Winterbanden... wie heeft ze? Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 104 Laatste
Acties:
  • 331.981 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las gisteren de zomerbandentest van de ANWB. Erg duidelijk en goed weergegeven. Hier heb je wat aan.

http://www.tirendo.nl/anwb-zomerbanden-test-2014/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:53:
Las gisteren de zomerbandentest van de ANWB. Erg duidelijk en goed weergegeven. Hier heb je wat aan.

http://www.tirendo.nl/anwb-zomerbanden-test-2014/
14 en 15 inch alleen :?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:38
Zomerbanden bestaan niet :P
hele discussie weer overnieuw

[ Voor 46% gewijzigd door !null op 01-04-2014 13:00 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:35
De mijne gaan er a.s. vrijdag weer onder!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Juancho schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:44:
De mijne gaan er a.s. vrijdag weer onder!
Je winterbanden? :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Het is weer tijd, de winterbanden staan in de bestelling!

Deze keer nieuwe Blizzak WS80's gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Jup, als je winterbanden wilt zou ik ze inderdaad ook niet veel later bestellen dan nu, in verband met "voorraadproblemen".

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Na het lachertje van afgelopen winter gaan we kijken wat er nu aan komt. Heb ze toch liggen, dus ik schroef ze er gewoon op wanneer de 0 nadert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Eigenlijk nooit de noodzaak gehad omdat de auto nauwelijks werd gebruikt in de winter(Alleen voor de boodschappen) maar tegenwoordig rijd ik elke dag naar m'n werk, Toch verwacht ik niet heel veel problemen en als het te erg is ga ik een dagje met de bus. Het is 't in mijn situatie denk ik niet waard om winterbanden te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01
garriej schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:23:
Eigenlijk nooit de noodzaak gehad omdat de auto nauwelijks werd gebruikt in de winter(Alleen voor de boodschappen) maar tegenwoordig rijd ik elke dag naar m'n werk, Toch verwacht ik niet heel veel problemen en als het te erg is ga ik een dagje met de bus. Het is 't in mijn situatie denk ik niet waard om winterbanden te kopen.
same here. Rij veel snelweg, en rijd wel wat rustiger als het vriest. die 5 minuutjes meer doen het hem niet. en als er veel sneeuw ligt, heb ik wel wat leukers te doen dan naar het werk >:)

dat de kosten van winterbanden ongeveer een kwart zou zijn van waar ik mijn auto destijds voor gekocht heb helpt ook mee....

Maar dat betekend niet dat ze voor anderen niet handig of belangrijk zijn natuurlijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:50
Heb nu een stel typische ecobanden voor liggen, waar ik vorig jaar gewacht heb tot de eerste sneeuw, wil ik dit jaar toch iets eerder wisselen. Deze dingen verrassen je op een klaverblad met een beetje regen al, heb geen zin om erachter te komen wat ze doen met sneeuwpulp, drek of temperaturen rond het vriespunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:29
Ik hang ze er gemidd. half december onder. Heb ze in de berging liggen dus kan ze er zelf zo onder hangen. 10 min. per band. ZO gebeurd.

Omdat ik originele sport velgen hebt vind ik het ook wel leuk om de andere velgen eronder te hebben. Staat toch weer ff anders :)

Zelf merk ik alleen verschil ALS er sneeuw ligt. Zonder sneeuw heb ik geen verschil gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Unknown Alien schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:04:
Zelf merk ik alleen verschil ALS er sneeuw ligt. Zonder sneeuw heb ik geen verschil gemerkt.
Idem, zonder sneeuw wil ik ook geen verschil merken eigenlijk. Het moet net zo prettig en veilig rijden als mijn normale banden, mocht er dan onverwacht sneeuw komen dan blijft het gelukkig veilig.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 20:56

Bestla

Kvinne

Eind oktober , begin november gaan ze er weer onder. Ik moet om 06.15 uur 30 km binnendoor rijden naar mijn werk, en dan is het nog maar de vraag als het gesneeuwd/gevroren heeft of de weg al begaanbaar is gemaakt. Snelwegen zijn de eerste die aangepakt worden, voordat ze hier de binnenwegen aanpakken ben ik al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat Finland of zo, voor nederland is het voordeel veel meer in het hoofdje te vinden dan op de weg zelf.

Leuk voor de Bandenhandel dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 18:21
Veel banden extra verkopen ze niet. De gereden winter km's slijten je zomerbanden niet.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Maar omdat iedereen roept dat onder de 4 mm je toch echt nieuwe moet hebben ze ineens 2,4 mm eerder nieuwe handel, dus ze verkopen wel extra. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Ga ze pas vervangen als ik duidelijk merk dat ik geen grip meer heb in de sneeuw.

Zomerbanden vervang ik ook pas als ze een profiel van 2mm hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb altijd de tweede week van november als standaard week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Unknown Alien schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:24:
Ga ze pas vervangen als ik duidelijk merk dat ik geen grip meer heb in de sneeuw.

Zomerbanden vervang ik ook pas als ze een profiel van 2mm hebben.
Hier hetzelfde. Mijn banden zijn begin april bij de apk afgekeurd omdat de binnenkant op sommige plekken onder de 1.6mm zat. Dingen zijn nu 8 jaar oud, hebben onder 2 auto's gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:14
Mijn baas heeft de winterbanden er nog altijd onder liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

_JGC_ schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:52:
[...]

Hier hetzelfde. Mijn banden zijn begin april bij de apk afgekeurd omdat de binnenkant op sommige plekken onder de 1.6mm zat. Dingen zijn nu 8 jaar oud, hebben onder 2 auto's gezeten.
Dat vind ik dan wel weer aan de late kant.

Voor winterbanden wacht ik gewoon lekker tot het winterweer eraan komt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Gonadan schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:53:
Maar omdat iedereen roept dat onder de 4 mm je toch echt nieuwe moet hebben ze ineens 2,4 mm eerder nieuwe handel, dus ze verkopen wel extra. ;)
En wat denk je van het aantal banden dat vervangen wordt door vergaande uitdroging of gewoon weg niet helemaal opgereden wordt doordat de auto verkocht wordt en de winterbanden nog een paar jaar in de schuur liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 20:56

Bestla

Kvinne

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:20:
Is dat Finland of zo, voor nederland is het voordeel veel meer in het hoofdje te vinden dan op de weg zelf.

Nee.

Ook nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
goede argumentatie 8)7

het blijft zo dat er in Nederland weinig sneeuwdagen zijn. Dus is het nut vooral persoonlijk of het veiliger is.
Van de ADAC was al bekend dat ze sjoemelen met gegevens (stemmen van auto's in dit geval) en dat zal voor meer onderdelen zijn.

Daarnaast is het omslagpunt van "onder 6 graden is winterbanden" ook een vreemde. je hebt nogal wat verschil tussen verschillende autobandjes volgens mij.

En natuurlijk is het goed voor de autohandel. Ze verkopen meer banden. Of je die nu op rijd of niet: de cashflow is stabieler dan enkel vervanging nu. Daarnaast wisselen de meeste mensen bij de garage = extra inkomen. Plus opslagkosten (niet iedereen, maar een deel wel) wat ook weer extra centen oplevert.

Ik probeer altijd het positieve te zien, maar ik weet zeker dat de autohandel/garages er extra aan verdienen. En ik denk dat de ANWB, indirect, hier ook een graantje van meepikt. Met een jaarlijkse test krijgen ze meer exposure dan zeggen dat het voor bijna niemand nuttig is. (of dit zo is, weet ik niet. ben geen onderzoeker.)

het blijft een afweging van jezelf. Rijd je extra voorzichtig als er sneeuw ligt, en neem je het risico dat je thuis moet blijven? Of kies je voor winterbanden en rijd je ook extra voorzichtig, om het verschil in veiligheid niet teniet te doen. Ik kies het eerste, gezien ik zo op de snelweg ben. Maar voor anderen zal dat anders liggen.

[ Voor 46% gewijzigd door Waah op 08-09-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:32

YellowCube

Wait...what?

Waah schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:50:
[...]

goede argumentatie 8)7

het blijft zo dat er in Nederland weinig sneeuwdagen zijn. Dus is het nut vooral persoonlijk of het veiliger is.
Van de ADAC was al bekend dat ze sjoemelen met gegevens (stemmen van auto's in dit geval) en dat zal voor meer onderdelen zijn.
Omdat de ADAC in eigen land gesjoemeld heeft tijdens verkiezingen over de beste auto (waar Duitsland nog best baat bij heeft), zullen ze dat met autobanden ook wel gedaan hebben.

Als je iemand, omwille van een normale discussie, aanspreekt op z'n manier van beargumenteren, doe dan op z'n minst je best om dat zelf ook te doen :)

leuk trouwens, dat het topic weer terug is. Kunnen we het hele riedeltje weer opnieuw herhalen.

[ Voor 8% gewijzigd door YellowCube op 08-09-2014 13:56 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waah schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:50:
[...]

goede argumentatie 8)7

het blijft zo dat er in Nederland weinig sneeuwdagen zijn.
Ja, tot je een herhaling krijgt van 25 november 2005, dan zijn winterbanden toch wel erg handig, als je in een sneeuwdek van tientallen centimeters rijd.

Beter mee verlegen dan om verlegen, zoals het gezegde luidt...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:18:
[...]

Ja, tot je een herhaling krijgt van 25 november 2005, dan zijn winterbanden toch wel erg handig, als je in een sneeuwdek van tientallen centimeters rijd.

Beter mee verlegen dan om verlegen, zoals het gezegde luidt...
Ik zie het ook een beetje als een gordel en airbags. Je wilt ze hebben, voor het geval je het nodig hebt. Alle extra veilheidsopties kosten geld. Mede daardoor vallen er jaarlijks minder doden in het verkeer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Natuurlijk zit er ook een marketing achter, maar ik merkte 200% verbetering toen ik de eerste keer de winterbanden eronder had.

Met een paar CM sneeuw.
De auto heeft achterwiel aandrijving.
Wegrijden bij een stoplicht, bochten en remmen. Dat ging wel met de zomerbanden, maar dat moest veel meer beheerst. Toen we die winter hadden met 10CM sneeuw vond ik het onverantwoord om te gaan rijden.

Met de winterbanden eronder ging dat een stuk beter. En voor me gevoel een stuk veiliger. Ook, omdat me vrouw er meer in rijdt dan ik.

Kost wat, want ik wilde wel originele sport velgen en gewoon prima merk banden. Pirelli sottozero in dit geval.

Ze zitten er ~3 maanden per jaar onder. Die gaan wel 4 a 5 jaar mee. Dus kosten ze 100 a 125e per winter om ermee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 18:21
Dan weet je dat de herfst nadert, als het Tweakers-winterbanden topic weer storm loopt... :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

De meerwaarde met sneeuw zal niemand met gezond verstand ter discussie stellen, het punt zit hem meer in het feit dat het in Nederland nagenoeg niet sneeuwt. Is het dan de investering waard voor die enkele week op drie jaar?

Dat verschilt voor iedereen vanwege autogebruik, woonomgeving, te rijden routes, wel of geen wintersport, auto, bestedingsruimte, gevoel voor veiligheid, etc. Ergo, een eindeloze discussie zonder conclusie. Kon wel eens het langste topic ooit worden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:20
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:20:

Ook dit is Nederland
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cmUYCygl.jpg

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:45
Gonadan schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:42:
De meerwaarde met sneeuw zal niemand met gezond verstand ter discussie stellen, het punt zit hem meer in het feit dat het in Nederland nagenoeg niet sneeuwt. Is het dan de investering waard voor die enkele week op drie jaar?

Dat verschilt voor iedereen vanwege autogebruik, woonomgeving, te rijden routes, wel of geen wintersport, auto, bestedingsruimte, gevoel voor veiligheid, etc. Ergo, een eindeloze discussie zonder conclusie. Kon wel eens het langste topic ooit worden. :P
Eerst irriteerde ik me eraan als de discussie weer opnieuw losbarstte als iemand weer dit topic ontdekte. Inmiddels moet ik er om lachen als het topic in het najaar weer oppopt en er altijd weer iemand is die wel eens komt uitleggen dat het allemaal één grote onzin is :+

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Gonadan schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:21:
[...]

Dat vind ik dan wel weer aan de late kant.

Voor winterbanden wacht ik gewoon lekker tot het winterweer eraan komt.
Meeste had nog wel 3mm,maar bij de apk kijken ze toch net even wat kritischer dan ik zo op de oprit kan kijken. Of zet jij ook je auto op de krik voor profielmeting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Helaas sneeuwt het bij ons vandaag al! Als is het vrijdag wel weer weg, vandaag verwachten we toch wel 5cm sneeuw. Dan zijn winterbandjes toch wel handig :P

Wat ik wel raar vind is dat de banden die in Noord-Amerika erg populair zijn en goed getest worden juist in NL en ACDA maar als middelmatig worden bestempeld en andersom! Vertrouw die winterbanden testen van de ANWB toch gelijk een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
MrFl0ppY schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:26:
[...]

Eerst irriteerde ik me eraan als de discussie weer opnieuw losbarstte als iemand weer dit topic ontdekte. Inmiddels moet ik er om lachen als het topic in het najaar weer oppopt en er altijd weer iemand is die wel eens komt uitleggen dat het allemaal één grote onzin is :+
_/-\o_ mee eens
al geld dat natuurlijk ook andersom, mensen die zweren dat je per se winterbanden MOET hebben, op basis van 1 dag die 9 jaar geleden was :+

vind het altijd wel grappig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Ik kijk er anders tegenaan. Zijn winterbanden beter in de winter? Ja. 't verschil is best groot. Vind ik het de investering waard? Nee dat niet :P.

Daarnaast je KAN niet ontkennen dat er geen verschil is, winterbanden hebben gewoon beter grip(feit). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waah schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:52:
[...]

_/-\o_ mee eens
al geld dat natuurlijk ook andersom, mensen die zweren dat je per se winterbanden MOET hebben, op basis van 1 dag die 9 jaar geleden was :+
Lijkt me inhoudelijk logischer dan de complottheorien (en beschuldigingen) waar je zelf mee komt ;)

Overigens zie ik niemand zeggen dat je ze zou MOETEN hebben?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:56:
[...]

Er zijn anders mensen geweest in dit topic die je bijna thuis op komen zoeken als je zegt dat je geen winterbanden hebt omdat je het onzin vindt/de werking in twijfel trekt. (GoT WinterbandenPOLIZEI!!!11!1!EINZ anyone? :9 )

Mocht je zin hebben in een weekendje leesplezier; begin dan maar eens gewoon op pagina 1 te lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 18:53
[...]
Lees het topic maar eens terug. Het is wel duidelijk dat sommigen het onverantwoord vinden om zonder winterbanden de weg op te gaan in de winter :)
Daarnaast je KAN niet ontkennen dat er geen verschil is, winterbanden hebben gewoon beter grip(feit). :+
Het is trouwens ook een feit dat zomerbanden betere grip hebben :+ (all-seasons trouwens ook)

Allemaal natuurlijk afhankelijk van de omstandigheden en de specifieke band die je hebt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Megamind schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:51:
[...]

Helaas sneeuwt het bij ons vandaag al! Als is het vrijdag wel weer weg, vandaag verwachten we toch wel 5cm sneeuw. Dan zijn winterbandjes toch wel handig :P
Silly Alberta, slaat gewoon de herfst over ...

(Vreemde is dat zelfs in een land waar enkele meters sneeuw per jaar valt dezelfde heftige discussie over winterbanden wordt gehouden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ah leuk dat het topic weer left. Ik ben in de markt voor een nieuwe winterset onder de Alfa (winterlichtmetaal van 205/55 R16). Iemand tips?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:32

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Megamind schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:51:
[...]

Wat ik wel raar vind is dat de banden die in Noord-Amerika erg populair zijn en goed getest worden juist in NL en ACDA maar als middelmatig worden bestempeld en andersom! Vertrouw die winterbanden testen van de ANWB toch gelijk een stuk minder.
Over welke merken heb je het dan?

Schot voor de boeg: Kan het niet een typisch gevalletje van chauvinisme zijn? Amerikanen vinden eigen merken (of lokaal geproduceerd) beter en andersom? Dat is tenminste het beeld dat ik van de Amerikanen heb gekregen in de tijd dat ik met ze heb gewerkt. Er kon gewoon niets goeds uit Europa komen, en wij moesten ze continu het tegendeel bewijzen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

_JGC_ schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:47:
Meeste had nog wel 3mm,maar bij de apk kijken ze toch net even wat kritischer dan ik zo op de oprit kan kijken. Of zet jij ook je auto op de krik voor profielmeting?
Nee dat niet, maar omdat ik ze wel zelf wissel bij de winterbandenwissel zou het mij gemakkelijk opvallen. Plus ik rijd niet veel kilometers dus bij mij zijn ze niet zomaar een paar mm kwijt. Ik dacht dat jij ze bewust zo lang had doorgereden. :)
MrFl0ppY schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:26:
Dat is wel humor onderhand ja, zeker als je dezelfde argumenten weer ziet terugkomen die elk jaar weer met dezelfde verwijzingen onderuit gehaald worden. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
DrivinUCrazy schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:22:
[...]

Over welke merken heb je het dan?

Schot voor de boeg: Kan het niet een typisch gevalletje van chauvinisme zijn? Amerikanen vinden eigen merken (of lokaal geproduceerd) beter en andersom? Dat is tenminste het beeld dat ik van de Amerikanen heb gekregen in de tijd dat ik met ze heb gewerkt. Er kon gewoon niets goeds uit Europa komen, en wij moesten ze continu het tegendeel bewijzen.
Michelin X-Ice is hier aardig populair, terwijl die in NL niet goed uit de bus komt. Heb nu Bridgestone's WS80's gekocht, voorganger de WS70 hier veel gebruikt en als beste uit de test, in NL niet eens meegenomen in de test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Zo heb ik twee collega's op leeftijd, waarbij winterbanden ter sprake kwam. De een zei al meer dan 30 jaar auto te rijden en dat dat altijd heeft gewerkt zonder speciale banden. De ander zweerde echter bij winterbanden en vind het maar onverantwoord als je geen winterbanden gebruikt. Echt lijnrecht tegenover elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

redwing schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:03:
[...]

Lees het topic maar eens terug. Het is wel duidelijk dat sommigen het onverantwoord vinden om zonder winterbanden de weg op te gaan in de winter als er sneeuw ligt :)
is eigenlijk altijd de strekking geweest.

ook ik heb ondertussen veel schik met dit topic

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, men heeft ook 50+ jaar gereden zonder airbags, zonder autoriemen, zonder fatsoenlijke kooiconstructie, zonder fatsoenlijke kreukelzone, zonder ABS etc.

Ging allemaal goed.

Toch is er nu geen enkele auto meer te kopen zonder bovengenoemde zaken. Rara, hoe komt dat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb vorig jaar voor het eerst winterbanden op mijn auto laten zetten omdat ik veel kilometers maak tegenwoordig Volgens mij was het de hele 'winter' 15 graden ofozo. Slechtste investering ooit :p

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 08-09-2014 16:39 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
wildhagen schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:34:
Tsja, men heeft ook 50+ jaar gereden zonder airbags, zonder autoriemen, zonder fatsoenlijke kooiconstructie, zonder fatsoenlijke kreukelzone, zonder ABS etc.

Ging allemaal goed.

Toch is er nu geen enkele auto meer te kopen zonder bovengenoemde zaken. Rara, hoe komt dat.
Zeg je nou dat ik winterbanden moet nemen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

!null schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:08:
[...]

Zeg je nou dat ik winterbanden moet nemen? :+
Nee, meer dat de argumentatie "maar in het verleden ging het ook altijd goed" een nogal.... domme, zullen we maar zeggen, redenatie is.

Prestaties (of non-prestaties) uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 18:27
De winterbanden battle is weer begonnen! _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoelang ik het uit kan houden met enorm brede 18 inchers / zomer / runflats met quattro aandrijving. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:14
Gelukkig beperkt de discussie zich niet meer alleen tussen wel of geen winterbanden, all seasons FTW :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:48

PauseBreak

derp!

_JGC_ schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:47:
[...]

Je kunt het profiel toch gewoon meten vóórdat je de banden erop legt? Of nadat je ze er afhaalt? Dat is een stuk makkelijker dan de auto opkrikken, assteunen plaatsen en gaan meten.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Dacuuu schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:11:
De winterbanden battle is weer begonnen! _/-\o_ :9~
Hij is allang over.
Wij hebben gelijk en zij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
YellowCube schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:34:
[...]
is eigenlijk altijd de strekking geweest.
Klopt alhoewel blijkbaar sommigen nog steeds vinden dat je standaard winterbanden moet hebben in de winter.
ook ik heb ondertussen veel schik met dit topic
Ik ook, vorig jaar al een paar aangegeven. Aan de andere kant kan ik het ook niet laten om af en toe de boel op te stoken door toch reacties te geven :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:27
YellowCube schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:31:
[...]

Hij is allang over.
Misschien moet een middelbare scholier er een keer een profielwerkstuk van maken..

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:08
Spacecowboy schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:21:
Ah leuk dat het topic weer left. Ik ben in de markt voor een nieuwe winterset onder de Alfa (winterlichtmetaal van 205/55 R16). Iemand tips?
reifen.com of autobandenmarkt hebben een aardige configurator, net als de meeste velgproducenten.

bandenleader.nl
afgelopen maand een set lichtmetaal besteld voor vaders megane. scherpe prijzen , vlotte levering en inclusief centreerringen en wielbouten. _/-\o_

voor banden:bandenspotter.nl eventueel nog google shopping. denk zelf aan nokians voor €75 of michelin a5 €87. maar voorlopig vind ik de prijzen weinig bijzonder en wachten we wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
PauseBreak schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:13:
[...]

Je kunt het profiel toch gewoon meten vóórdat je de banden erop legt? Of nadat je ze er afhaalt? Dat is een stuk makkelijker dan de auto opkrikken, assteunen plaatsen en gaan meten.
December gemonteerd met net aan 4mm, begin april afgekeurd. Liggen nu in de garage, binnenkort 2 nieuwe snowtracs en weer tig jaar rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:48

PauseBreak

derp!

_JGC_ schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:17:
[...]

December gemonteerd met net aan 4mm, begin april afgekeurd. Liggen nu in de garage, binnenkort 2 nieuwe snowtracs en weer tig jaar rijden...
Nou, dan weet je van tevoren dus al dat je eigenlijk, volgens de experts althans, winterbanden monteert die op de grenzen van nut zitten. Immers, onder de 4mm zouden ze niet zo goed meer werken :P
Maar goed, het punt was dat als je wilt weten hoeveel profiel je nog hebt op je banden, je beter dat profiel kunt meten voordat je die dingen onder je auto zet. Dat is ietsjes makkelijker meten :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Als je moet kiezen tussen Toyo Proxes met nog 2mm die eerder dat jaar al APK adviespunt kregen, of een stel sneeuwbanden met 4mm profiel, dan pak ik liever de sneeuwbanden. Ik was in de veronderstelling dat auto met die winterbandjes nog wel door de keuring zouden komen, maar had geen rekening gehouden met de schots en scheve uitlijning van de auto waardoor banden schuin afslijten. Had bij de zomerbanden die eraf kwamen al gemerkt dat links veel harder ging dan rechts :X.

Maargoed, afgelopen april 2 nieuwe zomerbandjes erop, auto laten uitlijnen en voor de winter komen er nog 2 nieuwe snowtracs. De 2 jaar oude Snowtracs van achter komen dan voor.

Was eigenlijk de auto beetje zat aan het worden, maar toch besloten om nog 2 jaar mee door te blijven rijden. Dan horen daar ook gewoon weer fatsoenlijke banden onder te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Lijkt me inhoudelijk logischer dan de complottheorien (en beschuldigingen) waar je zelf mee komt ;)

dus als ik een organisatie niet vertrouw, omdat ze duidelijk al eerder niet eerlijk zijn geweest... is het meteen een complottheorie?
er werd al aangegeven dat de banden die hier als matig worden getest, in de VS juist als beste getest worden. Dat is op zijn minst merkwaardig te noemen....
En waar geld verdient wordt, mag je best kritisch zijn op het geleverde bewijsmateriaal en de belangen die een onderzoeksinstelling heeft. Dat is al vaak genoeg aangetoond. (Aspartaam heeft bijvoorbeeld de naam kankerverwekkend te zijn, omdat de concurrent een onderzoek had laten doen. Achteraf bleek het hele onderzoek kul te zijn.... maar het imago was al geschaad). Ik zeg niet dat dit bij winterbanden ook het geval is (ik denk het niet), maar een echt onafhankelijk onderzoek met een goede testmethode ben ik nog niet tegengekomen.

Daarnaast zeg ik ook niet dat winterbanden NIET werken. Tuurlijk werkt het beter dan "zomerbanden" in de sneeuw. Maar om nou te zeggen dat zomerbanden bij 0 graden extreem veel gevaarlijker zijn dan winterbanden vind ik ook wel een overstatement.

Het blijft inderdaad: vind je de kosten opwegen tegen de ongemakken. Ik persoonlijk niet, maar dat is afhankelijk van hoeveel je rijd, hoeveel je verdient en hoever je van de snelweg woont denk ik.
Ik kan prima een dag of meer vanuit huis werken. Dus als de weg echt onbegaanbaar is, blijf ik lekker thuis.

Als je in het ziekenhuis werkt als chirurg.... tja dan wordt het een lastiger verhaal als je niet komt opdagen. 8)

maar genoeg offtopic :P gaat erom wie ze heeft in dit topic :+ sowieso opvallend weinig pics in dit topic. Show them tyres!

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 09-09-2014 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Miki schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:11:
Gelukkig beperkt de discussie zich niet meer alleen tussen wel of geen winterbanden, all seasons FTW :Y)
Daar ga ik ook voor als mijn 'winterbanden' op zijn :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Waah schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:44:
[...]

dus als ik een organisatie niet vertrouw, omdat ze duidelijk al eerder niet eerlijk zijn geweest... is het meteen een complottheorie?
er werd al aangegeven dat de banden die hier als matig worden getest, in de VS juist als beste getest worden. Dat is op zijn minst merkwaardig te noemen....
De merkwaardige factor is er uit te halen door gewoon eens te beginnen om uit te zoeken op welke manier men test en hoe men de resultaten weegt.
Dan heb je ws. al snel een verklaring.
Blijf niet alleen hangen op zo'n opmerking en probeer aan te tonen waarom er zo'n verschil is.
:)
En waar geld verdient wordt, mag je best kritisch zijn op het geleverde bewijsmateriaal en de belangen die een onderzoeksinstelling heeft. Dat is al vaak genoeg aangetoond. (Aspartaam heeft bijvoorbeeld de naam kankerverwekkend te zijn, omdat de concurrent een onderzoek had laten doen. Achteraf bleek het hele onderzoek kul te zijn.... maar het imago was al geschaad). Ik zeg niet dat dit bij winterbanden ook het geval is (ik denk het niet), maar een echt onafhankelijk onderzoek met een goede testmethode ben ik nog niet tegengekomen.
Wat vind jij dan een goede en onafhankelijke testmethode?
Ondanks dat onderstaande van de ANWB zelf komt, ik vind het niet direct een schrale of subjectieve manier van testen: Zomerbanden test
Winterbanden gaat niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Waah schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:44:
Feit is dat een band als hij in een andere maat op een andere auto zit ineens anders in de ranglijst kan komen. Zijn de omstandigheden in de VS identiek aan die in Nederland? Waarschijlijk niet. Dan vind ik het ook niet zo schokkend dat er verschillen bestaan. De verschillen zijn in de top en subtop toch al marginaal.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Marzman schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:48:
[...]

Daar ga ik ook voor als mijn 'winterbanden' op zijn :p
Dus jullie gaan voor de optie die in alle gevallen niet optimaal zijn ? :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Een compromis zou ik het willen noemen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
redwing schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:23:
[...]

Uiteraard is het weer in Nederland altijd optimaal lees: constistent ...uhuh :')

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
een eerste 2014 winterbandentest van het duitse GTü
Die Gesellschaft für Technische Überwachung (GTÜ) hat aktuelle Winterreifen getestet. Die GTÜ unterzog gemeinsam mit dem deutschen Autoclub ACE und dem ARBÖ in Österreich zehn aktuelle Winterpneus der Größe 205/55 R 16 auf einem Volkswagen Golf dem Wintercheck. Alle getesteten Markenreifen absolvierten das Programm auf Schnee und Nässe ohne größere Ausrutscher, die Unterschiede sind eher gering. Auch bei einer Vollbremsung auf trockener Straße aus Tempo 100 kamen alle getesteten Reifen nach spätestens 40 Metern zum Stehen. Im Vergleich zu Sommerreifen bedeutet das lediglich eine halbe bis eine ganze Wagenlänge mehr. Und selbst auf dem trockenen Handlingparcours ist der Unterschied zu Sommerpneus nicht mehr so gravierend wie noch vor einigen Jahren.
http://www.auto-medienportal.net/artikel/detail/27747
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gfNQWCml.jpg

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

redwing schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:23:
Je kon het niet laten hè? :D

Allseasons zijn inderdaad altijd bagger, zeker als je ziet wat ze doen in de sneeuw of regen. Dan zijn ze marginaal beter dan de banden die níet geschikt zijn voor de situatie. In mijn optiek alleen geschikt als je nevernooit twee setjes op weet te rijden met je auto. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Miki
Gonadan schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:37:
[...]

Je kon het niet laten hè? :D

Allseasons zijn inderdaad altijd bagger, zeker als je ziet wat ze doen in de sneeuw of regen. Dan zijn ze marginaal beter dan de banden die níet geschikt zijn voor de situatie. In mijn optiek alleen geschikt als je nevernooit twee setjes op weet te rijden met je auto. ;)
Bagger als in: http://www.tyrereviews.co...dyear/Vector-4Seasons.htm

All seasons zijn uitstekende opties voor als je betrekkelijk weinig kilometers rijd en voor weer condities die sterk kunnen verschillen per omstandigheid. Afgelopen winter was zo'n seizoen dat je met je met je winterbanden ook niet optimaal bezig was en met jouw woorden te omschrijven bagger moet zijn geweest _O-

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ja, inderdaad, bagger. ;)

Vergelijk hem maar eens met de goede zomer en winterbanden van dat merk, blijft hij mijlenver achter.

Daarbij is die site één grote verzameling van 'wij-van-wc-eend' en kijkt niet naar wintereigenschappen. Gelukkig onderschrijven ook de ervaringen van particulieren mijn mening. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

YellowCube schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:31:
[...]

Hij is allang over.
Uhmm... wij is hullie en wie is zullie?
Ik weet in ieder geval wel dat als er meer dan 5cm sneeuw ligt, ik niet meer bij mijn huis kan komen op zomerbanden. Bij mij gaan de winterbanden er dus weer omheen als de temperatuur richting vriespunt gaat.

• Miki
Gonadan schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:15:
Vergelijk hem maar eens met de goede zomer en winterbanden van dat merk, blijft hij mijlenver achter.
Die testen worden uitgevoerd in "extreme" omstandigheden die nagenoeg in Nederland niet voor komen. Jouw geliefde winterband was zelfs afgelopen winter gevaarlijk omdat de temperaturen overdag hoger waren dan waarvoor ze eigenlijk bedoelt zijn. Blijkbaar begeef je in bepaalde sferen tijdens het rijden dat je je of waant in ijzig Finland of sub tropisch oord zodat je je meest optimale banden keuze goed kunt praten :z

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ik dacht dat die temperaturen een marketingpraatje waren? Of nu ineens weer niet? :D

Optimale bandenkeuze goedpraten, iedereen praat zijn eigen keuze goed, waarom denk je dat ik die site van jou met een pallet zout neem? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Miki
Omdat het me niet ging om de user reviews maar de links naar de auto press reviews, maar blijkbaar was je zo druk dat je dat ontgaan was :)

Oh en wat betreft temperaturen, waarom heb je dan zowaar winter- en zomerbanden?

[ Voor 23% gewijzigd door Miki op 11-09-2014 17:43 ]

Verwijderd

Als het op verbeterde rijprestaties aankomt dan ben ik behoorlijk pragmatisch: met sneeuw heb ik (te) weinig grip als er zomerbanden gemonteerd zijn. Met winterbanden heb ik dan wel grip. Zo simpel is het.
Ik stel dan het omwisselen ook zo lang mogelijk uit en dan is het een kwestie van een half uurtje werk om de boel om te zetten.

• Miki
En ik neem genoegen dat ik bij lichte sneeuwval nog me veilig kan verplaatsen en bij zware sneeuwval ik simpelweg thuis blijf. Kwestie van 1* in de vier jaar een paar nieuwe banden eronder doen.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

En je eigen keuze goed gepraat. :D

Mijn winterbanden zijn op nat en droog minimaal gelijkwaardig aan allseason en in de sneeuw tig keer beter, mijn zomerbanden zijn op nat en droog tig keer beter dan allseasons. Zo, mijn keuze weer goedgepraat. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Miki
Gonadan schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:36:
En je eigen keuze goed gepraat. :D

Mijn winterbanden zijn op nat en droog minimaal gelijkwaardig aan allseason en in de sneeuw tig keer beter, mijn zomerbanden zijn op nat en droog tig keer beter dan allseasons. Zo, mijn keuze weer goedgepraat. ;)
Ik begrijp niet helemaal waar je op uit bent maar je gedraagt je als een kleuter.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
En ik kom regelmatig in Duitsland en ga ieder jaar op wintersport in een gebied waar die dingen verplicht zijn. Voor Nederland maakt het niet eens zo veel uit. Ik heb het idee dat ik in de sneeuw bij het wegrijden iets met grip heb, maar verder zijn de verschillen niet zo enorm groot.

Zo, mijn keuze ook weer verdedigd :)

Punctuality is the politeness of kings

• redwing
Miki schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:40:
[...]

Ik begrijp niet helemaal waar je op uit bent maar je gedraagt je als een kleuter.
Hij bedoelt dat het een compleet onzinnige discussie is waarbij iedereen vanuit zichzelf kijkt wat het beste is.

Naar mijn idee zijn b.v. allseasons niet aan te raden en kun je dan beter goede zomerbanden nemen. Als je zoveel rijdt dat je bij sneeuw je auto niet kunt laten staan is dat een goede reden om bij koud weer winterbanden te pakken. Aan de andere kant rijdt haast niemand op het randje en zal het dus zelden voorkomen dat je banden echt wat uitmaken wat weer een goede reden voor all-seasons kan zijn.

Conclusie, elke bandenkeuze is goed mits je er maar over nadenkt en een goede afweging maakt wat voor jouw een goede keuze is.
Miki schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:42:
[...]
Uiteraard is het weer in Nederland altijd optimaal lees: constistent ...uhuh :')
Nope, maar aangezien in 90% van de gevallen de zomerband de beste keuze is zie ik het voordeel niet van all-seasons. Dan kun je beter zomerbanden met goed profiel voor regen pakken. Alleen bij sneeuw zijn all-seasons iets beter dan zomerbanden maar dat verschil is zo marginaal dat je ze daarvoor niet hoeft te hebben. Voor het echte verschil zul je toch winterbanden moeten hebben.

Maar zoals ik al zei, als je maar goed nadenkt waarom je die keuze hebt gemaakt en er rekening mee houdt op de weg is het ok (vandaar ook de smiley die ik erbij zette). Jouw keuze is (gelukkig) niet hetzelfde als de mijne. Met dat gelukkig erbij omdat ieder zijn situatie nu eenmaal anders is.

[ Voor 34% gewijzigd door redwing op 12-09-2014 09:34 ]

[removed]

• bouwfraude
  • Niet online
Kom op het was vandaag meer dan 20 graden.

Ja ik heb al een paar jaar winterbanden omdat de steeds breder wordende zomerbanden zich slechter gedragen in de sneeuw. Ergens in november zet ik ze er weer onder. Niet alleen voor die paar sneeuwdagen maar omdat de platgereden sneeuw in de wijk wekenlang blijft liggen omdat ze niet strooien.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Carfanatic schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:28:
[...]

reifen.com of autobandenmarkt hebben een aardige configurator, net als de meeste velgproducenten.

bandenleader.nl
afgelopen maand een set lichtmetaal besteld voor vaders megane. scherpe prijzen , vlotte levering en inclusief centreerringen en wielbouten. _/-\o_

voor banden:bandenspotter.nl eventueel nog google shopping. denk zelf aan nokians voor €75 of michelin a5 €87. maar voorlopig vind ik de prijzen weinig bijzonder en wachten we wel even.
Dank. Ik ga even kijken. Dacht dat het aan mij lag dat ik de prijzen niet heel erg vond meevallen. ;)

Ik kijk het nog even aan :)

HENG HENG

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat ik heb gemerkt is vooral hoe groot je hart is, niet welke band je erop hebt liggen.
En natuurlijk of je ook nog graag berg op wilt rijden of niet.

Nee, de beperkende factor zijn niet de banden maar de mensen die niet durven te rijden tijdens regen, sneeuw of zon. In mijn geval heb ik 2 verscheidene sets omdat ik vaak met goed uitgeruste prototypes rijd. En dan moet je vaak op de grens rijden, zonder dat je acht erin hebt pas je dat ook toe bij de normale wagens.

[ Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 11-09-2014 23:37 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:03

Joostk

Barkrukprofeet

Net deze week bij de bandenboer Vredestein Snowtrac 5 winterbands besteld.
Kijken of ze bevallen. Voor het eerst winterbanden onder me eigen auto. Vind het wel zo veilig om met winterbanden te rijden aangzien ik +/- 800km de week rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Miki schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:40:
Wellicht, ik probeer de overmaat aan hypocrisie in dit topic aan de kaak te stellen. De werking van winterbanden in winterse omstandigheden is onomstreden, de keuze om als Nederlander winterbanden aan te schaffen is zuiver subjectief en persoonlijk. Daar kan je eeuwig over discussiëren maar geen consensus over bereiken anders dan: "Ieder maakt, terecht, zijn eigen overweging uit eigen beweegredenen.".

Blijkbaar voelde jij je persoonlijk aangevallen op je keuze vanwege mijn steling dat allseasons 'bagger' zijn. In je daaropvolgende reacties afgesloten met de smileys: :') , _O- en :z getuigen daarin ook niet echt van volwasssenheid. Een kleine hand in eigen boezem zou niet misplaatst zijn in deze.

Tot slot, daar waar jij mij verwijt mijn eigen keuze goed te praten lach ik mij rot om jouw hypocrisie, ik citeer:
Miki schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:57:
De kanttekening is wel dat alleen de Goodyear Vector4 en Vredestein Quatrac een kleine voldoende scoren in diverse winterbandentesten.
Initieel waren het helemaal niet van die legendarische banden. Sinds aankoop heb jij er goede ervaringen mee en nu verheerlijk je de eigen keuze die initieel blijkbaar al twijfelachtig was.

Dus jij en ik praten beiden onze keuze goed, net als de rest van het topic. En terecht, want die heb je uit eigen beweegredenen gemaakt. Als je dat feit accepteert kan je ieder zijn keuze in zijn waarde laten en het topic verder vullen met meldingen of je wel of geen winterbanden hebt en het herhalen van de argumenten van de afgelopen zes jaar. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Gonadan schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:00:
[...]

Wellicht, ik probeer de overmaat aan hypocrisie in dit topic aan de kaak te stellen. De werking van winterbanden in winterse omstandigheden is onomstreden, de keuze om als Nederlander winterbanden aan te schaffen is zuiver subjectief en persoonlijk. Daar kan je eeuwig over discussiëren maar geen consensus over bereiken anders dan: "Ieder maakt, terecht, zijn eigen overweging uit eigen beweegredenen.".

Blijkbaar voelde jij je persoonlijk aangevallen op je keuze vanwege mijn steling dat allseasons 'bagger' zijn. In je daaropvolgende reacties afgesloten met de smileys: :') , _O- en :z getuigen daarin ook niet echt van volwasssenheid. Een kleine hand in eigen boezem zou niet misplaatst zijn in deze.
Dus hiermee bevestig je je eigen gedrag omdat je dus erop uit was om iets aan de kaak te stellen. Had dan gewoon een topic report aangemaakt in plaats van de boel lopen opnaaien :-(
Tot slot, daar waar jij mij verwijt mijn eigen keuze goed te praten lach ik mij rot om jouw hypocrisie, ik citeer:

[...]

Initieel waren het helemaal niet van die legendarische banden. Sinds aankoop heb jij er goede ervaringen mee en nu verheerlijk je de eigen keuze die initieel blijkbaar al twijfelachtig was.

Dus jij en ik praten beiden onze keuze goed, net als de rest van het topic. En terecht, want die heb je uit eigen beweegredenen gemaakt. Als je dat feit accepteert kan je ieder zijn keuze in zijn waarde laten en het topic verder vullen met meldingen of je wel of geen winterbanden hebt en het herhalen van de argumenten van de afgelopen zes jaar. ;)
Als uit die quote moet blijken dat ik hypocriet ben dan weet ik niet hoe ik jou zou moeten omschrijven... en dat meen ik serieus. Je verdraait namelijk hier met selectief quoten mijn woorden -O-

De discussie begon met:
Miki schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:43:
Ik ben er bijna overuit om een setje Vector4's te halen voor mijn volvo V50. De afweging is gebaseerd opdat ik mijn auto niet gebruik om naar mijn werk te rijden en alleen in het weekend en op een roostervrije dag gebruik. Kortom < 10.000km en als het echt goed sneeuwt ga ik de weg niet op. Verder ben je natuurlijk de wisseling van banden en af en doen de Vector 4's het beter dan de el-cheapo winterbanden.

Moet ik nog ergens rekening meehouden of gewoon doen?
En dan volgt een vedere discussie over een test en keuringstypen met M+S:
Miki schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:57:
[...]

De kanttekening is wel dat alleen de Goodyear Vector4 en Vredestein Quatrac een kleine voldoende scoren in diverse winterbandentesten.
Afsluitend met:
Miki schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:29:
Zojuist een setje Vector 4 seasons aangemeten :)

Tot nu toe kan ik weinig verschil merken met de Michelin Primacy's die ik hiervoor erop had. Zowel in geluid als grip in bochten geen voelbaar verschil. Maar goed het is nog te vroeg om te juichen. Eerst maar eens aankijken hoe we de winter doorkomen :>
en:
Miki schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 18:20:
Afgelopen dagen een goede indruk kunnen opdoen van mijn 4 seasons met natte wegen. Kan niet anders zeggen dat ik geen moment de indruk had dat ik geen grip had. Tot nu erg tevreden en totaal geen spijt van dit experiment. Op naar de volgende test, de sneeuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk hoe dit topic al 142 pagina's (met mijn settings) het vuur in de mensch naar boven weet te halen.
Ik geloof dat er nergens anders zulke verhitte discussies ontstaan!

* Nathuran pakt de popcorn en hoopt op minstens nog 142 pagina's leesplezier, alvast bedankt jongens oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:30

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:54:
Ik ben benieuwd hoelang ik het uit kan houden met enorm brede 18 inchers / zomer / runflats met quattro aandrijving. :+
Ongeveer totdat je moet sturen en remmen...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had onder mijn achterwielaangedreven bmw met 225 banden wel winterbanden liggen anders kwam ik vaak niet normaal uit een parkeervak. Nu rij ik in een A4 met voorwielaandrijving en een tuttig 2 liter naaimachientje. Denk dat ik het deze winter eerst maar eens op de zomerbanden probeer. Zeker als het zo'n kwakkelwinter als vorig jaar wordt :+

Wil het niet lukken leg ik de winterbanden wel van de bmw velgen op 16" staal en dan ben ik er ook weer klaar voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Miki schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:16:
Dus hiermee bevestig je je eigen gedrag omdat je dus erop uit was om iets aan de kaak te stellen. Had dan gewoon een topic report aangemaakt in plaats van de boel lopen opnaaien :-(
Een TR voor hypocrisie? Dan gaan zelfs de modjes aan de popcorn. :D
Als uit die quote moet blijken dat ik hypocriet ben dan weet ik niet hoe ik jou zou moeten omschrijven... en dat meen ik serieus. Je verdraait namelijk hier met selectief quoten mijn woorden -O-
Als je nog eens goed leest zie je dat ik naar die aanvullende ervaringen verwijs. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:00:
Heerlijk hoe dit topic al 142 pagina's (met mijn settings) het vuur in de mensch naar boven weet te halen.
Ik geloof dat er nergens anders zulke verhitte discussies ontstaan!

* Nathuran pakt de popcorn en hoopt op minstens nog 142 pagina's leesplezier, alvast bedankt jongens oOo
Mooi hè? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

WINTERBANDEN ZIJN DE BESTE!!!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Ik wacht de "winter" wel weer af.. in de afgelopen 4 jaar heeft dr maar 3 jaar uberhaupt sneeuw in NL gelegen.

Van die 3x sneeuw, heb ik de eerste winter met relatief slechte zomerbanden gereden (dingen waren 14 jaar oud en bikkelhard) en dat een beetje kut, maar de enige keer dat ik dr last van heb gehad was toen ik een parkeervak probeerde in te draaien waar 20 cm sneeuw lag.

De tweede winter met goede zomerbanden (net nieuwe regenbanden met grof profiel) gereden, dat ging echt prima, voldoende grip, sneeuw bleef niet in de band steken, dus geen lamellen nodig om lossende werking te krijgen. De treinen reden niet, maar mijn auto op zomerbanden wel. Hmm.

Toen van auto gewisseld, de nieuwe had toen de winter begon zomerbanden voor en chinese winterbanden achter. Het resultaat was duidelijk, de achterkant wilde alle kanten uit, overstuur op een voorwielaangedreven auto. Dus tot zover goedkoper winterbanden :') (Ik vermoed dat dat sneeuwvlok-in-bergje symbool er voor de lol op stond, want het waren echt geen goede banden, laat staan winterbanden.)
De zomerbanden waren ook niet al te best (Michelin Energy van 10 jaar oud), maar blijkbaar wel beter dan de achterbanden.

Toen viel er een jaar geen spat sneeuw.

En dit jaar heb ik weer hetzelfde type zomerbanden als het tweede jaar, dus in mijn ervaring prima in sneeuw, ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
ThunderNet schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:01:
[...]
Ongeveer totdat je moet sturen en remmen...
Onzin, alleen als er sneeuw/ijs ligt en alleen als je te hard rijdt voor de situatie zul je problemen hebben, anders is er geen bal aan de hand (en niet aankomen met uitzonderlijke hellingen van 20%, we hebben het hier over normale situaties)

Ik heb de jaren dat er sneeuw lag ook steevast wel iemand met winterbanden de bocht uit zien vliegen omdat hij/zij te hard reed. Aanpassen is het belangrijkste, daarna komen de banden pas. Daarnaast ligt het ook nog aan de specifieke banden je hebt. B.v. goede zomerbanden geschikt voor de regen (veel profiel) komen ook goed door de sneeuw, maar met ver afgesleten winterbanden wil je je dan weer niet in de sneeuw begeven.

[removed]

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

redwing schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:11:
[...]

Onzin, alleen als er sneeuw/ijs ligt en alleen als je te hard rijdt voor de situatie zul je problemen hebben, anders is er geen bal aan de hand (en niet aankomen met uitzonderlijke hellingen van 20%, we hebben het hier over normale situaties)
Dat valt wel mee die onzin, zeker in de situatie die Jism schets (brede banden) :)
En dan hoef je echt niet te spreken over hellingen met 20% stijging. Ik heb mensen gezien met brede zomerbanden die met sneeuw/ijs nog niet eens een verkeersdrempel over komen. Of bij een stoplicht hopeloos blijven staan doordat de weg een fractie omhoog loopt.
Nu zullen daar geen doden door vallen, maar ik heb zelf ondervonden en menig maal gezien dat iemand gewoon opzij glijdt omdat de weg toevallig naar links of rechts afloopt. En dan maar hopen dat je hooguit tegen een paaltje aanglijdt. Iets wat met winterbanden domweg niet voor zal komen.
Zomerbanden op sneeuw en ijs maakt dat marges dunner worden en hoe breder de banden hoe dunner die marge.

En ja, rustig rijden en dan is er niks aan de hand. Ik begrijp dat argument nog steeds niet.
Als ik hier en nu vertel dat ik nog maar 1 mm profiel op m'n banden heb zitten en dus maar gewoon met 30 km/u over de provinciale weg ga sukkelen om het veilig te houden, dan hoef ik niet lang te raden welke reacties ik daar op krijg. :)
Maar...met zomerbanden in de sneeuw is het kennelijk een geaccepteerd argument om het dan maar wel te doen.
(en ik ken het argument van: een goed profiel is verplicht en winterbanden niet, maar dat is een "de wet over het verstand" argument).

Ik blijf er bij: ga met sneeuw en ijs de weg gewoon niet op als je zomerbanden hebt.
Als je geen winterbanden wilt "om die paar dagen per jaar", dan is het ook geen probleem om "die paar dagen per jaar" de weg niet op te gaan.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

@Yellowcube Tjoh lijkt net hoe ik er over denk qua het linksrijden topic.

Ben het er wel mee eens overigens.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
YellowCube schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 10:12:
[...]
Ik blijf er bij: ga met sneeuw en ijs de weg gewoon niet op als je zomerbanden hebt.
Als je geen winterbanden wilt "om die paar dagen per jaar", dan is het ook geen probleem om "die paar dagen per jaar" de weg niet op te gaan.
En dat doe ik dan ook, want ik heb mijn auto niet nodig voor werk/studie, is puur voor erbij. Dus geen punt om die voor die paar dagen per jaar aan de kant te laten staan :)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

YC: als jij moe, grieperig of anderzijds verminderd geconcenteerd bent laat je dan ook de auto staan zoals eigenlijk hoort?

Of is de wereld dan toch minder zwart/wit?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 85 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.