Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Regeneration schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:37:
[...]

Ja, dat merk ik inderdaad ook. Vaak is weinig aan te doen, maar het heeft volgens mij wel te maken of je op de kruisje / A / zachte tackle knop en/of de vierkantje / X / medespeler zet druk knoppen drukt. Ik wil dan ook dat de spelers druk zetten of een blok, maar niet dat ze de tegenstander onderuit schoppen. Maar zo af en toe gebeurt dat laatste dan wel gewoon... erg vervelend.
Ik had laatst rood, een penalty en dus een goal tegen en ik had m'n controller niet eens vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:21

Christiano007

Ich bin der champion

LCHero schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:07:
Hebben jullie ook last van verdedigers die door de COM worden bestuurd en ongevraagd (domme) tackles uitvoeren? Vooral in de zestien levert dit nogal wat ongewenste penalties en rode kaarten op.
Dat klopt, dat komt vaak doordat je met X druk zet, als je in de eigen 16 bent moet je dat ook zoveel mogelijk vermijden. Je kúnt het wel doen, maar dan alleen om hem van het doel te houden en niet om met hem in duel te gaan.

PES Guide, zo gemakkelijk en handig :P

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

Hallo iedereen, sinds kort heb ik ook PES 2009. Ik moet zeggen dat hoewel bij mij de verwachtingen hoog lagen, dit spel mij zwaar tegenvalt i.t.t FIFA09. Onder andere in de Be a Legend mode:

Ik begon bij Willem II en vertrok in de winterstop naar Heracles omdat nadat ik een basisplaats had, ik ELKE wedstrijd eruit werd gehaald tussen de 60e en 80e minuut. Bij Heracles had ik dit ook waardoor ik mij realiseerde dat dit gewoon het spel is. Nogal vaag, want de afgelopen vier wedstrijden ben ik telkens man of the match geworden, en je man of the match ga je elke wedstrijd wisselen? Ook bij een mindere wedstrijd ben ik altijd degene die het veld ruimt.
Ook als ik heel licht op de B-knop van mijn Xbox360 druk vliegt de bal al door de ruit van de hoogste verdieping van het empire state building. Nee, de gameplay is niets voor mij. Geluid is ook al bagger.

Als ik dan toch nog een pluspuntje moet ontdekken, dan is dat nog net het grafische aspect, al vind ik FIFA daarin ook wat mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Nilsinho schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:33:
Hallo iedereen, sinds kort heb ik ook PES 2009. Ik moet zeggen dat hoewel bij mij de verwachtingen hoog lagen, dit spel mij zwaar tegenvalt i.t.t FIFA09. Onder andere in de Be a Legend mode:

Ik begon bij Willem II en vertrok in de winterstop naar Heracles omdat nadat ik een basisplaats had, ik ELKE wedstrijd eruit werd gehaald tussen de 60e en 80e minuut. Bij Heracles had ik dit ook waardoor ik mij realiseerde dat dit gewoon het spel is. Nogal vaag, want de afgelopen vier wedstrijden ben ik telkens man of the match geworden, en je man of the match ga je elke wedstrijd wisselen? Ook bij een mindere wedstrijd ben ik altijd degene die het veld ruimt.
Ook als ik heel licht op de B-knop van mijn Xbox360 druk vliegt de bal al door de ruit van de hoogste verdieping van het empire state building. Nee, de gameplay is niets voor mij. Geluid is ook al bagger.

Als ik dan toch nog een pluspuntje moet ontdekken, dan is dat nog net het grafische aspect, al vind ik FIFA daarin ook wat mooier.
Allemaal waar. Ik wacht nu al vol verwachting op 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41

oefenen oefenen oefenen...
Ik schiet 9 vd 10 keer tussen de palen en speel iedere wedstrijd en wordt alleen eruit gehaald als ik echt moe ben. Zit in mijn 4e seizoen van mijn carriere en in mijn 2e seizoen bij Man Utd... (daarvoor FC Utrecht en Feyenoord)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Be A Legend hoeft er van mij niet in, ik vind het verschrikkelijk, mede omdat je soms tijden niets te doen hebt, dan bestuur ik liever ieder mannetje van m'n team.

Overigens, over die tackles die door de CPU worden ingezet terwijl je het zelf niet bestuurt, soms komt het ook omdat je dubbele dekking activeert terwijl de aanvaller in kansrijke positie is. We noemen het ook wel eens de randomizer van de game, bij de PS2 is het het ergst, daar fluit de scheids soms random af, terwijl er niets aan de hand is. Lachen, maar niet echt handig.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

Zosas schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:47:
[...]

oefenen oefenen oefenen...
Ik schiet 9 vd 10 keer tussen de palen en speel iedere wedstrijd en wordt alleen eruit gehaald als ik echt moe ben. Zit in mijn 4e seizoen van mijn carriere en in mijn 2e seizoen bij Man Utd... (daarvoor FC Utrecht en Feyenoord)
Tja, ik loop ook als een dolle over het veld, daar heb je gelijk in, maar alsnog, ik creeer volop kansen (Zonder mij had Heracles nu een subtopper geweest, na een half seizoen 7 assists en 8 doelpunten als rechtsmid, waar ik ook eens volop kansen creeer die niet worden benut.
Misschien dat het daaraan ligt, ik ben overal in het veld te vinden, de RB-knop is bijna continu ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Zijn er inmiddels alweer heerlijke option files of complete patches? Ik heb eens een beetje zitten googlen maar het aanbod valt toch wel een beetje tegen moet ik zeggen. Naar mijn idee had PES 6 een veel levendigere community. Kan me nog een update herinneren waarin je én commentaar van FIFA had én nieuwe ballen en PL en Bundesliga _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 00:30
Deruxian schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:32:
Zijn er inmiddels alweer heerlijke option files of complete patches? Ik heb eens een beetje zitten googlen maar het aanbod valt toch wel een beetje tegen moet ik zeggen. Naar mijn idee had PES 6 een veel levendigere community. Kan me nog een update herinneren waarin je én commentaar van FIFA had én nieuwe ballen en PL en Bundesliga _/-\o_
Klopt, maar de goede patches zijn er wel hoor.
Ik gebruik de Gamingaccess patch, (all in one pakket van de community)
Up²date transfers, nieuwe stadiums (optioneel), toegevoegde spelers, gezichten etc..
Deze patch heeft ook verschillende option file keuzes, (aangepaste speler stats (lager), PESStats database, of Defaults)

Tjek hier voor download, (nieuwe versie met alle transfers is pas uit)
http://downloads.gamingac...?author_name=GamingAccess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
NoLiMiTSoLDieR schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:03:
[...]

Klopt, maar de goede patches zijn er wel hoor.
Ik gebruik de Gamingaccess patch, (all in one pakket van de community)
Up²date transfers, nieuwe stadiums (optioneel), toegevoegde spelers, gezichten etc..
Deze patch heeft ook verschillende option file keuzes, (aangepaste speler stats (lager), PESStats database, of Defaults)

Tjek hier voor download, (nieuwe versie met alle transfers is pas uit)
http://downloads.gamingac...?author_name=GamingAccess
Zijn je menu's dan meteen F[appel]cked up door plaatjes van inter milan ofzo :')?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
Nee niet opgemerkt, Kleuren zijn wel aangepast.
Deze patch maakt trouwens gebruik van zn eigen .exe waarmee je hem opstart.
het staat dus los van de default game, handig dus voor saved games, of als je het gewoon niet bevalt en simpel kan deinstalleren zonder geklooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

NoLiMiTSoLDieR schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 05:07:
Nee niet opgemerkt, Kleuren zijn wel aangepast.
Deze patch maakt trouwens gebruik van zn eigen .exe waarmee je hem opstart.
het staat dus los van de default game, handig dus voor saved games, of als je het gewoon niet bevalt en simpel kan deinstalleren zonder geklooi.
De Eredivisie is weg en het geluid en de veldgeluiden zijn weg bij mij. Is dit een bekend probleem of is er misschien wat verkeerd gegaan bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57

Dit komt gewoon doordat je moe bent. Als je stamina bar nog meer net groen is, dan wordt je gewisseld, hoe goed je ook speelt. Als je een tijdje op stamina traint, dan zal dit minder worden. Ik werd in het begin ook altijd rond die tijd gewisseld. Maar tegenwoordig speel ik gewoon een hele wedstrijd uit (mijn stamina is 90).
Schieten is niet simpel. Zeker niet als je nog niet zo goed bent qua stats (in het begin van het spel). Dan schiet je veel mis. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
X is daarom ook schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
Deruxian schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:56:
[...]

De Eredivisie is weg en het geluid en de veldgeluiden zijn weg bij mij. Is dit een bekend probleem of is er misschien wat verkeerd gegaan bij mij?
Eredivisie is idd weg, er zitten wel nog nederlandse teams tussen onder others.
Met het geluid heb ik geen problemen, heb je eerst 2.5 full geinstalleerd en daarna de 2 patches erover?

Tja als je met B gaat schieten gaat de bal zowiezo over, dit is geen fifa maar pes.
Gameplay van pro blijft de betere!

[ Voor 11% gewijzigd door NoLiMiTSoLDieR op 05-03-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
NoLiMiTSoLDieR schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:55:
[...]

Eredivisie is idd weg, er zitten wel nog nederlandse teams tussen onder others.
Met het geluid heb ik geen problemen, heb je eerst 2.5 full geinstalleerd en daarna de 2 patches erover?

Tja als je met B gaat schieten gaat de bal zowiezo over, dit is geen fifa maar pes.
Gameplay van pro blijft de betere!
Gameplay, is wel een groot begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
RobertJ schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:51:
Be A Legend hoeft er van mij niet in, ik vind het verschrikkelijk, mede omdat je soms tijden niets te doen hebt, dan bestuur ik liever ieder mannetje van m'n team.
Vaker je handje opsteken. :P
Serieus, Bal vond ik het enige positieve aan PES2009 of moet ik zeggen interessante.
Het is alleen niet goed genoeg uitgewerkt, daar valt nog veel in te halen voor Konami.
Qua gewoon voetballen staat PES wat mij betreft echt in de schaduw nu van Fifa, op de console althans.
Dan heb ik het nog niet eens over het aantal leagues wat je kunt spelen en het aantal opties in manager mode, je kunt zelfs switchen van team tussen het seizoen. :)
Overigens, niet dat Fifa perfect is, verre van maar ik vermaak me er prima mee.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
Nilsinho schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:21:
[...]

Misschien dat het daaraan ligt, ik ben overal in het veld te vinden, de RB-knop is bijna continu ingedrukt.
Die moet je echt leren loslaten... dan merk dat het ook niet eens zo vaak nodig is...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

LCHero schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:07:
Hebben jullie ook last van verdedigers die door de COM worden bestuurd en ongevraagd (domme) tackles uitvoeren? Vooral in de zestien levert dit nogal wat ongewenste penalties en rode kaarten op.
Dit is idd erg irritant... vooral als je tegen vrienden speelt gebeurt dit vaak... echt slecht!

Wat ik ook erg klote vind, is dat terwijl je je tegenstander verdedigt, de COM met zn 3-en naar dezelfde mannetje toe rent waardoor je hele verdediging open ligt.. ik weet niet hoe dit in te stellen valt, maar dit gebeurt echt vaak itt de oude PES...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals Christiano zegt, je kan wel druk zetten in de 16, maar niet TE. Je moet je richten op afdekken van schootsvelden.

Met z'n 3-en naar zelfde mannetje herken ik niet. Als je iemand druk laat zetten is het wel raadzaam om te proberen om z'n positie over te nemen ;-)

Verder geen auto strategie of auto attack / defense, dat is ruk wat mij betreft.

Wat ik wel vaag vind is dat gisteren me ineens het affluiten van 2 aanvallende 'fouten' opviel. In eerste instantie een rebound van mij waarbij ik 100% de bal speel en de goal niet wordt toegekend + vrij trap tegen. En later een actie van de CPU die met een zweefduik een hoekschop probeert in te koppen die er niet in ging, maar waarbij ik een vrije trap mee kreeg. Suffe scheids ^^

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Echt raar, soms heb ik online nog dat er een verschil in versies zit terwijl we dan allebei gewoon 1.00.03 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:35:
Wat ik wel vaag vind is dat gisteren me ineens het affluiten van 2 aanvallende 'fouten' opviel. In eerste instantie een rebound van mij waarbij ik 100% de bal speel en de goal niet wordt toegekend + vrij trap tegen. En later een actie van de CPU die met een zweefduik een hoekschop probeert in te koppen die er niet in ging, maar waarbij ik een vrije trap mee kreeg. Suffe scheids ^^
Dat noemen wij 'de randomizer' :> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:14

MartNL

Coeluh schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:12:
Echt raar, soms heb ik online nog dat er een verschil in versies zit terwijl we dan allebei gewoon 1.00.03 hebben.
Kan het niet komen omdat dat sommige mensen,
de nieuwe content niet hebben gedownload?

Wel gepatch niet gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
MartNL schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:05:
[...]

Kan het niet komen omdat dat sommige mensen,
de nieuwe content niet hebben gedownload?

Wel gepatch niet gedownload.
Zou kunnen, maar bijna bij elke tegenstander heb ik dit. Wat nu heeeel kut is, is dat PES vind dat ik een backup dvd heb ofzo. Iig niet origineel. Dacht ik eindelijk eens een spelletje te kopen...Lekker is dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Zijn er nog mensen met een goede verbinding die op de Xbox een keer een potje willen doen?

Chr1s2aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Coeluh schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:11:
[...]

Zou kunnen, maar bijna bij elke tegenstander heb ik dit. Wat nu heeeel kut is, is dat PES vind dat ik een backup dvd heb ofzo. Iig niet origineel. Dacht ik eindelijk eens een spelletje te kopen...Lekker is dit.
Heb je misschien recentelijk brandsoftware of iets als Daemon Tools geïnstalleerd? Voor zover ik weet maakt PES gebruik van Securom en die wil nog wel 's problemen geven daarmee.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
PromoX schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:40:
[...]

Heb je misschien recentelijk brandsoftware of iets als Daemon Tools geïnstalleerd? Voor zover ik weet maakt PES gebruik van Securom en die wil nog wel 's problemen geven daarmee.
Zo spontaan als het kwam ging het ook weer weg.

Nogsteeds erg veel last van bijna iedereen die online een andere versie heeft. Snap er niets van. Clean install en dan alle patches en downloadable content gedaan. Zelfs dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nier
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-12-2023
Mogelijk heeft/weet iemand een antwoord op mijn vraag:

Als ik een playstation 3 aansluit op mn hd tv (LG 37 LG 7000) krijg ik tijdens het spelen van PES09 geen geluid (dus geen commentaar ed,) ook al vanaf het afspelen bij intro film's.
De geluiden in het playstation menu zelf spelen wel af.
Heeft iemand een idee wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Audio
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-11-2022
nier schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:51:
Mogelijk heeft/weet iemand een antwoord op mijn vraag:

Als ik een playstation 3 aansluit op mn hd tv (LG 37 LG 7000) krijg ik tijdens het spelen van PES09 geen geluid (dus geen commentaar ed,) ook al vanaf het afspelen bij intro film's.
De geluiden in het playstation menu zelf spelen wel af.
Heeft iemand een idee wat er fout gaat?
ja dit komt me bekend voor // had namenlijn een audio 7.1 set er tussen gezet en bij instellingen vraag me niet precies waar , want ik ben niet thuis

maar je moet ergens bij je audio instellingen kijken op wat voor frequentie hij staat je moet die op de standaard laten dan heb je gewoon weer commentaar en spelersnamen etc.....

die moet je op 2.1 kilobytes zetten ( kan zo zijn dat ik het niet goed verwoord maar je komt er vast wel uit )

[ Voor 33% gewijzigd door Sir_Audio op 15-03-2009 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Voor technische problemen en vragen is er Spielerij - Problemen & Vragen. Zoek alsjeblieft wel zelf iets meer uit voordat je daar een topic opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Audio
Bood alleen maar hulp aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

zo ruk is het spel toch ook weer niet, hebben jullie het voorzet systeem van fifa 2009 wel eens nader bekeken, dat is toch schandalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
ratsja schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 12:29:
zo ruk is het spel toch ook weer niet, hebben jullie het voorzet systeem van fifa 2009 wel eens nader bekeken, dat is toch schandalig
Een goede cross geven is echt een kunst. En het gaat zo traag. Maar ik word ziek van het online spelen: Ik weet nogsteeds niet hoe ik een solo run kan verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Ik denk dat je met name de mensen hoort die het spel ruk vinden ;). Ik speel nog steeds met veel plezier BaL. Moet wel zeggen dat ik het 'gewone' spel eigenlijk nooit meer speel, alleen met meerdere mensen tegen elkaar (of tegen de pc). Ik heb fifa op de PC geprobeerd, maar dat is helemaal niks. Zal wellicht op de console beter zijn, maar dat heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Ik speel ook nog steeds met plezier BaL. Maar ik moet wel zeggen dat ik me toch wel erger aan een aantal zaken. De bal wordt door de CPU spelers soms nogal simpel over de lijn gespeeld of gelopen en het komt bij mij regelmatig voor dat als ik een pass geef en vervolgens zelf ook (enigszins) in die richting loop de CPU speler waar de pass voor bedoeld was, weer van de bal wegloopt zodat ik de bal op moet pikken. Resultaat is dan meestal balverlies. Dit soort dingen hadden ze toch wel beter mogen programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nier
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-12-2023
Toch bedankt ik ga het proberen

(audio instellingen van ps3/tv/pes09?? welke van de 3, ik neem aan ps3)

[ Voor 17% gewijzigd door nier op 17-03-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coeluh schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:57:
[...]

Ik weet nogsteeds niet hoe ik een solo run kan verdedigen.
Jockey / houdt af / win tijd / niet te snel happen / rug dekking. Tis net echt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Het ging dan ook niet over jou maar over nier die de technische vraag / probleem stelde. ;)

Iemand al gelukt om de Title Long Ranger te krijgen? Je moet dan gescoord hebben van meer dan 35 meter. Bij PES 2008 was het me gelukt, maar wil het maar niet lukken... Een paar wedstrijden terug had krijg ik uit een corner tegen de bal bij mijn aanvaller ergens op de middenlijn en wat zag ik de keeper was mee naar voren gekomen. Het was inderdaad een van de laatste minuten maar het stond iets van 6-1 in mijn voordeel. Ze wilde blijkbaar graag nog de 6-2 van maken. :P Maar hoe dan ook. Ik schoot dus met bal iets over de middenlijn richting het doel van de tegenstander. Wat doet die "slimme" speler die schiet de bal met zijn zwakke been... ?! De bal ging nog richting doel, maar was te zacht, waardoor hij in het 16 meter gebied klaar stond om opgeraapt te worden door de terug rennende keeper... Dat was mijn grootste kans tot nu toe...

En wat zag ik net bij een andere wedstrijd. Er wordt een pass gegeven van de tegenstander richting hun spits. Mijn keeper komt uit en duikt onder de bal door... 8)7 Die kunnen wel "zomaar" van > 35 m scoren. :P Of het echt > 35 m was weet ik niet, maar het zag er wel zo uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 18-03-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Audio
(audio instellingen van ps3/tv/pes09?? welke van de 3, ik neem aan ps3)
Yep van de pes 3 is het al gelukt??... als ik thuis ben zal ik een kijkje nemen en dan nog 1 post droppen voor dat we te lang off topic bezig blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Regeneration schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:35:
[...]

offtopic:
Het ging dan ook niet over jou maar over nier die de technische vraag / probleem stelde. ;)

Iemand al gelukt om de Title Long Ranger te krijgen? Je moet dan gescoord hebben van meer dan 35 meter. Bij PES 2008 was het me gelukt, maar wil het maar niet lukken... Een paar wedstrijden terug had krijg ik uit een corner tegen de bal bij mijn aanvaller ergens op de middenlijn en wat zag ik de keeper was mee naar voren gekomen. Het was inderdaad een van de laatste minuten maar het stond iets van 6-1 in mijn voordeel. Ze wilde blijkbaar graag nog de 6-2 van maken. :P Maar hoe dan ook. Ik schoot dus met bal iets over de middenlijn richting het doel van de tegenstander. Wat doet die "slimme" speler die schiet de bal met zijn zwakke been... ?! De bal ging nog richting doel, maar was te zacht, waardoor hij in het 16 meter gebied klaar stond om opgeraapt te worden door de terug rennende keeper... Dat was mijn grootste kans tot nu toe...

En wat zag ik net bij een andere wedstrijd. Er wordt een pass gegeven van de tegenstander richting hun spits. Mijn keeper komt uit en duikt onder de bal door... 8)7 Die kunnen wel "zomaar" van > 35 m scoren. :P Of het echt > 35 m was weet ik niet, maar het zag er wel zo uit.
Je zou eens moeten proberen met de manuele pass te schieten, terwijl je je linker bumper inhoud (l1 op ps). Dan kan iedereen wel ineens ver schieten.

[ Voor 1% gewijzigd door Coeluh op 18-03-2009 17:48 . Reden: Jippie, voetnoot! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:35:

Iemand al gelukt om de Title Long Ranger te krijgen? Je moet dan gescoord hebben van meer dan 35 meter. Bij PES 2008 was het me gelukt, maar wil het maar niet lukken...
Heb een directe vrije trap van 35 m met Vertonghen op de lat geragd 8)7 en vervolgens nog één van 34 die door de keeper uit het kruis werd gepoetst :P , maar komt helemaal goed want zulke geweldige vrije trap stats heeft die niet eens. Heb veel minder tijd in PES zitten dan normaal het geval is. Eerst beetje tegenzin omdat toch weer wennen was, maar ook teveel andere goede games :9

Wat Coeluh zegt over manual long pass is ook helemaal waar d:)b Kun je goede lange afstands lobs mee maken. Liefst heb ik toch een mooie pegel. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 18:36:
[...]

Heb een directe vrije trap van 35 m met Vertonghen op de lat geragd 8)7 en vervolgens nog één van 34 die door de keeper uit het kruis werd gepoetst :P , maar komt helemaal goed want zulke geweldige vrije trap stats heeft die niet eens. Heb veel minder tijd in PES zitten dan normaal het geval is. Eerst beetje tegenzin omdat toch weer wennen was, maar ook teveel andere goede games :9

Wat Coeluh zegt over manual long pass is ook helemaal waar d:)b Kun je goede lange afstands lobs mee maken. Liefst heb ik toch een mooie pegel. :*)
Ik heb ooit zo vanaf zowat de middellijn gescoord via de paal. (manuele pass)

Manuele pass is soms ook erg handig om iemand die te sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Coeluh op 18-03-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ben niet dol op de manual pass, dat had met een D-pad gemoeten (vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe doe je trouwens een taktiek/opstelling maken zodat je online met 1 of 2 knoppen dit standaard voor je hebt staan? Nu doe ik steeds alles handmatig maar ik heb wel eens gezien dat mensen dit binnen 2 sec. alles klaar hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Christiano007 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:36:
Hoe doe je trouwens een taktiek/opstelling maken zodat je online met 1 of 2 knoppen dit standaard voor je hebt staan? Nu doe ik steeds alles handmatig maar ik heb wel eens gezien dat mensen dit binnen 2 sec. alles klaar hebben
Daar is inderdaad een mogelijkheden om van formaties enz. op te slaan. Dit kan je bij offline en online wedstrijden dan oproepen.
Formaties en tackieken opslaan doe je door: "Set Formation" => "Data Management" => "Copy Formation" (hier wordt ook allerlei tacktieken*, ook al lijkt alleen de formatie te worden opgeslagen") => Kopieer de formatie(s) onder "Now in use" naar "Saving Data" => ga en stapje terug in het menu en selecteer "Save Stock Data" => selecteer Stock 1 of Stock 1 met "A" of "kruisje" en selecteer een plek in de harddisk door nogmaals op "A" of "kruisje" te drukken.

Wil je dit bij bijvoorbeeld een online wedstrijd oproepen: "Set Formation" => "Data Management" =>
"Load Stock Data".

* Wat je allemaal meeneemt is:
- Formatie: "Set Formation" => "Set Formation"
- Set Play Settings: "Set Formation" => "Set Play Settings"
- Captain: "Set Formation" => "Set Captain"
- Tactics: "Set Formation" => "Set Tactics"

- Wat je niet altijd meeneemt is de spelers, andere team zijn anders spelers: let hier wel op want soms kunnen spelers op hele andere posities staan. een CB op SMF bijvoorbeeld.
- De Captain wil ook soms wel eens veranderen, maar dit is een klein punt.
- Wellicht worden ook "Simple Settings": "Set Formation" => "Simple Settings" meegenomen, maar aangezien ik dit nog nooit heb gebruik weet ik dit niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:24
Deruxian schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:56:
[...]

Ik heb ook problemen met de chants in die patch. Het is echter de beste die ik gevonden heb tot nu toe, maar het aanbod is erbarmelijk als je dit vergelijkt met de Wolf patches, Super patches en classic patches die beschikbaar waren voor PES3-6.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Download content
Ik weet niet of het voor iedereen duidelijk is/was, (mij was het dus niet helemaal bekend en duidelijk) dus hierbij even een eventuele verduidelijking. Ik speel zelf niet veel online, maar was het laatst wel weer even gaan proberen. Daarbij zag ik uitgelegd hou je nieuwe updates kan downloaden voor de PC versie van PES 2009. Je moet dan in het hoofd menu (ook wel Top Menu genoemd) => "System Setting" => "Download". Dan zal worden gezegd of je een nieuwe versie beschikbaar is. Dit kan overigens wel effect hebben op team formaties (Formation Data) en uiteraard speler transfers (Player Register) als die ook mee worden genomen. Save files als Master Leagues enz. zullen intact blijven. Verder heb ik gezien dat sommige spelers zelfs iets aangepast worden qua stats. Zo is Van Persie beter geworden zie ik. De nieuwste update is 1.00.04 van gisteren 28-03-2009 waarbij de "England Kit" is aangepast. Dit is dus niet alleen voor online play maar heeft dus ook invloed als je allen of grotendeels offline speelt. Je kan meer informatie vinden op de Network Portal site aldus Konami. (Ik zal deze info ook in de TS verwerken.)

Polls
Om weer eens wat discussie te beginnen wat de laatste tijd ver te zoeken is in dit PES topic, ondanks we nu minder concurrentie hebben en vaker bovenaan in de lijst blijven staan bij de Spielerij hervorming. :P Zo heb ik samen met PromoX een aantal Polls opgezet in de TS. Daar mag je je stem uitbrengen als je ervaring hebt met PES 2009. Daarbij staat ook nog een beetje de reden waarom het zo lang heeft geduurd: "Het heeft overigens even geduurd omdat iedereen de tijd wilde geven om ervaring op te doen met PES (en dus niet overhaaste meningen te geven), maar in de tussentijd was ik (= Regenegation) het eerlijk gezegd een beetje vergeten." Breng je stem uit en laat horen wat je hebt gestemd en waarom. Dan komt er ook weer wat leven in dit topic. ;)

Dan zal ik zelfs uiteraard even beginnen. Poll 1: Ik zelf heb ervaring met de PC versie. De stemmen zouden we uiteindelijk kunnen vergelijken met de stemmen van de PES 2008.

Poll 2: Ik beoordeel PES 2009 in het algemeen als goed (75%). Zie voor mijn uitgebreide mening mijn review (ziet eruit als een verklapte check mijn review eens, maar zo is het niet bedoeld, echt niet. ;) ) De conclusie van de review vat mijn mening nog steeds aardig samen:
Conclusie
PES 2009 is een verbetering ten opzichte van PES 2008, maar mist daarbij vernieuwing. Het tempo van het spel is iets omlaag gegaan wat goed is. Verder is de online modus verbeterd, Become a Legend modus en de Champions League modus toegevoegd. Daarbij heeft de Champions league zo eigenlijk geen toevoegende waarde, in de huidige staat. Aan de Become a Legend zou net als de Master League flink wat verbetering kunnen gebruiken. Het spel wordt geplaagd door (oude) bugs, weinig vernieuwing, verwijdering van goede punten uit vorige delen en niet volledige licenties van de "grote" Europese competities. Verder zijn nog kleinigheden zoals onnodige wisseling van knoppen en ietswat ongebruikersvriendelijke interface kleine ergernissen. Ik hoop dat Konami de kritiek ter harte neemt en met een eigenlijk eens een flink verbeterde versie van PES komt in herfst 2009.
Poll 3: Zoals ik hierboven ook al heb gezegd heb ik een poging gewaagd voor het online spelen. Het gaat best aardig als je goede connectie hebt. Het is dan ook een beter dan wat PES 2008 was. Ik zie ook dat er veel minder geklaag is in het PES 2009 Topic reeks dan in het PES 2008 topic reeks over het online gedeelte. Uiteraard is het zeker nog niet altijd zoals het moet zijn, maar verbetering is het wel. Mijn beoordeling laat ik hier nog even open als ik wat meer ervaring heb met het online spelen.

Wat me verder was opgevallen is dat online een formatie van 4-3-3 met de punt naar voren niet goed te spelen is, terwijl ik hiermee offline juist het beste uit de voeten kan. Daarom heb ik een andere formatie geprobeerd: 4-4-2 met 2 CMF's en 2 SMF's wat een stuk beter gaat. Iemand die ook dit soort ervaring heeft?

Poll 4: Become a Legend. Ik vind het een aardige toevoeging aan het geheel. Ik heb er echter nog niet heel veel mee gespeeld. Ik heb voornamelijk namelijk met de ML bezig gehouden. Ook wellicht om het punt dat je niet (al dan niet met wat beperkingen) je eigen begin stats kan samenstellen vind ik persoonlijk een gemis. Zo zijn de stats er ongebalanceerd en is de speler niet het type die ik wil dat hij is. Wellicht dat ik het binnenkort nog een kans geef waarna ik dan mijn oordeel over zal vellen.

Dit zijn mijn persoonlijke meningen. Laat je stem horen en geef gerust een reactie op de poll (of wellicht (ook) op mijn bovenstaande reactie).

offtopic:
Behoorlijk verhaal dat ik hier heb gehouden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ook maar even op de knopjes van de poll gedrukt.

Ik zou de game 70% geven puur op basis van de ervaringen met Bal en de tijd die ik er in gestoken heb.
Erg leuk gedaan hoewel in het begin wat wennen omdat je maar 1 speler bestuurd. :P
Alleen als ze dat beter uitwerken dan koop ik de volgende PES nog.
  • Het transfer systeem is echt huilen met de pet op.
  • Elke keer moet je je opnieuw bewijzen.
  • Niveau bij elke club waar jij speelt is hetzelfde.
Als je bij RBC speelt moet het allemaal wat trager gaan, meer foute passes etc.
Als je dan uiteindelijk bij een topclub speelt moet je dat ook merken, hoger tempo, concurreren met top spitsen e.d.

Buiten Bal heb ik niet zo heel veel gespeeld, viel me gewoon tegen kwa gameplay, helemaal toen ik Fifa [ps3] als vergelijking kreeg. ;)
Desondanks blijf ik toch wel benieuwd naar de volgende PES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Een nieuwe update? Ff binnen halen. [Ik krijg de update nergens te zien trouwens?

PES09 is een prima spel, alleen moeten ze gewoon het online gedeelte nóg beter voor elkaar hebben. Ik kan regelmatig online gewoon goed spelen, maar als ik een quickgame heb en ik zie dat ik tegen iemand die oranje/rood is, dan ga ik weer terug naar het Xbox menu en start ik het spel opnieuw op. Dus een puntje voor het volgende deel, een cancel knop als je een connectie hebt met een speler.

Legends is in mijn ogen gefaald, best leuk om eens te doen maar de camera standpunten zijn matig. Online zelfs heel slecht als je van links naar rechts moet en je in een aanvallende positie staat waardoor de puntentelling vol op in je rechter gedeelte van je scherm staat.
Ook is online gewoon heel slecht, zelden lag vrij gespeeld áls ik al kon spelen want er is bijna niemand online.

Ook mag er wel iets gebeuren aan de randzaken van PES, zelf maakt het mij niet zo uit, maar het klootjesvolk ziet onder het mom "beleving" liever wat meer spreekkoren , betere geluiden etc. Mij gaat het puur om het voetbal, maar als mensen daardoor Fifa kiezen moet het verbeterd worden.

Zelf heb ik veel plezier aan PES09, als ik een moeilijke wedstrijd win is het echt "YES!" en als ik net verlies dan is even m'n humeur naar de kloten. PES is goed, maar moet beter in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Christiano007 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:57:
Een nieuwe update? Ff binnen halen. [Ik krijg de update nergens te zien trouwens?

PES09 is een prima spel, alleen moeten ze gewoon het online gedeelte nóg beter voor elkaar hebben. Ik kan regelmatig online gewoon goed spelen, maar als ik een quickgame heb en ik zie dat ik tegen iemand die oranje/rood is, dan ga ik weer terug naar het Xbox menu en start ik het spel opnieuw op. Dus een puntje voor het volgende deel, een cancel knop als je een connectie hebt met een speler.

Legends is in mijn ogen gefaald, best leuk om eens te doen maar de camera standpunten zijn matig. Online zelfs heel slecht als je van links naar rechts moet en je in een aanvallende positie staat waardoor de puntentelling vol op in je rechter gedeelte van je scherm staat.
Ook is online gewoon heel slecht, zelden lag vrij gespeeld áls ik al kon spelen want er is bijna niemand online.

Ook mag er wel iets gebeuren aan de randzaken van PES, zelf maakt het mij niet zo uit, maar het klootjesvolk ziet onder het mom "beleving" liever wat meer spreekkoren , betere geluiden etc. Mij gaat het puur om het voetbal, maar als mensen daardoor Fifa kiezen moet het verbeterd worden.

Zelf heb ik veel plezier aan PES09, als ik een moeilijke wedstrijd win is het echt "YES!" en als ik net verlies dan is even m'n humeur naar de kloten. PES is goed, maar moet beter in de toekomst.
Je hebt goede punten. daarbij wil ik graag dat ze meer licenties krijgen en meer competities erin stoppen. Verder moet de AI beter, regelmatig erger ik me kapot eraan. Penalties moeten leuker te schieten zijn, met een 2x op het goede moment op x duwen systeem sprak mij wel aan. Spelers als Messi moeten niet overkill zijn. Ik vind de snelheid in pes wel fijn, die mis ik echt als ik fifa speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
And there was kennedy, and there was king, there was John and there was Jim... Genoeg gezegd? Die shit moeten ze echt mee ophouden, dat is verkeerde zuinigheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

RobertJ schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:35:
[...]

And there was kennedy, and there was king, there was John and there was Jim...
En zo zitten er 60 van die meesterwerkjes in. Ik moet toegeven dat er een aantal best aardig klinken, maar ik heb het gevoel dat ik elke keer diezelfde paar nummers hoor. Dan kunnen ze nog beter een mp3 optie toevoegen zodat je je eigen muziek kunt afspelen.

Natuurlijk is het voetbal zelf belangrijk, maar dat betekent niet dat ze geen geld hoeven te steken in alles daaromheen of er simpelweg wat beter over na te denken. Een mooi voorbeeld is het samenstellen van de leagues voor de Master League. Waar je in vorige versies alle teams in één keer kon verwijderen en team voor team de league op kon bouwen, kun je nu nog enkel teams onderling wisselen of wisselen voor een team dat nog niet in gebruik is. Ook is niet duidelijk te zien welke teams teams er wel en niet gebruikt worden. Waarom dat systeem dat in vorige versies prima werkte, helemaal omgooien. Het zal vast niet zo zijn dat zo'n menustructuur nou zoveel kost om te ontwikkelen, al helemaal niet omdat ze al iets op de plank hebben liggen van oudere versies, maar er wordt gewoon niet goed over nagedacht. En zo zijn er wel meer dingen die in de loop der jaren verslechterd of helemaal verdwenen zijn. Dat snap ik dus absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Ik word ziek van al die patches. Ze moeten iets doen dat je alleen met de laatste patch online kan. Bijna niemand update. Waar kan ik nou die updates vinden? De konami site is echt bagger namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coeluh schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:13:
Ik word ziek van al die patches. Ze moeten iets doen dat je alleen met de laatste patch online kan. Bijna niemand update. Waar kan ik nou die updates vinden? De konami site is echt bagger namelijk
Je bedoeld de 1.00.04 update? Zie daarvoor mijn post hiervoor:
Regeneration schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:00:
Download content
Ik weet niet of het voor iedereen duidelijk is/was, (mij was het dus niet helemaal bekend en duidelijk) dus hierbij even een eventuele verduidelijking. Ik speel zelf niet veel online, maar was het laatst wel weer even gaan proberen. Daarbij zag ik uitgelegd hoe je nieuwe updates kan downloaden voor de PC versie van PES 2009. Je moet dan in het hoofd menu (ook wel Top Menu genoemd) => "System Setting" => "Download". Dan zal worden gezegd of je een nieuwe versie beschikbaar is. Dit kan overigens wel effect hebben op team formaties (Formation Data) en uiteraard speler transfers (Player Register) als die ook mee worden genomen. Save files als Master Leagues enz. zullen intact blijven. Verder heb ik gezien dat sommige spelers zelfs iets aangepast worden qua stats. Zo is Van Persie beter geworden zie ik. De nieuwste update is 1.00.04 van gisteren 28-03-2009 waarbij de "England Kit" is aangepast. Dit is dus niet alleen voor online play maar heeft dus ook invloed als je allen of grotendeels offline speelt. Je kan meer informatie vinden op de Network Portal site aldus Konami. (Ik zal deze info ook in de TS verwerken.)
Als je dit bedoelde dacht dat het zo wel duidelijk was... ? En staat dus ook al in de TS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Regeneration schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:57:
[...]

Je bedoeld de 1.00.04 update? Zie daarvoor mijn post hiervoor:

[...]

Als je dit bedoelde dacht dat het zo wel duidelijk was... ? En staat dus ook al in de TS. :)
Ik bedoelde de patches als 1.3 en dergelijke. Die site van konami is te kut daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coeluh schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:35:
[...]

Ik bedoelde de patches als 1.3 en dergelijke. Die site van konami is te kut daarvoor.
De laatste officiële Konami patch die ik (ooit) heb gezien is patch 1.20 (die ook nog steeds op de Konami site (EU) staat). Zie ook Regeneration in "[Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 3" en het lijkt erop dat de patch ook is verwijderd van de site zie bijvoorbeeld MartNL in "[Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 3". Maar als je de 1.30 patch wil kan je hem nog wel downloaden van de link die MartNL in "[Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 3" gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Regeneration schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:00:
[...]

De laatste officiële Konami patch die ik (ooit) heb gezien is patch 1.20 (die ook nog steeds op de Konami site (EU) staat). Zie ook Regeneration in "[Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 3" en het lijkt erop dat de patch ook is verwijderd van de site zie bijvoorbeeld MartNL in "[Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 3". Maar als je de 1.30 patch wil kan je hem nog wel downloaden van de link die MartNL in "[Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 3" gaf.
Dat ie verwijderd is klopt niet, dat ging op de speler Gudjohnsen, die inmiddels weer terug is na rosterupdate 1.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Wat is het verschil tussen de 1.00.04 patch en de 1.2 patch? Heb je die beide nodig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Morgoth schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:16:
Wat is het verschil tussen de 1.00.04 patch en de 1.2 patch? Heb je die beide nodig :?
Je moet de 1.3 patch en de 1.00.04. De 1.00.04 is een roster update, dwz een update qua transfers enzo. DIe 1.3 patch is een update met gameplay upgrades. Al merk ik er weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgoth schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:16:
Wat ik denk is dat de 1.00.0x updates de gameplay veranderen en spelers transfers enz. en de Konami 1.10 en 1.20 patches de bugs moeten verhelpen. Waarom dit ook zo apart is zou ik geen goede reden voor kunnen bedenken.
Coeluh schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:12:
[...]

Je moet de 1.3 patch en de 1.00.04. De 1.00.04 is een roster update, dwz een update qua transfers enzo. DIe 1.3 patch is een update met gameplay upgrades. Al merk ik er weinig van.
Let wel op: de Konami 1.30 patch (voor de PC althans) is niet duidelijk beschikbaar door Konami gesteld en ik heb hem zelf nooit op de site van Konami gezien. Als je hem wil kan je hem downloaden bij del link die MartNL in "[Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 3" gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik beschouw mijzelf niet als klootjesvolk, sterker nog mij maakt het niet eens uit of een footy licenties heeft of niet als het maar lekker speelt.
Juist daar is Konami aan het verzaken en imho ingehaald door Fifa.
In 2003 [?] vond ik het een verademing dat Pes eindelijk naar de pc kwam zoals ik het nu weer een verademing vind dat Fifa er nog is om het falende PES te vervangen. [stilstand is achteruitgang]
EA stond altijd bekend als uitmelkert maar wat heeft Konami nou echt toegevoegd de laatste jaren?
Als de echte PES diehards , ik ben er zelf geen een hoor, vinden dat 2005 [of 2006] de beste versie is zegt dat eigenlijk wel veel over de game.
Geen inovaties, slechtere [sprint] animaties, vasthouden aan een 4 league max systeem.. *zucht*
Fifa is niet meer dat spel waarmee je met 23 omhalen in de kruising wint met 23-0. ;)
Fifa is geen super game maar ik vermaak me er veel beter mee dan met PES op het moment en het zal me zorg zijn dat het door EA gemaakt is, als het beter is is het beter. :)
Maar hou gerust voet bij stuk dat je PES beter vind, ik slaap er niet minder om, je zou wel wat aan je taal keuze kunnen doen en niet gelijk mensen bestempelen. ;)

Fifa op de pc is een aanfluiting, ik heb het over de consle versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
PromoX schreef op zondag 29 maart 2009 @ 21:03:
[...]

En zo zitten er 60 van die meesterwerkjes in. Ik moet toegeven dat er een aantal best aardig klinken, maar ik heb het gevoel dat ik elke keer diezelfde paar nummers hoor. Dan kunnen ze nog beter een mp3 optie toevoegen zodat je je eigen muziek kunt afspelen.
Je kunt wel zelf mp3's toevoegen aan de menu's.
Zie hier een filmpje met uitleg: http://www.youtube.com/watch?v=WS-xU8lzISo
en hier een topic op gamespot: http://www.gamespot.com/p...d=m-1-46270983&pid=949453

Let wel op dat je de mp3's eerst in de library binnen PES'09 even test, want als er een mp3 niet geschikt is (corrupt of verkeerde bitrate o.i.d.) dan loopt de game vast.

[ Voor 5% gewijzigd door robhoeben op 01-04-2009 16:53 . Reden: foutje.. ]

PSN ID: robhoeben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:05
robhoeben schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:50:
[...]

Je kunt wel zelf mp3's toevoegen aan de menu's.
Niet op de PC!

[ Voor 86% gewijzigd door Moody2204 op 01-04-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Wel met een omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
O ja? Dat is mij niet bekend. Hoe doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
MadMoody schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:08:
[...]

O ja? Dat is mij niet bekend. Hoe doe je dat dan?
Dan moet je met een bepaalde tool de bestanden van pes aanpassen. Heb ooit eens een indie music patch geinstalleerd, best cool. stond op evoweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Bedankt, ik ga eens kijken of ik die tool nog ergens kan vinden, want telkens diezelfde deuntjes heb ik nu wel een beetje gehoord eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik zit in een hele grote PES dip, won ik eerst gemakkelijk online nu lijken zelfs de mensen met minder dan 500 punten gewoon véél beter geworden. Actie's lukken me minder goed , ben al niet zo'n dribbel held maar ik ben de feeling kwijt merk ik. Had ik een week geleden nog 630 punten ofzo, zat ik gisteren op een dieptepunt met 530 punten. Daarna nog wel een paar wedstrijden achter elkaar gewonnen waardoor ik er nu weer 560 heb. Punten telling mogen ze ook wel wat aan doen, als ik van iemand win die ongeveer hetzelfde aantal punten heeft mag ik blij zijn met 10 puntjes, gebeurt het andersom dan verlies ik er zo 17.

Weer veel spelen om weer omhoog te komen, tis net een echte sport ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begin nu een langzame maar wel merkbare daling te krijgen in het aantal tegendoelpunten die ik krijg (zit momenteel op 0.90 gemiddeld per wedstrijd (nog steeds rang C) en was ooit eens dicht tegen de 1.00). Ik heb een sterk vermoeden dat er een factor is die erg van belang is bij verdedigers, die ik zelf een beetje onderschatte en dat is de: Defence. Het klinkt opzich heel logisch, maar verdedigers moeten veel defence (liefst meer dan 85) hebben om goed te kunnen verdedigen. Ook lijkt defence een hogere drang te geven om mee te verdedigen. Zo heb ik nu een AMF met 70 defence, die nu geregeld achterin te zien is, wanneer ik niet in balbezit ben.

Dat het verdedigen makkelijker wordt komt nu pas een beetje naar voren, omdat ik eerst wat jonge spelers had die nog niet zo hoge stats hadden. Nu worden ze steeds beter en merk ik dat wel. Je pakt ballen makkelijker af. Sowieso is de verdediging de minste linie die ik had en volgens mij nog steeds is. Goede SB vooral met goede defence zijn wat moeilijker te vinden zo lijkt het, maar ik heb goede jonge (fictieve) spelers gevonden: RSB: Butos en LSB: Fisher. Fisher is technisch een beetje minder en verdedigd ook, maar dat hoop ik wat bij te trainen bij de offseason. Butos wordt echt goed en heeft nog een paar nuttige ster stats ook.

Ik heb het vorige ML seizoen alles wedstrijden weten te winnen. Tja, het is wat overdreven, maar goed als je eenmaal goede spelers hebt, dan gaat dat is het winnen niet zo moeilijk meer. Het nieuwe seizoen zal ik proberen zo min mogelijk tegendoelpunten te krijgen :P (om m'n gemiddelde nog naar beneden te krijgen), met uiteraard nog de wedstrijden proberen te winnen.

offtopic:
Aan de Polls kan je ook zien dat de interesse in PES 2009 beetje aan het wegzakken is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-08-2019
Ik heb Drenthe als LB en Sergio Ramos als RB.
Volgens mij vind je niet veel betere, ik heb sowieso liever een snelle speler zoals Alves dan bijvoorbeeld Abidal.

En online vind ik het echt irritant worden met steeds dat "kappen" gewoon de hele tijd naar rechtsboven en rechtsonder gaan met de aanvaller totdat er ruimte is en ze kunnen schieten.
Wat ik ook probeer ik maak telkens wel weer een klein foutje of de pc zorgt er netjes voor dat mijn verdedigers weglopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michaelslijpkop schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 18:25:
Volgens mij vind je niet veel betere, ik heb sowieso liever een snelle speler zoals Alves dan bijvoorbeeld Abidal.
Wat snelheid op de flank is inderdaad ook een van mijn wensen voor SB's. Maar ook een grote wens is een aardige defence (> 80). Drenthe wordt echt goed, dat kan ik zeker niet ontkennen, maar heeft als minpunt dus een zeer matige defence van 53 dat zal groeien tot ~ 66 (ik vind hem dan ook meer voor een SMF rol). Ik lever liever iets in op snelheid en techniek voor wat meer defence. Ramos is inderdaad ook goed, defence is aardig, maar die wilde steeds maar niet komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Regeneration schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:23:
offtopic:
Aan de Polls kan je ook zien dat de interesse in PES 2009 beetje aan het wegzakken is. :P
Polls ook maar even ingevuld.
Poll 1: Ook ik speel het op de pc, heb PES ook nooit op een ander platform gespeeld.

Poll 2: Gestemd op 'Goed' (70%), vooral vanwege de weinige vernieuwingen in de loop der jaren. Het wordt wel een keer tijd dat Konami de boel vanaf de grond weer opnieuw opbouwt met een nieuwe engine, nieuwe opties bedenkt of weer opties toevoegt die in oudere versies wel aanwezig waren en de hele Master League/BaL/transfersysteem vernieuwt.

Poll 4: BaL mode: veel gespeeld, maar ik heb er nu toch echt wel genoeg van. Wat het voor mij verpest zijn het gebrek aan leagues en het slechte transfersysteem. Ik speelde bij Chelsea bijvoorbeeld op een gegeven moment met Anelka van 38 en Drogba van 39 jaar. Niet dat het ook maar iets uit maakte, want ze schoten ze er toch wel in. Dat laatste zegt dan ook weer heel veel. Ook vinden er wel erg weinig transfers plaats. En dan die oefenwedstrijden, hoewel ik na m'n transfer naar Chelasea ze niet hoefde te spelen en vrij snel een basisplaats had, gaan die wedstrijdjes toch vrij snel vervelen, vooral als je op een gegeven moment als 'grote' speler ergens binnengehaald wordt. En wat Regeneration ook al aangaf: je kunt niet je eigen beginstats bepalen, hoewel de kenmerken (lengte, gewicht enz.) de beginstats voor een deel wel bepalen volgens mij. Het zou ook een mooie toevoeging kunnen zijn dat de stats groeien aan de hand van je speelwijze. Dat als je veel dribbelt die stat sneller groeit. Wat de stats betreft is het overigens een groot minpunt dat een aantal niet of nauwelijks verbeteren.

Een aantal van bovenstaande punten houden me ook tegen om met een Master League te beginnen. Die mode heeft veel potentie, maar de uitwerking is niet goed, ook als je ziet dat er in de loop der jaren praktisch niets verbeterd is. Ik heb me nu dan ook maar op de Champions League mode gestort om te zien of ik deze kan winnen.

Online heb ik nog niet gespeeld dus poll 3 heb ik overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
En wat Regeneration ook al aangaf: je kunt niet je eigen beginstats bepalen, hoewel de kenmerken (lengte, gewicht enz.) de beginstats voor een deel wel bepalen volgens mij. Het zou ook een mooie toevoeging kunnen zijn dat de stats groeien aan de hand van je speelwijze.
Of zoals in een eerdere versie van PES dat je de diverse stats kon doen verhogen d.m.v. training.
Maar omdat dat eentonig zou worden, veel trainen, zou je dat kunnen beperken tot de dingen waar je ook echt wat aan hebt zoals vrije trappen b.v. maar ook passes die in een vlak moeten landen.
De beter je presteert in die oefeningen de groter de bonus.
Als tegenprestatie zouden dat soort stats dan minder moeten groeien in wedstrijden.

Wat ook kan is globale ervaringspunten zoals in dat andere voetbalspel :P dat je zelf kunt bepalen hoe ze te verdelen, op die manier kun je ook specialiseren.

Overigens moet ik zeggen dat ik bewondering heb voor het tot in den treure analyseren van PES door Regeneration, erg leuk om te lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Ik vind SB's altijd een beetje de zwakste schakel in het team bij PES. Daarom speel ik liever met drie verdedigers (bv 3-6-1 of 3-4-3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Zelf speel ik altijd met 4 CB's , omdat aanvallende backs veel ruimte achter zich laten en met een beetje snelle tegenstanders kun je enorm in de problemen komen als verdedigen niet echt jouw ding is hehe.

Ik speel altijd 4-4-2 met:

4 CB's
1 DM
1 CM
1 RM
1 LM
Deze 2 staan altijd zover mogelijk naar voren zodat ze net geen winger zijn.
2 CF waarvan 1 een stukje achter de ander staat. Bijv. Henry staat schuin achter Etoó

Krijg je dit zo'n beetje

-----X----X-----
X-------------X
-----X----------
----------X-----
-----------------
X--------------X
-----------------
-----X----------
----------X------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canerooo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 00:51
weet iemand hoe je de sliding kan uitzetten, terwijl ik niet de geselecteerde speler ben? vind het zo werkelijk bloed irritant dat de computer af en toe sliding maakt uit het niets, en de scheids daarvoor rood trekt. gebeurt wel standaard in ieder potje! ik hoop dat iemand dit weet.. ik heb een ps3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Helaas, dat gaat je niet lukken :+

Dat doet de randomizer soms dus gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Komt váák door het zelf druk zetten van je AI speler. Wel frustrerend idd. Vaak genoeg rood gekregen door een "fout" van de computer en het zijn ook bijna altijd de verdedigers die dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje over het online gedeelte.
Als ik na de wedstrijd een vriend van me wil toevoegen staat er steeds unable to add friend?
Heel irritant is dat we elkaar nu steeds moet zoeken via quick match.

Weet iemand hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Canerooo schreef op maandag 13 april 2009 @ 19:42:
weet iemand hoe je de sliding kan uitzetten, terwijl ik niet de geselecteerde speler ben? vind het zo werkelijk bloed irritant dat de computer af en toe sliding maakt uit het niets, en de scheids daarvoor rood trekt. gebeurt wel standaard in ieder potje! ik hoop dat iemand dit weet.. ik heb een ps3 :)
Druk je niet toevallig ook op X / vierkantje / lange bal knop? Dat is bij het verdedigen namelijk: een medespeler erbij halen en die zal druk zetten en soms zelfs een actie als een sliding maken.

Maar ook zoals anderen zeggen gebeurt dit ook wel eens at random zonder dat je iets indrukt. Het kan soms erg vervelend zijn heb ik ook ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Michaelslijpkop schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 18:25:

En online vind ik het echt irritant worden met steeds dat "kappen" gewoon de hele tijd naar rechtsboven en rechtsonder gaan met de aanvaller totdat er ruimte is en ze kunnen schieten.
Wat ik ook probeer ik maak telkens wel weer een klein foutje of de pc zorgt er netjes voor dat mijn verdedigers weglopen...
ik heb sergio als cf :) hij is beter dan van nisteltje

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rataplan2 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:50:
[...]

ik heb sergio als cf :) hij is beter dan van nisteltje
Kan ook :D. En wie heb je dan als SB. ;) Ramos heeft wel veel agression voor een verdediger: 89! Maar de attack, respons, schot en aggression van Van Nistelrooij zijn allemaal wel beter, en dat vind ik wel belangrijker bij een spits. Hebben jullie het nu trouwens over de ML of gewoon exhibition / online / leagues waar de stats niet groeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Ik vraag me nog steeds af hoe je een echt goed lobje kunt maken. De lobjes die ik nu maak zijn allemaal voor de keeper omdat ze niet hoog genoeg gaan. Van het instructieboekje word ik ook niet veel wijzer. Al staat daar wel aangegeven hoe je een niet zo hoge boogbal en hoe wel een hogere boogbal moet geven, ze gaan toch niet hoog genoeg bij mij... Ik gebruik overigens een PS2 controller met de pc-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMoody schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:50:
Ik vraag me nog steeds af hoe je een echt goed lobje kunt maken. De lobjes die ik nu maak zijn allemaal voor de keeper omdat ze niet hoog genoeg gaan. Van het instructieboekje word ik ook niet veel wijzer. Al staat daar wel aangegeven hoe je een niet zo hoge boogbal en hoe wel een hogere boogbal moet geven, ze gaan toch niet hoog genoeg bij mij... Ik gebruik overigens een PS2 controller met de pc-versie.
Dat kan goed kloppen. Ik heb er meerdere mogelijke verklaringen voor:
  • Deze lobjes zijn in de laatse PES versies duidelijk een stuk moeilijker geworden.
  • Je moet dus nu heel goed timen: de shotbalk vult namelijk relatief snel.
  • Je moet goede stats, sterren hebben die van belang zijn: attack, shot, technique, 1-on-1 score enz.
  • Kies de juiste lob methode: buiten strafschopgebied: L1 + schiet knop, binnen strafschopgebied: schieten en dan snel R1 als de balk verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Regeneration schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:16:
[...]

Kan ook :D. En wie heb je dan als SB. ;) Ramos heeft wel veel agression voor een verdediger: 89! Maar de attack, respons, schot en aggression van Van Nistelrooij zijn allemaal wel beter, en dat vind ik wel belangrijker bij een spits. Hebben jullie het nu trouwens over de ML of gewoon exhibition / online / leagues waar de stats niet groeien?
ik heb 4 cb's
Pepe , Drenthe , Diarra en Faubert. van nistelrooy is te langzaam voor een spits vind ik hij wordt altijd ingehaald. kheb een rare opstelling maar het werkt :p

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
MadMoody schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:50:
Daar heb ik bij deze versie ook heel veel moeite mee, bij PES 4 maakte ik ongeveer 1 op de 4 goals met een lobje maar dat is dus heel wat lastiger tegenwoordig. Komt ook doordat de keeper minder ver zijn goal uit komt en doordat je eerst helemaal moet wachten tot de schotbalk aardig vol is, daardoor kost het vaak te veel tijd.

Ik ga er nog maar een beetje mee oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schieten en R1 voor een lob is voor echt dicht op de keeper als de kans zeg maar groot is dat hij naar de grond gaat.

Weer eens duit in het zakje van mij na een tijdje COD5 en FIFA stukje verder onder de knie te hebben gekregen. Meesten lijken hier op de PC te spelen, kan helaas niet beoordelen of er verschil zit in de gameplay t.a.v. de consoles.

Maar de 'randomnizer' het wordt af en toe wel heeeeel erg random allemaal. Als eerst volgende ga ik m'n tactieken volledig op orde maken en kijken of ik aan meer controle en invloed toe kom. Ik heb echt flink wat PES ervaring maar ik zie nu dingen die ik nog nooit zo overdreven heb gezien. Goed ik speel topplayer met Ajax en dat houdt niet over qua stats en ik weet heel goed welke weerslag dat op het spel heeft, maar ik zit ff gewoon in de eredivisie dus de rest houdt ook niet over qua stats.

Ik begin echt vraagtekens te krijgen bij Seabass' momentum shifts of zoals sommigen zeggen cheating CPU. Heb denk ik Regeneration wel eens iets zien zeggen in de trend van 'Ik houd me er niet mee bezig dan ga ik er ook niet in geloven.' (Houd me ten goede! ;-) )

Ik heb me hier ook nooit mee bezig gehouden of aan gestoord. Dat topplayer moeilijker is geworden....prima. Dat mocht ook wel, normaal zat ik nu al ver in een Master League en verloor ik zelden en als ik al eens verloor was het voornamelijk door te belazerd te zijn om meerdere formaties onder de knie te hebben en een keer tegen een counter of zondagsschot aan te lopen tegen een formatie waar tegen het moeilijker creëeren was. Dat had ook wel z'n charme zo had ik een option file voor 2008 op PS2 waarop de Barca's en Reals met hun aanvallende stijl vaak met een paar goals verschil het haasje waren en Lokomotiv Moskou zo'n heerlijke stugge Oost Europese ploeg was die je bijna de hele wedstrijd op hun eigen helft vastgezet kon hebben maar het je toch met smerige countertjes moeilijk kon maken. De geijkte topspelers vergaren deed ik ook niet aan. Trekt me niet, talentjes en relatief onbekende spelers met redelijk stats en het daar goed mee doen vond ik altijd veel leuker.

Nu kom ik bijv. 2-0 voor tegen NAC en dan gaat de Bredase halfgod modus aan. Tamerus wordt een wonder in de lucht en wint bijna alle kopduels, heel NAC gaat ineens 1 á 2 klassen beter spelen. Ik krijg een rotschop van achteren binnen de 16 waarbij Cvitanich met z'n handen op de bal valt. Ongeregistreerd, geen strafschop, geen vrije trap tegen. Een keer is ook niet erg ook een falende scheids heeft z'n charme, maar te veel overtredingen worden niet gegeven en opvallend genoeg juist de overtredingen van de CPU. Ik zie spelers niet van de bal afgezet worden binnen de 16, maar gewoon charges in de rug krijgen waardoor ze plat tegen het gras gaan. Va banque gaan spelen, meer druk zetten en risico nemen bij achterstand is allemaal prima. Dit is echter gewoon 'fishy'.

Ik experimenteer nog wel ff door, ga nog tactischer spelen en ga nog meer in de weer met Super Cancel bij kopduels, corners verdedigen heb ik al bijna opgegeven, ik roep de goden maar aan en hoop dat het goed afloopt. ;-) Van sommige dingen begin ik echter het mijne te denken. Het bleef overigens tenauwernood bij 2-1 en de knal van Kennedy vanaf 29 meter maakte een hoop goed. Mooie dingen doen met matige spelers blijft bevredigend ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Bedankt voor alle tips, ik ga weer oefenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Waar ik mij het meest aan stoor is dat mindere clubs ook perse bijna alleen maar trage spelers heeft. Dat spelers kwalitatief minder zijn is normaal, maar snelheid is niet aan kwaliteit gebonden. Laten ze de kleinere clubs eens spelers "normaal" beoordelen qua snelheid. Het is toch belachelijk dat een modale verdediger iemand als Suljemani (in goede doen :P) of een Suarez gemakkelijk bij kan houden terwijl ze in het echt toch wel een stukje sneller zijn. Maarja, hoe vaak speel je nou online met een kleine club ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol dat is zeker waar. Dat ze dan minder techniek en slechtere passing e.d. hebben prima, maar ook in de Jupiler League en Segunda Division lopen snelle spelers, dat ze dan de techniek van een bootwerker hebben is wat anders. Met Mitea heb ik echt wereldtijden gehad een goede duw en hij lag over de zijlijn een halfbakken voorzet en een ziekenhuisschot , maar eenmaal een verdediger gefopt was ie zo snel en had je super veel dreiging. Dat is nog enigszins realistisch, hij was zeker verdedigbaar maar tegelijkertijd bloed irritant :9 Ik ga het online wel weer proberen als ik m'n zaken op orde heb, maar denk dat het in deze PES veel moeilijker gaat worden. Wel zeer bevredigend om met een kleine club Brazilië, Inter, Barca of Man Utd te verslaan :D Head to head nog leuker als iemand zegt ik ben je zat nu pak ik Barca, Henry, Messi, Eto'O, Ronaldinho dan kun je het wel vergeten en je poetst hem er met 4-0 af met over de 60% balbezit en 3 schoten richting je goal :w Gevolg een sportieve handdruk een fijne avond nog en toegevoegd, wat ben jij irritant met die J..... zeg _O- Maar in die hardloop PES 2008 op de next gens was ik denk ik veel beter dan nu. Die gameplay voelde bijna identiek aan de PS2 alleen belachelijk sneller. Maar als Tamerus me nu al problemen bezorgt dan kan ik het tegen Toni en Ibrahimovic wel schudden :P Eerst maar ff tactieken tweaken, misschien kunnen de details nog belangrijke verschillen maken. Ik heb het idee dat matige stats een veel zwaardere last zijn in deze versie.

Overigens hoorde ik dat PES 2010 al vanaf 2007 in ontwikkeling zou zijn. Ik zal kijken of ik er meer over kan vinden, maar het zou kunnen betekenen dat Konami z'n pijlen al eerder vooruit heeft gericht om in 2010 echt de next gen stap te maken. Zou hoopgevend zijn. :)

En MadMoody pak anders heel ff het trainingsveld met je voorkeursteam en oefen ff lobjes. Hoef je echt geen uur te doen, je krijgt al snel een beter idee. Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Christiano007 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:36:
Waar ik mij het meest aan stoor is dat mindere clubs ook perse bijna alleen maar trage spelers heeft. Dat spelers kwalitatief minder zijn is normaal, maar snelheid is niet aan kwaliteit gebonden. Laten ze de kleinere clubs eens spelers "normaal" beoordelen qua snelheid. Het is toch belachelijk dat een modale verdediger iemand als Suljemani (in goede doen :P) of een Suarez gemakkelijk bij kan houden terwijl ze in het echt toch wel een stukje sneller zijn. Maarja, hoe vaak speel je nou online met een kleine club ;)
Laatst nog, met psv tegen anderlecht. Slechte clubs zijn leuker omdat het daar realistischer aan toe gaat, je moet een goal goed uittikken wil hij er in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o Damn ik kan echt iedereen aanraden met het een en ander te 'spelen' qua formations / tactieken. Ik heb nu eigenlijk alleen pas m'n basisformatie een beetje getweaked en ik merk al echt grote verschillen. Wat Christiano eerder zei over die SB's, CB's maken is hartstikke waar, dat heb ik ook weleens gedaan. Keerzijde kan alleen zijn dat het je van een behoorlijke dynamiek berooft wordt, maar waarschijnlijk heeft hij dat op een andere manier binnen z'n formatie opgelost. Er zijn op zich talloze tactische manieren om één en ander op te lossen en te counteren.

Ik toomde tot nu toe mn SB's in deze PES met pijltje naar achteren en door ze zwaar defensief te maken. Ik heb nu sowieso m'n verdediging iets anders neergezet en m'n SB's op normaal gezet. Nu is de verbinding naar middenveld en aanval een stuk beter. Ze komen best wel eens mee op, maar het is niet zo dat m'n flanken voortdurend openliggen. Het is wel zo dat de som het geheel maakt, een som van slechte ideeën = chaos.

Ik win net 3-0 van een goede tegenstander (zal geen namen noemen, want heb geen zin om de goden te verzoeken op dit moment :P) Gewoon tof wedstrijd verloop met 62% balbezit. Ik had er wel een paar meer moeten maken, maar zat me soms te vergapen aan de afspeelmogelijkheden en voor hetzelfde geld krijg ik er ook 2 tegen. Maar aan het wedstrijd verloop was gewoon niks absurds. Ik heb zelfs minimaal 5 hoekschoppen overleefd :o Wat extra leuk was is dat ik af en toe een centrale verdediger liet inschuiven en hij na een goede aanval op de juiste plek stond om de 3-0 in te koppen. Dat is echt tof om te zien dat, dat werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:34:
:o Damn ik kan echt iedereen aanraden met het een en ander te 'spelen' qua formations / tactieken. Ik heb nu eigenlijk alleen pas m'n basisformatie een beetje getweaked en ik merk al echt grote verschillen. Wat Christiano eerder zei over die SB's, CB's maken is hartstikke waar, dat heb ik ook weleens gedaan. Keerzijde kan alleen zijn dat het je van een behoorlijke dynamiek berooft wordt, maar waarschijnlijk heeft hij dat op een andere manier binnen z'n formatie opgelost. Er zijn op zich talloze tactische manieren om één en ander op te lossen en te counteren.
Zoals ene Johan Cruijff altijd zei: Zorg voor driehoekjes om goed te kunnen combineren.
Het nadeel van alleen CB's en geen SB's is dat je van de zijkanten weinig ondersteuning krijgt. Maar door driehoeken kun je het veld enorm verdelen , mits de tegenstander je niet totaal vast zet. Zo kan ik over het algemeen op elke positie een bal kwijt in de ruimte naar voren óf gewoon terug en met een lange bal de andere kant opzoeken. Ook is een man laten opkomen voor een 1-2 met L1/LB erg belangrijk als je de bal op het middenveld hebt en er is niemand breed echt vrij.

Ik merk alleen het verschil niet tussen LB/L1 en RT/R2, ze gaan met allebei de knoppen naar voren, alleen heb je met R2 vaak dat je het onbedoeld doet lijkt mij. Want als je je speler gelijk wilt laten open draaien gebruik je RT/R2 voor de aanname, maar als je dat ook maar nét iets te snel doet heb je dus een opkomende man en dat kan voor veel problemen zorgen als je direct balverlies hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja driehoekjes hebben altijd hun uitwerking gehad in PES. Dat van die R2 knop is mij nog niet echt opgevallen eigenlijk, ik zal er eens opletten. Merk je echt een relatie tussen R2 en opkomen? In deze PES zijn spelers wel wat avontuurlijker geworden in de zin dat ze uit zichzelf ook meer loopacties ondernemen.

Dat momentum gedoe blijft wel overdreven trouwens, mag iets gebalanceerder. Dat zal vooral tegen de CPU gelden, maar als je op een gegeven moment de 4-1 of 5-2 erin schiet zou er ook wat moeten breken in een ploeg. Het is een beetje leip dat ploegen elke competitiewedstrijd ook bij forse achterstand tot het bot proberen te gaan.

Ik zag pas een keer bij 1 goal verschil kort voor tijd de keeper van de tegenstander mee naar voren gaan. Leuk, nog nooit gezien in PES eigenlijk. Niet wat ik me kan herinneren tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie voor het opkomen van spelers mijn post van aan tijdje geleden: Regeneration in "[Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 3". En dan met name het stuk:
Regeneration schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:22:
[...]

Verder kan je de "Pass & Move" feature gebruiken. Net nadat je met speler A de bal hebt gespeeld naar speler B en dan op R2 / RT drukt zal speler A naar voren rennen.

Het een-tweetje werkt bijna hetzelfde. Drukt L1 / LB en daarna de pass knopt. De speler A zal naar voren lopen. Als je voordat Speler B de bal heeft aangeraakt op Y / driehoekje dan zal je de bal terug spelen naar speler A. Maar dat laatste (op Y / driehoekje drukken) hoeft niet en dan heb je hetzelfde als "Pass & Move".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Regeneration schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:32:
Zie voor het opkomen van spelers mijn post van aan tijdje geleden: Regeneration in "[Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 3". En dan met name het stuk:

[...]
Dat heb ik gelezen, maar ik zie dus het nut niet in van deze 2 identieke knopacties, terwijl de R2/RT wel voor problemen kan zorgen. "maar dan gebruik je die toch niet?", daar gaat het niet om :P , wil gewoon weten of er echt verschil zit met een loopactie van een speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Christiano007 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:08:
[...]

Ik merk alleen het verschil niet tussen LB/L1 en RT/R2, ze gaan met allebei de knoppen naar voren, alleen heb je met R2 vaak dat je het onbedoeld doet lijkt mij. Want als je je speler gelijk wilt laten open draaien gebruik je RT/R2 voor de aanname, maar als je dat ook maar nét iets te snel doet heb je dus een opkomende man en dat kan voor veel problemen zorgen als je direct balverlies hebt.
Dat wat jij hier beschrijft heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad. Ik gebruik ook enkel de methode met RT/R2 omdat deze eenvoudiger uit te voeren is en meer mogelijkheden geeft. Dat beide opties in het spel zitten doen ze misschien zodat mensen zelf kunnen kiezen welke methode ze het prettigst vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canerooo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 00:51
Regeneration schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:49:
[...]

Druk je niet toevallig ook op X / vierkantje / lange bal knop? Dat is bij het verdedigen namelijk: een medespeler erbij halen en die zal druk zetten en soms zelfs een actie als een sliding maken.

Maar ook zoals anderen zeggen gebeurt dit ook wel eens at random zonder dat je iets indrukt. Het kan soms erg vervelend zijn heb ik ook ervaren.
nee gebeurt echt automatisch. ik speel het spel zowat elke dag! is gewoon een fout van de makers van pes 2009. hadden ze niet erin moeten doen. :P

[ Voor 24% gewijzigd door een moderator op 21-04-2009 17:05 . Reden: quote boven reactie gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een paar vraagjes..

Ik speel ook ML, ben begonnen met dat n00b team.. intussen heb ik bijna niemand meer in de basis van dat originele team op Jaric na, maar op de bank zitten nog steeds een paar van die prutsers.. Ximilez enz.. hoe kom je van die gasten af? Kheb ze ingesteld als possible transfer maar niemand wil ze haha.. En hoe kun je er voor zorgen dat bepaalde contracten niet automatisch verlengd worden? krijg het niet voor elkaar.

Heb nu Audel als SS en dembele en gambino op de spitsposities, beukt er goed in!

even een vraagje over online, ik krijg zo'n standaard melding dat UDP poort niet open staat, die moet op de router gewoon worden opengezet? En is bij iedereen de PC versie gewoon de Xbox360 versie? Bij controlsettings zie ik bijv. gewoon een xbox controller. Menu enz zijn ook hetzelfde als de xbox versie.

Vind het echt een vette game, alleen die buitenspel bug erger ik me soms aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:22:
FF een paar vraagjes..

Ik speel ook ML, ben begonnen met dat n00b team.. intussen heb ik bijna niemand meer in de basis van dat originele team op Jaric na, maar op de bank zitten nog steeds een paar van die prutsers.. Ximilez enz.. hoe kom je van die gasten af? Kheb ze ingesteld als possible transfer maar niemand wil ze haha.. En hoe kun je er voor zorgen dat bepaalde contracten niet automatisch verlengd worden? krijg het niet voor elkaar.
Contracten worden volgens mij niet automatisch verlengd. Maar om zeker van te zijn of je iets verlengt, kan je gewoon wanneer een contract is afgelopen het contract openen bij die spelers en "refuse" selecteren. Eventueel kan je ook spelers "releasen" waarbij je een afkoop bedrag moet betalen.
even een vraagje over online, ik krijg zo'n standaard melding dat UDP poort niet open staat, die moet op de router gewoon worden opengezet?
Ben hier niet zo thuis mee en wellicht kan je beter in SPV dit soort vragen stellen. :)
En is bij iedereen de PC versie gewoon de Xbox360 versie? Bij controlsettings zie ik bijv. gewoon een xbox controller. Menu enz zijn ook hetzelfde als de xbox versie.
Ja, de layout is als "Xbox 360" ingedeeld. Ikzelf gebruik al jaren een controller en heb laatst zelfs een Xbox 360 controller gehaald. Ik vind het zelf dus geen probleem, maar als je het toetsenbord gebruikt kan ik me wel voorstellen dat het wat vervelend navigeert. Een mogelijkheid om bijv met de muis (ook) te kunnen navigeren zou wellicht beter zijn voor sommigen.
alleen die buitenspel bug erger ik me soms aan.
Ik zie inderdaad zo af en toe iemand die dit ook zegt, echter zelf ervaar ik het niet zo. Althans het gebeurt wel maar dan 99 van de 100 keer in mijn eigen voordeel, heb ik het gevoel.
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste