Hebben jullie toevallig ook last van hoge kernel tijden bij de cpu ?
Anoniem: 182860
Hallo,Fasterinside schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:04:
Ik heb in februari een XPS16 aangeschaft, zie specs. Ik laat eerdaags een monteur komen denk ik, om de volgende reden,
mijn vingers hebben bijna blaren... van de warme onderkant van de laptop. Niet normaal hoe warm dat wordt!
Tevens heb ik rechts (niet links waar je het ivm warmte eerder zou verwachten) een raar probleem met mijn scherm. Bij een zwarte of donkerdere achtergrond heb ik een hele witte waas/vlek op het scherm (backlight?). Bij een lichte achtergrond wordt deze rood/oranje(geen backlight).
Ik heb er foto's van, maar ik heb even geen zin om op toe zoeken hoe the f* ik die hier kan posten...![]()
Tevens lopen die ventilatoren continue te blazen, en lijkt het gamen (Split Second o.a.) steeds moeilijker te worden.
Ik heb ongeveer dezelfde config van laptop. u hebt een monteur laten komen omdat de laptop te warm werd, wel ik heb hetzelfde probleem. Wat hij die monteur aangepast? (nieuwe ventilator??)
Want als je kijkt naar de studio 15 versie: die heeft bovenaan raster waardoor hij kan ventileren. Dat mist de xps 16. hebben de dat plaatje misschien geperforeerd?
Ik ben ondertussen al een week over en weer aan het mailen met Dell, ze zeiden dat ze iets aan de warmte gingen doen, maar wat dus?
Ik hoopte dat u meer wist.
Mvg,
Tom
Anoniem: 303530
de studio 15 word ook best warm hoor, ik heb hem de 100° al zien halen.
110° ook, toen ik eem keer vergeten was het voltage naar beneden te gooien..
110° ook, toen ik eem keer vergeten was het voltage naar beneden te gooien..
de xps16 wordt inderdaad vrij warm.
@Fasterinside: lijkt me dat je geen problemen hebt ondervonden met de garantie/support?
Next businessday in home garantie is echt top
alleen maar lof over de dell xps support
@Fasterinside: lijkt me dat je geen problemen hebt ondervonden met de garantie/support?
Next businessday in home garantie is echt top
daar komt geen lucht doorheen, is alleen voor de speakers.Anoniem: 182860 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:19:
[...]
Want als je kijkt naar de studio 15 versie: die heeft bovenaan raster waardoor hij kan ventileren. Dat mist de xps 16. hebben de dat plaatje misschien geperforeerd?
Anoniem: 182860
Tja hij wordt toch warm, we zullen zien wat ze eraan doen.
De ventilator ventileert tegen het scherm waardoor het scherm opwarmt, afkoelt... opmwarmt afkoelt en op den duur heb je backlight bleeding in de linkerbenedenhoek. product design is niet goed over nagedacht.
De ventilator ventileert tegen het scherm waardoor het scherm opwarmt, afkoelt... opmwarmt afkoelt en op den duur heb je backlight bleeding in de linkerbenedenhoek. product design is niet goed over nagedacht.
Anoniem: 347845
Mhh ...
Is Dell met onze voeten aan het spelen en willen ze in Europa de oude rommel kwijt? Heb de afgelopen dagen met 3 personen via de chat van Dell gesproken en alle drie konden me helemaal niets vertellen over die GPU update, alleen dat er veel mensen naar vragen!
In Amerika is de nieuwe GPU reeds beschikbaar sinds 27 mei. Het is ondertussen donderdag 12 augustus en nog steeds geen nieuws.
Het enige antwoord dat ik krijg is letterlijk: 'Misschien na de zomer, wie weet'.
Er was hier trouwens ook iemand die zei dat er iets ging veranderen aan het uiterlijk van de SXPS 16? Dat lijkt me sterk, aangezien men nog niet eens denkt aan het vernieuwen van de GPU voor de komende maand ...
Straks is ATI daar met de eerste officiële info van de 6xxx reeks en dan is het weer de moeite om daarop te wachten. Ik begrijp het niet. De 5730 is reeds lange tijd beschikbaar voor de alienware m15x dus ze hebben hem wel op stock ... Implementeer hem dan toch gewoon in die SXPS 16 denk ik dan, maar zo simpel zal het wel niet zijn?
Zijn er eigenlijk al officiële reviews waarin de SXPS 16 met de 5730 uitvoerig besproken wordt?
Is Dell met onze voeten aan het spelen en willen ze in Europa de oude rommel kwijt? Heb de afgelopen dagen met 3 personen via de chat van Dell gesproken en alle drie konden me helemaal niets vertellen over die GPU update, alleen dat er veel mensen naar vragen!
In Amerika is de nieuwe GPU reeds beschikbaar sinds 27 mei. Het is ondertussen donderdag 12 augustus en nog steeds geen nieuws.
Het enige antwoord dat ik krijg is letterlijk: 'Misschien na de zomer, wie weet'.
Er was hier trouwens ook iemand die zei dat er iets ging veranderen aan het uiterlijk van de SXPS 16? Dat lijkt me sterk, aangezien men nog niet eens denkt aan het vernieuwen van de GPU voor de komende maand ...
Straks is ATI daar met de eerste officiële info van de 6xxx reeks en dan is het weer de moeite om daarop te wachten. Ik begrijp het niet. De 5730 is reeds lange tijd beschikbaar voor de alienware m15x dus ze hebben hem wel op stock ... Implementeer hem dan toch gewoon in die SXPS 16 denk ik dan, maar zo simpel zal het wel niet zijn?
Zijn er eigenlijk al officiële reviews waarin de SXPS 16 met de 5730 uitvoerig besproken wordt?
Waarschijnlijk weet bijna niemand van Dell Nederland wanneer de nieuwe GPU's komen. Hooguit wat eckte bazen, maar zeker niet die mensen van de support.
En Dell kennende, kun je hoogstens gokken wanneer en of hij uberhaupt wel komt. Kan goed zijn dat ze een generatie overslaan oid, of nog een half jaar wachten.. Is nooit zeker bij Dell.
Dus mijn advies, als je een degelijke laptop wil met een mooi design en een goede prijs, koop dan de Studio XPS 16 gewoon
.
Enige wat wel jammer voor jullie is, is dat EPP + Kortingsbon niet meer samengaan
En Dell kennende, kun je hoogstens gokken wanneer en of hij uberhaupt wel komt. Kan goed zijn dat ze een generatie overslaan oid, of nog een half jaar wachten.. Is nooit zeker bij Dell.
Dus mijn advies, als je een degelijke laptop wil met een mooi design en een goede prijs, koop dan de Studio XPS 16 gewoon
Enige wat wel jammer voor jullie is, is dat EPP + Kortingsbon niet meer samengaan
[ Voor 62% gewijzigd door Saven op 13-08-2010 01:36 ]
Anoniem: 347845
Ik ga absoluut geen 1200 euro + uitgeven aan een laptop met een verouderde GPU en met gebrekkige warmteafvoer! Dat is te stom voor woorden.
Nee, dan lijkt mij een HP pavilion dv6 of dv7 serie een betere keus, imo.
Nee, dan lijkt mij een HP pavilion dv6 of dv7 serie een betere keus, imo.
Ik ben net terug van vakantie. Ik ben nu aan het kijken hoe ik het beste contact kan opnemen. Tips?Saven schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 00:52:
de xps16 wordt inderdaad vrij warm.
@Fasterinside: lijkt me dat je geen problemen hebt ondervonden met de garantie/support?![]()
Next businessday in home garantie is echt topalleen maar lof over de dell xps support
EDIT:
Hoe kan ik btw zien wat voor garantie ik heb? Ik heb hem bedrijfsmatig gekregen, bij mijn orderbevestiging staat alleen ' Standard Service - 1 year of coverage included with your PC'....
[ Voor 18% gewijzigd door Fasterinside op 13-08-2010 19:16 ]
Creating my own hero.
Je zegt daar zelf al welke garantie je hebt, veel duidelijker kan de omschrijving niet zijn.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik kan me al niet meer herrineren hoelang ik wacht.
Eerst wachtte ik op een betere grafische kaart.( die er niet lijkt aan te komen.)
Plots gingen ze van een 9cell batterij naar 6cell batterij ( dit is ondertussen weer 9cell )
Plots zijn de 720m & 820m's weg... Hierop kan ik dus ook weer wachten.
Dus kort : Atm trekt de laptop op niet veel. Enkel de SSD is nog aantrekkelijk.
Ik ga nu 2weken op reis en check dan voor een laatste keer de website.
Ondertussen is er ook een mooi alternatief op de markt : HP ENVY 14-1030ed
Deze heeft mooie specs ( ook een mooie prijs , maar maakt me niet uit)
i7 720m ( quad core dus )
4gig ram DDR3 ( maar plaats voor 8 )
Design is uber
Batterij met die slate haal je 8uur plus ( de beloofde 14u
moet je niet geloven , maar 8u+ is nice )
Extreem mobiel ( mega dun , mega licht )
Goede bouwkwaliteit
Beste scherm ( Radiance )
Een 5xxx ATI kaart.
full specs : http://www.laptopshop.nl/...1030ed.html#specificaties
Dus na m'n reis , als de DELL STUDIO 16XPS niet updates doorvoert , schaf ik me die aan.
Als een goed alternatief.
Tenzij iemand me dit afraadt ?
Eerst wachtte ik op een betere grafische kaart.( die er niet lijkt aan te komen.)
Plots gingen ze van een 9cell batterij naar 6cell batterij ( dit is ondertussen weer 9cell )
Plots zijn de 720m & 820m's weg... Hierop kan ik dus ook weer wachten.
Dus kort : Atm trekt de laptop op niet veel. Enkel de SSD is nog aantrekkelijk.
Ik ga nu 2weken op reis en check dan voor een laatste keer de website.
Ondertussen is er ook een mooi alternatief op de markt : HP ENVY 14-1030ed
Deze heeft mooie specs ( ook een mooie prijs , maar maakt me niet uit)
4gig ram DDR3 ( maar plaats voor 8 )
Design is uber
Batterij met die slate haal je 8uur plus ( de beloofde 14u
Extreem mobiel ( mega dun , mega licht )
Goede bouwkwaliteit
Beste scherm ( Radiance )
Een 5xxx ATI kaart.
full specs : http://www.laptopshop.nl/...1030ed.html#specificaties
Dus na m'n reis , als de DELL STUDIO 16XPS niet updates doorvoert , schaf ik me die aan.
Als een goed alternatief.
Tenzij iemand me dit afraadt ?
[ Voor 5% gewijzigd door novationx op 15-08-2010 13:04 ]
daar is al meermaals over gediscuseerd, de i7 620m (de dualcore dus) is in vrijwel alle gevallen sneller dan de 720m, behalve bij quadcore operaties (en dan alleen als alle cores ook echt 100% belast worden, ofwel: nooit.novationx schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:55:
de 620m, daartegen, is wel een stuk zuiniger zowel onder load als in idle.
mja , je hebt gelijk. Niet alles ondersteunt Quad enzo, maar in principe zou die meer moeten aankunnen.Anoniem: 303530 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:23:
[...]
daar is al meermaals over gediscuseerd, de i7 620m (de dualcore dus) is in vrijwel alle gevallen sneller dan de 720m, behalve bij quadcore operaties (en dan alleen als alle cores ook echt 100% belast worden, ofwel: nooit.
de 620m, daartegen, is wel een stuk zuiniger zowel onder load als in idle.
wsl ligt het verschil ook niet zo ver uit elkaar. Toch opteer ik voor de quad.
Anoniem: 347051
Waarom gaat er niemand voor een Asus N61ja of jv?
I5 met een 5730 of GT325M videokaart en volgens mij usb3.0.
Ik zoek een laptop voor grafische programma's en deze lijkt me ook geschikt.
Duurt wel erg lang voordat Dell eens met een nieuwe videokaart uitkomt.
Iemand ervaring met deze Asus?
I5 met een 5730 of GT325M videokaart en volgens mij usb3.0.
Ik zoek een laptop voor grafische programma's en deze lijkt me ook geschikt.
Duurt wel erg lang voordat Dell eens met een nieuwe videokaart uitkomt.
Iemand ervaring met deze Asus?
De lage schermresolutie zou voor mij de reden zijn om niet voor de asus te gaan.
Ik heb momenteel een dell met 1280x800 wat nog wel gaat, maar met de nieuwe 16:9 'HD' resoluties zijn de meeste laptops er vertikaal op achteruit gegaan met 768 pixels.
Mijn MBP heeft een resolutie van 1440x900, en dat is toch wel aangenamer, maar een gelijkaardige resolutie vind je blijkbaar helemaal niet meer, dus dan is Full HD resolutie de enige andere optie.
Ik heb momenteel een dell met 1280x800 wat nog wel gaat, maar met de nieuwe 16:9 'HD' resoluties zijn de meeste laptops er vertikaal op achteruit gegaan met 768 pixels.
Mijn MBP heeft een resolutie van 1440x900, en dat is toch wel aangenamer, maar een gelijkaardige resolutie vind je blijkbaar helemaal niet meer, dus dan is Full HD resolutie de enige andere optie.
Hallo allemaal.
Ik volg dit forum ook al een tijdje aangezien ik de XPS 16 toch wel zie als een waardige opvolger voor mijn Toshiba M70. Het viel me op dat er al erg lang gewacht wordt op een update van de XPS.
Om deze reden toch ook maar eens contact opgenomen het de mensen van DELL.
Ze zouden mij terugbellen over de XPS aangezien mijn telefoontje op een druk tijdstip voor ze viel.
Prima dan kunnen ze hun huiswerk nog even doen dacht ik.
Een dag later belde er iemand van de support, of ik nog vragen had over de XPS serie.
Ik dus het hele verhaal uitgelegd over een mogelijke update en het bleek dat ze toch wel wist waar ze het over had. Zo wist ze te vertellen dat de 565v een renamed 4670 exemplaar was (was ik uiteraard al wist
) En dat er op dit moment wel erg weinig keuzemogenlijkheden voor de XPS serie beschikbaar waren. Dit terwijl de XPS serie normaalgesproken over de meeste opties beschikt.
Ze verwachtte dan ook gezien deze gegevens, dat er binnenkort een update van de XPS 16 gaat uitkomen. En dan waarschijnlijkin de periode “Back to school” (midden september begin oktober) omdat er dan normaal gesproken meerdere nieuwe modellen uitkomen. Helaas kon ze niets met zekerheid zeggen.
Zelf heb ik niet meteen een nieuwe laptop nodig, dus kan ik nog wel even wachten.
We houden de DELL site maar in de gaten, meer kan je niet doen.
Ik volg dit forum ook al een tijdje aangezien ik de XPS 16 toch wel zie als een waardige opvolger voor mijn Toshiba M70. Het viel me op dat er al erg lang gewacht wordt op een update van de XPS.
Om deze reden toch ook maar eens contact opgenomen het de mensen van DELL.
Ze zouden mij terugbellen over de XPS aangezien mijn telefoontje op een druk tijdstip voor ze viel.
Prima dan kunnen ze hun huiswerk nog even doen dacht ik.
Een dag later belde er iemand van de support, of ik nog vragen had over de XPS serie.
Ik dus het hele verhaal uitgelegd over een mogelijke update en het bleek dat ze toch wel wist waar ze het over had. Zo wist ze te vertellen dat de 565v een renamed 4670 exemplaar was (was ik uiteraard al wist
Ze verwachtte dan ook gezien deze gegevens, dat er binnenkort een update van de XPS 16 gaat uitkomen. En dan waarschijnlijkin de periode “Back to school” (midden september begin oktober) omdat er dan normaal gesproken meerdere nieuwe modellen uitkomen. Helaas kon ze niets met zekerheid zeggen.
Zelf heb ik niet meteen een nieuwe laptop nodig, dus kan ik nog wel even wachten.
We houden de DELL site maar in de gaten, meer kan je niet doen.
dat zeggen ze dus al maanden: over X weken komt íe.hitsomegas schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:46:
maar als puntje bij paaltje komt... niets!
Tja dat is zeker vreemd te noemen. Vooral omdat ze in de US wel gewoon een recente gfx kaart kunnen inbouwen. Dit had dan weer te maken met andere normen volgens een support medewerker...Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:50:
[...]
dat zeggen ze dus al maanden: over X weken komt íe.
maar als puntje bij paaltje komt... niets!

Verder doen ze dit natuurlijk niet voor niets. Wie koopt er nog een oud model wanneer een aankomend nieuw model bevestigd wordt. Gewoon zo lang mogelijk de hoofdprijs vragen voor een opgeleukte versie met een 565v...
Dat zal dan ook wel de reden zijn dat je nu een XPS 16 krijgt met full HD scherm, 4GB ram en i7 720qm voor €999,-.hitsomegas schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:16:
[...]
Tja dat is zeker vreemd te noemen. Vooral omdat ze in de US wel gewoon een recente gfx kaart kunnen inbouwen. Dit had dan weer te maken met andere normen volgens een support medewerker...
Verder doen ze dit natuurlijk niet voor niets. Wie koopt er nog een oud model wanneer een aankomend nieuw model bevestigd wordt. Gewoon zo lang mogelijk de hoofdprijs vragen voor een opgeleukte versie met een 565v...
Zeker geen slechte aanbieding dacht ik.
Hallo iedereen
Ik heb deze Studio XPS 16 gekocht voor school (media & communicatie technologie, dus ook een beetje videobewerking)
Deze heeft 4GB ddr3 geheugen. Na wat opzoekwerk weet ik dat de laptop 2 slots heeft voor DDR3-SODIM latjes en tot 8 GB ondersteunt.
Nu vraag ik me af: kan ik die 4GB eruit halen en 2 latjes van 4GB inprikken van gelijk welk merk? Zal dit werken en ook belangrijk: heb ik nog steeds garantie van dell?
Ik dacht aan deze set: http://www.salland.eu/pro...m3x8gsdkit1066.html?ref=2
Ik heb deze Studio XPS 16 gekocht voor school (media & communicatie technologie, dus ook een beetje videobewerking)
Deze heeft 4GB ddr3 geheugen. Na wat opzoekwerk weet ik dat de laptop 2 slots heeft voor DDR3-SODIM latjes en tot 8 GB ondersteunt.
Nu vraag ik me af: kan ik die 4GB eruit halen en 2 latjes van 4GB inprikken van gelijk welk merk? Zal dit werken en ook belangrijk: heb ik nog steeds garantie van dell?
Ik dacht aan deze set: http://www.salland.eu/pro...m3x8gsdkit1066.html?ref=2
bij zercom is-ie goedkoper:
pricewatch: Corsair CM3X8GSDKIT1066
anyway, dat gaat gewoon werken, en zolang er geen braaksporen grote beschadigingen zijn heb je nog gewoon garantie. (daar is dell uitermate coulant mee, je mag zelfs de processor vervangen)
edit: bij dell kan je beter niet je geheugen bestellen: die vragen het dubbele
pricewatch: Corsair CM3X8GSDKIT1066
anyway, dat gaat gewoon werken, en zolang er geen braaksporen grote beschadigingen zijn heb je nog gewoon garantie. (daar is dell uitermate coulant mee, je mag zelfs de processor vervangen)
edit: bij dell kan je beter niet je geheugen bestellen: die vragen het dubbele

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 30-08-2010 09:35 ]
Let wel op bij vervanging van het geheugen,
het is 1066Mhz geheugen wat jullie laten zien, maar volgens mij zit er 4 GB 1333Mhz in. Ik weet niet of het veel meerwaarde heeft, maar dat je t ff weet
het is 1066Mhz geheugen wat jullie laten zien, maar volgens mij zit er 4 GB 1333Mhz in. Ik weet niet of het veel meerwaarde heeft, maar dat je t ff weet
Creating my own hero.
Volgens deze site (http://www.memoryupgrade.pro/studio-xps-16.html) is het gewoon 1066MHz hoor :-)
En ik woon in België dus ik kan die zercom zelfs niet zien in de pricewatch hehe. Toch bedankt voor de tip
En ik woon in België dus ik kan die zercom zelfs niet zien in de pricewatch hehe. Toch bedankt voor de tip
Dat zou kunnen, tegenwoordig zijn de XPS16 met 1066Mhz. Die van mij heeft nog 1333Mhz.
Creating my own hero.
Hallo
ik heb vandaag de laptop ontvangen en het eerste wat me opviel is een dode pixel... Nu ben ik bang dat als ik morgen bel en het probleem uitleg dat ze hem niet zullen terug nemen en dat ik vast zit met een splinternieuwe laptop met een kapot scherm.
Wat kan ik doen?
ik heb vandaag de laptop ontvangen en het eerste wat me opviel is een dode pixel... Nu ben ik bang dat als ik morgen bel en het probleem uitleg dat ze hem niet zullen terug nemen en dat ik vast zit met een splinternieuwe laptop met een kapot scherm.
Wat kan ik doen?
Gewoon bellen. Dell heeft een prima service uit eigen ervaringen. Mag ik vragen waar deze dode pixel zit?keejoz schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:15:
Hallo
Wat kan ik doen?
Creating my own hero.
Heb dus net gebeld. Blijkbaar hebben de Alienware en XPS laptops een 24/24 supportdienst! Top!
De medewerker liet me de laptop opstarten in een test-mode en daar ontdekte ik nog een paar extra dode pixels, de medewerker heeft een afspraak gemaakt met een engineer die woensdag komt. Bovendien heb ik 100€ korting gekregen op 3 jaar premium support (next business day in home) wat dus komt op 200€ ipv de 300€ online.
En dit allemaal met 1 jaar standaard service garantie! Prachtig gewoon :)!
Oh bijna vergeten te antwoorden op jouw vraag!
De pixel die ik vond zat ongeveer rechtsboven, 5 cm van de rand af. Met de test zag ik er in die omgeving nog een stuk of 2-3.
De medewerker liet me de laptop opstarten in een test-mode en daar ontdekte ik nog een paar extra dode pixels, de medewerker heeft een afspraak gemaakt met een engineer die woensdag komt. Bovendien heb ik 100€ korting gekregen op 3 jaar premium support (next business day in home) wat dus komt op 200€ ipv de 300€ online.
Oh bijna vergeten te antwoorden op jouw vraag!
De pixel die ik vond zat ongeveer rechtsboven, 5 cm van de rand af. Met de test zag ik er in die omgeving nog een stuk of 2-3.
[ Voor 15% gewijzigd door keejoz op 30-08-2010 23:40 ]
lolkeejoz schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:39:
Heb dus net gebeld. Blijkbaar hebben de Alienware en XPS laptops een 24/24 supportdienst! Top!
[..]
Ik heb vanmiddag nog een hele tijd met m'n account manager aan de telefoon gehangen, maar hij kon uiteindelijk geen cent korting op de garantie/service regelen in een offerte voor een nieuwe xps1645. Helaas.
tsja, ze schijnen niet echt happerig te zijn wat de kortingen betreft.
kan ook te maken hebben met het begin van het nieuwe fiscale halfjaar: vaak word er bij dell aan het einde van het jaar "nog snel wat verkocht" zodat de cijfers beter staan, althans, dat was vorig jaar het geval
kan ook te maken hebben met het begin van het nieuwe fiscale halfjaar: vaak word er bij dell aan het einde van het jaar "nog snel wat verkocht" zodat de cijfers beter staan, althans, dat was vorig jaar het geval
Ik verwacht eigenlijk dat het dit jaar niet anders zal zijn.Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:37:
tsja, ze schijnen niet echt happerig te zijn wat de kortingen betreft.
Ook als we nog een update met de hd 5730 krijgen, zal er aan het eind van het jaar nog wel gestunt worden met prijzen omdat de Sany Bridges klaar liggen om verscheept te worden. Is het niet in de Dell's dan wel bij de concurrentie (Sony Vaio F13 wellicht).
Anoniem: 373343
Goedenavond,
Ik zou graag de Dell Studio xps 1647 willen bestellen, maar ik kan hem bij Dell niet meer vinden en een paar dagen geleden nog wel.
Misschien kijk ik niet goed, maar heeft iemand van jullie een link naar de xps 1647.
Naar aanleiding van deze topic heb ik nog een klein vraagje:
Wanneer de aanpassingen/verbeteringen worden doorgevoerd zal de prijs dan een paar tientjes omhoog gaan of moet ik dan denken aan een paar honderd euro.
Alvast bedankt voor uw antwoorden en tijd.
Grt
Bernhard
Ik zou graag de Dell Studio xps 1647 willen bestellen, maar ik kan hem bij Dell niet meer vinden en een paar dagen geleden nog wel.
Misschien kijk ik niet goed, maar heeft iemand van jullie een link naar de xps 1647.
Wanneer de aanpassingen/verbeteringen worden doorgevoerd zal de prijs dan een paar tientjes omhoog gaan of moet ik dan denken aan een paar honderd euro.
Grt
Bernhard
Staat onder de koopjesdagen (aanbiedingen), helemaal rechts, met een leuke korting op aan-huis garantie voor 3 jaar. Aanbieding loopt wel vanavond af meen ik.Anoniem: 373343 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:02:
Goedenavond,
Grt
Bernhard
Wat betreft de prijs: ligt er een beetje aan wat en hoe je wilt wijzigen he...
EDIT:
Aanbieding verlopen: nu krijg je een quadcore voor nog €100,- minder.
[ Voor 15% gewijzigd door guapper op 01-09-2010 10:12 ]
Guapper,
Bedankt voor uw snelle reactie en edit.
Ik had zelf gekozen voor een i5-520 M, is een quadcore beter/sneller? Ik ben niet iemand die games speelt.
Kun je ook de link plaatsen? Want als ik het gisteren goed heb bekeken kom je dan uit bij een 1645 en niet bij een 1647.
Over de aanpassingen/verbeteringen hadden we een beetje ruis in de communicatie. Ik doelde op de aanpassingen/verbeteringen die volgens sommigen in deze topic eind juni zouden worden gerealiseerd maar tot op heden niet zijn gebeurd. U bedoelde de aanpassingen zoals je die doorvoert bij het samenstellen van de laptop.
Ik was van plan de volgende xps 1647 te gaan bestellen voor 1099 euro.
http://configure.euro.del...d02921fa6ed0250dfd9a9f15a
Bernhard
Ik had zelf gekozen voor een i5-520 M, is een quadcore beter/sneller? Ik ben niet iemand die games speelt.
Kun je ook de link plaatsen? Want als ik het gisteren goed heb bekeken kom je dan uit bij een 1645 en niet bij een 1647.
Over de aanpassingen/verbeteringen hadden we een beetje ruis in de communicatie. Ik doelde op de aanpassingen/verbeteringen die volgens sommigen in deze topic eind juni zouden worden gerealiseerd maar tot op heden niet zijn gebeurd. U bedoelde de aanpassingen zoals je die doorvoert bij het samenstellen van de laptop.
Bernhard
De aanpassingen/verbeteringen waarover gespeculeerd wordt zijn niet beschikbaar. Daar zijn het speculaties voor. Indien u die echt wil hebben, zult u geduld moeten betrachten. Hoe lang? Geen idee. Ik kan daar wel over speculeren...Anoniem: 373343 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:42:
Guapper,
Bernhard
Daar is inmiddels al genoeg over gespeculeerd. Laten we daar maar van afzien.
Hoe denkt u over het verschil voro een quadcore en de i5 voor een niet-gamer. Het is natuurlijk allemaal persoonlijk dat begrijp ik ook.
Ik heb nu nog een Dell Inspirion 5110 van 8 jaar oud, dus vervanging is wel eens noodzakelijk. Toentertijd 1700 euro voor neergelegd.
Bernhard
Hoe denkt u over het verschil voro een quadcore en de i5 voor een niet-gamer. Het is natuurlijk allemaal persoonlijk dat begrijp ik ook.
Ik heb nu nog een Dell Inspirion 5110 van 8 jaar oud, dus vervanging is wel eens noodzakelijk. Toentertijd 1700 euro voor neergelegd.
Bernhard
Anoniem: 304020
Vraagje: Is het nu nog steeds zo erg met de warmte probleem van de XPS 16 in combo met een i7?
Of valt dit probleem wel mee? Iemand die ervarig heeft?
Of valt dit probleem wel mee? Iemand die ervarig heeft?
Vraag het aan Fasterinside zou ik zeggen.
Als je hem gebruikt om op te werken in plaats van gamen, heb je er een stuk minder last van is mijn inschatting.Fasterinside schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:04:
Ik heb in februari een XPS16 aangeschaft, zie specs. Ik laat eerdaags een monteur komen denk ik, om de volgende reden,
mijn vingers hebben bijna blaren... van de warme onderkant van de laptop. Niet normaal hoe warm dat wordt!
Tevens heb ik rechts (niet links waar je het ivm warmte eerder zou verwachten) een raar probleem met mijn scherm. Bij een zwarte of donkerdere achtergrond heb ik een hele witte waas/vlek op het scherm (backlight?). Bij een lichte achtergrond wordt deze rood/oranje(geen backlight).
Ik heb er foto's van, maar ik heb even geen zin om op toe zoeken hoe the f* ik die hier kan posten...![]()
Tevens lopen die ventilatoren continue te blazen, en lijkt het gamen (Split Second o.a.) steeds moeilijker te worden.
[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 01-09-2010 20:06 ]
is het dan echt zo extreem dat je er bijna blaren van krijgt? :-|.
ik heb zelf een xps 13 gehad en deze wordt ook wel aardig warm, dacht daarom dat het op zich wel mee zou vallen..
ik heb zelf een xps 13 gehad en deze wordt ook wel aardig warm, dacht daarom dat het op zich wel mee zou vallen..
De laptop wordt standaard erg warm. Ga je hem dan belasten, gaat die temperatuur omhoog. Doordat de standaard temps zo hoog liggen, is de warmtestijging onder belasting al vlug onder de categorie 'extreem' te plaatsen.Anoniem: 304020 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:06:
is het dan echt zo extreem dat je er bijna blaren van krijgt? :-|.
Ik gebruik geen koeler, hij is enkel verhoogd wat wel redelijk werkt. Een fatsoenlijke aluminium en betaalbare cooler ben ik nog niet tegen gekomen, helaasch. Verder is het wel een prachtlaptop natuurlijk, alleen jammer dat je ijsthee en boterham kaas lauw worden als je de laptop na gebruik direct in je schooltas stopt...
EDIT: Die opmerking van de blaren is misschien net helemaal terecht. Het was toen onder belasting (lees: gaming, wat ik zelde doe) en de kamertemperatuur lag tegen de 35 graden aan. Dit beïnvloed blijkbaar wel veel, want sindsdien is het niet meer zo extreem geweest.
[ Voor 13% gewijzigd door Fasterinside op 02-09-2010 17:38 ]
Creating my own hero.
Thnx! Het is goed om te weten dat er dus goed mee te werken valt :-).
Een keuze vraagje:
Is een 16inch scherm alleen als RGB-LED te verkrijgen of ook als WLED?
Een keuze vraagje:
Is een 16inch scherm alleen als RGB-LED te verkrijgen of ook als WLED?
15.6 WLED
het RGBled scherm is echter van superieure kwaliteit, by far het beste (en het duurste
) scherm wat je in je notebook kan krijgen (of je moet de E6500? RGBled meerekenen... a-la €3000 voor een basisconfig)
het RGBled scherm is echter van superieure kwaliteit, by far het beste (en het duurste
Hmm jammer. want de optie RGB-LED is er dus niet meer op internet. Ben daarom genoodzaakt een 15.6 scherm te nemen.
Je vind niet dit scherm in combo met E6500 bij XPS Studio 16 wel?Anoniem: 303530 schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:57:het RGBled scherm is echter van superieure kwaliteit, by far het beste (en het duurste) scherm wat je in je notebook kan krijgen (of je moet de E6500? RGBled meerekenen... a-la €3000 voor een basisconfig)
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 304020 op 06-09-2010 21:34 ]
Als je belt met Dell kun je het RGB scherm wel krijgen, tegen een meerprijs van ik meen € 230,- bovenop de prijs voor het WLED 1080p scherm.Anoniem: 304020 schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:32:
Hmm jammer. want de optie RGB-LED is er dus niet meer op internet. Ben daarom genoodzaakt een 15.6 scherm te nemen.
[...]
Je vind niet dit scherm in combo met E6500 bij XPS Studio 16 wel?
Ik heb er een poos geleden vanaf gezien nadat er berichten verschenen dat deze schermen nog wel eens in 1 kleur (rood, blauw, geel of geheel zwart (geen enkele kleur dus in dat geval)) blijven hangen.
[ Voor 10% gewijzigd door guapper op 06-09-2010 21:49 ]
ik bedoelde de M6500, sorry:
http://www1.euro.dell.com...cn_m6500&s=bsd&cs=nlbsdt1
hier een review:
http://www.anandtech.com/show/2957/9
t.o.v. de xps:
http://www.anandtech.com/show/2746/12
(lezen, de review is echt goed)
ik denk dat het volgende plaatje de eenzame hoogte wel samenvat:

dat scherm is nu 2 jaar op de markt, en word enkel geevenaard door het scherm in de M6500 (maar dat is te verwachten van iets wat dell's duurste apparaat is)
hier een review:
t.o.v. de xps:

dat scherm is nu 2 jaar op de markt, en word enkel geevenaard door het scherm in de M6500 (maar dat is te verwachten van iets wat dell's duurste apparaat is)
Ik mis in die grafiek bijvoorbeeld het Premium Display dat op de vaio F11/F12 S, X en Z wordt aangeboden, of dat van jouw eigen Studio 15.Anoniem: 303530 schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:54:
ik bedoelde de M6500, sorry:
hier een review:
t.o.v. de xps:
[afbeelding]
Je gaat je dan ook afvragen hoe ze de schermen waarmee het RGB panel vergeleken wordt hebben geselecteerd. Niet dat ik het RGB scherm in twijfel wil trekken, maar het is wel duidelijk dat er meer kwaliteitsschermen op de markt zijn dan ze hier willen doen geloven.
beiden schermen zijn nog niet goed getest, sony beweert "100% color gamut", maar zoals je weet zijn de fabrikanten nauwelijks te geloven
het studio 15 scherm scoort denk ik onder de 70, de kijkhoek is goed, evenals de brightness en het hoge contrst, maar "rood" ziet er niet zo uit als beschreven door rgbled owners in dit topic.
het studio 15 scherm scoort denk ik onder de 70, de kijkhoek is goed, evenals de brightness en het hoge contrst, maar "rood" ziet er niet zo uit als beschreven door rgbled owners in dit topic.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 06-09-2010 22:28 ]
De term 'oversaturated' schiet me te binnen uit topics op notebookreview.. Bedoel je zoiets?Anoniem: 303530 schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:27:
[...] maar "rood" ziet er niet zo uit als beschreven door rgbled owners in dit topic.
onder andere, maar er word altijd gezegd dat het RGBled scherm zoveel beter is dan een gewoon scherm. als ik echter een anders scherm gebruik heb ik niet zoiets van "wow, wat een muffe kleuren" (kan er ook mee te maken hebben dat ik alleen maar desktop schermen en macboocs van dichtbij heb gezien..
de xps review is al 2 jaar oud, dit plaatje staat bij de macbook.
zoals je weet hebben die ook geen el-cheapo schermpjes.

laat ik je even herinneren: een scherm scoort zelden boven de 60 color gamut, de 5 schermen in de lijst zijn waarschijnlijk de 5 beste schermen die ze hebben getest tot nu toe.
de xps review is al 2 jaar oud, dit plaatje staat bij de macbook.

laat ik je even herinneren: een scherm scoort zelden boven de 60 color gamut, de 5 schermen in de lijst zijn waarschijnlijk de 5 beste schermen die ze hebben getest tot nu toe.
Wat dat betreft ga ik niet zo gemakkelijk af op de ervaring van de meerderheid van de gebruikers. Meningen zijn toch subjectief wat dat betreft, en de meeste gebruikers, ook van de xps16 met rgbled hebben hun scherm nooit fatsoenlijk gecallibreerd. Er kunnen dus vraagtekens gezet worden bij de gemiddelde kleur-bewustheid: veel mensen weten niet goed WAT ze zien (om uiteenlopende redenen, meestal geen goede referentie).Anoniem: 303530 schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:37:
onder andere, maar er word altijd gezegd dat het RGBled scherm zoveel beter is dan een gewoon scherm. als ik echter een anders scherm gebruik heb ik niet zoiets van "wow, wat een muffe kleuren" (kan er ook mee te maken hebben dat ik alleen maar desktop schermen en macboocs van dichtbij heb gezien..
Ik was me niet bewust van de baard die deze review inmiddels heeft... De laatste grafiek geeft idd wat nuance.de xps review is al 2 jaar oud, dit plaatje staat bij de macbook.
[afbeelding]
precies, ik heb zelf eens een poging gedaan om de boel te caliberen op het oog, maar met de brakke kijkhoek gaat dat gewoonweg niet.guapper schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:49:
[...]
Wat dat betreft ga ik niet zo gemakkelijk af op de ervaring van de meerderheid van de gebruikers. Meningen zijn toch subjectief wat dat betreft, en de meeste gebruikers, ook van de xps16 met rgbled hebben hun scherm nooit fatsoenlijk gecallibreerd. Er kunnen dus vraagtekens gezet worden bij de gemiddelde kleur-bewustheid: veel mensen weten niet goed WAT ze zien (om uiteenlopende redenen, meestal geen goede referentie).
het is dat ik niemand ken met een calibiratieapparaat (behalve de norse drukker in de straat, maar daar ga ik echt niet langd
een zoektocht op internet leert dat er niemand is die wel die kans heeft gehad.
inderdaad, maar de conclusie blijft hetzelfde: de RGBled schermen steken met kop en schouders boven de rest uit, maar zijn nog steeds nauwelijks verkrijgbaar.Ik was me niet bewust van de baard die deze review inmiddels heeft... De laatste grafiek geeft idd wat nuance.
daarnaast, ik ben ook niet zo'n expert op het gebied van LCD's, ik roep ook maar wat op basis van reviews die er waarschijnlijk naast zitten (behalve die van anandtech, die meten alles wel grondig afaik).
notebookcheck is meestal niet te vertrouwen als het om het meten van LCD's gaat, en dan hebben we alle fatsoenlijke sites gehad

ik lees trouwens in dit forum dat het RGB scherm ook in de USA niet meer is te verkijgen en het zelfs moelijk is om een vervangend RGB scherm is te krijgen.
is het niet zo dat het RGB scherm verdwijnt uit de XPS 16..
-
by the way is het niet zo dat het verschil van 16 of 15.6 inch (bijna) niet is te zien?
-
by the way is het niet zo dat het verschil van 16 of 15.6 inch (bijna) niet is te zien?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 304020 op 06-09-2010 23:53 ]
http://www.imgdumper.nl/u...247/4a83170f8f691-pic.JPG
dit is het 15.6" scherm, het 16" scherm gaat tot de zilveren schanieren.
dus geen kleine zwarte rand ertussen
dit is het 15.6" scherm, het 16" scherm gaat tot de zilveren schanieren.
dus geen kleine zwarte rand ertussen
Ze strooien er in elk geval niet mee.Anoniem: 304020 schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:48:
ik lees trouwens in dit forum dat het RGB scherm ook in de USA niet meer is te verkijgen en het zelfs moelijk is om een vervangend RGB scherm is te krijgen.
In de us of a is het schijnbaar lastig te krijgen, hier moet je achter je bestelling aan bellen om het in je configuratie te krijgen, maar down-under kun je het gewoon online selecteren. Meerprijs: 289,30 aussie dollars, ofwel €206,17.
Misschien krijgen ze daar minder gezeur ofzo; wie het weet mag het zeggen.
Het antwoord op je vraag of de RGB schermen verdwijnen uit de xps16 kan nagenoeg niemand beantwoorden, dat weten slechts een paar mensen bij Dell, en die zijn wijs genoeg om te zwijgen.
Ik wil toch eens proberen om een dualboot met Mac OSX te gaan draaien op deze XPS16. Is er iemand die dit al (succesvol) heeft gedaan / geprobeerd ? Waar moet ik op letten ? Of gaat dit niet werken omdat (bepaalde) hardware niet wordt ondersteund ?
Dit heb ik gevonden (ik heb de 10.6.3 DVD hier liggen):
- Inspiron XPS 16 / 1645 (i7 version) QE
- Install Method : iBoot+Osx Snow Leopard 10.6.3 ISO
- OsX Version : 10.6.3 - iBoot
- CPU : Intel i7 720QM @ 1.60GHz - Quad Core
- Graphic card : ATI Mobility 4670 - Only output is via DisplayPort port, can't get desktop on internal screen.
- RAM : 2x4 Gb DDR3, OSX only sees 4GB. (bootloader uses maxmem=4096 kernel flags)
- Hard disk : 256GB Samsung SSD
- DVD-RW : Works out of the box.
- LAN : Intel - doesn't work out of the box, not tried any kexts yet.
- Firewire : Seen by system, not tried any devices yet.
- Keyboard/Trackpad : Works, not tried trackpad prefs yet.
- Sound : Intel : Works out of the box.
- Wireless : Intel : Doesn't work, not tried any kexts yet.
- Bluetooth : Doesn't work, not tried any kexts yet.
- RICOH 3 in 1 Card Reader : Not tested.
- Power management : Doesn't sleep. Not tried any kexts or fixes yet.
- ShutDown/Reboot : Works, but looses CMOS settings.
- Kext used : None
- Thread / knowledge collection : [4]
Dit heb ik gevonden (ik heb de 10.6.3 DVD hier liggen):
- Inspiron XPS 16 / 1645 (i7 version) QE
- Install Method : iBoot+Osx Snow Leopard 10.6.3 ISO
- OsX Version : 10.6.3 - iBoot
- CPU : Intel i7 720QM @ 1.60GHz - Quad Core
- Graphic card : ATI Mobility 4670 - Only output is via DisplayPort port, can't get desktop on internal screen.
- RAM : 2x4 Gb DDR3, OSX only sees 4GB. (bootloader uses maxmem=4096 kernel flags)
- Hard disk : 256GB Samsung SSD
- DVD-RW : Works out of the box.
- LAN : Intel - doesn't work out of the box, not tried any kexts yet.
- Firewire : Seen by system, not tried any devices yet.
- Keyboard/Trackpad : Works, not tried trackpad prefs yet.
- Sound : Intel : Works out of the box.
- Wireless : Intel : Doesn't work, not tried any kexts yet.
- Bluetooth : Doesn't work, not tried any kexts yet.
- RICOH 3 in 1 Card Reader : Not tested.
- Power management : Doesn't sleep. Not tried any kexts or fixes yet.
- ShutDown/Reboot : Works, but looses CMOS settings.
- Kext used : None
- Thread / knowledge collection : [4]
[ Voor 68% gewijzigd door M.v.Veelen op 07-09-2010 11:14 ]
¯\_(ツ)_/¯
Anoniem: 374112
Morgen is het zover, de pakketmeneer komt mijn Dell XPS 16 formeel aan me overhandigen.
Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB cache)
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
1GB ATI® Radeon™ HD 565v graphics
500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with Roxio Easy CD and DVD Burn software
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Hebben jullie tips om het maximale uit mijn XPS 16 te halen, zoals (driver, software) updates, (bios)instellingen, etc?
Alvast bedankt!
Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB cache)
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
1GB ATI® Radeon™ HD 565v graphics
500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with Roxio Easy CD and DVD Burn software
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Hebben jullie tips om het maximale uit mijn XPS 16 te halen, zoals (driver, software) updates, (bios)instellingen, etc?
Alvast bedankt!
Ik zou gelijk een format draaien (als je zelf in staat bent om Win 7 opnieuw te installeren). Vervolgens de nieuwste drivers downen/installeren en alleen de nodige software installeren die jij belangrijk vind! Dat scheelt sowiso al een stuk performance.Anoniem: 374112 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:56:
Alvast bedankt!
P.S. Het is misschien wel handig om als eerst een image te trekken met een programma zoals True Image van Acronis. Voor wanneer je spijt hebt/krijgt en je de laptop altijd weer in orginele staat kan terugzetten.
Ik ben bang dat als ik een RGB scherm erbij besteld en ik er later problemen mee krijgt scherm om wat voor reden dan ook er niet of moeilijk (zoals ik in amerika heb gelezen) meer aan het scherm is aan te komen.guapper schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 00:16:
[...]
Misschien krijgen ze daar minder gezeur ofzo; wie het weet mag het zeggen.
Het antwoord op je vraag of de RGB schermen verdwijnen uit de xps16 kan nagenoeg niemand beantwoorden, dat weten slechts een paar mensen bij Dell, en die zijn wijs genoeg om te zwijgen.
Het schijnt namelijk niet zo te zijn dat je het makkelijk kan laten vervangen door een 15,6 scherm. Dell zegt dat dit komt door de aansluitingen binnen in de laptop. Dat klinkt natuurlijk raar want dan zouden ze een moederbord moeten hebben voor een 15.6 en een 16 inch scherm

Dat is dan niet jouw, maar Dell's probleem.Anoniem: 304020 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:07:
[...]
Ik ben bang dat als ik een RGB scherm erbij besteld en ik er later problemen mee krijgt scherm om wat voor reden dan ook er niet of moeilijk (zoals ik in amerika heb gelezen) meer aan het scherm is aan te komen.
Het schijnt namelijk niet zo te zijn dat je het makkelijk kan laten vervangen door een 15,6 scherm. Dell zegt dat dit komt door de aansluitingen binnen in de laptop. Dat klinkt natuurlijk raar want dan zouden ze een moederbord moeten hebben voor een 15.6 en een 16 inch scherm.
Meestal hebben ze hiervan voldoende onderdelen op voorraad overigens.
precies, dat is dell zijn probleem.
als ze met alle geweld andere stekkertjes willen hebben heb jij daar als consument niets mee te maken.
als ze met alle geweld andere stekkertjes willen hebben heb jij daar als consument niets mee te maken.
hehe dat is duidelijke taal
.
heb vanmiddag gechat en gevraagd of het mogelijk is om een RGB en een BluRay er in te doen, met als antwoorden: Nee.
heb ik daarna gebeld en die vertelt mij dat de hierboven uitbreidingen geen probleem zijn
.
er is nu dus een offerte onderweg naar mijn mail met beide uitbreidingen
heb vanmiddag gechat en gevraagd of het mogelijk is om een RGB en een BluRay er in te doen, met als antwoorden: Nee.
heb ik daarna gebeld en die vertelt mij dat de hierboven uitbreidingen geen probleem zijn

er is nu dus een offerte onderweg naar mijn mail met beide uitbreidingen
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 304020 op 07-09-2010 16:17 ]
Als ze nu eens een fatsoenlijke grafische kaart in die XPS serie stopten had Dell mij er in elk geval als klant bij! Een van de belangrijkste zaken aan een pc/laptop vind ik toch wel het scherm. En daar steekt Dell met kop en schouders boven het maaiveld uit. Maar kom op zeg een 565v dat is toch wel erg waardeloos. Zijn die XPS laptops makkelijk te voorzien van extra geheugen / ssd? Aangezien de upgrade prijzen bij Dell helaas wat aan de hoge kant zijn. Wat dat betreft doet Sony dat veel schappelijker.
Ja ok maar ik zou nog meer power willen
Uiteraard kan ik dan terecht bij Dell / Alienware terecht maar die zien er niet uit.
Ik dacht mijn offerte zo goed als rond te hebben, maar ik heb te horen gekregen dat de Blu-Ray speler niet meer te leveren is.
Het klopt toch dat door een 9-Cell batterij de laptop hoger komt te staan, dit doordat de batterij "uitgebouwd" is? Ik vraag dit omdat er standaard een 9-Cell batterij bij zit en ik niet vooreen 6-Cell schijnt te kunnen kiezen.
Wel kan ik zelf via de Dell site een losse 6-Cell batterij kopen heb ik gezien, waarom zouden zij hem dan niet zo kunnen leveren
Het klopt toch dat door een 9-Cell batterij de laptop hoger komt te staan, dit doordat de batterij "uitgebouwd" is? Ik vraag dit omdat er standaard een 9-Cell batterij bij zit en ik niet vooreen 6-Cell schijnt te kunnen kiezen.
Wel kan ik zelf via de Dell site een losse 6-Cell batterij kopen heb ik gezien, waarom zouden zij hem dan niet zo kunnen leveren

Zoals vaak bij Dell: Bellen. De site is soms zo onlogisch qua keuzes.
Het klopt trouwens dat de 9 cell accu uitsteekt. (Zie foto van notebookcheck) Niet naar achter, zoals bij veel laptops, maar naar onder. Daardoor komt de achterkant ongeveer een centimeter hoger te staan dan de voorkant. En daardoor krijg je, als je laptop op een vlakke ondergrond staat, weer wat extra luchtstroom aan de onderkant. Het is verder niet storend dat hij uitsteekt, ook niet in mijn laptoptas.
Het klopt trouwens dat de 9 cell accu uitsteekt. (Zie foto van notebookcheck) Niet naar achter, zoals bij veel laptops, maar naar onder. Daardoor komt de achterkant ongeveer een centimeter hoger te staan dan de voorkant. En daardoor krijg je, als je laptop op een vlakke ondergrond staat, weer wat extra luchtstroom aan de onderkant. Het is verder niet storend dat hij uitsteekt, ook niet in mijn laptoptas.
Het vreemde is ik had ook gebeld en de offerte was me toegestuurd, maar achteraf kreeg ik een mail dat de Blu-Ray toch niet meer te vekrijgen is en ook de 6-cell batterij (ondanks je deze dus wel als losse accessoire kan kopen).
Blijf het vreemd vinden..
Blijf het vreemd vinden..
Help !
Had wat probleempjes met de performance van de Dell. Het neiuwe schooljaar begint maandag, dus dacht ik mooi even een verse installatie te doen.
Bij de oude situatie had ik regelmatig bij het bekijken van filmpjes (flash) dat Flash crashte, in elke browser die er is (chrome, IE, Vuurvosje).
Nu hoopte ik dat dit bij een geheel nieuwe install over zou zijn, maar helaas
! Nog steeds dezelfde crash. Google helpt me niet echt, misschien hier iemand?
Had wat probleempjes met de performance van de Dell. Het neiuwe schooljaar begint maandag, dus dacht ik mooi even een verse installatie te doen.
Bij de oude situatie had ik regelmatig bij het bekijken van filmpjes (flash) dat Flash crashte, in elke browser die er is (chrome, IE, Vuurvosje).
Nu hoopte ik dat dit bij een geheel nieuwe install over zou zijn, maar helaas
Creating my own hero.
is dat niet gewoon het resultaat van dezelfde brakke driver? die van de videokaart bijvoorbeeld.
ik had bij 10.7 ook wel dat ik een bluescreen kreeg toen ik een filmpje wou laden...
hoofdverdachte: ati ccc, flash, wifi drivers (LAN?), antivirus, ander programma wat je hebt ge-instaleerd (probeer chrome in safe mode?)
ik had bij 10.7 ook wel dat ik een bluescreen kreeg toen ik een filmpje wou laden...
hoofdverdachte: ati ccc, flash, wifi drivers (LAN?), antivirus, ander programma wat je hebt ge-instaleerd (probeer chrome in safe mode?)
Het was een clean install, zonder virusscanner o.i.d. Wel de plugin van Firefox. Nu heb ik de laatste ATI drivers en de laatste flash. Kijken of dat helpt...
Creating my own hero.
Ik zit volgens mij nog op A07, ook maar eens updaten naar A11.
Maar de problemen die je beschrijft komen mij niet bekend voor.
Ik had laatst wel wat vaags, internet via zowel WLAN als LAN was niet vooruit te branden.
Heb 30 mbit, en verschillende 1000mb.bin's geprobeerd, begonnen allemaal al aan de imho trage kant, rond de 1 MB/s, maar zakte onderhand linear naar minder dan 50 KB/s.
Dacht eerst aan antivirus, maar zelfs na het verwijderen daarvan ging het nog niet. Terwijl het, zover ik weet, wel goed heeft gewerkt.
Dat weet ik dus niet zeker, normaal download ik nooit via de laptop, en een beetje internetten ging altijd goed.
Interne snelheden, zelfs via WLAN, waren allemaal prima. LAN regelmatig rond de 55 MB/s.
Uiteindelijk de LAN drivers via de Broadcom site zelf geupdate (Had al de nieuwste van Dell.) en WLAN via Windows update, en sindsdien gaat alles (weer?) prima.
Maar de problemen die je beschrijft komen mij niet bekend voor.
Ik had laatst wel wat vaags, internet via zowel WLAN als LAN was niet vooruit te branden.
Heb 30 mbit, en verschillende 1000mb.bin's geprobeerd, begonnen allemaal al aan de imho trage kant, rond de 1 MB/s, maar zakte onderhand linear naar minder dan 50 KB/s.
Dacht eerst aan antivirus, maar zelfs na het verwijderen daarvan ging het nog niet. Terwijl het, zover ik weet, wel goed heeft gewerkt.
Dat weet ik dus niet zeker, normaal download ik nooit via de laptop, en een beetje internetten ging altijd goed.
Interne snelheden, zelfs via WLAN, waren allemaal prima. LAN regelmatig rond de 55 MB/s.
Uiteindelijk de LAN drivers via de Broadcom site zelf geupdate (Had al de nieuwste van Dell.) en WLAN via Windows update, en sindsdien gaat alles (weer?) prima.
Fasterinside jij hebt je laptop recent gekocht of niet? Ik zie dat je ook een Blu-Ray brander hebt (die je nu schijnbaar niet meer kan bestellen) vandaar dat ik graag de datum van aanschaf wilt weten
.
Wat voor batterij (6-cell/9-cell) en oplader (brick/slim) heb je erbij gekregen?
Wat voor batterij (6-cell/9-cell) en oplader (brick/slim) heb je erbij gekregen?
Ik heb de laptop in Januari gekocht, en in Februari gekregen. Ik heb de standaard batterij, de 6 cells dus. Ik kreeg toen de 90Watt adapter, na diverse mailtjes direct een 130watt adapter.Anoniem: 304020 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:16:
Fasterinside jij hebt je laptop recent gekocht of niet? Ik zie dat je ook een Blu-Ray brander hebt (die je nu schijnbaar niet meer kan bestellen) vandaar dat ik graag de datum van aanschaf wilt weten.
Creating my own hero.
ben jaloers op jou laptop haha, het is op dit moment een hele klus om dezelfde laptop voor elkaar te boxen bij dell pfff...
Tip: Bestel bij dell de goedkoopste laptop en bouw zelf de laptop om, de onderdelen vind je goedkoper op e-bay en je kunt de oude onderdelen verkopen (of bewaren voor garantie).
De handleiding om hem om te bouwen staat gewoon bij dell op de website.
Zo bespaar je veel geld, een bluray lezer heb je al op e-bay voor ongeveer 70 euro (dezelfde die dell levert en waar dell dan 140 euro extra voor vraagt). De brander weet ik niet wat die kost.
Zo bespaar je veel geld, een bluray lezer heb je al op e-bay voor ongeveer 70 euro (dezelfde die dell levert en waar dell dan 140 euro extra voor vraagt). De brander weet ik niet wat die kost.
[ Voor 5% gewijzigd door DutchKel op 10-09-2010 15:13 ]
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Weet iemand hoe het zit met garantie transfer? Ik moet (misschien) mijn garantie veranderen van Maleisie of nieuw-zeeland naar nederland (ik woon in NZ, en heb kenissen in maleisie die langskomen en dus een laptop kunnen meenemen). Ik heb al 2x met een dell persoon gesproken via de chat, en ik kreeg elke keer een ander antwoord. De ene zegt dat ik niks hoef te doen, en de ander zegt dat ik minstens een 3 jaar garantiecontract moet nemen. De dell website zelf zegt dat ik alleen een "international ownership tranfer form" moet invullen.
Heeft iemand een definitief antwoord?
Heeft iemand een definitief antwoord?
[ Voor 97% gewijzigd door Basekid op 11-09-2010 10:12 ]
Waarom zou je dat doen? Je hebt nu de i7 i.c.m 4 GB geheugen voor 999 euro. Veel goedkoper ben je niet uit, plus dat je in je laptop moet gaan rommelen wat nooit echt prettig is. Tevens kun je die BluRay later nog wel inbouwen, dat is maar een kwestie van twee schroeven los en erin of eruit klikken.kfaessen schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:11:
Tip: Bestel bij dell de goedkoopste laptop en bouw zelf de laptop om, de onderdelen vind je goedkoper op e-bay en je kunt de oude onderdelen verkopen (of bewaren voor garantie).
Die blu-ray is wel erg in prijs gedaald, ik betaalde €340 bij aanschaf, wel een brander.
Creating my own hero.
Ik bedoel dus: bestel er nu een met een i7 720QM, vervang deze zelf voor een 920XM (welke via e-bay ongeveer 350 euro kost), ik weet alleen niet of de 920XM ondersteund wordt door de xps16, misschien is de 820QM wel het hoogste.Fasterinside schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:16:
[...]
Waarom zou je dat doen? Je hebt nu de i7 i.c.m 4 GB geheugen voor 999 euro. Veel goedkoper ben je niet uit, plus dat je in je laptop moet gaan rommelen wat nooit echt prettig is. Tevens kun je die BluRay later nog wel inbouwen, dat is maar een kwestie van twee schroeven los en erin of eruit klikken.
Die blu-ray is wel erg in prijs gedaald, ik betaalde €340 bij aanschaf, wel een brander.
De DVD/Blu-ray ombouwen is wel behoorlijk veel werk, je moet namelijk het hele ding uit elkaar halen omdat deze bij de XPS16 achter het moederbord zit ipv ervoor zoals je gewend bent bij die 2 schroeven losdraaien.
Geheugen kun je zo 8GB kopen voor 156-220 euro (dit ligt aan de snelheid welke je wilt), dit kost bij dell 350 euro EXTRA. Voor de harde schijf geld hetzelfde.
Het enige wat niet te vervangen is dat is de videokaart, deze zit op het moederbord gesoldeerd. Vandaar dat het ook zo lang duurt voordat er een refresh van komt. Dell zal vast wel veel moederborden op voorraad hebben liggen.
Kortom je bespaart extreem veel als je zelf de onderdelen vervangt.
De besparing in totaal:
Dell prijs - internet prijs
CPU 820QM: 450 - 227 = 223
Geheugen 8GB: 388 - 156 = 232
Blu-ray speler (laatst bekende dell prijs): 140 - 70 = 70
De oude onderdelen kun je dan zelfs nog verkopen waardoor je nog meer verschil hebt. Voor de garantie maakt het niet zoveel uit, buiten dat je op de vervangende onderdelen via de leverancier garantie hebt ipv via dell. Een monteur let normaal alleen op of de laptop geen beschadigingen heeft en gaat niet elk onderdeel afzonderlijk controleren of deze origineel bij het systeem horen.
De meeste upgrades kun je dus ook zonder negatieve gevolgen uitvoeren. Maak je echter zelf iets kapot dan is dat natuurlijk wel voor eigen rekening (dit is ook zo met pc's). Maar als je de handleidingen volgt van dell dan kun je bijna niets kapot krijgen.
Zelf heb ik toen ik de xps 16 had hem ook helemaal omgebouwd, alleen heb ik deze ivm scherm problemen in de originele staat terug gestuurd en een alienware m15x ervoor in plaats genomen. Gelukkig kon ik de blu-ray speler ook in de alienware gebruiken dus die heb ik daarin gebouwd.
Idd de prijzen die Dell vraagt voor upgrades gaan nergens over maar jah genoeg mensen die dat geen probleem lijken te vinden 
offtopic:
Zo had ik laatst een vlucht geboekt via een voor mij onbekende maatschappij. Ik had niet de juiste gegevens ingevuld
Vervolgens wilde ik die gegevens wijzigen, dit kon online tegen een bedrag van 80,-. Pure oplichting dus. Dus ik even gebeld met de klantenservice en binnen no time was het gratis voor me geregeld. Laat je toch niet afschepen is mijn advies 
Zo had ik laatst een vlucht geboekt via een voor mij onbekende maatschappij. Ik had niet de juiste gegevens ingevuld
welk nummer heb jij gebeld ? ik bel met 020 4549 nummer maar geen optie voor XPS. toetsenbord faalt nu... de toetsen N M H J Y U 5 6 doen het niet meer....keejoz schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:39:
Oh bijna vergeten te antwoorden op jouw vraag!![]()
EDIT:
Even zelf proberen te fixen, ben tenslotte een Tweaker...
Na 8 miljoen schroefjes (waarvan er 7 miljoen in het tapijt vielen), 800 pagina's of gebruikershandleidingen en de 80 keuzemenu's bij de telefoondienst (waarvan ik bij menu 2 kwam, ongeduldig red.) was ik het beu...
Conclusie van de dag: Agressie helpt !
[ Voor 14% gewijzigd door Fasterinside op 13-09-2010 19:42 ]
Creating my own hero.
De notebook die ik samen hebt gesteld staat nu op wacht dit doordat alleen de Blu-Ray speler niet op voorraad is. Ze kunnen me ook niet vertellen wanneer deze nou weer wel aanwezig is.
Dus zit ik inderdaad te denken om deze zelf er in te zetten. Maar hoe kom ik aan het type speler en waar op E-bay zou ik moeten zoeken?
Dus zit ik inderdaad te denken om deze zelf er in te zetten. Maar hoe kom ik aan het type speler en waar op E-bay zou ik moeten zoeken?
Vanmorgen een mail gestuurd naar Dell, en vanmiddag een reactie. moet een aantal tests doen, waaruit blijkt dat het toetsenbord wel degelijk kapot is. Ben nu benieuwd hoe snel er een mechanic langs komt.
to be continued....
to be continued....
Creating my own hero.
Het type spelers vind je bij de drivers, dan moet je op ebay zoeken naar het typenummer.Anoniem: 304020 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:30:
De notebook die ik samen hebt gesteld staat nu op wacht dit doordat alleen de Blu-Ray speler niet op voorraad is. Ze kunnen me ook niet vertellen wanneer deze nou weer wel aanwezig is.
Als je 'm toch al uit elkaar hebt, kunnen ze het ook met de post verzenden als je dat wil.Fasterinside schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:40:
Vanmorgen een mail gestuurd naar Dell, en vanmiddag een reactie. moet een aantal tests doen, waaruit blijkt dat het toetsenbord wel degelijk kapot is. Ben nu benieuwd hoe snel er een mechanic langs komt.
to be continued....
nee ik heb hem niet uit elkaar gekregen, dat was te riskant.guapper schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:19:
[...]
Als je 'm toch al uit elkaar hebt, kunnen ze het ook met de post verzenden als je dat wil.
Creating my own hero.
Het lijkt erop alsof de kabel van het toetsenbord scheef op het moederbord zit. Om het toetsenbord te vervangen staat hier de handleiding: http://support.euro.dell....sm/keyboard.htm#wp1179891Fasterinside schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:25:
[...]
nee ik heb hem niet uit elkaar gekregen, dat was te riskant.
Heb je nog nooit een laptop uit elkaar gehaald dan zou ik het niet doen, maar als je er wel geringe ervaring mee hebt dan kun je het prima doen. Het meest riskante is als je het kliksysteem niet kent. Maar die heb je volgens mij niet nodig erbij.
Edit: je kunt natuurlijk ook met die handleiding proberen de kabel er weer recht in te steken op het moederbord.
[ Voor 7% gewijzigd door DutchKel op 14-09-2010 21:48 ]
Goedemorgen,
Is de XPS 1647 ( N00X6701) nog leverbaar? Ik heb gezocht maar niet gevonden.
Of zeggen jullie van de XPS 1645 met core i7 is vergelijkbaar of beter dan de XPS 1647 met de i5?
Bernhard.
Of zeggen jullie van de XPS 1645 met core i7 is vergelijkbaar of beter dan de XPS 1647 met de i5?
Bernhard.
In princiepe zou een i7 (met quadcore) sneller moeten zijn dan een i5, maar het hangt er natuurlijk vanaf wat voor applicaties je draait, en of die goed gebruik kunnen maken van meerdere cores/threads.Anoniem: 373343 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:46:
Goedemorgen,
Bernhard.
Zeg dat niet te hard, veel applicaties zijn (nog steeds) niet multithreaded. Dan kan een i5 in de hogere klasses een stuk sneller presteren dan een i7. Vooral bij spellen is dit het geval.Basekid schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:51:
[...]
In princiepe zou een i7 (met quadcore) sneller moeten zijn dan een i5, maar het hangt er natuurlijk vanaf wat voor applicaties je draait, en of die goed gebruik kunnen maken van meerdere cores/threads.
Nou is deze xps 16 intussen geen gamingmachine meer van deze tijd dus het is inderdaad de vraag wat ga je ermee doen?
Telefonisch is de xps 16 met i5 vast nog wel te bestellen, op de websites is deze inderdaad overal verwijderd, zelfs de aanbiedingen van www.nieuwepc.com werken niet meer.
Edit: De i7 is overigens wel meer toekomstgericht. De zwaardere applicaties die nu nog singlethreaded zijn worden vast wel multithreaded gemaakt bij een nieuwere versie.
[ Voor 9% gewijzigd door DutchKel op 16-09-2010 13:06 ]
Basekid en kfaessen bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik ga niet gamen. Misschien de kinderen wanneer zij mijn notebook toeeigenen:) Ik ben nog een beetje in dubio welke ik ga kopen. Telefonisch is de xps 16 met i5 dus nog wel te bestellen.
Nogmaals bedankt voor de reacties.
Bernhard.
Ik ga niet gamen. Misschien de kinderen wanneer zij mijn notebook toeeigenen:) Ik ben nog een beetje in dubio welke ik ga kopen. Telefonisch is de xps 16 met i5 dus nog wel te bestellen.
Nogmaals bedankt voor de reacties.
Bernhard.
dan nog, over een jaar word de 4670 verslagen voor intergrated kaarten... de kaart is vij oud, dit komt omdat:
-ATI verbeteringen nooit zo heel schokkend zijn, en bovendien niet goed leverbaar op dit moment (according to dell...)
-nvidia fermi zwaar geflopt is, en dan bedoel ik ook zwaar (niet qua prestaties, maar qua prijs en stroomverbruik).
zo'n mid-range kaart verbruikt evenveel als mijn bak onder full load... oh, en ze zijn ook ruim een jaar te laat.
-AMD volgens jaar komt met APU's (CPU+GPU in een chip) met betere prestaties dan de desktop 5650.
in de toekomst gamen met een laptop is gewoon een bull-argument, die dingen verouderen zo snel. Maar je kan natuurlijk niet blijven wachten...
nee, als je niet van plan bent dit jaar nog te gamen zou ik niet eens een grafische kaart nemen.
-ATI verbeteringen nooit zo heel schokkend zijn, en bovendien niet goed leverbaar op dit moment (according to dell...)
-nvidia fermi zwaar geflopt is, en dan bedoel ik ook zwaar (niet qua prestaties, maar qua prijs en stroomverbruik).
zo'n mid-range kaart verbruikt evenveel als mijn bak onder full load... oh, en ze zijn ook ruim een jaar te laat.
-AMD volgens jaar komt met APU's (CPU+GPU in een chip) met betere prestaties dan de desktop 5650.
in de toekomst gamen met een laptop is gewoon een bull-argument, die dingen verouderen zo snel. Maar je kan natuurlijk niet blijven wachten...
nee, als je niet van plan bent dit jaar nog te gamen zou ik niet eens een grafische kaart nemen.
Oei dat zijn wel hele gevaarlijke aannames die je hebt gedaan. Ik zie graag een bronvermelding van alle punten (incl testresultaten).Anoniem: 303530 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:02:
dan nog, over een jaar word de 4670 verslagen voor intergrated kaarten... de kaart is vij oud, dit komt omdat:
Alleen punt 2 kan ik verifieren, verder zie ik nergens iets wat geverifieerd cq onderbouwd is.
Overigens vond ik de laatste zin van jou ook nog eens lachwekkend, je weet toch dat je geen beeld hebt als je geen grafische kaart/chip hebt? Als je iets wilt doen op een pc en wilt weten wat je doet dan heb je toch zeker een grafische kaart nodig. Er zijn overigens ook andere dingen waarvoor je een losse mid/high-end kaart erin wilt hebben, denk aan betere HD decodering of andere extra features welke op een simpel intel chipje ontbreekt.
Dat de 4670 aan vervanging toe is ben ik met je eens echter dat is niet omdat de integrated kaarten over 1 jaar net zo snel zijn (dan zullen ze nu ineens meer dan 10 keer zo snel moeten zijn, dat zie ik echt niet gebeuren). Maar dat is omdat er een opvolger van is welke al een tijd lang op de markt is.
Het is echter bij de xps 16 niet zo makkelijk om de grafische kaart te vervangen aangezien hiervoor een nieuw moederbord ontwerp nodig is, de chip is namelijk geintegreerd op het moederbord.
http://www.pcper.com/article.php?aid=991kfaessen schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:00:
[...]
Dat de 4670 aan vervanging toe is ben ik met je eens echter dat is niet omdat de integrated kaarten over 1 jaar net zo snel zijn (dan zullen ze nu ineens meer dan 10 keer zo snel moeten zijn, dat zie ik echt niet gebeuren). Maar dat is omdat er een opvolger van is welke al een tijd lang op de markt is.
...maar dat klinkt een stuk minder schokkend dan het is, over 3 maanden hebben we, if memory serves well, 6xxx gpu's, de intergrated is dan ongeveer te vergelijken met de 65xx (of 64xx, afhankelijk van welke naamgeving je aanhoud)AMD is hoping that this robust 480 stream unit part will provide near HD 5650 performance. This would be a very significant boost over what Intel offers, plus solid DX11 support due to the GPU being from a well known graphics architecture.
dat beleid vind ik ook raar:
36xx = 45xx = 54xx (qua performance, steeds iets beter)
37xx = 46xx = 56xx
en dat stuk over ATI, dat is gewoon een feit, de boel word gestaag beter met 30% per generatie. maar schokkende veranderingen hebben we nog niet gezien.
bij nvidia word meer risico genomen, je hebt zelf gezien wat er dan kan gebeuren...
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:31:
[...]
http://www.pcper.com/article.php?aid=991
[...]
...maar dat klinkt een stuk minder schokkend dan het is, over 3 maanden hebben we, if memory serves well, 6xxx gpu's, de intergrated is dan ongeveer te vergelijken met de 65xx (of 64xx, afhankelijk van welke naamgeving je aanhoud)
dat beleid vind ik ook raar:
36xx = 45xx = 54xx (qua performance, steeds iets beter)
37xx = 46xx = 56xx![]()
en dat stuk over ATI, dat is gewoon een feit, de boel word gestaag beter met 30% per generatie. maar schokkende veranderingen hebben we nog niet gezien.
bij nvidia word meer risico genomen, je hebt zelf gezien wat er dan kan gebeuren...
offtopic:
Vergis je niet in de ontwikkelingen van ATI: eerste met DX10.1, eerste met DX11 (eerste met DX10 weet ik even niet zeker). Ze waren het eerste met hardwarematige HD videodecodering (HD 2600).
En een performance verschil van 30% vind ik best pittig, beter dan wat nvidia heeft gedaan de laatste jaren met het rebranden van types.
De risico's van nvidia is nu bij 1 generatie en alleen maar omdat ze hopeloos achterliepen op ati.
Nog steeds zie ik alleen maar slechte onderbouwing van je mening. Maar goed het is intussen duidelijk dat het om je mening gaat ipv om feiten.
In het artikel wat je aanhaalt staat iets beschreven wat nog niet op de markt is en zich dus nog niet heeft bewezen. Zie het verhaal fremi, veel marketing en blabla voor de release en bij de release zelf valt het allemaal maar wat tegen.
Kortom je hebt me niet overtuigd. Daarbij hoort deze discussie niet in dit topic.
Vergis je niet in de ontwikkelingen van ATI: eerste met DX10.1, eerste met DX11 (eerste met DX10 weet ik even niet zeker). Ze waren het eerste met hardwarematige HD videodecodering (HD 2600).
En een performance verschil van 30% vind ik best pittig, beter dan wat nvidia heeft gedaan de laatste jaren met het rebranden van types.
De risico's van nvidia is nu bij 1 generatie en alleen maar omdat ze hopeloos achterliepen op ati.
Nog steeds zie ik alleen maar slechte onderbouwing van je mening. Maar goed het is intussen duidelijk dat het om je mening gaat ipv om feiten.
In het artikel wat je aanhaalt staat iets beschreven wat nog niet op de markt is en zich dus nog niet heeft bewezen. Zie het verhaal fremi, veel marketing en blabla voor de release en bij de release zelf valt het allemaal maar wat tegen.
Kortom je hebt me niet overtuigd. Daarbij hoort deze discussie niet in dit topic.
Studio XPS 15 en Studio XPS 17 "gelekt". Zie ook hier.
[ Voor 28% gewijzigd door Nivk op 17-09-2010 00:49 ]
Oeh, nog maar even wachten met een XPS kopen danNivk schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:48:
Studio XPS 15 en Studio XPS 17 "gelekt". Zie ook hier.