Over 5 jaar is denk ik heel veel HD, maar FULLHD is met de huidige bandbreedte gewoon echt niet mogelijk. Het zal dus max 720p blijven denk ik. De F-HD tv's scalen dit zelf up naar 1080p, maar of het daar echt veel mooier van wordt moet ik nog zien!Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:57:
[...]
Wat verwacht jij over een paar jaar dan?
Anoniem: 239274
Ik heb net een Panasonic TH-46PZ8E (2 hdmi aansluitingen) gekocht en ik wil hier het volgende op aansluiten:
Panasonic SC-PTX50 2.1 Home Cinema (hdmi aansluiting)
Telenet HD Digicorder (belgische digitale HD televisie (hdmi aansluiting)
PS3 (hdmi aansluiting)
Nu had ik graag het geluid van TV, digibox en PS3 via mijn home cinema gehad zonder dat ik daarvoor 3 hdmi slots nodig heb op de tv (heeft er maar 2) en 2 optical slots op de home cinema (voor geluid ps3 + digibox, home cinema heeft slechts 1 optical).
Is deze opstelling mogelijk of moet ik hiervoor al een HDMI switcher gebruiken (omdat ik 1 hdmi slot te kort kom op de tv) dus dat 1 hdmi poort gebruikt om toegang te verlenen aan 3 apparaten...
Enzoja, gaat deze hdmi switcher dan gepaard met een verlies van beeldkwaliteit?
Trouwens is snap niet waarom een vergulde full hd 1.3 hdmi kabel bij hama 35 euro kost en bij monstercable 129 euro??? edit: problem solved
Alle hulp is welkom!
Dank bij voorbaat
groetjes uit België edit: elementaire beleefdheid hoeft hier blijkbaar niet
PS3 (hdmi aansluiting)
Nu had ik graag het geluid van TV, digibox en PS3 via mijn home cinema gehad zonder dat ik daarvoor 3 hdmi slots nodig heb op de tv (heeft er maar 2) en 2 optical slots op de home cinema (voor geluid ps3 + digibox, home cinema heeft slechts 1 optical).
Is deze opstelling mogelijk of moet ik hiervoor al een HDMI switcher gebruiken (omdat ik 1 hdmi slot te kort kom op de tv) dus dat 1 hdmi poort gebruikt om toegang te verlenen aan 3 apparaten...
Trouwens is snap niet waarom een vergulde full hd 1.3 hdmi kabel bij hama 35 euro kost en bij monstercable 129 euro??? edit: problem solved
Alle hulp is welkom!
Dank bij voorbaat
groetjes uit België edit: elementaire beleefdheid hoeft hier blijkbaar niet
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 239274 op 02-12-2008 21:40 ]
heb hier een 42PZ85E en een A-110, geen enkel probleem met aansluiten. Zowel rechtstreeks als via de versterker. Handshake probleem lijkt me stug. Alle instellingen gecontroleerd?[FrEEzEr] schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:26:
Heb vandaag mijn Popcorn Hour A-110 binnen gekregen.... Werkt de HDMI output niet op mijn Panasonic PZ85EKrijg zelfs het splash screen niet dus het wijzigen van de TV mode heeft geen nut.
Nu zeggen ze dat het een HDMI handshake probleem kan zijn. Heeft iemand hier iets soortgelijks ervaren met een HDMI apparaat en een PZ85E? Mijn laptop en PS3 werken probleemloos op mijn TV icm met HDMI.
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Zie hier:Anoniem: 239274 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:59:
Trouwens is snap niet waarom een vergulde full hd 1.3 hdmi kabel bij hama 35 euro kost en bij monstercable 129 euro???
HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?
Die mag je weg laten, zie mijn sig of wel zie het algemeen beleid/faq etcgroetjes uit België
Hoi!
Ik heb vandaag iemand bij een BCC laten informeren naar de prijs van een 46PZ85 ivm de anwb koopavond, maar de verkoper van BCC beweerde dat dit model niet meer leverbaar zou zijn, omdat ie eruit gaat. Dat lijkt me toch zeer stug...
Anoniem: 211380
Lukt het iemand om 1280 X 720 @24Hz naar een **PX80 te sturen ??
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 211380 op 02-12-2008 22:11 ]
Goed om te horen want heb natuurlijk liever dat het aan de A-110 ligt dan aan mijn TVf4stf0rw4rd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:22:
[...]
heb hier een 42PZ85E en een A-110, geen enkel probleem met aansluiten. Zowel rechtstreeks als via de versterker. Handshake probleem lijkt me stug. Alle instellingen gecontroleerd?
Heb alle instellingen geprobeerd, alle HDMI poorten en twee kabels waarvan 1 het zeker weten doet aangezien mijn PS3 daarmee aan mijn TV hangt.
Hoop dat ik snel een nieuwe in huis heb! Bedankt iedereen voor de reacties!
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Anoniem: 279609
die koopavond ben ik ook nog ff wezen kijken, echt kei druk! een gekkehuis, leek wel een uitverkoop. Rijen voor de kassa's met plasma tv's.... zo slecht gaat het helemaal niet met de economie ;-)jasjenl schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:27:
Ik heb vandaag iemand bij een BCC laten informeren naar de prijs van een 46PZ85 ivm de anwb koopavond, maar de verkoper van BCC beweerde dat dit model niet meer leverbaar zou zijn, omdat ie eruit gaat. Dat lijkt me toch zeer stug...
By the way, laat je Plasma niet op standby staan (of althans niet de hele tijd). Maffe ding gebruikt gewoon 14 Watt in standby. Tenminste mijn 80 serie Panasonic plasma.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Anoniem: 94923
Precies, dus FullHD kopen heeft niets met toekomstbestendigheid te maken.StealthyPeanut schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:30:
[...]
Over 5 jaar is denk ik heel veel HD, maar FULLHD is met de huidige bandbreedte gewoon echt niet mogelijk. Het zal dus max 720p blijven denk ik. De F-HD tv's scalen dit zelf up naar 1080p, maar of het daar echt veel mooier van wordt moet ik nog zien!
Als je enkel TV kijkt is HD Ready nog jaren voldoende.
En ik blijf het herhalen: ik kijk louter en alleen 1080p content op mn hdready plasma en het beeld is adembenemend mooi en stukken mooier dan welke full hd lcd dan ook.Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:34:
[...]
Precies, dus FullHD kopen heeft niets met toekomstbestendigheid te maken.
Als je enkel TV kijkt is HD Ready nog jaren voldoende.
Alles is aangesloten met hdmi, dus wat mensen bedoelen met toekomst is mij een raadsel.
Ook over 5 jaar is mn beeld net zo mooi! Wat wèl waarschijnlijk is, is dat de techniek zó hard vooruit gaat dat er dan tv's te koop zijn die nog veel beter zijn.
Die hebben dan absoluut zwart en 3d-achtige features en misschien 60-70 inch voor €2000, maar dan lopen de huidige full hdtv's evengoed achter.
Volgens mij werkt 24p alleen maar met 1920x1080p.Anoniem: 211380 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:11:
Daar is het voor bedoeld: zoals het origineel is opgenomen en dus niet in hdready.
Anoniem: 282036
HE hoe bevalt die tv, daar heb ik nog vragen over gesteld! Bevalt de beeldkwaliteit? heb je hem vergeleken met pz80 modellen?Anoniem: 239274 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:59:
Ik heb net een Panasonic TH-46PZ8E (2 hdmi aansluitingen) gekocht en ik wil hier het volgende op aansluiten:
PS3 (hdmi aansluiting)
Alle hulp is welkom!
Dank bij voorbaat
groetjes uit België edit: elementaire beleefdheid hoeft hier blijkbaar niet![]()
met betrekking tot je vraag, jouw home cinema heeft neem ik aan geen hdmi in? waarschijnlijk nog wel een optical in dus daar zou je 1 van je apparaten op aan kunnen sluiten.. bijvoorbeeld je ps3 voor de bluray! de rest van de apparaten wordt lastiger, miss dat er nog 1x tulp in op zit maar dan houdt het wel een beetje op denk..
Dat weet ik niet aangezien ik die home cinema nog niet binnen gekregen heb, net als de tv trouwens, die wordt pas vrijdag geleverd en het home cinema systeem pas binnen 2 weken...Anoniem: 282036 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:03:
[...]
HE hoe bevalt die tv, daar heb ik nog vragen over gesteld! Bevalt de beeldkwaliteit? heb je hem vergeleken met pz80 modellen?
met betrekking tot je vraag, jouw home cinema heeft neem ik aan geen hdmi in? waarschijnlijk nog wel een optical in dus daar zou je 1 van je apparaten op aan kunnen sluiten.. bijvoorbeeld je ps3 voor de bluray! de rest van de apparaten wordt lastiger, miss dat er nog 1x tulp in op zit maar dan houdt het wel een beetje op denk..
Heb ook al eens gezocht naar een handleiding van die home cinema maar kan die nergens vinden op het net...
Heeft er iemand ervaring met het splitten van een hdmi signaal (van 1 hdmi slot mbv apparaat 3 slots maken)
En zo bijzonder waren de meeste aanbiedingen nu ook weer niet, naar ik begreep...Anoniem: 279609 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:17:
[...]
die koopavond ben ik ook nog ff wezen kijken, echt kei druk! een gekkehuis, leek wel een uitverkoop. Rijen voor de kassa's met plasma tv's.... zo slecht gaat het helemaal niet met de economie ;-)
Maar goed, zou de huidige Panasonic lijn er dus inderdaad al deels uit gaan, zoals die BCC verkoper beweerde over de 46PZ85?
ej ooit gehoord van verkoop praatjes! Als er iemand is die altijd lariekoek praat zijn het wel mensen van de BCC en MM! Die gasten zijn ... laat maar zitten ..!jasjenl schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:14:
[...]
En zo bijzonder waren de meeste aanbiedingen nu ook weer niet, naar ik begreep...
Maar goed, zou de huidige Panasonic lijn er dus inderdaad al deels uit gaan, zoals die BCC verkoper beweerde over de 46PZ85?
Volgens de specificaties (van de PZ 80, maar ook van de PZ85) zou het stroomverbruik zonder opname via monitoruitgang 0,4 W moeten zijn. Met opname via monitoruitgang is het 20 W.GreenSky schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:22:
By the way, laat je Plasma niet op standby staan (of althans niet de hele tijd). Maffe ding gebruikt gewoon 14 Watt in standby. Tenminste mijn 80 serie Panasonic plasma.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Net even Planet Earth in HD zitten kijken op mijn 42PZ80 via popcornhour. Wat ziet date r ongelofelijk mooi uit zeg! Ben echt blij met deze tv. Pas precies binnen mijn budget (€1000,-) en ik heb schitterend beeld!
Opname via monitoruitgang? Wat is dat?MrSleeves schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:12:
[...]
Volgens de specificaties (van de PZ 80, maar ook van de PZ85) zou het stroomverbruik zonder opname via monitoruitgang 0,4 W moeten zijn. Met opname via monitoruitgang is het 20 W.
Ik heb zelf een Octava splitter (5x2) en die heeft een optische uitgang die het geluid van de HDMI's doorgeeft (momenteel 3 HDMI's in, 1 HDMI out (naar de televisie) en 1 optical out (naar de receiver). Werkt prima.Anoniem: 239274 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:59:
PS3 (hdmi aansluiting)
Alle hulp is welkom!
Dank bij voorbaat
groetjes uit België edit: elementaire beleefdheid hoeft hier blijkbaar niet![]()
DE HDMI naar de TV blijft trouwens ook gewoon geluid doorgeven
Panasonic 50PZ80, Denon AR 2805, PS3, Octava 5x2, Telenet HD Digicorder, B&W 5.1+2, iMac G5, Eyehome
Volgens mij (maar ik weet het niet zeker) kan je bij een AV-ingang ook "direct TV recording" ofzo doen. Dan schijnt het mogelijk te zijn om de TV op standby te zetten, terwijl de opname doorloopt.
Hoe dan ook lijkt me een verschil tussen 14W en 0,4W aan de hoge kant, bij normaal standby.
Hmm, daar zal ik even naar kijken dan. Even de setup door kijken. 14 Watt is wel heel erg veel.MrSleeves schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:38:
[...]
Volgens mij (maar ik weet het niet zeker) kan je bij een AV-ingang ook "direct TV recording" ofzo doen. Dan schijnt het mogelijk te zijn om de TV op standby te zetten, terwijl de opname doorloopt.
Hoe dan ook lijkt me een verschil tussen 14W en 0,4W aan de hoge kant, bij normaal standby.
Vandaag bij MM amsterdam geweest, om te kijken wat de 37px80 moest kosten, 789. Had dat ding nog nooit in levende lijve gezien, wel de 37pv7 verleden jaar gezien. Weet nou niet zo zeker meer of ik hem wil, ook al lees ik hier erg enthiousiaste verhalen. De voet vind ik echt lelijk. Hij stond tussen 2 pana 42 inch lcd FullHD (wel stuk duurder ), en was gewoon grof/korrelig van dichtbij . Van veraf, zeg 3.5 meter wel mooi, en kleuren ook mooi. Maar om nou te zeggen dat ik LCD lelijk vind, nee.... Zag ook nog een 40 inch Bravia FullHD staan, 40 inch is echt een perfecte maat, ze zijn mooi om te zien, maar niet erg goedkoop, maar misschien moet ik het daar maar zoeken. tJa wat is wijsheid, ben er niet uit nog.
@Sjah, mijn Plasma wordt ook korrelig als ik het e.e.a. aan settings (weet niet precies welke) laag zet. Als ik em op 'Cinema' zet gaat het bij sommige blu-ray's niet echt mooi. Misschien kun je em op 'Normal' laten zetten door een medewerker.
Voor dat bedrag moet je ook wel een 42 inch 720p plasma kunnen kopen trouwens.
Voor dat bedrag moet je ook wel een 42 inch 720p plasma kunnen kopen trouwens.
42 inch vind ik wat groot, 37 en 40 vind ik mooi. Over de voet, de voet van de duurdere Pana's gaan wel, en troost jullie, ik zag de voet van de Lg's, bleeeh...
Heb je al een firmwareupdate geprobeerd of een koude start van de PCH? Overigens kan de volgorde van aanzetten ook nog uitmaken.[FrEEzEr] schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:14:
[...]
Goed om te horen want heb natuurlijk liever dat het aan de A-110 ligt dan aan mijn TV
Heb alle instellingen geprobeerd, alle HDMI poorten en twee kabels waarvan 1 het zeker weten doet aangezien mijn PS3 daarmee aan mijn TV hangt.
Hoop dat ik snel een nieuwe in huis heb! Bedankt iedereen voor de reacties!
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
De Popcornhour (en andere NMT's) moeten eerst via composiet geconfigureerd worden. Staat ook in de Wiki.
Als 40" jou perfecte maat is, moet je voor LCD gaan.Sjah schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:03:
Vandaag bij MM amsterdam geweest, om te kijken wat de 37px80 moest kosten, 789. Had dat ding nog nooit in levende lijve gezien, wel de 37pv7 verleden jaar gezien. Weet nou niet zo zeker meer of ik hem wil, ook al lees ik hier erg enthiousiaste verhalen. De voet vind ik echt lelijk. Hij stond tussen 2 pana 42 inch lcd FullHD (wel stuk duurder ), en was gewoon grof/korrelig van dichtbij . Van veraf, zeg 3.5 meter wel mooi, en kleuren ook mooi. Maar om nou te zeggen dat ik LCD lelijk vind, nee.... Zag ook nog een 40 inch Bravia FullHD staan, 40 inch is echt een perfecte maat, ze zijn mooi om te zien, maar niet erg goedkoop, maar misschien moet ik het daar maar zoeken. tJa wat is wijsheid, ben er niet uit nog.
Als design van de LCD's voor jou van groter belang is dan de beeldkwaliteit, moet je voor die LCD's gaan die jij mooi vindt.
Maar je moet tv's niet op deze manier testen. Probeer ervoor te zorgen dat je je eigen materiaal/bronnen erop aan kan sluiten en ga DAN vergelijken. Je moet ook gewoon op de afstand gaan staan die je thuis ook hanteert. Niet van dichtbij gaan kijken omdat je een keer voor je tv hangt met je neus, maar van de afstand gaan kijken waar je je bank hebt staan.
Je wist nu niet eens wat erop speelde en wat de instellingen waren. Daarbij moet je ook onthouden dat je thuis bijna 10% van het omgevingslicht hebt dan bij de MM. MM heeft 200 TL-buizen per verdieping hangen onderhand. Dus het beeld op de plasma is doffer en van de LCD's (dynamisch ingesteld) spat het eraf.
Als jij LCD's mooier vindt, moet je die zeker kopen. Maar zorg wel dat je een eerlijke vergelijking hebt gedaan voor jezelf EN voor je portomonee. Laat je aub niet verleiden door mooie demo's op de LCD en bijvoorbeeld coax op een plasma. Dit heb ik zelfs een keer meegemaakt bij de BCC dus het gebeurt echt
Wat voor home cinema heb je gekocht dan, welk merk en type?Anoniem: 239274 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:14:
[...]
Dat weet ik niet aangezien ik die home cinema nog niet binnen gekregen heb, net als de tv trouwens, die wordt pas vrijdag geleverd en het home cinema systeem pas binnen 2 weken...
Heb ook al eens gezocht naar een handleiding van die home cinema maar kan die nergens vinden op het net...
Heeft er iemand ervaring met het splitten van een hdmi signaal (van 1 hdmi slot mbv apparaat 3 slots maken)
Kunnen wij ook ff de handleiding zoeken.
Het is jammer dat je er niet eerder naar heb gekeken, want je komt dus sowieso een hdmi en 2 opticals te kort begrijp ik. Had je misschien beter een home-cinema moeten nemen met enkele hdmi inputs.
Je hebt overigens ook hdmi en optical switchen. Die optical heb je al voor €15-€20, de hdmi zijn duurder.
(heb er nog eentje liggen).
Zo'n switch werkt perfect, er gaan bijvoorbeeld 3-4 hdmi kabels IN en 1 UIT naar je tv. Resoluties gaan gewoon tot en met 1080p.
Zo heeft Dale Cooper hier een 5.1 set besteld voor €350 met 3 hdmi inputs en 2 optical inputs
[quote]Anoniem: 234350 schreef op maandag 24 november 2008 @ 08:04:
[...]
Zo is mijn oog bijvoorbeeld ook gevallen op de Onkyo HT-S5105 set. Dat is precies waar jij het over hebt: een 5.1 set + receiver met HDMI. Prijs van ca. € 350,- , lijkt me niet slecht!
[/quote]
Kijk maar 's op onkyo.nl-products-home theatre-packages.
[ Voor 27% gewijzigd door Ferry34 op 03-12-2008 15:28 ]
Dat is samen met een HTPC toch wel iets wat op mijn verlanglijstje staat.
Goede receiver met eventueel HD-dolby ofzo en goede 5.1 speakerset. Heb nu niet te klagen trouwens, Z5500 set. Maar de receiver heeft maar 1 optical in en ik heb 3 optical kabels.
Zijn er misschien optical -> coaxiaal convertors? Zodat ik 1 optical kabel in het coaxiaal digitale slot kan doen? Zonder kwaliteitsverlies dan.
Goede receiver met eventueel HD-dolby ofzo en goede 5.1 speakerset. Heb nu niet te klagen trouwens, Z5500 set. Maar de receiver heeft maar 1 optical in en ik heb 3 optical kabels.
Zijn er misschien optical -> coaxiaal convertors? Zodat ik 1 optical kabel in het coaxiaal digitale slot kan doen? Zonder kwaliteitsverlies dan.
Anoniem: 211380
Ferry; de films die ik download, 720 HDrips zijn dikwijls 1280 x 500 ofzoiets van resolutie @24FPS.quote:
Justchill schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:11:
Ferry:
Volgens mij werkt 24p alleen maar met 1920x1080p.
Daar is het voor bedoeld: zoals het origineel is opgenomen en dus niet in hdready.
OK, wat moet ik nu dus doen om dit vlekkeloos te kunnen afspelen op mijn TH37PX80:
1. Refreshate instellen van videokaart (HD3200) op 24HZ.
2. Dit gaat enkel op 1920X1080 resolutie
=> gevolg upscaling = minder goed beeld dan bij 1280 X 720 reso..
Daarom wil ik 1280 X 720 @24Hz sturen naar m'n plasma.
[quote]StealthyPeanut schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:03:
Ja en wat is daar mis mee.....volgens mij heeft Samsung ook 40 inch plasmaAls 40" jou perfecte maat is, moet je voor LCD gaan.
ja hallo, ook het beeld was prachtig naar wat ik zag,lekker kort door de bocht ditAls design van de LCD's voor jou van groter belang is dan de beeldkwaliteit, moet je voor die LCD's gaan die jij mooi vindt.
Waarom niet, volgens alles en iedereen is je ogen gebruiken je beste test. Ik vind je advies mooi, maar redelijk nutteloos en zooo makkelijk; ik moet tegen die vent van MM zeggen "kan je mijn blu-raytje (wat ik nog niet eens heb) even op die en die tv erin doen, en kunnen we samen even de instellingen doorlopen"? Suuuure... En ik ben op de afstand gaan staan waarop mijn bank staat, daar was ik positief over, ik ben niet helemaal dom hoor. Maar waarom mag ik me van jou niet ergeren als ik soms vlak voor de tv sta, ik mag van jou me alleen ergeren als ik op mijn bank zit....Maar je moet tv's niet op deze manier testen. Probeer ervoor te zorgen dat je je eigen materiaal/bronnen erop aan kan sluiten en ga DAN vergelijken. Je moet ook gewoon op de afstand gaan staan die je thuis ook hanteert. Niet van dichtbij gaan kijken omdat je een keer voor je tv hangt met je neus, maar van de afstand gaan kijken waar je je bank hebt staan.
ik wist niet eens wat er speelde nee, maar zo te zien een blu-ray met kunstzwemmen. Maar ook al wist ik het niet ik zag toch hoe de px80 het deed, en de anderen, dus dan heb ik toch vergelijkingsmateriaal? Dat de plasma doffer was bij dat licht was me niet opgevallen, maar ok, ik neem je opmerking mee ten positieve.Je wist nu niet eens wat erop speelde en wat de instellingen waren. Daarbij moet je ook onthouden dat je thuis bijna 10% van het omgevingslicht hebt dan bij de MM. MM heeft 200 TL-buizen per verdieping hangen onderhand. Dus het beeld op de plasma is doffer en van de LCD's (dynamisch ingesteld) spat het eraf.
Dat weet ik niet, maar ik mag weleens bepalen of ik FullHD toch niet mooier vind dan de 1024*720 pixels van een HD-Ready. Ach, best kans dat ik een px80 koop en hardstikke tevreden ben, want ja slecht is die niet, en lekker prijsje heeft die wel.Als jij LCD's mooier vindt, moet je die zeker kopen.
Bij de MM misschien niet, maar bij een 'betere' winkel kun je dat best doen ja.
En vergelijken met dik TL-licht is niet goed vergelijken. Je moet het testen met een goede afstelling en licht zoals je het thuis ook zou hebben.
En vergelijken met dik TL-licht is niet goed vergelijken. Je moet het testen met een goede afstelling en licht zoals je het thuis ook zou hebben.
Vat het advies gerust op je eigen manier op, het blijft je eigen geld wat je eraan uitgeeft, niet het mijne.
Waarom denk je dat ik de eerste 2 regels negatief bedoel eigenlijk? FYI, er zijn geen 40" plasma's, daarom zeg ik dat je dan automatisch voor een LCD moet gaan. Net als bijvoorbeeld 52", dat zijn ook alleen LCD's en geen plasma's.
De LCD's hebben vaker een mooi design en bij plasma's zijn dat eigenlijk alleen de Pioneers voor mij persoonlijk. Hoewel ik de 42Px80 echt niet lelijk vind, maar er zijn mooiere designs. Echter, dit is voor mij echt het laatste waar ik een tv op beoordeel. Jij noemt de voet lelijk en het design van de Sony's mooi, dus nam ik aan dat design voor jou wel degelijk van belang was bij het kopen van een tv.
Maar even een vraag, waarom ga je dan in hemelsnaam ook naar een MM? Ga in je eigen dorp of stad naar een ECHTE speciaalzaak. Die doen op afspraak echt niet moeilijk als je je eigen apparatuur meeneemt. Heb ik ook gedaan met mijn X360 en op dit moment zou ik het meteen weer doen met mijn PS3.
Je gaat een dure tv kopen, maar je mag hem van tevoren niet naar je eigen wensen instellen en testen? Bij een goede zaak is dit echt geen probleem, believe me. En het is wel degelijk van belang dat je WEET wat er draait op die tv's en wat de bron is en hoe de instellingen staan. Je wist niet eens of al die tv's op dezelfde bron zaten en of ze goed waren afgesteld.
Beeldkwaliteit is voor ongeveer 60% (meer zelfs denk ik) afhankelijk van de instellingen van de tv.
Nogmaals, het is jou geld en jou keuze, maar het minste wat je kan doen is een echt eerlijk vergelijkend onderzoek doen en NIET door een MM lopen en rondkijken wat het mooiste beeld geeft....zonder dat je ook maar enig idee hebt hoe het beeld thuis zou zijn of weet wat de instellingen zijn OF wat erop gespeeld wordt.
Cartman snapt het
Waarom denk je dat ik de eerste 2 regels negatief bedoel eigenlijk? FYI, er zijn geen 40" plasma's, daarom zeg ik dat je dan automatisch voor een LCD moet gaan. Net als bijvoorbeeld 52", dat zijn ook alleen LCD's en geen plasma's.
De LCD's hebben vaker een mooi design en bij plasma's zijn dat eigenlijk alleen de Pioneers voor mij persoonlijk. Hoewel ik de 42Px80 echt niet lelijk vind, maar er zijn mooiere designs. Echter, dit is voor mij echt het laatste waar ik een tv op beoordeel. Jij noemt de voet lelijk en het design van de Sony's mooi, dus nam ik aan dat design voor jou wel degelijk van belang was bij het kopen van een tv.
Maar even een vraag, waarom ga je dan in hemelsnaam ook naar een MM? Ga in je eigen dorp of stad naar een ECHTE speciaalzaak. Die doen op afspraak echt niet moeilijk als je je eigen apparatuur meeneemt. Heb ik ook gedaan met mijn X360 en op dit moment zou ik het meteen weer doen met mijn PS3.
Je gaat een dure tv kopen, maar je mag hem van tevoren niet naar je eigen wensen instellen en testen? Bij een goede zaak is dit echt geen probleem, believe me. En het is wel degelijk van belang dat je WEET wat er draait op die tv's en wat de bron is en hoe de instellingen staan. Je wist niet eens of al die tv's op dezelfde bron zaten en of ze goed waren afgesteld.
Beeldkwaliteit is voor ongeveer 60% (meer zelfs denk ik) afhankelijk van de instellingen van de tv.
Nogmaals, het is jou geld en jou keuze, maar het minste wat je kan doen is een echt eerlijk vergelijkend onderzoek doen en NIET door een MM lopen en rondkijken wat het mooiste beeld geeft....zonder dat je ook maar enig idee hebt hoe het beeld thuis zou zijn of weet wat de instellingen zijn OF wat erop gespeeld wordt.
Cartman snapt het
[ Voor 10% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-12-2008 17:00 ]
Heeft er nog iemand gebruik gemaakt van de koopavond bij de BCC? Zou er met een maat van mij heen gaan ten behoeve van zijn orientatie tot de aankoop van een panasonic plasma, maar dat is niet doorgegaan.
Ik was benieuwd of de kortingen een beetje spectaculair waren?
Ik was benieuwd of de kortingen een beetje spectaculair waren?
Ik had het zelfde dilemma, tot gisteren. Grote twijfel tussen Sony W4500 en Pana PZ800. Totdat ik een BluRay film zag op beide. Meteen werd duidelijk dat de Pana veel mooiere/natuurlijkere kleuren heeft en rustiger is om naar te kijken. Geen spoor van digitale artefacten of vertraging waar iedere LCD en dus ook de Sony last van heeft. De beelden zijn super vloeiend, echt een genot om naar te kijken.Sjah schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:03:
Een close-up van een gezicht was mooi op de Sony. De Pana was echter van een andere orde. Iedere kleurnuance in de huid was zichtbaar terwijl het bij de Sony één kleur leek te hebben. Laat je niet misleiden in de winkel door het 'in your face' effect van LCD. Bij het kiezen luidsprekers werkt het ook zo. Een luidspreker met een hoger rendement zal harder klinken bij de zelfde volume stand. Door luisteraars wordt dit vrijwel altijd als beter geïnterpreteerd.
Ga voor een Pana, je zult er geen spijt van krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door Squeezert op 03-12-2008 17:25 ]
Ik heb nu zo'n 2 maanden zo'n 42px80. En ik ben er weg van. Heb eerst vaak in beeldmodus Normaal gekeken, maar nadat ik er hier op geattendeert werd dat je 'm beter in de Cinema modus kan zetten (hij haalt dan geen beeld verbeter truken e.d. uit) is het er alleen maar mooier op geworden.
Ik zit op 3meter afstand. Films e.d. zijn echt erg mooi. Je ziet wel wat verschil op de mindere (datarate) kanalen. Het is 42"en dan zie je e.e.a. sneller. Als ik nu bij anderen een LCD zie valt het me steeds meer op hoe mooi natuurlijk beeld een plasma scherm geeft.
1 Van de redenen om een plasma scherm aan te schaffen was de prijs. En deze pana kwam goed uit de testen en o.a. op dit forum. Dus wil je mooi tv kijken. Gewoon aanschaffen en niet meer twijfelen.
Ik zit op 3meter afstand. Films e.d. zijn echt erg mooi. Je ziet wel wat verschil op de mindere (datarate) kanalen. Het is 42"en dan zie je e.e.a. sneller. Als ik nu bij anderen een LCD zie valt het me steeds meer op hoe mooi natuurlijk beeld een plasma scherm geeft.
1 Van de redenen om een plasma scherm aan te schaffen was de prijs. En deze pana kwam goed uit de testen en o.a. op dit forum. Dus wil je mooi tv kijken. Gewoon aanschaffen en niet meer twijfelen.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
ik heb een panasonic sc-ptx50 besteld, een 2.1 systeempje voor 499 (wil geen 6 kabels van een 5.1 door me kamer lopen hebben...Ferry34 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:16:
[...]
Wat voor home cinema heb je gekocht dan, welk merk en type?
Kunnen wij ook ff de handleiding zoeken.
Het is jammer dat je er niet eerder naar heb gekeken, want je komt dus sowieso een hdmi en 2 opticals te kort begrijp ik. Had je misschien beter een home-cinema moeten nemen met enkele hdmi inputs.
Je hebt overigens ook hdmi en optical switchen. Die optical heb je al voor €15-€20, de hdmi zijn duurder.
(heb er nog eentje liggen).
Zo'n switch werkt perfect, er gaan bijvoorbeeld 3-4 hdmi kabels IN en 1 UIT naar je tv. Resoluties gaan gewoon tot en met 1080p.
Zo heeft Dale Cooper hier een 5.1 set besteld voor €350 met 3 hdmi inputs en 2 optical inputs
[quote]Anoniem: 234350 schreef op maandag 24 november 2008 @ 08:04:
[...]
Zo is mijn oog bijvoorbeeld ook gevallen op de Onkyo HT-S5105 set. Dat is precies waar jij het over hebt: een 5.1 set + receiver met HDMI. Prijs van ca. € 350,- , lijkt me niet slecht!
[/quote]
Kijk maar 's op onkyo.nl-products-home theatre-packages.
zoiezo zal ik eens een kijkje nemen bij onkyo, ik heb nl. nog geen voorschot betaald op die pana...
hartelijk bedankt voor de hulp!!
heeft er iemand een idee qua prijzen van zo'n hdmi switcher?? wil me nl. niet weer laten oplichten door een gladde verkoper...
Nogmaals, ik vind dat je het mooi weet te brengen,maar praktisch niet helemaal haalbaar. Want weet je wat ik zou willen? Dat ik een zaak vond waar ze mijn slechte analoge signaal hebben, want DAN kan ik zien wat ik thuis ga zien. De enige goeie test waarbij je echt weet hoe het thuis zou zijn en wat de instellingen zijn, die je op je gemak bekijkt: juist, 4 tv's thuis hebben staan, DAN weet je pas hoe het echt is. Nou mag jij mij fijn een zaak vertellen die mij dat levert ( ik moet erbij zeggen dat ik weinig geld heb, dus liefst een internetboer, geen "goeie" zaak, waar je misschien wel al betere voorlichting krijgt, maar ook opgelicht wordt met 100 tot 300 euro).StealthyPeanut schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:57:
Cartman snapt het
Tevens ga je op paar bezwaren die ik aandraag totaal niet in, enkel je standaardverhaal van "zo moet je kiezen"....
1 ding doe je wel goed, voorvechter zijn van Pana-plasma,maarja, dat is ook wel dit topic.
en wat je ook goed doet is mij aan twijfelen brengen dat ik niet zo op wat ik met mijn ogen heb gezien moet vertrouwen vanwege mitsen en maaren, dus misschien hebje je doel bereikt.
[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 03-12-2008 21:51 ]
tx, daar kan ik wel wat mee.Squeezert schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:19:
[...]
Een close-up van een gezicht was mooi op de Sony. De Pana was echter van een andere orde. Iedere kleurnuance in de huid was zichtbaar terwijl het bij de Sony één kleur leek te hebben. Laat je niet misleiden in de winkel door het 'in your face' effect van LCD. Bij het kiezen luidsprekers werkt het ook zo. Een luidspreker met een hoger rendement zal harder klinken bij de zelfde volume stand. Door luisteraars wordt dit vrijwel altijd als beter geïnterpreteerd.
Ga voor een Pana, je zult er geen spijt van krijgen.
Ach, misschien moet ik maar even doorsparen en de 42pz80 nemen....
edit: sorry, had in vorige post moeten bijsluiten....
[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 03-12-2008 22:10 ]
Heb de Popcorn Hour vandaag op twee andere tv's getest en daar doet de HDMI out het welf4stf0rw4rd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:12:
[...]
Heb je al een firmwareupdate geprobeerd of een koude start van de PCH? Overigens kan de volgorde van aanzetten ook nog uitmaken.
Het ligt dus aan de combinatie van de Popcorn Hour, HDMI (composiet en component werken wel) en mijn tv. Heel raar aangezien andere met dezelfde combinatie het wel werkend krijgen. Zou het er aan kunnen liggen dat ik een launchmodel PZ85 heb waarop misschien een oudere firmware staat?
Wel raar dat mijn PS3 en laptop geen problemen geven met mijn TV. zucht
Anoniem: 107573
Ik heb een HDX-1000, maar volgens mij is ie zowat indentiek aan een PCH 110, en ook een launch 42PZ85 en ondervindt geen problemen met HDMI aansluiten.
Heel erg vreemd dat het bij jou niet wil werken.
Heel erg vreemd dat het bij jou niet wil werken.
Dan snap ik er echt weinig van als het ook op jouw TV werkt. Hopelijk kan de support afdeling van PCH me verder helpen.
Bedankt voor je reactie!
Bedankt voor je reactie!
Volgens mij vat je e.e.a. veel te persoonlijk op. Hij probeert je enkel advies te geven.Sjah schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:19:
[...]
Nogmaals, ik vind dat je het mooi weet te brengen,maar praktisch niet helemaal haalbaar. Want weet je wat ik zou willen? Dat ik een zaak vond waar ze mijn slechte analoge signaal hebben, want DAN kan ik zien wat ik thuis ga zien. De enige goeie test waarbij je echt weet hoe het thuis zou zijn en wat de instellingen zijn, die je op je gemak bekijkt: juist, 4 tv's thuis hebben staan, DAN weet je pas hoe het echt is. Nou mag jij mij fijn een zaak vertellen die mij dat levert ( ik moet erbij zeggen dat ik weinig geld heb, dus liefst een internetboer, geen "goeie" zaak, waar je misschien wel al betere voorlichting krijgt, maar ook opgelicht wordt met 100 tot 300 euro).
Tevens ga je op paar bezwaren die ik aandraag totaal niet in, enkel je standaardverhaal van "zo moet je kiezen"....
1 ding doe je wel goed, voorvechter zijn van Pana-plasma,maarja, dat is ook wel dit topic.
en wat je ook goed doet is mij aan twijfelen brengen dat ik niet zo op wat ik met mijn ogen heb gezien moet vertrouwen vanwege mitsen en maaren, dus misschien hebje je doel bereikt.![]()
Maar begrijp ik dat je een slecht analoog signaal wil gaan gebruiken op een +/- 42 inch tv? Lijkt me dat, als je voor zo'n tv kiest, je logischerwijs ook digitale televisie neemt? Ik ken i.i.g. niemand die een analoog signaal doorvoert op z'n plasma.
Hij kraakte me in bijna alles af wat ik gezien heb, dat vind ik best heftig.Tommy The Cat schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:55:
[...]
Volgens mij vat je e.e.a. veel te persoonlijk op. Hij probeert je enkel advies te geven.
Maar begrijp ik dat je een slecht analoog signaal wil gaan gebruiken op een +/- 42 inch tv? Lijkt me dat, als je voor zo'n tv kiest, je logischerwijs ook digitale televisie neemt? Ik ken i.i.g. niemand die een analoog signaal doorvoert op z'n plasma.
Ja ik wil kijken wat het met analoog geeft, maar ik geef toe dat ik bijna zeker naar digi overstap. Waar ik meezit wat digi betreft is dat Hd-abo 13 euro extra kost bij upc, en dat ze geen goeie zenders hebben in dat pakket qua HD. Dus zal het Digi standaard worden, wat 4 euro kost, wat ook het geld niet is, maar ik heb er een principekwestie mee, dat je extra moet betalen voor een goed beeld.... snappez -vous?
bij mij doet de 42pz80 het prima icm met de a110. Af en toe was het beeld helemaal zwart, maar dit is op te lossen door de PCH goed in te stellen. Druk op de afstandbediening op het knopje tv mode laat de knop los en druk dan op 1 van de cijfers. Als je 1080p kan handelen dan is het tv mode + 9 (HDMI)[FrEEzEr] schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:44:
[...]
Heb de Popcorn Hour vandaag op twee andere tv's getest en daar doet de HDMI out het wel
Het ligt dus aan de combinatie van de Popcorn Hour, HDMI (composiet en component werken wel) en mijn tv. Heel raar aangezien andere met dezelfde combinatie het wel werkend krijgen. Zou het er aan kunnen liggen dat ik een launchmodel PZ85 heb waarop misschien een oudere firmware staat?
Wel raar dat mijn PS3 en laptop geen problemen geven met mijn TV. zucht
Voor overige vragen graag hier:TV Mode
!!!PRESS&RELEASE 'TVMode', WAIT TWO SECONDS, PRESS THE NUMBER KEY!!!
- 'TVMode' wait '0' = Auto TV mode (Please use it only for FAILSAFE)
- 'TVMode' wait '1' = Composite NTSC 480i
- 'TVMode' wait '2' = Composite PAL 576i
- 'TVMode' wait '3' = reserved
- 'TVMode' wait '4' = Component 720p60
- 'TVMode' wait '5' = Component 1080i60
- 'TVMode' wait '6' = Component 1080p60
- 'TVMode' wait '7' = HDMI 720p60
- 'TVMode' wait '8' = HDMI 1080i60
- 'TVMode' wait '9' = HDMI 1080p60
- 'TVMode' wait 'Caps/Num' = Toggles between 50/60 Hz, can be used in browser
http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page
Networked Media Tank - deel 2 of hier kijken:
http://www.networkedmediatank.com/index.php
Ik ben eens bij Smits in Arnhem geweest om te kijken naar een 50 inch Pioneer plasma. We wilden toen ook zien hoe een analoog kabel signaal er op zo'n tv uit zou zien. De plasma stond echter achter in de zaak en ze hadden alleen voor in de zaak een analoge kabel aansluiting. Toen hebben ze dus speciaal voor ons die 50 inch plasma door de hele zaak verplaatst zodat we ook dat konden beoordelen. Dus er bestaan wel degelijk zaken die je in de gelegenheid stellen alles zo te testen als jij wilt...
Of een optische switch?StealthyPeanut schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:09:
Dat is samen met een HTPC toch wel iets wat op mijn verlanglijstje staat.

http://www.popelectronics...in-uitgangen-pr-1454.html
Goedkoper en makkelijker dan dit
http://www.allekabels.nl/...els/3/1426/Converter.html
De MM Utrecht heeft trouwens de Pana TH42PX80 voor 699.Sjah schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:38:
[quote]StealthyPeanut schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:03:
[...]
Ja en wat is daar mis mee.....volgens mij heeft Samsung ook 40 inch plasma
[...]
ja hallo, ook het beeld was prachtig naar wat ik zag,lekker kort door de bocht dit![]()
[...]
Waarom niet, volgens alles en iedereen is je ogen gebruiken je beste test. Ik vind je advies mooi, maar redelijk nutteloos en zooo makkelijk; ik moet tegen die vent van MM zeggen "kan je mijn blu-raytje (wat ik nog niet eens heb) even op die en die tv erin doen, en kunnen we samen even de instellingen doorlopen"? Suuuure... En ik ben op de afstand gaan staan waarop mijn bank staat, daar was ik positief over, ik ben niet helemaal dom hoor. Maar waarom mag ik me van jou niet ergeren als ik soms vlak voor de tv sta, ik mag van jou me alleen ergeren als ik op mijn bank zit....
[...]
ik wist niet eens wat er speelde nee, maar zo te zien een blu-ray met kunstzwemmen. Maar ook al wist ik het niet ik zag toch hoe de px80 het deed, en de anderen, dus dan heb ik toch vergelijkingsmateriaal? Dat de plasma doffer was bij dat licht was me niet opgevallen, maar ok, ik neem je opmerking mee ten positieve.
[...]
Dat weet ik niet, maar ik mag weleens bepalen of ik FullHD toch niet mooier vind dan de 1024*720 pixels van een HD-Ready. Ach, best kans dat ik een px80 koop en hardstikke tevreden ben, want ja slecht is die niet, en lekker prijsje heeft die wel.
Loonens heeft wel gelijk: je kan alleen een hdtv uitzoeken als je je eigen content erop gaat kijken. Het heeft geen zin om te zien hoe een hd demo/blu-ray eruit ziet, als je thuis alleen dvd's gaat kijken. HD demo's zijn alleen gemaakt om de slechte eigenschappen van een tv te verhullen.
Pas toen ik in de winkel uitgebreid ging testen met mn xbox en ging gamen, kwamen de verschillen naar boven.
Ook moet je de instellingen van de tv's veranderen, anders weet je niets. Ik was zaterdag bij de MM en wilde wel 's kijken waar ze de Samsung plasma op hadden staan wat betreft instellingen en jawel hoor: 100% contrast en hij stond op Dynamisch

Als je niet weet hoe de instellingen staan van de tv èn van de speler en hoe dit is aangesloten, dan kan je er weinig zinnigs over zeggen.....helaas.
Het is natuurlijk prima dat je principes hebt maar om nou een principekwestie te maken van 4 euro/maand te besteden zodat je goed (beter) beeld hebt op je tv van 700-1000 euro vind ik persoonlijk wat ver gaan.Sjah schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:08:
[...]
Hij kraakte me in bijna alles af wat ik gezien heb, dat vind ik best heftig.
Ja ik wil kijken wat het met analoog geeft, maar ik geef toe dat ik bijna zeker naar digi overstap. Waar ik meezit wat digi betreft is dat Hd-abo 13 euro extra kost bij upc, en dat ze geen goeie zenders hebben in dat pakket qua HD. Dus zal het Digi standaard worden, wat 4 euro kost, wat ook het geld niet is, maar ik heb er een principekwestie mee, dat je extra moet betalen voor een goed beeld.... snappez -vous?
Maar ik hoop dat je eruit komt, laat je weten wat je gekozen hebt!
Wellicht stomme vraag: maar mijn 42pz80 heeft ook een instelling die dynamisch heet. Wat is er dan dynamisch aan het beeld eigenlijk? Waarschijnlijk het contrast oid, maar dynamischi afhankelijk van welke variabelen?Ferry34 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 01:46:
[...]
De MM Utrecht heeft trouwens de Pana TH42PX80 voor 699.
Loonens heeft wel gelijk: je kan alleen een hdtv uitzoeken als je je eigen content erop gaat kijken. Het heeft geen zin om te zien hoe een hd demo/blu-ray eruit ziet, als je thuis alleen dvd's gaat kijken. HD demo's zijn alleen gemaakt om de slechte eigenschappen van een tv te verhullen.
Pas toen ik in de winkel uitgebreid ging testen met mn xbox en ging gamen, kwamen de verschillen naar boven.
Ook moet je de instellingen van de tv's veranderen, anders weet je niets. Ik was zaterdag bij de MM en wilde wel 's kijken waar ze de Samsung plasma op hadden staan wat betreft instellingen en jawel hoor: 100% contrast en hij stond op Dynamisch![]()
Als je niet weet hoe de instellingen staan van de tv èn van de speler en hoe dit is aangesloten, dan kan je er weinig zinnigs over zeggen.....helaas.
Ook ik heb gekozen voor UPC HD Digitale TV. Niet voor die paar lausy HD zenders, maar de HDMI interface geeft gewoon beduidend beter beeld.
Ik ga op een paar bezwaren niet in? Pfff... Ik ga niet eens meer moeite doen om je te helpen.Sjah schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:19:
[...]
Nogmaals, ik vind dat je het mooi weet te brengen,maar praktisch niet helemaal haalbaar. Want weet je wat ik zou willen? Dat ik een zaak vond waar ze mijn slechte analoge signaal hebben, want DAN kan ik zien wat ik thuis ga zien. De enige goeie test waarbij je echt weet hoe het thuis zou zijn en wat de instellingen zijn, die je op je gemak bekijkt: juist, 4 tv's thuis hebben staan, DAN weet je pas hoe het echt is. Nou mag jij mij fijn een zaak vertellen die mij dat levert ( ik moet erbij zeggen dat ik weinig geld heb, dus liefst een internetboer, geen "goeie" zaak, waar je misschien wel al betere voorlichting krijgt, maar ook opgelicht wordt met 100 tot 300 euro).
en wat je ook goed doet is mij aan twijfelen brengen dat ik niet zo op wat ik met mijn ogen heb gezien moet vertrouwen vanwege mitsen en maaren, dus misschien hebje je doel bereikt.![]()
Koop vooral die tv die in de winkel een prachtig beeld geeft met de Dynamische afstellingen + BluRays.
Het gaat er mij niet om of je een pana-plasma koopt of een samsung LCD. Ik slaap er geen seconde minder om als jij voor 1300 euro een LCD koopt of voor 800 euro een plasma, ik probeer je ogen gewoon te openen, dat je op deze manier gewoon NIET goed een tv kan kiezen. Je wist nota bene niet eens wat de instellingen waren en wat erop werd gespeeld, kom op zeg. You can't be serious
BTW, bij de BCC hebben ze de mogelijkheid om op veel tv's gewoon kabel-tv te laten zien, just a tip
Graag gedaan hoor. Je zou de kabels kunnen wegstoppen onder de plinten en de speakers aan de muur, maar het is wel meer werk dan een 2.1Anoniem: 239274 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:05:
[...]
ik heb een panasonic sc-ptx50 besteld, een 2.1 systeempje voor 499 (wil geen 6 kabels van een 5.1 door me kamer lopen hebben...
zoiezo zal ik eens een kijkje nemen bij onkyo, ik heb nl. nog geen voorschot betaald op die pana...
hartelijk bedankt voor de hulp!!
heeft er iemand een idee qua prijzen van zo'n hdmi switcher?? wil me nl. niet weer laten oplichten door een gladde verkoper...
Het is wèl mooier en zo'n switch is handig, maar je hebt dan wel een extra apparaat met stekker die ook in t zicht moet blijven van de afstandsbediening die er ook bij zit.
€79 voor een 4-1 hdmi switch incl kabel en verzendkosten bij consoleshop.nl
Weet niet of de kabel er nog bij zit, was een actie.
Je kon de handleiding toch niet vinden van die PTX50?
Helaas kan ik m niet linken maar doe hetvolgende:
- ga naar www.panasonic.nl
- kies bovenin Service & info
-ga bij Download Area naar Gebruiksaanwijzingen
- selecteer Audio Video Producten
- selecteer Audiosystemen
- selecteer SCPTX50
- bekijk de handleiding en sla m op
[ Voor 33% gewijzigd door Ferry34 op 04-12-2008 10:40 ]
gewoon starterpakket dan? of royaal/DVR pakketten gekozen?Anoniem: 94923 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:12:
Ook ik heb gekozen voor UPC HD Digitale TV. Niet voor die paar lausy HD zenders, maar de HDMI interface geeft gewoon beduidend beter beeld.
Ja, die heb ik al. Maar die moet ik nog steeds omzetten elke keerFerry34 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 01:36:
[...]
Of een optische switch?
[afbeelding]
http://www.popelectronics...in-uitgangen-pr-1454.html
Goedkoper en makkelijker dan dit
http://www.allekabels.nl/...els/3/1426/Converter.html
Iemand vroeg of er een optical naar coaxial convertor was...Daarna oppert iemand wat over een optical switch.
Ik heb het al eens uitgelegd. Er is gewoon een optical naar coaxial convertor voor een paar euro bij elektronica-online.nl en allekabels.nl. Ik gebruik hem zelf ook omdat ik 3 optical apparaten heb en maar 2 inputs en nog 2 coaxial inputs. Werkt gewoon perfect. Dat ding heeft wel een stopcontact nodig.
Ik heb het al eens uitgelegd. Er is gewoon een optical naar coaxial convertor voor een paar euro bij elektronica-online.nl en allekabels.nl. Ik gebruik hem zelf ook omdat ik 3 optical apparaten heb en maar 2 inputs en nog 2 coaxial inputs. Werkt gewoon perfect. Dat ding heeft wel een stopcontact nodig.
Bij de MM heb ik ook wel eens via de bediening op de TV de normale analoge kabel-tv gevonden. Ik kreeg 'm alleen niet zo snel meer terug naar HDMI..StealthyPeanut schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:01:
[...]
BTW, bij de BCC hebben ze de mogelijkheid om op veel tv's gewoon kabel-tv te laten zien, just a tip

Gisteren mijn TH-46 PZ 85 ontvangen.
Ik heb een standaard digitale satelliet ontvanger en het beeld is goed, niet top maar zeer goed kijkbaar.
Aangesloten via scart (heeft geen hdmi)
De ps3 is echt geweldig, wat een beeld!!
Ook dvd is goed.
Netwerk media benader ik vanaf de ps3 middels twonky media. Heel makkelijk om alles snel te delen. iPhoto bibliotheek, iTunes bibliotheek en alle films (niet alle formaten worden hlaas ondersteunt...)
Besteld bij Redcoon.nl voor 1550 euro Incl. verzenden.
Ik heb een standaard digitale satelliet ontvanger en het beeld is goed, niet top maar zeer goed kijkbaar.
Ook dvd is goed.
Netwerk media benader ik vanaf de ps3 middels twonky media. Heel makkelijk om alles snel te delen. iPhoto bibliotheek, iTunes bibliotheek en alle films (niet alle formaten worden hlaas ondersteunt...)
[ Voor 6% gewijzigd door Ermo op 04-12-2008 10:29 ]
StarterLt. Marx schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:11:
[...]
gewoon starterpakket dan? of royaal/DVR pakketten gekozen?
De verschillen tussen licht en donker worden groter gemaakt en de kleuren worden feller getoond. Alles wordt eigenlijk overdreven weergegeven.Lt. Marx schreef op donderdag 04 december 2008 @ 08:36:
[...]
Wellicht stomme vraag: maar mijn 42pz80 heeft ook een instelling die dynamisch heet. Wat is er dan dynamisch aan het beeld eigenlijk? Waarschijnlijk het contrast oid, maar dynamischi afhankelijk van welke variabelen?
Nutteloze optie die er alleen zit voor de opstelling in de winkel.
hoe kan ik dat 24p verhaal eigenlijk aanzetten op een th-46pz85?
Gaat vanzelf op het moment dat je 24p beeldmateriaal afspeelt.Ermo schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:18:
hoe kan ik dat 24p verhaal eigenlijk aanzetten op een th-46pz85?
wat voor dvd speler heb je? Is het menu van de dvd speler ook goed/scherp? Dus gewoon het settings menu van de dvd speler zelf waar je tijd etc in kunt stellen bv.Ermo schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:28:
Gisteren mijn TH-46 PZ 85 ontvangen.
Ook dvd is goed.
Heb je daar een link van dan? Ik kan alleen die kastjes vinden van €16.wiene schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:21:
Iemand vroeg of er een optical naar coaxial convertor was...Daarna oppert iemand wat over een optical switch.
Dat staat of valt met het gebruiken van HDMI/DVI natuurlijk.Anoniem: 279609 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:56:
[...]
wat voor dvd speler heb je? Is het menu van de dvd speler ook goed/scherp? Dus gewoon het settings menu van de dvd speler zelf waar je tijd etc in kunt stellen bv.
Die heb ik ja. Vond 16 euro niet overdreven duur ofzo gezien het feit dat er een adapter bij zit. 16 valt bij mij nog net binnen een paar euro. Maar het werkt perfect hier.Ferry34 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:48:
[...]
Heb je daar een link van dan? Ik kan alleen die kastjes vinden van €16.
Met het gebruiken van een hdmi kabel uiteraard.GreenSky schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:57:
[...]
Dat staat of valt met het gebruiken van HDMI/DVI natuurlijk.
Ah, op die manierwiene schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:58:
[...]
Die heb ik ja. Vond 16 euro niet overdreven duur ofzo gezien het feit dat er een adapter bij zit. 16 valt bij mij nog net binnen een paar euro. Maar het werkt perfect hier.
Ik had bij de foto met de optisch switch ook een link geplakt naar zo'n kastje die jij bedoelt.
------------------
Welke Moderator hier heeft destijds Snutch hier een ban van een jaar gegeven?
Volgens hem is dat jaar bijna voorbij en mag hij binnenkort terugkomen.
Ik volg ook het Pioneer plasma op het htforum en het is daar gewoon hetzelfde liedje: allemaal zwaar offtopic one-liners, flamen en trollen. Wàt een ellende zeg!
[ Voor 29% gewijzigd door Ferry34 op 04-12-2008 15:51 ]
Ja sorry, had gister wat op, en was wat agressief in toon.StealthyPeanut schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:01:
[...]
Ik ga op een paar bezwaren niet in? Pfff... Ik ga niet eens meer moeite doen om je te helpen.

Heb ik allemaal al geprobeerdLt. Marx schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:12:
[...]
bij mij doet de 42pz80 het prima icm met de a110. Af en toe was het beeld helemaal zwart, maar dit is op te lossen door de PCH goed in te stellen. Druk op de afstandbediening op het knopje tv mode laat de knop los en druk dan op 1 van de cijfers. Als je 1080p kan handelen dan is het tv mode + 9 (HDMI)
[...]
Voor overige vragen graag hier:
http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page
Networked Media Tank - deel 2 of hier kijken:
http://www.networkedmediatank.com/index.php
Heb nu een bug-report aangemaakt op hun forum: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=12041
Ik waardeer het als iemand ziets durft toe te geven.Sjah schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:05:
[...]
Ja sorry, had gister wat op, en was wat agressief in toon.![]()
Je hebt wel gelijk, maar ik denk dat ik toch niet al die zaken af ga lopen om te kijken. Ik heb de Pana gezien (onder misschien niet eens zo goeie omstandigheden) en vond hem al mooi (vooral kleuren, dat vind ik het belangrijkst), en verder ga ik af op de positieve verhalen en haal me er gewoon 1.
Je gaat geen spijt krijgen, maar welke wordt het?
Kan gebeuren natuurlijkSjah schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:05:
[...]
Ja sorry, had gister wat op, en was wat agressief in toon.![]()
Je hebt wel gelijk, maar ik denk dat ik toch niet al die zaken af ga lopen om te kijken. Ik heb de Pana gezien (onder misschien niet eens zo goeie omstandigheden) en vond hem al mooi (vooral kleuren, dat vind ik het belangrijkst), en verder ga ik af op de positieve verhalen en haal me er gewoon 1.

Maargoed, je doet er in ieder geval zeker geen miskoop mee!
Anoniem: 282141
Ja dat is dus iets waar ik nog over twijfel, heb nu een digitaal royaal pakket met DVR voor 13 euro de maand en vind dat kastje maar niks door het ontbreken van een HDMI-interfaceAnoniem: 94923 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:12:

Anoniem: 282141
Kun je me uitleggen wat je hiervoor nodig hebt en hoe je dit met je PS3 doet? Heb al eens wat geprobeerd via TVersity maar dat wilde niet lukkenErmo schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:28:
Kan iemand mij vertellen wat de belangrijkste prestatieverschllen zijn tussen de 50" PZ80 en PZ800?
Ik zie in de specs wel een paar kleinigheden. Maar waarom zou ik 500 bijtellen voor een PZ800?
Ik heb zelf geen conclusie kunnen trekken waar dat verschil hem in zit.
Ik zie in de specs wel een paar kleinigheden. Maar waarom zou ik 500 bijtellen voor een PZ800?
Ik zit ook een beetje te twijfelen, maar dan vooral tussen de PZ85 en de PZ800.Nyana schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:25:
Kan iemand mij vertellen wat de belangrijkste prestatieverschllen zijn tussen de 50" PZ80 en PZ800?
Op enkele sites lees ik dat de PZ80 en PZ85 wel 24fps accepteren, maar dit dan weer niet daadwerkelijk weergeven. Alleen de PZ800 zou dit doen? Ook zou de THX-mode op de Europese modellen van de 800 niet werkzaam zijn?
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
PZ85 doet 24p wel goed. Daarvoor heeft hij IFC en Real Cinema Mode (weet niet meer of dit de correcte naam is)
Heren en Dames
ik heb even een andere vraag.
Ik zat op 2,5 max 3m van mn tv.
Heb nu een 28 inch (70cm) die vervangen gaat worden.
Nu twijfel ik van 42 inch tot 50 inch.
46 inch zijn er enkele pana's.
is de 42 niet te klein en de 50 niet te groot?
Wat zouden jullie me aanraden?
Doe dit gewoon met Mediaplayer 11. Ga naar bibliotheek-media delen-als je ps3 aanstaat dan klik je deze aan om te kunnen delen. Je moet het volgens mij wel in een bepaalde map zetten op je pc wat je wilt delen, maar ik weet uit mn hoofd niet meer welke dat was.Anoniem: 282141 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:15:
[...]
Kun je me uitleggen wat je hiervoor nodig hebt en hoe je dit met je PS3 doet? Heb al eens wat geprobeerd via TVersity maar dat wilde niet lukken
Dit werkt overigens alleen maar met gewone film en muziek, geen aparte formaten ofzo.
----------------
Ik lees van 2 mensen met een PZ80 dat hun ondertiteling voor een gedeelte buiten beeld valt. Ik heb al gezegd dat hun decoder/dvd speler op 16-9 moet staan en verschillende aspect moeten proberen (16-9/juist/alleen scannen).
Iemand hier met een oplossing?
[ Voor 25% gewijzigd door Ferry34 op 05-12-2008 00:18 ]
Volgens dit artikel doen de Panasonic plasma met de optie 24p Weergave, wèl de juiste 24p weergave door de tv dit in 24 hz (of een meervoud daarvan) te tonen.Tachyon schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:44:
[...]
Ik zit ook een beetje te twijfelen, maar dan vooral tussen de PZ85 en de PZ800.
Op enkele sites lees ik dat de PZ80 en PZ85 wel 24fps accepteren, maar dit dan weer niet daadwerkelijk weergeven. Alleen de PZ800 zou dit doen? Ook zou de THX-mode op de Europese modellen van de 800 niet werkzaam zijn?
http://www.panasonic.co.u.../index.html#anker_1404724
Dit zou betekenen dat ook de px80 dit hebben en dat zou me verbazen! Ik las laatst wel in een test dat er geen judder te zien was bij de px80 en dat is toch knap.
Edit: de echte 24p weergave is bij enkele modellen. De PX80 doet wèl een pulldown, maar doet dit erg goed.
De PZ800 heeft volgens Panasonic.nl ook de IFC en de 24p Real Cinema die de PZ80 niet heeft.
De IFC Intelligent Frame Creation berekent een tussenframe om zodoende het beeld vloeiender te laten verlopen. Ik vraag me af of die dan in 200 hz werkt aangezien de Pana plama's 100 hz zijn (waarschijnlijk niet) of dat hij naar 50 hz terugschakelt en daar de tussenframes op berekent.
De 24P Real Cinema is een optie die deze tussenframes berekent bij 24p weergave. Dus een tussenframe berekening bij Blu-ray films.
De 800 heeft ook Digital Cinema Colour en Deep Colour, ben benieuwd in hoeverre je verschil zult zien.
Het is overigens helemaal aan jou of jij deze opties wilt hebben/het verschil kan zien/het geld ervoor over hebt.
Vergelijk de tv's met meerdere soorten content, verander de instellingen en beslis zelf!
[ Voor 9% gewijzigd door Ferry34 op 06-12-2008 01:44 ]
De chirurg, de beenhouwer,......Batsu schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:03:
het is maar net wat je wilt. Sommige vinden van 2.5m 37" HDR al te groot, ik vind 50 FHD wel mooi van die afstand.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
preciesChevy454 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 06:26:
[...]
De chirurg, de beenhouwer,......
het is maar net wat je wilt. Sommige vinden van 2.5m 37" HDR al te groot, ik vind 50 FHD wel mooi van die afstand.
Ik kan dus geen goede inschatting maken hoe zo'n grote tv bij mij in huis gaat uitzien.
Gisteren een karton van 46 inch bekeken in huis en dat was al erg groot!
50"... nog geen seconde spijt van gehad (behalve bij het ophangen)
Panasonic 50PZ80, Denon AR 2805, PS3, Octava 5x2, Telenet HD Digicorder, B&W 5.1+2, iMac G5, Eyehome
Dus jij vind een bioscoop eng?Batsu schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 08:30:
[...]
precies
Ik kan dus geen goede inschatting maken hoe zo'n grote tv bij mij in huis gaat uitzien.
Gisteren een karton van 46 inch bekeken in huis en dat was al erg groot!
Hoe groter hoe beter zeg ik altijd.
nee niet eng.Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:18:
[...]
Dus jij vind een bioscoop eng?
Hoe groter hoe beter zeg ik altijd.
maar als ik eerste rij bioscoop zit vind ik dat niet relaxt. Bovendien kan ik na een bioscoop naar huis.
Ik vind dat een tv in de juiste verhouding dioent te zijn met kijkafstand en kamer
Daar ben ik het mee eens, daarom dat ik een muur aan het weghalen benBatsu schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:37:
Ik vind dat een tv in de juiste verhouding dioent te zijn met kijkafstand en kamer
Maar 42" is vanop 2.5m a 3m afstand goed voor normaal TV. Kijk je echter veel tot enkel maar films, neem dan snel 50".
[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 05-12-2008 10:24 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
en tussen 1,5 en 3m?Chevy454 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:23:
[...]
Daar ben ik het mee eens, daarom dat ik een muur aan het weghalen ben
Maar 42" is vanop 2.5m a 3m afstand goed voor normaal TV. Kijk je echter veel tot enkel maar films, neem dan snel 50".
haha je kan ook overdrijven ;-)
[ Voor 5% gewijzigd door Batsu op 05-12-2008 10:33 ]
Dat is puur een instelling, je hebt helemaal gelijk dat zowel de decoder/dvd op 16/9 moet staan evenals de TV. Mijn PZ80 komt nooit van de instellingen 16/9 af en alles wordt correct weergegeven.Ferry34 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:52:
Ik lees van 2 mensen met een PZ80 dat hun ondertiteling voor een gedeelte buiten beeld valt. Ik heb al gezegd dat hun decoder/dvd speler op 16-9 moet staan en verschillende aspect moeten proberen (16-9/juist/alleen scannen).
Iemand hier met een oplossing?
Ik zie dat bij zoveel mensen dat het beeld niet goed staat, hebben ze ondanks een breedbeeld nog balken boven en onder allemaal zo'n grapjes. De meeste mensen weten niet dat ze een decoder/dvd etc. ook in moeten stellen. Die sluiten hem aan en als het werkt is het goed.
Ik heb het gemeld maar nog geen reply gezien, we wachten ff af. Jouw PZ staan dus op 16-9?wiene schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:46:
[...]
Dat is puur een instelling, je hebt helemaal gelijk dat zowel de decoder/dvd op 16/9 moet staan evenals de TV. Mijn PZ80 komt nooit van de instellingen 16/9 af en alles wordt correct weergegeven.
Ik zie dat bij zoveel mensen dat het beeld niet goed staat, hebben ze ondanks een breedbeeld nog balken boven en onder allemaal zo'n grapjes. De meeste mensen weten niet dat ze een decoder/dvd etc. ook in moeten stellen. Die sluiten hem aan en als het werkt is het goed.
Je weet wel dat je heel vaak wèl zwarte balken boven en onder hebt bij het bekijken van een 2.35:1 film toch?
Die horen er te zitten namelijk
mvh9-3 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 08:59:
50"... nog geen seconde spijt van gehad (behalve bij het ophangen)

[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 05-12-2008 11:14 ]
Anoniem: 31491
Ik zit op 2,5m van mijn 42" PZ85 en eigenlijk had hij nog 1 maatje groter gekund. Het went echt enorm snel. 50" zou te groot worden denk ik.Batsu schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:03:
Heren en Dames
Ik zit op 2,5m en kijk naar een beamerscherm van 2.20mtr breed. Vind het nog te klein.
Gewoon een kwestie van smaak..
Alleen als je van plan bent om alleen SD TV te kijken op je nieuwe scherm is het verstandig om een niet te grote TV te nemen omdat dan hoe groter hoe lelijker wordt.
Zelf zit ik ong 4 Meter van een 3,25 M scherm en ik vind t super fijn.. iemand anders wordt er misselijk van.. dan koopt tie toch lekker een 32"
Alleen als je van plan bent om alleen SD TV te kijken op je nieuwe scherm is het verstandig om een niet te grote TV te nemen omdat dan hoe groter hoe lelijker wordt.
Zelf zit ik ong 4 Meter van een 3,25 M scherm en ik vind t super fijn.. iemand anders wordt er misselijk van.. dan koopt tie toch lekker een 32"
3.25m scherm? jij hebt een beamer met schermbreedte 3,25m, begrijp ik dat goeD?TweakerMaert schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:49:
Gewoon een kwestie van smaak..
ligt eraan wat voor kwaliteit natuurlijk he 
Een bekende van me had ook een beamer gekocht en op de hobbykamer neergezet. Bijna 3 meter scherm maar het zag er echt niet uit
. Heel uitgetrokken en kartelig. Echt baggerkwaliteit.
Als je een HD-beamer o.i.d. hebt dan is het denk ik wel machtig inderdaad, dikke surround set erbij en gaan!!
Maar als ik toch echt geld zou hebben.... 70" F-HD Plasma ofzo
Keep on dreaming!!!
Een bekende van me had ook een beamer gekocht en op de hobbykamer neergezet. Bijna 3 meter scherm maar het zag er echt niet uit
Als je een HD-beamer o.i.d. hebt dan is het denk ik wel machtig inderdaad, dikke surround set erbij en gaan!!
Maar als ik toch echt geld zou hebben.... 70" F-HD Plasma ofzo
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies