Verwijderd
Ja probably, kun je eens een foto ervan maken?
foto staat nu in je PM
Ja dat kan. Ik heb nu ook buisjes (RCA blackplate) die wat microfonisch zijn. Maar die klinken wel het best. Het kan natuurlijk heel goed dat dezelfde typen buisjes, allemaal met D-getter, allemaal oud type dus, van hetzelfde probleem last hebben. Niet onlogisch iig.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 18:23:
@wie er verstand van heeft..
Goed...ik heb weer's een probleem..Ik dacht dat een 5670 buis microfonisch was in de Yarland FV34AIII.
maar uhhh...drie verschillende (en van twee merken) microfonisch? Lijkt me sterk....
Als ik tegen het glas tik hoor ik het tikken van de glas overduidelijk over de speaker. Ook lijkt de linker buis minder snel 'op te starten' dan de rechter. Bij het uitzetten pruttelt het linkerkanaal lichtjes 'statisch achtig geluid'.
Klinkt dus niet lekker en baal d'r best van. Wat zou het probleem kunnen zijn? Tips zijn welkom!!!
Wat ik wel merk is dat de buisvoetjes in de Yarland soms wel erg aan de losse kant zijn.
Verwijderd
die loszittende buisvoetjes komen volgens mij niet alleen bij Yarland voor , in mijn AR zitten bijna alleVerwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:43:
[...]
Wat ik wel merk is dat de buisvoetjes in de Yarland soms wel erg aan de losse kant zijn.
vier de buisvoetjes een beetje los en heb geprobeerd om dit van bovenaf met een kruiskopschroevendraaier
wat vaster te draaien echter zonder resultaat want die speling blijft gewoon ..
Verwijderd
Hier worden MIT bi-wire shutgun s1 aangeboden weet niet of dat ook de 750 serie is:Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:42:
[...]
Het is wel balen want ik ben zeer tevreden met alles en wil alleen op termijn nog's MIT 750 Bi-wire speakercables hebben. That's all.
http://www.hifi.nl/tweede..._ft_BIWI_uitvoering_.html
en deze maaqr onduidelijk 1 of 2 kabels:
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/30971/MIT_MH-750_.html
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2008 21:33 ]
Heren, wat heeft dit met chinese hifi te maken?
[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 03-12-2008 21:46 ]
Verwijderd
Signaal komt van een chinese buizen versterker gaat door de MIT kabel...huh!?Boudewijn schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:46:
offtopic:
Heren, wat heeft dit met chinese hifi te maken?

kom ik aan met mijn kabels van 6 euro de meter en banaan stekkertjes
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
En daarom vind ik jou een held. Fuck die dure kabels.Chaoss schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:44:
wtf 1000 euro voor een setje speakerkabels![]()
kom ik aan met mijn kabels van 6 euro de meter en banaan stekkertjesdoen het overigens prima..
Mensen die dat doen hebben denk ik geld te veel ofzo...
Je moet daarvoor wel hard voor de pek en veren weg kunnen rennen
Even serieus: ik heb op de planning voor het posten op de wiki:
1: "grote startpost" van GoT.
2: Modding van cd33
Verder nog ideeen die er echt op moeten?
Verwijderd

Verwijderd
Maar goed het is allemaal wel erg off-topic.
@koifarm..welke dynaudio's heb je gekocht?
Verwijderd

@Koifarm: Mooie gemodde kefjes met die dynaudio tweeter!.Nog tips voor vervangende buisjes in Fu13 amp?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 09:01 ]
Verwijderd
Ik had eerst de dynaudio audience122 maar die bleven in het laag rommelig spelen. Mogelijk komt dit door de aansturing met de FU13 buizenversterker. Dynaudio heeft een laag rendement ( 86db ) en verlangd een versterker die het laag goed kan controleren. Toen kreeg ik de kans om de dynaudio audience 52 te proberen en alles viel op zijn plaats. Mooie strakke en toch diepe bas met het mid/hoog van dynaudio dat ik mooi vindt. De mivoc 18" subwoofer met reckhorn class D versterker gebruik ik met deze setup ook niet meer, mogelijk ga ik deze ook verkopen.Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 08:21:
@koifarm..welke dynaudio's heb je gekocht?
Digitalman, luister eerst naar de audioromy FU13 en bepaal dan of en wat je wilt veranderen aan het geluid. Standaard zit er een goed klinkende buizen bezetting op. In mijn geval waren de hoge tonen iets te scherp, ik heb dit veranderd door de buitenste philips buisje te vervangen voor JJ ECC802S. Maar heb je andere wensen ben je andere buizen nodig. Het wisselen van de grote FU13 buizen heeft weinig zin, iedereen die dit heeft geprobeerd komt terug op de orginele chinesche buizen.
http://chinese-hifi.nl/ti...emaworst_Oudmeidanji_KT88
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 21:57 ]
nu maar 20-30 uurtjes inspelen en dan nog eens met je Densen vergelijken.
Het tikiwiki logo is prachtig, maar niet echt profi.
Zou het graag zelf doen, maar ik ben heel onhandig mte photoshop\GIMP.
* Boudewijn zit trouwens in week 12 met het wachten op zijn ACtjes en begint er echt een hard hoofd in te krijgen.
Verwijderd
Je vroeg welke buizen ik gebruik. Momenteel speel ik met de originele FU13's. Ik merk idd weinig verschil met RCA's. Voor heb ik een combi van Tungsram E80CC en Telefunken ECC85. Heerlijke punch en ruim en helder geluid.
En ja, de geur verdwijnt. Overigens denk ik dat het verstandig is alvast een rectifiertube te bestellen. De originele van mij en van Koifarm zijn beide overleden. Ik heb m hiervandaan: http://www.diyhifisupply.com/?q=catalog/45/china_nos_tubes
Verwijderd
Heeft er iemand enig idee?
een ECC82\12AU7 is noval, dat is vrij standaard voor vv buisjes.
Verwijderd
Zo iets als dit:
http://www.alibaba.com/pr...dio_Tube_6V6_GT_6P6P.html
@boudewijn: Over je AC speakers, heb je al gekeken of de web winkel nog bestaat, datum van laatste reviews en zo eventueel contact gegevens als een telefoon/faxnummer? Kun je misschien bellen kost wel even wat maar geeft misschien ook meer duidelijkheid. Succes man!
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 01:09 ]
Verwijderd
Ik kan er eerlijk gezegd ook weinig over vinden.
Op wat voor spanning werken ze?
ACs:
http://myworld.ebay.com/verygoodstore/
Ziet er op zich vrij goed uit:
http://feedback.ebay.com/...=AllFeedback&myworld=true
Alleen reageren ze ook niet meer op email

Verwijderd
Over jou AC's volgens mij ziet die verygoodstore er helemaal niet goed uit. Volgens mij is het momenteel een lege huls. Feedsbacks drogen op vanaf juli 2008, laatste van begin oktober. Verder heeft hij helemaal geen produkten meer in zijn store. Ik zou heel snel verhaal gaan halen, het melden bij ebay en kijken wat zij voor je kunnen doen. Had jij alleen maar naar de begin pagina van de winkel gekeken? Succes hoop dat je op de een of andere manier nog iets terug kan krijgen van je geld!
links:
http://feedback.ebay.com/...=AllFeedback&myworld=true
http://shop.ebay.com/merc...QQ_armrsZ1QQ_fromZQQ_mdoZ
Ebay en paypal doent er weinig aan, want >45 dagen geleden.
Beetje zielig, want dat geldt voor alles wat je in china koopt.
Is ebay nog een optie, of evt paypal gewoon bellen?
[ Voor 15% gewijzigd door Boudewijn op 07-12-2008 14:41 ]
Ook niet erg bedrijf zeker dan dit Chineesje als de rectifiertube al zo snel defect gaat.Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 18:30:
@digitalman:
Je vroeg welke buizen ik gebruik. Momenteel speel ik met de originele FU13's. Ik merk idd weinig verschil met RCA's. Voor heb ik een combi van Tungsram E80CC en Telefunken ECC85. Heerlijke punch en ruim en helder geluid.
En ja, de geur verdwijnt. Overigens denk ik dat het verstandig is alvast een rectifiertube te bestellen. De originele van mij en van Koifarm zijn beide overleden. Ik heb m hiervandaan: http://www.diyhifisupply.com/?q=catalog/45/china_nos_tubes
Ik denk dat alles wel erg krap bemeten is?
Maar ja voor het geld dat dit app. kost heb je nog geen set goeie trafo´s.
Verwijderd
Heb je een goeie brandverzekering?Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:04:
idd is alles nogal krap bemeten in deze amp.Althans dat heb ik in de diverse forums begrepen. Maar hij speelt wel heerlijk. Ga gauw weer naar beneden om te luisteren naar Van the Mann.
Ik had ook besloten om een Audioromy Fu 13 aan te schaffen maar ik kies toch maar voor een AUDIO-NOTE
300B lijkt mij toch verstandig.

Is wel iets duurder maar ja dan heb je ook wat.
Een beetje flauwe opmerking hoor, ook al is het wel een beetje zo. Maar toch, een Audio Note 300B is de Kit 1 die je bedoelt ws? Da's toch iets compleet anders. Je hebt veel minder vermogen en minder aansluitingen en het ziet er eerlijk gezegt niet uit. En ook al is het een kit, hij is nog steeds erg duur.mc farlow schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:31:
Heb je een goeie brandverzekering?
Ik had ook besloten om een Audioromy Fu 13 aan te schaffen maar ik kies toch maar voor een AUDIO-NOTE
300B lijkt mij toch verstandig.
Is wel iets duurder maar ja dan heb je ook wat.![]()
![]()
Heb je geen interesse in mijn Audio Note Oto SE? Is wel volledig uitgerust en ook single ended 10W.
Verwijderd
Je bedoeld qua specificaties, taffo's, geleverd vermogen of bedoel je qua behuizing voor de electronica? Zou het zo kunnen zijn dat ze het ontwerp veranderd hebben en dat ik daarom ander type buisjes en socket er in heb zitten. Heeft iemand verstand van de 6p6p buisjes?Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:04:
idd is alles nogal krap bemeten in deze amp.Althans dat heb ik in de diverse forums begrepen.
@Boudewijn: Ik zou zeker ebay proberen te benaderen, je hebt niets te verliezen dus why not!
@mc farlow: Volgens mij kun je voor het prijs verschil heel wat rectifier tubes kopen voor de fu13.
Ben eignelijk wel benieuwd wat mijn buizen versterker verbruikt... heb er wel eens over gedacht op zo'n verbruik meter te kopen die je er int stopcontact tussen kunt doen, maar die krengen kosten ook 40 euro en je gebruikt ze een paar keer om eits te meten en daarna nooit weer prolly
Verwijderd
Nog wat info over de 6p6p buis mbt tot mijn AR Fu13 met 6p6p buizen:
In onderstaande specs worden de 6p6p buizen gebruikt als eindbuis, toch? en de 12AU7 als vv. Maar hoe zit het dan in mijn audioromy Fu13 ???

Of kun je een eindbuis ook als voorversterkbuis gebruiken door hem anders aan te sluiten?
YAOIN MS-6V6 :
specificaties:
● Tube: 6V6 (6P6P) x4, 12AU7×2, 12AT7×2
● Output Power: 12.5W X 2 (8Ω)
● Input Sensitivity:
● 0.2V (1KHZ) during integrated input X3
● 0.6V (1KHZ) during pure post-stage input X1 (iPod + MP3 player input)
● Distortion of Harmonic Wave: ≤2%
● Output Impedance: 4Ω & 8Ω
● Frequency Response: 5HZ-75KHZ-2db
● Signal-to-Noise Ratio 80dB (A weight)
● Length 285mmx Height 200mmx Depth 270mm
● Weight: 18kg
● Colour: Black with Silver
● Power: 230 Volt
iemand enig idee hoe dit in elkaar kan zitten?
Yeah right.... weet iemand of ik bewijs van de douane kan krijgen dat daar niets staat voor mij? Want dan kan ik een case tegen die mensen opbouwen. (gvd, word je in jaren niet genaaid en dan nu 2x in een maandspeakers were sent long times ago, .......please check your country's customs office station and post office... many our buyer's boxes and products were locked and blocked by customs office, customs office always blocked imported products and need charged tax, some times, they locked it and never return to our buyer
wat geeft je tracking code aan? mijn cd-spelert heeft ook een week bij de douane gestaan maar dat werd in de tracking ook aangegeven "pending customs inspection"Boudewijn schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:01:
[...]
Yeah right.... weet iemand of ik bewijs van de douane kan krijgen dat daar niets staat voor mij? Want dan kan ik een case tegen die mensen opbouwen. (gvd, word je in jaren niet genaaid en dan nu 2x in een maand).
Ze zeiden dat ze het zouden doen en het is niet gebeurd.
Nu weten ze het allemaal neit meer en moet ik "you need to wait more weeks".
ja lekker, als je op 12/9 al betaald hebt

Maar dat ze je geen tracking code sturen is wel wat dubieus... bekend verkoop adres?
Douane bellen zonder tracking code lijkt me ook niet opschieten.
jah wel een vervelende situatie, then again chinezen zijn zo slecht in communiceren en "nee"-zeggen dat ze die code misschien kwijt geraakt zijn en dat gewoon niet durven/willen zeggen.
Neem aan dat de douane het ook wel adhv je adres kan vinden dan... pakketjes krijgen in NL ook een andere tracking code (bij mij wel iig) en de geadresseerde komt toch bij hun in het systeem te staan als debiteur.
* Boudewijn gaat morgen de douane eens bellen. Mogen zijn dat eigenlijk wel vrijgeven ivm privacy ofzo?
http://douane.nl/veelgesteldevragen/Het post- of koeriersbedrijf kan u vertellen waar het pakket is en of bijvoorbeeld de douaneafhandeling inmiddels klaar is. De Douane heeft hierover geen informatie.

[ Voor 38% gewijzigd door Boudewijn op 08-12-2008 12:07 ]
Verwijderd
Heb net bericht gekregen van Leshele:
Hello,
The new 813 all uses the black tube 6P6P, it's better than the old small tube 12AU7, we haven't updated the photos yet and we will take photos of the new design soon.
We are sorry for the sudden upgrade of the amplifier without notice, the 12AU7 cannot replace with the 6P6P because the 12AU7 is smaller tubes with smaller sockets and the current is different, please try send the tubes back to the seller for a refund, thank you.
best regards,
Leshele
Dus toch een nieuw ontwerp, vanaf nu krijgt dus iedereen de zwarte 6p6p tubes in de AR Fu13
Maar idd een empty shell bedrijfje nu, en egen tracking code.
Dat maakt mij een beetje chagrijnig.
Ook geen datum van posting trouwens, en al 3 maanden geleden (vrijdag as. 12 weken).
Zal de douane eens bellen, * Boudewijn hoopt gewoon dik te mogen dokken @ douane.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 15:58 ]
Het is voor mij best veel geld, ik ben ook maar gewoon arme student he
Iemand trouwens nog feedback voor de wiki, zag dat er al flink wat users zijn.
De Oto SE is met EL 84.Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:54:
[...]
Een beetje flauwe opmerking hoor, ook al is het wel een beetje zo. Maar toch, een Audio Note 300B is de Kit 1 die je bedoelt ws? Da's toch iets compleet anders. Je hebt veel minder vermogen en minder aansluitingen en het ziet er eerlijk gezegt niet uit. En ook al is het een kit, hij is nog steeds erg duur.
Heb je geen interesse in mijn Audio Note Oto SE? Is wel volledig uitgerust en ook single ended 10W.
Ik ga voor 300B of 2A3.
He, ik vroeg me af, waarom koop je geen YAQIN - MS-300B?mc farlow schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:32:
[...]
De Oto SE is met EL 84.
Ik ga voor 300B of 2A3.
Ik heb hem(mijn vader heeft hem nu een maand of 4 geleend) en hij beviel me wel. Ook veel goedkoper dan die Kit1 van audionote.
@iedereen die geregistreerd heeft op de wiki: Wie is er van plan een review te posten? Ben wel benieuwd
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
Ik kan wel eea aan reviews schrijven, maar wil me meer focussen op het transporteren van de algemene kennishemaworst schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:07:
[...]
He, ik vroeg me af, waarom koop je geen YAQIN - MS-300B?
Ik heb hem(mijn vader heeft hem nu een maand of 4 geleend) en hij beviel me wel. Ook veel goedkoper dan die Kit1 van audionote.
@iedereen die geregistreerd heeft op de wiki: Wie is er van plan een review te posten? Ben wel benieuwd
@DJHenk: weekje of 10 maar
Verwijderd
verder wil op de wiki mijn reviews gaan zetten en meteen mijn set op hifi.nl updaten.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 11:23 ]
Verwijderd
Dat wordt hopelijk een stuk minder. Op het laatste moment heb ik toch maar voor de air service gekozen. Dus het is wachten op het stoomvliegtuig, in plaats van op de stoomboot.
(Als je het deelt door het aantal weken dat je er eerder van kan genieten, is dat helemaal niet zo duur..)
http://www.oztion.com.au/...i-fi/auction/3857223.aspx
Ik heb hem staan, maar dan met de merknaam soundtrack erop.
Nog niet getest wegens stukke buis en andere prut te doen.
hier nog even een plaatje van mijn dure kabels

Mwa, ik heb nu toch al een goede set, dus vind het niet erg om even te wachten. Ben bierbrouwer, dus ben gewend 3 maanden op resultaat t ewachten.haha ben ik helemaal met je eens! heb zowel de versterker als cd-speler via luchtpost laten versturen... snap niet dat er mensen zijn die op een boot gaan zitten wachten.
Komt vanzelf aan, easy going
Ik zal trouwens wel een cynische aap zijn, maar ze zien er niet wezenlijk anders uit dan mijn koperkabels van 5E per meter @ farnell. Had wat fancier kleurtjes enzo verwachtChaoss schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:35:
haha ben ik helemaal met je eens! heb zowel de versterker als cd-speler via luchtpost laten versturen... snap niet dat er mensen zijn die op een boot gaan zitten wachten.
hier nog even een plaatje van mijn dure kabels:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maarruh heel plezier ermee verder!
Shit, was niet als kick bedoeld

En dan nog iets:
Waarom gebruik iedereen hier banaanstekkertjes als connector?
* Boudewijn frot overal by default speakon in namelijk, en dat bevalt eigenlijk prima (jaja dure connectors, maar dat kan er ook wel af als 100E voor een kabeltje betaalt).
[ Voor 23% gewijzigd door Boudewijn op 11-12-2008 00:14 ]
Verwijderd
Dan mijn excuses voor mijn grapje.
En banaan stekkertjes is toch niets mis mee?
haha tjah zal per persoon verschil ik kan dus echt niet tegen wachten als ik iets gekocht heb! kwil het altijd direct in mijn handen hebben en proberenBoudewijn schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:31:
[...]
Mwa, ik heb nu toch al een goede set, dus vind het niet erg om even te wachten. Ben bierbrouwer, dus ben gewend 3 maanden op resultaat t ewachten.
Komt vanzelf aan, easy going.
[ Voor 38% gewijzigd door Chaoss op 11-12-2008 08:37 ]
Verwijderd
@chaoss....Mooie kabels man!! Één ding...heb je een goeie audiozaak in de buurt die eventueel tegen een onderpand of iets dergelijks je de mogelijkheid wil geven om kabels thuis te testen?
Zo ja...doe dat eens...Neem bijv. een set MIT Avt2 of een set Audioquest kabels mee en doe eens een A/B/C vergelijk en benoem dan je bevindingen.
Uiteraard is het dan nog steeds de vraag of je het de moeite waard vindt maar ga gewoon 's luisteren..niks meer en niks minder
Dan komt er nog bij dat mijn woonkamer en indeling niet de meest ideale luisterruimte is... dus dan vraag ik me af hoeveel nut het nog heeft om verbeteringen in het systeem aan te brengen. Daarnaast 15 jaar oude speakers... klinken in mijn oren prima... maar om dan een klein kapitaal aan kabels uit te geven.
Wil het best proberen, geen idee of er zo'n zaak in de buurt zit (kijk ik nooit naar
[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 11-12-2008 09:06 ]
Zowel de speakers als FU-13 waren al binnen twee dagen verkocht.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:40:
Dan heb ik de F13 amp net te vroeg gekocht of jij net te laat je berichtje gepostHad mij toch 60 euro gescheeld (als ik tenminste geen BTW hoef te betalen) en risco van verzending natuurlijk... Wat had jij er aan vervangende buisjes in zitten voor FU13, 12AU7, 6DJ8 en 5Z3P
Succes met de verkoop van je spullen!
Ik had er Shuguang 813 buizen inzitten en daarbij de 12AU7's vervangen door EH ECC82. Verder alles standaard gehouden.
Ik hoop overigens wel dat de FU-13 buizen heel bij je aankomen. Het was bij mij een ramp.
Toen de versterker aankwam was er al één FU-13 gesneuveld. Na veel zeuren kreeg ik een nieuwe: Ook stuk gegaan onderweg. Daarna maar een set 813's besteld: Ook één gesneuveld onderweg. Uiteindelijk een 813 besteld bij een echte dealer (niet in china) en die kwam gelukkig wel goed aan.
Dus ik kan iedereen met een FU-13/813 versterker aanraden iets meer uit te geven voor deze buizen als je nieuwe nodig hebt en ze bij een fatsoenlijke dealer bestellen.
[ Voor 12% gewijzigd door rhodes54 op 11-12-2008 11:48 ]
Verwijderd
een gemodde cd-speler of niet doet er niet eigenlijk niet toe, het gaat me erom dat je gewoon 's een stel peperdure kabels hebt gehoord want het kan heul veel verschil maken. Maar wederom blijft het de vraag of je het de investering waard vind.Chaoss schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:04:
Tjah voordat ik zoiets ga testen kan beter eerst de Mhzs CD33 laten modden, heb daar al eens contact over gehad met Koifarm maar t'is er nog steeds niet van gekomen. denk dat daar vooral de bottleneck ligt.
Wil het best proberen, geen idee of er zo'n zaak in de buurt zit (kijk ik nooit naar) maar voordat ik 250+ euro aan kabels ga uitgeven moet het verschil wel heul duidelijk zijn.
Je cd-speler modden zet voorlopig meer zoden aan de dijk dan kabels, that's true..
Verwijderd
Weet er trouwens iemand een TJ Full Music dealer?
heb jij al bij Pacific audio geinformeerd ?
Yes, zij hebben één set en deze is vooralsnog gereserveerd. Dat is ook waarschijnlijk de laatste set die ze zullen krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:54:
[quote]rhodes54 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:33:
heb jij al bij Pacific audio geinformeerd ?
Maar ik ben na wat mailtjes en telefoontjes nu bij Acoustic-Dimension in Delft uitgekomen. Hij gaat navragen of de 805's te leveren zijn. Dus ik ben in ieder geval een stukje verder. :-)
EL34:
erg gangbaar, klank schijnt niet al te spannend te zijn, goedkoop te vervangen.
Keuze: Yarland, FC34, Yaqin MC10L, Music Angel
Motivatie: Yarland: goede reviews
Yaqin: zie er goed uit, weet niet wat verschil is kwa klank, degelijk/netjes gebouwd
Music Angel: goedkoop, weet niet hoe dit verhoud tot Yarland
EL84:
Zo te lezen een buis die ondergewaardeerd wordt, mogelijke keus: Yaqin EL84. Van deze amp kan ik weinig gebruikerservaring vinden
6L6GC
De Yaqin 5881A, alleen wat aanbevelingen van kunnen vinden
KT88
Misschien net buiten budget, maar zover ik begreep, schijnt het meesterlijk te zijn (Yaqin MC100b)
Zijn er nog andere alternatieve? Is er veel verschil tussen boven genoemde buizen?
Ik ook niet, maar als ik de reviews en zo lees klinkt een Yarland goed als hij is ingespeeld. Ik heb zelf een music angle en deze klonk plas goed nadat ik de nodige condensatoren vervangen had.kikkeraap schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:45:
EL34:
Music Angel: goedkoop, weet niet hoe dit verhoud tot Yarland
Verwijderd
Toevallig staat er ook een Yarland met EL84 te koop op marktplaats met als richtprijs 200 euro. Wat ik me nog herinner van de Music angel met EL84 buisjes is dat het laag minder ver doorliep dan de Yarland amp.
Daarin vond ik de yarland beter.
de Yaqin MC10L en de yaqin MC100-B (met KT88 buizen) zijn leuke amps te horen. Ik heb ze beide gehad. Echter achteraf bezien vind ik de bouw van de amps ietswat onder de maat. De transformatoren produceren nogal wat hum. Dat heb ik bijv. bij de yarland niet gehoord.
En ik moet zeggen dat ik SET net ff een slag prettiger vindt klinken dan een Push Pull amp (zoals de yaqin amps). En ik weet niet waarom maar als ik de opbouw zie van de Music angel en met name intern dan loop ik voor dit merk niet echt warm.
Tevens heb ik een keer 'n Leben versterker gehoord met EL84 buisjes (kosten: over de 2500 euro) en ik moet zeggen dat ik het geluid geweldig vond. Een EL84 amp is wel in staat om de dali concept 6 van dali aan te sturen. Ik geloof dat de mission lastiger wordt omdat de gevoeligheid te laag is en dus moeilijker aan te sturen is.
Nee, maar zal ik van de week eens kijken voor je.Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:14:
@ Boudewijn , heb jij die foto van die Shuguang KT 88 Buis nog kritisch bekeken ?
Leuk btw dat er wat artikelen op de wiki staan, erg cool
Van de KT88 zijn idd meer modellen van Shuguang. De gewone, de KT88-98 en de GE kloon GEKT88. En dan zijn er ook nog de KT90, KT94 en KT100 en 100A.
Ik heb ook weer een versterkertje gewonnen op Ebay. Nou ja, een bordje met een complete Tripath 2020 versterker erop excl. 12V voeding. Probeerseltje voor actieve bas voor $35.
Verwijderd
Dus als beide kanten het niet doen ligt het of aan je trafo of aan het deel voor je trafo.
Foto, en even tussen het netspannings-chassideel en de trafo kijken
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 20:02 ]
Verwijderd
@Koifarm: Weet jij of er zo'n stekker entree met ingebouwde zekering wordt gebruikt. Kan namelijk nergens anders iets van een zekering vinden? Heb jij dit ook al eens bij de hand gehad?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 20:08 ]
Verwijderd
Verwijderd
Voldoet dit ook: Versterker trekt in rust 350W (gemeten met energie meter) dus 350/230 = 1,52 A?
Of is dit te kort door de bocht?
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 20:25 ]
Verwijderd
De eerste keer/ na 10 uur/ na 100 uur en dan pakweg elk half jaar moet je de instelling van de ruststroom van de eindbuizen controeren/ instellen. Doe je dit niet maak je niet optimaal gebruik van de versterker.
Hieronder de link met een korte uileg voor de audioromy.
http://gathering.tweakers...70ma&data%5Bboolean%5D=OR
De audioromy FU13 gebruikt 2 x 50 Watt voor de gloeistroom van de FU13 buizen, verder is de ruststroom door de FU13 70mA x 800V dus 56 Watt per buis + de voorversterker dan kom ik totaal makkelijk op 300 Watt.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 20:36 ]
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 22:53 ]
Dat kan een versterker van een veel minder vermogen ook trekken (gedurende heel korte tijd, en dan de zekering doorbranden). Bijvoorbeeld met veel C's.
Ik heb
Niet hoger kopen, gewoon dezelfde. Die zekering brandt niet voor niets door. Als jij een (bijv) 2A zekering vervangt door een 4A model zal dat niet slim zijn!
Verwijderd
De zekering moet natuurlijk meer dan het continuvermogen aankunnen. Met opstarten bv. trekt ie even flilnk meer stroom. Daar moet je bv met de koppelcondensatoren ook rekening mee houden.
Denk er wel aan dat je met meten maar 1 hand gebruikt en de andere achter je rug (aarde aan kast vastmaken). Ook al is hij nu kapot, je kunt er nog steeds een flinke opdonder van krijgen.
Het is deze t-amp, site HLLY

Hij heeft trouwens ook een leuke versterker; X10-D + LM4780. Met buizenvoortrap dus.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 00:17 ]
Heeft er afaik weinig mee te maken.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:21:
@chaoss @Boudewijn: Ja, dat is natuurlijk zo je hebt niet met zuiver ohmse weerstand te maken. Complexe belasting en dan kunnen er rare piek waardes ontstaan. Dacht alleen misschien is de zekering gewoon toch te krap bemeten ivm de vervanging van de ECC83 voor de 6v6 socket?
Meer een piekstroom als je het ding aangooit.
Mijn kt88 ampje trekt ook gewoon doodleuk 5.5A @ 240V (gemeten met een fluke DMM, gecalibreerd).
Dat is ook piekstroom, maar een snelle zekering fikt er dan ook uit ipv een trage.
ECC83 vs. 6v6 : doe ik geen uitspraken over, check de datasheet.
Hand houd je in je broekzak btw!
Verwijderd
Twee thumbnails van de binnenkant van de FU13:

Zie alleen bij de FU13 buis voetjes dat het plastic wat warm geworden is. Verder op het eerste gezicht niks vreemds te zien. Alleen vind ik de bedrading van de stekker entree naar de PCB wel erg dun uitgevoerd als daar 220V/350W door heen moet...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 22:01 ]
Verwijderd
Betekent dat ik dan beter een trage zekering kan kopen of kan ik me toch beter gewoon houden aan wat er nu in zit dus snel?Boudewijn schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 01:11:
[...]
Dat is ook piekstroom, maar een snelle zekering fikt er dan ook uit ipv een trage.
Voor wie er de balen van had dat de dollar sinds de financiele crisis ineens hoog stond, hij begint nu alweer te dalen. De euro staat alweer op 1,33. En als je prijzen in GBP ziet staan (doen de chinezen graag omdat het de prijs het kleinst doet lijken), de GBP stond nog nooit zo laag tov de euro.
Een aantal ebay-aanbieders zoals on-9 en ... (die van Boudewijns AC's) hebben een nieuwe shop onder een nieuwe naam.
nee, laat er hetzelfde soort zekering inzitten tot je weet wat er fout gaat
Anders kun je er net zo goed een m9 bout oid in draaien
Hmmm welke tent is dat dan?Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 02:29:
and now for something completely different... koersen
Voor wie er de balen van had dat de dollar sinds de financiele crisis ineens hoog stond, hij begint nu alweer te dalen. De euro staat alweer op 1,33. En als je prijzen in GBP ziet staan (doen de chinezen graag omdat het de prijs het kleinst doet lijken), de GBP stond nog nooit zo laag tov de euro.
Een aantal ebay-aanbieders zoals on-9 en ... (die van Boudewijns AC's) hebben een nieuwe shop onder een nieuwe naam.
Ik wil graag een appeltje (nee niet uit 1917) schillen met die eikels
Verwijderd
Verwijderd
Nieuwe erin en dat was het dan. Nooit meer problemen gehad. Wellicht is de kwaliteit van de chinese zekering gewoon butt.
By the way..ik heb net mijn MIT MH750 speakerscables binnengekregen. Poeh...dat ziet er bruut uit! Een kabel met een netwerkkast zo groot twee gestapelde bakstenen. Dat wordt lachen..
Heb net ff een uurtje met de MIT gedraaid..ik heb ooit's gelezen dat de MIT 750 je het gevoel moeten geven dat je van een 2D plaatje naar een 3D plaatje gaat..en dat is zo..De eerste indruk is goed...over een paar dagen moet het helemaal subliem zijn. ik ben zeer
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 17:02 ]
Eerstgenoemde is iets goedkoper maar ook zwaarder, en komt daardoor inclusief verzendkosten op 267 euro uit. De TW-20008X is iets duurder en lichter, en komt al met al op 289 euro uit.
Iemand in staat iets zinnigs over beide versterkers kan zeggen? Ben benieuwd!
Toch?
Verwijderd
Voor prijzen incl. verzendkosten moet je gewoon een mailtje sturen (en houdt rekening met 19% BTW en plusminus 4% invoerrechten, als je de dans niet ontspringt bij de douane waarbij geldt 'in verleden niet betaalde BTW en invoerrechten geven geen garantie voor de toekomst'
Mocht er op de website van timaudio niet het gewenste model bijstaan kun je hem ook mailen. Dan regelt hij het alsnog.
Ik ken de G&W TW268LM niet. Ik heb wel de ' voorloper' gehad van de G&W TW-2008X. De G&W TW2006X, die volgens mij ook nog leverbaar is.
De G&W 2006X is best een leuke amp maar ik vond het laag ongedefinieerd en te nadrukkelijk aanwezig. Dat is het enige minpuntje..(en dat de blauwe led al na 3 dagen stuk was) voor de rest doet de amp het keurig.
Ik vind de amp wel een gelijkenis hebben met Denon-amps. Maar dan is het laag beter in verhouding. Als ik weer opnieuw een keus zou moeten maken tussen G&W en Denon, dan zou ik voor Denon gaan.
Ookal zijn de aantal watts misschien wat minder. Ik heb bemerkt dat transistor-amps tot 50 watt het leuk doen maar dat een amp van 50 watt of meer meer dynamiek heeft en wat prettiger overkomt. Maar of een amp nu 60 watt of 80 watt is bemerkt ik geen verschil.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 17:05 ]
Ook omdat deze figuren dus kennelijk wederom bezig zijn.
a-one.1=? maar komt me wel bekend voor
hkamplifier/hong kong audio=? idem
king888777=? idem
Ik zie m nu zo gauw niet. Hmm.
Met de Pond op €1,13 is dit voor de Yaqin MS-34C toch wel een leuk prijsje ook hoor: 115+95GBP=~€240
De G&W TW268LM (zwart) is de eerste G&W, de 2008X de opvolger (blauw) en de 2006X de laatste (zilver). Ik heb de 2006X vergeleken (zie ook startpost topic 4 of 5 ofzo) en was er echt over te spreken. Ik heb er maar een uurtje of zo naar geluisterd, misschien heeft bronco.b wel gelijk, op de Dali Icons had ik geen opmerkingen over de bas eigenlijk. De Classic vonden we toch net iets muzikaler klinken (en iets losser, afwerking iets minder). De G&W is wel gebouwd als een tank trouwens.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 15:52 ]
Dit topic is gesloten.