Las gisteren de zomerbandentest van de ANWB. Erg duidelijk en goed weergegeven. Hier heb je wat aan.
http://www.tirendo.nl/anwb-zomerbanden-test-2014/
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
14 en 15 inch alleenVerwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:53:
Las gisteren de zomerbandentest van de ANWB. Erg duidelijk en goed weergegeven. Hier heb je wat aan.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
[ Voor 46% gewijzigd door !null op 01-04-2014 13:00 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Je winterbanden?Juancho schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:44:
De mijne gaan er a.s. vrijdag weer onder!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
same here. Rij veel snelweg, en rijd wel wat rustiger als het vriest. die 5 minuutjes meer doen het hem niet. en als er veel sneeuw ligt, heb ik wel wat leukers te doen dan naar het werkgarriej schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:23:
Eigenlijk nooit de noodzaak gehad omdat de auto nauwelijks werd gebruikt in de winter(Alleen voor de boodschappen) maar tegenwoordig rijd ik elke dag naar m'n werk, Toch verwacht ik niet heel veel problemen en als het te erg is ga ik een dagje met de bus. Het is 't in mijn situatie denk ik niet waard om winterbanden te kopen.
Idem, zonder sneeuw wil ik ook geen verschil merken eigenlijk. Het moet net zo prettig en veilig rijden als mijn normale banden, mocht er dan onverwacht sneeuw komen dan blijft het gelukkig veilig.Unknown Alien schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:04:
Zelf merk ik alleen verschil ALS er sneeuw ligt. Zonder sneeuw heb ik geen verschil gemerkt.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hier hetzelfde. Mijn banden zijn begin april bij de apk afgekeurd omdat de binnenkant op sommige plekken onder de 1.6mm zat. Dingen zijn nu 8 jaar oud, hebben onder 2 auto's gezeten.Unknown Alien schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:24:
Ga ze pas vervangen als ik duidelijk merk dat ik geen grip meer heb in de sneeuw.
Zomerbanden vervang ik ook pas als ze een profiel van 2mm hebben.
Dat vind ik dan wel weer aan de late kant._JGC_ schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:52:
[...]
Hier hetzelfde. Mijn banden zijn begin april bij de apk afgekeurd omdat de binnenkant op sommige plekken onder de 1.6mm zat. Dingen zijn nu 8 jaar oud, hebben onder 2 auto's gezeten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En wat denk je van het aantal banden dat vervangen wordt door vergaande uitdroging of gewoon weg niet helemaal opgereden wordt doordat de auto verkocht wordt en de winterbanden nog een paar jaar in de schuur liggen.Gonadan schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:53:
Maar omdat iedereen roept dat onder de 4 mm je toch echt nieuwe moet hebben ze ineens 2,4 mm eerder nieuwe handel, dus ze verkopen wel extra.
Nee.Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:20:
Is dat Finland of zo, voor nederland is het voordeel veel meer in het hoofdje te vinden dan op de weg zelf.
Leuk voor de Bandenhandel dat wel.
goede argumentatie
[ Voor 46% gewijzigd door Waah op 08-09-2014 13:54 ]
Omdat de ADAC in eigen land gesjoemeld heeft tijdens verkiezingen over de beste auto (waar Duitsland nog best baat bij heeft), zullen ze dat met autobanden ook wel gedaan hebben.Waah schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:50:
[...]
goede argumentatie![]()
het blijft zo dat er in Nederland weinig sneeuwdagen zijn. Dus is het nut vooral persoonlijk of het veiliger is.
Van de ADAC was al bekend dat ze sjoemelen met gegevens (stemmen van auto's in dit geval) en dat zal voor meer onderdelen zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door YellowCube op 08-09-2014 13:56 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Ja, tot je een herhaling krijgt van 25 november 2005, dan zijn winterbanden toch wel erg handig, als je in een sneeuwdek van tientallen centimeters rijd.Waah schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:50:
[...]
goede argumentatie![]()
het blijft zo dat er in Nederland weinig sneeuwdagen zijn.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik zie het ook een beetje als een gordel en airbags. Je wilt ze hebben, voor het geval je het nodig hebt. Alle extra veilheidsopties kosten geld. Mede daardoor vallen er jaarlijks minder doden in het verkeer.wildhagen schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:18:
[...]
Ja, tot je een herhaling krijgt van 25 november 2005, dan zijn winterbanden toch wel erg handig, als je in een sneeuwdek van tientallen centimeters rijd.
Beter mee verlegen dan om verlegen, zoals het gezegde luidt...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2014 14:27 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ook dit is NederlandVerwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:20:
Is dat Finland of zo, voor nederland is het voordeel veel meer in het hoofdje te vinden dan op de weg zelf.
Leuk voor de Bandenhandel dat wel.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Eerst irriteerde ik me eraan als de discussie weer opnieuw losbarstte als iemand weer dit topic ontdekte. Inmiddels moet ik er om lachen als het topic in het najaar weer oppopt en er altijd weer iemand is die wel eens komt uitleggen dat het allemaal één grote onzin isGonadan schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:42:
De meerwaarde met sneeuw zal niemand met gezond verstand ter discussie stellen, het punt zit hem meer in het feit dat het in Nederland nagenoeg niet sneeuwt. Is het dan de investering waard voor die enkele week op drie jaar?
Dat verschilt voor iedereen vanwege autogebruik, woonomgeving, te rijden routes, wel of geen wintersport, auto, bestedingsruimte, gevoel voor veiligheid, etc. Ergo, een eindeloze discussie zonder conclusie. Kon wel eens het langste topic ooit worden.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Meeste had nog wel 3mm,maar bij de apk kijken ze toch net even wat kritischer dan ik zo op de oprit kan kijken. Of zet jij ook je auto op de krik voor profielmeting?Gonadan schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:21:
[...]
Dat vind ik dan wel weer aan de late kant.
Voor winterbanden wacht ik gewoon lekker tot het winterweer eraan komt.
Helaas sneeuwt het bij ons vandaag al! Als is het vrijdag wel weer weg, vandaag verwachten we toch wel 5cm sneeuw. Dan zijn winterbandjes toch wel handig
MrFl0ppY schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:26:
[...]
Eerst irriteerde ik me eraan als de discussie weer opnieuw losbarstte als iemand weer dit topic ontdekte. Inmiddels moet ik er om lachen als het topic in het najaar weer oppopt en er altijd weer iemand is die wel eens komt uitleggen dat het allemaal één grote onzin is
Lijkt me inhoudelijk logischer dan de complottheorien (en beschuldigingen) waar je zelf mee komtWaah schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:52:
[...]
mee eens
al geld dat natuurlijk ook andersom, mensen die zweren dat je per se winterbanden MOET hebben, op basis van 1 dag die 9 jaar geleden was
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Er zijn anders mensen geweest in dit topic die je bijna thuis op komen zoeken als je zegt dat je geen winterbanden hebt omdat je het onzin vindt/de werking in twijfel trekt. (GoT WinterbandenPOLIZEI!!!11!1!EINZ anyone?wildhagen schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:56:
[...]
Overigens zie ik niemand zeggen dat je ze zou MOETEN hebben?
Lees het topic maar eens terug. Het is wel duidelijk dat sommigen het onverantwoord vinden om zonder winterbanden de weg op te gaan in de winterwildhagen schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:56:
[...]
Het is trouwens ook een feit dat zomerbanden betere grip hebbenDaarnaast je KAN niet ontkennen dat er geen verschil is, winterbanden hebben gewoon beter grip(feit).
[removed]
Silly Alberta, slaat gewoon de herfst over ...Megamind schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:51:
[...]
Helaas sneeuwt het bij ons vandaag al! Als is het vrijdag wel weer weg, vandaag verwachten we toch wel 5cm sneeuw. Dan zijn winterbandjes toch wel handig
HENG HENG
Over welke merken heb je het dan?Megamind schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:51:
[...]
Helaas sneeuwt het bij ons vandaag al! Als is het vrijdag wel weer weg, vandaag verwachten we toch wel 5cm sneeuw. Dan zijn winterbandjes toch wel handig![]()
Wat ik wel raar vind is dat de banden die in Noord-Amerika erg populair zijn en goed getest worden juist in NL en ACDA maar als middelmatig worden bestempeld en andersom! Vertrouw die winterbanden testen van de ANWB toch gelijk een stuk minder.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nee dat niet, maar omdat ik ze wel zelf wissel bij de winterbandenwissel zou het mij gemakkelijk opvallen. Plus ik rijd niet veel kilometers dus bij mij zijn ze niet zomaar een paar mm kwijt. Ik dacht dat jij ze bewust zo lang had doorgereden._JGC_ schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:47:
Meeste had nog wel 3mm,maar bij de apk kijken ze toch net even wat kritischer dan ik zo op de oprit kan kijken. Of zet jij ook je auto op de krik voor profielmeting?
Dat is wel humor onderhand ja, zeker als je dezelfde argumenten weer ziet terugkomen die elk jaar weer met dezelfde verwijzingen onderuit gehaald worden.MrFl0ppY schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:26:
Eerst irriteerde ik me eraan als de discussie weer opnieuw losbarstte als iemand weer dit topic ontdekte. Inmiddels moet ik er om lachen als het topic in het najaar weer oppopt en er altijd weer iemand is die wel eens komt uitleggen dat het allemaal één grote onzin is
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Michelin X-Ice is hier aardig populair, terwijl die in NL niet goed uit de bus komt. Heb nu Bridgestone's WS80's gekocht, voorganger de WS70 hier veel gebruikt en als beste uit de test, in NL niet eens meegenomen in de test!DrivinUCrazy schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:22:
[...]
Over welke merken heb je het dan?
Schot voor de boeg: Kan het niet een typisch gevalletje van chauvinisme zijn? Amerikanen vinden eigen merken (of lokaal geproduceerd) beter en andersom? Dat is tenminste het beeld dat ik van de Amerikanen heb gekregen in de tijd dat ik met ze heb gewerkt. Er kon gewoon niets goeds uit Europa komen, en wij moesten ze continu het tegendeel bewijzen.
is eigenlijk altijd de strekking geweest.redwing schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:03:
[...]
Lees het topic maar eens terug. Het is wel duidelijk dat sommigen het onverantwoord vinden om zonder winterbanden de weg op te gaan in de winter als er sneeuw ligt
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 08-09-2014 16:39 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Zeg je nou dat ik winterbanden moet nemen?wildhagen schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:34:
Tsja, men heeft ook 50+ jaar gereden zonder airbags, zonder autoriemen, zonder fatsoenlijke kooiconstructie, zonder fatsoenlijke kreukelzone, zonder ABS etc.
Ging allemaal goed.
Toch is er nu geen enkele auto meer te kopen zonder bovengenoemde zaken. Rara, hoe komt dat.
Nee, meer dat de argumentatie "maar in het verleden ging het ook altijd goed" een nogal.... domme, zullen we maar zeggen, redenatie is.!null schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:08:
[...]
Zeg je nou dat ik winterbanden moet nemen?
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Je kunt het profiel toch gewoon meten vóórdat je de banden erop legt? Of nadat je ze er afhaalt? Dat is een stuk makkelijker dan de auto opkrikken, assteunen plaatsen en gaan meten._JGC_ schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:47:
[...]
Meeste had nog wel 3mm,maar bij de apk kijken ze toch net even wat kritischer dan ik zo op de oprit kan kijken. Of zet jij ook je auto op de krik voor profielmeting?
Nee, merp!
Hij is allang over.
Klopt alhoewel blijkbaar sommigen nog steeds vinden dat je standaard winterbanden moet hebben in de winter.YellowCube schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:34:
[...]
is eigenlijk altijd de strekking geweest.
Ik ook, vorig jaar al een paar aangegeven. Aan de andere kant kan ik het ook niet laten om af en toe de boel op te stoken door toch reacties te gevenook ik heb ondertussen veel schik met dit topic
[removed]
Misschien moet een middelbare scholier er een keer een profielwerkstuk van maken..YellowCube schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:31:
[...]
Hij is allang over.
Wij hebben gelijk en zij niet.
UNOX: The worst operating system
reifen.com of autobandenmarkt hebben een aardige configurator, net als de meeste velgproducenten.Spacecowboy schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:21:
Ah leuk dat het topic weer left. Ik ben in de markt voor een nieuwe winterset onder de Alfa (winterlichtmetaal van 205/55 R16). Iemand tips?
December gemonteerd met net aan 4mm, begin april afgekeurd. Liggen nu in de garage, binnenkort 2 nieuwe snowtracs en weer tig jaar rijden...PauseBreak schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:13:
[...]
Je kunt het profiel toch gewoon meten vóórdat je de banden erop legt? Of nadat je ze er afhaalt? Dat is een stuk makkelijker dan de auto opkrikken, assteunen plaatsen en gaan meten.
Nou, dan weet je van tevoren dus al dat je eigenlijk, volgens de experts althans, winterbanden monteert die op de grenzen van nut zitten. Immers, onder de 4mm zouden ze niet zo goed meer werken_JGC_ schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:17:
[...]
December gemonteerd met net aan 4mm, begin april afgekeurd. Liggen nu in de garage, binnenkort 2 nieuwe snowtracs en weer tig jaar rijden...
Nee, merp!
dus als ik een organisatie niet vertrouw, omdat ze duidelijk al eerder niet eerlijk zijn geweest... is het meteen een complottheorie?wildhagen schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:56:
[...]
Lijkt me inhoudelijk logischer dan de complottheorien (en beschuldigingen) waar je zelf mee komt
[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 09-09-2014 08:45 ]
Daar ga ik ook voor als mijn 'winterbanden' op zijnMiki schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:11:
Gelukkig beperkt de discussie zich niet meer alleen tussen wel of geen winterbanden, all seasons FTW
/▌
De merkwaardige factor is er uit te halen door gewoon eens te beginnen om uit te zoeken op welke manier men test en hoe men de resultaten weegt.Waah schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:44:
[...]
dus als ik een organisatie niet vertrouw, omdat ze duidelijk al eerder niet eerlijk zijn geweest... is het meteen een complottheorie?
er werd al aangegeven dat de banden die hier als matig worden getest, in de VS juist als beste getest worden. Dat is op zijn minst merkwaardig te noemen....
Wat vind jij dan een goede en onafhankelijke testmethode?En waar geld verdient wordt, mag je best kritisch zijn op het geleverde bewijsmateriaal en de belangen die een onderzoeksinstelling heeft. Dat is al vaak genoeg aangetoond. (Aspartaam heeft bijvoorbeeld de naam kankerverwekkend te zijn, omdat de concurrent een onderzoek had laten doen. Achteraf bleek het hele onderzoek kul te zijn.... maar het imago was al geschaad). Ik zeg niet dat dit bij winterbanden ook het geval is (ik denk het niet), maar een echt onafhankelijk onderzoek met een goede testmethode ben ik nog niet tegengekomen.
Feit is dat een band als hij in een andere maat op een andere auto zit ineens anders in de ranglijst kan komen. Zijn de omstandigheden in de VS identiek aan die in Nederland? Waarschijlijk niet. Dan vind ik het ook niet zo schokkend dat er verschillen bestaan. De verschillen zijn in de top en subtop toch al marginaal.Waah schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:44:
er werd al aangegeven dat de banden die hier als matig worden getest, in de VS juist als beste getest worden. Dat is op zijn minst merkwaardig te noemen....
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dus jullie gaan voor de optie die in alle gevallen niet optimaal zijn ?Marzman schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:48:
[...]
Daar ga ik ook voor als mijn 'winterbanden' op zijn
[removed]
/▌
Uiteraard is het weer in Nederland altijd optimaal lees: constistent ...uhuhredwing schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:23:
[...]
Dus jullie gaan voor de optie die in alle gevallen niet optimaal zijn ?
Die Gesellschaft für Technische Überwachung (GTÜ) hat aktuelle Winterreifen getestet. Die GTÜ unterzog gemeinsam mit dem deutschen Autoclub ACE und dem ARBÖ in Österreich zehn aktuelle Winterpneus der Größe 205/55 R 16 auf einem Volkswagen Golf dem Wintercheck. Alle getesteten Markenreifen absolvierten das Programm auf Schnee und Nässe ohne größere Ausrutscher, die Unterschiede sind eher gering. Auch bei einer Vollbremsung auf trockener Straße aus Tempo 100 kamen alle getesteten Reifen nach spätestens 40 Metern zum Stehen. Im Vergleich zu Sommerreifen bedeutet das lediglich eine halbe bis eine ganze Wagenlänge mehr. Und selbst auf dem trockenen Handlingparcours ist der Unterschied zu Sommerpneus nicht mehr so gravierend wie noch vor einigen Jahren.
http://www.auto-medienportal.net/artikel/detail/27747
Je kon het niet laten hè?redwing schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:23:
Dus jullie gaan voor de optie die in alle gevallen niet optimaal zijn ?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bagger als in: http://www.tyrereviews.co...dyear/Vector-4Seasons.htmGonadan schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:37:
[...]
Je kon het niet laten hè?
Allseasons zijn inderdaad altijd bagger, zeker als je ziet wat ze doen in de sneeuw of regen. Dan zijn ze marginaal beter dan de banden die níet geschikt zijn voor de situatie. In mijn optiek alleen geschikt als je nevernooit twee setjes op weet te rijden met je auto.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Uhmm... wij is hullie en wie is zullie?YellowCube schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:31:
[...]
Hij is allang over.
Wij hebben gelijk en zij niet.
Die testen worden uitgevoerd in "extreme" omstandigheden die nagenoeg in Nederland niet voor komen. Jouw geliefde winterband was zelfs afgelopen winter gevaarlijk omdat de temperaturen overdag hoger waren dan waarvoor ze eigenlijk bedoelt zijn. Blijkbaar begeef je in bepaalde sferen tijdens het rijden dat je je of waant in ijzig Finland of sub tropisch oord zodat je je meest optimale banden keuze goed kunt pratenGonadan schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:15:
Vergelijk hem maar eens met de goede zomer en winterbanden van dat merk, blijft hij mijlenver achter.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 23% gewijzigd door Miki op 11-09-2014 17:43 ]
Verwijderd
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik begrijp niet helemaal waar je op uit bent maar je gedraagt je als een kleuter.Gonadan schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:36:
En je eigen keuze goed gepraat.
Mijn winterbanden zijn op nat en droog minimaal gelijkwaardig aan allseason en in de sneeuw tig keer beter, mijn zomerbanden zijn op nat en droog tig keer beter dan allseasons. Zo, mijn keuze weer goedgepraat.
Punctuality is the politeness of kings
Hij bedoelt dat het een compleet onzinnige discussie is waarbij iedereen vanuit zichzelf kijkt wat het beste is.Miki schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:40:
[...]
Ik begrijp niet helemaal waar je op uit bent maar je gedraagt je als een kleuter.
Nope, maar aangezien in 90% van de gevallen de zomerband de beste keuze is zie ik het voordeel niet van all-seasons. Dan kun je beter zomerbanden met goed profiel voor regen pakken. Alleen bij sneeuw zijn all-seasons iets beter dan zomerbanden maar dat verschil is zo marginaal dat je ze daarvoor niet hoeft te hebben. Voor het echte verschil zul je toch winterbanden moeten hebben.Miki schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:42:
[...]
Uiteraard is het weer in Nederland altijd optimaal lees: constistent ...uhuh
[ Voor 34% gewijzigd door redwing op 12-09-2014 09:34 ]
[removed]
Dank. Ik ga even kijken. Dacht dat het aan mij lag dat ik de prijzen niet heel erg vond meevallen.Carfanatic schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:28:
[...]
reifen.com of autobandenmarkt hebben een aardige configurator, net als de meeste velgproducenten.
bandenleader.nl
afgelopen maand een set lichtmetaal besteld voor vaders megane. scherpe prijzen , vlotte levering en inclusief centreerringen en wielbouten.![]()
voor banden:bandenspotter.nl eventueel nog google shopping. denk zelf aan nokians voor €75 of michelin a5 €87. maar voorlopig vind ik de prijzen weinig bijzonder en wachten we wel even.
HENG HENG
[ Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 11-09-2014 23:37 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Wellicht, ik probeer de overmaat aan hypocrisie in dit topic aan de kaak te stellen. De werking van winterbanden in winterse omstandigheden is onomstreden, de keuze om als Nederlander winterbanden aan te schaffen is zuiver subjectief en persoonlijk. Daar kan je eeuwig over discussiëren maar geen consensus over bereiken anders dan: "Ieder maakt, terecht, zijn eigen overweging uit eigen beweegredenen.".Miki schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:40:
Ik begrijp niet helemaal waar je op uit bent maar je gedraagt je als een kleuter.
Initieel waren het helemaal niet van die legendarische banden. Sinds aankoop heb jij er goede ervaringen mee en nu verheerlijk je de eigen keuze die initieel blijkbaar al twijfelachtig was.Miki schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:57:
De kanttekening is wel dat alleen de Goodyear Vector4 en Vredestein Quatrac een kleine voldoende scoren in diverse winterbandentesten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dus hiermee bevestig je je eigen gedrag omdat je dus erop uit was om iets aan de kaak te stellen. Had dan gewoon een topic report aangemaakt in plaats van de boel lopen opnaaienGonadan schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:00:
[...]
Wellicht, ik probeer de overmaat aan hypocrisie in dit topic aan de kaak te stellen. De werking van winterbanden in winterse omstandigheden is onomstreden, de keuze om als Nederlander winterbanden aan te schaffen is zuiver subjectief en persoonlijk. Daar kan je eeuwig over discussiëren maar geen consensus over bereiken anders dan: "Ieder maakt, terecht, zijn eigen overweging uit eigen beweegredenen.".
Blijkbaar voelde jij je persoonlijk aangevallen op je keuze vanwege mijn steling dat allseasons 'bagger' zijn. In je daaropvolgende reacties afgesloten met de smileys:,
en
getuigen daarin ook niet echt van volwasssenheid. Een kleine hand in eigen boezem zou niet misplaatst zijn in deze.
Als uit die quote moet blijken dat ik hypocriet ben dan weet ik niet hoe ik jou zou moeten omschrijven... en dat meen ik serieus. Je verdraait namelijk hier met selectief quoten mijn woordenTot slot, daar waar jij mij verwijt mijn eigen keuze goed te praten lach ik mij rot om jouw hypocrisie, ik citeer:
[...]
Initieel waren het helemaal niet van die legendarische banden. Sinds aankoop heb jij er goede ervaringen mee en nu verheerlijk je de eigen keuze die initieel blijkbaar al twijfelachtig was.
Dus jij en ik praten beiden onze keuze goed, net als de rest van het topic. En terecht, want die heb je uit eigen beweegredenen gemaakt. Als je dat feit accepteert kan je ieder zijn keuze in zijn waarde laten en het topic verder vullen met meldingen of je wel of geen winterbanden hebt en het herhalen van de argumenten van de afgelopen zes jaar.
En dan volgt een vedere discussie over een test en keuringstypen met M+S:Miki schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:43:
Ik ben er bijna overuit om een setje Vector4's te halen voor mijn volvo V50. De afweging is gebaseerd opdat ik mijn auto niet gebruik om naar mijn werk te rijden en alleen in het weekend en op een roostervrije dag gebruik. Kortom < 10.000km en als het echt goed sneeuwt ga ik de weg niet op. Verder ben je natuurlijk de wisseling van banden en af en doen de Vector 4's het beter dan de el-cheapo winterbanden.
Moet ik nog ergens rekening meehouden of gewoon doen?
Afsluitend met:Miki schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:57:
[...]
De kanttekening is wel dat alleen de Goodyear Vector4 en Vredestein Quatrac een kleine voldoende scoren in diverse winterbandentesten.
en:Miki schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:29:
Zojuist een setje Vector 4 seasons aangemeten
Tot nu toe kan ik weinig verschil merken met de Michelin Primacy's die ik hiervoor erop had. Zowel in geluid als grip in bochten geen voelbaar verschil. Maar goed het is nog te vroeg om te juichen. Eerst maar eens aankijken hoe we de winter doorkomen
Miki schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 18:20:
Afgelopen dagen een goede indruk kunnen opdoen van mijn 4 seasons met natte wegen. Kan niet anders zeggen dat ik geen moment de indruk had dat ik geen grip had. Tot nu erg tevreden en totaal geen spijt van dit experiment. Op naar de volgende test, de sneeuw
Verwijderd
Ongeveer totdat je moet sturen en remmen...Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:54:
Ik ben benieuwd hoelang ik het uit kan houden met enorm brede 18 inchers / zomer / runflats met quattro aandrijving.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Een TR voor hypocrisie? Dan gaan zelfs de modjes aan de popcorn.Miki schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:16:
Dus hiermee bevestig je je eigen gedrag omdat je dus erop uit was om iets aan de kaak te stellen. Had dan gewoon een topic report aangemaakt in plaats van de boel lopen opnaaien
Als je nog eens goed leest zie je dat ik naar die aanvullende ervaringen verwijs.Als uit die quote moet blijken dat ik hypocriet ben dan weet ik niet hoe ik jou zou moeten omschrijven... en dat meen ik serieus. Je verdraait namelijk hier met selectief quoten mijn woorden
Mooi hè?Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:00:
Heerlijk hoe dit topic al 142 pagina's (met mijn settings) het vuur in de mensch naar boven weet te halen.
Ik geloof dat er nergens anders zulke verhitte discussies ontstaan!
* Nathuran pakt de popcorn en hoopt op minstens nog 142 pagina's leesplezier, alvast bedankt jongens
Zeiss Distagon 21 f/2.8
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Onzin, alleen als er sneeuw/ijs ligt en alleen als je te hard rijdt voor de situatie zul je problemen hebben, anders is er geen bal aan de hand (en niet aankomen met uitzonderlijke hellingen van 20%, we hebben het hier over normale situaties)ThunderNet schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:01:
[...]
Ongeveer totdat je moet sturen en remmen...
[removed]
Dat valt wel mee die onzin, zeker in de situatie die Jism schets (brede banden)redwing schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:11:
[...]
Onzin, alleen als er sneeuw/ijs ligt en alleen als je te hard rijdt voor de situatie zul je problemen hebben, anders is er geen bal aan de hand (en niet aankomen met uitzonderlijke hellingen van 20%, we hebben het hier over normale situaties)
En dat doe ik dan ook, want ik heb mijn auto niet nodig voor werk/studie, is puur voor erbij. Dus geen punt om die voor die paar dagen per jaar aan de kant te laten staanYellowCube schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 10:12:
[...]
Ik blijf er bij: ga met sneeuw en ijs de weg gewoon niet op als je zomerbanden hebt.
Als je geen winterbanden wilt "om die paar dagen per jaar", dan is het ook geen probleem om "die paar dagen per jaar" de weg niet op te gaan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq