Heb ze 2e hands gekocht, vorige eigenaar nog even naar de DOT code laten kijken, kwam uit dat ze in 2004 gemaakt waren... kreeg ik nog wat korting door ook, verder zagen ze er niet bepaald gedroogd uit. Plan was ook er 1 winterseizoen op te rijden, en komend seizoen nieuwe banden op te laten leggen.martijn_tje schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:05:
[...]
Die zou ik er inderdaad ongeacht de profieldiepte niet meer onder zetten. Banden zijn niet alleen aan slijtage onderhevigd maar kunnen ook "stuk" gaan door veroudering (materiaal droogt uit en wordt minder flexibel of gaat scheuren).
Ik zou de dot code even nakijken (wie weet lagen de banden al 2 jaar in een magazijn voor je ze kocht) en daarna beslissen of je ze niet wil vervangen.
http://www.tirerack.com/t...ch/techpage.jsp?techid=11
[...]
Ondertussen al een keer naar gekeken door iemand die wat dieper in de 'bandenwereld' zit/zat, volgens hem waren ze in deze staat ook (nog) geen probleem.
Broer van mn vriendin had afgelopen jaar een oude (hele oude... 25j oude transit) camper gekocht, 'met nieuwe banden'... die dus ook al een jaar of 10-15 oud waren... was ook te zien zonder naar de DOT code te kijken.. maar daar wel vrolijk mee rond blijven toeren incl z'n gezinneke omdat nieuwe banden zo duur zijn

[ Voor 13% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 05-03-2013 13:07 ]