Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 75.541 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lijkt erop dat er een regulatortje staat te oscilleren. Zet er eens 100n C'tjes direct op de pinnen (hint, onderop het printje ;)).
http://chinese-hifi.nl/tiki-index.php?page=Modding-CD33
Staat eea (gecopieerd van het forum), anders even zoeken op mhzs modding :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258027

@Boudewijn bedankt voor de mod link ! maar dit snap ik niet: " Zet er eens 100n C'tjes direct op de pinnen (hint, onderop het printje " wat zijn 100 n ctjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-06 09:52
Dat zijn 100nF condensators. Die ronde schijfjes.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het kan zijn dat de regulator oscilleert, dat los je op door een paar 100nF schijfcondensatoren op de pinnen van het IC te monteren (zo dicht mogelijk bij het ic). Aan de onderkant van de print is hier wat meer ruimte voor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Anoniem: 195381 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 01:07:

Weet iemand hier misschien of er al een Chinese dac gesignaleerd is met de ESS Sabre8 dac? (Ess ES9008)? Deze chip schijnt fenomenaal goed te zijn, Mcintosh gaat'm gebruiken in hun top cd-speler (md500).

Iemand bekend? VoodooLess misschien een idee?
http://www.twistedpearaudio.com/news.aspx
Buffalo DAC - based on the ESS Sabre8 Reference (ES9008) DAC chip :9~
Buffalo DAC + Dual Power Supply Combination
$219.00 USD Out of stock

http://www.lampizator.eu/...alo%20DAC/BuffaloDAC.html

Het is dan wel niet uit China.. maar toch. Jammer dat ze te weinig produceren.

[ Voor 12% gewijzigd door daan08 op 04-02-2009 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Ik ben erg blij met de burr-brown PCM1796 's (meerdere !) die in mijn receiver zitten. Maar mijn receiver is dan noch chinees noch goedkoop ;) 'T is nl. een Onkyo TX SR875.

Maar aangezien het een "Versus bekende Hi-Fi" topic is, is dat dus de "versus" kant. Het is idd duurder, maar qua kwaliteit, features en mogelijkheden is vaak het bekende spul zeker niet uit te vlakken. En het geluid dat bv. mijn "machien van 25Kg" produceert ... daar kunnen heel wat andere receivers een punt aan zuigen (en dan heb ik het nog niet eens over de features gehad).
Anoniem: 195381 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 01:07:
Hallo allemaal,

[...]
Oh ja, voordat ik het vergeet, nog ff een reactie op het Jamo geneuzel O-)
[...]
Geinig, een infinite open baffle speakerconstructie, en nog geen kleintje ook; Dat zie je niet vaak :o

Zal je wel een flinke luisterruimte voor nodig hebben. Dus niet alleen de speaker kost veel, je huis (of bunker oid) ook ;)

edit:
Inifnite is idd fout, je hebt gelijk ]eep :)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 04-02-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Topicstarter
Over de Jamo's; dat is waar ik aan dacht bij Jamo, ze maken niet alleen rommel meer. Ik ben bij de voorlaatste VAD zo aan deze Jamo's voorbijgelopen omdat ik de grote bassen nogal protserig vond. En mijn vooroordeel daarover (en het merk). Nu vind ik dat mooi stom van mezelf. Want op het Zelfbouw Audio-forum vliegen de open (dus niet infinite, da's in een muur) baffle's je om de oren en men is er allemaal even enthousiast over. En open baffle's hebben nu eenmaal veel basopp. nodig.

Ik weet niet meer welke dac-chip het was, maar degene die Lampizator aanprijst kun je als bordje heel simpel uit HK halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Anoniem: 13443 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 02:28:
Ik weet niet meer welke dac-chip het was, maar degene die Lampizator aanprijst kun je als bordje heel simpel uit HK halen.
Jij bedoelt de DAC in deze link: http://www.lampizator.eu/...mpucera%20lampizator.html
Cirrus Logic CS4397 DAC + Cirrus Logic CS8416 receiver

Het wordt tijd dat ik die tweaks die meneer lampizator daar doet ga proberen. Ik durf alleen niet zo goed aan de SMD componenten te solderen, dit is allemaal zeer fijntjes. Bijv. die upgrade met WIMA en Sanyo os-con caps.. Lijkt me een interessante tweak.

Ik heb er zelf voor betaald 44 euro incl verzenden en trafo. Ik heb helaas weinig vergelijkingsmateriaal, maar ik vind het geluid zeer acceptabel. Toch heb ik deze DAC nu verplaatst naar mijn pc setup, die bestaat verder uit Fostex near fields en een passive attenuator/line stage op basis van een alps potmeter. In principe is die daar op zn plaats, ik ben bang dat er niet veel meer uit die near fields te halen valt.

Uit Taiwan heb ik een DAC kit met Philips TDA-1543 gekocht die ik nog moet afmaken. Mijn eerste vergelijkingsmateriaal dus.. maar als ik de maker van lampizator moet geloven is de ESS Sabre superieur aan alle andere DACs. Nu heb ik genoeg projectjes om het rustig aan te doen en te experimenteren, maar het blijft jeuken.

Wat betreft open baffle speakers, dit lijkt me ook interessant.. mede omdat ik duidelijk niet meer uit mijn hifi speakerset kan halen en wat nieuws wil proberen. Verder heb ik een Flying Mole CAS3 (alleen het power amp gedeelte) kloon gebouwd op basis van een OEM module. Deze levert slechts 20W aan 8 ohm dus ik heb iets nodig met hoge gevoeligheid. De amp voldoet wel aan de beschrijvingen van anderen: extreem transparant hoog. :)

[ Voor 13% gewijzigd door daan08 op 04-02-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Nog even een vraagje over apple1917 op ebay

Objectnummer: 130284341931 / YAQIN 100B vraagt hij 353 euro voor incl shipping.
da kan toch niet? waar zit de catch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

@vinz98 , ik heb even gekeken bij apple1917 naar deze YAQIN 100B maar volgens mij zit er
geen "catch" in , dus dit is wel een koopje maar hij wordt wel per boot verstuurd dus hou rekening met
een levertijd van tussen de 6 en 9 weken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:20
Anoniem: 223060 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:57:
@vinz98 , ik heb even gekeken bij apple1917 naar deze YAQIN 100B maar volgens mij zit er
geen "catch" in , dus dit is wel een koopje maar hij wordt wel per boot verstuurd dus hou rekening met
een levertijd van tussen de 6 en 9 weken ....
Ik denk niet het dat het per boot gaat, omdat het pakketje bijna 30 kg weegt, dus dan wordt het airmail en dat is dan weer niet gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

kikkeraap schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:11:
[...]

Ik denk niet het dat het per boot gaat, omdat het pakketje bijna 30 kg weegt, dus dan wordt het airmail en dat is dan weer niet gratis
ik heb hem gemaild, ik zet zijn antwoord hier neer ter leering en vermaeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@kikkeraap , op die site van apple1917 staat toch duidelijk : FREE SHIPPING BY SURFACE
wil dus zeggen met de boot volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262418

Anoniem: 223060 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:21:
@kikkeraap , op die site van apple1917 staat toch duidelijk : FREE SHIPPING BY SURFACE
wil dus zeggen met de boot volgens mij
De catch: BELOW COUNTRIES, ITEM MUST SENT BY AIR MAIL: NETHERLANDS.

Dat kost dus een extra GBP 160 aan Shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Catch us if you can ! jij hebt helemaal gelijk ik had dus duidelijk niet goed gekeken ..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813

Ik zit momenteel met de griep thuis en 39,6 graden koorts ;( . Anyway ik heb de ebayer benaderd voor zijn grafzerken MHZS CD88. Ik heb hem gecomplimenteerd met de upgrade en hem enorm veel succes gewenst met de verkoop.

Daar trap toch alleen een mongool in 8)7

@hermankora..is het wellicht niet alsnog oplichting..want die MC100-B gaat echt niet verzonden worden via surfacemail. Simpelweg om die teveel weegt. En dan heb je dus alsnog een hoop verzendkosten aan je broek.

Apple weet het leuk te brengen maar volgens mij flest die de boel. EDIT..in de tussentijd waren er dus al weer wat post ontstaan. Dus eigenlijk is bovenstaande onnodig geworden maar ach....

Hee, ik zag ook nog deze op ebay..de MHZS CD22 voor €350
Afbeeldingslocatie: http://i19.ebayimg.com/02/i/001/17/d8/943a_1_sbol.JPG

En deze de MHZS CD99 voor €1760
Afbeeldingslocatie: http://i13.ebayimg.com/02/i/001/28/b3/5905_1_sbol.JPG
Afbeeldingslocatie: http://i11.ebayimg.com/01/i/001/28/b3/5a6b_1_sbol.JPG

Waar komen al die modellen vandaan? Ik vind het nog steeds raar dat MHZS geen website e.d heeft

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 04-02-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BELOW COUNTRIES, ITEM MUST SENT BY AIR MAIL
United States Norway Sweden Australia Belgium New Zealand Netherlands Finland Portugal Taiwan Thailand Italy Ireland Spain Luxembourg Mexico French Polynesia Hungary Iceland Greece Poland Turkey Ukraine Israel Argentina Chile Ecuador

also sprach herr appeltje !! dus is zijn opmerking over "free shipping" zeer misleidend in dit geval !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Anoniem: 262418 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:03:
[...]
De catch: BELOW COUNTRIES, ITEM MUST SENT BY AIR MAIL: NETHERLANDS.
Dat kost dus een extra GBP 160 aan Shipping.
Matra V6 is de onbetwiste DAGWINNAAR:

antwoord van meneer appel: hi,shipping to Netherlander need to add additional 160gbp for the airmail service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jep, en je betaalt vaak ook nog 35 quid aan verzekering oid ;).
Gratis is niet altijd gratis in china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Dat betekend dan weer wel dat je het pakketje een stuk sneller binnen hebt (neem ik even aan want ik heb nog niks uit china geimporteerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Boudewijn schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:20:
Dat wist ik al, ik heb reeds een Yarland KT-88 en een Opera Consonance Ref staan....van Timaudio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sambal bij ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235262

Geef de sambal maar aan Bronco.B. Dan kan hij lekker zweten. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 04-02-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231001

Boudewijn schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:20:
En rekendaar ook nog even btw/invoer rechten bij want wordt verzonden met DHL en ben je dus zeker minimaal 80 euro extra kwijt (als het niet het dubbele is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mwa daar kom ik ook wel regelmati mee weg.
ik denk dat ik 1/3 a 1/2 van de tijd maar de pineut ben, dus het valt best mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Alles door de bank genomen is het iets heeeel anders geworden.

De Cayin A- 88T bij chinese-hifi.co.uk voor 875 euro incl shipping (als dat waar moge zijn)
De BTW en invoerrechten krijgen we toch terug (zakelijk), dus die prijs is niet belangrijk.

Nu maar hopen dat hij heel overkomt én dat er niet stiekum extra shipping ofzo bijkomt.

Wat me overigens opvalt is dat je nergens meer Yarlands kunt kopen. Eerst had iedereen ze en nu niemand meer. Toch niet het werk van Roland??? Of koopt ie de hele productie op?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@vinz98 , lijkt mij een hele goede keus die Cayin KT 88 amp , ik heb die plaatjes even bekeken op hun site
en dat ziet er qua constructie erg goed uit .Als zij shippen vanuit de UK dan zou ik mij verder geen zorgen
maken want aangezien de UK onder de EEG valt zou ik me niet druk maken over invoerrechten en btw
wat dat betreft .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat Yarland niet meer overal zomaar te koop is komt ws gewoon doordat ze de distrtibutie nu beter op orde hebben. Daardoor zijn ze niet mer veroordeelt tot samenwerking met afpersers zoals Ornec. Maar je kunt ze nog gewoon bij Tim kopen, al maakt dat nauwelijks tot geen verschil in prijs met Crafty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Vinz...tering...dat ik nu er pas aan denk dat ik al die BTW en invoerrechten dus gewoon zakelijk af kon trekken. Stom van me zeg. Gouden Tip Vinz! En hebt mooi spul gekocht!

@kiofarm..Bedankt voor de sambal. Ik heb twee dagen heerlijk mogen zweten. Ik heb geen koorts meer maar voel me nog steeds belabberd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08-2024
vinz98 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:50:
...
De Cayin A- 88T bij chinese-hifi.co.uk voor 875 euro incl shipping (als dat waar moge zijn)
...
De Cayin A-88T heeft hij niet meer, hij heeft nu de Sparkaudio A88t, wat exact hetzelfde apparaat moet zijn volgens hem, alleen een ander logo, en een andere prijs: 1180GBP incl verzending naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Anoniem: 219813 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:00:
@Vinz...tering...dat ik nu er pas aan denk dat ik al die BTW en invoerrechten dus gewoon zakelijk af kon trekken. Stom van me zeg. Gouden Tip Vinz! En hebt mooi spul gekocht!
Hoe ga jij dan aan de belastingdienst aannemelijk maken dat je bijvoorbeeld een buizenversterker nodig hebt voor je bedrijfsvoering? B) Daar moet je wel het soort bedrijf voor hebben lijkt mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lastig lastig lastig.
Mijn fiscalist (ik heb ook een bedrijf) raadde het me af. ALs je dan die dingen ook weer doorverkoopt moet je weer BTW betalen enzo.

Verder moet het echt aannemelijk bedrijfsmatig zijn, en dat gaat gewoon niet opschieten ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 05-02-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

True..Ach..maar wil het toch even laten uitzoeken maar allerwaarschijnlijkst wordt wel lastig aan te tonen dat het bedrijfsmatige waarde heeft. Uhhh...geluidsversterking tijdens presentaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Bij mij gaat het al jaren goed hoor. Ik heb een computerbedrijf en doe ook af en toe geluidsopnames/montages voor theater.

Ik heb die knakker van die webshop al 3 mailtjes gestuurd maar krijg geen antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08-2024
vinz98 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:56:
Bij mij gaat het al jaren goed hoor. Ik heb een computerbedrijf en doe ook af en toe geluidsopnames/montages voor theater.

Ik heb die knakker van die webshop al 3 mailtjes gestuurd maar krijg geen antwoord...
Ze vierden vorige week nieuwjaar, en volgens mij is ie al niet zo snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

vinz98 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:56:

mja ik verkoop ook heel veel weer door, en dan wordt het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik zit het dan wel (heel) even uit, ik heb zijn telefoonnummer al getraceerd dus dat ga ik morgenochtend vroeg ook eens proberen als hij nog niet gereageerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Anoniem: 219813 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:22:
True..Ach..maar wil het toch even laten uitzoeken maar allerwaarschijnlijkst wordt wel lastig aan te tonen dat het bedrijfsmatige waarde heeft. Uhhh...geluidsversterking tijdens presentaties?
Als je presentaties geeft met geluidsversterking, waarom niet?
Ik heb ook een fohn gekocht om 1 x plakband mee te verwijderen, nu gebruikt mij vriendin hem.

[ Voor 11% gewijzigd door operatingeskimo op 05-02-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Heb Ben even gebeld, hij is tijdelijk out of business door de slechte exchange rates.

Nu weer op jacht naar iemand anders die de Cayin/Sparc voor weinig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 13:21
Anoniem: 235262 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 21:57:
Tano, laat je broer de kontakten even opnieuw solderen. Kan misschien wel van bovenaf als het een dubbelzijdige print is.
We hebben er gisteren naar gekeken. We hebben wat last gehad van de constructie, waardoor we er niet goed onder hebben kunnen kijken. Van boven af gezien zijn de verbindingen echter al goed en dus zou het volgens mijn broer daar al niet aan mogen liggen. Wat we wel hebben gedaan is het schroefje iets strakker vastgedraaid, want dat zat erg los (het schroefje op het door jou aangegeven element dus).

Helaas is het probleem hiermee niet opgelost. Wel heb ik wat meer gevonden na lang experimenteren.

- Het ligt zeker niet aan de bron, aangezien ik drie bronnen geprobeerd heb.
- Het ligt niet aan de ingang, aangezien ik meerdere ingangen geprobeerd heb.
- Wanneer ik tijdens de storing de koptelefooningang activeer dan begint deze keihard te piepen. Tijdens het in- en uitschakelen hoor ik zo'n zelfde piep respectievelijk opkomen of wegvallen (in toonhoogte en volume).
- De ruis hoor ik nu alleen nog maar op het rechterkanaal (ook de piep met de koptelefoon).
- Wat tikken op de kast lost het meestal tijdelijk op.

Iemand enig idee? Vanavond komt er waarschijnlijk een geluidstechnicus langs, die wil er ook wel even naar kijken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gewoon opnieuw solderen, je ziet lang niet altijd van buiten dat een soldering van binnen rot is.
Als je het wel ziet is hij sowieso al rot, maar zeker met ROHS zie je het lang niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Boudewijn schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:02:
Gewoon opnieuw solderen, je ziet lang niet altijd van buiten dat een soldering van binnen rot is.
Als je het wel ziet is hij sowieso al rot, maar zeker met ROHS zie je het lang niet altijd.
Als je er echt niet bij kunt komen kun je ook nog proberen de pennen aan de "verkeerde" kant van de print te verwarmen met je soldeerbout. Zo smelt het losgelaten soldeer aan de onderkant zodat het vervolgens door cohesie¿ weer aan elkaar vloeit.
Doe dit echter niet te lang (nooit langer dan ca 5 sec er pen) anders beschadig je het onderdeel zelf weer door oververhitting. Wees voorzichtig en laat het alleen maar doen door iemand die er verstand van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
Boudewijn schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:02:
Aan de bovenkant net gedaan, maar geen verschil. Ik weet niet precies hoe ik de printplaat los krijg om het aan de onderkant te doen. Mocht iemand ernaar willen kijken, heel graag. Ik woon in Tilburg en rij meerdere keren per week de route Tilburg - Den Haag (dus, Dordrecht, Rotterdam, Delft). Rond Utrecht/Amsterdam is ook prima!

Uiteraard worden alle kosten(+uren indien dat op prijs wordt gesteld) vergoed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Aan de bovenkant kan werken, maar ik zou er weinig fiducie in hebben.
Doe eens wat goede foto's van de plekken waar het stroef gaat en probeer voorzichtigjes te wrikken met het bordje, je voelt dan vanzelf waar hij nog vast zit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
Boudewijn schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:58:
Aan de bovenkant kan werken, maar ik zou er weinig fiducie in hebben.
Doe eens wat goede foto's van de plekken waar het stroef gaat en probeer voorzichtigjes te wrikken met het bordje, je voelt dan vanzelf waar hij nog vast zit ;).
Dat is het niet. Ik heb geen flauw idee hoe ik de staafjes loskrijg en de contacten aan dat zwarte geval (ja, ik heb er zelf niet zoveel verstand van) links van het printplaatje:

Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s110985/versterker.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Tano op 08-02-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Staafjes is heel simpel, die kun je op de as losschroeven, waarschijnlijk dicht bij de kastjes die op de print zitten (de potmeters zelf), als je tenminste de doorvoer as naar de knopjes bedoelt.

Het zwarte ding (koellichaam bedoel je?) moet je gewoon van het frame losschroeven en ermee uitpakken (dit advieseer ik omdat je anders de koelprut\mica plaatjes moet vervangen). Let wel op dat je het koellichaam goed ondersteunt als je de print eruit pakt, omdat je anders kracht zet op de pinnen van de te koelen componenten.

[ Voor 16% gewijzigd door Boudewijn op 08-02-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag weer eens de Aurum Cantus V6F beluisterd..... Wow! Wat een mooie luidsprekers zijn dat toch! Ik moest gaan luisteren welke kabel mijn schoonvader er GRATIS bij wou hebben. Is een Van den Hull Biwire kabel geworden...

(even off-topic... wat een verschil in geluid bij andere kabels!! Dat had ik nooit verwacht, maar het was echt een verschil van dag en nacht. Het feit dat ik mijn versterker had meegenomen was geen overbodige luxe, want een buizenversterker en een bepaalde kabel gaf een wel heeeeel wollig beeld, terwijl dat toch een van de "beter" klinkende kabels was)

Maar wederom een geweldige belevenis om deze luidsprekers te horen! Schitterende plaatsing en diepte, heel veel detail en een geweldig ovarall geluid..... Had ik het geld maar... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262418 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 00:41:
Vandaag weer eens de Aurum Cantus V6F beluisterd..... Wow! Wat een mooie luidsprekers zijn dat toch! Ik moest gaan luisteren welke kabel mijn schoonvader er GRATIS bij wou hebben. Is een Van den Hull Biwire kabel geworden...

(even off-topic... wat een verschil in geluid bij andere kabels!! Dat had ik nooit verwacht, maar het was echt een verschil van dag en nacht. Het feit dat ik mijn versterker had meegenomen was geen overbodige luxe, want een buizenversterker en een bepaalde kabel gaf een wel heeeeel wollig beeld, terwijl dat toch een van de "beter" klinkende kabels was)

Maar wederom een geweldige belevenis om deze luidsprekers te horen! Schitterende plaatsing en diepte, heel veel detail en een geweldig ovarall geluid..... Had ik het geld maar... :(
Dus..je ziet, afijn je hoort dus verschil in kabels. Dat was toch, volgens jou redelijk onzinnig, toch? >:)
Zeg..zou je een foto kunnen posten (ik heb ff geen zin om te googlen) van de speaker.

Overigens wel netjes van het bedrijf dat ze set 'merkkables' gratis erbij geven. Over het algemeen geven ze een set dikke koperen tweelingsnoer mee. Ik wens je vader veel plezier met de aanwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik heb het nooit als onzin afgedaan, maar ook nooit gedacht dat het veel zou kunnen uitmaken. Ik heb nog steeds mijn bedenkingen of de speciale Rhodium stekkers die de man eraan gaat zetten nou een beter geluid geven dan een vergulde set stekkers, maar ach...

Het feit dat de beste man (het is min of meer een eenmanszaakje aan huis, c.q. uit de hand gelopen hobby geloof ik) er goede kabels gratis bij levert (en dat nadat de set al besteld was) vind ik ook getuigen van grote klasse.

Dit zijn overigens de luidsprekers:

Afbeeldingslocatie: http://www.aurumcantus.com/aurumcantu-loudspeaker/images/V8F-3.jpg

Ook in deze kleur besteld. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die is in het echie veel donkerder he, ik weet niet of je dat weet (en of je deze kleur hebt gezien...).
Iig zo zien de mijne er in de ads ook uit (wel kleiner helaas :+), maar ze zijn echt veel donkerder uitgevallen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de kleur werd inderdaad al gewaarschuwd. Het blijft ook een natuurproduct uiteraard dus ook de tekening is de vraag hoe die eruit ziet. De demo-set die hij heeft staan is in het Cherry, ook heel mooi!

Hij heeft ook een set boekenplank-model staan in het piano-zwart. Is ook echt heel mooi gelakt en ziet er schitterend uit maar ik ben bang dat je dan blijft afstoffen..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@matra..ik zei ook redelijk onzinnig...Je was tot voor kort er niet van overtuigd dat bekabeling veel uit kan maken en dat dure (c.q. betere) kabels 'n behoorlijk upgrade kunnen zijn. Mooie foto en wat een joekels van kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ghehe * Boudewijn blijft vrolijk in zijn eentje non-kabel-believer.

Afstoffen is wel een crime ja met die gelakte speakers.
Mijne zijn trouwens echt stukken donkerder dan bordeaux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

precies boudewijn..but keep believing (wel jammer dat jij je zelf te kort doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
[b][message=31475810,noline]

Hij heeft ook een set boekenplank-model staan in het piano-zwart. Is ook echt heel mooi gelakt en ziet er schitterend uit maar ik ben bang dat je dan blijft afstoffen..... >:)
In dit geval is het toverwoord: Swiffer Duster!
Te koop voor een paar euro bij de Blokker. Je kunt overal tussenkomen met dat ding, ook de smalste kieren tussen je apparatuur en werkt echt geweldig!
Een mooi voordeel voor ons luie hifiliefhebbers: Je hebt binnen enkele minuten je set helemaal stofvrij en als ie vies is gooi je hem weg en pak je een nieuwe. Zo houden we meer tijd over om met dat glas wijn languit op de luisterstoel te zitten. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door rhodes54 op 09-02-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uhh ja maar je mag elke dag swiffelen (freudiaans? :+) en dat maakt het toch nog een arbeidsintensieve activiteit.

@Bronco: ach ik doe mijn portemonnaie er iig niet tekort mee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
Boudewijn schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:48:
Uhh ja maar je mag elke dag swiffelen (freudiaans? :+) en dat maakt het toch nog een arbeidsintensieve activiteit.
haha, swiffelen is inderdaad een mooie woord. Stoffen moet je toch, dus dan kun je het maar het best op de makkelijkste en meest efficiente manier doen. En stoffen doe ik echt niet vaker dan eenmaal in de week. Heb wel wat beters te doen: Muziek luisteren bij voorbeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04 21:22
- Fout Topic, sorry ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Fiber- op 09-02-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Boudewijn schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:23:
Ghehe * Boudewijn blijft vrolijk in zijn eentje non-kabel-believer.
Nee hoor, hier heb je er nog een. Maar voor die discussie is er reeds een topic.

Wel erg mooie speakers om te zien trouwens!

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is dat het geen Chinese kabels zijn, dus enigszins off-topic. Maar als je het verschil hoort is dat echt niet te missen. Niet eens dat je zegt de ene klinkt iets helderder dan de ander, maar het was een totaal ander geluidsbeeld! Had ik dus echt niet verwacht.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rhodes54 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:38:
[...]

In dit geval is het toverwoord: Swiffer Duster!
Te koop voor een paar euro bij de Blokker. Je kunt overal tussenkomen met dat ding, ook de smalste kieren tussen je apparatuur en werkt echt geweldig!
Een mooi voordeel voor ons luie hifiliefhebbers: Je hebt binnen enkele minuten je set helemaal stofvrij en als ie vies is gooi je hem weg en pak je een nieuwe.
Kleine tip van een ervaringsexpert: niet gebruiken om je buizenversterker mee af te stoffen alstie aanstaat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Anoniem: 262418 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:32:
Het is dat het geen Chinese kabels zijn, dus enigszins off-topic. Maar als je het verschil hoort is dat echt niet te missen. Niet eens dat je zegt de ene klinkt iets helderder dan de ander, maar het was een totaal ander geluidsbeeld! Had ik dus echt niet verwacht.......
Ow maar ik heb hier wel hele spannende chinese luidspreker kabels en interlinks. Verschil t.o.v. normale goede kabels (als in voldoende dik, koper, nette matel en vooral niet veel duurder dan €4,- de meter) .....0, nix, nada. Ook niet in vergelijk met dure v\d Hull en MIT kabels.

Ik ben benieuwd of mensen het verschil een een blinde test ook horen. Veel claimen dat te doen, maar doen dat in een directe blinde test vervolgens niet. Bij een niet blinde test vervolgens ineens wel. Ik durf de test aan. kom ik bij zo iemand langs en vervang ik blind een stel interlinks met een goede standaard kabel, HELL zelfs standaard dropveter. Durf er een goede fles drank op te zetten dat er geen hoorbaar verschil wordt waargenomen. Maar goed, dat wijkt af en daar is een ander topic voor. Dus min of meer BOT:

Er zijn veel chinese kabels te koop, maar ook hier geld dat je het kaf van het koren moet scheiden. Maar als je dat goed doet heb je voor relatief weinig hele mooie kabels en interlinks.

[ Voor 12% gewijzigd door Killer op 10-02-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Killer , wanneer kom jij een keertje langs ? en breng meteen een goede fles wisky mee voor het geval dat ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260755

@killer, kom maar op dan. Alleen geen wiskey voor mij. Ik ben er wel achter dat het er wel van af hangt of de bekabeling dan de beperkende factor is. Is dat niet zo, dan levert goede kabels niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@killer..same here...ik wil niet zeggen dat ik in een blinde test per definitie iedere kabel kan onderscheiden maar ik kan wel de MIT, de pink faun en standaard bekabeling onderscheiden. De MIT en Pink Faun hebben zo'n uniek karakter dat die makkelijk te onderscheiden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik leg ook wel een fles goede whisky in (alleen single malts, de rest hoef ik niet :>), wanner kunnen we de jullie op de pijnbank leggen? ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Komende zondag bij jou Bronco? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het mag met alle plezier weer bij mij hoor. Het weekend van 28-2 is nog wel ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@de testers...ja hoor aankomende zondag lukt. Jij, H3D, was toch al van plan om te komen..en je zou je kabels toch al meenemen..kunnen we alvast mooi beginnen aan de test.

Wie neemt de dropveters mee?

ps...een goeie echte champagne (te herkennen aan de aanduiding 'Appellation Champagne Contrôlée'. Als dat er niet opstaat is het een gewone bubbelwater :+ ) is ook goed hoor...

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 11-02-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Ik wil die uitdaging wel aan. Twee voorwaarden wil ik er wel aan vast knopen:

- Het moeten geen interlinks zijn met van die 'vage' kastjes ertussen. Dat wil zeggen gewoon een straight-forward interlink kabel vergelijken met een straight-forward goedkope kabel.
- de kabels moeten echt blind te verwisselen zijn, dus voor de luisteraar onzichtbaar.

Kom ik bij een van jullie thuis en ga aan het wisselen. Als de verschillen echt zo groot zijn als men zegt moet een score van 95% procent of meer gescoord worden op het duiden van de kabel.

En dan durf ik er wel een Whiskey op te zetten (of iets anders). lekkere single-malt van de eilanden of uit de hooglanden, jaartje of 15 tot 18. Mocht ik het fout hebben, dan heb je toch een gezellige middag gehad. (ik drink er wel een mee van dat flesje)

Ow ja, geen echte keiharde voorwaarde, maar het moet wel een beetje bereisbaar blijven. Ik woon in de regio Meppel. Neem ik een leuke chinese kabel mee en een goede goedkope en een dropveter.

[ Voor 10% gewijzigd door Killer op 11-02-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

W0153R schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:22:
[...]

De Cayin A-88T heeft hij niet meer, hij heeft nu de Sparkaudio A88t, wat exact hetzelfde apparaat moet zijn volgens hem, alleen een ander logo, en een andere prijs: 1180GBP incl verzending naar NL. (1180 gbp = 1400 euro)
Tim heeft hem nu voor 1400 usd = 1087 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Killer schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:51:

- Het moeten geen interlinks zijn met van die 'vage' kastjes ertussen. Dat wil zeggen gewoon een straight-forward interlink kabel vergelijken met een straight-forward goedkope kabel.
- de kabels moeten echt blind te verwisselen zijn, dus voor de luisteraar onzichtbaar.

Kom ik bij een van jullie thuis en ga aan het wisselen. Als de verschillen echt zo groot zijn als men zegt moet een score van 95% procent of meer gescoord worden op het duiden van de kabel.

En dan durf ik er wel een Whiskey op te zetten (of iets anders). lekkere single-malt van de eilanden of uit de hooglanden, jaartje of 15 tot 18. Mocht ik het fout hebben, dan heb je toch een gezellige middag gehad. (ik drink er wel een mee van dat flesje)

Ow ja, geen echte keiharde voorwaarde, maar het moet wel een beetje bereisbaar blijven. Ik woon in de regio Meppel. Neem ik een leuke chinese kabel mee en een goede goedkope en een dropveter.
Whisky. Whiskey komt uit ierland en is dus niet highlands of islay achtig ;).
islay of speyside is prima.

Maar goed, dit weekend kan ik dus echt niet (heb nog meer te doen), begin maart zou beter kunnen.
Ik wil ook wel een flesje inleggen btw.

@bronco: champagne == champagne. mousserende nep-prut != champagne (alhoewel het ook lekker kan zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat mij betreft en geen champagne en geen whiskey. Cointreau vind ik dan wel weer goed.

Begin maart vind ik ook goed hoor.

Boudewijn schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:37:
@bronco: champagne == champagne. mousserende nep-prut != champagne (alhoewel het ook lekker kan zijn).
Off topic
@boudewijn...Zucht! Er is drie soorten mousserende wijnen:
A. Champagne (in mijn ogen de lekkerste)

B. Mousserende wijnen volgens Méthode traditionelle (zie Wikipedia: Méthode traditionelle). Wanneer de woorden Méthode traditionelle op de fles voorkomen heb je alsnog te maken met een kwaliteitswijn. Echter het is geen champagne maar kan wel verdomd goed zijn.

C. Wijn waaraan koolzuurgas is toegevoegd (bocht van rondom €5-10 euro) en waar de woorden Méthode traditionelle niet op de fles benoemd staat.

Het is geen prut boudewijn....wellicht dat je te weinig verfijnd bent om het te kunnen waarderen.

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Let op:

* Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).

@vinz98 , bij Cattylink staat de Cayin 88T voor $ 1118 plus $ 282 shipping = $ 1400 = 1082 euro

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Anoniem: 223060 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:48:
@vinz98 , bij Cattylink staat de Cayin 88T voor $ 1118 plus $ 282 shipping = $ 1400 = 1082 euro
Bedankt voor je oplettendheid, ik schreef gisteren dat Tim hem ook voor die prijs heeft. Omdat hij netjes levert (doubleboxed en getest) heeft hij mijn voorkeur. Ik ben nog even bezig met welke interlinks ik er bij zal nemen.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-06 09:52
Met alle respect. Er is champagne wat gewoon bocht is maar puur omdat het uit de buurt van Reims en Epernay komt Champagne mag heten en er is Prosecco en Cava die de beste Champagne prima kan evenaren.

Cointreau is toch meer voor vrouwen? ;)

Anyway, succes met de kabel dubbelblind test en hopelijk wordt Boudewijn eindelijk een 'believer'. Hoewel, ervalt niks te geloven, je moet het gewoon horen en ervaren.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

@ vinz98 , Cattylink levert ook heel netjes is mijn ervaring ( Jolida JD 100 CD player) , voordat de apparatuur de deur uitgaat wordt deze eerst 48 uur getest .

@saab..zullen we het idd on topic houden want als je prosecco gaat vergelijken met champagne dan tja...

en een cava daarentegen is gemaakt volgens Méthode traditionelle en dus gelijkwaardig aan champagne qua techniek...die vlieger gaat niet op voor prosecco..maar goed laten we maar on topic gaan. Ik zeg (schrijf) er niets meer over.

Topicstarter
* Anoniem: 13443 neemt nog een slokje mousserende icetea :w

En weer on-topic.. Ik heb voor de leut een Chinese luidsprekerkabel besteld. De Xindak FS-0.5 Ben benieuwd hoe deze klinkt t.o.v. mijn standaard 2,5 mm2 kabels.

|| Trekt een goedkoop sprankelend pilsje open ||

• Killer

Killer

Hatseflats!

Om er nog heel even op terug te komen en te verzorgen dat deze discussie verder niet vervuild:

Ik maak wel ff een apart topic aan binnenkort voor wat betreft de luistertest met kabels. Kunnen we daar ook lekker verder neuzelen over de voorwaarden en data etc. Ik doe hem opzettelijk niet in het Zilveren kabels bij maanlicht ofzo topic, omdat we niet gaan neuzelen over kabels an sich, maar gewoon gaan luisteren of de verschillen hoorbaar zijn..
Excuses voor de off-topic gang, nu weer BOT!

een luistertest met o.a. Chinese kabels is toch gewoon on topic? :?

Het drankverhaal is off topic en kunnen we tijdens de luistertest voortzetten. :9~

Killer schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:51:

mmmhhh...blijft een interessante uitdaging maar wel een lastige...want mijn MIT's herken ik wel, de pink faun ook (die hebben een specifiek karakter) maar tussen twee onbekende kabels wordt het een stuk moeilijker. Ik geloof dat midden des lands een optie is...zoals bijv. in apeldoorn (beter gezegd bij H3D). Als hij dat wil tenminste

@matra...mag het ook een leffe blond zijn

• Killer

Killer

Hatseflats!

Nee het hoeft niet tussen twee onbekende kabels. Het mag tussen de MIT en bijvoorbeeld een gewone normale goede interlink (normaal niet verkeerd bedoeld, maar meer als: niets bijzonders)

Het mag zeker bij mij. Ik vind het een leuke uitdaging. Maar zullen we een poging wagen een datum te kiezen wanneer ook Boudewijn erbij kan zijn?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lijkt me wel leuk als enige non-believer :).

Begin maar 2 weekend in maart te plannen en later, daarvoor zit ik vol.

• Kiekjesbakker
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-04-2021
Hallo, even voorstellen: Kiekjesbakker, ik bak kiekjes.

Sinds enige maanden volg ik dit draadje (heb het zelfs een keer vanaf deel 1 gelezen).
Dit heeft er onder andere toe geleid, dat ik een MHZS 88E heb over laten komen uit China (ik was één van de laatste klanten van Takhei ), als ook een Audioromy M-84A (waarover ik niets heb gelezen hier; is er iemand die er iets over kan vertellen ?)

Nu is er helaas iets goed mis met de CD 88E. Er komt ineens een geluid uit van een "slecht afgestelde radio die net naast de zender zit". Dus je hoort in de verte de muziek nog wel, maar eerst en vooral hoor je ruis. Hopelijk omschrijf ik het zo duidelijk genoeg.

Mijn ingeving was: een kapotte buis (al zou dat wel wat snel zijn, minder dan 6 maanden na aanschaf ?)
Heb de speler opengeschroefd, maar alle vier de buizen (2x gelijkricht, 2x 12AX7) gloeien wel gewoon als ie aanstaat. Kunnen ze dan alsnog kaduuk zijn ?
Of is er iets anders aan de hand ?

Ben niet zo technisch onderlegd verder, van gelijkstroom weet ik alleen dat ik er van af moet blijven...

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is het ruis of brom?

• Kiekjesbakker
Ik weet niet goed wat het verschil is tussen ruis en brom (maar ik gok in dit geval ruis, of anders: geknetter). Er komt in ieder geval een geluid uit de speakers dat je direct naar de aan/uit-schakelaar doet grijpen. De verhouding tussen ruis/brom en geluid dat er uit zou moeten komen is ongeveer 10:1.

Het is ook echt de CD-speler: met dezelfde kabel op dezelfde versterker-ingang speelt een Nakamichi cassettedeck 2 gewoon prima. Diverse kabel/bron/luidspreker-combinaties geprobeerd.

Wel is het zo, dat ik vorige week nieuwe speakers heb gebouwd (endorphin P17 van lampizator) maar dat lijkt me het probleem niet: vanmiddag speelde het nog perfect, en ook op de oude speakers krijg ik hetzelfde resultaat uit de cd-speler.

• Kiekjesbakker
Nieuwe omschrijving van het geluid: bas is volledig weg, mid/hoog klinkt alsof er een distortion tussen is geplaatst op "max"-stand, aangevuld met ruis. Stemmen zijn nog net te herkennen als stemmen maar niet goed, instrumenten hoor je helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Kiekjesbakker schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:05:
Ik weet niet goed wat het verschil is tussen ruis en brom (maar ik gok in dit geval ruis, of anders: geknetter). Er komt in ieder geval een geluid uit de speakers dat je direct naar de aan/uit-schakelaar doet grijpen
Ik heb daar ook wel eens last van als 1 van de buizen niet goed contact maakt (JJ KT88) deze heeft wat dunnere pootjes dan normaal ontdekte ik. Misschien heb jij ook een buis met dunne pootjes en moet je hem even wat circulair heen en weer wippen (als je begrijpt wat ik bedoel). Ik doe dat gewoon met de versterker in bedrijf. Wat misschien niet zo goed is maar dan heb ik wel de storende factor er uit.

Er komt ook nog in me op, hoge oscillatie in de vorm van ruis door een defecte elko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@kiekjesbakker..je hebt wel leuk spul aangeschaft. Wat voor buizenbezetting heeft de audioromy? Uiteraard verdomd vervelend dat de MHZS problemen vertoont. Over het algemeen zijn ze wel goed op de lossen.

Heb je ook de eindtrapbuizen, terwijl de speler aanstaat, wel's aangedrukt of wezen 'frikken/draaien'?
De buisvoeten zijn namelijk van een belabberde kwaliteit en ze zijn ook beroerd gesoldeerd. (ik zou wel's een modsessie wil houden om die krengen te vervangen voor betere).

Als de eindtrapbuisjes geen goed contact maken kun ze allerlei vage klachten geven. Ik had bijv. dat er spontaan kraken in het geluidsbeeld voorkwam. Door de buisvoeten opnieuw te solderen was dit probleem voorbij.

Maar goed, de buisvoeten zijn niet optimaal voor tuberolling en moet ik soms wat rollen/frikken om ervoor te zorgen dat ze goed contact maken. Ook zou je uiteraard als test andere buizen kunnen proberen om zeker na te gaan dat buizen goed zijn.

Verder heb ik wel diverse malen gelezen dat de bijgeleverde gelijkrichtbuizen crappy zijn maar of je daar ook zulke klachten van krijgt is me onbekend.

Trouwens zou het mogelijk de relais kunnen zijn? Als de speler niet speelt slaat de relais aan en staat er geen spanning op de uitgang en zodra je de cd aanzet hoor je een 'tikje' (relais slaat terug) en komt er spanning (en dus geluid) op de uitgang te staan. De relaisklachten komen regelmatig voor.

En dan hebben we uiteraard nog koifarm. Hij kent de speler praktisch uit zijn hoofd. Die kan je zeker helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 13-02-2009 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235262

Kiekjesbakker, er kunnen verschillende oorzaken zijn voor jouw ruis/brom/vervormings storing.

- Los soldeercontact bij de buizenvoeten. Optisch kontroleren.
- Voedingspanning voor de buizen niet aanwezig. Dit kun je meten.
- Mute relais is defekt.

Ik gok op de anodevoedingspanning voor de buizen. Dit heb ik al vaker meegemaakt bij MHZS 88 spelers. Kun je het zelf niet oplossen neem dan kontakt met mij op via de email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiekjesbakker
Heren, hartelijk dank voor jullie suggesties.

Wat ik er misschien nog bij had moeten zeggen is dat de speler niet gemodificeerd is, ik had 'm tot gisteren nooit opengeschroefd. Modificaties waren voor mij nog niet nodig, zo hield ik mezelf voor, omdat mijn oude "boekenkast"-luidsprekers toch de zwakste schakel in de keten waren. Maar eigenlijk was het natuurlijk dat ik er een te groot "boven mijn pet"-gevoel bij had.

Ik zal daarom Koifarms aanbod dankbaar aannemen en per mail contact met hem opnemen.

@bronco.b: de audioromy is er één zoals deze:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=370097688778
Buisbezetting: 6N2x2 en 6P14 (EL84) ×4. Ook hier is nog niets aan veranderd, dus nog de originele chinese buizen erin.
Voor deze versterker heb ik "gekozen" vanwege een buitenkansje op ebay: voor ongeveer € 120,- inclusief stoomboot en douane had ik 'm binnen. Het was een gokje: omdat ik zo tevreden was over de MHZS, wilde ik weten of een buizenversterker voor mij ook veel verschil zou maken.
Het dingetje (erg klein) veegde de vloer aan met mijn oude, trouwe NAD 3240PE.
Wel is het zo, dat ik inmiddels een Yaqin MS-6V6 heb gehoord en daar verliest ie het van...maar voorlopig is het geld even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, koif knows best en voor 120 euri heb je geen klagen. NAD verslaan is overigens niet moeilijk..best leuk spul maar een gemiddelde buizenamp werkt al vele malen beter.

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 13-02-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:27
Vraagje. Waarschijnlijk staat mn Philips FA800 na 20 jaar op instorten. Welke Chinese fabrikanten maken er goede AV-versterkers, die minimaal 4 HDMI ingangen hebben, en andere signalen ook op de HDMI-uit kunnen mikken ?

Of vraag ik nu te veel en moet ik persé een Yamaha 1900 kopen ?

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat zijn dat voor eindpitjes bronco, el84's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Ik contact Boudewijn en H3D binnekort nog wel ff via de mail. Apeldoorn is wat mij betreft prima te doen.

Ben nu op dit moment vrij druk, maar begin maart moet lukken dacht ik zo. Ik ga ergens voor 2de week maart.

Wordt vervolgd

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.