@kiekjesbakker..je hebt wel leuk spul aangeschaft. Wat voor buizenbezetting heeft de audioromy? Uiteraard verdomd vervelend dat de MHZS problemen vertoont. Over het algemeen zijn ze wel goed op de lossen.
Heb je ook de eindtrapbuizen, terwijl de speler aanstaat, wel's aangedrukt of wezen 'frikken/draaien'?
De buisvoeten zijn namelijk van een belabberde kwaliteit en ze zijn ook beroerd gesoldeerd. (ik zou wel's een modsessie wil houden om die krengen te vervangen voor betere).
Als de eindtrapbuisjes geen goed contact maken kun ze allerlei vage klachten geven. Ik had bijv. dat er spontaan kraken in het geluidsbeeld voorkwam. Door de buisvoeten opnieuw te solderen was dit probleem voorbij.
Maar goed, de buisvoeten zijn niet optimaal voor tuberolling en moet ik soms wat rollen/frikken om ervoor te zorgen dat ze goed contact maken. Ook zou je uiteraard als test andere buizen kunnen proberen om zeker na te gaan dat buizen goed zijn.
Verder heb ik wel diverse malen gelezen dat de bijgeleverde gelijkrichtbuizen crappy zijn maar of je daar ook zulke klachten van krijgt is me onbekend.
Trouwens zou het mogelijk de relais kunnen zijn? Als de speler niet speelt slaat de relais aan en staat er geen spanning op de uitgang en zodra je de cd aanzet hoor je een 'tikje' (relais slaat terug) en komt er spanning (en dus geluid) op de uitgang te staan. De relaisklachten komen regelmatig voor.
En dan hebben we uiteraard nog koifarm. Hij kent de speler praktisch uit zijn hoofd. Die kan je zeker helpen.
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 13-02-2009 08:56
]