Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:50
ff helpen:
Anoniem: 324808 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:18:
Hmm, ik wil een AIO gaan gebruiken om o.a. mijn TV en DVD speler te vervangen, dus een iMac wordt het niet voor mij:

- zit geen TV tuner op
http://store.apple.com/nl...TY1NDExOA&mco=MTA4ODQ2ODg

- is niet op een beugel te monteren zo ver ik weet
http://store.apple.com/nl...TY1NDA5OQ&mco=MTM5NDAxMDQ

- is niet met een BluRay speler te krijgen...
Nope idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@Tijn89
Sorry, maar ik snap niets van je post :? Wie help je en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 23:21
Lenevo heeft de Ideacentre A300 op de CES getoond.....ik w8 nog steeds met smacht totdat ze op de markt komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Hey, cool! Dat wist ik nog niet. De A300 heeft alleen ook maximaal een Core2Duo er in zitten, maar wordt wel beschikbaar in februari. Die ga ik eens volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Ik vind het toch echt raar dat er nog geen all-in-ones met de Core i3/i5 zijn aangekondigd. Dat terwijl er in gewone desktops of zelfs laptops massas nieuwe modellen zijn. Kennelijk is dit toch nog niet zo'n interessant produktsegment. Ik ben hier zo mee bezig omdat ik een beetje twijfel aan hoe 'future proof' de Core2Duo modellen nog zijn met Windows 7. Ik ben nl. een all-in-one uit aan het zoeken voor bij mn ma thuis en ze wil een all-in-one kantoor-pc (dat is mooi, weinig draadjes) maar ook een 'waar ik een tijd mee vooruit kan'. Het meest computerintensieve wat ik me voor kan stellen dat ze doet is photoshop. Voor de rest zal het een beetje internetten, emailen en documenten maken zijn. Dus waarschijnlijk zit het (nu iig) wel ok met de processor maar hoe lang nog...
Trouwens, ik weet dat er ook een paar Quad-core all-in-ones zijn maar tot nu toe vind ik die echt te duur en vaak ook ronduit lelijk. Apple is geen optie 'want dat hebben ze op het werk ook niet'. Al is een 'bootcamp' oplossing misschien nog wel het uitzoeken waard, maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee.
Wat vinden/denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:14
De bezigheden op de computer zullen niet heel veel zijn, lees ik zo. Ik heb zelf een pc van een jaar of 4 oud die ik ook dagelijks gebruik voor documenten bewerken/internetten en dergelijke. Mij lijkt ook wel dat een dual core wel eventjes meekan. Ik zou alleen geen nettop aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Ik ben hier volledig met KC Boutiette eens. Ik ben sinds november ook al op zoek naar een "future proof" all-in-one (windows) desktop. Nu is geen enkele pc future proof maar ik heb nu al een Dual Core 1,86 en om nu dan zoveel geld uit te geven voor een andere Dual Core vind ik ontzettend zonde van het geld. Omdat ik liever iets meer betaal en langer mee kan gaan.
De Lenevo Ideacentre A300 is trouwens een beetje een Imac look-a-like desktop.

Afbeeldingslocatie: http://www.itechnews.net/wp-content/uploads/2010/01/Lenovo-IdeaCentre-A300-All-in-one-PC.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.itechnews.net/wp-content/uploads/2010/01/Lenovo-IdeaCentre-A300-All-in-one-PC-Specs.jpg

Ik baal er wel een beetje van, omdat Gateway een "reele" all-in-one desktop heeft, alleen is deze niet in Benelux te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel-rwd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 21:11
Gaaf ding die Lenovo Idealcenter! Is dat al ergens in NL te koop?

Ik kom wel her en der de Lenovo A70z all in one tegen maar hij wordt hier niet genoemd, is er iets mis mee? Prima processor lijkt me. Of is het beeldscherm te ouderwets?

http://www.gadgetgarden.nl/2009/11/lenovo-thinkcentre-a70z/

Afbeeldingslocatie: http://bluelink.nl/cdcopy/cdcsdata.nsf/f9ff8688ab43f159c12570ad003eaad7/061b6ce8753771edc1257690003a366b/popup/0.84?OpenElement&FieldElemFormat=gif

[ Voor 16% gewijzigd door daniel-rwd op 27-01-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Zeer mooi ding! Wel jammer dat waarschijnlijk niet buiten japan/china verkocht gaat worden...
Benelux lijkt ook voor veel bedrijven niet te bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Lenovo Ideacentre A300 is nog niet in Nederland te koop, en voor zover ik weet nog nergens. Ik weet ook niet of hij wel naar Nederland komt. De Lenovo A70z is inderdaad ook een optie, maar ook die kan geen Core i3 of i5 huisvesten. Hij lijkt kwa specificaties wel heel veel op een aantal andere modellen, vooral de Dell Vostro 320 waar ik ook wel geinteresseerd in ben. Verder lijkt de A70z in Nederland te verkrijgen maar staat hij nog niet in de pricewatch of op de Nederlandse website van Lenovo. Beetje raar... ik verwacht dus niet echt dat hij officieel naar Nederland komt.

BTW geen idee of jullie dit al wisten, maar in de PriceWatch kun je een redelijk mooi overzicht van alle in Nederland te verkrijgen all-in-ones krijgen door bij de desktop sectie op de 'met monitor' voorselectie te klikken (bovenaan de pagina). De selectie is niet perfect, bij sommige iMac's krijg je kennelijk geen monitor ;) en je krijgt natuurlijk ook nog de gewone complete desktops met monitor, maar dat zijn er niet zoveel. Ik ga de PWmannen nog ff vragen of je ook nog een echte all-in-one selectie mogelijk kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Een all-in-one sectie zou natuurlijk mooi zijn. Dan is eens wat eenvoudiger te zoeken wat er nu daadwerkelijk te koop is in nederland ;)
Mocht iemand nog mee willen aan de topic start, graag! Ik kan je er zo bij zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel-rwd
  • Laatst online: 13-06 21:11
http://www.misco.nl/productinformation/~917631~/product.htm?affiliate=150

Misco Nr: 917631
Beschikbaarheid verwacht tussen 3 en 10 werkdagen

Ik vind alleen de 320gb harde schijf beetje karig, maarja, hoeveel heb je nodig en extern kan natuurlijk ook nog... Heb liever een snelle processor dan veel opslaggeheugen icm 1,6ghz

Overigens, als ik AIO bekijk moet ik toch ook weer elke keer concluderen dat de instap Imac niet slecht geprijsd is (zeker als je geringe afschrijving meerekent). Waarom is die versie niet in de Best Buy Guide opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
vandevorst schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:49:
[...]

Zeer mooi ding! Wel jammer dat waarschijnlijk niet buiten japan/china verkocht gaat worden...
Benelux lijkt ook voor veel bedrijven niet te bestaan...
Quote Lenevo:
The IdeaPad Y460 laptop, IdeaCentre A300 and Lenovo C310 all-in-one and IdeaCentre K320 desktop will be available beginning in February 2010.

Er staat wel op de site dat ie verkrijgbaar zal zijn via http://www.lenevo.com. Maar ik ben nog nergens tegengekomen dat ie (waarschijnlijk) alleen japan/china verkocht zal worden....

Wat ik me dus afvraag he, de all-in-one desktops die een tv-tuner hebben en alleen in de US verkrijgbaar zijn, zijn dus niet bruikbaar in NL of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Eskiya, ik had ergens gelezen van een nieuwe lenovo aio die alleen in japan/china beschikbaar was. Ik weet niet zeker of het over deze gaat. Maargoed, heel veel aio's zijn gewoon niet in nedeland leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Eskiya, in de US hebben ze de analoge tv standaard NTSC (60Hz) en in Europa, afgezien van Frankrijk waar ze Secam hebben, gebruiken we PAL (50Hz). De meeste kaartjes die ik ken ondersteunen beide. Dikke kans dus dat het wel lukt als je een beetje handig bent met drivers/alternatieve programmaatjes zoeken. Als je het trouwens over digitale tv, of digitenne heb wordt het wrs echt wel moeilijk en weet ik er niet veel vanaf. Daar bestaan veel meer verschillende standaarden van en die zijn beter beveiligd, dus moeilijker alternatieve drivers/programmaatjes e.d. voor te vinden. Wat ik vroeger veel gebruikt heb om analoge tv op mijn pc te kijken is DScaler. Een geniaal programma dat toen met bijna iedere kaart werkte en beter dan met de originele drivers/programma. Het is alleen nu nogal oud (2005) en ik weet niet of het nog met de nieuwe kaarten werkt, maar op de website is wel een lijst te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Vandaag een leuke aanbieding van een hp touchsmart:
(prijs volgens tweakers minimaal !)

Edit: Aanbieding was bij dagactie, dit is nu een nieuwe aanbieding dus is het plaatje weg ;)

Specs:
. Processor, besturingssysteem en geheugen
. Geinstalleerd besturingssysteem: Legitieme Windows 7 Home Premium (64-bits)
. Processor/type: AMD Athlon II X3 400e processor
. Chipset: ATI Radeon HD 3200 chipset
. Standaard geheugen: 4 GB
. Geheugen: DDR3-SDRAM
. Geheugenslots: 2 SODIMM-sockets
. Interne drives
. Opslagcontroller: SATA 3-G vaste schijf
. Interne drives: 500 GB

[ Voor 12% gewijzigd door Tonkey op 31-01-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Waar is/was die aanbieding???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-06 22:45
is er al wat nieuws over de sony aio ? ik zie er geen plaatje meer van staan op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Ik heb het idee dat de fabrikanten halverwege februari de allin ones op de markt gaan zetten. Ik baal er wel enorm van omdat de jans met de dag groter woedt dat mn huidige deskrop het gaat vergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Dagactie.nl, is nu helaas afgelopen (daarom was het plaatje veranderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Eskiya schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:41:
Ik heb het idee dat de fabrikanten halverwege februari de allin ones op de markt gaan zetten. Ik baal er wel enorm van omdat de jans met de dag groter woedt dat mn huidige deskrop het gaat vergeven.
zolang de sony er maar tussen zit ben ik al blij, ben erg benieuwd naar hun specificaties als het maar iets in de buurt komt van hun amerikaanse modellen ga ik erg blij zijn, anders ga ik toch kijken naar een hp of packard bell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324808

Tijn89 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:51:
ff helpen:

quote:
Lampo schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:18:
Hmm, ik wil een AIO gaan gebruiken om o.a. mijn TV en DVD speler te vervangen, dus een iMac wordt het niet voor mij:

- zit geen TV tuner op
http://store.apple.com/nl...DExOA&mco=MTA4ODQ2ODg

- is niet op een beugel te monteren zo ver ik weet
http://store.apple.com/nl...DA5OQ&mco=MTM5NDAxMDQ

- is niet met een BluRay speler te krijgen...
Nope idd.

[...]
De truc is nu net dat ik alles in één wil en dus geen losse TV tuner. Daarnaast lijkt mij een multitouch scherm erg handig zodat ik door mijn iTunes of Songbird kan bladeren zonder dat ik een muis of tobo nodig heb. Las wel op deze site dat Apple mogelijk met een 22 inch touchscreen komt op korte termijn, dat zou het gelijk een stuk aantrekkelijker maken voor mij.

Het lijkt een beetje stil te worden rond de AIO's, de Packard Bell oneTwo L ligt nog steeds niet in de winkel ondanks twee persberichten, de Sony is nog niet leverbaar en ik had van HP ondertussen ook al wel een update verwacht.

Tot nu lijkt een Asus ET2203T met het multitouch scherm van de MSI AE2220 voor mij het ideale apparaat, hopelijk wordt de Asus op korte termijn vernieuwd of de MSI leverbaar met TV tuner en bluray...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 324808 op 03-02-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Lampo; De Packer Bell OneTwo L is allang te koop in de winkel(s)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope, dat is de Packard Bell OneTwo M, de L heb ik nog nergens gezien...

Er is overigens een update aangekondigd voor de HP TouschSmart 600, er zouden quad core processors inkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225738

Ik wil heel graag een AIO PC aanschaffen (rond de 800 euro) alleen zit ik heel erg te twijfelen tussen:

de HP Touchsmart 300-1125:

http://www.bcc.nl/product/hp-touchsmart-300-1125nl-wc715aa

of de MSI WIND top AE2220:

http://www.msi.com/index....&cat2_no=666&prod_no=1971

De MSI heeft een groter scherm, afstandsbediening en optionele TV Tuner en een HDMI ingang, maar ik zit te twijfelen of de processor wel snel genoeg is omdat dit een T6600 is en dus een laptop processor.

Ik wil deze PC vooral gaan gebruiken om te surfen, downloaden (muziek en films) waardoor ik dus ook meerdere programma's naast elkaar zal moeten draaien.
Kan de MSI dit aan en is hij veel sneller dan mijn huidige nog enkele Pentium 4 processor??
De HP heeft volgens mij een desktop processor (ATHLON II X3) dus die moet dat kunnen.

Wie heeft tips...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Downloaden en surfen tegelijk kan al op een netbook, dus helemaal op de msi.
Er zijn toch nogal wat voordelen voor jou aan de msi lees ik al, dus de keuze lijkt me zo gemaakt.

Ook al is het "maar" een laptop processor, het is een hele stap vooruit van je p4. (Ik haal trouwens letterlijk dit van de site van msi, als je op de processor klikt: "Intel® Core™2 Duo Processor for Desktops")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vandevorst schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:41:
Downloaden en surfen tegelijk kan al op een netbook, dus helemaal op de msi.
Er zijn toch nogal wat voordelen voor jou aan de msi lees ik al, dus de keuze lijkt me zo gemaakt.

Ook al is het "maar" een laptop processor, het is een hele stap vooruit van je p4. (Ik haal trouwens letterlijk dit van de site van msi, als je op de processor klikt: "Intel® Core™2 Duo Processor for Desktops")
Er zijn inderdaad wat voordelen alleen wil ik niet de plank mis slaan dat de MSI niet snel / goed genoeg is.
Als ik een nieuwe PC aanschaf moet dit natuurlijk wel een flinke vooruitgang zijn ten opzichte van mijn huidige PC.
Dit is dus wel zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Dat is heel makkelijk, ja!

Je hebt het over een nieuwe processor en een van jaren terug. Ik heb overigens wel wat gezocht, maar niet direct een vergelijking tussen de 2 processoren gevonden. Dat had het verhaal al wat makkelijker kunnen maken ;)

Mocht je nu aan foto- en videobewerking doen, of veel gamen, is het een ander verhaal. Dan moet je zeker goed zoeken naar wat de beste pc is. Voor het gewone surfen, mailen en downloaden is elk genoemde pc goed. Ik zou naar de overige specs kijken, als hdmi, een ab en dergelijke, wat voor je belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké vandevorst ik weet voldoende en ga de MSI bestellen.
Heel erg bedankt voor je hulp!

BTW de witte uitvoering van deze PC is 40 euro duurder dan de zwarte :?
Wat is dat nou weer voor onzin. Gelukkig voor mij wilde ik de zwarte uitvoering hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 225738 op 17-02-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Anoniem: 225738 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:33:
Oké vandevorst ik weet voldoende en ga de MSI bestellen.
Heel erg bedankt voor je hulp!

BTW de witte uitvoering van deze PC is 40 euro duurder dan de zwarte :?
Wat is dat nou weer voor onzin. Gelukkig voor mij wilde ik de zwarte uitvoering hebben.
Graag gedaan ;)

Wel raar inderdaad, maar dat is me bij onder andere netbooks ook al opgevallen. Ach, gelukkig dat jij de zwarte al wilde hebben dan. Mooie aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kreeg vrijdag mijn MSI binnen en wat een geweldig ding!!
Echt een aanrader.

Het touchscreen werkt geweldig en de mogelijkheden zijn oneindig.
Hij is erg stil en heel erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Nu de nieuwe all-in-ones uit blijven had ik voor mijn ma de knoop maar doorgehakt en de Dell Vostro 320 (één na duurste versie op de Dell website-MKB deel) besteld. Van het weekend is hij binnen gekomen en alles werkt naar behoren. Als consument kun je dus ook gewoon deze Vostro bestellen alhoewel hij voor het MKB bedoeld is, je moet hem dan alleen telefonisch bestellen. Ik heb hem alleen even uitgepakt en geinstalleerd, dus een uitgebreide review geven kan ik niet. Maar als mensen nog vragen hebben laat maar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
welke AIO heeft eigenlijk de beste videokaart in zich ? dat gaat namelijk wel mijn voornaamste speerpunt worden bij aanschaf van zo'n apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MSI komt met een hele interessante update van haar AIO productlijn, hier zit eindelijk mijn ideale AIO tussen:

[Taipei - Taiwan] MSI, a global leading brand in All-in-One PC, continues to come up with technological innovations and keep up with fashion trends. Beginning on March 3, 2010, at CeBIT, MSI will display a series of extreme performance All-in-One PCs featuring the newest Intel® Core™ processor and a full HD, hi-fi, home theatre PC. The various large-screen All-in-One PCs to be exhibited all possess industry-leading performance specifications and audio/video entertainment functions. MSI will also reveal the world's first large-sized 3D All-in-One PC with powerful computing capabilities. A 120Hz LED panel and Shutter Glass 3D glasses produce flawless and highly detailed 3D images. MSI's Wind Series PCs, including the Wind Top All-in-One PCs, Wind Box Mini-PCs, all share the same design objectives of energy conservation and reduced power consumption. MSI will also feature a series of LOHAS models at CeBIT to show that energy efficiency and earth-friendly solutions begin with choosing the right computers.

Spectacular 3D image presentation
MSI has become the first company in the world to introduce an All-in-One PC with a 3D touch-screen. Taking advantage of recent advances in 3D imaging technology, MSI has integrated 3D display technology with a powerful CPU to ensure smooth, clear 3D images and a higher level of detail. The combination of 120Hz LED panel and Shutter Glass 3D glasses brings the kind of 3D video experience that you would normally only get in the movie theater right into your home. Put on the 3D glasses and touch the screen with your fingertip, and the beautiful scenery of the planet Pandora from the movie Avatar will appear right in front of you, almost as if you could reach out and touch it.

MSI's All-in-One PCs use the latest Intel® Core™ processor, ensuring an outstanding level of performance
Besides its ultra-cool 3D All-in-One models, MSI has also been showcasing the new high-performance Wind Top AE2420 and AE2280 All-in-One PCs, 22- and 24-inch models that are equipped with the latest Intel® Core (Core i3/i5/i7) processors (released in 2010), as well as Intel’s Turbo Boost technology, which automatically adjusts the processor frequency, ensuring maximum performance for each type of application while also saving energy. With a multi-touch display and high-performance CPU, MSI’s Wind Top All-in-One PCs combine smooth, streamlined looks with raw power; these new models are set to make traditional desktop PCs a thing of the past.

Environmentally-friendly designs that are also ideal for business users
Targeting the business user market, MSI has launched the environmentally-friendly Wind Top AP1920 and AE1920 19- and 20-inch All-in-One PCs, as well as the Hetis/DC520/DE220 10L, 4.7L and 2L Mini-PCs, which also feature “green” design. Responding to the global trend towards carbon reduction and energy conservation, all of these MSI products have secured U.S. Energy Star certification; they also conform to the European Union’s new EuP (Energy using Product) environmental directive that will be coming into effect in 2010. The average hourly electricity consumption of these devices is more than 90% lower than that of a traditional 300W PC; this represents a massive saving on energy. These MSI products also use coating materials that are free from harmful substances, and packaging material which is 80% recyclable. Business enterprises that opt for these MSI devices can not only make substantial savings on energy consumption, they can also make a meaningful contribution towards protecting the environment.

Hi-Fi audio technology with an outstanding pedigree
MSI strives to ensure that its All-in-One PCs provide the best possible sound quality. MSI has become the first company to provide high-quality speakers built into its 22-inch and 24-inch models. MSI’s unique Premium Sound Technology adjusts sound output so that, when you are watching a movie in 1080p Full-HD video, you can also enjoy outstanding sound quality. The MSI Wind Top AE2280, AE2260 and AE2220 Hi-Fi are equipped with two 5W Hi-Fi speakers, while the 24-inch AE2400 and AE2420 feature 10W strong-bass speakers. All of these models provide excellent reproduction across the low, medium and high ranges, ensuring that, while you are using your PC, you can also enjoy a marvelous listening experience.

Beautifully decorated PC chassis designs that are full of character
Having already rolled out a series of All-in-One PC designs that feature a range of advanced technologies, MSI has now added several new, beautifully colored models to its All-in-One PC range. Who says a desktop PC has to look boring? Besides making its All-in-One PCs slim and streamlined, MSI has also introduced attractive All-in-One PC designs with color schemes designed to suit the personality of the individual user. The addition of a personal touch to fashionable PC design makes these All-in-One PC models even more eye-catching than usual! MSI’s CeBIT exhibit will display All-in-One PC models the most wide-ranging sizes, with 18.5", 19.5", 21.5" and 23.5" designs. Featuring various specifications and configurations to meet the needs of different markets, MSI has the fullest range of sizes among All-in-One PC brands, and with the company's technological breakthroughs and innovation, there's a lot more to look forward to.

For detailed product specifications, visit the MSI exhibit at CeBIT (Hall 17|C) or refer to MSI's official website www.msi.com for more details.
For online exhibition of MSI CeBIT 2010, please visit http://event.msi.com/cebit_2010

De speakers waar ze over spreken (2x 5.1 speakers) vind ik zelf wat tegenvallen aangezien de lage tonen missen. Heb dus wel mijn eigen setje met subwoofer aangesloten.

De nieuwe MSI AIO's, de AE2400 en de AE2420 hebben naast twee speakers ook een subwoofer, het geluid uit deze systemen zou daarom ook een stuk beter zijn dan van de AE2220 bijvoorbeeld.

Wat is de verwachting van de afschafprijs van deze nieuwe AIO's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
hoe zit het met de videokaarten van de (nieuwe) msi aio ? is dat nog wat ? gaat mij met name om dat ik straks starcraft 2 in full detail vloeiend kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Het is voor mij te laat, maar eindelijk zijn er dan plannen voor AIO's met de Core i3/5/7, zie nieuws: Cebit: Asus introduceert Eee Top-all-in-ones met HD 5470 en Ion 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Dat viel me ook op inderdaad, zeer goed nieuws!
De nieuwe AIO's van Asus.

Van de AMD-modellen heeft de Eee Top ET2010AG een mat scherm zonder touch-functionaliteit, terwijl de Eee Top ET2010AGT juist multitouch op een glossy scherm ondersteunt. De variant zonder touchscreen is een stuk dunner en bovendien zo'n 50 euro goedkoper dan 650 euro die de AGT-de versie moet kosten. Beide machines hebben een 20"-scherm met een resolutie van 1600x900 beeldpunten. De cpu is in beide gevallen een Athlon II X2 250u, die op 1,6GHz is geklokt en 2MB cache heeft; de gpu is in beide gevallen een Radeon HD 5470. Verder is er 2GB geheugen aanwezig, dat uitgebreid kan worden naar 8GB, en een 7200rpm-hdd met 500GB opslagcapaciteit. Wie niet bang is om de schroevendraaier te hanteren, kan zelf eenvoudig componenten vervangen, belooft Asus.

Het Intel-model krijgt eveneens multitouch en gaat ongeveer 700 euro kosten. Deze Eee Top ET2010PNT heeft een op 1,66GHz geklokte Atom D510-dualcore, terwijl het grafische werk wordt verzorgd door Nvidia's nieuwste generatie Ion 2-hardware. In dit model kan maximaal 4GB ram worden gemonteerd; de overige specificaties zijn gelijk aan die van de AMD-modellen. Alle modellen kunnen op een VESA-bevestigingsbeugel worden gemonteerd.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1267484308.jpeg

Asus toonde ook nog een conceptversie van een all-in-one, die volgens een woordvoerder in min of meer ongewijzigde vorm zal worden uitgebracht. Dit model heeft een 23,6"-scherm, een blu-ray-drive en ondersteuning voor usb 3.0 en bluetooth 3.0. De fabrikant plant versies met Core i3-, i5- en i7-cpu's, en er komen ook varianten met 3d-ondersteuning. Deze all-in-ones verschijnen later dit jaar op de markt.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1267484493.jpeg
Ik weet het, gewoon gekopieerd nieuws ;) Maar in dit topic wel zo handig.

Mocht er nog iemand de mogelijkheid willen de start post te wijzigen/bij te werken/nieuws toe te voegen dan vraag het (in dit topic) maar even. Dan kan ik je die mogelijkheid geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
En weer meer AIO's met high end proc.'s aangekondigd: nieuws: Cebit: MSI toont all-in-ones met Core i-cpu's en Radeon-graphics Nu nog hopen dat ze ook naar Nederland komen maar het lijkt er op dat de AIO markt toch wel een beetje los begint te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

heeft iemand ervaring met de intel atom n270 in een all in one?

en dan vooral met uitpakken van rar bestanden ectr, is dat een beetje te doen?

ben van plan om binnenkort ook een all in on epc bij mij thuis neer te zetten

edit: en dan misschien deze( Acer Veriton Z280G)

alleen kan ik nergens een review ofzo vinden

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 218213 op 15-03-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
De MSI Wind TOP AE2020M PC White is in de aanbieding voor €625,-

Leuke pc, voor niet te veel geld ;) Bij PriceX.

De Wind Top AE2020M van MSI is een kleine Desktop PC. Met een Intel Dual Core T4500 processor, 4096MB geheugen, een 500GB hardeschijf en een NVIDIA GeForce 9300 grafische kaart is de Wind Top AE2020M een stationaire notebook. Door het combineren van de PC met het beeldscherm is er meer plaats op je bureau om te werken. De Wind Top is dus een monitor en PC ineen. Het geïntegreerde beeldscherm bevat Multi-Touch ondersteuning, wat het werken met Windows 7 een nieuwe dimensie geeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.dagelijksekoopjes.nl/img/koopjes/pricex-msi-wind-top-ae2020meu-w01-pc-whitehite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
het schiet niet echt op met die nieuwe aio :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Van de week een mailtje van Medionshop gekregen met daarin de Medion Touch X9611 voor een prijsje van €1499.
Voor een T6600 cpu'tje is het wel errug duur, vergeleken met wat je voor een msi wind top betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit smart te wachten op de 23.6 " modellen van ASUS en MSI, ben benieuwd wanneer ze leverbaar worden en wat de prijzen zullen zijn. Hét grote voordeel van deze twee merken is dat hun AIO's -in tegenstelling tot de ACER en Packard Bell kloon- wel met een VESA beugel opgehangen kunnen worden. Daarnaast heb ik meer vertrouwen in de kwaliteit van ASUS en MSI...

Heeft iemand een idee wanneer we deze AIO's in de winkel kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Anoniem: 324808 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:12:
Ik zit smart te wachten op de 23.6 " modellen van ASUS en MSI, ben benieuwd wanneer ze leverbaar worden en wat de prijzen zullen zijn. Hét grote voordeel van deze twee merken is dat hun AIO's -in tegenstelling tot de ACER en Packard Bell kloon- wel met een VESA beugel opgehangen kunnen worden. Daarnaast heb ik meer vertrouwen in de kwaliteit van ASUS en MSI...

vind het zelf erg tergend dat het ineens zo stil is rondom de nieuw aangekondige AIO's, van de sony's hoor je ook niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels beginnen de eerste prijzen voor de MSI AE2400 op te duiken in Nederland en de eerste levering wordt nog deze maand verwacht. Prijzen voor het E5400 systeem liggen rond de €900 en de prijzen voor het Q9400 systeem liggen rond de €1100.

Goede prijs voor een 23,6 inch multitouch AIO met 1 GB, snelle processor, goede videokaart, TV kaart, etc. Zou zo maar mijn nieuwe aanwinst kunnen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
ik zag gisteren de acer z5610 bij de mediamarkt staan. 1 van de weinige aio's met degelijke specs.

Acer Aspire Z5610-AIO

pricewatch: Acer Aspire Z5610-AIO

hij staat bij de mediamarkt overigens voor 1100 euro, zo te zien goedkoeper dan in de pricewatch.

[ Voor 16% gewijzigd door fuqua op 23-04-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch heeft die Acer een aantal nadelen, zo is de processor langzamer, kan je hem niet ophangen met een VESA mount, is de grafische kaart minder en het geluid is minder.

De MSI zet daar tegenover een snellere processor, wel een VESA mount, betere grafische kaart en een ingebouwde subwoofer naast de twee speakers, wat ongetwijfeld leidt tot een beter geluid.

En dat voor dezelfde prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
wat is er bekend over de gpu van de ae2420 ? volgens pricewatch zit hierin dezelfde radion 5730 in als ook in de ae2400. heeft iemand hier meer info over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120539

All-in-Ones met touchscreen zijn er een hoop, ik gebruik zelf al tijden het eerste model EEE-Top.
Wat ik nu echter als vervanger zoek is een All-in-One met uiteraard multi-touch, maar vooral met een externe beeldscherm-uitgang. (VGA, DVI of HDMI)
Dat lijkt nogal zeldzaam te zijn.
Iemand enige suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Anoniem: 120539 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:52:
All-in-Ones met touchscreen zijn er een hoop, ik gebruik zelf al tijden het eerste model EEE-Top.
Wat ik nu echter als vervanger zoek is een All-in-One met uiteraard multi-touch, maar vooral met een externe beeldscherm-uitgang. (VGA, DVI of HDMI)
Dat lijkt nogal zeldzaam te zijn.
Iemand enige suggestie?
als ik me niet vergis moet het bij sony zoeken, iemand in dit topic heeft zijn sony vaio aio gepost en die had wel vga uit en in gangen. check het zelf even een paar pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De gegevens van de AE2420 zijn nog niet bekend, er is wel een bericht verschenen op Nu.nl over de 3D AIO van MSI, maar daar noemen ze hem AE2400 wat niet juist is. Daarom twijfel ik ook aan de rest van dat artikel. Wat wel bekend is dat de AE2400 een VGA uitgang heeft, dus niet allleen Sony heeft een externe beelduitgang.

Wat ik mij nu afvraag is het verschil tussen de twee versies van de AE2400, beide versies zijn gelijk behalve de processor, in de ene versie is dat een Intel E5400 pentium en in de andere versie is dat een Q9400S. Rechtvaardigt dit de meerprijs van €200? En als ik wil surfen, downloaden en foto's wil bewerken, is dan die extra €200,- een goede investering of kan ik dan ook de goedkopere versie nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159406

hoi vraagje.
ik heb nu een pc (packard bell) met als processor een pentium D6300 (2.13 GHz), 2Gb ram en een Geforce 8600GT videokaart. ik ben van plan om een al in one te gaan halen in de aldi http://www.aldi.medion.com/md98320/be_nl/
deze heeft als processor een T4500 (2.3 GHz) en als videokaart een GeForce GT 330M met 4Gb ram
weet dat dit mobiel hardware is,dus wat kan ik verwachten van prestaties..
ik ben niet bekend in domein van mobiele hardware dus kan het niet vergelijken...
kan iemand mij zeggen of ik mijzelf hiermee verslechter of niet?

bedankt voor reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Anoniem: 324808 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:04:
De gegevens van de AE2420 zijn nog niet bekend, er is wel een bericht verschenen op Nu.nl over de 3D AIO van MSI, maar daar noemen ze hem AE2400 wat niet juist is. Daarom twijfel ik ook aan de rest van dat artikel. Wat wel bekend is dat de AE2400 een VGA uitgang heeft, dus niet allleen Sony heeft een externe beelduitgang.

Wat ik mij nu afvraag is het verschil tussen de twee versies van de AE2400, beide versies zijn gelijk behalve de processor, in de ene versie is dat een Intel E5400 pentium en in de andere versie is dat een Q9400S. Rechtvaardigt dit de meerprijs van €200? En als ik wil surfen, downloaden en foto's wil bewerken, is dan die extra €200,- een goede investering of kan ik dan ook de goedkopere versie nemen?
ik wacht nog even met de specs totdat deze duidelijk zijn voor de 2420. 200 euro voor alleen een iets andere cpu vind ik wel erg veel. ipv dat ze nou op de gpu hadden gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Anoniem: 159406 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:39:
hoi vraagje.
ik heb nu een pc (packard bell) met als processor een pentium D6300 (2.13 GHz), 2Gb ram en een Geforce 8600GT videokaart. ik ben van plan om een al in one te gaan halen in de aldi http://www.aldi.medion.com/md98320/be_nl/
deze heeft als processor een T4500 (2.3 GHz) en als videokaart een GeForce GT 330M met 4Gb ram
weet dat dit mobiel hardware is,dus wat kan ik verwachten van prestaties..
ik ben niet bekend in domein van mobiele hardware dus kan het niet vergelijken...
kan iemand mij zeggen of ik mijzelf hiermee verslechter of niet?

bedankt voor reacties
ik denk dat deze link je een eind op weg zal helpen.

http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

zelf wacht ik geduldig af totdat er een videokaart uit is die minimaal in de top 50 zit van die lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
ik zit net ff te kijken op de website van msi en zie daar dat de msi ae2400 ook met een q9400 (quadcore) cpu word verkocht, maar alle nederlandse webshops verkopen deze alleen maar met een dualcore.

weet iemand of en waar deze wel te koop is met een quadcore (buitenland mag ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet zoeken op MSI AE2400-006EU, dat is het model met de quad-core processor en die staat al bij veel Nederlandse internetwinkels hoor, als ze de dual core hebben, dan hebben ze deze meestal ook.\

Kijk bijvoorbeeld op OBCS of ACES direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Anoniem: 324808 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:43:
Je moet zoeken op MSI AE2400-006EU, dat is het model met de quad-core processor en die staat al bij veel Nederlandse internetwinkels hoor, als ze de dual core hebben, dan hebben ze deze meestal ook.\

Kijk bijvoorbeeld op OBCS of ACES direct
ah ja ik zie het, bedankt :D ik zie echter ook nog een andere versie staan, de -068EU maar kan geen verschil vinden met de -006EU

maar deze heeft nu echt mijn aandacht, ik wacht nog een paar maanden totdat starcraft 2 uit is mocht er dan nog niks beters zijn, dan zal ik content zijn met deze msi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
http://www.nu.nl/gadgets/...caties-3d-all-in-one.html

eindelijk een update over de ae2420 ! dit word een 3D toestel met 120 hz refresh rate en nu met een multi touch scherm, de videokaart blijkt en blijft een radeon 5730. voor meer info lees de liks. :)

nu begrijp ik waarom de ae2400 in alle webshops niet leverbaar is, ze wachten natuurlijk op de 2420 :)

edit: wow, led backlight (weet niet of dit slechts edge-led/lit is) en in i3 i5 en i7 cpu en HDMI INGANG (voor je playstation 3 / xbox 360 bv.)

jeetje hoop dat deze gauw te koop is ! dit dingetje heeft echt alles wat ik wil nu ! :D

[ Voor 23% gewijzigd door fuqua op 01-06-2010 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerLen01
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-04-2021
Ik ben op zoek naar een redelijk krachtige AIO, zoals de AE2400.
Ik moet er wel een Wii op aan kunnen sluiten (via geel/rood/wit pluggen of via component) en de meeste zo niet alle AIO's hebben geen video/component ingangen. De opvolger 2420 krijgt dan wel hdmi in, maar dat kan de wii niet aan. Toch ?

Bestaat de mogelijkheid om een insteekkaart te nemen waarop de gee/rood/wit pluggen kunnen worden aangesloten ?
Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
TerLen01 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 21:50:
Ik ben op zoek naar een redelijk krachtige AIO, zoals de AE2400.
Ik moet er wel een Wii op aan kunnen sluiten (via geel/rood/wit pluggen of via component) en de meeste zo niet alle AIO's hebben geen video/component ingangen. De opvolger 2420 krijgt dan wel hdmi in, maar dat kan de wii niet aan. Toch ?

Bestaat de mogelijkheid om een insteekkaart te nemen waarop de gee/rood/wit pluggen kunnen worden aangesloten ?
Iemand tips ?
joh koop bij mediamarkt een hdmi kabel voor de wii ! ben je meteen klaar. natuurlijk wel icm een 2420.

zucht wanneer komt ie nou eens een keer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcv11
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-06 16:12
Ik heb als referentie via Pricewatch een equivalent van de MSI AE2400 samengesteld en kwam duurder uit (mag je hem ook nog zelf in elkaar zetten).
Als bonus is zo'n all-in-one visueel wat fraaier dan een losse kast en scherm.
Ik heb daarmee mijn keuze bepaald en ga ook niet wachten op een AE2420 of ander nieuw model (naar ik begrijp vooral een processor upgrade naar 2010 processors).

Probleem is wel, dat momenteel alleen de versie -031EU(met E5400) te koop is.
Het prijsverschil met de -006EU en -068EU versie (met Quad 9400S) is echter bijna de prijs van een losse processor.
Daar dit een desktop-processor betreft, lijkt mij zelf vervangen geen probleem (natuurlijk wel risico van vervallen garantie) als alsnog wat extra CPU-power gewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
marcv11 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:30:
Ik heb als referentie via Pricewatch een equivalent van de MSI AE2400 samengesteld en kwam duurder uit (mag je hem ook nog zelf in elkaar zetten).
Als bonus is zo'n all-in-one visueel wat fraaier dan een losse kast en scherm.
Ik heb daarmee mijn keuze bepaald en ga ook niet wachten op een AE2420 of ander nieuw model (naar ik begrijp vooral een processor upgrade naar 2010 processors).

Probleem is wel, dat momenteel alleen de versie -031EU(met E5400) te koop is.
Het prijsverschil met de -006EU en -068EU versie (met Quad 9400S) is echter bijna de prijs van een losse processor.
Daar dit een desktop-processor betreft, lijkt mij zelf vervangen geen probleem (natuurlijk wel risico van vervallen garantie) als alsnog wat extra CPU-power gewenst is.
nou ik weet zo net nog niet of je daar zomaar bij kunt komen je kunt in zulke apparaten vaak niet de hardware aanpassen. als ik jou was zou ik mijzelfd daar goed over laten informeren (bv bij de webshop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcv11
Naast de AE2400-031EU met de E5400 dual-core is sinds vrijdag ook de versie met quad-core processor in kleine hoeveelheden te vinden, in 2 uitvoeringen voor ong. dezelfde prijs: 006EU en 068EU.
Het enige verschil lijkt een TV-tuner, die niet in de 068EU zit.

Ik had net de 031EU besteld en ontvangen. Deze stuur ik dus toch maar terug tbv de krachtige versie (gelukkig nog net beschikbaarheid gecheckt vóór openen van de doos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerLen01
Anoniem: 324808 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:12:

@Lampo, je schrijft dat de MSI op een vesa beugel kan, staat niets over op de MSI site. Wel vind je op belgische en duitse sites een vesa beugel voor de AE2400.
Bedoel je de 2400 of de 2420 ?t Gaat me om die eerste. maar VESA ophangbaar is een showstopper.
thx !

[ Voor 5% gewijzigd door TerLen01 op 14-06-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcv11
TerLen01 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:14:
@Lampo, je schrijft dat de MSI op een vesa beugel kan, staat niets over op de MSI site. Wel vind je op belgische en duitse sites een vesa beugel voor de AE2400.
Bedoel je de 2400 of de 2420 ?t Gaat me om die eerste. maar VESA ophangbaar is een showstopper.
thx !
Ik moet je teleurstellen.
Ik heb de AE2400 net in huis, maar deze heeft geen enklel ophangpunt aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerLen01
marcv11 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:06:
[...]

Ik moet je teleurstellen.
Ik heb de AE2400 net in huis, maar deze heeft geen enklel ophangpunt aan de achterkant.
Ik ben er achter, van de mensen van MSi zelf kreeg ik dit type nummer :

"Geachte Klant,
Het is inderdaad mogelijk om de AE2400 op te hangen met een VESA mount.
Hierbij de part nummer: 306-6502111-SN1.
Als u het volgende link gebruikt, dan zult u zien waar het verkocht wordt: pricewatch unsorted: MSI Wallmount bracket for AE series MSI 306-6502111-SN1
Met vriendelijke groet / Kind regards

MSI notebook support team
MSI Computer Europe B.V.
Science Park Eindhoven 5706
5692 ER SON The Netherlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels the MSI AE2400-068 binnen, de MSI AE2400-006 is niet leverbaar in Nederland. Grote verschil is het ontbreken van de TV-tuner en helaas in mijn geval ook de subwoofer... Ik ben nog aan het regelen dat ik een ander exemplaar krijg, want mijn exemplaar had al de Bulgaarse versie (!) van Windows 7 geïnstalleerd en het serienummer op de doos en op de computer komen niet overeen... De TV-tuner is apart te bestellen voor €58,- ex BTW.

Wat ik wel moet zeggen is dat het een mooi degelijk apparaat is en dat het scherm echt heel erg mooi is! Ook het touch-gedeelte werkt super en de computer is over het algemeen mooi stil. Wat ik nog wel vreemd vind is dat wanneer ik een DVD kijk, ik niet door het DVD menu kan met de bijgeleverde afstandsbediening, maar dat ik dat met de muis moet doen. Doe ik iets verkeerd of is dit gewoon een beperking van Windows Media Center??

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 324808 op 24-06-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcv11
Ik ben sinds een paar dagen ook in het bezit van de AE2400-068EU (had de 006EU besteld, maar anders geleverd).
Voordat ik besloot hem terug te sturen, heb ik eerst met MSI contact gehad over de volgende punten:
- afwezige TV-tuner
- andere videokaart (HD565v ipv HD 5730)

Zij meldden mij, dat MSI in Nederland op geen enkele AIO of notebook een TV-tuner levert.
Het benodigde onderdeel zou wel los te koop zijn (nr. S36-0000730-AI3, heb ik nog niet ergens gevonden).
Op mijn vraag waarom dan op meerdere websites / winkels modellen worden vermeld met tuner gaven ze de wat kort-door-de-bocht reactie "MSI is niet aansprakelijk voor gegevens of specificaties op andere websites. Ook wanneer deze foutief zouden zijn. Wij kunnen u enkel vertellen wat de oorspronkelijke configuratie is van de toestellen wanneer deze door MSI direct geleverd worden."

Vanwege het niet leverbaar zijn van de Mobility Radeon HD 5730 worden de modellen nu uitgerust met de HD565v. Bij nazoeken blijkt dit simpelweg een rebranded Mobility Radeon HD 4670 te zijn, dus vorige generatie (meer info zie o.a. hier en hier).
Volgens MSI zijn de prestaties gelijk. Van wat ik zo snel kon vinden op Notebookcheck (rating 41 vs. 46) en Videocardbenchmark (rating 104 vs. 132) is er wel een verschil tussen de 5730 de 4670, maar niet heel erg groot (en misschien is de HD565v nog iets geoptimaliseerd ?). Voor spelletjesliefhebbers is mogelijk gebrek aan DirectX 11 ondersteuning een dealbreaker.
Op een enkele AE2400-031EU in de winkels na (wordt niet meer geleverd door MSI), zijn er geen modellen met de 5730 te koop. En daar die de E5400 processor heeft ipv de Q9400S, heeft dat niet mijn voorkeur.

Al met al heb ik besloten mijn MSI AE2400-068EU te houden, ondanks mijn ergernis over verschil tussen voorgespiegelde specificaties en uiteindelijke levering.
Ik kan eerlijk gezegd nog geen alternatief vinden met gelijke specificaties en prijsstelling (hoewel de Acer 5610 nu wel in de buurt komt).
En ik sta niet te trappelen nog een keer de PC in te richten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb jij wel een subwoofer in jouw AE2400 zitten?? Bij mij zit die er namelijk niet in en ook de Realtek geluidskaart ziet maar alleen twee full range speakers (links en rechts).

Ik vind het nogal stupide dat eerst specificaties door MSI zelf in de wereld gebracht worden (zie de persberichten) en dat ze vervolgens zeggen dat het niet aan hun ligt als het uiteindelijke product andere specificaties heeft. Zo kan ik ook zaken doen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
@marcv11

is dat ff van een koude kermis thuis komen zeg ! lekker misleidend van msi, valt me tegen van ze.

op hun website zijn ze idd enigzins wat vaag over welke videokaart er in welke zit, hoewel dit naar ons toe wel duidelijk lijkt, maar een gevalletje voor meerdere interpretaties vatbaar.
echter een ati radeon 5650 is wel een direct-X 11 kaart volgens http://www.notebookcheck....deon-HD-5650.23697.0.html.

door jullie verhalen ga ik nu beslist wachten op de 2420. en de les hier is zeer goed uit te zoeken welke versies er beschikbaar gaan komen voor nederland... vertrouw betreft msi de webshops ook niet blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn computer is gister terug gegaan naar de winkel en ik wacht nu af totdat ze gegarandeerd een goede nieuwe PC kunnen leveren volgens de opgegeven specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Anoniem: 324808 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 08:56:
Mijn computer is gister terug gegaan naar de winkel en ik wacht nu af totdat ze gegarandeerd een goede nieuwe PC kunnen leveren volgens de opgegeven specificaties.
had hetzelfde gedaan. slechte beurt van msi zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
overigens heb ik een paar weken terug met msi nederland gemailed en gevraagd wanneer ze verwachten de 2420 uit te brengen, hun reactie was dat ze dat ergens in het 3de kwartaal verwachten maar niet zeker.

voor geinteresseerden zal ik later op de dag de volledige email posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcv11
Anoniem: 324808 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:39:
Heb jij wel een subwoofer in jouw AE2400 zitten?? Bij mij zit die er namelijk niet in en ook de Realtek geluidskaart ziet maar alleen twee full range speakers (links en rechts).
...
Ik heb even gecheckt en ik voel bij stevige muziek middenonder wel trilling.
Ik zie ook overigens niets van de subwoofer in de Realtek instellingen.
Maar een eenvoudig 2+1 speakersysteem hoeft natuurlijk net zoals externe 2+1 speakersets niet vanuit de geluidskaart worden aangestuurd, maar kan ook d.m.v. een filter in het speakersysteem.
Het geluid is overigens niet beroerd, maar verwacht er geen wonderen van.
fuqua schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 23:10:
@marcv11
...
op hun website zijn ze idd enigzins wat vaag over welke videokaart er in welke zit, hoewel dit naar ons toe wel duidelijk lijkt, maar een gevalletje voor meerdere interpretaties vatbaar.
echter een ati radeon 5650 is wel een direct-X 11 kaart volgens http://www.notebookcheck....deon-HD-5650.23697.0.html.
...
Volgens mij kwam deze informatie pas zeer recent door (niet vreemd, naar ik begrijp is de nieuwe kaart door ATI pas medio mei bekendgemaakt) en misschien zelfs wel pas na mijn bestelling ruim 2 weken geleden (kan het mij in elk geval niet herinneren).
Let op: het betreft hier niet de mobility Radeon HD 5650, maar de HD565v (zie de links in mijn vorige post).
fuqua schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 09:36:
overigens heb ik een paar weken terug met msi nederland gemailed en gevraagd wanneer ze verwachten de 2420 uit te brengen, hun reactie was dat ze dat ergens in het 3de kwartaal verwachten maar niet zeker.
...
Verbaast mij niets als dit het 4e kwartaal wordt, de EA2400 kwam pas ong. een half jaar na de officiële aankondiging uit.
Daarom ook mijn besluit om deze gewoon te houden, ik kan niet meer een paar maanden wachten tot (misschien) iets substantieel beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
lijkt er op dat msi op hun website nu de ae2420 officieel hebben gelancheerd. (zie news op nl.msi.com) kan (hoop ik) dus niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo Allemaal,

Ik zal me allereerst even voorstellen. Een paar zullen mij misschien wel al kennen omdat ik in het verleden ook actief was bij vragen over MSI. Ik ben werkzaam bij MSI en verantwoordelijk voor alle verkoop op MSI notebooks en MSI all in Ones en ben de contactpersoon voor alle resellers van MSI.
Ik zie immens veel vragen en onduidelijkheid over MSI All in Ones en ik wil dat graag wegnemen. Stel jullie vragen en ik zal elke dag langskomen om de vragen te beantwoorden. Uiteraard als jullie dat willen.

Tot morgen!

[ Voor 3% gewijzigd door Moneta op 08-07-2010 17:54 ]

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Moneta schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:43:
Hallo Allemaal,

Ik zal me allereerst even voorstellen. Een paar zullen mij misschien wel al kennen omdat ik in het verleden ook actief was bij vragen over MSI. Ik ben werkzaam bij MSI en verantwoordelijk voor alle verkoop op MSI notebooks en MSI all in Ones en ben de contactpersoon voor alle resellers van MSI.
Ik zie immens veel vragen en onduidelijkheid over MSI All in Ones en ik wil dat graag wegnemen. Stel jullie vragen en ik zal elke dag langskomen om de vragen te beantwoorden. Uiteraard als jullie dat willen.

Tot morgen!
ha welcome ! meteen de vraag die op velen lippen zal branden wanneer komt die ae 2420 nou eens uit, volgens janneke van msi (of ben jij dat toevallig) was het eind augustus :( :'( ik kan echt niet meer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Nee janneke doet het marketing gedeelte bij ons. Beide AE2420 (1 met 3d en 1 zonder) staan gepland voor begin september. Probleem is dat wij voor bepaalde onderdelen ook afhankelijk zijn van andere vendoren waardoor het alsmaar vertraagd word wat wij zelf ook erg k.t vinden. Ik kan namelijk zelf ook niet wachten op het 3D model. Ik heb nu zelf een AE2020 en ook al vind ik het een fijn product, toch liever de 24" scherm met 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
omg zo lang nog :'( !

word er nog overwogen om de gpu to upgraden ? de 5730 raakt door al dat uitstellen wel erg verouderd.

vergeet namelijk niet dat vele op de ae2420 wachten omdat msi momenteel de beste gpu in zijn aio heeft.
maar als de release nog zo lang op zich laat wachten is het verstandig om daar toch een beetje aan te gaan sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th-son
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-11-2021
Hallo, mijn naam is stefan!
Ik ben zelf nooit echt actief geweest op het GoT forum, maar altijd gekeken voor tips en trucs voor me huidige HTC.

Ik heb sinds kort een huisje en wil me huisje zo strak mogelijk houden en dus het liefst geen kast van een pc te hebben.
Mijn oog was gevallen op de MSI AE2220, die voor mij groot genoeg is, en kwa hardware goed in elkaar zit.
Aangezien ik moet sparen voor de AIO kwam ik er gister toevallig achter dat er een nieuwe uitkomt van MSI
De AE2280!
wanneer de release is durf ik niet te zeggen, maar hij staat op de MSI site!
hier wat specs:
CPU: Intel Core i3 530/540 of Intel Core i5 650
Chipset: H55
Memory DDR3 4GB
Graphics Discrete GPU ATI Mobility Radeon™ HD 5430/HD5730
HDD 3.5'' SATAII 640GB
Optical Drive Tray-in DVD Super Multi
Audio 2x5W 5.1 channel speakers(with THX TRUSTUDIO PRO™)
TV Tuner Optional (PCI-E interface)
Expansion Slot Mini PCI-E x2
HDMI in 1
HDMI out N/A
VGA in N/A
VGA out 1
USB port 6
eSATA 1
Mic-in/Headphone-out 1 / 1

Voor mij klinkt dit nog interressanter in de oren als de oudere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Moneta:

Allereerst bedankt voor jouw aanbod om antwoorden te geven op vragen die hier op het forum gesteld worden!

Ik heb wel wat vragen over de MSI AE2400-068:
- Wanneer wordt de videokaart opgewaardeerd? In alle persberichten staat dat Direct X11 wordt ondersteund, maar dat is niet het geval nu de HD565V wordt gebruikt. Ik snap niet dat in het goedkopere model een betere grafische kaart zit dan in het topmodel en dat bij leveringsproblemen uitgeweken wordt naar een inferieure kaart.
- Hoe kan ik zien dat er daadwerkelijk een subwoofer in zit? Ik heb inmiddels al een AE2400 thuis gehad, (maar die is vanwege wat problemen terug gegaan) en daar zag ik bij de geluidskaart dat die alleen de speakers links en rechts herkende en geen subwoofer. Verder merkte ik qua geluid absoluut niks wat op de aanwezigheid van een subwoofer kon wijzen.
- Graag wil ik deze PC ook gebruiken als TV en daarom ben ik van plan om de aparte TV tuner te bestellen. Nu wil ik graag weten of dit een speeltje is, of dat ik met die TV tuner echt TV kan kijken (makkelijk zappen, zenders zoeken, etc) en bijvoorbeeld ook kan opnemen.
- Wat wordt het verschil tussen de AE2400-068 en de AE2420 zonder 3D?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 324808 op 12-07-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
fuqua schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:50:
omg zo lang nog :'( !

word er nog overwogen om de gpu to upgraden ? de 5730 raakt door al dat uitstellen wel erg verouderd.

vergeet namelijk niet dat vele op de ae2420 wachten omdat msi momenteel de beste gpu in zijn aio heeft.
maar als de release nog zo lang op zich laat wachten is het verstandig om daar toch een beetje aan te gaan sleutelen.
De AE2420 word hoe dan ook geleverd. Mocht er een GPU upgrade inzitten dan word het een nieuw project en krijgt het dus ook een nieuwe marketingnaam. Overigens is de 5730 zeker niet verouderd. ATI heeft dit model nog tot zeker volgend jaar op de roadmap staan. Helaas is de vga kaart wel 1 van de redenen dat het zo lang duurd.

@7th Son,

De AE2280 is niet gepland door MSI nederland. Vanwege 1 belangrijke reden. De AE2280 word duurder dan de AE2400-061EU/031EU. Naar onze mening zou een consument dan kiezen voor het grotere scherm. Misschien kunnen jullie hier eens over brainstormen;

De AE2280 met i3 en ATI 5430 zou een adviesverkoop krijgen van €1080.
De AE2400 met E5400 en ATI 565v heeft een adviesverkoop van €999.
Wat zouden jullie kiezen? Betere performance, kleiner scherm en duurder ivm de AE2400 of ga je dan alsnog voor de AE2280?

Daarnaast nog een vraag voor iedereen, wat zouden jullie vinden van een AE2400 zonder Touch met E5400 voor 799 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Anoniem: 324808 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:13:
@ Moneta:

Allereerst bedankt voor jouw aanbod om antwoorde te geven op vragen die hier op het forum gesteld worden!

Ik heb wel wat vragen over de MSI AE2400-068:
- Wanneer wordt de videokaart opgewaardeerd? In alle persberichten staat dat Direct X11 wordt ondersteund, maar dat is niet het geval nu de HD565V wordt gebruikt. Ik snap niet dat in het goedkopere model een betere grafische kaart zit dan in het topmodel en dat bij leveringsproblemen uitgewijkt wordt naar een inferieure kaart.
- Hoe kan ik zien dat er daadwerkelijk een subwoofer in zit? Ik heb inmiddels al een AE2400 thuis gehad, (maar die is vanwege wat problemen terug gegaan) en daar zag ik bij de geluidskaart dat die alleen de speakers links en rechts herkende en geen subwoofer. Verder merkte ik qua geluid absoluut niks wat op de aanwezigheid van een subwoofer kon wijzen.
- Graag wil ik deze PC ook gebruiken als TV en daarom ben ik van plan om de aparte TV tuner te bestellen. Nu wil ik graag weten of dit een speeltje is, of dat ik met die TV tuner echt TV kan kijken (makkelijk zappen, zenders zoeken, etc) en bijvoorbeeld ook kan opnemen.
- Wat wordt het verschil tussen de AE2400-068 en de AE2420 zonder 3D?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Hoi Lampo,

De AE2400 was in eerste instantie gepland met de ATI 5730. Zoals iedereen inmiddels weet is deze kaart slecht leverbaar vanuit ATI. Om het product niet verder uit te stellen hadden we besloten om de 565v te leveren bij modellen die nog stonden te wachten (AE2400-068EU en de nu gelanceerde AE2400-061EU, vervanger van de AE2400-031EU). qua performance nagenoeg gelijk alleen inderdaad, geen directx 11 support.
Overigens is de AE2400-031EU de enigste model wat wel met een ATi 5730 is. Als je dit model wilt zou ik wel snel zijn, bij msi is die op en bij mijn klanten zijn er totaal nog 6 op voorraad.

Er zit echt een subwoofer in. Meest duidelijk manier is om het ding open te maken. Echt praktisch is het alleen niet. De Subwoofer is aangesloten op een niet actieve lijn dus je kan het via de software niet zien. De Subwoofer voegt alleen extra lage tonen toe. Het is dus een passieve subwoofer, niet actief. Het is dus zoals Marcv11 zegt, het is een filter in het speakersysteem.

Ik heb toevallig vorige week bij een vriend de TV tuner geinstalleerd. Overigens alleen op DVBT maar analoog werkt net zo. Met de bijgeleverde afstandbediening is zappen erg makkelijk, snel ook. Ik zag een opnemen knop, heb het zelf niet gebruikt maar dat zou ook gewoon moeten werken. MediaCenter rocks.

De AE2420 zonder 3D heeft een Core i3 530 en wel een ATI 5730 en een 640GB harde schijf ipv 1 TB.

Hoop dat dit je helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Moneta,

Dank voor de antwoorden! Maakt die AE2420 de AE2400-068 dan niet overbodig? Of wordt de AE2420 wat duurder? En wat is dan het voordeel van de i3-530 boven de Q9400S? De laatste heeft volgens de benchmarklijstjes meer kracht. Het zal dus nog wel even wachten worden op de AE2420 door de leveringsproblemen van de HD5730...

Voor die subwoofer ga ik niet in de kast kijken, dat het een passief ontwerp is zegt al genoeg. Overigens, moet de achterkant er toch niet vanaf om die TV-Tuner te installeren en te verbinden met de antenne ingang? Of is dat echt alleen maar plug&play? Wel jammer dat MSI ervoor kiest om standaard dit goedkope onderdeel niet te leveren in de AIO's, als ik die tuner voor €50 euro bij een winkel kan kopen, dan kost het MSI maar een fractie van dat bedrag om hem te installeren.

Die optie zonder touch scherm lijkt mij zinvol voor sommige mensen, niet iedereen is blij met vingerafdrukken op het scherm en Apple verkoopt genoeg AIO's zonder aanraakscherm. Als je het puur als desktopvervanger wilt gebruiken is dat natuurlijk helemaal prima. Wel zou ik dan persoonlijk een beter toetsenbord willen hebben, want die draadloze is niet echt een kwaliteitsproduct. Voor mij is het aanraakscherm wel een must, omdat ik de computer als mediaspeler in de huiskamer ga gebruiken, het vervangt dus mijn TV, DVD-speler, harddisk recorder en ik kan hem meteen aansluiten op mij stereo en iTunes met de vingers bedienen, werkt super heb ik gemerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Anoniem: 324808 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:40:
Hoi Moneta,

Dank voor de antwoorden! Maakt die AE2420 de AE2400-068 dan niet overbodig? Of wordt de AE2420 wat duurder? En wat is dan het voordeel van de i3-530 boven de Q9400S? De laatste heeft volgens de benchmarklijstjes meer kracht. Het zal dus nog wel even wachten worden op de AE2420 door de leveringsproblemen van de HD5730...

Voor die subwoofer ga ik niet in de kast kijken, dat het een passief ontwerp is zegt al genoeg. Overigens, moet de achterkant er toch niet vanaf om die TV-Tuner te installeren en te verbinden met de antenne ingang? Of is dat echt alleen maar plug&play? Wel jammer dat MSI ervoor kiest om standaard dit goedkope onderdeel niet te leveren in de AIO's, als ik die tuner voor €50 euro bij een winkel kan kopen, dan kost het MSI maar een fractie van dat bedrag om hem te installeren.

Die optie zonder touch scherm lijkt mij zinvol voor sommige mensen, niet iedereen is blij met vingerafdrukken op het scherm en Apple verkoopt genoeg AIO's zonder aanraakscherm. Als je het puur als desktopvervanger wilt gebruiken is dat natuurlijk helemaal prima. Wel zou ik dan persoonlijk een beter toetsenbord willen hebben, want die draadloze is niet echt een kwaliteitsproduct. Voor mij is het aanraakscherm wel een must, omdat ik de computer als mediaspeler in de huiskamer ga gebruiken, het vervangt dus mijn TV, DVD-speler, harddisk recorder en ik kan hem meteen aansluiten op mij stereo en iTunes met de vingers bedienen, werkt super heb ik gemerkt!
Jup, daar zitten wij ook mee. Het is dan ook helemaal niet zeker dat we de AE2420 zonder 3D gaan voeren. Momenteel is alleen het plan om de AE2420 met 3D te voeren en die krijgt met zijn i5, 4GB, 1TB en Bluray een pittig prijskaartje van 1549 euro.

Nee, om de TV Tuner te installeren zit er aan de achterkant een klepje. Kwestie van klepje eraf schroeven, kaart erin, kabel verbinden en je bent klaar. Helaas zo makkelijk is het niet om het standaard te installeren. Als wij dat doen van fabriek uit en zo importeren betaal je 14% belasting over het gehele product. Er zijn ook heel veel mensen die niet een TV Tuner willen. Die betalen dan ook 50 euro extra voor een feature die ze eigenlijk niet gebruiken. Wij maken het dan liever los beschikbaar zodat iedereen de keuze heeft.

Bedankt voor het stukje feedback. Neem ik mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerLen01
@Moneta

ik zoek al een tijd een AIO waar ik ook een redelijk recent spel op kan spelen
3D en Bluy ray hoeven zeker voor mij niet, evenmin de touchscreen, maar dit terzijde.

dan een heel belangrijk punt; de optie om 'm aan een wandsteun op te hangen !!!
Ja, ik heb de set voor de 2400 gezien een op klein plaatje, en die bestaat uit 3 onderdelen; 2 frames en een rechthoekige bak, ik vermoed dat die laatste het verbindingsstuk is tussen pc en muurframe. Maw een enorme afstand er tussen. Als mn vermoeden correct, is dat veel te groot, zie :

https://shop.msicomputer....roductDetail.aspx?ID=1361

Wat is of wordt de optie voor de wandsteun en hoeveel centimeter zit er dan tussen wand en pc ?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, ok dat van die 14% belasting wist ik niet, als je het zo stelt is het wel logisch inderdaad om ze standaard zonder tuner te leveren al zou het wel aardig zijn als webshops een leuke bundel aanbieding zouden hebben van AIO en TV-tuner.

Die AE2280 is denk ik wel een goede optie voor de Nederlandse markt. Laat de klant kiezen, niet iedereen is op zoek naar een groot scherm, sommige spelen liever een recent computerspel op een kleiner scherm met hardware die dat aankan.

Inmiddels heb ik voor de tweede keer een MSI AE2400-068 besteld met de TV-tuner, hopelijk volgt nu een spoedige en kloppende levering!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 324808 op 13-07-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
TerLen01 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 22:56:
@Moneta

ik zoek al een tijd een AIO waar ik ook een redelijk recent spel op kan spelen
3D en Bluy ray hoeven zeker voor mij niet, evenmin de touchscreen, maar dit terzijde.

dan een heel belangrijk punt; de optie om 'm aan een wandsteun op te hangen !!!
Ja, ik heb de set voor de 2400 gezien een op klein plaatje, en die bestaat uit 3 onderdelen; 2 frames en een rechthoekige bak, ik vermoed dat die laatste het verbindingsstuk is tussen pc en muurframe. Maw een enorme afstand er tussen. Als mn vermoeden correct, is dat veel te groot, zie :

https://shop.msicomputer....roductDetail.aspx?ID=1361

Wat is of wordt de optie voor de wandsteun en hoeveel centimeter zit er dan tussen wand en pc ?

Alvast dank!
De Wallmount kit bestaat uit 3 onderdelen. 1 lang stuk wat in de plaats komt van de voet. 1 Adapter die op het lange stuk gaat om het VESA 75 en VESA 100 te maken. Laatste is een bracket om aan de muur te bevestigen waar je de AIO aan op kan hangen. pluggen en schroeven zitten er ook bij.

Dat lange stuk is 6 CM lang maar het zakt ook nog een stukje weg in de All in One zelf. Ik heb het zelf gedaan op de AE2020 (20") en dan bleef er nog maar 3.3 CM over. Wat ik begrijp van mijn Technische dienst is dat het iets minder wegzakt bij de AE2220 en AE2400. dus hou rekening met 5 CM dan zit je veilig. De link waar je naar verwijst zijn onze amerikaanse kantoren. In Nederland is die ook verkrijgbaar: Wall mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Anoniem: 324808 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:43:
Die AE2280 is denk ik wel een goede optie voor de Nederlandse markt. Laat de klant kiezen, niet iedereen is op zoek naar een groot scherm, sommige spelen liever een recent computerspel op een kleiner scherm met hardware die dat aankan.
Tja wij willen graag dat de klant kiest maar wij moeten elk product wel op stock hebben. aangezien wij ze ook niet per 1 bestellen en al deze All In ones best veel ruimte innemen hebben we deze vrije keuze helaas niet. Wat je zegt is me echter wel duidelijk. Ik zal het meenemen in mijn volgende gesprekken.
Inmiddels heb ik voor de tweede keer een MSI AE2400-068 besteld met de TV-tuner, hopelijk volgt nu een spoedige en kloppende levering!
:o Los van elkaar besteld bedoel je?
Als je hulp nodig hebt met inbouwen roep je maar! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Moneta op 13-07-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep, AE2400 en TV-tuner los van elkaar besteld, niet elke aanbieder van de AE2400 heeft de TV tuner en vice versa. Dank voor het aanbod, ik hou het in mijn achterhoofd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th-son
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-11-2021
persoonlijk vind ik die 2280 ook wat interessanter dan de 2400
dat komt mede omdat de 2280 naar mijn idee iets meer future-proof is.

ik heb ondertussen wel ff zitten zoeken op pricewatch naar de 2400, en ik zag dat de 031EU nog bij sommige winkels aardig op voorraad is.
Dat is toch degene met een videokaart die geschikt is voor DirectX 11?
Hij is nog eens goedkoper ook dan de 068EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
7th-son schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:31:
persoonlijk vind ik die 2280 ook wat interessanter dan de 2400
dat komt mede omdat de 2280 naar mijn idee iets meer future-proof is.
Ok Thanks :)
ik heb ondertussen wel ff zitten zoeken op pricewatch naar de 2400, en ik zag dat de 031EU nog bij sommige winkels aardig op voorraad is.
Dat is toch degene met een videokaart die geschikt is voor DirectX 11?
Hij is nog eens goedkoper ook dan de 068EU
Klopt, er staan er nog 6 of 7 in de markt. De 031EU is inderdaad het enige model wat geleverd is met een HD5730. Dat hij goedkoper dan de 068EU is is niet raar.. de 068EU heeft een Quadcore en een 1TB harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
als de 5730 zo slecht leverbaar is waarom dan niet "simpelweg" overstappen naar een betere gpu die wel goed leverbaar is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb gisteren de AE2400-068 ontvangen en vandaag volgt de TV-tuner. Eerste indruk van deze computer is een stuk beter dan de vorige AE2400-068 uit Bulgarije ;-). De speakers maken geen lispelend geluid, er is zowaar wat laag te horen en na alles geïnstalleerd en opgezet te hebben kon ik heerlijk een DVD kijken met de afstandsbediening vanaf de bank, wat bij de vorige ook niet mogelijk was...

Dus: tot zover héél tevreden!

Echter, één punt blijft mij irriteren en ik kan er geen oplossing voor vinden: als ik muziek draai op de computer (via Spotify, iTunes of een CD) dan is het geluid uit de speakers vervormd, het kraakt een beetje, net alsof het ingangssignaal te hoog is. Het gekke is dat ik hier bij het kijken van een DVD minder last van heb. Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt voor alle tips en suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
@ Fuqua, zo simpel is het helaas niet.. er zit veel meer achter dan je zo op eerste gezicht denkt..

@Lampo, kijk eens naar de Realtek drivers en zet bij het Tabje SRS, SRS Sound uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lehoon
  • Laatst online: 27-09-2023
Anoniem: 324808 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 09:39:
Heb gisteren de AE2400-068 ontvangen en vandaag volgt de TV-tuner. Eerste indruk van deze computer is een stuk beter dan de vorige AE2400-068 uit Bulgarije ;-). De speakers maken geen lispelend geluid, er is zowaar wat laag te horen en na alles geïnstalleerd en opgezet te hebben kon ik heerlijk een DVD kijken met de afstandsbediening vanaf de bank, wat bij de vorige ook niet mogelijk was...

Dus: tot zover héél tevreden!

Echter, één punt blijft mij irriteren en ik kan er geen oplossing voor vinden: als ik muziek draai op de computer (via Spotify, iTunes of een CD) dan is het geluid uit de speakers vervormd, het kraakt een beetje, net alsof het ingangssignaal te hoog is. Het gekke is dat ik hier bij het kijken van een DVD minder last van heb. Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt voor alle tips en suggesties!
Edit: dubbel :)

[ Voor 5% gewijzigd door lehoon op 16-07-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SRS sound uit is inderdaad de oplossing! Dank je Moneta! Vraag me alleen af waarom het erop zit als het het geluid alleen maar om zeep helpt...

Ondertussen ben ik heel tevreden, het TV kijken gaat heel goed met deze PC, geen verschil met mijn oude TV in ieder geval en wat echt super is, is dat ik mijn anologe kabel uitzending gewoon kan pauzeren als ik even naar de WC moet o.i.d. Bij terugkomst weer op play drukken en de uitzending gaat weer verder, super!

Wat ook handig is, is de online TV-gids waar alle programma's met details in staan en als ik een DVD kijk, verschijnt in het informatie menu allerlei details over de film en zelfs een recensie...

Het enige wat ik nog niet aan de praat heb weten te krijgen is de Toslink (optisch digitale) verbinding met mijn versterker, op één of andere manier krijg ik geen signaal, terwijl ik wel rood licht zie. Heeft iemand daar nog een idee voor?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste