Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 75.535 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813

@boudewijn..ik neem dat je audioromy bedoelt van kiekjesbakker? Hij zegt zelf '6P14 (EL84)'...ik weet niet of 6P14 gelijkwaardig is aan EL84...Maar dat kan jij vast en zeker vertellen.

Of bedoel je totaal iets anders??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Niet wakker :/. Sorry.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiekjesbakker
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-04-2021
@Boudewijn ik denk dat het deze zijn (geen plaatje helaas, wel data):
http://njhighhope.en.alibaba.com/product/202905876-200099989/Audio_Tube_/Audio_Tube_6P14_6BQ5_EL84_.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235262

Voor de mensen die minder bling bling willen nu ook in Zwart/zilver.

Afbeeldingslocatie: http://hi-end.on9mart.com/products/amplifiers/integ_amp/YQ-MC-100B-bk/photo_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hi-end.on9mart.com/products/amplifiers/integ_amp/YQ-MC-10L-2009-sv/photo_02.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 14-02-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 20:35
Er is ook een yaqin MC-110b. Schijnbaar zitten er andere uitgangs trafo's op. Volgens de mensen van deze winkel:
For Yaqin Europe, we have MC100B in silver and gold, and MC110B in black.

MC110B is not only a colour change, it use different output transformer with better core iron and have big effet on the sound.
To avoid any confusion on the market, we have asked the exclusive dealership on that model in black, but factory didn't respect the agreement and give it to Hong-Kong. HK model is exactly the same than godl or silver and the version MC110B with improved transformer you can find only at us.
if you want little explanation about transformer which is 70% of the sound quality, you can go there http://www.yaqin.fr/transfo%20MS110B.htm and maybe use google translator.
The standard MC100B has no old and new version except MC110B with is improved version by us. Only MC10L had little change in 2008.
Best regards,
Marc
www.tubophile.com
Afbeeldingslocatie: http://www.yaqin.fr/images/MC110B-2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tis wel een verbetering die andere kleuren. Daar zullen ze beter mee scoren. Maar of ik dat verhaal moet geloven van die transformatorblokken? Lijkt me sterk..

Ik heb in ieder geval veel plezier gehad van de MC-100B (echter het zijn mij teveel buizen). Ik heb helemaal om en een SET man geworden. Des te minder buizen des te beter (ook voor mijn bankrekening).
SkiFan schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:08:
Vraagje. Waarschijnlijk staat mn Philips FA800 na 20 jaar op instorten. Welke Chinese fabrikanten maken er goede AV-versterkers, die minimaal 4 HDMI ingangen hebben, en andere signalen ook op de HDMI-uit kunnen mikken ?

Of vraag ik nu te veel en moet ik persé een Yamaha 1900 kopen ?
Je vraagt niet te veel maar tot nu toe zijn we (ik kan beter voor mezelf spreken ;) )IK ben tot nu toe geen interessante chinese AV-versterkers tegengekomen. Een vermoedelijke reden is dat de chinezen een hoop onderdelen vanuit het buitenland moeten betrekken wat enorm drukt op de prijzen (china kent hoge importprijzen). De buizen-amps zijn interessant en voor weinig geld aan te schaffen omdat merendeel van de onderdelen in het land zelf te maken zijn en een buizen-amp bestaat uit relatief weinig onderdelen.

Maar persé een yamaha AV-amp is niet nodig...Denon, NAD, Arcam, etc..maken mooie en niet al te dure AV-amps. Yamaha is de afgelopen jaren nogal afgezakt naar het niveau van Harman/Kardon. Best leuk spul maar ze hebben nogal last van software fouten. Daar zul je Denon niet op betrappen.

Ik denk dat we je hier weinig verder kunnen helpen....

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 14-02-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik snap de lol niet van zoveel buizen, maar SET is soms gewoon te weinig vermogen.

Eigen versterker heeft 1.5vv buisje en 2 eindpitten per kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@boudewijn..True...Ik kan aardig hard spelen maar het dak eraf blazen zal niet lukken met mijn yarland SET-amp. Maar dat hoeft voor mij ook niet meer. Zal wel leeftijd zijn, denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor meer vermogen kijk dan naar hybride versterkers zoals die ik nu bouw.
2 x 400Watt hypex class D met 6n6p buizen ingangsvoorversterker. Met gadgets als afstandsbediening en stappen volumeregeling. Verder is voorversterker/volumeregeling los/apart van de versterker te gebruiken. Deze is volgende week eindelijk klaar.
Foto's volgen dan.

De audioromy Fu13( 813) is een SE amp met behoorlijk vermogen. ( 30 a 50 Watt ).

Wil er nog iemand mee naar het Roehren und Hoeren Treffen op 7 maart?

Ik zal daar mijn gemodde shanling/ dynaudio's en hybride versterker demonsteren.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 15-02-2009 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Anoniem: 235262 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 10:47:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er imo stukken beter uit. Zo'n gouden blingbling ding is lastig te combineren met andere apparatuur (als je het in het zicht heb staan). Die 110B had ik ook wel eens gezien maar is gelijk een stuk duurder dus ben blij dat de "normale" versie nu ook in het zwart/zilver verkrijgbaar is.

offtopic:
Morgen eindelijk beginnen met werken en inkomsten genereren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258027

Kiekjesbakker schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:49:
Hallo, even voorstellen: Kiekjesbakker, ik bak kiekjes.

Sinds enige maanden volg ik dit draadje (heb het zelfs een keer vanaf deel 1 gelezen).
Dit heeft er onder andere toe geleid, dat ik een MHZS 88E heb over laten komen uit China (ik was één van de laatste klanten van Takhei ), als ook een Audioromy M-84A (waarover ik niets heb gelezen hier; is er iemand die er iets over kan vertellen ?)

Nu is er helaas iets goed mis met de CD 88E. Er komt ineens een geluid uit van een "slecht afgestelde radio die net naast de zender zit". Dus je hoort in de verte de muziek nog wel, maar eerst en vooral hoor je ruis. Hopelijk omschrijf ik het zo duidelijk genoeg.

Mijn ingeving was: een kapotte buis (al zou dat wel wat snel zijn, minder dan 6 maanden na aanschaf ?)
Heb de speler opengeschroefd, maar alle vier de buizen (2x gelijkricht, 2x 12AX7) gloeien wel gewoon als ie aanstaat. Kunnen ze dan alsnog kaduuk zijn ?
Of is er iets anders aan de hand ?

Ben niet zo technisch onderlegd verder, van gelijkstroom weet ik alleen dat ik er van af moet blijven...
Dit probleem heb ikzelf ook met de MHZS cd 33 speler. Heb dit oprobleem op 3 februari al eens hier gepost
Ik noem het een grom-ruisgeluid dat de muziek naar de achtergrond wegdrukt.
Boudewijn dacht er dit van:
"Lijkt erop dat er een regulatortje staat te oscilleren. Zet er eens 100n C'tjes direct op de pinnen (hint, onderop het printje" Een paar 100nf schijfcondensatoren op de pinnen van het IC monteren

Enfin zelf ben ik niet technisch maar solderen is geen probleem.
Ik heb de speler naar een buizenversterker-bouwer gebracht en is er tot op heden nog niet uit,

Vraag:
bij welke IC moeten doe schijfcondensatoren gemonteerd worden? Er zijn meerdere IC in het apparaat te vonden niet? Is er van de speler een compleet schema te vinden ?

Nu ik dan toch met die reparatie zit leek het mij voor de hand liggend om de modificatie te doen.
De condensatoren heb ik al besteld bij C&Coils.
De passieve mod heb ik kunnen beluisteren als de speler nog geluid produceert voordat hij ermee stopt.

Ik was werkelijk zeer verbaasd, verrast en opgetogen hoe de detaillering en ruimtelijkheid in het geluidsbeeld waren toegenomen. Ik heb dit met de cd van Al di Meola: Elegant Gypsy mogen constateren en hoop met de vervanging van de condensatoren eenzelfde sensatie te mogen ondergaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jpmountain van de MHZS spelers zijn geen schema's beschikbaar. Als het de reperateur niet lukt neem maar contact met mij op via de email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jij hebt toch al redelijk wat schema's online staan? Heb je er btw nog meer dan die in het MHZS modding topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247027

Anoniem: 235262 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 00:10:

Wil er nog iemand mee naar het Roehren und Hoeren Treffen op 7 maart?

Ik zal daar mijn gemodde shanling/ dynaudio's en hybride versterker demonsteren.
Ben "ijs en weder dienende" van plan om er naar toe te gaan. Is het echt noodzakelijk om je als bezoeker aan te melden, nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49130

Boudewijn schreef op zondag 15 februari 2009 @ 22:39:
Jij hebt toch al redelijk wat schema's online staan? Heb je er btw nog meer dan die in het MHZS modding topic?
Hey Boudewijn, was je nog toegekomen aan een luistertest met die Marantz7 kloon preamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49130 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:06:
[...]
Hey Boudewijn, was je nog toegekomen aan een luistertest met die Marantz7 kloon preamp?
Ben benieuwd! Welke Marantz7 kloon? Er zijn er n.l. zeer veel verschillende in omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247027 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:01:
[...]

Ben benieuwd! Welke Marantz7 kloon? Er zijn er n.l. zeer veel verschillende in omloop.
Soundtrack ST-ML7

http://chinese-hifi.nl/tiki-index.php?page=SoundTrack+ST-ML7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nop, interesse in het ding?
Heb het atm rete druk, helaas.

offtopic:
Hij staat nog steeds te koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250276

Weet iemand ook het verschil tussen de MHZS cd88F en de MHZS cd88E? , is dit alleen cosmetisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

Volgens mij zit het verschil alleen in het uiterlijk en heeft de CD88F betere buizen (Tungsol) ten opzichte
van de CD88E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
Anoniem: 235262 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 10:47:
Dat ziet er een stuk beter uit zeg! Ik hou helemaal niet van goud, sierletters en andere nonsense. Dit zou ik zo in mijn huiskamer durven neerzetten... Goede zet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260755

@koifarm: Ik krijg het setje van diygene (afstandbediende volume) niet in de AR. Hij is te diep en het motortje komt dan onder de voet van de rechterbuis te hangen. Dus maar een gewone erin. Weet jij zo welke ik dan moet nemen? Logaritmisch/lineair, hoeveel K?

Iemand interesse in zo'n setje: volume met afstandbediening en 4 weg schakelaar (input)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

H3D, er zit een 100K log stereo potmeter in.

De motorpot tegen de zijkant monteren en dan met een mechanische overbrenging ( conrad ) naar de knop.

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 17-02-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks again. _/-\o_ Zal eens neuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
Er staat hier net een Bewitch 6550 te spelen. Hiervoor stond er een MC-100b. Het verschil in sound viel me meteen op. Vergeleken met de MC-100b, mis ik in het mid en hoog wat meer, zeker in triode mode. Moet deze versterker echt heel wat uurtjes inspelen om goed uit de kast te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kikkeraap, vertel eens wat meer over de buisbezetting( merk/type) van de mc100 tov de bewitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Dit wilde ik jullie even niet onthouden.
Zoveel audio heb ik nog nooit op een rijtje gezien.

http://images.google.nl/i...illa:nl:official%26sa%3DG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiekjesbakker
@jpmountain (en @Boudewijn):
Vanavond is de patiënt bij dokter Koifarm op bezoek geweest. Het bleek, na enig speurwerk, dat er inderdaad een regulator stond te oscilleren zoals Boudewijn reeds vermoedde. En wel de regulator die van 5 Volt de 3,3 Volt maakt waar de DAC z'n werk op pleegt te doen.
Gevolg: er kwam 5 Volt op de DAC te staan, en daar kan ie niet tegen. Oftewel: DAC kaduuk.
Opheffen van het oscilleren dmv een "bypass-operatie" door dokter Koifarm mocht niet meer baten: de patiënt is overleden....

Omdat de ledematen verder nog goed zijn, wordt nu overwogen om er een "Frankenstein-speler" van te maken met een nieuw DAC-bordje, zoiets als dit
Je hebt dan alleen het rechterbordje nodig; wat op het linkerbordje zit is al aanwezig in de speler.
Je "steelt" de voeding van de MHZS, het digitale signaal van de digitale uitgang, en de uitgang van het bordje sluit je aan op de buizentrap in de MHZS. Gevolg: een upgrade van de speler, want de originele DAC was al niet zo geweldig.
Hopelijk kun je hier iets mee, of je reparateur.
Niet dat ik gehinderd word door enige kennis van zaken trouwens: verder dan middelbare school-natuurkunde ben ik niet gekomen en dat is al ruim 20 jaar geleden. Maar wanneer dokter Koifarm de zaken uitlegt, lijkt het allemaal heel simpel.

Ik mag eventueel de speler en DAC-bordje (moet nog even uitzoeken welke het wordt want er zijn er meer, en kopen uiteraard) naar hem opsturen, waarna hij het uitvoert. Dat aanbod gold trouwens ook voor jou, voor zover ik het begreep.
Maar ook al is Nieuw Amsterdam niet bij mij naast de deur (zo'n 210 kilometer van Leiden, waar ik woon) ga ik waarschijnlijk nog wel een keer een zondagmiddagje langs, al was het maar om toe te kijken en op het juiste moment "it lives!" te roepen....

@Koifarm: bedankt voor de gastvrije ontvangst en al je inspanningen. Ik heb een hoop opgestoken en zal snel een DAC-bord kopen (want nu moet ik weer naar m'n Yamaha "natural sound"-cd-speler gaan luisteren, brrrrrrrrr) waarna ik uiteraard weer contact met je opneem !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ghehe, wie zei dat al eerder ;).
5V door een dac lopen? :P

De dac is niet nodig als je alleen digitaal gebruikt :).

Zi toch maar over een paar UGTs voor mijn KT88 PP amp te denken, ze zijn in china voor 80E ps te scoren. Koopje voor 75W, zowel PP als UL tapje trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
Anoniem: 235262 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:58:
Kikkeraap, vertel eens wat meer over de buisbezetting( merk/type) van de mc100 tov de bewitch.
De buizenbezetting was zoals uit de fabriek, er zijn buizen gewisseld.
Voor de Bewitch: 6N8P, 6N9P en 6550 (alle chinees, behalve 6550 die zijn EH)
Voor de Yaqin: 12ax7, 6SN7, kt88 (alle chinees)

Het laag van de bewitch is erg aanwezig, het lijk ondanks dat wel wat meer gecontroleerd. De switch heb ik gemaakt omdat het leek of de bewitch wat beter kwaliteitstechnisch is. Op het oog ziet de bewitch er beter gebouwd uit in ieder geval, de buizing, de knoppen het voelt meer solide.

[ Voor 31% gewijzigd door kikkeraap op 18-02-2009 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Boudewijn schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 03:59:
Ghehe, wie zei dat al eerder ;).
5V door een dac lopen?
Spanning staat en stroom loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Daarom ook het vraagteken, ik vond het een zeer curieuze opmerking.
Verder mag het ook wel evne wat minder bot (en bold).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist nog wat meuk uit china besteld;

Cirrus 4397 based dac bordje met voeding
2x LM3886 print met voeding print
controller om cdrom drive aan te sturen over IDE + afstandsbediening.

Met de LM3886 printjes wil ik een versterkertje in elkaar draaien die ik dan mooi kan testen tegen m'n nog binnen te komen Mengyue Mini, met de cdrom controller wil ik mn eigen cd transport maken, deze zal via coaxiaal spdif verbinding hebben met de dac. Daarnaast wil ik op de dac de solid state opamp buffer testen tegen een buizen buffer.

Genoeg te hobbyen dus :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Kiekjesbakker en @Koifarm , bedankt voor alle informatie omtrent dit probleem.
Morgen zal ik eens even langs bij de reparateur en alle info vertalen die jullie mij hier doen hebben toekomen.
Ik mag haast wel aannemen dat het hetzelfde euvel is alhoewel de speler als hij nog koud is wel goed doet alleen voor een minuutje of 5 á 10. Vandaar dat ik de passieve mod ook nog kon waarnemen.
Dus als ik het goed lees moet er een compleet nieuwe DAC in. En die moet dan uit Hong Kong komen gezien de link. Tsja dat duurt dat wel een paar weekjes. Zijn die Dac plaatjes niet wat dichter bij huis te betrekken of is dat een kwestie van kosten? Is deze Dac ook een Burr Burr ?
Enfin morgen eerst maar even richting Pirineeën rijden want daar staat mijn cd speler. Om naar Nieuw Amsterdam te rijden en van de diensten van Doc. Koifarm te kunnen gebruik maken lijkt mij iets teveel van het goeie, 1700 km :(

@Kikkeraap, ik heb ook een Bewitch 6550. Roll alle Chinese buizen behalve de Russische 6550.
Koop een paar goeie gelijkrichters, ook belangrijk en hoeft niet meer dan 15/20 euros te kosten p/paar
De sixes daar heb ik nu toevallig wat Tungsols in zitten2x 6sn7gtb, genoeg op internet te vinden niet echt super maar tov de chinees veel en veel beter! en van GE 2x 6slgt ook voor een matsje op internet.
Ik heb veel leuke buisjes hier gekocht bij Brent, safe betrouwbaar en goeie service,: www.audiotubes.com

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 258027 op 19-02-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jpmountain als hij de eerste vijf minuten het wel doet dan is de DAC nog niet defekt. Mogelijk oscileert de LM317 die voor de 3.3 V verantwoordelijk is. Twee 100 nF condensatoren kunnen dit probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@boudewijn. Zeg had jij niet een marantz 7 (music angel) pre-amp waar je van af wilde? DM of mail me even wat betreft prijs enzo...wellicht heb ik een koper voor je. De koper heeft namelijk 2 piep piper luidsprekers met eindblokken en zoekt een buizen pre-amp.

Trouwens wat zijn de europese of amerikaanse vervangers voor chinese Vacuum Tube 6N4? Want die zitten namelijk in de amp.

Wacht 's ik zie een / staan bij sommige add's en ben wezen googlen..is het zo dat de 6N4 = 12AX7/ECC83/5751?

Want ik wil die maat van me niet opschepen met exotische buizen en boudewijn wat vond je van de pre-amp?

@jpmountain...lachen...doc. Koifarm _O- _O- _O-

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 18-02-2009 23:12 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ghehe @koifarm, zullen we dat c'tjes gebeuren maar eens @ wiki zetten? ;). IS niet de eerste met dat issue.

@bronco: sure.

• kikkeraap
Is de Bewitch 6550 wel gelijk aan de Puresound A30 (zit topic start)? Volgens de Nederlandse importeur zitten er andere trafo's op en wordt er gewerkt met een lagere hoogspanning.

sorry foutje in mijn post

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 19-02-2009 18:49 ]

kikkeraap schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:36:
Is de Bewitch 6550 wel gelijk aan de Puresound A30 (zit topic start)? Volgens de Nederlandse importeur zitten er andere trafo's op en wordt er gewerkt met een lagere hoogspanning.
Tuurlijk. Je moet wat als importeur als je een veel te dure amp wil slijten. De bewitch en puresound zijn precies hetzelfde.

Anoniem: 262418

Zit even te googelen op PureSound..... Kwam bij de Nederlandse dealer terecht en schrok een beetje van de prijzen...

PureSound A8000 CD-player (MHZS CD33 zo te zien) voor €1490,- 8)7 Zo te zien zonder enige mods.... Of is dit toch een volledig aangepastte speler?

• kikkeraap
Kriebelt om dan wat terug te schrijven aan die beste meneer..... Schandalig eigenlijk, huppa keer, prijs maal 3 of en cachen maar

[ Voor 69% gewijzigd door kikkeraap op 19-02-2009 17:02 ]

Anoniem: 13443

Topicstarter
Vraag gewoon naar de proprietary DAC-chip. Hoe ziet dat eruit? Je moet je altijd een beetje onnozel voordoen, dat is niet bedereigend en ws krijg je dan meer info.

Anoniem: 262418 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:16:
Zit even te googelen op PureSound..... Kwam bij de Nederlandse dealer terecht en schrok een beetje van de prijzen...

PureSound A8000 CD-player (MHZS CD33 zo te zien) voor €1490,- 8)7 Zo te zien zonder enige mods.... Of is dit toch een volledig aangepastte speler?
Geldt precies hetzelfde voor. MHZS en puresound cd-speler zijn exact hetzelfde.

en de lees de intro van deze recensie eens. Echt lol http://www.hifi.nl/recensies/3707/Pure_Sound_A30_en_P10.html. Gelukkig is pure sound niet chinees

Ik heb de nederlandse importeur een mail gestuurd en hem succes gewenst met de verkoop van de bewitch amp en MHZS cd speler. Een beetje googlen en je weet dat je enorm stevig belazerd wordt.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 19-02-2009 19:06 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb trouwens nog een cd33 over, weet iemand iemand met interesse?
Wil hem evt wel modden.

@bronco; mail eeens terug jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

reactie van de importeur gehad:

Hallo bronco,

De PureSound A30 is inderdaad gebouwd op de basis van de Bewitch versterker. Echter er zit een andere voedingstrafo in (gemakkelijk na te meten omdat de hoogspanning lager is bij de PureSound) en een andere uitgangstrafo (maar dat is wat lastiger te controleren).

De CD-speler is een wat ander verhaal. Daar zit inderdaad weinig verschil in, maar dat ene verschil zorgt er wel voor dat de speler nu tenminste niet meer zo vaak stuk gaat.

Dat is namelijk het grote probleem bij de standaard MHZS speler en daarom doen we ook weinig moeite om de CD-speler te promoten. Als een klant echter een probleem heeft, kan hij wel terugvallen op onze garantie, en dat is wat lastiger bij de MHZS spelers.

Met vriendelijke groeten, Peter de Bruyn
Acoustic-Dimension

Ti's maar dat je het weet. Het is de vraag of hij weet dat pacific audio de MHZS CD33 verkoopt voor €350 euro en ook garantie biedt en zo vaak de speler nou ook weer niet stuk.

Uiteraard horen we hier regelmatig problemen met de speler maar goed mensen weten langzaam deze thread en de thread van Koifarm te vinden. Dus da's niet geheel realistisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
Anoniem: 219813 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 08:13:
reactie van de importeur gehad:

Hallo bronco,

De PureSound A30 is inderdaad gebouwd op de basis van de Bewitch versterker. Echter er zit een andere voedingstrafo in (gemakkelijk na te meten omdat de hoogspanning lager is bij de PureSound) en een andere uitgangstrafo (maar dat is wat lastiger te controleren).
Als we nu getallen hadden, dan viel het na te meten natuurlijk (ahum verifiëren)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Laatst online: 09:35
Ik heb zo'n Dac bordje met losse voedingsprint en ik zou dat graag willen inbouwen in mijn MHZS. Koifarm, kun jij in lekentermen beschrijven hoe dit moet gebeuren?

[ Voor 7% gewijzigd door JTB81 op 20-02-2009 09:43 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JTB, zullen we het hier verder bespreken.

http://gathering.tweakers...ssages/1283078/last//mhzs

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/over1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/inside1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/display.jpg

Dit is die dan, de hybride class D versterker.
Deze week eindelijk af. Na twee dagen luisteren kan ik volgende zeggen:
t.o.v. de audioromy fu13

- meer dynamiek ( de snaredrum zorgt ervoor de de konus er bijna uitknalt, dus super slagbas )
- meer ruimte( geluid niet alleen breed maar ook links, rechts en achter )
- meer detail ( zangers en instrumenten zijn beter te onderscheiden )
- Speelt zeer makkelijk en is ontspannen om naar te luisteren.

Jullie merken wel in ben zeer enthausiast. :*) Het is altijd maar weer afwachten met een DIY project.

Mijn audioromy had ik voor de tijd getrakteerd op gematchte/ gebalanceerde JJ E88CC goldpin buisjes. Heb momenteel 6n6p buizen als drivers. Orginele FU13 eindbuizen.

[ Voor 128% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 20-02-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hey Koifarm, dat ziet er mooi uit. Lekker ruim in het kastje en netjes afgewerkt ook. Het signaal gaat toch van de ingangsrelais naar de buisjes naar de klasse-D versterkers toch?

Hoe heb je de voeding gemaakt? Het is toch 1 printplaat? Want je hebt dus hoogspanning en 12V en 6,3V nodig toch? Of is daar dat kleine bruine printje voor?

Het geeft me wel inspiratie/hoop voor mijn eigen project met actieve bas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooie kooi van faraday om je voeding :) Ziet er erg goed uit, ben zelf ook onderdelen aan het verzamelen voor een hybride amp , maar dan op basis van de LM3886 chipamp. Heb je meer info van je buildup (desnoods in een eigen topic?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is dat niet gewoon een gainclone dan? Hoe wil je die netjes hybride maken?

Netjes koifarm!
Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 23:39:
hey Koifarm, dat ziet er mooi uit. Lekker ruim in het kastje en netjes afgewerkt ook. Het signaal gaat toch van de ingangsrelais naar de buisjes naar de klasse-D versterkers toch?

Hoe heb je de voeding gemaakt? Het is toch 1 printplaat? Want je hebt dus hoogspanning en 12V en 6,3V nodig toch? Of is daar dat kleine bruine printje voor?

Het geeft me wel inspiratie/hoop voor mijn eigen project met actieve bas. :)
1 HV tap en 1 12.6V tap met een middentapje erop is mijn truc meestal.

[ Voor 80% gewijzigd door Boudewijn op 21-02-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

transport --> dac --> buizen buffer / preamp --> eindtrap , da's toch hybride?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja maar een 3886 is toch een integrated amp? Volgens mij een van de bekende gainclone chippies (heb er hier ok een paar liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koifarm, wat ik eigelijk ook graag een keertje zou zien is n.l. jou crossover.

p.s. heb een kamer geboekt in hotel Eisenbach.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 247027 op 21-02-2009 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247027 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 10:21:
Koifarm, wat ik eigelijk ook graag een keertje zou zien is n.l. jou crossover.

p.s. heb een kamer geboekt in hotel Eisenbach.
Ik heb op dit moment geen crossover meer ingebruik. Ik heb jaren lang de Behringer DCX2496 gebruikt samen met 6 Hypex UCD180 modules voor 2 x 3 weg aktief. Ik vind dit de mooist klinkende crossover. Geen ruis of brom, 6 kanalen, oneindig veel instelmogelijkheden. Filterinstellingen gebasseerd op ervaingen/ berekeningen van Le Cleach klinken beter dan ik ooit gehoort heb. Zijn alleen mogelijk met Behringer DCX2496 achtige apparaten( dus niet of moeilijk met passieffilters).

Heren, voor wat betreft jullie vragen. Zie onder:

http://www.roehren-und-hoeren.de/phpBB/viewtopic.php?t=6578

http://www.diyaudio.com/f...ad.php?s=&threadid=115388

http://www.diyaudio.com/f...ad.php?s=&threadid=139007

Alle spanningen komen van de Redrock SMPS. +/- 60 Volt voor de UCD400, 60 Volt voor anodespanning van de buizen, 12 Volt voor de gloeispanning ( 2 x gloeidraden in serie ) en 12 Volt via bruine print ( 5V stabilisator ) voor volume/ingang besturing. En ik heb nog +/- 30 Volt over voor twee UCD180 modules. ( voor de toekomst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals men wellicht weet heeft MHZS ook een CD99 versie uitgebracht. Bij deze een foto van de binnenkant. Ziet er goed uit.Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/2064/binnenkantnc7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Koifarm. Dat ziet er mooi uit en klinkt veelbelovend. Ben benieuwd wat er op het Treffen van vinden. Ik heb in ieder geval al zin gekregen om er eentje te bouwen. Ga je hier een bouwtreadje van maken op DIY oid? Zou tof zijn. :9

Eigenlijk dacht ik klaar te zijn, maar als jij zegt dat ie de AR verslaat........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

H3D, Ik heb het niet over verslaan. De audioromy klinkt anders meer instrumentaal, iets ronder, zeg maar lekker smooth. Ik zou hem niet willen missen.

Door het vermogen overschot van de UCD's heb ik op hogere geluidsterktes geen last van vervorming. En het slagbas/bas gebied is niet te evenaren. De UCD hebben een bepaalde dynamiek en controle waar ik kippenvel van krijg. Door het toevoegen van een buisbuffer verliest het mid/hoog iets van die dynamiek ( wordt wat smoother ) hierdoor klinkt het geheel super.

Heren, ik heb de nieuwe ideale uitgangscondensator ontdekt. Na lange tijd verschilende soorten te hebben vergeleken( rus.pio, sprague vitamine Q, Jensen Copper/oil, Mcap supreme en velen meer) ben ik op het volgende uitgekomen.

Twee Nichicon Gold Muse 100uf/50V antiparallel aan elkaar met daar parallel aan WIMA 100nF/250V.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/elco.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 22-02-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Twee Nichicon Gold Muse 100uf/50V antiparallel aan elkaar met daar parallel aan WIMA 100nF/250V.
Waar haal je deze condensatoren vandaan? Ik wil ze eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vinz98 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:30:
[...]

Waar haal je deze condensatoren vandaan? Ik wil ze eens testen.
Hier o.a.:http://cgi.ebay.nl/10-X-N...A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

p.s. heb alleen maar goede ervaringen met dit adres.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 247027 op 22-02-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Iemand ervaring met die Zero Dac die voor 128 euro op ebay wordt aangeboden?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Iemand zin in een groupbuy? :)

Ik wil wel wat organiseren.

buiten dit forum om aub

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 22-02-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyberpope schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:20:
http://www.google.nl/sear...+review&btnG=Zoeken&meta=

De dacs gebasseerd op de Cirrus Logic CS841X chip klinken allemaal voor het geld erg goed. Daarnaast is er over die zero genoeg info beschikbaar hoe deze te modificeren. Als je een beetje zoekt kan je hem trouwens nog goedkoper krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Sorry, maar deze had ik ook al allemaal gevonden en veel ervan doorgelezen. Maar ervaringen hier geven toch een iets beter beeld voor me. Deze google links geven een redelijk beeld. Maar als ik bijna alles goed lees, gaat het modificeren vooral over de op-amp van de headphone versterker. En die heb ik dus niet echt nodig. Het gaat erom om een squeezebox een betere dac te geven als de burr-brown (?) die er nu in zit.
De dacs gebasseerd op de Cirrus Logic CS841X chip klinken allemaal voor het geld erg goed. Daarnaast is er over die zero genoeg info beschikbaar hoe deze te modificeren. Als je een beetje zoekt kan je hem trouwens nog goedkoper krijgen.
Als je een link paraat hebt graag, die was de goedkoopste (er komt nog 50 dollar aan verzendkosten bij) die ik kon vinden en nog wat betrouwbaar was/leek. Modificeren zal niet mijn hobby zijn als ik eerlijk ben.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231001

Cyberpope schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:20:
Kijk op de site bij Lampizator, die heeft een uitgebreide review met modificatie. Out of the box een prima Dac klink echt OK maar niet opwindend volgens hem, maar gemodificeerd wordt ie dat zeker wel.

http://www.lampizator.eu/...NCES/ZERODAC/ZERODAC.html

Koifarm: Ziet er mooi uit, netjes gebouwd zeg! Ben benieuwd naar de reactie's in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyberpope schreef op zondag 22 februari 2009 @ 22:44:
[...]

Sorry, maar deze had ik ook al allemaal gevonden en veel ervan doorgelezen. Maar ervaringen hier geven toch een iets beter beeld voor me. Deze google links geven een redelijk beeld. Maar als ik bijna alles goed lees, gaat het modificeren vooral over de op-amp van de headphone versterker. En die heb ik dus niet echt nodig. Het gaat erom om een squeezebox een betere dac te geven als de burr-brown (?) die er nu in zit.

[...]

Als je een link paraat hebt graag, die was de goedkoopste (er komt nog 50 dollar aan verzendkosten bij) die ik kon vinden en nog wat betrouwbaar was/leek. Modificeren zal niet mijn hobby zijn als ik eerlijk ben.
check ebay bijvoorbeeld voor: ZHAOLU , MUSILAND, LITE, ZERO. Zoek op ebay voor "DAC" in consumentenelectronica wereldwijd. Zelf geen ervaring met deze units, maar google er op los voor reviews, dit soort dingen zijn toch een blinde koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Iemand zin in een groupbuy? :)
Ik wil het wel buiten dit forum om regelen maar->
Je hotmail adres uit je profiel doet het iig niet meer...Welk adres werkt nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zonet de pakketdienst op bezoek gehad voor mijn schoonouders.... 43 kilo aan pakket. :P

De MHZS 88F ziet er erg mooi uit, ik heb zelf de 88E omdat ik dat ronde venster op de foto's niet zo mooi vond staan, maar in het echt ziet het er erg strak uit. Veel minder een patrijspoort dan dat ik verwacht had. Alles schijnt te werken aan het apparaat, dus die heeft de reis goed overleefd.

De Jolida 502 versterker ziet er ook goed uit. De buizen zaten in de versterker gestoken en daarover stond een stuk schuim met sparingen voor de buizen. Op zich een best slimme manier van verpakken. Tim had de doos verder nog even "vakkundig" met piepschuim bijgevuld. Ziet eruit alsof alles heel is. (kan hem niet proberen want ik heb hier geen luidsprekers)

Ook voor mezelf zat er een cadeautje bij; Xindak FS0.5 kabel. Ziet er erg mooi uit in een typisch Chinese doos, nu nog hopen dat het net zo mooi klinkt als dat het eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Tim had de doos verder nog even "vakkundig" met piepschuim bijgevuld.
Veel plezier ermee! Ik heb al eerder met Tim zaken gedaan en hij is erg betrouwbaar. Hij verpakt "doubleboxed" Mijn spullen werkten toen ook allemaal gelijk goed. (en nog steeds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235262 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 12:20:
Heren, ik heb de nieuwe ideale uitgangscondensator ontdekt. Na lange tijd verschilende soorten te hebben vergeleken( rus.pio, sprague vitamine Q, Jensen Copper/oil, Mcap supreme en velen meer) ben ik op het volgende uitgekomen.

[afbeelding]
Misschien een stomme vraag (als niet-techneut)..maar waarin of waarvoor gebruik je de uitgangscondensator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 07:32:
[...]

Misschien een stomme vraag (als niet-techneut)..maar waarin of waarvoor gebruik je de uitgangscondensator?
Filter denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, maar wat wordt er gefilterd? Is de volgende vraag.
Het zijn 2 dingen die worden gefilterd.

1 - Het audiosignaal wordt ontdaan van gelijkspanning ( DC ) zodat een versterkertrap dit niet mee hoeft te versterken.

2 - De uitgangscondensator vormt samen met de ingansimpedantie van het aangesloten apparaat een hoog doorlaat filter. Dat wil zeggen dat lage frequenties worden tegengehouden. Een te kleine condensator zorgt voor te weinig bass. De kantelfrequentie kun je uitrekenen met freq= 1/ ( 2 x 3,14 x Capaciteit( F) x Impedantie ( Ohm)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom wil je die lage frequenties tegen houden? Of bedoel je het sub 20Hz spul (wat veel vermogen vraagt...)?

Aangezien we weer aan de bijna aan een nieuw topic zitten (ik ga het nieuwe topic niet maken ivm enorm tijdgebrek vwg studie).
Is het een idee om bij de nieuwe TS weer eens wat spullen richting wiki te verkassen? :)

[ Voor 51% gewijzigd door Boudewijn op 24-02-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik maak wel een nieuwe startpost deze week

bij de formule...
dus capaciteit = 1/(2.pi.F.Imp) als je f=20 neemt en imp =50kOhm
C=1/(125,6x50000)=16uF
Dat is best nog wel een flinke condensator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

16uF is voor een elco heel weinig hoor ;).

@]eep: wil je ook wat prut dan weer in de wiki zetten, evt met mijn hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:42:
Waarom wil je die lage frequenties tegen houden? Of bedoel je het sub 20Hz spul (wat veel vermogen vraagt...)?
Ja, mensen kiezen de waarde te klein waardoor men bas verliest of te groot waardoor de versterker veel subsonisch moet vesterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 13:21
Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s110985/versterker.jpg

Even een update van de problemen met mijn Classic versterker.

Intussen heb ik alle verbindingen van de aangegeven onderdelen nagekeken. De meeste opnieuw gesoldeerd en dat zit nu goed in elkaar. De problemen blijven echter aanhouden.

Wat me is opgevallen is dat ik, op het moment dat het ruisen begint, slechts in de buurt van de eindtrap op de printplaats hoef te duwen om het op te laten houden. De spoel aanrakingen geeft ook storingen (maar dat lijkt me logisch? :? ), echter geeft dat hetzelfde geluid als dat de normale storing geeft.

Iemand enig idee wat ik nu kan gaan proberen?

Bedankt voor alle adviezen so far.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:03:
ik maak wel een nieuwe startpost deze week

bij de formule...
dus capaciteit = 1/(2.pi.F.Imp) als je f=20 neemt en imp =50kOhm
C=1/(125,6x50000)=16uF
Dat is best nog wel een flinke condensator.
Jeep ik kom op 0,16 uf uit. Misschien een komma fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Tano, dit lijkt misschien op een breuk(je) op de printplaat ergens in de buurt van de eindtrap , advies :
kijk de printplaat (liefst met een Loupe) zeer goed na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Iemand enig idee wat ik nu kan gaan proberen?
ik kan uit je profiel niet opmaken waar je woont, je bent evengoed welkom in Sassenheim. Ik wil er wel naar kijken met je. (kosteloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jEEP , ik ben op zoek naar een phone pre-amp en lees dat jij een Jolida JD9 hebt. Ben je daar noch steeds tevreden over. Heb je mod. uitgevoerd ? Ik heb net een Ortofoon 2m Blue element besteld en volgens Engelse reviews is de Jolida erg helder en zou bij sommige Ortofoon elementen juist dat teveel benadrukken.
De Jolida staat te koop voor € 295 (incl shipp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
Anoniem: 223060 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:36:
@ Tano, dit lijkt misschien op een breuk(je) op de printplaat ergens in de buurt van de eindtrap , advies :
kijk de printplaat (liefst met een Loupe) zeer goed na
Zonder loupe was er in ieder geval niets te zien. Zoals je hieronder ziet krijg ik al hulp aangeboden :).
vinz98 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:50:
[...]

ik kan uit je profiel niet opmaken waar je woont, je bent evengoed welkom in Sassenheim. Ik wil er wel naar kijken met je. (kosteloos)
Helemaal super! :)
Ik ga je zo even mailen op het adres dat in je profiel staat.

[ Voor 36% gewijzigd door Tano op 25-02-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tano schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:22:
[...]

Zonder loupe was er in ieder geval niets te zien. Zoals je hieronder ziet krijg ik al hulp aangeboden :).
Spoortje anders even vertinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Tano schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:22:
[...]

[...]

Helemaal super! :)
Ik ga je zo even mailen op het adres dat in je profiel staat.
ehm, dat adres bestaat blijkbaar niet meer, in mijn profiel staat nu inmiddels het goede adres, excuus voor de overlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@tano..goh joh, jammer dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Succes met alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 258027 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:09:
@]eep , ik ben op zoek naar een phone pre-amp en lees dat jij een Jolida JD9 hebt. Ben je daar noch steeds tevreden over. Heb je mod. uitgevoerd ? Ik heb net een Ortofoon 2m Blue element besteld en volgens Engelse reviews is de Jolida erg helder en zou bij sommige Ortofoon elementen juist dat teveel benadrukken.
Ja, het is een erg goede phono-pre. Ik vind hem ook zeer neutraal en goed van klank met zeer veel instelmogelijkheden. Het enige probleem dat ik heb is dat er af en toe een heel zacht rateltje in zit. Waarschijnlijk is dat alleen dit exemplaar. In principe is het gewoon een stel opamps met buizenbuffer.
Ik gebruik 'm zelf op MM met een MC-trafo. Mijn element is een Dynavector Karat 17D-2 (zeer low output MC) die ook zeer neutraal klinkt (sommigen noemen dat scherp) en ik heb er geen probleem mee dat het te fel klinkt. Maar ik zou zelf geen Ortofoon meer kiezen, en zeker geen MM (niet mijn smaak). Niet om je mooie nieuwe element af te kraken (dat is ook een andere prijsklasse dan die van mij), ik vind een MC toch veel beter klinken. Met de Jolida kun je zelfs MC's met de meest belachelijk lage output nog goed uitsturen.
De Ortofon blue heeft zoals een echte MM een flink hoge uitgangsspanning. Al is de verleiding daardoor groot om de lage uitgang van de Jolida te gebruiken, niet doen! Het maakt het geluid suf (er zitten gewoon een paar matige potmetertjes tussen).

Vergeleken met de Musical Fidelity X-LP die ik hiervoor had is de bas veel beter en loopt veel verder door. Het geluid is frisser, veel dynamischer en breder in de ruimte (X-LP had iets meer idee van diepte maar stond ook in zijn geheel een eind naar achteren).

Ik heb er niet veel aan veranderd, alleen 2 andere buisjes en de kabeltjes vastgesoldeerd (ipv de witte stekkertjes net als in de pc).

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 26-02-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
Anoniem: 219813 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:44:
@tano..goh joh, jammer dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Succes met alle hulp.
Thanks, komt uiteindelijk wel goed :). En stiekem ga ik het nog wel leuk vinden ook. Oorspronkelijk ging ik alleen voor goed en betaalbaar geluid. Nu ervoor waken dat het geen heel kostbare hobby wordt ;) :+ !

• Kiekjesbakker
@Cyberpope:
Hier kun je hem kopen voor 107 pond inclusief verzending, da's ongeveer € 120,-
Ik heb vorige week bij deze verkoper een DAC-bordje gekocht en dit vandaag al binnengekregen...

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Anoniem: 258027 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:09:
@jEEP , ik ben op zoek naar een phone pre-amp en lees dat jij een Jolida JD9 hebt. Ben je daar noch steeds tevreden over. Heb je mod. uitgevoerd ? Ik heb net een Ortofoon 2m Blue element besteld en volgens Engelse reviews is de Jolida erg helder en zou bij sommige Ortofoon elementen juist dat teveel benadrukken.
He, waarom neem je geen Yaqin MS-21B? Die heb ik en bevalt prima en is een stuk goedkoper

@]eep, hoest met je speakerbouw projectje? Zit alles nog in een kartonnen doosje of heb je al wat in elkaar?
Op zba stond ook nog niks.

[ Voor 12% gewijzigd door hemaworst op 26-02-2009 21:35 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

@hemaworst, ja heb ik over na zitten denken, de Yaqin MS 12B. Draai jij met een MM of een MC element?
En die buisjes 2x12au7 en 2x12ax7b, zijn die gemakkelijk te vinden en welke zijn gezien de prijs aan te bevelenswaardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

12au7 en 12ax7 zijn prima te krijgen, kijk eens naar de ECC82 resp ECC83. Dat zijn dezelfde buisjes.
Euro of 7 voor een nieuwe van niet extreem bijzonder merk (JJ ofzo).

Oude telefunkens zijn stukkie duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hemaworst schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 21:30:
[...]

He, waarom neem je geen Yaqin MS-12B? Die heb ik en bevalt prima en is een stuk goedkoper
Mijn Yaqin MS-12B is heel erg microphonisch op de buizen.
Klein tikje met een vingernagel op een willekeurig buisje geeft grote klappen via de speakers.
Eigenlijk is er niet mee te spelen.
Heb jij daar ook last van ( of iemand anders? )

Weet iemand een oplossing om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292917

Hallo,

Mischien dat iemend mij kan helpen ik probeerde een netfilter bij ornec te bestellen maar als ik wil betalen kom ik weer op de startpagina terecht. Reactie tot aan nu krijg ik ook niet.

Weet iemand wat daar aan de hand is?

alvast bedankt

Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292917

Ik zie het al in tegenstelling tot de eerste pagina's over hifi uit china staat deze site nu niet meer goed aangeschreven.

Kan iemand mij helpen voor advied van een erg goede netfilter??? Te bestellen bij een goede site?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Kiekjesbakker schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:17:
@Cyberpope:
Hier kun je hem kopen voor 107 pond inclusief verzending, da's ongeveer € 120,-
Ik heb vorige week bij deze verkoper een DAC-bordje gekocht en dit vandaag al binnengekregen...
Waarom niet de upgrade versie.. is amper duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Sponz schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:20:
[...]

Waarom niet de upgrade versie.. is amper duurder
Wat is daar het voordeel van? En welke upgrade moet ik dan kiezen?

(ja, de upgrade versie kost ook maar 139 euro..)
http://cgi.ebay.nl/ZERO-2...0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Analog operational amplifier chip : OPA627(For old version it is OPA2604) it can make sound better,very good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@gboswijk , kijk eens op Apple1917 , China High End , Cattylink bijvoorbeeld .. daar vindt je verschillende
powerfilters oa van G & W etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of bij timaudio.com, hebben onder andere Bada en G&W netfilters.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.