Helemaal geen onzin, want quattro heeft alleen voordeel bij het AANDRIJVEN van de wielen. Remmen doet elke auto op 4 wielen, en sturen doen ze ook (nagenoeg allemaal) op dezelfde manier, daar heeft quattro geen enkel voordeel in.redwing schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:11:
[...]
Onzin, alleen als er sneeuw/ijs ligt en alleen als je te hard rijdt voor de situatie zul je problemen hebben, anders is er geen bal aan de hand (en niet aankomen met uitzonderlijke hellingen van 20%, we hebben het hier over normale situaties)
Ik heb de jaren dat er sneeuw lag ook steevast wel iemand met winterbanden de bocht uit zien vliegen omdat hij/zij te hard reed. Aanpassen is het belangrijkste, daarna komen de banden pas. Daarnaast ligt het ook nog aan de specifieke banden je hebt. B.v. goede zomerbanden geschikt voor de regen (veel profiel) komen ook goed door de sneeuw, maar met ver afgesleten winterbanden wil je je dan weer niet in de sneeuw begeven.
Dus quattro of niet, als je moet stoppen is elke auto gelijk.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?