Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 75.697 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Grado's zien er goed uit! Ben benieuwd wat Timaudio ervoor vraagt, op Ebay biedt hij enkel een Pioneer aan.

Heeft iemand trouwens ooit de Original A9.8 HDCD/CD Player wel eens gehoord? Ik vind het een schitterend gedesigned ding! :9~

Afbeeldingslocatie: http://i10.ebayimg.com/05/i/001/04/aa/bdb2_1_bol.JPG

Afbeeldingslocatie: http://i19.ebayimg.com/06/i/001/04/aa/bb0f_1_bol.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 21:09
Damn.. Bestelling gedaan bij onze vriend leshele (20-dec) net na gevraagd wanneer het per express verzonden gaat worden. Dat wordt dus pas na de 29ste...... dat wordt nog even wachten op mijn yaqin 100b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:27
DJ Henk schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:12:
Voorlopig heb ik met kerst genoeg te doen, namelijk het opnieuw afluisteren van al mijn cd's :Y)
Overigens had ik al na een paar cd's door dat de analoge uitgang van mijn cd-speler zwaar onder de maat is en die van mijn Squeezebox is ook niet om over naar huis te schrijven. Vandaar dat inmiddels de tweede Chinese jetser in aantocht is: een Xindak DAC-5

Voor 310 euro, inclusief verzending per luchtpost. Dus net voor m'n verhuizing nog hier. (Je kan wel weer zien waar de prioriteiten liggen. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh jee. Ik hoor de dominostenen alweer vallen. Het een na het andere component blijkt toch niet zo super als altijd gedacht. :P Wat voor cd-speler is het trouwens (weet niet meer+kan niet vinden). Maar vanwege de Squeezebox lijkt me de Xindac wel een goed idee ja. De prijs is ook zeker niet verkeerd.

H3D, na de kerst lijkt me wel een goed idee. Dan is de rust weergekeerd hoop ik. (dwz: die is er nu dus niet bij ons thuis).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

bietje domme vraag prolly, maar met polen omdraaien bedoelen jullie gewoon de stekker andersom in het stopcontact?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt. Gewoon stekker omdraaien. Bij sommige apparaten maakt het echt veel verschil, sommige maakt het geen bal uit. Bij de MHZS cd-speler maakt het echt verschil. Bij onze afwasmachine trouwens ook. Als ik die verkeerdom in het stopcontact doe, doet ie het helemaal niet. |:( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

toch eens proberen dan bij zowel de amp als de cd-speler... ben benieuwd of het in mijn setup ook te horen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Luistermiddagje lijkt me wel cool, ik heb ook een MHZS cd-33 speler die ik mee kan nemen.
Die mag evt ook weg.

Laat het aub wel tijdig weten want mijn schema zit best wel vol.

]eep: raar zeg, komt dat door een gaar netfilter ofzo?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dachten jullie van dinsdag vanaf een uur of 13? :o Maandag kan ik tot 18 uur. Dan zijn we vast weer uitgerust van de kerst en het opvolgende weekend.

Ik wil de mhzs wel eens horen naast mijn set (dac/loopwerk). Verder wil ik wel eens mooie monitors horen naast mijn reuzen. Dus Bronco doe je ook mee? Ach alles is leuk om te horen toch? Ben nog altijd er benieuwd naar de combi van Koifarm streaming via de mhzs dac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waar ergens woon je? En kan dat niet wat later?
Het is vrij korte termijn en ik schijn dingen ook ergens in die agenda kwijt te moeten kunnen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je met later, later op de dag bedoelt dan kan dat zeker. Dinsdag heb ik geen verplichtingen, dus tot 10 uur kan er zeker muziek gedraaid worden (met een beetje volume, daarna wat zachter).

En het is nog steeds in Apeldoorn. Je kunt met de bus redelijk in de buurt komen. Ophalen op het station kan mogelijk ook wel even. Wellicht zijn er nog gegadigden uit Utrecht en omstreken die een auto hebben??

Verwijderd

Niet zo'n fijn begin van de kerst. Nothing but disasters lately. Net mijn gerepareerde Audioromy terug gestuurd gekregen van Koifarm via tnt. Maak het pakket open. Een Fu13 buis helemaal aan gruzelementen. :'( Zelfs binnen werk helemaal verbogen. Weet niet wat er met het pakket is gebeurd maar er is niet zachtzinnig mee om gesprongen door tnt. Ga de schade maar eens claimen. Die versterker levert tot op heden alleen maar ellende op :( Zou hem eigenlijk al maandag gaan halen samen met hermankora, maar die is het weekend door z'n rug gegaan dus kan de komende tijd niet rijden. Dus dan maar via tnt, het lijkt de wet van Murphy wel!
Boudewijn schreef op woensdag 24 december 2008 @ 15:48:
]eep: raar zeg, komt dat door een gaar netfilter ofzo?
Ligt aan de kwaliteit van de hele geluidsketen, Hoe beter je geluid hoe meer kleine veranderingen merkbaar worden. Zit er nog ergens een zakkere schakel in je audio systeem dan zal je er swieso ook minder van de verandering merken omdat die zwakkere schakel dan de bottleneck is. Zo zal je met goede kwaliteit cd spelers, dacs maar ook versterkers merken dat die gevoeliger zijn wat betreft het juist aansluiten van warme en koude kant. Maar dus ook je bekabeling en evt. netfiltering speelt een rol hierbij hoe groot het uiteindelijke verschil is.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uhh we hadden het erover dat eea het uberhaupt niet deed ;).

Ik geloof niet in kwalitietsverschil door stekkers om te draaien, maar compleet niet werken is wel heel erg goed meetbaar ;).

Verwijderd

Topicstarter
ja hoor eens, mijn Miele makt toch echt beter geluid met de stekker goed om in het stopcontact hoor! :P
Het kan wel zijn dat hier in de flat de capaciteit van het net en de meterkast wat aan de krappe kant is. Hoewel het 1 groep/stopcontact direct 8r de MK is (wasmachinegroep). Maar ik heb me laten vertellen door mijn collega destijds (elektro ing.) dat het per apparaat kan verschillen. En het is echt geen onzin. Ligt aan de layout van de voeding ofzo. Maar daar weet ik dus weer veel te weinig vanaf.

Nou Digitalman, das echt niet te geloven zeg!!! Das echt iets van de }) en de grote hoop! Het is te hopen dat het pakket wel goed verzekerd was, en niet slechts zoveel knaken de kilo. Ze hebben er gewoon lomp mee gegooid. Ondanks dat er met koeieletters 'fragile' op staat waarschijnlijk?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2008 02:22 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmmmm jij hebt op 8 hoog (oid) idd wel een heel raar electriciteitsnet ja.

Kan mischien koifarm er wat zinnigs over zeggen? Jaja compleet offtopic maar wel heel interessnat.

Verwijderd

Boudewijn schreef op donderdag 25 december 2008 @ 01:03:
Uhh we hadden het erover dat eea het uberhaupt niet deed ;).

Ik geloof niet in kwalitietsverschil door stekkers om te draaien, maar compleet niet werken is wel heel erg goed meetbaar ;).
Oh sloeg dat zinnetje alleen op de vaatwasser. Ik heb overigens een vaatwasser die wanneer je de stekker om draait een automatische in de kast pluur functie heeft. Alle vaat wordt dan met een enorme noodgang in het betrefende keukenkastje gekwakt bij openen van de klep. lol d:)b Nou ja even serieus heb dat inderdaad ook wel eens bij een apparaat gehad dat ie gewoon bod dienst weigert bij andersom aansluiten.

Geloof van oorsprong ook niet zo in vage voodoo gedoe. Meer eerst zien dan geloven maar in dit geval natuurlijk eerst horen dan geloven, in sommige setups kun je er gewoon niet omheen. Zoals bij Bronco.b verschil van dag en nacht!
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 02:19:
Het is te hopen dat het pakket wel goed verzekerd was, en niet slechts zoveel knaken de kilo. Ze hebben er gewoon lomp mee gegooid. Ondanks dat er met koeieletters 'fragile' op staat waarschijnlijk?
Staat inderdaad met koeie letters fragile op. Wel met zekerpakket verzonden dus tot 500,- verzekert, voorwaarden nog niet gelezen maar wel al gebeld naar tnt, komen waarschijnlijk tussen kerst en oud & nieuw schade opnemen. Ging overigens best raar aan de deur. Moest eerst tekenen voor dat hij het pakket ging halen en begon ook over het gewicht te klagen dat ze niet boven de 20 kg mogen tillen terwijl ze service aanbieden tot 30 kg! Als je een beetje achterdochtig bent zou je denken dat hij al wist dat het pakket een keer ( uit zijn handen) is gevallen |:(

@H3D: Altijd zin in luistermiddag maar ben net een paar dagen geleden al die richting op geweest en moet ook een beetje op de centen gaan letten geloof ik. Als ik me nog bedenk dan laat ik het nog wel even weten!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2008 07:03 ]

Verwijderd

kikkeraap schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:50:
Damn.. Bestelling gedaan bij onze vriend leshele (20-dec) net na gevraagd wanneer het per express verzonden gaat worden. Dat wordt dus pas na de 29ste...... dat wordt nog even wachten op mijn yaqin 100b
Gefeliciteerd! Dat heb je snel gedaan.
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 08:48:
Zijn er nog mensen vrij komende week? Een luistermiddagje lijkt me een leuk idee voor de maandag of dinsdag. Beetje bijkomen van de kerstdagen op die manier.
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 19:39:
Wat dachten jullie van dinsdag vanaf een uur of 13? :o
Verder wil ik wel eens mooie monitors horen naast mijn reuzen. Dus Bronco doe je ook mee? Ach alles is leuk om te horen toch?
Dinsdag a.s lijkt me een strak plan! Ik moet even met mijn ex overleggen voor wat betreft de auto. Heb jij overigens wel speakersstands? Ik neem de mijne niet mee want die zijn loodzwaar door de zilverzand.

@digitalman..Kan goed snappen dat je de kolere er in hebt. Het zijn toch weer bijkomende kosten en reken er maar op dat de heren en dames van de post niet lichtzinnig met je spullen omgaan.

Pas trouwens maar op! de meest ultieme vorm murphy's law (of wraak) is dat je de amp aan laat staan, boodschappen gaat doen en vervolgens je hut afgefikt is wanneer je terugkomt (al bang?)

ps. wetenschappelijk of niet..na de luistersessie met digitalman geloof ik weer heilig in polen draaien 7(8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2008 10:03 ]

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39
Daar mag je dan toch wel eens naar laten kijken, lijkt wel of de stekker of de wcd niet goed aangesloten is en dat de vaatwasser zijn stroom via fase en aarde krijgt wat een levensgevaarlijke situatie opleverd.
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 15:23:
ja klopt. Gewoon stekker omdraaien. Bij sommige apparaten maakt het echt veel verschil, sommige maakt het geen bal uit. Bij de MHZS cd-speler maakt het echt verschil. Bij onze afwasmachine trouwens ook. Als ik die verkeerdom in het stopcontact doe, doet ie het helemaal niet. |:( :?

Verwijderd

@digitalman: kan me voorstellen dat het te prijzig wordt dat heen en weer reizen. Jammer toch. Altijd gezellig. En erg KKK wat betreft je versterker. Succes met verhalen op TNT.

@Bronco.b: Nee, ik heb geen speakerstands. De mijne zijn al hoog genoeg van zichzelf :9 . Maar ze kunnen wel op mijn speakers staan toch?

Verwijderd

@H3D, koifarm: Waar hebben jullie nieuwe Fu13, 813 buizen vandaan, wat is een goed adres en welk merk?

@H3D: Kriebelt toch wel een luistersessie. DM in iedergeval even je adresgegevens en telnr. dan kan ik altijd nog beslissen. Heb dinsdag avond ook met hermankora al afgesproken om bij hem te luisteren, ik zie wel even.

@Bronco.b: Ja dan ben je helemaal in de aap gelogeerd. Maar zal mij denk ik niet snel overkomen want het is zo duur om hem even aan te laten staan (350W) en hij geeft zoveel licht dat je hem niet snel over het hoofd ziet!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa ik kan ook wel meekomen als jullie dat leuk vinden.
Ede was het he? Lijkt me wel gezellig; ik kan alleen niets\niet veel meenemen (met een CD33 zit ik echt vol, moet fietsen).
@digitalman: kan me voorstellen dat het te prijzig wordt dat heen en weer reizen. Jammer toch. Altijd gezellig. En erg KKK wat betreft je versterker. Succes met verhalen op TNT.
Moet ik mijn puntmuts meenemen? :P (geintje geintje geintje).

Verwijderd

Tja...hoe moet je nou KKK interpreteren?Laten we het houden met het vrouwelijk geslachtsdeel x 3.

@H3D...stuur jij een gezamelijk DM met je adres en tel.gegevens? Of heb je emailadressen nodig? de mijne is, hoe origineel, bronco.b@hotmail.com.
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 13:59:
@Bronco.b: Ja dan ben je helemaal in de aap gelogeerd. Maar zal mij denk ik niet snel overkomen want het is zo duur om hem even aan te laten staan (350W) en hij geeft zoveel licht dat je hem niet snel over het hoofd ziet!
Je ziet hem helemaal niet over het hoofd en waarschijnlijk van ruime afstand als inderdaad je hut in de fik staat. Geintje!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 16:03:
Tja...hoe moet je nou KKK interpreteren?Laten we het houden met het vrouwelijk geslachtsdeel x 3.

@H3D...stuur jij een gezamelijk DM met je adres en tel.gegevens? Of heb je emailadressen nodig? de mijne is, hoe origineel, bronco.b@hotmail.com.

[...]

Je ziet hem helemaal niet over het hoofd en waarschijnlijk van ruime afstand als inderdaad je hut in de fik staat. Geintje!
Waarom gooi je het niet gewoon op de wiki neer, en mailen we tel nr's en emailadressen naar 1 persoon?
Ik kan het trouwens ook vanuit de wiki doen met een beschermde pagina.

Net zo makkelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Apeldoorn is het hoor.

Ik moet moet nog even kijken, ws moet ik dinsdag nog ff bij de notaris langs maar die zit vlakbij (Beekbergen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Apeldoorn is ook wel okay; kan ik evt iemand met 40% korting laten reizen? (ov kaart, ik kom vanaf den bosch\utrecht).
Verder:
December 24, 2008 18:46 Hong Kong - Hong Kong Zending opgehaald

December 25, 2008 01:18 Hong Kong - Hong Kong Vertrokken van DHL vestiging in Hong Kong - Hong Kong

December 25, 2008 02:00 Hong Kong - Hub - Hong Kong Bij de DHL vestiging gearriveerd in Hong Kong - Hub - Hong Kong

December 25, 2008 07:14 Hong Kong - Hub - Hong Kong Vertrokken van DHL vestiging in Hong Kong - Hub - Hong Kong

December 25, 2008 19:00 Amsterdam - Netherlands, The Doorgestuurd via Amsterdam - Netherlands, The

December 25, 2008 19:00 Amsterdam - Netherlands, The Vertrokken van DHL vestiging in Amsterdam - Netherlands, The

December 25, 2008 22:40 Brussels - Belgium Afgehandeld voor inklaring om Brussels - Belgium

December 26, 2008 02:04 Brussels - Belgium Vertrokken van DHL vestiging in Brussels - Belgium
De ACs zijn in europa, maar geen douane te zien behalve eventjes kort 4 uur.
Zou ik de dans ontspringen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@boudewijn. But why the hell is het pakket naar brussel gestuurd terwijl het in amsterdam was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zie ik eruit alsof ik de post snap? :P
Even gecheckt, het is duidelijk.
Ping-pong is chinees :+.

code:
1
December 26, 2008       06:22       Amsterdam - Netherlands, The        Bij de DHL vestiging gearriveerd in Amsterdam - Netherlands, The

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het adres is gestuurd naar Boudewijn, Jeep en Bronco. Wie doet er nog meer mee? Laat even weten, dan stuur ik het adres via PM.

@Boudewijn: zou het dan toch gaan lukken? :*) Zal wel niet op tijd zijn voor dinsdag. Volgende keer dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa de post is hier maandag op zijn'buitengebieds' ;) verder ga ik ze nooit op de fiets meekrijgen.
Nee dus, too bad :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Toch wel fijn dat die pakket diensten op 2'de kerstdag ook werken :+ al met al nog aardig vlot gegaan, zal me benieuwen wanneer hij binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Boudewijn: Hoop dat je de AC's snel in huis hebt!. DHL is geen goed voorteken wbt btw :|

@H3D: Stuur mij je adres ook maar even via PM. mijn email: m.ijsbrandy@wanadoo.nl Kijk nog wel even of ik toch die kant op kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa ik zei vorige keer al dat het al prima was als ik btw moest dokken; is iig beter dan geen btw dokken maar uberhaupt niets krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat had je gezegd maar altijd beter zonder, scheelt weer wat eurotjes en ze komen nu toch al jou kant op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@H3D,Koifarm: Kan Shuguang 813 tubes kopen in Duitsland 2 match pair voor 150,- of RCA 813 2 match pair voor 133,- van Griekenland. H3D geloof dat jij de RCA ook had maar inmiddels weer org. chinese fu13 gebruikt. Toch wel verschil of minimaal en kan ik het best voor goedkope optie gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@digitalman: Ik heb niet het idee dat ik verschil hoorde. Wel heb ik nu het idee dat 1 vd twee te slecht is om te gebruiken, vandaar dat ik met shuguan draai. Overigens vertelde iemand me dat nieuwe Chinese buizen nog wel eens de neiging hebben in 1 keer te overlijden, terwijl NOS buizen langzaam minder worden. Dat laatste is wat vriendelijker voor de versterker. Of het waar is weet ik niet, maar wil ik liever ook niet ervaren. Ik kijk daarom uit naar GE buizen. Die schijnen ook minder stroom te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik eigenlijk een match pair kopen of heb ik aan een Shuguang 813 genoeg. Las in Rhodes54 zijn reactie dat hij een vervangende buis had gekocht, nooit in versterker gehad omdat ie stuk aan kwam maar toch. 1 buis dus. Hoe zit dat?

@Koifarm: Die buizen in mijn versterker zij toch de 813 (30W) versie of toch de (45W). Staat namelijk wel FU13 op de buis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nou ja ik zou wel een matched pair kopen :).

Tenzij je een hele zwik koopt en ze uit kunt meten (met de hand of een tester).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@digitalman: Daar heb ik zo geen idee van. Het meest logisch is een gematchte set, maar ik hoor ook wel eens dat kleine verschillen niet hoorbaar zijn. Hier weet Koifarm vast meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@boudewijn..de speakers maken een behoorlijk trip door europa ;) Snap er geen moer van dat ze nogmaals van a'dam naar brussel zijn gegaan en weer terug.

Leuk trouwens je aankomende dinsdag live te ontmoeten.

@jeep..kunnen we eindelijk de 5670 van eigenaar laten verwisselen :+ .

@digitalman..heb je de Raytheon CK5670 buisjes nog in de cd-speler geprobeerd?

trouwens is er behoefte aan 5670 buisjes voor bijv. de MHZS CD-spelers? Ik heb namelijk nog de volgende merken in de aanbieding:
Sylvania's 2C51 met D-getter
Raytheon CK5670 met dubbel mica, D-getter
GE JAN 5670W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Boudewijn: Misschien staat het adres er niet helemaal juist op? En weten ze niet precies waar het heen moet. Bel eens met DHL die kunnen je vast meer info geven.

@Bronco.b: Buisjes wel even uitgeprobeerd maar nog niet lang. Dus nog geen oordeel. Draai nu nog met 2c51 CEI. Ben wel verder aan het expirimenteren geweest met Fase wisseling CD speler en lijkt nu toch ook dat je de CD-33 het beste klinkt wanneer aangesloten met polen omgedraaid tov wat je op de cd speler snoer staat aangegeven. Verder heb ik mijn speakers nu ook bi-wired aan gesloten met van medevoort kabel voor het hoog en de MIT 750 voor het laag. Kabel had ik nog liggen dus dacht eens proberen. Kwaliteit geluid na eerste oordeel toch weer fors gedetaileerder geworden vooral het hoog is een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tijd zat voor die speakers, die komen vast wel binnen. No worries, en niet haasten ;).
Bronco, ik heb wel interesse. Heb er weer een paar gekocht, wat wil je per 2 buisjes hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand op dit forum ook ervaring met Opera consonance cd2.2/2.3 en/of de MHZS cd88 spelers?

Ik ben aan het twijfelen tussen deze twee en heb tot nu toe alleen de kans gehad om de Opera consonance cd2.2 en de cd2.3 te luisteren welke mij uitstekend beviel. Behalve dat hij nogal aan de prijzige kant is.

Kan ik ongeveer hetzelfde geluid verwachten van de MHZS cd88. (ik weet dat het mijn oren zijn maar ik heb de kans niet om de mhzs te beluisteren, en als referentie kan ik wel de cd2.3 opstellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind de MHZS CD88 niet wezenlijk anders klinken bij een vergelijking.
Echter heb ik hier geen uren voor genomen.

Hij voelde wel een stuk sneller aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen, kom eens luisteren! Maar ik vermoed dat het een heel eind rijden is.... :)

De MHZS 88 klinkt echt heel goed! Ik heb hem nu een half jaar spelen, zonder modificaties en ben nog steeds zwaar onder de indruk van de kwaliteiten van deze speler. Nou heb ik zelf de Consonance niet gehoord dus een vergelijking kan ik niet maken, maar in ieder geval is de MHZS een goede koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik lees net dit op de wiki:
Apple1917 en King888777 lijken ook dezelfde shop te zijn.
Humor, ik heb bij beide shops een MHZS CD33 besteld dit weekend.
Jaja 2 erbij, ze waren lekker goedkoop :).

Hoe weten we dat?
Leuke toevoeging btw, W0153R!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:43:
Ik vind de MHZS CD88 niet wezenlijk anders klinken bij een vergelijking.
Echter heb ik hier geen uren voor genomen.

Hij voelde wel een stuk sneller aan.
Voelde een stuk sneller aan? Hoe snel ging die dan? En wie was sneller? De opera of de MHZS? >:)
Als er daadwerkelijk geen verschil zou zijn(wat ik niet geloof) dan is de MHZS CD88 wel de goedkoopste van de twee.

En wat moet je nou met twee MHZS CD33? Winkel beginnen ofzo? Ik heb nog even bij apple gekeken maar hij is momenteel idd goedkoop met zijn verkoop.

Btw..de buisjes zijn per set €15,00 (op marktplaats biedt ik ze aan voor €20,00) Maar je hebt zelf ook buizen gekocht..welke? Wellicht is ruilen een optie.

@matra..zeg is je website niet www.matramurena.nl ipv.com?

@koifarm..omdat ik zeer sterk zit te overwegen een logitech of iets dergelijks te nemen als music-server..Ik wil daarbij gebruik maken van de buizentrap van de MHZS speler..Hoe heb jij dat kunstje geflikt met jouw mediaplayer? Wellicht dat je daar aandacht aan kunt besteden op mod.pagina van de MHZS speler?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bronco.b.. Nee, da's de site van een mede-liefhebber. Mijn domein is vertreken en die kan ik niet verlengen.. http://people.zeelandnet.nl/gerlinde82/index.htm

On Topic: Ik ben momenteel bezig een set luidsprekers voor mijn schoonvader te zoeken. (Heb reeds een MHZS en Jolida besteld bij Timaudio) Ben benieuwd naar de Aurum Cantus vloerstaanders en hoop binnenkort de V6F, Harmony en 102-M te mogen beluisteren..... Iemand nog een luidspreker die ik tevens kan vergelijken in een vergelijkbare prijsklasse? Ergens tussen de 200 en 6000 per set...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@matra..Oké, dat kan. Gaaf bakkie wel!!

Maar zeg..als je tussen de 200 en 6000 euri per set aan speakers wil kopen gebruik dan ff je verstand! uhhh...niet rot bedoelt overigens ;) maar voor dat geld zou ik gewoon voor een van de
' westerse merken' gaan.
Off topic: Een van de mooiste speakers die ik ken is bijv. thiel CS 1.6 die, dacht ik, circa 1600 euro kost per set. Eerlijk gezegd ken ik geen betere vloerstaander dan Thiel.
Ga gewoon naar een audiowinkel en sleep je apparatuur mee en ga 's luisteren naar bijv. de hogere series van dynaudio, B&W (valt meestal i.c.m. buizenamps snel af omdat ze wollig gaan klinken), Thiel, totem, avalon, Von Schweikert (zie hifi.nl). Mijn mobi speakers zijn gebaseerd op Von Schweikert speakers.
zie ook de volgende adv (http://www.hifi.nl/tweede...met_nieuwe_woofers)_.html) Uit de vorige serie, de CS0.5 van thiel voor 399 p/st. echt een koopie. Of deze set avalon avatar (http://www.hifi.nl/tweede...in_zeer_goede_staat_.html) voor €2350. Belachelijk goedkoop maar je moet houden van de neutraliteit van deze speakers
Welke merken vallen per definitie bij mij af: Dali, Focal, MB quart, Heco, Magnat, Kef, Mission en Klipsch Ze maken allemaal leuke speakers, met name in de budgetseries, maar halen het per definitie niet met de eerder genoemde merken. Met name (sorry) Klipsch speakers in de lagere series is plastic bagger

Uiteraard is dit slechts een mening maar ik heb lang genoeg in de winkel gestaan om te weten welke speakers over het algemeen afvielen omdat de prijs/kwaliteit niet hoog genoeg lag. Als ik nu iets blind zo moeten kopen nam ik de thiel 0.5 voor 800 euri

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook van plan te gaan luisteren, ergens waar ze dus de Aurum Cantus hebben en tevens andere mooie speakers. Onder andere een set Von Schweikert (heeel duur) en de Thiel CS 1.6 en 3.7. Ik ben dus benieuwd hoe deze ten opzichte van de Aurum Cantus klinken.

Maar misschien iets te off-topic aan het worden in het China-topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wat is eignelijk het wezenlijke verschil qua geluid tussen de CD33 en de CD88? als ik zo rondkijk zijn de CD88 nogal fors duurden dan wat ik destijds voor mijn CD33 betaalde, zijn ze ook zoveel (merkbaar) fijner om naar te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk nog nooit een CD33 gehoord helaas, maar ik vond de 88 er mooier uitzien :D Niet echt heel belangrijk natuurlijk, maar ja. Als je de advertentieteksten moet geloven is de klank wat beter, de standaard buizen zouden mooier klinken, en een bovenlader zou beter zijn dan een lade doordat de cd er stabieler in ligt.....

Zou ik ook zeggen als ik die dingen moest verkopen.... In ieder geval nog geen spijt gehad, maar af en toe vraag ik me ook af of ik niet voor de 33 had moeten kiezen. Je zou ze naast elkaar moeten horen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

yup zou een leuk vergelijk zijn, beide wel ongemodde versies dan,

en dan daarna nog eens een CD33 en CD88 waar voor een paar tienjtes aan gemod is en dan nog eens kijken wat de verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@matra..nog één keer off topic. Op Hifi.nl biedt iemand een set VR2 aan van Von Schweikert voor 2300 euri

@boudewijn..(zie onderstaande post). Voordeel is wel dat het nu ingeklaard is. Dus ff de BTW en invoer betalen en klaar is kees..uh..boudewijn :P

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Niet te geloven, mijn speakers staan nu alsnog bij de douane :P.
December 25, 2008 19:00 Amsterdam - Netherlands, The Doorgestuurd via Amsterdam - Netherlands, The

December 25, 2008 19:00 Amsterdam - Netherlands, The Vertrokken van DHL vestiging in Amsterdam - Netherlands, The

December 25, 2008 22:40 Brussels - Belgium Afgehandeld voor inklaring om Brussels - Belgium

December 26, 2008 02:04 Brussels - Belgium Vertrokken van DHL vestiging in Brussels - Belgium

December 26, 2008 06:22 Amsterdam - Netherlands, The Bij de DHL vestiging gearriveerd in Amsterdam - Netherlands, The

December 28, 2008 21:30 Amsterdam - Netherlands, The Bij de DHL vestiging gearriveerd in Amsterdam - Netherlands, The

December 29, 2008 12:16 Amsterdam - Netherlands, The Douane inklaring compleet om Amsterdam - Netherlands, The
Ping-pong is ook chinees he? :P

Ik heb trouwens zin in morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 07:03:
Moet ik eigenlijk een match pair kopen of heb ik aan een Shuguang 813 genoeg. Las in Rhodes54 zijn reactie dat hij een vervangende buis had gekocht, nooit in versterker gehad omdat ie stuk aan kwam maar toch. 1 buis dus. Hoe zit dat?

@Koifarm: Die buizen in mijn versterker zij toch de 813 (30W) versie of toch de (45W). Staat namelijk wel FU13 op de buis?
Ik heb inderdaad alleen maar ellende gehad met het vervoer van die FU-13 en 813 buizen. De 813 geeft inderdaad minder vermogen. Ik heb een tijdje met één FU-13 en één 813 gedraaid, wat technisch gezien prima gaat, maar je hebt wel een klankverschil dus ik zou er of een FU-13 bijkopen of een nieuwe set 813's laten komen.
Het voordeel van de 813's is wel dat ze iets minder heet worden en daarmee de kans dat de topanode los gaat laten (gaat zeker gebeuren) kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klink niet al te positief over de FU13, 813 buizen. Als de top anode los laat betekent dat dan ook einde buis?Volgens koifarm zijn Fu13 en 813 identiek in vermogen als ik het goed begrepen heb, en heb je toch wel een match pair nodig. Dus dat is dan weer in tegenstelling met jou verhaal. :? Blijft vreemde materie die 813 buis ook verdomd weinig over te vinden. Volgens mij toch niet zo'n handige versterker voor iemand met een klein budget als ik :/ Heb toch maar in hong kong buizen besteld. Veel goedkoper en verzekerd terwijl als ik ze uit de VS haal, het veel duurder is en kunnen ze niet verzekerd verzonden worden. Vreemde zaak. I keep my fingers crossed dat deze wel heel arriveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:25:
Maar zeg..als je tussen de 200 en 6000 euri... zou ik gewoon voor een van de ' westerse merken' gaan.

Welke merken vallen per definitie bij mij af: Dali, Focal, MB quart, Heco, Magnat, Kef, Mission en Klipsch Ze maken allemaal leuke speakers, met name in de budgetseries, maar halen het per definitie niet met de eerder genoemde merken.
Auw, nou trap je wel op mijn ziel hoor. Ik ben juist zeer gecharmeerd van de Focals. Lekker hoog rendement en klinken heerlijk.
Ik heb de kleinere von Schweikert niet gehoord, maar ik vond de grote echt helemaal niks.

Verder ben ik het er helemaal mee eens. Je moet echt even in een gewone betere audiozaak gaan luisteren. Voor dat geld is er echt zoveel keuze. De Aurum Cantus zijn idd ook erg fraai. Volgens mij ook een zeer goede pp verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja ik zie de echt dure ACs amper voorbijkomen, dus dat is wel een beetje een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ach wat speakers betreft, onbekend maakt onbemind! er zijn zat minder bekende merken te vinden die soms echt voor prikjes weg gaan (marktplaats). Kheb zelf Impulse speakers, bijna geen mens kent die dingen, de fabrikant verkoopt dezelfde occasion speakers voor 750-850 euro op zijn site en ik heb de mijne gekocht voor 160,- op makrtplaats... dan lach je je toch slap :P Er zullen ongetwijfeld betere speakers te krijgen zijn, maar ik denk ook dat er zat duurdere speakers te krijgen zijn die veeeeel minder presteren!

Voor de mensen die vanmiddag naar de luister meeting gaan, veel plezier! kheb helaas te weinig tijd (in mijn vakantie :P) om even op en neer Apeldoorn te rijden.. nahja khad meer vakantie om wat tijd thuis door te brengen.. :P en apeldoorn ligt ook niet echt om de hoek vanaf Drachten.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 30-12-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbekend maar onbemind, maar er staan ook zoveel bomen in het bos dat je niet meer weet wat te doen. Het is dus moeilijk kiezen.

Ik weet ook nog wel een hobbyist voor je die het leuk vind om voor je te ontwerpen en maken. Woont niet echt bij je in de buurt trouwens. Een merk op de tweedehandsmarkt welke wel goed schijnt te zijn en voor een prikkie weggaat is translator. Wordt niet meer gemaakt overigens. Of de mijne natuurlijk, maar dat is dan weer een erg grote vloerstaander (1,44 m): acr rp300. Verschijnen nog wel eens op de Duitse ebay.

In alle gevallen zou ik het filter ook onder handen nemen. Daar is toch meestal op beknibbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Laatst online: 14-09 19:02
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:17:
@bronco.b.. Nee, da's de site van een mede-liefhebber. Mijn domein is vertreken en die kan ik niet verlengen.. http://people.zeelandnet.nl/gerlinde82/index.htm

On Topic: Ik ben momenteel bezig een set luidsprekers voor mijn schoonvader te zoeken. (Heb reeds een MHZS en Jolida besteld bij Timaudio) Ben benieuwd naar de Aurum Cantus vloerstaanders en hoop binnenkort de V6F, Harmony en 102-M te mogen beluisteren..... Iemand nog een luidspreker die ik tevens kan vergelijken in een vergelijkbare prijsklasse? Ergens tussen de 200 en 6000 per set...
Ik heb de AC Melody 103 staan, mocht je willen komen luisteren ben je altijd welkom! Maar voor wat meer geld is er natuurlijk vanalles te krijgen, ik ben zelf nogal gecharmeerd van Totem speakers. Heb er helaas geen budget voor.

[ Voor 8% gewijzigd door JTB81 op 30-12-2008 12:45 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De ACs zijn binnen , nadat ik de fijne DHL meneer even 150E mocht doneren. Lekker, had niet op zoveel belasting gerekend :/. Daar ga ik dan ook even achteraan....

Maar goed, ik vind ze minder mooi klinken dan ik in gedachte had. Ze moeten vast nog inspelen, maar het klinkt niet veel beter dan mijn Dali 606's. Dat zijn dan ook wel een stukkie grotere speakers, maar volgens mij zou AC toch beter moeten zijn.
De bas klinkt wat beter gedefinieerd en het hoog uiteraard ook (ik had wat ringing in die Dalis op hoog volume).
Pics zijn gemaakt en volgen straks ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:45:
Klink niet al te positief over de FU13, 813 buizen. Als de top anode los laat betekent dat dan ook einde buis?Volgens koifarm zijn Fu13 en 813 identiek in vermogen als ik het goed begrepen heb, en heb je toch wel een match pair nodig. Dus dat is dan weer in tegenstelling met jou verhaal. :? Blijft vreemde materie die 813 buis ook verdomd weinig over te vinden. Volgens mij toch niet zo'n handige versterker voor iemand met een klein budget als ik :/ Heb toch maar in hong kong buizen besteld. Veel goedkoper en verzekerd terwijl als ik ze uit de VS haal, het veel duurder is en kunnen ze niet verzekerd verzonden worden. Vreemde zaak. I keep my fingers crossed dat deze wel heel arriveren.
Ze zijn inderdaad erg fragiel. Niet alleen deze type buizen hoor. Ook alle andere One Electron FUxx buizen zijn zo fragiel. Ik heb monoblokken met 805 eindbuizen (FU5) en daar is de topanode ook al meerdere malen van losgegaan. Je kunt de topanodes overigens wel repareren, je moet gewoon goed in de gaten houden of ze nog vastzitten en ze vooral niet te vaak loshalen, dan blijven ze wel goed.
Wat betreft het vermogen: Ik dacht een aantal datasheets gevonden te hebben op internet waarin wordt aangegeven dat de 813 minder vermogen levert, maar misschien heb ik het mis.

p.s. Ik hoop dat ze veilig aankomen vanuit hong-kong. Ik wil niet negatief overkomen maar het is mij niet gelukt een set FU13/813's heel hier te krijgen terwijl het bij de Tubestore in één keer goed ging. :-)

[ Voor 8% gewijzigd door rhodes54 op 30-12-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:17:

Probeer eens een mooie tweede hands set Audio Physic's te vinden, de Virgo III of V of nog een model hoger. Machtig mooie luidspreker: Erg snel, strak en ruimterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@koifarm: na de luistersessie van vanmiddag ben ik wel benieuwd of je nog modtips hebt voor de audioromy. Jeep had in zijn Relyon wat pio's verwerkt. Een dergelijke actie is in de audioromy ook vast mogelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:34:
De ACs zijn binnen , nadat ik de fijne DHL meneer even 150E mocht doneren. Lekker, had niet op zoveel belasting gerekend :/. Daar ga ik dan ook even achteraan....
Ach, voor dat geld zijn de speakers wel tig keer in Belgie en Nederland ingeklaard... :D

Ik ga binnenkort de Aurum Cantus V6F, de Thiel 1.6 en de Epos M22i beluisteren! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H3d als de audioromy FU13 met een paar andere driverbuizen( de buitenste twee ) niet goed genoeg klinkt dan moet je ergens anders in je audiolijn zoeken voor beter geluid. Niet alleen ik maar met mij vele anderen vinden dat verder modden van deze versterker nauwlijks verbetering opleverd.

Het vervangen van de volumepotmeter is het enige wat je moet doen. Deze is van zeer slechte kwaliteit.

JohanneSneek: Opera consonance cd2.2/2.3 en/of de MHZS cd88 , De MHZS speler klinken warmer en voller van geluid ten opzichte van de Opera consonancespelers.

Het verschil tussen MHZS 33 en 88 is kleiner, Maar er is verschil, de buizen zijn anders bij de MHZS 88 ( 12ax7 ) . Hier kunnen zeer mooie amperex of telefunken exemplaren in. En doordat de voeding met buizen is opgebouwd lijkt het of er meer rust in de muziek zit.

Bronco.B. hieronder een link waar ik meer beschrijf van mijn muziekclient met buizenuitgang.

http://www.diyaudio.com/f...ad.php?s=&threadid=123710

Digitalman, heb je een schade vergoeding kunnen regelen met Tpg post?

Rhodes54, zo een losse anode heb ik ook al gehad. Deze gewoon weer vastgelijmd.
Het blijft altijd afwachten met het per post versturen van grotere buizen. Maar de FU13 buizen zijn zeer de moeite waard zowel om te zien als om naar te luisteren.
Deze week twee duitsers op visite gehad die graag naar een FU13 wilden luisteren. Zelf hadden ze 300B eindversterkers van Yaqin en JJ. Zij waren dusdanig onder de indruk dat ze meteen geld begonnen te bieden voor mijn en Digitalmans audioromy FU13 die bij mij stond.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@koifarm: Thanx voor de info. Die volumepotmeter ligt hier te wachten op installatie. Wil m zonder de inputkeuzeschakelaar installeren. Zelf heb ik er te weinig kennis van en moet een maat van me nog vragen of hij het kan.

Dus je hebt al geëxperimenteerd met pio's? En het leverde niets op? Dan is het toch wel een goed ontwerp van zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Koifarm: Nog niet gelukt, wel weer gebeld nu zeggen ze dat ik pas binnen 8 dagen bericht krijg :? Wel kan jij ook alvast wat voor mij betekenen. Bel daar morgen wel even over.

Vandaag 2 luistersessies gehad pfff. Een bij H3D en de ander bij Hermankora. Was me het dagje wel. Weer veel luisterervaring opgedaan. Onder de indruk van de setup van H3D erg mooi rustig en detailrijk en heel ruimtelijk geluid. En het laag, wow! Maar dat mag ook wel met van die enorme staanders. Ook Jeep zijn Relyon KT88 beluistert gemod met POI's wat een verschil van geluid met toen ik die gehoord had voor de mod. Echt een hele mooie versterker geworden! 's avonds bij hermankora geweest, geluisterd naar de Audioromy M88 en een jolida cd speler (type?). Ook een mooie versterker en een mooie detailrijke cd speler die in het begin wat hard in het hoog klonk. Fase verhaal, stekker omgedraaid en meteen rust in het geluid. Canton vloerstaanders vielen mij niet tegen misschien dat het laag nog wat strakker kon. Ook de demagic nog even te voorschijn gehaald en ook dat had zijn effect. Al met al een gezellig drukke luisterdag gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:55:
oh jee. Ik hoor de dominostenen alweer vallen. Het een na het andere component blijkt toch niet zo super als altijd gedacht. :P Wat voor cd-speler is het trouwens (weet niet meer+kan niet vinden).
(Beetje late reactie) Het is een Sony DVP-NS905V:

Afbeeldingslocatie: http://www.michaeldvd.com.au/HardwareReviews/Sony905/Sony905Front.jpg

Het is een gecombineerde DVD/CD/SACD-speler en ik had hem gekocht voor de dvd's en was blij mijn Japanse cd-speler meteen te kunnen vervangen voor een superaudio cd-speler. In dat superaudio ben overigens ook best teleurgesteld. Niet vanwege de geluidskwaliteit, maar vooral omdat ik geen leuke cd's kan vinden in dat formaat. Na vier jaar heb ik er al drie! (Waarvan ik er maar een ook echt regelmatig draai)

Ik had me al voorgenomen om de volgende keer weer een gewone cd-speler te kopen, maar dat plan is dus ingehaald door de squeezebox. Een geniaal apparaat is dat.. Binnenkort die externe DAC erbij en klaar!

Dan zal ik trouwens ook eens wat reviews gaan schrijven.

Overigens, over squeezebox gesproken en iets meer ontopic, hoewel ik geen soldeerervaring heb buiten de creatieve lessen op de basisschool, is die mod van Koifarm zo eenvoudig als de uitgang van de ene dac aansluiten op het bordje van de andere? Ik zit al dat gemod met belangstelling te lezen en wil zelf ook weleens wat proberen in die richting, namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door DJ Henk op 31-12-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja dat is volgens mij zo eenvoudig ;).

Btw: sony is ook japans dus je gaat er niet op vooruit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
Boudewijn schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:55:
Btw: sony is ook japans dus je gaat er niet op vooruit :P.
Heh, ik bedoelde te schrijven 'goedkoop, Japans'. Al valt Sony daar volgens velen natuurlijk ook onder. Dit apparaat was vier jaar geleden 550 euro en over het beeld ben ik nog steeds tevreden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jep, maar SACD is helaas geflopt. Anders was het een vette speler.
Ik heb al tijden wat SACDs, en sinds 2 weken een speler (playstation 3, over goedkope japanse meuk gesproken :D).

Chinese SACD-spelers vind ik ook te duur, koop dan liever de MHZS'jes die het net zo geflopte HDCD volgens mij kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is best wel een lastige keuze ja. Ga je in SACD investeren als er zo weinig op te koop is (behalve als je van Genesis, Dead Can Dance of klassiek houd), en haal je de extra kwaliteit er dan ook echt uit. Plus dat je voor de sacd-tjes bijna altijd de hoofdprijs betaalt. Ik heb met de MHZS de pragmatische weg genomen; gewoon cd maar dan zoveel mogelijk eruit proberen te halen. En dat heeft wel redelijk tot volle tevredenheid uitgepakt gelukkig. Want ik heb ook nog LP, en dat is wel volop te koop.
Ik twijfel er wel een beetje aan of je met die Sony multiformat ook echt het onderste uit de kan haalt.

Boudewijn: nou snappen we dat je ineens niet kon ;)
DHL blijft een kl#@$ bedrijf. Waarschijnlijk hebben ze de kosten weer voor je 'geschat' en dan moet je eerst weer $40 dokken voor je uberhaupt mag klagen... Het zijn gewoon dieven. Ik kan er geen ander woord voor bedenken.
Wel prettig dat je ze nu hebt. Maar geef ze gewoon even de tijd om in te spelen want dat hebben ze echt nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

True, ga ik ook doen.
Komt ook een review.

Mijn afwezigheid op de HiFi meet was van andere aard.
Hoe was het trouwens? Waar blijven de verslagen foto's en andere interessante dingen?
Of heeft iedereen een kater? :X

Over SACD: Tsja, leuk maar er is weinig voor te krijgen. Het zit nu in mijn PS3 die ik optisch aan mijn dac ga hangen, dus ik kan ze afspelen. Verwacht alleen weinig van de techniek (kan een gewone dac dat trouwens wel aan?).

[ Voor 34% gewijzigd door Boudewijn op 31-12-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
Boudewijn schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:40:
Hoe was het trouwens? Waar blijven de verslagen foto's en andere interessante dingen?
Of heeft iedereen een kater? :X
Inderdaad!
Over SACD: Tsja, leuk maar er is weinig voor te krijgen. Het zit nu in mijn PS3 die ik optisch aan mijn dac ga hangen, dus ik kan ze afspelen. Verwacht alleen weinig van de techniek (kan een gewone dac dat trouwens wel aan?).
Bij mijn speler kan dat niet. Zodra je er een sacd'tje in stopt, schakelt hij over op analoog. Wat ik me heb laten vertellen, komt dat doordat sacd meerkanaals is en dat de vereiste bandbreedte dan te groot is. Ik neem aan dat het via HDMI wel gewoon digitaal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
Is dat ook een PS3 dan?

Ach ja, ik ga denk ik binnenkort eens uitkienen of we de ACs filters kunnen verbouwen. Speakers zijn leuk, maar tweaken is leuker ;). Heeft iemand een schema of wat componentwaarden toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jaja, verslag komt. Ik moet de foto's even doen. Kabeltje zoek...
Ga 1st ff sporten nu het nog kan. BRB

Oh ja, lijkt erop dat mijn T-amp bordje door TNT aangeboden is. Klote intercom hier ook. Niet te verstaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:58

kraats

Ik rol

DJ Henk schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:47:
Bij mijn speler kan dat niet. Zodra je er een sacd'tje in stopt, schakelt hij over op analoog. Wat ik me heb laten vertellen, komt dat doordat sacd meerkanaals is en dat de vereiste bandbreedte dan te groot is. Ik neem aan dat het via HDMI wel gewoon digitaal kan.
Ik heb begrepen dat het met rechten te maken had. Dat ze niet wilden dat het signaal digitaal opgenomen zou kunnen worden. Mijn setje van Pioneer verstuurt het trouwens wel digitaal via iLink. Hoef ik tenminste niet te investeren in dure interlinks ;)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bij deze een best sounding year :) ;) >:) :> :P :9 :o :*) :'( _/-\o_ O+ _O- *O* :Y :') 7(8)7 d:)b :w 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Heeft er iemand niet iets anders uit China geimporteerd om het nieuwe jaar in te luiden? >:)

Mja mooi nieuwjaar iedereen, en minder Chinese hifi-relletjes (en een mooie wiki uiteraard ) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gelukkig en luisterrijk nieuwjaar allemaal. :)

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_-YrrsbWMUiA/R8TCXO3r4_I/AAAAAAAAAEM/8bBzjLhAHj0/s912/new-year-fireworks-hong-kongb.jpg

Ik heb zo het vermoeden dat het vast een heel interessant jaar gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal een mooi nieuwjaar gewenst! Mogen er maar veel Chinese producten deze kant uit komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
Boudewijn schreef op woensdag 31 december 2008 @ 20:08:
Heeft er iemand niet iets anders uit China geimporteerd om het nieuwe jaar in te luiden? >:)

Mja mooi nieuwjaar iedereen, en minder Chinese hifi-relletjes (en een mooie wiki uiteraard ) ;).
Jip..... Mijn Yaqin MC-100b staat nu in Keulen bij UPS, nu maar duimen dat die morgen hier is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*O* Happy newyear!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *O*

Veel ongecompliceerd luisterplezier gewenst, met luistersessies, shoot-outs en andere leuke bezigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jahaaa, en een verslag van de meet van deze week.
Ik was er niet, maar wil wel dolgraag meegenieten met jullie :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Ik woon in China (Shenzhen, net over de grens bij HK) en dit topic is daarom erg handig voor mij :) Wij zijn vandaag erop uitgeweest en wat hifi zaken langsgeweest. Ik ben een absolute beginner op dit gebied, maar wij hebben naar deze set geluisterd en vonden het erg mooi:

AAD 550 (2x front speakers staand)
AAD 204 (1x center speaker)
AAD C-44 (2x rear speakers)
totaal 5000Y (incl. kabels)
Dat is de helft van wat het moet kosten via de AAD (Amerika) website.

Versterker Okyo 506 erbij in totaal 8000 yuan (842 euro op dit moment). Wellicht dat we liever een 606 doen ivm hd-audio las ik, maar dat is voor later zorg. Eerst de speakers uitzoeken.

Dit werd volgens de eigenaar gemaakt in China, maar is natuurlijk geen Chinees merk. Ik heb dit topic een beetje doorgelezen, maar het gaat vooral om versterkers (wat logisch is; aangezien speakers versturen wat minder praktisch is dan een versterker). Versterkers hadden ze hier overigens ook genoeg; mooie buizenversterkers etc. Buiten ons budget echter :P We zagen ook ongelooflijk dure speakers inclusief allerlei Westerse merken.

edit: mocht iemand het willen weten, de zaak waar we dit hebben beluisterd heeft ook een website: http://www.jfhifi.com/

[ Voor 14% gewijzigd door T.T. op 01-01-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kun je niet voor ons even kijken waar die fabriekjes zitten? Dan kunnen we vast een heel leuke deal maken ;).

Als je toch in China woont zou ik geen Onkyo kopen, maar een mooie Chinese versterker.
Als je 800E hebt te besteden kun je daar een dikke buizenbak voor kopen (ik geloof dat er hier mensen zijn die voor 250-300 een complete versterker uit China halen....).

Gewoon even goed kijken, en geen dure westerse tjap kopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Boudewijn schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:21:
Kun je niet voor ons even kijken waar die fabriekjes zitten? Dan kunnen we vast een heel leuke deal maken ;).
Haha, als er iets in de buurt is geef je het maar door, gaan we een keer in het weekend langs wat fotos maken :)
Als je toch in China woont zou ik geen Onkyo kopen, maar een mooie Chinese versterker.
Als je 800E hebt te besteden kun je daar een dikke buizenbak voor kopen (ik geloof dat er hier mensen zijn die voor 250-300 een complete versterker uit China halen....).

Gewoon even goed kijken, en geen dure westerse tjap kopen dus.
Bedankt voor de tip, ik ga met plezier voor een Chinees merk (als ik weet waar ik naar moet kijken, ik ga het topic nog een keer goed doorlezen ;)). Let wel op: wij willen onder 1000 euro voor alles bij elkaar (dus 5.0 of 5.1 + kabels + versterker) besteden. Versterkers / AV-stuff heb ik nog weinig kaas van gegeten; we gaan dus nog zeker een paar keer kijken/luisteren. Ik heb het idee dat die buizen-dingen niet helemaal dezelfde functie hebben als zo'n Onkyo ding met HDMI ondersteuning etc. Enfin, daar heb ik nog geen vragen over, eerst eens zelf uitzoeken.

Ik zal de volgende keer eens wat foto's maken; helaas vergeten vandaag.

Als je trouwens wilt weten wat de prijzen in china zijn, moet je gewoon eens op taobao.com langsgaan:
http://www.taobao.com/

De chinese variant van E-bay. Bovenin een zoekbalk en daar gewoon het serienummer invullen en dan doorklikken (alles Chinees natuurlijk ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door T.T. op 01-01-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Buizendingen hebben idd geen HDMI nee, over het algemeen.
Echter zijn er ook transistor versterkers ;).

Iets anders:

ik blijk toch een paar lelijke krassen op die ACs te hebben gekregen van het transport.
Zonde zeg, ik ga eens met de verkopre praten :/. Kijken hoe service-gericht ze zijn.

Gekocht bij ListeningChina http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=280176299914

Blijkt verder ook dat hij ze adverteert als de luxury versie, maar volgens de typeplaat zijn dit de gewone.
Toch maar een disputeje indienen vrees ik. Weet iemand hoe ik de verschillen tussen beide kan beoordelen? Mijn chinees is niet zo goed :+.

[ Voor 37% gewijzigd door Boudewijn op 01-01-2009 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ook geen geluk met die speakers man. Nieuw jaar, nieuwe kansen.

Het verslag van de sessie laat ik eerst aan de bezoekers over. Daarna voeg ik mogelijk nog wel wat toe. Geef ze even de tijd ivm oud/nieuw. _/-\o_ Iedereen is nog aan het bijslapen denk ik. Ik ga zo naar bed in ieder geval. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
verschil tussen de Leisure 2 en de Leisure 2SE is dat de ene simpel vierkant is en de andere rond afgewerkt is met houtkleur en zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Okay de mijne zijn dan wel de SE's.
Vinden julliie het redelijk om omwillen van de krassen wat op ebay te gaan doen?

Afbeeldingslocatie: http://pics.boudewijnector.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=331&g2_serialNumber=4
Netjes verpakt, ziet er prima uit.

Afbeeldingslocatie: http://pics.boudewijnector.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=334&g2_serialNumber=2
Ook van binnen tof. (ik wist toen niet dat er krassen opzitten). Ik terugkijkend ook niet in hoe dit heeft kunnen gebeuren,.

Afbeeldingslocatie: http://pics.boudewijnector.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=337&g2_serialNumber=2
Uitgepakt.

Zonder plastic:
Afbeeldingslocatie: http://pics.boudewijnector.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=340&g2_serialNumber=2

Zonder kap:
Afbeeldingslocatie: http://pics.boudewijnector.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=343&g2_serialNumber=4

Afbeeldingslocatie: http://pics.boudewijnector.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=349&g2_serialNumber=4
Achterkant.

Afbeeldingslocatie: http://pics.boudewijnector.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=352&g2_serialNumber=2
Prachtig afgewerkt.

Krasjes zitten op 1 speaker op de achterkant.
Afbeeldingslocatie: http://pics.boudewijnector.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=378&g2_serialNumber=2
Sorry voor de brakke iphone-pica ;).

Lichtelijk offtopic, maar dit is een deel van mijn huidige setup (ben aan het verhuizen dus de ksat is verder leeg):
Afbeeldingslocatie: http://pics.boudewijnector.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=366&g2_serialNumber=2
We zien wat MHZS spul, de ACs en een Soundtrack voorversterker. Voor die Soundtrack komen nog nieuwe TF ECC81's binnen trouwens (wel met diamantje erop :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Boudewijn , zo zie je maar weer kopen via E-bay houdt altijd bepaalde risico's in , ik heb tot op heden
twee versterkers gekocht ,1 maal bij Leshele en 1 maal bij Apple 1917 en in alle beide gevallen mankeerde
er wel wat aan maar ja dat is dan ook het risico he ? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@boudewijn: Dat is shit dat er een beschadiging op zit en de btw valt ook al niet mee. Balen man. Wat betreft de geluidskwaliteit denk dat ze eerst toch minimaal wel een weekje in moeten spelen. Zo ga je de speakers toch hopelijk niet plaatsen? In een boeken kast, tegen de achterwand, met een baspoort aan de achterkant??? Dan gaat het ook niet lekker klinken naar mijn mening. Speakers hebben de ruimte nodig! Denk dat ze toch min. 30 cm van de achterwand moeten staan. Daarmee zal de ruimtelijkheid in het geluid enorm toe nemen! Maar je was ook aan het verhuizen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hermankora: tsja ik koop veel en veel meer dan dat en dit is gewoon niet tof aan het gaan. Staan wel nergen hardware tegenover die wel klopt.

Speakers hebben 20cm ruimte, maar ik moet nog eens stands voor ze regelen. Voorlopig staan ze helaas zo, maar dat is ook pas zo sinds gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 14:18
Ik zit erover na te denken om een Dussun T6 en de Aurum Cantus 2 (standaard, niet deluxe, ivm verzendkosten) aan te schaffen, en evt later andere speakers.
Ik heb een Xindak DAC-5 aan m'n PC als bron. Ik vind de buizenuitgang goed, en de SS-uitgang wat minder als hij aangesloten is op m'n Marantz-versterker die een nogal ongecontroleerde bas heeft. Icm de Yaqin VK-2100 is het andersom omdat de VK-2100 wel in staat is een goed gecontroleerde bas neer te zetten. Dit alles is icm Infinity Alpha-30 speakers, die wat bas missen. Misschien dat het met een betere versterker als de T6 anders is. Alles staat in een volgepropte kamer van zo'n 20m2 en veel hout (2 wanden, vloer en interieur). Luister-afstand is zeer kort.
Wat vinden jullie hiervan? Alternatieven? Ik ben op zoek naar meningen met bijbehorende ervaringen!!!
De T6 is trouwens de opvolger van de DS99 die weinig zou moeten verschillen volgens de berichten die ik heb gelezen, maar wel een afstandsbediening en een koptelefoon-uitgang(60-600ohm :P ) heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door W0153R op 02-01-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

¡feliz año nuevo !
In het nieuwe jaar ook maar weer eens een postje plaatsen met wat plaatjes van mijn setje;
mhzs cd 33; niet gemodificeerd. Hij draait sinds april 2008 zonder problemen alhoewel de laatste tijd als je de speler aanzet er soms een zwaar grommend geluid te horen is. Dit geluid drukt de muziekweergave naar de achtergrond. Zet je de speler weer uit en aan dan is het verdwenen. Ik heb de buisjes verwisseld en dacht dat dit de oorzaak was maar nee zo nu en dan doemt de grommer weer op. Iemand enig idee wat dat wezen mag?

DHL: voor de kerst een mp3/4/5 spelertje voor mijn zoon gekocht in Hongkong. Wordt met DHL verzonden en blijft 6 dagen in het dhl depot en ze bellen je niet. Na contact te hebben gehad blijkt DHL dus de verdere douanafhandeling zonder mijn goedkeuren zelf te regelen en dus 25 euro voor het invullen van het groene douaneformulier in rekening te brengt. Ja zij schatten de waarde van het item ongeacht de invoice van de verkoper. Normaal gezien belt de douane je op en vraagt je om een betalingsbewijs. na het afzenden van je paypal document weet je in ieder geval dat zij over de juiste waarde je invoerrechten en belasting laten betalen. DUS NOOIT MET DHL

LUIDSPREKERS:
Ik heb zelf het risiconiet genomen om ze in China te bestellen maar bij een goede hifi zaak hier in de stad.
Ik kwam uit op deze fraaie PMC tb2 van Engelse makelij en waren in de aanbieding € 1200. prachtig midden en strak laag. kortom een allesvreter voor uren langs luistergenot; heel neutraal.

BUIZEN
Met de lage dollarstand rond de zomer toch veel gekocht en die sylvania buizen bevallen met heel goed : 2x 6sn7gta -chrome dome; 2x rca 6sl7gt: 2x jan 5u4gb en de machtige 4x 6550 EH.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3086/3159751333_c7d568b6dd_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3198/3160588120_a98643460f_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3268/3159748163_b52c94ae9d_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3108/3159746525_eccd5737d8_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3198/3160588120_a98643460f_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3128/3159757795_ca5d84897a_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3258/3160578598_5006967488_m.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Erg mooie set.

Ik ben telkens blijer met mijn ACs.

De verkopende Chinees heeft al wel toegezegd voor een replacement te willen zorgen.
Iig zit ik in de 45 dagen termijn van paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
Vandaag ging de bel..... UPS aan de deur met mijn Yaqin MC-100b! Wat een ding zeg:D
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.