Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 75.694 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:18:
@Matra, dat matchen is niet nodig, kan zelf de Bias instellen, voor zover ik weet is "matchen" niet meer dan buizen bij elkaar zoeken die standaard dezelfde Bias-waarde hebben, dit is dus voor versterkers waarbij je de bias niet zelf per buis kunt instellen. voor mij dus niet nodig.
Dan hoeft dat inderdaad niet... Wel apart dat dat niet bij elke amp kan dan, want in de handleiding van mijn versterker wordt aangeraden om elk half jaar de bias opnieuw te controleren en bij te regelen. Dat kan dan niet als je die niet zelf in kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 19:02
Even iets off-topic, ik heb een buizenversterker gekocht (voor mijn gitaar that is). Hierin zitten een 1xECC83 en een 1x12BH7 buis. Dit versterkertje levert 5 watt. Met welke buizen zijn bovenstaande buizen 1 op 1 om te ruilen en is er dan eventueel ook meer vermogen uit te halen?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTB81 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:57:
Even iets off-topic, ik heb een buizenversterker gekocht (voor mijn gitaar that is). Hierin zitten een 1xECC83 en een 1x12BH7 buis. Dit versterkertje levert 5 watt. Met welke buizen zijn bovenstaande buizen 1 op 1 om te ruilen en is er dan eventueel ook meer vermogen uit te halen?
Voor het zoeken naar direkte vervangingstypes zie onderstaande software.

http://www.duncanamps.com/tdslpe/tdslpe_install.exe

Ipv de 12BH7 zou ik een JJ ECC99 proberen, zelfde pinout iets meer vermogen iets meer versterking iets meer gloeistroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

http://tdsl.duncanamps.com/tubesearch.php
Hier kan het zelfs webbased, heb je geen losse software-installatie voor nodig :).

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 21-01-2009 18:17 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tano schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:52:
[...]
Gaaf! Hou ons even op de hoogte hoe die bevalt, ben benieuwd!!
Zeker! Dit is de eerste keer dat ik een "losse componenten" systeem ga kopen. Uiteraard ga ik ook voor chinees bij de overige onderdelen, ben me nu aan het orienteren op een DAC zoals de XINDAK DAC5 , ZERO DAC en Zhaolu DAC. Veel keuze en vooral lage prijs en goede modbaarheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:06:
[...]

Voor het zoeken naar direkte vervangingstypes zie onderstaande software.

http://www.duncanamps.com/tdslpe/tdslpe_install.exe

Ipv de 12BH7 zou ik een JJ ECC99 proberen, zelfde pinout iets meer vermogen iets meer versterking iets meer gloeistroom.
M.b.v. je programma vind ik de ECC99 niet terug als vervanging. Over hoeveel meer versterking hebben we het. En moet er iets aangepast worden voor de gloeistroom of is het plug-and-play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Omdat het geen directe vervanging is, ziet duncanamps de ECC99 niet als vervanging?
Wat is er btw zo handig aan het proggie, wat niet webbased op die site kan?

* Boudewijn geen windows heeft nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Laat ik mij ook maar eens in dit topic melden. Ik lees hier al een lage tijd mee en zit er nu zelf ook aan te denken om over een aantal weken/maanden een chinese buizenversterker aan te schaffen en wil mij nu wat actiever gaan oriënteren. Mijn vader heeft tijdje geleden een nieuwe stereoset aangeschaft en nu zijn 2 weken geleden ook zijn nieuwe speakers geleverd. Dit betekend dat ik nu zijn "oude" zuilen heb gehad.

De speakers die ik nu heb gekregen zijn een set Ruark Prologue One zuilen met de volgende specs:
  • System Type: Bass reflex , 2 way. Floor standing ACD. Critically damped 18mm MDF construction.
  • Tweeter: 28mm silk fabric dome, neodymium magnet system, ferrofluid cooled & damped.
    Twin Bass/mid: 2 x 140mm treated NRSC paper cone, high loss rubber surround, injection moulded polymer chassis. Fully shielded magnetic system.
  • Crossover/Inputs: Highest precision audio grade components (7 element). Crossover point 2.0KHz.
  • Frequency Response: 45Hz-20Khz +/-3dB (free space conditions)
  • Nominal Impedance: 8 ohms
  • Amplifier Requirements: 25 - 120 watts
  • Sensitivity: 89dB/watt @ 1m
  • Dimensions HxWxD: 90cm x 17.7cm x 28.5cm
  • Colour Finish: Black Oak
  • Photo
Waar moet ik op gaan letten bij mijn zoektocht naar een versterker voor deze speakers? Wat mij als eerste opvalt is de amp requirement van minimaal 25 watt terwijl veel buizenversterkers < 25W zitten. Ook heb ik nog niet echt een budget neergezet omdat ik momenteel nog volop op zoek ben naar een baan en het geld er op dit moment nog niet is maar ik verwacht dat dit rond de 500,- zal zijn (het liefst incl. de CD-speler) om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die requirements zijn gewoon gelul. Beetje subjectief enzo (requirement om wat te kunnen? ;)).

89dB is genoeg voor een nette buizenamp (zijn mijn aurum cantusjes volgens mij ook), en dat gaat prima met 'maar' 25W vermogen.

Verder is 1 watt 'buizenvermogen' (ah bah, dit heb ik niet gezegd) meer dan je denkt ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 21-01-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
Boudewijn schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:36:

( Knip )

Verder is 1 watt 'buizenvermogen' (ah bah, dit heb ik niet gezegd) meer dan je denkt ;).
Hoezo?
Wil je even vertellen wat er meer aan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zowel op de wiki als in de faq te vinden:

http://chinese-hifi.nl/tiki-index.php?page=Algemene+techniek

Lees dit even. Het is nog niet compleet, maar de pro's en contra's van buizen staan er wel alvast op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is niet enkel de efficientie van de speaker van belang, maar ook het impedantieverloop. Hoe vlakker de curve des te makkelijker te speaker aan te sturen is. Correct me if I'm wrong.

Is er eigenlijk een verband tussen efficientie en impendatie?

Het "matchen" van speakers aan een buizenversterker qua specificaties ( bereken of de speakers aangestuurd kunnen worden ) vindt ik lastig, zijn hier berekeningen / vuistregels voor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar je op moet letten met die Ruarks is dat je impedantie in de bas waarschijnlijk flink zakt vanwege de dubbele basdrivers. Als je naar een buizenversterker kijkt moet je er op letten dat hij een echte 4Ohm uitgang heeft (naast de 8 Ohm). Dan is een 10W versterker al voldoende in een kamer < ~25m² of zelfs groter. Maar dat ligt een beetje aan hoe hard je wilt spelen.

Edit: jullie zijn te snel...
Als de impedantie de helft zakt moet je versterker 2x zoveel stroom leveren. Als je dus alleen een 8 Ohm uitgang hebt, en hij de extra stroom daarom niet kan leveren dan vermindert je totaalvolume op die frequenties met 3dB.
Een stabiele versterker die bv. bij 8Ohm 100W kan leveren moet bij 4Ohm 200W en bij 2Ohm 400W kunnen leveren. Door het verschil in opbouw bij transistor en buizenversterkers zijn buizenversterkers daarvoor uitgerust met 4-8 of 16 Ohm uitgangen. Bij transistorverterkers moet de voeding gewoon genoeg stroom kunnen leveren. Dat is ook een beetje het verhaal bij 'buizenwatts' en 'transistorwatts'. Om maar eens een paar hele foute kreten te gebruiken. Een Watt is een Watt. Alleen omdat een buizenversterker al continu 2x het vermogen aan ruststroom verbruikt wordt (klasse A) hoeft hij geen extra stroom te leveren bij pieken. Bij klasse B moet er dan ineens gewerkt worden. De Watt's waar doorgaans mee gesmeten wordt zijn dus verneukeratieve Watts. Zoiets als PMPO. Ook een groot verschil is dat een buizenversterker meestal ook al 'lekker' klinkt als hij zacht staat. Je zit dus veel minder met de volumeknop te klieren.

Als je wilt uitrekenen hoeveel watt je nodig hebt, even heel simpel, begin je bij 10W> 90 dB/W@8Ohm speaker nodig. Elke 3 dB minder rendement heb je een 2x zo zware versterker nodig. Zo ook bij 2x zo lage impedantie. Zo ook bij hele grote of sterk gedempte kamer (zware gordijnen, houten vloer met tapijt, boekenkasten) en ook als je graag hardrock, house of een symfonieorkest op volle sterkte speelt. Doe er dan nog maar 3-7dB bij op (dus 90dB/W spk. +40-100W amp). Maar dan moet je wel vrijstaand wonen.
/me heeft eens bij Buccanier op een 50W Meixing 805 SET Symfonie in Rosso gehoord en ging met hoofdpijn naar huis.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom is die echte 4 Ohm uitgang belangrijk ]eep?

Als er maar genoeg vermogen geleverd kan worden @ 8Ohm (wat makkelijker is dan bij bijv 4 of 2 Ohm) is er toch geen issue?
Verder vind ik 89dB/m niet slecht, als ik naar zijn luidsprekers kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft eens bij Buccanier op een 50W Meixing 805 SET Symfonie in Rosso gehoord en ging met hoofdpijn naar huis.
Of het nu de meest fantastische set is of de grootste bagger, als Symfonie in Rosso opgaat krijg ik per definitie hoofdpijn. 8)7 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Doh dat heet commerciele-prut-hoofdpijn :+.

ik ga van de week mijn non-chinese amp eens afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://link.marktplaats.nl/223302716

In mijn zoektocht naar buizen voor mijn 5881 kwam ik deze tegen de, prijs is wel heel aangenaam (25 voor een kwartet). Heeft iemand ervaring met deze buis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nee, maar wel mooi prijsje.
Voor dat sooort prijzen koop ik ook wel eens her en der wat in in de voormalige ussr. Sowieso, als het ruk is... tsja jammer dan van die 25E. Kun je mi geen buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even off-topic (sorry): Is er iemand hier die misschien nog een oude ijzeren/alu behuizing heeft van een buizenamp waar hij vanaf wil?

On-topic: als het goed is is er een MHZS, een Jolida en wat kabels op weg naar Nederland! :P Hopen dat alles met inklaren deze keer wat makkelijker gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat voor iets zoek je matra? Qua grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grootte maakt in eerste instantie niet veel uit. Zonder al te erg off-topic te raken ben ik van plan wat te gaan testen met het coaten van de behuizing. (ik heb een eigen hobby-poedercoatstation -> www.custom-coating.nl)

Ik denk dat er met speciale coatings heel mooie effecten zijn te behalen zoals glanzend diep-burgundy met buizenlicht erop...... Maar om dat gelijk te gaan proberen op mijn versterker.... :o
Indien een succes kan ik kijken of ik wat goedkope chinese buizenamps kan scoren op ebay om die wat chicker te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34
Ja deze heb ik ook al zo,n half jaar in m,n Yaqin MC-5881A zitten klinken prima, toen der tijd rechtstreeks uit de USR besteld via ebay .
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:12:
http://link.marktplaats.nl/223302716

In mijn zoektocht naar buizen voor mijn 5881 kwam ik deze tegen de, prijs is wel heel aangenaam (25 voor een kwartet). Heeft iemand ervaring met deze buis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch geen geld voor een set buizen..... Zo is het nog eens leuk om verschillende sets te kopen om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:37:
Grootte maakt in eerste instantie niet veel uit. Zonder al te erg off-topic te raken ben ik van plan wat te gaan testen met het coaten van de behuizing. (ik heb een eigen hobby-poedercoatstation -> www.custom-coating.nl)

Ik denk dat er met speciale coatings heel mooie effecten zijn te behalen zoals glanzend diep-burgundy met buizenlicht erop...... Maar om dat gelijk te gaan proberen op mijn versterker.... :o
Indien een succes kan ik kijken of ik wat goedkope chinese buizenamps kan scoren op ebay om die wat chicker te maken...
Ik heb die ST-ML7 die ik toch niet hoef.
DM maar even voor interesse.

Hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Even over die ST-ML7. Bij E-Bay claimen ze dat dat ding 2X45Watt uitgangsvermogen heeft, terwijl er alleen maar per uitgangskanaal een 12AT7 in zit als ik het goed heb. Die buis kan dat toch nooit leveren, of heb ik dat mis? En het is toch juist alleen maar een voorversterker?

Linkje E-Bay:

http://cgi.ebay.com.my/Fr...ewItemQQitemZ130269721759

Als Matra hem niet wil, houd ik mij aanbevolen Boudewijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Killer op 22-01-2009 19:15 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Er zitten idd 4 ECC81's in.

Ik geloof geen ruk van 45W uit 2 ECC'tjes. Echt no fscking way.
Dat haal je net 2 KT88's in PP.

Het is idd alleen een preamp.
Als ik van matra niets hoor moet je me over een weekje ofzo even schoppen, Killer.
Ik heb evt ook 2 TF ECC81's met diamantjes erbij, maar dat wordt niet een gratis upgrade.

Ik snap wel hoe ze aan die 45W komen; er is ook een geintegreerde versie van het ding met bijna dezelfde type-aanduiding. Daarvoor lijkt 45W me optimistisch, maar stuk beter mogelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Boudewijn op 22-01-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTB81 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:35:
[...]

M.b.v. je programma vind ik de ECC99 niet terug als vervanging. Over hoeveel meer versterking hebben we het. En moet er iets aangepast worden voor de gloeistroom of is het plug-and-play?
Kan er gewoon in, even letten op de temperatuur van de trafo's. De gloeistroom is 30% hoger van de ECC99 maar de meeste versterkers hebben dit wel aan reserve. De versterking van de 12bh7 is 17 x en die van de Ecc99 22x. Deze data kun je vinden in de datasheets onder het item Mu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk is dit alleen een pre-amp. Alleen line in en line out. Geen speaker terminals...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:09:
[...]

Kan er gewoon in, even letten op de temperatuur van de trafo's. De gloeistroom is 30% hoger van de ECC99 maar de meeste versterkers hebben dit wel aan reserve. De versterking van de 12bh7 is 17 x en die van de Ecc99 22x. Deze data kun je vinden in de datasheets onder het item Mu.
Thnx, dit was precies de info waar ik naar opzoek was. Ik ga eens het web afstruinen voor een mooi exemplaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Goed om te horen dat het wattage voor de speakers in ieder geval niet uitmaakt. Dat maakt de keus al weer een stuk ruimer. Nu maar eens uitzoeken wat de goeie buistypes zijn, ik merk hier al dat de kt88 en 6550 buisjes populair zijn, nog andere recommended types?

Ook misschien wel handig om te vermelden (was ik de vorige keer vergeten). Ik luister voornamelijk allerlei soorten rock (iron maiden, acdc, tool, a perfect circle, ...)

Een aantal amps die ik zelf wel mooi vind maar wel gelijk tegen het plafond van mijn budget zitten:
Bewitch 6650/KT88
AR FU13 (ook de andere strak zilveren modellen zien er goed uit)

Dus misschien moet ik eerst nog maar even naar wat eenvoudigere modellen zoeken, ook al heeft het dan imo lelijk houtwerk er op geplakt of is het goudkleurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ben nieuw op jullie forum. Woon in Belgie, en heb mij na veel lezen hier, een Yarland FV34CIII tweedehands aangeschaft. Ben uiterst verrast door de kwaliteit, van deze kleine buizenamp, en hoop nog
vele uren leesgenot door te brengen op jullie site.
Heb nu een Yamaha RX V2700 amp voor Dolby surround met Mission speakers , en ga mijn kleine Missions 750LE gebruiken,met de Yarland, eventueel met een REL Quake extra aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mythrill: Wattage maakt zeker wel uit in relatie tot het rendement van je speakers. Laatst bij mij gespeeld met 2 keer 10 Watt op een rendement van 92 db. Daarbij moest de volumeknop op 3/4 om echt volume te draaien. En met jouw muzieksmaak verwacht ik wel dat je hard wilt draaien. :9~

Ikzelf speel dus met de FU13 en heb daar ruim voldoende vermogen aan. Deze laatste zou ook mijn advies zijn. Het is een hele mooie versterker. Zelfs de Duitsers die eerst sceptisch waren vanwege de interne bedrading, zijn erg te spreken over de kwaliteiten van de versterker. Kijk maar eens op roehrenundhoeren.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

De meeste 6550/KT88 versterkers hebben iig zat vermogen, heb speakers van 88db en bij normaal gebruik staat het volume op ongeveer 1/4 - 1/3 en op de helft is al erg luid.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mythrill schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:40:
Goed om te horen dat het wattage voor de speakers in ieder geval niet uitmaakt. Dat maakt de keus al weer een stuk ruimer. Nu maar eens uitzoeken wat de goeie buistypes zijn, ik merk hier al dat de kt88 en 6550 buisjes populair zijn, nog andere recommended types?

Ook misschien wel handig om te vermelden (was ik de vorige keer vergeten). Ik luister voornamelijk allerlei soorten rock (iron maiden, acdc, tool, a perfect circle, ...)

Een aantal amps die ik zelf wel mooi vind maar wel gelijk tegen het plafond van mijn budget zitten:
Bewitch 6650/KT88
AR FU13 (ook de andere strak zilveren modellen zien er goed uit)

Dus misschien moet ik eerst nog maar even naar wat eenvoudigere modellen zoeken, ook al heeft het dan imo lelijk houtwerk er op geplakt of is het goudkleurig.
@ Mythrill wij hebben dezelfde muzieksmaak ik heb nu een klein jaartje de Bewitch staan en ben er helemaal tevreden mee, mocht je een keer willen luisteren voordat je hem gaat bestellen is dat geen enkel probleem ik woon ergens tussen de lijn Hoorn en Alkmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:05:
Hallo,
Ben nieuw op jullie forum. Woon in Belgie, en heb mij na veel lezen hier, een Yarland FV34CIII tweedehands aangeschaft. Ben uiterst verrast door de kwaliteit, van deze kleine buizenamp, en hoop nog
vele uren leesgenot door te brengen op jullie site.
Heb nu een Yamaha RX V2700 amp voor Dolby surround met Mission speakers , en ga mijn kleine Missions 750LE gebruiken,met de Yarland, eventueel met een REL Quake extra aangesloten.
Is dit te versie met de CC SA koppencondensatoren?

@mythrill en H3D...als je veelal van ruigere gitaar rock houdt is dan een AR FU13 dan wel zo verstandig? Het zou best kunnen zijn dat het dan wat liefjes en te rustig 'overkomt'. Ik zou dan meer aan een EL34 of KT88 amp denken...die klinken tja..wat dynamischer en minder rustig. Ik weet niet hoe ik over moet brengen..ik zie het maar als een foto..ik denk dat je met ruigere muziek een amp moet hebben die enigzins korrelig is. Ik denk dat je geen perfect (muziek)plaatje moet hebben omdat het dan saai gaat klinken.

Dus de bewitch zou een goeie zijn of MC100-B van Yaqin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bronco

Ja, dit is al de nieuwe versie. Half jaartje oud, heb dus nog 1,5 jaar garantie. Is reeds toegestaan door
Crafty, na een mailtje aan hem. Puike service.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:22:
[...]

@mythrill en H3D...als je veelal van ruigere gitaar rock houdt is dan een AR FU13 dan wel zo verstandig? Het zou best kunnen zijn dat het dan wat liefjes en te rustig 'overkomt'. Ik zou dan meer aan een EL34 of KT88 amp denken...die klinken tja..wat dynamischer en minder rustig. Ik weet niet hoe ik over moet brengen..ik zie het maar als een foto..ik denk dat je met ruigere muziek een amp moet hebben die enigzins korrelig is. Ik denk dat je geen perfect (muziek)plaatje moet hebben omdat het dan saai gaat klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Chaoss schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:35:
De meeste 6550/KT88 versterkers hebben iig zat vermogen, heb speakers van 88db en bij normaal gebruik staat het volume op ongeveer 1/4 - 1/3 en op de helft is al erg luid.
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, volgens mij was al wel geconcludeerd een paar pagina's terug, dan 25 watt genoeg moet zijn en dat is ook wel zo. Ik ben een single ended liefhebber en dan zit je veelal lager geloof ik.

Of de FU13 nou zo lief klinkt? Zou ik niet durven zeggen. Ik gooi er ook wel Rage agains, fire theft enzo in. Inderdaad wel minder vaak dat is waar. Tijdens onze sessie hebben we dat niet geprobeerd. Voor mij moet ruige muziek ook goed klinken, niet door elkaar lopen en er inderdaad uit knallen.

@ Mythrill: Je mag gerust langskomen om te luisteren. Apeldoorn is the place to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mythril, deze twee monoblokken met EL34 erop zien er ook wel mooi uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.bigearsaudio.org.uk/valve_amps/shanling_valve_files/page24_3.jpg

En klinken na een kleine mod verschrikkelijk goed.

Bijpassende CD speler.

Afbeeldingslocatie: http://www.spearitsound.com/shanling/shanling_images/Shanling_CD-T100C.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Niet mijn smaak, best wel alien :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:17:
Mythrill: Wattage maakt zeker wel uit in relatie tot het rendement van je speakers. Laatst bij mij gespeeld met 2 keer 10 Watt op een rendement van 92 db. Daarbij moest de volumeknop op 3/4 om echt volume te draaien. En met jouw muzieksmaak verwacht ik wel dat je hard wilt draaien. :9~
Af en toe wil ik het volume wel even open gooien ja, maar meestal zal ik toch op een normaal volume luisteren.
Ikzelf speel dus met de FU13 en heb daar ruim voldoende vermogen aan. Deze laatste zou ook mijn advies zijn. Het is een hele mooie versterker. Zelfs de Duitsers die eerst sceptisch waren vanwege de interne bedrading, zijn erg te spreken over de kwaliteiten van de versterker. Kijk maar eens op roehrenundhoeren.de.
Lijkt me zeker een mooi apparaat, wel las ik een aantal waarschuwingen op die duitse site met betrekking tot afwerking (scherpe randjes in de kabelgaatjes enzo) in zoverre ik duits kan begrijpen :P.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:39:
[...]
@ Mythrill wij hebben dezelfde muzieksmaak ik heb nu een klein jaartje de Bewitch staan en ben er helemaal tevreden mee, mocht je een keer willen luisteren voordat je hem gaat bestellen is dat geen enkel probleem ik woon ergens tussen de lijn Hoorn en Alkmaar.
Dat is een eind weg voor mij maar ik zou het best eens willen beluisteren.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:22:
[...]

Aangezien ik nog nooit een buizen amp gehoord heb ben ik best benieuwd naar het geluid van verschillende buizentypes. Echter denk ik bij een ruizige foto eerder aan noise in de versterker of andere componenten -O-. Al kan ruis in een goeie foto zeker wat toevoegen!
Ik luister overigens niet alleen maar ruige gitaarrock, over het algemeen kan ik bijna alle gitaarmuziek wel waarderen. Mijn vriendin zal er ook gebruik van maken en die heeft en nog veel bredere muzieksmaak.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:11:
Tja, volgens mij was al wel geconcludeerd een paar pagina's terug, dan 25 watt genoeg moet zijn en dat is ook wel zo. Ik ben een single ended liefhebber en dan zit je veelal lager geloof ik.

Of de FU13 nou zo lief klinkt? Zou ik niet durven zeggen. Ik gooi er ook wel Rage agains, fire theft enzo in. Inderdaad wel minder vaak dat is waar. Tijdens onze sessie hebben we dat niet geprobeerd. Voor mij moet ruige muziek ook goed klinken, niet door elkaar lopen en er inderdaad uit knallen.

@ Mythrill: Je mag gerust langskomen om te luisteren. Apeldoorn is the place to be.
Apeldoorn is zeker goed te doen voor mij, zeker sinds ik binnenkort tijdelijk in Voorthuizen woonachtig ben. Als het allemaal wat concreter gaat worden zal ik zeker eens langskomen. Ik wil sowieso wel een paar keer bij een luister meeting komen om wat verschillen te horen en ideeën uit te wisselen.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:26:
Mythril, deze twee monoblokken met EL34 erop zien er ook wel mooi uit.

[afbeelding]

En klinken na een kleine mod verschrikkelijk goed.

Bijpassende CD speler.

[afbeelding]
Mooie apparaatjes, maar ik denk een beetje buiten m'n budget, deze gaan richting de 2000 euro, ik denk niet dat ik veel meer dan 500 euro beschikbaar ga hebben om te besteden aan mijn eerste chinese buizenset. Dat ze goed klinken mag ook wel voor dat geld! :P
Wat is eigenlijk het voordeel van monoblocks tegenover 1 unit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mythrill schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:59:
[...]

Af en toe wil ik het volume wel even open gooien ja, maar meestal zal ik toch op een normaal volume luisteren.

[...]

Lijkt me zeker een mooi apparaat, wel las ik een aantal waarschuwingen op die duitse site met betrekking tot afwerking (scherpe randjes in de kabelgaatjes enzo) in zoverre ik duits kan begrijpen :P.

[...]

Dat is een eind weg voor mij maar ik zou het best eens willen beluisteren.

[...]

Aangezien ik nog nooit een buizen amp gehoord heb ben ik best benieuwd naar het geluid van verschillende buizentypes. Echter denk ik bij een ruizige foto eerder aan noise in de versterker of andere componenten -O-. Al kan ruis in een goeie foto zeker wat toevoegen!
Ik luister overigens niet alleen maar ruige gitaarrock, over het algemeen kan ik bijna alle gitaarmuziek wel waarderen. Mijn vriendin zal er ook gebruik van maken en die heeft en nog veel bredere muzieksmaak.

[...]

Apeldoorn is zeker goed te doen voor mij, zeker sinds ik binnenkort tijdelijk in Voorthuizen woonachtig ben. Als het allemaal wat concreter gaat worden zal ik zeker eens langskomen. Ik wil sowieso wel een paar keer bij een luister meeting komen om wat verschillen te horen en ideeën uit te wisselen.

[...]

Mooie apparaatjes, maar ik denk een beetje buiten m'n budget, deze gaan richting de 2000 euro, ik denk niet dat ik veel meer dan 500 euro beschikbaar ga hebben om te besteden aan mijn eerste chinese buizenset. Dat ze goed klinken mag ook wel voor dat geld! :P
Wat is eigenlijk het voordeel van monoblocks tegenover 1 unit?
Voordeel van monoblocks is dat elke versterker zn eigen dedicated voeding heeft en alle signaalpaden geen inteferentie kunnen hebben van het andere kanaal ( cross talk ).Daarnaast kan je los kiezen uit voorversterkers, dus de keuze wordt groter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bij een losse eindversterker kan dat ook nog eens.
Nadeel van monoblocks is meer ruimte nodig, en vaak echt niet beter dan een goed gebouwde integrated amp.
Verder heb je HV kabels (en AC voor de gloei) buiten je chassis ligggen wat rommel kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mythril, de Yaqin MC100b is dual mono opgebouwd en in jouw budget.

Afbeeldingslocatie: http://dcendy.ru/images/catalog/5435MC100B.jpg

Deze is goedkoper. Yaqin mc10l

Afbeeldingslocatie: http://www.e-audio.net/catalog/MC10Lb.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mythrill: Ga jij zomaar in mijn geboortedorp wonen? 8)7 Veel plezier. Je bent welkom om langs te komen. Neem je speakers maar mee, kun je echt testen.

@Koifarm: had je mijn mail met adres nog ontvangen? En de TF 6211 spelen trouwens ook erg lekker in de FU13. Geeft wat meer buizengeluid en diepte dan de E80CC. Nu nog een keer de JJECC802S op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Boudewijn schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:54:
Er zitten idd 4 ECC81's in.

Ik geloof geen ruk van 45W uit 2 ECC'tjes. Echt no fscking way.
Dat haal je net 2 KT88's in PP.

Het is idd alleen een preamp.
Als ik van matra niets hoor moet je me over een weekje ofzo even schoppen, Killer.
Ik heb evt ook 2 TF ECC81's met diamantjes erbij, maar dat wordt niet een gratis upgrade.

Ik snap wel hoe ze aan die 45W komen; er is ook een geintegreerde versie van het ding met bijna dezelfde type-aanduiding. Daarvoor lijkt 45W me optimistisch, maar stuk beter mogelijk.
Zal ik doen. Laat jij het ook weten als hij wel weggaat?

[ Voor 4% gewijzigd door Killer op 24-01-2009 13:32 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip
Mythrill schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:59:
Uiteraard bedoel ik geen noise in amp zelf. Ik bedoel de perfectie van het geluidsbeeld. Het is mij, op meerdere sets, opgevallen dat des te perfecter het totaalbeeld wordt des te minder mooi scheurende gitaren klinken. In mijn mening knalt het niet, het kreunt, zuigt, etc het niet. maar het is slechts een mening. De MC10-L van Yaqin is idd nog een optie.

knip
Apeldoorn is zeker goed te doen voor mij, zeker sinds ik binnenkort tijdelijk in Voorthuizen woonachtig ben. Als het allemaal wat concreter gaat worden zal ik zeker eens langskomen.
Dan is Deventer ook te doen. Mocht je eens bij me langs willen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik sluit mij helemaal aan bij de opmerking van Bronco.
Heb nu een aantal versterkers gehoord welke aangestuurd worden door een 300b buis en het klinkt allemaal uitstekend, gevoelsmatig zit ik te luisteren in een nette concertzaal, pluche stoeltjes goede catering en iedereen zit er op zijn paasbest bij naar een stukje goede muziek te luisteren
Echter bij een KT88 versterker heb ik veel meer het gevoel van een gruizige rock/blues/jazz cafe beetje rokerig je moet je glas even nakijken of het wel helemaal schoon is maar er staat een band te spelen die komt me toch een partijtje binnen.......

Vraag mij niet hoe het komt maar het is wel mijn algemene ervaring tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@beetle...precies! Dat bedoel ik. Jij snapt me d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 14:18
Heeft iemand ervaring met de Cayin A- 88T, en heeft iemand ervaring met de chinese-hifi.co.uk shop? Lijkt me een leuke versterker ivm de tape-out en de afstandsbediening..

offtopic:
Kwam er gisteren achter dat ik de tweeter van 1 van m'n Infinity Alpha 30's compleet uit elkaar getrokken is..zit nu een gat in, enig idee of ik daar een vervangende tweeter voor kan vinden?

Heb gisteren meteen een paar AC 2 besteld (310 incl verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Lijkt me een hele mooie amp! zowel optisch als technisch ziet hij er goed uit. Veel inputs, Triode EN Ultra linear. 8 en 4 ohm uitgangen, top ding volgens mij, kheb hem destijds ook nog overwogen, maar is afgevallen omdat hij geen AB had.
Echte die-hards zullen mischien roepen dat het een minpunt is datie niet volledig hardware wired is, maar volgens mij hoeft dat weinig uit te maken.

Volgens mij is er wel iemand op het forum die deze amp gekocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er erg mooi uit! Is die prijs "shipped" enkel in de UK, of zou naar Nederland ook gratis zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ja beetje onduidelijk of die shipping voor heel EU geld... staat op hun site ergens dat de meeste spullen vanuit China verstuurd worden (zij zijn tussenpersoon) dus dan zou het niet uitmaken of het nu naar UK of NL verstuurd moet worden

Met de huidige GBP koers is het wel interessant om bij hun te bestellen (toen ik mijn amp kocht was dat niet het geval), die Cayin kost omgerekend zo'n 820 euro als dat idd incl verzending is dan is het een nette prijs. In 1 vd oudere topics heeft eens gestaan dat deze amp bij timaudio toen 930 incl shipping koste.

Er is meerdere malen gesproken over deze amp deze even in de oude topics zoeken kan geen kwaad.

btw als je een budget van richting de 900 euro hebt dan vallen er een hoop KT88/6550 amps binnen je bereik!

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 25-01-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wo153R..De site chinese-hifi.co.uk is momenteel verdomd interessant ivm de wisselkoers. De Cayin amp ziet er goed opgebouwd uit. Buizen CD spelertje erbij en klaar ben je ;)

Volgens mij zullen ze niet moeilijk doen en ook leveren in NL. Zolang ze maar geld kunnen verdienen.

ps..indien je gaat kopen..houdt dan wel rekening met de invoerheffing (circa 4%) en BTW (19%). Better safe than sorry

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb destijds ook overwogen de cayin bij deze site te halen. Je kunt een deal sluiten als je meerdere onderdelen besteld. Goede communicatie. En ik heb goede dingen gelezen over de speler. Heb zelf toch besloten voor single ended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 14:18
Chaoss schreef op zondag 25 januari 2009 @ 11:07:
Lijkt me een hele mooie amp! zowel optisch als technisch ziet hij er goed uit. Veel inputs, Triode EN Ultra linear. 8 en 4 ohm uitgangen, top ding volgens mij, kheb hem destijds ook nog overwogen, maar is afgevallen omdat hij geen AB had.
...
Als het goed is heeft deze wel een AB..
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 13:16:
@wo153R..De site chinese-hifi.co.uk is momenteel verdomd interessant ivm de wisselkoers. De Cayin amp ziet er goed opgebouwd uit. Buizen CD spelertje erbij en klaar ben je ;)
...
Ik gebruik m'n PC als bron, ESI Juli@ geluidskaart (zonder het analoge gedeelte)->optisch->Xindak DAC-5, welke een SS- en een (E88CC) buizen-uitgang heeft, de SS-uitgang geeft wel meer detail maar met sommige versterkers is de buizen-uitgang beter. Verschillende buizen heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar ik ben inmiddels op jacht naar een goed geprijsd Siemens-buisje :P Voor zover ik uit de prijzen en reviews heb kunnen afleiden moet de Siemens zo ongeveer de populairste E88CC zijn.

Ik heb een Yaqin VK2100 bij wijze van test gekocht een paar maanden terug en ik vind 'm verbazend goed, ik vind het alleen erg jammer dat ie geen tape-out heeft, want de DAC-5 reageerd er niet erg gezond op als ik zowel m'n koptelefoon-versterker als de VK2100 er op aansluit. Weet iemand hoe er een tape-out op te modden valt? Ik gebruik nu 3 van de 4 ingangen, dus er is nog een plaatsje over voor een uitgang.
Crappy foto's
Overigens klopt de bias nog niet, en ik heb nog geen flauw idee hoe ik die moet afstellen, er zitten wel 4 potmetertjes op de print, 2x10k en 2x25k, maar welke voor bias en welke voor DC offset zijn en waar ik moet meten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Killer schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:30:
[...]

Zal ik doen. Laat jij het ook weten als hij wel weggaat?
Dm of email me even, hij gaat naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 09:22
@W0153R

De Cayin heeft idd een AB, en de prijs die Chaoss noemde is de prijs die ik er 1,5 jaar geleden voor betaalde bij Tim.

[ Voor 3% gewijzigd door fivepack op 25-01-2009 15:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen .
Ik ben nieuw hier op het forum dus ik zal mezelf even voorstellen.

Ik ben dus Erlo vroon ,22 jaar, en ik ben net een beetje begonnen met audio en spullen uit china .
Ik zat hier wel al een tijd op het hifi uit china gedeelte rond te kijken voor ik mij aangemeld heb.

Dit is dus mij eerste echte hifi set
specs

rca kabel : monsterkabel 400 mk2
luidsprekerkabel : hyperwire silverline 4mm2
luidsprekers : jamo s606
buizenversterker :Yarland FV 34 de oudere versie met de chinezen buizen erin EL 84
cd speler :leencd speler van pacific audio totdat ik mijn mhzs 33 speler krijg

Ik hoop hier nog veel te zullen leren over hifi .
En informatie over hoe ik iets zou kunne verbeteren aan me set is altijd welkom .
Afbeeldingslocatie: http://memimage.cardomain.com/ride_images/1/3027/941/7565470282_medium.jpg?124911-025

Voor meer fotos kunnen jullie hier kijken kan je ze ook grooter zien http://www.cardomain.com/ride/756547/20

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat wil je met die post bereiken?

Btw: waarom zo'n dure (en mi. onnodige kabels) op zo'n crappy speakers? :P.
Had dat geld dan in die speakers gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik wou mezelf hier gewoon ff voorstellen leek mij wel zo netjes dacht ik .

En over de kabels die rca kabel daar weet ik niet van of het een goede kabel is maar die heb ik gratis gekregen.
En de speakerkabels daar had ik ook al een paar meter van liggen toen heb ik er nog maar een stukje bij gekocht .

En de speakers tja ik had nog niet zo veel zin om gelijk een hoop geld uit te geven sinds ik net ben begonnen met gluid en speakers enzo weet er nog niet zo veel vanaf , en ze leken mij wel goed passen bij de yarland versterker, omdat die niet zo heel veel power had zodat ik toch voldoende bas zou krijgen met een beetje een groote woofer . maar volgens jou zijn het crappy speakers dat zou kunnen.

voor de rest hoop ik me hier te vermaaken en nog veel nuttige info te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Boudewijn schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:45:

Je kunt ook zeggen "welkom" :X

Altijd leuk om enthousiaste mensen te begroeten..weet je ook wie er mee leest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@yajarmo

Welkom hier op de site :
Je bent net zo nieuw als ikzelf, en we hebben dus alletwee een kleine Yarland buizenversterker.Die doen het heel goed. Betere onderdelen kun je altijd later aankopen. Heb er zelf andere eindbuizen ingestoken ( Sovtek
EL84 M , met andere voorversterkerbuisjes ( Raytheon CK 5670) Hele verbetering. Dit is geen dure upgrade ,en zeker de moeite waard.
Succes met de Hi-Fi uit China
Leo

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom Yajarmo en een aantal andere nieuwe namen. d:)b Leuk als er weer nieuw bloed en mogelijk nieuwe inzichten komen. Veel plezier hier en succes met het opbouwen van je set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@yajarmo, zit wel ff de grinniken...ik houd het erom dat het boudewijn zijn manier is van welkom heten.

Als je net voor het eerst een buizen-amp hebt gekocht en je bent tevreden dan is het toch goed! De upgraderitis volgt vanzelf en daar zit geen einde aan....helaas

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:14:
@yajarmo

Welkom hier op de site :
Je bent net zo nieuw als ikzelf, en we hebben dus alletwee een kleine Yarland buizenversterker.Die doen het heel goed. Betere onderdelen kun je altijd later aankopen. Heb er zelf andere eindbuizen ingestoken ( Sovtek
EL84 M , met andere voorversterkerbuisjes ( Raytheon CK 5670) Hele verbetering. Dit is geen dure upgrade ,en zeker de moeite waard.
Succes met de Hi-Fi uit China
Leo
Hoi leo zit er veel verschil in voorversterkerbuisjes ? want ik had dacht ik ergens gelezen dat het niet erg veel verschil maakten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja zit er wel in. Zowel tussen merken als types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

misschien datje gelijkrichters bedoeld? denk dat die minder van invloed zijn op het geluid?

Volgens mij hebben voorversterk buisjes juist meer invloed op het geluid dan eindversterkerbuizen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad.

Gelijkrichters zijn mi (!) amper van invloed, domweg omdat ze van AC DC maken. Als je een diode hebt met dezelfde (!) karakteristieken dan kan dat prima ;). Uiteraard wel na opwarmen van een gelijkrichtbuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Boudewijn schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:45:

Kun je dat dan ook onderbouwen dan? Oordeel toch niet zo man.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Saab schreef op zondag 25 januari 2009 @ 22:18:
[...]

Kun je dat dan ook onderbouwen dan? Oordeel toch niet zo man.
Ja dat kan ik onderbouwen.

Hier is iemand die de discussie komt binnenwaaien zonder nuttige post, met een 5.1 setje van 500 euro.
Kom op zeg.

De audiofieltjes vinden dat je de dure monsterkabels toch niet hoort als je een prut-opstelling van <15k hebt, en dan gaat iemand die dingen aan 500E speakertjes knopen? Sorry maar daar moest ik aardig van lachen. Jamo staat niet echt bekend als een bijzonder goed merk (vast prima voor de prijs, maar het is geen topper).

Het enige wat ik ermee wilde zeggen is: Had in plaats van voor vrij veel geld kabels te kopen dat geld gewoon in speakers gestoken met normale kabels ;).

Oh ja, en ga even tegen iemand anders op de man spelen.

offtopic:
Verder staan er irritante typo's in zijn eerste post, en is er een zin van 4 regels (zonder punten ofzo....) in zijn 2e post. Verder doet hij ook compleet geen moeite als het gaat over die voorversterkerbuisjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Boudewijn op 25-01-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
@bronco.b

Jij hebt toch ervaring met KT88?
Ik heb de EH KT88 ter vervanging van Chinese 6550.
Ze komen in mijn Classic 16.6 waarin ik de bias heel makkelijk met een schroefje kan afstellen.
Kun jij mij vertellen op welke waarde ik het moet afstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:27
Welkom, yajarma :)

offtopic:
Hij geeft aan dat hij voor die Monster kabel niet heeft hoeven betalen, dus je argument dat hij dat geld aan duurdere speakers had moeten uitgeven gaat niet op.

Hij stelt zich even voor dat vind ik wel leuk om te lezen iig, lijkt me niks mis mee. En zolang hij maar tevreden is met zijn speakers, toch? Ik heb zelf JBL Northridge E90 speakers aan mijn Chinese G&W TW-2006X hangen, dat zal ook niet een wereldmatch zijn, maarja geld groeit nu eenmaal niet aan bomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heren, HEREN!
We spelen hier niet op de man. Boudewijn is nou eenmaal erg direct en kort door de bocht. Dat weten we nou wel. Dat staat niet altijd even beleefd maar je weet wel wat je eraan hebt. En hij heeft waarschijnlijk ook geen zin om een post 4x door te lezen wat iemand nou mischien tussen de regels bedoelt. Maar hij zegt wel precies waar ik ook gelijk aan dacht toen ik met lezen bij de Jamo speakers aankwam :P. Maarja, als je de kabels er bij krijgt dan had hij het geld ook niet in de speakers kunnen steken wel?

advies@Boudewijn: als je nou ff met welkom begonnen was dan had je de toon anders gezet. Zoals de fransen zeggen: cést le bon ton qui fait la musique (niet dat je frans advies teveel ter harte moet nemen maar allà).

@ Saab: ik snap de reden van je irritatie hoor. Maar dat is ook een kwestie van interpreteren. Zie gegrinnik van bronco.b ^
Kun je dat dan ook onderbouwen dan? Oordeel toch niet zo man. vind ik nou ook niet bepaald sussende woorden. Als je een tamelijk wijd openstaande deur intrapt vind ik niet dat je dat hoeft te onderbouwen (common knowledge hier, zo niet mag je het vragen).
En als iemand zegt mi (=mijns inziens) dan is dat zijn mening. En daar valt gewoon niet over te discussieren. En zèker niet met Boudewijn >:) ;)

Nou eh, Yajarmo; WELKOM.
Enne, misschien eens andere speakers. Al heeft Jamo tegenwoordig ook wel mooie speakers hoor. Ik vind het er mooi uitzien op de foto. Ik denk dat het ook vast wel redelijk kan klinken. Je hebt ook een lekkere losse luisterruimte, mooi symmetrisch en weinig staande golven. Alleen de bas zal wel wat wegvallen door het dak en de deuren van de schotten.

Probeer ook het tapijt symmetrisch te krijgen. Nu gaat het geluid inks via de vloer reflekteren. Je geluid zal daardoor naar links trekken. En maak links en rechts op de wand iets wat het geluid wat absorbeert om flutter echo tussen de 2 zijwanden tegen te gaan.

Lanthon ook WELKOM.

Enne, wil je je Yarland of MHZS nog gemodificeerd hebben, ik heb bout-skillz (woordspeling :*) ) , de nodige mooie caps en een hele zooi 5670/6C51/6N3p buisjes in Ede.
Lambiek modus] Allez, zut! Da's dan ook wel eender gelijk ver van NH zowel as Vlonderen.[/Lambiek modus]
Miljaar! Ik krijg dorst van diene Lambiek. :9

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

operatingeskimo schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:39:
@bronco.b

Jij hebt toch ervaring met KT88?
Ik heb de EH KT88 ter vervanging van Chinese 6550.
Ze komen in mijn Classic 16.6 waarin ik de bias heel makkelijk met een schroefje kan afstellen.
Kun jij mij vertellen op welke waarde ik het moet afstellen?
Ben benieuwd wat je ervaringen zijn met de EH KT88 ? Twijfel zelf nog tussen de EH KT88 en de KT90 maar heb afgelopen weekend wat rond gegoogled. En de meeste conclussie zijn dat de KT90 betere speaker controle heeft en daardoor wat strakkere bas maar wel minder muzikaal is dan de Kt88.... denk dus dat ik perssonlijk toch liever de KT88 heb.

magoed ben benieuwd naar jouw ervaring. Binnenkr=ort toch maar eens bestellen, zit al 1,5 week zonder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@operatingseskimo...ik had ze afgesteld tussen 0,55 -0,6. Ik stelde ze niet te hoog af ivm slijtage.
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:18:

Hoi leo zit er veel verschil in voorversterkerbuisjes ? want ik had dacht ik ergens gelezen dat het niet erg veel verschil maakten?
Lanthon weet inmiddels dat v.v. (ookwel signaalbuizen genoemd) veel verschil kunnen maken omdat hij een setje raytheon's CK5670 buisjes van me heeft gekocht. Boudewijn heeft daarin gelijk. De v.v. buisjes lijken het meeste verschil te geven. Gevolgd door de eindbuizen.

Omdat v.v.buisjes een stuk minder kosten dan de eindbuizen experimenteren de meeste mensen met v.v. buisjes. Zowel Jeep als ik hebben nog nodige buisjes liggen als je wil experimenteren. Stuur hem of mij maar een DM als je interesse hebt.

Ik heb enkel nog een setje sylvania 2C51 liggen (de 2C51 is de directe vervanger van de chinese 6N3, de russische 6N3P-E en de amerikaanse 5670). Jeep heeft nog een aantal andere merken in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bronco
Ja,inderdaad, die v.v. buisjes van je gaven een opmerkelijk verschil na inspeling. In feite hoorde ik direkt
al een verbetering, in ruimte en detaillering.
Nu, nog effe een vraagje aan de mensen die al langer met buizenversterkers spelen.
Ik heb tijd genoeg, ben in pensioen. Mijn Yarland speelt dikwijls een ganze dag, zeker 6 uur, aan een stuk.
Volume op ong 11 uur. Kan dat kwaad ? buisjes en dergelijke, want ik voel dan wel ,dat alles lekker warm
wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Warmte is geen probleem, buizen worden nu eenmaal erg warm, verder hangt het er vanaf op welke bias je eindbuizen branden, hoger bias geeft (naar het schijnt) beter geluid, maar met een iets lagere bias afstelling gaan je buizen langer mee. (cold- hot-afstelling). Je buizen hebben een x aantal branduren waarin ze goed rpesteren daarna worden ze langzaam minder, (of houden er gewoon mee op).

@Bronco wat die bias betreft ik herhaal mijzelf even:
Nog een laatste vraag, bij vragen over bias instelling lees ik vaak de opmerking "kijk ff in de datasheet van de desbetreffende buis".... ok neem de datasheet van de JJ KT-88... zoveel afkortingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Op tonefactory.nl heb ik een excel sheetje gevonden waarmee je een leuk overzicht kan maken van de benodigde bias afstelling. (oplopend van cold naar hot afstelling en gevaren zone) Je moet daarbij de Anodespanning en de Wmax invullen, uit bovenstaand datasheet: is de anodepsnning dan: Uag2= 600V en Wmax: Wag2 = 46W ?

Als ik 600 en 46 invul dan is volgens de excel sheet de ideale bias afstelling 46 - 54mA, wat logisch lijkt voor KT88 buizen.
Weet nog steeds niet hoe het zit, maar als de berekening klopt dan is jouw afstelling van 55-60 helemaal niet zo laag.

edit: oja dat waren de JJ KT88... kan verschillen natuurlijk? kan van de EH kt88 zo snel geen datasheet vinden.

[ Voor 59% gewijzigd door Chaoss op 26-01-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Nu, ik had er beter afgebleven. Ik heb de Yarland van mij (FV34CIIISA: volgens faktuur Crafty) opengemaakt, na een babbel met iemand. Dan heb ik nu gezien dat er nog de oude WIMA caps inzaten( rode rechthoekig), terwijl ik dacht ,dat de nieuwere Claritycaps er al in zaten. Ik durf, dat zelf niet doen.
Is er iemand die in de buurt van Antwerpen(Belgie) woont , die betere caps wilt steken.
Ik denk wel, dat die een verbetering geven, zodoende dat ik daarna een hele tijd verder kan met deze Yarland,
waar ik toch al zeer tevreden van ben

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lanthon,

Ik ben niet technisch..maar zelfs een niet technisch iemand kan de caps vervangen. Ze zitten tenslotte gewoon keurig in de printplaat vast. Maar goed je hebt wel spullen nodig als je die niet hebt. Wellicht dat een reparatiebedrijf/vriend in de buurt het voor weinig kan doen. Het is al met al echt maar 5 minuten werk.

Overigens vinden zowel Jeep en ik dat de vitamin PiO's caps het mooiste klinken in de yarland.
Vraag Jeep welke waarde je hebt nodig hebt voor het vervangen van de huidige caps.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:39:
Mythril, de Yaqin MC100b is dual mono opgebouwd en in jouw budget.

[afbeelding]

Deze is goedkoper. Yaqin mc10l

[afbeelding]
de MC100b had ik ook al overwogen, hij ziet er imo niet uit waardoor het voor het aangezicht wat lastig is te combineren met de overige apparatuur maar dat is minder belangrijk dan de algemene en geluids kwaliteit.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 00:17:
Mythrill: Ga jij zomaar in mijn geboortedorp wonen? 8)7 Veel plezier. Je bent welkom om langs te komen. Neem je speakers maar mee, kun je echt testen.
Ja, al is het tijdelijk, wel een goede kans om samen te wonen met me meisje :) . Ik zal zeker een keer contact met je opnemen om langs te komen, maar eerst ff settelen, vaste baan vinden met hopelijk een leasebak (2x 20kg zuil achterop de fiets is toch lastig) en een beetje sparen :+ .
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 14:12:
Knip
[...]

Uiteraard bedoel ik geen noise in amp zelf. Ik bedoel de perfectie van het geluidsbeeld. Het is mij, op meerdere sets, opgevallen dat des te perfecter het totaalbeeld wordt des te minder mooi scheurende gitaren klinken. In mijn mening knalt het niet, het kreunt, zuigt, etc het niet. maar het is slechts een mening. De MC10-L van Yaqin is idd nog een optie.

knip

[...]

Dan is Deventer ook te doen. Mocht je eens bij me langs willen komen.
Ik wil het graag een keer horen, als ik eenmaal een auto tot mijn beschikking heb is heel Nederland wel te doen. Ik heb er iig wel wat voor over om een goede, weloverwogen keuze te maken en dat betekend dus vooral luisteren! Het is toch een behoorlijk geldbedrag dat even naar China wordt verstuurd en vervolgens moet je nog een behoorlijke tijd wachten totdat het afgeleverd word (met of zonder extra briefje van de douane). Dan wil ik er wel zeker van zijn dat het een apparaat is dat in mijn smaak geleverd wordt.

Ik heb het idee dat ik er weer een dure hobby bij ga krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:55:
Nou ik wou mezelf hier gewoon ff voorstellen leek mij wel zo netjes dacht ik .
voor de rest hoop ik me hier te vermaaken en nog veel nuttige info te lezen
Je zou nog eens kunnen investeren in een netfilter, dat mis ik nog in je set-up.
Het geeft je een rustiger en meer gebalanceerd geluidsbeeld. Ik heb er zelf 1 van Belkin en deze bevalt goed.
http://my.hifi.nl/userima...78c539fb693acc19bca97.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

denk dat sparen voor betere speakers meer nut heeft dan een netfilter. net als dure kables overigens. en Speakers hoeven niet schreeuwend duur te zijn, er is genoeg leuks op marktplaats ed te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad, dat was ook een beetje mijn punt.
Netfilter is zeer discutabel, maar het lijkt me sterk dat je dat op 200 euro speakers hoort.
Verder:
.
En de speakerkabels daar had ik ook al een paar meter van liggen toen heb ik er nog maar een stukje bij gekocht .
Wat bedoel je daar nou precies mee? Heb je meerdere stukken aan elkaar gezet oid?
Oh ja dit alles moet je niet opvatten als persoonlijke kritiek!

Even oproepje aan Killer: neem contact met me op ivm dat chassis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

heb ik ook gedaan... kroonsteentje ertussen :*) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zet je er wel een keramisch plaatje onder zodat het kroonsteentje niet in contact kan komen met de vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Boudewijn schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:11:
Zet je er wel een keramisch plaatje onder zodat het kroonsteentje niet in contact kan komen met de vloer?
Erg vermakelijk leesvoer de laatste pagina's.. Ondanks dat je messcherp en (vaak) kort door de bocht bent, snijd je redeneringen wel hout.
8)
alhoewel nieuw bloed altijd welkom is

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
Daar zijn we dan ook messcherp voor (nieuw bloed op de muur is altijd goed). Ik zit soms ook wel bewust een beetje te stangen om sommige mensen die het net iets te serieus nemen te jennen.

Nieuw bloed : welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henri en Jeroen houd vanaf woensdag de postbode in de gaten het goud is onderweg. _/-\o_

Gisteren een leuke luistermiddag gehad samen met twee andere audiofielen( Herman en Martijn ) van dit forum.Verschil gehoord tussen een BB1792 en Philips 1541 DAC allebeide met buizenuitgang. Verder een Audioromy PP met kt88 gehoord.

En de aramidewol ( 2 soorten) vergeleken met polyester wol in mijn dynaudio's met als resultaat dat de commecieel aangeboden aramide vezel geen verschil in geluid maakte in mijn Dynaudio Audience 52 luidsprekers, maar dat mijn gratis afval aramide wel een verschil maakte in het geluid. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He??? Een nieuwe kant van Boudewijn? :? Shit nu moeten we echt gaan opletten wat ie bedoelt als ie wat schrijft. 8)7

Wat ik op mijn werk ook regelmatig tegenkom, zie ik hier ook. Je kunt heel moeilijk gevoel ed meegeven in een reactie. Daarom komt het nog wel eens anders over dan bedoeld. Volgens mij is door de komst van internet, mails en forums de hele communicatie weer in ontwikkeling gegaan. Je zult zien dat we hier over 10 jaar heel anders mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Koifarm: tof man. d:)b Dat wordt weer een luistersessie. *O* Verzendkosten?

Die DAC's klinken ook interessant. Wat waren de merken? En hoe deden ze het tov de MHZS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:41:
He??? Een nieuwe kant van Boudewijn? :? Shit nu moeten we echt gaan opletten wat ie bedoelt als ie wat schrijft. 8)7

Wat ik op mijn werk ook regelmatig tegenkom, zie ik hier ook. Je kunt heel moeilijk gevoel ed meegeven in een reactie. Daarom komt het nog wel eens anders over dan bedoeld. Volgens mij is door de komst van internet, mails en forums de hele communicatie weer in ontwikkeling gegaan. Je zult zien dat we hier over 10 jaar heel anders mee omgaan.
Uiteraard, alle nonverbale communicatie ontbreekt, daardoor komt heel veel meta-informatie over (technisch ambigue zijnde posts) niet (goed) over.
Sommige mensen zijn daar niet enorm goed in, en hun posts cq. intenties kunnen soms ook op niet geheel en al bedoelde wijze geinterpreteerd worden door derden ;).

Ennuh denk je dat ik een klap van de molen heb gehad, of gewoon zit te plagen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:37:

Gisteren een leuke luistermiddag gehad samen met twee andere audiofielen( Herman en Martijn ) van dit forum.Verschil gehoord tussen een BB1792 en Philips 1541 DAC allebeide met buizenuitgang. Verder een Audioromy PP met kt88 gehoord.
Da's wel een hele interessante vergelijking. Is die 1541 nu echt zo'n topper? Spelers met zo'n dac zijn voor een habbekrats te koop :X

@bronco: thanks man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:46:
Die DAC's klinken ook interessant. Wat waren de merken? En hoe deden ze het tov de MHZS?
De Philips 1541A zat in de orginele Satch van Lukasz Fikus ( Lampizator). Zie link.

http://www.lampizator.eu/...NCES/SATCH/SATCH-DAC.html

Afbeeldingslocatie: http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/REFERENCES/SATCH/SatchFront467x350.jpg

De BB1792 zat in mijn shanling CD T100se die als bron diende voor de Satch. Gelijke volume's ingesteld en toen vanaf dezelfe CD omschakelen tussen Shanling en Satch. Mijn shanling is ook gemodificeerd a la lampizator.

http://www.roehren-und-hoeren.de/phpBB/viewtopic.php?t=4518 wel aanmelden.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/t100se2.jpg

Zoals ik verwacht had twee totaal verschillend klinkende Dac's. De 1541A lekker vol mid, warm echt de buizensound zoals ook de MHZS spelers die weergeeft. De Satch doet alles net even beter als de MHZS spelers. Ik denk dat deze DAC goed is als je eigen set te saai of neutraal klinkt.

De BB1792 klinkt heel anders, helderder (niet kil). Echt iets voor de perfectionist die ieder instrument wil kunnen duiden en analytisch luistert. Maar wel kippenvel wil krijgen en automatisch mee tapt met zijn voet bij het luisteren naar goede muziek.

H3D en Jeep geen verzendkosten maar wel even een recensie posten. :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Heeft iemand hier nog leuke 12AT7 / ecc81 buisjes in de verkoop? deze ter vervangen van mijn shuguang buisjes... kheb iig wel belang bij JJ en EH buisjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nou das jammer dat je EH of JJ zoekt, ik heb van die leuke TFjes met een diamantje eronder op.
Doe een goed bod zou ik zeggen, ze waren voor die ST-ML7 bedoeld, maar dat is parels voor de zwijnen.

NOS, 60's.

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 26-01-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koifarm, zal ik t hierin testen?
Afbeeldingslocatie: http://zelfbouwaudio.nl/forum/files/thumbs/t_proefopstelling_tb1337hivirt1l_p1020721_446.jpg
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die EH of JJ zoekt, kun je geen Telefunken aanbevelen. Deze klingt totaal anders. EH is warm, JJ is ronder en Telefunken is duits. ;)

Wat ik bedoel te zeggen is EH en JJ maken muziek. De Telefunken speelt alles( grundlich ) maar swingt niet.

Jeep, je hebt genoeg voor +/- 10 liter. De wol losjes uitpluizen en aan de zuinige kant vullen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bronco
Had ook al kontakt opgenomen met Roland van Crafty. Daar is toen bij zijn oude leverancier, een fout gemaakt,en is er een oude Yarland opgezonden. Nu mag ik de Yarland terugsturen,en men zal er Claritycaps insteken,zodat alles terug klopt.
Dat is zeer prettig , om te ervaren wat de werkwijze van Crafty is. Zij geven dus ook een zeer goede naservice. Ook zijn de kosten,voor hun rekening genomen
Men zegge het voort
Leo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 21:09
@Koifarm

Jij bent toch in het bezit van een MC-100b? Zou je wat kunnen vertellen wat je aan modificaties gedaan hebt?

Wat is het verschik in kwaliteit/klank tussen een MC-100b en een Bewitch?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.