Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Gisteravond een zeer mooie pot gespeeld. ( Halve finale European Championships in de ML )

Heenwedstrijd had ik met 3-2 verloren tegen Barcelona en ik moest dus in eigen huis 1x scoren.
Ik maakte snel 1-0 en probeerde die voorsprong snel uit te breiden naar 2-0 maar kon dat niet voor elkaar krijgen.

Dan maar wat meer proberen te verdedigen, dat ging perfect tot in de 89e minuut meneertje Messi mijn hele defensie dolde en de bal perfect in de hoek plaatste :X Ik had gelijk de pest in en wist dat het over was.

Ik had nog maar 1 minuut blessuretijd en kreeg met veel geluk een vrij trap op 18 meter. Dan maar Hamsik achter de bal zetten. Was echt een moment van "nu moet het gebeuren". En zowaar hij lag erin met een mooi lobje over de muur :D :D :D

Ik weet niet of jullie het ook zo ervaren maar dat zijn toch wel de meest relaxte manieren om te winnen. Bij mij is het vooral zo dat ik bij winst happy ben en bij verlies ben ik echt een tijdje niet te genieten, dat spel kan me soms net even te ver meeslepen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prutzer80 schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:08:
[...]

Bij mij is het vooral zo dat ik bij winst happy ben en bij verlies ben ik echt een tijdje niet te genieten, dat spel kan me soms net even te ver meeslepen :X
Dat heb ik eigenlijk ook wel. :P

Speel je voor je gevoel erg goed, maak je maar geen doelpunten, maar creëer je wel honderden kansen voor je gevoel. En dan verlies je met 1-0 of 2-1 ofzo omdat de tegenstander net een paar briljante aanvallen maakt dat zijn echt vervelende wedstrijden.

Speel je slecht / je hebt gewoon veel minder kwaliteit in je spelers. Dan heb je paar goede acties waarvan een een doelpunt oplevert. Fantastisch gewoon. De situatie die jij daar schets heb ik ook wel eens gehad: voorstaan, gelijk komen en dan alsnog in de laatste minuten met de winst ervan door gaan. Dat zijn ook naar mijn mening wel een van de, zo niet de, mooiste manieren om te winnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gister weer een drama-avond gehad.

Verloren van Man U in de finale met 3-0, volledig kansloos nog wel.
Kortom: Ik was gisteravond niet te genieten :P

Wel kampioen geworden met 1 puntje verschil op de nummer 2, was ook kiele kiele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:36:
[...]

Contracten worden volgens mij niet automatisch verlengd. Maar om zeker van te zijn of je iets verlengt, kan je gewoon wanneer een contract is afgelopen het contract openen bij die spelers en "refuse" selecteren. Eventueel kan je ook spelers "releasen" waarbij je een afkoop bedrag moet betalen.
[...]

Ben hier niet zo thuis mee en wellicht kan je beter in SPV dit soort vragen stellen. :)

[...]

Ja, de layout is als "Xbox 360" ingedeeld. Ikzelf gebruik al jaren een controller en heb laatst zelfs een Xbox 360 controller gehaald. Ik vind het zelf dus geen probleem, maar als je het toetsenbord gebruikt kan ik me wel voorstellen dat het wat vervelend navigeert. Een mogelijkheid om bijv met de muis (ook) te kunnen navigeren zou wellicht beter zijn voor sommigen.

[...]

Ik zie inderdaad zo af en toe iemand die dit ook zegt, echter zelf ervaar ik het niet zo. Althans het gebeurt wel maar dan 99 van de 100 keer in mijn eigen voordeel, heb ik het gevoel.
Bedankt, wat ik eigenlijk wil weten (want ik speel geen legale versie), als ik de PC versie koop, is dat dan ook die Xbox360 versie? En is die een beetje goed te spelen online? Ik ben nog een keyboard player, kan niks met een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:03:
[...]

Bedankt, wat ik eigenlijk wil weten (want ik speel geen legale versie), als ik de PC versie koop, is dat dan ook die Xbox360 versie?
Ja, ik heb wel een gekochte versie en het is ingedeeld als een "Xbox 360 lay-out".
En is die een beetje goed te spelen online?
Het is aardig te doen online van de potjes die ik gespeeld heb, wat overigens niet heel veel zijn. Het is niet altijd lag-loos maar beter dan bij PES 2008.

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 28-04-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canerooo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 00:51
ik heb een update gedownload voor pes 2009. wat mag het eigenlijk wezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Canerooo schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:11:
ik heb een update gedownload voor pes 2009. wat mag het eigenlijk wezen?
Als je 'm via het spel zelf gedownload hebt kan het een spelersupdate (bijgewerkte teams) zijn of een patch zijn, maar 'een update' klinkt nogal vaag en zonder dat je er meer over vertelt kunnen we natuurlijk enkel raden wat het is :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vraagje van mijn kant. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel tegendoelpunten jullie gemiddeld krijgen en wat is je Defensive Ability rating?

Je kan dit bekijken bij "Gallery" => "Track Record" => 5de tab: "Average Stats" => "Average Goals Conceded" dit is (volgens mij) sterk van invloed voor de hetgeen wat op de de 6de tab staat bij: "Rating" => "Defensive Ability".

Momenteel heb ik zelf respectievelijk 0,90 tegendoelpunten en een Defensive Ablility van C. Ik probeert het naar beneden te halen, maar dat gaat niet echt gemakkelijk. Ben ook erg benieuwd bij welke gemiddelde aantal tegendoelpunten je een hogere rating krijgt.

Ik speel nog steeds veel ML en daar heb ik nu toch echt wel goede keepers, verdedigers en verdedigende middenvelders. GK: 96 keeperskills voor 1ste en 2de keeper, en respectievelijk 97 en 96 respons. Defence van beide is 90+ en zo ook de bodybalance en de jump is respectievelijk 94 en 87. De CB hebben allen meer dan 89 defence. De SB hebben allen meer dan 82 defence maar dat zijn wellicht dan ook de zwakkere schakels. De DMF's hebben allen meer dan 80 defence. Snelheid heb ik ook wel aardig wat van. Allen hebben iig meer dan 80 top speeds en acceleration, waarvan de meeste 85 - 90 voor deze stats hebben. Ook respons is er genoeg dacht ik zo: de meeste hebben meer dan 85 (iig meer dan 80) en er zijn een paar zelfs met meer dan 90. (De jonkies daar gelaten.)

Toch gaat het niet altijd goed in de verdediging. Ik kan moeilijk de 0 houden, bijna elke wedstrijd bijna minstens 1 doelpunt tegen maar geregeld ook 2 of zelfs 3. Ook tegen minder sterke tegenstanders in de ML krijg ik er "zomaar" een paar om de oren.

Ben dan ook benieuwd wat jullie ervan bakken in de verdediging. :P

Edit: 24-05-2009: < 0.88 is Defensive ability van B (daarbij heb ik zowel 0.88 gezien als met C als met B, wellicht wordt er ongezien achter de komma gewerkt?)

Samenvattend tot nu toe:

Defensive abilityGemiddeld aantal tegendoelpunten per wedstrijd
C ≤ 1,0.. (iig) en ≥ 0,88
B ≤ 0,88 en ≥ 0,82 (iig)
A? ...
S? ...

[ Voor 19% gewijzigd door Regeneration op 07-10-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje

bij Master League heb ik ajax en in de eerste 2,3 jaar kan ik spelers wel verkopen en zijn er teams die interesse hebben maar na een paar jaar als ik een speler wil verkopen dan zijn er geen clubs die hem willen kopen.. ook als die speler een basisspeler is.

weet iemand hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:38:
Vraagje

bij Master League heb ik ajax en in de eerste 2,3 jaar kan ik spelers wel verkopen en zijn er teams die interesse hebben maar na een paar jaar als ik een speler wil verkopen dan zijn er geen clubs die hem willen kopen.. ook als die speler een basisspeler is.

weet iemand hoe dat kan?
Vaak spelers met lage stats worden ook al heb je "Enter team player for possible transfer" aangezet moeilijk te verkopen. Zelfs spelers met tegen de 85 (zie Development sheet) kan ik niet verkopen. Verder kan je team ranking en de ranking van de speler en nog een andere aantal factoren ermee te maken hebben.

Om even terug te komen op mijn post hierboven de laatste uitslagen:
Mee - tegen
4-2
3-1
6-2
3-2
5-2
3-3
3-0
6-1
5-1
5-2
2-2

Van deze 11 wedstrijden heb ik 1x de nul gehouden, 3x 1 tegendoelpunt, 6x 2 tegendoelpunten en 1x 3 tegendoelpunten. Los van het feit dat ik dit relatief hoge aantal tegendoelpunten vind zijn de uitslagen ook niet echt normaal meer te noemen: 5 of 6 doelpunten per wedstrijd. Een van mijn punten van kritiek van (de laatste) PES (delen). Hoop dat ze het aanpassen in het volgende deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welk niveau speel je dan? En met wat voor team? Ik speel ML seizoen 4 en heb meestal uitslagen van 2-1 of soms 1-0. Heb 2 spelers met 85+ rest is allemaal vrij matig. (begonnen met Rosenborg met n00bspelers) En ik speel op t hoogste niveau. lastig zat. Vind het saai om met zo'n uber team te spelen, het is leuker om met een matig team een vette aanval op te zetten en te scoren door veel combinatiespel. Ik was laatst als 2e geeindigd in de poule voor championship, kom ik in een nieuwe poule terecht met: Barca, Real madrid en FC porto. Hoezo zwaar? tegen barca thuis ingemaakt met 0-2, maar kreeg nog wel veeeel kansen, helaas. Gisteren Real Madrid thuis geowned, 2 x heerlijk gecounterd na een corner van Real en 1 x vanaf de aftrap tik tik tik, diepe bal naar de CF (Gambino) en geknald met geplaatst schot op rand zestien, damn die zat er lekker in :D verslavende modus dat ML

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op Top Player.
En met wat voor team?
Ben begonnen met "gewone" Ajax (dus niet dat brakke Konami team :P), maar ik heb van de de meeste spelers de groeicurve aangepast naar "Standard Lasting" waardoor ik langer met ze door kan gaan. Zit momenteel aan het einde van het zesde seizoen. Daarbij heb een league gecreëerd met alle Spaanse clubs en enkele Nederlandse.
Ik speel ML seizoen 4 en heb meestal uitslagen van 2-1 of soms 1-0. Heb 2 spelers met 85+ rest is allemaal vrij matig. (begonnen met Rosenborg met n00bspelers) En ik speel op t hoogste niveau. lastig zat.
Het is wel zo dat ik nu slechts 10 spelers heb die minder dan 85 is, waarvan een deel jonkies en het andere deel zowat vaste plaats in de tribune heeft.
Vind het saai om met zo'n uber team te spelen, het is leuker om met een matig team een vette aanval op te zetten en te scoren door veel combinatiespel.
Daar heb ik inderdaad over zitten nadenken. Het is ook naar mijn mening leuker een wedstrijd te spelen met minder doelpunten. Dat veranderen van de groeicurve heeft dus ook zijn nadelen. ;)
Ik was laatst als 2e geeindigd in de poule voor championship, kom ik in een nieuwe poule terecht met: Barca, Real madrid en FC porto. Hoezo zwaar? tegen barca thuis ingemaakt met 0-2, maar kreeg nog wel veeeel kansen, helaas. Gisteren Real Madrid thuis geowned, 2 x heerlijk gecounterd na een corner van Real en 1 x vanaf de aftrap tik tik tik, diepe bal naar de CF (Gambino) en geknald met geplaatst schot op rand zestien, damn die zat er lekker in :D verslavende modus dat ML
Heb er voorlopig even genoeg van, maar ik weet zeker dat ik het binnenkort weer ga oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-08-2019
Is er iemand die nog PES06 heeft met Classic PSV?
Ik ben op zoek naar de stats van de spelers maar ik kan het nergens vinden, en aangezien ik PES06 niet heb kan ik die patch niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wie kan mij helpen met volgende.

Ik blijf moeilijkheden hebben met het scoren. Kansen creeren gaat prima, vooral door middel van L1 + x, maar als het dan op scoren aankomt gaat het mis. Ik heb van alles geprobeerd zoals vierkantje + R2, maar niks helpt. (Vaak is het probleem 1 op 1 met de keeper).

Wie heeft er tips :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Als je 1 op 1 met de keeper komt moet je zorgen dat je ten eerste niet recht op de keeper schiet, maar ook dat je er niet recht op af loopt! Het is al makkelijker als je zorgt dat je speler diagonaal (t.o.v. het veld) op de keeper afloopt, waardoor het makkelijker is de bal er langs te schieten.

Daarnaast helpt het voor mij wel om uberzacht te schieten, gewoon een tikje zeg maar. Het is trouwens geen winnend recept, want dat is juist de kunst in PES09, dat er geen standaardrecept is om te scoren.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
1 tegen 1 met de keeper is via deze manier 100% goal:
Ren op keeper af met sprint en sprint naar rechtsboven of linksonder als je net voor de keeper bent, daarna nog 1 stap naar de goal en schieten in leeg doel.

Jammergenoeg zit ie zo altijd erin, wat dus erg frustrerend is online bijvoorbeeld.
Een speler als Benzema (als hij wat ouder is) schiet hem net zo makkelijk linksonder of rechtsboven in de hoek met R1 + schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
ronwiel schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:32:
Wie kan mij helpen met volgende.

Ik blijf moeilijkheden hebben met het scoren. Kansen creeren gaat prima, vooral door middel van L1 + x, maar als het dan op scoren aankomt gaat het mis. Ik heb van alles geprobeerd zoals vierkantje + R2, maar niks helpt. (Vaak is het probleem 1 op 1 met de keeper).

Wie heeft er tips :).
Met deze versie van PES heb ik ook heel vaak moeite met scoren. Hjet kan aan zo veel factoren liggen of je de kans wel of niet benut dat het niet echt aan te geven is hoe je het het beste aan kunt pakken. De volgende punten spelen sowieso erg mee:

- Vorm van de speler ( wanneer je speler een blauw pijltje omlaag heef dan kan je beter een iets mindere speler daar neerzetten die beter in vorm is )
- Met welk been schiet je ( met zwakke been gaat het ook veel minder goed, afhankelijk van weak foot accuracy
- Schiet vooral niet te hard en probeer de bal in een hoek te leggen, een zacht tikje kan al genoeg zijn
- Schiet als je de tijd hebt gecontroleerd door te schieten met R2

Dit zijn de punten die ik een beetje in mijn achterhoofd heb, maar ik heb altijd een bizar aantal kansen nodig voordat ik er een goal in kan prikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
Zo ik heb Classic PSV gemaakt bij PES 09.
Dit is de opstelling nu:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/153v4pk.jpg
Met op de bank nog Van Nistelrooy en Kluivert.

Natuurlijk zijn er nog veel meer spelers die erbij horen (Ronaldo, Van Tiggelen etc), maar daar ben ik te lui voor geweest :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Pacino op 05-05-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08
irritaties:
- keeper laat vaak de bal te snel los en bezorgt hem netjes bij een tegenstander in de voet
- ik schiet soms goals waarvan ikzelf niets afwist (ik wil bijvoorbeeld rechts en schiet links, heb een gamepad)
- als ik iemand aan de zijlijn een through pass wil geven en er staat ergens in de buurt nog iemand tussen, dan krijgt degene die het dichtste bij staat de bal. ik druk dan langer op de knop maar geen verbetering.
- ook volgend: die manual pass is leuk maar krijg de bal dan nergens waar ik hem echt hebben wil

-en het meest irritante: je medespelers schijnen je aan te staan gapen ipv dat ze vrij gaan lopen....en dan mis ik wel zo'n "stuur weg" knop als in fifa

heb trouwens 10 jaar fifa gespeeld, ben overgestapt op pes en dat bevalt me prima
morgen ga ik trouwens online proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie pes 2009: an error occurred during verification!. Ook de reactie van Harribo daarnaartoe verplaatst.

[ Voor 72% gewijzigd door PromoX op 13-05-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 00:30
Harribo schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:53:
irritaties:
- keeper laat vaak de bal te snel los en bezorgt hem netjes bij een tegenstander in de voet
- ik schiet soms goals waarvan ikzelf niets afwist (ik wil bijvoorbeeld rechts en schiet links, heb een gamepad)
- als ik iemand aan de zijlijn een through pass wil geven en er staat ergens in de buurt nog iemand tussen, dan krijgt degene die het dichtste bij staat de bal. ik druk dan langer op de knop maar geen verbetering.
- ook volgend: die manual pass is leuk maar krijg de bal dan nergens waar ik hem echt hebben wil

-en het meest irritante: je medespelers schijnen je aan te staan gapen ipv dat ze vrij gaan lopen....en dan mis ik wel zo'n "stuur weg" knop als in fifa

heb trouwens 10 jaar fifa gespeeld, ben overgestapt op pes en dat bevalt me prima
morgen ga ik trouwens online proberen...
Hoe richt je bij het schieten?
Probeer eerst de schiet knop in te drukken, en meteen daarna een richting te kiezen.
dus niet eerst richting geven, en dan schieten.

Als je de pass knop inhoud moet ie als het goed is naar de diepste speler gaan, je moet hierbij wel goed richting aangeve.
Dit kan je ook gebruiken voor strakke passen.

Manual pass gebruik ik niet, ik game meestal met mn toetsenbord :)

Misschien moet je gebruik gaan maken van attack pijltjes in je opstelling.
zo kan je looplijnen bepalen in de aanval voor elke speler.
Hierdoor blijven ze niet teveel op een vaste plek staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
NoLiMiTSoLDieR schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:02:

Hoe richt je bij het schieten?
Probeer eerst de schiet knop in te drukken, en meteen daarna een richting te kiezen.
dus niet eerst richting geven, en dan schieten.
dat is nuttige info , bedankt
Als je de pass knop inhoud moet ie als het goed is naar de diepste speler gaan, je moet hierbij wel goed richting aangeve.
Dit kan je ook gebruiken voor strakke passen.
gaat me nog steeds niet lukken helaas
Misschien moet je gebruik gaan maken van attack pijltjes in je opstelling.
zo kan je looplijnen bepalen in de aanval voor elke speler.
Hierdoor blijven ze niet teveel op een vaste plek staan!
heb ik al ingesteld maar ze blijven gewoon stilstaand naar je kijken als je op hun afloopt, terwijl zon speler dan langs de lijn dient weg te lopen.
ik las trouwens vanmiddag dat ze dat probleem in pes2010 gaan oplossen, waarbij je zelfs meerdere mensen weg kan sturen.
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:32:
Ik heb PES 2009 gisteren gekocht en eigenlijk vooral om online te spelen. alleen krijg ik iedere keer als ik in probeer te loggen met mn GAME ID de foutmelding: an error occurred during verification!
ik heb hem ook nu gekocht om online te spelen, hoop dat ik dat probleem niet tegenkom
zal je laten weten wat ie bij mij doet

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 13-05-2009 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ben trouwens nu een tijdje online aan het spelen maar ik verlies werkelijk alles.
Ik denk van de 30 wedstrijden win ik er 1. Drama dus en ook niet leuk om te spelen.
Maar wat mij opvalt, is dat de tegenstander meer controle lijkt te hebben. Mijn mannetjes lopen vaak gewoon door een bal heen. Zelfs al ligt de bal stil, dan nog kan mijn speler die bal nog niet pakken.
Zeer frusterend en wordt er ook erg sjagrijnig van. Niet tevaak maar doen dan?
Heb mijn gamepad gecheckt en daar ligt het niet aan. Zou het iets te maken kunnen hebben met mijn upload, mijn download is prima? Anders vrees ik dat ik echt zo slecht ben :S

Btw...dat spelen online met die lags is wel erg moeilijk. Ik heb nooit het idee dat als ik op een button druk of ie reageert of niet.
Was bij Fifa soms ook al zo. Snap niet dat in deze wereld van snel internet en snelle pcs, het blijkbaar nog steeds erg moeilijk is om lag-vrij op internet een actie spel te spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 21-05-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben de laatste tijd bezig om de classic nationale teams te unlocken door met het huidige nationale team de Interlational cup te winnen. Het ging best lekker met Duitsland, Frankstrijk en Italie, maar heb veel meer moeite met Engeland en Argentinië. Het zal gedeeltelijk toeval zijn, lijkt me: de randomness van de game, maar ik verlies wel erg vervelend. Laatste minuten in normale speeltijd net de gelijkmaker tegen krijgen en dan in de verlenging verliezen of in de penaltyserie... Vaak ook terwijl ik gewoon voor mijn gevoel veel beter speel. Alleen gaan veel kansen op de paal of lat. Soms helpt de scheitrechter ook niet door partijdig te zijn voor mijn gevoel in het nadeel van mij. Wat wel positief is dat de uitslagen wat normaler (lees: minder doelpuntrijk dus 3 of 4 doelpunten per wedstrijd i.p.v. 5-7) zijn dan bij mijn huidige ML.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 22-05-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Regeneration schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:14:
Ben de laatste tijd bezig om de classic nationale teams te unlocken door met het huidige nationale team de Interlational cup te winnen. Het ging best lekker met Duitsland, Frankstrijk en Italie, maar heb veel meer moeite met Engeland en Argentinië. Het zal gedeeltelijk toeval zijn, lijkt me: de randomness van de game, maar ik verlies wel erg vervelend. Laatste minuten in normale speeltijd net de gelijkmaker tegen krijgen en dan in de verlenging verliezen of in de penaltyserie... Vaak ook terwijl ik gewoon voor mijn gevoel veel beter speel. Alleen gaan veel kansen op de paal of lat. Soms helpt de scheitrechter ook niet door partijdig te zijn voor mijn gevoel in het nadeel van mij. Wat wel positief is dat de uitslagen wat normaler (lees: minder doelpuntrijk dus 3 of 4 doelpunten per wedstrijd i.p.v. 5-7) zijn dan bij mijn huidige ML.
Is op beginner spelen geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coeluh schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:41:
[...]

Is op beginner spelen geen optie?
Dat is een optie, maar dan win ik alles met twee vingers in mijn neus. ;) Ik speel (zoals jij ook wel weet) op Top Player en de stap naar Beginner is wel erg groot. Maar eigenlijk denkt ik dat het niet zozeer dat het aan het niveau ligt, omdat ik periode heb dat ik alle wedstrijden makkelijk win tegen sterk en minder sterke tegenstanders welke afgewisseld worden met periode waar je niet kan winnen tegen sterk maar ook minder sterke tegenstanders, omdat er veel kansen van mij op de paal en lat gaan en die paar kansen van de computer gestuurde tegenstander gaan er wel in. Ik zeg niet dat het onrealistisch is, integendeel het maakt het juist realistischer imho. Het is alleen wel frustrerend om een aantal keer achter elkaar te verliezen in de laatste minuut in de verlenging. Dat wilde ik even kwijt, ondertussen heb ik namelijk ook al Classic Argentinië vrijgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik heb eindelijk de ML "uitgespeeld" ( D1 champions, D1 Cup en European Championships gewonnen @ Top Player )
De Uefa Cup ( ben de Konami benaming even kwijt ) heb ik nog niet gewonnen, daarvoor zou ik in de competitie als 3e moeten eindigen en ik ga natuurlijk niet expres verliezen :)

Nog even de winnende formatie:

---------------------------------------Toldo-----------------------------------------

-----Ashley Cole---------Agger-----------Heitinga-----Sergio Ramos

----------------------------------Nigel de Jong-----------------------------------

------Quagliarella-------------------------------------------Ribery-------------

-----------------------------------Hamsik------------------------------------------

----------Ibrahimovic------------------------------Halil Altintop-------------

Wissels:

- Chielini
- Senderos
- Drenthe
- Rakitic
- Diego
- Pato
- Toni
- Inzaghi

Nu maar beginnen aan de andere cups en vervolgens de overige leagues. Streven is om alles uit te spelen voor PES 2010 in de schappen ligt, maar iets zegt me dat ik dat never ga halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:29
Aangezien ik met Fifa op semi-pro alles win en pro me zo frustreert dat het me controllers kost is mijn vraag ; wie heeft beide games en herkent mijn probleem en heeft dat bij PES veel minder ? IK speelde vroeger altijd Pes, maar ben door het tegenvallende 2008 en het goede fifa 08 overgestapt. De computertegenstander heeft bijna altijd de afvallende bal en scoort echt hele simpele goals op de momenten dat het nodig is. Ik wil gewoon weer lekker voetballen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prutzer80 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:40:

---------------------------------------Toldo-----------------------------------------

-----Ashley Cole---------Agger-----------Heitinga-----Sergio Ramos

----------------------------------Nigel de Jong-----------------------------------

------Quagliarella-------------------------------------------Ribery-------------

-----------------------------------Hamsik------------------------------------------

----------Ibrahimovic------------------------------Halil Altintop-------------
Ashley en Agger zijn toch linksbenig? Die heb je (expres) aan de rechterkant gezet? En Heitinga en Ramos zijn rechtsbenig en die heb je (expres) aan de linkerkant gezet? Dit doet de computer ook als je Auto sort selecteert, maar persoonlijk heb ik altijd de voorkeur dat het andersom is. Zo gaat het "in het echt" ook altijd iig bij de verdediging. In de aanval kan allebei wel, licht dan aan welke spelers je tot je beschikking hebt en wat je liever speelt, maar in de verdediging snap ik dat nooit zo goed. Dus mijn vraag expres of heb je ze per ongeluk verkeerdom gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Regeneration schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:30:
[...]

Ashley en Agger zijn toch linksbenig? Die heb je (expres) aan de rechterkant gezet? En Heitinga en Ramos zijn rechtsbenig en die heb je (expres) aan de linkerkant gezet? Dit doet de computer ook als je Auto sort selecteert, maar persoonlijk heb ik altijd de voorkeur dat het andersom is. Zo gaat het "in het echt" ook altijd iig bij de verdediging. In de aanval kan allebei wel, licht dan aan welke spelers je tot je beschikking hebt en wat je liever speelt, maar in de verdediging snap ik dat nooit zo goed. Dus mijn vraag expres of heb je ze per ongeluk verkeerdom gezet?
Je hebt helemaal gelijk :)
Ik gebruik meestal gewoon auto-sort voordat ik aan een wedstrijd begin.

Op die manier was ik er altijd zeker van dat ik met de meest fitte en in vorm zijnde spelers begon, maar die posities kloppen inderdaad niet. Bugreport naar Konami dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prutzer80 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:47:
[...]

Je hebt helemaal gelijk :)
Ik gebruik meestal gewoon auto-sort voordat ik aan een wedstrijd begin.
Doe ik ook altijd, om daarna Links Rechts te verwisselen :P en soms wat kleine aanpassingen te maken.
Op die manier was ik er altijd zeker van dat ik met de meest fitte en in vorm zijnde spelers begon, maar die posities kloppen inderdaad niet. Bugreport naar Konami dan maar?
Dit is sinds een paar delen zo, daarvoor niet. Ben toch wel enigszins verbaast dat Konami dit zelf nog niet heeft opgemerkt (of ze moeten een andere voetbalvisie hebben :P). Misschien moeten we toch maar een bugreport doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Heb trouwens in een andere post nog een reactie geplaatst waarin ik uitleg hoe je snel de opstelling van je team online kan instellen.

zie
http://gathering.tweakers...message/32033080#32033080

ps. mijn frustraties omtrent mijn slechte online resultaten zijn gelukkig van de baan: ik heb nu een goede opstelling met liverpool, waarmee ik veel win. Helaas blijft het af en toe lagging, snap nog steeds niet dat ze dat niet beter kunnen maken in deze tijd van snelle internetverbindingen.

[ Voor 40% gewijzigd door Harribo op 02-06-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:21

Christiano007

Ich bin der champion

Harribo schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:58:
Heb trouwens in een andere post nog een reactie geplaatst waarin ik uitleg hoe je snel de opstelling van je team online kan instellen.

zie
http://gathering.tweakers...message/32033080#32033080

ps. mijn frustraties omtrent mijn slechte online resultaten zijn gelukkig van de baan: ik heb nu een goede opstelling met liverpool, waarmee ik veel win. Helaas blijft het af en toe lagging, snap nog steeds niet dat ze dat niet beter kunnen maken in deze tijd van snelle internetverbindingen.
Had iemand anders ook al gedaan (vroeg ik om, waarvoor dank :) ), zal het straks zelf ook eens toepassen. Maar ik ben zelf zo klaar hoor met m'n opstelling maken, nog geen 20 sec. ;)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:53
Ik speel het zelf op de wii.
Ben helemaal verslaafd. :)
Heb het even geprobeerd met de classic controller, maar vind het toch makkelijker met de nunchuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
Nog een paar aanpassingen:

------------Diego------------

Sergio Ramos---Kompany---Gunther---Drenthe

---Giovinco-----Silva--------Arda Turan

--Messi----Benzema-------Zarate

En op de bank: Agüero en Kaiser...

Messi is ondertussen al 25 dus door de growth zijn er bijna geen betere spelers te vinden dan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Beakzz schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:10:
Aangezien ik met Fifa op semi-pro alles win en pro me zo frustreert dat het me controllers kost is mijn vraag ; wie heeft beide games en herkent mijn probleem en heeft dat bij PES veel minder ? ........ Ik wil gewoon weer lekker voetballen ;)
Ik ben juist de andere richting opgegaan. Ik ben echt geswitched dit jaar van FIFA09 naar PES2009.
Nu moet ik zeggen dat ik het voornamelijk toen offline speelde, ik hield ook niet van lags.

Ik vond FIFA na wat oefening te simpel, alle bewegingen van de CPU kon ik wel raden.
Ik telefoneerde zelfs tussendoor en won nog! Niet echt leuk.
Daar komt bij dat zodra je in het strafschopgebied komt bij FIFA weinig dingen mogelijk zijn, de ruimte is te klein en de AI zorgt ervoor dat er ook gewoon weinig variatie mogelijk is. Ik voel mij te beperkt door de AI.
Bij PES weet je nooit hoe die bal gaat vallen. Ik vind de spelers soms wel wat houtiger en langzaam, maar het is gewoon veel realistischer dan FIFA in mijn optiek. En bij PES kan je veel meer varieren.
Ik heb nu met PES aanvallen gedaan die echt onmogelijk waren met FIFA.
Mijn ervaring hoor. Ik zou zeggen, gewoon dooroefenen, dan krijg je vanzelf ook sneller die bal.
Speel nu ook online, maar dat lagging blijft vreselijk.
Tot nu toe vond ik het beste spel om online te spelen FIFA 2002 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 06-06-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Morgen gaan ik en wat huisgenoten de hele dag PES spelen op de PS2.
We spelen het al heel lang maar het is echt met vlagen. Als we eenmaal spelen
dan zijn het wel weer zo 5/6 potjes achter elkaar.. Spel gaat gewoon niet
vervelen :) Hoop trouwens dat ze voor PES2010 de Bundesliga er weer in doen,
hopen dat ze die licenties kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Offline is het spel super....online is het een drama.

Ik verlies gewoon erg veel door die lags.
Een kameraad van mij zei me dat dat kwam doordat ik in nederland woon en de afstand tot de eerste server in duitsland te ver weg is.
Ik zou graag hier meer over weten, want de lol online vergaat me wat.
Dat ik wat verlies vind ik niet erg, ben geen topspeler, maar als dat komt door de lags dan gaat het me wel erg vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Één van de vorige versies heb ik vrij veel online gespeeld via Duitse servers en dat ging tegen mensen uit Nederland, maar ook uit andere landen, over het algemeen prima. De 2009 versie heb ik nooit online gespeeld, maar dat de servers in het buitenland staan zou op zich geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
PromoX schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:56:
Één van de vorige versies heb ik vrij veel online gespeeld via Duitse servers en dat ging tegen mensen uit Nederland, ...zou op zich geen probleem moeten zijn.
Ik speel ook op Duitse servers en heb een goede internetverbinding (20mb/s), maar zo nu en dan lopen tegenstanders gewoon door mij heen of staan in 1/10 seconde voor me?
Tja zal het er toch mee moeten doen vrees ik. Hopen dat Pes 2010 dan beter voor mij gaat werken.
Anders toch maar FIFA proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Nooit spelen tegen mensen met een rode/oranje verbinding. Dan maar de hele tijd afsluiten en opnieuw opstarten maar dan weet ik zeker dat ik niet genaaid word door lag (dat ook natuurlijk wel eens kan voorkomen tegen een groene verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 00:10
na maanden frustratie ben ik het helemaal beu met dit spel. Pes 2008 was vele malen beter. Speel nu al sinds dat het uit komt bijna masterleague en het is een grote lijdensweg.
Grote ergernis; alles is gescript. ALLES. Ik heb wedstrijden tegen sommige tegenstanders 6(!) keer over gedaan. Niet 1 keer gewonnen. Ik kon 3-0 voor komen. Maar telkens liep ik als verliezer het veld af. Spitsen die ineens bovennatuurlijke krachten bezitten, mijn keeper die alle ballen los laat die altijd bij een tegenstander in de voeten komen. Vrije trappen in de laatste 3 minuten die er keer op keer in gaan. Je kunt het zo gek niet verzinnen. Zo is er geen klote aan. Ik vind het niet erg om te verliezen maar dit heeft helemaal niets met kunde te maken. Tis maar net wat het spel wilt dat je doet. Ik word er helemaal leip van. Gelukkig heb ik 2008 nog liggen. Maar ik vrees zelfs dat ik van de week fifa eens ga proberen. Heb er goede dingen over gehoord.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Maverick schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:13:
na maanden frustratie ben ik het helemaal beu met dit spel. Pes 2008 was vele malen beter. Speel nu al sinds dat het uit komt bijna masterleague en het is een grote lijdensweg.
Grote ergernis; alles is gescript. ALLES. Ik heb wedstrijden tegen sommige tegenstanders 6(!) keer over gedaan. Niet 1 keer gewonnen. Ik kon 3-0 voor komen. Maar telkens liep ik als verliezer het veld af. Spitsen die ineens bovennatuurlijke krachten bezitten, mijn keeper die alle ballen los laat die altijd bij een tegenstander in de voeten komen. Vrije trappen in de laatste 3 minuten die er keer op keer in gaan. Je kunt het zo gek niet verzinnen. Zo is er geen klote aan. Ik vind het niet erg om te verliezen maar dit heeft helemaal niets met kunde te maken. Tis maar net wat het spel wilt dat je doet. Ik word er helemaal leip van. Gelukkig heb ik 2008 nog liggen. Maar ik vrees zelfs dat ik van de week fifa eens ga proberen. Heb er goede dingen over gehoord.
Het kan aan mij liggen maar de situatie die je hierboven schetst heb ik nog niet eerder meegemaakt. Ok, bij de ML verlies ik wel eens een potje maar een 3-0 voorsprong geef ik never nooit meer weg.

Ik heb nog steeds erg veel plezier in dit spel en heb inmiddels ook de Master League op Top Player uitgespeeld. ( welliswaar na 5 seizoenen maar who cares )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maverick schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:13:
Ik herken het verhaal hier wel. Vervelend is het wel. Ik ben al een tijdje van de ML afgestapt en ben met de Cups en Leagues bezig "uit te spelen". Daar lijkt alles wat "normaler". Heb zelf hierdoor een licht vermoeden gekregen dat de hoge stats van vele spelers een rol zou kunnen spelen door het soms eigenaardig verloop in de ML.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Christiano007 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:21:
Nooit spelen tegen mensen met een rode/oranje verbinding. Dan maar de hele tijd afsluiten en opnieuw opstarten maar dan weet ik zeker dat ik niet genaaid word door lag (dat ook natuurlijk wel eens kan voorkomen tegen een groene verbinding)
Ik heb alleen maar tegenstanders met een rode verbinding. Tenminste, als het spel start, dan wordt het kleine ikoontje bij het nummer van de speler bovenin in het midden ALTIJD rood. Bij mij staat er altijd groen overigens.
Soms heeft een speler een geel/groen ikoontje, dan start het spel en dan is ie weer rood.
Zit ik dan altijd tegen tegenstanders te spelen met een slechte verbinding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
Online heb ik nog nooit een wedstrijd gespeeld die lekker speelt. Offline is het spel gewoon veel beter én leuker, het tempo is offline beter en je hebt geen tegenstanders die misbruik maken van de lag, wat heel veel gebeurt.
Ik heb zelfs al een keer gehad dat mijn tegenstander in de 2de helft opeens gigantisch begon te laggen, de lag was toen zo erg dat de spelers alle kanten op sprongen en ik alleen nog controle had over de bal als de keeper hem klem had. En mijn tegenstander die opvallend goed kon spelen met die lag, terwijl ik geen bal raakte...letterlijk. Uiteindelijk 1-0 verloren doordat de keeper een langzame terugspeelbal miste en de bal de goal in rolde, wat natuurlijk niet kan normaal... Die speler had dan ook een rating van 895 en ik rond de 500 zit.

En het enige dat mij irriteert aan de Master League is dat er te veel wedstrijden zijn per seizoen, ik wil spelers als Figo, Nedved, Beckham etc weer op een leeftijd hebben van 26/27, en dat duurt zo veel te lang.
Wedstrijden verliezen door het "script" heb ik alleen met finales als ik niet verder kom dan 1-0, maar als je met 3-0 voor staan alsnog verliest dan ben je waarschijnlijk te slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
Nog even enkele van mijn mooiste goals.

http://www.xfire.com/video/d15bc/
Een van de mooiste goals die ik heb gezien van PES09, en ook nog eens door mij gemaakt :P
http://www.xfire.com/video/d15c1/
Mooie vrije trap met Sneijder.
http://www.xfire.com/video/43f40/
Messi dribbeltje door 3 man.
http://www.xfire.com/video/d15be/
Redelijke goal, halve omhaal.

Allemaal op Top Player uiteraard.
Ik hoop dat jullie ook eens jullie mooiste goals gaan posten, het FIFA forum staat er toch redelijk vol van :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Pacino op 14-06-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Michaelslijpkop schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:24:

Een van de mooiste goals die ik heb gezien van PES09, en ook nog eens door mij gemaakt :P

Allemaal op Top Player uiteraard.
Ik hoop dat jullie ook eens jullie mooiste goals gaan posten, het FIFA forum staat er toch redelijk vol van :-)
1. Niet de mooiste, wel aardig maar echt niet zo speciaal.
2. Niet speciaal.
3. Ik vind dit soort goals de lelijkste en de minst realistische. Niet dus.
4. Gebeurt zo'n 1x per 10~20 wedstrijden.

Ik heb mooiere goals gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
Coeluh schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:39:
[...]

1. Niet de mooiste, wel aardig maar echt niet zo speciaal.
2. Niet speciaal.
3. Ik vind dit soort goals de lelijkste en de minst realistische. Niet dus.
4. Gebeurt zo'n 1x per 10~20 wedstrijden.

Ik heb mooiere goals gezien.
Natuurlijk zijn er mooiere goals, maar laat die dan eens zien?
Maakt dit topic een stuk leuker naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Michaelslijpkop schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:44:
.....Wedstrijden verliezen door het "script" heb ik alleen met finales als ik niet verder kom dan 1-0, maar als je met 3-0 voor staan alsnog verliest dan ben je waarschijnlijk te slecht.
Ik heb een wedstrijd niet gewonnen omdat ik een (mooie) goal maakte met mijn hoofd die werd afgekeurd.
Het werd afgekeurd omdat ik een overtreding zou hebben gemaakt. Het was ook geen buitenspel of zo.
In mijn buurt stond niemand....geen tegenstander geen keeper. Nou dan eet ik echt mijn schoen op hoor.
Het was ook een belangrijke goal voor mij om door te gaan.
Hoezo het spel is scripted? Ik had het eigenlijk even moeten saven op video, heb ik nog nooit zo sterk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Michaelslijpkop schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:59:
[...]

Ik heb ze ook bekeken en afgezien van die omhaal vond ik ze niet zo speciaal, sorry.
Ondanks je moeite om ze erop te zetten en je enthousiasme.
Als je trouwens mooie pes goals wilt zien....youtube barst ervan.

[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 15-06-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
Harribo schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:07:
[...]

Ik heb ze ook bekeken en afgezien van die omhaal vond ik ze niet zo speciaal, sorry.
Ondanks je moeite om ze erop te zetten en je enthousiasme.
Als je trouwens mooie pes goals wilt zien....youtube barst ervan.
Met Xfire duurt het nog geen minuutje, maar het gaat mij om jullie, wat de mensen op youtube doen is wat minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:11
Vorige keer een voorzet vanaf de flank (bij de zijlijn) die er zo in floepte :P En dat zonder dat iemand de bal nog raakte..

Ik wil best filmpjes online zetten, maar geen zin om te kloten met screencapture progjes, wil het liefst gewoon gelijk van uit het spel als videobestand opslaan ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

gelukkie schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:40:

Ik wil best filmpjes online zetten, maar geen zin om te kloten met screencapture progjes, wil het liefst gewoon gelijk van uit het spel als videobestand opslaan ofzo..
dit is niet mogelijk toch?? of hb ik wat gemist? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ind0mi schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:08:
[...]

dit is niet mogelijk toch?? of hb ik wat gemist? :?
Dat is inderdaad ook niet mogelijk. Gelukkie zou het liefst zien dat het wel kon. Er wordt dus niet gezegd dat het kan. :)

Maar ik geef jullie gelijk. Best wel een gedoe om je doelpunt op te nemen en up te loaden. Dan speel ik ondertussen nog wel even door. ;)
Michaelslijpkop schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:24:

1. Vind ik wel bijzonder. Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat er nog vooraf aan ging.
2. Mooi gescoord uit een moeilijke hoek. Zeker als ik meeneem dat ik vrije trappen in PES aardig, misschien wel onrealistisch moeilijk vind.
3. Zoals Coeluh zegt kan dit wat onrealistisch overkomen, maar ik vind deze nog wel aardig realistisch. Er zitten niet echt onnatuurlijk bewegingen in.
4. Niet zo speciaal, maar een aardig goal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Correct me if i am wrong maar ik heb het gevoel dat wanneer ik een League speel ( Primera Division ) dat het heel wat moeilijker is dan met Master League?

In beide gevallen speel ik op Top Player. Mijn ML team is erg goed, in de Primera Division speel ik met Real Madrid ( Ronaldo en Kaka heb ik al getransferd ) maar ik heb toch het idee dat het daar heel wat minder soepel gaat terwijl ik vooral voorin heel veel kwaliteit heb rond lopen: Van Nistelrooy, Kaka, Ronaldo, Raul, Sneijder etc...

Ik schiet vooral heel vaak naast, en dat zelfs met Ronaldo die in een bloedvorm is! ( rood pijltje omhoog )
Met de ML had ik hier veel minder last van, Ribery had nogal eens de neiging om als een schele te schieten maar die had ook niet al te hoge skills wat betreft shooting.

Achterstand met Barca is al opgelopen tot 9 punten, dat ga ik dus niet meer redden :( :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Ik heb nu PES op de Wii, loop echter tegen 2 probleempjes aan.
- Al 2x disk unreadable gehad, terwijl de disk er goed uitziet, beetje vreemd, maar nog niet het ergste.
- Voorzetten vanuit de flanken die gaan bij mij altijd te hard, die vliegen bijna de 16 meter weer uit aan de andere kant. Dit terwijl ik maar lichtjes de knop aantik. Iemand hier een oplossing voor?

Ik speel PES trouwens met de classic controller, vind dat gezwaai maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
Regeneration schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:55:
1. Vind ik wel bijzonder. Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat er nog vooraf aan ging.
http://www.xfire.com/video/d482f/ Hier is de dribble die ervoor kwam. Nogal geluk met de sliding natuurlijk :-)

[ Voor 61% gewijzigd door Pacino op 16-06-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Michaelslijpkop schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:59:
[...]

Even xfire erbij pakken dan denk ik. Of zijn er makkelijkere tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michaelslijpkop schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:13:
[...]

http://www.xfire.com/video/d482f/ Hier is de dribble die ervoor kwam. Nogal geluk met de sliding natuurlijk :-)
Ok, als er nog een mooie dribbel actie ervoor was, zou nog iets mooier maken.

Coeluh schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:52:
[...]

Even xfire erbij pakken dan denk ik. Of zijn er makkelijkere tools?
offtopic:
Zelf heb ik het programmaatje Fraps, waarmee je ingame kan "opnemen". Die bestanden kan je dan uploaden op het internet, maar of dat echt makkelijker is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
Xfire is vele malen makkelijker dan bijvoorbeeld Fraps.
Ik zal even in stappen uitleggen hoe het werkt met Xfire:

1. Je gaat ingame naar het filmpje dat je wilt uploaden.
2. Je toets de toetsencombinatie in die de Xfire "recording" aanzet. (scroll lock + nog een knop)
3. Na het recorden ga je uit het spel (alt-tab kan ook) en je drukt even op OK bij Xfire die zegt dat je een filmpje hebt gemaakt.
4. Je klikt met rechtermuisknop in Xfire op het filmpje bestand en drukt op Upload Video, dan even in een pop up schermpje de titel en tags etc invoeren en vervolgens OK drukken.
5. Wachten tot Xfire het zelf heeft geupload en het staat op jouw profielsite van Xfire.

In totaal dus iets van 5 minuten.

De nadelen ervan zijn dat jij je filmpje niet kunt bewerken (en dus geen compilatie kunt maken naar mijn weten) en de kwaliteit is niet zo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Ik ben het ook ff zat met pes 2009.

Ik herken mijn situatie helemaal in het script verhaal hierboven. Heb teveel belangrijke potjes gespeeld waarbij ik met 1-0 of 2-0 voorkwam en mijn keeper dan de meest makkelijke ballen weg kaatst waardoor de tegenstander een corner krijgt. En deze corner scoren ze natuurlijk doordat ze vaak bovennatuurlijke krachten krijgen :P. Of en word vanaf een afstand gescoord waar je echt U (x1000) tegen zegt.

Ik heb bijvoorbeeld 5x opnieuw Barca (ik) tegen Real Madrid gespeeld (op top niveau). elke keer kom ik met 1-0 voor. Daarna schiet Real vanaf een onmogelijke hoek een shot op goal en de keeper van Barca heeft het er dan moeilijk mee en kaatst de bal uit (corner). In de corner scoort Real dan op de ene van een manier altijd (echt altijd, heb 5x van alles geprobeerd). Dan staat het 1-1 en dan 2 minuten voor tijd scoort real altijd vanuit een onmogelijke hoek....

Thats scripted in mijn ogen.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Michaelslijpkop schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:17:
Xfire is vele malen makkelijker dan bijvoorbeeld Fraps.
Ik zal even in stappen uitleggen hoe het werkt met Xfire:

1. Je gaat ingame naar het filmpje dat je wilt uploaden.
2. Je toets de toetsencombinatie in die de Xfire "recording" aanzet. (scroll lock + nog een knop)
3. Na het recorden ga je uit het spel (alt-tab kan ook) en je drukt even op OK bij Xfire die zegt dat je een filmpje hebt gemaakt.
4. Je klikt met rechtermuisknop in Xfire op het filmpje bestand en drukt op Upload Video, dan even in een pop up schermpje de titel en tags etc invoeren en vervolgens OK drukken.
5. Wachten tot Xfire het zelf heeft geupload en het staat op jouw profielsite van Xfire.

In totaal dus iets van 5 minuten.

De nadelen ervan zijn dat jij je filmpje niet kunt bewerken (en dus geen compilatie kunt maken naar mijn weten) en de kwaliteit is niet zo geweldig.
Ik heb een mooie shortcut ingesteld maar hij begint niet met opnemen. Het lag dus aan mijn gemodde .exe (hij heette pes09kitserver.exe (zodat ik er 2 heb en nog online kon)). Ik heb nauwelijks mooie goals, ik speel laatste tijd ook alleen PES 6 omdat ik die leuker vind. Wel heb ik nog wat rare shit zoals bugs opgenomen.
Goal
  1. http://www.xfire.com/video/d8824/ - Mazzelgoal van 50 meter, manuele pass
  2. http://www.xfire.com/video/d87e9/ - Lampard vrije trap, keihard in de kruising, niet heel speciaal
  3. http://www.xfire.com/video/d87dd/ - Poeier van Gerrard
  4. http://www.xfire.com/video/d8805/ - Poem, op de pantoffel
  5. http://www.xfire.com/video/d8837/ - Deze goal vind ik echt lekker.
Rare dingen
  1. http://www.xfire.com/video/d880f/ - Wright Flips dacht even een stiftje te doen :')
  2. http://www.xfire.com/video/d881e/ - Joe cole, slechte sub (hehe). Ik vind het een melige bug
  3. http://www.xfire.com/video/d882c/ - Eto'o staat 20 meter buitenspel maar mag doorgaan en mist :')
  4. http://www.xfire.com/video/d87f0/ - Bal plakt aan de lat. Kijk naar de spelers, die rennen in tempo door, ik loop niet te timeshiften of w/ever, gebeurde echt zo.
  5. http://www.xfire.com/video/d87fb/ - Toffe aanval, alleen hij werkt m 2x mis. De 2e keer is echt wtf!
  6. http://www.xfire.com/video/d883a/ - Keeper gebruikt magneethandschoenen
Mijn vids, kraak ze af doe er mee wat je wilt maar zeg er iig iets over :)

[ Voor 39% gewijzigd door Coeluh op 20-06-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
Die goal van Lampard is echt lekker, ook nog met links :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coeluh schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:48:
[...]

Ik heb een mooie shortcut ingesteld maar hij begint niet met opnemen. Het lag dus aan mijn gemodde .exe (hij heette pes09kitserver.exe (zodat ik er 2 heb en nog online kon)). Ik heb nauwelijks mooie goals, ik speel laatste tijd ook alleen PES 6 omdat ik die leuker vind. Wel heb ik nog wat rare shit zoals bugs opgenomen.
Goal
[list=1]
http://www.xfire.com/video/d8824/ - Mazzelgoal van 50 meter, manuele pass
Gaat er wel mooi in. :P
[list]• http://www.xfire.com/video/d87e9/ - Lampard vrije trap, keihard in de kruising, niet heel speciaal
Wel lekker als dat in een wedstrijd gebeurd, waarbij dit doelpunt belangrijk is. :)
http://www.xfire.com/video/d87dd/ - Poeier van Gerrard
http://www.xfire.com/video/d8805/ - Poem, op de pantoffel
http://www.xfire.com/video/d8837/ - Deze goal vind ik echt lekker.
[/list]
Mooie goals.
Rare dingen
  1. http://www.xfire.com/video/d880f/ - Wright Flips dacht even een stiftje te doen :')
  2. http://www.xfire.com/video/d881e/ - Joe cole, slechte sub (hehe). Ik vind het een melige bug
  3. http://www.xfire.com/video/d882c/ - Eto'o staat 20 meter buitenspel maar mag doorgaan en mist :')
  4. http://www.xfire.com/video/d87f0/ - Bal plakt aan de lat. Kijk naar de spelers, die rennen in tempo door, ik loop niet te timeshiften of w/ever, gebeurde echt zo.
  5. http://www.xfire.com/video/d87fb/ - Toffe aanval, alleen hij werkt m 2x mis. De 2e keer is echt wtf!
  6. http://www.xfire.com/video/d883a/ - Keeper gebruikt magneethandschoenen
Dat eerste "rare" heb ik ook wel eens. Echt irritant is dat. Dan houd ik de L1 / LB ingedrukt ofzo... Die laatste van de magneethandschoenen heb ik ook wel geregeld, maar die dat afstand tussen de bal en handen zo ver zijn. Voor de rest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:15

3style

...

aaaido schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:58:
Ik ben het ook ff zat met pes 2009.

Ik herken mijn situatie helemaal in het script verhaal hierboven. Heb teveel belangrijke potjes gespeeld waarbij ik met 1-0 of 2-0 voorkwam en mijn keeper dan de meest makkelijke ballen weg kaatst waardoor de tegenstander een corner krijgt. En deze corner scoren ze natuurlijk doordat ze vaak bovennatuurlijke krachten krijgen :P. Of en word vanaf een afstand gescoord waar je echt U (x1000) tegen zegt.
Ja Pes, vaak een haat liefde verhouding voor mij. Met name die hoekschoppen heb ik me vaak aan geiriiteerd. Vaak onmogelijk om te verdedigen. Ben nu sinds een tijdje FIFA 2009 aan het spelen. Tis wel ff wennen, maar zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Coeluh schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:48:
[...]
  1. http://www.xfire.com/video/d8824/ - Mazzelgoal van 50 meter, manuele pass
  2. http://www.xfire.com/video/d87e9/ - Lampard vrije trap, keihard in de kruising, niet heel speciaal
    .....
  3. http://www.xfire.com/video/d87fb/ - Toffe aanval, alleen hij werkt m 2x mis. De 2e keer is echt wtf!
  4. http://www.xfire.com/video/d883a/ - Keeper gebruikt magneethandschoenen
Mijn vids, kraak ze af doe er mee wat je wilt maar zeg er iig iets over :)
Hahaha wat een rare dingen, vooral die van Cole....underground soccer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Trouwens nog even doorzeuren over mijn online lags.

1.Als ik overdag speel, heb ik er haast geen last van. Het maakt dan helemaal niet uit wat het connectie kleurtje van de tegenstander is (rood/groen/geel). Dus mijn conclusie: het ligt aan overbevolkte servers van Konami?
Avonds als het drukker is, loopt het dus niet altijd lekker.
Kom erachter dat zodra er lags in voorkomen, ik een prutsvoetballer ben.
Ik hou van het tik-tik voetbal, niet dat ellendige geloop steeds met een speler.

2.Ik neem nu steeds Manchester United. Het verschil tussen een topteam en een iets mindere team is echt veel te groot. Zodra ik een minder team neem, verlies ik het geheid. Je mannetjes worden dan makkelijker eruit gerend en verliezen makkelijker de bal. Ik zit dus eigenlijk, in mijn situatie (nivo 510 punten nu), wel vast aan een topteam. Elke verliezen vind ik weinig aan. Dat grote verschil ze eens gaan veranderen is mijn mening.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 23-06-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Regeneration schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:25:
....Dat eerste "rare" heb ik ook wel eens. Echt irritant is dat. Dan houd ik de L1 / LB ingedrukt ofzo...
Daar heb ik ook een tijd lang last van gehad. Bleek dat dat mijn instellingen waren. Dat kan je veranderen.
Bij controllers....3e tabblad...waar je ook de buttons instelt.
Op de een of andere manier stond mijn controller zó ingesteld dat zodra ik snel 2x achter elkaar op de schietbutton drukte, ik een stiftje kreeg. Dat vond ik zeer frustrerend. Nu gaat het beter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harribo schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:15:
[...]

Daar heb ik ook een tijd lang last van gehad. Bleek dat dat mijn instellingen waren. Dat kan je veranderen.
Bij controllers....3e tabblad...waar je ook de buttons instelt.
Op de een of andere manier stond mijn controller zó ingesteld dat zodra ik snel 2x achter elkaar op de schietbutton drukte, ik een stiftje kreeg. Dat vond ik zeer frustrerend. Nu gaat het beter 8)
Denk dat het bij mij ligt aan het feit dat ik in zulke momenten wil wisselen van speler, maar ik wordt die speler automatisch. (Ik speel Semi Auto, maar ik had liever eigenlijk de Unassisted mode, maar dan kan je keeper niet zijn om een hele vage reden.) Dat is vervelend want ik vermoed dan ik dan onbedoeld, in alle combinatie van knoppen die ik dan indruk :P, een keer de combinatie heb dat ik schietknop en vlak daarna de L1 / LB indruk wat resulteert in een lobje die vaak dan ook over het doel gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Harribo: misschien kun je de volgende keer even de editknop gebruiken? Ook al reageer je 3 keer op totaal verschillende zaken, echt nodig om dan 3 keer kort achter elkaar te posten is niet echt nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Pas geleden met 2 player ML op het hoogste niveau een weergaloze halve finale CL gespeeld tegen Real Madrid. In de eerste match thuis door klungelig verdedigen binnen 10 min 2 goals om de oren van Raul en Higuain, daarna na 35 min spelen nog eens 3 goals tegen (alles of niets formatie: van 3-2-3-2 naar 3-1-3-3) waarvan een beauty van Raul randje 16 in de kruising... Qua spel was het ook terecht, want het liep voor geen meter. Veel verkeerde keuzes, mislukte acties en balverlies op pijnlijke momenten.

Kansloos verhaal zou je zeggen aangezien we met 0-5 de rust in gingen en de wedstrijd nog heeeel lang duurde zo. Echter vlak na de start van de 2e helft kwam die vriend van me met een wonder solo langs 5 man voor het doel en prikte hem binnen. Vanaf dan liep de wedstrijd volledig uit de hand aangezien we weer gingen rond tikken, mannetjes passeren en vooral de 3 middenvelders met longshot specialiteit in stelling brachten. Real was rijp voor de slacht en de wedstrijd eindigde dan ook in een krankzinnige 7-5 voor ons team, Feyenoord. :D De MOTM had slechts een 8,5 gekregen voor 3 rake afstandsschoten waaronder de winnende.

Wat een donderspeech in de rust en wat zelfvertrouwen (net als irl) al niet kan doen. ;)
De wedstrijd uit in Madrid eindigde overigens met veel angstzweet in een 0-0 gelijkspel wetende dat ze genoeg hadden aan 2 goals.

Het hele script gebeuren kan ik mij totaal niet in vinden op de vrije trap na (die gaat altijd erin als de CPU achter staat en je niet een mannetje in de hoek neerzet). Dat de CPU eens een paar gruwelijke goals maakt kan best gebeuren als je ziet wat voor goals je zelf soms scoort. Vaak is het toch een kwestie van goed verdedigen 1 on 1, de juiste beslissingen nemen bij het aanvallen. Maw dingen waar je zelf wat aan kan doen. Een cheatende CPU ontken ik ook niet, maar dat is weer een ander verhaal.

Ik moet wel erbij zeggen dat we ook met weergaloos materiaal (sterkste 11 is 90+ gemiddeld) spelen die we zelf vanaf scratch hebben opgetrained met alle risico's van dien. Vooral de centrale verdediger van 2 meter (Jean) en de controleurs van 1.90 (Martinez ) zijn onmisbaar in ons systeem om corners, voorzetten en ballen die blind naar voren zijn getrapt weer net zo hard naar voren te krijgen.

2x schieten = stiftje was volgens mij ooit heel lang de standaard instelling van PES en het irriteerde me juist dat het opeens schieten + R1 was geworden, maar ook daar wen je aan. :)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Ben ik gek of is er wat aan de gameplay veranderd met de updates? Ik speelde tot voor kort eigenlijk zonder 1 update, alles deed het namelijk prima. Aangezien ik echter met een nieuwe installatie wat problemen kreeg heb ik de nieuwste updates erop gegooid (zowel degene die je handmatig moet installeren als degene die je via het menu in het spel kan doen). Sindsdien heb ik het gevoel dat de gameplay wat anders is. Met name lijkt het erop alsof je makkelijker tegenstanders van de bal kan zetten. Klopt dit, of verbeeld ik me dit?

Speel het overigens op de pc.

[ Voor 3% gewijzigd door Morgoth op 23-06-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
heb vanavond weer pes 2009 gespeeld. 5x een schot op de paal of lat :O:O:O..... wat zouden het anders mooie vrije trappen of mooie afstand schoten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
heb vanavond weer online gespeeld....7 tegengoals doordat de spits gewoon langs mijn keeper loopt.....jammer....die bug moeten ze er maar eens uithalen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Harribo schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:40:
heb vanavond weer online gespeeld....7 tegengoals doordat de spits gewoon langs mijn keeper loopt.....jammer....die bug moeten ze er maar eens uithalen niet?
De standaard afronding, ja het moet iets moeilijker zijn om te scoren, maar ik heb gelezen dat dat ook het geval is in 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Coeluh schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:43:
[...]

De standaard afronding, ja het moet iets moeilijker zijn om te scoren, maar ik heb gelezen dat dat ook het geval is in 2010
Standaard afronding? Nou, ik vind het meer een bug eigenlijk. 9/10 hangt die gegarandeerd.
Heb net even weer gespeeld en van de 5 goals die ik tegenkreeg, waren het er 4 die zo gingen.
Is niet altijd zo'n hoog gemiddelde, maar het spelen wordt er wel minder leuk op.

Tel daarbij de lags op...kan me mannetje bewegen wat ie wil maar een afvallende bal pakken ho maar, terwijl de tegenstander hem dan rechtstreeks pakt....wat een frustratie.
Dus in pes2010 laten ze het er lekker in? Erg jammer....elk noob kan dus nu scoren.

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 25-06-2009 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Harribo schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:30:
[...]

Standaard afronding? Nou, ik vind het meer een bug eigenlijk. 9/10 hangt die gegarandeerd.
Heb net even weer gespeeld en van de 5 goals die ik tegenkreeg, waren het er 4 die zo gingen.
Is niet altijd zo'n hoog gemiddelde, maar het spelen wordt er wel minder leuk op.

Tel daarbij de lags op...kan me mannetje bewegen wat ie wil maar een afvallende bal pakken ho maar, terwijl de tegenstander hem dan rechtstreeks pakt....wat een frustratie.
Dus in pes2010 laten ze het er lekker in? Erg jammer....elk noob kan dus nu scoren.
Nee juist niet. Ik wilde zeggen, maar had haast, dat het in PES2010 moeilijker werd om te scoren.
http://winningelevenblog.com/
Is leuk om te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Hoe kun je met pes 09 met de keeper naar bal springen en deze pakken bij een corner van de tegenstander? Dus zeg maar de keeper uit laten komen voor een hoge corner bal.

Als ik dit met y doe (zoals de keeper normaal uitkomt), dan komt de keeper bij een corner naar de grond uit en dan gaat de corner er bijna altijd in :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
gelukkie schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:12:
Hoe kun je met pes 09 met de keeper naar bal springen en deze pakken bij een corner van de tegenstander? Dus zeg maar de keeper uit laten komen voor een hoge corner bal.

Als ik dit met y doe (zoals de keeper normaal uitkomt), dan komt de keeper bij een corner naar de grond uit en dan gaat de corner er bijna altijd in :S
Niet, corners vallen bijna niet te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Je moet bij corners áltijd iemand naast de eerste paal zetten!
Hoe? Poppetje selecteren en er zo snel mogelijk naartoe lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Christiano007 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:30:
Je moet bij corners áltijd iemand naast de eerste paal zetten!
Hoe? Poppetje selecteren en er zo snel mogelijk naartoe lopen ;)
Soms moet je dan wel 25x op je knop rammen voordat je de juiste man heeft. Maar het is inderdaad beter dan niets doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Wel vaag dat je de keeper de bal niet kan laten pakken dan!

Ook zo vaag is, dat ik nooit hoge cijfers krijg voor de keeper, max 6.5 maar meestal 5.5/6....zelfs na 7 wedstrijden de 0 gehouden te hebben :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
gelukkie schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:08:
Wel vaag dat je de keeper de bal niet kan laten pakken dan!

Ook zo vaag is, dat ik nooit hoge cijfers krijg voor de keeper, max 6.5 maar meestal 5.5/6....zelfs na 7 wedstrijden de 0 gehouden te hebben :O
Hoger dan een 8 krijg je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Kreeg ik maar eens een 8, maar hoogste dat ik heb gehaald met een keeper is 6.5 :s ook na 7 wedstrijden de 0 dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
inderdaad, bij corners....mannetje bij de eerste paal zetten
en als die corner komt op het juist moment koppen dwz als je in het echt denkt dat je moet springen DAN drukken! Dus eerder dan dat de bal bij je is.

ps....3 wedstrijden gedaan online...weeeeeer 3 van de 5 goals tegengekregen wegens het voorbij rennen van mijn keeper
tjonge wat ik kan ik daar geïrriteerd van raken...frustrerende bug..
hou sowieso al niet van verliezen maar op zo'n manier....

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 02-07-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Het is geen bug punt. Moet je maar zorgen dat een speler niet zo snel 1 op 1 komt op een keeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Nee, daar ben ik het ook mee eens. Als je naar echt voetbal kijkt en je ziet een speler 1 op 1 op de keeper, dan roep je ook moord en brand als hij dan niet scoort. Een beetje spits heeft een 1 op 1 op de keeper bal er altijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Morgoth schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:29:
Nee, daar ben ik het ook mee eens. Als je naar echt voetbal kijkt en je ziet een speler 1 op 1 op de keeper, dan roep je ook moord en brand als hij dan niet scoort. Een beetje spits heeft een 1 op 1 op de keeper bal er altijd in.
Onzin. Hoe meer tijd hoe meer ze missen. Denk maar eens tegen die spelers die het dan nog presteren om tegen de keeper aan te schieten, dat is bijna een psychologisch effect, waardoor ze in zo'n situatie alleen nog maar de keeper zien.

Tuurlijk gaat het vaak goed, maar ik denk dat er in een kwart van de gevallen wel een misser uit kan komen, dat lijkt me niet eens irreeel.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

De keeper zou wat minder snel naar de grond moeten gaan en meer euhm..hoe zeg je dat. Meedraaien met een speler zodat hij niet gelijk er naast duikt. Maar verder is het totaal geen probleem.

Dat spelers spontaan een milliseconde stoppen als je van speler snel wisselt in de verdediging is veel erger, waardoor je tegen snelle spelers het vaak af legt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Christiano007 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:08:
Het is geen bug punt. Moet je maar zorgen dat een speler niet zo snel 1 op 1 komt op een keeper.
ik blijf het een grote bug vinden ondanks dat ik het ook wel een beeeetje met je eens ben.
het is niet realistisch, hoevaak mist een speler in het echt niet dat soort ballen?
en als hij ze scoort, dan is het niet omdat hij om de keeper heen loopt.
Christiano007 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:13:
...
Dat spelers spontaan een milliseconde stoppen als je van speler snel wisselt in de verdediging is veel erger, waardoor je tegen snelle spelers het vaak af legt .
Je moet bij het verdedigen niet de man pakken die het dichst bij de aanvaller is. Dan blijf je switchen en dat lukt je niet altijd. Zeker als het laggy is.
Hoe je dat moet doen, kan je hier bekijken. Zonder deze truc had ik al veel meer tegengoals gehad.

http://www.youtube.com/watch?v=A1qjaS3eH48

heb zonet ook weer online gespeeld....een speler schiet door de lags gewoon langs mijn spelers...
dat is ECHT niet normaal hoor.
tegenstander verspringt opeens op een kwart van het veld, echt onspeelbaar.
denk dat ik alleen maar middags ga spelen, dan is het minder laggy ben ik achter.
meer kan ik ook niet doen helaas.

[ Voor 49% gewijzigd door Harribo op 02-07-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
RobertJ schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:49:
[...]

Onzin. Hoe meer tijd hoe meer ze missen. Denk maar eens tegen die spelers die het dan nog presteren om tegen de keeper aan te schieten, dat is bijna een psychologisch effect, waardoor ze in zo'n situatie alleen nog maar de keeper zien.

Tuurlijk gaat het vaak goed, maar ik denk dat er in een kwart van de gevallen wel een misser uit kan komen, dat lijkt me niet eens irreeel.
Ik vind het wel een discussie opzich in hoeverre je psychologische effecten moet inbouwen in het spel, aangezien je zelf ook al een bepaalde hoeveelheid 'psychologisch effect' in het spel brengt simpelweg doordat een mens die controller bestuurt. Ik merk zelf ook al dat bij potjes die er op aan komen (finale champions league met master league of bal bijvoorbeeld) ik ook al meer gespannen ben van mezelf en daardoor wel eens meer fouten maak. Ik vind het ver gaan om dat effect ook nog eens in het spel in te bouwen, wordt een beetje dubbelop.
Harribo schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:04:
Je moet bij het verdedigen niet de man pakken die het dichst bij de aanvaller is. Dan blijf je switchen en dat lukt je niet altijd. Zeker als het laggy is.
Hoe je dat moet doen, kan je hier bekijken. Zonder deze truc had ik al veel meer tegengoals gehad.

Inderdaad, ik laat ook altijd de computer verdedigen in dat soort situaties. Ik deed alleen tot nu toe dan de vrije man dekken, maar het is inderdaad ook wel slim in zoals in het filmpje dan op de lijn tussen de speler en het doel te blijven. Enige is dan dat je wel kans hebt dat er een medespeler vrij komt zodat ie uiteindelijk nog een goede pass kan geven. Daarvoor moet je dan een beetje de spelsituatie inschatten denk ik voor wat het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Harribo schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:04:
[...]

ik blijf het een grote bug vinden ondanks dat ik het ook wel een beeeetje met je eens ben.
het is niet realistisch, hoevaak mist een speler in het echt niet dat soort ballen?
en als hij ze scoort, dan is het niet omdat hij om de keeper heen loopt.

[...]

Dat bedoel ik niet, dat is het verdedigen 1 tegen 1, ik bedoel het snel switchen van spelers waardoor spelers éven stoppen met rennen.En als je dan snelle spelers hebt ben je altijd de sjaak. :)

En je moet niet spelen tegen mensen met een rode of oranje verbinding, dat zijn zware lag mafkezen. geel minimaal! Dan maar een paar keer de wedstrijd afbreken en opnieuw PES opstarten.. Kost je geen punten, pas als je de wedstrijd begonnen is

[ Voor 12% gewijzigd door Christiano007 op 03-07-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Christiano007 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:58:
[...]
Dat bedoel ik niet, dat is het verdedigen 1 tegen 1, ik bedoel het snel switchen van spelers waardoor spelers éven stoppen met rennen.En als je dan snelle spelers hebt ben je altijd de sjaak. :)
Oh dat ze even snel inhouden zeker? Ja dat is ook echt niet te begrijpen.

Wat ik ook niet begrijp, en dat lijkt er een beetje op, is als je offline speelt op Topplayer en de tegenstander gooit een bal over je verdediging de diepte in, dat je verdediger heel even inhoudt met rennen, waardoor net de bal voor de tegenstander is. Dat is echt scripted denk ik. Heel jammer.
Christiano007 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:58:
[...]
En je moet niet spelen tegen mensen met een rode of oranje verbinding, dat zijn zware lag mafkezen. geel minimaal! Dan maar een paar keer de wedstrijd afbreken en opnieuw PES opstarten.. Kost je geen punten, pas als je de wedstrijd begonnen is
Dat zal ik inderdaad dan ook doen. Bedankt voor de tip.
Maar trouwens, ook als ik geel als tegenstander heb, wil er nog wel wat kleine lags in zitten.
Misschien ben ik dan een zeurpiet maar op cruciale momenten kan het wel tellen.
Een voetbalspel is een spel waarbij elke seconde telt, daar kan je eigenlijk naar mijn mening helemaal geen lags bij gebruiken. Als je nu bijvoorbeeld rummikub online speelt, is het geen probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 03-07-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
heb net 4-3 verloren...
1 tegengoal loopt de speler weer langs mijn keeper
1 tegengoal legt de keeper na een lange afstandsschot de bal netjes bij de tegenstander in de voeten
1 tegengoal pakt mijn verdediger de bal van de aanvaller af en de bal stuitert ongelukkig in mijn eigen goal
de keeper (vd sar) ziet er dan uit als een bejaarde die niets een rollertje kan tegenhouden
1 tegengoal was een normale en mooie goal

tja....wat moet ik hier nu van zeggen? :S
hij heeft gezien de statistieken wel verdiend gewonnen maar die goals die hij KREEG
niet te filmen...
je kan wel zeggen dat ik het niet zo ver had moeten laten komen misschien maar dan nog...
dat soort dingen kloppen toch echt niet?

[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 03-07-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
Ik ben gestopt met hel spel online spelen door de vele lag etc.
Ook door de goals waarbij je langs de keeper loopt etc, al doe ik dat zelf ook als ik 1 tegen 1 tegenover de keeper sta.
Het werkt gewoon niet goed online, en te veel cheaters ook.

Speel je het overigens op de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Harribo schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:38:
[...]

Dat zal ik inderdaad dan ook doen. Bedankt voor de tip.
Maar trouwens, ook als ik geel als tegenstander heb, wil er nog wel wat kleine lags in zitten.
Misschien ben ik dan een zeurpiet maar op cruciale momenten kan het wel tellen.
Een voetbalspel is een spel waarbij elke seconde telt, daar kan je eigenlijk naar mijn mening helemaal geen lags bij gebruiken. Als je nu bijvoorbeeld rummikub online speelt, is het geen probleem.
Bij geel kan het voorkomen ja, maar lang niet zoveel / vaak als bij oranje/rood.

Speel je op de Xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:44:
heb net 4-3 verloren...
1 tegengoal loopt de speler weer langs mijn keeper
1 tegengoal legt de keeper na een lange afstandsschot de bal netjes bij de tegenstander in de voeten
1 tegengoal pakt mijn verdediger de bal van de aanvaller af en de bal stuitert ongelukkig in mijn eigen goal
de keeper (vd sar) ziet er dan uit als een bejaarde die niets een rollertje kan tegenhouden
1 tegengoal was een normale en mooie goal

tja....wat moet ik hier nu van zeggen? :S
hij heeft gezien de statistieken wel verdiend gewonnen maar die goals die hij KREEG
niet te filmen...
je kan wel zeggen dat ik het niet zo ver had moeten laten komen misschien maar dan nog...
dat soort dingen kloppen toch echt niet?
Een van de vele redenen waarom ik PES verkocht heb en Fifa heb aangeschaft, helaas is dat ook niet alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Zelf heb ik het online PES gevoel weer terug lijkt het ;) , de tijden van alleen de sprintknop weer inhouden zijn weer weg, het dubbele dekken werkt me weer goed, en nu sta ik ook weer op +600 punten. Het heeft weer even geduurd maar ik ben weer terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog recente 'data updates' te downloaden voor Windows?

Speel zelf overigens zo'n 3 avonden in de week PES 2009 met kamergenoten. Vaak 2 tegen 2, doen we al enkele maanden lang. We worden allemaal steeds beter.

Valt me op dat Messi steeds minder goed/effectief bij ons is, hij liep er vroeger veel makkelijker langs en werd veel vaker gevaarlijk. Dat gebeurt nu niet meer, we dekken ook veel minder strak, maar heel veel in de lijnen lopen e.d. Helaas gaf het bovenstaande youtube-filmpje dan ook weinig bruikbare informatie.

Zou graag beter in PES 2009 willen worden, zal de laatste pagina's doornemen. Kijken of daar nog wat interessants tussen staat. Beste zou natuurlijk zijn om veel online te spelen, maar dat draait hier niet echt.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 13:21 ]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste