Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Anoniem: 324808 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:25:
SRS sound uit is inderdaad de oplossing! Dank je Moneta! Vraag me alleen af waarom het erop zit als het het geluid alleen maar om zeep helpt...

Ondertussen ben ik heel tevreden, het TV kijken gaat heel goed met deze PC, geen verschil met mijn oude TV in ieder geval en wat echt super is, is dat ik mijn anologe kabel uitzending gewoon kan pauzeren als ik even naar de WC moet o.i.d. Bij terugkomst weer op play drukken en de uitzending gaat weer verder, super!

Wat ook handig is, is de online TV-gids waar alle programma's met details in staan en als ik een DVD kijk, verschijnt in het informatie menu allerlei details over de film en zelfs een recensie...

Het enige wat ik nog niet aan de praat heb weten te krijgen is de Toslink (optisch digitale) verbinding met mijn versterker, op één of andere manier krijg ik geen signaal, terwijl ik wel rood licht zie. Heeft iemand daar nog een idee voor?
Tja SRS is bedoeld om je audio te verbeteren, misschien dat het iets te ver gaat. De Units die ik hier tegenkom klinken in ieder geval wel een stuk beter met SRS aan.. Anders eens spelen met die settings?
Overigens wel een leuke site: http://www.srslabs.com

Met betrekking tot Toslink;
Rechtsklik op Realtek icoontje bij je klok, Apparaatbeheer en dan Realtek Digital Output als standaard instellen.

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324808

Het is inderdaad gelukt om een digitaal signaal te krijgen, maar nu lijkt het erop dat ik moet kiezen tussen mijn computerspeakers en de digitale output, terwijl ik graag beide wil gebruiken. De digitale output om muziek te luisteren en de computerspeakers als ik gewoon TV wil kijken. Als ik dit elke keer handmatig moet omzetten dan is dat wel een beetje omslachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
mmm ik heb het hier getest maar zogauw ik Realtek Digital Output als standaard instel kan ik nog steeds geluid afspelen over de speakers die ingebouwd zitten. Ik heb zelfs nog een speakerset aangesloten op het analoog gedeelte en ook dat werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is dan toch vreemd... Vanavond nog maar eens een poging wagen!

[ Voor 144% gewijzigd door Anoniem: 324808 op 23-07-2010 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, ik heb het gisteravond weer geprobeerd, maar wederom geen succes, als ik de digitale uitgang als default device instel stoppen mijn speakers en als ik mijn speakers dan weer als default instel doet de digitale uitgang het niet meer. Het is dus echt het één of het ander...

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen? En was dat ook bij een AE2400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Hoi Lampo, sorry beetje hectisch op kantoor dus heb het niet kunnen testen voor je.
Dit was inderdaad op een AE2400. Ik moet wel zeggen dat we geen apparaat hebben waar SPDIF op zit om dit ff te testen maar alleen een kabel. Volgens mijn TD moet dit ook al genoeg zijn. Sluit anders eens alleen de kabel aan en schakel dan eens tussen de 2. doet ie het dan ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, want dan kan ik hem alleen aansluiten via de hoofdtelefoon uitgang en dan gaan de speakers vanzelf uit. Ik heb het aantal keer geprobeerd, maar het is echt het één of het ander. Tegelijkertijd gaat niet jammer genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Hoi Lampo,
Ik ben afgelopen vrijdag papa geworden dus kan je momenteel ff niet helpen. Ik ben pas over 2 weken weer aan het werk. Stuur even een emailtje naar msi-info@msi.eu met je product naam en vraag en kijk of zij je kunnen helpen. Sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-05 08:38
is er ondertussen wat meer bekend of een definitieve release datum ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373876

Ook ik ben van plan een AIO te kopen. Mijn keuze is gevallen op:
HP 600-1220nl (i5 430M 2,26GHz, GT230, Blu-ray) voor 1499,- bij Wehkamp
MSI AE2400-006EU (Quad Q9400s, 2,66GHz, HD5730, DVD-RW) voor 1149,- bij Alternate
Voordelen HP (voor mij dan): Word geleverd met muurbevestiging, heeft een Blu-ray speler, degelijk merk.
Nadelen HP: minder snelle videokaart, geen uitbreiding mogelijk (geen E-sata aansluitingen), duurder.
Voordelen MSI: goedkoper, E-sata aansluiting (2x),
Nadelen MSI: geen Blu-ray, wandmontage mogelijkheid onbekend.

Beide systemen hebben 4GB DDR3 geheugen en zijn verder redelijk gelijk.
Op sommige sites staat vermeld dat MSI de HD5730 (vanwege de beschikbaarheid?) vervangt door een iets mindere videokaart (geen directX 11 ondersteuning). Deze wil ik dus niet....
Ook heb ik de Acer op de korrel gehad maar ik heb van Acer niet zo'n hoge pet op dus deze valt af.

Ik kan natuurlijk ook wachten dat MSI met de 2420 3D komt maar 3D heeft voor mij absoluut geen meerwaarde. De 2420 komt ook zonder 3D uit maar deze is wit en ik vind de gebloemde speakerfront spuuglelijk.
Wie heeft er nog tips om me te helpen een keuze te maken tussen MSI en HP? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

@Moneta> Gefeliciteerd!

@Joep> Ik zit in hetzelfde schuitje. Had een HP op mijn verlanglijst staan, maar het wordt dus echt wel een MSI. Heb betere ervaring met de garantie afhandeling van MSI. 300 euro lagere prijs, en e-sata! Top! Geen BlueRay? Tja heb je dan echt zoveel BlueRay schijfjes? Ik kijk eigenlijk nogsteeds alleen maar DVD.

Wanneer komt die 2420 3D dan op de Nederlandse markt en is er al een prijs bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:01

Sick Nick

Drop the top!

Vergis je niet in de i5 uit de HP, dat is een notebook processor! Op zich niet erg, lekker energiezuinig maar dus geen quadcore! De i5 430M is een dualcore processor met hyperthreading (dus wel 4 grafiekjes in taakbeheer waarvan er dus 2 virtueel zijn). Qua specs is de MSI dus beduidend sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Rhy: Tja, geen blu-ray. Gelukkig kun je HD-films ook van je harde schijf afspelen. Als jij voor MSI gaat laat dan even weten wat je beooreling is! Dan doe ik dit ook, want ik ga zeker voor MSI...

Weet toevallig iemand of de schemen van MSI niet te glossy (glanzend) zijn? (een beetje is niet erg)

Het enige wat mij nog een beetje tegenhoud is het feit dat de 2400 in meerdere varianten te krijgen is. Ik wil wel persé de 2400-006EU met de HD5730 videokaart erin (dus niet één of andere mindere variant, zonder directX11).
Hoe weet je nu dat je de goede besteld? Weet jij dit toevallig Moneta?
Zijn er ook winkels waar je de 2400 live kunt bewonderen? Ik kan er i.i.g. geen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcv11
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-06 16:12
Anoniem: 373876 schreef op zondag 05 september 2010 @ 09:49:
... Nadelen MSI: geen Blu-ray, wandmontage mogelijkheid onbekend.
...
Op sommige sites staat vermeld dat MSI de HD5730 (vanwege de beschikbaarheid?) vervangt door een iets mindere videokaart (geen directX 11 ondersteuning). Deze wil ik dus niet....
.....
Je hoeft niet ver te zoeken naar de info.
Blader gewoon een klein stukje op dit forum terug en je vindt:
- info over en zelfs link naar wandmontage MSI (ik heb overigens zelf MSI incl. wandmontage)
- toelichting dat en waarom de MSI niet te koop is met de HD5730 maar met HD565.
Anoniem: 373876 schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:35:
...
Weet toevallig iemand of de schemen van MSI niet te glossy (glanzend) zijn? (een beetje is niet erg)
...
Scherm is glossy.
Gelukkig wel goed helder te zetten bij veel omgevingslicht / reflectie en een eenvoudige "eco" knop op de voorzijde om bij minder omgevingslicht direct backlight minder fel te zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door marcv11 op 07-09-2010 12:47 . Reden: gerelateerde quote met reactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

kan iemand wat HD testjes draaien van de standaard HD in de MSI AE2400? Ik overweeg namelijk of de overstap naar SSD zinvol is. Kan ik budgetair ergens naar uit kijken ;-) En dan is de vraag natuurlijk welke SSD?

Klopt het dat de AE2400 8GB ondersteunt? Dat zou ook wel vet zijn namelijk.

Moneta ... al nieuws over de AE2420?

Je kunt tot max 8GB geheugen kwijt...
Waar hebben ze de AE2400 computer in de winkel staan? Ik wil hem eerst zien voordat ik hem koop.
Waarom hebben zo weinig (online)winkels deze computer? Te nieuw? of gaat dit type weer snel verdwijnen door de komst van andere?

• Rhy

Rhy

AE2400 is here to stay .. for a while. Althans volgens wat ik op alle websites verneem. Geen flauw idee waar die in de winkel staat. Misschien kan je 'm bij 1 van de forum leden bewonderen?

Ik heb trouwens al besloten om er direct bij aanschaf een SSD in te plakken, en de 1TB op sterk water te zetten (lees USB3 of esata kastje). Wat ik graag zou willen weten (wat vind mijn antwoorden niet op het USA forum van MSI, nog Duitse GOTachtige forums) ... iedereen is het erover eens dat de AE2420 3D deze maand uit komt. WANNEER dan? En moet ik persee naar Saturn in Duitsland? Of kan ik 'm ook in Nederland kopen? Verneem graag meer. Moneta? Iemand anders van MSI? Want die e-mail alias is van de technische dienst ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Rhy: Als je een SSD koopt let er dan wel op dat je een SSD koopt waarvan de snelheid goed is (250MB/S lezen + schrijven of hoger)
OCZ heeft momenteel een goede: de De Agility 2 E serie. Snelheid: 285MB/s lees / 275MB/s schrijf.
120GB voor € 254,- bij Alternate.
Deze ga ik ook in mijn toekomstige AIO-PC zetten. Een SSD is niet veel sneller met grote bestanden. Hij is beduidend sneller met kleine bestanden vanwege de lage toegangstijden. Windows zal dus sneller opstarten.
Wat ook fijn is aan een SSD is het lage stroomgebruik. (2W) Zeker in een AIO-PC waarbij het vermogen toch al beperkt wordt door een adapter á 150-180W.
Tevens maakt een SSD geen geluid, is schokbestendig en hoeft niet gedefragmenteerd te worden.
Nadeel is de beperkte opslag. Er zijn SSD's van < 60GB. Deze zijn echt te klein. Ik zou zeker voor 120GB of meer gaan. Op de SSD komt windows + alle programma's + evt. spellen of iets anders.
Bulkbestanden (muziek, video e.d.) dien je dan wel extern op te slaan. (bij mij thuis op een NAS-server)

Als iemand weet waar de AE2400 in de winkel staat? Laat weten, laat weten..... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351706

Ben op dit moment op zoek naar een pc/laptop en een all-in-one desktop lijk mij een gulden middenweg.
Als eerste kwam ik natuurlijk de iMac tegen. Prijs van instapmodel 21,5 inch 1000 euro.
Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar de alternatieven echter vind ik weinig AIO's die beduidende goedkoper zijn. De AIO's die betere configuratie hebben kosten meer dan 2000.
Hebben jullie nog suggesties qua AOI's in de prijscategorie tot 1000 euro?

Wat ik in ieder geval zoek zijn:
1080p
minimaal 21 inch
'moet' 5 jaar mee kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

ha bekend pad! Ik had mijn keuze al gemaakt voor een DELL Alienware m11x ... totdat ik me bedacht hoevaak ik nu werkelijk onderweg ben en dankzij GOT ook op het AIO pad kwam.

Direct antwoord op je vraag: Ja .. MSI AE2400

HP was jaren marktleider maar is afgedwaald lijkt het wel. Acer is te duur en heeft te krappe specs. Asus doet het goed in instapmodellen maar voldoen niet je aan specs. Sony heeft een modelletje staan op SonyStyle, maar is wat gedateerd. Shuttle ... bekend van de highend barebones lijkt ook in slaap gesukkeld te zijn mbt highend modellen. Dus wat overblijft? MSI.

@ Joep V: geloof of het niet ik heb op dit moment een 'tussen-2-aanschaffen-in' configuratie: XP2000, 1GB RAM met 40GB HD en doe er echt alles mee (behalve dat het ECHT rete traag is). Dus vanuit die optiek heb ik eigenlijk wel genoeg aan 40GB Intel X25-Vtje. Maar dank voor het advies!

Maar ben zelf ondertussen ook alweer stukje verder. Het wordt of de AE2400 of AE2420 3D. Maar zie dat er een HDMI-in op zit. Nou vraag ik mij af hoe dat in dat praktijk werkt ... soort van PiP (picture in picture) of schakelen met een toetscombinatie zoals met een KVM bijvoorbeeld ook het geval is? Ik heb namelijk voor diverse video edit mogelijkheden toch een Mac nodig. Nou zou ik dat kunnen virtualiseren, ik zou een losse budget hackintosh in elkaar kunnen zetten, maar ... vraag ik op dit moment af, of het mogelijk is om de HDMI out van de Apple Mac Mini aan te sluiten op de HDMI-in, en hoe ik dan dus beeld krijg. Got a clue anyone?

update nr3: er schijnt trouwens competitie onderweg te zijn van Asus, Sony, en Gateway:
http://www.hitechreview.c...ries-all-in-one-pc/26849/
Maar ook daar nog geen release dates. Asus komt dus ook met een 3D model! Jeeuhhh nog meer keus! :9

update nr4: Kijk! Daar gaat je hart nou toch wel sneller van kloppen als nerd. De ASUS ET2400XVT ... NVIDIA GTX460M 1.5GB videokaart. :9~ uberdrewl. Heb al verzoekje uitstaan bij Salland Automatisering wat dat ding moet gaan kosten.

update nr5: moggul! (nee ik heb inderdaad nog niet geslapen). Net antwoord terug van Salland automatisering. De prijs vor de ET2400XVT is 1679 euro. Duur idd, maar wel een maxed out configuratie! Levertijd schijnt niet bekend te zijn, maar het is in ieder geval iets.

[ Voor 32% gewijzigd door Rhy op 13-09-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
@rhy, jeetje waar komt die informatie ineens vandaan ? maar erg goed nieuws, na deze gezien te hebben is het bye bye msi, and here i come asus.

ik hoop op een tussenmodel zonder 3D, maar dan krijg je waarschijnlijk ook niet zo'n videokaart erbij..

waar lees je in dat artikel overigens over de nieuwe modellen van sony en gateway ?

[ Voor 54% gewijzigd door fuqua op 13-09-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

zat gefrustreerd te surfen naar info over de release dates van MSI AE2420 3D ... en vond wat anders :9

@ fuqua ... op dezelfde site. Hier vang:
- Gateway: http://www.hitechreview.c...een-all-in-one-pcs/24757/
- Sony Viao J series: http://www.hitechreview.c...n-one-pc-announced/25182/

Heb na Salland autoamatisering te hebben zitten 'pesten' met 2 extra e-mails. :D iets te horen gekregen van levertijd van de Asus ET2400XVT half Oktober is. Nou kan het natuurlijk zijn dat ze dat geroepen hebben om van af te zijn. Ik bedoel ... dat zou ik doen :P Zegt meer over mij dan over hun natuurlijk.

Nog niet zo heel lang geleden (2006-2007), was ik aangesteld als tweede lijns support medewerker, maar trainde in de praktijk de volledige eerste lijns voor de Duitse, Franse en Nederlandse markt ... van een niet nader te noemen notebook fabrikant met technische hoofdvestiging in Emmen? Ik ga even mijn oud-collega's pesten >:) Beter nog .. een review sample op de kop tikken.

[ Voor 14% gewijzigd door Rhy op 13-09-2010 16:27 . Reden: updates ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Asus ET2400XVT lijkt mij ZEKER wat... Asus is immers een goed merk. Deze heeft een i7 processor, Blu-ray, ZEER goede videokaart en USB 3! (uitstekende specs) Bedankt Rhy.
Nadelen: 3D (hoeft voor mij dus echt niet). Je betaald er wel voor.
En deze ziet er een toch een beetje lomp uit. (zoals de HP's)
Wellicht valt het mee als je hem in het echt ziet.

De Sony Vaio J is er al een tijdje. Deze heb ik ook al bij de mediamarkt zien staan voor € 1150,- Deze computer ziet er ECHT MOOI uit (lijkt ook een beetje op een zwarte mac). Een nadeel hiervan is het iets kleinere scherm 21,5" en de mindere specs.
Sony heeft trouwens ook een 24" Vaio L serie op de markt gezet. Deze is in Nederland (nog niet) niet te verkrijgen. Sommige sites beweren dat hij er in Nederland ook niet komt. Deze computer is wel ongeveer wat ik zoek: SONY VAIO L

Ik wacht nog maar heel even met een AIO kopen. Hoe moeilijk het ook is. Er komen elk jaar weer, voor de feestdagen, vele mooie en nieuwe spullen binnen. :)
Ik heb tot nu toe de volgende 3 AIO's op de korrel:
De MSI AE2400 (De quadcore dan) of
De Asus ET2400XVT (wellicht straks ook verkrijgbaar zonder 3D maar wel met de goede specs) of
De Sony Vaio L (nog niet verkrijgbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Rhy schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:06:
zat gefrustreerd te surfen naar info over de release dates van MSI AE2420 3D ... en vond wat anders :9

@ fuqua ... op dezelfde site. Hier vang:
- Gateway: http://www.hitechreview.c...een-all-in-one-pcs/24757/
- Sony Viao J series: http://www.hitechreview.c...n-one-pc-announced/25182/

Heb na Salland autoamatisering te hebben zitten 'pesten' met 2 extra e-mails. :D iets te horen gekregen van levertijd van de Asus ET2400XVT half Oktober is. Nou kan het natuurlijk zijn dat ze dat geroepen hebben om van af te zijn. Ik bedoel ... dat zou ik doen :P Zegt meer over mij dan over hun natuurlijk.

Nog niet zo heel lang geleden (2006-2007), was ik aangesteld als tweede lijns support medewerker, maar trainde in de praktijk de volledige eerste lijns voor de Duitse, Franse en Nederlandse markt ... van een niet nader te noemen notebook fabrikant met technische hoofdvestiging in Emmen? Ik ga even mijn oud-collega's pesten >:) Beter nog .. een review sample op de kop tikken.
bedankt voor de overige links, maar het gaat zeker de asus worden vooral gezien deze op korte termijn leverbaar zal zijn, maar tjezus wat is het prijskaartje zwaar zeg...

een zeer goede vriend van me en ik zaten al tijden te wachten op de 2420, nu jij ons op de hoogte gebracht heb van de asus et2400 zijn we onmiddelijk overstag gegaan, mn kameraad heeft direct gebeld met salland en daar te horen gekregen dat ze de et2400 wel kunnen leven hetzij niet de nederlandse versie (wel engels)

de nederlandse versie verwachten ze over 2 weken (10 werkdagen) dat is de info die wij hebben doorgekregen van salland.

[ Voor 5% gewijzigd door fuqua op 13-09-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Anoniem: 373876 schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:14:

De Sony Vaio J is er al een tijdje. Deze heb ik ook al bij de mediamarkt zien staan voor € 1150,- Deze computer ziet er ECHT MOOI uit (lijkt ook een beetje op een zwarte mac). Een nadeel hiervan is het iets kleinere scherm 21,5" en de mindere specs.
Sony heeft trouwens ook een 24" Vaio L serie op de markt gezet. Deze is in Nederland (nog niet) niet te verkrijgen. Sommige sites beweren dat hij er in Nederland ook niet komt. Deze computer is wel ongeveer wat ik zoek: SONY VAIO L
wees er wel bewust van dat sony voor de hardware zijn eigen drivers heeft, wat ik zelf erg nadelig vind. welk ik ook ondervonden heb bij mijn sony laptop, zwaar verouderde drivers die niet meer worden geupdate na een jaartje door sony en je niet de nvidia drivers kunt pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Anoniem: 373876 schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:14:
De Asus ET2400XVT lijkt mij ZEKER wat... Asus is immers een goed merk. Deze heeft een i7 processor, Blu-ray, ZEER goede videokaart en USB 3! (uitstekende specs) Bedankt Rhy.
Nadelen: 3D (hoeft voor mij dus echt niet). Je betaald er wel voor.
En deze ziet er een toch een beetje lomp uit. (zoals de HP's)
Wellicht valt het mee als je hem in het echt ziet.
ik wil rhy ook wel bedanken voor de tip !

ik zat te denken dat een versie zonder 3D waarschijnlijk ook gaat inhouden een andere videokaart, het is immers de videokaart die het 3D gebeuren mogelijk maakt, het scherm bied slecht de 120 Hz frequentie om het een beetje mooi en vlot te tonen.

dus dan neem ik toch liever een vette 460 kaartje en dat 3D gebeuren op de koop toe. (mij kan het 3D spul dus ook echt geen ene moer schelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

fuqua schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:13:
[...]
bedankt voor de overige links, maar het gaat zeker de asus worden vooral gezien deze op korte termijn leverbaar zal zijn, maar tjezus wat is het prijskaartje zwaar zeg...

een zeer goede vriend van me en ik zaten al tijden te wachten op de 2420, nu jij ons op de hoogte gebracht heb van de asus et2400 zijn we onmiddelijk overstag gegaan, mn kameraad heeft direct gebeld met salland en daar te horen gekregen dat ze de et2400 wel kunnen leven hetzij niet de nederlandse versie (wel engels)

de nederlandse versie verwachten ze over 2 weken (10 werkdagen) dat is de info die wij hebben doorgekregen van salland.
same here dus en was het wachten en de non-informatie spuug gat. Mbt de prijs van de ET2400. Ja die kunnen ze inderdaad leveren ... echter -- zover mij bekend -- niet het uberl33t XVT model. Are you sure? Want in dat geval bestel ik 'm ook meteen. Ik ga ook even bellen morgen. Lekker verwarrend. :)

Mbt prijs (in algemene zin) ... get over it. Ja een kleine 1700 euro is een smak geld. Maar Asus "republic of gamers" (je weet wel de G73 met al die koelingsproblemen) kost hetzelfde en je krijgt minder: 6" minder aan scherm diagonaal, geen brute videokaart, mindere CPU, en geen 3D om precies te zijn.

En geen 3D nodig? Ooit weleens een game gespeeld op 3D? Ikke wel ... jaren geleden op de voorlopers ervan op 3DFX Voodoo 2. Brilletje op, sniper rifle met laser erop en je wil echt noooit meer anders. Daarbij is DVDs kijken op 3D extreem cool; laatste trend. En hoeveel denk je daadwerkelijk te sparen zonder 3D? 100 ... misschien 200 euro? Nouja ... laten we zeggen dat het dan persoonlijk is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Rhy schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:09:
[...]
En geen 3D nodig? Ooit weleens een game gespeeld op 3D? Ikke wel ... jaren geleden op de voorlopers ervan op 3DFX Voodoo 2. Brilletje op, sniper rifle met laser erop en je wil echt noooit meer anders. Daarbij is DVDs kijken op 3D extreem cool; laatste trend. En hoeveel denk je daadwerkelijk te sparen zonder 3D? 100 ... misschien 200 euro? Nouja ... laten we zeggen dat het dan persoonlijk is. :+
ik heb het zelfde gehad was toen nog met unreal tournament, vond het niet te spelen in 3d met zo;n bril. was toen en nu nog niet onder de indruk van 3D met een bril. vind het allemaal overgehyped meuk. maar ja het is persoonlijk he ;)

ik ben benieuwd wat ze jou gaan vertellen bij salland, hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

ja dohoh .. unreal tournament, dat was is hetzelfde als quake 2. Ik noem dat "my little ponyland"-games vanwege het regenboog kleurtjes landschap en wat? 150fps? Dat trekt je hersenpan niet :-p HL1 .. was echt vet. Maarja netals vroegahh met wolfenstein natuurlijk na half uurtje al masaal koppijn. Met 3D net zoiets ... MAAR ... was het waard! Ik ga even bellen!

"niet op voorraad" bij leverancier. "nieuwe leverancier". Geen verschil in talen, aangezien het multilanguage is. In alle mogelijke varianten 4-5x om bevestiging gevraagd; half oktober is die leverbaar.

Dat is ook conform de rest van de info die ik vind, aangezien alleen "notebook italia" en wat jappeners er youtubies over hebben. Nouja kunnen we nog even sparen! :) MS238H scherm al gezien? Die neem ik er fijn bij, en toch maar de recommendatie van Joep mbt 120GB agility. Ik heb er zin in! Eindelijk weer een leuke gadget!

P.S. wanneer je 'm wel kan bestellen? Zeker doen! Haal ik er ook 1; :9

[ Voor 4% gewijzigd door Rhy op 14-09-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
"niet op voorraad" bij leverancier. "nieuwe leverancier". Geen verschil in talen, aangezien het multilanguage is. In alle mogelijke varianten 4-5x om bevestiging gevraagd; half oktober is die leverbaar.
onzin heb gegoogled en em gevonden in duitse en engelse webshop, daar was ie te koop en op voorraad, kameraad had doorgekregen dat de asus in de meeste europese landen al beschikbaar was, behalve nederland natuurlijk, ze konden wel een engelse versie regelen, maar dan had je dus windows in het engels en wij hebben toch liever nederlands.
en geen verschil in talen is natuurlijk helemaal onzin, er zit namelijk windows 7 home op, daar kun je niet switchen in talen, dat kan alleen in de pro en ultimate versie.
Dat is ook conform de rest van de info die ik vind, aangezien alleen "notebook italia" en wat jappeners er youtubies over hebben. Nouja kunnen we nog even sparen! :) MS238H scherm al gezien? Die neem ik er fijn bij, en toch maar de recommendatie van Joep mbt 120GB agility. Ik heb er zin in! Eindelijk weer een leuke gadget!

P.S. wanneer je 'm wel kan bestellen? Zeker doen! Haal ik er ook 1; :9
lol leuk schermpje die ms238h, maar ik heb al een mega lcd tv die nog wel een tijdje vooruit kan. jammer dat er verschillende verhalen van salland komen.
zo;n SSD agility wil ik ook wel, maar ivm de wellicht al te hoge aanschaf prijs van de asus ga ik dat extra geld niet kunnen opbrengen.

edit1: grappig zie net op salland site dat ze de verwachte levertijd hebben veranderd van 10 werkdagen naar meer dan 20 dagen. (http://www.salland.eu/product/918046)

[ Voor 5% gewijzigd door fuqua op 14-09-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnage6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 14:44
fuqua schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:03:
[...]

en geen verschil in talen is natuurlijk helemaal onzin, er zit namelijk windows 7 home op, daar kun je niet switchen in talen, dat kan alleen in de pro en ultimate versie.
wat je zegt klopt, als de installatie klaar is kun je niet meer switchen, maar deze is net zoals bij laptops, bij de eerste keer opstarten wordt er gevraagd welke taal je wilt kiezen dit zal zoals ook bij de laptops Nederlands, Engels en Duits zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

fuqua schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:03:
[...]

onzin heb gegoogled en em gevonden in duitse en engelse webshop, daar was ie te koop en op voorraad, kameraad had doorgekregen dat de asus in de meeste europese landen al beschikbaar was, behalve nederland natuurlijk, ze konden wel een engelse versie regelen, maar dan had je dus windows in het engels en wij hebben toch liever nederlands.

[...]

lol leuk schermpje die ms238h, maar ik heb al een mega lcd tv die nog wel een tijdje vooruit kan. jammer dat er verschillende verhalen van salland komen.
zo;n SSD agility wil ik ook wel, maar ivm de wellicht al te hoge aanschaf prijs van de asus ga ik dat extra geld niet kunnen opbrengen.

edit1: grappig zie net op salland site dat ze de verwachte levertijd hebben veranderd van 10 werkdagen naar meer dan 20 dagen. (http://www.salland.eu/product/918046)
Ohja? Welke webshops ... gimme urls please. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
@rhy

iers nog niet beschikbaar http://www.elara.ie/produ...sp?productcode=ECE2059544
engelse out of stock lol http://www.oyyy.co.uk/pro...th-3-0--wireless-keyboard
duits als ik het goed begrijp betekent "in den warenkorb" = op voorraad
http://www.conrad.de/ce/d...TOP-ET2400XVT-60CM-236-3D
en hier de engelse website maar staat nu out of stock http://www.ballicom.co.uk...m-hard-drive.p568887.html

ok zie nu op de duitse site staan de datum 06.10.2010 en in den warenkorb betekent zoiets als in het winkelmandje... lol

begin het idee te krijgen dat mn kameraad een lul verhaal heeft aangehoord bij salland. of de info is een dag later drastisch gewijzigd :)

[ Voor 14% gewijzigd door fuqua op 14-09-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

denk het ook ... OF hij is niet duidelijk geweest in zijn vraag, want de ET2400E is heeft een kortere levertijd?

http://www.salland.eu/pro...50-gb-et2400eg-b052e.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Ik breng graag alleen goed nieuws maar het mag deze keer niet zo zijn.
MSI gaat de volgende modellen voeren op 24" gebied;

AE2420 met i3, 4gb, 640gb, 5730 in wit voor adviesverkoop 1199.
AE2420 met i5, 4gb, 1tb, 5730 en bluray in wit voor adviesverkoop 1399.
ae2420 met i5, 4gb, 1tb, 5730 en bluray en 3D in zwart voor adviesverkoop 1600.

Goed, nu het slechte nieuws;
de bovenste 2 modellen komen eind oktober. dat is nu 100% rond.
Het 3d model is echter nog verder uitgesteld tot het punt dat ik niet eens kan vertellen wanneer het leverbaar is. Wij willen dit liever ook niet maar een product afleveren waar de consument uiteindelijk misschien ook niet blij mee is zitten we niet op te wachten.

Spijtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

dank voor het melden. Waarom geen i7?

update: beter geformuleerd ... vind de adviesprijs tamelijk hoog voor de gebruikte configuratie. Ik snap dat het is wat het is en dat niet veel aan te doen is. Heb je wellicht info welke modellen uitkomen in onze buurlanden?

[ Voor 75% gewijzigd door Rhy op 15-09-2010 00:02 ]

• fuqua
Moneta schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:04:
Ik breng graag alleen goed nieuws maar het mag deze keer niet zo zijn.
MSI gaat de volgende modellen voeren op 24" gebied;

AE2420 met i3, 4gb, 640gb, 5730 in wit voor adviesverkoop 1199.
AE2420 met i5, 4gb, 1tb, 5730 en bluray in wit voor adviesverkoop 1399.
ae2420 met i5, 4gb, 1tb, 5730 en bluray en 3D in zwart voor adviesverkoop 1600.

Goed, nu het slechte nieuws;
de bovenste 2 modellen komen eind oktober. dat is nu 100% rond.
Het 3d model is echter nog verder uitgesteld tot het punt dat ik niet eens kan vertellen wanneer het leverbaar is. Wij willen dit liever ook niet maar een product afleveren waar de consument uiteindelijk misschien ook niet blij mee is zitten we niet op te wachten.

Spijtig...
spijtig idd, een gemiste kans voor msi op gebied van aio, iedereen die zat te wachten op de msi zal nu overstappen naar asus.

Ik heb ook besloten om af te zien van MSI en voor de Asus ET2400XVT te gaan. Ik wacht nog wel even af... (dan heb ik ook pas het geld bijelkaar)
Het feit dat ik voor de ET2400XVT ga: ten eerste de vette videokaart en ten tweede USB 3. Het ziet er naar uit dat volgend jaar de nieuwe externe hardware zoals harddisks allemaal voorzien gaan worden met USB 3.
Zou jij nog terug willen naar USB 1????
Ik denk dat USB 3 (de ET2400XVT schijnt 2 poorten aan de zijkant te hebben) misschien ook wel met de levertijden te maken heeft.
De USB 3 protocollen voor externe apparaten is goedgekeurd, echter verschillende media berichten over de USB 3 controllers. Hier zouden nog bugs in zitten. Zie bijvoorbeeld dit bericht.

Edit: Asus heeft alle nieuwe modellen, specs en bijbehorende adviesprijzen bekend gemaakt. De webwinkels spelen hier graag op in en tonen de nieuwe producten graag op hun sites.
Het is nu gewoon wachten op Asus! (dat de eerste modellen bij Asus vrijgegeven worden)
Ook in de buurlanden heeft het geen zin om een computer te kopen. Duitsland levert met een duitstalig toetsenbord en Belgie loopt op computergebied altijd al achter op Nederland.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 373876 op 15-09-2010 13:40 ]

• fuqua
Anoniem: 373876 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:49:
Ik heb ook besloten om af te zien van MSI en voor de Asus ET2400XVT te gaan. Ik wacht wel nog even rustig af... (heb ik ook pas het geld bijelkaar)
Het feit dat ik voor de ET2400XVT ga: ten eerste de vette videokaart en ten tweede USB 3. Het ziet er naar uit dat volgend jaar de nieuwe externe hardware zoals harddisks allemaal voorzien gaan worden met USB 3.
Zou jij nog terug willen naar USB 1????
Ik denk dat USB 3 (de ET2400XVT schijnt 2 poorten aan de zijkant te hebben) misschien ook wel met de levertijden te maken heeft.
De USB 3 protocollen voor externe apparaten is goedgekeurd, echter verschillende media berichten over de USB 3 controllers. Hier zouden nog bugs in zitten. Zie bijvoorbeeld dit bericht.
het is mij eigenlijk nog niet geheel duidelijk of er usb 3.0 in komt en welke videokaart precies, daarover zijn de verschillende sites inc de asus homepage in conflict over.
ik weet nog niks inhoudelijks over de bug in usb 3.0 maar dat zal wel software matig zijn toch en dus zo op te lossen met een updatetje.

• Rhy

Rhy

fuqua schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:15:
[...]
het is mij eigenlijk nog niet geheel duidelijk of er usb 3.0 in komt en welke videokaart precies, daarover zijn de verschillende sites inc de asus homepage in conflict over.
ik weet nog niks inhoudelijks over de bug in usb 3.0 maar dat zal wel software matig zijn toch en dus zo op te lossen met een updatetje.
De Telegraaf beweert zelfs dat Windows 7 nog geen ondersteuning heeft voor USB3?! Dat lijkt me sterk. Kan iemand dat bevestigen?

• fuqua
Rhy schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:37:
[...]

De Telegraaf beweert zelfs dat Windows 7 nog geen ondersteuning heeft voor USB3?! Dat lijkt me sterk. Kan iemand dat bevestigen?
lijkt mij niet onwaarschijnlijk, gezien windows 7 eerder uit is, dan dat usb 3.0 nog uit moet komen. nu net rollen pas de eerste producten van de band met usb 3.0, je kunt er donder op zeggen dat je er aparte drivers voor krijgt.

maar ik denk wel dat windows 7 ondertussen via hun website support is voor usb 3.0 anders zou het wel heel raar zijn.

• Rhy

Rhy

@fuqua .. heb je lijstje met links wat beter bestudeerd en zie dat vrijwel de gehele range van AIO producten van Lenovo al leverbaar zijn: http://www.conrad.de/ce/d...quence=DESC&orderBy=price .. veel keus uit allerlei configuraties voor een scherpe prijs. Enige idee welke NLse shop Lenovo AIO spul levert?

update: Misco.nl en http://www.lenovo.com/nl/en/index.html :*) Ookal kan het niet tippen aan het aanbod van conrad.de .. hmm

[ Voor 27% gewijzigd door Rhy op 16-09-2010 00:55 ]

• fuqua
Rhy schreef op donderdag 16 september 2010 @ 00:35:
@fuqua .. heb je lijstje met links wat beter bestudeerd en zie dat vrijwel de gehele range van AIO producten van Lenovo al leverbaar zijn: http://www.conrad.de/ce/d...quence=DESC&orderBy=price .. veel keus uit allerlei configuraties voor een scherpe prijs. Enige idee welke NLse shop Lenovo AIO spul levert?

update: Misco.nl en http://www.lenovo.com/nl/en/index.html :*) Ookal kan het niet tippen aan het aanbod van conrad.de .. hmm
zo die lenevo is ook niet verkeerd, maar ik zie dat kwa specs de asus toch een tikkie of 2 beter is en dat terwijl de prijzen gelijk zijn.
zie ik het nu overigens goed dat de duitse modellen 6 gig geheugen krijgen en inc een tv tuner ? (volgens mij ontbreken die in de nederlandse versie, vandaar waarzijnljik de goedkopere prijs in nederland)

wel goed dat conrad.de zo groot aio aanbod heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

verkijk je niet op verschillen tussen hetzelfde model.

ola! Even geinformeerd bij Azerty (mijn favo hardware leverancier) voor de ASUS: http://azerty.nl/1-1292-3...-pc-et2400xvt-b001e-.html

Zie trouwens ook dat ze een paar Lenovo's kunnen leveren: 't volledige overzicht van AIO's @ Azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
die asus mag van mij nu wel helemaal opschieten nu mijn laptop het aan het begeven is !!

[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series topic, deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook Dell heeft een nieuwe AIO-PC met LED-scherm:
http://tweakers.net/nieuws/69857/dell-introduceert-23-inch-aio-en-nieuwe-zino-hd-met-amd-hardware.html

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1285335015.jpeg

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 373876 op 24-09-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben weg op het aio forum. Heb een gewone computer gekocht.
Asus X58 moederbord met SATA3 en USB3,
i7 950 processor socket 1366,
Asus GTX470 videokaart,
12 GB1600 DDR3 geheugen en een
Iiyama 24" LED-monitor en
een SSD Vertex2 120GB.
Ik wens iedereen veel plezier met het uitzoeken van een AIO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekissen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-02-2023
ik ben op zoek naar een All-in-one Desktops
wat vinden julie van de Acer ASPIRE Z5710-AIO

Afbeeldingslocatie: http://www.bcc.nl/is-bin/intershop.static/WFS/bcc-webshop-Site/bcc-webshop/nl_NL/Image/52763_1.jpg
Acer Aspire Z5710-AIO Core i5-750 4GB DDR3 1000GB eco drive Bluray Combo/DVD-RW/DL 23"HD Multitouch LCD TV-Tuner Hybrid + remote NVIDIA GT240M HD webcam Bluetooth 2.1 US multimedia kb & opt mse Windows 7 Home Premium 64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
mekissen schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:21:
ik ben op zoek naar een All-in-one Desktops
wat vinden julie van de Acer ASPIRE Z5710-AIO

[afbeelding]
Acer Aspire Z5710-AIO Core i5-750 4GB DDR3 1000GB eco drive Bluray Combo/DVD-RW/DL 23"HD Multitouch LCD TV-Tuner Hybrid + remote NVIDIA GT240M HD webcam Bluetooth 2.1 US multimedia kb & opt mse Windows 7 Home Premium 64
leuk dingetje, maar vind zelf de specs verouderd. had voorheen overwogen om die te halen, maar was destijds niet beschikbaar in nederland (belgie al wel...). maar goed het ligt er natuurlijk aan waar jij em
voor wilt gebruiken.

[ Voor 88% gewijzigd door fuqua op 05-10-2010 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
salland heeft mij een email gestuurd waarbij ze leverdatum van de asus hebben doorgekregen van hun leverancier, ze verwachten het op voorraad te hebben op 19-10-2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleA
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05-2022
Toch ben ik benieuwd of en wanneer dit systeem in Nederland beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
DoubleA schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 11:22:
[...]

Toch ben ik benieuwd of en wanneer dit systeem in Nederland beschikbaar komt.
mail dell nederland zou ik zeggen !

overigens zie ik bij de dell specifiek staan dat het een led scherm is, maar ben deze info niet tegen gekomen bij de asus of vergis ik me nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 16:47
Eindelijk eens een AIO zonder spiegelscherm _/-\o_ . Nog een mooi design ook. Ben benieuwd wanneer die in NL verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
net bericht gehad van salland, de Asus Eee Top ET2400XVT-B001E is vertraagd :(
nieuw verwachte datum is 3-11.

[ Voor 13% gewijzigd door fuqua op 15-10-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
hhmm salland heeft de datum op hun site veranderd, van 1 tot 10 dagen levertijd... dussuh any day now ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:08
Zelf toch maar eens serieus voor een aio aan het kijken, mijn huidge pc van 5 jaar oud is namelijk aan het verslijten en ik zie het niet zitten er geld en tijd in te stoppen om die weer op orde te krijgen.

Voornamelijk de dell Inspiron One 2205-desktop lijkt me interessant. Hier zit een 55 cm (21,5") full hd scherm in (WLED-achtergrondverlichting). Dan wel de optie zonder touchscreen. Verder wat specs:

AMD® Athlon™ II X2 250u
Videokaart: Geïntegreerde ATI® MOBILITY RADEON™ HD 4270 grafische kaart
Geheugen: 3.072 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [1 x 2.048 + 1 x 1.024]

Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/das/dih.ashx/314x314/images/global/products/314x314/inspiron-one-2025-ap-314x314.jpg

Kost ongeveer 550 euro.

Is voor het standaard verbruik, internet, msn en af en toe een klein spelletje. Zou dus voldoende moeten zijn. Iemand ervaring?

Alternatieven zijn de:
HP Omni 100-5000 (XS831EA) (650 euro)
MSI Wind Top AE2020M Zwart (650 euro)
MSI Wind Top AE2010-085EU (560 euro)

Deze drie hebben overigens maar een 20 inch scherm, maar wel multitouch (iets wat ik waarschijnlijk niet gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Tonkey schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:20:
Zelf toch maar eens serieus voor een aio aan het kijken, mijn huidge pc van 5 jaar oud is namelijk aan het verslijten en ik zie het niet zitten er geld en tijd in te stoppen om die weer op orde te krijgen.

Voornamelijk de dell Inspiron One 2205-desktop lijkt me interessant. Hier zit een 55 cm (21,5") full hd scherm in (WLED-achtergrondverlichting). Dan wel de optie zonder touchscreen. Verder wat specs:

AMD® Athlon™ II X2 250u
Videokaart: Geïntegreerde ATI® MOBILITY RADEON™ HD 4270 grafische kaart
Geheugen: 3.072 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 \[1 x 2.048 + 1 x 1.024]

[afbeelding]

Kost ongeveer 550 euro.

Is voor het standaard verbruik, internet, msn en af en toe een klein spelletje. Zou dus voldoende moeten zijn. Iemand ervaring?

Alternatieven zijn de:
HP Omni 100-5000 (XS831EA) (650 euro)
MSI Wind Top AE2020M Zwart (650 euro)
MSI Wind Top AE2010-085EU (560 euro)

Deze drie hebben overigens maar een 20 inch scherm, maar wel multitouch (iets wat ik waarschijnlijk niet gebruik)
als het ruim voldoet aan jouwn verwachtingen, dan zeg ik doen ! zijn vele alternatieven van msi, acer, asus, medion etc, als dit de prijsklasse is waar je in wil zitten dan zou ik ook nog even de rest vergelijken misschien dat je er meer uit kunt halen voor hetzelfde bedrag (specs wise)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
fuqua schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:15:
[...]

als het ruim voldoet aan jouwn verwachtingen, dan zeg ik doen ! zijn vele alternatieven van msi, acer, asus, medion etc, als dit de prijsklasse is waar je in wil zitten dan zou ik ook nog even de rest vergelijken misschien dat je er meer uit kunt halen voor hetzelfde bedrag (specs wise)
Specs zeggen me weinig, maar ik geloof dat de dell wel goed in vergelijking is. Zeker het grote scherm lijkt me ideaal. En de prijsklasse moet niet hoger worden nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
salland heeft de prijs voor de ET2400XVT-B001E verhoogd, volgens mij met iets van 50 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 10:52
fuqua schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:43:
salland heeft de prijs voor de ET2400XVT-B001E verhoogd, volgens mij met iets van 50 euro :(
Maakt toch niks uit als je al hebt besteld...
Je gaf al aan dat je een leverdatum had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Geomaris schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:28:
[...]

Maakt toch niks uit als je al hebt besteld...
Je gaf al aan dat je een leverdatum had staan.
ja klopt, hopelijk dat ze niet moeilijk gaan doen. hoop ook dat de leverdatum niet weer opgeschoven gaat worden. het is nu inmiddels ruim een maand opgeschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
nog een update, salland heeft de levertijd aangepast naar 1 tot 5 dagen. woohoo het komt echt dichterbij ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
neeee :( de asus ET2400XVT-B001E is weer uitgesteld ! salland heeft het nu op meer dan 20 werkdagen staan.

hopelijk gaat dit niet weer een gebed zonder eind worden zoals met de msi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
krijg het nu helemaal rauw op mn dak !

viel me gister al op in de pricewatch dat er minder webwinkels waren die de asus verkochten en wat zie ik op salland website deze avond staan !

Niet meer leverbaar - uitverkocht !

ARGH !

wtf is going on :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
oke kleine update, er schijnt toch nog (beetje) hoop te zijn, hoewel de asus et2400-b001e is geannuleerd in nederland blijkt deze in een iets afgeslankte vorm (naar ik meen de engelse versie) te koop en op voorraad te zijn bij verschillende webshops het gaat dan om de ET2400XVT-B034E.

de videokaart is van een nvidia gtx460 (directx11) gegaan naar een GeForce GTS 360M N11E-GS1(directx10.1)
nog steeds een snelle kaart de gtx460 staat op plek 14 en de 360m op 35.

http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

en de hardeschijf van 1TB is in een paar webshops afgeslankt naar 750 GB. daarin tegen is het intern geheugen van 6GB naar 8GB opgekrikt.

mocht dit een telleurstelling zijn voor je, de B001E is nog te vinden in duitsland en oostenrijk. google dan op ET2400XFT let wel op dat hier wel een tvkaart inzit en 6GB intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
nog een update.

zie net via pricewatch dat de b001e bij salland nog 1 op voorraad is. dat is dus exclusief mijn order die is al gereserveerd ! dus nog echt 1 vrij.

conrad.de meld nu dat als hun assus et2400xvt uitverkocht is niet meer terug zal keren dus op=op.

hoogstwaarschijnlijk zal dit waar elders de b001e variant word aangeboden hetzelfde voor gelden.

[ Voor 15% gewijzigd door fuqua op 01-12-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
graag aandacht voor het volgende, vooral als je van plan bent om de asus et2400xvt-b034e te halen of gekocht hebt.

asus ET2400XVT-B034E - gpu shutdown - no signal

Jongens, ik ben van plan om dit jaar nog een allinone computer te kopen.

Budget is rond de duizend als het lager kan dan is dat natuurlijk mooi meegenomen. :P

Mijn oog is gevallen op de volgende systemen:

http://www1.euro.dell.com...310-intel&s=dhs&cs=nldhs1

Die van 899 is volgens mij beste allinonpc qua prijs/kwaliteitsverhouding
Na aftrek van korting kost ie 854
Voordelen: windows, grotere beeldscherm
Nadelen: specs is veel lager dan die van imac

http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/imac

Die van apple i3 3.06 ghz kost na aftrek van korting 1080
Voordelen van apple: design en betere spec en ips beeldscherm
Nadelen: ios, kleinere beeldscherm tov dells allinone

Welke zouden jullie kiezen op basis van de voor- en nadelen die ik heb beschreven?
Touch vind ik niet belangerijk. Of zijn er alternatieven met betere spec/beeldscherm met vergelijkbare prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 11:57
tafelkleed: Als je MacOS een nadeel vind dan zou ik de iMac meteen af laten vallen. Windows in Bootcamp laten draaien is een mogelijkheid, maar dan moet je weer een licentie kopen.

Wat zijn eigenlijk je eisen aan de computer? Misschien voldoet de dell wel voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ opdefiets

Op dit moment vind ik iOS een nadeel omdat ik er nog nooit mee heb gewerkt. Aangezien ik de computer ook voor school nodig heb is het handig als ik office ed meteen kan gebruiken. Daarnaast weet ik ook niet of imac alles kan wat een windows pc kan doen. Want bij m'n ipod moest ik jailbreaken moet dat ook bij een imac??

Mijn eisen zijn eigenlijk heel laag, gezien ik nu nog een 7 jaar oude pc gebruik met de volgende specs:
Amd athlon 64
3500+
2.19 GHz
1GB
Echter als ik een nieuwe computer aanschaf dan wil ik minstens 5 jaar van gebruik maken. Dus een verouderd systeem kopen wil ik vermijden. Daarnaast moet de computer tenminste starcraft2 op high settings kunnen draaien.

De eisen die ik aan een computer stel zijn:

Moet kunnen multitasken. Als ik bijvoorbeeld tegelijkertijd torrent, filmpje afspeel, sites bezoek en office programma's gebruik moet dat zonder haperingen kunnen.

Scherm >20 inch anders heeft multitasken geen zin

systeem moet niet al te verouderd zijn moet tenminste 5 jaar mee kunnen. Dus niet dat zelfs netbooks de specs van de allinone dan al ruim overschrijden.

Budget: rond duizend euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 351706 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:01:
Op dit moment vind ik iOS een nadeel omdat ik er nog nooit mee heb gewerkt.
1. iOS draait op de iPod/iPhone/iPad en niet op de iMacs. Je bedoelt Mac OS X ;)
2. Als je het niet kent, waarom het dan meteen als iets nadeligs zien? :D Probeer het eerst eens.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:04:
[...]

1. iOS draait op de iPod/iPhone/iPad en niet op de iMacs. Je bedoelt Mac OS X ;)
2. Als je het niet kent, waarom het dan meteen als iets nadeligs zien? :D Probeer het eerst eens.
1. haha sorry, ik dacht dat apple altijd een I voor haar productnaam zet.
2. als je het zo gaat beredeneren dan heeft geen enkel systeem een nadeel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 351706 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:52:
2. als je het zo gaat beredeneren dan heeft geen enkel systeem een nadeel :P
Soms moet je gewoon van het positieve uitgaan :P Je moet natuurlijk gewoon lekker gebruiken wat je wilt, maar ik zou OSX zeker niet meteen uitsluiten. Bevalt het niet dan installeer je er net zo makkelijk Windows op.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 11:57
tafelkleed: Probeer gewoon eens een mac in een winkel.
Office 2011 is de native Mac OS versie van Office 2010
voor Starcraft2: Mac Recommended Specifications:
Intel® Core 2 Duo processor
4 GB system RAM
NVIDIA® GeForce® 9600M GT or ATI Radeon® HD 4670 or better
De basisversie van de iMac voldoet al.

Ik sta voor hetzelfde dilemma als jij, ik ben windows gewend, wil graag een allinone en de imac valt prijstechnisch niet eens heel erg tegen als je kijkt naar wat je wat ervoor krijgt. Daarnaast heb ik nu een paar keer met een iMac gespeeld in de winkel en MacOS bevalt me wel. Dus het wordt nog een lastige beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij de dell staat: Chassis without AV-Inputs (VGA, HDMI, S/PDIF, Composite Audio/Video)
betekent dat er geen van allen heeft?? Geen idee wat chassis betekent.

• Rhy

Rhy

*topic omhoog schop* zo! Ik laat mijn gezichtje hier ook weer eens zien. :9

kan iemand mij vertellen welke all-in-1 high-end configuraties nu daadwerkelijk leverbaar zijn? MSI met i5 ... maar geen i7 configuraties (met redelijke videokaart)?

• fuqua
@RHY

jazeker is er wel een high end all in one (lees mijn berichten), de asus et2400xvt-b034e, met gtx460m gpu en i7 cpu.

ik heb em zelf onlangs gehad, helaas had ik een doa :( viel telkens uit bij het gamen en rare rimpels/golven over het scherm (niet de zijkanten alleen) terug gestuurd voor rma en geld terug gehad omdat ze bij salland dachten dat het een "end of life" product was (schijnbaar in de war met de b001e versie, die overigens exact hetzelfde is als de b034e)
en nu net zie ik dat ze weer overal voorradige zijn, dus wederom bestelling geplaats bij salland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318007

Heeft er iemand zo'n apparaat, zo ja, is die touchscreen echt goed mee om te gaan of krijg je na 1 uur 1 lamme arm en na verloop van tijd een touchscreen arm? Werkt het in het algemeen prettig of gaat het met de muis beter? Is het 20 uur / dag vol te houden? Wat zijn de positieve en negatieve punten van zo'n apparaat in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Voor mensen die wel een Touchscreen willen hebben maar geen hele All-in-One willen kopen is deze monitor pricewatch: HP 2310ti misschien iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Anoniem: 16328 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:14:
Voor mensen die wel een Touchscreen willen hebben maar geen hele All-in-One willen kopen is deze monitor pricewatch: HP 2310ti misschien iets.
Jep, ik heb mijn oog een paar dagen geleden laten vallen op dit scherm. Lijkt me heel lekker werken, eigenlijk meer als een aanvulling op muis/tobo, maar ergens heb ik toch nog dezelfde twijfel als DeProfessor. Niet dat je dus na 20 minuten last krijgt van je armen.

Op internet is er eigenlijk nog niet zo gek veel over te vinden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Michielgb schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 01:25:
[...]

Jep, ik heb mijn oog een paar dagen geleden laten vallen op dit scherm. Lijkt me heel lekker werken, eigenlijk meer als een aanvulling op muis/tobo, maar ergens heb ik toch nog dezelfde twijfel als DeProfessor. Niet dat je dus na 20 minuten last krijgt van je armen.

Op internet is er eigenlijk nog niet zo gek veel over te vinden. Iemand?
Wat is jouw gedachte erachter om met een touchscreen te gaan werken? Ik kan me zo snel niet een toepassing voor de geest halen waarbij het nuttig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Tonkey schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:45:
De All in One pc's bestaan al een tijdje in de pc wereld.
De bekendste is toch wel de oude bolle Imac met zijn vele kleurtjes.
[knip]
[afbeelding]
Deze waren in de jaren 90 heel erg populair en daarmee is Apple dan ook de trendsetter.
Mag ik (opa) even de geschiedenis recht zetten? In 1977 waren er al all-in-one desktops:
Afbeeldingslocatie: http://www.vintage-computer.com/images/pet2001front.jpg
Geen Apple bash oid, maar ik merk dat Apple producten op mysterieuze wijze vaak gezien worden als 'de eerste' in zijn soort en baanbrekend, terwijl het vaak slechts de frisse verpakking of de handige UI is die ze uniek maakt. Op échte uitvindingen heb ik ze nog niet zo vaak kunnen betrappen. Check voor de gein Vintage Computer eens. De url gaat naar een van de eerste tablets uit 1992, maar kijk rustig rond in het virtuele museum.

(dit is gewoon even een opmerking 'ter leeringh ende vermeack' geen start van een Apple bash toestand of anderszins een aanzet tot een brede maatschappelijke discussie over de geschiedenis.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Anoniem: 318007 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:05:
Heeft er iemand zo'n apparaat, zo ja, is die touchscreen echt goed mee om te gaan of krijg je na 1 uur 1 lamme arm en na verloop van tijd een touchscreen arm? Werkt het in het algemeen prettig of gaat het met de muis beter? Is het 20 uur / dag vol te houden? Wat zijn de positieve en negatieve punten van zo'n apparaat in het algemeen?
nee ik heb em ff gehad, maar je gaat het echt niet volhouden uren lang je arm uitgestrekt te houden om de comp te bedienen.

nee apple heeft wat dat betreft reuze gelijk, this een gimmick net als dat 3d schermen. this leuk om te laten zien als er visite is enzo. maar echt niet praktisch !

voor mij had touchscreen en 3d niet gehoeven, maar ja het zat er bij en als ik het niet wil moest ik naar apple..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
mphilipp schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 01:57:
[...]

Mag ik (opa) even de geschiedenis recht zetten? In 1977 waren er al all-in-one desktops:
[afbeelding]
Geen Apple bash oid, maar ik merk dat Apple producten op mysterieuze wijze vaak gezien worden als 'de eerste' in zijn soort en baanbrekend, terwijl het vaak slechts de frisse verpakking of de handige UI is die ze uniek maakt. Op échte uitvindingen heb ik ze nog niet zo vaak kunnen betrappen. Check voor de gein Vintage Computer eens. De url gaat naar een van de eerste tablets uit 1992, maar kijk rustig rond in het virtuele museum.

(dit is gewoon even een opmerking 'ter leeringh ende vermeack' geen start van een Apple bash toestand of anderszins een aanzet tot een brede maatschappelijke discussie over de geschiedenis.
Ik zeg nergens dat Apple de eerste was hoor ;) Wel is een feit dat apple met de bolle en kleurige macs toch wel een bekend apparaat heeft weten neer te zetten. Ze zijn ook wel degelijk iets begonnen daarmee.

Laten we voorop stellen dat ik het met je eens bent dat apple vaak ten onrechte gezien wordt als trendsetter. Nu blijkbaar ook weer met hun mac store (ik lees dat ze de eerste zijn die zo zonder software los aan te schaffen werken. Vertel mij wat, maar linux doet het zo al jaren. In elk geval in de ubuntu reeks)

Je mag overigens gewoon topic starter worden, zodat je deze dingen kunt aanpassen ;) Heb er zelf helaas geen tijd meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earry
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-05 16:54
Ik ben momenteel ook op zoek naar een aio maar dan het liefst met een ATI gfx kaart erin en een core i5 of i7 (Sandy Bridge). Touchscreen hoeft niet voor mij.. De ideacentres van lenovo zien er interessant uit maar worden die hier verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 01:41
Earry schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:06:
Ik ben momenteel ook op zoek naar een aio maar dan het liefst met een ATI gfx kaart erin en een core i5 of i7 (Sandy Bridge). Touchscreen hoeft niet voor mij.. De ideacentres van lenovo zien er interessant uit maar worden die hier verkocht?
Ik denk dat deze reactie aan de late kant is maar ik heb zojuist pak 'm beet max 10 minuten gezocht maar kon geen Ideacentre All in one pc voor je vinden die verkrijgbaar is in Nederland.
Soms wil kijken naar een Belgische website ook wonderen doen.

Momenteel is er een mooie Sony All in one uit en deze is (nog) niet in de Nederlandse winkel of website te vinden maar wel in België. Het enige verschil is dat je in Belgié te maken heb met een Azerty toetsenbord indeling. Verenigd Koninkrijk en Duitsland hebben ook weer een afwijkende toetsenbord instelling i.v.m. de US(Internationiaal). (Indien je mocht besluiten het product daar aan te schaffen.)
Naar eigen gelang voeg je dan je eigen toetsenbord toe aan de pc en klaar ben je.. Softwarematig valt de toetsenbordindeleing natuurlijk wel aan te pakken in Windows.
De taal van je besturings systeem kan je op de volgende 2 manieren veranderen:

1* Je bent in bezit van Windows 7 Ultimate.
2* Ga naar http://www.froggie.sk/ en lees de instructies goed.

De taal van mijn toen net geleverde All in 1 pc was alleen in het Engels te verkrijgen bij Sony Nederland.
Tja na veel puzzelen en zoeken kwam ik bij optie nr2 uit. Het werkt perfect.

(Ik hoop dat het legitiem is methode 2, maar persoonlijk vind ik wel dat het moet kunnen in de zojuist genoemde omstandigheden)

Houdt wel rekening mee als je besluit om een All in 1 pc te importeren naar Nederland toe, dat je nog te maken kan krijgen met bepaalde import/invoer rechten, dus weet waar je aan begint.

Voor mij is Belgie niet ver dus is het wel het overwegen waard.

Als je benieuwd ben om welke nieuwe pc het gaat :

klikker de klik

Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/da/372/139832.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/da/372/139820.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/da/372/139844.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/da/372/139868.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/da/372/139856.jpeg

Sony pc's staan bekend om hun goede beeldkwaliteit en ook goede hardwarekwaliteiten. Het is een duurder apparaat in vergelijking met de concurrenten maar je krijgt er zeker wat voor terug.
1 Nadeel die ik zelf met mijn All in 1 en laptop van Sony heb ondervonden is dat de meegeleverde Windows versie vol wordt geïnstalleerd met voor ons ongewenste software (bloatware) . Deze software zou het voor ons makkelijker moeten maken maar vaak vertraagt dit je pc alleen maar.
Gelukkig kan je dit in configuratiescherm heel makkelijk verwijderen.

[ Voor 71% gewijzigd door aliberto op 02-07-2011 12:15 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280847

die sony is blijkbaar een leuke aio

plus is
- i7
- 8gb ram
- hdmi in (bvb ps3) en hdmi uit
- bluray writer (topmodel)

min is
- geheugen niet uitbreidbaar

prijs voor topmodel is 1600 euro in belgie (adviesprijs)

ik ben sterk geintereseerd in dit toestel maar zou dit ook willen gebruiken als mediaspeler en deze sony verbinden via een 15 meter lange hdmi kabel naar mijn tv.

nu is de vraag. Kan je het scherm uitschakelen of op zwart zetten via screensaver als de hdmi uit is ?
is anders nogal storend als je een filmpje speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Moet kunnen. Gewoon Windows+P indrukken en "projector only" selecteren.

Wel een erg duur ding trouwens.. Voor dag geld koop je een losse desktop met 2x U2711 :o Nu is dat een adviesprijs, maar toch...

Edit: er staat "VAIO Display Plus". Dat betekent dat het vrijwel zeker geen top-of-the-line scherm is. Misschien niet eens IPS.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 03-07-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Anoniem: 303530 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:47:
Moet kunnen. Gewoon Windows+P indrukken en "projector only" selecteren.

Edit: er staat "VAIO Display Plus". Dat betekent dat het vrijwel zeker geen top-of-the-line scherm is. Misschien niet eens IPS.
ik was ook in de veronderstelling dat het 1 van de betere schermen is/was maar wanneer je dit tabelletje bekijkt wordt alles duidelijk.
Anoniem: 303530 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:47:

Wel een erg duur ding trouwens.. Voor dag geld koop je een losse desktop met 2x U2711 :o Nu is dat een adviesprijs, maar toch...
Ja maar mensen in deze topic willen geen losse desktop, ze willen alles zonder kabels ;) , lekker clean.
Design moet ook betaald worden.
Tevens is duur maar een begrip, als het niet in je budget past kan je ervoor kiezen om te gaan sparen voor het product of je laat het product links liggen (en je koopt eventueel een alternatief).

Apple is " prijzig" in mijn ogen met vele producten maar toch is er een markt voor.

[ Voor 12% gewijzigd door aliberto op 05-07-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Anoniem: 280847 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 10:55:
die sony is blijkbaar een leuke aio

plus is
- i7
- 8gb ram
- hdmi in (bvb ps3) en hdmi uit
- bluray writer (topmodel)

min is
- geheugen niet uitbreidbaar

prijs voor topmodel is 1600 euro in belgie (adviesprijs)

ik ben sterk geintereseerd in dit toestel maar zou dit ook willen gebruiken als mediaspeler en deze sony verbinden via een 15 meter lange hdmi kabel naar mijn tv.

nu is de vraag. Kan je het scherm uitschakelen of op zwart zetten via screensaver als de hdmi uit is ?
is anders nogal storend als je een filmpje speelt.
8gb ram geheugen zou meer als voldoende moeten zijn. Grote jongen als jij dat vol weet te krijgen. :)
15 meter HDMI kabel is wel wat aan de lange kant maar in praktijk moet je gewoon je signaal krijgen. Echter kan je kans hebben op ruis/minder helder beeld.
Voor dit onderwerp moet je even naar
1 klik
2 klik
3 klik

Het kan zijn dat de sony all in 1 pc zichzelf automatisch uitschakeld bij hdmi detectie \ activatie van je tv-scherm. Bij mijn all in 1 pc kan ik via een display off knop het beeld uitschakelen en alles blijft gewoon normaal functioneren. Ander voordeel die de Sony heeft is een HDMI ingang, vele all in 1 pc's hebben dit niet.
Door deze ingang kan je dus je spelcomputer aansluiten of je mediacenter kastje.

[ Voor 14% gewijzigd door aliberto op 05-07-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HDMI heeft geen last van ruis. Het is allemaal digitaal: het werkt perfect, of het werkt helemaal niet.

Alleen een analoog signaal, a-la VGA heeft last van ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:21:
HDMI heeft geen last van ruis. Het is allemaal digitaal: het werkt perfect, of het werkt helemaal niet.

Alleen een analoog signaal, a-la VGA heeft last van ruis.
Mij werd verteld dat signaal minder werd en zodoende het zo kort mogelijk moest houden. maar ik geloof je direct op je woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als er meer dan 20% van de bitjes omslaan (of iets dergelijks) heb je inderdaad geen beeld. Dat gebeurt sneller naarmate de weerstand van de kabel hoger word (lees: als de kabel langer word).

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-06 12:48
Hey,
Ik ben ook op zoek naar een AIO, meer bepaald om mijn domotica te kunnen bedienen. Het ding moet Windows draaien en tegen (of in) een muur hangen (VESA).

Ik dacht aan een Shuttle X50v2, maar zijn er alternatieven? Idealiter met een capacitatief scherm en multitouch.

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste