"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
ROFL!!
zat al in hitman 4
ohja en het is confirmed op de ubi forums, dus die quad enzo zitten er inderdaad in ^^
Ik kan ze wel volgen: misschien eerst het spel deftig afwerken ipv nu al DLC uit te brengen ( en da valt de PC weer uit de boot). Ze zouden dit beter gratis verstrekken om een beetje hun goede wil te tonen en niet een spel uitbrengen waarvan ze veel dingen niet kunnen waarmaken
Ik vind het zeker geen slecht spel, maar dit gaat me toch wat te ver. Ik vraag me af wie voor deze kleine extra's 10$ wil betalen. De nieuwe multiplayer maps zullen ook leeg blijven dan...
hier trouwens nog wat screenshots van de nieuwe content: http://www.shacknews.com/...38&game_id=4632#img128515
Verwijderd
In het begin nam ik nog de moeite om al die posten af te knallen, maar nu gooi ik er gewoon een aantal granaten/mortieren op en dan kan ik weer doorrijden. Helaas worden ze telkens weer bemant, dus lekker doorrijden en de ene na de andere missie halen zit er niet in.
Dit probleem heb ik op de PS3 ook gehad... Ik kreeg van hier de tip om een oude savegame te laden, maar daar had ik eigenlijk geen zin in. Toen ff een weekje niet gespeeld en toen was op de PS3 update 1.03 beschikbaar voor Far Cry 2. Deze gedownload en het probleem dat de deur dicht was had ik niet meer!Scavy schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:25:
Ik heb dit probleem volgens mij hier of op een ander forum al eens voorbij zien komen maar weet niet hoe ik het kan oplossen.
Het is dus zo dat ik alleen nog maar een missie kan doen bij één van de facties (weet zo niet welke), maar als ik mijn wapens inlever en naar binnen ga is boven de deur dicht en die gaat ook niet open.
Verder heb ik dus niets te doen behalve wat diamanten zoeken
Iemand een oplossing?
Ik ben dus trouwens al verschillende keren de stad uitgegaan en heb wat diamanten gezocht en dergelijke maar als ik terug ga dan is er dus niets verandert....
Het is sowieso een heel erg vaag probleem
Verwijderd
Wat precies dan...? Te donker? Te licht?Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:08:
Vind het 's nachts alleen erg klote
Verwijderd

ThanksDr. Quipers schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:39:
[...]
Dit probleem heb ik op de PS3 ook gehad... Ik kreeg van hier de tip om een oude savegame te laden, maar daar had ik eigenlijk geen zin in. Toen ff een weekje niet gespeeld en toen was op de PS3 update 1.03 beschikbaar voor Far Cry 2. Deze gedownload en het probleem dat de deur dicht was had ik niet meer!![]()
Het is sowieso een heel erg vaag probleemJe zou dus een update kunnen installeren (als je de laatste nog niet hebt...) en wellicht dat een andere savegame laden helpt.
Had zelf maar alvast een oude savegame geladen en dat werkte inderdaad.
In ieders geval bedankt voor je reactie.
Handig!! Thanks!Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:31:
Hebben jullie ook wel eens gehad dat je niet wist welke van de wapens aan de muur van de Armory het wapen was dat je net gekocht had? Of dat je geen idee had wat nou de Star .45 of de Eagle .50 was? Of heb je sowieso geen benul wat nou de AK-47 of de AR-16 is? Dan heb ik hier de Armory guide voor je! Nooit meer gissen of buiten uitproberen!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Silent MP5
Dart Rifle
En zo'n camouflagepak
Gisteren een buddy missie gedaan, moest een of andere tank vernietigen. De leuke bewakers hebben me niet eens gezien.
[ Voor 70% gewijzigd door Alsatian op 25-11-2008 13:09 ]
AS50 (auto-sniper)
M-79 G Launcher
M249 SAW.
Heerlijke combi... Heb af en toe eens wat anders geprobeerd, zoals AR16, M79 & Dart Rifle, maar vind dat toch minder prettig.
Eerstgenoemde biedt sniper voor lange afstand, G-Launcher voor patrol jeeps, en de M249 voor het up close knalwerk... Echt ideaal.
Verwijderd
Wat wel jammer van de Dart is, is dat je niet met 1 schot een vat kan laten exploderen Dat zal met de AS50 beter gaan, vermoed. De Dragunov vind ik minder, omdat je daarmee niet altijd in 1 keer iemand kan uitschakelen. Ik heb de AS50 nog niet geprobeerd, maar zal dat toch maar eens gaan doen, samen met de M-79 en dan de SAW, denk ik dan maar.
-MGL 140 (primary)
-Dart Rifle (special)
-Uzi (secondary)
Of
-AS50 (primary)
-Flamethower (special)
-Uzi(secondary)
Uzi is een van de beste wapens vind ik
En je moet wel die dingen hebben waar je meer sniper ammo, en granaten krijgt. Anders is die dart-rifle nogal flut, nu heb ik tenminste 8 dartjes. (Speel op hardcore om het leuk te houden)
Verwijderd
Schiet de Dart wel door het raam van een op je afrazende Attack Jeep? Nadat ik het wel had gezien met steeds een nade uit mijn M79 ging ik de bestuurder van zo groot mogelijke afstand snipen... Heerlijk gevoel geeft datVerwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:54:
De Dart is ideaal voor afstand (stil en 1 schot is áltijd voldoende) en de M-79 vind ik veel te leuk om te vervangen. Je blaast er alles mee op wat je maar wilt. En herladen gaat snel zat (en ziet er goed uit).
@ GLY:
Geld is niets in Far Cry 2, zoals ook in de manual staat: neem het niet aan!! Het enige geldige betaalmiddel zijn ruwe diamanten, die je verdient door missies te doen, of door koffers te vinden, waarvan er 221 door het hele speelveld zijn verborgen.
Wapens kun je kopen bij de Arms Dealer, te herkennen aan (hoe kan het anders) het pistool icoon op je radar. Loop naar de computer, druk op Use, en je kunt (zolang je genoeg diamanten hebt) kopen wat je wilt. Wapens unlock je door missies te doen voor de Arms Dealer (er staat dan een uitroepteken bij het pistool icoon) of door een Act uit te spelen.
De wapens zijn na aankoop terug te vinden in de Loods, een gebouw dat altijd in de naaste omgeving van de Arms Dealer te vinden is. Ook ammo is daar te vinden!
[ Voor 42% gewijzigd door Gaargod op 25-11-2008 19:11 ]
Die krijg je bij aanschaf van drie pakken Prince-koekjes, alleen deze week in uw plaatselijke supermarkt.Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:05:
Mag ik vragen hoe je die wapens kan krijgen? Moet zelf altijd de wapens afpakken van de lui die ik tegenkom. Geld heb ik niet om nieuwe wapens te kopen.
Je kunt opdrachten doen bij elke gunshop, je moet dan vaak iemand vermoorden of het een en ander opblazen dan wel vernietigen. Je speelt per keer een aantal wapens vrij, in ACT II kun je de andere helft van de wapens vrijspelen. Als je missies hebt gedaan kun je de wapens aanschaffen via de computer in de gunshop. Je kunt ze tevens verbeteren en nog een paar skills of specialties aanschaffen. Deze kun je vervolgens ophalen in je gundepot, waar je ook je ammo en nades vindt. Elk wapen wat je hebt gekocht is daar nieuw en ongebruikt te vinden, zorg altijd dat je nieuwe wapens gebruikt en niet die zooi die de vijand gebruikt tenzij je niet anders kan. Deze lopen om de haverklap vast. Indien je een Golden AK wilt moet je ff goed op de map kijken die een paar paginas terug is gepost, dit is een AK die niet zo snel roest/slijt als de rest. Je kunt daar erg lang mee doen !
[ Voor 23% gewijzigd door NeoMe op 25-11-2008 19:14 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Verwijderd
Ben voornamelijk bezig met rondlopen en rijden, en de scoutpost overhoop halen:)
ja, daar word je niet rijk van. Ookal moet ik wel zeggen dat het wel wat realistischer zou zijn als er toch een paar mannetjes waren met degelijke wapens. Lijkt me niet dat ze in het echt allemaal met brakke dingen rondlope... maja waarschijnlijk rijden ze in het echt ook niet non stop rond in een jeep, wachtend totdat iemand ze overhoop schiet.. ahemVerwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:25:
Bedankt voor de info, tijd dat ik missies ga doen:)
Ben voornamelijk bezig met rondlopen en rijden, en de scoutpost overhoop halen:)
Precies hetzelfde hier, zo heb je een stealth sniper om een aantal vijanden af te knallen van een afstand, vervolgens een paar granaten werpen om de resterende paar gasten en vooral de omgeving even flink op te blazen en ten slotte naar binnen stormen met je Uzi om up close die laatste gast af te maken.6pack15 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:43:
Ik heb altijd
-MGL 140 (primary)
-Dart Rifle (special)
-Uzi (secondary)
Al met al erg simpel, om ze gewoon allemaal neer te maaien met de SAW is ook erg leuk
Ik heb overigens alle submissies en de buddiemissies gedaan.
Laad dan gewoon een vorige save game? Moet je misschien een stukje overnieuw doen, maar dat is toch niet zo'n groot probleem? Of werkt dat niet?6pack15 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:47:
Ik was een tijdje geleden rond de 60%. En toen kreeg ik last van corrupte save games (360). Wat een voorkomende bug is. Ben egt pissed, kan gewoon niet doorspelen. Als het kan ga ik een refund vrage, want dit kan gewoon niet, bugfix duurt ook veels te lang
Ik heb een Samsung T220, alle games kan ik dat kiezen. maar bij Farcry 2 dus blijkbaar niet:S
De resolutie staat er wel bij. maar in het grijs. dus kan niet aanklikken
Edit: Never mind. Het is al opgelost. moest gewoon even opnieuw opstarten. De game
[ Voor 15% gewijzigd door Kuhr89 op 29-11-2008 00:15 ]
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Waarschijnlijk iemand die altijd alles op een savegame saved. Ikzelf heb er drie, elke keer save ik op de oudste. Je hebt dan sowieso maar een paar minuten vertraging mocht er iets misgaan met je savegame, maar nog belangrijker je kunt even een stukje terug in de tijd. Bijvoorbeeld bij een missie en je doet iets verkeerds. Zo wou ik in een missie eerst even auto terugbrengen terwijl er nog een buddy-missie openstond. Dit moet echter eerst, en dat wist ik toen niet. Even opnieuw laden en opgelost.FreddyFish schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:06:
[...]
Laad dan gewoon een vorige save game? Moet je misschien een stukje overnieuw doen, maar dat is toch niet zo'n groot probleem? Of werkt dat niet?
Meerdere savegames heeft altijd zijn voordelen.
Anders moet ik even een savegame laden waar ik dus niet al een missie heb.
En weet iemand misschien ofdat die missies (of is het er maar één?) op act 1 of act 2 of op allebei zijn te vinden?
Verwijderd
Ben nu alle diamanten aan het halen met behulp van trainer 15, eerst ben ik terug gegaan naar Act 1 maar helaas nog geen bonus missies gezien tot zover.
Je hoeft toch niet perse een nieuwe game te starten voor die bonus levels?
Ik ga nu in ieders geval alle diamanten pakken en daarna alle wapens kopen en vervolgens het spel weer uitspelen
ik heb de code een week oid geleden ingevoerd en kreeg toen een telefoontje (in ACT1) over een locatie etc. Op de map zie je dan een envelop icoon.Scavy schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:11:
Ik heb nu een oude savegame geladen (op 73% geloof ik)
Ben nu alle diamanten aan het halen met behulp van trainer 15, eerst ben ik terug gegaan naar Act 1 maar helaas nog geen bonus missies gezien tot zover.
Je hoeft toch niet perse een nieuwe game te starten voor die bonus levels?
Ik ga nu in ieders geval alle diamanten pakken en daarna alle wapens kopen en vervolgens het spel weer uitspelen
De missie nog niet gedaan omdat ik niet meer veel game momenteel.
Vind het wel erg jammer, want ik vond FC1 toch wel een van de betere shooters, misschien zelfs wel beter dan hl2 op dat moment.
Artiest voorheen bekend als b3n666
Verwijderd
Na (voor het eerst sinds de aanschaf van FC2) heel even een ander spel te hebben gespeeld, mistte ik Afrika toch wel... Ik besloot het spel weer te spelen maar nu RUSTIG AAN en zonder trainers of wat dan ook. DUs gewoon GENIETEN van wat FC2 allemaal biedt! Opeens was het spel heel anders! Een opdracht aan de andere kant van de map was niet meer irritant (omdat het zo'n eind reizen was) maar een doel op zich: hoe kom ook heelhuids waar ik wezen moet? Over het algemeen probeer ik posts te ontwijken, zelfs al moet ik dan omrijden. Diamanten laat ik trouwens liggen. Tot mijn eigen grote verbazing (ik was het spel namelijk echt zat) heb ik nu meer plezier dan OOIT! En dat eigenlijk voornamelijk door geen haast te hebben en eigenlijk simpelweg 'te leven' in Afrika. Ik heb geen haast en moet niets: ik doe nu ook alle missies afgewisseld (dus niet alle cell phone missies achter elkaar en zo) en laat alles gewoon over me heen komen. Zelfs de guard posts en jeeps zijn nu niet meer irritant: ze zijn een uitdaging! Voornamelijk om te ontwijken...
Volgens mij is dit een sleutel om FC2 echt te kunnen waarderen: heb geen haast! Scheur niet door het spel om te weten hoe het verder gaat of om het maar af te krijgen! Geniet er gewoon van! Ik geniet nu bijvoorbeeld gewoon van het rondrijden, serieus waar. En zie het rijden (en het omgaan met posts en jeeps) niet alleen maar als een noodzaak om van A naar B te komen, maar zie het als een spel op zich!
Ik speel het spel nu voor de vierde keer en vind het leuker dan OOIT...! FC2 is echt een van de leukste spelen die ik ooit gespeeld heb!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 22:06 ]
Idd gewoon niet alleen maar zo snel mogelijk naar je doel willen, zodra je dat dus wel wilt ga je je idd irriteren aan de afstand of de guardposts.
Denk trouwens niet dat ik hem zo vaak ga spelen als jij (J van E), ga hem nu weer uitspelen en hoop de bonus missies nog te krijgen en ik wil alle diamanten hebben en alle wapens maar als ik hem hierna weer uit heb ga ik wat anders doen
CoD 5 en daarna F.E.A.R. 2
Ff een edit:
Heb nu dus alle diamanten op Act 1 en zie plots dat Pala, het stadje op Act 1, rood staat aangegeven
Ik was eigenlijk al van plan alweer naar Act 2 te verhuizen maar ik toch maar ff naar Pala gespeed wandeld
En zodra ik de signs van nofire zone voorbij was, jawel, een bonusmissie
Nu ff het spel uit om de trainer af te zetten en hier een edit te plaatsen en dan nu ff de missie spelen zoals deze bedoeld is
[ Voor 32% gewijzigd door Scavy op 01-12-2008 01:47 ]
hen net soldaat gekilt die nederland praat
hou je me voor de gek en dan zij hij Godverdomme toen hij mijn aan zoeken was het was een blanken soldaat wel grapig denk dat ik hem te snel heb gedood wie weet zij hij meer nederland dingen
[ Voor 12% gewijzigd door Motaro op 01-12-2008 05:47 ]
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Is geen nederlands maar zuid afrikaans.Motaro schreef op maandag 01 december 2008 @ 05:46:
WTF
hen net soldaat gekilt die nederland praat
hou je me voor de gek en dan zij hij Godverdomme toen hij mijn aan zoeken was het was een blanken soldaat wel grapig denk dat ik hem te snel heb gedood wie weet zij hij meer nederland dingen
Moet je maar even goed luisteren als je weg rent en verstopt, hoor je het nog maar
Jawel. Ik had 600 mb aan savegamesNeoMe schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 23:42:
[...]
Waarschijnlijk iemand die altijd alles op een savegame saved. Ikzelf heb er drie, elke keer save ik op de oudste. Je hebt dan sowieso maar een paar minuten vertraging mocht er iets misgaan met je savegame, maar nog belangrijker je kunt even een stukje terug in de tijd. Bijvoorbeeld bij een missie en je doet iets verkeerds. Zo wou ik in een missie eerst even auto terugbrengen terwijl er nog een buddy-missie openstond. Dit moet echter eerst, en dat wist ik toen niet. Even opnieuw laden en opgelost.
Meerdere savegames heeft altijd zijn voordelen.
Hoe bedoel je dit ? Die komt pas in maart 2009. Ik neem aan dat je Project Origin bedoeld ?
ik begrijp niet zo goed wat je zegt misschien moet je wel wat interpunctie gebruikenMotaro schreef op maandag 01 december 2008 @ 05:46:

Verder gewoon het topic even searchen, is is al zo vaak voorbij gekomen
JediUberknaft schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:07:
[...]
offtopic:
Hoe bedoel je dit ? Die komt pas in maart 2009. Ik neem aan dat je Project Origin bedoeld ?
Project Origin is volgens mij F.E.A.R. 2

http://www.gamer.nl/gameinfo/5552/FEAR-2-Project-Origin
Overigens zou de release datum volgens dit artikel liggen omstreeks 10 februari 2009
http://www.gamersnet.nl/nieuws/200809/project_origin_hernoemd_tot_fear_2_project_origin/
Maar goed, anders zal ik na CoD5 eerst ff nog een andere game moeten vinden om me mee bezig te houden.
Bedoelde er verder niets mee behalve dan dat ik wel bijna klaar ben met FC2..... helaas
Maar ik vind dus dat als ik de bonusmissies heb gedaan, alle diamanten opgehaald heb, alle wapens aan de muur heb hangen en vervolgens het spel voor de 2e keer uit heb dat ik het dan wel heb gezien en dus verder ga met andere games. That's all
Nog wel ff een maar....
Als ze een patch uitbrengen die daadwerkelijk wat zou veranderen aan de gameplay zodat de sp totaal anders zou worden dan zou ik hem zeker nog een keer gaan spelen.
(bijvoorbeeld een patch waardoor er roofdieren in het spel zitten.)
Heb me in ieders geval toch alweer zo'n 50 uur met deze game vermaakt, dat kunnen maar weinig spellen nadoen dus
[ Voor 43% gewijzigd door Scavy op 02-12-2008 01:19 ]
nieuws: 'Far Cry 2 aanzienlijk sneller met DX10 dan met DX9'
[ Voor 32% gewijzigd door Dracul op 02-12-2008 10:21 ]
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Kijk of er ergens op de map een icoontje staat van een vuist. Daar kan je medicijnen regelen.Motaro schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:49:
weet iemand hoe ik aan new malaria medicijnen kan komen ben nu act 2 ben in stad geweest waar doktor is en dan moet ik stad uit om dat ieder een op elkaar aan schieten is maar dan kom ik later trug en doktor is weg en ik heb geen malaria medicijnen meer
heb bij 2 probeert maar bij die deur komt geen Y ( Xbox 360 ) te staan om open te gaanPilatuS schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:58:
[...]
Kijk of er ergens op de map een icoontje staat van een vuist. Daar kan je medicijnen regelen.
maar is geen manier om te zien hoe veel pillen je nog heb ? dit is gewoon K..
Edit
is nu gelukt om toch Q krijgen voor new pills
[ Voor 81% gewijzigd door Motaro op 03-12-2008 03:12 ]
Verwijderd
Overigens mis ik nog een aantal achievements van de singleplayer. Ik had verwacht dat je na het uitspelen van het spel nog kon freeroamen door de wereld heen, maar dit kan dus helaas niet. Nu moet ik dus het spel nogmaals vrijwel volledig spelen om een aantal gemiste achievements te halen. Vind het een beetje jammer, maar is niets aan te doen en ik moet maar gewoon doorzetten!
Je 'moet' helemaal niets. Niemand dwingt je om die achievements te halen.Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:10:
Overigens mis ik nog een aantal achievements van de singleplayer. Ik had verwacht dat je na het uitspelen van het spel nog kon freeroamen door de wereld heen, maar dit kan dus helaas niet. Nu moet ik dus het spel nogmaals vrijwel volledig spelen om een aantal gemiste achievements te halen. Vind het een beetje jammer, maar is niets aan te doen en ik moet maar gewoon doorzetten!
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
Nee dat snap ik, maar ik wil graag de achievements halen, en om die te halen 'moet' ik toch echt opnieuw beginnenThe Zep Man schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:55:
Je 'moet' helemaal niets. Niemand dwingt je om die achievements te halen.
Verwijderd
Maak een snelkoppeling van FarCry2.exe en voeg -RenderProfile_MaxFps 30 toe via de Eigenschappen.Snippertje schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:43:
Ik heb last van haperingen, maar zodra ik gfx_maxfps 30 intyp is dit weg. Is er een manier om dit aan de config toe te voegen? Of de haperingen op een andere manier weg te krijgen? Kon nog niet echt config makers vinden.
Zo dus:
"C:\Program Files\Ubisoft\Far Cry 2\bin\FarCry2.exe" 1 -RenderProfile_MaxFps 30
Een andere handige is: -GameProfile_SkipIntroMovies 1
Dat had ik eerder moeten weten. Ik heb FC2 net uitgespeeld.Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:40:
[...]
Maak een snelkoppeling van FarCry2.exe en voeg -RenderProfile_MaxFps 30 toe via de Eigenschappen.
Zo dus:
"C:\Program Files\Ubisoft\Far Cry 2\bin\FarCry2.exe" 1 -RenderProfile_MaxFps 30
Een andere handige is: -GameProfile_SkipIntroMovies 1
Iig thx.
http://game-on.intel.com/...siondownload/default.aspx
Met dank aan INTEL
[ Voor 4% gewijzigd door Barfman op 09-12-2008 22:26 ]
Verwijderd
Maar toch leuk om weer ff te knallen
Niemand in het spel kan mij meer iets maken, elke missie haal je met gemak. De uitdaging is er een beetje vanaf, vervang vaak me guns met nieuwe uit de wapenwinkel dus jammen ook nooit.
Vind wel dat er wat meer bushaltes in mochten, stuk of negen is prima en het zou leuk zijn als er ook daadwerkelijk een trein rondreed. Verder is er wat weinig wild life, k ben nu op 70% en heb elke buddy missie gedaan, zo upgrade je je savehouses met ammo en nades etc.
Als de uitdaging er af is doe je 'm toch op een hoger niveau? Dat is volgens mij gewoon in te stellen zonder dat je opnieuw hoeft te beginnen.NeoMe schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:55:
Begin steeds meer te genieten van Far Cry 2, heb nu die mini-rocket launcher + saw + uzi en ben de baas
Niemand in het spel kan mij meer iets maken, elke missie haal je met gemak. De uitdaging is er een beetje vanaf, vervang vaak me guns met nieuwe uit de wapenwinkel dus jammen ook nooit.
Vind wel dat er wat meer bushaltes in mochten, stuk of negen is prima en het zou leuk zijn als er ook daadwerkelijk een trein rondreed. Verder is er wat weinig wild life, k ben nu op 70% en heb elke buddy missie gedaan, zo upgrade je je savehouses met ammo en nades etc.
Alleen op het hoogste niveau valt het toch wel heel erg tegen, dus die zou ik niet pakken als ik jou was.
Ik heb hem zelf weer op Normal staan maar dat is idd allemaal vrij gemakkelijk.
Je kunt op normal zo een druk kamp binnen stormen en Rambo style alles killen.
Alleen ff zorgen dat je op tijd healt en er is niets aan.
[ Voor 9% gewijzigd door fr3z op 12-12-2008 17:58 ]
Verwijderd
Als die diamant op je map staat, betekent dat dat je 'm al hebt gepakt... dus die ligt er dan inderdaad niet meer.fr3z schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 17:56:
Kan iemand me hierbij helpen. Als ik die Diamond Tracker krijg bij het begin. Ik sta dan op zo'n diamond (volgens de map) en dan ligt er niks??Ik snap er niks van.
Dat ie groen blijft zeg maar..
De diamand tracker werkt als volgt. Wanneer je in de buurt komt van een diamant, begint het lampje langzaam te knipperen. Als je dan met de muis / controller om je heen kijkt, en PRECIES de richting op kijkt van de diamant (je hoeft hem nog niet te kunnen zien), dan zal het lampje stoppen met knipperen en dus groen blijven.fr3z schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 18:46:
Nee maar hij staat ook niet op de map, sorry had het anders moeten zeggen ik bedoelde via dat flikker lampje..
Dat ie groen blijft zeg maar..
Je moet dan die richting op lopen en zorgen dat het lampje groen blijft, dan weet je dus zeker dat je precies de goede kant op loopt en dan kom je het koffertje vanzelf wel tegen. Kan ook zijn dat 'ie op het dak ligt of op een rots en dan moet je dus even puzzelen hoe je daar op komt
Zou trouwens niet teveel moeite doen voor die stomme koffertjes, je kunt ze blijven rapen. Kunt beter wat missies doen, krijg je in het begin 15 en later wel 40 diamanten per keer. Schiet iets harder op, of je moet je achievements compleet willen maken, en ze alle 204 ofzo willen verzamelen
EDIT: Maak je niet zo druk, er liggen 204 van die dingen...:)
[ Voor 5% gewijzigd door NeoMe op 12-12-2008 19:53 ]
Helemaal in het begin, de eerste diamant die je opraapt, ligt gewoon in zo'n huisje vlakbij het huisje waar je dan net uit komt. Volgens mij niet eens echt verborgen ofzo. Moet gewoon een zilveren koffertje liggen.fr3z schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:26:
Maar dit is bij het begin, en er staan ook geen iconen van missies op de kaart..
Verwijderd
Ik heb 1 keer alle koffers gehaald (ik heb het spel zo'n 4 keer gespeeld), maar ik doe dat niet nog een keer: zonde van de tijd. Saai en flauw en irritant (de plek waarop die dingen soms liggen) en nergens voor nodig, tenzij je ALLE wapens ooit wilt hebben. Maar goed, ik begrijp dat jij 'm nu MOET halen, anders kom je niet verder in het begin van het spel.
Verwijderd
Hoewel sommige diamanten totaal niet te pakken zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:48:
En je moet dan ook aan de goede kant van de dichte 'flashing' koffer gaan staan zodat het handsymbool verschijnt: als je aan de verkeerde kant van de koffer staat gebeurt er namelijk niet. Zoals gezegd knippert het lichtje als je niet exact de goede richting opwijst: hoe dichterbij de koffer je komt, hoe sneller het knipperen gaat.
Ik heb 1 keer alle koffers gehaald (ik heb het spel zo'n 4 keer gespeeld), maar ik doe dat niet nog een keer: zonde van de tijd. Saai en flauw en irritant (de plek waarop die dingen soms liggen) en nergens voor nodig, tenzij je ALLE wapens ooit wilt hebben. Maar goed, ik begrijp dat jij 'm nu MOET halen, anders kom je niet verder in het begin van het spel.
Sommige liggen bovenop een berg of op een dak waar je niet bij kan.
Soms wel. Soms kun je er bovenop komen, maar niet altijd.
Maarja het spel heeft me inmiddels al verveeld en ik heb hem nu in de hoek liggen.
Belabberd helaas, ik verheugde me deze winter het meest op twee spellen.
Far Cry 2 en Call of Duty 5. En beide vallen me bijzonder tegen.
COD5 totaal historisch innacuraat. Maar dan ook ECHT slecht gedaan.
FC2 zo repetitief door het continue zelfde missies moeten doen dat ik zoiets heb van mja einde....
Je kan er altijd bij komenVerwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:44:
[...]
Hoewel sommige diamanten totaal niet te pakken zijn.
Sommige liggen bovenop een berg of op een dak waar je niet bij kan.
Soms wel. Soms kun je er bovenop komen, maar niet altijd.
Ze zitten dan tegen mijn auto te beuken en als ik vaart minder, stapt die uit en begint op mij te schieten.
Vind ik een beetje vreemd, omdat die personen altijd alleen zijn.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
downloadenGeneral changes
- Added triple-header support to the game.
- A widescreen option has been added and can be enabled only in single player mode.
Multiplayer changes
- Fixed the direct join by IP functionality.
- Added the minimum number of players in the host options.
- Added the player's death count in the scoreboard.
- The host can now set the respawn time in Advanced options, for player matches only.
- The host can now set the starting rank of all players in the match, in Advanced options, for player matches only.
- The VIP is shown on the scoreboard, for your team only.
- The scoreboard is now displayed by the highest XP points to the lowest.
- The ping system has been improved to display a more accurate result.
- It is now possible to conduct a multiplayer match search from the map leader board.
- Fixed certain characters that weren't allowed during profile creation (- . _ ,)
- It is now possible to add a clan name to the player¡¦s name through the use_clan_tag console command.
- Players can now filter the server list using different parameters (ping, PunkBuster, game mode, dedicated, server name, number of players, ranked/unranked).
- The IEDs are now destructible by shooting on them or throwing a grenade close to them.
- In ranked matches, players can now play more than one match on the same host.
- Added quickmatch to the map download screen. It will matchmake on the selected map.
- The distance from a wounded teammate is now displayed.
- The host can now select a VIP before starting the match.
- It is now possible to use the use_clan_tag command.
- Fixed a bug with clan tag and multiple clients
- Multiplayer: Minimum players numbers default setting is now 4
- Fixed some unrepresentative text in the scoreboard.
- Added text to display distance when teamate is down
- Fix a freeze issue in match list if the player press ESC after trying to enter in a match with a password
Extra level, gratis, en beschikbaar gesteld door Intel.
Zucht (edit):.... niet echt kritisch meer gekeken idd, typisch geval van dubbel

[ Voor 23% gewijzigd door farmacop op 19-12-2008 23:09 ]
Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB
Misschien hier ook even lezen Barfman in "[Multi] Far Cry 2 - Deel 4"farmacop schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:08:
Ik vond ergens het volgende: http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=78463
Extra level, gratis, en beschikbaar gesteld door Intel.
Zie:
http://tweakers.net/adver...ral-impulse-actuator.html
Voor het persbericht
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Het embargo moet eraf zijn hoor. (ik test namelijk de layout met embargo erop, maar het embargo was eraf toen ik hier de post plaatste)
Probeer eens CTRL+F5
[ Voor 18% gewijzigd door Griffin op 20-12-2008 10:50 ]
De hele advertorial staat onder embargo en is verdwenen uit de tracker...
akamsteeg@klapjap:~$ telnet tweakers.net 80 Trying 213.239.154.35... Connected to tweakers.net. Escape character is '^]'. HEAD /advertorials/farcry2 HTTP/1.1 Host: tweakers.net HTTP/1.1 401 Unauthorized Date: Sat, 20 Dec 2008 10:10:17 GMT Server: Apache/2.2.9 (Debian) mod_ssl/2.2.9 OpenSSL/0.9.8g Expires: Mon, 26 Jul 1995 05:00:00 GMT Last-Modified: Sat, 20 Dec 2008 10:10:21 GMT Cache-Control: no-cache, must-revalidate Cache-Control: pre-check=0, post-check=0, max-age=0 Pragma: no-cache P3P: CP="ALL DSP COR CURa ADMa DEVa HISa OUR STP UNI STA" Set-Cookie: TnetID={weg}; expires=Thu, 31-Dec-2037 23:00:00 GMT; path=/; domain=.tweakers.net WWW-Authenticate: Basic realm="Tweakers.net Editor Login" status: 401 Unauthorized Connection: close Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-15 Connection closed by foreign host. akamsteeg@klapjap:~$
[ Voor 88% gewijzigd door AtleX op 20-12-2008 11:12 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Hoogstwaarschijnlijk kan ik er nog wel bij ivm adminrechten.
Bedankt voor de info Atlex, ik vraag het wel even bij Ubisoft na
[ Voor 6% gewijzigd door Griffin op 20-12-2008 11:23 ]
www.triathlete.nl
Heb mezelf die vraag ook meerdere malen gesteld, de a.i. van de vijand is gewoon stom. Ze achtervolgen je in elk voertuig, dus ook als dat betekend in een gewone auto of een jeep zonder gun. Ze willen je laten stoppen, dat kan dus alleen door je te rammen totdat je gek van ze wordt of je auto kapot gaat. Dan stappen ze niet snel uit, nee duurt eeuwen zodat je ze meteen neer kunt schieten zonder dat ze ook maar hoi kunnen zeggen. Spel is niet perfect, maargoed...heb je dan liever iemand die je elke keer neerschietLarrs schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:33:
Ik ben sinds kort bezig met dit spel en vraag me af wat de reden is dat er soms een man in een normale auto achter mij aan zit en mij dood wilt hebben.
Ze zitten dan tegen mijn auto te beuken en als ik vaart minder, stapt die uit en begint op mij te schieten.
Vind ik een beetje vreemd, omdat die personen altijd alleen zijn.
Volgens de achterkant van het doosje: Vergeet het maar.Scighera schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:18:
even heel kort een vraag: is het uberhaupt mogelijk om FC2 draaiend te krijgen op een 9800Pro (DX9, shader model 2.0) ? of kan ik dat gewoon vergeten (geen beeld, wel geluid)?
Zelf ben ik er overigens ook vandaag aan begonnen. Mooie game, maar ik heb heel lang geen shooters meer gespeelt omdat ik monsters in games niet leuk vond
Overigens met E8400 en 4850. Op 1920x1200 alles op high/very high te spelen, maar ik ben nog geen grote branden tegengekomen. Zelf zet ik hem liever op 1680x1050, en dan maximaal. Heerlijk beeld dan
En ik speel niet met minder fps dan 30
Nee, natuurlijk niet. Check de system requirements maar eens.Scighera schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:18:
even heel kort een vraag: is het uberhaupt mogelijk om FC2 draaiend te krijgen op een 9800Pro (DX9, shader model 2.0) ? of kan ik dat gewoon vergeten (geen beeld, wel geluid)?
NVidia 6800 or ATI X1650 or better; must support Pixel Shader 3.0.
http://spotornot.dumpert.nl/
PS: Geen reclame voor Geenstijl of Dumpert, gewoon een gratis en legale tip om gratis Far Cry 2 te bemachtigen.
[ Voor 11% gewijzigd door NeoMe op 22-12-2008 20:05 ]
Ik zit al op 3,6 gb. QuickSave is erg handig, vooral omdat FC2 bij mij op de PC zeer regelmatig crasht.
Op normal zijn die controleposten trouwens geen punt, maar ik neem aan de het op hard wel anders is.
[ Voor 29% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-01-2009 16:03 ]
Begin had ik zoiets, WTF
Grafisch erg gaaf
De Meern,
In 2004 kwam, zag en overwon Far Cry. Met meer dan 3 miljoen verkochte exemplaren en een uitpuilende awards-kast lag de lat hoog voor het officiële vervolg. Far Cry 2 vormt een nieuwe mijlpaal voor first person shooters in een compleet nieuw en spectaculair avontuur. De nadruk ligt op een nooit eerder vertoond niveau van realisme: in vrijheid van beweging, graphics, gedrag, setting én verhaal. Dankzij de nieuwe samenwerking van Ubisoft met OCT Technologies echter, is het first person shooter landschap voorgoed veranderd! De gebundelde krachten van beide bedrijven biedt dé ultieme game ervaring voor First person shooters. Overwin het technologisch vooruitstrevende Far Cry 2 met de Neural Impulse Actuator (NIA) en bereid je voor op een unieke game-ervaring. Sneller schieten en bewegen dan een gedachte? Dát is de game-toekomst met NIA!
Neural Impulse Actuator:
De ‘Neural Impulse Actuator’ is een innovatieve noviteit en fungeert als een invoerapparaat. Niet volgens de gebruikelijke manier als een toetsenbord of muis, maar op een revolutionaire wijze met gebruik van hersengolven en spierbewegingen van het gezicht. De NIA dient als aanvulling op de ‘ouderwetse’ apparatuur en is ultiem geschikt voor het geven van meerdere opdrachten tegelijkertijd. In het bijzonder zijn de moderne -, de veeleisende - en de gehandicapte gamers degenen die ontzettend veel voordeel van de NIA hebben.
Hoe werkt het?
Net als bij de registratie van hersenstromingen in een EEG, meet de NIA de spanningen op de hoofdhuid. Via de contactpunten op de hoofdband – gemaakt van carbon - zet de NIA de geregistreerde data om naar een ingangssignaal. De software wijst de acties toe aan reflexen van verschillende hersenen of spieren zodat de gebruiker de NIA voor verschillende spellen kan configureren. De verbinding met de PC loopt via een USB aansluiting.
Far Cry 2:
Far Cry 2 speelt zich af in één van de mooiste en gevaarlijkste gebieden ter wereld: de Afrikaanse savanne. Daar ligt de dood continu op de loer, en niet alleen in de vorm van malaria of wilde beesten (en zonder mutanten!). De mysterieuze ‘The Jackhal’ rommelt met bloeddiamanten, zet krijgsheren tegen elkaar op en brengt daarmee het leven van duizenden onschuldigen in gevaar. Lukt het jou als eenmansleger hem uit te schakelen en deze ongenadige survival-safari te overleven?
Far Cry 2 is verkrijgbaar op PC (EUR 49,99), PS3 (EUR 69,99) én Xbox 360 (EUR 69,99).
De unieke bundel die OCZ Technologies en Ubisoft exclusief aanbieden via Alternate (link) en is verkrijgbaar voor EUR 119,00.
Voor meer informatie over Far Cry 2: http://farcry.uk.ubi.com/
Voor meer informatie over OCZ Technologies en NIA: www.ocztechnology.com/nia
Ubisoft is een toonaangevende, beursgenoteerde internationale producent, uitgever en ontwikkelaar van videogames. Het bedrijf heeft een sterke, gevariëerde line-up van producten en partnerships. Ubisoft is opgericht in 1986 en heeft teams in 27 landen, waaronder de Verenigde Staten, Canada, Duitsland, Nederland en China. De groep distribueert haar producten in meer dan 55 landen. Ubisoft streeft ernaar om vooruitstrevende video games van hoge kwaliteit te maken voor de consument. Ubisoft heeft een omzet behaald van 928 miljoen Euro over het fiscale jaar 2007/2008. Meer informatie is te vinden op www.ubisoftgroup.com.
Enigste min puntje aan de game vind ik is dat de missies nogal op elkaar lijken, in elk geval de missies die je krijgt via je telefoon (eliminate target of opportunity) en via de arms dealer (destroy convoy).
De missies an sich hadden m.i. ook best wel wat complexer moeten zijn waarbij een goede voorbereiding zich echt uitbetaald, nu kun je er in het geval van een fuck-up nogal eens met een rambo-style actie van af maken... Bij die planning etc denk ik dan meer als dat gene wat nodig was bij een spel als Commandos, veel stealth, planning enzo.. en eventueel een actievere rol van je buddy tijdens een missie... Wellicht dat dat laatste nog moet komen?
Maar wat een lust voor het oog zeg, het is gewoon leuk om ipv met een jeep eens met een bootje rond te varen en om je heen te kijken, prachtige graphics.Ook goede variatie in environment, oerwoud, savanne, woestijn, bergen, erg mooi gedaan allemaal. Ook de day/night wears veranderingen dragen erg bij aan de sfeer, voordat het echt begint te regenen hoor en zie je de wind en wolken toe nemen, het bliksemt een paar keer en dan begint de regen...
Misschien dat ik niet zo veel meer gewend was, heb sinds een week of 3 mijn nieuwe i7 setup met GTX260 en kwam van een 5 jaar oud systeem met een XP1800+ en 9800Pro, maar op 1920x1200 met alles op max is dit echt een feest zeg
Dat is opzich wel jammer ja. Het positieve is dat (vaak) nog wel een verhaal bij een missie zit. Maakt het toch weer leukThe_Big_Easy schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:11:
Enigste min puntje aan de game vind ik is dat de missies nogal op elkaar lijken, in elk geval de missies die je krijgt via je telefoon (eliminate target of opportunity) en via de arms dealer (destroy convoy).

Zodra je wat meer missies gaat doen voor die 'groepen ' gaat doen, en dan ook je alternatieve missies via je buddies gaat doen wordt het wat leuker. Ik weet niet precies wie je bent, maar zelf heb ik in de zuidelijke map heel veel samen te werken met een chinees. Sommige vage opdrachten. "Hee doe dit voor mij, en dit, en dit, en dit, en dan komt het goed". En dan mag je hem aan het einde alsnog reddenDe missies an sich hadden m.i. ook best wel wat complexer moeten zijn waarbij een goede voorbereiding zich echt uitbetaald, nu kun je er in het geval van een fuck-up nogal eens met een rambo-style actie van af maken... Bij die planning etc denk ik dan meer als dat gene wat nodig was bij een spel als Commandos, veel stealth, planning enzo.. en eventueel een actievere rol van je buddy tijdens een missie... Wellicht dat dat laatste nog moet komen?
Overigens speel ik op easy. Lekker sniperen totdat het veilig is en dan met een uzi naar binnen lopen. En dan de uzi niet gebruiken, maar een granaat gooien. Heerlijk
Als je op hard speelt, zal het wel iets anders gaan denk ik...
Ik heb een jaar geleden een 24" gekocht, maar had op mijn toemalige pc alleen een VGApoortMisschien dat ik niet zo veel meer gewend was, heb sinds een week of 3 mijn nieuwe i7 setup met GTX260 en kwam van een 5 jaar oud systeem met een XP1800+ en 9800Pro, maar op 1920x1200 met alles op max is dit echt een feest zeg
Die bazooka heb ik nog niet, maar met een sniper rifle kom je ook een heel eindblackangel schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:04:
Dat is opzich wel jammer ja. Het positieve is dat (vaak) nog wel een verhaal bij een missie zit. Maakt het toch weer leukAlleen voor de arms dealer blijft het erg makkelijk scoren. Het convoy rijdt altijd in een rondje, gewoon campen totdat ze weer langs komen met een bazooka
Maar als het goed is heb ik nu alle wapens
Ah, zover ben ik nog niet, heb eerst vnl missies gedaan voor die arms dealer om wapens te unlocken, ben nu bezig om telefoon missies te doen om wat van die wapens en upgrades ook te kunnen kopen.Zodra je wat meer missies gaat doen voor die 'groepen ' gaat doen, en dan ook je alternatieve missies via je buddies gaat doen wordt het wat leuker. Ik weet niet precies wie je bent, maar zelf heb ik in de zuidelijke map heel veel samen te werken met een chinees. Sommige vage opdrachten. "Hee doe dit voor mij, en dit, en dit, en dit, en dan komt het goed". En dan mag je hem aan het einde alsnog reddenBen je wel 5x zo lang bezig met die missie, maar het is wel leuk
Er mag wel een beeeetje uitdaging in zitten, ik vond het op normal al veels te simpel...ben daarom geswitched naar hard en dat merk je wel, minder ammo en sneller dood gaanOverigens speel ik op easy. Lekker sniperen totdat het veilig is en dan met een uzi naar binnen lopen. En dan de uzi niet gebruiken, maar een granaat gooien. Heerlijk
Als je op hard speelt, zal het wel iets anders gaan denk ik...
Het enigste wat ik zo heb kunnen vinden, behalve veel mensen met soortgelijke problemen en geen oplossing is dit:
http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1389&pageID=5632
Wat aantoont dat FC2 op een Core I7 wel gebruik maakt van SLI en dan ook nog op een GF260 (als de game gelimiteerd wordt de CPU zou je dat effect eerder verwachten bij een dergelijke highend GPU setup)
Iemand tips? O ja dit zijn mijn specs:
Asus P5N-T Deluxe 780i MB
Intel Q9450 @ 3200Mhz CPU
Asus 8800GT x 2
4GB Crucial Ballistix Tracer 1066 DDR2
Samsung 750GB SataII HD x 2
Windows Vista Home Premium SP1
Gebruik spoilertags als je iets over de verhaallijn vertelt.