Acties:
  • 0 Henk 'm!
HenkDeBatser schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:01:
Goede verdedigers halen is inderdaad lastig.
Ik had er nog wel een paar (tussen haakjes staat de geschatte max. eind-stand-stat) :
Reborn: Holzer (88), Rubio (88), Lorenz (86,5), Spencer (88), Sutto (88), Virota (89)
"Al bestaande": A. Ferdinand (86,5), Dellafiore (86), Michah Richards (89), De Ceglie (85)

Die reborn spelers hebben soms een paar hele slechte stat, zoals technique ofzo, maar de rest is wel goed. Dat moet je dan voor lief nemen.

Net een zeer frustrerende wedstrijd gehad.Uiteindelijk had ik met 5-4 verloren, maar dat was niet eens waarom het zo frustrerend was...

Ik was Nederland (met aangepaste selectie, zoals met Van Bommel en Boulahrouz) tegen Frankrijk in de Konami Cup kwartfinale. Ik kreeg in de 3de minuut ofzo gelijk een penalty tegen omdat er iemand die ik niet bestuurde een verkeerde sliding maakte en de bal ging op de stip. Henry schoot de penalty in. niet eens 5 min later was het weer een penalty om bijna dezelfde reden, alleen dit keer bestuurde ik wel de speler, maar maakte de speler een sliding tackel terwijl ik gewoon de "gewone" tackle knop indrukte... Ik merkte verder dat de scheits duidelijk voor Frankrijk fluitte, wat normaal gesproken een gele kaart is werd slechts een vrije trap aan mij gegeven... Ik kwam desondanks strek terug met de scheits tegen mij en bij rust was het 2-2. De eerste was een kopbal vanuit een corner en de tweede was een intikker voor doel. In de tweede helft speelde ik nog beter en had ik veel kansen, maar kreeg de bal er niet in. Ook Frankrijk had kansen, maar de laatste grote kans was voor mij. Na mooi combinatiespel in kwam de bal bij Kuijt en met een "geplaatst" schot (met R2/RT dus) schoof hij de bal 3 meter van het doel 1 meter naast...

Dat werd verlengen. Frankrijk maakte eerst de 3-2 doordat Ribery de bal uit het niets kiezelhard in de korte hoek schoot. Bij mij ook wat geluk door een van richting veranderd schot was het 3-3. Het werd 4-3 voor Frankrijk door een doelpunt die ik vergeten ben. En in de laatste minuten maakte ik uit een vrije trap met Van der Vaart de 4-4. maken ze nog in de laatste seconden met een voorzet vanaf de flank en een kopbal uit een redelijk moeilijke hoek de 5-4.

Ten eerste waren de penalty's echt ongelukkig. Was de scheidsrechter vervelend partijdig. Werd er elke keer door Frankrijk gescoord bij een gelijk stand terwijl ik betere ploeg was, zeker als je de scheidsrechter meeneemt. En noem ik 5 doelpunten in de verlengen wel erg veel.

:/

Zo is dat er weer uit. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Regeneration op 15-12-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
Ik ben ook maar begonnen met de ML, na BAL te hebben gedaan 1,5 seizoen, en het bevalt me goed. Ik heb de default players in het WE United team. Ze zijn erg snel moe, maar omdat ik het op easy speel kan ik toch aardig winnen. Ik moet wel vaak mijn elftal omgooien omdat ze uit conditie zijn.

Nu vroeg ik me af wat handig is om te doen bij de eerste transfer mogelijkheid.
Ik heb een lijstje gemaakt van jonge potentiele spelers (via tips van allerlei forums).
Welk type spelers (CB, AMF, RMF, LWF...of hoe het ook heet..) zijn belangrijk in het begin van het eerste seizoen? Namen van specifieke spelers mogen ook. Ik heb het liefste jonge talentjes...

PSN ID: robhoeben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
robhoeben schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:56:
Nu vroeg ik me af wat handig is om te doen bij de eerste transfer mogelijkheid.
Ik heb een lijstje gemaakt van jonge potentiele spelers (via tips van allerlei forums).
Welk type spelers (CB, AMF, RMF, LWF...of hoe het ook heet..) zijn belangrijk in het begin van het eerste seizoen? Namen van specifieke spelers mogen ook. Ik heb het liefste jonge talentjes...
Gewoon beginnen met versterken waar je grootste zwakte ligt.
Beter nog koop 3 Koreanen, voor elke linie 1.
Ze zijn goedkoop en eisen niet zo heel veel loon.
Najah, zo was het althans in PES3. :P

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Regeneration schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:47:
[...]

Ik had er nog wel een paar (tussen haakjes staat de geschatte max. eind-stand-stat) :
Reborn: Holzer (88), Rubio (88), Lorenz (86,5), Spencer (88), Sutto (88), Virota (89)
"Al bestaande": A. Ferdinand (86,5), Dellafiore (86), Michah Richards (89), De Ceglie (85)

Die reborn spelers hebben soms een paar hele slechte stat, zoals technique ofzo, maar de rest is wel goed. Dat moet je dan voor lief nemen.

Net een zeer frustrerende wedstrijd gehad.Uiteindelijk had ik met 5-4 verloren, maar dat was niet eens waarom het zo frustrerend was...

Ik was Nederland (met aangepaste selectie, zoals met Van Bommel en Boulahrouz) tegen Frankrijk in de Konami Cup kwartfinale. Ik kreeg in de 3de minuut ofzo gelijk een penalty tegen omdat er iemand die ik niet bestuurde een verkeerde sliding maakte en de bal ging op de stip. Henry schoot de penalty in. niet eens 5 min later was het weer een penalty om bijna dezelfde reden, alleen dit keer bestuurde ik wel de speler, maar maakte de speler een sliding tackel terwijl ik gewoon de "gewone" tackle knop indrukte... Ik merkte verder dat de scheits duidelijk voor Frankrijk fluitte, wat normaal gesproken een gele kaart is werd slechts een vrije trap aan mij gegeven... Ik kwam desondanks strek terug met de scheits tegen mij en bij rust was het 2-2. De eerste was een kopbal vanuit een corner en de tweede was een intikker voor doel. In de tweede helft speelde ik nog beter en had ik veel kansen, maar kreeg de bal er niet in. Ook Frankrijk had kansen, maar de laatste grote kans was voor mij. Na mooi combinatiespel in kwam de bal bij Kuijt en met een "geplaatst" schot (met R2/RT dus) schoof hij de bal 3 meter van het doel 1 meter naast...

Dat werd verlengen. Frankrijk maakte eerst de 3-2 doordat Ribery de bal uit het niets kiezelhard in de korte hoek schoot. Bij mij ook wat geluk door een van richting veranderd schot was het 3-3. Het werd 4-3 voor Frankrijk door een doelpunt die ik vergeten ben. En in de laatste minuten maakte ik uit een vrije trap met Van der Vaart de 4-4. maken ze nog in de laatste seconden met een voorzet vanaf de flank en een kopbal uit een redelijk moeilijke hoek de 5-4.

Ten eerste waren de penalty's echt ongelukkig. Was de scheidsrechter vervelend partijdig. Werd er elke keer door Frankrijk gescoord bij een gelijk stand terwijl ik betere ploeg was, zeker als je de scheidsrechter meeneemt. En noem ik 5 doelpunten in de verlengen wel erg veel.

:/

Zo is dat er weer uit. :P
Dat gedoe met die onterechte pingels komt me inderdaad heel erg bekend voor, de AI zet gewoon heel vaak een tackle binnen de 16 in terwijl je dat zelf dus helemaal niet wilt! |:(
Ik heb dat vooral vaak meegemaakt met die default-prutsers in de ML, wat een frustratie was dat zeg!

Ben nu overnieuw begonnen met Napoli in de Master League op Top Player en dat geeft me toch wat meer rust, elk seizoen als laatste eindigen was echt niet tof ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Ik heb mijn eerste transferperiode (winterstop) erop zitten. Ik heb wat spelers weggedaan (4/5) en 1 kunnen ruilen.
Ik heb aardig wat spelers binnen weten te halen. Het zijn allemaal jonge spelers. En ze hebben hele mooie groeicurves. Ook zijn hun stats nu al bovengemiddeld, terwijl ze nog moeten gaan groeien.

Naam - Positie - Salaris / Transfer points
Gambino - SMF - 750pt (Free)
Kaiser - CMF - 1000pt (Free)
Chapi - CF - 750pt (Free)
Shaw - SMF - 800pt (Free)
Soler - SB - 650pt (Free)
Park Chu Young - CF - 6340
Rubio - SS - (??)

Ik heb er nu 2 wedstrijden mee gespeeld, en tot nu toe valt vooral Park Chu Young op, hij is een goeie voetballer, die momenteel aan z'n 2e groeiperiode begint.

Ik vraag me trouwens af of het erg is als je steeds met een andere opstelling speelt. Ik moet namelijk veel wisselen omdat er veel spelers snel moe zijn na een wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel BaL en ML met echte namen jullie zo te zien niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:06:
Ik speel BaL en ML met echte namen jullie zo te zien niet :D
Ik wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDeBatser
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-09 09:18
robhoeben schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:04:
Ik heb mijn eerste transferperiode (winterstop) erop zitten. Ik heb wat spelers weggedaan (4/5) en 1 kunnen ruilen.
Ik heb aardig wat spelers binnen weten te halen. Het zijn allemaal jonge spelers. En ze hebben hele mooie groeicurves. Ook zijn hun stats nu al bovengemiddeld, terwijl ze nog moeten gaan groeien.

Rubio - SS - (??)

Ik heb er nu 2 wedstrijden mee gespeeld, en tot nu toe valt vooral Park Chu Young op, hij is een goeie voetballer, die momenteel aan z'n 2e groeiperiode begint.

Ik vraag me trouwens af of het erg is als je steeds met een andere opstelling speelt. Ik moet namelijk veel wisselen omdat er veel spelers snel moe zijn na een wedstrijd.
Kijk dat zijn mooie lijstjes!!

Ik ben benieuwd hoe Soler is en of hij op rechts inzetbaar is. Ik zoek namelijk nog een goeie Rechtsback. Ik heb nu nog Oguraru in de selectie. maar bij hem is het echt aflopende zaak.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Ik wou dat ik al iets zinnigs kon zeggen over Soler, maar hij heeft pas 2 wedstrijden gespeeld..
Zijn statistieken en groeicurve was dacht ik best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

jammer dat er weinig mensen online spelen op de pc :( bij pes6 waren het er veel en veel meer.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:33
Tja, heeft toch te maken met de mindere verbinding. Ik speelde PES 6 ook gigantisch veel online. PES 2008 helemaal niet, en nu met PES 2009 heb ik het pas 2x geprobeerd. Misschien nog maar eens een poging wagen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

jammer dat het zo moet gaan :( pes6 vond ik wel goed te doen online.
Is er een mogelijkheid om je formatie standaard te laten inladen online?
ik vergeet het iedere keer.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:53

Christiano007

Ich bin der champion

Ik speel online heel veel tegen een kameraad van me, maar we krijgen zelden punten als we van elkaar winnen. Zo heb ik +500 punten en hij +400 maar als hij wint krijgt hij soms maar maximaal 1 punt of niets. Als ik win krijg ik ook geen punten meer. Ligt dat nu aan het feit dat we steeds tegen elkaar spelen of?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Christiano007 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:52:
Ik speel online heel veel tegen een kameraad van me, maar we krijgen zelden punten als we van elkaar winnen. Zo heb ik +500 punten en hij +400 maar als hij wint krijgt hij soms maar maximaal 1 punt of niets. Als ik win krijg ik ook geen punten meer. Ligt dat nu aan het feit dat we steeds tegen elkaar spelen of?
Wazig zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Ik heb een probleem (bug?) bij PES (ps2).. Soms als ik aan het spelen ben (alleen maar gebeurd als ik tegen een ander speel) en ik wissel een speler, dan gaat dat allemaal prima. Maar 10 (pes-)minuten later staat de 'oude' speler er weer in en is de andere eruit, die vervolgens ook niet meer in het spel te brengen is. Andere mensen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
Christiano007 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:52:
Ik had wel eens gelezen dat als je replay match doet dat gebeurd ja. Je zou eens moeten proberen terug naar de lobby te gaan en weer een nieuwe match starten.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Tranzy schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:40:
[...]

Ik had wel eens gelezen dat als je replay match doet dat gebeurd ja. Je zou eens moeten proberen terug naar de lobby te gaan en weer een nieuwe match starten.
Replay Match? Waar kan dat?

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Tranzy schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:40:
[...]

Euh ik weet niet precies wat je met replay bedoelt, we maken steeds een nieuwe kamer, soms hij soms ik maar het maakt geen verschil.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Aan het einde van de wedstrijd kun je kiezen voor: play again with the same teams of play again with different teams. Dat bedoelt ie denk ik ;)

• Coeluh
kazuka schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:59:
Aan het einde van de wedstrijd kun je kiezen voor: play again with the same teams of play again with different teams. Dat bedoelt ie denk ik ;)
Online kan dat toch niet ?

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
wat ik mis in de pc versie van pes 2009 is dat je geen speler weg kunt sturen.
nu staat een speler aan de lijn je vaak gewoon aan te gapen terwijl hij weg moet lopen, erg jammer

weet trouwens iemand waar ik nog meer tips en tricks kan zien van pes 2009? de gebruiksaanwijzing vind ik wat summier.

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
Dat bedoel ik inderdaad.. met voorgaande delen kon je aan het einde van een wedstrijd kiezen voor play again (of met different teams). Ik heb met 2009 nog niet online gespeeld. Ben mijn online maatje kwijt :'( en zit nog helemaal in de BAL modus.

Ik heb ook een leuke computer..

Harribo schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:24:
wat ik mis in de pc versie van pes 2009 is dat je geen speler weg kunt sturen.
nu staat een speler aan de lijn je vaak gewoon aan te gapen terwijl hij weg moet lopen, erg jammer
Je zou hier voor de aanvalspijlen bij die spelers kunnen zetten, dan gaan ze vaker in die richting lopen/rennen. Wat je ook kan doen is de aanvalsbalk hoger zetten, maar dan gaat niet specifiek die speler naar voren maar wordt de hele team aanvallender ingesteld.
weet trouwens iemand waar ik nog meer tips en tricks kan zien van pes 2009? de gebruiksaanwijzing vind ik wat summier.
De command list in het pauze menu of de PES guide. :)

• Coeluh
Regeneration schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:31:
[...]

Je zou hier voor de aanvalspijlen bij die spelers kunnen zetten, dan gaan ze vaker in die richting lopen/rennen. Wat je ook kan doen is de aanvalsbalk hoger zetten, maar dan gaat niet specifiek die speler naar voren maar wordt de hele team aanvallender ingesteld.

[...]

Dat is dat kleurtje zegmaar naast spelersnaam (tijdens spelen, die blokjes)

• LoneRanger
  • Niet online
Een tijdje geleden schreef iemand dat hij het training-menu in de ML niet kon vinden.
Het is wel gewoon mogelijk om in het training-menu je ML-team in te laden. ;)
[zo was het in 2008 ook geloof ik]

Ik kwam het tegen omdat ik wat penalty's wou oefenen omdat ik nogal eens mis met mijn BaLetje. :P
Penalty's zijn ook moeilijk vindbaar in het training-menu. :X
Uiteindelijk bleken ze verstop in de optie vrijetrappen, als je de bal dan binnen de 16 legt krijg je automatisch een penalty. [duh]
Wel weer jammer dat ze de optie om je BaL te laden er uitgelaten hebben.

• Coeluh
Ik kom er echt niet uit: Wat doe je tegen dribbelaars? Ik slide mis, er tegen aan hangen werkt niet. Hoe stop je ronaldinho? En net weer een klotelagger. Die gast voor rot gescholden (kan niet tegen mn verlies als t onterecht is). Frustratie jeweets.

[ Voor 33% gewijzigd door Coeluh op 18-12-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Coeluh schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:26:
Ik kom er echt niet uit: Wat doe je tegen dribbelaars? Ik slide mis, er tegen aan hangen werkt niet. Hoe stop je ronaldinho? En net weer een klotelagger. Die gast voor rot gescholden (kan niet tegen mn verlies als t onterecht is). Frustratie jeweets.
Ik had er in het begin ook erg last van, probeer niet steeds de sprint knop in te drukken en laat een teamgenoot de speler aanvallen terwijl jij in de looplijn van de aanvallende speler blijft lopen. Mocht hij dan langs mannetje 1 komen, dan kun jij hem opvangen.
Ik heb het dan over Online tegen elkaar spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 01:11
Ik zit met een vraag die Google me niet beantwoord. Blijkbaar vind niemand het interessant genoeg, maar ik wel eigenlijk.

In Become a Legend mode zie ik geen opties om de leagues aan te passen (zoals bij master league). Wel wordt er random een competitie gekozen voor de 4 league slots elke keer als je terug gaat naar je player en weer continue klikt.

Probleem is alleen dat ik de volgende competities wil:
* Italie
* Spanje
* Engeland
* Nederland

Alleen gek genoeg krijg ik het nooit voor elkaar om deze combi te krijgen. Altijd zit Frankrijk erbij of valt 1 van de bovenstaande leagues weg als Nederland er wel bij zit.

Kan ik ergens editten welke 4 leagues ik kan spelen?

Iemand een idee? .bin file ergens eventueel?

Thanks,
Xs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

xs4me schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:05:
In Become a Legend mode zie ik geen opties om de leagues aan te passen (zoals bij master league).

Kan ik ergens editten welke 4 leagues ik kan spelen?
Je kunt net als met de Master League je eigen leagues samenstellen? Zo heb ik de genoemde landen ook gekozen, waarbij ik in de Nederlandse League 2 Belgische teams toegevoegd heb. Blijf het wel jammer vinden dat Konami nog steeds niet meer mogelijkheden geeft wat het samenstellen van de leagues en het aantal betreft.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 00:30
robhoeben schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:04:

Rubio - SS - (??)

Ja ik kon bij het beginnen van BAL ook mn leauges samenstellen.
Anders gewoon een paar keer terug gaan, totdat je de gewenste league's heb.

Spelers zoals, Kaiser, gambino, Schwarz, zijn toch Konami spelers?
Heeft iemand een lijstje van deze fictieve spelers?
Ik houd er namelijk niet zo van om met deze mannen te spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door NoLiMiTSoLDieR op 20-12-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
NoLiMiTSoLDieR schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:52:
[...]

Ja ik kon bij het beginnen van BAL ook mn leauges samenstellen.
Anders gewoon een paar keer terug gaan, totdat je de gewenste league's heb.

Ik houd er namelijk niet zo van om met deze mannen te spelen.
Ik moet zeggen dat ik liever fictieve spelers heb dan die reïncarnaties. ;)
Vooral v/d Sar is storend, die is nog niet gestopt of zijn reïncarnatie keept al weer ergens in de serie-A.

Liever dat de gameplay en de [kennelijk] limitering van de engine op de schop gaan.
Met maar 4 leagues stelt Europees ook niet veel voor, ik zit al voor het 3e achtereenvolgende jaar met de Spurs opgescheept in de poule-fase om maar niet te spreken van het feit dat het vaak gebeurd dat je 2 of zelfs 3 maal achter elkaar tegen dezelfde tegenstander speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
NoLiMiTSoLDieR schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:52:
[...]
[...]
Ik zie idd ook graag een lijstje met alle konami spelers. Ik vind het namelijk wel leuk om met deze spelers te spelen. Ze zijn meestal goedkoop met hele goede stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Wat is daar nu leuk aan dan? Kan je me dat uitleggen?
Zat al in alle voorgaande PES-en en ik vind het zwaar irritant. Net als dat regenereren van die oude lullen. Die stats zijn zo belachelijk hoog dat je (als je alleen maar dat soort spelers koopt), met een stelletje supermannen aan het voetballen bent. Waardeloos.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
het regenereren van die oude spelers vind ik ook maar een stomme optie.
Ik zal nooit zo'n speler kopen.

Die jonkies van konami vind ik leuk omdat je die koopt als ze nog niet zo heel goed zijn.
Je kunt zo een heel jong team opstellen waarmee je langzamaan groeit. Dan krijg je ook wat meer voldoening als je cups en competities wint, i.p.v. met van die grote (bekende) namen in je team.
Ze worden na verloop van tijd heel goed, en kunt ze dan eventueel verkopen, of gewoon "op" voetballen. Dus gebruiken tot ze met pensioen gaan. Ik vind het wel iets hebben om je eigen team van onbekende spelers te laten groeien tot een wereld-elftal.

(ik zou alleen nog graag ergens een lijst hebben met alle konami-spelers... iemand??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
Ik heb ff snel een lijstje gefixt met deze fictieve (Konami) spelers.
Weet niet als het compleet is, maar de meeste staan er by!

Vind ik ook sluuz, stats zijn te hoog, en ze hebben vaak al meerdere special abilitys.
@ pes 2008 had ik eens een ML gezien met veel van deze spelers in 1 team.
Stats allemaal boven de 90, niet leuk dus!

Koop erasmus van feyenoord, hij vlamt dood bij mij :)
Kleine speler 1.62, super snel, en kan hoog springe.

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/8148/lijstjeww7.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door NoLiMiTSoLDieR op 22-12-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Van dat bovenstaande lijstje is Bos een goede keus...mocht je nog een verdediger willen...

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Heel erg bedankt voor dit lijstje!! Hier zat ik op te wachten.
Ik had een paar hele slechte aankopen gedaan, dus ik kan wel weer wat goede jonge spelers gebruiken bij de volgende transfermogelijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Het is toch ook de charme van het spel om een beetje zelf uit te vinden wie goed zijn en wie niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Morgoth schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:02:
Het is toch ook de charme van het spel om een beetje zelf uit te vinden wie goed zijn en wie niet? :)
Inderdaad. Als je meerdere leagues gespeeld hebt weet je op den duur natuurlijk ook wel welke spelers talenten en toppers zijn, maar ik zoek dat toch echt liever zelf uit dan gebruik te gaan maken van zo'n lijstje :).

Maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het wel nuttig vinden en heb de lijst dan ook toegevoegd aan de FAQ in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
Zit in mijn 2e seizoen met Liverpool (over smalle selectie gesproken).

1e seizoen kampioen geworden (D1) en halve finale D1 cup
aankopen:
Ribery
Robinho (toppertje)
Cavenaghi
De Guzman
Drenthe (gratis, wordt echt een TOPPER)
Zirkhov (DL, veel loop vermogen)
Sasaki (DMF jeugd speler)

verkocht:
Leto
Rieira
Robbie Keane

2e seizoen staan we tijdens de winter nu 2e met 1 punt achter ManUtd. Wel uitgeschakeld 1e ronde D1 cup tegen Man Utd.
In de CL staan we vooralsnog 1e in de poule en zijn we zeker van de volgende ronde.
aankopen:
Quaresma
Nijkamp (AMF jeugd speler)
Chapi (CF jeugd speler)

verkocht:
Lucas
Babel (ruil met Quaresma van Inter Milan)
Dossena

Zal in de toekomst nog moeten naar een goede stand-in/vervanging van Gerrard... De Guzman moet nog flink ontwikkelen wil hij ooit daar in de buurt komen komen. Hoop ook in de toekomst nog eens Aguero toe te voegen aan de selectie en nog een goede rechtsback (tips?)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Park Chu-Young is echt een topper bij mij (altijd al geweest ook in de vorige PES's) lekker goedkoop en hij wordt bestwel goed! Niet echt een wendbare/supersnelle spits maar wel echt een goaltjesdief!

Beerens doet het bij mij ook altijd wel goed op de flanken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
Heeft iemand de nieuwe kitserver al getest?
Er zit nu weer een LOD (level of detail) functie in.

Bij de aftrap viel me het al meteen op dat alles er veel, scherper uitziet, lijkt ook als de belichting er beter uit ziet.
Bij het uitzoomen van de camera @ aftrap zie je de spelers ook niet meer in een lagere LOD veranderen.
Dus ook geen blurry gezichten meer met spelers op afstand.

Hier screens voor een vergelijking.
1: Uit
2: Aan

Zo als je ziet, zit er veel meer detail in de spelers.
.Castolo krijgt niet spontaan haar op zn hoofd tijdens een match,
.en Tjek het shirtje in de broek, daar kan je het goed zien.

Verder zal u het zelf moeten ervaren, je ziet meteen verschil! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Wat ik overigens wel jammer vind is dat ze die mixed team modus niet meer hebben (die er in PES6 dacht ik wel zat).

Dat je twee of meer teams door elkaar kan mixen naar één team!

Vond ik wel een vette optie om zowel jij als een vriend in bijvoorbeeld een PSV, Ajax, Feyenoord mix tegen elkaar te spelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Ziet er wel slick uit met die LOD mixer aan..! Gelijk testen thuis zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
Je zal versteld staan, het valt echt sirieus op.!

Ik vond dat ook wel een grappige functie,
Waarom slopen ze bepaalte elementen er eigenlijk uit, is toch zonde, of ben ik nou gek :) (jammer jammer)
Zo mis ik nog wel meer dingen uit PES6.

[ Voor 17% gewijzigd door NoLiMiTSoLDieR op 30-12-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Freshnezz schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:51:
Wat ik overigens wel jammer vind is dat ze die mixed team modus niet meer hebben (die er in PES6 dacht ik wel zat).

Vond ik wel een vette optie om zowel jij als een vriend in bijvoorbeeld een PSV, Ajax, Feyenoord mix tegen elkaar te spelen _/-\o_
Ja, dit was inderdaad wel een relaxte functie! Gaf wel een 'eerlijk' gevoel als je op die manier tegen elkaar speelde.

Vind het overigens ook jammer dat de PES shop er uit is gesloopt, en zo zijn er nog wel een paar kleine dingetjes die ik mis in de huidige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Zal er in februari nog een patch/rooster komen met transferupdates? Lijkt me wel zo fijn als dat gaat gebeuren, of zal de vorige patch een éénmalig iets zijn van Konami?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Christiano007 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:57:
Zal er in februari nog een patch/rooster komen met transferupdates? Lijkt me wel zo fijn als dat gaat gebeuren, of zal de vorige patch een éénmalig iets zijn van Konami?
Hopelijk ook een patch voor de PS3....

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Zosas schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:04:
[...]

Hopelijk ook een patch voor de PS3....
Volgens mij is Konami de laatste tijd wel zo aardig om een algemene patch voor alle systemen ( PS3 / X360 / PC ) uit te brengen, als er een patch komt natuurlijk :+
Konami blinkt namelijk niet erg uit met het aankondigen van patches.

[ Voor 7% gewijzigd door Vlassie1980 op 02-01-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Freshnezz schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:51:

In Pes09 is er een optie om 4 teams te kunnen mixen, beste spelers eruit kunnen te halen en mee te spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Booth schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:21:
[...]

In Pes09 is er een optie om 4 teams te kunnen mixen, beste spelers eruit kunnen te halen en mee te spelen..
Hoe doe je dat dan?

Net zoals met de classic teams spelen, ik zie ze nérgens staan en ik heb toch echt Nederland unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Christiano007 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:56:
[...]

Hoe doe je dat dan?

Net zoals met de classic teams spelen, ik zie ze nérgens staan en ik heb toch echt Nederland unlocked.
Heb PES09 nu niet in de hand, maar heb toch echt wel gedaan, je moet volgens mij naar een optie ergens onderaan gaan ofzo.
Maandag kan ik je uitsluitsel geven :)

[edit]
Die classic teams staan volgens mij ook niet in het "eigen continent", maar dat weet ik ook weer niet zeker :$

[ Voor 12% gewijzigd door Booth op 03-01-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Wat zijn de controls in de become a legend mode? Ik zie de hele tijd knop 1/2/3/4 oplichten. In de hele onduidelijke ingame uitleg van de controls moet je twee keer ergens op drukken. Nu druk twee keer op 1/2/3/4 maar er gebeurt dan niet echt veel. Ik loop een beetje voor jan lul mee de hele tijd. Volgens mij doe ik iets niet goed dan:P En waar staan knop 1/2/3/4 voor? pass-steekpass-voorzet-?
En waar is in godsnaam die step-by-step training uit Pes 6 gebleven?!

Ik heb hem nog maar eventjes gespeeld, maar deze editie is verre van geweldig. Hele matige animatie van de bal, rare beslissingen scheidsrechter, hele slechte tackle animaties. Maar hij speelt gelukkig nog wel als PES en echt heel goed heb ik hem ook nog niet gespeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Deruxian op 03-01-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
Deruxian schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 18:16:
Wat zijn de controls in de become a legend mode? Ik zie de hele tijd knop 1/2/3/4 oplichten. In de hele onduidelijke ingame uitleg van de controls moet je twee keer ergens op drukken. Nu druk twee keer op 1/2/3/4 maar er gebeurt dan niet echt veel. Ik loop een beetje voor jan lul mee de hele tijd. Volgens mij doe ik iets niet goed dan:P En waar staan knop 1/2/3/4 voor? pass-steekpass-voorzet-?
En waar is in godsnaam die step-by-step training uit Pes 6 gebleven?!

Ik heb hem nog maar eventjes gespeeld, maar deze editie is verre van geweldig. Hele matige animatie van de bal, rare beslissingen scheidsrechter, hele slechte tackle animaties. Maar hij speelt gelukkig nog wel als PES en echt heel goed heb ik hem ook nog niet gespeeld.
http://gathering.tweakers...list_message/31015704#FAQ

Knop waar je twéé keer op moet drukken is R2, Of C op toetsenbord. (= vragen om een pass)

[ Voor 12% gewijzigd door NoLiMiTSoLDieR op 03-01-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Ik heb de afgelopen feestdagen weer flink wat ML gespeeld in PES09. Ondertussen al mijn 3e seizoen, en heb de moeilijkheidsgraad maar wat omhooggeschroeft, aangezien ik alles won. Nu sta ik na 8 wedstrijden op de 4e plaats, wat al iets realistischer is. Ook heb ik nu meer voldoening als ik een doelpunt maak.

Ik ben begonnen met het default konami team. Nu heb ik dus heel wat spelers ge- en verkocht, en ziet mijn opstelling er als volgt uit:

GK: Kremer
CB: Rami
CB: Micah Richards
RB: Gambino
LB: Soler
DMF: Kaiser
DMF: Rakitic
AMF: Chapi
AMF: Dos Santos
CF: Chirne
CF: Park Chu Young

Als reserve's heb ik:

Keeper: Ivarov
Backs: Jaric, Baumann, Kim Myon U, Yasudo, El Moubarki (Marchand)
Middenveld: Ettori, Dietrich, Jovancevic, Shaw, (Birsa, Marchand)
Voorin: Rubio, Guttierrez, Rowland, Birsa

Ik dacht dat ik hiermee een brede selectie had, maar helaas mis ik echte goede backs. Het probleem was dat ik geen goede verdedigers binnen kon halen. Tijdens de zomertransfers lukte me het om maar 2 verdedigers te halen, waarvan er een 17 is, en nog veel moet leren....
Ik moet echt snel een betere defensie, want die is bij tijden zo lek als een mandje.
Mijn aanvallers en middenvelders zijn daarentegen stuk voor stuk toppertjes. (Park, Birsa, Chirne, Chapi, Dos Santos..)

Kent iemand goede links, en rechtsbacks? En centraal achterin mis ik ook nog een goede verdediger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Booth schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 18:15:
[...]

Heb PES09 nu niet in de hand, maar heb toch echt wel gedaan, je moet volgens mij naar een optie ergens onderaan gaan ofzo.
Maandag kan ik je uitsluitsel geven :)
Joh weetje dat zeker?! Ik heb het volgens mij nergens zien staan.... Tis inmiddels alweer maandag, heb je het al gevonden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

robhoeben schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:11:
Kent iemand goede links, en rechtsbacks? En centraal achterin mis ik ook nog een goede verdediger...
Ik ben ook nog goed op zoek naar goede backs... Ik kocht in de vorige PES altijd Matthew Taylor. Die werd echt gruwelijk na een tijdje. Deze linkspoot had een schot jonge, niet normaal (99 shotpower ofzo).

In PES 09 heb ik hem nog niet kunnen kopen, hij wil maar niet :(

[ Voor 78% gewijzigd door Freshnezz op 05-01-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
robhoeben schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:11:

Back: Mathieu was volgens mij altijd wel een goede die zich ook nog eens goed ontwikkelde. Als CB zou je voor Kompany kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Bedankt voor de verdedigers-tips. Ik zal eens kijken of ik ze kan vinden, en of ze willen komen naar mijn clubje. (Moet nog wel heel wat wedstrijden spelen tot de winterstop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
[b][message=31291731,noline]
Ik heb Drenthe gehaald... wordt echt een topper!
Daarnaast is Zirkov (of Zirkhov?) uit rusland een goede LB.

Overigens na lang onderhandelen eindelijk Aguero weten te strikken... pfff, jong en zeer talentvol.
Selectie met Liverpool:
GK: Reina, Cavailieri
DL: Zirkhov, Drenthe, Degen
DR: Arbeloa, Tarna (oid, net gehaald, Turkse DR)
DC: Carragher, Agger, Micah Richards, Skrtel
DMC: Mascherano. Xabi Alonso, Sasaki
AMF: Gerrard, Aimar, Nijkamp
MR: Ribery, Quaresma
ML: Robinho, Pennant
CF: Torres, Aguero, Kuyt en Cavenaghi

Guzman en Chapi gehad en weer verkocht....

[ Voor 47% gewijzigd door Valandil op 05-01-2009 21:46 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Christiano007 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:56:
[...]

Hoe doe je dat dan?

Wat betreft de classic team die staan apart onderaan onder de groep "Other Teams".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Regeneration schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:31:
[...]
[...]
thanks (hoewel ik wat laat reageer:)
die commandlist had ik nog niet gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
nog een vraag eigenlijk....
ik speel graag met een vriend samen in 1 team tegen de cpu
bij exhibition gaat dat prima maar als we een cup of de champions league willen spelen is dat niet mogelijk???

dat is wel een gemiste kans, met elkaar vind ik leuker, kan je roepen tegen elkaar waar je loopt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Harribo schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:21:
nog een vraag eigenlijk....
ik speel graag met een vriend samen in 1 team tegen de cpu
bij exhibition gaat dat prima maar als we een cup of de champions league willen spelen is dat niet mogelijk???

dat is wel een gemiste kans, met elkaar vind ik leuker, kan je roepen tegen elkaar waar je loopt :*)
RTFM |:(

Je kan prima met z'n 2e (of volgens mij zelfs 4) spelen tegen de CPU.
Dit kan in exhibition, master league, Champions League, EK, WK etc....
Gewoon als de wedstrijd start ga je naar player settings/cursus settings (weet niet precies hoe het heet) daar voegt speler 2 zijn controller toe aan het gewenste team...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Zosas schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:46:
[...]
RTFM |:(

Je kan prima met z'n 2e (of volgens mij zelfs 4) spelen tegen de CPU.
Dit kan in exhibition, master league, Champions League, EK, WK etc....
Gewoon als de wedstrijd start ga je naar player settings/cursus settings (weet niet precies hoe het heet) daar voegt speler 2 zijn controller toe aan het gewenste team...
Oke, thanks! Word ik heel blij van!

Vind het alleen wel vreemd dat je bij exhibition dat meteen kan kiezen en elders het op deze manier moet oplossen maar enfin. Zal wel idee achter zitten van zoiets dat in de praktijk vaak maar 1 speler de champions league speelt of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Harribo schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:40:
[...]

...Vind het alleen wel vreemd dat je bij exhibition dat meteen kan kiezen en elders het op deze manier moet oplossen maar enfin. Zal wel idee achter zitten van zoiets dat in de praktijk vaak maar 1 speler de champions league speelt of zo?
Nee hoor, het is gewoon geen FIFA ;)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Iemand een potje online (PC)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
ik wil wel online spelen? direct ip of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Zosas schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:58:
[...]

Nee hoor, het is gewoon geen FIFA ;)
Nou ik speel al FIFA vanaf FIFA 98. Jarenlang ook altijd FIFA gespeeld. Elk jaar PES geprobeerd en bleef hangen aan FIFA.
Alleen dit jaar overgestapt naar PES. FIFA is mij te makkelijk en er zijn wat dingen waar ik me aan erger, sommige dingen zijn bijna niet voor elkaar te krijgen in FIFA, alles staat al vast hoe het speelt. Je bent je vrijheid kwijt. Zoals balaannames die gewoon veel te lang duren, waardoor echte mooie actie niet mogelijk is etc.

Ik speelde op een gegeven moment FIFA terwijl ik aan het telefoneren was en ik won ook nog op de hoogste level....kortom geen uitdaging meer.
PES heeft ook zijn mindere kanten, de bal gaat soms wat te traag naar mijn idee maar het is wel realistischer en het veld is groter zodat je meer ruimte hebt om dieptepassen te geven etc.
Enfin, niet om dit topic om te dopen naar PES vs FIFA maar FIFA ben ik geen fan meer van dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Harribo schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:15:
[...]

ik wil wel online spelen? direct ip of?
Direct Ip kan niet echt toch? Pes 09 gewoon op de server? Heb je xfire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Harribo schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:19:
[...]

Nou ik speel al FIFA vanaf FIFA 98. Jarenlang ook altijd FIFA gespeeld. Elk jaar PES geprobeerd en bleef hangen aan FIFA.
Alleen dit jaar overgestapt naar PES. FIFA is mij te makkelijk en er zijn wat dingen waar ik me aan erger, sommige dingen zijn bijna niet voor elkaar te krijgen in FIFA, alles staat al vast hoe het speelt. Je bent je vrijheid kwijt. Zoals balaannames die gewoon veel te lang duren, waardoor echte mooie actie niet mogelijk is etc.

Ik speelde op een gegeven moment FIFA terwijl ik aan het telefoneren was en ik won ook nog op de hoogste level....kortom geen uitdaging meer.
PES heeft ook zijn mindere kanten, de bal gaat soms wat te traag naar mijn idee maar het is wel realistischer en het veld is groter zodat je meer ruimte hebt om dieptepassen te geven etc.
Enfin, niet om dit topic om te dopen naar PES vs FIFA maar FIFA ben ik geen fan meer van dus.
Ben je nu wel fan van PES dan?
Hoe meot je de selectie van Legends FC (het standaard online legends team) aanpassen?

[ Voor 4% gewijzigd door Coeluh op 07-01-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Ok dat hoor je ook niet vaak dat mensen van FIFA09 overstappen op PES 2009.

Dit jaar is het meestal omgekeerd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Misschien wel leuk om even een polletje te doen in dit topic en/of in het grote fifa topic om te kijken welke spel men dit seizoen het leukst vind? Ik heb verder geen idee hoe dat moet, ik ben meer een ideeen-man. Dus.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Morgoth schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:38:
Misschien wel leuk om even een polletje te doen in dit topic en/of in het grote fifa topic om te kijken welke spel men dit seizoen het leukst vind? Ik heb verder geen idee hoe dat moet, ik ben meer een ideeen-man. Dus.... :P
Fifa 09 heb ik gedownload, maar die deed het gewoon niet op mijn pc. Heel veel artifacts, rare strepen over scherm. Snap er niks van. Daarom dus pes.

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 08-01-2009 17:51 . Reden: iets nettere bewoording ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Coeluh schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:49:
[...]

Fifa 09 heb ik gedownload, maar die deed het gewoon niet op mijn pc. Heel veel artifacts, rare strepen over scherm. Snap er [mbr]niks[/] van. Daarom dus pes.
Sowieso is FIFA op de PC echt 10x niks, dan is PES gewoon beter.

Raar is het dat FIFA op de consoles mooier is dan op de PC, dat is bijna altijd zo geweest. Je zou denken dat EA het expres zo doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Freshnezz schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:11:
[...]
Sowieso is FIFA op de PC echt 10x niks, dan is PES gewoon beter.
Raar is het dat FIFA op de consoles mooier is dan op de PC, dat is bijna altijd zo geweest. Je zou denken dat EA het expres zo doet.
Nou ik ben dus nu een PES aanhanger geworden. Ik heb het gevoel dat ik door de FIFA programmeurs wordt behandeld als een klein kind die niets mag:)

FIFA op de pc niets, mmm misschien heb je wel gelijk. Ik zag hem laatst op de ps3 (of xbox360?) bij de mediamarkt en daar zag het spel er veel beter uit dan bij mij de pc, waar ik alles hoog heb draaien.
Maar mooie graphics zeggen mij weinig, de gameplay is voor mij veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Coeluh schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:56:
[...]
Direct Ip kan niet echt toch? Pes 09 gewoon op de server? Heb je xfire?
ik heb mij geregistreerd bij de konami maar ik kan niet inloggen, zegt ie error en dat was het, zonder uitleg erbij
weinig aan te doen vrees ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 08-01-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:53:
[...]

Maar mooie graphics zeggen mij weinig, de gameplay is voor mij veel belangrijker.
De gameplay is ook veel beter dan op de pc. ;)

Voor m'n gevoel is Fifa dit jaar iets beter dan PES hoewel Fifa me nog niet kan pakken om langer dan 2 potjes te spelen en dan ook nog eens af en toe.
Zou kunnen liggen aan het feit dat het prettiger gamen vind achter de pc dan op de bank.
Welke beter is ligt eraan welke fouten je minder storend vind.
Beide versies blinken wat dat betreft wel uit in fouten of gemiste kansen. [als in het zit er niet in]
Een van de grootste ergernissen in Fifa is de voordeelregel die eerder nadeelregel is.

Maargoed, het is altijd al een smaak kwestie geweest want anders was er nooit markt geweest voor 1 van de 2. ;)
Ik speel ze beide ongeveer evenveel maar veel minder dan b.v. PES2008 die ik persoonlijk erg lekker vond spelen en in mijn ogen de beste versie was naast [of sinds] 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Harribo schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:57:
[...]

ik heb mij geregistreerd bij de konami maar ik kan niet inloggen, zegt ie error en dat was het, zonder uitleg erbij
weinig aan te doen vrees ik.
Eigen spel?, gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
niet gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
LoneRanger schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:31:
[...]
De gameplay is ook veel beter dan op de pc. ;)

Ik speel ze beide ongeveer evenveel maar veel minder dan b.v. PES2008 die ik persoonlijk erg lekker vond spelen en in mijn ogen de beste versie was naast [of sinds] 2003.
Wat is er zo speciaal aan PES 2008 voor jou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Harribo schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:19:
[...]

Als je alleen offline speelt is het inderdaad wat scripted, maar dit heb ik bij PES09 ook. Dit heb ik tot nu toe altijd al gehad.

PES09 is online nog steeds 80% van de tijd drama en bij Fifa09 heb ik nu 500+ matches online gespeeld en heb ik ongeveer 20 keer een onspeelbaar potje afgebroken door de slechte verbinding. BIj PES09 was dit van de eerste 30 al meer dan 25 keer.

Ik ben altijd PES fan geweest, maar ze hebben niks geleerd van het online fiasco in PES08. Daar ga ik geen 50 euro aan uitgeven, dan geef ik het met liefde aan EA op dit moment. Volgend jaar koop ik ze gewoon beide weer en dan kijk ik wel weer welke beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Harribo schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:15:
[...]

Wat is er zo speciaal aan PES 2008 voor jou dan?
Puur alleen het feit dat ik die een heel jaar lang ben blijven spelen tot de dag van de demo van 2009.
Vorige versies haalden de kerst vaak niet eens.
Ik zeg niet dat het de beste versie was alleen voor mij speelde hij gewoon lekker weg en had ik altijd wel zin in een potje PES.

De huidige PES heb ik een paar weken heel intensief gespeeld [BaL] maar ligt inmiddels alweer stof te happen.
Overigens heb ik geen spijt hoor dat ik PES gekocht heb want dat vond ik de BaL ervaring meer dan waard.
Ik hoop echt dat ze daar mee doorgaan en dingen gaan verbeteren, dan koop ik PES2010 ook weer blind. :)
Nog geen ML gespeeld maar daar heb ik op dit moment ook geen zin in maar wieweet komt dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Gedownload - Illegaal--> geen eigen key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Coeluh schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:56:
[...]

Gedownload - Illegaal--> geen eigen key?
Als het een 'illegale' versie betreft hoeft deze 'discussie' hier ook niet verder gevoerd te worden. GoT is dan niet de plek voor problemen met het registreren en het online spelen van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
LoneRanger schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:05:
[...]
De huidige PES heb ik een paar weken heel intensief gespeeld [BaL] maar ligt inmiddels alweer stof te happen.
Overigens heb ik geen spijt hoor dat ik PES gekocht heb want dat vond ik de BaL ervaring meer dan waard.
Ik hoop echt dat ze daar mee doorgaan en dingen gaan verbeteren, dan koop ik PES2010 ook weer blind. :)
Nog geen ML gespeeld maar daar heb ik op dit moment ook geen zin in maar wieweet komt dat nog.
Ik ben zelf ook begonnen met BAL toen ik PES2009 net had, maar ben na 1,5 seizoen gespeeld te hebben overgegaan op de ML. Ik moet zeggen dat ik daar veel meer plezier aan beleef.
Bij BAL moet je de hele tijd wat vrij lopen, en passen naar teamgenoten in de hoop dat ze jou ook in het spel betrekken.
Ik vond het op zich wel leuk om te doen, maar ik merk wel dat de ML toch echt veel leuker is dan BAL.
Ook het kopen en verkopen van spelers, uitzoeken welke posities versterking nodig hebben, en het omgooien van je elftal door vermoeide spelers is altijd een leuk geknutsel.
Maar dat is mijn mening.

[ Voor 11% gewijzigd door robhoeben op 09-01-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
PromoX schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:47:
[...]

Als het een 'illegale' versie betreft hoeft deze 'discussie' hier ook niet verder gevoerd te worden. GoT is dan niet de plek voor problemen met het registreren en het online spelen van het spel.
Daarom wilde ik het even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Coeluh schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:47:
[...]
Daarom wilde ik het even weten.
Dat weet ik en verwacht ik ook niet. Ik geef alleen aan wat er mis ging omdat mij dat gevraagd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
robhoeben schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:54:
[...]

Ik vond het op zich wel leuk om te doen, maar ik merk wel dat de ML toch echt veel leuker is dan BAL.
Ook het kopen en verkopen van spelers, uitzoeken welke posities versterking nodig hebben, en het omgooien van je elftal door vermoeide spelers is altijd een leuk geknutsel.
Maar dat is mijn mening.
ML heeft voor mij een probleem: als ik bijvoorbeeld met ajax speel, dan zitten daar niet de spelers van ajax in.
(Of zit ik dan verkeerd?)
Ik speel gewoon CL, bevalt me prima, zit nu eindelijk op Regular in de halve finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Harribo schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:32:
[...]

ML heeft voor mij een probleem: als ik bijvoorbeeld met ajax speel, dan zitten daar niet de spelers van ajax in.
(Of zit ik dan verkeerd?)
Ik speel gewoon CL, bevalt me prima, zit nu eindelijk op Regular in de halve finale.
Ik denk dat je toch echt eens goed de handleiding moet lezen.
Als je een ML start kan je bij de eerste opties (dus voordat dat de ML start) kiezen uit:
- de standaard Konami spelers
- Exibition spelers (dus de echte spelers)
- Zelf een nieuw team vormeren (nieuwe club, nieuwe spelers)

Kies de juiste (exibition) dan heb je gewoon de spelers die bij Ajax voetballen (incl. Huntelaar ;) )

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Zosas schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:11:
[...]

Ik denk dat je toch echt eens goed de handleiding moet lezen.
Als je een ML start kan je bij de eerste opties (dus voordat dat de ML start) kiezen uit:
- de standaard Konami spelers
- Exibition spelers (dus de echte spelers)
- Zelf een nieuw team vormeren (nieuwe club, nieuwe spelers)

Kies de juiste (exibition) dan heb je gewoon de spelers die bij Ajax voetballen (incl. Huntelaar ;) )
okeeeey...vond het al raar....ben nog wat een newbie vandaar
thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
Ik heb weer een klein filmpje in elkaar gezet, Volledig in HD!
Dit keer goals uit van mn Master League team!
Geinterreseerden -> http://www.youtube.com/watch?v=r5cyLCm766Y&fmt=22
(&fmt=22) Is de HD versie, laden kan misschien even duren maar wel lekker scherp beeld. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
NoLiMiTSoLDieR schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:06:
(&fmt=22) Is de HD versie, laden kan misschien even duren maar wel lekker scherp beeld. 8)
Mooi beeld, niet echt bijzondere goals..

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Zosas schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:41:
[...]

Mooi beeld, niet echt bijzondere goals..
Dat dacht ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds08
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
Xbox360:

Als iemand behoefte heeft aan lagvrij Pes2009 sessies. :)

Voeg me toe gamertag: ds0007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Zal ik doen ;)

Gamertag: Chr1s2aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb doormiddel van het programma Pes 2009 Editor 1.7 de stats van Gerrard aangepast. Helaas zijn deze stats niet aangepast bij mijn team in de Master League waar ik Gerrard mee gekocht heb. Hoe kan ik er voor zorgen dat de wijzigingen dus ook worden doorgevoerd in je ML savegames ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
NoLiMiTSoLDieR schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:06:
Beelden zijn erg mooi, maar het niveau van de CPU staat volgens mij niet echt erg hoog :P
Mocht ik willen dat ik elke speler zo makkelijk kon bereiken op Top Player!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:16:
Ik heb doormiddel van het programma Pes 2009 Editor 1.7 de stats van Gerrard aangepast. Helaas zijn deze stats niet aangepast bij mijn team in de Master League waar ik Gerrard mee gekocht heb. Hoe kan ik er voor zorgen dat de wijzigingen dus ook worden doorgevoerd in je ML savegames ? :P
Wijzigingen aan spelers worden volgens mij niet meegenomen in de Master League, je zult het dus altijd moeten doen met de standaard stats van de spelers.

Heeft denk ik te maken met de player growth en de balans van het spel. Ik vind het persoonlijk ook lame om aan stats van spelers te gaan zitten rommelen. Ok, er zijn er paar spelers die underrated / overrated zijn maar over het algemeen vind ik de stats van de spelers wel goed. Op de een of andere manier voelt het oppimpen van de spelers voor mij niet goed en krijg ik het gevoel dat ik aan het cheaten ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prutzer80 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:26:
[...]

Wijzigingen aan spelers worden volgens mij niet meegenomen in de Master League, je zult het dus altijd moeten doen met de standaard stats van de spelers.
Dit klopt, althans voor de ML die je al gestart hebt. Als je wijzigen doorvoert voordat je een ML start of als je een nieuwe ML start dan worden de gewijzigde stats wel meegenomen.
Ik vind het persoonlijk ook lame om aan stats van spelers te gaan zitten rommelen.
Dat gevoel heb ik ook... maar ...
Ok, er zijn er paar spelers die underrated / overrated zijn maar over het algemeen vind ik de stats van de spelers wel goed.
juist en dan vooral underrated. Jonge (< 20 jaar) potentieel goede spelers hebben vaak niet hoger dan 4 condition en ook hun mentality is vaak laag: < 70. Ook hebben Jonge spelers bijna nooit sterren. Dat laatste betreft wel begrijpelijk, maar als ze ouder worden komen er ook nooit sterren bij. Dat geldt ook voor de condition en mentality stat die staan vast.
Op de een of andere manier voelt het oppimpen van de spelers voor mij niet goed en krijg ik het gevoel dat ik aan het cheaten ben :+
Heb het voorheen nooit gedaan (echt waar :P) maar bij deze PES vroeg ik me inderdaad af of ik het niet gewoon kon editten voor ML waarbij ik zag dat het dus wel kan maar dus dan alleen voordat je de ML start. Hierbij is één uitzondering die ik (tot nu toe) heb ontdekt en dat zijn de ster stats bij "bestaande" spelers (dus niet zelfs gecreëerde spelers bedoel ik daarmee) kan je wel aanpassen die ook worden aangepast in je ML team.
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste