Winterbanden... wie heeft ze? Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 104 Laatste
Acties:
  • 331.977 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Niemand beweert dan ook dat er iets mis mee is, het is echter wel een typische reactie voor Tweakers. Voor de eigenlijke discussie dient het geen doel, het levert hooguit extra informatie en een mogelijkheid tot off-topic discussie.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:38
Meer informatie is meestal wel positief. Maar als je een beginneling (in welk gebied dan ook) treft, dan is het meestal wel beter om op een simpele vraag een simpel antwoord te geven. Dan is overladen met meer informatie alleen maar minder effectief. Maar goed, dit topic wordt sowieso al gebruikt om te lullen over wat we ook maar interessant vinden.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dat hij nog niet naar de HK verplaatst is, is mij ook een raadsel. :+

Overigens ben ik het niet met je stelling eens. Je zit het op heel veel vlakken ook tegen werken. Bijvoorbeeld:

Iemand wil een Android telefoon kopen en vraagt of hij 'optie x' kan. Hij krijgt dan als antwoord 'nee', want de software kan dat niet. Daarnaast komen er meteen reacties over 'rom y' waarin dat wel kan en wordt beweerd dat de telefoon het wel kan. Verwarrend voor iemand die gewoon wil weten of de stock software het kan.

Iemand wil een bepaald moederbord en vraagt of die goed combineert. Dan komen er reacties over 'functionaliteit z' die op een ander moederbord beter is terwijl de poster dat helemaal niet nodig heeft. Dan komt daar een discussie over en heeft de poster alsnog geen goed antwoord.

Ach ja, da's natuurlijk wel weer het leuke van internetdiscussies. Somebody's wrong on the internet... ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Gonadan op 29-01-2013 09:46 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 79% gewijzigd door SmartDoDo op 30-01-2013 07:45 ]

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:18
Volgens mij pas jij hier dan prima thuis :+

[ Voor 62% gewijzigd door SmartDoDo op 30-01-2013 07:47 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 190% gewijzigd door SmartDoDo op 30-01-2013 07:46 ]

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Volgens mij had er iemand koffie nodig en/of was met de verkeerde been uit bed gestapt.

Maar ontopic, het is weer eind januari, maar eens een afspraak gaan inplannen voor het plaatsen van de zomerbanden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:19
11 graden.....Ik gooi ze er alvast onder :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar van t weekend weer kans op sneeuw, dus plan gelijk even in dat je vrijdag terug wisselt ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kap nou eens met dat getroll. Als je niet overweg kunt met mensen met een andere mening, blijf dan alsjeblieft weg uit dit topic (of zelfs dit forum). Laatste waarschuwing...

[ Voor 86% gewijzigd door Grrrrrene op 05-02-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:08

JdM

Humbled

Morgen mischien sneeuw, woensdag ook. Winterbandjes mooi er nog onder (moet volgende week ook nog naar Oostenrijk, maar dat vind ik bijzaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:04
Nog geen zin om te ruilen. Weer is nogal wisselvallig, dan weer koud, dan weer warm. Wil de voorbandjes eigenlijk nog even wat verder afslijten, want anders doe ik straks 8 jaar met een set winterbanden, kan ik ze weggooien vanwege ouderdom.

Verder rijd ik zomers met 175/65/14 en winters met 185/60/14. Met die laatste ligt dit kleine autootje veel lekkerder op de weg bij harde wind. Alleen al daarom zou ik ze er nog even onder laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:58

Tomatoman

Fulltime prutser

Al dat geleuter zonder mooie foto's of subjectieve getallen hebben we niks aan :P. Tijd voor een poll.

Poll: Op wat voor velgen liggen jouw winterbanden?
Schitterende lichtmetalen velgen :*) (= ongeveer net zo mooi als de velgen van mijn zomerbanden)
El cheapo lichtmetalen velgen :$ (= de velgen van mijn zomerbanden zijn een stuk mooier)
Stalen velgen zonder wieldop
Stalen velgen met wieldop
Ik wissel de banden, niet de velgen
Winterbanden? Gatsie! :N
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=384971&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Tomatoman schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:24:
Al dat geleuter zonder mooie foto's of subjectieve getallen hebben we niks aan :P. Tijd voor een poll.

Schitterende lichtmetalen velgen :*) (= ongeveer net zo mooi als de velgen van mijn zomerbanden)
El cheapo lichtmetalen velgen :$ (= de velgen van mijn zomerbanden zijn een stuk mooier)
Tussenstand:
[afbeelding]
Je hebt het nu over de velgen maar wat te zeggen van de spaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:12
Dr. Malsain schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:39:
[...]

Je hebt het nu over de velgen maar wat te zeggen van de spaken?
Scherp! Maak maar een nieuwe poll aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tussenstand:
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/11/P1070689-Small.jpg
8)

Black on black met black xenon duals :9

En in de sneeuw:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/01/DSC_0025-Small.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 06-02-2013 18:45 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:47

-tom-562

Oliesjeik

Lelijke jaren '80 originele Volvo Draco sportvelgen zonder naafkapjes :P maarja, alles beter als stalen velgen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Onder mijn auto (een redelijk goedkoop tweedehands bakkie) zaten zulke enorme flutbanden (Flamingo nogwat, nog ruim 3mm profiel) dat ik de winterbanden maar gewoon om de zomervelgen heb laten leggen, met het doel om het hele jaar rond erop te rijden. Ik heb expres gekozen voor de meest slijtvaste winterbanden (Michelin Alpin A4). Daarnaast rijd ik dermate weinig kilometers, dat ik zo schat dat de banden eerder aan vervanging toe zijn als gevolg van ouderdom dan als gevolg van slijtage.

Ik heb nu ruim 6.000km met deze banden gereden en zowel voor als achter heb ik nog 8mm over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
In het kader van "post je foto's" ;)

Huidige auto:
Zomerwielen:
Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/0c225af9-b01c-40f1-a62f-4e6c8d60313a_zps02042ab3.jpg

Winterwielen:
Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/69588351-eacb-4f3c-8ec6-d2bf40c3e55a_zpsa9dc5662.jpg

Vorige auto:

Zomerwielen:
Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/eedad1e6-c68e-4a14-bca7-86f5bdf7dde9_zpsb6788c9b.jpg

Winterwielen:
Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/dfcfa8ab-f143-4beb-804a-a0597e8f7f24_zps7eff995e.jpg

In principe leg ik winterbanden altijd om de originele velgen. Voor de zomerwielen zoek ik dan wat dikkere velgen op. Voor m'n huidige auto had de vorige eigenaar dat al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Stalen velg met wieldoppen, maar daar liggen m'n zomerbanden ook onder. Iets met bijtelling met stalen velgen die niet meer op 14% zit en de vorige collega die de auto had heeft daar geen dealtje bij gesloten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Tussenstand:
[afbeelding]
Bij mij zijn de originele merkvelgen de winterset en heb ik niet-originele velgen voor de zomer. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat ik elcheapo in de zomer heb. :P Verder is het exact dezelfde maat (235 17").

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:17
Als ik het zomerrubber er weer op heb liggen dan ga ik de wintervelgen eens aanpakken. Wintermateriaal zit er nu sinds eind november onder en toen waren de velgen nog zwart. Nu beginnen ze mooi roestbruin te kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:44:
[...]

Bij mij zijn de originele merkvelgen de winterset en heb ik niet-originele velgen voor de zomer. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat ik elcheapo in de zomer heb. :P Verder is het exact dezelfde maat (235 17").
hier hetzelfde. De originele BMW 16" 7 spaaks velgen gebruik ik nu als winterset en voor de zomerset gebruik ik deze 18" velgen met 225/40 dunlop sport maxx banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb 16"stalen wielen met zeer mooie doppen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qYq6c6OrjcfFuWsqtOVymySt/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Pinin op 07-02-2013 11:37 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hier omgedraaid;

Cheapo 17" LM met Vredestein winterbanden
org 17" VW wielen met zomer Conti's (inmiddels verkocht, ik wil weer wat anders :P )

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/ddesfq.jpg

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Pinin schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:35:
Ik heb 16"stalen wielen met zeer mooie doppen.
[afbeelding]
Huh, zijn dat echt wieldoppen? Mooie oplossing d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Tomatoman schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:40:
[...]
Huh, zijn dat echt wieldoppen? Mooie oplossing d:)b
Ja mooi he, je moet echt heel goed kijken om te zien dat er een velg onder zit.
Zijn origineel Citroen, en kosten 75,- per stuk !! als je ze via dealer wil kopen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Wieldoppen voor € 75,- stuk? Die is gek, dan had ik die € 300,- lekker tegen wat betere winterbanden gegooid en lekker op stalen velgen rond gaan rijden.

Voor mijn ZX ga ik voor volgende winter (als ik de ZX dan nog heb, denk het wel, onverwoestbaar) op zoek naar 14" originele Volcane of Furio wieldoppen. Voor de zomer heb ik goedkoop 5-spaaks lichtmetaal van een of ander Italiaans merk ofzo dacht ik

[ Voor 61% gewijzigd door FastFred op 07-02-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja je krijgt ze gewoon bij je auto erbij dus tenzij je er een kwijt raakt valt het wel mee. Maar ook wieldoppen zoals deze of deze zijn naar mijn idee prima te doen. Kan mooier maar ziet er niet te slecht uit en je ziet niet direct dat het elcheapo wieldoppen zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Tsurany op 07-02-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik maakte uit Pinin z'n post op dat hij ze er zelf los bijgekocht had 8)7 Maar dat kan ik ook verkeerd begrepen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Tsurany schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:10:
Tja je krijgt ze gewoon bij je auto erbij dus tenzij je er een kwijt raakt valt het wel mee. Maar ook wieldoppen zoals deze of deze zijn naar mijn idee prima te doen. Kan mooier maar ziet er niet te slecht uit en je ziet niet direct dat het elcheapo wieldoppen zijn.
Wieldoppen == elcheapo, en dat zie je direct. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:17:
[...]

Maar dan kun je nog steeds beter mooie wieldoppen dan lelijke velgen hebben :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

FastFred schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:04:
Wieldoppen voor € 75,- stuk? Die is gek, dan had ik die € 300,- lekker tegen wat betere winterbanden gegooid en lekker op stalen velgen rond gaan rijden.

Voor mijn ZX ga ik voor volgende winter (als ik de ZX dan nog heb, denk het wel, onverwoestbaar) op zoek naar 14" originele Volcane of Furio wieldoppen. Voor de zomer heb ik goedkoop 5-spaaks lichtmetaal van een of ander Italiaans merk ofzo dacht ik
Van dattum dus. :*)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OXUe5rpLJG0VQDm0DMt0nlyx/medium.jpg

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

redwing schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:21:
Maar dan kun je nog steeds beter mooie wieldoppen dan lelijke velgen hebben :+
True story. :+

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.embden/lelijk.jpg

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

FastFred schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:13:
Ik maakte uit Pinin z'n post op dat hij ze er zelf los bijgekocht had 8)7 Maar dat kan ik ook verkeerd begrepen hebben
Die heeft hij bij zijn auto gekregen. Gok dat het een lease auto is en dan is de 14% enkel mogelijk met wieldoppen. Dan moet je de velgen achteraf kopen als je die wilt en toch 14% wilt houden.
Gonadan schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:17:
[...]

True, maar mooie (lichtmetalen) velgen zijn een stuk duurder en dan kan je prima wieldoppen nemen die er zo goed mogelijk uit zien voor wieldoppen. Voor een setje van 4 wieldoppen kan je nog niet eens 1 lichtmetalen velg kopen en als je het geld voor lichtmetalen velgen niet hebt of er niet voor over hebt kan je prima mooie wieldoppen nemen.

Zo ga ik geen licht metaal kopen voor mijn leasebak aangezien ik daar over 3 jaar mee zit en de leasemij ze niet van me over neemt. Ik heb gelukkig al redelijke wieldoppen (zelfde als Pinin) maar anders zou ik er toch mooiere op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Tsurany schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:26:
True, maar mooie (lichtmetalen) velgen zijn een stuk duurder en dan kan je prima wieldoppen nemen die er zo goed mogelijk uit zien voor wieldoppen. Voor een setje van 4 wieldoppen kan je nog niet eens 1 lichtmetalen velg kopen en als je het geld voor lichtmetalen velgen niet hebt of er niet voor over hebt kan je prima mooie wieldoppen nemen.
Ziet er nog steeds niet uit, maar of je het kunt missen of er voor over hebt is persoonlijk inderdaad. Daarbij, over smaak valt niet te twisten, een auto is ook maar een gebruiksvoorwerp. :P
Zo ga ik geen licht metaal kopen voor mijn leasebak aangezien ik daar over 3 jaar mee zit en de leasemij ze niet van me over neemt. Ik heb gelukkig al redelijke wieldoppen (zelfde als Pinin) maar anders zou ik er toch mooiere op zetten.
Mja, ik heb geen leasebak maar een mooie (imo) privéauto, daar wil ik graag mooie wielen onder.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik heb 16" lichtmetaal (Volvo Matres). De winterbanden blijken all weather dingen van Nokian te zijn. Voldoende grip met al die sneeuw van de laatste tijd, wel veel rolgeluid.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ofF4z4dhF8GzWqqhKgV5k9Rf/full.jpg

(Grappig, ik vond via Google deze foto van mijn eigen auto).

Zomervelgen zijn een maatje groter (17" Mannan), zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$%28KGrHqF,!jMFD2YjsmITBQ+%28HJ,y6w~~60_84.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Denk dat het sterk van de wieldoppen af hangt maar dat er wel zeker mooie wieldoppen kunnen zijn. Probleem is dat de meesten overduidelijk laten zien dat er een zwarte velg onder zit. Dat doet Citroen dus al een stuk beter door veel zwart te gebruiken waardoor je de zwarte velg eigenlijk niet ziet.
Denk dat je moeilijk kan ontkennen dat dit er voor wieldoppen zeker niet slecht uit ziet.
Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/7967/20110704088.jpg

Tenzij je zo'n lichtmetaal purist bent, maar dan is de realiteitszin ook wel een beetje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Tja, dan gebruik je zwart om de zwarte velg te verbergen. Heeft netto hetzelfde zicht. Het mooie is juist dat je er doorheen kunt kijken en dat ze mooi open zijn. Deze doppen vind ik persoonlijk ook nog eens foeilelijk, maar dat is een kwestie van smaak. ;)

Een beetje flauw trouwens om een andere smaak als gebrek aan realiteitszin te bestempelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Gonadan op 07-02-2013 12:42 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Welke doppen zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zo ver ik weet de standaard Furio doppen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

FastFred schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:04:
Ik heb ze voor €50,- voor een set (4stuks) op MP, maar ze kosten 75,- p.s. bij de dealer.

zelf heb ik ze niet bij mijn auto gekregen, maar andere mensen wel op hun 14% e-hdi en die zetten ze op MP omdat ze fraaiere LM velgjes kopen. Zo is er een leuk handeltje in deze wieldoppen op MP. Op de zomer heb ik mooi lichtmetaal en in de winter dus deze dopppen

[ Voor 27% gewijzigd door Pinin op 07-02-2013 13:25 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik zie liever mooie wieldoppen zoals die van Pinin en Tsurany dan lelijke lichtmetalen velgen :).

Bij mijn vrouws auto (Volvo) zaten de winterbanden er al onder en hebben we er grotere zomerwielen bijgekocht. Bij mijn eigen auto zaten er enorme zomerwielen onder en heb ik er een maatje kleinere winterwielen bijgekocht. De wielen die niet in gebruik zijn liggen bij mijn schoonvader opgeslagen op de zolder van een voorraadschuur. Als ik ze nodig heb, haalt hij ze er met de heftruck weer vanaf. Handig, want een stapel wielen neemt veel ruimte in beslag. Die wil ik liever niet in mijn eigen garage bewaren.

Zomeroutfit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bUHCP7ybp4TEA5LfF4WL4j59/full.jpg
245/40R18 voor: 245/40R19
achter: 275/35R19

Winteroutfit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k29ZRZeumAwkzJOOS4m35n7b/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TlaYlwBnkbGq7QMxfotAFdkq/full.jpg
225/55R16 245/45R18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:23
Jeetje, wat een discussie over stalen (LM) velgen en wieldoppen :<

Jullie zijn Tweakers, kunnen jullie niet gewoon je eigen velg photoshoppen?
Doet de politie ook, heeft "doorkijk", geen zwart en je kunt meteen grote remschijf en (meedraaiende :+ ) (rode) klauwen gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://www.alexmiedema.com/images/009/0607X/IMG_8726-border.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gonadan schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:41:
Een beetje flauw trouwens om een andere smaak als gebrek aan realiteitszin te bestempelen.
Ik had het over licht metaal puristen, de mensen die iets anders dan licht metaal per direct lelijk vinden. Dan gaat het niet meer om of het wel of geen mooie wieldop is maar dat een wieldop per definitie lelijk moet zijn en er niet uit kan zien, ongeacht hoe hij er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Mja, ook dat blijft persoonlijk. Een wieldop kan best mooi zijn, maar een leuke lichtmetalen velg vind ik bijna altijd mooier. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Tsjah.. wieldoppen zijn vaak gemaakt om op lichtmetaal te lijken waardoor het er snel goedkoop uitziet imho. Als ik stalen velgen als winterset had gehad dan waren daar ook geen doppen op gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Spinners! :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
NeutraleTeun schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:41:

Doet de politie ook, heeft "doorkijk", geen zwart en je kunt meteen grote remschijf en (meedraaiende :+ ) (rode) klauwen gebruiken.
[afbeelding]
Die kan zo het foute tuning topic in, fucking baas _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

[afbeelding]
Photoshop fail! Schaduw staat op z'n kop.. Ooh wacht. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Kaasplank schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:25:
Tsjah.. wieldoppen zijn vaak gemaakt om op lichtmetaal te lijken waardoor het er snel goedkoop uitziet imho. Als ik stalen velgen als winterset had gehad dan waren daar ook geen doppen op gekomen.
De bekende zwarte kijk-mij-eens-winterbanden-hebben-velgen...

Het probleem qua looks met wieldoppen vind ik vaak nog niet eens het aangezicht als zodanig, maar meer het onrustige beeld bij draaiende wielen. Wieldoppen die perfect gecentreerd zijn heb ik nog nooit gezien, daardoor ontstaat er altijd een rommelig en zwabberend effect bij draaiende wielen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hier stalen wielen zonder wieldoppen in zomer en winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Afbeeldingslocatie: http://thumbs.dreamstime.com/thumblarge_513/1276682493x51xcf.jpg

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Als alles niet over wegen zou gaan, maar over rails, komen we helemaal nergens meer. Ja sorry mensen, er mogen maar zoveel 'auto's' het spoor op, aangepaste dienstregeling he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:34

[afbeelding]
Dat schijnt gedaan te zijn omdat dit gepantserde wagens betreft en de speciale wielen die daarbij horen zouden teveel opvallen. Dit is op het eerste gezicht onopvallender ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:38

YellowCube

Wait...what?

argro schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:01:
[...]

Het probleem qua looks met wieldoppen vind ik vaak nog niet eens het aangezicht als zodanig, maar meer het onrustige beeld bij draaiende wielen. Wieldoppen die perfect gecentreerd zijn heb ik nog nooit gezien, daardoor ontstaat er altijd een rommelig en zwabberend effect bij draaiende wielen.
:?
ik vind je mening altijd behoorlijk doordacht, met uitzondering van deze.
ik heb stalen velgen zonder doppen. Niet omdat ik wil laten zien dat ik winterbanden heb, maar omdat ik serieus te bedonderd ben om er doppen voor te zoeken of om geld uit geven aan fatsoenlijk velgen.
En ik denk velen met mij.

Daarnaast: "ongecentreerde wieldoppen"...echt? Heel heel af en toe zie je er eens 1 voorbij komen met een dop die zwabbert.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
argro schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:01:
[...]
Eerder kijk-mij-eens-geen-bal-om-het-uiterlijk-van-mijn-auto-in-de-winter-schelen-velgen.

Winterbanden = functioneel dus de velgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Nu moet ik zeggen dat ik met al die meuk op straat al snel net zulke zwarte velgen heb als staal. Je blijft poetsen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Ik heb er ook wieldoppen onder zitten. Zwarte velgen zonder wieldoppen vind ik echt géén gezicht. Gewoon el-cheopo's van wieldoppen.nl voor 30 euro voor het setje. Ziet er helemaal niet zo slecht uit al zeg ik het zelf.

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/C1E00A79-CE73-42F9-AEBC-9AB752066F0A-14183-0000116286255D9A.jpg

Afijn ik heb vanmorgen weer prima plezier gehad van de winterbanden. Eerst de Fernpass over en daarna nog 1,5 uur snelweg met volle sneeuwbuien.

[ Voor 41% gewijzigd door havana op 07-02-2013 18:24 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
YellowCube schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:34:
[...]
:?
ik vind je mening altijd behoorlijk doordacht, met uitzondering van deze.
ik heb stalen velgen zonder doppen. Niet omdat ik wil laten zien dat ik winterbanden heb, maar omdat ik serieus te bedonderd ben om er doppen voor te zoeken of om geld uit geven aan fatsoenlijk velgen.
En ik denk velen met mij.
Ik vind dat vreemd. Wel geld over hebben voor 'zomervelgen' en ondertussen bijna de helft van het jaar met zwart staal rondrijden. De meerprijs van een setje LM is beperkt. Dan liever nog in de zomer iets goedkopere velgen en in de winter ook een setje LM.
Daarnaast: "ongecentreerde wieldoppen"...echt? Heel heel af en toe zie je er eens 1 voorbij komen met een dop die zwabbert.
Zwabberen is misschien een groot woord, maar ik heb nog nooit doppen gezien waarbij het feit dat de velg voorzien is van een dop niet duidelijk te zien is bij een draaiend wiel. Misschien een kwestie van een ander oog voor detail.
Kaasplank schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:42:
[...]

Eerder kijk-mij-eens-geen-bal-om-het-uiterlijk-van-mijn-auto-in-de-winter-schelen-velgen.

Winterbanden = functioneel dus de velgen ook.
In hoeverre is een winterband meer functioneel dan een niet-winterband? In beide gevallen is toch sprake van een stuk rubber dat past bij de gemiddelde weersomstandigheden?

[ Voor 17% gewijzigd door argro op 07-02-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

argro schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:40:
[...]
Ik vind dat vreemd. Wel geld over hebben voor 'zomervelgen' en ondertussen bijna de helft van het jaar met zwart staal rondrijden. De meerprijs van een setje LM is beperkt. Dan liever nog in de zomer iets goedkopere velgen en in de winter ook een setje LM.
hoezo geld over hebben voor LM in de zomer?
De velgen die ik er in de zomer onder heb zijn de velgen waar de auto mee kwam (en waar ik niet apart voor gekozen heb)
En wat jij liever hebt vind ik interessant om te weten, maar een een afwezigheid van deze voorkeur of het er domweg niet voor over hebben om die meerprijs te betalen wegzetten als "patsen met je winterbanden" vind ik dan weer vreemd.

[ Voor 4% gewijzigd door YellowCube op 07-02-2013 18:47 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
YellowCube schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:46:
[...]

En wat jij liever hebt vind ik interessant om te weten, maar een een afwezigheid van deze voorkeur of het er domweg niet voor over hebben om die meerprijs te betalen wegzetten als "patsen met je winterbanden" vind ik dan weer vreemd.
Blijkbaar is die opmerking iets te serieus overgekomen en had ik behalve drie puntjes ook een emoticon moeten plaatsen. Wat ik bedoel is dat ik mij wel eens afvraag waarom ik regelmatig een auto van 100k zie rijden met 20" zomervelgen (met een flinke meerprijs) en 16" zwarte stalen velgen met winterbanden. Een keuze die ik oprecht niet begrijp. Van iemand met zwart staal onder een Hyundai Atos gaan mijn wenkbrauwen echt niet fronzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik vat het ook niet te serieus op... :)
:+

Bij auto's uit het hogere assortiment kun je jezelf die vraag inderdaad stellen.
Aan de andere kant, ook in die auto's rijden mensen rond die het een zorg zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mij is het de meerprijs niet waard, als je eens een beetje glijd klop je een stalen velg zo terug, een lichtmetalen velg is dan gelijk naar de klote. Maar in mijn geval heb ik voor de zomer een setje dikke velgen klaarliggen en dan gaan de standaard velgen voor de winter gebruikt worden. :)

Wieldoppen heb ik ook een hekel aan, lelijke dingen...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Of gewoon de winterbanden over je huidige velgen, duurt ook weer niet zo lang hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

duurt niet zo lang inderdaad, maar kost je wel geld.
Tenzij je zo'n bandenapparaat thuis hebt staan. Het merendeel heeft dat niet.
Je bespaart weliswaar eenmalig op het niet hoeven aanschaffen van stalen/LM velgen, maar ik weet uit ervaring dat je banden steeds over laten zetten op 1 paar velgen zodanig in de papieren loopt dat je die investering zo weer kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Tientje per wiel, kan je zo drie jaar doen voordat je een set staal kunt kopen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

tientje per wiel incl. balanceren e.d?
ik geloof je gelijk en ik ben zonder meer bevooroordeeld door ervaringen uit het verleden. Ik deed het in het verleden ook bij 2 goedkope bandenboeren. Daar was ik resp. 65 en 75 euro kwijt voor wisselen en balanceren. Ik heb toen bij beide bedrijven het probleem gehad van gaar gebalanceerde banden.
Werd uiteindelijk prima opgelost, maar kost je wel tijd en ergernis.

Ik liet het overigens doen omdat ik domweg geen ruimte had voor de banden of om ze te wisselen.
Nu heb ik 2 setjes van velgen en banden en leg ik ze er zelf om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
En het bijkomende nadeel dat je gedwongen bent winter- en zomerbanden in dezelfde maat te kopen. Dat kan door brede velgen onhandig zijn. Brede winterbanden zijn namelijk beperkt effectief. Ook kan een bepaalde grootte onevenredig duur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

YellowCube schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:44:
tientje per wiel incl. balanceren e.d?
ik geloof je gelijk en ik ben zonder meer bevooroordeeld door ervaringen uit het verleden. Ik deed het in het verleden ook bij 2 goedkope bandenboeren. Daar was ik resp. 65 en 75 euro kwijt voor wisselen en balanceren. Ik heb toen bij beide bedrijven het probleem gehad van gaar gebalanceerde banden.
Werd uiteindelijk prima opgelost, maar kost je wel tijd en ergernis.

Ik liet het overigens doen omdat ik domweg geen ruimte had voor de banden of om ze te wisselen.
Nu heb ik 2 setjes van velgen en banden en leg ik ze er zelf om.
Yup,was wel staal overigens en waarschijnlijk niet geheel marktconform.

Een kleine garage achterop het industrieterrein. Ik rijd hem binnen, hij deed de rest, inclusief balanceren en moment sleutel. Altijd goed geweest. LM was 12,50 per wiel. _/-\o_

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

argro schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:57:
[...]
Wat ik bedoel is dat ik mij wel eens afvraag waarom ik regelmatig een auto van 100k zie rijden met 20" zomervelgen (met een flinke meerprijs) en 16" zwarte stalen velgen met winterbanden. Een keuze die ik oprecht niet begrijp. Van iemand met zwart staal onder een Hyundai Atos gaan mijn wenkbrauwen echt niet fronzen.
Hoewel ik niet dagelijks auto's van 100k met 20" zomervelgen zie rijden, ben ik het met de strekking van je mening eens :). Ik vind het vergelijkbaar met duizend euro meerprijs betalen voor metallic lak en vervolgens beknibbelen op de wasstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Tomatoman schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:41:
[...]
Hoewel ik niet dagelijks auto's van 100k met 20" zomervelgen zie rijden, ben ik het met de strekking van je mening eens :). Ik vind het vergelijkbaar met duizend euro meerprijs betalen voor metallic lak en vervolgens beknibbelen op de wasstraat.
Gaat je auto dan beter rijden als je er lichtmetalen wielen onder zet ? Ik geef mijn geld ook liever uit aan een betere auto dan aan mooie velgen. Als je dus een 100k auto koopt omdat ie zo lekker rijdt kan ik me best voorstellen dat je er geen bal om geeft hoe hij er uit ziet :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:12
argro schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:57:
[...]
Wat ik bedoel is dat ik mij wel eens afvraag waarom ik regelmatig een auto van 100k zie rijden met 20" zomervelgen (met een flinke meerprijs) en 16" zwarte stalen velgen met winterbanden. Een keuze die ik oprecht niet begrijp.
Kun je voorbeelden van auto's noemen op die je zomers op 20" ziet rijden en 's winters op 16"?
Lijkt me een extreme situatie die zo goed als nooit voorkomt ipv regelmatig zoals jij suggereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Da's misschien wel heel extreem, maar bijvoorbeeld bij een Octavia heb je genoeg eigenaren die 17" rijden in de zomer en 15" in de winter. Heb zelf 16" in de schuur liggen, neemt genoeg plek in :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

redwing schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:39:
Gaat je auto dan beter rijden als je er lichtmetalen wielen onder zet ? Ik geef mijn geld ook liever uit aan een betere auto dan aan mooie velgen. Als je dus een 100k auto koopt omdat ie zo lekker rijdt kan ik me best voorstellen dat je er geen bal om geeft hoe hij er uit ziet :)
Als je 100K uitgeeft is vaak de helft van het bedrag al voor merk/uiterlijk. Daarnaast gaat je auto er wel minder van rijden als je in de winter van breed lichtmetaal naar smaller staal gaat, dat is dan ook een van de redenen waarom ik het niet begrijp.

Maargoed, volgens mij is het ook het overgrote deel leasebak als je er staal onder ziet. Net als het wasstraatverhaal, een dure auto van de zaak ga je toch niet zelf poetsen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:35

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik heb in de zomer 17" LM velgen en nu 16" zwart staal zonder wieldoppen. En ik vind een auto in de winter op zwarte velgen prima, hoort voor mij bij in de sneeuw rijden. Dat andere dat wellicht opvatten als patsen moeten zij helemaal zelf weten, ik vind het er zo prima uitzien.

Het is trouwens een leasebak, maar de zwarte stalen velgen met winterbanden zijn van mijzelf. Cadeautje van Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dit is hoe ik het zie: wieldoppen zijn lelijk maar er is nog één ding lelijker en dat is zwarte velgen. Daarom wieldoppen.

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 08-02-2013 09:30 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:04
Auto is voor mij een vervoersmiddel om droog en binnen redelijke tijd van A naar B te komen. Velgen hecht ik geen waarde aan. Ik heb gewoon 2 sets stalen velgen en prak gewoon de wieldoppen weer op de stalen velgen na de wissel. Ook geen speciale wieldoppen ofzo, gewoon de standaard peugeot dopjes die bij de auto kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 11:22
Heb 15" stalen velgen waar geen wieldoppen op kunnen, nog makkelijker... zaten bij de winterbanden toen ik ze 2e hands kocht. Of andersom... winterbanden bij de stalen velgen :p

In de zomer lichtmetaal, volgens mij 16".

Grappige is dat bij sommige ad's voor dit type auto de standaard stalen velgen als lichtmetaal verkocht worden... verschil merk je wel als je ze oppakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:19:
[...]
Als je 100K uitgeeft is vaak de helft van het bedrag al voor merk/uiterlijk. Daarnaast gaat je auto er wel minder van rijden als je in de winter van breed lichtmetaal naar smaller staal gaat, dat is dan ook een van de redenen waarom ik het niet begrijp.
Maar met dat merk/uiterlijk krijg je ook de luxe/rijcomfort die erbij hoort. Die banden is juist wel goed, in sneeuw kun je beter wat smallere bandjes hebben. Daarvan gaat je auto in de sneeuw juist wat beter rijden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

redwing schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:39:
[...]
Als je dus een 100k auto koopt omdat ie zo lekker rijdt kan ik me best voorstellen dat je er geen bal om geeft hoe hij er uit ziet :)
Dat lijkt me wel érg hypothetisch.
Gonadan schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:19:
[...]
Daarnaast gaat je auto er wel minder van rijden als je in de winter van breed lichtmetaal naar smaller staal gaat, dat is dan ook een van de redenen waarom ik het niet begrijp.
:? Zeker een typfoutje? Je bedoelt waarschijnlijk dat de auto in de winter beter gaat rijden met smallere banden :). Voor mij waren de (te) brede zomerbanden een reden om heel snel wat smallere winterbanden te regelen, met die zomerbanden had ik in de sneeuw totaal geen brip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Tomatoman schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:25:
[...]
Dat lijkt me wel érg hypothetisch.

[...]
:? Zeker een typfoutje? Je bedoelt waarschijnlijk dat de auto in de winter beter gaat rijden met smallere banden :). Voor mij waren de (te) brede zomerbanden een reden om heel snel wat smallere winterbanden te regelen, met die zomerbanden had ik in de sneeuw totaal geen brip.
Voor een land als Nederland zou ik zeggen, koop liever wat bredere banden. De dagen dat er hier sneeuw ligt is niet te vergelijken met een land als Oostenrijk. Smalle banden hebben alleen profijt in verse sneeuw, voor de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:35

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Gabliboeba schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:32:
[...]

Voor een land als Nederland zou ik zeggen, koop liever wat bredere banden. De dagen dat er hier sneeuw ligt is niet te vergelijken met een land als Oostenrijk. Smalle banden hebben alleen profijt in verse sneeuw, voor de rest niet.
Wat dacht je van regen? Daar heb je ook liever een wat smallere band dan brede sloffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

redwing schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:49:
Maar met dat merk/uiterlijk krijg je ook de luxe/rijcomfort die erbij hoort. Die banden is juist wel goed, in sneeuw kun je beter wat smallere bandjes hebben. Daarvan gaat je auto in de sneeuw juist wat beter rijden.
Natuurlijk, maar dat merk heeft ook auto's van 50K. Die extra 50K zal vaak comfort of specifiek type zijn (M serie ofzo?).

Smallere banden zijn funest voor het weggedrag, dat is een feit. Dat smallere banden in sneeuw meer grip bieden is ook een feit. Persoonlijk heb ik echter winterbanden voor in Nederland, dus dat is af en toe sneeuw en ijzel, verder normaal wegdek. Procentueel gezien gaat mijn weggedrag dus flink achteruit met smallere banden. Vandaar dat mijn winterbanden exact dezelfde maat zijn als mijn gewone zijn. :P
Tomatoman schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:25:
Nee, zie boven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:45

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Uhm? waterafvoering? ijs? [meer druk per cm²]

Een brede band is net handig als het helemaal droog is, wat dan weer amper is in BE/NL.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Waterafvoering heb je in alle seizoenen nodig in Nederland, daarom moet je te allen tijde een band kiezen die daar niet snel problemen mee heeft. Dat is imo geen argument om op smalle banden te gaan rijden.

Ook moet ik zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad met aquaplaning, misschien omdat ik mijn snelheid gewoon aanpas aan het weer? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:34:
[...]
Natuurlijk, maar dat merk heeft ook auto's van 50K. Die extra 50K zal vaak comfort of specifiek type zijn (M serie ofzo?).
Ja, maar dat hoeft helemaal niets met uiterlijk te maken te hebben. Misschien wil diegene wat meer vermogen, andere vering, juist zuiniger, net wat groter etc. Voor veel mensen mag uiterlijk van de auto heel belangrijk zijn, er zijn er echter ook genoeg die puur naar het praktische kijken. En praktisch voegen licht metalen velgen totaal niets toe.
Smallere banden zijn funest voor het weggedrag, dat is een feit. Dat smallere banden in sneeuw meer grip bieden is ook een feit. Persoonlijk heb ik echter winterbanden voor in Nederland, dus dat is af en toe sneeuw en ijzel, verder normaal wegdek. Procentueel gezien gaat mijn weggedrag dus flink achteruit met smallere banden. Vandaar dat mijn winterbanden exact dezelfde maat zijn als mijn gewone zijn. :P
Als je je banden niet voor sneeuw koopt ben je beter uit om gewoon op je zomerbanden te blijven rijden :+

Procentueel gezien ben je dan veel beter uit. Volgens mij is de keuze juist of banden kopen omdat je op de sneeuw voorbereid wilt zijn (dus winterbanden + smaller of max. dezelfde breedte) of je vindt dat dat te weinig voor komt en blijft op de banden rijden die in de meeste situaties het beste zijn (zomerbanden)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

redwing schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:57:
Ja, maar dat hoeft helemaal niets met uiterlijk te maken te hebben. Misschien wil diegene wat meer vermogen, andere vering, juist zuiniger, net wat groter etc. Voor veel mensen mag uiterlijk van de auto heel belangrijk zijn, er zijn er echter ook genoeg die puur naar het praktische kijken. En praktisch voegen licht metalen velgen totaal niets toe.
Dat laatste valt te bezien. Velgen kunnen in een bepaald gewicht gemaakt zijn speciaal voor het weggedrag van de auto. Het materiaal is niet zo belangrijk maar de standaard steelies voldoen dan in ieder geval niet.
Als je je banden niet voor sneeuw koopt ben je beter uit om gewoon op je zomerbanden te blijven rijden :+

Procentueel gezien ben je dan veel beter uit. Volgens mij is de keuze juist of banden kopen omdat je op de sneeuw voorbereid wilt zijn (dus winterbanden + smaller of max. dezelfde breedte) of je vindt dat dat te weinig voor komt en blijft op de banden rijden die in de meeste situaties het beste zijn (zomerbanden)
Nee, dat is jouw keuze. Ik koop inderdaad winterbanden om op sneeuw voorbereid te zijn. Daarnaast vind ik ook dat het te weinig voor komt om ook nog eens een smallere maat te nemen. Ik zie niet waarom het een het ander uit moet sluiten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Gonadan schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:34:
[...]
Smallere banden zijn funest voor het weggedrag, dat is een feit.
Ehh, nee, dat is geen feit. Te smalle banden zijn slecht voor het weggedrag, maar hetzelfde geldt voor te brede banden.
Dat smallere banden in sneeuw meer grip bieden is ook een feit. Persoonlijk heb ik echter winterbanden voor in Nederland, dus dat is af en toe sneeuw en ijzel, verder normaal wegdek.
Gedeeltelijk mee eens. Wat je niet noemt is dat de wegen in de winter veel vaker nat zijn. Niet alleen omdat het dan vaker regent, maar vooral omdat het wegdek er dan veel langer over doet om op te drogen. Als er ’s avonds een bui valt, duurt het in de winter vaak tot de volgende ochtend voordat de weg weer droog is.
Procentueel gezien gaat mijn weggedrag dus flink achteruit met smallere banden. Vandaar dat mijn winterbanden exact dezelfde maat zijn als mijn gewone zijn. :P
Bredere banden hebben meer moeite om overvloedig regenwater af te voeren dan vergelijkbare smallere banden. Dat heeft ermee te maken dat bredere banden door het grotere loopvlak met meer regenwater in contact staan en omdat het water over een grotere afstand moet worden afgevoerd (een aanzienlijk gedeelte van het water wordt afgevoerd naar de zijkant van de band). Daarom hebben wat smallere banden bij nat wegdek meer grip dan vergelijkbare bredere banden.

Wat natuurlijk ook meespeelt is hoe breed je zomerbanden zijn. Als die een ‘normale’ breedte hebben, is er weinig reden om in de winter op smallere banden te gaan rijden. Als je zomerbanden echter al 40 mm breder zijn dan de standaard banden onder de auto, zijn even brede winterbanden wellicht wat teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Tomatoman schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:11:
Ehh, nee, dat is geen feit. Te smalle banden zijn slecht voor het weggedrag, maar hetzelfde geldt voor te brede banden.
Toegegeven, extremen zijn altijd slecht. Feit is wel dat bredere banden over het algemeen voor beter bochtgedrag en meer grip zorgen, mits niet gehinderd door sneeuw, ijzel of overdaad aan regen uiteraard.
Gedeeltelijk mee eens. Wat je niet noemt is dat de wegen in de winter veel vaker nat zijn. Niet alleen omdat het dan vaker regent, maar vooral omdat het wegdek er dan veel langer over doet om op te drogen. Als er ’s avonds een bui valt, duurt het in de winter vaak tot de volgende ochtend voordat de weg weer droog is.
Dat is correct, maar er is een behoorlijk verschil tussen een niet geheel droog wegdek en een wegdek waar een flinke laag water op staat. Dat laatste is een nadeel met brede banden, maar komt veel minder vaak voor.
Bredere banden hebben meer moeite om overvloedig regenwater af te voeren dan vergelijkbare smallere banden. Dat heeft ermee te maken dat bredere banden door het grotere loopvlak met meer regenwater in contact staan en omdat het water over een grotere afstand moet worden afgevoerd (een aanzienlijk gedeelte van het water wordt afgevoerd naar de zijkant van de band). Daarom hebben wat smallere banden bij nat wegdek meer grip dan vergelijkbare bredere banden.
Dat is correct.
Wat natuurlijk ook meespeelt is hoe breed je zomerbanden zijn. Als die een ‘normale’ breedte hebben, is er weinig reden om in de winter op smallere banden te gaan rijden. Als je zomerbanden echter al 40 mm breder zijn dan de standaard banden onder de auto, zijn even brede winterbanden wellicht wat teveel van het goede.
Dat is subjectief. Ieder zal daar zijn eigen grens in bepalen. Mijn vorige auto had 185, mijn huidige 235. Voor beide auto's heb ik gekozen om voor zowel zomer als winterset dezelfde maat aan te houden.

Iedereen zal zijn eigen mening en afweging hebben, dus consensus zullen we niet bereiken. Persoonlijk beredeneer ik het zo uit mijn eigen ervaring:

Het verschil in rijgedrag tussen zomer en winterband van dezelfde maat is op droog weer of bij regen minimaal, daar waar ik het met smalle banden continu merk. In het geval van sneeuw is het verschil in grip tussen een zomerprofiel en een winterprofiel behoorlijk. Het verschil tussen een brede en een smalle winterset is kleiner dan het verschil tussen een zomerset en een brede winterset. Regen heb ik nog nooit last van gehad, ongeacht band, breedte of profiel.

Een brede winterset merk ik dus over het algemeen weinig van en levert mij in het geval van sneeuw veel op. Een smalle winterset merk ik continu en levert mij in het geval van sneeuw nóg meer op. Voor mij persoonlijk is de keuze dan duidelijk. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

99% van de auto's staan op te breed rubber.
Tuurlijk het staat leuk, ik heb ook liever mooie 18" met brede bandjes.
Maar het geeft mij echt niet een beter rijdende auto, eerder onrustig, oncomfortabel en zwaarder sturend.
Vrijwel niemand rijd de auto op de grens op de openbare weg.
Banden met de juiste breedte (en dus een stukkie smaller dan wat er nu onder zit) zijn het meest ideaal in vrijwel elke omstandigheid. Hogere bochtsnelheid zal niemand kunnen verdedigen om de aanschaf te verantwoorden.

Ik koop gewoon bredere banden en velgen omdat het mooi staat.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

18" zegt niets over de breedte. :D

Nu zal je mij niet horen beweren dat ik die 235 ook echt nodig heb, maar het rijdt echt wel een stuk beter dan die 185 van eerst hoor. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Pinin schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:29:
99% van de auto's staan op te breed rubber.
Tuurlijk het staat leuk, ik heb ook liever mooie 18" met brede bandjes.
Maar het geeft mij echt niet een beter rijdende auto, eerder onrustig, oncomfortabel en zwaarder sturend.
Vrijwel niemand rijd de auto op de grens op de openbare weg.
Banden met de juiste breedte (en dus een stukkie smaller dan wat er nu onder zit) zijn het meest ideaal in vrijwel elke omstandigheid. Hogere bochtsnelheid zal niemand kunnen verdedigen om de aanschaf te verantwoorden.

Ik koop gewoon bredere banden en velgen omdat het mooi staat.
Bedere banden geven ook gewoon meer veiligheid omdat het contactoppervlak wordt vergroot, wat tot een kortere remafstand leidt. Ergo, bij een noodstop onder normale omstandigheden zijn brede banden wel veiliger (en dat heeft niks te maken met 'racen' en/of 'bochtenwerk)', en een noodstop is zeker mogelijk bij normaal weggebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:23
Gonadan schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:31:

Nu zal je mij niet horen beweren dat ik die 235 ook echt nodig heb, maar het rijdt echt wel een stuk beter dan die 185 van eerst hoor. ;)
Breed, breder, breedst :D
215/40/17 Eagle F1 voor en 245/35/18 Pilot Sport achter hiero.
Niet alleen zomer banden, maar ook nog eens max performance, </3 sneeuw.
Geluk dat mijn auto LSD heeft waardoor ik wel gewoon over de sneeuw kon "accelereren" in 1 rechte lijn.
Alleen de parkeerplaats (toen met die hevige sneeuwval) waar de sneeuw nog hoger lag dan mijn bumper was hopeloos.
Totaal geen grip natuurlijk en mijn vriendin kon mijn auto gewoon opzij duwen als ik een beetje gas gaf.

[ Voor 4% gewijzigd door NeutraleTeun op 08-02-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Gonadan schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:31:
Zeg ik ook niet, ik schrijf 18"met brede banden
bigfoot1942 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:33:
[...]

Bedere banden geven ook gewoon meer veiligheid omdat het contactoppervlak wordt vergroot, wat tot een kortere remafstand leidt............
Dit geld enkel met droog wegdek

[ Voor 42% gewijzigd door Pinin op 08-02-2013 13:34 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Pinin schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:24:
Zeg ik ook niet, ik schrijf 18"met brede banden
Ah, mijn fout.
Dit geld enkel met droog wegdek
Nee, dit geldt voor wegdek waar contact mee gemaakt kan worden. Dus geen sneeuw, ijzel of laag water. Droog is geen vereiste.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:21
Ik heb ze al sinds november... lease maatschapij zei dat er vroeg een afspraak gemaakt moest worden als je banden wil hebben.

Ze blijven er op liggen tot eind maart .. Ik ga midden maart richting Zwitserland. :)

Maar volgens mij is dit eigenlijk een veel te langen periode om rond te rijden op winterbanden. Zoveel heeft het niet gesneeuwd en gevroren en de kans dat het gaat vriezen of sneeuwen wordt ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hier sneeuwt t anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

haha, ik zit nog niet zo lang in dit topic, maar het is idd behoorlijk HK offtopic 90% :)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

NeutraleTeun schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:44:
[...]

Breed, breder, breedst :D
215/40/17 Eagle F1 voor en 245/35/18 Pilot Sport achter hiero.
Breedsterst :9

Het percentage tekst op de pagina is inmiddels weer veel te hoog. Ik ga er iets aan doen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dPcHuBcPbonnIuGu9B7H16mK/full.jpg
Winterbandenweer in Nederland, winter 2011-2012.

Pagina: 1 ... 69 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.