Winterbanden... wie heeft ze? Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 104 Laatste
Acties:
  • 331.988 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
Zojuist een setje Vector 4 seasons aangemeten :)

Tot nu toe kan ik weinig verschil merken met de Michelin Primacy's die ik hiervoor erop had. Zowel in geluid als grip in bochten geen voelbaar verschil. Maar goed het is nog te vroeg om te juichen. Eerst maar eens aankijken hoe we de winter doorkomen :>

[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 23-09-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eind oktober gaan er bij mij 4 MICHELIN Alpin A4 225 / 45 R17 94 V XL onder, rij al jaren op niks anders als Michelin.
In de winter heb ik softline alu's die je makkelijk kan reinigen, in de zomer 3delige BBS. Ik rij 35% van mijn km's in Duitsland.
Mij is wel eens verteld dat als je in Duitsland een ongeval krijgt en geen juiste banden hebt gemonteerd je niet eens verzekerd bent.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Hackus schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 23:45:
Mij is wel eens verteld dat als je in Duitsland een ongeval krijgt en geen juiste banden hebt gemonteerd je niet eens verzekerd bent.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat zit. Je hebt immers een contract met een nederlandse verzekeringsmaatschappij. Dus dat zou dan in je verzekeringspolis moeten staan.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Aansprakelijk is iets heel anders dan niet verzekerd. In Duitsland wordt sowieso aansprakelijkheid wel vaker aan de hand van de verkeerssituatie bepaalt dan aan de hand van de verkeersregels. Rij je boven de adviessnelheid van 130 dan ben je ook al gauw aansprakelijk, maar daar maakt niemand zich druk over. Dat winterbandenfabeltje maakt iedereen zich wel druk om,

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Bierkameel schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:13:
[...]

Niet aan beginnen, of je moet de eigenaar kennen.
Ik heb die fout 1 keer gemaakt, na een week zat er op 2 banden een groot ei aan de zijkant, levensgevaarlijk.
Ik betaal nu liever iets meer voor nieuwe verse bandjes.
Ik heb toch andere ervaringen, ik heb netjes 150 euro betaald en drie winters rond kunnen snorren probleemloos en daarna heeft de set velgen + banden nog 100 extra opgeleverd bij verkoop van de auto.

Even kijken naar de DOT code alles ouder dan 5 jaar laten liggen en kijken of er vervorming of rare plekken droogtescheurtjes op de banden zitten rondom op loopvlak en de wang.

euhmmmm

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 08:38
martijn_tje schreef op woensdag 25 september 2013 @ 07:11:
[...]

Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat zit. Je hebt immers een contract met een nederlandse verzekeringsmaatschappij. Dus dat zou dan in je verzekeringspolis moeten staan.
Zoals FastMat zegt, je wordt dan wellicht aansprakelijk gesteld. Je bent nog steeds verzekerd. Zeker een Nederlandse verzekering zal gewoon uitkeren.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:49
Eind oktober gaan er bij mij 4 MICHELIN Alpin A4 225 / 45 R17 94 V XL onder, rij al jaren op niks anders als Michelin.
In de winter heb ik softline alu's die je makkelijk kan reinigen, in de zomer 3delige BBS. Ik rij 35% van mijn km's in Duitsland.
Dat zijn forse banden voor in de winter. Heb je 's zomers nog bredere?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dit word de 1e keer met deze brede sloffen voor de winter, heb nog stalen wielen met 205/55WR16 en wieldoppen liggen.
Heb wel gedacht dat smallere banden betere grip hebben.

Ik denk ook dat het een verhaal is qua aansprakelijkheid in Duitsland.

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 25-09-2013 09:27 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

!null schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:35:
[...]

Zoals FastMat zegt, je wordt dan wellicht aansprakelijk gesteld. Je bent nog steeds verzekerd. Zeker een Nederlandse verzekering zal gewoon uitkeren.
Enkel wel oppassen als je enkel WA verzekerd bent. Als jij met de verkeerde banden rijd en daardoor aansprakelijk gesteld wordt zal jouw verzekeraar wel de schade van de tegenpartij vergoeden maar niet je eigen schade.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dat is toch inherent aan een eenvoudige WA-verzekering?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 20:02
Tsurany schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:41:
[...]
Enkel wel oppassen als je enkel WA verzekerd bent. Als jij met de verkeerde banden rijd en daardoor aansprakelijk gesteld wordt zal jouw verzekeraar wel de schade van de tegenpartij vergoeden maar niet je eigen schade.
Alleen als ze kunnen aantonen dat het ongeluk veroorzaakt is door die verkeerde banden. Aangezien dat meestal onmogelijk is heeft het geen impact op je verzekering.

[removed]

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:41:
[...]

Ook met goede banden hoor. Dat is het idee van een WA (Wettelijke aansprakelijkheid) verzekering. ;)

• !null
Haha, welke WA verzekering gaat jouw eigen schade betalen? Het is een WA verzekering, het is sowieso alleen voor de tegenpartij. All-risk verzekeringen vergoeden volgens mij ook gewoon je eigen schade in zo'n geval.

Maar wat Tsurany volgens mij bedoelt is de situatie dat het ook echt buiten jouw schuld om is (lompe actie van iemand anders) maar jij toch aansprakelijk wordt gesteld door de Duitse politie (dan wel verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij) omdat je niet de goeie banden onder de auto hebt. Als je dan met je braaf WA verzekerde auto daar rijdt kom je alsnog bedrogen uit, omdat de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij niet uit gaat keren. Terwijl het ongeluk niet jouw schuld was.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
redwing schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:47:
... Alleen als ze kunnen aantonen dat het ongeluk veroorzaakt is door die verkeerde banden. ...
En dan zou het me niets verbazen dat de verzekeraar daarbij ook nog eens moet bewijzen dat je bewust roekeloos handelde.
!null schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:53:
... Als je dan met je braaf WA verzekerde auto daar rijdt kom je alsnog bedrogen uit, omdat de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij niet uit gaat keren. Terwijl het ongeluk niet jouw schuld was.
Dan moet je geluk hebben dat je door iemand die wat geld heeft bent aangereden. Maar ook in D keren verzekeraars vziw gewoon uit (maar zullen het eventueel verhalen op de verzekerde).

[ Voor 43% gewijzigd door begintmeta op 25-09-2013 09:56 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

begintmeta schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:43:
Dat is toch inherent aan een eenvoudige WA-verzekering?
Het is inherent aan een WA verzekering dat je eigen schade inderdaad niet betaald wordt. Dat is het hele idee van een WA verzekering inderdaad.

Als jij niet op tijd kan remmen doordat je de verkeerde banden onder je auto hebt kan je (deels) aansprakelijk gesteld worden voor een ongeluk. Datzelfde is van toepassing als je met 200 aan komt zetten en daardoor het ongeluk niet kan vermijden terwijl dat wel zou lukken als je 130 rijd.
In Nederland zou je dan niet snel aansprakelijk gesteld worden terwijl je in Duitsland dus wel (deels) aansprakelijk gesteld zou kunnen worden. In Nederland zou je goed zitten met een WA verzekering, in Duitsland kan je (deels) rekenen op een rekening. En dan komt dat dus uit eigen zak voor je eigen auto.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• redwing
begintmeta schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:53:
[...]
En dan zou het me niets verbazen dat de verzekeraar daarbij ook nog eens moet bewijzen dat je bewust roekeloos handelde.
Waarschijnlijk wel, al gaat het er vooral om dat ze moeten aantonen dat je met winterbanden het ongeluk had kunnen voorkomen. En tja, hoe wil je dat ooit bewijzen. Zeker omdat er ook slechte winterbanden zijn die wel toegestaan zijn.

Ondanks wat er vaak geroepen wordt kunnen verzekeraars niet zo makkelijk onder claims uitkomen.

[removed]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Tsurany schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:57:
... In Nederland zou je dan niet snel aansprakelijk gesteld worden ...
Dat vind ik overigens wel vreemd.

Maar uiteraard vergoed de verzekering alleen je schade die door je gedekte aansprakelijkheid ontstaat. In Duitsland sluiten (Duitse) verzekeraars een deel van die schade/schade met een bepaalde oorzaak uit (waardoor je dus dat deel zelf zal moeten betalen). Wat Nederlandse verzekeraars uitsluiten zou in de betreffende polis moeten staan. Je moet dan uit eigen zak voor andermans auto betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 25-09-2013 10:05 ]

Verwijderd

redwing schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:58:
[...]

Waarschijnlijk wel, al gaat het er vooral om dat ze moeten aantonen dat je met winterbanden het ongeluk had kunnen voorkomen. En tja, hoe wil je dat ooit bewijzen. Zeker omdat er ook slechte winterbanden zijn die wel toegestaan zijn.

Ondanks wat er vaak geroepen wordt kunnen verzekeraars niet zo makkelijk onder claims uitkomen.
Dat is wel een beetje afhankelijk van de kosten hoor.

Een verzekeraar zal echt niet proberen na te gaan of jij met winterbanden misschien net níet het kenteken van je voorganger hebt voorbogen.

Ander verhaal word het als je met sneeuw een kleuterklasje omver kegelt omdat je door bent gegleden bij het zebrapad.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Nu is de schade die ontstaat door het doden van een kleuterklasje verzekeringstechnisch volgens mij helemaal niet zo groot.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

begintmeta schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:11:
Nu is de schade die ontstaat door het doden van een kleuterklasje verzekeringstechnisch volgens mij helemaal niet zo groot.
Aan jouw auto niet direct, aan het kleuterklasje wel. Schadevergoedingen bij overlijden en blijvend letsel kunnen hoog oplopen.

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:15:
[...]

Aan jouw auto niet direct, aan het kleuterklasje wel. Schadevergoedingen bij overlijden en blijvend letsel kunnen hoog oplopen.
Correct, en bij dat soort bedragen gaat de verzekeraar echt wel alles op alles zetten om niet uit te hoeven keren.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Overlijden van kleuters is niet zo duur (tenzij de kleuter bijvoorbeeld kostwinnaar is), blijvend letsel kan inderdaad wel oplopen (vandaar dat ik ook doden schreef). Maar wellicht vergis ik mij.

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 25-09-2013 10:22 ]

Verwijderd

begintmeta schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:19:
Overlijden van kleuters is niet zo duur (tenzij de kleuter bijvoorbeeld kostwinnaar is), blijvend letsel kan inderdaad wel oplopen (vandaar dat ik ook doden schreef). Maar wellicht vergis ik mij.
Staat mij ook iets van bij hoor, dat overlijden van <16 jaar en >70 jaar minder vergoed worden. Weet de exacte details ook niet.

• Miki
  • Laatst online: 00:19
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:09:
[...]

Dat is wel een beetje afhankelijk van de kosten hoor.

Een verzekeraar zal echt niet proberen na te gaan of jij met winterbanden misschien net níet het kenteken van je voorganger hebt voorbogen.

Ander verhaal word het als je met sneeuw een kleuterklasje omver kegelt omdat je door bent gegleden bij het zebrapad.
Ik vind het jammer dat in dit soort discussies altijd de overdreven extreme situaties worden aangehaald. Waneer komt het nu voor dat een kleuterklasje vanuit het niets oversteekt en wanneer komt het nu voor dat je met 50km/h een voetgangersoversteekplaats(VOP) naderd terwijl je overstekende mensen ziet staan. Het lijkt me dan dat je -bij tijds- toch gaat afremmen, niet :?

Ook lijkt het wel of er een perceptie is, dat je met (goede) winterbanden in de sneeuw precies dezelfde eigenschappen hebt als zomerbanden op droog asfalt. Dat het wat uitmaakt is evident maar ik heb het gevoel dat er iets teveel mytische eigenschappen worden toegekend waardoor de discussie doorslaat.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 09:02
Ik ga eens kijken wat ik dit jaar doe. Twee nieuwe auto's, een daarvan wordt in december, januari en februari waarschijnlijk niet gebruikt, iets met zwangerschap enzo. De andere komt amper Rotterdam uit en als ik afga op vorig jaar lukt dat ook prima op normale banden.

Kosten voor mijn auto zullen wel meevallen, setje van Marktplaats zit je op 250~500 euro met velgen, daar kan ik ook twee~vier keer voor tanken, dus ach. Ik slaap er nog een nachtje over ;)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
ConZito schreef op woensdag 25 september 2013 @ 23:23:
Ik ga eens kijken wat ik dit jaar doe. Twee nieuwe auto's, een daarvan wordt in december, januari en februari waarschijnlijk niet gebruikt, iets met zwangerschap enzo. De andere komt amper Rotterdam uit en als ik afga op vorig jaar lukt dat ook prima op normale banden.

Kosten voor mijn auto zullen wel meevallen, setje van Marktplaats zit je op 250~500 euro met velgen, daar kan ik ook twee~vier keer voor tanken, dus ach. Ik slaap er nog een nachtje over ;)
Even heel erg offtopic, maar twee tot vier keer tanken voor 250 - 500 euro? Wat voor mega brandstoftank heb jij in je auto zitten? :o

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
In BMW's zit soms wel een 90 liter tank, zo ook in bijv. een Renault Espace. Volle tank kost je dan zo maar 150 euro.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

€125 / €1.80 per liter = 70L Dus zo'n megatank is het ook weer niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 08:34 ]

• Tankiej
Als je zo duur rekent niet nee, maar wie tankt er nou voor 1.80/liter? Ik zie overal tankstations die rond de 1.67/liter zitten voor euro95 :P

Maar ik vind 70L al best veel voor een brandstoftank. Mijn vorige auto (Ford C-Max) ging +/- 42 liter in als het lampje begon te branden en mijn huidige (Volvo V40) hetzelfde. Dan is 30 liter extra toch best een hoeveelheid :+

Ontopic:
Ik heb een week geleden offertes opgevraagd bij de leasemij voor winterbandenbanden om m'n huidige 17" velgen en setje 16" LM + winterbanden. Duurt wel lang voordat ze daar mee klaar zijn, ik had gehoopt dat die er nu waren zodat ik deze week ook de bestelling de deur uit kon doen. Dan ben ik nog wel op tijd voor het winterseizoen gok ik.

[ Voor 32% gewijzigd door Tankiej op 26-09-2013 08:49 ]

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 18:27
Dinsdag nog Vpower getankt voor €1.386 Maar dat was in Luxemburg :+

Verwijderd

YellowCube schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:13:
[...]

toch bestaan ze!
er zijn zelfs foto's van.
_/-\o_

Mijn vriendin wil toch dat ik winterbanden neem. Na veel discussie en onwil van mij heeft ze aangeboden ze maar te betalen.

Iemand een suggestie voor winterbanden die vooral zuinig zijn voor op een VW Polo BM (2011) > 185/60 R15. Prijs is niet zo interresant, dus aub geen Chinese meuk.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:54:
[...]

_/-\o_

Mijn vriendin wil toch dat ik winterbanden neem. Na veel discussie en onwil van mij heeft ze aangeboden ze maar te betalen.

Iemand een suggestie voor winterbanden die vooral zuinig zijn voor op een VW Polo BM (2011) > 185/60 R15. Prijs is niet zo interresant, dus aub geen Chinese meuk.
Hehe, ze betaald ze?? En de prijs is niet interessant. Dit klinkt wel een klein beetje fout >:) >:) >:) :9

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ze moeten wel zuinig zijn, maar de prijs boeit niet...

Als ze echt flink duurder zijn ga je dat niet terug verdienen in brandstof besparing.

Verwijderd

dude88 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:57:
Ze moeten wel zuinig zijn, maar de prijs boeit niet...

Als ze echt flink duurder zijn ga je dat niet terug verdienen in brandstof besparing.
De banden worden betaald voor hem, dus elke cent die hij bespaart verdient hij

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:55

-tom-562

Oliesjeik

Vaak bu'j te bang!

• dude88
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:57:
[...]

De banden worden betaald voor hem, dus elke cent die hij bespaart verdient hij
Door haar worden ze betaald als ik het goed lees.

Dan mag je nog steeds wel zo eerlijk zijn om gewoon iets goed te nemen voor een goed prijs.
Niet wat alleen voor jouw het beste uitkomt zonder rekening te houden met je partners geld.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Door haar, voor hem. Iets beter lezen :)

Punctuality is the politeness of kings

• dude88
  • Niet online
Dat zeg ik toch...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat goedkope winterbanden het in de winter goed doen wisten we al. Wat we alleen graag willen is dat die banden het ook goed doen als er geen sneeuw ligt. Beetje rare kop en beperkt berichtje wat nu.nl ervan maakt als er in het bericht zelf ook al staat dat er een aantal banden waren die ruim ondermaats presteren.

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 20:06
_JGC_ schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:05:
[...]

Dat goedkope winterbanden het in de winter goed doen wisten we al. Wat we alleen graag willen is dat die banden het ook goed doen als er geen sneeuw ligt. Beetje rare kop en beperkt berichtje wat nu.nl ervan maakt als er in het bericht zelf ook al staat dat er een aantal banden waren die ruim ondermaats presteren.
eens, in de sneeuw scoren ze dan wel ok, bij nat of droog wegdek zijn de resultaten teleurstellend.

en als je de testen er dan bij pakt eindigen deze c-merken nog steeds onderaan:
http://www.anwb.nl/auto/tests/winterbanden-185-60-R15T
http://www.anwb.nl/auto/tests/winterbanden-225-45-R17H

• FastFred
  • Laatst online: 22:36
Duidelijk, vanmiddag na m'n werk bij de bandenboer dus maar ff Winterhawk 3 bestellen, in m'n eigen maat dan wel te verstaan. Dit weekend die lelijke velgen netjes opnieuw zwart spuiten en dan ben ik er weer klaar voor. Zijn erg goed bevallen afgelopen winter ondanks dat ze bij de wissel naar zomerbanden nog maar 3mm hadden...

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 26-09-2013 10:37 ]

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 20:06
''Automobilisten kunnen met winterbanden besparen op brandstofkosten en het komt de verkeersveiligheid ten goede. Zelfs uit het goedkopere segment zijn er diverse banden die de ANWB kan aanraden.''
iemand die dat uit kan leggen?

Verwijderd

Carfanatic schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:45:
[...]

iemand die dat uit kan leggen?
Je staat minder lang met spinnende banden brandstof te verstoken als je weg wilt rijden :? 8)7

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Winterbanden zorgen voor een iets hoger verbruik ivm de rubbersamenstelling. Als je echter voor een kleinere maat band kiest, kan je alsnog iets zuiniger uikomen. Neemt niet weg dat ik dit een onzinargument vind: in de winter is het koud en is je verbruik sowieso hoger.

• !null
Als dat echt het argument is... Je kunt ook gewoon het hele jaar door op een smallere bandenmaat gaan rijden, bespaar je nog meer. Heeft niks met winterbanden te maken.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En bij de meeste auto's kan dat ook zonder problemen. Maar ja, "men" wil ook graag 17" velgen, en dat is lastig te combineren met smalle banden.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

dude88 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:06:
[...]

Door haar worden ze betaald als ik het goed lees.

Dan mag je nog steeds wel zo eerlijk zijn om gewoon iets goed te nemen voor een goed prijs.
Niet wat alleen voor jouw het beste uitkomt zonder rekening te houden met je partners geld.
In huize SRK hebben we hetzelfde inkomen, dus mevrouwtje mag in de buidel tasten als ze graag wil dat ik op Winterhoaxen rond rij.

• ConZito
Tankiej schreef op donderdag 26 september 2013 @ 07:34:
[...]

Even heel erg offtopic, maar twee tot vier keer tanken voor 250 - 500 euro? Wat voor mega brandstoftank heb jij in je auto zitten? :o
Een 70 liter tank van een BMW 5-serie, benzine kost hier 1,70 bij de goedkopere pomp, dan gaat het hard. Ik wil het denk maar eens avonturen dit jaar. Er zitten schitterende ballon-banden onder, mijn ervaring is dat dat meestal wel aardig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:56:
[...]

In huize SRK hebben we hetzelfde inkomen, dus mevrouwtje mag in de buidel tasten als ze graag wil dat ik op Winterhoaxen rond rij.
Betaal je ze ook terug als het toch wel erg prettig blijkt te zijn? Bijna niemand wil zodra ze winterbanden hebben gehad ooit nog zonder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zelfs uit het goedkopere segment zijn er diverse banden die de ANWB kan aanraden.
Dit soort uitspraken vind ik altijd een beetje eng: zo is een Vredestein goedkoper dan bijvoorbeeld een Continental-band, maar als mensen bovenstaande conclusie lezen gaan ze juist wat anders lezen (wat ze willen lezen). Zoals: "oh die Nankangs zijn dus prima!! Dan koop ik die wel!" Met als gevolg dat men op prutmerk-troep de weg op gaat en de boel niet bepaald veiliger erop maakt. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Dat zijn ook gevaarlijke uitspraken. Je moet altijd heel erg voorzichtig zijn met de conclusies die je trekt uit dit soort tests. En vervolgens moet je nog voorzichtiger zijn met het persbericht dat je erover schrijft, want de media pikken daar net dat ene zinnetje uit.

De stelling moet eigenlijk andersom zijn: er zijn verschillende typen erg goed getest en dat zijn echte aanraders. Wat opvalt is dat bij die aanraders ook modellen zijn die iets goedkoper zijn dan het topsegment als Alpin of SnowTrac.

Maar als je als communicatiemedewerker van ANWB vervolgens denkt 'Goh, laat ik daar eens een leuk persbericht van maken', dan gaat dat mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bart-Willem schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:59:
[...]

Dit soort uitspraken vind ik altijd een beetje eng: zo is een Vredestein goedkoper dan bijvoorbeeld een Continental-band, maar als mensen bovenstaande conclusie lezen gaan ze juist wat anders lezen (wat ze willen lezen). Zoals: "oh die Nankangs zijn dus prima!! Dan koop ik die wel!" Met als gevolg dat men op prutmerk-troep de weg op gaat en de boel niet bepaald veiliger erop maakt. :X
Daar heb je een heel goed punt idd. :X En ik snap niet dat mensen in die lulkoek van allerlei garage's trappen van 'ja en het is een dochter of zuster merk van Michelin (in het geval van Kleber) en de banden komen uit de mallen van vorig jaar' en dat soort ongein. :X

Dan heb ik er zelf weinig aan mijn goeie banden en versterkte remmen als er een koekenbakkert achterin komt zeilen om omturnt op een rotonde of ik noem maar wat. :X

Laatst ook ene, met zo een Aygo, die moest uitwijken met een snelheid dat ik zoiets had van is dat alles? Nou die ging met gillende bandjes toch finaal rond, en er zat niet eens een vrouw achter het stuur en die man stuurde best wel rustig. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 17:48

PauseBreak

derp!

Bart-Willem schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:59:
[...]

Maar die Nankangs staan heel stoer joh! Zeker als je tipex gebruikt om de merknaam wit in te kleuren :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RYiE3NT.jpg

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Mja, bij dat soort kleine autootjes slijten de achterbanden bijna niet. Voorbanden worden na 3 jaar vervangen omdat ze op zijn, achterbanden gaan een autoleven lang mee. Die worden dus uiteindelijk keihard, maar totdat ze beginnen te scheuren of te slijten worden die niet vervangen.

Zijn nog steeds heel veel garages die voor de beste banden plaatsen. Sommige garages leggen zelfs de versleten voorbanden achter om zo de achterbanden op te rijden op de vooras. Tot een bepaald punt is dat positief vanwege het feit dat je achterbanden dan ook eens op tijd vervangen worden, maar als je oude voorbanden te ver heen zin kan dat heel negatief uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winterbanden of niet, op vier punten word mijn auto gedragen op de banden wat zelfs minder is als een a4 papiertje. dus de band moet gewoon goed zijn zowel voor mij als mijn passagiers.
niet dat ik de nabestaanden moet melden dat hun zoom/dochter het niet overleefd hebben omdat ik toch maar voor een goedkoop merk band ging omdat dat zogenaamd goedkoper is.

op dit moment heb ik 2 setjes banden voor mijn grand marquis. zomerbanden op spaakvelgen en winterbanden op zwart staal.

mijn winterbanden zijn van het merk Goodyear.
mijn zomerbanden zijn de vrij prijzige USA import Bridgestone Potenza RE92. dat laatste heb ik gekozen omdat het mijn verbruik aardig liet zakken. bijna een liter op de 100. handling is gewoon subliem en dat voor een auto van bijna 2 ton gewicht.
dan waarvoor ik die banden echt uitgezocht heb. ze zijn fluister stil. rolgeluid is niet noemenswaardig op te merken en binnen tot een snelheid van 110 km/h hoor je iemand makkelijk een stille scheet laten.

de Goodyear moeten zich eerst nog eens bewijzen gezien ik ze pas heb.

afgelopen jaar toen ik nog de Cherokee op AT banden had floot ik iedereen met een big smile voorbij. permanent op 4x4 ipv alleen op de achterwielen en de Jeep bleef stoer op zijn spoor.waar ik ook eentje achterop heb gehad omdat hij doorgleed en ik gewoon zoals normaal met warm weer ook kon remmen en dat in de sneeuw.

wat betreft dus met veiligheid en auto willen rijden.
als je niet durft, of je auto laat het niet toe om in en met sneeuw te rijden. laat dan je wagen gewoon staan aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

PauseBreak schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:02:
[...]

Maar die Nankangs staan heel stoer joh! Zeker als je tipex gebruikt om de merknaam wit in te kleuren :+
[afbeelding]
Fantastisch! En die rode remmen maken het af natuurlijk.
Zie ik nu achter andere banden als voor! Hahaha _/-\o_

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die past zo in het foute tuning topic. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Jazeker psy. Er zitten achter Sunfull banden onder en voor Nankang. Betere kwaliteit kan niet! Sowieso, waarom zet je er 17" of 18"-velgen onder als je geen fatsoenlijk rubber kunt betalen? Je gaat toch ook niet neuken met een sok om je lul? :X

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Je hoeft natuurlijk niet per se voor en achter dezelfde banden te hebben. Ik heb voor een set BFGoodrich die het erg goed doen en achter ligt (schaam...) Nankang. Maar die worden bij de volgende winter/zomerwissel vervangen door nieuw materiaal. Overigens vallen die Nankangs nog niet eens zo hard tegen. Zelfs op nat wegdek met stevige snelheid is er een flinke Scandinavian flick nodig om de achterkant te laten gaan. Wel vreemd, want als ik de Nankangs voorop leg en de BFGoodricht achter, dan doen ze het toch echt minder en heb ik heel snel last van onderstuur. Vandaar dus voorlopig nog even niet de beste banden achter.

Laat die kou maar eens opschieten, dan gaat de winterset er onder en kan ik die zomerbandjes netjes in orde laten maken. Met vanaf dat moment natuurlijk wel de beste banden achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Dat verhaal lees ik ook zo vaak dat een band toch wel zo super belangrijk is m.b.t. wegligging en daar ga ik niet op besparen, etc. Er zijn nog wel meer dingen in de wielophanging waar ik me net zo druk over zou maken, noem een schokdemper, ophangrubbers van het subframe, draagarmen en fusees. Dat kan ook allemaal kapot en daar wordt uiteraard bij de APK enigzins naar gekeken. Een auto waarbij de ophangrubbers van de subframes en draagarmen erg ver heen zijn stuurt ook verre van ideaal ;)

Ohja, vergeet je uitlijning niet, is ook best hinderlijk als dat zo scheef als een hoepel is.

[ Voor 8% gewijzigd door ConZito op 27-09-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Neemt niet weg dat een band het meest zichtbare deel is. Ik bespaar niet op banden - en dus ook niet op de rest. Zo zijn bij de APK nog preventief de fuseekogelhoezen en de bouten van de fuseekogels vervangen. Van iemand die voorop Nankang heeft en achterop Sunfull verwacht ik echter dat er niet alleen op de banden wordt bespaard, maar ook op de rest van het onderhoud. Dat lijkt mij ook niet zo'n vreemde aanname want anders zou je er ook wel beter rubber om laten leggen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:01:
[...]

Betaal je ze ook terug als het toch wel erg prettig blijkt te zijn? Bijna niemand wil zodra ze winterbanden hebben gehad ooit nog zonder doen.
Ze krijgt al genoeg van me :P

Overigens is het stiekem wel een beetje broekzak/borstzak. Onze financiën zijn eigenlijk volledig samengevoegd ;).
PauseBreak schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:02:
[...]

[afbeelding]
Oh...my... wat een velgen/pimpin' op zo'n burgerbak. brrrrr.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
PauseBreak schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:03:
Neemt niet weg dat een band het meest zichtbare deel is. Ik bespaar niet op banden - en dus ook niet op de rest. Zo zijn bij de APK nog preventief de fuseekogelhoezen en de bouten van de fuseekogels vervangen. Van iemand die voorop Nankang heeft en achterop Sunfull verwacht ik echter dat er niet alleen op de banden wordt bespaard, maar ook op de rest van het onderhoud. Dat lijkt mij ook niet zo'n vreemde aanname want anders zou je er ook wel beter rubber om laten leggen.
Het probleem bij APK is dat mensen het als onderhoud gaan zien. 2 jaar terug mijn auto afgekeurd op speling op fuseekogel rechts. Vervolgens praat ik nog even met de monteur dat ie het mag fixen, wanneer dat kan en dat ik hem daarna naar de uitlijnspecialist breng. Zijn antwoord: "Oh, als je gaat uitlijnen, neem dan ook even dat stuurstokje mee, zit ook speling op, maar is geen APK afkeurpunt".

Verder APK en banden... toen ik mijn auto kocht met 116K op de teller zaten er Dunlop banden op de achteras, DOT-code wees uit dat die net zo oud waren als de auto. Voorop zaten Michelin Energy E3A's die tot 2mm opgereden waren. Achterbanden hadden nog 6-7mm profiel, waren gortdroog, knoerthard en voorbanden waren dus al door 2 sets heen. Ding door de APK: "Je voorbanden zijn minimaal, mag ze nog niet afkeuren, maar zou ze wel vervangen". Achterbanden werd met geen woord gerept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
_JGC_ schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:03:
Mja, bij dat soort kleine autootjes slijten de achterbanden bijna niet. Voorbanden worden na 3 jaar vervangen omdat ze op zijn, achterbanden gaan een autoleven lang mee. Die worden dus uiteindelijk keihard, maar totdat ze beginnen te scheuren of te slijten worden die niet vervangen.

Zijn nog steeds heel veel garages die voor de beste banden plaatsen. Sommige garages leggen zelfs de versleten voorbanden achter om zo de achterbanden op te rijden op de vooras. Tot een bepaald punt is dat positief vanwege het feit dat je achterbanden dan ook eens op tijd vervangen worden, maar als je oude voorbanden te ver heen zin kan dat heel negatief uitpakken.
Pas ergens op de site van een bandencentrale gelezen dat bij gedeeltelijke switch ze de nieuwe banden dan altijd vanachter plaatsen ... omdat bij de voorbanden je met het stuur nog wat kan corrigeren voor foutjes enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

_JGC_ schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:32:
[...]

Het probleem bij APK is dat mensen het als onderhoud gaan zien. 2 jaar terug mijn auto afgekeurd op speling op fuseekogel rechts. Vervolgens praat ik nog even met de monteur dat ie het mag fixen, wanneer dat kan en dat ik hem daarna naar de uitlijnspecialist breng. Zijn antwoord: "Oh, als je gaat uitlijnen, neem dan ook even dat stuurstokje mee, zit ook speling op, maar is geen APK afkeurpunt".

Verder APK en banden... toen ik mijn auto kocht met 116K op de teller zaten er Dunlop banden op de achteras, DOT-code wees uit dat die net zo oud waren als de auto. Voorop zaten Michelin Energy E3A's die tot 2mm opgereden waren. Achterbanden hadden nog 6-7mm profiel, waren gortdroog, knoerthard en voorbanden waren dus al door 2 sets heen. Ding door de APK: "Je voorbanden zijn minimaal, mag ze nog niet afkeuren, maar zou ze wel vervangen". Achterbanden werd met geen woord gerept.
Mja, dat hou je toch. Ik heb tegelijk met de APK ook een kleine beurt laten uitvoeren (omdat die er aan zat te komen en liever vóór de verhuizing alles in orde dan halverwege niet kunnen verhuizen vanwege iets saais :P ). Wel denk ik dat mensen die de APK als onderhoudsmoment zien eerder ook zullen bezuinigen op hun auto.

En tsja, het tweede is natuurlijk ook maar net hoe je normaliter met je garagist omgaat. Waar ik de auto in onderhoud had wist hij dat ik niet bezuinig op het onderhoud. Dan krijg je ook een ander advies dan wanneer de garagist weet dat je ieder dubbeltje omdraait voordat je iets laat vervangen (waarmee ik overigens niet wil zeggen dat dat in jouw situatie zo is, ik doe een algemene aanname).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
PauseBreak schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:03:
Dat mag, maar ik zie het vaak ook anders. Dure banden en verder slecht onderhoud. Daarnaast rijd ik liever op Nankangs waarbij de rest wel op orde is, dan andersom. Verminderde grip door banden is over het algemeen heel voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

chime schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:42:
[...]

Pas ergens op de site van een bandencentrale gelezen dat bij gedeeltelijke switch ze de nieuwe banden dan altijd vanachter plaatsen ... omdat bij de voorbanden je met het stuur nog wat kan corrigeren voor foutjes enzo.
Dat is sowieso het beste dat je kunt doen. Niet zo zeer vanwege het corrigeren van de voorbanden, maar meer dat slechte banden achter betekent dat de achterkant je bij het remmen voorbijkomt. Ofwel: je staat achterstevoren.
Als je voorbanden op zijn dan monteer je de achterbanden op de voorwielen en de nieuwe banden op de achterwielen. Maar goed, 95% van de automobilisten let daar niet op en veel bandenboeren ook niet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:11:
[...]

Dat is sowieso het beste dat je kunt doen. Niet zo zeer vanwege het corrigeren van de voorbanden, maar meer dat slechte banden achter betekent dat de achterkant je bij het remmen voorbijkomt. Ofwel: je staat achterstevoren.
Als je voorbanden op zijn dan monteer je de achterbanden op de voorwielen en de nieuwe banden op de achterwielen. Maar goed, 95% van de automobilisten let daar niet op en veel bandenboeren ook niet.
Dit verhaal hoorde ik ook van de instructeur bij een recente slip cursus die ik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ConZito schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:01:
[...]

Dat mag, maar ik zie het vaak ook anders. Dure banden en verder slecht onderhoud. Daarnaast rijd ik liever op Nankangs waarbij de rest wel op orde is, dan andersom. Verminderde grip door banden is over het algemeen heel voorspelbaar.
Vreemde mensen zijn dat. Dure banden en verder slecht onderhoud :X Ik ben met je eens dat ik in zo'n geval ook liever de voorspelbaardere manier van grip verliezen heb van slechte banden.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
[...]

Je spreekt dan wel over extreme situaties. Ik heb dat wel eens voor de grap gedaan op m'n toenmalige 1-serie. Met legale semi-slicks voorop rijden en met veel te smalle hardplastic Chinese rommel achterop. Dat is vooral erg leuk.

Een verschil van een millimeter profieldiepte tussen voor en achter gaat echt geen verschil maken als je op een dergelijke limiet rijdt waarbij de achterkant je in wil halen.
PauseBreak schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:33:
[...]

Vreemde mensen zijn dat. Dure banden en verder slecht onderhoud :X Ik ben met je eens dat ik in zo'n geval ook liever de voorspelbaardere manier van grip verliezen heb van slechte banden.
Begrijp ik ook nooit zo goed. Wat ik ook zoal hoor bij collega's die reparaties uit laten voeren tijdens een APK waarvan ik denk, dat merk je toch? Vier lekker schokdempers is zo'n mooi voorbeeldje.

[ Voor 61% gewijzigd door ConZito op 27-09-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

dreamscape schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:48:
Je hoeft natuurlijk niet per se voor en achter dezelfde banden te hebben. Ik heb voor een set BFGoodrich die het erg goed doen en achter ligt (schaam...) Nankang. Maar die worden bij de volgende winter/zomerwissel vervangen door nieuw materiaal. Overigens vallen die Nankangs nog niet eens zo hard tegen. Zelfs op nat wegdek met stevige snelheid is er een flinke Scandinavian flick nodig om de achterkant te laten gaan. Wel vreemd, want als ik de Nankangs voorop leg en de BFGoodricht achter, dan doen ze het toch echt minder en heb ik heel snel last van onderstuur. Vandaar dus voorlopig nog even niet de beste banden achter.

Laat die kou maar eens opschieten, dan gaat de winterset er onder en kan ik die zomerbandjes netjes in orde laten maken. Met vanaf dat moment natuurlijk wel de beste banden achter.
Heb niks tegen Nankang maar het totaalplaatje is gewoon grappig 8)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:54:
[...]

If it sounds to good to be true.... Je bent je eigen kerstcadeau aan het uitzoeken :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
psy schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:40:
[...]

Heb niks tegen Nankang maar het totaalplaatje is gewoon grappig 8)
Klopt. Misschien moet ik mijn logo's ook maar wit verven. En mijn trommelremmen rood 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thewizard2006 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:43:
[...]

If it sounds to good to be true.... Je bent je eigen kerstcadeau aan het uitzoeken :)
Zo had ik er nog niet tegenaan gekeken. I'VE BEEN HAD!

Straks even uithoren ;).

Ik heb trouwens een set Continental WinterContact TS850 besteld op velg. Wel los. Wilde nog nieuwe velgen dus deze velgen gaan onder de zomerbanden en de winterbanden onder de standaard banden.

80E per band + 200E per velg (50/50 rekening). Ik leg ze er zelf onder. Grootvader heeft in zijn hobby garage een unit daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ook uitbalanceren?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het wisselen van zomer naar winterbanden is een mooie gelegenheid om de voor en achterbanden te wisselen. Slijtage gaat dan mooi gelijk op.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik ga mijn auto schorsen m.i.v. 1 november. Ik heb gisteren een leuke oldtimer op de kop getikt, Saab 99 GLS waar bij toeval nieuwe winterbanden op gemonteerd zijn.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Iemand ervaring met Kleber autobanden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jep, zijn erg hard, in de regen drama, rechtuit wel ok maar als je een noodstop moet maken zou ik er niet teveel op vertrouwen. Zelfde als eigenlijk alle budget banden zeg maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Joopieboy schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:43:
Jep, zijn erg hard, in de regen drama, rechtuit wel ok maar als je een noodstop moet maken zou ik er niet teveel op vertrouwen. Zelfde als eigenlijk alle budget banden zeg maar. :)
De winterbanden op mijn Saab zijn van Kleber, maar eens kijken hoe ze de winter doorkomen.
1 geluk is dat de Michelin Alpine maar 60,- kost per band in deze maat 175/65/14 t. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Zonet akkoord gegeven op bestelling van winterbanden voor m'n (lease) Volvo: 16" Volvo Matres velgen + winterbanden. Dit wordt mijn eerste winter op winterbanden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:04
Tankiej schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:29:
Zonet akkoord gegeven op bestelling van winterbanden voor m'n (lease) Volvo: 16" Volvo Matres velgen + winterbanden. Dit wordt mijn eerste winter op winterbanden :+
Zal je zien.. geen vlok sneeuw.. :+

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Korvaag schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:33:
[...]

Tot nu toe valt het inderdaad mee :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CZt3g6Z.jpg
Ze liggen er onder :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 19:01
Ik heb alvast een afspraak gemaakt voor eind oktober voor Continental WinterContact TS800 80 euro per band incl. montage en voor 70 euro nog een setje stalen velgen.

Misschien dat eind oktober te vroeg is, maar dan liggen ze er in iedegeval al onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

Mwah, als de temperatuur overdag rond de 10 graden blijft kwak ik ze er ook onder hoor.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ik rijd nog even een paar weken door op zomerrubber. Moet nog even iets af, dan kan rechtsvoor onder de auto in de draadmand, kunnen de winterbanden erop en kan ik reservewiel en linksvoor naar bandenboer brengen voor nieuw zomerrubber.
Reservewiel is nu 10 jaar oud, profiel is goed, maar band is keihard. Verder heb ik een paar maand geleden linksvoor lekgereden en is er een prop ingezet. Wil eigenlijk de band niet helemaal op rijden, dan de band rechtsvoor als reserve gebruiken en dan 2 nieuwe voorbanden. Voor/achter wisselen heeft vrij weinig zin nu, heb begin dit jaar nieuwe achterbanden gekocht en amper 10K gereden op die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hackus schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:34:
Iemand ervaring met Kleber autobanden ?
Verwacht er geen wonderen van, maar ik heb zomerbanden van Kleber, de Dynaxer HP3 in maatje 175/65/R14. En dat gaat prima, zowel droog als met regen, auto weegt met mij erbij iets minder dan 1100kg en betreft een Citroën ZX van '96, en daar kan ik met deze banden verbazingwekkend goed mee door bochten, menig leaserijder in z'n "duitse degelijkheid" rij ik eruit, als in, die gaan in de remmen, waarbij ik gewoon de bocht door knal zonder ook maar van het gas af te gaan. Prima bandjes, lekker goedkoop, je moet niet continue de limieten opzoeken, of ze onder je circuit bak leggen, maar voor normaal weggebruik zijn ze prima. Ik heb nog maar 1x gehad dat ze blokkeerden, maar dat was met een noodstop tijdens een hoosbui op klinkers, dan gaat zowat iedere band glijden

Ik denk dat ik deze week eens nieuwe winterbanden ga bestellen, had afgelopen weekend mijn wintervelgen even willen opschuren en overspuiten, maar is d'r nog niet van gekomen. Mensen die er nu al winterbanden onder hebben liggen :') Lekker gummen...

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 30-09-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

FastFred schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:14:
[...]

Ik denk dat ik deze week eens nieuwe winterbanden ga bestellen, had afgelopen weekend mijn wintervelgen even willen opschuren en overspuiten, maar is d'r nog niet van gekomen. Mensen die er nu al winterbanden onder hebben liggen :') Lekker gummen...
Valt mee hoor. De auto staat nog een maand stil. Ik mag er niet in rijden van de dokter en mijn vriendin doet alle woon-werkverkeer op de fiets. Het ding komt dus hooguit 1x per week de parkeergarage uit voor de wekelijkse boodschappen. Dan wordt er echt niet gegumd hoor :P

Edit:
Als de auto niet nog een maand zou stilstaan zou ik er overigens nieuwe zomerbanden om hebben laten leggen, maar dat is niet het geval :P

[ Voor 10% gewijzigd door PauseBreak op 30-09-2013 13:30 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Korvaag schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:33:
[...]

Haha, die kans is er natuurlijk ook :+
Maar aangezien ik regelmatig eens naar Duitsland ga, wil ik niet in de winter niet kunnen gaan vanwege de banden. De kans dat er winterse omstandigheden zijn in de winter is natuurlijk redelijk aanwezig :P

[ Voor 9% gewijzigd door Tankiej op 30-09-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:14:
[...]

Verwacht er geen wonderen van, maar ik heb zomerbanden van Kleber, de Dynaxer HP3 in maatje 175/65/R14. En dat gaat prima, zowel droog als met regen, auto weegt met mij erbij iets minder dan 1100kg en betreft een Citroën ZX van '96, en daar kan ik met deze banden verbazingwekkend goed mee door bochten, menig leaserijder in z'n "duitse degelijkheid" rij ik eruit, als in, die gaan in de remmen, waarbij ik gewoon de bocht door knal zonder ook maar van het gas af te gaan. Prima bandjes, lekker goedkoop, je moet niet continue de limieten opzoeken, of ze onder je circuit bak leggen, maar voor normaal weggebruik zijn ze prima. Ik heb nog maar 1x gehad dat ze blokkeerden, maar dat was met een noodstop tijdens een hoosbui op klinkers, dan gaat zowat iedere band glijden

Want elke leaserijder heeft dezelfde ambitie als jij om zonder te remmen door de bocht te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ligt niet aan auto of banden, maar eerder aan de kunsten van de bestuurder en wat die los in de kofferbak of op de achterbank heeft. Ik zie sommige mensen ook wel eens vol in de remmen gaan voor bochten waar je 80 mag, met 100 nog wel doorheen kan zolang je maar gas houdt, maar waar 50 voor die mensen nog eng is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
En het ligt er natuurlijk aan wat de bestuurder zelf wil. Ik ga ook vaak genoeg met 80 door een bocht die ik met 100 ook zou kunnen halen. Je hebt meer marge, hangt niet zo in je stoel en het gaat gewoon rustiger :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:24:
[...]

Want elke leaserijder heeft dezelfde ambitie als jij om zonder te remmen door de bocht te gaan?
De leaserijders die op rechte stukken altijd een meter achter m'n bumper moeten rijden, waar ik op een 80km/h weg al 85 tot 90 op de teller heb staan, de leaserijders die het nooit snel genoeg gaat. Die leaserijders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Oh die, die je op het rechte stuk strak op de bumper komen rijden, je vervolgens inhalen en dan bij de eerste beste bocht of rotonde ineens strak op de andere bumper zitten. Zijn niet alleen leaserijders hoor, ook lang niet allemaal in Duitse auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 01:39
_JGC_ schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:35:
Oh die, die je op het rechte stuk strak op de bumper komen rijden, je vervolgens inhalen en dan bij de eerste beste bocht of rotonde ineens strak op de andere bumper zitten. Zijn niet alleen leaserijders hoor, ook lang niet allemaal in Duitse auto's.
niet allemaal.. maar het zijn opvallend vaak de audi's en BMW's die zo drukken.... niet dat dat erg is, gewoon extra langzaam terug naar de rechter kant. Kan me er niet druk om maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik ken het ook wel moet ik zeggen. Het is idd niet de norm om vol gas de bocht door te gaan, of constant (te) hard te rijden, maar je hebt wel van die lease rijders ja. Beetje kleven, harder willen (maar dat kan niet, want je zit op een 1 baans afrit of flyover o.i.d.). En dan ga je de bocht door en blijven ze ineens achter. Pas nadat de weg weer recht is komen ze je weer opzoeken.
Dat soort figuren blijven ook nog wel eens wat langer op m'n bumper hangen tot in de bocht, zeker als je wat harder rijdt willen ze graag laten zien dat zij nog harder kunnen. En dan rij ik daar in mijn 500 euro autootje met dunne bandjes. Vervolgens loop ik met mijn brakke auto nog dik bij ze weg omdat ze niet weten hoe ze de bocht uit moeten accellereren haha.
Het is me nooit helemaal duidelijk wat ze willen bewijzen. Want ze hoeven niet te bewijzen dat ze een betere auto hebben, dat is overduidelijk :+ ze bewijzen alleen maar dat ze niet zo goed bochten kunnen nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door !null op 30-09-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sinds wanneer is iedere nieuwe BMW/Audi direct een leaseauto? Mag je die als particulier niet meer kopen van de dealers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
!null schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:59:
Ik ken het ook wel moet ik zeggen. Het is idd niet de norm om vol gas de bocht door te gaan, of constant (te) hard te rijden, maar je hebt wel van die lease rijders ja. Beetje kleven, harder willen (maar dat kan niet, want je zit op een 1 baans afrit of flyover o.i.d.). En dan ga je de bocht door en blijven ze ineens achter. Pas nadat de weg weer recht is komen ze je weer opzoeken.
Dat soort figuren blijven ook nog wel eens wat langer op m'n bumper hangen tot in de bocht, zeker als je wat harder rijdt willen ze graag laten zien dat zij nog harder kunnen. En dan rij ik daar in mijn 500 euro autootje met dunne bandjes. Vervolgens loop ik met mijn brakke auto nog dik bij ze weg omdat ze niet weten hoe ze de bocht uit moeten accellereren haha.
Het is me nooit helemaal duidelijk wat ze willen bewijzen. Want ze hoeven niet te bewijzen dat ze een betere auto hebben, dat is overduidelijk :+ ze bewijzen alleen maar dat ze niet zo goed bochten kunnen nemen.
Je heb namelijk ook gewoon bestuurder (lease of niet) die simpel weg niet door hebben dat ze kleven. Of ze nu haast hebben of niet.
Als je dan even wat harder door de bocht gaat dan doen ze het op hun eigen tempo, om vervolgens hun standaard afstand weer aan te nemen.
Puur een onbewuste gewoonte, die ze ook niet zomaar afleren.

Dus ja... Bij een noodstop ben je dus gewoon de lul -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ik snap die mensen die nu al winterrubber onder de auto gooien echt niet. Tenzij je misschien een leasebak hebt. Laten we eerlijk zijn, de effecten van winterrubber t.o.v. zomerrubber zijn bij zo ongeveer alle omstandigheden (droog, nat, =>0 graden) gewoon te verwaarlozen en in de meeste gevallen zelfs nadelig. Daarnaast slijten ze ook nog eens een stuk sneller. Je levert dus in op gebied van prestaties en op gebied van je portemonnee.

Bij mij gaan ze eronder zodra er sneeuw voorspeld wordt, of zodra het langere tijd rond het vriespunt blijft.

[ Voor 11% gewijzigd door Gabliboeba op 30-09-2013 16:34 ]

Pagina: 1 ... 74 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.