet?
Weet je zeker dat dat helemaal legaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:10
Gutteguttegut schreef op zondag 15 februari 2009 @ 03:13:
[...]
Is dat ook maar enigszins interessant? Als het werkt, dan werkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 23:43:
(jammer dat niemand op mijn vragen reageert...)

je e71 verwacht dat je applicaties die je wilt installeren gesigned zijn. een soort digitale handtekening die veiligheid ed waarborgd. veel apps zijn al gesigned, maar degenen die niet gesigned zijn kun je alsnog ondertekenen met je eigen certificaat, die specifiek bij jouw IMEI/toestel hoort. zo kun je alsnog die ene tool installeren.

het signen zelf is heel simpel, je moet een certificaat hebben, een key file en een tooltje om mee te signen. maar daar is genoeg over te vinden via google ;)

als je trouwens helemaal geen gezeur meer wilt met ondertekenen ed, maar gewoon alles wilt kunnen installeren, dan zou je je phone kunnen hacken met de helloox methode (is te vinden via google/youtube). heb ik zelf al 2x gedaan op e71, gaat heel simpel.

[ps. de e71 heeft een optie om in te stellen dat je "alle" apps kan installeren, ipv alleen "signed". die optie werkt echter niet optimaal en krijg je vaak toch certificaat fouten bij installatie. zelfs als je zelf gesigned hebt of de app al gesigned is. vanaf 200.x fimware is de beveiliging een stuk strakker..te strak want het werkt niet lekker en consistent....daarom: maak je e71 vrij van die drempel :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 18:31
Hoi,

een hele simple vraag die ik niet in het boekje kan terug vinden. Wanneer gaat de LED in de navigatie toets nu knipperen? Als er iets te melden is, sms email etc?

Ik heb nl het idee dat hij bij mij random aan gaat zonder dat er iets te melden is, ik heb het vermoeden dat dit door ProfiMail komt, of door gebruik van WLAN etc.

Kan iemand verklaren hoe die LED zich zou moeten gedragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op zondag 15 februari 2009 @ 03:13:
[...]
Ja, een officiële Symbian ontwikkelaar geeft ze gratis weg. Hij heeft er duizend ofzo en je hoeft alleen maar je IMEI te mailen en meestal binnen een dag of twee krijg je een nummer. En dan mag je het zelf weer uitzoeken maar ik was tot voor kort meer into Windows Mobile, snap weinig van Symbian en z'n rare certificaten }:O

Ik draai trouwens veiligheidshalve nog op de oude firmware en de helloox geeft daar een certificaatfout op. Misschien toch maar eens over de nieuwe firmware nadenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:51
stormfly schreef op zondag 15 februari 2009 @ 12:51:
Hoi,

een hele simple vraag die ik niet in het boekje kan terug vinden. Wanneer gaat de LED in de navigatie toets nu knipperen? Als er iets te melden is, sms email etc?

[...]
Dat vraag ik me ook af, ik heb een kale installatie. Geen apps oid. Maar soms gaat het LEDje aan/uit, terwijl ik geen SMS/mail etc heb.

Tevens vraag ik me af hoe ik het volgende profiel voor elkaar krijg:
• 1x een piepje (ringtone), daarna stil
• gehele tijd trillen
Iemand een idee?

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasC
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Bedoelen jullie niet gewoon het "breathing light" dat langzaam aan en uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Instellingen > Instrumenten > Telefoon > Netwerk > Netwerkmodus, hier heb je de keuze tussen, GSM, UMTS en Dual!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 18:31
CasC schreef op zondag 15 februari 2009 @ 14:54:
Bedoelen jullie niet gewoon het "breathing light" dat langzaam aan en uit gaat?
Heeft het toestel dat? Dan zou dit idd een verklaring kunnen zijn, relaxte ademhaling heeft de E71 :*)

Hoe vinden jullie het geluid van de E71 wat je zelf hoort, ik hoor een licht kraakje of een soort ruisje. Hebben jullie dat ook, voor zo'n kwalitatief toestel beetje jammer. Als iemand een harde klank zegt hoor je een kraak, misschien ga ik er even mee terug, hebben jullie dit ook?

[ Voor 33% gewijzigd door stormfly op 15-02-2009 16:55 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.