Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 75.505 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231001

Nieuwe zekering gekocht T3.15A/250V. Maar geen geluk, meteen knetterend geluid, volgens mij ook een flits maar dat weet ik niet zeker want heb heel snel de versterker uitgeschakeld. Leek uit de hoge kast (dus hoogspannings gedeelte) tekomen. :? Heb al een mail naar verkoper gedaan. Vertouw zijn verhaal over nieuw ontwerp met 6p6p buizen niet meer zo eigenlijk. Heb het gevoel dat ik mijn geld door de plee gespoeld heb. :( Kan iemand mij nog helpen? Kan dus niet meten met spanning er op, wel doorverbindingen en zo maar weet dan eigenlijk niet wat ik moet meten en wat nou goed en fout is. Is er iemand die kan helpen eventueel tegen vergoeding. of reiskosten en een goede maaltijd. Woon in Utrecht

@Bronco.b: Ja, De MIT 750 geven inderdaad een heel ruimtelijk geluidsbeeld, met heel veel detail en ja die netwerk kasten zijn inderdaad net bakstenen (ook qua gewicht). Minder mooi om je kabels netjes weg te werken maar wat je er aan geluid voor terug krijgt is werkelijk beestachtig! Zou het wel leuk vinden om een keer bij jou je set te beluisteren, ben benieuwd naar het geheel buizen amp + kabels en Mobile fidelity speakers. Keertje afspreken?

@Boudewijn: Ik voel nu helemaal met je mee natuurlijk. Volgens mij gewoon trucje om verlies gevende shop op te doeken en makkeliojk op nieuw te beginnen. Zou het in iedergeval bij ebay melden. Begin toch ernstige bedenkingen te krijgen bij chinese audio en (sommige verkopers) die er achter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813

@digitalman...shit voor je man!! Ik had gehoopt dat een nieuwe zekering weer leven zou blazen in de amp maar niet dus. Wellicht kan boudewijn helpen, die woont in utreg of in A'dam, dacht ik..

En by my guest, kom maar langs! Utreg..deventer is niet zover en ik woon in het centrum..Ik zie dat je geen DM aan hebt? Kun je aanzetten via 'myreact', dan ' voorkeuren' en dan vink aanzetten bij DM. Dan kan ik je mijn mailadres en tel.nr geven. Als die al niet hebt, trouwens.

@Jeep..meen je dat joh..de 2006x is de opvolger van de 2008x? Kan best kloppen hoor. Maar gebouwd als een tank? Waarom was mijn led dan na 3 dagen al kaduuk? ;)

En fijn dat je nieuwe aliassen hebt uitgezocht van de ebayers..

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 13-12-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260755

Zullen we maar een afspraak maken voor een luistersessie? Ik zie dat er ook nog liefhebbers voor kabels zijn (ben ook wel benieuwd naar de MIT's versus de mijne). Dus ik geloof dat we ons wel kunnen vermaken zo'n dagje.

Wat dachten jullie van 21-12 (zondag). Morgen mag trouwens ook, maar dat is wat kort dag denk ik. Anders wordt het al gauw 2009.

@digitalman: sterkte met het apparaat. Je kunt altijd naar Triple M in Rhenen. Mattijs kan dat wel fixen. Maar wellicht kan Koifarm m ook onderhanden nemen. Op de luistersessie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08-2024
Anoniem: 13443 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:46:
on9mart=tubechannel=leshelemart
a-one.1=? maar komt me wel bekend voor
hkamplifier/hong kong audio=? idem
king888777=? idem
Is king888777 niet apple1917? Ze gingen in ieder geval tegelijk over van veiling naar nu kopen, hebben nagenoeg dezelfde producten, en ik kreeg exact dezelfde soort mailtjes van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

]eep, hoe leg jij die verbanden tussen die shops?

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
W0153R schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:42:
[...]

Is king888777 niet apple1917? Ze gingen in ieder geval tegelijk over van veiling naar nu kopen, hebben nagenoeg dezelfde producten, en ik kreeg exact dezelfde soort mailtjes van ze.
Is deze info ook niet handig op de wiki? Ik vind het iig super handig. Zou jammer zijn als ik het(en anderen) niet meer terug kan vinden.

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jep zeer zeker , goed plan :).

Ik ga zo die chinezen van die ACs nog eens mailen.
@Boudewijn: Ik voel nu helemaal met je mee natuurlijk. Volgens mij gewoon trucje om verlies gevende shop op te doeken en makkeliojk op nieuw te beginnen. Zou het in iedergeval bij ebay melden. Begin toch ernstige bedenkingen te krijgen bij chinese audio en (sommige verkopers) die er achter zitten.
Hoe kan zo'n shop nou verliesgevend zijn?

[ Voor 115% gewijzigd door Boudewijn op 13-12-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235262

Digitalman, wat je als eerste moet doen is alle buizen eraf, zekering erin en dan aan zetten. Blijft de zekering erin dan de voorversterker buizen plaatsen. Gaat het nog steeds goed de gelijkrichterbuis plaatsen en daarna 1 voor 1 de FU13 buizen plaatsen. Voor het plaatsen van de buizen de versterker wel uit zetten.
Als op een bepaald moment de zekering weer knapt dan is de laatste buis die je geplaast hebt verdacht/defekt. Vliegt direkt de zekering eruit zonder dat er buizen op staan dan zit er kortsluiting in de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Boudewijn: Er moet een reden voor zijn mischien dan niet verliesgevend maar b.v. is het belastingtechnisch handig om van toko te veranderen, misschien worden dit soort ebay bedrijfjes ook wel door de chineze staat in de gaten gehouden en verplicht te stoppen, claims ebay/klanten. Je failiet laten verklaren en met een andere toko verdergaan kan misschien ook zo z'n voordelen hebben. Misschien zit er ook wel niks achter maar een rare gang van zaken is het natuurlijk wel als je wat bestelt, geld overmaakt geen trackingnummer krijgt en vervolgens de hele toko niks anders is dan een empty shell company op ebay.

@Bronco.b: Zal mijn DM eens aanzetten, wist eigenlijk nooit hoe je dat moest doen. Dan contacten we wel over een eventuele afspraak, op een luistersessie kan natuurlijk ook maar dan moet je slepen met spullen.

@H3D: Dank voor de info over Tripple M. Zo'n soort regeling op een luistersessie is misschien ook een idee, maar vrees dat we het dan in iedergeval hier in utrecht moeten houden want ik heb geen auto en zie mij niet een versterker van 28kg in de trein mee nemen. Vandaar ook dat ik begon over vergoeding van reiskosten en zo. 21-12 zou wat mij betreft kunnen als luistermiddag, ik heb alleen niet zo'n grote woonkamer dus dan wordt het wel een klein groepje wat ik kan onderbrengen.

@Koifarm: Zal het eens gaan proberen. Moet dit met de speakers aan gesloten? Denk dat het iets van de voeding is. Wat zit er allemaal onder de hoge overkapping. Heb het idee dat het daar ergens zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 231001 op 13-12-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231001 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 19:14:
@Koifarm: Zal het eens gaan proberen. Moet dit met de speakers aan gesloten?
Nee, zo lang de versterker maar niet te lang aanstaat. Vaak is een buis defekt doordat deze inwendig kortsluiting maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 13-12-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loop ik niet de kans door het uit proberen niet nog meer kapot te maken?

@Bronco.b: DM aangezet, we contacten, ga nu even eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmm is het nou wel zo slim om een versterker, waarvan je niet weet of hij oscilleert, aan te zetten zonder luidsprekers?
@Koifarm: mijn mailtje over de wiki-content en modding nog gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Topicstarter
Boudewijn schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:47:
]eep, hoe leg jij die verbanden tussen die shops?
Je ziet het aan de plaatjes, en aan de opmaak van de ads. Maar ik weet ze niet perfect uit m'n hoofd meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@koifarm, Boudewijn: Heb de versterker geprobeerd zonder buizen. Maar ging meteen weer zo'n raar trillend, ratelend geluid maken best een herrie. Het powerledje ging wel aan, maar dat deed ie met buizen er in ook. Heel snel weer uitgezet. Laag spanningsgedeelte doet het volgens mij dus wel. Kan het zo snel niet goed horen maar denk toch dat het ergens onder de achterkap vandaan komt. Enig idee? Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat zou een dode eindtrafo suggereren, maar die is volgens mij (!) niet aangesloten zonder buizen.

Meet je voeding eens na (met 1 hand in je zak!).

]eep: zou jij evt wat jij over shops weet op de wiki willen zetten? Ik weet daar vrees ik te weinig van :).
Heb er hier een page voor gemaakt: http://chinese-hifi.nl/tiki-index.php?page=Kopen+in+China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is daar ook het ratelende geluid mee te verklaren dan? Ik kan dat toch niet doormeten met spanning erop? Voor ik daar aan toekom is de zekering al drie keer door gefikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmmm true.

Idee om eens wat delen los te halen na de zekering?
Dus eerst alleen het LV deel eraan, en dan te checken?

Ik weet ook niet 1-2-3 hoe ik het anders aan zou pakken. Ideetje; een hele doos nieuwe zekeringen scoren? :P.

offtopic:
Over dit soort issues gesproken:

Ik heb hier een device uit 1985 staan (Bruel & Kjaer, dus niet echt pauperzooi) met in een voeding een 200mA trage zekering, welke is gesneuveld. Blijkt dat 'traag' volgens B&K destijds iets anders is dan nu, met een 250mA zekering (modern) type werkt het ding alsnog prima.... maar 200mA's fikken er gewoon meteen doorheen. Beetje raar.

[ Voor 45% gewijzigd door Boudewijn op 13-12-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En ze dan met blote handen razend snel vervangen terwijl de amp aan staat, dan gaat mij haar ook mooi recht overeind staan ;) Nee ik weet er gewoon te weinig van om dit zelf op te lossen vrees ik. Wat jij voorstelt over het los koppelen van het LV gedeelte, ik zou niet weten wat ik wel en niet los moet halen. Ben geen electronica held en een hele slecht soldeerder.

@koifarm: Heb jij nog ideeen, kan ik jou daar eventueel voor vragen om de amp te repareren tegen een vergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 231001 schreef op zondag 14 december 2008 @ 00:38:
En ze dan met blote handen razend snel vervangen terwijl de amp aan staat, dan gaat mij haar ook mooi recht overeind staan ;) Nee ik weet er gewoon te weinig van om dit zelf op te lossen vrees ik. Wat jij voorstelt over het los koppelen van het LV gedeelte, ik zou niet weten wat ik wel en niet los moet halen. Ben geen electronica held en een hele slecht soldeerder.

@koifarm: Heb jij nog ideeen, kan ik jou daar eventueel voor vragen om de amp te repareren tegen een eventuele vergoeding?
Mwa je hebt een HV en een LV deel in je amp.
Dat LV deel kun je vast loshalen (of liever het HV deel).
Op die manier kun je vaststellen of je problemen hebt in je HV of je LV zooi.

Let wel op: ga niet te lang je buizen laten gloeien zonder anodespanning. Dan krijg je kathode-vergiftiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

What the f..k is that, kathode-vergiftiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

The emissive layers degrade slowly with time, and much quicker when the cathode is overloaded with too high current. The result is weakened emission and diminished power of the tubes, or brightness of the CRTs, affected.

The activated electrodes can be destroyed by contact with oxygen or other chemicals (eg. aluminium, or silicates), either present as residual gases, entering the tube via leaks, or released by outgassing or migration from the construction elements. This results in diminished emissivity. This process is known as cathode poisoning. High-reliability tubes had to be developed for the early Whirlwind computer, with filaments free of traces of silicon.

Slow degradation of the emissive layer and sudden burning and interruption of the filament are two main failure modes of vacuum tubes.
Wikipedia: Hot cathode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor info.

Anyone@: Heb DM aangezet maar zie nog geen icontje van stuur bericht bij mij ingezonden reacties. Duurt dit een tijd voordat wijzigingen ook daadwerkelijk worden door gevoerd in je profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nee, wat bedoel je precies?
Je krijgt nooit bericht (via mail oid) van GoT.
Oo kgeen DM bij nieuwe posts hoor.
Alleen als iemand zelf jou een DM stuurt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik moet nog eerst n x inloggen op de wiki
t gaat nog net ff te traag bij mij om er lol in te krijgen.

Ik ben wel een nieuwe ebay shop tegengekomen met een paar versterkers die me wel leuk lijken: sound-luster
Afbeeldingslocatie: http://www.xshn.com/img/t-kt88-0.jpg
Sweet Peach-KT88
Afbeeldingslocatie: http://www.xshn.com/img/t-sp50-6.jpg
Sweet Peach-FU50
Allebei single ended met 5 ingangen waarvan 1 USB en 1 mini-jack voor mp3 oid. 4-8ohm en koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@boudewijn: Wat ik bedoel is dat jij en sommige andere users een icoontje steeds bij jullie posts hebben staan, een mannetje met een spraak ballonnetje. Die is voor DM. Staat er bij mij nog niet bij. Of is dat toch niet voor DM?

@Jeep: Hoezo n x inloggen je kunt toch aangeven dat je automatisch ingelogd bent en blijft als je de Wiki pagina oproept? Bij mij tenminste wel. Versterker ziet er wel mooi uit, maar vraag is natuurlijk hoe het kwalitatief zit? ziet er op het eerste gezicht wel degelijk gebouwd uit.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 231001 op 14-12-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:43
Anoniem: 231001 schreef op zondag 14 december 2008 @ 10:14:
@boudewijn: Wat ik bedoel is dat jij en sommige andere users een icoontje steeds bij jullie posts hebben staan, een mannetje met een spraak ballonnetje. Die is voor DM. Staat er bij mij nog niet bij. Of is dat toch niet voor DM?
Dat heeft mij ook een tijdje verwart, maar bij jezelf staat het sowieso niet. (Ik neem aan omdat het niet handig is jezelf te DM'en.)

Maar wees gerust, ik zie bij jou wel een mannetje met een spraakballonnetje.

Ontopic: Zien er leuk uit, die Sweet Peach-versterkertjes en na betalen nog geen bericht van mijn nieuwe Chinese vriend Leshele. Zal wel komen omdat het weekend is..

[ Voor 13% gewijzigd door DJ Henk op 14-12-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:06

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Zien er niet slecht uit die versterkertjes... mooie strakke looks ook wel..... maar die namen! :X

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 231001 schreef op zondag 14 december 2008 @ 10:14:

@Jeep: Hoezo n x inloggen je kunt toch aangeven dat je automatisch ingelogd bent en blijft als je de Wiki pagina oproept? Bij mij tenminste wel. Versterker ziet er wel mooi uit, maar vraag is natuurlijk hoe het kwalitatief zit? ziet er op het eerste gezicht wel degelijk gebouwd uit.
Die staat aan bij jou ja, alleen zie je dat zelf niet.
Je mag jezelf nml niet dm'en via die link van tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 13443 schreef op zondag 14 december 2008 @ 04:03:
ik moet nog eerst n x inloggen op de wiki
t gaat nog net ff te traag bij mij om er lol in te krijgen.
Technisch (dus aan mijn kant) of aan jouw kant? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@DJ Henk, @Boudewijn: Bedankt voor de DM info. Logisch als je het zo bekijkt. Zag de icoontjes meer als status informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft er hier iemand een buizen tester? Wel wel weten of er nou een buis defect is of niet van mijn amp? Kan het dus niet meer testen in mijn versterker. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb er 2.

Een EMC213 (yankee prut) en een Bittorf und Funke W19 (degelijk spul, heel degelijk).

Maarruh je kunt toch zelf gewoon een test-schakeling maken volgens de datasheet en dan meten?
Is minder handig ivm gebrek aan flexibiliteit dan een echte tester, maar werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben niet echt handig met electronica, heb ook de spullen niet. Het gaat ook om 4 type buizen (moet je dan voor elke buis een aparte setup maken?). Woon jij in de buurt van utrecht. Dan zou ik eventueel een keer langs kunnen komen met de buizen enn kunnen we ze misschien doormeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 20:53:
@Koifarm: mijn mailtje over de wiki-content en modding nog gelezen?
Sorry, geen mail gezien.

Digitalman, blijft de zekering heel zonder de buizen erin?

Je mag de versterker wel opsturen, ik begreep dat je geen auto hebt.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 14-12-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmmm raar. Mag ik die spullen uit je voortreffelijke modding-guide op de wiki zetten? Had er al eea opgezet, maar wist vrij zeker dat ik het je al gevraagd had. Kan dat alleen niet terugvinden.
Anoniem: 231001 schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:47:
Ben niet echt handig met electronica, heb ook de spullen niet. Het gaat ook om 4 type buizen (moet je dan voor elke buis een aparte setup maken?). Woon jij in de buurt van utrecht. Dan zou ik eventueel een keer langs kunnen komen met de buizen enn kunnen we ze misschien doormeten?
Bad luck, vught. (en echt voor geen meter te bereiken met het ov, tenzij je 8km wil lopen).
Ik kan evt van de vacantie eens met die tester langswaaien, heb je dan tijd?

Mischien ]eep even lief aankijken, is wat dichter bij?

Welke buistypen zijn het exact, dan kan ik even naar het boekje bij die EMC kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 14-12-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@koifarm: Dat weet ik niet zeker. Eerste keer F7A type was door gebrand, 2de met T3.15 was ook door gebrand, maar pas na twee keer proberen want dacht dat de eerste keer een buis er niet helemaal goed in zat. Zonder buizen 1 keer geprobeerd met nieuwe 3.15A zekering. Die bleef voor de time being heel (maar misschien een kwart seconde aangehad want hij maakt zo'n herrie dat ik hem niet langer aan durf te schakelen). Ben bang dat er dan nog meer kapot gaat of in de fik vliegt. Naar jou op sturen is inderdaad dan wel een handige optie. Moet je maar aangeven wat je er voor wilt hebben + evt. onderdelen. Je kunt mij je adres geven via DM. En dan natuurlijk alvast heel erg bedankt voor het aanbod. Zat redelijk met mijn handen in het haar!

@boudewijn: In de vakantie kan ik wel maar kreeg ook net het aanbod om hem op te sturen naar koifarm dat is misschien handiger. Thanx anyway

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 231001 op 14-12-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn, je mag gerust alles van mij gebruiken. Het gaat toch om hoe meer zielen des te meer vreugde.
Dit weekend al weer iemand bekeerd tot een buizenversterker. Hij nam zijn kenwood ( type onbekend ) mee. Wat een slecht geluid. Futloos, zonder staging, zonder detail. Toen ik mijn audioromy FU13 aansloot viel het gordijn. Wat een verschil. Nu weet ik ook weer waarom ik deze versterker zo mooi vondt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Digitalman, dit lijkt op een defekt in de voeding, mogelijk de voedingstrafo. Dit vraagt wel om een specialist om dit te beoordelen. Bij onvoldoende kennis aan jouw kant verder niets verder aan doen en toch ervaren hulp zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 235262 schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:01:
Boudewijn, je mag gerust alles van mij gebruiken. Het gaat toch om hoe meer zielen des te meer vreugde.
Dit weekend al weer iemand bekeerd tot een buizenversterker. Hij nam zijn kenwood ( type onbekend ) mee. Wat een slecht geluid. Futloos, zonder staging, zonder detail. Toen ik mijn audioromy FU13 aansloot viel het gordijn. Wat een verschil. Nu weet ik ook weer waarom ik deze versterker zo mooi vondt.
Thanks, ik ging er ook wel vanuit , maar vraag liever dingen eerst.

@Digitalman: ik zou hem dan idd naar koifarm toe sturen, of een specialist. Weet er ook net wat te weinig vanaf icm te weinig tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Koifarm: Dus jij zou dat ook niet eventueel kunnen repareren? Is Tripple M in rhenen een goede optie? Ik ga ook nog wel even met Leshele in de clinche maar zal wel weinig uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kun je het niet met paypal oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zat ik ook al aan te denken. Maar dan moet ik kunnen bewijzen dat hij een slecht produkt, of niet het omschreven produkt heeft geleverd. Nou waren de specs anders dan in de advertentie die 6p6p buisjes ipv 12AU7 en een verkeerde zekering er in waardoor misschien de trafo naar de klote is gegaan door dat een van de buizen kortsluiting heeft gemaakt en niet snelgenoeg de zekering door ging? Maar kan ik dat ook hard maken? Er staat wel zo'n free protection logo van paypal bij zijn advertentie.

Ik ga morgen wel eens bellen. Jij nog iets wijzer geworden over je ACtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Digitalman, ik kan "alles" repareren. Maar jij moet niet verder expierimenteren aangezien je met zeer hoge spanningen rekening moet houden. Eerst moet er een diagnose komen van het probleem en dan hopen dat de onderdelen beschikbaar zijn. Leshele doe ik al jaren zaken mee en als daar speciefieke onderdelen weg moeten komen dan regelt hij dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 231001 schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:34:
Zat ik ook al aan te denken. Maar dan moet ik kunnen bewijzen dat hij een slecht produkt, of niet het omschreven produkt heeft geleverd. Nou waren de specs anders dan in de advertentie die 6p6p buisjes ipv 12AU7 en een verkeerde zekering er in waardoor misschien de trafo naar de klote is gegaan door dat een van de buizen kortsluiting heeft gemaakt en niet snelgenoeg de zekering door ging? Maar kan ik dat ook hard maken? Er staat wel zo'n free protection logo van paypal bij zijn advertentie.
Mwa gewoon doen alsof je dom bent. Paypal is vrij coulant.
Ik ga morgen wel eens bellen. Jij nog iets wijzer geworden over je ACtjes?
Niente. Voel me echt goed genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@koifarm: als jij je adres via DM stuurt dan stuur ik de amp naar je op? Ik zal ook morgen nog even contacten met Paypal en Leshele over verhalen van eventuele kosten. Alvast bedankt voor je aanbod!

@Boudewijn: Ik voel mij ook best wel genaaid. Dus zitten bijna in het zelfde schuitje.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 231001 op 14-12-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Digitalman, je hebt een normale email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@koifarm: Dank, heb mijn gegevens ook even naar je toegestuurd via mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die traagheid ligt aan mij natuurlijk. Beetje ziekjes op t moment. ;(

Zo, ik heb net t t-ampje betaald. Ik zie dat de euro/dollar euro koers alweer aardig aan het oplopen is met een cent per dag ongeveer. Nu staat de euro alweer op $1,33.
Afbeeldingslocatie: http://www.x-rates.com/d/USD/EUR/graph30.png
het plaatje update zichzelf ook nog :)

Niet echt schokkend maar het wordt wel net weer wat goedkoper. Geen geld eigenlijk, €26 voor een compleet versterkertje, alleen 12V erop. Ik ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen. Het is maar een probeerseltje, als het niet goed genoeg is verkoop ik m wel weer.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 15-12-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

@ DigitalMan , kan ik jou misschien in dit geval ergens mee helpen ? ik woon in Houten en ben eventueel
binnen een kwartiertje bij jou als het moet .Een optie zou ook kunnen zijn dat wij samen evt naar Koifarm
kunnen gaan dan kan hij meteen ook mijn AR ma KT 88 versterker even " aan de tand voelen "

@ Jeep , hoe weet jij dat er verschillende KT 88 er's van Shuguang op de markt zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een samenwerking. Goed om te zien. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14932

Heren,

Kan een van jullie mij wellicht vertellen of er ook in mijn zoektocht (transistor monoblock, vergelijkbaar met Marantz MA-601) iets in het Chinese te vinden is?
Heb pas een aantal websites die hier vermeld staan doorzocht maar kwam dat niet tegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Hermankora: Bedankt voor het aanbod. Ik heb net vandaag de FU13 naar Koifarm toe gestuurd met tnt. Hij gaat kijken of hij hem kan maken. Als jij alsnog een afspraak maakt met Koifarm om naar jouw versterker te laten kijken/ombouwen dan ben ik alsnog geinteresseerd om mee te rijden die kant op. Lijkt mij zo ie zo leerzaam en ben ook wel benieuwd naar zijn setup enzo. Natuurlijk voor op gesteld dat koifarm nog een extra gast kan gebruiken. Misschien is het dan wel zo handig getimed dat mijn amp weer mee kan richting utrecht?? Ook ben ik altijd wel in voor luistersessies, als we toch zo dicht bij elkaar wonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik was die GE-KT88 ergens tegengekomen. Shuguang maakt natuurlijk een heleboel verschillende buizen, ook voor OEM's.

Ik weet nog wel een Ebayer met veel mooie transistorversterkers, maar volgens mij is het dezelfde als Timaudio/absolutely high ends (zelfde spullen en zelfde prijzen). Listening China

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 16-12-2008 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ DigitalMan , wat mij betreft is dit een goed idee om jouw versterker bij Koifarm tzt op te halen als die gerepareerd is dan kunnen wij dit evt combineren , een luistersessie bij mij thuis is altijd welkom .
stuur anders even een PM als je wilt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Koifarm , vindt jij het goed als ik samen met DigitalMan langs mag komen om zijn versterker op te halen
een dezer dagen als ie gerepareerd is .Ik zal dan ook mijn AudioRomy m 88 versterker meenemen
met het verzoek om er eens kritisch naar te luisteren ivm met eventuele aanpassingen cq modificatie indien dit noodzakelijk is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jeep. Damn zeg die Listening china is best wel goedkoop. voor €494 (excl. btw en importheffing) een jolida amp is naar mijn mening niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@hermankora: Ik weet niet hoelang de reparatie gaat duren. Ik wil Koifarm ook niet op jagen. Het kan namelijk ook best zo zijn dat er nog spullen uit bv. Hongkong over moeten komen. Dus als jij een afspraak met Koifarm wil maken voor jouw versterker dan moet je dat gewoon lekker doen. Lijkt mij dan wel leuk om mee te kunnen rijden naar Koifarm om mee te kijken. Maar hoeft niet zo te zijn dat mijn amp dan per se ook klaar is. Die kan ook altijd weer met tnt terug gezonden worden. Wat is er eigenlijk mis of bevalt er niet aan jouw AR Kt88?

Ik zal je ook een PM sturen voor een keer een luisterafspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ DigitalMan , ik heb geen haast dus is het misschien toch gewoon verstandig om te wachten tot jouw
versterker gerepareerd is en dan kunnen wij tzt een afspraak met Koifarm maken om deze op te halen .
Wat mijn AR KT88 betreft , deze klinkt uitstekend op dit moment maar ja het kan natuurlijk (misschien) altijd
beter .Ik moet er wel even bijvermelden dat ik de KT 88 van Shuguang ondertussen al vervangen heb door
die van JJ die toch wel wat meer klankkleur en detaillering hebben vooral in het hoog en midden .Die KT 88 buizen die er standaard in zaten zijn volgens mij van een dubieuze kwaliteit omdat er al na een week aan de zijkanten van deze buizen een soort donkergrijze vlekken ontstonden precies tegenover de getter .Dit had ik nog niet eerder meegemaakt omdat mijn vorige versterker een MA KT88 was met ook die buizen van Shuguang er in en deze heb ik toch wel zo'n 10 maanden gebruikt zonder enige problemen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@hermankora, als jij daar geen moeite mee hebt dan vind ik het natuurlijk ook prima! ;) Ben wel benieuwd naar de AR KT88. Zag dat je een PM hebt gestuurd ga ik nu even beantwoorden.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 231001 op 17-12-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heren, hermankora en digitalman het is geen probleem dat als het zover is jullie gezamelijk komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
En inmiddels is de meneer van de UPS ook bij mij langsgeweest en behoor ik nu ook tot de selecte club van Chinese buizenamp-bezitters! Op dit moment is hij nog met zijn eerste cd'tje bezig..

Qua geluid is het nog niet helemaal wat ik ervan verwacht had, maar de buisjes zijn ook nog koud en niet ingespeeld e.d.

Maar wat ik een beetje raar vind, in twee buisjes zie ik een blauw boogje. Het zijn geen vonken, en het is ook geen gloed, maar meer als een soort waakvlam of een gaspit die heel laag staat. Kan dat kwaad?

Het zit echt in de buis zelf, want het fenomeen verplaatst mee als ik de buizen omwissel. Helaas heb ik geen fototoestel op het moment..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het kan wat gas zijn dat oplicht door ik meen ionisatie.
Volgens mij (!) kon het geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@mijn rechter KT77 buis geeft ook deze gloed. Voor zover ik weet is dat geen probleem (heeft inderdaad iets met gas te maken).

@ DJ Henk , wat voor versterker heb jij ? zitten er nu nog Chinesche buizen in ? zo ja ,welk type als ik
vragen mag anders zou ik jou adviseren om deze te vervangen door andere buizen in dit geval .

• DJ Henk
Het is deze: Yaqin MS-6v6 en het verschijnsel doet zich voor bij twee van de vier 6V6-buizen. Ze zaten verpakt in hetzelfde setje. Het zijn inderdaad nog de originele Chinese buizen. Qua geluid hoor ik geen verschil tussen de twee sets.

Zoekend op internet heb ik inmiddels ontdekt dat deze buizen vooral populair zijn in gitaarversterkers, wat helaas met zich meebrengt dat recensies me alleen maar vertellen of de distortion e.d. van een merk goed is. Dus ik heb nog geen idee door welke buizen ik ze eventueel ga vervangen..

edit: Heeft er iemand trouwens een plaatje van die gloed? Dan kan ik kijken of dat hetzelfde is. Plaatjes van vonken heb ik al gevonden, dat ziet er anders uit. (En dat schijn je ook te moeten horen, dus dat is het sowieso niet.)

edit2: Het is in ieder geval niet zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tnt-audio.com/jpeg/blueglow.jpg

Het zijn namelijk twee duidelijk geconcentreerde blauwe banen bovenin de buis van het centrum naar de buitenkant. Niet grillig, zoals bij vonken, maar stabiel. (En ik bedoel twee banen per buis, recht tegenover elkaar, dus in een hoek van 180 graden.)

[ Voor 33% gewijzigd door DJ Henk op 18-12-2008 07:48 ]

@ DJ Henk, is er misschien iemand bij jou in de buurt die dezelfde versterker heeft ? dan zou je eventueel
die 6V6 buizen kunnen omwisselen .

• DJ Henk
Ik ken niemand met eenzelfde versterker, maar het zit dus wel in de buizen. Als ik de buizen rechts omwissel met de buizen voor links, dan gaan de blauwe boogjes mee.

Op zich wilde ik toch wel experimenteren met verschillende merken buizen, maar ik kan dus niet goed bepalen welke 6V6-buizen interessant zijn. Heeft iemand tips?

DJ Henk, ik ken de yaqin 6v6 behoorlijk goed. Heb er 25 van verkocht en natuurlijk ook een tijd naar geluisterd. Ik zou van de 6v6 buizen afblijven want die klinken/zijn gewoon goed. Je kunt als je iets wilt veranderen beter bij de vooversterker buizen beginnen. Maar wat wil wil je veranderen? ik vondt de 6v6 orgineel altijd op zijn mooist. Hij klinkt precies zo als een mengyue P14 of yarland met el84 buizen. De blauwe gloed heb ik nog nooit geconstateerd maar je kunt hier niets aan doen. Dus gewoon genieten van de lichtshow en geen zorgen maken.

@ DJ Henk , je zou een advertentie op Marktplaats kunnen plaatsen bijvoorbeeld , ik heb ondertussen al
gezien dat die 6V6 buizen gelukkig niet zo erg prijzig zijn , maar ja je kan het net zo "gek" maken als je
maar wilt , ik heb ze bij Tonefactory al gezien voor zo rond de 17 euro per stuk dus ..

• DJ Henk
@Koifarm: het is niet dat ik per se iets wil veranderen. Dit is mijn eerste buizenversterker en het leek me gewoon leuk om er eens te experimenteren. Ik dacht begrepen te hebben dat die goedkope, Chinese standaardbuizen kwalitatief nog wel wat beter kunnen.

Voorlopig ga ik gwoon genieten, inderdaad. Na een aantal uur draait het allemaal nog steeds stabiel en is er geen verschil tussen de twee setjes, dus ik ga er maar vanuit dat het allemaal wel ok is.

Edit: ik bedoelde dus experimenteren met 6V6-buizen van een ander merk, niet meteen een ander type buis o.i.d. Daarvoor ben ik nog veel te groen op dit gebied..

[ Voor 15% gewijzigd door DJ Henk op 18-12-2008 11:33 ]

DJ henk, ik bedoel het wissellen van de voorversterker buizen heeft meer effect, is meer overbekend en is vaak goedkoper. Er zitten 12au7(ECC82,802S) en 12at7(ECC81,801s) buizen op. Hier is genoeg over te vinden en deze zijn voldoende verkrijgbaar. Verder zijn de chinesche 12au7 en 12at7 niet van die geweldig mooi klinkende buizen. De chinesche 6v6 is daarin tegen een goede buis.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 18-12-2008 12:48 ]

• DJ Henk
Ok, bedankt voor de tip!

Voorlopig heb ik met kerst genoeg te doen, namelijk het opnieuw afluisteren van al mijn cd's :Y)

Anoniem: 224050

Koifarm heb je ook een tip voor de Yaqin 5881 vwb buizen?

Digitalman en Hermankora maak maar een afspraak om de versterker weer op te halen, want hij zingt weer als een nachtegaal in 100 Watt spotlights( gloeivermogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat heb je precies gefixed?
Ik kan van je leren wil dat graag doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koifarm heeft mijn versterker gemaakt! Ben heel erg blij. Wat een held! Kreeg het volgende mailtje:

Martijn, vandaag de versterker ontvangen en vanavond aangesloten. Het ratellende geluid kwam uit het inschakel relais. Dit relais moet bij inschakelen een 24 V gelijkspanning krijgen die voldoende is afgevlakt. De afvlak elco hiervoor was defect vandaar dat het relais op 100Hz stond te klapperen en daardoor de voedingstrafo snel in en uit schakelde waardoor de te grote inschakelstroom de zekering op blies.

Elco vervangen, ruststroom ingesteld op 70 mA en een tijdje muziek gedraaid.

Maakt samen met hermankora maar een afspraak om hem weer te kunnen afhalen.

@Boudewijn: Meteen antwoord op je vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Aaaah wat een stomme reden :D.

Mooi dat het nu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@digitalman Mooi dat ie weer doet..Toch mooi om te zien dat Koifarm van alles weer aan de praat krijgt.

[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 19-12-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh shit. Heb ik ook gehad. Zal volgende keer toch maar meedenken. Dat ding zag er bij mij origineel niet uit. Was al gebruikt of zo.

Goede reis naar het noorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeep, ga je nog chinesche LS units gebruiken in je luidspreker zelfbouw project?

Ik heb nog wel van die goud gele super dempingswol voor jouw waarvoor ik van het zelfbouwaudio forum ben gekickt. Geheel gratis en dus geen € 179,-. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan allen: Dank voor hulp en reacties over mijn FU13. Ga hem maandag weer op halen bij koifarm samen met hermankora. Dan kan koifarm meteen naar zijn AR M88 kijken.

@koifarm: waarom ben jij van een zelfbouw forum gekickt om die goud gele super dempingswol? Was dat ik hun ogen niet hi-end genoeg ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Digitalman, ik had op een minder gepaste manier informatie van de dempingswol aan de aanbieders ontlokt en daarvoor mijn excuus aangeboden. Deze wol die duur wordt verkocht is afval materiaal hier op de produktiesite in Emmen, hier staan duizende kilo's van dat afval in opslag. Ik vond dat ik dit moest vertellen en dat werd mij vooral door de heren handelaren niet in dank afgenomen.

Hieronder de link naar het topic van een uitstekende site.

http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=6477

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 19-12-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 235262 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:12:
Jeep, ga je nog chinesche LS units gebruiken in je luidspreker zelfbouw project?

Ik heb nog wel van die goud gele super dempingswol voor jouw waarvoor ik van het zelfbouwaudio forum ben gekickt. Geheel gratis en dus geen € 179,-. :)

LOL. Ja ik denk t wel. Ik moet eerst n paar rekeningen innen en dan ga ik ws de knoop doorhakken. Ik had nog wel een goed woord voor je gedaan maar de sherrif zei dat sommige mensen nogal boos waren dat je dat mailtje neer had gezet.
Maar het is maar voor 2 maanden. En het is best een leuke site, maar ook daar komen mensen die de wijsheid in pacht hebben en mensen die niet opjectief (kunnen) zijn vanwege hun werkgever. Maar dan hoef je nog niet anderen gaan zwart maken zoals die Teijin Twaron medewerker.

Even ter info voor de anderen: de prijsopdrijving voor high-end voodoo beperkt zich niet alleen tot de kant en klare producten. Op het andere forum had men het over de bruikbaarheid van dempingswol van Twaron (andere naam kevlar). Er was iemand bij dat bedrijf die bedacht had dat je het ook als dempingswol voor 'hoogwaardige' luidsprekers zeer goed kon gebruiken.
dramatically improved details as background noise from audience and mechanics of instruments by taking out the wool and replace it by some of thisTWARON angel hair
Het blijkt ook wel goed te werken, en een beetje anders en prettig verwerkbaar omdat het hele fijne draadjes zijn die lekker stug zijn en dus niet uitzakken. Dus vooral goed voor het dempen van tweeters en middentoners.
Maar nu komt het: de marketing en de prijs! Het kost €13 voor 50 gram (eerder zelfs €20) voldoende voor 5-16L. En een marketingverhaal dat ze hele dure machines die anders duur spul produceren moeten stilzetten om het met de hand (!) uit te scheppen.
This is not a standard produced product. Teijin has to slow down and even stop a huge machine, normally producing 1500 kg/hour of woven material, just to "spit out" about 30kg/time of rough material as we need it. Stopping and restarting this machine is very expensive and it has to be removed from the inside of this machine by hand also costing a lot of time. After the raw material is processed to form it in the expanding woollike shape as you get it. So the price is basically not just for the material, mostly it is set by labour by the factory and us to repack huge volumes in smaller bags. However, the results exceed the price by far, we promise !
Dit klinkt volgens mijn ervaring (heb ook in de kunststof gewerkt) gewoon als het schoonmaken van een machine. Dus het is gewoon afvalmateriaal wat op een goede manier een bestemming heeft gevonden. Tenminste, volgens Koifarm, die ook in die fabriek in Emmen komt, zat ik er niet ver naast.
In plaats dat ze nou gewoon eerlijk zeggen dat het een bijproduct is van de productie van vezels.

Ik wil er wel even bijzeggen dat het materiaal op zich goed werkt, in sommige opzichten beter dan schapenwol. Alleen als wol heeft het weinig tot niets aan de super sterkte-eigenschappen van twaron omdat het gewoon te dun daarvoor is. Doorbuiging (=trillingsdemping) bereken je door het traagheidsmoment uit te rekenen en die neemt toe met 1/12bh^4 tov de hoogte (b=h=dikte).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 19-12-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Koifarm: Balen joh, die manier van informatie winning was wat minder netjes inderdaad misschien. Maar vindt het wel goed dat je die soort buiten propotionele prijzen aan de kaak stelt. Is het echt waar dat dit in bergen als afval product bij jou om de hoek ligt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc farlow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08-2017
Koifarm ben jij niet iets vergeten?Bewust of onbewust? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231001 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 00:09:
@Koifarm: . Is het echt waar dat dit in bergen als afval product bij jou om de hoek ligt?!
Niet als bergen maar als 120 Kg balen. Moet alleen even los gepluist worden.

Heb ik iets vergeten? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-09-2018
Onderaan pagina 9 post ]eep iets over de ´´Sweet Peach-KT88''. Is er iemand die ervaring heeft met deze versterker?

Ik kan namenlijk nergens reviews oid. vinden over deze versterker. Zelf lijkt deze versterker mij wel intressant.

En deze versterker heeft ook een usb aansluiting, komt dit het geluid ten goeden als je via je computer wil luisteren naar je muziek? Of kun je beter een goede geluidskaart in je computer hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tja, dat ligt er maar net aan wat voor DAC er achter de usb hangt. Je moet je er dan ook niet teveel van voorstellen denk ik. Maar dat is met de meeste geluidskaarten ook zo. En die klinken ook niet heel erg slecht ofzo.
Je hebt wel het voordeel dat je niet alle stoorinvloeden uit de rumoerige pc-kast (EM stoorgeluiden zoals accessen HD) oppakt.
Als ik zie wat voor buizen er inzitten (single ended) dan zou het wel eens heel erg goed kunnen klinken. En 1 moet de eerste zijn om het te proberen he? ;)

Het is dezelfde fabriek als de Sound-Luster, en Music Angel, Music Curve (allemaal van die ranzige namen ja, maar ja, je mag al blij zijn dat er niet SWEAT PEACH op de voorkant staat >:) ). Dus niet perse slecht (ook niet super).
Afbeeldingslocatie: http://images.wanasource.com/company_photo/200898150812/p300/200898155820.jpg
deze dus
HeFei XiangSheng Electronic Co.Ltd
Country : China
Adresse : NO.122,Ke-xue big road,Hefei City,Anhui Province,China

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 20-12-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De mensen van verygoodstore.us gaan de verzekering van ze voor me bellen, maar ik geloof er eerlijk gezegd geen ene ruk van.

Deze gekocht dan maar:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=280176299914

Helaas wat duurder, maar nu ewl meteen een tracking code, en een verkoper die er wel goed uitziet :P.

Mocht ik toch nog die eerste set binnenkrijgen, dan raak ik die vast wel hier kwijt ;).

offtopic:
Jeep, welkom op de wiki! Heb je nog ideeen voor artikelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En je hoeft niet 5-9 weken te wachten. Hoop dat je met deze meer geluk hebt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 20:41
Just to be sure, in de planning zit zometeen een bod op ebay. Correct me I'm wrong, maar een standaard bestelling in China, is een 220V apparaat. Dat draait toch hier in NL, of moet ik echt om 240 vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Neuh gaat hier meestal wel prima.
Sowieso is er een dikke tolerantie hier op die 230.
Geloof +6 en -10 % ;).

Gewoon doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247027

Boudewijn schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 21:13:
Neuh gaat hier meestal wel prima.
Sowieso is er een dikke tolerantie hier op die 230.
Geloof +6 en -10 % ;).

Gewoon doen dus.
Bij min 10% gaan wel je buizen flikkeren! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Shit dat kostte me een kop koffie en doekjes om mijn pc schoon te maken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262418

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier heb gepost maar ik lees nog wel regelmatig mee.

De MHZS 88E speelt nog steeds als een roosje. Ik ben benieuwd of een mod dit echt nog mooier kan maken, maar ik begin er toch steeds vaker aan te denken om het toch eens te gaan proberen. Waarschijnlijk eerst de op-amp eens verwijderen en kijken wat er dan gebeurd.

Ook de Jolida JD502BRC klinkt gewoonweg fantastisch! Het lijkt wel of hij steeds mooier gaat klinken. Je gaat er ook je muziek nóg beter door bewonderen! :D

Maar goed, ik weet verder weinig tot niets te vertellen over buizen / electrische schema's enz enz dus ik hou me over het algemeen op de achtergrond. Maar nu opeens moet ik weer Chinees gaan halen! Mijn schoonvader kwam na lange tijd weer eens bij ons lkangs en die had de nieuwe set nog nooit gehoord. Dus hij een cd gehaald en die afgespleed (klassiek). Hij was gelijk verkocht! Hij was al eens gaan luisteren bij een hi-end audiozaak maar dit klonk precies zoals wat hij wou. (en voor een fractie van de prijs)

Ik ben dus van plan om een MHZS 88 te bestellen, een 88F want de 88E wordt niet meer door Timaudio geleverd helaas, een JD502BRC en Xindak interconnects en luidsprekerkabels (de goedkoopste) en ik wou voor mijzelf misschien nog een hoofdtelefoon aanschaffen nu ik toch bezig ben.

Dus mijn vragen:
Weet iemand een goede hoofdtelefoon die Tim verkoopt? Ervaringen kwa kwaliteit etc. etc.
Kun je een hoofdtelefoon op een buizenversterker aansluiten? Dit omdat als je de versterker zonder boxen aanzet het niet goed gaat.

Groeten,

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Digitalman en ik hebben een luistersessie bij mij gehouden in deventer...en dat was wel weer leerzaam en leuk om te doen..ik zal jullie niet lastig vallen met de details maar slechts één ding wil ik wel ff mededelen.

We gingen luisteren naar een cd van digitalman met enorm veel hi-hat en vreemdsoortig orgelgeluid..Dat klonk zondermeer goed..maar digitalman vond het nog niet optimaal klinken. Dus hij vroeg of ik de polen van powerchord (MIT Z-Chord II) wilde veranderen.

Ik had daar, toen ik hier kwam wonen, bij het aansluiten van de cd-speler geen rekening mee gehouden omdat ik dacht dat ik daadwerkelijk niets uit zou maken.....precies..dus wel hé.

Het was een verschil van dag en nacht. Door de polen andersom aan te sluiten waren de hi-hats levendiger, gaven een meer natuurlijke klank en had de orgel meer definitie. De totale focus en plaatsing van de instrumenten was velen malen beter. Klinkt misschien als bullsh*t maar we vonden het beide beter klinken. Probeer het maar's bij je cd-speler. 's zien of je verschil hoort. (zo als het nu lijkt moet je, als je aan de voorkant van je cd-speler staat, aan de rechterzijde fase hebben).

@matra..voor zover we hebben kunnen beoordelen maakt het verwijderen van de upamp nog steeds veel uit..maar vraag koifarm evt. naar een recensie. Die heeft een CD88 gehad en deze, geloof ik, ook gemod. Dus hij kan het beter weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ook bij de cd88 maakt het zeker veel verschil. Je kunt er ook recencies/ervaringen ervan op roehrenundhoeren.de van lezen.

Tim verkoopt Grado koptelefoons. Die zijn zeker erg goed. De RS1 of 2. Maar of je echt veel goedkoper uit zult zijn kan ik niet zeggen.
Het is ook een kwestie van smaak of je liever een Grado, Beyerdynamic, Sennheiser of AKG mooi vind. De Grado kan wat fel zijn, de Sennheiser wat suf. Ik heb zelf de Beyerdynamic DT-880 en die vind ik super. Zelfs na beluisteren van een elektrostatische koptelefoon was hij nog te pruimen.
Je kunt evt je licht nog opsteken bij gespecialiseerde HP sites zoals head-fi.org ea. Moet je maar gewoon ff googelen; een typenummer intikken en review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224050

Deze koptelefoons zijn prettig geprijsd, prijzen zijn incl. international shipping.
http://www.alessandro-products.com/headphones.html

Het zijn gemodificeerde Grado's zelf ben ik nog steeds van plan er één te kopen het komt er alleen niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luistermiddag bij Bronco.b gehad en was erg gezellig en inderdaad leerzaam. Wat bronco.b al melde we hebben de polen van de powerchord om gedraaid en bleek dat de cd speler niet goed in fase was aan gesloten. Wonderbaarlijk hoeveel dat (soms) scheelt. Heb hierbij mij ook nog even gecheckt maar bij mij (ook MHZS cd33) lijkt juist de linkerkant van voren gezien de warme kant te zijn?? Enige verklaring hiervoor die ik kan bedenken dat de chinezen het met het aansluiten niet zo nauw nemen. Misschien ook al af te lijden aan de bedrading binnen in waar ze voor zowel de warme als koude kant gewoon twee keer rood gebruiken ipv bruin en blauw. Verder was ik onder de indruk, van zijn Yarland F34A voor het geld echt een geweldige versterker en ook de Mobile fidelity speakers. Maar die kende ik al maar wat een mooie monitors zijn dat toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er nog mensen vrij komende week? Een luistermiddagje lijkt me een leuk idee voor de maandag of dinsdag. Beetje bijkomen van de kerstdagen op die manier.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.