Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-08 22:20
Dat klopt, alleen heb ik begrepen dat Ubisoft nauw met NVidia heeft samengewerkt voor FC2, met name om de SLI performance te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

jb044 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:04:
Dat klopt, alleen heb ik begrepen dat Ubisoft nauw met NVidia heeft samengewerkt voor FC2, met name om de SLI performance te verbeteren.
Maar dat verzekerd het nog niet :D. Maarja, ik heb op dat gebied dan geen ervaring, dus wacht maar even af wat de rest van de SLI-gebruikers zullen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien komt er binnen kort wel een patch uit waardoor het verbeterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Inmiddels de langste benchmark gedraait ipv de standaard korte en hier haal ik wel meer frames in SLI, +/- 40/45%. Nog steeds niet indrukwekkend (in UT2007 haal ik bijna 2x zoveel frames), maar toch. Denk dat bepaalde effecten nogal CPU afhankelijk zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

jb044 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 10:55:
Inmiddels de langste benchmark gedraait ipv de standaard korte en hier haal ik wel meer frames in SLI, +/- 40/45%. Nog steeds niet indrukwekkend (in UT2007 haal ik bijna 2x zoveel frames), maar toch. Denk dat bepaalde effecten nogal CPU afhankelijk zijn??
Vaak moet je dan al in je handen klappen met 40-45%.... Verwacht nou niet te veel van SLI, maar goed... Het zit alsnog lekker toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Sinds kort heb ik een 26" acer met 1920x1200 pixels, ipv een CRT op 1600x1200. Dit icm 2x 8800GT (niet extreem highend dus). Dus ineens zijn acceptabele framerates niet zo heel erg vanzelfsprekend meer.

Kijk als het nou ging om 111 fps versus +/-60 zoals bij UT2007, was er niets aan de hand. Maar het gaat om net speelbaar versus net niet. Dus kortgezegd gaat het me om de settings waarbij je zo min mogelijk last hebt van bottlenecks. Waar ik iig nog niet uit ben is of dit spel nou gelimiteerd wordt door de CPU of door het aanwezige GPU RAM, op een dergelijk hoge resolutie that is.

De benchmark draai ik nu op 1920x1200 met alles op very high, behalve de textures die staan op high, en 2xAA en dan haal ik in SLI 53 fps en single 37 fps. Kortom er valt nog wel wat te tweaken...

O ja de game is ook nogal schokkerig in de benchmark (aan spelen ben ik nog niet eens toegekomen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Wat als je AA uitzet? Dat lijkt me namelijk vrij zwaar.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
dat schokkerigge had ik eerst ook, maar je kan ergens sellecteren dat hij dat niet meer doet, volgens mij waar je ook kan sellecteren welke benchmark, zal straks wel een screenshot posten

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/24nnr6e.jpg
EDIT: afbeelding toegevoegd

[ Voor 46% gewijzigd door tweeny op 17-01-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Zonder AA haal ik (logisch) een hogere framerate, alleen is het verschil nu 30-35%.

@Tweeny, thanks daar wordt het idd beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Hoi, het is rustig hier :-(
Wilde even een linkje plaatsen naar de nieuwe Far Cry 2 trainer die ik zelf gebruik om alle diamanten te halen en snel afstanden te overbruggen.

Heb hem overigens eerst helemaal rond gespeeld zonder trainer, voor het geval het je je afvroeg ;-)

http://www.gamyy.com/english/games/2306.htm
(lange rij in het midden onderaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 19:38
Ik vind het een leuk spel. Het begint wel wat eentonig te worden om van A naar B te reizen en alle enemy-posts te ambushen. Leuk met een sniper overigens :)

Ik schrok me wel helemaal lam toen er een ambush plaats vond op mij...
spoiler:
Dat vond plaats tegen het einde van het eerste/noordelijke deel waarbij er zo'n 100 man op je af komen stormen... woaaaa echt niet te doen ;)

Wat is dat voor een gedoe met DX10 trouwens? Als je in DX10-modus speelt draait het na circa een half uur als stront door een trechter. Normaliter speel ik met 40 fps stabiel en dan bij vlagen knalt dat ca 3 seconden naar 1fps. Na herstart van het spel gaat het weer even goed om daarna weer over de zeik te gaan. Vooral na een paar keer saven gaat het mis. Met DX9 nog geen problemen gehad :?
Ik weet dat het een bekend probleem is... nu nog een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Ik heb er nog geen last van framedrops gehad op DirectX10, op mijn trouwe 4850 met c2q q6700 draait hij alles op zijn hoogst op schaduwen na, en met 2x AA met ongeveer 40 fps :9 , maar ik heb het op MAXFPS 35 gezet, dat vind ik toch een stuk stabieler aanvoelen,

Maar Far Cry 2 zou toch ook DirectX 10.1 ondersteunen, komt daar nog iets van, (patch ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:37

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@tweeny:
Zover ik weet ondersteunt FC2 ook gewoon DX10.1 alleen zie je dit niet in het option menu.
Verder is de MAXFPS 35 (of iig een getal net onder je maximum (ongeveer 5 - 10 FPS)) een goede fix om het net wat stabieler te laten lopen. Echter dit heeft geen nut als je maar 20 - 30 FPS hebt. Hiervoor heb je eigenlijk een minimum van 40 - 45 FPS voor nodig. (ik heb het gevoel iig dat het dan wat fijner draait)

@jan-marten:
Kende de bug nog niet. Ik zeg kaart het aan via de development bug report van Ubisoft.
Ubisoft Far Cry 2 Technical Support Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jxil
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-04-2024
spoiler:
ik heb het uitgespeeld op de pc , vindt het maar een raar eind of je word gedood na het afgeven vande diamanten of je komt om bij de explosie. het spel is kort alls je niet alle diamanten opzoekt

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 19-01-2009 19:24 . Reden: spoilertags toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Ik zou het even spoileren, dit verklapt wel erg veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 09:50
lekker idd....

ik ben net begonnen... :S

[ Voor 39% gewijzigd door een moderator op 19-01-2009 19:24 . Reden: quote het dan ook niet :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
oja sorry haha :S, maar goed gewoon verstand op nul voor mij een doorspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Ben er nu echt bijna helemaal klaar mee :-(
heb nu alle bonus missies gedaan, dus krijg geen envelopjes meer...
Was weer lekker knallen overigens, nu nog ff het einde nog eens doen en dan is het af.

Heb me super vermaakt met deze game, 40 uur game plezier.
Alhoewel dat ik denk dat dat werkelijk hoger ligt door het her en der overnieuw beginnen.

ff off topic:
Nog maar 4 weken en dan heb ik FEAR 2 om me op uit te leven :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Kan iemand mij even vertellen hoe de moeilijkheid de HP van de vijanden beïnvloedt? Ik vind het namelijk onzin dat ik ventjes 3 keer in de borst schiet en ze nog gewoon wegrennen en achter een gebouwtje gaan schuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

REDFISH schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:06:
Kan iemand mij even vertellen hoe de moeilijkheid de HP van de vijanden beïnvloedt? Ik vind het namelijk onzin dat ik ventjes 3 keer in de borst schiet en ze nog gewoon wegrennen en achter een gebouwtje gaan schuilen.
Deze jongens hebben namelijk kogelvrije vesten in de blote borst designs of witte hempies design...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
rCk schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:26:
[...]

Deze jongens hebben namelijk kogelvrije vesten in de blote borst designs of witte hempies design...
haha ik moest serieus lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Ik ben weer eens verder gegaan met farcry, maar heb nu een raar probleempje.

Ik moet die ruben ontmoeten in een bar rechtsonder op de kaart
spoiler:
na het vermoorden van 2 ventjes in die ondergelopen mijn

Maar dat deel wordt niet geladen oid. Je wordt gewaarschuwd dat er vijanden kunnen zijn, maar die zijn er niet. En de deur van de bar gaat niet open (alle 2 niet).

Ik heb het al een paar x opnieuw geprobeerd, vanaf het deel dat in de spoiler staat.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Op hoeveel procent zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

paulmp schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:12:
[...]

haha ik moest serieus lachen
het was ook ironisch bedoeld, net als jou reactie waarschijnlijk:P. Alhoewel het er wel bijna op lijkt, jammer genoeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb hem net weer geinstalleerd onder Windows 7 en wat me opviel was dat het happeren dat gestoter gewoon helemaal weg is. Heb nergens die limiet ingevuld of wat dan ook. En hij loopt ook op de zelfde settings als op Vista.

Maar goed het is nog steeds een vermakelijke game om gewoon rond te crossen het verhaal boeit me niet zo heel erg eigenlijk :) vind het rond rijden het leukste om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
88%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Iemand een idee, of ene save net voorbij dat punt dat ik kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Ik heb er nog wel een van 92%, hier heb ik alle wapens, en volgens mij ook alle uitbreidingen
heb er ook een van 88% gevonden, maar die is niet van mij, dus weet ik niet wat je allemaal hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Dank u!. Die van 88% was net na waar ik vast liep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:52
Ik heb vorige week de nodige nieuwe hardware gekocht (Core i7 920, 6GB DDR3, XFX Geforce 9800GTX+ XXX).
Bij mijn videokaart zat Far Cry 2 geleverd, dus een mooi spel om m'n nieuwe bak mee te testen.

Als ik hem op DirectX 9 zet met alles op Ultra High op 1920x1200 loopt het spel lekker. Echter als ik hem op DirectX 10 zet is het spel niet meer speelbaar. Bij het opstarten van het spel kunnen de logo's al niet meer fatsoenlijk getoond worden (zeg 0.5 fps). Met veel geduld kan ik hem in het menu weer terug zetten naar DirectX 9, maar het spel starten wordt hem eigenlijk al niet eens. Al zet ik de resolutie terug naar 1024 en de opties op low dan wordt het nog niet beter.

Met 3DMark Vantage scoort de pc 8642 punten. Aangezien dit een DirectX10 benchmark is mankeert dus blijkbaar niks aan DirectX10 hardware support.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik draai trouwens Vista Business x64 SP1, laatste drivers en Far Cry heeft zelf z'n updates geinstalleerd.

Infinitus est numerus stultorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 20:28
Superboer12 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:40:
Ik heb vorige week de nodige nieuwe hardware gekocht (Core i7 920, 6GB DDR3, XFX Geforce 9800GTX+ XXX).
Bij mijn videokaart zat Far Cry 2 geleverd, dus een mooi spel om m'n nieuwe bak mee te testen.

Als ik hem op DirectX 9 zet met alles op Ultra High op 1920x1200 loopt het spel lekker. Echter als ik hem op DirectX 10 zet is het spel niet meer speelbaar. Bij het opstarten van het spel kunnen de logo's al niet meer fatsoenlijk getoond worden (zeg 0.5 fps). Met veel geduld kan ik hem in het menu weer terug zetten naar DirectX 9, maar het spel starten wordt hem eigenlijk al niet eens. Al zet ik de resolutie terug naar 1024 en de opties op low dan wordt het nog niet beter.

Met 3DMark Vantage scoort de pc 8642 punten. Aangezien dit een DirectX10 benchmark is mankeert dus blijkbaar niks aan DirectX10 hardware support.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik draai trouwens Vista Business x64 SP1, laatste drivers en Far Cry heeft zelf z'n updates geinstalleerd.
Je score is wel erg mager, ik haal met een qx9650 @ 4ghz 4870x2 en 8 gig ddr2 ram 16k punten ofzo in vantage (gister toevallig gedraaid).

Ik neem aan dat een i7 processor hoger moet scoren! of minstens gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
PacinoAllstars schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:13:
[...]

Je score is wel erg mager, ik haal met een qx9650 @ 4ghz 4870x2 en 8 gig ddr2 ram 16k punten ofzo in vantage (gister toevallig gedraaid).

Ik neem aan dat een i7 processor hoger moet scoren! of minstens gelijk.
Waarschijnlijk komt dat doordat je twee 4870 kaarten in je systeem hebt zitten.
Als ik op internet kijk (bijv http://www.overclockersclub.com/reviews/xfx_9800gtx_/14.htm) dan scoort mijn systeem nog wel aardig.
Ik heb het trouwens over de Performance test van Vantage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Heb je niet toevallig iets ingesteld bij de displaydrivers van nVidia (weet niet hoe ze heten), want ik had eerst ook een probleem dat bij DirectX9.0c de bomen blokkerig werden, terwijl bij DirectX10 het gewoon goed deed, toen had ik bij de CCC van ati AA uitgezet, en toen deed hij het gewoon goed, misschien is er ook zo'n soort probleem bij jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Ik heb Far Cry ook weer eens opgestart... had vrij snel al map 1 uitgespeeld, maar nog geen zin/tijd gehad om aan map 2 te beginnen. Ik vind map 2 toch echt stukken leuker en moeilijker dan 1! :D

Heb wel een vraagje over een diamant die ik niet kan vinden in map 2. Ik zet hem ff in spoilertags.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/7749/diamantcrashsitegn1.jpg

Hoe kom ik bij deze diamant? Voor mijn gevoel ligt ie ergens op dat rotsblok... Al een paar keer rondjes om dat blok gelopen, maar zie nergens een pad of iets waarmee ik op dat rotsblok kan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Ik ben opnieuw begonnen met far cry, dus ik kan niet kijken waar die zit, ik denk dat hij in een soort "grot" zit met houten platen ervoor, maar kan je anders niet even kijken met je gps, als het lampje groen blijft branden moet je rechtdoor lopen, dan zie je het vanzelf (meestal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
tweeny schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:18:
Heb je niet toevallig iets ingesteld bij de displaydrivers van nVidia (weet niet hoe ze heten), want ik had eerst ook een probleem dat bij DirectX9.0c de bomen blokkerig werden, terwijl bij DirectX10 het gewoon goed deed, toen had ik bij de CCC van ati AA uitgezet, en toen deed hij het gewoon goed, misschien is er ook zo'n soort probleem bij jou
Ik heb eigenlijk nog niks aan de standaard settings van NVIDIA veranderd. AA en AF staan gewoon uit.
Heb vandaag Crysis gehaald en gespeeld. Deze (erg vette) game speelt wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 21:15
Dr. Quipers schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:41:
Heb wel een vraagje over een diamant die ik niet kan vinden in map 2. Ik zet hem ff in spoilertags.

spoiler:
[afbeelding]

Hoe kom ik bij deze diamant? Voor mijn gevoel ligt ie ergens op dat rotsblok... Al een paar keer rondjes om dat blok gelopen, maar zie nergens een pad of iets waarmee ik op dat rotsblok kan komen...
Voor zover ik het mij kan herinneren heb ik daar ook lang op gezocht. Tip: Kijk wat rond, ook op de nabije rotsen ;) .
spoiler: oplossing
Een glider dus :)

Ik hoop dat ik het bij het rechte eind heb, het is ruim 2 maanden geleden dat ik het nog gespeeld heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
ff ook maar tussen spoiler tags dan want anders weet straks iedereen hoe hij die diamant kan pakken :+

spoiler:
Volgens mij heb je inderdaad er tegenover een glider, als je met je rug naar de diamant staat (waar die dus ongeveer zou moeten liggen) dan zie je aan je rechterkant hoog op een rots een glider die met zijn neus in jouw richting wijst. En op die rots kun je wel komen alhoewel dat dat ook nog zoeken is ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Scavy op 03-02-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Haha aan de spoilers te lezen dus een pittige :) Als ik vanavond weer in dat deel ben zal ik jullie tips eens gaan proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Hmmm ik heb inmiddels weer een probleempje dat ik een bar niet kan openen... Net als iemand hier boven mij op de pagina ook had... Maar ik zit op 54%...

spoiler:
Ik moet vanaf map 2 in Marine een missie laden. Een man op een tower neerknallen bij de Pipeline. Als ik dat gedaan heb dan moet ik terug om Hakim bij de Marine het goede nieuws te vertellen. Maar ik kan de deur van die bar niet openen... Heb de missie ook al een keer opnieuw gedaan, maar nog steeds krijg niet het icoontje dat ik de bar in kan gaan... Doe ik dan iets fout in die missie?

Enige dat ik nog niet heb geprobeerd is nog een savegame eerder laden... maar die is weer van erg ver terug dus daar heb ik al helemaal geen zin in... Jullie tips? Of zal het toch die nog oudere savegame laden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Nou inmiddels een oudere savegame geladen en nu kon ik dus wel gewoon die bar in aan het eind van de missie... Kost dan wel weer extra tijd... Toch raar en vervelend dit soort bugs in een game :( :s

Door die oudere savegame te laden was ik ook weer in de buurt van de diamant die ik zocht.. Die inmiddels ook gevonden :) Leuk verstopt zo ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Quipers op 03-02-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Mooi dat je die diamant hebt gevonden :).

Ik heb zelf trouwens idd ook een bug gehad waarbij dat ik een deur niet kon openen, alleen bij mij was dat dan bij één van die fracties. Het was op dat moment nog de enige plek waar ik nog een missie kon doen, en ik kwam wel voorbij de bewaker beneden waar je je wapens moet inleveren maar boven was dan de deur dicht. :s

De enige oplossing hier was ook om een oude savegame te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:08

Pierre

Van nature lui!

Hoi,

Ik kan de benchmarking tool niet opstarten, ik krijg een error (die kan ik verzenden naar MS) en dat is alles, hij klapt er direct uit.

Iemand van jullie dit ook gehad, nou moet ik zeggen dat ik mijn nieuwe pc nog niet helemaal voorzien heb van de laatste MS updates, zou het daar aan liggen.

Thanks

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Pierre61 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:03:
Hoi,

Ik kan de benchmarking tool niet opstarten, ik krijg een error (die kan ik verzenden naar MS) en dat is alles, hij klapt er direct uit.

Iemand van jullie dit ook gehad, nou moet ik zeggen dat ik mijn nieuwe pc nog niet helemaal voorzien heb van de laatste MS updates, zou het daar aan liggen.

Thanks
Hier kan het aan liggen. Maar ik heb soms ook problemen met de bench tool (erg vaag), maar dan werkt de game wel goed.
Wat je dan kan doen is FC2 op starten (als dit wel werkt) en dat wat settings veranderen wat jij denkt wat ongeveer kan. Dan afsluiten en opnieuw proberen (de benchmark).
Als het dan nog niet werkt moet je even Fraps downloaden en draaien tijdens het spelen en dan je settings tweaken. Want dit tweaken moet je sowieso wel even doen om je eigen 'feel good' setting te krijgen. (ten minste dit doe ik altijd wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Griffin schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:53:
[...]

Hier kan het aan liggen. Maar ik heb soms ook problemen met de bench tool (erg vaag), maar dan werkt de game wel goed.
Wat je dan kan doen is FC2 op starten (als dit wel werkt) en dat wat settings veranderen wat jij denkt wat ongeveer kan. Dan afsluiten en opnieuw proberen (de benchmark).
Als het dan nog niet werkt moet je even Fraps downloaden en draaien tijdens het spelen en dan je settings tweaken. Want dit tweaken moet je sowieso wel even doen om je eigen 'feel good' setting te krijgen. (ten minste dit doe ik altijd wel)
Hmm de game draait als een speer, ik heb pas een nieuwe pc in elkaar gezet , en het draait soepel. Ik zal fraps eens uitproberen.
Weet iemand of er een no cd patch ergens te halen valt, ben namelijk zuinig op mijn orginele spellen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Pierre61 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 10:22:
[...]

Weet iemand of er een no cd patch ergens te halen valt, ben namelijk zuinig op mijn orginele spellen.
Ja die zijn er, alleen mag daar niet naar gelinkt worden / hulp bij geboden worden hier op tweakers. En volgens mij als je die gebruikt, patched het spel ook niet meer automatisch. Dat gebeurt nu wel bij opstarten van de game. Vind ik wel handig persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

JediUberknaft schreef op zondag 08 februari 2009 @ 10:46:
[...]

Ja die zijn er, alleen mag daar niet naar gelinkt worden / hulp bij geboden worden hier op tweakers. En volgens mij als je die gebruikt, patched het spel ook niet meer automatisch. Dat gebeurt nu wel bij opstarten van de game. Vind ik wel handig persoonlijk.
Daar is natuurlijk ook wel weer wat voor te zeggen, dan maar opletten, bedankt voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Ik kan weer eens een diamant niet vinden... dus hulp gevraagd :)

spoiler:
Het is de diamant die in ACT2 in het gebied van Rail Xing ligt... een beetje links in de hoek op een paar rotsen. Ik heb het gevoel dat je er wel naar toe kan springen op 1 of andere manier, maar dat lukt me niet... Voor de duidelijkheid het is dus niet de diamant die daar in de buurt ligt en waarvoor je een paraglider moet pakken en dan over de rivier zweven. Dankzij een filpmje op Youtube heb ik die inmiddels wel kunnen pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Laatst online: 15-07 12:15
welke missies moet doen om zoveel mogenlijk progressie te boeken in ACT 1, ik doen nu vooral de missies tussen de APR en de UFLL maar na behoorlijk wat uren spelen zit ik nogmaar op 23 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
detonated schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:04:
welke missies moet doen om zoveel mogenlijk progressie te boeken in ACT 1, ik doen nu vooral de missies tussen de APR en de UFLL maar na behoorlijk wat uren spelen zit ik nogmaar op 23 %
Hoeveel uur is 'behoorlijk wat uren'. Want de missies van APR en UFLL zijn toch de missies die je moet doen.
Let wel dat het spel redelijk uitgebreid is met veel speeltijd.
Dus als jij onder 'behoorlijk wat uren' ong. 5 uur verstaat is het logisch dat je pas op 23% zit (die 5 uur is een random nummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Nou inmiddels ook uitgespeeld :) Laatste 30% gingen wel erg snel...

spoiler:
Ik vind de mogelijkheid dat je kunt kiezen voor 2 eindes wel leuk... alleen jammer dat het outrofilmpje dan bij beide keren hetzelfde is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:45

r.marijnissen

sapphire512mb

Vraagje.

Ik heb de game net en ben net begonnen.

Maar ik vind de eerste scene erggggg licht.
Je loopt in een zonnigge omgeving maar dit vind ik wel heel licht.

Hoort dit zo?
Of moet ik een instelling veranderen?
Ik kan wel gewoon mijn monitor etc aanpassen maar wil wel zeker weten dat het niet aan mijn vga of ligt.
Hier 2 pics:

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/8213/farcry22009022123432610.th.png

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/9452/farcry22009022123445829.th.png

Als ik ergens loop waar geen zon is lijkt het wel oke maar in de zon krijg ik last van mijn ogen.
Jaaaa het is de zon.... Ik bedoel dat het wel ergg licht is.

[ Voor 86% gewijzigd door r.marijnissen op 21-02-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:07
ziet er volgens mij lichter uit dan bij mij. Kijk eens naar de helderheid in je settings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Als het goed is, is het menu dan ook wat lichter.
Kijk, zoals avalaxy zegt, even naar je settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je gamma aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:45

r.marijnissen

sapphire512mb

Bleek dat vinkje bij je instellingen hd en blurr nog iets.

Vind de game offline goed, leuk dat de map niet alleen groot is maar je meer zelf kan bepalen.
Goede pc tegenstanders.

Online ergggggg slecht.
Alles wat in de sp goed is heeft de mp slecht.

Grote map sp
kleine map mp

mp is meer aan een stuk dood gaan, killen, dood gaan etc.
Tegenstanders zit te dicht bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook wel is met SP dat de tegenstander de hele andere kant van jou op schiet en je toch wordt geraakt?... Of ze doen maar wat terwijl ze ook op mij kunnen schieten... beetje rare AI.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 20:50 ]

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:12
Zo uitgespeeld, laatste paar procenten ging idd snel

spoiler:
einde was echt minder, had er wel wat meer van verwacht, maar vanaf het moment dat je de gevangenis uitloopt en veel te veel (naar mijn mening) moest lopen, had ik toch wel een wat beter einde verwacht
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:02:
Hebben jullie ook wel is met SP dat de tegenstander de hele andere kant van jou op schiet en je toch wordt geraakt?... Of ze doen maar wat terwijl ze ook op mij kunnen schieten... beetje rare AI.
klopt, is mij ook vaak opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 16:41
Begin net ook met FC2 en ik vind het spel wel wat hebben.

Het ziet er allemaal ook erg mooi uit @ 1920*1200 en alles op het hoogst.

En gelukkig ook nog soepel.
Heb trouwens een Phenom II 940 BE en een GTX260 OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de laatste missie heb gedaan kan je dan nog vrij spelen of moet je dan overnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
Je moet dan opnieuw beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje jammer eigenlijk, had nog niet echt alles gedaan (zoals die missies die je bij de wapendealer kon halen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

Geheime missies :

spoiler:
Password: Effect:
Awakened Hinata Unlock exclusive bonus missions
sa7eSUPR Unlock secret missions
tar3QuzU Unlock secret missions
THaCupR4 Unlock secret missions
6aPHuswe Unlocks more exclusive missions.
96CesuHu Unlocks more exclusive missions.
SpujeN7x Unlocks more exclusive missions.

Ik weet niet of dit toegestaan is, anders moeten de mods dit maar weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Dark-Intruder schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:31:
Geheime missies :

spoiler:
Password: Effect:
Awakened Hinata Unlock exclusive bonus missions
sa7eSUPR Unlock secret missions
tar3QuzU Unlock secret missions
THaCupR4 Unlock secret missions
6aPHuswe Unlocks more exclusive missions.
96CesuHu Unlocks more exclusive missions.
SpujeN7x Unlocks more exclusive missions.

Ik weet niet of dit toegestaan is, anders moeten de mods dit maar weghalen.
De tweede code staat ook al in de OP.

Ofdat de andere codes een meerwaarde hebben vraag ik me af, weet iemand dat misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:59

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Op Steam is nu voor € 5,- een "Fortunes Pack" te koop met 3 extra wapens, 2 extra auto's en een aantal MP mappen. Iemand deze al aangeschaft en is het wat?

Met een Quad rondscheuren en een kruisboog in de hand lijkt me wel aardig, misschien koop ik em zo wel ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Afgelopen week begonnen met dit spel, vooral (maar helaas alleen) de graphics zijn adembenemend.

Ik heb een aantal punten van kritiek, waardoor ik het spel helaas maar als "matig" bestempel:

- AI vind ik niet al te best. Ik speel dan wel op "normal", maar bij bijvoorbeeld CoD4 vind ik de gevechten een veel hoger realisme hebben, ook op de lagere moeilijkheidsgraden. Soms zitten vijanden gewoon op de grond, en doen ze verder niets.
- De spelwereld is erg ongeloofwaardig. Je komt bijna nergens normale burgers tegen. Alle NPC's behorend tot de facties openen direct het vuur op je, terwijl ze niet eens weten waarom eigenlijk. Als er bijvoorbeeld eentje aan komt in een auto, probeert ie je gelijk plat te rijden.. :S
Het respawnen van de guard posts spreekt voor zich, jammer.
- Het jammen van je wapens vind ik echt niets toevoegen. Ik heb er weliswaar geen last van, omdat ik regelmatig nieuw spul haal uit de shops, maar dit kost een hoop tijd.
- Diamanten liggen op de raarste plekken, waarom?
- Gras fikt als een malle, maar als ik een stationair wapen leeg maai op een houten krot met golfplaten, gebeurt er niks. Sowieso duurt het ook veel te lang voordat een auto explodeert als je er op schiet.
- Interieur van alle safe houses zijn hetzelfde, ook zoiets.

Kortom, ik krijg echt totaal niet het idee dat ik in een afrikaans land rond zwerf. Meer een groot park waar nagenoeg iedereen je vijand is. Als ik GTA IV speel heb ik echt veel meer het idee dat ik ergens onderdeel van ben.

Verder zijn er uiteraard ook genoeg positieve punten te melden, alleen nemen de negatieve punten bij mij wel de overhand helaas. De graphics zijn prachtig, en ook de vele manieren waarop je het spel kan spelen, waardoor totaal non-lineair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
bram1984 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:19:
Meer een groot park waar nagenoeg iedereen je vijand is.
Wel, ik ben net een halfuurtje bezig met Far Cry 2, en ik zocht dit topic met de specifieke vraag of the normaal was dat iedereen zomaar op je begon te knallen en je voor elke stomme rit van A naar B langs 3 guardposts moet waarbij je telkens een routineus vuurgevecht moet houden. Blijkbaar wel dus ...
Adembenemende graphics inderdaad, maar boy wat een irritant spel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Vreemd genoeg krijgt deze game ook bijna overal cijfers die tegen een 10 aan liggen.

Het enige echte minpunt wat ik overal lees is dat respawnen van die guard posts, nogal vaag wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:51
Keek onzettend uit naar deze game, maar dat respawnen van guards heeft voor mij de game totaal verziekt. Het hele verhaal van een map met huge vierkante meters 50km2 geloof ik, stelt met respawnen dan ook niks meer voor. Ze hadden beter nieuwe troepen kunnen droppen vanuit een vliegtuig i.p.v. reïncarnatie. Gelukkig hebben we Crysis nog.

p.s. wellicht komen ze nog ooit met een mod tegen het respawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zonde ja, ben benieuwd hoe de game ontvangen was als de titel niet "Far Cry 2" geweest zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je met die guard posts omgaat! Ik had het spel (alweer maanden geleden) eerst zowat uitgespeeld, maar werd ik die respawnende posts zo spuugzat dat ik een trainer ben gaan gebruiken waarmee ik ongezien langs de posts kon rijden. Ik heb het spel toen voor een tweede keer gespeeld met die trainer, maar toen vond ik het erg saai worden... Het werd te makkelijk. Het reizen (en je rijdt nogal wat...) ging echt alleen nog maar om van A naar B te komen, en dat werd heel saai en vervelend. Vooral omdat de missie die je dan bij B had, vaak alweer snel voorbij was.
Toen ben ik weer zonder trainer gaan spelen en ben de posts anders gaan benaderen: omzeilen door een andere weg kiezen, sneaky erlangs lopen, alleen in de nacht reizen, soms uitschakelen d.m.v. snipen, soms als Rambo en soms dus niet uischakelen, etc. Op zo’n manier was het reizen zelf opeens een uitdaging en leuk! (Het viel me toen trouwens ook op hoeveel posts heel makkelijk te omzeilen waren.) In ieder geval was ik de hele tijd lekker bezig en niet alleen maar aan het crossen van A naar B, pang, missie volbracht, en weer terug naar A.

Al met al: als je het reizen en de daarbij behorende posts niet als noodzakelijk kwaad bekijkt maar als een wezenlijk onderdeel van het spel (het gaat niet alleen om de missies!) en er echt wat van probeert te maken, dan wordt het opeens weer leuk! Far Cry 2 is ook niet een spel zoals alle andere spelen... je moet het anders benaderen dan andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Had ze dan als patrouilles geintegreerd ofzo. Ik bedoel, waar zijn al die lijken en opgeblazen trucks gebleven die er 5 minuten geleden nog waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
bram1984 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:19:
- Het jammen van je wapens vind ik echt niets toevoegen. Ik heb er weliswaar geen last van, omdat ik regelmatig nieuw spul haal uit de shops, maar dit kost een hoop tijd.
het voegt realisme toe. In het echt jammen wapens ook, en vaker dan de meeste burgers onder jullie denken. Meestal word gedacht dat je gewoon maar lekker kan schieten en schieten en ...... schieten. Terwijl het in het echt tog echt niet gaat. Bij het afvuren komt veel kruit vrij, een deel daarvan volgt de kogel de loop uit, maar de rest blijft achter in de loop, kamer en afvuurmechanisme. Daar gaat het vastkoeken totdat het zo vast komt te zitten dat je vastloopt. Zonder onderhoud aan je wapen kom je nergens.

ik ben militair en als we naar de schietbaan gaan hebben we onderhoud voor, tijdens en na het schieten. Dus je onderhoud dat ding 3 keer voor 1 schietsessie. Zelfs al zou je een tijd lang niet schieten , zul je nog steeds periodiek onderhoud moeten uitvoeren om te zorgen dat je wapen inzetbaar blijft.

oh en over je andere punten:

- cod 4 is zo onrealistisch als de pest
- de burgers zijn gevlucht voor het geweld
- als de wachtposten niet zouden respawnen is na 3 uur spelen heel de map dood ( had wel meer tijd mogen zijn voor respawn )
- zou het leuk zijn als de diamanten midden op de weg lagen ?, het is de fun om ze te gaan zoeken.
- auto's zijn geen rijdende bommen , en exploderen in het echt ook niet snel als er met wapens op geschoten word.

my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
het voegt realisme toe. In het echt jammen wapens ook, en vaker dan de meeste burgers onder jullie denken. Meestal word gedacht dat je gewoon maar lekker kan schieten en schieten en ...... schieten. Terwijl het in het echt tog echt niet gaat. Bij het afvuren komt veel kruit vrij, een deel daarvan volgt de kogel de loop uit, maar de rest blijft achter in de loop, kamer en afvuurmechanisme. Daar gaat het vastkoeken totdat het zo vast komt te zitten dat je vastloopt. Zonder onderhoud aan je wapen kom je nergens.

ik ben militair en als we naar de schietbaan gaan hebben we onderhoud voor, tijdens en na het schieten. Dus je onderhoud dat ding 3 keer voor 1 schietsessie. Zelfs al zou je een tijd lang niet schieten , zul je nog steeds periodiek onderhoud moeten uitvoeren om te zorgen dat je wapen inzetbaar blijft.
Tja, zo ken ik er nog wel een paar. Ik zei ook niet dat ik het jammen onrealistisch vindt, ik vind 't alleen niets aan de gameplay toevoegen. Laat je character dan ook naar de plee gaan bijvoorbeeld, doe je in 't echt ook.
- cod 4 is zo onrealistisch als de pest
Met CoD4 doelde ik puur op de vuurgevechten. Weg duiken achter muurtjes, weg rennen voor granaten, door muren en deuren heen schieten etc. Dat 't allemaal scripted is staat daar even los van (als je dat tenminste bedoelt). Maar dit heb je de eerste keer dat je speelt sowieso niet door. Daar komt nog bij dat je in Far Cry een mannetje, dat nota bene "topless" rond loopt, iets van 15 keer moet raken voordat ie plat gaat, tenzij je een headshot geeft. Net echt..
- de burgers zijn gevlucht voor het geweld
Allemaal? Logisch.. Alleen de dierenarts en de pastoor zijn gebleven.. En die burgers uit 't introfilmpje dan?
En alle dieren, behalve die twee zebra's en die kip die ik ben tegen gekomen, zij dan zeker ook gevlucht?
- zou het leuk zijn als de diamanten midden op de weg lagen ?, het is de fun om ze te gaan zoeken.
Diamanten midden op de weg, ik zou er niet van opkijken. Waarom liggen ze op daken? Ik heb er zelfs een gevonden op een plek waar je alleen met zo'n vlieger kan komen. En ze liggen op plekken midden in de woestijn bijvoorbeeld. Net zo extreem als jouw voorbeeld wat mij betreft.
- auto's zijn geen rijdende bommen , en exploderen in het echt ook niet snel als er met wapens op geschoten word.
Klopt, maar het zou wel een veel "explosievere" gameplay opleveren. Helemaal als je net als in bijvoorbeeld GTA San Andreas op de brandstoftank schiet.

En tot slot nog iets met 2 cents. :>

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 25-03-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jammer, discussie dood..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:21
ben ook maar weer eens beginnen spelen en wat mij opvalt is dat je het eignelijk op 2 manieren kan spelen.
de normale COD stijl, knallen op alles wat beweegt. Hier is in mijn inzicht het spel niet echt op gemaakt, want door de dichte begroeiing kan je je soms nog wel eens dik mispakken aan het aantal mensen dat op jou staat te wachten.
als een stealth game. dan is het heel veel plezanter, met wat silenced wapens en de camo suit en dan snachts. je schiet een paar kerels af en je gaat je ff verzetten. gegarandeerd dat ze een lastige dobber hebben om je te vinden. Op deze manier speel ik het ook en dat is echt het tofste. Ok je moet er wel je tijd voor nemen en auto's gebruiken is een beetje uit den boze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:19

steveman

Comfortabel ten onder

De AI (laat de I maar weg haast... )is ook ronduit dom te noemen... zodra ze rondrijden met zo'n mark-19 (Die overigens véél te langzaam schiet, maar al wel sneller dan dat ie in far cry 1 was, dus 't gaat de goede kant op...) blazen ze geregeld zichzelf op... dat slaat echt helemaal nergens op!

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 27-03-2009 22:46 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
steveman schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:45:
De AI (laat de I maar weg haast... )is ook ronduit dom te noemen... zodra ze rondrijden met zo'n mark-19 (Die overigens véél te langzaam schiet, maar al wel sneller dan dat ie in far cry 1 was, dus 't gaat de goede kant op...) blazen ze geregeld zichzelf op... dat slaat echt helemaal nergens op!
Ik geloof dat dat komt omdat een oververhit wapen niet alleen kan jammen maar ook nog wat onplezanter kan reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Heb afgelopen donderdag mezelf maar getrakteerd op FarCry 2 na een druk weekje op het werk.
Ik moet zeggen, het spel ziet er erg goed uit.
De sfeer is goed en ook speelt het lekker.

spoiler:
Ik zit echter met een vreemd probleem. 1 van mijn buddies heeft nu status missing.
Het enige wat ik me kan herinneren is dat ik in Pala liep en ik plots een telefoontje van hem kreeg.
Het telefoontje was zeer kort en iets in de trend van: "Being overrun...need help...<ARGH>".
Er kwam echter geen objective bij op de map en ik heb Paul ook niet meer kunnen vinden.
Nu ga ik zoeken via google, kom ik tegen dat je verloren buddies niet meer kan vinden en deze nooit meer terug komen.
Ik dacht bij mezelf... nou lekker dan... 15 minuten gespeeld en die buddy is pleite zonder dat ik ook maar de kans heb gehad om hem te redden. :?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_maniaC schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:02:
spoiler:
Ik zit echter met een vreemd probleem. 1 van mijn buddies heeft nu status missing.
Het enige wat ik me kan herinneren is dat ik in Pala liep en ik plots een telefoontje van hem kreeg.
Het telefoontje was zeer kort en iets in de trend van: "Being overrun...need help...<ARGH>".
Er kwam echter geen objective bij op de map en ik heb Paul ook niet meer kunnen vinden.
Nu ga ik zoeken via google, kom ik tegen dat je verloren buddies niet meer kan vinden en deze nooit meer terug komen.
Ik dacht bij mezelf... nou lekker dan... 15 minuten gespeeld en die buddy is pleite zonder dat ik ook maar de kans heb gehad om hem te redden. :?
Ja, het leven is hard... 8)
Maar meestal zul je toch op de map wel een icon zien van waar het probleem is. Alleen moet je wel snel ter plekke zijn: in tegenstelling tot alle andere opdrachten zijn deze hulpoproepen wél getimed! Je kan natuurlijk altijd een savegame laden (zit je op de pc of een console?) en het opnieuw proberen. Als je houdt van 'alles 100% halen' zul je dat moeten doen, want gezien de tijd dat je gespeeld hebt, zal je nog geen side missies van die buddy hebben gehad en kan je dus nooit alle side missies halen! (Persoonlijk heb ik zwaar de schurft aan het 100% halen van alles omdat er altijd wel iets is wat niet lukt of zo en dan heb je voor je gevoel 'alles' voor niets gedaan... Ik speel een spel liever wat meer ontspannen en zie wel wat er komt. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Bedankt voor de info. :)
Ja ik ben al heel wat missie's en diamanten verder nu eigenlijk. :/
Maar zit wel op de PC versie. Is er geen cheat ofzow om hem weer ff te laten respawnen? :P

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe, nee, zo'n cheat ben ik nog niet tegengekomen. Ach, het is helemaal niet erg als je de eerste keer dingen mist: dan is het spel voor een tweede keer ook nog leuk. ;) Het is op een bepaalde manier ook realistischer als je alles laat gebeuren zoals het gaat: als je teveel bezig bent met 'alles halen' dan ben je je imho veel te veel bewust van het feit dat je een spelletje aan het spelen bent waarin dat 'alles' vastligt, en da's nooit goed voor de 'immersion'. Laat je verrassen en neem alles zoals het komt, da's mijn advies! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

Hallo medetweakers.

Phoe, farcry2 op de pc (heh, dat rijmt)...zit je op 84%, loop je door een dichte deur heen, neem je een missie aan, sla je het spel op en verwijder je enkele oude savegames zodat je weer een overzichtelijke laadfunctie hebt, en bij een volgende keer loop je terug naar diezelfde deur, weer er dwars doorheen, en kan je je wapens niet meer schieten, niet springen e.d.
Ik weet niet helemaal of ik hier juist zit, maar is er een mogelijkheid dat iemand mij een easy / normal savegame kan uploaden tussen de 60 en 80 procent? Ik zou heel dankbaar zijn :)

Mvg, Nils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ondanks mijn voorgaande frustratie met Far Cry 2 kon ik toch de grafische pracht niet weerstaan (ATI 4870 gekocht, wauw!) en heb ik nog wat verdergespeeld. Ik kan het spel toch al meer pruimen.

Maar toch blijf ik het erg beu vinden om overal beschoten te worden. Elke guardpost zelfde scenario:
Ik rijd er vol gas door in de hoop het gezever deze keer te vermijden, *afrikaans gebrabbel*, enkele schoten, starten van motor en hoppa de shit heeft de fan weer geraakt. Routinegevechtje volgt.
Alsof die pipo's echt zo vlug naar de auto kunnen lopen en mij zo vlug bijhalen... Realisme-- .

Ook irritant: telkens als je denk "nu heb ik ze allemaal", stap je in je auto en begint er weer een kerel op je te knallen en vraag je je af vanwaar die nu toch in godsnaam komt. Dit gebeurt vaak een stuk of 2 keer.

De AI is ook zo ongelofelijk variabel. Het ene moment besluipen die kerels je en ben ik impressed, het volgende moment sta ik vlak naast 2 kerels zo ongeveer op 10 uur voor hen, en blijven ze gewoon glazig voor zich uit staren.

En het personage laat zich ook niet supervlot besturen. In een bootje kruipen is hel. Rondlopen in Mike's cafe is frustratie, zeker 1,5 meter tussen tafeltje en buddy, maar no way dat je ertussen kan.

Maar die grafische pracht! Mixed emotions :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DieterVDW schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:09:
Elke guardpost zelfde scenario:
Ik rijd er vol gas door in de hoop het gezever deze keer te vermijden

Maar die grafische pracht! Mixed emotions :/ .
Tsja, dat doe je zelf, hè? :P Je kan het ook elke keer anders aanpakken. Heel veel posts zijn te omzeilen door niet over de weg te rijden. Je kan ook compleet omrijden om posts te mijden: hoeft nog geen eens over weg, trouwens, want er zijn ladingen shortcuts die absoluut niet te zien zijn op de kaart. Soms kan je echt complete bergketens omzeilen door een shortcut. (En gebruik je de bus wel goed?) Maar daarnaast moet je je aanpak van de posts variëren. Dat houdt de lol erin. Je moet sowieso proberen de posts niet te zien als een noodzakelijk kwaad waar je langs moet om van A naar B te komen, maar als een missie/uitdaging op zich! Zonder die posts zou het rondrijden over die grote map retesaai zijn!

Maar goed, de mixed emotions zijn alsnog herkenbaar, hoor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:08:
[...]

En gebruik je de bus wel goed?
Die bus heb ik eigenlijk nog niet gebruikt. Maar de busstops staan enkel aan de rand van de map right? En allicht kan je enkel tussen busstops reizen?
Het hele busgedoe is een soort instant-travel niet?

Dat treinstation sniperen vanaf een hoge piek was wel subliem :) .

[ Voor 8% gewijzigd door DieterVDW op 31-03-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DieterVDW schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:31:
[...]

Die bus heb ik eigenlijk nog niet gebruikt. Maar de busstops staan enkel aan de rand van de map right? En allicht kan je enkel tussen busstops reizen?
Het hele busgedoe is een soort instant-travel niet?

In het midden van de map is ook een bushalte: die zie je niet op de kaart staan als je uitgezoomd bent, maar hij is er wel. Gelukkig maar...! ;) Hij zit linksonder het grote dorp. De andere vier staan zo ongeveer in de hoeken. Je kan inderdaad alleen reizen tussen busstops, maar dat kan toch vaak een hele hoop gereis (plus posts) schelen! En als het al geen tijd scheelt, kan het alsnog een manier zijn om veel posts te ontwijken.
Het is inderdaad instant-travel: de tijd schuift dan trouwens wel op, en ook meer dan als je met de auto zou gaan. Als je rijdt ben je er bijvoorbeeld in 7 minuten; met instant travel in een paar seconden, maar het is dan wel opeens nacht bijvoorbeeld. Het is maar goed dat je die busreizen niet realtime hoeft mee te maken (zoals sommige mopperaars graag hadden gezien ter verhoging van de 'immersion'...: het is ook nooit goed! :P ).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Busreizen ging ik zelf meer gebruik naar mate ik het spel deed... het is ook wel makkelijk om gebruik van te maken gezien het tijd scheelt en posts

Busstation zit idd in de hoeken en 1 bij de stad in het midden van de map (beide)
DieterVDW schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:31:
[...]
Sniperen is op meerdere punten erg leuk om te doen... wel jammer dat ze nog vrij snel in de gaten hebben waar je zit... maar blijft erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Pannekoek81 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:36:
Sniperen is op meerdere punten erg leuk om te doen... wel jammer dat ze nog vrij snel in de gaten hebben waar je zit... maar blijft erg gaaf.
Bwa, ze konden toch niet tot bij mij geraken. Stonden ze daar zielig onderaan de klif wat naar boven te turen. Like shooting fish in a barrel!

Immersion is er al genoeg vind ik. Ik vind de filmpjes als je healt en gered wordt en in auto stap etc al lang genoeg duren. Mocht wel wat vlotter vond ik ...

Hoe gaat dat trouwens met gered worden door vriendjes? Staat er daar een beperking op of is er een nadeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DieterVDW schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:59:
[...]

Hoe gaat dat trouwens met gered worden door vriendjes? Staat er daar een beperking op of is er een nadeel?
Er is afaik op zich geen beperking op reddingen van buddies. Je moet 'm alleen na elke redding weer rescue ready maken! Je doet dat door na een redding naar een safehouse gaan: de buddy zal daar dan zijn en beloven je (opnieuw) te redden. Nadeel kan zijn dat een buddy tijdens (of beter gezegd vlak na) een redding neergeschoten kan worden. Ik weet niet of dat vaak gebeurt want ik ben zelden gered. (Niet omdat ik zo goed ben, maar omdat ik liever een quicksave game laad om het opnieuw te proberen... :P .)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Mijn buddy problemen zijn opgelost. Heb me er even verder in verdiept en las dat er 7 of meer buddies waren ofzow. (Zelfde als de main characters waar je uit kan kiezen).
Mijn 2de buddy heeft nu de rol van best buddy over genomen en een andere jongen die ik had leren kennen en niet direct zei dat ie mijn buddy was na mijn reddingspoging (vreemd genoeg) kwam ineens tevoorschijn als rescue-buddy.

Ik vind het spel nog steeds erg goed maar ik word wel echt helemaal lyrisch van die guard posts en patroles die echt gruwelijk snel respawnen/reviven.
Loop je op dezelfde map om een berg heen om daar een missie te doen, kom je terug om weer naar je safe house etc. etc. te gaan is heel het dorp wat je zojuist helemaal stealth hebt uitgemoord al weer bezet door hetzelfde aantal 'verse' guards.
Is dit op een of andere manier niet realistischer te benaderen?
Ik zou het liefst zien dat het 24 uur duurt of guards gewoon helemaal niet terug komen ofzow. (Ook al zou dat de gameplay nogal ingrijpend veranderen.... ik ben nu in 3-4 missie's als 4 keer langs sommige guard posts gekomen en dat is erg jammer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_maniaC schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:44:
Is dit op een of andere manier niet realistischer te benaderen?
Ik zou het liefst zien dat het 24 uur duurt of guards gewoon helemaal niet terug komen ofzow. (Ook al zou dat de gameplay nogal ingrijpend veranderen.... ik ben nu in 3-4 missie's als 4 keer langs sommige guard posts gekomen en dat is erg jammer).
Dit is de meest gehoorde klacht wat betreft FC2, maar volgens mij is Ubisoft alweer vergeten dat ze het spel ooit hebben uitgebracht... :X Ik heb het spel ondanks de guardposts met plezier gespeeld (zo'n drie keer van A tot zowat Z, waarvan 1 keer grotendeels met trainer die me onzichtbaar maakte voor de posts!), maar ook ik zou graag zien dat de posts wat realistischer herbemand worden. Idd een dag later of met trucks die een paar uur na het uitschakelen aan komen rijden. Ik denk niet dat hier ooit nog wat aan gedaan gaat worden... terwijl me dat toch niet zo moeilijk lijkt te implementeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 08:43:
[...]

Dit is de meest gehoorde klacht wat betreft FC2, maar volgens mij is Ubisoft alweer vergeten dat ze het spel ooit hebben uitgebracht... :X Ik heb het spel ondanks de guardposts met plezier gespeeld (zo'n drie keer van A tot zowat Z, waarvan 1 keer grotendeels met trainer die me onzichtbaar maakte voor de posts!), maar ook ik zou graag zien dat de posts wat realistischer herbemand worden. Idd een dag later of met trucks die een paar uur na het uitschakelen aan komen rijden. Ik denk niet dat hier ooit nog wat aan gedaan gaat worden... terwijl me dat toch niet zo moeilijk lijkt te implementeren...
Denk dat moeilijker is dan verwacht, tenmiste het deel met trucks die aan komen rijden... maar iets minder snel nieuwe mannetjes zou wel mogelijk moeten zijn... is soms inderdaad erg irritant, vooral als je aan het rijden bent en plots, oh hmmm andere route is beter, ff terug... tada staan ze weer. Maar goed spel uitgespeelt, vond op dat na erg vermakelijk en erg mooi eruit zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ik heb gisteren nog het beste van allemaal meegemaakt. Was bezig met zo'n missie voor de ammo-dude, dus had guardpost bezet langs de route van het ammotransport. Ik knal al die kereltjes af, truck staat stil vlakbij de guardpost. Ik werp een granaatje om de truck uit te schakelen, truck zegt boem.
En op precies het moment dat de truck boom zegt en ik de boodschap 'mission completed' zie,
spawnen er 3 nieuwe guards in de guardpost. Dezelfde guardpost waar ik dus in sta.
Sta ik dus plots tussen 3 guardkereltjes, gemiddeld op 2m van mij.
Dat slaat echt alles ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleemje, Ik had farcry 2 geinstalleer en erna mijn pc geupgrade naar SSD dus opnieuw vista en gewoon op D: geinstalleerde farcray2 gestart, vraagt hij om serial (geen probleem) SSD tegengevallen en nu 2x velociraptor gekocht (weer vista erop) nu staat er dat de serial 3x is gebruikt en dus niet meer gebruikt kan worden. Is er een patch oid om die uses te resetten? er staat dat het maximaal op 3pc's mag staan maar het is nog mijn eerste install eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:03:
Heb een probleemje, Ik had farcry 2 geinstalleer en erna mijn pc geupgrade naar SSD dus opnieuw vista en gewoon op D: geinstalleerde farcray2 gestart, vraagt hij om serial (geen probleem) SSD tegengevallen en nu 2x velociraptor gekocht (weer vista erop) nu staat er dat de serial 3x is gebruikt en dus niet meer gebruikt kan worden. Is er een patch oid om die uses te resetten? er staat dat het maximaal op 3pc's mag staan maar het is nog mijn eerste install eigenlijk.
Als het goed is, werkt het systeem zo dat je in totaal 3 keer de Serial kan gebruiken/installeren.
Je krijgt echter een 'refund' van de serial zodra ze zien dat je FarCry2 uninstalled op je pc. (Zal een of ander dial home tooltje inzitten).
Ik zou even mailen met de support afdeling ofzow.

Met STEAM heb je dit probleem niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het spel n.a.v. dit topic maar weer eens geinstalleerd. Heb het sinds eind vorig jaar niet meer gespeeld en heb ondertussen een nieuwe computer. Ik kan nu alles op z'n hoogst spelen: MOOI! ;) Het speelt best wel weer lekker, hoor! Zonder cheats en trainers.

Ik speel het spel nu gewoon zoals het komt: ik ga niet proberen alle missies te halen en zo: laat 'buddy uitbreidingsmissies' voor wat ze zijn als ik teveel moet omrijden. De buddy missies via de bar sla ik denk ik ook over omdat je na elke missie weer helemaal terug moet naar de bar om de missie echt af te ronden. Saai... Ik neem steeds simpelweg de dichtsbijzijnde volgende missie, doe alleen wat ik leuk vind en zie wel waar het eindigt. Daardoor wordt het nog meer free roaming, vind ik. Als je teveel bezig bent met het halen van alle missies en hoeveel buddymissies je hebt en welke buddy je nu weer moet afmaken om de andere buddymissies te kunnen doen, speel je niet echt vrij meer: je zit dan veel te veel in een spel met duidelijke 'limits' en doelen. Nu heb ik gewoon lol en laat zoveel mogelijk aan het lot over. ;)

Ik had vanavond meteen weer dat gevoel van 'nog even 1 missie en dan stop ik...' waarna ik natuurlijk steeds maar weer bleef doorgaan... ;) Als je het spel gewoon losjes speelt zonder je al druk te maken over wat allemaal 'moet' is het spel meteen een stuk leuker! Ook die guardposts zijn dan eigenlijk geen probleem meer. Alhoewel ik ze zoveel mogelijk ontwijk, als het even kan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Vandaag maar weer eens de draad opgepikt.
Ik ben op 96% , en heb een koffer gekregen van iemand.
Als ik op de map naar het icoontje loop , hoor ik telkens iets met ''Attention Attention *slecht verstaanbaar* guardian outpost of national security'' en als ik dan mijn pijltje bij het icoontje staat dan staat er een huis en een huis met een hek erbij. Er is mij verteld dat ik hier bij The Jackal ben , maar hoe maak ik hem af? >:)
In het niet beveiligde huisje beginnen ze met ''Let him pass'' en daar zit 1 man aan de tafel , 1 staat er bij en 1 staat bij de deur links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik heb een probleem met FC2, Ik heb namelijk last van shadow glitches.

Ik heb alles op zn hoogst staan, maar als ik het lager instel is het probleem er nogsteeds.
Dit komt bijna op alle dingen voor, behalve de shaduw van de vegetatie, maar als er een soort van lichte vorm van shaduw op huizen, zandzakken en vehicles zit dan is de schaduw echt streperig.

Is dit op te lossen?

Ik heb de laatste catalyst driver 9.3 voor de rest is het vista met een 4870 en een E6600.

Hier een voorbeeld plaatje,

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/6300/screenshot0001.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Ik ga maar eens een trainer installeren. Ben nu een paar uur aan het spelen. Moet elke keer dezelfde posts uitroeien, moet elke keer weer een konvooitje van 2 jeeps met mitrailleur en vrachtwagen uitroeien. Seriously, hoe saai :/

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Gebruik spoilertags als je iets over de verhaallijn vertelt.