Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 00:30
Hier spelen we meestal met de camera die iets dichterbij zit,
Geen normal - Long, maar normal - medium volgens mij. (één boven de standaart?)
Zo ziet het er gruwlijk uit, acties die je goed ziet, en gameplay gaat wat vlotter (lijkt)
Je heb alleen wat minder overzicht, maarja daar heb je je radar toch voor? :)

Zijn er meerdere die met deze Camera spelen?

Nog meer overzicht nodig dan de default camera, dan krijg je pixels als poppetjes >:)

[ Voor 14% gewijzigd door NoLiMiTSoLDieR op 06-02-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneRanger schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:51:
Volgens mij heb ik hem nog niet voorbij zien komen: PES Revolution Patch 1.3

Der Patch enthält:
- Alle Transfers aller Ligen
- Neue Bälle, neue Faces (Tévez, Sneijder.....)
- Alle Trikots für alle Ligen & National Teams
- Einige Spielerwerte wurden angepasst
- Neue Logos

Alle transfers van alle liga's, nieuwe ballen, alle shirts voor cluteams en nationale elftallen, nieuwe logo's en wat aanpassingen van speler-stats.

Ik heb nog niet alles bekeken maar het ziet er allemaal top uit alleen de ballen vind ik wat minder.
Verder moet je niet vies zijn van een Inter thema als background. :P
Oja, de patch weegt een kleine 28MB.

De instalatie is erg simpel, een optionfile en kitserver. :)
Misschien is dit een domme vraag :P , maar ik weet niet hoe ik deze patch moet installeren.
Ik heb al de kitserver in de map pes 2009 gezet, maar ik weet niet hoe ik de patch moet installeren.
alvast bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-08-2019
Regeneration schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:28:
Een vrije trap tegen nu niet de keeper maar de muur. Ik druk op X / vierkantje zodat de hele muur moet gaan springen. Maar je raad het al precies waar de bal door de muur gaat sprint de speler niet en de bal vliegt prachtig het net in. Na de replay gezien te hebben was de bal hoogstwaarschijnlijk door de niet-springende-speler geblokt geweest. En het ging nog niet zo goed. Drie doelpunten gemaakt in de eerste helft en de tweede helft ging het verdedigen verrassend goed tot die vrije trap...
Dat is zo gemaakt door Konami, vraag me niet waarom.
Als je een vrije trap laag schiet dan gebeurt het ook vaak genoeg dat iemand in het muurtje van de computer opeens zijn benen wijd open zet zodat de bal erdoorheen kan.

Maarja ever weer over mijn team :9~
Seizoen 4 nu en Giovinco, Benzema, Drenthe en Diego gekocht.
Huidige opstelling:

----------------- Diego ------------------

Nyatanga - Gunther - Kompany - Drenthe

Giovinco ------ Kaiser ------ Arda Turan

Gambino ---- Benzema ----- Zarate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:06:
Ik heb gister deze OF op mijn PES geinstalleerd. (http://www.pesgaming.com/showthread.php?t=64680)
Ziet er prima uit, mooi alle shirtjes weer. Verder heb is me nog niet echt wat opgevallen.

Het installeren gaat uber makkelijk, je hoeft alleen die bestanden in je save file map te pleuren en PES installeert ze vanzelf :)
Welke bestanden moet je in de save file map pleuren, en waar staat de save file map ?
Alvast bedankt
Groetjes Coen94 _/-\o_
Als iemand ook even kan vertellen hoe ik een afbeelding erbij moet doen, doe ik dat graag:)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 10:34:
[...]

Welke bestanden moet je in de save file map pleuren, en waar staat de save file map ?
Je moet alle bestanden in de savegame map plaatsen, het liefst na het maken van een backup. En waar die map te vinden is staat toch in de beschrijving? Users/[you]/Documents/Konami/PES 2009. Als je een andere Windows versie/taal gebruikt kun je met wat creativiteit wel nagaan waar die in jouw geval staat en anders kun je natuurlijk altijd nog even zoeken naar mappen met de naam 'Konami' :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromoX schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:15:
[...]

Je moet alle bestanden in de savegame map plaatsen, het liefst na het maken van een backup. En waar die map te vinden is staat toch in de beschrijving? Users/[you]/Documents/Konami/PES 2009. Als je een andere Windows versie/taal gebruikt kun je met wat creativiteit wel nagaan waar die in jouw geval staat en anders kun je natuurlijk altijd nog even zoeken naar mappen met de naam 'Konami' :).
Oke ik snap wel waar ik de bestanden moet plaatsen, dan heb ik alle bestanden in de "save" map geplaats bij konami.
Je moet dus alle bestanden gewooon in de map "save" zetten.
Wat moet je dan doen met de kitserver, waar moet die dan staan, en alleen de setup of alle bestanden?
Ik weet niet wat ik nu moet doen.
(ik denk dat jullie dit al vaker hebben moeten uitleggen, maar ik kan nergens een goede beschrijving vinden)
Alvast bedankt ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn kamergenoot wil altijd indien we PES 2009 spelen de formaties aanpassen. Hij kiest dan vaak Barcelona en wil Hleb spelen i.p.v. Iniesta, omdat Hleb veel beter zou zijn en het opvallendste... hij zet steeds Eto'o of de centrale aanvaller helemaal naar voren.

Je kunt bij de formatie op 'edit' klikken en de speler over het veld spelen. Hij zet de aanvaller dan altijd midden in het doel van de tegenstander en kiest SS ipv. CF. Ik kan niet geloven dat dit veel invloed zal hebben, zeker gezien de opstelling er dan vrij raar uit ziet met één SS helemaal voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:18:
Mijn kamergenoot wil altijd indien we PES 2009 spelen de formaties aanpassen. Hij kiest dan vaak Barcelona en wil Hleb spelen i.p.v. Iniesta, omdat Hleb veel beter zou zijn en het opvallendste... hij zet steeds Eto'o of de centrale aanvaller helemaal naar voren.

Je kunt bij de formatie op 'edit' klikken en de speler over het veld spelen. Hij zet de aanvaller dan altijd midden in het doel van de tegenstander en kiest SS ipv. CF. Ik kan niet geloven dat dit veel invloed zal hebben, zeker gezien de opstelling er dan vrij raar uit ziet met één SS helemaal voorin.
Weet iemand wat looplijnen doen? Ik merk weinig verschil meestal, heb al veel gekloot. Ik gebruik nu vaak simple settings, om ze "behind backline' mee te geven.

Is een CWP een sweeper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coeluh schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:46:
[...]

Weet iemand wat looplijnen doen? Ik merk weinig verschil meestal, heb al veel gekloot. Ik gebruik nu vaak simple settings, om ze "behind backline' mee te geven.

Is een CWP een sweeper?
CWP: Cristiano wanks penis
Bron (PES Forum): http://www.pesgaming.com/showthread.php?t=68160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betekenen die rare dingen boven de hoofd van een speler soms?
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2qxtbh5.jpg
(boven Messi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
Dat betekent dat hij moe is en dus ook wat slechter speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:18:
[...] Ik kan niet geloven dat dit veel invloed zal hebben, zeker gezien de opstelling er dan vrij raar uit ziet met één SS helemaal voorin.
Ik denk dat het wel degelijk effect heeft, maar zoals je ook zegt. Het licht er een beetje hoe je het zet. Een SS is zakt tijdens de verdediging iets meer terug. Ook ligt het aan je aanvalspijlen en verdedigingspijlen. Ik heb hier ook tijdens aan zitten te besteden en heb wel een beetje een formatie waar ik mee uit de voeten kan en het beste ligt bij mijn speelstijl.
Coeluh schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:46:
[...]

Bedoel je de aanvalspijlen?
Is een CWP een sweeper?
CWP is de Sweeper, dat is zeker maar waar de CWP voor staat is niet heel duidelijk. Zelf heb ik het ooit ergens iets gelezen wat wel waarschijnlijk leek. Een aantal PES delen terug (volgens mij voor PES 5) was het zo:
CB was toen CBT
CWP was toen CBW
CB staat voor Center Back en de T staat voor sTopper en de W voor sWeeper, want Stopper en Sweeper beginnen allebij met een S en kan je daarmee het verschil niet duidelijk maken. Daarna is de naamgeving overgestapt op CBT => CB en CBW => CWP. Geen idee waarom Konami eignelijk zo'n onlogische benaming heeft bedacht voor de sweeper. Ik vermoed dat het iets van Center sWeePer is. Maar goed het linkje van dennis00 heeft meer mogelijkheden. :P Konami had het ook gewoon CS kunnen noemen => Center Sweeper.

Op de FP:
nieuws: Konami kondigt gratis spelersupdate voor PES 2009 aan

Konami heeft een update voor Pro Evolution Soccer 2009 aangekondigd. De update zal alle spelersmutaties bevatten van de in januari afgesloten transferperiode. Ook belooft Konami tweehonderd nieuwe voetballers te zullen opnemen.

Lionel Messi in PES 2009 De gratis update voor PES 2009 moet eind deze maand als download beschikbaar komen voor de Xbox 360, PlayStation 3 en de pc. Konami stelt dat alle transfers die de afgelopen maanden hebben plaatsgevonden, zijn verwerkt in de lijsten van beschikbare clubspelers. Daarnaast zouden de speeleigenschappen en statistieken van de spelers zijn aangepast aan de hand van hun verrichtingen op het veld.

Konami belooft tevens tweehonderd nieuwe spelers aan het voetbalspel te zullen toevoegen. Wie dit precies zullen zijn, is nog niet bekend. De uitgever zegt verder dat het de komende maanden met nog meer downloadable content op de proppen zal komen, zonder aan te geven wat de gamer precies kan verwachten.

[ Voor 24% gewijzigd door Regeneration op 07-02-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Regeneration schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:17:
[...]

Ik denk dat het wel degelijk effect heeft, maar zoals je ook zegt. Het licht er een beetje hoe je het zet. Een SS is zakt tijdens de verdediging iets meer terug. Ook ligt het aan je aanvalspijlen en verdedigingspijlen. Ik heb hier ook tijdens aan zitten te besteden en heb wel een beetje een formatie waar ik mee uit de voeten kan en het beste ligt bij mijn speelstijl.

[...]

Bedoel je de aanvalspijlen?
Aanvals en verdedigingspijlen. Ik heb zo vaak dat een speler wazig loopt als we in de aanval gaan. Diep en vrij lopen gaat zo lastig. Als je met zn 2e tegen de computer speelt, merk je echt heel goed wat er aan de hand is.
[...]

CWP is de Sweeper, dat is zeker maar waar de CWP voor staat is niet heel duidelijk. Zelf heb ik het ooit ergens iets gelezen wat wel waarschijnlijk leek. Een aantal PES delen terug (volgens mij voor PES 5) was het zo:
CB was toen CBT
CWP was toen CBW
CB staat voor Center Back en de T staat voor sTopper en de W voor sWeeper, want Stopper en Sweeper beginnen allebij met een S en kan je daarmee het verschil niet duidelijk maken. Daarna is de naamgeving overgestapt op CBT => CB en CBW => CWP. Geen idee waarom Konami eignelijk zo'n onlogische benaming heeft bedacht voor de sweeper. Ik vermoed dat het iets van Center sWeePer is. Maar goed het linkje van dennis00 heeft meer mogelijkheden. :P Konami had het ook gewoon CS kunnen noemen => Center Sweeper.
Een sweeper dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coeluh schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:28:
[...]
Aanvals en verdedigingspijlen. Ik heb zo vaak dat een speler wazig loopt als we in de aanval gaan. Diep en vrij lopen gaat zo lastig. Als je met zn 2e tegen de computer speelt, merk je echt heel goed wat er aan de hand is.
De verdedigingspijlen werken als volgt (volgende de PES 2008 guide, maar dat zal in PES 2009 niet veel anders zijn). Bij de donkerblauwe pijl zal de speler bij balverlies snel omschakelen en "rennen" naar de verdediging. Bij de lichtblauwe pijl zal de speler zal de speler wel meegaan naar achteren, zei het wat minder diep en snel. Bij de witte pijl zal de speler nauwelijks naar achteren lopen.

De aanvalspijlen geven aan waar de speler vaker (dus niet altijd) naar toe gaan lopen / rennen als je in bezit bent van de bal. Het advies luidt dat je niet te veel pijlen zit want anders kan het te chaotisch worden.

Maar er is nog meer bij het gedrag van een speler zo licht het aan de toegewezen positie van de speler hoe hij zich gedraagt op het veld. Zo zal een WF meer aanvallender zijn dan een SMF om wat te noemen.

Verder is er nog iets. Zo is er de aanvalsblak (zie ts voor eventueel meer uitleg hierover) als je deze op groen laat staan zal er ook minder door aanvallers naar voren gelopen worden om kansen te creëren. Bij de oranje-stand zal dat vaker zijn en als je echt nodig moet scoren kan de rode-stand uitkomt bieden en dan loopt bijna iedereen mee naar voren (CB komen dan soms ook mee).

Verder kan je de "Pass & Move" feature gebruiken. Net nadat je met speler A de bal hebt gespeeld naar speler B en dan op R2 / RT drukt zal speler A naar voren rennen.

Het een-tweetje werkt bijna hetzelfde. Drukt L1 / LB en daarna de pass knopt. De speler A zal naar voren lopen. Als je voordat Speler B de bal heeft aangeraakt op Y / driehoekje dan zal je de bal terug spelen naar speler A. Maar dat laatste (op Y / driehoekje drukken) hoeft niet en dan heb je hetzelfde als "Pass & Move".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Konami had het ook gewoon CS kunnen noemen => Center Sweeper.
Aangezien een sweeper altijd centraal staat lijkt de afkorting SWP mij veel duidelijker. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

ik heb voor het eerst een kitserver geinstalleerd en alles werkt perfect totdat de wedstrijd zelf moet beginnen.
Dan hangt hij namelijk vast en moet ik mijn pc uitdoen, omdat ik zelfs met control alt delete er niet uitkom....
Ik hoop dat iemand raad heeft

PS

Van deze site heb ik de kitserver/patch gehaald http://www.pes2009.nl.ae/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 03:18:
Hey,

ik heb voor het eerst een kitserver geinstalleerd en alles werkt perfect totdat de wedstrijd zelf moet beginnen.
Dan hangt hij namelijk vast en moet ik mijn pc uitdoen, omdat ik zelfs met control alt delete er niet uitkom....
Ik hoop dat iemand raad heeft

PS

Van deze site heb ik de kitserver/patch gehaald http://www.pes2009.nl.ae/
Heb je Pes 1.2 patch al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Modbreak:Voor technische problemen en vragen is er Spielerij - Problemen & Vragen. Buiten dat is het wel de bedoeling dat je zelf het een en ander uitzoekt en probeert, en zegt wat er precies niet werkt. Op deze manier is het net gokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie de modbreak hierboven.

[ Voor 95% gewijzigd door PromoX op 10-02-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je passt... hoe zorg je dat je speler meteen doorloopt... als 1-2 pass? één-tweetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:56:
Als je passt... hoe zorg je dat je speler meteen doorloopt... als 1-2 pass? één-tweetje?
Bekijk gewoon 's de controls, of in de handleiding of in het spel zelf. Het staat er ongetwijfeld ergens tussen en anders is het ongetwijfeld in één van de PES topics te vinden. Even iets verder kijken voordat je dit soort vraagjes stelt mag best hoor :).

[ Voor 7% gewijzigd door PromoX op 10-02-2009 20:30 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:56:
Bedoel je dat je de uitleg in de onderstaande quote niet helemaal duidelijk is?
Regeneration schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:22:
[...]

Het een-tweetje werkt bijna hetzelfde. Drukt L1 / LB en daarna de pass knopt. De speler A zal naar voren lopen. Als je voordat Speler B de bal heeft aangeraakt op Y / driehoekje dan zal je de bal terug spelen naar speler A. Maar dat laatste (op Y / driehoekje drukken) hoeft niet en dan heb je hetzelfde als "Pass & Move".
Als dat het geval is zal ik proberen het wat te verduidelijken: voordat je een pass geeft moet je L1 / LB indrukken en ingedrukt houden en daarna druk je op de pass knop. Je houdt nog steeds L1 / LB ingedrukt en druk je voordat speler B de bal heeft ontvangen op de Y / driehoekje.

edit:
Maar inderdaad, zoals PromoX zei kan je dit ook volgens mij ook in de handleiding vinden. Verder is er ook de Command List in PES die je kan oproepen bij de Pauze menu tijdens een wedstrijd of training, daar staat heel wat in uitgewerkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Regeneration op 10-02-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
Regeneration schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:34:
[...]

Bedoel je dat je de uitleg in de onderstaande quote niet helemaal duidelijk is?

[...]

Als dat het geval is zal ik proberen het wat te verduidelijken: voordat je een pass geeft moet je L1 / LB indrukken en ingedrukt houden en daarna druk je op de pass knop. Je houdt nog steeds L1 / LB ingedrukt en druk je voordat speler B de bal heeft ontvangen op de Y / driehoekje.

edit:
Maar inderdaad, zoals PromoX zei kan je dit ook volgens mij ook in de handleiding vinden. Verder is er ook de Command List in PES die je kan oproepen bij de Pauze menu tijdens een wedstrijd of training, daar staat heel wat in uitgewerkt.
Je kan ook passen en dan R2 (playstation) indrukken... dan rent de speler die de pass gaf ook naar voren...
Voordeel is dat een 1 -2 niet nodig is, maar ook een 1-3 kan zijn :)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Ik ben zo'n slechte verliezer. NOuja, als het onterecht gebeurd. Controllers vliegen door de kamer, omdat ik 3x een Y'tje geef die naar de verkeerde gaat, waaruit een tegengoal komt. Maar wat ik zo vaak heb is dat de spelers van de tegenstanders altijd VEEL beter op een plek staan. Ze gaan echt diep, en 1 fatsoenlijk Y'tje en dan 1 op 1 op de keeper. Waarom is dit zo'n *spel, met zoveel slechte algoritmes om het spel te bepalen.

Voorbeeld 1: Ik heb Man U
Wanneer Team heeft bal --> Team gaat in aanval
Dit zie je heel goed als je de bal onderschept met een sliding diep op de tegenstanders helft. Je ziet rustig Tevez en Giggs terugsjokken terwijl rooney bijna aan het randje van de 16 de bal heeft. En dan staan Puyol, Alvez en marquez voor Rooney die inmiddels helemaal alleen voorin staat. Bal kwijt.

Voorbeeld 2: Ik speel met Barca
Ik heb de bal met iniesta, die opzich wel een redelijke pass in zn voeten heeft. Henry loopt die op rechts. Net voordat ik op Y duw trekt Henry naar binnen. Henry kan ik dan niet selecteren - ook al staat hij op semi-assisted - en mocht ik hem toch kunnen selecteren dan stopt hij, hij draait heel wazig en is al veel te laat.

Voorbeeld 3: Ik speel met Barca
Tegenstander heeft de bal. Ik zie Rooney diep gaan. Ik wil Marquez selecteren, om hem daar mee te laten rennen. Nu kunnen er 2 dingen gebeuren.
• 1.
Ik kan marquez niet selecteren en deze huppelt *knip* erachter aan.
• 2.
Ik selecter marquez op wonderbaarlijke wijze, ik ben rooney voor. Yes denk ik dan. Maar nee. Marquez draait zich halverwege even om *knip* en besluit dan weer verder te rennen. Resultaat. Rooney kan de bal alsnog aannemen.

Het niet kunnen verdedigen vanwege een *spel heb ik zon hekel aan en totally pisses me of.

*knip*

[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 13-02-2009 20:33 . Reden: dit soort woorden zijn niet nodig en dat weet je zelf ook best ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij spelen met FC Twente en dat gaat vet goed, ook met Ajax en AZ hebben we veel wedstrijden gespeeld en op hoogste niveau gewonnen van Man Utd en Inter. Nu spelen we met Barcelona en gaat het opbouwen ineens veel lastiger.

Vorige wedstrijd Top player wonnen we met FC Twente van Man Utd op Top player 15min met 5-2 en nu winnen we met Barcelona 2-1 van Man Utd en ging het opbouwen aardig wat lastiger, ondanks dat we iets meer kansen kregen.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zosas schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:19:
[...]

Je kan ook passen en dan R2 (playstation) indrukken... dan rent de speler die de pass gaf ook naar voren...
Voordeel is dat een 1 -2 niet nodig is, maar ook een 1-3 kan zijn :)
Ja klopt die had ik ook genoemd, maar dennis00 had een vraag alleen met betrekking tot de 1-2 pass. :)

Verder is de R2 / RT (oftewel de zogenaamde "Pass & Move" techniek) inderdaad handig, voor combinaties zoals een 1-3 pass. Ook begin ik wel eens met een 1-2'tje maar wil hem met een steekpass aan iemand anders doorgeven wat dan niet gaat, aangezien je met de steekbal Y / driehoekje de bal zal terugspelen naar degene die de 1-2'tje begon. De R2 / RT methode biedt die mogelijkheid wel.

Coeluh schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 00:35:
Ik ben zo'n slechte verliezer. NOuja, als het onterecht gebeurd.
Om te beginnen is het inderdaad frustrerend. Niet alles is te behelpen, maar wellicht gaat het beter als je een en ander anders insteld. Wellicht heb je dat al gedaan, maar kijk anders even in de FAQ kijken en/of vraag je het volgende af:
Is je formatie evenwichtig?
Hoe staan je defence pijlen?
Hoe staan je attack pijlen?
Wat is je backline en offside trap?
Wat zijn je manuele strategieën? (en gebruik die op een "goede" wijze)
Wat zijn de stats van je spelen en wat zijn hun sterren? Bijv. met en ster bij Centre voor een flankspeler zal vaker naar het centrum willen lopen. Andersom een centrumspeler met side wil vaker naar de zijkant lopen. Ook ben ik steeds meer van mening dat als in ieder geval 1 iemand in je verdediging D-line heeft dat dat helpt.Ook heb ik steeds meer het gevoel dat de defence stat erg belangrijk is bij verdedigen. Echter veel SB en middenvelders hebben daar weinig van, dus zal verdedigen ook minder gaan.
Wat is het niveau van je aanvalsbalk?
Hoe vermoed zijn je spelers? (Wissels kunnen trouwens een grote impact hebben heb ik het gevoel, alsof het team ineens met een verse kracht er weer in geloofd, maar dit is uiteraard niet altijd het geval.)

Voorbeeld 1: Ik heb Man U
Wanneer Team heeft bal --> Team gaat in aanval
Dit zie je heel goed als je de bal onderschept met een sliding diep op de tegenstanders helft. Je ziet rustig Tevez en Giggs terugsjokken terwijl rooney bijna aan het randje van de 16 de bal heeft. En dan staan Puyol, Alvez en marquez voor Rooney die inmiddels helemaal alleen voorin staat. Bal kwijt.
Het is ook niet heel gebruikelijk dat een spits de bal met een sliding van de tegenstander afpakt. Medespelers hebben dan even de tijd nodig om te reageren (ook afhankelijk van stats wellicht? Respons?) Daarbij is de aanvalsbalk ook van invloed. Je kan ook bijv. naar de flank gaan lopen zodat je wat tijd wint om medespelers naar voren te laten komen. Rooney is niet de langzaamste en heeft ook geen weinig body ballance dus dat zou op zich wel kunnen.
Voorbeeld 2: Ik speel met Barca
Ik heb de bal met iniesta, die opzich wel een redelijke pass in zn voeten heeft. Henry loopt die op rechts. Net voordat ik op Y duw trekt Henry naar binnen. Henry kan ik dan niet selecteren - ook al staat hij op semi-assisted - en mocht ik hem toch kunnen selecteren dan stopt hij, hij draait heel wazig en is al veel te laat.
Ik zie wat je bedoeld, maar je moet ook de bal geven op "goede" momenten. Goed is moeilijk te defineren en soms heb wellicht ook wat geluk nodig.
Voorbeeld 3: Ik speel met Barca
Tegenstander heeft de bal. Ik zie Rooney diep gaan. Ik wil Marquez selecteren, om hem daar mee te laten rennen. Nu kunnen er 2 dingen gebeuren.
• 1.
Ik kan marquez niet selecteren en deze huppelt er [...] erachter aan.
Het wisselen van spelers kost tijd en licht ook aan de respons van speler om gelijk te reageren. De laatste tijd kijk ik tijdens het verdedigen steeds meer naar de hele verdediging i.p.v. alleen naar de bal en mijn huidige geselecteerde speler. Als je ziet dat iemand wegloop probeer er dan bij te blijven door snel te wisselen naar een verdediger of gewoon met je huidig geselecteerde speler (bijv. een middenvelder) erachteraan te lopen. Het is namelijk zo dat als er iemand druk geeft aan een aanvaller die wil schieten dat zijn schot sterk negatief beïnvloed kan worden ook als geef je "slechts" wat lichte druk.
• 2.
Ik selecter marquez op wonderbaarlijke wijze, ik ben rooney voor. Yes denk ik dan. Maar nee. Marquez draait zich halverwege even om en besluit dan weer verder te rennen. Resultaat. Rooney kan de bal alsnog aannemen.
[quote]
Dat maak ik inderdaad ook mee en kan erg vervelend zijn. Ik zie bijv. weinig gevaar en wil gewoon de bal aannemen met de verdediger, maar de verdediger kijkt als bijna de bal bij hem is even om maar loopt in de tussentijd niet door. Gevolg: de bal gaat over hem heen en kan zo een kans geven aan de tegenstander. Wat ik dan ook meestal doe in dit soort situaties is de bal gewoon wegkoppen met de schietknop / vierkantje / X.

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 03:19:
Wij spelen met FC Twente en dat gaat vet goed, ook met Ajax en AZ hebben we veel wedstrijden gespeeld en op hoogste niveau gewonnen van Man Utd en Inter. Nu spelen we met Barcelona en gaat het opbouwen ineens veel lastiger.

Vorige wedstrijd Top player wonnen we met FC Twente van Man Utd op Top player 15min met 5-2 en nu winnen we met Barcelona 2-1 van Man Utd en ging het opbouwen aardig wat lastiger, ondanks dat we iets meer kansen kregen.

:/
Je moet wellicht wat ervaring opdoen hoe de club speelt? En misschien was (heel toevallig) die wedstrijd Man U erg in vorm, maar heb je dus toch gewonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, hoe kan het dat bij mijn broertje het zo als hij in zijn scoutlijst kijkt met master league, hij een aantal % achter een speler ziet en bij mijn master league dit niet het geval is? We zitten alle bij in het 3e seizoen en zijn allebei S helemaal vol. Kan het misschien aan liggen dat ik mijn instellingen op iets moeilijker heb staan? Ik heb dus alles op het hoogst en ook dat hij automatisch saved. Hoop dat iemand dit weet zodat ik ook weet of ik de speler makkelijk binnen kan halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
Als je de instellingen op het hoogste hebt van de master league kun je niet zien of een speler naar jou toe wilt komen met procenten.
Ook kun je niet zien hoeveel de speler ongeveer waard is etc.
Je zult dus gewoon een bod moeten uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heeft dus alleen te maken met het niveau wat je speelt? Daar kun je dus volgens mij in vullen very easy, easy, normal, hard of very hard. Maar waar ligt deze grens dan vanaf welke kun je wat zien en wat dus niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 00:50:
Dit heeft dus alleen te maken met het niveau wat je speelt? Daar kun je dus volgens mij in vullen very easy, easy, normal, hard of very hard. Maar waar ligt deze grens dan vanaf welke kun je wat zien en wat dus niet meer?
Het heeft inderdaad te maken met je ML level. Ik heb hem zelf op easy staan en dan zie ik iig wel de %, op welke heeft je broertje het staan? Bij de hoogste = very hard volgens mij zie je hem iig niet zoals bij jou het geval is. Waar precies de grens is weet ik dus ook niet, maar als je broertje bijv. op normal speelt en iemand anders hier nog even post die op hard speelt en zegt of hij / zij het wel of niet ziet dan weten we het. :P

Je kan trouwens in de off season de ML level veranderen. Dus wellicht kan je het even proberen.

offtopic:
Welkom op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah oke, bedankt ;)
Maar wat michael zei, dat je kunt zien hoeveel een speler ongeveer waard is, waar staat dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:24:
Ah oke, bedankt ;)
Maar wat michael zei, dat je kunt zien hoeveel een speler ongeveer waard is, waar staat dat dan?
Dat zie je ook in een van de kolomen achter de spelersnamen zien in bijv. je scout list, maar aangezien je op very hard heb staan zie je wellicht dit ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Het wisselen van spelers kost tijd en licht ook aan de respons van speler om gelijk te reageren. De laatste tijd kijk ik tijdens het verdedigen steeds meer naar de hele verdediging i.p.v. alleen naar de bal en mijn huidige geselecteerde speler. Als je ziet dat iemand wegloop probeer er dan bij te blijven door snel te wisselen naar een verdediger of gewoon met je huidig geselecteerde speler (bijv. een middenvelder) erachteraan te lopen. Het is namelijk zo dat als er iemand druk geeft aan een aanvaller die wil schieten dat zijn schot sterk negatief beïnvloed kan worden ook als geef je "slechts" wat lichte druk.
Ja dit klopt opzich wel, maar het poppetje wat je achter de gene aan laat rennen die vrij staat blijft er niet aan plakken op het moment dat je van speler wisselt.

Ik heb net met ipv van een RMF en een LMF met pijl naar voren er een LWF en een RWF van gemaakt, dat werkt heel aanvallend en vind ik fijner. Ook heb ik van mijn backs een LWB en een RWB gemaakt. Dit is ook iets aanvallender.

Voor de rest laat ik de computer die aanvalsbalk bepalen, hetzelfde voor de gameplay veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:59
Heeft hier iemand ervaring met deze patch? (zie linkje) Want hij lijkt mij wel goed...

http://pes2008editing.blo...-optionfile-formerly.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
MadMoody schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 12:47:
Heeft hier iemand ervaring met deze patch? (zie linkje) Want hij lijkt mij wel goed...

http://pes2008editing.blo...-optionfile-formerly.html
Heb 'm zelf even geprobeerd. Maar de Eredivisie is vervangen door de Bundesliga, en de Nederlandse teams zijn verplaatst naar overige teams. Dat vind ik wel een minpunt van deze patch, want dan kan je geen ML meer spelen met de Nederlandse teams volgens mij. Verder zit de patch wel goed in elkaar volgens mij, maar ik denk niet dat ik 'm blijf gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMoody schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 14:11:
[...]

Heb 'm zelf even geprobeerd. Maar de Eredivisie is vervangen door de Bundesliga, en de Nederlandse teams zijn verplaatst naar overige teams. Dat vind ik wel een minpunt van deze patch, want dan kan je geen ML meer spelen met de Nederlandse teams volgens mij. Verder zit de patch wel goed in elkaar volgens mij, maar ik denk niet dat ik 'm blijf gebruiken...
Ik heb het net even getest (zonder patch) en je kan wel gewoon met overige teams een ML starten. Dus ik denk met patch ook wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
MadMoody schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 14:11:
[...]

Dat vervangen gebeurd heel vaak. Enigszins begrijpelijk. Heb je voor mij een ingame screenshot van de emblems? Ik heb net zulke mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Klopt, ik had inderdaad niet goed gekeken, Je kan inderdaad met de overige teams de ML speln met deze patch.

Alleen ik heb nu inmiddels wel gezien dat er van de Nederlandse competitie 11 teams in staan i.p.v. 18. En de teams van Duitsland en Frankrijk staan door elkaar gemixt.

Er is ook met een optionfile gesleuteld aan de gameplay, daar moet ik wel even aan wennen. Zo is de body balance nogal aangepast (naar beneden) en pak ik dus erg veel gele kaarten ineens. Verder zijn de teams wel behoorlijk aktueel. Zo stond Wielaert al bij Ajax. Aan de andere kant zag ik nog wel v.d. Sar bij Oranje.

De patch is van Russische makelij en dus staat de Russische competitie er bij (voor de liefhebber zullen we maar zeggen...).

Ook zijn de CL teams aangepast aan de aktualiteit en staan er veel UEFA CUp teams bij. Maar ik twijfel dus nog steeds of ik deze patch blijf gebruiken...

Edit: de team emblems zijn vrij standaard volgens mij, maar dat vind ik zelf wat minder van belang.

[ Voor 9% gewijzigd door Moody2204 op 14-02-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Ik ben toch maar weer terug gegaan naar mijn oude optionfile/patch. Met name de veranderde gameplay ging me al vrij snel tegenstaan, die vond ik namelijk te traag. En dat de Nederlandse competitie niet compleet was stond mij ook een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif << gebruik dat knopje voortaan aub als je iets toe wilt voegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coeluh schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 12:36:
[...]

Ja dit klopt opzich wel, maar het poppetje wat je achter de gene aan laat rennen die vrij staat blijft er niet aan plakken op het moment dat je van speler wisselt.
Ok, maar als je ziet dat de speler wegloopt van de verdediger en de steekbal / lange bal op de aanvaller is gegeven en je dan gaat wisselen is het vaak al te laat, wat ik ook meemaak. Wellicht is het dan ook zo dat je bij het verdedigen wat afhankelijker bent van je medespelers (die je niet bestuurd) dan bij de aanval. En ook snelheid is wel van belang. Marquez bijvoorbeeld is niet de snelste (even uit het hoofd) met ~71 topspeed en ~70 acceleration en Rooney heeft iets van ~86 dribble speed.
Ik heb net met ipv van een RMF en een LMF met pijl naar voren er een LWF en een RWF van gemaakt, dat werkt heel aanvallend en vind ik fijner. Ook heb ik van mijn backs een LWB en een RWB gemaakt. Dit is ook iets aanvallender.
Zoiets kan je bijvoorbeeld doen. Standaard speel ik met WF's maar als ik ruim voorsta verander ik dat weleens naar SMF die duidelijk minder agressief naar voren gaan en dieper zakken.
Voor de rest laat ik de computer die aanvalsbalk bepalen, hetzelfde voor de gameplay veranderingen.
Ook al laat je de computer dat doen hem je volgens mij nog enige invloed. Bijv. als je dus de bal afpakt diep in de helft van de tegenstander kan je even de aanvalsbalk op rood zetten zodat "iedereen" de aanval in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Regeneration schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 15:48:
[...]

Ok, maar als je ziet dat de speler wegloopt van de verdediger en de steekbal / lange bal op de aanvaller is gegeven en je dan gaat wisselen is het vaak al te laat, wat ik ook meemaak. Wellicht is het dan ook zo dat je bij het verdedigen wat afhankelijker bent van je medespelers (die je niet bestuurd) dan bij de aanval. En ook snelheid is wel van belang. Marquez bijvoorbeeld is niet de snelste (even uit het hoofd) met ~71 topspeed en ~70 acceleration en Rooney heeft iets van ~86 dribble speed.

[...]

Zoiets kan je bijvoorbeeld doen. Standaard speel ik met WF's maar als ik ruim voorsta verander ik dat weleens naar SMF die duidelijk minder agressief naar voren gaan en dieper zakken.

[...]

Ook al laat je de computer dat doen hem je volgens mij nog enige invloed. Bijv. als je dus de bal afpakt diep in de helft van de tegenstander kan je even de aanvalsbalk op rood zetten zodat "iedereen" de aanval in gaat.
True!

Dit snap ik ook niet:
Ik leg een bal hoog op gerrard, met een diepe steekbal. Zon bal die je heerlijk op de pantofel kan nemen. Dit rond de 16. Wat doet hij: KOPPEN! De idioot. Inplaats van het heerlijk op goal rossen kopt hij de bal van 16 meter. Dit is echt jammer, want zo'n bal moet gewoon ge'pangd' worden zoals we dat bij onze vrienden noemen.

Als je een bal vanaf een corner terug legt op de 16, iets ervoor, laten we zeggen 20~25 meter. Hij komt dan precies op hoogte om kei hard uit te halen. Gerrard staat er klaar voor, doet een horizontale volly trap kick (zoiets dan), maar de bal gaat best langzaam. Als ik hem aanneem en dan schiet gaat hij veel harder. Heb lopen klooien op training. Waar ligt dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catwoman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:20
Omdat m'n PES09 steeds crashte wilde ik kijken of het na het verwijderen en dan weer installeren dit probleem zou zijn verholpen, maar nee ik krijg dan deze error na een paar minuten:

Error 1305.Error reading from file C:\programfiles\KONAMI\Pro Evolution Soccer 2009\img\cs0d.img.
Verify that the file exists and that you can access it :( .

Weet iemand wat ik hier aan kan doen??? :?

Voor technische problemen en vragen kun je beter in Spielerij - Problemen & Vragen terecht. Begin wel bij het stappenplan: SPV FAQ

[ Voor 23% gewijzigd door TheZeroorez op 14-02-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coeluh schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:14:
[...]

True!

Dit snap ik ook niet:
Ik leg een bal hoog op gerrard, met een diepe steekbal. Zon bal die je heerlijk op de pantofel kan nemen. Dit rond de 16. Wat doet hij: KOPPEN! De idioot. Inplaats van het heerlijk op goal rossen kopt hij de bal van 16 meter. Dit is echt jammer, want zo'n bal moet gewoon ge'pangd' worden zoals we dat bij onze vrienden noemen.
Die ervaring heb ik ook en de gedachte ook. Een mogelijk reden wat ik kan bedenken is dat hier de timing erg belangrijk is. We drukken te snel op de schietknop waardoor je de bal nog hoog zit zodat je een kopbal geeft i.p.v. een shot. Je moet dus wachten tot de bal lager is en dan kort op de schietknop drukken. Een andere is dat je de schiet knop ingedrukt houd tot de bal beneden is en dan loslaat. Deze methode gebruik ik zelf weinig omdat deze nog iets moeilijker is om uit te voeren.
Als je een bal vanaf een corner terug legt op de 16, iets ervoor, laten we zeggen 20~25 meter. Hij komt dan precies op hoogte om kei hard uit te halen. Gerrard staat er klaar voor, doet een horizontale volly trap kick (zoiets dan), maar de bal gaat best langzaam. Als ik hem aanneem en dan schiet gaat hij veel harder. Heb lopen klooien op training. Waar ligt dit aan?
Ik snap wat je met die horizontale trap bedoeld, maar soms gaat die wel hard bij mij. Timing zal hier ook wel belangrijk zijn lijkt me.

SpireQ schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:18:
Weet iemand wat ik hier aan kan doen??? :?
offtopic:
Allereest welkom op GoT. In het Spielerij forum wel men het liefst de technische problemen apart houden van de discussies over de games / console / games gerelateerde discussies zelf. Je kan je vraag het beste in Spielerij - Problemen & Vragen stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Regeneration schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:17:
[...]

Die ervaring heb ik ook en de gedachte ook. Een mogelijk reden wat ik kan bedenken is dat hier de timing erg belangrijk is. We drukken te snel op de schietknop waardoor je de bal nog hoog zit zodat je een kopbal geeft i.p.v. een shot. Je moet dus wachten tot de bal lager is en dan kort op de schietknop drukken. Een andere is dat je de schiet knop ingedrukt houd tot de bal beneden is en dan loslaat. Deze methode gebruik ik zelf weinig omdat deze nog iets moeilijker is om uit te voeren.
Ingedrukt houden? Dan is dat balkje helemaal vol.
[...]

Ik snap wat je met die horizontale trap bedoeld, maar soms gaat die wel hard bij mij. Timing zal hier ook wel belangrijk zijn lijkt me.
Dan maar even oefenen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coeluh schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 23:06:
[...]

Ingedrukt houden? Dan is dat balkje helemaal vol.
Was er vergeten bij te zetten dat het in de vorige delen zo was. Dat als je voordat je de bal ontvangt de schietknop indrukt en wanner de bal net naar beneden komt en in bereik is om te schieten de knop loslaten. Ik heb het nooit geprobeerd in de training. (In die vorige delen was het dan ook zo dat er je een soort tutorial training had om dit bijvoorbeeld te oefenen.) Wellicht hebben ze dit er ook uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Regeneration schreef op zondag 15 februari 2009 @ 00:38:
[...]

Was er vergeten bij te zetten dat het in de vorige delen zo was. Dat als je voordat je de bal ontvangt de schietknop indrukt en wanner de bal net naar beneden komt en in bereik is om te schieten de knop loslaten. Ik heb het nooit geprobeerd in de training. (In die vorige delen was het dan ook zo dat er je een soort tutorial training had om dit bijvoorbeeld te oefenen.) Wellicht hebben ze dit er ook uitgehaald.
Het lukt me niet, hij gaat gewoon heel langzaam. Slecht spel, ik heb zo vaak dat de algoritmes zo afhankelijk zijn van vooraf gedefinieerde situaties. Als Henry een makkelijke bal schiet heeft de keeper hem veel minder vaak klem dan dat Joe Cole schiet bijvoorbeeld.

If ShotTechnique>90 then let go ball ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:04

Christiano007

Ich bin der champion

Misschien ben je gewoon heel slecht?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Christiano007 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:20:
Misschien ben je gewoon heel slecht?
Haha leuk. Nee valt mee. Ik ben geen pro, ik ben nogal impulsief, ik geef paasjes meestal te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Coeluh schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:56:
[...]

Haha leuk. Nee valt mee. Ik ben geen pro, ik ben nogal impulsief, ik geef paasjes meestal te snel.
Ik zit zelf nu op de 600 punten grens, af en toe heb ik 608/620 maar meestal verlies ik van iemand met 450 punten die enorme lag heeft waardoor ik rond de 575/590 schommel. Dan moet ik weer 4 potjes achter elkaar winnen om weer in die 600 range te komen.

Geduld is een schone zaak, af en toe kun je beter gewoon de bal rond tikken en dan met een verdediger naar het middenveld lopen om iets te creëren, erg lastig om dat met lag te doen maar zonder lag krijg je spontaan aardig wat ruimte op lastige plekken.

Speel je op de Xbox? Kunnen we eens oefenen kijken waar het nou aan ligt bij jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
Weet iemand wanneer de transfer update op de PS3 beschikbaar is?
En word die via een auto-update naar de PS3 geduwd, of moet je die zelf los ergens downloaden?

Ben nu met FC Twente in de ML bezig, en heb het 2e jaar als winnaar de competiete afgesloten, maar nu lijk ik in het 3e jaar niet europees te voetballen ???? What's up with that?

PSN ID: robhoeben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:14

MartNL

&nbsp;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Op de Xbox krijg ik ook net een update melding van PES09

"New data will be released this weak, it contains the player's movements during the winter transfer window.

You can update the game by selecting "download' from System settings

[ Voor 62% gewijzigd door Christiano007 op 17-02-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Kitserver werkt nu niet meer :(. Jammer genoeg is de maker ervan ook pleite, dus moet ik het doen met lelijke tenu's. Even een herstelpunt terughalen, ik kan niet eens meer op 1680x1050 spelen. Shit, herstellen werkt alleen op mijn C schijf. Ik moet kijken hoe ik die patch kan terugdraaien.

[ Voor 44% gewijzigd door Coeluh op 17-02-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar heb je hem vandaan, want op de Konami site zie ik nog steeds de 1.20 patch staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

&nbsp;

Regeneration schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:35:
[...]

Waar heb je hem vandaan, want op de Konami site zie ik nog steeds de 1.20 patch staan?
als je het spel opstart krijg ik deze link.

[ Voor 6% gewijzigd door MartNL op 17-02-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartNL schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:21:
[...]

als je het spel opstart krijg ik deze link.
Hmm ok, ik heb ook de PC versie en daar krijg ik geen dergelijke melding.

[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 17-02-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Ik kreeg die melding ook niet. Heb hem gewoon zelf gedownload en geinstaleerd nadat ik de link zag op Evo-Web. De winter-update is trouwens nog niet beschikbaar. Daar zat ik meer op te wachten of liever gezegd op een patch of OF die gebaseerd is op die nieuwe OF maar dan wel met alle logo's, kits en extra teams want dat is natuurlijk het nadeel als Konami zelf updates uitbrengt. Maar goed, je hoeft natuurlijk niet hun update te draaien. Trouwens met de editors die er nu zijn is een OF snel genoeg aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door Dracul op 17-02-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Coeluh schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:00:
Kitserver werkt nu niet meer :(. Jammer genoeg is de maker ervan ook pleite, dus moet ik het doen met lelijke tenu's. Even een herstelpunt terughalen, ik kan niet eens meer op 1680x1050 spelen. Shit, herstellen werkt alleen op mijn C schijf. Ik moet kijken hoe ik die patch kan terugdraaien.
Ik kan met patch 1.3 nog gewoon een 1680x1050 resolutie selecteren. Dus ik weet niet waar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

&nbsp;

Regeneration schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:56:
[...]

Hmm ok, ik heb ook de PC versie en daar krijg ik geen dergelijke melding.
Misschien komt het doordat ik auto login heb aanstaan.
Ik krijg constant van dat soort meldingen. Zelfs als ik de patches heb geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien wie allemaal die nieuwe draai kunnen? (nieuwe trick)
Ik weet 4 spelers die hem kunnen, maar ik kan op internet niet vinden welke nog meer, van deze weet ik het: Tevez, Deco, Ben Arfa en Emana (nationale team van Kameroen)
Ik speel op de 360 maar dat zal niet anders zijn dan de pc of ps3 lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 17:01:
Weet iemand misschien wie allemaal die nieuwe draai kunnen? (nieuwe trick)
Ik weet 4 spelers die hem kunnen, maar ik kan op internet niet vinden welke nog meer, van deze weet ik het: Tevez, Deco, Ben Arfa en Emana (nationale team van Kameroen)
Ik speel op de 360 maar dat zal niet anders zijn dan de pc of ps3 lijkt mij..
welke nieuwe draai bedoel je??
Gewoon de 360??

wijze woorden

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:28
Nieuwe speler-update is te downloaden, ik heb hem net geïnstalleerd op de pc (versie 1.2). Heb wat transfer veranderingen gezien. Alleen bij Feyenoord bijvoorbeeld is geen enkele jeugdspeler toegevoegd, hoewel die toch flink mee ballen in het eerste elftal! Beetje jammer...

• Coeluh
gelukkie schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 19:24:
Nieuwe speler-update is te downloaden, ik heb hem net geïnstalleerd op de pc (versie 1.2). Heb wat transfer veranderingen gezien. Alleen bij Feyenoord bijvoorbeeld is geen enkele jeugdspeler toegevoegd, hoewel die toch flink mee ballen in het eerste elftal! Beetje jammer...
Ik heb hem ook geupdate, meteen de namen van clubs even netjes ge'capitalized. (RONALDO --> Ronaldo) (vind dat toch iets mooiers). Clublogo's heb ik nog, ik ga 1.3 nog niet applyen voordat KITSERVER er komt.

Verwijderd

Zosas schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:27:
[...]

welke nieuwe draai bedoel je??
Gewoon de 360??
Nee ik bedoel de sleep beweging draai, dus op de controle een draai maken met het 'pookje' waarmee je loopt, dan maken veel spelers gewoon een draai en sommigen dus die nieuwe (met speel erin).. Van de 4 die ik noemde weet ik dat ze hem doen maar welke nog meer?

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Voor op de Xbox staat het er nog niet tussen jammer genoeg

Hmmm moest de october data update opnieuw downloaden en nu is het wel goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Christiano007 op 19-02-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Konami is gewoon lui en gebruikt alleen de spelers die er tijdens het uitbrengen van het spel ook in zaten, dus alleen die spelers overhevelen naar een andere ploeg en klaar is Konami :+

Die nieuwe spelers zien we wel in de volgende PES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:28
Maar het stomme is wel, dat er wel bijvoorbeeld een jeugdspeler verdwenen is:S Terwijl die officieel nog in de selectie zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

&nbsp;

gelukkie schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:11:
Maar het stomme is wel, dat er wel bijvoorbeeld een jeugdspeler verdwenen is:S Terwijl die officieel nog in de selectie zit...
Volgens mij hoort Gudjohnson ook nog gewoon bij barca.
Maar met de nieuwe patch is ie weg. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
MartNL schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:27:
[...]

Volgens mij hoort Gudjohnson ook nog gewoon bij barca.
Maar met de nieuwe patch is ie weg. :?
http://www.fcbarcelona.co.../jugadors/Gudjohnsen.html

Ja dus. Heel vreemd dat hij weg is, vond het altijd een fijne speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Wat is nou precies de toegevoegde waarde van deze patch? Want als het geen grote verschillen zijn, dan laat ik 'm links liggen. Ik gebruik ook kitserver, die met de nieuwe patch niet meer te gebruiken is. Kan je trouwens nog wel gewoon verder met je oude savegames mocht ik toch besluiten 'm te installeren? Ik zit op mijn werk en kan 't zelf niet even op-googelen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
1 vraag nog: Hoe kan je het best afronden met PES 2009 ? Alles schiet ik naast en of tegen de keeper.

Terwijl ik in fifa alles afmaak.

Tips?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

MadMoody schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:53:
Wat is nou precies de toegevoegde waarde van deze patch? Want als het geen grote verschillen zijn, dan laat ik 'm links liggen. Ik gebruik ook kitserver, die met de nieuwe patch niet meer te gebruiken is. Kan je trouwens nog wel gewoon verder met je oude savegames mocht ik toch besluiten 'm te installeren? Ik zit op mijn werk en kan 't zelf niet even op-googelen namelijk...
Transferupdates (met enkele fouten) en statistieken verbeterd/verslechterd bij de spelers.
Mars18 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 15:36:
1 vraag nog: Hoe kan je het best afronden met PES 2009 ? Alles schiet ik naast en of tegen de keeper.

Tips?
Ligt eraan hoe je voor de keeper staat, welk favoriete been je speler heeft.

Het balkje maar iets aantikken zorgt voor een laag schot, met RT ingehouden schiet je met de binnenkant.

[ Voor 27% gewijzigd door Christiano007 op 21-02-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh

Tips?
Sprint loslaten en naar een zijkant toe gaan. (mits 1 op 1). Of de fake leren. Schieten en dan snel op a duwen.

Als je met gerrard op afstand wil schieten, moet hij de ruimte hebben en zeker de bal een keer hebben vooruitgetikt. Voor lampard geld hetzelfde maar heeft minder ruimte nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:34

Tips?
Hangt natuurlijk van de situatie af. Als er genoeg ruimte is tussen jezelf en de keeper dan kan je het beste 'plaatsen', met de rechter-triggerknop + schietknop. Zo niet, kan je het beste een lob gebruiken.

Inventaris

• Pacino
Hoe werkt PES 09 eigenlijk online?
Zijn er veel mensen, bugs en is er lag?

• Coeluh
Michaelslijpkop schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:48:
Hoe werkt PES 09 eigenlijk online?
Zijn er veel mensen, bugs en is er lag?
Als het normaal is op de duitse server iets van 400 online. Beetje lag, ligt aan je tegenstand.er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
Is het het waard om het spel te kopen alleen voor de online content die het biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
De online content? Verklaar je nader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ikzelf speel eigenlijk alleen maar online. Mits je niet tegen mensen met een rode/oranje verbinding speelt en je zelf minimaal geel hebt (groen is het hoogste) dan komt het vaak wel goed.
Mocht ik wel tegen zo'n iemand moeten dan quit ik en start ik PES opnieuw op, want ik wil niet verliezen door lag daar kan ik heel slecht tegen :P. Spreek wel over de Xbox versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
Slechte woordkeuze, maar ik bedoelde dus de verschillende online mogelijkheden.
BAL-online etc.

Nu is er dan nog maar 1 vraag die ik heb over het online gebeuren bij PES:
Wordt de "kap-bug" (schieten en dan meteen op pass) veel gebruikt online?
Want dat alleen kan er eigenlijk voor zorgen dat ik het niet ga kopen, aangezien die bug ervoor zorgt dat je nog verliest van de slechtste spelers. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Alles wordt gebruikt, als je niet tegen de "kap-bug" kan dan ben je gewoon niet goed genoeg, kwestie van erg goed verdedigen dan hou je dat wel tegen.

Legend heb ik een paar dagen geleden geprobeerd, vond het zelf erg leuk maar weinig spelers op dat moment. Vooral met 4 man was het leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Mensen met xbox 360... zin in Legends online te spelen?
Ik wil graag de Legends Master Achievement (50) halen..
A title awarded when you play with 100 users in Legends.
Maar heb echt moeite om steeds 3 spelers te vinden, en als ik ze vind hebben ze vaak slechte verbinding :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
Christiano007 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:03:
Alles wordt gebruikt, als je niet tegen de "kap-bug" kan dan ben je gewoon niet goed genoeg, kwestie van erg goed verdedigen dan hou je dat wel tegen.
Leg me eens uit hoe je dat wilt verdedigen dan?
Bij mij maken de spelers slidingen naar alle kanten als ze in de buurt staan van een tegenstander die kapt door middel van schiet-pass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Michaelslijpkop schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:28:
[...]

Leg me eens uit hoe je dat wilt verdedigen dan?
Bij mij maken de spelers slidingen naar alle kanten als ze in de buurt staan van een tegenstander die kapt door middel van schiet-pass...
Kwestie van weinig de sprint knop in je verdediging inhouden, de computer laten aanvallen en jij geeft hem dekking. Zo kun je hem opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
Ja dat begrijp ik ook wel, maar zo kun je niets doen tegen die bug.
Je begrijpt hopelijk toch wel wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik begrijp het wel, maar heb er gewoon zelden last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
Nou ik ga het denk ik wel kopen dan, even kijken hoe de prijs is bij de plaatselijke Media Markt, anders maar via internet....
Ik wil het online kunnen spelen om mij te verbeteren in het spel, aangezien de computer je veel te veel tijd geeft en geen druk zet op zelfs Top Player...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Michaelslijpkop schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:37:
Nou ik ga het denk ik wel kopen dan, even kijken hoe de prijs is bij de plaatselijke Media Markt, anders maar via internet....
Ik wil het online kunnen spelen om mij te verbeteren in het spel, aangezien de computer je veel te veel tijd geeft en geen druk zet op zelfs Top Player...
Áls ik tegen de computer speel (zel...zel...zelden) dan kies ik een waardeloos team voor mezelf en een topteam als tegenstander op het hoogste niveau. Dan krijg je misschien wel aan de kont, maar ga je dan online met een veel beter team dan is dat opeens een stuk gemakkelijker :P.

Ook een tip, koop de Piggy back Guide van PES. kost je 14 euro ofzo bij de MM, staan héél veel tips in, vooral je verdedigende werk kan veel beter worden als je bepaalde tips toepast. (bijv. je verdediging neerzetten bij de opstelling!)

En nogmaals, online is hij goed te spelen, mits je tegen een redelijke/goede verbinding speelt anders ...
Heb je het trouwens ook over de Xbox versie?
ind0mi schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:23:
Mensen met xbox 360... zin in Legends online te spelen?
Ik wil graag de Legends Master Achievement (50) halen..
A title awarded when you play with 100 users in Legends.
Maar heb echt moeite om steeds 3 spelers te vinden, en als ik ze vind hebben ze vaak slechte verbinding :S
Ik wil best een keer meedoen, gisteren nog een keer gedaan in de vroege middag en er waren maar 16 man ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Christiano007 op 28-02-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
Christiano007 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 14:38:
[...]

Ook een tip, koop de Piggy back Guide van PES. kost je 14 euro ofzo bij de MM, staan héél veel tips in, vooral je verdedigende werk kan veel beter worden als je bepaalde tips toepast. (bijv. je verdediging neerzetten bij de opstelling!)
Nee ik heb het over de PC versie nu.
Ik ben nogal erg gierig dus zo'n guide zal ik niet snel kopen denk ik :p
Maar ik zal eens wat googlen enzo ernaar en kijken of er ergens nog wat staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Michaelslijpkop schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:40:
[...]

Nee ik heb het over de PC versie nu.
Ik ben nogal erg gierig dus zo'n guide zal ik niet snel kopen denk ik :p
Maar ik zal eens wat googlen enzo ernaar en kijken of er ergens nog wat staat.
En de pc versie is al zo ongelooflijk goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
Ja klopt :-)
Is het trouwens online bespeelbaar met 2 man? (dus 2 man op 1 pc)
Je zult wel de Xbox versie hebben maar als de xbox het heeft zal de pc versie het ook wel hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michaelslijpkop schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:30:
Ja klopt :-)
Is het trouwens online bespeelbaar met 2 man? (dus 2 man op 1 pc)
Je zult wel de Xbox versie hebben maar als de xbox het heeft zal de pc versie het ook wel hebben...
Ja dat kan, op alle versies. verkeerd gelezen :X 8)7

Ik heb het wel gehad met die keepers hoor. Dat is echt een punt nog voor verbetering. Ik heb even voor de gein Van der Sar van het Nederlands Nationale team heel goed gemaakt. Dus Keeper Skills 99 en Respons 99 en penalty stopper ster. Dat zijn wel de meest belangrijkste stats. Ook om voor de zekerheid: Defence op 99 en Jump 91 en agility 83, team work 83 gezet en alle andere stats met 3 verhoogt, behalve agression. Een super keeper dus, maar wat ik tot nu toe merk is dat hij niet beter is dan de gemiddelde 90+ keeper oftewel ~80% van de niet al te harde ballen heeft hij niet klemvast, maar bokst ze weg. Ook sommige echt houdbare ballen laat hij gewoon door...

En dan de penalty's. Ik heb er nu pas 2 gehad, maar als dit over het algemeen zo is dan is het wel erg triest. De twee penalty's worden gestopt fantastisch, maar .... hij heeft hem niet klemvast en blijft daar een beetje bij de paal staan... Resultaat iemand rent er naar toe en natuurlijk is mijn verdediger langzamer en hij wordt erin geprikt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Echt? Hoe doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had het verkeerd gelezen :X 8)7 , dacht dat het over de offline modi had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Regeneration schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 17:02:
[...]

Ja dat kan, op alle versies. verkeerd gelezen :X 8)7

Ik heb het wel gehad met die keepers hoor. Dat is echt een punt nog voor verbetering. Ik heb even voor de gein Van der Sar van het Nederlands Nationale team heel goed gemaakt. Dus Keeper Skills 99 en Respons 99 en penalty stopper ster. Dat zijn wel de meest belangrijkste stats. Ook om voor de zekerheid: Defence op 99 en Jump 91 en agility 83, team work 83 gezet en alle andere stats met 3 verhoogt, behalve agression. Een super keeper dus, maar wat ik tot nu toe merk is dat hij niet beter is dan de gemiddelde 90+ keeper oftewel ~80% van de niet al te harde ballen heeft hij niet klemvast, maar bokst ze weg. Ook sommige echt houdbare ballen laat hij gewoon door...
Keepers vind ik dit keer best wel ok itt 2008 waar veel ballen via de keeper nog erin gingen. Natuurlijk kan er altijd nog wel wat verbeterd worden, maar dat topkeepers 80% van alle softe tot medium harde ballen loslaten heb ik niet gemerkt. De beste keeper in het spel is wat mijn ervaringen betreft Petr Cech. In mijn ML game met alle toppers uit de grote landen heeft ManU hem gehaald en iedere keer pakt ie de meest onmogelijke ballen in de kruising klem. De rest van de topkeepers komt niet of nauwelijks hiervan in de buurt. Je moet ook rekening ermee houden dat verdekte schoten/geplaatste schoten/keeper op het verkeerde been ervoor kunnen zorgen dat de keeper hem niet klemvast heeft, ook al zijn ze niet erg hard.

Trouwens, is niemand geinteresseerd in PES 2009 voor de Wii ? Deeltje 1 was al geweldig met enkele kleine minpuntjes, maar over een paar weken komt de 09 versie uit. Met co-op, ML, uitgebreidere championsroad en een beter schietsysteem zou dit wel eens de perfecte PES evolutie kunnen zijn. ;)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
^^0nMe schreef op zondag 01 maart 2009 @ 00:17:
[...]

Keepers vind ik dit keer best wel ok itt 2008 waar veel ballen via de keeper nog erin gingen. Natuurlijk kan er altijd nog wel wat verbeterd worden, maar dat topkeepers 80% van alle softe tot medium harde ballen loslaten heb ik niet gemerkt. De beste keeper in het spel is wat mijn ervaringen betreft Petr Cech. In mijn ML game met alle toppers uit de grote landen heeft ManU hem gehaald en iedere keer pakt ie de meest onmogelijke ballen in de kruising klem. De rest van de topkeepers komt niet of nauwelijks hiervan in de buurt. Je moet ook rekening ermee houden dat verdekte schoten/geplaatste schoten/keeper op het verkeerde been ervoor kunnen zorgen dat de keeper hem niet klemvast heeft, ook al zijn ze niet erg hard.

Trouwens, is niemand geinteresseerd in PES 2009 voor de Wii ? Deeltje 1 was al geweldig met enkele kleine minpuntjes, maar over een paar weken komt de 09 versie uit. Met co-op, ML, uitgebreidere championsroad en een beter schietsysteem zou dit wel eens de perfecte PES evolutie kunnen zijn. ;)
Het ligt aan schot techniek of de bal word losgelaten. Schiet henry een zacht balletje? De keeper zou hem zomaar kunnen loslaten. Joe cole schiet een bal bijna in de kruising: Klem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 22:29
Hebben jullie ook last van verdedigers die door de COM worden bestuurd en ongevraagd (domme) tackles uitvoeren? Vooral in de zestien levert dit nogal wat ongewenste penalties en rode kaarten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LCHero schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:07:
Hebben jullie ook last van verdedigers die door de COM worden bestuurd en ongevraagd (domme) tackles uitvoeren? Vooral in de zestien levert dit nogal wat ongewenste penalties en rode kaarten op.
Ja, dat merk ik inderdaad ook. Vaak is weinig aan te doen, maar het heeft volgens mij wel te maken of je op de kruisje / A / zachte tackle knop en/of de vierkantje / X / medespeler zet druk knoppen drukt. Ik wil dan ook dat de spelers druk zetten of een blok, maar niet dat ze de tegenstander onderuit schoppen. Maar zo af en toe gebeurt dat laatste dan wel gewoon... erg vervelend.
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste