Een klein weekje ben ik niet op het forum geweest hier

shame on me!
Wel heb ik veel m'n Death Knight gespeeld, specced als Unholy met de rest in Frost en Blood. In die tijd heb ik veel gequest, heel veel. Borean Tundra en Dragonblight zijn nu beide leeg, al mis ik nog 5 quests voor de achievement in Borean Tundra. Die ga ik later nog wel vinden.
Laraine, Blood Elf Death Knight, is nu level 74 en half daarin. En het zijn tot op de dag van vandaag zoveel ervaringen, dat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Ten eerste verdient Blizzard alle lof voor een prachtige uitbreiding, en dat weet ik nu al. Het gezeur om 'te makkelijk' lach ik om, ondankbaar gedoe. Als het niet goed genoeg is, wat doe je dan nog in het spel?
De Death Knight is een heerlijke class. Een pet (unholy required), plate en melee bashing! Daarop komt nog een selfhealing door abilities. Unholy vind ik persoonlijk (let op: persoonlijk) fijn, aangezien ik bijna altijd 4+ mobs bij elkaar verzamel en dan AoE alles kill, en er met 90-100% hp uit kom. Kill-quests zijn heerlijk, en ook travel-quests zijn super, door de +20% mounted speed. Als Blood zou ik veel te veel missen. Het enige waar ik Blood voor zou willen, is voor de 3man quests, die voor Unholy moeilijk, maar niet onmogelijk zijn. Behalve dat, is Unholy voor mij dé levelingspec.
Die Obsidian mobs waarover jullie het hadden op ~62 gingen als Unholy prima voor mij. Alleen AoE gebruiken en ondertussen constant HS zodra het mogelijk was.
Outland was ik door na ongeveer 1 dag /played, exclusief 55-58 in Ebon Hold.
Ik heb instances gedaan, als DPS en als tank. Eigenlijk een groot deel als tank, waardoor ik gisteren een respec heb gedaan om de +armor uit Frost, en de +parry uit Blood te hebben; plus 5/5 dodge i.p.v. 3/5 die ik had.
Tijdens het tanken had ik in de 'oude' spec een constante DPS van 1200-1300, doordat ik naar hartelust kon en moest AoE-en om aggro op alles te houden. De mages konden lekker Blizzard gebruiken en warriors Lolstorm zonder ook maar een greintje aggro te pakken.
Heerlijk, om een instance te lopen, te zien dat je moet tanken, Itemrack aan te clicken en je tank-set te openen + frost pressence en je bent klaar. DPS? Itemrack en blood pressence en weer klaar. Werkt erg lekker!!
In mijn 'nieuwe' spec ging mijn DPS tijdens tanken echter wel wat omlaag, maar het gaf meer survivability, wat toch redelijk belangrijk is tijdens tanken

DPS ging in die level 77 instance (ik 74, dus veel misses/resist) nog steeds goed met 1000DPS.
Op 80 denk ik frost te gaan, met de tank talents in blood en unholy (parry + dodge), om een waardige OT, DPS en eventuele MT te zijn! Frost geeft toch een paar niet te missen talents om het beste te tanken vind ik.
De goldmeter staat op 6,3k goud, dus nog niet genoeg voor alles op level 77. Maar ik heb nog even te gaan, en ik neem aan dat dat wel goed komt.
Ik heb veel plezier in het spelen, en ben teruggekomen van het levelen in instances op m'n andere characters. M'n priest en warrior zullen meer DPS-specced gaan levelen zodra m'n DK level 80 is. De healing- en tankgear is meer dan genoeg om de instances te tanken en te healen.
Ook m'n vriendin is een DK begonnen, een blauwe female troll die haar dochter heeft gekozen

ook zij heeft weer plezier in het spel, wat ze voor WotLK verloren had. Ze is level 61 ondertussen en ik heb haar geboost door Ramparts en Blood Furnace, met heeeeel weinig downtime!! Vanavond nog maar een keertje doen voor d'r. Voelt als kerstmis zegt ze