Achteruitrijden is natuurlijk niet hetzelfde als een achterwielaandrijver hebben. Sowieso zit je met een achterwielaandrijver dat er (tenzij je passagiers / bagage bij je hebt) mogelijk minder gewicht op de aangedreven wielen drukt dan bij een voorwielaandrijver. Daarnaast zijn die achterwielaandrijvers gemiddeld wellicht ook wat krachtigere auto's, waarbij de chauffeur niet om kan gaan met dat vermogen.dreamscape schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:57:
Toch zou je denken dat zeker bij bergop rijden je meer grip hebt op aangedreven achterwielen dan op voorwielen. Afgelopen winter kwam ik met mijn voorwielaandrijver met sneeuwkettingen niet de berg op bij ons huisje in Frankrijk. Toen ben ik gewoon achteruit naar boven gereden.
Of gaat het bij jouw werk dan niet alleen om de achterwielaandrijvers, maar juist om achterwielaandrijvers met brede zomersloffen?
Dat het jou in z'n achteruit wel lukte kan ook best komen omdat dat een andere versnellingsbakverhouding oplevert / je het onbewust rustiger aan deed. En bij achteruit rijden op een steile helling verschuift het zwaartepunt inderdaad wat meer naar de voorwielen.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr