[Ervaringen] Dell Studio XPS 16 - Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304020

of dit nou een reden is om niet een nieuwe xps 16 te bestellen, want hoelang zou je hier wel niet weer op moeten wachten..

vraagje: is het zo dat in de Studio XPS 16 een backlit toetsenbord (verlicht toetsenbord) zit? Want in mijn offerte wordt dit niet aangegeven maar dit is standaard toch?

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 304020 op 17-09-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:13
Anoniem: 304020 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:12:
of dit nou een reden is om niet een nieuwe xps 16 te bestellen, want hoelang zou je hier wel niet weer op moeten wachten..

vraagje: is het zo dat in de Studio XPS 16 een backlit toetsenbord (verlicht toetsenbord) zit? Want in mijn offerte wordt dit niet aangegeven maar dit is standaard toch?
Ik dacht inderdaad dat het standaard was, maar pin me er niet op vast.

Edit:
Volgens dell zelf:
Eenvoudig schitterend
De Dell Studio XPS 16 laat zijn licht schijnen op functies die ertoe doen. Het toetsenbord en de touchpadknoppen met achtergrondverlichting zijn zowel overdag als 's nachts gemakkelijk te gebruiken. Houd het niveau van de batterij in de gaten door eenvoudig de kleur van de indicator op het scharnier te controleren. Ook de geavanceerde multimediaknoppen geven wit licht wanneer ze worden geactiveerd.

[ Voor 32% gewijzigd door DutchKel op 17-09-2010 14:10 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 11:01
Anoniem: 304020 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:12:

Jup, backlight :>

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welke webcam d'r in mijn 1645 zit; kameraad heeft het 15,6" scherm en kan Dell Webcam Central gebruiken; ik however kan het programma niet installeren omdat de installer zegt dat hij de benodigde hardware niet kan vinden. Zijn er meer mensen met dit probleem of heb ik gewoon een driver vergeten te installeren?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Scyth schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:09:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar welke webcam d'r in mijn 1645 zit; kameraad heeft het 15,6" scherm en kan Dell Webcam Central gebruiken; ik however kan het programma niet installeren omdat de installer zegt dat hij de benodigde hardware niet kan vinden. Zijn er meer mensen met dit probleem of heb ik gewoon een driver vergeten te installeren?
Is dat niet die cam met gezichtsherkenning? Zou je ff op je bon moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

er is geen "cam met gezichtsherkenning", er is maar 1 cam, welke eventueel aangevuld kan worden met gratis(!) software waar je voor betaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Precies. Standaard staan in de Dell windows namelijk "Dell Webcam Central". Zodra je een fresh install doet, wil dit programma niet meer installeren omdat het de kaart niet meer herkent. Is daar een foefje voor om het alsnog te gebruiken?

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kan wel de facial recongnition software van een andere monitor pakken en die installeren, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Nee, ik wil niet andere software; ik wil weten welke drivers ik voor die webcam moet hebben zodat hij die 'Dell Webcam Central - kaart" weer vindt. Facial recognition is wel het laatste wat ik wil bij een login scherm.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ahh, ik vond het al raar

die software vind ik persoonlijk ook een ramp :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:33:
ahh, ik vond het al raar

die software vind ik persoonlijk ook een ramp :X
En ik vind hem juist ideaal, heerlijk om de keuze te hebben bij het inloggen tussen een wachtwoord en gewoon lekker blijven zitten en lachen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
kfaessen schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:00:
[...]

En ik vind hem juist ideaal, heerlijk om de keuze te hebben bij het inloggen tussen een wachtwoord en gewoon lekker blijven zitten en lachen ;).
Oh, als je een keer goed chagrijnig bent kun je ook nog met een pass inloggen?
Da's mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Password werkt hetzelfde als voorheen, gewoon op je naam klikken en intikken maar. De eerste paar keer moet je het sowieso doen omdat hij je gezicht nog moet leren. Als je altijd chagrijnig bent leert hij dat ook.

Misschien updaten ze het pakket eens waardoor hij emoties herkend en dan een smiley laat zien van je mood ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

En als er iemand is met een foto van je op een stuk A4 logt ie ook gewoon fijn in. Nee dankje.

Maaaar! Ik heb 't probleem inmiddels opgelost; misschien wel een tip voor iedereen die hetzelfde probleem ervaart na een reinstall:

De Logitech "Dell Webcam Control"-software die je overal op internet kunt downloaden is níet degene die je moet hebben. De installatiewizard zal afsluiten met de mededeling dat hij de benodigde hardware niet kan vinden. Wat echter wél werkt, is op de dell support site jezelf aanmelden met je wachtwoord. Je kan hier een overzicht krijgen van preinstalled software specifiek voor jouw laptop. De webcamsoftware die híer staat werkt wel gewoon zonder horten of stoten.

Dell Studio XPS 16

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 11:01
Iemand nog een link naar de A07 bios, die blijkt toch het beste te zijn tegen de throttling... Kan hem alleen niet vinden op de Dell site.

Creating my own hero.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

Nakebod

Nope.

Scyth schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:08:
En als er iemand is met een foto van je op een stuk A4 logt ie ook gewoon fijn in. Nee dankje.

Maaaar! Ik heb 't probleem inmiddels opgelost; misschien wel een tip voor iedereen die hetzelfde probleem ervaart na een reinstall:

De Logitech "Dell Webcam Control"-software die je overal op internet kunt downloaden is níet degene die je moet hebben. De installatiewizard zal afsluiten met de mededeling dat hij de benodigde hardware niet kan vinden. Wat echter wél werkt, is op de dell support site jezelf aanmelden met je wachtwoord. Je kan hier een overzicht krijgen van preinstalled software specifiek voor jouw laptop. De webcamsoftware die híer staat werkt wel gewoon zonder horten of stoten.
Printje gaat niet werken voor login. Uberhaupt dat hele login systeem werkt voor geen meter hier, alleen onder exact dezelfde lichtomstandigheden en beetje dezelfde houding/afstand, en het werkt het prima.
Zit je op een andere plaats, iets minder licht, iets verderaf, weet ik veel welke combinaties je allemaal kan bedenken, en het werkt gewoon niet, of na heel veel pogingen.
Had dan toch liever een fingerprintscanner gehad zoals op mijn oude laptop, ideaal.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304020

Geruchten zijn dat deze wel op de Studio XPS 15/17 zit.. Ik denk dat ik toch maar gok om nog 1,5 maand te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Volgens het laatste nieuws wordt er gesproken over een XPS 15 & 17, dus geen Studio XPS.
link naar lesdellians.com

Deze zullen een trede hoger op de ladder staan dan de Studio XPS qua hardware, en ook qua prijs lijkt me, zoals de oude XPS laptops.
Wat betreft concurrentie met de Alienware: de hardware zal er waarschijnlijk wel wat op lijken, maar het uiterlijk zal wat meer 'neutraal' zijn, zullen we maar zeggen. ;)

[edit]
Als dit bericht klopt, vraag ik me toch af waarom we de hier de hd5730 nog niet hebben mogen ontvangen. Leveringsproblemen??

[ Voor 24% gewijzigd door guapper op 28-09-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

guapper schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:25:
[edit]
Als dit bericht klopt, vraag ik me toch af waarom we de hier de hd5730 nog niet hebben mogen ontvangen. Leveringsproblemen??
aldus de geruchtenmolen.

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-04 13:29
Zo.

We zijn nu een maand later en ik heb NOG STEEDS dode pixels op m'n scherm. Momenteel is de technieker nog bij mij thuis aan het bellen om te melden dat het 5de scherm (!!!???) ook dode pixels bevat. Ik ben het een beetje zat aan het worden.

Het is zelfs een swap-laptop die ik eergisteren binnenkreeg nadat ze me deze 3 weken geleden aangesmeerd hadden met de belofte dat deze voor vorige week bij mij zou binnenkomen. Niets was minder waar.

Ik kon dus niets van software installeren voor school omdat ik een nieuwe laptop zou krijgen...

Ik zit nu dus al een maand met een "defecte" laptop, kan ik hier niets voor terugkrijgen? :)

• guapper
  • Nu online
keejoz schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:51:
Zo.

We zijn nu een maand later en ik heb NOG STEEDS dode pixels op m'n scherm. Momenteel is de technieker nog bij mij thuis aan het bellen om te melden dat het 5de scherm (!!!???) ook dode pixels bevat. Ik ben het een beetje zat aan het worden.

Het is zelfs een swap-laptop die ik eergisteren binnenkreeg nadat ze me deze 3 weken geleden aangesmeerd hadden met de belofte dat deze voor vorige week bij mij zou binnenkomen. Niets was minder waar.

Ik kon dus niets van software installeren voor school omdat ik een nieuwe laptop zou krijgen...

Ik zit nu dus al een maand met een "defecte" laptop, kan ik hier niets voor terugkrijgen? :)
Je kunt de laptop toch gewoon gebruiken, en wanneer deze gewisseld wordt de harde schuif omruilen?
De hardware is nagenoeg (zo niet geheel) hetzelfde toch? Of mis ik iets??

Het blijft wel erg lullig overigens dat het pixel probleem er nog steeds is. Zouden ze bij gebrek aan nieuwe/goede schermen de gewisselde (foutieve) schermen nu blijven verwisselen?

[ Voor 8% gewijzigd door guapper op 30-09-2010 15:56 ]

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Misschien een gekke suggestie, maar is het wel het scherm?
Zelfs als de pixels steeds ergens anders zitten, kan het misschien niet een soort van artifacts van de VGA zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
De HDD verwisselen is echt zo simpel niet hoor. Heb die engineer (al VIER maal!!) aan het werk gezien en er is heel wat nodig om die studio open te krijgen.

Heb vandaag weer een engineer over de vloer gehad: 6de scherm in 30 dagen en nog steeds dode pixels. Elke laptop 3 (originele + swap)

Bovendien krijg ik de support niet waar ik voor betaald heb. Ik zou 3jaar next day on site support moeten krijgen en mijn engineer (die ik ondertussen al redelijk goed ken voor iemand al 3 maal gezien te hebben) vertelt me dat hij van zijn dispatching niet mocht komen omdat ik "maar" een 1year pick up support heb? Gelukkig is het een sympathieke vent en is hij tijdens zijn lunchpauze tussen 2 klanten door vlug binnengesprongen vandaag.

Hij vermoedt dat er een fabricagefout is in de schermen. Hebben jullie nergens last van dan?

En ik heb de laptop nodig met specifieke software die ik moet activeren met een eenmalige key via internet. Dus dat werkt zomaar niet.

[ Voor 7% gewijzigd door keejoz op 01-10-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
keejoz schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:11:
De HDD verwisselen is echt zo simpel niet hoor. Heb die engineer (al VIER maal!!) aan het werk gezien en er is heel wat nodig om die studio open te krijgen.

Heb vandaag weer een engineer over de vloer gehad: 6de scherm in 30 dagen en nog steeds dode pixels. Elke laptop 3 (originele + swap)

Bovendien krijg ik de support niet waar ik voor betaald heb. Ik zou 3jaar next day on site support moeten krijgen en mijn engineer (die ik ondertussen al redelijk goed ken voor iemand al 3 maal gezien te hebben) vertelt me dat hij van zijn dispatching niet mocht komen omdat ik "maar" een 1year pick up support heb? Gelukkig is het een sympathieke vent en is hij tijdens zijn lunchpauze tussen 2 klanten door vlug binnengesprongen vandaag.

Hij vermoedt dat er een fabricagefout is in de schermen. Hebben jullie nergens last van dan?

En ik heb de laptop nodig met specifieke software die ik moet activeren met een eenmalige key via internet. Dus dat werkt zomaar niet.
Jammer, ik had gedacht dat het wisselen van de hdd makkelijker zou gaan.
Even voor de duidelijkheid: ik heb nog geen sxps16, maar overweeg het nog steeds. Steeds minder ook weer nu ik weer de nodige forums doorlees. Man o man wat zijn er toch veel problemen met de sxps16 te vinden op internet.

Software die je maar 1x kunt activeren? Op een Windows systeem? Je zou er bijna om lachen, als het idee niet zo zot zou zijn. Vaak kun je een licentie ook weer deactiveren via internet en later weer activeren. Is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
Ik krijg mijn software keys via een extern bedrijf die dit verzorgt voor mijn school. Voor bv. Wolfram Mathematica krijg ik 1x een "wachtwoord" van school waar een key mee gegenereerd wordt. Deze werkt maar 1x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

HDD verwisselen is idd niet het standaard 1 of 2 schroefjes los en klaar. Niet dat het moeilijk is, maar wel iets meer werk :) De XPS heeft geen losse klepjes voor geheugen, mini-pci, wlan kaart enzo. Alles zit achter de bodemplaat, die met 8 schroeven los moet.

Daarna geloof ik nog 3 voor de HDD bracket zelf, en dan komt het mooiste, de connector is ehm, laat ik het omschrijven als een redelijk onafgewerkte connector. Iets met losse draadjes direct op de connector. (Zie hier. Voelt niet heel erg stevig aan om te vaak los te halen imho.
Niet zo mooi afgewerkt als ik van andere Dell's gewend ben, en ik heb toch behoorlijk wat modellen open gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
keejoz schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:11:
Eentje van mijn 1640s heeft al zijn 3e RGB-scherm echter nog nooit een dode pixel gezien. Worden die vervangende schermen niet eerst getest?
Nakebod schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:43:
HDD verwisselen is idd niet het standaard 1 of 2 schroefjes los en klaar. Niet dat het moeilijk is, maar wel iets meer werk :) De XPS heeft geen losse klepjes voor geheugen, mini-pci, wlan kaart enzo. Alles zit achter de bodemplaat, die met 8 schroeven los moet.
Inderdaad heb het al een paar keer gedaan, de hard drive bracket is erg slecht afgewerkt. Met de service manual bij de hand is het al helemaal niet zo lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Momenteel heeft Dell een leuke aanbieding mbt de 1645:

pricewatch: Dell Studio XPS 16 (n00x6504)

8GB DDR3, 640GB schijf voor de prijs van 6GB en 500GB.

Ik zit er zelf erg aan te denken om deze aan te schaffen, echter teisteren mij nog enkele vragen:

- Garantie, standaard 1 jaar. Is dit voldoende of is het aan te raden om naar 2 jaar te gaan voor €179,99?
- Het scherm: in dit draadje wordt veelal gesproken over een RGBLED scherm, echter kan ik hier niets meer over vinden op de Dell site, enkel de WLED schermen worden nog aangeboden. Zijn ze nog te krijgen en tegen wat voor prijs?

Ik lees best regelmatig dat er problemen zijn met de systemen, is de support acceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het rgbled scherm kost, als je hem kunt krijgen, rond de €300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
HomegrownBGP schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:11:
Momenteel heeft Dell een leuke aanbieding mbt de 1645:

pricewatch: Dell Studio XPS 16 (n00x6504)

8GB DDR3, 640GB schijf voor de prijs van 6GB en 500GB.

Ik zit er zelf erg aan te denken om deze aan te schaffen, echter teisteren mij nog enkele vragen:

- Garantie, standaard 1 jaar. Is dit voldoende of is het aan te raden om naar 2 jaar te gaan voor €179,99?
- Het scherm: in dit draadje wordt veelal gesproken over een RGBLED scherm, echter kan ik hier niets meer over vinden op de Dell site, enkel de WLED schermen worden nog aangeboden. Zijn ze nog te krijgen en tegen wat voor prijs?

Ik lees best regelmatig dat er problemen zijn met de systemen, is de support acceptabel?
De wettelijke garantie is in heel europa 2 jaar en in nederland zelfs langer (normaal wordt 3 jaar gehanteerd). Kortom ik zou die 180 euro in je zak steken en als ze moeilijk doen dan verwijzen naar de wet waar het in staat.

Het RGB scherm is wel erg mooi (qua kleurweergave), maar heeft veel last van backlight bleeding (tenminste dit was bij mij bij 4 schermen het geval), telefonisch kun je ze vast nog wel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242176

Wanneer ik een Dell XPS 16 samenstel dan betaal ik voor de optie (van 4GB naar) 8GB memory erg veel (400 extra), het lijkt mij verstandiger om dit dus later zelf te upgraden. Kan dit zonder dat dit problemen oplevert met de garantie?

Ik heb gemaild met een Dell verkoper die mij vertelde dat er in een XPS 16 een SanDisk SSD5K-B8Z1-S032 zit, dit is een behoorlijk oud model. Zit dit model inderdaad in de huidige XPS serie?

Is het verstandiger om ook de SSD zelf los aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Anoniem: 242176 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 19:34:
[...]

Is het verstandiger om ook de SSD zelf los aan te schaffen?
Ja. Tenminste, als je 'm in kunt bouwen. Dan heb je keuze ,en je bespaart jezelf de nodige Euri's

[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 05-10-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom zou hij niet ingebouwd kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Anoniem: 242176 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:43:
Waarom zou hij niet ingebouwd kunnen worden?
Op de vorige pagina's is daar het één en ander over gezegd. Ik ben niet bekend met jouw schroevendraaier-skills.

[ Voor 10% gewijzigd door guapper op 06-10-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag heb ik met de technische dienst gesproken en deze vertelde mij dat het toevoegen van geheugen of het wijzigen van de schijf geen problemen oplevert voor de garantie. Natuurlijk heb je op de schijf die je er zelf nieuw inzet geen Dell garantie maar garantie van de betreffende schijf fabrikant.

Vandaag kreeg ik weer te horen dat de SSD schijven die je op de site kan selecteren van Samsung zijn, ze kunnen alleen niet zeggen welk typen omdat dit blijkbaar vaak veranderd en dat ze er gewoon geen inzicht in hebben daar.

Conclusie: je mag inderdaad zelf onderdelen veranderen. Welk merk of type er in de XPS 16 zit weet niemand. Vervangen van SSD moet te doen zijn via de handleiding op de Dell site...

Ik bestel morgen een XPS 16 met standaard instellingen en de rest koop ik bij en installeer ik zelf, is net even wat goedkoper :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
Nivk schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 01:23:
[...]

Eentje van mijn 1640s heeft al zijn 3e RGB-scherm echter nog nooit een dode pixel gezien. Worden die vervangende schermen niet eerst getest?
Er werd me uitdrukkelijk beloofd dat de swap-laptop gecontroleerd ging worden en het scherm daarna zou ook gecontroleerd worden. Wel wel wel...

Ondertussen telefoon gehad van "DE" manager en die vertelt me dood leuk dat ze me m'n geld willen teruggeven en dat ik maar een andere laptop koop. "Het hoeft zelfs niet bij ons te zijn." Wel dat is mooi!

Om m'n geld terug te krijgen zou ik hun eerst de laptop moeten opsturen (3 werkdagen) en daarna zou het 10 (werk)dagen duren eer ik m'n geld zou terug hebben. Als ik dan nog een laptop moet bestellen duurt het weer 3 weken en zo zit ik ongeveer een maand zonder laptop. En daarvoor koop je dan next day on site warranty :)

Na dat ik dan zodanig kwaad werd hebben ze nu nog een engineer geregeld voor volgende week Dinsdag en dat wordt dan m'n 7de en hopelijk LAATSTE scherm.

Een diepe teleurstelling in Dell allesinds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pricewatch: Dell Studio XPS 15 (501-6595)

wtf!!

ik zie hem nog niet op dell.nl staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Hey, ga eens niet mijn posts in de NBBG lezen :+

Blijkbaar is het 17" model ook al in de PW te zien:
pricewatch: Dell Studio XPS 17 (701-6601)
Ook leuk, die GT445M
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
Lijkt alleen wat door het geheugen tegen te worden gehouden (vreemd dat die zo laag is)? Wel 144 Cuda cores.. Ben erg benieuwd, want met sneller geheugen gaat die toch wel makkelijk door de 10000 3DMark06 grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
Daar gaan we dan =)

Sinds mei ben ik een trotse bezitter van een Dell Studio XPS16 (1645), met een i7 820Q is hij gigantisch krachtig op het mobiele vlak. Video encoding gaat heerlijk, on the go, top. Maar met een aantal nieuwe games begin ik toch wel heel erg last te krijgen van de slechte koeling.

Warmteafvoer
De Medal of Honor beta (die nu draait op Steam), speel ik nu sinds enkele dagen. Dit en vele samen met deze games, zorgen dat mijn laptop dusdanig heet wordt... dat hij alles terug moet schalen (kloksnelheid). Zelfs op de laagste instellingen zorgt de game voor gigantische framedrops, welke niet meer te doorstaan zijn. En dat met een machine van 1400 euro... Qua specs moet deze laptop goed op kunnen schieten met deze games. Wanneer ik begin met spelen draaien de games vloeiend op 1080p met settings op medium/high. De framedrops zetten écht in zodra de machine warm wordt... (5 minuten gamen ongv).

De warmte kill's mijn framerate dus...

Kan ik hiervoor bij Dell aankloppen? Dit zou niet moeten kunnen. Hardware is hardware, en als de componenten zich gaan terugklokken omdat de bouw van de laptop niet in orde is... is dat geen degelijk product toch?

Tevens werkt mijn rechter speaker sporadisch en is het geluid überhaupt verschrikkelijk, maar das weer wat anders.

[ Voor 33% gewijzigd door Novah op 07-10-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
Afgelopen Woensdag een Studio 15 met 1920x1080 scherm besteld. Kreeg melding dat het scherm niet te leveren was. Even contact opgenomen met Dell en ik kreeg vandaag een nieuwe offerte voor een XPS met nagenoeg dezelfde specs via de email binnen.

Originele config (studio 15):

i7 720QM
8GB DDR3
ABGN netwerkkaart
Bluetooth
500GB Schijf

€1178,-

Nieuwe bestelling (Studio XPS 16):
i7 720QM
8GB DDR3
Intel Wifilink 5300 ABGN
500GB schijf
1920x1080 scherm
9cells accu

Totaalprijs €1185.25

Meneer van Dell heeft me dus een behoorlijke korting gegeven op de XPS 16, heb 'm direct besteld.

Enige nadeel: verwachte leverdatum: 3 November. Nu afwachten dus.

Zo zie je maar weer, er is veel meer mogelijk als even een belletje pleegt. De netwerkkaart die ik er nu in gekregen heb is standaard niet op de website verkrijgbaar. Ik ben benieuwd naar de performance van deze dikke bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Kun je niet veel beter wachten op de XPS 15 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
Ik ben de laptop zo snel mogelijk nodig, aangezien ik de machine die ik nu heb al verkocht is. Ik was sowieso al van plan om een XPS te kopen in een aanbieding (zie een paar posts terug) alleen was de aanbieding al verlopen. Ik had weinig zin om op zijn minst €1400 te betalen voor een XPS met 8GB dus ben toen voor een Studio 15 gegaan. Bij toeval dus toch nog een XPS gekregen voor een goede prijs.

Overigens, wat me net opviel: Er staat dat de XPS 15 geleverd wordt met 4GB DDR2. Dit is toch niet mogelijk met de Core i cpu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-06 23:09
Wie heeft de XPS16 telefonisch besteld, en kan me meer vertellen over de mogelijke opties? Is er een blu-ray/DVD+-RW drive mogelijk? Is het mogelijk een wifi N-kaartje er extra in te laten bouwen? Past de XPS16 in de laptopsleeve van Belkin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
Gister is een nieuwe BIOS versie uitgekomen voor de Studio XPS 16. Anyone al mee aan de slag gegaan?

Zelf zat ik nog op versie A09, khad nog een oude 3d Mark06 score staan (7117 puntjes). Na de A12 bios (van 6 oktober) is de CPU score iets toegenomen, naar de 7137. Het klinkt weinig, maar enkel op CPU basis winst. Wat dat betreft kloppen de vermeldingen in de changelog.

Studio XPS 1645 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
Jorn1986 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:33:
Wie heeft de XPS16 telefonisch besteld, en kan me meer vertellen over de mogelijke opties? Is er een blu-ray/DVD+-RW drive mogelijk? Is het mogelijk een wifi N-kaartje er extra in te laten bouwen? Past de XPS16 in de laptopsleeve van Belkin?
Ik heb hem uiteindelijk via de telefoon besteld en heb er een Intel WiFi Link 5300 in gekregen. Het is dus mogelijk. Over een Blu-ray drive durf ik je niets te zeggen, deze heb ik niet besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
HomegrownBGP schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:03:
Ik ben de laptop zo snel mogelijk nodig, aangezien ik de machine die ik nu heb al verkocht is. Ik was sowieso al van plan om een XPS te kopen in een aanbieding (zie een paar posts terug) alleen was de aanbieding al verlopen. Ik had weinig zin om op zijn minst €1400 te betalen voor een XPS met 8GB dus ben toen voor een Studio 15 gegaan. Bij toeval dus toch nog een XPS gekregen voor een goede prijs.
Mja, je moet nu ook tot november wachten :+ Das een maand 8)7

Best vreemd, want ik had eigenlijk verwacht dat ie je een XPS 16 kon aanbieden omdat ze er van af moeten ivm de XPS 15. Maar dat lijkt dus niet het geval.
Overigens, wat me net opviel: Er staat dat de XPS 15 geleverd wordt met 4GB DDR2. Dit is toch niet mogelijk met de Core i cpu's?
Achja, Pricewatch en specs... Het is leuk om er de goedkoopste shop te vinden, maar specs hoef je er echt niet te vergelijken. Dit is gewoon weer eens een invoerfoutje. Zo zie ik er dagelijks wel een in de PW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
De Studio 15 die ik in eerste instantie bestelde was ook pas aan het eind van deze maand te leveren, ik meen rond de 29e ofzo. Die paar dagen extra maakt me niet veel uit. Ze zullen het wel druk hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alsof de levertijden kloppen :P

normale levertijd is iets minder dan 2 weken, en minder dan een week bij simpele zakelijke modellen (vostro, latitude..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
GENETX schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:50:
Kun je niet veel beter wachten op de XPS 15 dan?
Waarom zou je moeten wachten op een XPS 15? Wat is er zoveel beter aan de XPS 15 t.o.v. de XPS 16?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343358

Jorn1986 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:06:
[...]

Waarom zou je moeten wachten op een XPS 15? Wat is er zoveel beter aan de XPS 15 t.o.v. de XPS 16?
De videokaart zal marginaal vlotter zijn, en waarschijnlijk zal er wel USB 3.0 opzitten, verder zou ik het zo niet weten. De XPS 17 wordt als er ook daadwerkelijk een (met GDDR5 geheugen uitgeruste) GT445 inkomt zeer interessant; Dan heb je een alternatief voor de F13 met een veel betere videokaart: de ultieme multimedianotebook volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

kfaessen schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:10:
[...]
De wettelijke garantie is in heel europa 2 jaar en in nederland zelfs langer (normaal wordt 3 jaar gehanteerd). Kortom ik zou die 180 euro in je zak steken en als ze moeilijk doen dan verwijzen naar de wet waar het in staat.

Het RGB scherm is wel erg mooi (qua kleurweergave), maar heeft veel last van backlight bleeding (tenminste dit was bij mij bij 4 schermen het geval), telefonisch kun je ze vast nog wel krijgen.
Let op! Wat hier gesteld wordt met betrekking tot garanties is de meest grote onzin. De EC heeft als richtlijn de betreffende twee jaar aangegeven, maar deze hoeft niet overgenomen te worden door de lidstaten. Nederland in deze heeft er voor gekozen dit niet te doen. Wettelijk geldt in Nederland dat in het eerste half jaar de bewijslast bij de leverancier ligt, na het eerste half jaar komt de bewijslast bij de consument te liggen. In Nederland is verder geen max. of min. opgegeven voor de garantie periode. Dit ligt veel ingewikkelrder, dit is namelijk afhankelijk van de verwachtelevensduur. Dit is dus erg open voor dicussie. Wanneer iemand hier meer over weten raad ik aan eens het shopping forum in te duiken hier op GoT.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Als ik een XPS 16 configureer op de Dell site, krijg ik voor de DVD-drive een optie te zien, die hetzelfde lijkt te zijn:
-DVD+RW drive met software
-of hetzelfde, voor €60,- meerprijs :?

Is die drive van €60,- meerprijs niet de blu-ray drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
Ik denk niet dat dat een blu-ray drive is, verder ziet die laptop er erg goed uit .. Ik denk dat dat mijn volgende laptop word, ik vind het alleen jammer dat ik nog 180 euro moet betalen voor 3 jaar garantie. Maar het lijkt mij wel het beste, zeker met dell.

Edit: weet iemand hoe het zit met de kortings coupons van dell op het moment? En of je die kortingen kan staken?

[ Voor 18% gewijzigd door DiscoSuperFly op 12-10-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
DiscoSuperFly schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:15:
Ik denk niet dat dat een blu-ray drive is, verder ziet die laptop er erg goed uit .. Ik denk dat dat mijn volgende laptop word, ik vind het alleen jammer dat ik nog 180 euro moet betalen voor 3 jaar garantie. Maar het lijkt mij wel het beste, zeker met dell.

Edit: weet iemand hoe het zit met de kortings coupons van dell op het moment? En of je die kortingen kan staken?
EPP en de standaard 5% coupon kun je niet (meer) stapelen helaas.

Daarnaast: als je nog (waarschijnlijk) een paar weken wacht komen de nieuwe XPS 15 en 17 uit.
Indien je persee een AIT kaart wil kun je beter rap bestellen.

[ Voor 12% gewijzigd door guapper op 12-10-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik verwacht hem niet eerder dan /me de goede sint...

maar je weet het nooit natuurlijk, zeker met dell 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:33:
ik verwacht hem niet eerder dan /me de goede sint...

maar je weet het nooit natuurlijk, zeker met dell 8)7
Het wordt wel hoog tijd voor wat echte aanbiedingen op de sxps16. Die 2 extra gb ram is nou ook niet om naar huis te schrijven.

Afgelopen januari/februari hadden ze een mooie aanbieding:
xps 16 met i7 820qm 4Gb, RGBLED en dergelijke voor €1299,-. Helaas was de garantie toen ook erg prijzig. (En veel ellende met RGB schermen met kleuruitval en gele vlekken en het hele throttle verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
guapper schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:21:
[...]

EPP en de standaard 5% coupon kun je niet (meer) stapelen helaas.

Daarnaast: als je nog (waarschijnlijk) een paar weken wacht komen de nieuwe XPS 15 en 17 uit.
Indien je persee een AIT kaart wil kun je beter rap bestellen.
Tja, ik krijg (hopelijk) In de loop van de week mijn Desire HD binnen. Dan ben ik voorlopig wel even zoet mee. Ik ben nu al 6-8 weken opzoek en doe niks anders dan wachten. Eerst op de sony, en die was me toch net iets te duur. Toen op de nieuwe asus lijn (waarvan ik tot op heden nog niet echt veel verschil heb gezien met wat er nu voor 999 op pricewatch staat). Ik zal nu wachten op de dell xps 16 want die ziet er echt goed uit. Volgende week vakantie en daarna weer school, het zou toch wel fijn zijn om na 2 maanden onderzoek en afwachten een laptop (in mijn gevall lagg-top) te kunnen aanschaffen.

@ darkstone

Ik hoop dat je ongelijk heb, je weet het natuurlijk nooit met dell, maar aan de hand van je antwoorden en schattingen in je posts van de afgelopen maand ben jij hier aan de winnende hand ... we'll see what the future (or dell) brings us!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn ervaring met dell: of het komt meteen (xps met 4670, core-i lijn, gt4xx quadro's in de zakelijke lijn), of het duurt gewoon heel, heel erg lang.

bovendien, ik meen ergens te hebben gelezen dat ze eind dit jaar uitkomen, ik gok dat ze daarmee niet deze maand bedoelen... al hoop ik dat ik ernaast zit.
het aanbod is op dit moment gewoon prut.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 13-10-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
DiscoSuperFly schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:15:
Maar waarom anders zou je €60,- extra betalen? Wat biedt die andere drive dan meer t.o.v. de standaard DVD-drive? Verder staat er op de beginpagina met specificaties over de Studio XPS 16 dat er als optisch station een blu-ray drive mogelijk is, maar deze is op internet niet ''zichtbaar'', enkel dus die 2 DVD+RW drives met software van Roxio.

Heeft iemand een weblink waar ik een Studio XPS 16 kan bestellen met de optionele blu-ray drive? Of kan dit alleen telefonisch? Wat zijn de extra kosten?

EDIT: laat maar, het verschil zit hem voor €60,- in de software: bij de een krijg je Roxio Easy CD and DVD en bij de andere Roxio Premier SD and DVD.

EDIT2: blu-ray drives kunnen ze niet meer leveren, net iemand gesproken van Dell via de telefoon.

EDIT3: die XPS15 lijkt ook wel een hele interessante laptop te worden, maar heeft hij bijvoorbeeld een subwoofer aan boord, heeft hij nog steeds de looks zoals die van de xps 16, is hier wel optioneel een blu-ray drive op leverbaar, hoe snel is de videokaart? En vooral: wanneer is hij echt verkrijgbaar?

[ Voor 22% gewijzigd door Jorn1986 op 13-10-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Heb de knoop doorgehakt en nog net voor de aanbieding kunnen kiezen :) Nu krijg ik een systeem met een i7 720qm en 8gb. RAM.

Stel nou dat ik later alsnog de dvd-drive wil vervangen, welke blu-ray combo-drive of blu-ray brander combo-drive is er dan mogelijk te plaatsen? Is er iemand die het zelf vervangen heeft die weet wat voor type er in past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

elke 12.7mm slot loading drive voldoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
is het SATA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SATA ja, PATA blu-ray drives bestaan waarschijnlijk niet eens.

http://forum.notebookrevi...xps-1647-pics-inside.html
in het geval van de xps is het wel redelijk een rottaak, de palmrest moet eraf, en die zit aardig goed vast.

edit: volgens deze post:
http://forum.notebookrevi...-17-a-23.html#post6791025
komt-ie 21 oktober.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 13-10-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371984

Hallo allemaal,

Ik ben sinds juli in het bezit van de Dell XPS (Q820M), over het algemeen tevreden, maar echt helemaal niet over de accuduur. Ik kocht mij speciaal een 9-cell batterij, en toch gaat mijn laptop (in energiespaarstand (!!), met alles op het minimum (exclusief internet), zelf processor slechts maximum 20%) nog geen volle 3u mee (2u40)!
Is dit wel normaal? Ik kan geen enkele setting nog lager zetten om een langere accuduur te bekomen....
Ik dacht dat hij normaal toch tegen de 3u45 zou moeten halen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij haalt 3 en een half uur met een P8xxx processor, de i7 is een stuk onzuiniger
notebookcheck haalt de 3 uur ook net niet met diezelfde processor, de HD4670 is gewoon niet echt zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373343

Goedenavond,

Weet iemand het verschil tussen een XPS 16 ( bijvoorbeeld N00x6501 ) en de XPS 1645 ( bijvoorbeeld N09x6501)?

Ik kan geen verschil vinden behalve de prijs. De XPS 1645 is goedkoper. En hetzelfde geldt voor N00x6502 en N09x6502. Misschien lees ik ergens over heen.

Alvast bedankt voor je antwoord.

Bernhard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

config N09... bestaat niet, althans, niet in het consumenten gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als particulier zijnde kan ik de config N09 niet bestellen begrijp ik.

Dat het voor de zakelijke markt is verklaart dan ook waarschijnlijk de goedkopere prijs.

Dank voor je antwoord Darkstone.

Bernhard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh, het zakelijke gedeelte?

is de prijs dan niet ex. BTW? minus 2% omdat epp de kortingsbon het niet doet.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 15-10-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 373343 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:33:
Dus als particulier zijnde kan ik de config N09 niet bestellen begrijp ik.

Dat het voor de zakelijke markt is verklaart dan ook waarschijnlijk de goedkopere prijs.

Dank voor je antwoord Darkstone.

Bernhard.
Let er wel op dat de prijzen op het zakelijke deel van de Dell site exclusief BTW zijn. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
gekopieerd van NotebookReview:

XPS 14 Coming soon: Dell XPS 14 L401x 14-inch Core i3/i5/i7 Laptop - LogicBUY
XPS 15 Coming soon: Dell XPS 15 L501x 15.6-inch Core i3/i5/i7 Laptop - LogicBUY
XPS 17 Coming soon: Dell XPS 17 L701x 17.3-inch Core i3/i5/i7 Laptop - LogicBUY

bron

[ Voor 21% gewijzigd door guapper op 18-10-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xps 14 en 15?

vaag, ik zou eerder 13" als kleinste maat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Anoniem: 303530 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:59:
xps 14 en 15?

vaag, ik zou eerder 13" als kleinste maat nemen.
15 is geen 15 maar 15,6"
17 is geen 17 maar 17,3"

Ik zou er niet van op kijken als de 14 13,3" of iets dergelijks is. Met de 14 als aanduiding wordt een duidelijker onderscheid gemaakt met de sxps13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05

Kiswum

Gadget reviewer

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:22:
SATA ja, PATA blu-ray drives bestaan waarschijnlijk niet eens.
Ze bestaan gewoon hoor, ze worden/werden namelijk in o.a. HP notebooks verkocht, uit mijn hoofd de 8 serie.
Naam van de drive: Sony BC-5500A (bij sata staat er een S ipv de A)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

verkoopt HP serieus nog laptops met PATA aalsuitingen?
die kan per direct naar het WTF topic :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Anoniem: 303530 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:24:
verkoopt HP serieus nog laptops met PATA aalsuitingen?
die kan per direct naar het WTF topic :')
Dat zegt ie niet. Wel dat ze BlueRay drives voor je antieke hardware verkopen.
Niets mis mee. Kwestie van geloven in het 2e en 3e leven van de door jouw geleverde hardware.
+1 voor HP.

(edit: lezen is ook een vak)

[ Voor 10% gewijzigd door guapper op 18-10-2010 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morgen zal de nieuwe XPS 15 en XPS 17 worden gelauncht.

Bron: medewerkster Dell Benelux.

Bernhard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Anoniem: 373343 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:50:
Morgen zal de nieuwe XPS 15 en XPS 17 worden gelauncht.

Bron: medewerkster Dell Benelux.
Ik lees op diverse plaatsen dat dit de opvolger van de Studio lijn is, niet de vervanger van de huidige XPS 16 dus.
ff afwachten dus nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:48
Sinds kort een XPS 16 in mijn bezit ter vervanging van een (dankzij reparaties) stuk gegane m1330. Heb de 6cell die ik meegeleverd kreeg, vervangen voor een 9cell. Iemand misschien interesse in de 6cell accu? PM en wie weet komen we er wel uit.

Machine is trouwens leuk, maar ook erg groot in vergelijking tot de 1330. Past helaas ook niet in mijn laptop rugzak - deze was bedoelt voor een 15inch en gebruikt voor de 1330.
Verder nog niet veel gebruikt, dus weinig ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tsja, 15.4 inch is heel iets anders dan 15.6

de meeste tassen waren toen gemaakt voor de wat vierkantere laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.dell.com/us/p/xps-17/pd
NVIDIA GT445M GeForce®
NVIDIA GT435M GeForce®
4 dimm slots?
2x hdd
mini displayport

http://www.dell.com/us/p/xps-15/pd
NVIDIA GT435M GeForce®
NVIDIA GT420M GeForce
"up to 5 hours and 16 minutes of 6-cell battery life"
mini displayport
2.8kg, 2cm langer en 1cm breder dan de studio 15, ongeveer even dik.

http://www.dell.com/us/p/xps-14/pd
NVIDIA GT425M GeForce®
NVIDIA GT420M GeForce®
mini displayport
"Up to 5 hours, 23 minutes8 of battery life with 6-cell battery"
16x DVD+/-RW (standard), Blu-Ray Disc™ burner; 9.5mm tray load (WTF dell! waarom geen slot-in's)
352 x 247 x 31~35mm (xps 13=318 x 238 x 22.1 - 33.8mm, het is dus duidelijk een 14 incher, 14.5 zelfs?)

edit: bull, de pages zijn al offline :X

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 20-10-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Oke .. deze laptops zijn met een full-hd scherm right? De video kaart is goed genoeg om de tegenwoordige spellen soepel te kunnen draaien ... nu hoop ik toch echt dat er een i7 of snelle i5 in zit. Als ze dan ook nog rond de 1000 euro liggen word dit mijn nieuwe laptop :) ... als het nog te lang gaat duren ga ik een medion halen, al hoop ik wel dat deze dan ook niet te lang op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:14
MEt google zijn de pagina;s wel te vinden als je in de cache kijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

i5 of i7Qm, met de i7 moet je er wel rekening mee houden dat optimus niet werkt
karakedi schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 00:08:
MEt google zijn de pagina;s wel te vinden als je in de cache kijk ;)
ik kan ze niet vinden hoor?

ik had ze nog open staan, dus ik installeer zo'n firefox add-on waarmee je een screenshot van de hele pagina kan maken, zet mijn internet uit(!), restart de browser.
krijg ik de dell error pagina voor mijn neus, echt wtf :o .

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 21-10-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Hmm, tja, daar heb ik maar mee te leven dan. Nog een vraag, de tegenwoordige grafische kaarten kunnen toch ook bijspringen in bijvoorbeeld videobewerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat hangt van het pakket af wat je gebruikt, grafische kaarten die geen quadro or fireGL heten worden meestal niet ondersteunt.

de ondersteuning is dan ook de reden dat die kaarten €veel kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:12:
http://www.dell.com/us/p/xps-17/pd
NVIDIA GT445M GeForce®
NVIDIA GT435M GeForce®
4 dimm slots?
2x hdd
mini displayport

http://www.dell.com/us/p/xps-15/pd
NVIDIA GT435M GeForce®
NVIDIA GT420M GeForce
"up to 5 hours and 16 minutes of 6-cell battery life"
mini displayport
2.8kg, 2cm langer en 1cm breder dan de studio 15, ongeveer even dik.

http://www.dell.com/us/p/xps-14/pd
NVIDIA GT425M GeForce®
NVIDIA GT420M GeForce®
mini displayport
"Up to 5 hours, 23 minutes8 of battery life with 6-cell battery"
16x DVD+/-RW (standard), Blu-Ray Disc™ burner; 9.5mm tray load (WTF dell! waarom geen slot-in's)
352 x 247 x 31~35mm (xps 13=318 x 238 x 22.1 - 33.8mm, het is dus duidelijk een 14 incher, 14.5 zelfs?)

edit: bull, de pages zijn al offline :X
Erg jammer dat hier weer Nvidia chips in gezet worden, ik had gehoopt op een XPS lijn met ATi/AMD GPU's. Persoonlijk heb ik het wel gehad met Nvidia. In het adviseren naar anderen (prive/zakelijk) zal ik wel kijken wat men nodig heeft, maar als het even kan, nee, liever geen Nvidia. Laat ze eerst maar eens aantonen dat ze naast technisch iets leuks op papier te zetten ook degelijkheid kunnen waarborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-04 10:20
de XPS 15 is blijkbaar al te koop
Volgende link heb ik gevonden via Google:
http://www1.euro.dell.com...&s=dhs&cs=nldhs1&ref=lthp

Bij het samenstellen van het systeem zag ik geen optie voor een SSD. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
XPS 17 ook
Was jullie dat grappige LED-je voor de harddisk activiteit al opgevallen? Nee? Zou dat komen omdat het zo leuk verstopt zit achter het scherm?
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/6qa3bt.png

Hoogste tijd voor een nieuw topic dunkt me, omdat deze systemen niets te maken hebben met de XPS 16 maar meer een opvolger van de Studio lijn lijken.
Overigens viel het me op dat ze worden aangeduid met Studio XPS 1x.

En helaas ook vandaag weer geen 'nieuwe' XPS 16 met hd5730

[ Voor 156% gewijzigd door guapper op 21-10-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 16:42
XPS 15 staat nu ook op de Nederlandse Dell site. Best redelijke specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

opvallend: xps 15, dus niet studio xps 15

15":
voor het full-hd "B+RG" scherm betaal je €200, ik had liever gezien dat ze het €70 scherm zouden recyclen, afwachten maar.
de GT350m is alleen beschrikbaar met de i7Qm, zonder optimus dus, wat een misser.
voor €40 kan een tv turner worden geconfigureerd.

17":
geel full-hd scherm........

de 15" is wel een goede concurrent voor de sony F
xps €1050:
1080p, gt335, i7 740m
sony F: €1249 (even de goedkoopste met het premium scherm gepakt, nu niet gaan roepen dat het scherm veel beter is dan in de xps: de meerprijs is namelijk €200)
1080p, 330m, i7 740m, 6GB, 2 jaar garantie

wat ik wel jammer vind is dat alle aansluitingen aan de achterkant zitten, ik ben juist zo blij met de "we proppen alles aan de linkerkant" mentaliteit van de vorige series.

edit: dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/10/dellxps5.jpg

edit: 3xx in dit bericht vervangen voor 4xx O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 21-10-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
^^^ ..psst: hier las je er ook overheen...
;)

Wat betreft de aansluitingen aan de achterzijde: ik ga de aansluitingen aan de rechterzijde (want rechtshandig) niet missen in elk geval.

[ Voor 64% gewijzigd door guapper op 21-10-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja... ik loop nog achter O-)

edit:

http://www.anandtech.com/show/3983/dell-xps-laptops-2010
(Note that current Studio products will continue to ship, but future products will now switch to either the Inspiron or XPS lines.)
dell gaat terug naar 3 lijnen: inspiron, xps, alienware

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 21-10-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wie gaat hem kopen?

Ik ben sterk in overweging om de XPS 15 te kopen.
Denken jullie trouwens dat de XPS 16 goedkoper gaat worden nu deze nieuwe serie op de markt is gekomen?

Bernhard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Anoniem: 373343 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:32:
En wie gaat hem kopen?

Ik ben sterk in overweging om de XPS 15 te kopen.
Denken jullie trouwens dat de XPS 16 goedkoper gaat worden nu deze nieuwe serie op de markt is gekomen?

Bernhard.
Zowiezo niet, ik wacht tot de Sandy Bridges komen.

Als ik moet kiezen, kies ik iets anders. 'Het oog wil ook wat', zeg maar.

[ Voor 3% gewijzigd door guapper op 21-10-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-07-2024

killugh

lava right ahead

Ik heb vanmorgen een offerte laten opmaken op basis van de volgende specs en zal iets laten weten als deze binnen is. Verwachte leverdatum is overigens 18-11-2010 als ik vandaag bestel.

XPS15
Intel i7 740qm / GT 435M
4GB ram / 500GB hdd
1920x1080 scherm
Wifi intel 6200N / Bluetooth module
9-cell batterij
3 yr NBD support en Win 7 Pro x64
Totaal 1433,- incl BTW.

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@guapper: misschien niet zo'n slimme vraag maar wie of wat is Sandy Bridges?

Dus 4 weken levertijd, dat valt nog mee. Ik heb zo'n gevoel dat het wel storm gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-07-2024

killugh

lava right ahead

Anoniem: 373343 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:02:
@guapper: misschien niet zo'n slimme vraag maar wie of wat is Sandy Bridges?

Dus 4 weken levertijd, dat valt nog mee. Ik heb zo'n gevoel dat het wel storm gaat lopen.
Sandy bridge is het nieuwe platform wat komen gaat. Zie Wikipedia: Sandy Bridge (microarchitecture) voor meer info.

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
killugh schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:05:
[...]

Sandy bridge is het nieuwe platform wat komen gaat. Zie Wikipedia: Sandy Bridge (microarchitecture) voor meer info.
Ter aanvulling: deze worden begin januari gepresenteerd.
Het is natuurlijk nog wel de vraag wanneer ze in een laptop te bestellen zijn. Hopelijk een dag later.
Daarom wacht ik nog ff af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkebie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-11-2024
De XPS15 ziet er interessant uit, het enige wat me momenteel belet is dat je geen SSD kan configureren en het verschil in cover (Metalloid Aluminum WLAN en WWAN) mij onduidelijk is. Ik vermoed dat de beschikbare foto's allen WLAN zijn? Op zich kan je die SSD er later nog zelf in monteren maar zou het toch leuker vinden dat Dell dit zelf deed, volgens de technische specs zouden deze wel beschikbaar moeten zijn.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste