Is voor mij niet van belang met de Classic 16.6. want die is zelf af te stellen.Boudewijn schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:08:
AE is vooral een trafoboer hoor.
Maar dat is geen gematchte buizenset.
Uhh ja dat is je anodestroom neem ik aan die je dan meet?
Is die bij alle frequenties hetzelfde? (geen idee)
Als je in de buurt woont mag je mijn buizentesters lenen\gebruken, weet je het nog zeker ook
.
Is die bij alle frequenties hetzelfde? (geen idee)
Als je in de buurt woont mag je mijn buizentesters lenen\gebruken, weet je het nog zeker ook
Ik heb geen idee wat er gemeten wordt. De 6550 buizen die er nu in zitten staan op 60 afgesteld, maar die KT88 zullen wel een andere waarde moeten hebben. Waar zou ik die op moeten instellen?
Tof dat ik die tester zou mogen gebruiken, ik houd het in gedachten.
Tof dat ik die tester zou mogen gebruiken, ik houd het in gedachten.
bronco, kun je van de Gold Lions zeggen dat ze het geld (ca. €200,- voor een kwartet) waard zijn in vergelijking met andere KT88-ers? Zit er zelf over te denken om de standaardbuizen van m'n primaluna te vervangen om te zien of er wat meer kwaliteit uit de versterker valt te halen. EH staat ook op de lijst, maar twijfel of er een significant verschil is te horen.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:44:
Wat betreft de KT88's. Ik heb de Gold Lions gehad. Zeer dynamisch en daardoor ook onrustig en heb een set sovteks KT88 gehad. Is rustiger om aan te horen en bevielen mij verder prima (en kosten de helft van de gold Lion's).
Ik heb zelf geen liefhebber van het merk EH..Ik vind ze onvoldoende tonale balans hebben maar goed het is slechts een mening.
Draai nu iig met 12AU7 van EH in de voortrap. Geeft in mijn beleving een betere soundstage (minder instrumenten en stemmen door elkaar).
Probeer die ECC'tjes eens door TFjes te vervangen, dat is imo ook een mooie verbetering.
Verwijderd
Vandaag wezen luisteren bij Holland Link naar verschillende luidsprekers. Eigenlijk 2 sets en wel de Thiel 1.6 en de Aurum Cantus V6F. Ik ben er samen met mijn schoonvader heen gegaan omdat hij een nieuwe stereo-installatie wil. Ik heb al een MHZS en een Jolida versterker voor hem besteld bij Timaudio en nu gingen we dus kijken naar luidsprekers.
Ik had mijn eigen cd-speler en versterker meegenomen om te kunnen luisteren. (exact dezelfde als die ik nu besteld heb voor mijn schoonvader). Mijn schoonvader was eerder dan mij en zat al te luisteren naar een Bryston set op de Thiel 1.6. Alleen de eindversterker alleen kostte al over de 4k.... Klonk wel goed moet ik zeggen, maar toen ik aankwam uiteraard de MHZS en Jolida aangekoppeld.
Eerst de Thiels beluisterd. Geluid was goed maar er mistte wat laag en de transparantie bleef wat achter. We hadden Peer Gynt aangezet en dat klonk mooi vol en dynamisch. Hierna de AC's aangesloten en hetzelfde stuk aan gezet...... (even tussendoor, de AC's zijn 500,- per set duurder) Wat een verschil!
De bas was dieper en voller, zelfs op zeer laag volume, de vocals alsof je bij de jaarlijkse uitvoering van het stuk zit in Gala, alleen dan zonder dat je met je kont op een houten bankje hoeft te zitten... Het hoog enorm helder en een geweldige transparantie! Echt een schitterend geluid!
Om het verhaal kort te houden: We hebben hierna de Thiel's niet meer aangesloten.... Mijn schoonvader is van plan een set AC's te bestellen maar nmoet de kleur nog uitvechten met mijn schoonmoeder
en ik ben alvast aan het sparen gegaan voor een set in Maple-kleur... (zal nog wel wat maandjes duren)
Ik had mijn eigen cd-speler en versterker meegenomen om te kunnen luisteren. (exact dezelfde als die ik nu besteld heb voor mijn schoonvader). Mijn schoonvader was eerder dan mij en zat al te luisteren naar een Bryston set op de Thiel 1.6. Alleen de eindversterker alleen kostte al over de 4k.... Klonk wel goed moet ik zeggen, maar toen ik aankwam uiteraard de MHZS en Jolida aangekoppeld.
Eerst de Thiels beluisterd. Geluid was goed maar er mistte wat laag en de transparantie bleef wat achter. We hadden Peer Gynt aangezet en dat klonk mooi vol en dynamisch. Hierna de AC's aangesloten en hetzelfde stuk aan gezet...... (even tussendoor, de AC's zijn 500,- per set duurder) Wat een verschil!
Om het verhaal kort te houden: We hebben hierna de Thiel's niet meer aangesloten.... Mijn schoonvader is van plan een set AC's te bestellen maar nmoet de kleur nog uitvechten met mijn schoonmoeder
Waarom de V6F? Prijsoverwegingen?
Modelletje duurder\goedkoper vond je niets?
* Boudewijn kan als arme student helaas alleen maar dromen van dat soort mooi spul.
Modelletje duurder\goedkoper vond je niets?
* Boudewijn kan als arme student helaas alleen maar dromen van dat soort mooi spul.
[ Voor 33% gewijzigd door Boudewijn op 14-01-2009 19:58 ]
Verwijderd
@ Boudewijn : wat is dit nou voor een opmerking ? : Probeer die ECC'tjes eens door TFjes te vervangen, dat is imo ook een mooie verbetering ...
met die TFjes bedoel jij waarschijnlijk Telefunken en die uitdrukking imo kan ik even niet plaatsen ....
tenzij jij in het Nederlands bedoelt naar mijn eigen mening ..
met die TFjes bedoel jij waarschijnlijk Telefunken en die uitdrukking imo kan ik even niet plaatsen ....
tenzij jij in het Nederlands bedoelt naar mijn eigen mening ..
Verwijderd
Modelletje duurder zal wel goed klinken denk ik, maar ik vind 3000 al aardig aan de prijs..... Modelletje goedkoper dan zit je meteen aan een andere opzet van de Aurum Cantussen. Tenminste voor een vloerstaander. De V6F )en V7F en V8F) is schitterend gelakt zoals de bekende bookshelf AC's Ook hebben deze een binnenkamer in een elips-vorm. (maar dan 3d, een soort van druppelvorm zeg maar) welke de goedkopere niet hebben. Dit alles draagt bij aan een net iets hogere kwaliteit van het geluid.
De Melody serie is wel een heel stuk goedkoper, maar dan heb je een minder mooi ogende luidspreker met een minder goede bandtweeter in een vierkante box. (is even kort door de bocht want ook deze klinkt super voor wat hij kost!)
Ik ben dus meer gaan klijken naar een luidspreker van rond de 2500/3000 per set en daar valt deze in, evenals de Thiel 1.6.
De Melody serie is wel een heel stuk goedkoper, maar dan heb je een minder mooi ogende luidspreker met een minder goede bandtweeter in een vierkante box. (is even kort door de bocht want ook deze klinkt super voor wat hij kost!)
Ik ben dus meer gaan klijken naar een luidspreker van rond de 2500/3000 per set en daar valt deze in, evenals de Thiel 1.6.
Verwijderd
Het is inderdaad AE schagen, mijn indruk is dat ze twee bedrijven hebben op hetzelfde industrieterrein.Boudewijn schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:08:
AE is vooral een trafoboer hoor.
Maar dat is geen gematchte buizenset.
Het eerste bedrijf heeft inderdaad alleen met trafo's te maken, op een andere lokatie hebben ze meer een winkel.
Trouwens als je vier buizen koopt matchen zij ze voor je (althans dat is mij door ze verteld)
Ik heb vandaag met een audio-gekke vriend de ACs op de pijnbank gelegd.
Opstelling was een arcam delta 110 preamp, arcam einversterker, meridian 207 icm 208.
Geen rare kabels. Geen tijd gehad om er een mhzs aan te knopen.
We vonden beide dat de tweeter fors las kreeg met Wagner op volume 10. Zelf draai ik bijna nooit muziek op dat volume, maar dit was niet cool. Hij begon echt te hikken; beide speakers.
Mogelijkerwijs ligt het aan de versterkers, maar dat geloof ik niet zo.
Bas is heel redelijk voor een boekenplank luidspreker, maar vergeleken met de viva vivaces van mijn kennis schoot het wat tekort (die hebben dan ook minstens 15-20x meer volume).
Ik vond het zelf qua bas wel genoeg, maar hij vond het te weinig.
Wagner, carmina burana, golden earring, janis joplin, stevie ray vaughn, en wat saxofonie.
Rare combi, vast wel, maar het was dikke fun.
Uitgebreide review volgt nog.
Opstelling was een arcam delta 110 preamp, arcam einversterker, meridian 207 icm 208.
Geen rare kabels. Geen tijd gehad om er een mhzs aan te knopen.
We vonden beide dat de tweeter fors las kreeg met Wagner op volume 10. Zelf draai ik bijna nooit muziek op dat volume, maar dit was niet cool. Hij begon echt te hikken; beide speakers.
Bas is heel redelijk voor een boekenplank luidspreker, maar vergeleken met de viva vivaces van mijn kennis schoot het wat tekort (die hebben dan ook minstens 15-20x meer volume).
Ik vond het zelf qua bas wel genoeg, maar hij vond het te weinig.
Wagner, carmina burana, golden earring, janis joplin, stevie ray vaughn, en wat saxofonie.
Rare combi, vast wel, maar het was dikke fun.
Uitgebreide review volgt nog.
Verwijderd
@matra, zonder te boek te willen staan als promotor en ik weet dat het een eind rijden is voor je, maar ik zou even een middagje bij triple M in Rhenen gaan luisteren. Erg mooie spullen voor de prijscategorie waar je in zoekt. Ze hebben een site. Het zijn liefhebbers die van hun hobby hun werk gemaakt hebben. Zij modificieren ook de MHZS voor de importeur.
shit! We zijn ontdekt
door n stelletje kleuters weliswaar, die niet door hebben dat GoT en fok broertjes-sites zijn

door n stelletje kleuters weliswaar, die niet door hebben dat GoT en fok broertjes-sites zijn
Zij modificeren de spelers niet voor Pacific Audio alleen hebben zij een samenwerking met de TD van pacific audio ;);)Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 08:53:
@matra, zonder te boek te willen staan als promotor en ik weet dat het een eind rijden is voor je, maar ik zou even een middagje bij triple M in Rhenen gaan luisteren. Erg mooie spullen voor de prijscategorie waar je in zoekt. Ze hebben een site. Het zijn liefhebbers die van hun hobby hun werk gemaakt hebben. Zij modificieren ook de MHZS voor de importeur.
Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas
Verwijderd
@paulie72: Misschien heb ik niet de correcte woorden gebruikt, maar het is volgens mij een verzoek vanuit de importeur geweest om eens te kijken wat ze ervan konden maken. Hoe het nu aangeboden wordt (via importeur of niet) weet ik niet exact. En dat resultaat was erg aangenaam. Overigens komt het modificatieidee van de MHZS CD33 welke hier op het forum beschreven wordt origineel ook bij hen vandaan.
@Jeep: zo worden we nog beroemd
.
@Jeep: zo worden we nog beroemd

offtopic:
Ach ik sta er beejte boven, maar het is wel mooi om te zien wat voor raar wereldbeeld fokkertjes hebben.
Sowieso: hoe komen ze op die lelijke nerds site? Dat mag toch helemaal niet van danny? Trouwens zielig dat ze zo denigrerend zijn over mensen die ze uberhaupt niet kennen en waar ze exact 1 foto van zien.
En het zijn geen broertjes site, fok is een fork van GoT. Fork bij gebrek aan het woord afvalput.
Ach ik sta er beejte boven, maar het is wel mooi om te zien wat voor raar wereldbeeld fokkertjes hebben.
Sowieso: hoe komen ze op die lelijke nerds site? Dat mag toch helemaal niet van danny? Trouwens zielig dat ze zo denigrerend zijn over mensen die ze uberhaupt niet kennen en waar ze exact 1 foto van zien.
En het zijn geen broertjes site, fok is een fork van GoT. Fork bij gebrek aan het woord afvalput.
Verwijderd
@Jeep , we zijn ontdekt ? ik heb even op die site zitten kijken maar wat een snotapen zijn dat zeg en om
van het taalgebruik maar te zwijgen ... waarschijnlijk hebben "zij" nog nooit van echte audiodiscussies gehoord en zijn niet verder gekomen dan i pods en mp3 spelers alhoewel dat niets met kwaliteit te maken
heeft naar mijn mening .
van het taalgebruik maar te zwijgen ... waarschijnlijk hebben "zij" nog nooit van echte audiodiscussies gehoord en zijn niet verder gekomen dan i pods en mp3 spelers alhoewel dat niets met kwaliteit te maken
heeft naar mijn mening .
Verwijderd
Ik heb zojuist eens wat cd-tjes opgezet die ik ook gehoord heb toen ik naar de luidsprekrs ging luisteren. Wat me opviel is dat mijn Infinity's zeker niet onderdoen voor de Thiel 1.6 luidsprekers. Sterker nog, ik denk dat ik ze niet zou willen ruilen.....
Dus, aangezien ik nog steeds wild ben van de AC V6F luidsprekers klinken die vele malen beter (voor mij) dan mijn huidige set en de Thiel's. Bovendien wil het oog ook wat........ Er stonden meerder Thiel sets, maar naast de Aurum Cantus leek het net of ze op die luidsprekers een laagje plakplasic met fineer-look hadden geplakt.... Wat een enorm verschil!!!
Awel, aan het sparen dus maar... en een nieuw audiomeubel uitzoeken.. Ben nu van plan een interlübke meubel te gaan samenstellen... We zullen zien...
Dus, aangezien ik nog steeds wild ben van de AC V6F luidsprekers klinken die vele malen beter (voor mij) dan mijn huidige set en de Thiel's. Bovendien wil het oog ook wat........ Er stonden meerder Thiel sets, maar naast de Aurum Cantus leek het net of ze op die luidsprekers een laagje plakplasic met fineer-look hadden geplakt.... Wat een enorm verschil!!!
Awel, aan het sparen dus maar... en een nieuw audiomeubel uitzoeken.. Ben nu van plan een interlübke meubel te gaan samenstellen... We zullen zien...
Je zou ook naar de AC Leisure 6 bij Pacific Audio kunnen kijken. Dat zijn geen vloerstaanders maar hebben een nog betere tweeter. Aangezien het een model voor de chinese markt is, is de prijs ook prettiger. Vglb met de Volla.
Ik heb trouwens gisteren de Reckhorn F1 (actief filter) binnengekregen van Crafty. Even een leuk experimentje gedaan, al is het een beetje erg off-topic.
Als eerste de conclusie: ik durf er mijn subbas wel aan toe te vertrouwen, maar ga >bas er niet aan wagen. Het apparaatje is voor de €29 helemaal super. Maar het geluidsbeeld wordt er behoorlijk plat van. Ongeveer hetzelfde verschil als de opamp uit de MHZS halen x3.
Ik heb 2 van mijn Logitech Z560 fullrange (Tangband) satellietjes als hoofdluidsprekers gebruikt op de Yarland, en mijn Ref3A MC's als sub's op de KT88 met xo 150Hz. Dat klonk helemaal niet beroerd! Je zou bijna iedereen voor de gek kunnen houden dat de kleine tangbandjes er voor de sier opstonden. alleen het hoog was wat rauw. En de ruimtelijkheid was niet super. Maar dat komt dus door de extra elektronica (en extra kabels).
Ik heb ook nog even mijn speakers gewoon aangesloten, alleen het signaal door de F1 heen en dan xo op 40Hz (=lager dan de MC's echt kunnen) dus vrijwel normaal. Maar dan hoor je toch dat je veel muzikale informatie bent kwijtgeraakt. Oftewel het signaal in fase versmeerd. Het 'klinkt' namelijk precies hetzelfde maar het vloeiende gladde is weg en de ruimtelijkheid is nog maar een fraktie van wat het was. Maar de bas klonk nog steeds prima. Wat H3D zei klopt dus helemaal. Ik weet dus wel dat ik voor mijn zelfbouwspeaker alleen de bas aktief af ga filteren en versterken met de Reckhorn F1 met T-amp (of de KT88, die klinkt heel lekker in de bas).
Ik heb trouwens gisteren de Reckhorn F1 (actief filter) binnengekregen van Crafty. Even een leuk experimentje gedaan, al is het een beetje erg off-topic.
Als eerste de conclusie: ik durf er mijn subbas wel aan toe te vertrouwen, maar ga >bas er niet aan wagen. Het apparaatje is voor de €29 helemaal super. Maar het geluidsbeeld wordt er behoorlijk plat van. Ongeveer hetzelfde verschil als de opamp uit de MHZS halen x3.
Ik heb 2 van mijn Logitech Z560 fullrange (Tangband) satellietjes als hoofdluidsprekers gebruikt op de Yarland, en mijn Ref3A MC's als sub's op de KT88 met xo 150Hz. Dat klonk helemaal niet beroerd! Je zou bijna iedereen voor de gek kunnen houden dat de kleine tangbandjes er voor de sier opstonden. alleen het hoog was wat rauw. En de ruimtelijkheid was niet super. Maar dat komt dus door de extra elektronica (en extra kabels).
Ik heb ook nog even mijn speakers gewoon aangesloten, alleen het signaal door de F1 heen en dan xo op 40Hz (=lager dan de MC's echt kunnen) dus vrijwel normaal. Maar dan hoor je toch dat je veel muzikale informatie bent kwijtgeraakt. Oftewel het signaal in fase versmeerd. Het 'klinkt' namelijk precies hetzelfde maar het vloeiende gladde is weg en de ruimtelijkheid is nog maar een fraktie van wat het was. Maar de bas klonk nog steeds prima. Wat H3D zei klopt dus helemaal. Ik weet dus wel dat ik voor mijn zelfbouwspeaker alleen de bas aktief af ga filteren en versterken met de Reckhorn F1 met T-amp (of de KT88, die klinkt heel lekker in de bas).
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 01:57 ]
Verwijderd
Het is officieel...ik ben een Nerd!!Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:39:
shit! We zijn ontdekt![]()
![]()

ps. Van links naar recht op de foto staan: Bronco.B. H3D, Digitalman en degene op de grond is Jeep (die overigens juist de hoogste postcount heeft)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 12:56 ]
Verwijderd
Hoi Mensen,
Op www.ornec.com staan allemaal zeer leuke apparaatjes, maar ik heb hier nog nooit iemand gehoord die ook enige ervaring heeft met dit bedrijf.
Ik heb ze maar ns opgebeld en kreeg een knakker aan de telefoon die mij uitlegde dat ik een bestelling kon plaatsen en hem dan eerst moest betalen. Dan kon ik na 2 maand levertijd het bestelde product ophalen, of ze verstuurden hem dan naar mijn thuisadres. Erheen rijden en gelijk een apparaat uitzoeken en meenemen was niet mogelijk....
Dus, heeft er iemand enige ervaring met Ornec?
Op www.ornec.com staan allemaal zeer leuke apparaatjes, maar ik heb hier nog nooit iemand gehoord die ook enige ervaring heeft met dit bedrijf.
Ik heb ze maar ns opgebeld en kreeg een knakker aan de telefoon die mij uitlegde dat ik een bestelling kon plaatsen en hem dan eerst moest betalen. Dan kon ik na 2 maand levertijd het bestelde product ophalen, of ze verstuurden hem dan naar mijn thuisadres. Erheen rijden en gelijk een apparaat uitzoeken en meenemen was niet mogelijk....
Genoeg ervaringen met Ornec enige topics geleden, en eignelijk niets dan ellende, extreem trage levering, selchte communicatie... ik zou de gok niet wagen, dan liever ergens anders wat meer betalen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Wat bedoel je met hikken in het hoog? Loopt het hoog vast ofzo? (misschien de kabelsBoudewijn schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 01:33:
Over je wiki, ziet er leuk uit, d'r moet nog een hoop bij maar ik kan helaas niks toevoegen aangezien ik nog geen Chinese hifi ervaring heb. Ik heb wel een beetje moeite met claims ala that Red rose een rebadge zou zijn van Dusson. Dat is een claim die nergens bevestigd wordt. Ik heb verder niks met Mark Levinson, ben er niet kapot van maar dit soort dingen kun je niet zondermeer stellen als een feit.
Ander punt, ik begrijp van andere fora dat er wat onzekerheid bestaat over de herkomst van onderdelen in de Chinese HiFi, men zou wellicht onderdelen namaken? Hoe valt zoiets te controleren?
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
Onderdelen namaken: gebeurt veel ja. Vooral namaak condensatoren enzo, dat is vrij gebruikelijk. (zie het condensator probleem van mobo's een jaar of 8 geleden).
Tweeters enzo weet ik niet.
Over het hikken, het lijkt er gewoon op de tweeter op hoog volume loopt te clippen. Dit doen beide kanalen.
Het zou de versterker kunnen zijn, maar de lage tonen gaan prima. Die hebben afaik meer energie nodig op het zelfde volumeniveau, dus zal het niet de versterker zijn. Eindversterker is een Arcam delta 220P trouwens.
Moet zowel voor als eind eens vervangen met een definitief hier blijvende buizenbak (nee niet dat crappy ST-ML7 ding).
Wiki moet idd een stuk meer body krijgen, maar er is hier in het topic heel veel info die je uiteraard kunt verplaatsen naar de wiki
.
Tweeters enzo weet ik niet.
Over het hikken, het lijkt er gewoon op de tweeter op hoog volume loopt te clippen. Dit doen beide kanalen.
Het zou de versterker kunnen zijn, maar de lage tonen gaan prima. Die hebben afaik meer energie nodig op het zelfde volumeniveau, dus zal het niet de versterker zijn. Eindversterker is een Arcam delta 220P trouwens.
Moet zowel voor als eind eens vervangen met een definitief hier blijvende buizenbak (nee niet dat crappy ST-ML7 ding).
Wiki moet idd een stuk meer body krijgen, maar er is hier in het topic heel veel info die je uiteraard kunt verplaatsen naar de wiki
Verwijderd
Kan iemand met technisch verstand even kijken naar deze link:
http://cgi.ebay.nl/6N26P-...A12%7C39%3A1%7C240%3A1318
En aangeven of ik inderdaad zonder problemen deze buisjes in mijn amp of MHZS Cd-speler kan drukken? Ik wil tenslotte niet de boel naar de knoppen helpen...
Tja..door deze vraag ondermijn ik mijn nerd zijn wel
En aangeven of ik inderdaad zonder problemen deze buisjes in mijn amp of MHZS Cd-speler kan drukken? Ik wil tenslotte niet de boel naar de knoppen helpen...
Verwijderd
Kan je gerust doen alleen weet ik niet hoe deze buizen "klinken". Maar dat ga jij later vertellen, ja toch?Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:11:
@blob
Ornec zou je evt nog voor kabels kunnen proberen, maar de prijzen van div apparaten zijn flink de hoogte ingegaan, en met Yarland hebben ze zich ronduit schofterig gedragen.
Ook met verzending en communicatie gedragen ze zich gewoon onverantwoordelijk. Zo van 'wij zijn goedkoop' 'geef ons je geld' en de voor de rest; misschien krijg je nog wat opgestuurd. Uiteindelijk komt het vaak wel goed, maar je blijft ondertussen in het ongewisse. En te vaak komt het ook niet goed.
Ondertussen raad ik Timaudio aan.
@saab
Over Red Rose en Dussun is redelijk veel te vinden dat het exact hetzelfde is. RR heeft ook de Aurum Cantus Leisure 2 en Moon River schaamteloos gerebadged. Als iemand met de naam als ML zich echt met het ontwerp zou hebben beziggehouden dan zouden de Chinezen de rest weer van hem kopieren. Maar ik acht het niet waarschijnlijk. Ooit nog iets recents gehoord van ML? Een nieuw product? Nee dus.
En wat zou ooit het prijsverschil rechtvaardigen van de Leisure 2 (€400) en de Rosebud ($3500!)? Een iets ander filter? Dan zou de AC zelf erg slecht moeten zijn. Maar dat is dus niet zo.
De onderdelen worden in China idd vaak nagemaakt. Vooral in de goedkopere apparaten en merken zitten neppers. De Mundurf koppelcaps in de MHZS zijn bv neppers. Ook in de Vincent CD6 zitten nep MKP's in
.
Voordeel van neppers is dat je ze meestal toch niet betaald en ze het wel doen. Dat van die caps op mobo's was een ander verhaal (werknemer van bekende japanse fabriek die 'het geheim' dàcht gestolen te hebben en dus in grote getale gemaakt werden. Totdat bleek dat ze toch niet 'helemaal ' hetzelfde waren). Als ze in de signaalweg zitten kun je ze simpel zelf vervangen en heb je weer een leuke upgrade.
Ornec zou je evt nog voor kabels kunnen proberen, maar de prijzen van div apparaten zijn flink de hoogte ingegaan, en met Yarland hebben ze zich ronduit schofterig gedragen.
Ook met verzending en communicatie gedragen ze zich gewoon onverantwoordelijk. Zo van 'wij zijn goedkoop' 'geef ons je geld' en de voor de rest; misschien krijg je nog wat opgestuurd. Uiteindelijk komt het vaak wel goed, maar je blijft ondertussen in het ongewisse. En te vaak komt het ook niet goed.
Ondertussen raad ik Timaudio aan.
@saab
Over Red Rose en Dussun is redelijk veel te vinden dat het exact hetzelfde is. RR heeft ook de Aurum Cantus Leisure 2 en Moon River schaamteloos gerebadged. Als iemand met de naam als ML zich echt met het ontwerp zou hebben beziggehouden dan zouden de Chinezen de rest weer van hem kopieren. Maar ik acht het niet waarschijnlijk. Ooit nog iets recents gehoord van ML? Een nieuw product? Nee dus.
En wat zou ooit het prijsverschil rechtvaardigen van de Leisure 2 (€400) en de Rosebud ($3500!)? Een iets ander filter? Dan zou de AC zelf erg slecht moeten zijn. Maar dat is dus niet zo.
De onderdelen worden in China idd vaak nagemaakt. Vooral in de goedkopere apparaten en merken zitten neppers. De Mundurf koppelcaps in de MHZS zijn bv neppers. Ook in de Vincent CD6 zitten nep MKP's in
(Lampizator) is toch al niet zachtzinnig in zijn kritiekThe blue caps - fake WIMAs.... "for audio" !!!
Voordeel van neppers is dat je ze meestal toch niet betaald en ze het wel doen. Dat van die caps op mobo's was een ander verhaal (werknemer van bekende japanse fabriek die 'het geheim' dàcht gestolen te hebben en dus in grote getale gemaakt werden. Totdat bleek dat ze toch niet 'helemaal ' hetzelfde waren). Als ze in de signaalweg zitten kun je ze simpel zelf vervangen en heb je weer een leuke upgrade.
Clippen lijkt er dan toch wel op dat je op een zo hoog niveau speelt dat je versterker begint te vervormen of dat je tweeters het vermogen niet kunnen hebben. Tweeters zijn vaak maar geschikt tot een paar watt. Hmm, deze zijn schijnbaar ok tot een 30 wattBoudewijn schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:49:
http://www.partsexpress.c...tl.cfm?Partnumber=276-400 (goedkopere versie)
http://www.parts-express....tl.cfm?Partnumber=276-402
Laatste link is de G2 ribbon tweeter.
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
Heb ongeveer een jaar terug een bestelling geplaatst bij Ornec, namelijk een G&W TW-2006X versterker die daar wel heel aantrekkelijk geprijsd was, een power filter en nog wat kabels. De zaak kwam in eerste instantie goed op mij over, kreeg direct mails over de status van de bestelling en dergelijke.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:27:
Hoi Mensen,
Had direct na de order het geld overgemaakt, maar ik vond het wel heel lang duren voordat de status van de bestelling overging op 'betaald'. Het moest dan wel naar een Engelse rekening, maar ik geloof dat het drie weken geduurd heeft voor de status werd aangepast, dat lijkt me niet normaal.
Toen maar eens gebeld hoe lang het zou gaan duren voor de speakers verzonden gingen worden (op mails werd niet gereageerd). Ze zijn lastig te bereiken, maar uiteindelijk toch iemand via skype aan de lijn gekregen. Die stond mij redelijk netjes te woord, en ik had er weer vertrouwen in. Het zou volgende week verstuurd worden, en het kon dus niet lang meer duren voor ik het binnenkreeg (air-mail). Ik zou ook nog een mailtje krijgen als de order verzonden was, zei hij.
Het duurde en het duurde maar, had twee weken later nog steeds geen verzendbevestiging gekregen. Ik heb een week lang elke dag op verschillende tijden geprobeerd te bellen, maar geen contact. Toen, na in totaal 3 maanden hebben moeten wachten, heb ik mijn order toch ontvangen. Verzendbevestiging via mail heb ik tot op heden nog steeds niet mogen ontvangen, en de status op de website werd ook pas twee weken na ontvangst gewijzigd in 'verzonden'.
Al met al dus erg rommelig, contact krijgen is erg lastig, en het duurt erg lang voordat je je spullen binnenkrijgt (en ondertussen zitten zij wel met jouw 500 euro op de bankrekening). Had geen veilig gevoel erbij, ben dan ook erg blij dat ik het uiteindelijk wel heb mogen ontvangen. Ik zou je afraden om er te bestellen.
Ben overigens wel zeer tevreden met de ontvangen producten. Alles goed verpakt en zonder beschadigingen, en de versterker klinkt erg goed. Ook de speakerkabels vind ik een koopje. Het zijn echt dikke en mooi afgewerkte kabels met goede connectors en ze kostten geen drol.
[ Voor 5% gewijzigd door FreddyFish op 16-01-2009 16:58 ]
Verwijderd
Enige tijd geleden ging er 1x EH-6550 stuk in mijn Bewitch/Pure Sound A30. Er gaan 2 gematchte paartjes in en heb dus direct een matched pair besteld. Aangezien ik in een land woon waar heel weinig aficionados wonen vwb buizentechnologie ben ik aangewezen op het buitenland om buizen e.a te kopen.
Ik kwam terecht bij www.jukebox-revival.nl. (piet hagens)
Hanteert hele scherpe prijzen bijna gelijk aan BTB en communiceert uitstekend.
De eerste verzending kwam nooit aan met TNT en na een telefoontje werd er direct een tweede pakketje opgestuurd.
Aanrader!
Ik kwam terecht bij www.jukebox-revival.nl. (piet hagens)
Hanteert hele scherpe prijzen bijna gelijk aan BTB en communiceert uitstekend.
De eerste verzending kwam nooit aan met TNT en na een telefoontje werd er direct een tweede pakketje opgestuurd.
Aanrader!
Tsja, ik vraag me ook af of de nichicon en rubycon's in mijn MHZS 'echies' zijn. Boeit me niet zolang het prima werkt.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:42:
Idd.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:15:
[...]
Kan je gerust doen alleen weet ik niet hoe deze buizen "klinken". Maar dat ga jij later vertellen, ja toch?
Waarom zou het wel\niet werken volgens jou? Als je wil kan ik wat russich voor je vertalen, als je dat fijn vindt.
Verwijderd
Alleen wanneer je het "ruitje" uit het deksel schroeft. Is natuurlijk geen "gezicht", de kast is n.l. zelf ca. 8 cm buitenmaats hoog.Boudewijn schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:01:
Gaan ze trouwens wel fysiek in de MHZS passen?
De print staat stukje van de bodem af, er zitten voetjes op, en dan nog 8cm aan buis?
Verwijderd
Boudewijn ben jij aan een bril toe? Buisje is n.l. 7 cm hoog en die vertaling staat onder de Russische specs.Boudewijn schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:01:
De print staat stukje van de bodem af, er zitten voetjes op, en dan nog 8cm aan buis?
Volgens mij heb ik een probleem met een van mijn eindbuizen
toen ik vanavond de versterker aanzette hoorde ik na het opwarmen een plofje... dus ik denk maar even de bias/ruststroom controleren en eventueel bijstellen.
nu stonden er 3 netjes op 60mA (das toch de juiste waarde voor 6550 buizen??). maar 1'tje stond op 0-1 te knipperen. aan het bias schroefje draaien veranderde daar niets aan. Dus versterker uit en weer aangezet, dit keer geen plofje maar de bias stond nu op 30mA ofzo omdat ik aan dat schroefje had gedraaid, dus ik diie omhoog schroeven naar 60mA en toen was er weer een klein plofje en hij stond weer op 1.
Toen heb ik de buis (linksvoor had het probleem) maar eens omgewisseld met die van rechtsvoor om zeker te zijn dat het niet aan de versterker lag. maar idd het probleem verhuisde met de buis mee. kheb ook de bias op 50-52 laten staan om te kijken wat er gebeurd maar dan duurt het gewoon iets langer voordat er een "plofje" komt en hij weer op 1mA springt.
is die buis nu overleden?
Vreemde is dat de versterker wel gewoon werkt, gister was dat plofje er ook al na inschakelen (toen verder geen aandacht aan besteed) en heb toen gewoon 1,5 cd geluisterd zonder iets aan het geluid te merken. Kheb alleen het idee dat het kanaal met de "defecte" buis iets meer bromt...maar hij versterkt dus nog wel..
nu stonden er 3 netjes op 60mA (das toch de juiste waarde voor 6550 buizen??). maar 1'tje stond op 0-1 te knipperen. aan het bias schroefje draaien veranderde daar niets aan. Dus versterker uit en weer aangezet, dit keer geen plofje maar de bias stond nu op 30mA ofzo omdat ik aan dat schroefje had gedraaid, dus ik diie omhoog schroeven naar 60mA en toen was er weer een klein plofje en hij stond weer op 1.
Toen heb ik de buis (linksvoor had het probleem) maar eens omgewisseld met die van rechtsvoor om zeker te zijn dat het niet aan de versterker lag. maar idd het probleem verhuisde met de buis mee. kheb ook de bias op 50-52 laten staan om te kijken wat er gebeurd maar dan duurt het gewoon iets langer voordat er een "plofje" komt en hij weer op 1mA springt.
is die buis nu overleden?
Vreemde is dat de versterker wel gewoon werkt, gister was dat plofje er ook al na inschakelen (toen verder geen aandacht aan besteed) en heb toen gewoon 1,5 cd geluisterd zonder iets aan het geluid te merken. Kheb alleen het idee dat het kanaal met de "defecte" buis iets meer bromt...maar hij versterkt dus nog wel..
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:11:

Bronco.B. het kan niet, deze buisjes trekken te veel gloeistroom. De gloeispanningstabilisator wordt dan maximaal belast. Verder moet de anodestroom anders worden ingesteld om in het beste werkgebied te komen.
Nah mijn bril is al prima.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:12:
[...]
Boudewijn ben jij aan een bril toe? Buisje is n.l. 7 cm hoog en die vertaling staat onder de Russische specs.

Ik zou dit niet in een 7cm hoge behuizing willen stoppen (ex print, print bevestiging en voetje).
Idd geen 8, maar 7 is aan de krappe kant
Waarom zou je dan zelf niet met een trafo'tje en (evt een gelijkrichter) een paar C's aan de slag gaan?
Op zich is dat op te lossen.
Anodestroom is wat lastiger.
Verwijderd
@matra..Jammer dat ik niet aanwezig was bij de luistersessie. Ik had uiteraard de Aurum Cantus V6F wel's willen horen en daarnaast had ik graag willen weten hoe je 'luistert'. Dus waar je op let, welke voorkeuren je hebt, etc...Wat is kortom je referentiekader
Dat maakt namelijk veel uit bij het beoordelen van een speaker. Dynamiek van een speaker wordt makkelijk aangezien als een 'beter klinkende' speaker en wordt er niet gelet op luistervermoeidheid. Terwijl een speaker die meer verfijnd klinkt in eerste instantie wellicht als suf of 'minder' klinkend wordt beoordeeld.
Voor mijn gevoel zijn jullie nogal snel tot conclusies gekomen waarvan ik me afvraag of het terecht is. Hoe doorwrocht heb je geluisterd, welke muziekstukken heb je zowel of de ene als op de andere speaker beluisterd?
Niet! Is mijn conclusie en hebben beide (thiel en AC) speakers dus wel voldoende kans gekregen. Welke verschil heb je waar genomen tussen de speakers? Waar blinkt de ene in uit en waar de andere? Waar laat de ene iets liggen en waar de andere? Ik lees geen A/B vergelijk.
Kortom, ik vind het geen representatief vergelijk. Je bent het type klant van snel luisteren en (te) snel elimineren. Dat mag en is wel zo prettig voor de verkoper. Die kon daardoor makkelijk aansturen op de AC's. Tenminste zo zou ik wel te werk gaan, klant is al verkocht dus waarom nog iets anders aanbieden of terugschakelen? Gaat ie mogelijk weer twijfelen en twijfel is wellicht geen deal en dat willen we niet.
Nee, wat je beschrijft en zegt over thiel kan ik me totaal niet in vinden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me veelal wel kan vinden in de beschrijvingen die mensen geven over een speaker (of het nou thiel is of een ander merk).
Mijn 'snelle' conclusie is dat je niet geluisterd hebt maar gehoord.
Dat maakt namelijk veel uit bij het beoordelen van een speaker. Dynamiek van een speaker wordt makkelijk aangezien als een 'beter klinkende' speaker en wordt er niet gelet op luistervermoeidheid. Terwijl een speaker die meer verfijnd klinkt in eerste instantie wellicht als suf of 'minder' klinkend wordt beoordeeld.
Voor mijn gevoel zijn jullie nogal snel tot conclusies gekomen waarvan ik me afvraag of het terecht is. Hoe doorwrocht heb je geluisterd, welke muziekstukken heb je zowel of de ene als op de andere speaker beluisterd?
Niet! Is mijn conclusie en hebben beide (thiel en AC) speakers dus wel voldoende kans gekregen. Welke verschil heb je waar genomen tussen de speakers? Waar blinkt de ene in uit en waar de andere? Waar laat de ene iets liggen en waar de andere? Ik lees geen A/B vergelijk.
Kortom, ik vind het geen representatief vergelijk. Je bent het type klant van snel luisteren en (te) snel elimineren. Dat mag en is wel zo prettig voor de verkoper. Die kon daardoor makkelijk aansturen op de AC's. Tenminste zo zou ik wel te werk gaan, klant is al verkocht dus waarom nog iets anders aanbieden of terugschakelen? Gaat ie mogelijk weer twijfelen en twijfel is wellicht geen deal en dat willen we niet.
Nee, wat je beschrijft en zegt over thiel kan ik me totaal niet in vinden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me veelal wel kan vinden in de beschrijvingen die mensen geven over een speaker (of het nou thiel is of een ander merk).
Mijn 'snelle' conclusie is dat je niet geluisterd hebt maar gehoord.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 16:52 ]
Verwijderd
Ik ben van nature een luisteraar in plaats van een hoorder. Ongetwijfeld zijn er genoeg dingen die ik "over het hoofd luister" bij muziek, maar voor mij is dat dus ook niet van belang.
Ik moet wel even bij vermelden dat de Thiel's een heel stuk beter klonken met de versterker die er eerst aan hing (Bryston 4B) dus grote kans dat mijn versterker niet genoeg vermogen heeft om uit de Thiel's te halen wat erin zit... In dat licht vind ik thuis mijn speakers dus gelijkwaardig klinken.
De AC's maakten op mij wel een verpletterende indruk. Stukken die we beluisterd hebben zijn o.a. The Firebird van Stravinsky, Peer Gynt van Edvart Grieg en voor de zang Christy Moore, Leonard Cohen en Nick Cave met Kylie Minoque. Niet allemaal op beide sets, enkel het klassiek omdat mijn schoonvader dat het belangrijkst vind, maar andere muziek moet uiteraard ook goed klinken....
Ik moet wel even bij vermelden dat de Thiel's een heel stuk beter klonken met de versterker die er eerst aan hing (Bryston 4B) dus grote kans dat mijn versterker niet genoeg vermogen heeft om uit de Thiel's te halen wat erin zit... In dat licht vind ik thuis mijn speakers dus gelijkwaardig klinken.
De AC's maakten op mij wel een verpletterende indruk. Stukken die we beluisterd hebben zijn o.a. The Firebird van Stravinsky, Peer Gynt van Edvart Grieg en voor de zang Christy Moore, Leonard Cohen en Nick Cave met Kylie Minoque. Niet allemaal op beide sets, enkel het klassiek omdat mijn schoonvader dat het belangrijkst vind, maar andere muziek moet uiteraard ook goed klinken....
iemand enig idee hoe het zit met die eindbuis van mij (zie eerder gedaan verhaal)?
Wil niet ongeduldig overkomen, maar ik weet niet echt wat ik er mee moet, kan ik zonder gevaar de versterker gebruiken nu? of kan ik beter direct nieuwe eindbuizen zien te krijgen ergens en daar op wachten?
Wil niet ongeduldig overkomen, maar ik weet niet echt wat ik er mee moet, kan ik zonder gevaar de versterker gebruiken nu? of kan ik beter direct nieuwe eindbuizen zien te krijgen ergens en daar op wachten?
Verwijderd
simpelweg omdat ik daar geen zin in heb. Als ik ze één om één om kan prikken vind ik het geinig om het proberen. Nu dat niet het geval is...(ik vertrouw namelijk blind op wat koifarm zegt. Hij heeft meerdere malen bewezen een uitstekend technisch kennis te hebben die velen van ons niet hebben)..ga ik het experiment niet aan.Boudewijn schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:32:
Waarom zou je dan zelf niet met een trafo'tje en (evt een gelijkrichter) een paar C's aan de slag gaan?
Overigens de CD speler heeft idd een te kleine behuizing maar de yarland heeft voldoende ruimte en daar konden ze ook in. Maar goed...de buizen zijn geen optie
Uhhh ja. Koifarm heeft prima gelijk zoals altijd (netjes qua kennis man), maar wat ik bedoelde is dat het wel te doen is als je het niet erg vindt om even goed te tweaken.
Verwijderd
Versterker niet meer gebruiken totdat je nieuwe buizen hebt.Chaoss schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 14:31:
iemand enig idee hoe het zit met die eindbuis van mij (zie eerder gedaan verhaal)?
Bij problemen met eindtrapbuizen is het makkelijk mogelijk dat er sluiting wordt gevormd tussen de verschillende aansluitingen, hierdoor kan je versterker afbranden/ doorbranden.
Boudewijn/ Bronco.B - Boudewijn ik ken Bronco.B een beetje en daarom mijn advies. Natuurlijk zou ik zelf een andere gloeisstroomverzorging bouwen. Bronco.B. mogelijk kunnen de buizen wel in je versterker, als deze iets reserve heeft dan kun dit proberen. En dan in de gaten houden of de trafo niet te warm wordt.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 16:34 ]
Verwijderd
@boudewijn en Koifarm..
Tuurlijk boudewijn...tweaken is een optie maar zoals Koifarm al aangeeft...ik ben een user
geen tweaker
(helaas). Had ik voldoende opgelet op de LTS dan was ik er zeker aan begonnen.
Nah..ook met mijn amp wil ik geen risico lopen. Dus toch maar niet...Ik moet zeggen het buisje ziet er wel geinig uit.
Tuurlijk boudewijn...tweaken is een optie maar zoals Koifarm al aangeeft...ik ben een user
Nah..ook met mijn amp wil ik geen risico lopen. Dus toch maar niet...Ik moet zeggen het buisje ziet er wel geinig uit.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 16:50 ]
Zo, mijn t-amp is aan het inspelen om mij openbaffles. Past een review over de t-amp in dit topic? Het ding is immers gemaakt in china, kost geen drol en veel mensen op het internet zeggen dat het Hi-Fi is. 1e indrukken(5 minuten aan) is dat hij nu nog erg koud, kil en scherp klinkt.
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
Maar is het normaal dat die buis een rustspanning/bias heeft van 0-1mA en toch nog wel kan versterken?Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:29:
[...]
Versterker niet meer gebruiken totdat je nieuwe buizen hebt.
Bij problemen met eindtrapbuizen is het makkelijk mogelijk dat er sluiting wordt gevormd tussen de verschillende aansluitingen, hierdoor kan je versterker afbranden/ doorbranden.
weet eimand een leuk adresje voor 6550 of kt88 buizen?? kzit er eigenlijk aan te denken om maar weer gewoon Shuguang 6550B's te kopen maar zelfs op ebay kom je ze nauwelijks tegen.
Verwijderd
Een defekte buis in een pushpull versterker valt soms niet op doordat de andere buis zijn gedeelte van het signal gewoon blijft versterken en zijn werkpunt is verschoven. Hierdoor versterkt de buis niet het halve signal maar bijna het hele signaal. Iets meer brom en een iets zachter geluid zijn wel te waarnemen.Chaoss schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 17:09:
[...]
Maar is het normaal dat die buis een rustspanning/bias heeft van 0-1mA en toch nog wel kan versterken?
Zoek naar EH of JJ KT90 buizen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 18:55 ]
ok dank voor je hulp, idd brom was wel iets hoger via dat kanaal, verder leek de buis het na inschakelen eventejs te doen vooral op een lager rusttroom spanning hield hij het iets alnger uit, maar hij "plofte" elke keer weer.
kvin het wel snel hoor dat binnen 1 jaar er al een eindbuis kaduuk is. zo belachelijk veel draaiuren heb ik nu ook weer niet gemaakt. zou ik die andere buizen nog kunnen verkopen? heb opzich nog een matched pair over.
KT90 Ziet er mooi uit, maar niet bepaald goedkoop
KT88 ook van EH, aardig goedkoper... of klinken die ook gelijk weer veel minder?
En deze EH 6550 kosten nog minder
kvin het wel snel hoor dat binnen 1 jaar er al een eindbuis kaduuk is. zo belachelijk veel draaiuren heb ik nu ook weer niet gemaakt. zou ik die andere buizen nog kunnen verkopen? heb opzich nog een matched pair over.
KT90 Ziet er mooi uit, maar niet bepaald goedkoop
KT88 ook van EH, aardig goedkoper... of klinken die ook gelijk weer veel minder?
En deze EH 6550 kosten nog minder
[ Voor 45% gewijzigd door Chaoss op 17-01-2009 19:45 ]
Uhh als je zelf je anodestroom in kunt stellen en bereid bent een heel klein beetje eraan te hobbien is 1 nieuwe buis genoeg
.
3 stuks is verder onhandig, je zou er wel 2 kunnen verkopen en 1 als reserve gebruiken.
3 stuks is verder onhandig, je zou er wel 2 kunnen verkopen en 1 als reserve gebruiken.
euh jah dat hobbien gaat mij niet lukken, das et probleem
veel van die termen gaan mij al te ver, anodestroom is dat hetzelfde als ruststroom?
maareuh wat wil een matched pair (of quad) nu eigenlijk zeggen? waarin zijn de buizen dan "gematched" ?
maareuh wat wil een matched pair (of quad) nu eigenlijk zeggen? waarin zijn de buizen dan "gematched" ?
[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 17-01-2009 22:27 ]
Volgens mij gewoon de anodestroom die gaat lopen bij een bepaalde spanning, maar dit weet ik niet zeker.
Waar is koifarm als we hem nodig hebben?
Ik heb eigenwijs gedaan en toch de Classic 6.10 aangeschaft. Bevalt erg goed tot nu toe (ja, ik weet het, buizen zijn nog beter, maar dat past niet bij mijn gebruikspatroon).
In combinatie met de Impulse 34 bevalt de set goed, hoewel de Classic nog moet inspelen. Op dit moment heb ik er goedkope speakerkabel tussenzitten, maar ik ben van plan nog over te stappen naar Xindak. Ook moet de MHZS nog binnen komen (bron is op dit moment computer).
Dank voor alle adviezen in dit forum so far!
Nog een vraagje: heeft iemand ervaring met universele afstandsbedieningen op Classic-apparatuur? Ik heb er helaas geen AB bijgehad.
In combinatie met de Impulse 34 bevalt de set goed, hoewel de Classic nog moet inspelen. Op dit moment heb ik er goedkope speakerkabel tussenzitten, maar ik ben van plan nog over te stappen naar Xindak. Ook moet de MHZS nog binnen komen (bron is op dit moment computer).
Dank voor alle adviezen in dit forum so far!
Nog een vraagje: heeft iemand ervaring met universele afstandsbedieningen op Classic-apparatuur? Ik heb er helaas geen AB bijgehad.
vaak werken universele AB's wel. Zoek een high end merk op en gewoon uitproberen. Mijn Myryad cd-speler werkte op hetzelfde als Rotel/ Meridian ed. Zal met versterkers ook vast wel zo zijn.
De Classic 6.10 is een prima versterker hoor. Niks mis mee.
De Classic 6.10 is een prima versterker hoor. Niks mis mee.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 23:44 ]
Bij mijn Logitech AB stonden de Classic en MHZS apparaten gewoon in de kezelijsten van de apparaten 
maar hoe wil je in de vrede aan een buis gaan hobbien das toch niet te doen.
Maar de verschillende EH buizen die ik eerder poste zou daar nog veel verschil tussen zitten, want de 6550 en KT90 schelen 60dollar per 4.
okBoudewijn schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 22:54:
Volgens mij gewoon de anodestroom die gaat lopen bij een bepaalde spanning, maar dit weet ik niet zeker.
Maar de verschillende EH buizen die ik eerder poste zou daar nog veel verschil tussen zitten, want de 6550 en KT90 schelen 60dollar per 4.
Verwijderd
Chaos, ik weet niet goed wat je nu wilt weten/horen.Chaoss schreef op zondag 18 januari 2009 @ 00:05:
Maar ik zal het proberen.
- KT90/100 zijn duidelijk betere buizen wat betreft luidspreker controle en hebben iets meer vermogen. Maar zijn het duurst.
- KT88/6550 zijn er in vele soorten en klankkleuren hier is het vaak proberen en dat kost ook veel geld.
Mijn favouriet KT88/6550 is van Electro Harmonix deze vindt ik de beste koop voor je geld.
Wat ik zou doen? 1 nieuwe (orginele)buis kopen. Deze samen met de rest na 2 jaar vervangen voor een KT90 of KT100 type.
KT100 zou ik niet zomaar doen. Die trekt duidelijk meer stroom en kan een gevaar voor je versterker zijn. Dat moet je dus eerst wel even goed checken. KT90 is geen probleem, die zijn er van Ei (ontwikkelaar van de originele KT90) en EH.
wat ik wil horen? nou dit soort info
laat ik het zo zeggen de huidige 6550 buizen hebben genoeg vermogen en controle om mijn speakers aan te kunnen. Dus ik vroeg me af of EH KT90 buizen ook echt beter klinken dan EH 6550... voor het extra vermogen hoef ik het (voor mijn gevoel) niet te doen, maar ik wil best extra betalen voor extra geluidskwaliteit (meer detail, betere plaatsing etc.).
Eerder zei je dat 1 buis vervangen wel kan, maar dat je die moet aanpassen(?) zodat het weer een matched quad gaat vormen, het enige wat ik kan is de ruststroom instellen. Voor de rest vraag ik me af hoe betrouwbaar de andere buizen zijn, toen ik de amp kocht, was de eerste set kapot, daarna kwamen er nieuwe in van de fabrikant waar dan weer problemen mee waren. Nu heb ik ook maar 1 buis met het shuguang logo en type erop, de andere 3 staat helemaal niets op... ook altijd al vreemd gevonden.
Nu ik (voor het eerst) wat aan het rondzoeken ben naar eindbuizen valt het me op dat er weinig info te vinden is, nergerens een review met klankbeschrijvingen van de verschillende EH buizen ofzo
Eerder zei je dat 1 buis vervangen wel kan, maar dat je die moet aanpassen(?) zodat het weer een matched quad gaat vormen, het enige wat ik kan is de ruststroom instellen. Voor de rest vraag ik me af hoe betrouwbaar de andere buizen zijn, toen ik de amp kocht, was de eerste set kapot, daarna kwamen er nieuwe in van de fabrikant waar dan weer problemen mee waren. Nu heb ik ook maar 1 buis met het shuguang logo en type erop, de andere 3 staat helemaal niets op... ook altijd al vreemd gevonden.
Nu ik (voor het eerst) wat aan het rondzoeken ben naar eindbuizen valt het me op dat er weinig info te vinden is, nergerens een review met klankbeschrijvingen van de verschillende EH buizen ofzo
Verwijderd
@Chaoss
http://www.hometheaterhifi.com/volume_9_2/power-tube-comparison-6-2002.html
Misschien is dit leuk om door te lezen....
Wil je EH KT88's, bij Tonefactory zijn die bijna even duur als de 6550's...
http://www.tonefactory.nl/shop2/index.php?cPath=1_2_3&sortcol=2&sortdir=a&page=2
http://www.hometheaterhifi.com/volume_9_2/power-tube-comparison-6-2002.html
Misschien is dit leuk om door te lezen....
Wil je EH KT88's, bij Tonefactory zijn die bijna even duur als de 6550's...
http://www.tonefactory.nl/shop2/index.php?cPath=1_2_3&sortcol=2&sortdir=a&page=2
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 18:33 ]
@MAtra, bedankt voor de links, die eerste werkt echter niet omdat die hele site plat ligt, morgen nog eens proberen.
Ook bedankt voor de tip van tonefactory.nl KT88's zijn daar idd goedkoop, zelfs goedkoper dan 6550, KT88's kosten 26,- pst en de 6550 28's, de KT90 blijft het duurst met 36,-st.
Dit is zelfs aantrekkelijker dan ebay! betaal je voor EH 6550 incl verzneding en verzekering ook dik 110 euro en KT88's hebje ook niet voor onder de 120,- binnen
ik kan echter op de site van tonefactory niet vinden wat hun verzendkosten zijn? heb jij er al eens besteld en is dat goed bevallen?
Ook bedankt voor de tip van tonefactory.nl KT88's zijn daar idd goedkoop, zelfs goedkoper dan 6550, KT88's kosten 26,- pst en de 6550 28's, de KT90 blijft het duurst met 36,-st.
Dit is zelfs aantrekkelijker dan ebay! betaal je voor EH 6550 incl verzneding en verzekering ook dik 110 euro en KT88's hebje ook niet voor onder de 120,- binnen
ik kan echter op de site van tonefactory niet vinden wat hun verzendkosten zijn? heb jij er al eens besteld en is dat goed bevallen?
Verwijderd
Heeft iemand nog een tip voor buizendempers? Ik gebruik nu gewone O-ringen van de bouwmarkt, maar die drogen best snel uit.
Verwijderd
@Chaoss maar nog altijd een 10tje duurder (incl. de BTW) dan de toko die ik je tipte, echter daar hebben ze alleen de KT80.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 11:31 ]
? heb ik gemist zeker, kan geen shop-tip van jou vinden 
edit paar pagina's terug, deze bedoel je waarschijnlijk: http://www.ae-europe.nl/Buizenlijst.htm scheelt idd zo'n 2,70 per buis.... dan hangt het een beetje af van de verzendkosten per bedrijf.
Die review die Matra poste werkt nu ook, hulde
handige link! die zou in de TS meoten staan. volgens die reviewer klonken de EH KT88's beter dan de EH 6550.
edit paar pagina's terug, deze bedoel je waarschijnlijk: http://www.ae-europe.nl/Buizenlijst.htm scheelt idd zo'n 2,70 per buis.... dan hangt het een beetje af van de verzendkosten per bedrijf.
Die review die Matra poste werkt nu ook, hulde
[ Voor 91% gewijzigd door Chaoss op 19-01-2009 09:53 ]
Verwijderd
Ik heb wel's bij ze besteld (de JJ KT77). De verzendkosten zijn standaard. Overigens TNT (the motherf**kers)Chaoss schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:03:
@MAtra, bedankt voor de links, die eerste werkt echter niet omdat die hele site plat ligt, morgen nog eens proberen.
hebben weer de prijs verhoogd van verzending. Tot 10 kilo was €6,20 en is nu €6,75 geworden. Ik vind dat toch een fikse prijsverhoging.
Ach, ik vind tonefactory wel een prettige winkel. Dan maar iets meer kwijt en enorme verschillen neem ik niet zo direct waar (tenminste geen tientallen euro's verschil). Ik vind het belangrijk dat het een nederlandse bedrijf is en bij gedoe gewoon contact met hen op kan nemen.
Trouwens de prijzenlijst van AE is zonder BTW en die van Tonefactory volgens mij incl. BTW.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 10:57 ]
Die AE europe is ook NL bedrijf (zit in schagen) echter zijn de verznedksoten bij hun op aanvraag... Tonefactory zit op 74km rijden van drachten dus kan ook nog op en neer vliegen.... niet dat dat uitkan voor 6,75 magoed 
Wel jammer is dat de Shuguang 6550 erg slecht te krijgen is (iig niet bij deze NL bedrijven) zie het opzich wel zitten op gewiin 1 shuguang 6550 buis te kopen zodat ik mooi kan vergelijken met de EH KT88's.Kan natuurlijk ook 2 shuguang buizen in het ene kanaal en 2 EH KT88's in het andere kanaal doen en dan vergelijken
mischien meot ik me ook nog even verdiepen in de voorbuisjes, zit nu 2x 12AT7 en 2x 12BH7EH in, merk weet ik zo niet, (vanavond thuis ff kijken of het erop staat. die mischien ook vervangen voor EH's?
Wel jammer is dat de Shuguang 6550 erg slecht te krijgen is (iig niet bij deze NL bedrijven) zie het opzich wel zitten op gewiin 1 shuguang 6550 buis te kopen zodat ik mooi kan vergelijken met de EH KT88's.Kan natuurlijk ook 2 shuguang buizen in het ene kanaal en 2 EH KT88's in het andere kanaal doen en dan vergelijken
mischien meot ik me ook nog even verdiepen in de voorbuisjes, zit nu 2x 12AT7 en 2x 12BH7EH in, merk weet ik zo niet, (vanavond thuis ff kijken of het erop staat. die mischien ook vervangen voor EH's?
van zowel de EH als JJ 12AT7 buisjes zijn 3 varianten, de "gewone", de "balanced" en de "V1" wat is het verschil en welke moet ik hebben? EH heeft geen "V1" Maar nog een "gold" uitvoering met gouden voetjes.
Edit: heb thuis ff gekeken de 12AT7 buisjes staat geen merk op alleen "China", de 12BH7 zijn van EH
Edit: heb thuis ff gekeken de 12AT7 buisjes staat geen merk op alleen "China", de 12BH7 zijn van EH
[ Voor 39% gewijzigd door Chaoss op 19-01-2009 17:52 ]
ik ben op zoek naar een voorversterker(passief mag ook) maar voor niet al te veel geld. Wat zijn goede modellen om naar te kijken?
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Verwijderd
Balanced - Zijn geselecteerde buizen met precies gelijk presterende triode helften.Chaoss schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:59:
van zowel de EH als JJ 12AT7 buisjes zijn 3 varianten, de "gewone", de "balanced" en de "V1" wat is het verschil en welke moet ik hebben? EH heeft geen "V1" Maar nog een "gold" uitvoering met gouden voetjes.
V1- Zijn buizen geselecteerd op minimale ruis en microfonie. Worden vaak als eerste buis in een gevoelige gitaar/phono voorversterker ingezet.
Wil je buizen of transistors?Exphy schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:37:
ik ben op zoek naar een voorversterker(passief mag ook) maar voor niet al te veel geld. Wat zijn goede modellen om naar te kijken?
Een AB?
Hoeveel inputs?
Wat heb je zelf al gevonden, en waarom viel dit af?
ok thanx!Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:38:
[...]
Balanced - Zijn geselecteerde buizen met precies gelijk presterende triode helften.
V1- Zijn buizen geselecteerd op minimale ruis en microfonie. Worden vaak als eerste buis in een gevoelige gitaar/phono voorversterker ingezet.
van die V1 kan ik me voorstellen dat ze meerwaarde bieden.
maar klinkt een balanced buis ook (merkbaar) beter?
Verwijderd
Wat een keuze aan buizen he? Is haast geen wijs uit te worden zonder ze allemaal te beluisteren.....
haha jah zoveel dat het bijna niet meer leuk is 
en ieder heeft een mening, de review die jij poste beschreef de EH KT88 als de meest fijne buis, EH6550 als geode 2'de en de JJ KT88 toch als de mindere. Vervolgens lees je ergens anders weer dat iemand de JJ juist mooier vindt dan de EH. zo blijf je bezig!
Dan weer die verschillende voorbuisjes van 1 type... zieje dat weer staan waarbi een balanced 2x zo veel kost als een gewone... Tjah als je maar eenmaal weet wat het inhoud.
en ieder heeft een mening, de review die jij poste beschreef de EH KT88 als de meest fijne buis, EH6550 als geode 2'de en de JJ KT88 toch als de mindere. Vervolgens lees je ergens anders weer dat iemand de JJ juist mooier vindt dan de EH. zo blijf je bezig!
Dan weer die verschillende voorbuisjes van 1 type... zieje dat weer staan waarbi een balanced 2x zo veel kost als een gewone... Tjah als je maar eenmaal weet wat het inhoud.
Ik zag de diy passiefe preamp in dit topic, dat vond ik wel interessant. Output van de meeste sources is hoog genoeg om niet echt te hoeven versterken. AB is niet nodig, denk dat ik maar voor de diy route ga. Heb wel mooie kastjes gezien net op ebay(die van diygene vond ik wel interessant)Boudewijn schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:58:
[...]
Wil je buizen of transistors?
Een AB?
Hoeveel inputs?
Wat heb je zelf al gevonden, en waarom viel dit af?
Alles wat aktief is valt eigenlijk af omdat 't te duur is.
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Nou, ik zei al eerder, niet zo'n geweldige test. Te oud en de beste staan er niet bij.Chaoss schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:26:
Die review die Matra poste werkt nu ook, huldehandige link! die zou in de TS meoten staan. volgens die reviewer klonken de EH KT88's beter dan de EH 6550.
JJ Tesla KT-88
Electro-Harmonix 6550
Svetlana KT-88
Tesla KT-88/KR-Audio Electronics KT-88
Valve Art KT-88
Electro-Harmonix KT-88
Hoe vergelijken deze met Sovtek? Tungsol? En met Genelec Gold Lions? En erger nog, met de diverse Shuguangs? Zo heb je toch geen uitgangspunt?
Voor voorversterkers moet je eens kijken naar de Classic 9.0 of 10.0. Die zijn helemaal niet zo duur. En anders passief. Zoiets als deze is niet zo duur, maar t is ook maar een heel klein kastje wat makkelijk verschuift.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 23:59 ]
Maar waarom chinese hifi als je toch gaat DIYen?Exphy schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:16:
[...]
Ik zag de diy passiefe preamp in dit topic, dat vond ik wel interessant. Output van de meeste sources is hoog genoeg om niet echt te hoeven versterken. AB is niet nodig, denk dat ik maar voor de diy route ga. Heb wel mooie kastjes gezien net op ebay(die van diygene vond ik wel interessant)
Alles wat aktief is valt eigenlijk af omdat 't te duur is.
Of wil je componenten uit china halen? If so, dan wordt het interessant
Verwijderd
Awel, ik vind het een mooi begin.. Mocht iemand een review weten waar er met nog meer verschillende buizen wordt getest dan hou ik mij aanbevolen. En hoe oud de test is maakt mij niets uit zolang de buizen nog dezelfde zijn als degene die je vandaag de dag kan kopen.Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:54:
[...]
Nou, ik zei al eerder, niet zo'n geweldige test. Te oud en de beste staan er niet bij.
JJ Tesla KT-88
Electro-Harmonix 6550
Svetlana KT-88
Tesla KT-88/KR-Audio Electronics KT-88
Valve Art KT-88
Electro-Harmonix KT-88
Hoe vergelijken deze met Sovtek? Tungsol? En met Genelec Gold Lions? En erger nog, met de diverse Shuguangs? Zo heb je toch geen uitgangspunt?
Voor voorversterkers moet je eens kijken naar de Classic 9.0 of 10.0. Die zijn helemaal niet zo duur. En anders passief. Zoiets als deze is niet zo duur, maar t is ook maar een heel klein kastje wat makkelijk verschuift.
Chinees gesproken.. Er is een set AC V6F's besteld in de schitterende Rosewood finish. Hoofdzakelijk omdat deze luidsprekers precies het geluid gaven in combinatie met de MHZS en Jolida alsof je naar een concert zit te kijken. Het kan zijn dat er luidsprekers bestaan die een betere soundstage/transpirantie/helderheid/plaatsing/etc maar deze set geeft gewoon precies hetzelfde effect van het persoonlijk ter plaatse zijn bij een concert en dat is precies de bedoeling...
Stiekem ben ik ook aan het oriënteren of er een leuke set buizen voor mijn versterker te koop is om een beetje te gaan vergelijken, maar daarvoor zijn voor mij de prijzen nog wat te hoog. Zolang deze buizen het blijven doen hou ik ze er maar in.. Tenzij ik een leuke aanbieding tegenkom ofzo..
@jeep voor mij was die review wel nuttig, ik zat onder andere te twijfelen tussen de EH 6550 en EH KT88 of daar merkbaar verschil tussen zit. twijfel eventueel ook over de JJ KT-88, dus dan is die review helemaal erg nuttig. Tuurlijk zijn er veel meer buizen in de 6550/kt88/kt90 range, maar een deel daarvan ligt sowieso boven mijn budget van max 120,- voor een quad set.
Nog een laatste vraag, bij vragen over bias instelling lees ik vaak de opmerking "kijk ff in de datasheet van de desbetreffende buis".... ok neem de datasheet van de JJ KT-88... zoveel afkortingen dat ik door de bomen het bos neit meer zie.
Op tonefactory.nl heb ik een excel sheetje gevonden waarmee je een leuk overzicht kan maken van de benodigde bias afstelling. (oplopend van cold naar hot afstelling en gevaren zone) Je moet daarbij de Anodespanning en de Wmax invullen, uit bovenstaand datasheet: is de anodepsnning dan: Uag2= 600V en Wmax: Wag2 = 46W ?
Als ik 600 en 46 invul dan is volgens de excel sheet de ideale bias afstelling 46 - 54mA, wat logisch lijkt voor KT88 buizen.
Nog een laatste vraag, bij vragen over bias instelling lees ik vaak de opmerking "kijk ff in de datasheet van de desbetreffende buis".... ok neem de datasheet van de JJ KT-88... zoveel afkortingen dat ik door de bomen het bos neit meer zie.
Op tonefactory.nl heb ik een excel sheetje gevonden waarmee je een leuk overzicht kan maken van de benodigde bias afstelling. (oplopend van cold naar hot afstelling en gevaren zone) Je moet daarbij de Anodespanning en de Wmax invullen, uit bovenstaand datasheet: is de anodepsnning dan: Uag2= 600V en Wmax: Wag2 = 46W ?
Als ik 600 en 46 invul dan is volgens de excel sheet de ideale bias afstelling 46 - 54mA, wat logisch lijkt voor KT88 buizen.
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 20-01-2009 08:30 ]
Verwijderd
Mijn EH6550's moet ik op 50 mA afstellen, dus die waarde lijkt me wel logisch in ieder geval. Is ook precies de waarde waar de led-jes van mijn versterker beginnen te knipperen.
Na een paar dagen het eerste probleem met m'n versterker (classic 6.10). Dat is uiteraard het risico van Chinees spul (en tweedehands) kopen.
De volumeknop doet wat raar. Bij lage volumes doet een van beide (meestal rechter) kanaal het maar heel zwak of helemaal niet. Dit is op te lossen door hem kort even wat harder te zetten of door een zacht tikje (geen klap) op de kast boven de volumeknop te geven.
Ik vermoed dat de potmeter gewoon brak is. Eerst wat contactspray proberen en anders eventueel vervangen, of heeft er iemand nog andere suggesties?
Alvast bedankt! :-)
P.S. het geluid wordt overigens met de dag beter, echt super!
De volumeknop doet wat raar. Bij lage volumes doet een van beide (meestal rechter) kanaal het maar heel zwak of helemaal niet. Dit is op te lossen door hem kort even wat harder te zetten of door een zacht tikje (geen klap) op de kast boven de volumeknop te geven.
Ik vermoed dat de potmeter gewoon brak is. Eerst wat contactspray proberen en anders eventueel vervangen, of heeft er iemand nog andere suggesties?
Verwijderd
Mijn eerste stappen in de wereld van buizenversterkers zijn gezet; Er is zojuist een Mengyue Mini met EL84 buizen op de boot naar nederland gezet
. Gezien de simpele layout lijkt me dit ook een leuk versterkertje om te modden.
Verwijderd
Aha...dus daar heeft koifarm dat excelbestandje vandaan (denk ik)..ik kende het overzichtje al.met dank dus aan koifarm.Chaoss schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 08:27:
gefeliciteerd..Veel plezier ermee..is best een leuke amp!Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:46:
Mijn eerste stappen in de wereld van buizenversterkers zijn gezet; Er is zojuist een Mengyue Mini met EL84 buizen op de boot naar nederland gezet. Gezien de simpele layout lijkt me dit ook een leuk versterkertje om te modden.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 16:46 ]
Ja de potmeters in de meeste chineese amps zijn echt waardeloos. Vervang em voor een alps of iets dergelijks. Die zijn maar 10 euro bij conrad en redelijk makkelijk te vervangen. Daarnaast is cantactspree redelijk funest voor potmeters, dus zou daar eigelijk niet aan beginnen, of alleen als tijdelijke oplossing tot dan je em vervangen hebt.Tano schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:13:
Na een paar dagen het eerste probleem met m'n versterker (classic 6.10). Dat is uiteraard het risico van Chinees spul (en tweedehands) kopen.
Inderdaad, contactspray kan het geluid even herstellen, maar maakt er vaak daarna een nog veel grotere meuk van.
Niet doen dus.
Alps erin en klaar.
Niet doen dus.
Alps erin en klaar.
Verwijderd
Ik zat te kijken en kwam er achter dat deze buizen versterkers nog wel redelijk goedkoop waren.
Maar zijn ze ook in versies met phono in en aux? want ik zie ze eigenlijk alleen met aux.
Zat namelijk voor een versterker te kijken voor me audio monitor br2. En hoorde dat buizen versterkers erg mooi warm klinken.
Maar zijn ze ook in versies met phono in en aux? want ik zie ze eigenlijk alleen met aux.
Zat namelijk voor een versterker te kijken voor me audio monitor br2. En hoorde dat buizen versterkers erg mooi warm klinken.
De meeste losse voorversterkers hebben wel een RIAA trapje meen ik.
Anders even zelfbouwen of los kopen?
Anders even zelfbouwen of los kopen?
Verwijderd
@Tano , er zit toch al een potmeter van Alps in die Classic 6.10 ? zie onderstaande info van Pacific audio :
It uses Toshiba high power transistors, Rubycon MUS electrolytic capacitors, ALPS motor potentiometer, which are made in Japan, and WIMA MKC capacitors from Germany.
of is die potmeter soms ook weer Chinesche fake ?
It uses Toshiba high power transistors, Rubycon MUS electrolytic capacitors, ALPS motor potentiometer, which are made in Japan, and WIMA MKC capacitors from Germany.
Uhh ja die schijnen ook gefaked te worden.
Is op zich niet erg als het maar goede fake is.
Met name de gelijkloop schijnt vaak prut te zijn.
Ik heb het wel eens vergeleken met een potmeter en een 5V spanning (DC) op beide kanalen.
Andere kant van het kanaal aan de ground, en dan een volt meter op de beide lopers.
Dan zie je hoe erg het wordt
.
Is op zich niet erg als het maar goede fake is.
Met name de gelijkloop schijnt vaak prut te zijn.
Ik heb het wel eens vergeleken met een potmeter en een 5V spanning (DC) op beide kanalen.
Andere kant van het kanaal aan de ground, en dan een volt meter op de beide lopers.
Dan zie je hoe erg het wordt
Verwijderd
@tijmen..De meeste integrated amps hebben geen phono-ingang. Pro-ject en NAD leveren nieuw voor rondom €100 een phonotrapje die je aan kunt sluiten op de aux ingang.
Of een Lehman Black cube maar die kosten dan wel weer een paar centen, tweedehands zo'n €200-300. Nieuwprijs is iets van €500. Maar dan heb je ook wat.
Overigens op marktplaats staat nog een pro-ject phono box MKII te koop voor €75. Ik zou echter niet meer betalen voor een 2ehandse dan €50 euro (nieuw is die namelijk al voor €99 te krijgen)
Of een Lehman Black cube maar die kosten dan wel weer een paar centen, tweedehands zo'n €200-300. Nieuwprijs is iets van €500. Maar dan heb je ook wat.
Overigens op marktplaats staat nog een pro-ject phono box MKII te koop voor €75. Ik zou echter niet meer betalen voor een 2ehandse dan €50 euro (nieuw is die namelijk al voor €99 te krijgen)
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 10:14 ]
marktplaats even in de gaten houden, kheb zlef een tijdje terug een Pro-ject pre-ampje gekocht voor 30,-
...nu nog een werkende platen speler
...nu nog een werkende platen speler
juh moet ook beetje betaalbaar bljven, tijdje terug wat aan het bieden geweest op Thorens en Dual spelers maar werdt in no-time overboden tot bedragen die mij wat te hoog werden 
Eerst maar eens nieuwe buizen scoren.
Eerst maar eens nieuwe buizen scoren.
Ja, dat staat inderdaad in de specificaties. Ik heb de versterker nog niet open gehad, dat gaat nog een weekje duren.Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:15:
@Tano , er zit toch al een potmeter van Alps in die Classic 6.10 ? zie onderstaande info van Pacific audio :
Overigens, zijn deze klachten typisch voor een brakke potmeter of kan het ook wat anders zijn (als ik 'm dan toch ga open schroeven
Gaaf! Hou ons even op de hoogte hoe die bevalt, ben benieuwd!!Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:46:
Mijn eerste stappen in de wereld van buizenversterkers zijn gezet; Er is zojuist een Mengyue Mini met EL84 buizen op de boot naar nederland gezet. Gezien de simpele layout lijkt me dit ook een leuk versterkertje om te modden.
[ Voor 22% gewijzigd door Tano op 21-01-2009 10:53 ]
Twijfel op dit moment enkel nog tussen de EH KT88 en EH KT90, die eerste is goedkoop te krijgen in NL voor 95,- de KT90 is toch stukje duurder, in nl minimaal 145,- en in Duitsland bij BTB voor 120,-Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:11:
@ Chaoss, wat voor buizen zoek jij eigenlijk ?
Ook zoek ik nog 1 enkele Shuguang 6550B buis om de huidige set aan te vullen, maar die zijn nergens te krijgen. En ik zoek nog 12AT7 voorbuisjes van EH of JJ, gewoon om te proberen, maar die kosten 6-12 euro per buisje ofzo dus dat is wat gemakkelijker proberen
Verder ben ik er nog steeds niet helemaal achter hoe ik nou achter de juiste bias kom (zie eerdere post).
[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 21-01-2009 11:41 ]
Verwijderd
Shuguang buisje
Voor 34 dollar ben je weer compleet. Dan is hij niet gematched en ik heb geen idee hoe moeilijk dat is om te doen eigenlijk..... Zag er wel een aparaatje voor bij tonefactory
Voor 34 dollar ben je weer compleet. Dan is hij niet gematched en ik heb geen idee hoe moeilijk dat is om te doen eigenlijk..... Zag er wel een aparaatje voor bij tonefactory

Verwijderd
@ Chaoss , waar woon jij ergens ? ik heb namelijk nog een aantal 12AT7 buisjes liggen ....
@Matra, dat matchen is niet nodig, kan zelf de Bias instellen, voor zover ik weet is "matchen" niet meer dan buizen bij elkaar zoeken die standaard dezelfde Bias-waarde hebben, dit is dus voor versterkers waarbij je de bias niet zelf per buis kunt instellen. voor mij dus niet nodig.
@hermankora ik woon in Drachten-city
@hermankora ik woon in Drachten-city
Dit topic is gesloten.