Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
En of er nog een vervolg komt op Hearts of the north weet ik niet, hangt er deels vanaf wat er na de laatste quest bij deze gebeurt denk ik zo. Er zit inderdaad een nieuwe hero bij als ik het artikel goed gelezen heb tijd terug, over beloningen niks gezien.Ook de toevoeging van de 7 heroes patch is intussen bevestigd alleen nog onzeker wanneer.
Aha oke ja die heroes lijkt mij een assasin te worden aangezien er een nieuwe sin voorkomt in die hearts of the north questline en er maar 2 assasin heroes zijn en van elke class minimaal 3 heroes van gemaakt zijn (=
Got problems with Windows? - ReBooT Got problems with Linux? - Be RooT
Ooh, dat klinkt wel leuk. Ik heb het sinds de aanschaf van een Xbox eigenlijk nauwelijks nog aangeraakt, misschien moet ik het maar weer eens oppakken.ninc schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:58:
[...]
Ja, zo noemen ze alle content die voor GW1 geleased word en dient als brug naar GW2.
Zelf vond ik het wel grappig om als Thackeray te spelen, maar het werd na een tijdje saai. Benieuwd wat de volgende quests worden, daarna Wintersday en daarna Cantha: Winds of Change.
Zouden er ook speciale beloningen komen voor dat Hearts of the North gedoe? Heb mn medals nu maar vastgehouden voor het geval datMocht er niets komen dan lever ik ze in voor oppressors weapons voor mn Hom
Weer een beetje in de stemming komen. Gelukkig heb ik heroes want als ik nu in een party zou gaan ben ik waarschijnlijk de reden dat iedereen doodgaat
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Nieuwe hero word niet een Sin, ook niet een ranger. Dit is door Anet bevestigd.yournamezz schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:58:
@Nephalem
Aha oke ja die heroes lijkt mij een assasin te worden aangezien er een nieuwe sin voorkomt in die hearts of the north questline en er maar 2 assasin heroes zijn en van elke class minimaal 3 heroes van gemaakt zijn (=
Niemand gebruikt ook Assassin heroes, dan zouden ze de community blij maken met een dooie mus.
En we zien wel, playerbase zit waarschijnlijk vooral te wachten op meer necro's en Ritualists voor als we straks 7 heroes mogen inladen.
K20A daily :-)
Ja hoor, kapaza(.be), tweedehands.net e.d.Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:09:
Weet iemand of er nog handel is in wow accounts?
mzzls
Heb mijn 70 priest full t6 destijds voor 600 euro verkocht
Verwijderd
Ben al bijna lvl 60 nu dus dit gaat als een dolle.. daarnaast heb ik ook al behoorlijk wat gold en teveel items... kan ik als bedrijfseconoom mij nu ook al lekker met AH bezighouden.. erg leuk. Ben benieuwd wat voor GW2 nieuws er binnenkort komt.. heb nu voor de koude winterdagen wel een leuk tijdverdrijf gevonden.
Echter als gw2 uit is --> bye bye WoW..
Haha, je zit volgens mij in het verkeerde topic nu te postenVerwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:32:
Thxs voor de response. Ik denk dat ik echter toch verder ga. Heb voor mij een leuk alternatief gevonden voor die lompe quests --> Power lvl-en. Gebruik een 2de account met een lvl 80 warrior met behoorlijke gear. Dan is het een kwestie van alleen nog maar pullen en BOOM heel veel exp.
Ben al bijna lvl 60 nu dus dit gaat als een dolle.. daarnaast heb ik ook al behoorlijk wat gold en teveel items... kan ik als bedrijfseconoom mij nu ook al lekker met AH bezighouden.. erg leuk. Ben benieuwd wat voor GW2 nieuws er binnenkort komt.. heb nu voor de koude winterdagen wel een leuk tijdverdrijf gevonden.
Echter als gw2 uit is --> bye bye WoW..
Iemand enig idee of Anet nog plannen heeft voor het invullen van de laatste 20 niveau's? Of werk ik vanaf nu alleen nog maar voor een fancy titel?
toch blijf ik van mening dat de heroes het spel verpest hebben. Het hele teamplay verhaal was weg, want iedereen nam gewoon heroes mee in de party.Nephalem schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 02:21:
voor als we straks 7 heroes mogen inladen.
Wat kan ik met die "Attribute Points".
Ik zie wel dat er dan Attributes omhoog gaan.
Is dat om meer skills te unlocken ofzo?
Dat snap ik ff niet...
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
ik kan er nog een heel verhaal over typen over hoe je ermee om kan gaan etc, maar kijk eerst even op http://wiki.guildwars.com/wiki/Attribute_point en http://wiki.guildwars.com/wiki/Attribute
Dank je hartelijk
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
Als je een stuk terugzoekt in dit topic zie je mij precies dezelfde rant afstekenpdebie schreef op zondag 28 november 2010 @ 17:29:
[...]
toch blijf ik van mening dat de heroes het spel verpest hebben. Het hele teamplay verhaal was weg, want iedereen nam gewoon heroes mee in de party.
Heroes hebben hun voor- en nadelige effect gehad op de game, maar tegenwoordig met een teruglopende playerbase zijn ze toch verdomd handig tenzij je constant guildies wilt charteren om mee te helpen.
That said, ik zal nooit heroes verkiezen boven spelen met andere personen.
Verwijderd
ninc schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:04:
[...]
Haha, je zit volgens mij in het verkeerde topic nu te posten
Echter naar 30+ boosten in HoM was echt een peulenschil. 2 accounts boven de 30 en toen was het GW verhaal wel weer klaar. GW is zeker een leuk spel, maar na 4,5 jaar spelen ben ik er wel meer dan klaar mee. Kijk echt heel erg uit naar GW2 dit gaat denk ik echt de game van de komende generatie worden.
Aangezien het toch echt wel even gaat duren voordat het uitkomt ben ik WoW gaan doen. Let wel op dat als je zoals ik eigenlijk alleen geintresseerd bent in de eindcontent (net als bij GW trouwens) dat de f#$$% Grind om naar max te komen aanzienlijk langer duurt dan bij GW
Vandaar de post in dit forum
Suc6 iedereen. Ik ben de komende (koude winter) maanden een Paladin Tank voor de raids en dungeons in Catalysm. Als GW2 uitkomt meld ik mij weer.
mzzls
Eens, dat het verdomde handig is met het teruglopende spelers aantal, maar toen de heroes net uitkwamen en je in een missie riep 'LFP', kreeg je allerlei reacties: you can do it easily with heroes!Nephalem schreef op maandag 29 november 2010 @ 02:21:
[...]
Als je een stuk terugzoekt in dit topic zie je mij precies dezelfde rant afsteken
Heroes hebben hun voor- en nadelige effect gehad op de game, maar tegenwoordig met een teruglopende playerbase zijn ze toch verdomd handig tenzij je constant guildies wilt charteren om mee te helpen.
That said, ik zal nooit heroes verkiezen boven spelen met andere personen.
zucht, daar vraag ik toch niet om
Vanaf toen ging het helemaal fout. Als ze dat niet hadden gedaan was het teamplay gehalte hoger geweest en was de hoeveelheid spelers minder gedaald denk ik. Want heel veel vonden GW juist zo leuk vanwege het samenspelen.
Ach ja, campaigns etc al zo vaak gedaan daar houd ik me alleen nog mee bezig om een ander te helpen, verder spendeer ik mijn tijd vooral in de elite area's waar wel nog gewoon met human teams gespeeld wordt.
Maar dat zeg ik alleen voor de NM missies. Met HM missies wil ik wel es helpen.
Je kunt het zo zien: Heroes hebben voordelen, maar ook nadelen. Zelf vind ik het wel fijn dat ik nu heroes heb, want niet altijd is er een goede party te vormen. Maar niets blijft zo leuk als een bijeengeraapt zooitje human players waarmee je verrassend genoeg de missie/dungeon toch kunt uitspelen.
Nieuwtjes:
Misschien nieuwe wapens voor in HoM te zetten? Of bedoelen ze nieuwe minis die gaan droppen?Although as an added bonus, some of the rewards from the new content could help players out with their Hall of Monuments progress...
Nice, en dan meteen de update voor 7 hero parties... of de update voor de paragon en dervish please.“After all of the wedding content is completed, a new Hero will have joined the player’s party…”
Ben nog aan het twijfelen of ik voor mijn obsi armor ga of voor de extra HoM titels die ik bij kan kopen. Aan obsi armor heb ik niets in GW2.
Obsidian armor telt ook als 1 punt in je HoM hoor. Zit nu op 36/50 en heb nu 18 titels max en ben nu alleen bezig met vanquishen&explorer en drunkard.KneoK schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:05:
Ik zit op 15 items. Ben nu lekker aan het stashen en cashen, gisteren met 90k aan goud mijn ecto stash kunnen verhogen van 44 naar 63 en net nog even voor 50k aan dust en iron kunnen verkopen dus dat gaat lekker.
Ben nog aan het twijfelen of ik voor mijn obsi armor ga of voor de extra HoM titels die ik bij kan kopen. Aan obsi armor heb ik niets in GW2.
Ja, ik weet het. Maar voor het geld dat ik daarvoor kwijt ben denk ik dat ik zo nog 5 of 10 punten met andere titels kan kopen (goedkopere elite armor, armor voor mijn heroes, minipets).ninc schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:28:
[...]
Obsidian armor telt ook als 1 punt in je HoM hoor. Zit nu op 36/50 en heb nu 18 titels max en ben nu alleen bezig met vanquishen&explorer en drunkard.
En aangezien ik mijn huidige 15k armor al in de hall heb staan kan ik beter Kurzick en Vabbian armor erbij nemen, dan krijg ik voor die twee een punt en nog een extra punt voor drie armor statues en dan hou ik volgens mij zelfs nog geld over ten opzichte van Obsidian armor.
[ Voor 23% gewijzigd door KneoK op 13-12-2010 01:09 ]
Heb zelf 30 punten en eigenlijk compleet geen motivatie om er meer bij elkaar te harken
* 5,000 Experience
* 500 Gold
* 500 Vanguard reputation points
* 10 Wintersday Gifts
* 5 Frosty Tonics
Voor een paar minuten werk is dat niet gek. Daarnaast legt het toch aardig cash op
Daarvoor moet je wel The Three Wise Norn en Charr-broiled Plans gedaan hebben. (Quests zijn bij Casey Carpenter in Eye of the North Outpost)
36 maxed titles op monk GW1 , Playing A Game [TaG], Mesmers Are Evil
Ik ben al enkele weken bezig een handige website in elkaar te steken. Ik zou graag wat feedback krijgen over het idee en de uitvoering: http://www.gwdb.be
Enkele screenshots:
- http://gwdb.be/preview.php
- http://img839.imageshack.us/img839/6366/prevq.png
Ik zal binnenkort wat Beta keys uitgeven aan de Tweakers, in afwachting kan je al een account maken als je wil. Als je toch graag nu al wil testen, moet je mij maar een DM sturen met de vraag voor een key.
Alle vragen en feedback zijn welkom hier, op Twitter of op BetaEasy (zie links op site)!
Qua layout vind ik hem netjes, weinig overbodige dingetjes en alles is duidelijk.
Waar je wellicht wel mee moet oppassen is de hoeveelheid info die je vraagt van de mensen. De angst voor hackers ligt nog vrij vers in menig geheugen en mensen kunnen hier best van af zien omdat ze bang zijn dat hun gegevens gebruikt gaan worden voor schimmige zaakjes.
Maar leuk idee voor de mensen die een beetje chaotisch zijn en moeit hebben om alles bij te houden.
@Stroopwafel: Het uiteindelijke doel van de site is een tool aan te bieden om te vergelijken met vrienden/guildies en andere gebruikers (je eigen characters is ook een goed idee). Als we iets willen doen met de gilde is het soms even wachtten tot iedereen een character heeft gevonden die een missie nog moet afwerken bvb.
@Ninc: Skill Hunter moet ik er nog in steken. Gezien de hoeveelheid en de eigenschappen is dat al wat moeilijker. Ik moet nog wat nadenken voor ik kan beslissen wat het meest gebruiksvriendelijk is. Momenteel denk ik aan een tabel, sorteerbaar op profession/land/afgewerkt - waar je met checkboxes kan kiezen welke informatie je weergeeft.
Ik ken aantal spelers die Aion gaan doen, dat grafisch wat beter is en ook alliance acties kent in pvp, en dus gewoon Aion spelen tot GW2. Ook ik speel door in Aion en stap dan door naar GW2, maar blijf wel Aion volgen omdat die nog beter kan met 3.x.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:02:
[...]
nou ik poste het hier omdat het de zoektocht was van een game die de tijd overbrugt tussen nu en GW2. ...
Aangezien het toch echt wel even gaat duren voordat het uitkomt ben ik WoW gaan doen.
... Als GW2 uitkomt meld ik mij weer.
(en wat hebben ze met SM gedaan?
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
En het tweede boek komt deze maand nog!
Het nieuws van GW2 begint al wat beter uit te zien.
Ik zie dat je op Izzybot haar nieuwe blog bent genoemd, niceKarasu schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:53:
Ik ben al enkele weken bezig een handige website in elkaar te steken. Ik zou graag wat feedback krijgen over het idee en de uitvoering: http://www.gwdb.be
Ik heb ondertussen een account gemaakt. Ben wel benieuwd naar de functionaliteiten. Zelf gebruik ik vaak simpele excel sheets. Heb er hier nog één voor mini's en elite skills staan. Mocht je nog wat hulp nodig hebben met het maken van overzichten, dan wil ik je wel helpen.Karasu schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:53:
Ik zal binnenkort wat Beta keys uitgeven aan de Tweakers, in afwachting kan je al een account maken als je wil. Als je toch graag nu al wil testen, moet je mij maar een DM sturen met de vraag voor een key.
Yup, ik deed mijn best om wat steun van de community te vragen. Izari heeft daar al heel wat mee geholpen. Spijtig genoeg kan ik nog niet iedereen uitnodigen.NIEKler schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:28:
[...]
Ik zie dat je op Izzybot haar nieuwe blog bent genoemd, nice![]()
[...]
Ik heb ondertussen een account gemaakt. Ben wel benieuwd naar de functionaliteiten. Zelf gebruik ik vaak simpele excel sheets. Heb er hier nog één voor mini's en elite skills staan. Mocht je nog wat hulp nodig hebben met het maken van overzichten, dan wil ik je wel helpen.
Ja, ik heb vroeger ook spreadsheats gemaakt voor mijn gilde en zo zijn er veel mensen. Of ze gebruikten tools die ze moeten downloaden. De paar dingen die ik online heb gezien die je stats kunnen tracken zijn ofwel verouderd ofwel in een andere taal. Vandaar dat ik deze site zit te maken. Momenteel ben ik de site nog aan het voorbereiden voor de testers. Qua veiligheid is er nog te veel informatie zichtbaar van andere mensen bvb.
Intussen bereid ik me ook al wat voor op GW2DB door mijn ervaringen op te schrijven. Alle suggesties en php/js/css tips zijn welkom. Ik hoop dat ik ook andere mensen een deel van de site kan laten schrijven dan, als ze dat willen. Ik gebruik daar momenteel mercurial, kiln en fogbugz voor.
Daarnaast zal ik ook moeten uitkijken naar de kosten. Als er veel gebruikers en traffic beginnen komen zou ik met behulp van advertenties of donaties toch break-even will raken. Momenteel is dat nog lang geen probleem, maar mensen met wat ervaring mogen helpen.
Ik zie dat je een mooie site hebt. In samenwerking met andere sites heb ik zeker interesse. Er zal nog een pagina komen met community links. Als je interesse hebt in een nieuw startende community moet je zeker quaggan.com checken. Prachtig nieuw forum en vol bekende en leuke mensen.
Het eerste heb ik waarschijnlijk te weinig verstand van om je te helpen. Het tweede heb ik wat meer ervaring mee. Probleem is echter dat er maar heel weinig op de advertenties van mijn site wordt geklikt. In ieder geval stukken minder dan andere sites die ik heb beheerd. Ik denk dat dit door de doelgroep komt, de bezoekers van guildwars.nl snappen denk ik wat meer van het internet ;-)Karasu schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 00:37:
[...]
Intussen bereid ik me ook al wat voor op GW2DB door mijn ervaringen op te schrijven. Alle suggesties en php/js/css tips zijn welkom. Ik hoop dat ik ook andere mensen een deel van de site kan laten schrijven dan, als ze dat willen. Ik gebruik daar momenteel mercurial, kiln en fogbugz voor.
Daarnaast zal ik ook moeten uitkijken naar de kosten. Als er veel gebruikers en traffic beginnen komen zou ik met behulp van advertenties of donaties toch break-even will raken. Momenteel is dat nog lang geen probleem, maar mensen met wat ervaring mogen helpen.
Ik heb al wel eens rondgekeken op Quaggan. Beetje jammer alleen dat het 'weer een forum' is. Ik kijk al regelmatig op guru, teamquitter en mijn guildsite. Quaggan is dan meer van hetzelfde.Karasu schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 00:37:
[...]
Ik zie dat je een mooie site hebt. In samenwerking met andere sites heb ik zeker interesse. Er zal nog een pagina komen met community links. Als je interesse hebt in een nieuw startende community moet je zeker quaggan.com checken. Prachtig nieuw forum en vol bekende en leuke mensen.

Het ziet er toch allemaal goed uit. Volgens de algemene verwachtingen zullen de characters rechts de mesmer en de BML, soort van paragon/ritualist, worden. Met helemaal links de totaal nieuwe 'Gunner' profession. En tussen de necro en elementalist in zit de sneaky Assassin profession die zijn terugkeer zal maken, maar dan totaal anders.
Zo denkt de community erover, maar zal met niet verbazen als het anders blijkt te zijn. Komop met die nieuwe profession reveal! Ze hebben nog maar 20 dagen voordat Januari voorbij is
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om een soort GuildSearch te maken. Een plek waar je een profiel aan kunt maken om zo een guild te zoeken. Andersom natuurlijk ook: een guild aanmaken om zo spelers te zoeken. Kan ook erg leuk zijn voor PUG's. Nadeel is dan wel dat je eigenlijk aan moet kunnen geven of je op dat moment online bent.
@ninc
Ziet er cool uit. Ik ben alleen een beetje terughoudend over de gunner, lijkt me niet zo heel boeiend.
- Mesmer lijkt me vrijwel zeker, deze wordt in Edge of Destiny ook veelvuldig genoemd
- Assassin zie ik ook wel zitten, lekker sneaken + zwakke plekken blootleggen
- Voor de BML (blue macey lady) verwacht ik iets van een heavy armor personage met weapon buffs / enchantments. In de laatste Anet blogpost wordt ook de term 'spiritualist' genoemd, misschien is dat iets voor de BML. Check hier voor blogpost en hier voor mijn NL vertaling.
Cool idee wat ik verder gehoord heb is iets als een engineer. Het is duidelijk dat in GW2 de techniek op een hoger niveau staat (asura, charr). Lijkt me cool als daar een personage omheen gebouwd wordt. Lekker golems of turrets neerzetten en je er achter verschuilen (een beetje zoals de ritualist nu met spirits doet).
Verwijderd
D8 ff op dit forum kijken of er nog wat nieuws is. erg leuke foto ninc. denk net als de post hierboven dan het character rechts in het blauw een soort paladin gaat worden met heavy armor. Dit zal dan ook 100% mijn eerste character in Guild Wars 2 gaan worden.
Ben begonnen met WoW en heb in record tijd een max lvl Paladin gemaakt. In de dungeons op heroic niveau (hard mode van WoW) heb ik al niets meer te zoeken (voor betere gear). enige wat nog aantrekkelijk is, zijn de raids in cata. Dit is echter wat betreft groepssamenstelling best problematisch en heb ernstig mijn bedenkingen of dit ooit goed gaat komen.
Las wel dat de 7 hero party en de change van Derv's binnenkort gaat plaatsvinden. wellicht dat ik dan toch weer ff terugkeer. Heb een derv op mijn 2de account, maar die heeft naast "follow" main weinig tot niets gedaan
Kan echt niet wachten op meer GW2 nieuws.. gaat echt super worden.
Cya
Mesmer zal in ieder geval zo goed als zeker terugkeren denk ik aangezien deze prof regelmatig genoemd wordt in Ghosts of Ascalon (tenzij de schrijvers hierover uiteraard geen overleg hebben met Anet om continuïteit te waarborgen).
Tenslotte ook benieuwd of er restricties zullen zijn op combinaties van ras en profession.
Verwijderd
Dit zou vanuit de gedachte om veel alt's te maken wel een slimme zet zijn. Ik denk echter dat dit wel een beetje ingaat tegen de guild wars gedachte. zelf zou ik het wel leuker vinden. maakt je character toch meer uniek.Nephalem schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 01:06:
Tenslotte ook benieuwd of er restricties zullen zijn op combinaties van ras en profession.
haha.. heb jij iets tegen pally's ofzo? Zelf vind ik juist deze classe in vrijwel alle games die ik ken juist vaak het leuks vanwege de veelzijdigheid. Dit is dan ook meteen de grootste valkuil vaak omdat mensen van alles een beetje gaan doen en dit vaak niet werkt.
Old school pally's in Diablo 2 (LOD) waren echt insaine en zeer specalistisch. momenteel in WoW is de pally behoorlijk anders dan in het vanilla/TBC tijdperkt. Juist het toch wel holy aspect van healing/poison wegnemen (dat soort zaken) in combi met een tank rol vind ik zo leuk aan een paladin. Tanks zijn vaak toch de dirigenten van een gevecht en om dan een dirigent te zijn met wat snieky zaken als healing/poison remove of hele snieky aura's spreek mij al vele jaren juist zo aan in deze classe. Maar ja ieder zijn ding er kunnen immers geen 100% pala's komen
Norn Male Paladin lijkt mij wel het ultime GW2 droom character
En een hekel niet echt, maar ben er persoonlijk geen fan van om ermee te spelen nee. Dit omdat het vaak een beetje een one man army is in veel games die de balance tussen classes met een korrel zout nemen. Nu verschilt dit beeld en de uitwerking ervan uiteraard per game, maar heb eerder in WoW een pally gehad en dat ding levelen voelde vooral als cheaten, zo makkelijk was het
Maar goed, verder geen bezwaar tegen de aanwezigheid ervan in GW2, zelf hoop ik echter op iets compleet nieuws en onbekends om mee te stoeien als eerste character.
[ Voor 5% gewijzigd door Nephalem op 14-01-2011 15:27 ]
Eigelijk dezelfde principes waarom een human en norm warrior dezelfde damage doen, terwijl een norm toch echt tot factor 2 harder kan meppen, maar juist een asura zou amper het zwaard omhoog kunnen houden.
Loretechnisch klopt geen enkel game, maar grote lijnen zit het altijd wel best
Persoonlijk hoop ik dat bijvoorbeeld elementalists in GW2 ook verschillende 'bronnen' krijgen, Asura dus meer met 'devices', human vanuit 'inner strength' en die elfs vanuit.. die boom
Verwijderd
Had zelf een weddenschap op maart 2011 staan, maar wist rond okt al dit ik dit niet meer ging halen
Wel verstandig dat ze nu een beetje de "Blizzard" mentaliteit hebben aangenomen van niet zeiken het is af als het af is, maar dit hadden denk ik beter vorig jaar ook deels kunnen doen.
Ik blijf erbij dat dat Age of Conan destijds de nek heeft omgedraaid, eerste levels waren geniaal, daarna kwam het grote gat ineens waar niks meer werkte en niks meer te doen was. Sindsdien heeft Funcom flink aan de weg getimmerd maar helaas kom je als MMO dat stigma niet meer kwijt.
Anet heeft de luxepositie dat het van Ncsoft zo lang als het wil mag knutselen aan GW2, dus ik ben blij dat ze dat ook doen.
En of het tegenslag is weet ik niet, kan ook best zijn dat ze op een bepaald punt gewoon een ander of beter systeem voor iets bedacht hebben en het oude in de vuilnisemmer gekieperd hebben. Zelfde dat Bioware destijds deed met Mass Effect's conversatie systeem.
Verwijderd
Ik lees nu ook plots over de nieuwe NPC race 'Kodan'. Ijsberen uit het noorden die op ijsrotsen wonen die zijn omgebouwd tot schepen. Wel redelijk origineel als je ff chronicles of narnia vergeet, maar waar komen ze vandaan en waarom moest dat nou zo nodig erbij komen?
Straks loop ik als mens rond tussen de kleine elitaire semi-goblins Asura, de big bad furry Charr, de uit de kluiten gewassen viking Norn, de treehugging Sylvari en nu de ijsberen! Ik denk dat ik lekker als asura ga spelen en me verstop achter al die gigantische characters..
Ach ja, misschien wordt het wel hartstikke gezellig!!
(Hoop echt dat we ook Cantha en Elona in de expansions terug gaan zien trouwens, met name Elona vond ik prachtig)
Om deze reden ben ik van plan om mijn eigen Nederlandse guild op te starten. Ik wil hierbij een guild waarbij zowel actief PvE als PvP wordt gespeeld. Zo wil ik een groep nederlands sprekende spelers bij elkaar brengen waarvan sommigen net pre-searing uit zijn en anderen dagelijks HA of GvG spelen. Het belangrijkste wat de spelers gemeen hebben is dat ze lol hebben in wat ze spelen.
Ik snap dat ik voor dit contrast een grote groep spelers nodig heb, daarom heb ik de guild nog niet opgezet. Mijn vraag is of er mensen geïnteresseerd zijn in mijn guild te joinen als ik deze op zou zetten?
Bij genoeg animo kan ik de guild op gaan zetten. Als ik dit eenmaal gedaan heb dan zal ik ook een Nederlandse community beginnen. Ik bezit www.guildwars.nl, deze site wil ik uitbouwen tot een verzamelplek voor Nederlands sprekende spelers.
Als je geïnteresseerd bent in mijn plan dan kun je me een berichtje sturen op dit forum.
Verwijderd
Leuk en goed initiatief, maar het is wel erg laat. Zelfs zou ik dit plan gebruiken om een goede basis van spelers op te bouwen voor GW2.NIEKler schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:45:
Als je geïnteresseerd bent in mijn plan dan kun je me een berichtje sturen op dit forum.
Zelf ben ik al lang met gw gestopt en afgelopen oktober alleen teruggekomen om wat accounts boven de 30 punten te halen zodat ze GW2 ready zijn.
Ik zal de site in de gaten houden (ivm gw2 actviteiten) , maar voor gw kom ik niet meer terug.
groeten
Ik start GW eigenlijk alleen nog om te checken voor presents
Ben ook eens een PvE only alliance gejoined, maar daar word ik echt gestoord van
High end PvE op zijn tijd vind ik nog wel leuk, en ik heb sowiezo al een PvP hart.
Stuur maar een invite als je een guild start, ign: Monkeyball Z / Oink Deluxe
[ Voor 10% gewijzigd door Nephalem op 21-01-2011 18:59 ]
http://www.guildwars2guru...gamer-t12402.html?t=12402
Verwijderd
Dan zal Mesmer (Queen Jennnah) zeker nog gaan komen.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 10:45 ]
Verwijderd
Verwijderd
Extreem gaaf dat de synergie voordelen van de verschillende class in Guild Wars 2 echt heel goed tot zijn recht gaan komen. Heb echt heel lang diablo/D2 en D2LOD gedaan.. en ik zie al vanaf het begin van GW2 op zeer veel verschillende aspecten overeenkomsten met deze game. Ook niet heel vreemd omdat immers de basis van A'net gevormd wordt door ex blizz medewerkers die echt de old time classics gemaakt hebben die naar mijn mening nooit echt overtroffen zijn. Grafisch etc. zien games er tegenwoordig leuk uit, maar diepgang en uitdaging --> no way.
GW2 gaat het tij denk ik keren en ben blij dat ik daar vanaf het begin bij zal zijn
Nog even wachten op de overige classes, maar zeer grote kans dat dit mijn eerste character gaat worden
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 16:07 ]
Wordt nog een erg moeielijke keuze welke class ik wil gaan spelen, grote kans.. allemaal
Ik zie de Guardian nu meer als profession waarvoor je goed moet weten waar je mee bezig bent (en minder 'rechtlijning' dan bijvoorbeeld warrior, ranger of elementalist). Ik hou er sowieso van dat het in GW2 om skill (van de speler) gaat en niet om skills (van het personage) zoals in GW1.
Hoop alleen dat de Guardian wel genoeg DPS heeft, anders wordt solo spelen saai.
Twijfel nog wel hard over wat ik wil gaan spelen straks. Guardian lijkt me leuk, ele ook (crowd control, healen met water magic etc.) en necro is natuurlijk altijd grappig. Ben tot nu toe het minst geinteresseerd in warrior en ranger (hoewel een shark pet natuurlijk awesome is).
Ik denk dat ik in GW2 eerst eens een caster ga spelen, heb in GW1 eigenlijk alleen warrior, ranger en monk serieus gespeeld.
Verwijderd
maar dat snieky kleine ventje achter die necro.. ja wat zal dat zijn
Verwijderd

^ Plaatje GDC 2010
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 15:28 ]
Zolang ze illusionairy weaponry er maar in laten
Verwijderd
Dit is een van de redenen waarom het mij leuk lijkt om hem te spelen, omdat je er een groot verschil mee kunt maken als je hem goed speelt. Maar zoals ik GW2 nu verwacht denk ik dat je dat met elke profession hebt. Eigenlijk wat je in GW1 ook al een beetje hebt. Als voorbeeld een ele: die is er niet enkel om damage te doen, via snares en blinds kun je tegenstanders minder effectief maken. Op zo'n wijze met je skills omgaan is beter voor je team dan: "KILL THIS TARGET!!111".Stroopwafel Inc schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:36:
Denk inderdaad dat dit een profession is die veel mensen zullen gaan spelen, maar dat er weinig mensen zijn die hem ook zullen masteren.
Mesmer lijkt mij ook zeer waarschijnlijk.Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:22:
Ben nu helemaal nieuwschierig wat die klasse zal zijn, schuin achter de necro. Mesmer en gunner/rifleman zijn wel duidelijk dat deze zeker gaan komen. Guns zijn immers iets totaal nieuws in gw en een specialist op dit gebied lijk mij niet meer dan logisch.
Gunner / Rifleman ben ik nog steeds geen fan van. Hij moet zich wel goed kunnen onderscheiden van bijvoorbeeld de ranger. Ik hoop eigenlijk dat de Gunner / Rifleman iets van een engineer is (Edge of Destiny: "We are fighters, not engineers".), misschien in de vorm van golemancers ofzo (wat dan misschien weer te erg op Necro lijkt).
Verwijderd
precies.. dit denk ik ook.. classes zullen denk ik veel unieker zijn en een specialist op ieder gebied zal dan ook goede zaken kunnen doen en boven de massa uitstijgen.NIEKler schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:11:
[...]
Maar zoals ik GW2 nu verwacht denk ik dat je dat met elke profession hebt.
PvP wordt daardoor juist ook echt epic in guild wars 2. Hoop wel dat gw2 geen 100% item race wordt zoals wow dat eigenlijk is. een beetje meer dan momenteel (eigenlijk 100% alleen de skin) vind ik niet erg omdat ik dit toch wel erg stompzinnig vind..... speelde zelf alleen met echt bijzonder spul op het gebied van stats... R7/R8 max dat soort zaken en skin intresseerde mij vrijwel niet.
Weet trouwens iemand wanneer die 7 hero party patch uitkomt? misschien dat ik dan toch even terugkeer voor een epic team
Verwijderd
Alleen Asura maken golemsNIEKler schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:11:
Mesmer lijkt mij ook zeer waarschijnlijk.
Gunner / Rifleman ben ik nog steeds geen fan van. Hij moet zich wel goed kunnen onderscheiden van bijvoorbeeld de ranger. Ik hoop eigenlijk dat de Gunner / Rifleman iets van een engineer is (Edge of Destiny: "We are fighters, not engineers".), misschien in de vorm van golemancers ofzo (wat dan misschien weer te erg op Necro lijkt).
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 17:14 ]
Het ultime verjaardags cadeau zou de release zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:39:
Als ze nu in feb en maart de overige klasses introduceren, kunnen ze in april op de verjaardag een release datum vrijgeven.... dat zou ik wel een ultieme verjaardagsaankondiging vinden
Jammer dat dat er niet in zit, reken er ook maar op dat alle class reveals nog wel even gaan duren. In 8 maanden tijd zijn er slechts 2 classes revealed.
Ik ben benieuwd hoe de gaurdian klas gaat spelen, ik zou het jammer vinden als het geen complete monk klas is. Het lijkt mij tot nu dat alle klasses het moeten hebben van self heal en dat het dus geen ondersteunende klas is (Nu ook niet alleen ondersteunend, ze hebben ook krachtige skills qua damage).
Vandaag toch maar weer eens hearts of the norn gaan spelen, maar norn Catering is echt extreem lastig, ik gebruik compleet verkeerde skills, dus dat moet ik nog even veranderen, maar level 34 NM, ik mag wel een setje candy canes meemaken. Iemand die alpha tyrannus wel eens heeft verslagen.
De nieuwe questline voor factions kan mij niet snel genoeg komen, het echte high end pve is niks voor mij, zoals fow, uw enzo. Maar War in kryta en hearts of the norn en zometeen Winds change zijn wel te doen. Ook omdat er super makkelijk partys voor te krijgen zijn als je het maar speelt wanneer de quest uitkomt.
Anet heeft al bevestigd dat er geen dedicated healer komt, helaas dusLeVortex schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:57:
Ik ben benieuwd hoe de gaurdian klas gaat spelen, ik zou het jammer vinden als het geen complete monk klas is.
Het is meer een beetje een wammo
[ Voor 11% gewijzigd door Martreides op 28-01-2011 22:18 ]
Verwijderd
mijn versie --> farming machine
Die beschrijving van jou is waar ik voor vrees net als met een stuk of vijf Guardians een permanente shield bubble aanleggen, invincigaurdianVerwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:50:
Leuke summary van The Guardian --> “…a good way to describe the guardian might be to call it a warrior steak with a side of monk potato and a small helping of ritualist carrots all covered in paragon gravy.”
mijn versie --> farming machine.. en bijna zeker mijn eerste charcter.
Ik denk dat Anet inmiddels heel wat kennis in huis heeft om een redelijk gebalanceerd spel uit te brengen dus ik denk niet dat de Guardian uiteindelijk gigantisch overpowered is.Martreides schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:00:
[...]
Die beschrijving van jou is waar ik voor vrees net als met een stuk of vijf Guardians een permanente shield bubble aanleggen, invincigaurdian
Ik ga denk ik hetzelfde doen als sanderev66 en weer beginnen met een Ele. Tot nu toe nog steeds mijn favoriete karakter in PvE, lekker breed in te zetten als farmer, damager, bonder etc.
Inderdaad, in GW1 hadden we nooit last van extreem overpowerde skills en builds *mompelt iets over speedclears en shadow form farming*KneoK schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:55:
[...]
Ik denk dat Anet inmiddels heel wat kennis in huis heeft om een redelijk gebalanceerd spel uit te brengen dus ik denk niet dat de Guardian uiteindelijk gigantisch overpowered is.
Ik ga denk ik hetzelfde doen als sanderev66 en weer beginnen met een Ele. Tot nu toe nog steeds mijn favoriete karakter in PvE, lekker breed in te zetten als farmer, damager, bonder etc.
Verwijderd
Juist daarom neem ik aan dat ze met dat soort dingen in GW2 wel rekening zullen houden.Nephalem schreef op maandag 31 januari 2011 @ 00:41:
[...]
Inderdaad, in GW1 hadden we nooit last van extreem overpowerde skills en builds *mompelt iets over speedclears en shadow form farming*
Farmen zul je nooit stoppen, het vereist toch redelijk wat skills, ervaring en vooral tijd en er zullen altijd wel builds voor te vinden zijn maar ik denk niet dat ze de Guardian zo overpowered zullen maken dat je alleen maar Guardians rond zult zien lopen. In GW1 is het in ieder geval zo dat vrijwel alle farms met meerdere karakters uit te voeren zijn, de Assassin is populair en Shadow Form is heel veel waard maar dat maakt de Sin echt niet uniek.
En een speedclear kan ik zo nu en dan wel waarderen, vooral UW als Emo. En daar ben je nog steeds afhankelijk van een aantal verschillende karakters. Geldt ook voor FoW, DoA etc., die doe je niet in je eentje met je Sin, hooguit bepaalde area's.
Het wordt dus denk ik niet zo extreem als sommige hier over dromen met human shields, invinciguardians etc.
Verwijderd
Naar PvP ben ik ook heel erg geinteresseerd! Wil natuurlijk wel een champion title kunnen showenVerwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:52:
[...]
PvP wordt daardoor juist ook echt epic in guild wars 2. Hoop wel dat gw2 geen 100% item race wordt zoals wow dat eigenlijk is. een beetje meer dan momenteel (eigenlijk 100% alleen de skin) vind ik niet erg omdat ik dit toch wel erg stompzinnig vind..... speelde zelf alleen met echt bijzonder spul op het gebied van stats... R7/R8 max dat soort zaken en skin intresseerde mij vrijwel niet.
Ik heb gelezen dat het qua itemrace ook wel mee zal vallen. Eén van de developer schreef dat ze de max wapens vrij snel beschikbaar willen maken. Ik hoop dus iets tussen gw1 (te snel) en wow (te langzaam) in. Waarschijnlijk zal het ook wel langer duren dan in gw1, omdat je natuurlijk 60 levels hoger kunt worden.
Vraag me ook af hoe het met die transmutation stones zal zijn. Wel een cool idee (looks en stats van 2 verschillende items combineren), maar ik wil er niet (te veel) voor hoeven te betalen. Het liefst gratis natuurlijk ;-).
Tanken met een Guardian zal niet gemakkelijk worden vanwege de lage hoeveelheid leven. Daarnaast is het ook weer niet alsof de Guardian uberveel defence heeft. Andere professions kunnen ook defensief spelen: Necro met z'n drain aura skill (Ghosts of Ascalon), Ele met Healing Rain (Edge of Destiny), Warrior met shouts.KneoK schreef op maandag 31 januari 2011 @ 01:30:
[...]
Het wordt dus denk ik niet zo extreem als sommige hier over dromen met human shields, invinciguardians etc.Ik denk dat een groepssamenstelling van meerdere karakters nog steeds meer succes zal gaan hebben dan 12 Guardians samen.
Verwijderd
Ja dit wordt denk ik een extreem coole optie in GW2. enige vergelijking met iets als dit.. zie ik (wederom) in Diablo 2. die Cube waarmee je ook de meeste insaine skillers of amu's kon maken. Straks in GW2 gaat dit dan veel verder met looks etc.NIEKler schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:31:
[...]
Vraag me ook af hoe het met die transmutation stones zal zijn. Wel een cool idee (looks en stats van 2 verschillende items combineren), maar ik wil er niet (te veel) voor hoeven te betalen. Het liefst gratis natuurlijk ;-).
Zal wel goed komen met de items (reace) want A'net is natuurlijk niet zomaar een bedrijf en ik heb al vanaf het eerste nieuws veel vertrouwen in deze game... loop niet voor niets al jaren te roepen dat dit de echte WoW killer gaat worden waar eigenlijk iedereen toch een beetje op zit te wachten.
A'net moet zich wel realiseren dat als de game echt zo goed en groot gaat worden als ik denk, dat dit echt een hele grote impact op een organisatie kan hebben. mooiste voorbeeld hiervan is wel blizzard die van een organisatie waarin klanttevredenheid van 20% naar meer dan 80% van de business activiteiten ging uitmaken. ik zal hier geen lesje organisatiekunde gaan geven, maar dit soort zaken kunnen echt heel erg fout uitpakken als de organisatie hier niet goed op voorbereid/inspeelt.
we gaam het zien.. ik kan niet wachten om straks met een norn te transformeren en dan ursan zien zoals het eigenlijk in gw ook had moeten zijn
Ik ga hem zeker spelen met 6 maatjes van me.Maar ik zie hem dit jaar alleen nog niet uitkomen denk ik.
Dus helaas nog langer wachten.Vind dit niet erg omdat ze beter niet overhaast een game uit moetten brengen.
(Hoop eigenlijk dat hij in dec 2011 uitkomt.)
Ben trouwens net begonnen aan Eye of the North.hopen dat ik daar ook nog wat spel plezier uit kan halen.
hehe gek onnie
En nu maar doorgaan met titels maxen! 21 titels max, bijna cantha vanquisher en HoM beetje bij beetje maxen. Als ik niet met titels zou bezig zijn, zou ik allang gestopt zijn met GW. Hopelijk zorgen titels ervoor dat je ook blijft spelen in GW2 voor een GWAMM titel.
Vind het wel grappig dat je kunt zien dat A'net in EOTN (en daarna) al ideeën voor GW2 heeft uitgewerkt. Bijvoorbeeld het transformeren gaan we in GW2 terug zien (maar nu dus wel goedVerwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:19:
[...]
we gaam het zien.. ik kan niet wachten om straks met een norn te transformeren en dan ursan zien zoals het eigenlijk in gw ook had moeten zijn
Er is trouwens weer een nieuw blogbericht geplaatst, is een beetje een verzamelbak van informatie over combat in GW2. Heb er op mijn site ook een bericht over geplaatst, zie m'n sig
September lijkt me nog wat vroeg gezien het feit dat er nog geen beta is en professies, boekenseries etc ook nog niet compleet. Ook zou ik persoonlijk september vermijden omdat dan ook Bioware's MMO uit gaat komen.
Nu zeg ik niet dat GW2 die game moet vrezen, maar feit is wel dat veel gamers die een andere game spelen regelmatig een andere MMO checken, zeker als ze bv WoW al langere tijd spelen en die langzaam zat zijn.
Door in elkaars vaarwater te gaan zitten qua releasedatum kost dat alleen maar potentiele verkopen.
Zelfde reden waarom veel toptitel shooters zelden vlak na elkaar uitkomen.
[ Voor 3% gewijzigd door Nephalem op 03-02-2011 05:29 ]
Het zou leuk zijn als ze weer sneaky-sneaky gaan doen zoals de vorige keer en een nieuwe profession (mesmer of assassin?) speelbaar maken zonder deze eerst aan te kondigenninc schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:10:
Er komt een NIEUWE demo op PAX East in Maart. Zie arenanet-blog voor details.
Hopelijk krijgen we tijdens PAX ook data te horen voor de beta en/of release.
Nog 6 uurtjes en dan begint het nieuwjaar weer in GW. Shing Jea Boardwalk dus weer open!
Tijd om GW maar weer eens aan te zwengelen zo te horen, vooral omdat mijn main (Dervish) binnenkort ook een make-over gaat krijgen!
Valt (naar mijn weten) wel tegen. Mesmer is wel wat geboost, maar dat moest ook wel nadat fast casting aangepast was.Nephalem schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:58:
Kwam net in een gesprekje te weten dat Anet blijkbaar recentelijk de Mesmer tot overpowered damage powerhouse heeft omgebouwd.....
Klopt. Dervish wordt aangepast omdat... het gewoon een slechte primairy profession is. Check voor een overzicht van de Dervish aanpassingen hier: http://wiki.guildwars.com...ack:Skill_update_previewsNephalem schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:58:
Tijd om GW maar weer eens aan te zwengelen zo te horen, vooral omdat mijn main (Dervish) binnenkort ook een make-over gaat krijgen!