Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 75.696 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JPMountain prachtige set heb je zo bij elkaar, kan ook niet anders zeggen natuurlijk, je set is gelijk aan mijn set alleen andere speakers. Uit nieuwsgierigheid welke platenspeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
T.T. schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:00:
Ik woon in China (Shenzhen, net over de grens bij HK) en dit topic is daarom erg handig voor mij :)
Hey, ik zit momenteel in China :) Ik dacht net aan dit topic en denk dat ik volgende keer (ik moet nog vaak naar China gaan) toch eens een lijstje maak van onderdelen die ik moet meenemen naar huis :P

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

beetje buizenbak weegt rond de 25kg kunje dat als handbagage meenemen? :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 10:53:
beetje buizenbak weegt rond de 25kg kunje dat als handbagage meenemen? :+
Mijn noodzakelijke meetapparatuur is alleen al 20kg. Als dat nu 30kg wordt? who cares :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa gewoon daar een paar dozen regelen en ons ook wat spul mee laten komen voor een kleine fee voor jou.
Houd jij er ook nog wat leuks aan over ;). Soort groupbuy....

offtopic:
Wat ga je precies in china doen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Boudewijn schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:58:
offtopic:
Wat ga je precies in china doen?
offtopic:
Mijn edele delen bij -20C eraf laten vriezen in naam van de auto R&D en daarna in Taiwan bij 20C te bekomen voordat ik terug richting Nederland ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Beetle 73, mijn draaitafel is een Technics SL 110 (direct drive) met een SME 3900 arm. Element is van Ortofoon OM 30. Beetle kun je ook is een fotootje plaatsen van jouw set; met wat voor buizen draai jij in je Bewitch? en wat voor speakers heb je staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ik heb gewijzigd zijn de buizen van de MHZS, voor de rest heb ik nog niets gewijzigd.
Eigenlijk heb ik daar ook nog niet veel zin in daar het nu net een maand staat, eerst wil ik er van genieten voordat ik wijzigingen toe ga passen. (net verhuisd/gesetteld)

Afbeeldingslocatie: http://audiofreaks.nl/contentfiles/galleries/2998/PC162757.JPG
(speakers staan niet op luisterpositie)

Mijn andere (werkkamer)set bestaat uit een Yaqin 5881 / MHZS CD33 / Yaqin MS12b/VPI Scout/Aurum Cantus Leisure 2 foto zal ik later posten.

Oooops, ;( probleem met mijn Yaqin 5881 de zekering knalt er iedere keer uit iemand een idee wat dit kan zijn? (is natuurlijk moeilijk op afstand ik begrijp het) Maar misschien dat het vaker is voorgekomen bij dit type versterker.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dan nu eindelijk het verslag(je) van onze meeting bij H3D vorige week.

Kijk, daar zaten we dan, op een anders nogal saaie, rustige dinsdagmiddag.
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/1210/4manopdebankp1020704hf2.jpg
Bronco.b en ik hebben wat spullen meegesleept, bronco.b zijn monitorspeakers, ik mijn kleine Relyon KT88 en MHZS CD33 cd-speler. En dat dus bij de set die H3D al heeft staan die we tijdens het bijkletsen eerst een tijdje hebben beluisterd.
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/6999/audioromymetacr300speakxw1.jpg
De luidsprekers zijn sinds de vorige keer dat ik er was gegroeid van de 1m hoge ACR 200 naar de 1.45 hoge ACR Isostatic 300 (met gemodificeerd filter). Verder de Audioromy FU13 versterker, TEAC VRDS als loopwerk, Audiomat Tempo 2.5 DAC, AV receiver, netfilter en Pink Faun kabels.

We begonnen met eerst H3D's ontdekking; de MHZS met passieve mod te vergelijken met zijn TEAC/Audiomat Tempo 2.5 combinatie. H3D's set klinkt goed. Erg goed. Je merkt dat het niet iets is wat in zo even bij elkaar geraapt is. Het klinkt erg onopdringerig en luchtig met heel veel ruimte. Erg mooi en zacht hoog en bas die staat. Maar alleen als het er is. Het geeft echt de indruk dat je voor een live podium staat. Alles klinkt levensgroot. Dus niet te klein of ver weg en ook niet alsof de zangeres op je schoot zit (bij erg veel zangeressen zou je dat ook niet willen denk ik, *kuch* Amy Housewine *kuch* :P). Je hoort ook weinig vervorming, het klinkt erg schoon en strak. Wat dat betreft heb je totaal niet de indruk naar een buizenversterker te luisteren. Je komt dan in het gebied dat het zo goed klinkt dat een goede buizen- en transistorversterker bij elkaar komen.

De MHZS doet het in eerste instantie niet slecht voor zijn geld. Een beetje tam wel. En je hoort duidelijk (nou ja, ik dan) dat er wat vervorming bijkomt. De ruimteafbeelding wordt een beetje anders (breder en minder diep?) en de bas wat losser. Het tamme en weinig sprankeling in het hoog blijkt echter aan de door mij meegenomen MIT Termin.4 kabels te liggen. Met de Pink Faun kabels klinkt het een stuk beter! Nu is het eerlijker vergelijken. Het suffe is weg en het hoog leeft weer (fijn, kan ik weer op zoek naar andere interlinks |:( ). We zijn nu gewoon 2 heel erg goede apparaten aan het vergelijken. De MHZS heeft een lekker losse presentatie, muzikaal, ruimtelijk, lekkere bas. Toch is de TEAC-Audiomat Tempo 2.5 combinatie duidelijk beter. Hij heeft dezelfde kwaliteiten, in een iets andere vorm soms, maar heeft meer rust. De bas is strak. En hij bouwt de muzikale spanning meer op. Het trekt je dus net weer wat meer 'in' de muziek.

Tijd voor de volgende 'downgrade'. :+ De Relyon KT88. Een zeer low budget single ended triode gestuurde Shuguang KT88 eindbuizen met RCA 6SJ7 metalen penthode voorbuisjes. Er zit nu een fatsoenlijke Alps potmeter in en russische PiO koppelcondensatoren. We verliezen wel ongeveer 2/3 vermogen. Maar... het klinkt ècht niet slecht! Met dank aan de makkelijke ACR speakers die nergens rare impedantiedips hebben met een flink rendement en flinke, frisse planar tweeters (mijn Yarland klinkt nml wat frisser dan de Relyon). Ik moet zelf in eerste instantie wat zoeken naar mijn eigen hot spot om te zitten waar de zangeres duidelijk in het midden zit. Maar de bas blijft strak, het midden mooi, en ook het hoog klinkt niet echt anders. Wel klinkt de soundstage weer anders. Breder en minder diep (IMO, toch?). Ik vind 'm ook wat minder verfijnd klinken al is dat maar een fractie. De FU13 is duidelijk beter, maar het doet toch vermoeden dat die nog wel iets verbeterd zou moeten kunnen worden. Heb ik ze toch lekker weten te verrassen :P

Het is ondertussen al làng donker geworden.
Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/1542/overzichtsplaatjeavondpgg9.jpg
En we gaan nog even de Mobile Fidelity OML-1 opstellen. Op bijzettafeltjes. Niet optimaal, maar het moet maar. Weer met de FU13 versterker. Ik hoef niet te gaan vertellen dat deze erg kleine monitortjes heel anders klinken dan die grote lerpen van vloerstaanders toch he? Nee, inderdaad. Want het geluid geeft geen krimp. Het geluidsbeeld ook niet. Ok, de bas mist wat diepgang, maar heeft wel definitie. Ook het hoog is duidelijk een softdome en geen planar. Dus wat minder sprankelend. Maar het totaal blijft erg goed. Dat hadden we bij mij trouwens ook al geconstateerd, hetzelfde karakter als mij Master Controls alleen iets minder bas. Ook de afwerking is om te kwijlen. :9~ Hetzelfde hoge niveau als de Aurum Cantus Leisure SE, wat duidelijk een indicatie is dat ze in China gemaakt zijn. Het in ieder geval duidelijk dat deze speakers en de FU13 versterker prima samengaan.

En dat besloot onze gezellige middag. We hebben weer wat leuke muziek gehoord die we nog niet kenden (m.n. de Nederlandse band Lavalu vond ik erg goed). Wel jammer dat Boudewijn er niet was, en niet alleen vanwege de kabels. H3D hartelijk dank voor de gastvrijheid. En tot de volgende keer, bij wie we dan ook terechtkomen. :w

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 04:04 . Reden: DAC aangepast naar Audiomat Tempo 2.5 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeep:
Je kunt het mooi verwoorden en bedankt voor de complimenten. Ik moet zeggen dat ik het ook zo beleefd had. Kleine verschillen tussen allemaal mooie en goede machines. Een kleine rectificatie: het is geen Pink Faun dac (die is ie nog aan het ontwikkelen), maar een Audiomat Tempo 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep...yep gezegd jongen :)

Ik moet zeggen dat de mobi OML-1 me wel verbaasd hebben. Ik kan niet anders zeggen dat ik speakers goed vond klinken (ben ook lang op zoek geweest).

Verder hebben de speakers van H3D me ook enorm verbaasd hebben. Per slot van rekening (zonder oneerbiedig te zijn) zijn het 'zelfbouwspeakers' en van wat ik tot nu toe allemaal gehoord heb aan zelfbouw haalt dat het niet bij het fabrikantenspul.

Maar bij deze moet ik dat beeld dus herstellen...Want ik heb, denk ik, (en dat meen ik echt) de afgelopen jaren geen speakers gehoord die zo'n lifelike stage wisten neer te zetten. Alsof er daadwerkelijk een podium stond waarop de gasten aan het spelen waren.

Ik heb de grootste quad electrostaten gehoord maar dat geluidsbeeld is immens groot, te groot, daardoor onrealistisch en niet mooi.

Overigens heb ik na aanleiding van de Relyon KT88 met PiO's van weekend de clarity cap ESA vervangen door de PiO's van vitamin van jeep _/-\o_ . Nu is tenminste het analytische eraf en 'rocken' de gitaren weer want de MIT MH750 zorgde ervoor dat met name elektrisch versterkte gitaren zeer braaf uit de speakers kwamen. Door deze kleine aanpassing is het geheel een stuk levendiger geworden.

Ik denk dat ik voorlopig wel klaar ben met tweaken. Ik zou niet meer weten wat ik nog kan doen binnen mijn budget (de Pink faun kabels zijn bijv. mooi maar ook very ping ping).

En de relyon KT88! Echt belachelijk wat voor goed geluid uit die amp komt. Hij heeft misschien wel enige upgrades nodig zoals Jeep die heeft gedaan maar dan staat er echt wel een leuke amp te spelen. Dus als je speakers hebt met een hoog rendement en bent enigszins handig met een soldeerbout dan kun je zeer goedkoop aan een buizenamp komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
@]eep,
he, een mooi verslag zeg, jammer dat ik er niet bij kon zijn :(

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bronco. Ten aanzien van zelfbouwspeakers het volgende. Er is natuurlijk een verschil tussen speakers die mensen zelf samenstellen (wat mij betreft het echte zelfbouwen _/-\o_ ) en sets die je af fabriek koopt en zelf in elkaar schroeft. Het betreft hier een set van de laatste soort. Dat houdt natuurlijk in dat er gewoon een goed team achter zo'n speaker stond. Destijds zag je in de bladen dan ook dat een zelfbouwspeaker qua testresultaten hetzelfde resultaat boekte als een kant en klare speaker van 20 - 50% duurder. Deze hadden zonder modificatie een testresultaat van Spitzenklasse I, referenz in de Stereoplay. En dat is best hoog :9~

Destijds was het 'zelfbouwen' (zoals het toch genoemd werd) erg populair in Duitsland. ACR had gewoon zijn eigen keten van winkels in Duitsland en op enig moment zelfs een winkel in Tilburg. Toen de mensen meer geld kregen werd de mens lui en wilde niet meer zelf aan de slag. Als gevolg hiervan is het 'zelfbouwen' ingestort. :(

@jeep: zie nu de foto's (op het werk geen verbinding met imageshack). Jammer dat ze idd wat donker zijn. Zal ik nog een poging wagen? Dan moet ik toch echt gaan uitzoeken hoe ik hier foto's plaats 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Koifarm: zou je voor mij een tekeningetje kunnen maken hoe ik de volumeknop van DIYgene (4 way motorized) aan kan sluiten in de FU13. Dan wil ik het graag zonder de inputkeuze schakelaar doen. Ik heb zitten kijken, maar heb geen idee wat te doen. :? Zou tof zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hemaworst en anderen: kom gerust een keer langs. Altijd leuk om je ervaring en muziek te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

@jeep: Mooi verhaal ,mag ik dat naar de wiki copieren?

Verder: ik heb die krassen op die ACs:

Afbeeldingslocatie: http://pics.boudewijnector.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=387&g2_serialNumber=2

De verkoper wil een nieuwe sturen als ik de oude opstuur, maar dat lijkt me 200$ te gaan kosten voor shipping daarheen. Nu ben ik maar voor een pianomaker hier in NL aan het bellen, weet iemand wat voor lak dit is?
En wat zouden jullie hiermee doen?

Ik vind 200$ wel heel erg veel nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ze toch ook gewoon naar een autospuiterij oid brengen? Alle units eruit en wegbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Boudewijn , vergeet die krasjes zou ik zeggen , zij hebben toch geen invloed op de geluidskwalitet ?
en 200 dollar lijkt mij wel erg veel om dit te compenseren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:57:
Je kunt ze toch ook gewoon naar een autospuiterij oid brengen? Alle units eruit en wegbrengen.
Pianolak :P.

Je kunt er echt letterlijk een boek in lezen.... no way dat dat goed gaat.
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:01:
@ Boudewijn , vergeet die krasjes zou ik zeggen , zij hebben toch geen invloed op de geluidskwalitet ?
en 200 dollar lijkt mij wel erg veel om dit te compenseren ...
True.

Nou ja, ik vind het dure dingen en als ik ze ooit doorverkoop (wat niet ondenkbaar is) worden ze gewoon een stuk minder waard (ik zou er iig op afdingen).

Hij wilde me ook wel compenseren, dus moet even kijken waarmee hij over de brug komt. Hoef er niet beter van te worden, maar wil wel gewoon nette speakers. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp je keuze wel, maar er moeten toch meer bedrijven zijn die dit kunnen? Keukenkastjes worden tegenwoordig ook veel glanzend gespoten. En oppoetsen met een krasverwijderaar voor autolak? :? Kun je allicht proberen voordat ze naar de spuiter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H3D, de volumeregeling van DIYgene past moeilijk op de plek van de volume potmeter. Daarom bouw ik de volume regeling in een aparte kast. Je kunt de motorpotmeter desolderen en dan op de plaats van de oude volumepotmeter plaatsen, voor de besturings print is er wel ruimte bij de ingangen. Motorpotmeter met draad verbinden aan de besturingsprint. Voedingspanning kun je maken/halen van de gloeispanning.

Zo te lezen was het een luisterijke meting. Als de bij de MHZS vervorming hoorbaar is dan is mogelijk de buizeneindtrap niet goed ingesteld met de weerstanden. De MHZS spelers kun je zo laten klinken als je zelf wilt door de goede combinatie van buizen en condensatoren te kiezen.

Nu even iets anders ik heb vandaag de twaron dempingswol getest en was verrast dat dit een duidelijk hoorbaar effect op het geluid had van mijn dynaudio audience 52 luidsprekers. Ik heb de orginele watten/wol( +/- 2 liter ) vervangen voor de zelfde inhoud twaron aramide vezel. De lage tonen( bas ) werd strakker en het mid werd detailrijker. Ik weet niet of ik het mooier vind klinken. Ik zal hiervoor langer moeten luisteren. Maar als iemand iets wil modden dan kan ik deze wol aanraden. Ik heb nog wel wat wol beschikbaar( gratis ) als iemand dit ook wil testen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa de spuiter doet puur piano's (reparaties is zijn vak, en dit lijkt er kennelijk best wel op) en kan het ter plekke doen.
Die lak is zo perfect opgebracht in china:

Afbeeldingslocatie: http://pics.boudewijnector.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=349&g2_serialNumber=4
Als je de reflectie van die karakters ziet.

Dat krijg ik zelf met autolak nooit zo mooi. Sowieso, waar moet die autolak aan hechten?

Ik belde een meubelmaker op (die lakt niet, maar heeft er wel kijk op en is een maatje van me), en die vertelde al dat dat niets gaat worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 08-01-2009 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn, ik durf te wedden dat ze ze zo in de doos gestopt hebben, wetende dat je ze voor die verzendkosten toch niet terug gaat sturen. Ik hou er ook niet van als mooie spullen al gelijk niet meer nieuw zijn, zeker als je zelf altijd zo zuinig mogelijk op je spullen bent. Maar gelukkig valt het niet zo op aan de achterkant. Wat je ook zou kunnen proberen is gewoon met wat was of heldere schoenpoets in de krasjes wrijven. Het gaat dan niet echt weg, maar je camoufleert wel het witte van de krasjes.
Dus niet te veel aan prutsen, want de kans dat je het erger maakt zodat je het wel gaat zien is met overspuiten levensgroot.

Je mag m zo op de wiki zetten (graag!)
Daar wou ik nu eigenlijk ook wel mee aan de slag. Nu ik eindelijk geld ervoor heb. Maar ik heb het nog niet allemaal op n rijtje. Ik denk dat het wel het mooiste is als ik een aparte deels passieve voorversterker maak. Ik zit n beetje met de voeding... maar daar kom ik later wel even op terug. Is n beetje off-topic hier.
Zo te lezen was het een luisterijke meting. Als de bij de MHZS vervorming hoorbaar is dan is mogelijk de buizeneindtrap niet goed ingesteld met de weerstanden. De MHZS spelers kun je zo laten klinken als je zelf wilt door de goede combinatie van buizen en condensatoren te kiezen.
Klopt, dat speelde ook in mijn achterhoofd. Ik dacht dat ik al n aardig compromis gemaakt had met het kiezen van de weerstandjes. En ik ga ook eens kijken naar de 10uF caps. Moeten die persé 10uF zijn, want ik dacht dat Lampizator veel kleinere had (na een tijdje zoeken: ja 2uF). In 1uF zijn wel PiO's te vinden. Hij geeft trouwens hele andere waarden voor de weerstandjes. Die waarden van hem snap ik niet helemaal.
Nu even iets anders ik heb vandaag de twaron dempingswol getest en was verrast dat dit een duidelijk hoorbaar effect op het geluid had van mijn dynaudio audience 52 luidsprekers. Ik heb de orginele watten/wol( +/- 2 liter ) vervangen voor de zelfde inhoud twaron aramide vezel. De lage tonen( bas ) werd strakker en het mid werd detailrijker. Ik weet niet of ik het mooier vind klinken. Ik zal hiervoor langer moeten luisteren. Maar als iemand iets wil modden dan kan ik deze wol aanraden. Ik heb nog wel wat wol beschikbaar( gratis ) als iemand dit ook wil testen.
Ja dat wil ik zeker wel achter mijn TB 1337's.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja i know.

Anderzijds laat ik ze mischien die 200$ (die moeten zij ook nog eens dokken) ook dokken.
Zou ik iets met paypal hiermee kunnen? Ik mag nu 200$ dokken voor iets wat niet mijn fout is.

En ja omdat ik een tikje perfectionist ben baal ik echt enorm van die krassen, ook al zie je ze niet (maar goed, je ziet wat voor 'nare' lak het is om te herschilderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep: Mooi verslag man! Wat kun je dat goed verwoorden zeg!

@Boudewijn: Ja opsturen is geen optie. Zou gaan voor een deal met de verkoper. Spuiten zou ik ook niet doen grote kans dat het er niet mooier op wordt zoals jeep ook al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja dan kom je bijna aan een schadevergoeding qua geest van de betaling.
Wat is dan redelijk? 100$? 150$?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de complimenten. Ik doe ook maar gewoon net of ik kan schrijven :)
Ik heb natuurlijk ook onthouden wat jullie gezegd hebben. Anders zou het niet echt een verslag van een sessie zijn natuurlijk.

Ik heb trouwens (eindelijk) wat info over de Gold Lion KT77 buizen gevonden op Audioasylum. Bedenk wel dat ze nog wat ingespeeld moesten worden. Ik heb nog wat latere comments gevonden van mensen dat ze het echt de beste EL34 vervangers vonden.
They are more transparent and higher resolution than the JJ KT77 (tho all JJ KT77s that myself and friends own have NO PROBLEM with the pins... perfect size, unlike the alarmist postings here) They are more transparent than the JJ KT77, but the JJ KT77 throws a deeper soundstage with a better sense of space around each intsrument and vocalist. The Gold Lion KT77 reissue is by far the most dynamic and high-power EL34/KT77 type available among new production. They are VERY high-quality tubes, in that they do not have hot-spots on the screens or the plates. ... That said, they sound a lot like the "big bottle" Electro-Harmonix 6CA7... for a lot more $. They have an equally flat soundstage; they made my CV MV55s sound like Krell transistor gear, whereas the JJ KT77 made the CJs sound like tube amps with a little more juice. In the end, the Gold Lion KT77 is OBVIOUSLY subjected to the most rigorous QC of any EL34...and it shows. If New Sensor could pull some 1960s-quality cathode chemistry out of thin air, these would be the best EL34 type ever made. As it is, they produce a grain-free, focused, transparent image that suffers a bit from a flat image soundstage; these are the best EL34s on the market, and when cranked up ... they have something almost approaching warmth and dimensionality... ALMOST. Still, ... You won't regret your purchase.

---

They are at least as musical and engaging as the JJKT77 but the music seems to flow with a more natural ease. I find the soundstage as dimensional as the JJKT77 (which I must admit I haven't listened to in over 6 months since one went ballistic) and the Gold Lion are just plain fantastic.
It took a good 40 hours for the bass to really open up, but it did, easing my mind (and ears) from what I thought might be the one drawback of these mighty fine tubes.
These ARE very high quality tubes, and the price is no problem since these are the only output tubes I will be using for the forseeable future. And, when I wear them out, they will be replaced by another quad of 'em.
The current production Genelex Gold Lion KT77 have all of what I've been wanting in an output tube, the proper balance is here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Koifarm. Bedankt voor de info. Dan wordt het lossolderen, want ik wil m wel graag in de kast zelf hebben. Moet ik natuurlijk wel wat goede kabeltjes hebben om te verbinden.
Over de wol: daar ben ik ook wel benieuwd naar. Heb je nog genoeg voor die bakbeesten van mij? Ik schat het in op zo'n 2 maal 15-20 liter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 00:54:
Mwa de spuiter doet puur piano's (reparaties is zijn vak, en dit lijkt er kennelijk best wel op) en kan het ter plekke doen.
Die lak is zo perfect opgebracht in china:

[afbeelding]
Als je de reflectie van die karakters ziet.

Dat krijg ik zelf met autolak nooit zo mooi. Sowieso, waar moet die autolak aan hechten?

Ik belde een meubelmaker op (die lakt niet, maar heeft er wel kijk op en is een maatje van me), en die vertelde al dat dat niets gaat worden.
Probeer het anders eens hier, foto'tje opsturen en vragen wat hun eraan kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om ze netjes te krijgen denk ik niet dat opnieuw spuiten minder dan €100,-- gaat kosten, zul je zelf wel wat moeten voorbereiden/schuren.

Het is met name arbeidsintensief werk, tenminste als je de kastjes strak wil krijgen, Eerst opschuren, maar misschien wel de hele lak laag weg halen omdat ze in China waarschijnlijk ander type lak gebruiken (milieu). Daarna weer 1 of meerdere lagen lak aanbrengen, moet de zwarte laag niet zijn aangetast anders moet dit ook gebeuren. Uurloon ex materiaal van een pro spuiter 70€ ex btw reken maar uit en dan moet je maar afwachten of ze nog net zo glimmen als nu.

Heb zelf zo'n geintje met mijn PRS (gitaar) gehad, ben een tijdje op zoek geweest, koste mij minimaal €500,-- , het kan goedkoper maar dan moet je zelf de zaken voorbereiden lak zoals electronica verwijderen/afplakken en laklagen verwijderen.

Beste oplossing lijkt mij de verkoper zoveel mogelijk geld laten terug storten en dan polish icm de oplossing van Jeep (schoenpoets) dit moet ook een goed resultaat geven, in ieder geval goedkoper.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja 500E oid is het me dus echt niet waard.
Ik wil wel een signaal naar de verkoper afgeven dat het echt niet kan.

Maar goed, hij vraagt wat het hier in NL kost? 150E zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Het lijkt erop dat het oppervlakkige krassen zijn. (tenminste op de foto)
als dat het geval is zitten ze in de blanke lak en dat zou betekenen dat je die kan (laten) polijsten. Dat zou betekenen dat overspuiten dan niet nodig is.
Die speakers blinken namelijk zo mooi omdat ze misschien wel 7 lagen blanke lak hebben. :)
Dus een klein beetje polijsten kan dan geen kwaad.
Misschien is dat een optie?

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja, maar dat moet ook gebeuren door iemand.

Ik heb met dit soort dingen 2 linkerhanden helaas :/.
Maar goed, ik zal eens wat meer mensen gaan bellen hierover.

Hoe kan ik btw zien of ze oppervlakkig genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien zijn ze vrij oppervlakkig en misschien met een goede polijst beurt weer gefixt. Als je geen onderliggende kleur (hout/grondverf/zoiets) ziet heb je misschien nog geluk.

Mocht het te diep zijn maar toch nog zo ondiep dat de kleur blijft behouden kan je hem waarschijnlijk polijsten en een nieuwe blanke laag erover laten spuiten. Wel erg zonde van die mooie speakers zeg!..... Voor de rest zien ze er überstrak uit! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ze klinken ook uberstrak, dat is het leukste.

Volgende hifi meet mag wmb bij mij als ouders het okay vinden :p.
Anders ga ik kijken of ik ze mee kan slepen.

Review komt trouwens van het weekend @ wiki.

ben er erg blij mee, na het inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn,

Hier zo ongeveer de goedkoopste reperatie oplossing:
  • Diepste soort kras zie je het hout door de zwarte lak heen zou je met zwarte lak kunnen invullen
  • Als je met je nagel erin blijft hangen zou secondenlijm/superglue de oplossing kunnen zijn
  • krassen die je wel voelt maar waar je niet met je nagel in blijft hangen zou je met een zeer fijne polish weg kunnen halen van bijvoorbeeld Commandant. (koop je bij de Halfords),
Hier een kleine uitleg hoe de superglue te gebruiken zo heb ik uiteindelijk ook mijn gitaar gerepareerd:
http://forums.birdsandmoo...=8867&highlight=superglue

(techniek met secondenlijm/superglue gebruiken ze ook vaak met autolak)
Met commadant heb ik later nog eens een stofkap van een Thorens platenspeler opgeknapt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even over de twaronwol, hier wordt het beschreven. Het heeft vooral zin in mid/hoog toepassingen. Niet echt voor baskasten. Dat is ook logisch omdat het hele fijne draden zijn die vooral hogere tonen goed absorberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bronco.b: Mooi dat het vervangen van de clarity caps voor pio's het gewenste resultaat op levert. Neem aan dat je bedoeld dat je de caps in de Yarland vervangen hebt en niet in de MHZS speler of had je daar al pio's in zitten? Geldt die verbetering ook voor andere muziek behalve gitaar. Of blijft het toch kiezen of delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:31:
Even over de twaronwol, hier wordt het beschreven. Het heeft vooral zin in mid/hoog toepassingen. Niet echt voor baskasten. Dat is ook logisch omdat het hele fijne draden zijn die vooral hogere tonen goed absorberen.
Jeep, hoeveel liter wol ben je nodig?

H3D, Jeep heeft gelijk. De wol is ideaal voor het vullen van midsecties of is je midsectie 20 l groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Koifarm. Dat zou wel heel groot zijn voor mid/hoog :P . De scheidingen liggen op 100, 700 en 5000 hz. Moet ik dan mid-hoog en hoog daarmee dempen of ook het mid-laag? In het eerste geval is het 3 a 4 liter, maar dan zijn het ook magnetostaten, dus helpt het dan wel? In het tweede geval zal het een liter of 8 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:26:
@Koifarm. Dat zou wel heel groot zijn voor mid/hoog :P . De scheidingen liggen op 100, 700 en 5000 hz. Moet ik dan mid-hoog en hoog daarmee dempen of ook het mid-laag? In het eerste geval is het 3 a 4 liter, maar dan zijn het ook magnetostaten, dus helpt het dan wel? In het tweede geval zal het een liter of 8 zijn.
De mid/laag sectie volgens mij tussen de 100 en 700 Hz is de ideale kandidaat. Welke isolatie/wol zit er nu in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb voor mijn midkastje zo'n 3,5 liter gerekend. Dus 7 l in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Leuk verslag van de lusitersessie :)

Vorige week een DVD van "Dire straits - on the night" binnen gekregen, wat een kwaliteit! klinkt me toch een partijtje strak via de buizenamp _/-\o_ ... en dan heb ik ook nog gewoon de audio-output van de tv door gelust naar de versterker dus niet eens rechtstreeks op de output van de dvd-speler gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koifarm: Ik heb m ff los gehaald. Kom op 17 bij 30 bij 30 cm. Als ik het goed heb is dat ca 15 liter en dus 30 in totaal. Hier ook een foto van de binnenkant (als dat lukt :9 ):
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QO8I3PN3-1.jpg

Eentje van het gemodde filter voor de liefhebbers (inclusief pio's ed):
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7YZE6FXR-1.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat werd dus een link ipv een directe foto. Even oefenen nog. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H3D.Jeep stuur mij jullie adres, dan doe ik de wol na het weekend op de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
H3D, je moet niet de [url] tag gebruiken, maar de [img]
dus "["img]url van plaatje[/img"]"
Denk eraan dat als je de BAF eruit trekt de pritex noppenschuim gewoon blijft zitten. Dat neem ook een hoop volume in beslag.

Ik kan trouwens nog een paartje TB 1337's voordelig inkopen. Ga ik toch mooi de 90 dB/W halen. d:)b *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:43:
@bronco. Ten aanzien van zelfbouwspeakers het volgende. Er is natuurlijk een verschil tussen speakers die mensen zelf samenstellen (wat mij betreft het echte zelfbouwen _/-\o_ ) en sets die je af fabriek koopt en zelf in elkaar schroeft. Het betreft hier een set van de laatste soort.
Da wist ik nie...maar anyway..mooie speakers ;)
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 17:25:
Bronco.b: Mooi dat het vervangen van de clarity caps voor pio's het gewenste resultaat op levert. Neem aan dat je bedoeld dat je de caps in de Yarland vervangen hebt en niet in de MHZS speler of had je daar al pio's in zitten? Geldt die verbetering ook voor andere muziek behalve gitaar. Of blijft het toch kiezen of delen?
Blijft altijd schipperen. Maar het is allemaal minder analytisch geworden en dat was het belangrijkste..

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt hier dan een nieuwe poging met foto's. Iets lichtere foto's van mijn setje.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XMRP4OFW.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UALCLPE4.jpg
En dan nu spelen met buisjes in de amp :9~

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is dus niet gelukt. :'( Als iemand nog tips heeft :?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:23

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:53:
Komt hier dan een nieuwe poging met foto's. Iets lichtere foto's van mijn setje.
code:
1
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XMRP4OFW.jpg[/img]

en

code:
1
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-UALCLPE4.jpg[/img]

En dan nu spelen met buisjes in de amp :9~
Als je op het knopje om mijn bericht te bekijken klikt (View, Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/view.gif), dan zie je de source van hoe ik ze nu ingeplakt hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door kraats op 10-01-2009 14:46 . Reden: om de foto's niet dubbel te plaatsen ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@kraats: 2 zielen 1 gedachte. Ik zag net dat er nog een pag 19 was, maar ik wou net hetzelfde zeggen.

Wat ik meestal doe voor plaatjes, zodat je van imageshack geen popups en gedoe krijgt is; niet de pagina linken of de url zoals zij zeggen dat het moet, maar gewoon alleen rechtsklik "adres van afbeelding kopieren" en dat in de post plakken. Vaak ben je dan van de php-code af dat hier voor het probleem zorgde.
Meestal klop ik de code zelf in, maar om het makkelijk te doen kun je ook van dit "nieuw bericht" knopje "bekijk bericht" klikken dan zie je boven in het rijtje knopjes ook de "voeg een afbeelding toe" staan. Selecteer je url, klik, en daar staat je foto met juiste tags.
En als het net iets te grote foto's zijn maak je ervan [img=600] waarbij 600=breedte in pixels.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-XMRP4OFW.jpg

Want we willen hier natuurlijk wel plaatjes zien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kraats en Jeep, Dat laatste wat Jeep beschrijft (met het icoontje van "voeg een afbeelding toe" heb ik ook gedaan. Toch kwamen ze niet over. Ben er ondertussen wel achter wat het probleem was: verkeerde url ingeplakt. Weer wat geleerd. Thanks voor het meedenken en zo. Ze staan er nu trouwens wel vaker dan 1 keer op O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@H3D...nu nog je adres erbij en dan weten 'ze' waar ze iets moois kunnen halen (proletarisch winkelen) .

ps..aan 'ze'.....neem dan wel een steekkar mee voor de speakers en een groot genoeg busje

>:) _O-

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 19:30
Ik ben naar aanleiding van het al maanden volgen van dit topic eindelijk ook eens overstag :).

Ik heb intussen even goed afgekeken bij Chaoss (thx!) en de Impulse 34 + MHZS CD33F aangeschaft. Het enigste probleem is de versterker (ik kan tijdelijk een Cambridge A85 lenen). Ik PM'de Chaoss daarover het volgende, maar hij raadde mij aan het hier te vragen:
Ik twijfel nu alleen of de Classic 16.6 de juiste keuze is. Ik ben technisch niet heel handig, maar wat kleine dingen kan ik wel. Buizen verwisselen zal dus niet zo'n groot probleem worden.

Wat vervelender is, is mijn luisterstijl: ik hou ervan om voor naar m'n werk te vertrekken even wat muziek te luisteren, maar dat is hooguit een kwartiertje. Dat komt de levensduur van een buizenversterker natuurlijk niet ten goede... of valt dat wel mee?

Alternatief is bijvoorbeeld de 6.10 transistor, waar in eerdere delen veel mensen enthousiast over waren.
Ik hoop dat iemand mij kan adviseren! Ik moet erbij zeggen dat ik wel wat buizenversterkers heb gehoord, maar nooit Chinese. Daarnaast heb ik veel ervaring met het verschil tussen buizenversterkers en transistors door mijn gitaar spelen. Het komt erop neer dat ik het liefste buizen heb, maar mijn luistergewoontes zijn er volgens mij niet echt gezond voor (en dat zou voor mij meteen het luisterplezier vergallen, als ik dat zou weten). Uiteraard speelt de prijs in mindere mate ook een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb een soundtrack hifi-130B (ja amper google hits...) staan, de geintegreerde versie van dit ding: http://www.oztion.com.au/...i-fi/auction/3857223.aspx

Maar nu was 1 12AT7 gesneuveld daarop. 2 nieuwe (TF's diamantjes eronderop) gekocht, alleen weet ik niet waar welke voorbuisjes inmoeten.
Dit staat ook niet op de amp zelf of op de print (voor zover ik kan zien).

Verder zitten er 2 onleesbare noval buisjes bij (een kan een 12AU7 zijn, maar de andere?....) , dus ik weet ook niet welke dit zijn als ik ze moet vervangen.
Kent iemand dit model toevallig?

If not , gaat hij morgen oid open... maar of ik daar veel wijzer van kan worden.

edit: het lijkt een "ST ML-7" te zijn, maar daar kun je ook weinig mee

edit2: gevonden. http://74.125.77.132/sear...&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=nl

Die aap heeft dus 3 soort 12 AT7's op 1 versterker geprikt.
* Boudewijn baalt nu dat ik maar 2 TFjes heb gekocht.

[ Voor 21% gewijzigd door Boudewijn op 10-01-2009 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi Tano,
das idd een beetje een dillemma. Een buizenversterker klingt echt heel prettig. Maar om m dan voor je weggaat even aan te zetten... dat zou ik toch net zo snel doen. Maar ik denk dat je het met een leuk t-ampje best wel uit zou kunnen houden voor dat ogenblik 's morgens. Alleen dan moet je wel steeds omprikken.
Een t-ampje kost maar een eurotje of 50 (bij Arjan Helder) en klinkt echt wel goed.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met tv kijken. Om daar steeds mijn buizenversterker voor te gebruiken vond ik ook maar niks. Heb toen maar n surroundversterker voor gekocht.

Erhm, Boudewijn, ik snap je verhaal niet zo. Is het nou een geintegreerde versterker of een voorversterker? Volgens mij maakt het op die plaatjes die ik gezien heb niet zoveel uit of je nou 2x2 of 4 gematchte buisjes hebt. Of ze komen na elkaar, of ze hebben een andere functie/schakeling. Als ik het zo bekijk heb ik het idee dat je gewoon voor de 2 binnenste en de 2 buitenste dezelfde buisjes moet gebruiken. En dat de voorste en achterste gerust een ander merk mogen zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je zou ook met een schakelklokje kunnen werken, als je toch op een vaste tijd opstaat :).

Uiteraard parallel aan een 'gewone' aan-uit-knop die je dan 's middags gebruikt.

[ Voor 32% gewijzigd door Boudewijn op 11-01-2009 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@koifarm: heb je mijn mailtje ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

http://chinese-hifi.nl/tiki-index.php?page=SoundTrack+ST-ML7

Review van mijn soundtrack ST-ML7. Ik ben er niet onverdeeld positief over.

Zijn er nog dingen die in die review missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Boudewijn schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:29:
http://chinese-hifi.nl/tiki-index.php?page=SoundTrack+ST-ML7

Review van mijn soundtrack ST-ML7. Ik ben er niet onverdeeld positief over.

Zijn er nog dingen die in die review missen?
Als voordeel beschrijf je dat hij erg goedkoop was. Wellicht is het dan ook leuk te melden hoeveel precies het prachtige apparaat gekost heeft.

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Weet ik niet meer, maar het was iets in de orde van grootte van 100 pond.

Prutding. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ook even beginnen met een frontale foto van het apparaat? Er zijn best wel veel zgn Marantz 7 klonen. Dan is dit wel 1 van de goeiekoopste. Kastje ziet er ook redelijk netjes uit. Alleen dat gebrek aan ingangen... wat moet je dan met een aktieve voorversterker? Oh ja, je hebt 2 uitgangen. Dus je kunt er 2 aparte eindblokken aanhangen.

Ook wel slecht dat dat ding niet geaard is. Het soldeerwerk is wel ehmm, nou bronco.b kan het beter >:) _/-\o_
Omdat China 220V is zal ie gewoon op 220V staan. Aangezien er altijd bij staat dat 110V een paar weken langer kan duren ivm speciale bestelling.

Die 'timbre' knop... is die überhaupt wel aangesloten? Of is het idd. instelbare feedback?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja klopt.
Beetje gaar ding.

Foto van front moet idd nog komen, die had ik doodgeflitst.

Vinden jullie trouwens het terecht dat ik het een butt ding vind qua techniek?

Verder: gewoon aan de 230 hangen, of toch maar een stepdown 115V ? Zal de trafokap er eens af raggen van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 02:46:

Ook wel slecht dat dat ding niet geaard is. Het soldeerwerk is wel ehmm, nou bronco.b kan het beter >:) _/-\o_
Omdat China 220V is zal ie gewoon op 220V staan. Aangezien er altijd bij staat dat 110V een paar weken langer kan duren ivm speciale bestelling.
Ja ik gooi hem gewoon aan de 230. Beter dat er eea goed overslaat dan dat hij warmloopt >:).
Het soldeerwerk is idd uberpauper, maar dat bracht ik ook al naar voren geloof ik :+.
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 02:46:
Die 'timbre' knop... is die überhaupt wel aangesloten? Of is het idd. instelbare feedback?
Er hangt een complete carrousel aan ja.
Met wat heel goedkope C'tjes. Net zo profi als de rest van het ding :P.

offtopic:
Shit dubbelpost, sorry

[ Voor 47% gewijzigd door Boudewijn op 12-01-2009 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 19:30
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:52:
hoi Tano,
das idd een beetje een dillemma. Een buizenversterker klingt echt heel prettig. Maar om m dan voor je weggaat even aan te zetten... dat zou ik toch net zo snel doen. Maar ik denk dat je het met een leuk t-ampje best wel uit zou kunnen houden voor dat ogenblik 's morgens. Alleen dan moet je wel steeds omprikken.
Een t-ampje kost maar een eurotje of 50 (bij Arjan Helder) en klinkt echt wel goed.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met tv kijken. Om daar steeds mijn buizenversterker voor te gebruiken vond ik ook maar niks. Heb toen maar n surroundversterker voor gekocht.
Ik denk dat ik dan voor de Classic 6.10 ga, tenzij iemand anders nog een alternatief heeft. Dan kan ik voorlopig vooruit, maar ik vermoed dat er dan later nog wel iets bijkomt (een Yarland of, iets heel anders, Bewitch KT88).

Hoe zou ik het beste m'n speakers+inputs kunnen schakelen tussen twee versterkers?

[ Voor 19% gewijzigd door Tano op 12-01-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zelf even een kastje maken met wat reed relais?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Een buis van m'n Classic 16.6 is stuk, een Chinese 6550. Ik wil er nu een quad KT88 in zetten want volgens wat ik gelezen heb moet dat wat mooier klinken. Nu zit er vrij veel prijsverschil tussen bijvoorbeeld JJ's en EH. Zou daar nou ook veel kwaliteitverschil in zitten? Ik heb er geen idee van. Wie wel? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hmmm forumer Pavlof vondt de chineese 6550's beter klinken dan zijn KT88's maar weet niet meer welk type Kt88's hij erin had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ben aan het denken over een review van de ACs. Uiteraard ga ik vertellen dat ze heel mooi klinken en fijn zijn enzo, maar welke dingen willen jullie gefotografeerd zien?

Ook verzoeknummertjes qua metingen wil ik wel doen.

Ik zal zelf sowieso aan het filter te denken, en de demping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@Tano, Als ik jou was zou gewoon de Classic 16.6 halen zoals je eerst van plan was... desnoods koop je er een simpel transistor ampje bij (bv de eerder genoemde T-Amp) voor je s nel even tussendoor luister momenten :P

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 12-01-2009 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

edit: dubbelpost.

[ Voor 92% gewijzigd door Chaoss op 12-01-2009 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Ik zou ook iets schrijven over waarom ze dan zo mooi zijn. Omschrijf het geluid eens en leg uit met welke muziek je dat beoordeeld hebt. Ook hoe je ze opgesteld hebt en welke apparatuur je ermee gecombineerd hebt.

Misschien kun je iets zinnigs vertellen over het afstraalgedrag en impedantieverloop en misschien de frequentie karakteristiek. Welke kabels gebruik je?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uhh ik gebruik gewoon 4mm dik koper ;). Geen fancy prut, want ik geloof er niet in.
Als mensen me kabels willen lenen wil ik ze er best aanknopne, maar ikzelf ga er geen geld aan uitgeven (qua meerkosten boven reedsgenoemde kabel).

Mooi enzo is heel subjectief, en daar houd ik dus niet van. Die versterker van van het weekend was bijv. prima op technische gronden af te branden, wat ik dan ook doe.

Impedantie-verloop en frequentie karakteristiek kan ik vrees ik niet meten. Voor die laatste heb ik een goede mic nodig, niet aanwezig. Hoe kan ik evt dat impedantieverloop meten? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ operatingeskimo , ik gebruik al enige weken de KT 88's van JJ in de AudioRomy M 88 en deze bevallen tot nog toe uitstekend , een zijdezacht hoog en een zeer goede midden en laagweergave .Deze buizen heb ik toen op MP gekocht en waren maar een week gebruikt door de vorige eigenaar , ze zijn inderdaad niet goedkoop maar het is wel kwaliteit cq een verbetering voor je versterker en je oren natuurlijk !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Saab schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:12:
Omschrijf het geluid eens en leg uit met welke muziek je dat beoordeeld hebt.
idd, ik vind het ook altijd erg interessant welke muziek je erop beluisterd om te testen. verschilt nogal of je alleen acoustische muziek luisterd, of iron maiden op concert niveau, geld voor alle apparatuur trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:30:
@ operatingeskimo , ik gebruik al enige weken de KT 88's van JJ in de AudioRomy M 88 en deze bevallen tot nog toe uitstekend , een zijdezacht hoog en een zeer goede midden en laagweergave .Deze buizen heb ik toen op MP gekocht en waren maar een week gebruikt door de vorige eigenaar , ze zijn inderdaad niet goedkoop maar het is wel kwaliteit cq een verbetering voor je versterker en je oren natuurlijk !!
Ik lees ook goede verhalen over de JJ's. Welke heb je daarvoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

hemaworst schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:17:
[...]

idd, ik vind het ook altijd erg interessant welke muziek je erop beluisterd om te testen. verschilt nogal of je alleen acoustische muziek luisterd, of iron maiden op concert niveau, geld voor alle apparatuur trouwens
Ik heb vrij rare smaak. Mijn standaard testtje is vaak dark side of the moon, of een vroeg pink floyd album. SACD ligt hier indien nodig.
Vervolgens wil ik nog wel eens wat jacques brel aanzetten voor de dynamiek of de carmina burana (zou even moeten kijken welke uitvoering).
Voor gitaarwerk comfortably numb. Klassiek: varieert beetje wat ik tegenkom.
Verder vind ik dat je met twilight zone van Golden Earring de bas aardig op zijn donder kunt geven.

Geloof niet dat het de meest uitgebalanceerde keus is, maar die nummers kan ik dromen. Nog suggesties? Ik wil vooral een technische review doen, ik vind het heel lastig om subjectieve dingen te funderen.

Rapmuziek enzo is niet mijn smaak, dus draai ik niet. Moderne meuk ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Boudewijn op 12-01-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind altijd "Love Me to the End" van Deine Lakeien een ideaal nummer om te kijken hoe iets klinkt.. Zit alles in, een stuk met diepe bas en melancholische zang, een stuk met aan noise grenzende distortion...... En het is gewoon een geweldig nummer....

Over de KT88, 6550.. Ik heb nu EH6550 buizen in de amp en die klinken echt goed... Ik zat er zelf ook aan te denken een upgrade te doen naar KT88's maar ik ben een beetje benauwd dat het niet beter zal klinken.. Om even zo te testen zijn die buizen best duur namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Boudewijn schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:20:

Mooi enzo is heel subjectief, en daar houd ik dus niet van. Die versterker van van het weekend was bijv. prima op technische gronden af te branden, wat ik dan ook doe.
:? Jij beoordeeld een versterker op zijn technische kwaliteiten? Kan mij weinig boeien hoe iets technisch in elkaar zit zolang het maar goed klinkt.

Je hoeft niet mooi te omschrijven, je moet omschrijven hoe het klinkt. Strak, laag, geluidsbeeld etc etc. Misschien kun je iets als een Tocate van Bach opzetten, kun je het laag goed beoordelen, bijvoorbeeld

Je had overigens laatst met die luistersessie prima het verschil tussen kabels kunnen horen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Saab schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:26:
[...]

:? Jij beoordeeld een versterker op zijn technische kwaliteiten? Kan mij weinig boeien hoe iets technisch in elkaar zit zolang het maar goed klinkt.
Nee ik beoordeel een versterker op internet op techniek. Geluid is daar veel te subjectief voor vind ik.
Je hoeft niet mooi te omschrijven, je moet omschrijven hoe het klinkt. Strak, laag, geluidsbeeld etc etc. Misschien kun je iets als een Tocate van Bach opzetten, kun je het laag goed beoordelen, bijvoorbeeld
Dat kan wel, maar dat is niet beoordelen. Ik wil omschrijven, maar ga daar geen waarde aan hangen. Mischien ben ik wel "gabber piet" en houd ik van een gigantische bas en boeit het me verder niet veel. Dan zal ik die ACs afschieten.
</kort door de bocht>

Even alle gekheid op een stokkie, is goed. Ik ga woensdag avond reviewtje schrijven.
Speakers komen uit de kast , 30cm voor de kast te staan op de dali 606 zuiltjes die nu overbodig zijn.
Je had overigens laatst met die luistersessie prima het verschil tussen kabels kunnen horen. ;)
Ga ik niet op in. Simpel, dat was een afspraak hier.

[ Voor 16% gewijzigd door Boudewijn op 13-01-2009 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap je wel hoor Boudewijn. Maar ik wil toch even zeggen dat de meest waardevolle zaken in het leven allemaal zo subjectief zijn als het maar kan. Daar wordt dus ook het meest over geschreven. Ook over subjectieve dingen kun je wel degelijk een waardeoordeel geven. Zoals voor het proeven van wijn, beoordelen van een schilderij, de menselijke psyche... daar zijn allemaal bepaalde methodieken voor om het onvatbare toch een beetje proberen te quantiseren.
Als je iemand een beetje kent dan weet je toch hoe je een subjectieve omschrijving moet interpreteren. Ik zou het toch een beetje proberen en het dan aan ons overlaten wat wij ervan begrijpen. Ik denk dat dat nog aardig mee zal vallen. Onderschat jezelf niet.

Ik zag dat ze in de US bij Partsexpress de Aurum Cantus G2Si Ribbon Tweeter in de aanbieding hebben voor $49. Oei, dillemma. Echt een bargain volgens de onderschrift van bronco.b ;( Hele mooie aanbieding, maar toch maar niet doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ operatingeskimo , voor de JJ 's gebruikte ik die van Shuguang , heb deze nog steeds liggen dus .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Hier staat uitgelegd hoe je impedantie kunt meten. http://www.winmls.com/hje...loudspeakerimpedance1.htm

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met die Aurum's. Ik lees wisselende verhalen over die luidsprekers. Ga je ze nu echt op je Dali's zetten?

Ik ga nu zelf op zoek naar een nieuwe CD speler maar ik ben met die horror verhalen over de import uit China toch een beetje huiverig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Saab, ja ik heb geen echte stands. Volgens mij voldoet dat prima qua hoogte en meetrillen zullen ze niet doen. Heb jij een ander\beter idee?

Ik heb hier 2 CD-33's staan (1 gemod, 1 ongemod) en er komt nog wat meer binnenkort binnen. Daar mag je er wmb wel 1 van overnemen (heb geloof ik 7 cd spelers zo....). Kun je iig in het echie zien (horen) dat ze werken itt al dan niet brakke zooi in een doos aantreffen.

Heb je trouwens echt negatieve dingen over die ACs gehoord? Ik hoor veel mensen die er lyrisch over zijn, alhoewel ik ze voor het inspelen ook k*t vond klinken (excusez le mot), maar dat is vrij logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Volgens mij kun je ze beter niet op andere speakers gaan zetten. Je Dali's gaan werken als een klankkast plus zullen je Aurum's niet zo strak kunnen spelen als op goede stabiele stands.

Op zich heb ik wel interesse in zo'n MHZS mits er geen rare dingen aan zijn en ie professioneel gemodificeerd is. Wat voor een DAC zit erin? Gezien het feit dat de orginele DAC beetje goedkope brol is. Zit er ook een optische uitgang op?

Het liefst zou ik een Madrigal Proceed kopen maar die zijn vrij lastig te vinden en volgens mij worden ze niet meer gemaakt.

Niet echt hele negatieve zaken over die Aurum's, echter wel dat het niet meteen de beste speakers in hun klasse zijn. Ze werden aangekondigd met superlatieven als zijnde speakers die 2-3 keer zo dure speakers zouden overtreffen maar dat valt wel mee.

Hier 1 review: http://www.enjoythemusic...._leisure_loudspeakers.htm

Overigens neem ik alle reviews met een flinke korrel zout, vaak valt het in de echt flink tegen. (in het verleden ervaring met Dali's, Impulse, Driade, B&W's, JBL's, Hepta's)

[ Voor 32% gewijzigd door Saab op 13-01-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

@Saab: ik de MHZS's die ik wil verkop zijn niet gemod. Kan ik (tegen kostprijs, vind het wel leuk werk) wel voor je doen. Zullen we dat gewoon even per DM bespreken?

Dank je voor de leuke link voor de Aurums. Ik ga woensdag met een audiovriend gewoon lekker reviewen. Biertje erbij etc.

Geen optische uitgang, maar volgens mij kun je die er zo optweaken. Weet dat echter niet zeker.
Anderzijds, waarom zou je een cd-speler met buizen eindtrap nemen als je toch in het digitale domein blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Boudewijn schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:35:

Geen optische uitgang, maar volgens mij kun je die er zo optweaken. Weet dat echter niet zeker.
Anderzijds, waarom zou je een cd-speler met buizen eindtrap nemen als je toch in het digitale domein blijft?
Hmm ja, daar zit iets in natuurlijk. Ik kom er via de DM wel op terug. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat linkje voor de AC's is al even geleden. En ik heb m al vaker gelezen. Maar kijk je ook even naar de prijzen? $1300 ($1500 voor de SE die B heeft) en $1900? Dat is een ander referentiekader.
Hij wordt vergeleken met
Like the British BBC LS/3 5a speakers of old these certainly qualify as excellent Mini Monitors
Dat zijn ongeveer de beste kleine monitortjes ooit gemaakt, die nog steeds (na)gemaakt worden, alleen dan voor veel meer geld dan vroeger.

De rating is trouwens wel een mooi systeem om de speakers te beoordelen.
Tonality, Sub-bass (10Hz - 60Hz), Mid-bass (80Hz - 200Hz), Midrange (200Hz - 3,000Hz) enz. Dat is wat ik bedoelde Boudewijn, hoe je iets subjectiefs toch kunt quantiseren.

[steek onder water modus]
Boudewijn schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:41:
alhoewel ik ze voor het inspelen ook k*t vond klinken (excusez le mot), maar dat is vrij logisch.
Zag ik dat nou goed? Jij geloofde toch niet in inspelen?
[/steek onder water modus]
/me kon het niet laten, moest even jennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Prima.

]eep: goed lezen als je steekt. Ik geloof in mechanisch (!) inspelen. Dus het een beetje oprekken van de rubberen ophanging van speakers\hoofdtelefoon enzo. Dat is gewoon een fysiek verschijnsel, als een elastiekje dat uitrekt.
Kabels inspelen, nah.
Buizen, ben ik niet helemaal over uit.... maar dit is niet de plek daarvoor.
Condensatoren, ook niet.*

offtopic:
*: Met dien verstande dat je ze een keer moet laden en ontladen, maar dat is met muziek vrij snel gedaan ;).

* Boudewijn kan het even niet laten om terug te jennen.
Wat vinden jullie trouwens van de edit-mogelijkheden van de wiki?

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 13-01-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep..heb twee setjes RCA Command aangeschaft. Ben benieuwd of ze het beter doen dan de mil.grade versie van RCA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Zo, ik ben eruit het worden de EH KT88.
Gebaseerd op deze review. http://www.hometheaterhif...be-comparison-6-2002.html
Weet iemand nog een leuk adresje waar deze buizen voor een mooi prijsje te bestellen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ebay of MP.

'winkels' zijn duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je echt ervaringen zoekt, en dus niet een review met maar een paar merken waarvan de belangrijkste missen, dan moet je even hier lezen.

nog een forumdraadje over KT88
De EI KT90's zijn mss ook wel een optie.
The Genalex Gold Lion Re-Issue was not out when this was published, but most people that use it rank it right up there with the original GEC. Although I personally have had some trouble with them, I'll be the first to admit they sound excellent.
bron

Wat je ook kunt doen is cryoset online store proberen. Met de dollarstand nu zijn de prijzen helemaal niet slecht. Cryogenisatie doet iets met de metalen waardoor de buizen beter klinken en langer meegaan ofzo... Zeggen ze. Het scheelt je €1 + het verschil in verzendkosten.

En anders BTB in Duitsland, erg goedkoop, super service en verzenden even goedkoop als NL.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:19:
@jeep..heb twee setjes RCA Command aangeschaft. Ben benieuwd of ze het beter doen dan de mil.grade versie van RCA.
Die met die wangetjes doen het echt veel beter dan die van mij met t x-je.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep..heb je de Command versie al geprobeerd? Ik heb twee setjes mil grade RCA 5670 (die met de wangetjes) en doen het inderdaad in een stuk beter dan de standaard RCA. Die ik ook zeer lekker vind klinken.

Ach..we zullen wel zien.

Wat betreft de KT88's. Ik heb de Gold Lions gehad. Zeer dynamisch en daardoor ook onrustig en heb een set sovteks KT88 gehad. Is rustiger om aan te horen en bevielen mij verder prima (en kosten de helft van de gold Lion's).

Ik heb zelf geen liefhebber van het merk EH..Ik vind ze onvoldoende tonale balans hebben maar goed het is slechts een mening.

'n leuke webwinkel is www.tonefactory.nl. Hanteert normale prijzen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik niet zo 123 zeggen, bij mij in de buurt voor een matched quad EH KT88 nog geen 80€ ex btw en gewoon op voorraad, voor dat geld ga ik ze niet uit de VS halen (ok deze zijn niet ge-gryoset 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmmm welke tent is dat dan?
Vrij nette prijs op zich lijkt me. Wel ex btw trouwens, maar dat is niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tonefactory is alleen wel n stukje duurder dan BTB. Volgens mij omdat ze er zelf inkopen.
De prijzen liggen er meestal dan ook 10% hoger. De verzendkosten zijn gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:49:
[...]
Zou ik niet zo 123 zeggen, bij mij in de buurt voor een matched quad EH KT88 nog geen 80€ ex btw en gewoon op voorraad, voor dat geld ga ik ze niet uit de VS halen (ok deze zijn niet ge-gryoset 8)7
Is dat toevallig deze winkel?
Mooie prijs voor een paar KT88 :Y
http://www.ae-europe.nl/Buizenlijst.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

AE is vooral een trafoboer hoor ;).
Maar dat is geen gematchte buizenset.