adinsx schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:24:
[...]
Je beseft neem ik aan dat je zomerbanden (die vaak een maatje breder of inchmaat groter zijn) 2x zo lang mee kunnen gaan als je een winterset rijdt?
Inderdaad is het even de eenmalige aanschafkosten van de winterset en dat kan prijzig zijn, Maar qua 'runningcosts' kost het bijna niets extra uiteindelijk.
Een schade rijden met gladheid is duurder

Euh, ja, behalve dat
- Ik m'n auto kan laten staan, het is hobby, geen verplichting. De kans op schade is een stuk kleiner als je auto veilig thuis staat en je met een kop hete chocomel voor de kachel zit.
- €300-350 koopt een hoop leuke andere onderdelen voor de auto. (Hobby, zelf klussen en verbeteren.)
- Ik echt niet op winterbanden ga rijden op een schone weg, dus die winterbanden gaan nauwelijks gebruikt worden.

- Ik tot een paar dagen geleden geen plek had om banden te bewaren, nu zou dat eventueel kunnen.
- ik dan straks met een set bijna nieuwe, maar verouderde/uitgedroogde winterbanden blijf zitten op het moment dat m'n auto weggaat.
- Ik ga geen schade rijden met sneeuw, heb de afgelopen 3 jaar ook zonder brokken gereden, en de banden die ik nu heb bevielen daarbij goed, mijn voornaamste angst is dan ook dat een 'winterbandenrijder' bij mij achterin klapt omdat ie denkt dat ie met winterbanden magisch net zo veel grip heeft op sneeuw als met zomerbanden als t wel warm is.
Vanwege die laatste reden laat ik m'n auto op de 1e sneeuwdag lekker staan, dan kunnen al die kamikazepiloten hun auto ergens anders tegenaan kapot rijden. De 2e sneeuwdag is (naar mijn ervaring) altijd een stuk minder problematisch qua mensen die de vangrail invliegen of bij anderen achterop klappen en dan roepen: "Maar ik had winterbanden, hoe kan dat nou?!"
De enige reden om *wel* winterbanden te kopen zou voor mij zijn zodat ik legaal naar Duitsland/Oostenrijk kan voor een weekeindje skiën..
Palomar schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 00:17:
Ook overwogen om een setje tweedehands te kopen, maar dan ben je ook al snel 200 euro kwijt en weet je nooit precies wat je krijgt. Sowieso denken sommige mensen dat winterbanden goud zijn met de prijzen die ze durven te vragen voor een setje gare banden met 4mm profiel.
Ik weet nooit of ik moet lachen of huilen als ik dat soort advertenties zie, want blijkbaar zijn er genoeg mensen die dr in trappen..
[
Voor 16% gewijzigd door
AlexanderB op 31-10-2013 00:48
]