Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Ik loop tegenwoordig ook wel lekker mee. Moet ik wel met Man Utd spelen, anders is de kans groot dat ik verlies. En er moeten geen lags in zitten. Verlies dan weinig.Christiano007 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 10:39:
Zelf heb ik het online PES gevoel weer terug lijkt het, de tijden van alleen de sprintknop weer inhouden zijn weer weg, het dubbele dekken werkt me weer goed, en nu sta ik ook weer op +600 punten. Het heeft weer even geduurd maar ik ben weer terug
600 punten heb ik nog niet, zit op 525, maar dat vind ik zelf ook wel aardig.
En zoals gezegd is: tegenstanders met een rode connectie gewoon niet spelen, scheelt een hoop frustratie. Gouden tip.
Zo ja, voeg mij eens toe voor een potje LAG vrij PESsen (als het goed is)
Chr1s2aan
[ Voor 45% gewijzigd door Christiano007 op 07-07-2009 15:26 ]
Ter land, ter zee en in de kroeg
Heb zelf nog wat goals online gezet, zitten wel paar leuke tussen, al zeg ik het zelf
Rappe counter
Suarez schiet bal onder de muur met FK, tegen CPU
Sneider doet hetzelfde tegen een of andere hater die met brazilie speelde. Hij probeerde nog met Lucio de bal te stoppen, maar die ging mooi tussen z'n benen door
Vrije trap vanaf een meter of 25, eerst tegen de linker dan tegen de rechterpaal
Kannonskogel van Shearer
En nog een Van der Vaartje met mn BaL-speler
Ontzettend vervelende bug, vooral omdat ie volgens mij niet in de vorige versies zat. Erg knap dat ze het spel op sommige punten nog slechter hebben weten te maken.Harribo schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:38:
[...]
Oh dat ze even snel inhouden zeker? Ja dat is ook echt niet te begrijpen.
Wat ik ook niet begrijp, en dat lijkt er een beetje op, is als je offline speelt op Topplayer en de tegenstander gooit een bal over je verdediging de diepte in, dat je verdediger heel even inhoudt met rennen, waardoor net de bal voor de tegenstander is. Dat is echt scripted denk ik. Heel jammer.
Hier komt iets hips te staan
En zo neem ik ook al mijn vrijetrappen, onderdoor anders krijg ik ze er niet in
[ Voor 37% gewijzigd door Christiano007 op 07-07-2009 16:52 ]
Geen idee, maar je kunt vastwel ergens een option file downloaden waarin alles unlocked is.Christiano007 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:24:
Is er een cheat om ál die classic teams te unlocken zonder te spelen?
En zo neem ik ook al mijn vrijetrappen, onderdoor anders krijg ik ze er niet in
Of gewoon lekker WK's spelen als je online spelen ff zat bent met al die lamers/cheaters/quiters/huilies
Hier komt iets hips te staan
Heb ook bij de aankondiging van pes 2010 er weinig over gehoord?
Ik speel het af en toe, nu ik de ML eindelijk heb "uitgespeeld" heb ik me maar op de nationale competities gestort. Hierna pak ik BaL wel weer op.Morgoth schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:44:
Speelt eigenlijk iemand nog BaL? Ik heb even een korte pauze gehad (van ong. 1,5 maand), maar speelde het daarvoor bijna elke dag wel een keertje. Heb het nu weer opgepikt en vind het toch wel weer erg leuk! Maar ik heb het idee dat de meeste mensen het niet zo vinden, aangezien niemand het er over heeft?
Ik vind het een leuke variatie, maar het is soms wel rete irritant dat de speler die je creeert zulke ontzettend slechte stats heeft, en bovendien groeien die maar heel erg langzaam. Ik focus nu vooral op het toevoegen van wat meer snelheid want mijn speler is echt niet vooruit te branden!
Ik heb het 1 keer gespeeld. Wel aardig om te proberen maar ik vind het wat verwarrend: zie de bal niet.Morgoth schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:44:
Speelt eigenlijk iemand nog BaL? Ik heb even een korte pauze gehad (van ong. 1,5 maand), maar speelde het daarvoor bijna elke dag wel een keertje. Heb het nu weer opgepikt en vind het toch wel weer erg leuk! Maar ik heb het idee dat de meeste mensen het niet zo vinden, aangezien niemand het er over heeft?
Ik deed het online trouwens.
Je kan instellen of je juist de bal ziet of juist je poppetje. (gecentreerd staat)Harribo schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:06:
[...]
Ik heb het 1 keer gespeeld. Wel aardig om te proberen maar ik vind het wat verwarrend: zie de bal niet.
Ik deed het online trouwens.
Wat er in het kort wordt gezegd:
- Konami ID wordt geschrapt
- Konami wil van de online lag problemen af
Bron: Gamekyo
Vooral dat laatste eerst zien dan geloven.
PS: ik ben weer bereid een topic op te starten over PES 2010 ergens eind augustus. Hoewel dat persoonlijk wel wat vroeg vind schijnt er wel vraag naar te zijn, afgaand op vorig jaar. Tot die tijd kan PES 2010 info gewoon in dit topic worden geplaatst.
[ Voor 25% gewijzigd door Regeneration op 09-07-2009 01:20 ]
Enerzijds kwestie van goed managen, zorgen dat je veel speelt. Anderzijds, in het geval dat je offline speelt, ben jij individueel gezien veel beter dan een individuele cpu speler. Simpelweg omdat de AI van een individuele speler minder goed is dan die van een beetje fatsoenlijk spelende pesserPrutzer80 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 08:49:
Ik speel het af en toe, nu ik de ML eindelijk heb "uitgespeeld" heb ik me maar op de nationale competities gestort. Hierna pak ik BaL wel weer op.
Ik vind het een leuke variatie, maar het is soms wel rete irritant dat de speler die je creeert zulke ontzettend slechte stats heeft, en bovendien groeien die maar heel erg langzaam. Ik focus nu vooral op het toevoegen van wat meer snelheid want mijn speler is echt niet vooruit te branden!
Ik las op winningelevenblog dat de makers dit keer gáranderen dat LAG problemen verleden tijd is, vanwege idd een volledig nieuwe gecodeerd iets gebaseerd op die van PES6.Regeneration schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 01:15:
Niet wereldschokkend maar wel wat PES 2010 nieuws van de FP: nieuws: Konami schrapt Konami ID voor PES 2010-multiplayer
Wat er in het kort wordt gezegd:
- Konami ID wordt geschrapt
- Konami wil van de online lag problemen af
Bron: Gamekyo
Vooral dat laatste eerst zien dan geloven.
PS: ik ben weer bereid een topic op te starten over PES 2010 ergens eind augustus. Hoewel dat persoonlijk wel wat vroeg vind schijnt er wel vraag naar te zijn, afgaand op vorig jaar. Tot die tijd kan PES 2010 info gewoon in dit topic worden geplaatst.
Als de lag nou gewoon weg is, dan is PES met afstand weer de beste voetbalgame
Eerst zien dan geloven is mijn motto. Het zou inderdaad fantastisch zijn, er vanuit gaande dat PES 2010 dat ook weer is.Christiano007 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 07:54:
[...]
Ik las op winningelevenblog dat de makers dit keer gáranderen dat LAG problemen verleden tijd is, vanwege idd een volledig nieuwe gecodeerd iets gebaseerd op die van PES6.
Als de lag nou gewoon weg is, dan is PES met afstand weer de beste voetbalgame
Is PES 6 dan lag-vrij?
Is het uberhaupt mogelijk om totaal lag-vrij te spelen online? Ik bedoel, je hebt wel met een internet te maken en verbindingen van de mensen zelf.
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 09-07-2009 20:59 ]
Totaal lag-vrij kan natuurlijk niet, wie een portie aan het downloaden is op volle snelheid en online gaat spelen kan natuurlijk de boel nog verziekenHarribo schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:59:
[...]
Eerst zien dan geloven is mijn motto. Het zou inderdaad fantastisch zijn, er vanuit gaande dat PES 2010 dat ook weer is.
Is PES 6 dan lag-vrij?
Is het uberhaupt mogelijk om totaal lag-vrij te spelen online? Ik bedoel, je hebt wel met een internet te maken en verbindingen van de mensen zelf.
Inderdaad, eerst zien dan geloven. Wel zijn ze een stuk overtuigender nu...Morgoth schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:54:
Volgens mij zeiden ze bij pes2009 ook dat alle lag problemen de wereld uit zouden zijn...
Maar goed, we zullen zien. Ben vooral benieuwd of ze BaL ook gaan verbeteren, heb ik nog niks over gelezen. Of heb ik iets gemist?
Ik heb het best nauwkeurig bijgehouden, heb alleen PSM3 niet gekocht, die hadden een 10 pagina special over PES 10. Link hier, weet niet of 't magMorgoth schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 18:37:
Hmja, dat moet ook wel. Anders zouden we ze uberhaupt niet geloven.
Maar goed, we zullen zien. Ben vooral benieuwd of ze BaL ook gaan verbeteren, heb ik nog niks over gelezen. Of heb ik iets gemist?

Champions League in BaL
[ Voor 6% gewijzigd door Coeluh op 11-07-2009 19:26 ]
Een leuk stuk. Ze zijn daar wel een beetje fan van Pro Evo heb ik het gevoel, maar blijven aardig realistisch. Ze vinden PES 2010 erg veelbelovend. En dat ben ik eigenlijk ook wel na dat stuk te hebben gelezen. Er wordt er een aantal dingen "overgenomen" van Fifa, maar ok, het schijnt wel goed uit te pakken.Coeluh schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:11:
[...]
Ik heb het best nauwkeurig bijgehouden, heb alleen PSM3 niet gekocht, die hadden een 10 pagina special over PES 10. Link hier, weet niet of 't mag
[afbeelding]
Champions League in BaL
In het kort wat ik heb gelezen:
- Tempo een tikje lager, maar niet zo langzaam als Fifa 09 zegt men. Dit lijkt mij positief. Ik zie liever tactisch en rond tikken / passen voetbal dan een paar snelle spelers die de hele wedstrijd bepalen. Een mannetje voorbij rennen gaat dus (nog) minder gemakkelijk.
- Passen schijnt sterk te worden aangepast. steek-, hoge ballen en voorzetten wordt duidelijk moeilijker voor spelers met een slechte pass.
- Allerlei nieuwe tacktiek mogelijkheden, deels "afgekeken" van Fifa. Zo is er het sliders systeem om aantal tacktieken zoals druk zetten, breed of compact spelen te bepalen op een slider van 0 - 100. Dan is er een card system (wat een vervanging is van het sterrensysteem) lijkt mij veelbelovend en dan vooral de kaarten die je aan en uit kan zetten.
- Ook zal je een overall stat krijgen, zoals bij Fifa. Deze zal kunnen veranderen als je een spelers op een andere positie neerzet, ook net zoals bij Fifa.
- Zoals Coeluh heeft gequote, zal CL en UEFA in BaL, maar ook in ML verschijnen. Ze zullen zich hierbij meer aan de "echte" reglementen houden.
- Je speler in BaL zou je in je ML kunnen zetten door deze eerst in de Edit mode te plaatsen en dan in de ML aan te schaffen.
- In ML zal met niet meer met "Konami geld" worden gewerkt, maar met bestaande valuta's. Ook zal het overnemen van spelers realistischer moeten verlopen. Als je een top club bent en veel biedt, zal je meer kans moeten maken om de speler over te nemen dan in PES 2009.
- Meer gebruiksvriendelijke menu's.
- Verbeterde graphics, dan met name de spelers realisme en schaduw. Ook is het publiek in 3D, alleen dan wel erg standaard, elke persoon zien er vrijwel hetzelfde uit enz.
- Commentaar zou verbeterd worden, met meer feiten en minder grappen. Ook zal er teruggekoppeld kunnen worden naar eerdere wedstrijden.
- Eerlijkere scheitrechters (zijn we van de partijdige, bijna alles tolererende oftewel slechte scheitrechters iig vanaf, imo)
- Beter keepers (eindelijk imo)
- Ai maakt geen automatische tackles of schiet niet meer automatisch (ook beter, imo)
- Spelers blijven niet even onbeweeglijk na een vrije trap (gelukkig dat ze dit weer er uit gooien, imo)
- Penalty worden meer analoog genomen.
- Afstandsschoten worden moeilijker.
- Dat ze betere online spel beloven wisten we al, ik lees daar dat ze de servers van Sony willen gaan gebruiken i.p.v. hun eigen.
- De clubteams van Spanje, Frankrijk, Italië en eindelijk weer de Duitse competitie zijn er iig. Meer volgt wellicht nog.
[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 11-07-2009 21:33 ]
Ik moet het eerst afwachten.Christiano007 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:28:
[...]
Totaal lag-vrij kan natuurlijk niet, wie een portie aan het downloaden is op volle snelheid en online gaat spelen kan natuurlijk de boel nog verzieken, laten we maar hopen dat we van de 10 potjes er 8 zonder gezeik kunnen spelen
Sommige mensen draaien inderdaad van alles op hun achtergrond zoals bittorrents en zo, niet te geloven.
Heb trouwens net een leuk lag-free potje gespeeld. Daarna wou ik weer een potje spelen maar heb nu al 6x verbroken voor de wedstrijd omdat de tegenstander een rode bal connectie had. Jammer.
Verwijderd
of als ik zelf een room maak kan ook niemand naar mij connecten
an error has occurred kom er dan te staan
ik kan wel spelen in de quick room geen probleem
heb probleemloos meer dan 2000 potjes gespeelt
maar sinds een week of 2 lukt het niet meer
op de laptop gaat het wel goed
ook heb ik geen firewal aan staan
groetjes eljantie
Het is dan wel handig om wat meer info te geven over je systeem en om de boel wat leesbaarder te maken gebruik te maken van, niet elke zin op een nieuwe regel te zetten, maar gebruik te maken van leestekens.
And I'm the only one and I walk alone.
Het is wel een indrukwekkend aantal wijzigingen als ik het zo lees, maar ja, die lijst met wijzigingen passeert ieder jaar de revue en ik neem de meeste wel met een korreltje zout, en dan vooral de punten met betrekking tot online play, tempo, pass-systeem en het verbeteren van de keepers.Regeneration schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:26:
[...]
Een leuk stuk. Ze zijn daar wel een beetje fan van Pro Evo heb ik het gevoel, maar blijven aardig realistisch. Ze vinden PES 2010 erg veelbelovend. En dat ben ik eigenlijk ook wel na dat stuk te hebben gelezen. Er wordt er een aantal dingen "overgenomen" van Fifa, maar ok, het schijnt wel goed uit te pakken.
In het kort wat ik heb gelezen:Vooral de nieuwe tactiek mogelijkheden en aanpassingen als betere scheits en keepers, Ai geen automatisch iets uitvoert en dat spelers niet meer blijven staan na een vrije trap zijn imo veel belovende geluiden.
- Tempo een tikje lager, maar niet zo langzaam als Fifa 09 zegt men. Dit lijkt mij positief. Ik zie liever tactisch en rond tikken / passen voetbal dan een paar snelle spelers die de hele wedstrijd bepalen. Een mannetje voorbij rennen gaat dus (nog) minder gemakkelijk.
- Passen schijnt sterk te worden aangepast. steek-, hoge ballen en voorzetten wordt duidelijk moeilijker voor spelers met een slechte pass.
- Allerlei nieuwe tacktiek mogelijkheden, deels "afgekeken" van Fifa. Zo is er het sliders systeem om aantal tacktieken zoals druk zetten, breed of compact spelen te bepalen op een slider van 0 - 100. Dan is er een card system (wat een vervanging is van het sterrensysteem) lijkt mij veelbelovend en dan vooral de kaarten die je aan en uit kan zetten.
- Ook zal je een overall stat krijgen, zoals bij Fifa. Deze zal kunnen veranderen als je een spelers op een andere positie neerzet, ook net zoals bij Fifa.
- Zoals Coeluh heeft gequote, zal CL en UEFA in BaL, maar ook in ML verschijnen. Ze zullen zich hierbij meer aan de "echte" reglementen houden.
- Je speler in BaL zou je in je ML kunnen zetten door deze eerst in de Edit mode te plaatsen en dan in de ML aan te schaffen.
- In ML zal met niet meer met "Konami geld" worden gewerkt, maar met bestaande valuta's. Ook zal het overnemen van spelers realistischer moeten verlopen. Als je een top club bent en veel biedt, zal je meer kans moeten maken om de speler over te nemen dan in PES 2009.
- Meer gebruiksvriendelijke menu's.
- Verbeterde graphics, dan met name de spelers realisme en schaduw. Ook is het publiek in 3D, alleen dan wel erg standaard, elke persoon zien er vrijwel hetzelfde uit enz.
- Commentaar zou verbeterd worden, met meer feiten en minder grappen. Ook zal er teruggekoppeld kunnen worden naar eerdere wedstrijden.
- Eerlijkere scheitrechters (zijn we van de partijdige, bijna alles tolererende oftewel slechte scheitrechters iig vanaf, imo)
- Beter keepers (eindelijk imo)
- Ai maakt geen automatische tackles of schiet niet meer automatisch (ook beter, imo)
- Spelers blijven niet even onbeweeglijk na een vrije trap (gelukkig dat ze dit weer er uit gooien, imo)
- Penalty worden meer analoog genomen.
- Afstandsschoten worden moeilijker.
- Dat ze betere online spel beloven wisten we al, ik lees daar dat ze de servers van Sony willen gaan gebruiken i.p.v. hun eigen.
- De clubteams van Spanje, Frankrijk, Italië en eindelijk weer de Duitse competitie zijn er iig. Meer volgt wellicht nog.
Ik wacht geduldig af, het is voor mij een jaarlijks terugkomend ritueel om PES te kopen
Ik vind door de lucht heen normaal passen nu al een ellende. Ballen komen vaak achter de man terecht.Regeneration schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:26:
[...]
....
• Passen schijnt sterk te worden aangepast. steek-, hoge ballen en voorzetten wordt duidelijk moeilijker voor spelers met een slechte pass.
Laten ze dat nu net makkelijker maken.
Graphics interesseren mij niet echt. Het gaat vnl toch om de gameplay ben ik van mening.Regeneration schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:26:
• Verbeterde graphics, dan met name de spelers realisme en schaduw. Ook is het publiek in 3D, alleen dan wel erg standaard, elke persoon zien er vrijwel hetzelfde uit enz.
Alles-tolererende scheidsrechters?? Nou ik heb het idee dat je juist voor elk tikje weer een kaart ontvangt.Regeneration schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:26:
• Eerlijkere scheitrechters (zijn we van de partijdige, bijna alles tolererende oftewel slechte scheitrechters iig vanaf, imo)
Juist het idee dat je wat weg mag raggen zonder die man in het zwarte pak er steeds tussen te krijgen, lijkt mij wel fijn.
Dat zou inderdaad fantastisch zijn. Vooral het langs de keeper lopen is echt onrealistisch.
Elke noob kan daar mee scoren.
Dat is vooruitgang. Vaak gaat dan een rebound aan me voorbij.Regeneration schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:26:
• Spelers blijven niet even onbeweeglijk na een vrije trap (gelukkig dat ze dit weer er uit gooien, imo)
Dat vind ik prima eigenlijk zoals het nu is. Hoeft van mij niet veranderd te worden
Online is afwachten. Het klinkt misschien aso van mij, maar van mij mogen ze het systeem zo maken dat mensen met een rode connectie maar lekker tegen elkaar spelen. Dan hoef ik niet steeds een wedstrijd te annuleren.Regeneration schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:26:
• Dat ze betere online spel beloven wisten we al, ik lees daar dat ze de servers van Sony willen gaan gebruiken i.p.v. hun eigen.
• De clubteams van Spanje, Frankrijk, Italië en eindelijk weer de Duitse competitie zijn er iig. Meer volgt wellicht nog.
Leuk dat de Duitse competitie er weer in komt, die mis ik wel.
Voor de rest....wat iemand ook al eerder zei...het is een opsomming van allemaal mooie dingen waar ze elk jaar mee komen. Eerst zien dan geloven.
Dat hoge passes moeilijk uit te voeren zijn vind ik eerlijk gezegd ook. Ben benieuwd hoe het uitpakt.Harribo schreef op maandag 13 juli 2009 @ 18:10:
[...]
Ik vind door de lucht heen normaal passen nu al een ellende. Ballen komen vaak achter de man terecht.
Laten ze dat nu net makkelijker maken.
Ook mijn mening, maar op een gegeven moment kan je niet te ver achter lopen. Hoewel ik de graphics van PES eigenlijk nog wel goed vind, kan het beter.[...]
Graphics interesseren mij niet echt. Het gaat vnl toch om de gameplay ben ik van mening.
Ik maak beide varianten vaak mee. Scheitrechters die alles tolereren nergens krijg je een kaart voor. Soms is het nog erger want dan is de scheids ook nog partijdig ook. Zo mag ik of de computer gestuurde tegenstander lekker op los tackelen terwijl de andere met een tikje een kaart krijgt. Het is wel zo dat de niets tolereerde scheids erger is. Ze moeten naar mening de scheidsrechter onpartijdig en een tussenvorm vinden in strengheid.[...]
Alles-tolererende scheidsrechters?? Nou ik heb het idee dat je juist voor elk tikje weer een kaart ontvangt.
Juist het idee dat je wat weg mag raggen zonder die man in het zwarte pak er steeds tussen te krijgen, lijkt mij wel fijn.
Hopelijk niet ten koste van Nederland.Leuk dat de Duitse competitie er weer in komt, die mis ik wel.
Helemaal gelijk, maar toch hoop ik de laatste paar delen wel dat het dit keer echt beter wordt.Voor de rest....wat iemand ook al eerder zei...het is een opsomming van allemaal mooie dingen waar ze elk jaar mee komen. Eerst zien dan geloven.
De automatische tackels zijn er gelukkig wel uit!
De toepassing van de buitenspel regels vind ik persoonlijk ook een van de ergste punten. Vaak wordt er gewoon gefloten terwijl te zien is dat je speler op 1 lijn staat of idd een andere speler buitenspel staat die niet aan het spel meedoet.
Die overall baseline stats per positie zijn voor mij nietszeggend als er niet daadwerkelijk een penalty in stats is om een speler op een niet-natuurlijke positie neer te zetten. Zo zet ik nu gerust een Roberto Carlos achter de spitsen voor zijn schot of technische buitenspelers/middenvelders als backs voor een dominante speelstijl. Volgens mij heb ik in een van mijn games wel eens een keeper opgesteld als verdediger vanwege zijn fysiek en lengte, dat mag best wel iets realistischer.
Het transfersysteem verbeteren is wel een goed punt aangezien je nu niet eens je topscorer aan de straatstenen kwijt kan als het een 'onbekende' speler was. De scheidsrechters vond ik in principe wel prima qua kaarten. Als het zo'n lasser faire man was ging ik er ook gewoon flink steviger in de duels en andersom bij een strengere scheids. Het mag alleen wel iets minder extreem, omdat je bij pure doodschoppen vaak wegkomt met geel terwijl een lullige overtreding rondom het 16 meter gebied steeds rood betekent. Een partijdige scheids maak je idd ook wel eens mee, maar imho niet onrealistisch te noemen als ze het wat minder extreem maken.
Dat stilstaan bij freekick rebounds was dacht ik ook pas een recentelijke 'feature', zeer irritant en ook terecht dat ze dat weer eruit halen. Over keepers zijn altijd al veel discussies geweest, maar ik vind de keeper nu wel prima op een paar dingen na zoals 1-op-1, corners en ballen meer wegboksen naar de zijkanten ipv recht het strafschopgebied weer in. Die paar quotes in het magazine over onmogelijke saves van dichtbij doet me weer denken aan een PES (5 of 6) met alleen maar 1-0 en 0-0's omdat scoren zo lastig was (wel leuk overigens, omdat je echt moest werken voor een goal en overwinning).
De rest van de lijst geloof ik allemaal wel, het wordt denk ik sowieso een versie met veel (kleine) veranderingen en mogelijkheden om te ontdekken. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze op tactisch gebied wat meer gingen doen met zelfgemaakte looplijnen gezien de zeer goede ervaringen in Wii PES 08/09.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Crosses zijn inderdaad nog wel te doen en persoonlijk vind ik een voorzet ook niet zo moeilijk als je een spelers met beetje goede Long pass stats en swerve aan de flank hebt staan.^^0nMe schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:07:
Over wat voor type hoge passes hebben we het ? Een cross bal naar de andere kant is prima uit te voeren en ook redelijk realistisch qua moeilijkheid. Hoge voorzetten zijn idd wat lastig, maar hoeveel goede hoge voorzetten zie je tegenwoordig nog ? Hoge ballen de diepte in (met L1+ driehoekje) zijn te eenvoudig, zeker met topspelers kun je die prima vanaf eigen helft net achter de verdediging leggen.
Buitenspel heb ik persoonlijk niet zo'n problemen mee. Ik zie mezelf wel eens uit buitenspel positie scoren.De toepassing van de buitenspel regels vind ik persoonlijk ook een van de ergste punten. Vaak wordt er gewoon gefloten terwijl te zien is dat je speler op 1 lijn staat of idd een andere speler buitenspel staat die niet aan het spel meedoet.
De penalty krijg je inderdaad wel. Deze is er overigens al, maar heeft een dermate kleine invloed dat het niet te merken is, naar mijn mening. Ik heb zelfs ergens gelezen (volgens mij de piggybacks guide) dat de positie die een speler als "primair" is toegewezen het beste uit de voeten kan. Er zou dus een verschil zitten tussen primaire positie, secundaire positie(s) en niet toegewezen positie. Tot nu toe merk ik er nog vrij weinig van.Die overall baseline stats per positie zijn voor mij nietszeggend als er niet daadwerkelijk een penalty in stats is om een speler op een niet-natuurlijke positie neer te zetten. Zo zet ik nu gerust een Roberto Carlos achter de spitsen voor zijn schot of technische buitenspelers/middenvelders als backs voor een dominante speelstijl. Volgens mij heb ik in een van mijn games wel eens een keeper opgesteld als verdediger vanwege zijn fysiek en lengte, dat mag best wel iets realistischer.
Inderdaad dat was een "feature" en ben inderdaad ook erg blij dat ze die er iig uit hebben gehaald.Dat stilstaan bij freekick rebounds was dacht ik ook pas een recentelijke 'feature', zeer irritant en ook terecht dat ze dat weer eruit halen.
Dat laatste heb ik liever dan wedstrijden gemiddeld 3 doelpunten per wedstrijd wat ik heb. Maar het gaat niet alleen om het aantal doelpunten, persoonlijk vind ik dat de keepers te veel "halve" ingrepen hebben. Bijv. een zacht balletje terug stoten naar de andere aanvaller die er staat. Dat zou meer of wel of geen redding moeten zijn. Een ander voorbeeld: heb al een aantal keren gehad dat de keepers de bal half stopt, waarbij de bal een halve meter naast hem stil ligt. Hij staat op en pakt bal niet. Resultaat een aanvaller van de tegenstander staat daar al en schiet hem er zo in. Dit soort gebeurtenissen (bugs?) moeten ze zeker voorkomen, in het nieuwe deel, vind ik.Over keepers zijn altijd al veel discussies geweest, maar ik vind de keeper nu wel prima op een paar dingen na zoals 1-op-1, corners en ballen meer wegboksen naar de zijkanten ipv recht het strafschopgebied weer in. Die paar quotes in het magazine over onmogelijke saves van dichtbij doet me weer denken aan een PES (5 of 6) met alleen maar 1-0 en 0-0's omdat scoren zo lastig was (wel leuk overigens, omdat je echt moest werken voor een goal en overwinning).
Naar mijn mening hebben ze best wat aan die tactiek gedaan met de 0-100 slides en het kaarten systeem. Moeten uiteraard wel eerst zien hoe het uiteindelijk zal werken.De rest van de lijst geloof ik allemaal wel, het wordt denk ik sowieso een versie met veel (kleine) veranderingen en mogelijkheden om te ontdekken. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze op tactisch gebied wat meer gingen doen met zelfgemaakte looplijnen gezien de zeer goede ervaringen in Wii PES 08/09.
[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 14-07-2009 00:00 ]
Het kan ook aan mij of mijn centrumspitsen liggen, maar ik haal bijzonder weinig rendement uit hoge voorzetten die toch redelijk goed lijken. Dan kap ik ala Robben/vPersie liever naar binnen voor het schot of leg ik laag terug op de middenvelder met het kanonschot (favoriete optie). Corners zijn een ander verhaal door de 1e paal 'weakness'.Regeneration schreef op maandag 13 juli 2009 @ 23:55:
Crosses zijn inderdaad nog wel te doen en persoonlijk vind ik een voorzet ook niet zo moeilijk als je een spelers met beetje goede Long pass stats en swerve aan de flank hebt staan.
Hmm, nooit geweten en gemerkt dat het zo was. Ik kan me wel een andere footie herinneren (Fifa of een hele oude ISS) waarbij Ronaldo (de echteDe penalty krijg je inderdaad wel. Deze is er overigens al, maar heeft een dermate kleine invloed dat het niet te merken is, naar mijn mening. Ik heb zelfs ergens gelezen (volgens mij de piggybacks guide) dat de positie die een speler als "primair" is toegewezen het beste uit de voeten kan. Er zou dus een verschil zitten tussen primaire positie, secundaire positie(s) en niet toegewezen positie. Tot nu toe merk ik er nog vrij weinig van.
Dat bedoel ik inderdaad met meer ballen naar de zijkanten boksen. Of je bent kansloos, of je hebt hem klem en anders tik je hem correct weg naar de zijkanten toe. Geen halve reddingen inderdaad, want daar irriteer ik me ook kapot aan als dat de enige goal tegen is. Wel mogen ze zulke fratsen erin houden voor 'slechte' keepers <80, want de verschillen tussen een grabbelaar en topkeeper moeten natuurlijk duidelijk zijn.Dat laatste heb ik liever dan wedstrijden gemiddeld 3 doelpunten per wedstrijd wat ik heb. Maar het gaat niet alleen om het aantal doelpunten, persoonlijk vind ik dat de keepers te veel "halve" ingrepen hebben. Bijv. een zacht balletje terug stoten naar de andere aanvaller die er staat. Dat zou meer of wel of geen redding moeten zijn. Een ander voorbeeld: heb al een aantal keren gehad dat de keepers de bal half stopt, waarbij de bal een halve meter naast hem stil ligt. Hij staat op en pakt bal niet. Resultaat een aanvaller van de tegenstander staat daar al en schiet hem er zo in. Dit soort gebeurtenissen (bugs?) moeten ze zeker voorkomen, in het nieuwe deel, vind ik.
Je zou zeggen dat als ze de keeper routines van PES 1-9 erbij pakken dat je dan voldoende gevarieerde doelmannen hebt met die van PES 08 als meest baggere grabbelaar ooit.
Het zou een flinke stap in de goeie richting zijn mocht alles werken zoals verteld, maar ik had toch wat meer controle gezien. Bijvoorbeeld controle over de richting waarin Eto'o met de nieuwe card gaten trekt en al die andere movement cards. Straks loopt iedereen als een kip zonder kop gaten te trekken en in te duiken[...]
Naar mijn mening hebben ze best wat aan die tactiek gedaan met de 0-100 slides en het kaarten systeem. Moeten uiteraard wel eerst zien hoe het uiteindelijk zal werken.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Ah ok. Ik begreep je inderdaad dan verkeerd.^^0nMe schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 02:02:
[...]
Dat bedoel ik inderdaad met meer ballen naar de zijkanten boksen.
Inderdaad.Of je bent kansloos, of je hebt hem klem en anders tik je hem correct weg naar de zijkanten toe. Geen halve reddingen inderdaad, want daar irriteer ik me ook kapot aan als dat de enige goal tegen is.
Dat zou inderdaad wat mij betreft ook wel mogen.Wel mogen ze zulke fratsen erin houden voor 'slechte' keepers <80, want de verschillen tussen een grabbelaar en topkeeper moeten natuurlijk duidelijk zijn.
Ja goed, het blijft inderdaad even afwachten wat je allemaal precies kan aanpassen enzo. Ben wel erg benieuwd geworden sinds ik die preview heb gelezen.Het zou een flinke stap in de goeie richting zijn mocht alles werken zoals verteld, maar ik had toch wat meer controle gezien. Bijvoorbeeld controle over de richting waarin Eto'o met de nieuwe card gaten trekt en al die andere movement cards. Straks loopt iedereen als een kip zonder kop gaten te trekken en in te duiken
-speler loopt doodleuk om de keeper heen (hoewel, je hebt nog een kleine kans als je dan wel uitkomt)
-keeper geeft een tegenstander na een schot de bal kado
-keeper grabbelt en grabbelt, pakt geen bal en wacht op de tegenstander totdat die gearriveerd is, om hem dan vervolgens te laten inschieten
niet te filmen dit, laten ze asjeblieft deze irritaties verhelpen
Wat betreft pes 2010: dat met die sliders is een goed iets.
Zoiets moeten ze ook hebben voor de strengheid van de scheids.
[ Voor 24% gewijzigd door Harribo op 14-07-2009 16:22 ]
Inderdaad, anders wordt de keus heel makkelijk.Hopelijk niet ten koste van Nederland.
Mijn voorkeur ligt nog steeds licht bij PES maar wat absoluut verbeterd moet worden
is het spelbeeld. In PES bestaat er haast niet zoiets als een middenveld. Een simpele
pass en je bent het middenveld voorbij en eigenlijk constant met aanvallen en verdedigen bezig.
Wat mij betreft mag het spel zich veel meer op het middenveld afspelen. Positiespel en zoeken naar een gaatje. Voetbal bestaat niet uit alleen aanvallen alhoewel vooral in Nederland gedacht wordt van wel.
Daarnaast zou het realistischer zijn als er meer losse en afvallende ballen in de gameplay voorkomen door slechte passing en slecht aanemen van de bal.
[ Voor 8% gewijzigd door Dracul op 14-07-2009 19:26 ]
Leuk flimpje. Alleen erg jammer dat de ondertiteling Frans is en ze het grootste deel (volgens mij) Japans praten. Beide talen beheers ik niet echt goed.Prutzer80 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:05:
Video van de PES development studio:
http://www.jvn.com/jeux/a...compagnie-de-seabass.html
Bedankt, met de Engelse ondertiteling is het is een stuk beter te volgen.
D3-Monk
Ziet er leuk uit, al die kaarten en die sliders.
Ik hoop in elk geval dat ze het Comedy-Capers gehalte van PES 2009 teniet doen in PES 2010.
(keepers die sukkelen, mannetjes die onlogisch achteruit lopen, spelers die te vaak tegen elkaar oplopen,
eigen spelers die je eigen schoten blokkeren, veel passen door de lucht ACHTER de man etc)
Dat zei ten Napel ook altijdHarribo schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:13:
[...]
Ziet er leuk uit, al die kaarten en die sliders.
Ik hoop in elk geval dat ze het Comedy-Capers gehalte van PES 2009 teniet doen in PES 2010.
(keepers die sukkelen, mannetjes die onlogisch achteruit lopen, spelers die te vaak tegen elkaar oplopen,
eigen spelers die je eigen schoten blokkeren, veel passen door de lucht ACHTER de man etc)

Zo staat er o.a:
Het sturen van spelers zit al jaren in Fifa, eindelijk dat ze dit ook in PES stoppen. Het lopen tijdens een vrije trap lijkt me ook wel een toevoeging met potentie.In terms of attacking, players can also now move several players (at) once, sending them into different areas, opening up more goal-scoring possibilities than ever before. As such, PES 2010 necessitates a new level of control from the player. Strategic thinking is as important as quick passing, but the new system greatly opens the way the player oversees control of the team. In free kick scenarios, for instance, players can now instigate the runs of the players awaiting the ball in the penalty area.
Klopt, maar wel vrij lineair met L1 geloof ik.Regeneration schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:50:
Wel een oud artikel (7 april 2009) over PES 2010 van IGN, maar wellicht nog interessant voor sommigen.
Zo staat er o.a:
[...]
Het sturen van spelers zit al jaren in Fifa, eindelijk dat ze dit ook in PES stoppen. Het lopen tijdens een vrije trap lijkt me ook wel een toevoeging met potentie.
Het zou b.v. een stuk interessanter zijn als je dmv L1 + rechterpookje een richting aan kon geven.
Zo kun je dan die speler een gat in laten duiken of juist ruimte maken voor jou als speler.
Bij Fifa is het trouwens veel te makkelijk als je de timing een beetje doorhebt.
Het PES filmpje zag er interessant uit, hopen dat het spel zo wat minder statisch wordt.
Ik mis het in beide footies dat spelers zich proberen vrij te lopen, gaten trekken of gewoon naar de bal toe komen om zich aan te bieden.
Je valt nu al gauw terug in de geijkte patronen vind ik.
Only fools are enslaved by time and space.
Die nieuwe PES mag van mij overigens zsm komen. Onlangs heb ik mijn ML game weer opgepakt en het viel me op dat mijn wereldklasse allround controlerende mid 29 was en 2 zware wedstrijden per week niet meer trok. Vervangers van dat kaliber zijn nauwelijks beschikbaar en ik heb geen zin om sterspelers als Gerrard ofzo te halen omdat de cpu geen goede vervangers aantrekt die 'onbekend' zijn.
Zo is er na +- 10 seizoenen ML niks meer over van een Arsenal op Theo Wallcot na, terwijl Liverpool met spelers als Ibrahimovic, Torres, Gerrard, Silva en nog een paar bigshots zelfs het huidige Real Madrid doet verbleken... Hopelijk is dat in de nieuwe PES opgelost.
D3-Monk
HOI.
De meeste cards staan slim aan en uitgezet. Ik denk dat dit vooral een vervanger is voor de pijltjes die je neerzet die je nooit erg effectief zag werken...Dennizzz33 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 22:23:
Ik ben vrij bang dat de cards iets te uitgebreid wordt voor een footie game. Ook zal het meer tijd kosten elke keer je tactiek te maken, omdat je elke speler individueel een of meerdere kaarten mee moet geven wil je profijt hebben. Een Messi is toch al goed naar het naar binnen snijden? Geef hem dan gewoon die skill mee.. laat het niet optioneel zijn of je de skill wilt.
Zoals je nu je formatie data enz. kan opslaan zal dit ook wel meegenomen worden, vermoed ik. Even die data laden en alles staat zoals je wil.Dennizzz33 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 22:23:
Ik ben vrij bang dat de cards iets te uitgebreid wordt voor een footie game. Ook zal het meer tijd kosten elke keer je tactiek te maken, omdat je elke speler individueel een of meerdere kaarten mee moet geven wil je profijt hebben. Een Messi is toch al goed naar het naar binnen snijden? Geef hem dan gewoon die skill mee.. laat het niet optioneel zijn of je de skill wilt.
In pes 08 kon je een speler ook in verschillende richtingen diep laten lopen, ipv alleen rechtdoor. (met één-twéé'tjes)
Dit had ik eens per toeval ontdekt, Alleen hoor je hier nergens over, zelfs niet in de manual.
Soms zag je een speler letterlijk buiten het veld lopen (werd wel eens als een bug gezien)
Totdan ik ontdekte dat het gewoon een functie was.
In pes 09 werkt dit trouwens helaas niet meer.
Weten/wisten meer mensen dit?
Ja, dat wist ik. Zie bijvoorbeeld:NoLiMiTSoLDieR schreef op maandag 20 juli 2009 @ 01:11:
Nu ik dat stukje zo lees over om spelers in verschillende richtingen te laten lopen...
In pes 08 kon je een speler ook in verschillende richtingen diep laten lopen, ipv alleen rechtdoor. (met één-twéé'tjes)
Dit had ik eens per toeval ontdekt, Alleen hoor je hier nergens over, zelfs niet in de manual.
Soms zag je een speler letterlijk buiten het veld lopen (werd wel eens als een bug gezien)
Regeneration in "[Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 3"
En je hebt ook nog een andere manier om een speler naar voren te laten rennen met:
En dit zit gewoon nog steeds in PES 2009. Dit staat trouwens ook gewoon in de "Command List" in de pauze menu. Enige wat scheelt aan deze twee methoden is dat je niet een andere speler weg kan sturen. Je zal degene die (initieel als eerste) aan de bal in beide gevallen naar voren laten rennen. Soms wil je ook dat juist andere spelers naar voren gaan rennen. Daarnaast heb je ook geen invloed welke richting hij tijdens een een-tweetje op rent. Dus andere spelers naar voren sturen + de richting (enigszins) kunnen bepalen wordt al jaren naar gevraagd (en zit dus al jaren in Fifa, hoe het daar precies werkt en hoe uitgebreid weet ik overigens niet).Regeneration in "[Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 3"
Verder kan je de "Pass & Move" feature gebruiken. Net nadat je met speler A de bal hebt gespeeld naar speler B en dan op R2 / RT drukt zal speler A naar voren rennen.
Staat wel degelijk in de command list...NoLiMiTSoLDieR schreef op maandag 20 juli 2009 @ 01:11:
Nu ik dat stukje zo lees over om spelers in verschillende richtingen te laten lopen...
Ah daar heb ik niet eens aan gedacht.. Toch ben ik er nog niet helemaal gerust op..Coeluh schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:28:
[...]
De meeste cards staan slim aan en uitgezet. Ik denk dat dit vooral een vervanger is voor de pijltjes die je neerzet die je nooit erg effectief zag werken...
Ja het zal ook wel mee worden opgeslagen, dat geloof ik best. Maar zoals hierboven aangegeven had ik geen rekening mee gehouden dat ze ook vooraf al bij spelers cards kunnen hebben ingesteld. Als het goed werkt en ook daadwerkelijk effect heeft op het spel dan is het een prima toevoeging. Anders is het gewoon compleet nutteloos... Ben benieuwd.Regeneration schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:50:
[...]
Zoals je nu je formatie data enz. kan opslaan zal dit ook wel meegenomen worden, vermoed ik. Even die data laden en alles staat zoals je wil.
HOI.
Super, hier pleit ik al jaren voor.Regeneration schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:50:
Het sturen van spelers zit al jaren in Fifa, eindelijk dat ze dit ook in PES stoppen. Het lopen tijdens een vrije trap lijkt me ook wel een toevoeging met potentie.
Wees eerlijk, het lijkt toch nergens op dat je naar de zijlijn rent met bal om daar tegen een speler van je eigen team aan te hobbelen omdat die weigert te rennen. Ik vond dit echt een heeeele grote flater van de makers van PES 2009. Fijn dat ze het verhelpen, zo kan je tenminste nog wat extra tactieken toepassen.
In FIFA werk(te) het als volgt: Als je richting een medespeler liep en je drukte op een bepaalde knop, ging hij lopen, bijvoorbeeld langs de lijn. Drukte je meteen weer op dezelfde knop, dan sneed hij bijvoorbeeld naar binnen, erg cool vond ik dat.Regeneration schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:09:
...Dus andere spelers naar voren sturen + de richting (enigszins) kunnen bepalen wordt al jaren naar gevraagd (en zit dus al jaren in Fifa, hoe het daar precies werkt en hoe uitgebreid weet ik overigens niet).
Ben sinds dit jaar overgestapt naar PES 2009. Speelde FIFA al vanaf 99. FIFA (09) zit goed in elkaar maar het is beperkt. Sommige aanvallen in PES zul je nooit voor elkaar krijgen in FIFA. Het is veel te scripted. Dat is PES soms ook wel, maar minder.
[ Voor 46% gewijzigd door Harribo op 20-07-2009 17:29 ]
Dat weet ik, maar in pes 08 kon je met pass en move,
die gene die dan gaat rennen een andere richting op laten lopen.
Dus niet alleen naar voren, maar ook diagonaal, verticaal, en horizontaal.!
Elke richting dus.
[ Voor 4% gewijzigd door NoLiMiTSoLDieR op 21-07-2009 20:34 ]
Is dat zo? Dat wist ik niet en heb ik ook nooit zo ervaren in ieder geval.NoLiMiTSoLDieR schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:31:
ff goed lezen dan jonges
Dat weet ik, maar in pes 08 kon je met pass en move,
die gene die dan gaat rennen een andere richting op laten lopen.
Dus niet alleen naar voren, maar ook diagonaal, verticaal, en horizontaal.!
Elke richting dus.
Dat kan wel interessant zijn. Ben benieuwd of je dan zelf allerlei jeugdspelers moet zoeken of dat je willekeurig en automatisch jeugdspelers toegewezen krijg, waar je dan de beste uit moet zien te halen.Onder Club House en Office zijn ook een aantal nieuwe features te vinden. Zo kunnen spelers in Club House ook hun jeugdteam bekijken. Talenten uit het jeugdteam kunnen naar de hoofdmacht worden gepromoveerd, wat ze een boost in hun ontwikkeling oplevert.
Dit lijkt me ook interessant. Ben benieuwd hoe ze het allemaal gaan uitpakken.In Office, waar voor het eerst met 'echte' valuta wordt gerekend, kunnen gamers nu ook sponsorcontracten voor individuele spelers afsluiten. Dat geld kan dan gebruikt worden voor investeringen in het jeugdteam of het eerste elftal.
Wat ik nog wel weet van PES 2008 met 2 players is als je een handmatige 1-2 wilt aangaan met je mede speler en je drukt na de pass op R2 (speler leek sneller naar voren te rennen dan manual lopen) dat je dan soms naar binnen sneed ipv rechtdoor door te lopen. Nooit geweten dat je dit zelf kon beïnvloeden als ik het goed heb begrepen, zag het als een vervelende 'bug'.Regeneration schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:09:
[...]
Is dat zo? Dat wist ik niet en heb ik ook nooit zo ervaren in ieder geval.
Trouwens op de frontpage van tweakers zie ik nu het volgende bericht:
nieuws: Konami breidt Master League voor PES 2010 uit
Met name het deel over de jeugdopleiding is opvallend, aangezien we daar nog niks over hebben gehoord. Het zou een fantastische feature voor mij zijn, omdat ik nu al liever zelf topspelers vanaf scratch creëer ipv gearriveerde sterren te kopen. Ik zal niet schuwen om de nieuwe Wijnaldum of Castaignos direct voor de leeuwen te gooien ook al kan dat in het begin ten koste gaan van de sportieve prestaties.
Overigens ben ik heel blij als ze de speelstijlen van de CPU wat hebben aangepast. In de laatste paar delen valt het me namelijk op dat je als voetballende team nauwelijks door het midden kan doorbreken/combineren omdat de CPU het midden heeft volgegooid met spelers. Het gevolg is dat de nr. 10 in mijn systeem nauwelijks aan de bal komt en de ondankbare taak heeft om afvallende ballen op te pikken en mee te verdedigen. Alles gaat dus over de vleugels waar de ruimte ligt en als gevolg daarvan zijn de automatismen bij mij en mijn maat zo goed ingeslepen dat we de meest fantastische combinaties/passeeracties en rendement kunnen laten zien.
Alleen spelen we het spelletje natuurlijk ook voor de lol en lijkt het me ook wel eens leuk om met een paar echte spielmachers te spelen, rond te strooien met geniale passjes en ook wat andere automatismen in ons spel te verwerken. Iemand anders die wel op deze manier speelt en zo ja hoe/wat een beetje lekker voorelkaar gekregen?
D3-Monk
Wat ik erg hoop dat er verbeterd wordt is het transfersysteem in zowel de master league als BaL. De andere cpu teams moeten veel meer en op een betere manier spelers kopen. En niet b.v. Seedorf nog opstellen als hij al 40 is en en gewoon slecht...
Sterker nog, dat zou een essentiële verbetering zijn naast uitbreiding van het aantal Leagues.Morgoth schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:07:
Wat ik erg hoop dat er verbeterd wordt is het transfersysteem in zowel de master league als BaL. De andere cpu teams moeten veel meer en op een betere manier spelers kopen. En niet b.v. Seedorf nog opstellen als hij al 40 is en en gewoon slecht...
Dat zie ik liever dan sponsor contracten etc.
Laat ze nou gewoon die basis dingen verbeteren voor ze verder gaan uitbreiden met nieuwe dingetjes.
Only fools are enslaved by time and space.
Aangezien ik nu de computer gemakkelijk inmaak met 3-0 is er eigenlijk niet veel meer aan.
Zoals hierboven vermeld, het tactisch verbeteren van de pc zou ook heel mooi zijn.
Nu ben je bijvoorbeeld de enige die een speler van 18-19 zal kopen omdat die over 2-3 seizoenen wel eens een topspeler kan worden.
Het teammanagement van de CPU is inderdaad bedroevend. In het verleden heb ik als NEC (geinspireerd door het ongelofelijk half jaar van Mario Been
Het gekke is dat er in de game voor de menselijke spelers een auto-formation optie is, waarom ze die dan niet even toepassen op de CPU...
D3-Monk
Je bedoeld bij een exhibition match? Daar kan wel. Exhibition => General Settings => COM Starting Line-up Auto Select => Yes. Dan de selectie gemaakt aan de hand van kwaliteit van de speler en vorm-van-de-dag-pijl.^^0nMe schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:22:
Het gekke is dat er in de game voor de menselijke spelers een auto-formation optie is, waarom ze die dan niet even toepassen op de CPU...
Verder over de AMF. Ik speel zelf ook met een AMF in een 4-3-3. Het klopt dat de AMF soms moeilijk aan de bal komt. Maar zo nu en dan doe ik met de AMF er wel aardige dingen mee. Afstandschoten of meekomen naar het strafschopgebied bij een voorzet vanaf de flank. Ik hem hem dan ook wat aanvallender ingesteld met een pijltje naar voren.
[ Voor 27% gewijzigd door Regeneration op 24-07-2009 15:36 ]
Nee, gewoon de ML. Maar jouw info maakt het verhaaltje nog veel erger, want de functie zit er blijkbaar zelfs voor de CPU erin. Dan is het toch een kleine moeite om die automatisch elke keer te runnen voor een match. Komt geen regel AI-code aan te pas en de CPU teams worden meteen al een stuk sterker.Regeneration schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:32:
[...]
Je bedoeld bij een exhibition match? Daar kan wel. Exhibition => General Settings => COM Starting Line-up Auto Select => Yes. Dan de selectie gemaakt aan de hand van kwaliteit van de speler en vorm-van-de-dag-pijl.
Hmm met pijltje naar voren is het bij mij helemaal een drama, want dan gaat ie inderdaad het strafschopgebied in en is hij bijna niet aan te spelen. Vroeger had je een specialiteit die 'between the lines' heette, waardoor een speler ala Litmanen in zijn betere dagen tussen de linies zou moeten lopen. De AMF zou zich gewoon veel beter vrij moeten lopen, want zelfs de centrumspitsen doen dat op de een of andere manier beter in PES2009 (van centrum naar vleugel).Verder over de AMF. Ik speel zelf ook met een AMF in een 4-3-3. Het klopt dat de AMF soms moeilijk aan de bal komt. Maar zo nu en dan doe ik met de AMF er wel aardige dingen mee. Afstandschoten of meekomen naar het strafschopgebied bij een voorzet vanaf de flank. Ik hem hem dan ook wat aanvallender ingesteld met een pijltje naar voren.
D3-Monk
Ah, in de ML. Maar je bedoelde toch dat je juist de CPU op het sterkt wilde spelen?^^0nMe schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:55:
[...]
Nee, gewoon de ML. Maar jouw info maakt het verhaaltje nog veel erger, want de functie zit er blijkbaar zelfs voor de CPU erin. Dan is het toch een kleine moeite om die automatisch elke keer te runnen voor een match. Komt geen regel AI-code aan te pas en de CPU teams worden meteen al een stuk sterker.
Mijn AMF loopt soms inderdaad er veel naar voren, maar dat is ook wel hoe ik het bedoel. Hoewel aanspeelbaar blijven nog wel nuttig blijft. Als ik je ervaringen zo lees, kan ik me voorstellen dat het soms erg vervelend kan zijn.[...]
Hmm met pijltje naar voren is het bij mij helemaal een drama, want dan gaat ie inderdaad het strafschopgebied in en is hij bijna niet aan te spelen. Vroeger had je een specialiteit die 'between the lines' heette, waardoor een speler ala Litmanen in zijn betere dagen tussen de linies zou moeten lopen. De AMF zou zich gewoon veel beter vrij moeten lopen, want zelfs de centrumspitsen doen dat op de een of andere manier beter in PES2009 (van centrum naar vleugel).
Overigens, was het zo dat PES 2009 ervaringen nog gewoon in [Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 3 kunnen worden geplaatst. Dit topic gaat specifiek over PES 2010 niuews en ervaringen.
[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 26-07-2009 21:46 ]
Het puntensysteem daarin zuigt ook aan alle kanten.
Voorbeeld:
Ik begin met 529 punten. Ik doe een wedstrijd tegen iemand en de wedstrijd is nog NIET begonnen.
Hij disconnect(of heeft slechte verbinding) en ik ga weer terug en zie dat ik 518 punten heb
Dat klopt dus niet, gaat vaak ook goed maar dus niet altijd.
Vervolgens ga ik spelen tegen iemand met 568 punten. Ik win met 3-0 en krijg 528 punten. 10 punten extra dus.
Hij wil revanche en we spelen 2-3. Hij wint. Krijg ik opeens 10 punten eraf? Sta nu weer op 518.
Terwijl ik al met al beter(meer goals) heb gemaakt tegen hem dan andersom.
Raar systeem.
Ps. in reactie op vorige berichten: ik speel altijd zonder AMF, bevalt prima.
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 27-07-2009 11:05 ]
Zonder AMF spelen is inderdaad ook mijn alternatief, maar dat heeft eigenlijk niet mijn voorkeur en past ook niet in mijn speelwijze/systeem.
D3-Monk
Verwijderd
Volgens mij kan dit gewoon in je settings menu en hoef je hier geen kitserver voor te hebben. "Controller 1" moet wel perse het toetsenbord zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:12:
Ik zit met n probleempje. Ik heb een Logitech Cordless Rumblepad II en een draadloze MX3200 laser desktop. Ik wil nu graag met kameraden kunnen spelen; de één op de controller, de andere op het toetsenbord. Maar PES ondersteunt dit niet? Ik vond op internet dat je in kitserver het vakje 'Disable controller selection check' moest aanvinken, maar ook dit werkt niet. Iemand n idee?
Verwijderd
http://www.xfire.com/video/121953/
Vrije Trap met Mauro Zarate.
http://www.xfire.com/video/12194f/
Goal vanaf eigen helft met Pirlo.
http://www.xfire.com/video/121951/
De bekende goal vanuit corner, maar eerste keer dat het mij gebeurde
http://www.xfire.com/video/12194a/
Schot dat er leuk in ging met Zarate.
http://www.xfire.com/video/121942/
En als laatste een schot met Maxi Rodriguez die hij waarschijnlijk nooit meer zal maken zo, was nog in laatste minuut ook
Allemaal op Top Player niveau natuurlijk
Anderen die het wel eens hebben meegemaakt?
Game id gevonden, weet mijn pass niet meer, hoe kan ik die terugtoveren uit mijn oude pc? En hoe kan ik aan patches komen?
[ Voor 57% gewijzigd door Coeluh op 08-09-2009 20:52 ]
ik had laatst iets raars tijdens een potje online op de PS3...
de bal rolde over de achterlijn, maar ipv dat er een hoekschop/doeltrap kwam, bleef het spel gewoon door gaan terwijl de bal nog ergens achter de reclameborden lag hahah... ik en mn tegenstander stonden gewoon stil en wisten niet wat er gebeurde
Op een gegeven moment lukte het gewoon om over de achterlijn en dwars door de reclameborden te lopen om die bal op te pikken

Uit de start-post:
"• PES2009 Update v1.2 (met dank aan roelajax)
Deze patch heeft roelajax zelf in elkaar gezet en heeft daarbij niet meer de menu's gebruikt van de bovenstaande Assemble patch, wat nog wel het geval was bij de vorige patch.
Download: Pesupdate.nl.ae"
Weet iemand waar je deze patches nu kan downloaden? De site is uit de lucht en ik kan niet meer boven water krijgen waar ik er nu voor moet zijn.
Groeten,
Theo
Heb je de andere patches niet geprobeerd die in de TS staan? Verder als je de nieuwste update wil, kan je beter zelf gaan zoeken, want wat in de TS staat is van voor de zomer.TTV schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:54:[...]
[...]
Weet iemand waar je deze patches nu kan downloaden? De site is uit de lucht en ik kan niet meer boven water krijgen waar ik er nu voor moet zijn.