Gossie toch knul. Gun de ander ook eens wat tijd om te wennen aan de weersomslag. Liever dat dan zo'n jong knaapje in z'n eerste brikkie die de volle mep knalt omdat hij toch winterbanden heeft.FastFred schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:33:
Fucking ongelofelijk, ligt hier goddome serieus amper een centimeter sneeuw, en iedereen gaat direct boven op de rem staan en niet harder dan 60km/h willen
soms is het wel wel vervelend, maar ik heb ook wel eens heel langzaam gereden omdat ik gewoon niet harder wou (e30 met zomerbanden op sneeuw).
Nou en? Dan mag 'ie hier toch wel ff ventileren?Kaasplank schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:38:
[...]
Gossie toch knul. Gun de ander ook eens wat tijd om te wennen aan de weersomslag. Liever dat dan zo'n jong knaapje in z'n eerste brikkie die de volle mep knalt omdat hij toch winterbanden heeft.
https://niels.nu
Van mij wel. Je moet je alleen niet zo aanstellen. Dat wil ik hier graag even ventileren.Hydra schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:00:
[...]
Nou en? Dan mag 'ie hier toch wel ff ventileren?
[ Voor 8% gewijzigd door Kaasplank op 06-12-2012 14:10 ]
330nm hier-tom-562 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:57:
[...]
Idem hiero, 1e keer RWD in de sneeuw voor mij. Bijna 300 Nm op de achterwielen is toch wat veel
Stoor me er niet aan als iemand 60 gaat rijden op een 80 of 100km weg.
Ik heb een gaspendaal en stuur in de auto dus kan er langs als ik wil.
Daarbij beter mensen die langzaam rijden en op tijd stil staan ipv een halve meter bij jou in de auto.
Klopt, alhoewel ik me aan dat soort mensen ook zelden stoor. Ik heb meer zoiets van "zucht, enig idee hoe stompzinnig je bezig bent met dat bumperkleven".Unknown Alien schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:09:
[...]
Daarbij beter mensen die langzaam rijden en op tijd stil staan ipv een halve meter bij jou in de auto.
Vorige winter had ik er ook een keer zo eentje achter me bij mij in de woonwijk. Dat hele gebied is een 30-zone, deels terecht, deels is het wat overdreven (ongeveer de halve stad is inmiddels 30-zone

Ja sorry hoor, maar als je met dergelijke omstandigheden nog gaat bumperkleven ben je gewoon dom (het rijbewijs gekregen bij een pakje boter zeg maar
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Als ik vind dat iemand, zeker bij dit soort winterse omstandigheden, te dicht op mijn bumper zit dan gaan bij mij de mistachterlichten aan. En die zijn behoorlijk fel. Meestal helpt dat welMoi_in_actie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:24:
[...]
Klopt, alhoewel ik me aan dat soort mensen ook zelden stoor. Ik heb meer zoiets van "zucht, enig idee hoe stompzinnig je bezig bent met dat bumperkleven".
Vorige winter had ik er ook een keer zo eentje achter me bij mij in de woonwijk. Dat hele gebied is een 30-zone, deels terecht, deels is het wat overdreven (ongeveer de halve stad is inmiddels 30-zone). Die dag lag er flink veel sneeuw met daaronder ijs, het was laat op de avond en het sneeuwde, oftewel niet bepaald ideale omstandigheden. Ik reed dus ook voorzichtig en maximaal 30, zit er ineens een gek op minder dan 2 meter van m'n bumper. Het grappige was dat er toen van rechts een auto kwam (overal heeft rechts voorrang), ik moest vol remmen en die gek achter me dus ook. Die moest dus wel vol uitwijken en stond aan de linkerkant van de weg tegen de stoepband stil.
Ja sorry hoor, maar als je met dergelijke omstandigheden nog gaat bumperkleven ben je gewoon dom (het rijbewijs gekregen bij een pakje boter zeg maar). Gelukkig geen aanrijding of schade opgelopen voor beide partijen, wellicht een wat gekrenkt ego van de persoon achter me.
Catch a smile out there!
Tot mijn verassing kwam m'n baas ook ineens met winterbanden met velgen aanzetten voor m'n zakenauto.
Dit nadat ik in een band 2 schroeven had zitten
de eerst verasssing....
Nou kan ik eindelijk hard rijden in de winter
Dit nadat ik in een band 2 schroeven had zitten
Nou kan ik eindelijk hard rijden in de winter
Past goed bij jeTsurany schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:07:
Ik heb dan weer een overdreven fanatieke traction control, grijpt graag veel in.
[ Voor 7% gewijzigd door Vandread op 06-12-2012 14:37 ]
Als het kan ga ik aan de kant, zodat hij er langs kan. Maar als dat een parkeerhaven o.i.d. opzoeken inhoudt vind ik het te gek en pas ik gewoon mijn snelheid aan zodat zijn afstand weer klopt met de gereden snelheid.Glenfiddich schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:31:
Als ik vind dat iemand, zeker bij dit soort winterse omstandigheden, te dicht op mijn bumper zit dan gaan bij mij de mistachterlichten aan. En die zijn behoorlijk fel. Meestal helpt dat wel
Disclaimer: Ik bedoel dus niet het gas intrappen.
[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 06-12-2012 14:39 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Meestal ook mijn tacktiek. Alleen mag je dan hopen dat je door dit soort idioten in eens rechts ingehaald en afgesneden wordt.Gonadan schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:39:
[...]
Als het kan ga ik aan de kant, zodat hij er langs kan. Maar als dat een parkeerhaven o.i.d. opzoeken inhoudt vind ik het te gek en pas ik gewoon mijn snelheid aan zodat zijn afstand weer klopt met de gereden snelheid.
Disclaimer: Ik bedoel dus niet het gas intrappen.
Hoe zouden ze me rechts moeten inhalen dan? Als ik niet door wil rijden houd ik natuurlijk gewoon rechts.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Jammer, had een boom moeten zijn...Moi_in_actie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:24:
[...]
Die moest dus wel vol uitwijken en stond aan de linkerkant van de weg tegen de stoepband stil.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Grrr de winterbanden zijn nog steeds niet binnen 
Vanochtend de garage maar weer gebeld, bleek de verkeerde maat bij de leverancier in backorder te staan. Ik heb nou niet echt zin om morgen op de standaard bandjes en achterwielaandrijving van Arnhem naar Delft te rijden maar denk dat ik er toch dat ik er aan moet geloven.
Vanochtend de garage maar weer gebeld, bleek de verkeerde maat bij de leverancier in backorder te staan. Ik heb nou niet echt zin om morgen op de standaard bandjes en achterwielaandrijving van Arnhem naar Delft te rijden maar denk dat ik er toch dat ik er aan moet geloven.
Maak je geen zorgen, je zult toch in een tempo van gemiddeld 5 km/u in een continue file rijden, dus kan weinig fout gaan
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Morgen ochtend waarschijnlijk wel ja. Ga in de middag dus ben benieuwd of het dan nog net zo'n zooitje is op de weg.
Overigens uiteindelijk nog geregeld, vanavond komen ze er onder.
Overigens uiteindelijk nog geregeld, vanavond komen ze er onder.
Kom op met die sneeuw! Ik kreeg m'n ESP niet aan het knipperen. 
De wegen zijn alweer te schoon en ik ben te braaf.
De wegen zijn alweer te schoon en ik ben te braaf.
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Borbet LV5 velgjes, 16" met 185 volgens mij.
De ESP functie werkt ook
[ Voor 10% gewijzigd door Viper® op 06-12-2012 19:15 . Reden: op verzoek van de zeurpiet ]
Er zijn genoeg idioten die je graag via een parkeerhaven nog even rechts voorbij proberen te komen.Gonadan schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:46:
Hoe zouden ze me rechts moeten inhalen dan? Als ik niet door wil rijden houd ik natuurlijk gewoon rechts.
ESP? ABS? Wasda?
gewoon diehard zonder al die assists
Ik rijd ook nog steeds op zomerbanden maar ik moet er ook maar eens aan geloven denk ik zo. Voor € 300 nieuwe winterbanden + stalen velgen moet prima te doen zijn denk ik zo.
Op dit moment heb ik 185/55/R15 en ben van plan om naar 175/65/R14 te gaan om het snelheidsverschil te minimaliseren. Zijn er verder nog punten waar ik rekening mee moet houden?
Op dit moment heb ik 185/55/R15 en ben van plan om naar 175/65/R14 te gaan om het snelheidsverschil te minimaliseren. Zijn er verder nog punten waar ik rekening mee moet houden?
Wellicht op marktplaats of als je de velgen al hebt, maar bij de bandenboeren/dealers kan je dat wel vergeten. Zeker als de eerste sneeuw valt zou de prijs zomaar eens kunnen stijgen, voor zover ze dat nog niet gedaan hebben met de komst van de energielabels op banden.Manuel schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:13:
Voor € 300 nieuwe winterbanden + stalen velgen moet prima te doen zijn denk ik zo.
Gelukkig vandaag nog een winterset laten monteren bij de dealer. Nieuw velg + Conti Wintercontact TS800.
[ Voor 35% gewijzigd door Gunner op 06-12-2012 18:21 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Volgende week laat is ze er onder schoerven, heb een Alfa Romeo MiTo. Is de 1e keer dat ik ze genomen heb ben erg benieuwd
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat bedrag is inclusief de stalen velgen. Op dit moment betaal ik € 15,00 per velg uit Duitsland, kortingscode bij Popgom voor de banden en heb enkele vrienden die bij garages werken waar ze tevens banden doen.Gunner schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:18:
[...]
Wellicht op marktplaats of als je de velgen al hebt, maar bij de bandenboeren/dealers kan je dat wel vergeten. Zeker als de eerste sneeuw valt zou de prijs zomaar eens kunnen stijgen, voor zover ze dat nog niet gedaan hebben met de komst van de energielabels op banden.
Ik wacht nog even tot volgende week met het bestellen van banden aangezien ik niet zeker ben of ik hier wel voor zou gaan.
Dat is mooi voor jou. Mij is het veel te veel werk. banden hier, velgen daar. 
Dan maar wat meer betalen.
Verder moet je bij Popgom uitkijken dat je geen oude banden krijgt.
[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 06-12-2012 19:00 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord!Viper® schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:33:
Borbet LV5 velgjes, 16" met 185 volgens mij.
Me ESP werkt ook
Jeweettoch
Zeg, moet je niet al terug naar Spanje, zeurpiet

Moest natuurlijk De zijn, honest mistake
[ Voor 8% gewijzigd door Viper® op 06-12-2012 19:16 ]
Maak graag mijn handen vuil aan dit soort klusjes.Gunner schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:00:
Dat is mooi voor jou. Mij is het veel te veel werk. banden hier, velgen daar.
Daar zal ik zeker op letten, vandaar dat ik eerst nog wacht met bestellen. Mijn all-seasons rollen nog prima.
Gelukkig, ik was even bang dat 'dat soort types' hier nu aal al rong gingen zwerven.Viper® schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:14:
[...]
Jeweettoch
Zeg, moet je niet al terug naar Spanje, zeurpiet
Moest natuurlijk De zijn, honest mistake
Dat deed ik in mijn vorige auto ook, maar na het monteren van winterbanden werd het slippen allemaal een stuk moeilijker. Lees: je moest echt snelheid maken, dat wil ik niet in een woonwijk. Met simpelweg wat gas of remmen kwam je er niet meer.FastFred schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:39:
ESP? ABS? Wasda?gewoon diehard zonder al die assists
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat merk ik dus ook, vanavond kwam ik toevallig over wat b-weggetjes waar niet gestrooid is of waar amper verkeer is, moest toch echt m'n best doen om te glijden
Inderdaad, daarom maar ook met winterbanden.FastFred schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:39:
ESP? ABS? Wasda?gewoon diehard zonder al die assists
Na het gezeur met de verkeerde bestelling e.d. liggen ze er onder.
Het maakt bij de Volvo 340 echt veel meer verschil dan bij de Fiat Panda!
Haha met m'n winterbanden en ESP en alles gewoon de eerste mini rotonde die ik tegenkwam al rond gedrift 
Verder prima ritje, gewoon 100 op de snelweg ging prima, ik leef nog
Verder prima ritje, gewoon 100 op de snelweg ging prima, ik leef nog
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Zo naar 't werk fietsen. Geen winterbanden op mijn fiets
Kan zeker op een fiets geen kwaad, glij je toch een stuk minder snel onderuit. Elke winter toch weer spannend, zeker als de gemeente niks aan fietspaden doet.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik had me er helemaal op voorbereid dat ik m'n auto uit moest graven. Maar dat valt behoorlijk mee, er lag niet meer dan gisteren en heb onderweg ook geen vlokje gezien...
Hier in Amsterdam sneeuwt het al sinds ik wakker werd om 07:00. Gelukkig kan ik lopend naar het werk. De auto gaat donderdag a.s. naar winterbanden, de dealer had eerder geen tijd.
This footer is intentionally left blank
Fietsen was het probleem niet. Ik stap af en ging bijna op m'n muil. Verrekte leren zolenhavana schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 07:44:
Zo naar 't werk fietsen. Geen winterbanden op mijn fiets
Laatst een Suzuki Alto 1.1i ( 2-2005 ) gekocht.
Via autobandenmarkt(.)nl 4 Winterbanden besteld 155/65R13 van UniRoyal MS Plus6.
Kosten € 165,20 voor de 4 incl. btw & porto ha ha ha ha
Zijn nu inmiddels ietsjes duurder € 47,30 per stuk.
Via autobandenmarkt(.)nl 4 Winterbanden besteld 155/65R13 van UniRoyal MS Plus6.
Kosten € 165,20 voor de 4 incl. btw & porto ha ha ha ha
Zijn nu inmiddels ietsjes duurder € 47,30 per stuk.
Zo, heerlijk weertje vanochtend
Het was goed prijs bij mij in de buurt, bij de eerste bocht die ik met 10 km/u nam schoof ik al lichtelijk rechtdoor. Ijs: check
De rest van de stad en naar t volgende dorp was ook schaatsen geblazen. Rijd je zowat stapvoets in zn 3 achter een strooiwagen/tractor, even het gas aanraken (minder dan 1000 rpm) en de bandjes beginnen vol te draaien.... jup, hier is het dus ook spekglad. Gelukkig werd het een paar kilometer later weer beter, daar had al meer verkeer gereden.
Het sneeuwt nu constant, dus ik ben benieuwd hoeveel fun dit gaat geven bij de avondspits.
Het sneeuwt nu constant, dus ik ben benieuwd hoeveel fun dit gaat geven bij de avondspits.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Hier in de achterhoek is het een uurtje geleden begonnen met sneeuwen, zit ik lekker warm aan m'n bureau achter m'n pc'tje
Kaasplank schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 08:25:
[...]
Fietsen was het probleem niet. Ik stap af en ging bijna op m'n muil. Verrekte leren zolen
Ideetje?
Hier was ook niet gestrooid in de buurt, ging effe boodschappen doen. Was wel effe glijen maar gewoon de auto zelf laten rijden in de bochten en niet gas meegeven (soms doe ik het wel voor een slippertje
)
Maar winterbanden? Nee, absoluut niet, iedereen rijdt een slakkegangetje binnen bebouwde kom en al moet ik wat eerder remmen het is geen 20 meter verschil en op de snelweg gewoon meer afstand houden, ik ben dan wat meer geduldig, hoewel het vanochtend met gewoon 80-90 makkelijk rijden was. Vind het zonde voor die 5 tot 10 moeilijkere dagen om daar 100en euro's aan uit te geven. Wat ik wel ga doen waarschijnlijk is voor de volgende banden ronde 4 seizoenen erop te zetten, ik ga toch niet naar het buitenland als het dit weer is, dus ideaal
Maar winterbanden? Nee, absoluut niet, iedereen rijdt een slakkegangetje binnen bebouwde kom en al moet ik wat eerder remmen het is geen 20 meter verschil en op de snelweg gewoon meer afstand houden, ik ben dan wat meer geduldig, hoewel het vanochtend met gewoon 80-90 makkelijk rijden was. Vind het zonde voor die 5 tot 10 moeilijkere dagen om daar 100en euro's aan uit te geven. Wat ik wel ga doen waarschijnlijk is voor de volgende banden ronde 4 seizoenen erop te zetten, ik ga toch niet naar het buitenland als het dit weer is, dus ideaal
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ik heb er nu een beetje spijt van, ik heb geen winterbanden genomen, en de zomerbandjes worden een beetje glad.
Gevolg, stoplicht bij lichte heuveltjes wordt lastig, als ie rolt rolt ie en gaat het prima, maar optrekken wordt lastig. Geduld is het devies...
Toch maar eens kijken naar nieuwe banden.
Gevolg, stoplicht bij lichte heuveltjes wordt lastig, als ie rolt rolt ie en gaat het prima, maar optrekken wordt lastig. Geduld is het devies...
Toch maar eens kijken naar nieuwe banden.
I have the body of a god, shame it's a buddha......
Je bent je ervan bewust dat, afhankelijk van hoeveel je per jaar rijdt, winterbanden gebruiken je netto over de jaren zowat niets extra kost? Wanneer je alleen zomerbanden gebruikt en stel die zijn binnen 2 jaar versleten, dan kan je wanneer je winterbanden gebruikt ongeveer 4 jaar daarmee doen (bij 6 maanden per jaar zomerbanden, 6 maanden winterbanden). De banden omleggen doe ik altijd zelf en een extra set velgen had ik sowieso nog liggen, dus daar heb ik ook geen kosten aan.RonaldDesigns schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:32:
Vind het zonde voor die 5 tot 10 moeilijkere dagen om daar 100en euro's aan uit te geven. Wat ik wel ga doen waarschijnlijk is voor de volgende banden ronde 4 seizoenen erop te zetten, ik ga toch niet naar het buitenland als het dit weer is, dus ideaal
Maar ja, als 95% van de ritten die je doet snelwegen zijn die altijd goed gestrooid zijn, dan is het niet echt nodig. Ik rijd veel vaker binnendoor en stukken waar slecht/niet gestrooid wordt. Zonder traction control, voorwielaandrijving en wat vermogen wordt het zonder winterbanden een grote glibberpartij.
@ Moi, Heb de auto 5 jaar en banden 1x vervangen voor, achter zal denk ik over 15-20k gebeuren (dat rij ik ook per jaar), dan zouden alle banden gelijk versleten moeten zijn, maar het profiel is nu overal nog goed, zowel binnen als buiten.
Maar ik mijd natuurlijk wel de tussendoor wegen nu, WB zullen beter zijn bij het optrekken op de heuveltjes
Maar ik mijd natuurlijk wel de tussendoor wegen nu, WB zullen beter zijn bij het optrekken op de heuveltjes
Heb gisteren van Gorredijk tot aan Drachten toe op de linkerbaan 85 gereden op een afstandje achter een vrachtwagen die iedereen inhaalde. Dan kijk je rechts van je en wat zie je rijden: allemaal mensen die niet harder dan 50 durven, waarschijnlijk met zomerbandjes. Prima dat ze hun snelheid aanpassen, maar waarom ze dan bumper aan bumper rijden?
Verder de gedeelde invoegstroken... een grote puinhoop. Allemaal lekker bumper aan bumper heel langzaam rijden. Hoe wil je daar vanaf de snelweg tussen invoegen dan? Is met schoon wegdek al een hel soms, maar gisteren sloeg het echt helemaal nergens op.
Verder de gedeelde invoegstroken... een grote puinhoop. Allemaal lekker bumper aan bumper heel langzaam rijden. Hoe wil je daar vanaf de snelweg tussen invoegen dan? Is met schoon wegdek al een hel soms, maar gisteren sloeg het echt helemaal nergens op.
Ik zag ze ook die 50-ers op de snelweg dat sloeg nergens op, op de snelweg kon je gewoon normaal rijden en ik dacht nog bij mezelf, zie ik soms de gladheid niet? Het is toch zwart/nat? Dat je met een dikke laag 50 gaat ok.
Tis ook altijd hetzelfde liedje
Tis ook altijd hetzelfde liedje
Dat valt me idd ook op, langzamer rijden, maar nog steeds heel dicht op elkaar rijden. Ik ben er mooi langs gegaan met de normale snelheid die ik altijd rij (dan heb ik het over Nijmegen uit, richting Arnhem, de waalbrug over, officieel mag je er 50, maar iedereen rijdt er normaal gesproken 60/70, ik nu dus nog steeds), alleen dan met wat meer ruimte als normaal
Vaak bu'j te bang!
fixed.... Dat soort mensen rijden onafhankelijk van winter of zomerbanden zo. Gegarandeerd dat minstens de helft die daar rijd gewoon winterbanden heeft._JGC_ schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:53:
Heb gisteren van Gorredijk tot aan Drachten toe op de linkerbaan 85 gereden op een afstandje achter een vrachtwagen die iedereen inhaalde. Dan kijk je rechts van je en wat zie je rijden: allemaal mensen die niet harder dan 50 durven, waarschijnlijk met zomerbandjes. Prima dat ze hun snelheid aanpassen, maar waarom ze dan bumper aan bumper rijden?
Vandaag reed ik trouwens maar 20 op de snelweg vanwege de gladheid maar dat ging dan ook gewoon niet harder
[removed]
Nou ik ben met wit geneigd harder te rijden dan met glimmend zwart. Dat laatste vertrouw ik voor geen meter bij deze temperaturen.RonaldDesigns schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:17:
Ik zag ze ook die 50-ers op de snelweg dat sloeg nergens op, op de snelweg kon je gewoon normaal rijden en ik dacht nog bij mezelf, zie ik soms de gladheid niet? Het is toch zwart/nat? Dat je met een dikke laag 50 gaat ok.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Vanochtend toch een beetje de winterbanden overschat bij het oprijden van een houten bruggetje . Kwam tot bijna boven waarna die achteruit begon te glijden , achter me zat al een auto die snel verder naar achter reed om ruimte te maken voor mijn achteruitrijdende auto
Remmen kan je eigenlijk niet , dan glijdt die ongecontroleerd verder , door rustig verder naar achter te rijden ging het allemaal goed .
Grote aanloop en daar ging die er over de brug heen , even een klein spannend momentje .
Remmen kan je eigenlijk niet , dan glijdt die ongecontroleerd verder , door rustig verder naar achter te rijden ging het allemaal goed .
Grote aanloop en daar ging die er over de brug heen , even een klein spannend momentje .
Dukes of Hazard style?Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:12:
Crosspost!
Wat handige tips voor het rijden nu:
Vooral die angstige journalist is grappig.
Voor de mensen die willen spelen in de sneeuw is het leuk lesmateriaal, al vermoed ik dat we dat niet zo snel onder de knie hebben (en ook niet met die snelheid
).
Vooral die angstige journalist is grappig.

Mijn eerste jaar met RWD, ondanks verschillende BMW rijders vast zien staan heb ik tot nu toe nog geen probleem. Ik rij wel met LSD en heb het idee dat het een hoop helpt.
@Don3K, dan moet er wel wat meer sneeuw vallen.
Vanavond in practice brengenBart-Willem schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:21:
Crosspost!Wat handige tips voor het rijden nu:
[video]
Vooral die angstige journalist is grappig.Voor de mensen die willen spelen in de sneeuw is het leuk lesmateriaal, al vermoed ik dat we dat niet zo snel onder de knie hebben (en ook niet met die snelheid
).
Wat een gek trouwens zeg haha. Slotemaker klinkt trouwens als Herman Koch uit wat typetjes van Jiskefet
Vaak bu'j te bang!
Voor mij is het ook het eerste jaar met RWD en zonder elektronische assistenten aan boord. Gelukkig ook nog niet vast komen te staanDon3k schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:26:
Mijn eerste jaar met RWD, ondanks verschillende BMW rijders vast zien staan heb ik tot nu toe nog geen probleem. Ik rij wel met LSD en heb het idee dat het een hoop helpt.
Overigens rijd de politie ook in grote getalen rond hier in Arnhem, ik heb nog nooit zo veel blauw op straat gezien buiten de evenementen in het Gelredome om.
LSD? ik hoop dat je een Limited Slip Diff bedoelt en geen Lysergeenzuurdi-ethylamideDon3k schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:26:
Idd!-tom-562 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:56:
[...]
Slotemaker klinkt trouwens als Herman Koch uit wat typetjes van Jiskefet
Limited Slip Diff inderdaad! Geeft ook een mooie sneeuwstorm achter de autojanvanmil schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:30:
[...]
LSD? ik hoop dat je een Limited Slip Diff bedoelt en geen Lysergeenzuurdi-ethylamide![]()
Kzal het jullie nog sterker vertellen: ik zie de sneeuw die hier op het plattedak ligt al weer wegsmelten...
Verwijderd
waar ik mij vooral aan kan ergeren zijn de mensen die ''denken'' dat je associaal hard rijd, terwijl ik gewoon de toegestane max reed dus 50 ( ca 55 op de teller) en dan de beweging maken dat je zachter moet rijden.
is werkelijk nergens voor nodig om met een slakkengang te rijden zoals ik vandaag vele malen heb gezien, want voornamelijk in de bochten gaan ze afremmen om dan vervolgens maar stapvoets door de bocht te gaan.
overal grip zonder te glijden en ik had enkel RWD aan gehad, 4x4 stond nog eens uit ook.
beetje sneeuw en alleman denkt dat de wereld vergaat.
is werkelijk nergens voor nodig om met een slakkengang te rijden zoals ik vandaag vele malen heb gezien, want voornamelijk in de bochten gaan ze afremmen om dan vervolgens maar stapvoets door de bocht te gaan.
overal grip zonder te glijden en ik had enkel RWD aan gehad, 4x4 stond nog eens uit ook.
beetje sneeuw en alleman denkt dat de wereld vergaat.
Is niet echt een gek hoor, is een getalenteerde man. Vanwege hem heb je tegenwoordig nog de Slotemakers Anti-Slip school naast Zandvoort.-tom-562 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:56:
[...]
Vanavond in practice brengen
Wat een gek trouwens zeg haha. Slotemaker klinkt trouwens als Herman Koch uit wat typetjes van Jiskefet
Vanochtend niks gezien (kwam vanuit Nijmegen Arnhem in, werk op de Velperweg).RubenJ schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:22:
[...]
Voor mij is het ook het eerste jaar met RWD en zonder elektronische assistenten aan boord. Gelukkig ook nog niet vast komen te staanWel al een paar keer met opzet driftend door de bocht.
Overigens rijd de politie ook in grote getalen rond hier in Arnhem, ik heb nog nooit zo veel blauw op straat gezien buiten de evenementen in het Gelredome om.
Wel grappig dat m'n 940 een gesperd differentieel heeft onder de 20 km/h o.i.d., makkelijk met wegtrekken, nu trek je met 2 sporen i.p.v. stilstaan met 1 slippend wiel
!null schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:26:
[...]
Is niet echt een gek hoor, is een getalenteerde man. Vanwege hem heb je tegenwoordig nog de Slotemakers Anti-Slip school naast Zandvoort.

Ik weet wel wie dat is
Vaak bu'j te bang!
Ik heb zo ongeveer een rondje zuid gereden en in een tijdsbestek van 10 minuten 4 politieauto's tegen gekomen.-tom-562 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:40:
[...]
Vanochtend niks gezien (kwam vanuit Nijmegen Arnhem in, werk op de Velperweg).
Wel grappig dat m'n 940 een gesperd differentieel heeft onder de 20 km/h o.i.d., makkelijk met wegtrekken, nu trek je met 2 sporen i.p.v. stilstaan met 1 slippend wiel(en leuk om langzaam te driften).
Dan is zo'n sper diff wel leuk ja. ik kan ook redelijk vlot weg trekken nu, valt me niks tegen na alle 'horrorverhalen' die ik wel eens gehoord heb
Mja, ik blijf toch ergens altijd het gevoel houden dat de waarheid bij de 'te snel/te langzaam' discussie ergens in het midden zal liggen... ik vermoed dat de meeste mensen die schade hebben gereden niet in de auto zaten van 'ha! Laat ik nu eens lekker onverantwoord hard gaan scheuren'. 
Vanavond nog even naar mijn standaard parkeerterein geweest met de MX5, maar kennelijk staat die tegenwoordig op de strooi/veeglijst van de gemeente
.
Vanavond nog even naar mijn standaard parkeerterein geweest met de MX5, maar kennelijk staat die tegenwoordig op de strooi/veeglijst van de gemeente
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Hier niet, ben net met de 940 ook even wezen spelen. De plaatselijke Golf tjoening club was er ook, druk bezig met hun handrem
Vaak bu'j te bang!
Ik kwam net ook terug van Scouting, reed ik over een ongestrooide straat in een woonwijk, wilde ik links af slaan mijn straat in en ik ging toch mooi rechtdoor toen ik stuurde. Pas toen ik op de andere straat reed, die wat drukker is en waar wel gestrooid wordt, stond ik met een klap stil (door de rem dan, niks geraakt hoor)
Dat is dus met winterbanden, zonder ABS of wat dan ook voor assists
Dat is dus met winterbanden, zonder ABS of wat dan ook voor assists
[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 07-12-2012 22:46 ]
Die zie ik vaak aftaaien zodra er een paar RWD auto's hun gezicht laten zien-tom-562 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:00:
Hier niet, ben net met de 940 ook even wezen spelen. De plaatselijke Golf tjoening club was er ook, druk bezig met hun handrem
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Het grote probleem is dat je meestal inderdaad best door kunt rijden alleen dat als je een stukje tegen komt waar wel net een laagje ijs ligt je dat niet/slecht ziet. Nu is dat niet zo'n probleem tenzij je toevallig net op dat stukje moet remmen om wat voor reden dan ook.
Ik reed gisteren ook met 50 over een besneeuwde snelweg en dat ging op zich prima (2 vrije banen dus ruimte genoeg), alleen als je dan moet remmen merk je toch wel dat je heel wat ruimte nodig hebt om te stoppen. Nu gaat dat meestal natuurlijk wel goed, maar mocht er een ongeluk oid voor je gebeuren waardoor iemand de vangrail in gaat kun je wel vergeten dat je snel genoeg kunt stoppen. Dus inderdaad zit de waarheid weer in het midden. Het kan vaak best maar je loopt wel wat meer risico.
Ik reed gisteren ook met 50 over een besneeuwde snelweg en dat ging op zich prima (2 vrije banen dus ruimte genoeg), alleen als je dan moet remmen merk je toch wel dat je heel wat ruimte nodig hebt om te stoppen. Nu gaat dat meestal natuurlijk wel goed, maar mocht er een ongeluk oid voor je gebeuren waardoor iemand de vangrail in gaat kun je wel vergeten dat je snel genoeg kunt stoppen. Dus inderdaad zit de waarheid weer in het midden. Het kan vaak best maar je loopt wel wat meer risico.
[removed]
Haha inderdaad ijdod. Ik waagde me voorheen ook nooit in de buurt van de parkeerplaats waar de escortjes en bmw's met achterwielaandrijving rond gingen.
Ik zit dit weekend in het westen maar hier ligt amper sneeuw
In Arnhem lag een heerlijk dik pak toen ik daar vanmiddag weg reed
Ik zit dit weekend in het westen maar hier ligt amper sneeuw
Verwijderd
bekend beeld inderdaad, leukste van alles is dat ze nog zo opscheppen overhun driftkunstenijdod schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 23:06:
[...]
Die zie ik vaak aftaaien zodra er een paar RWD auto's hun gezicht laten zien
terwijl het niks anders is als de bandjes achter laten blokkeren en hopen dat de achterkant uitbreekt.
Die laten zich wegjagen door de Smart-club?ijdod schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 23:06:
[...]
Die zie ik vaak aftaaien zodra er een paar RWD auto's hun gezicht laten zien
Kwam er gisteren wel achter dat mijn auto ABS heeft, is een Suzuki Alto uit 2005. Volgens mij zit het op de Nederlandse Alto's niet (is een Belgische) want ik kan me herrinneren dat ik er destijds nog naar gezocht had (handig om te weten als je een noodstop moet maken
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Gisteren voor het eerst ervaren wat een verademing het is om met winterbanden te rijden. Jammer alleen dat iedereen 30 gaat rijden waar je 70 mag, dus alsnog 50 min over mn ritje naar werk gedaan waar ik er normaal 15-20 min over doe. Als iedereen nou gewoon 50 gaat rijden kan dat ook prima, zo glad was het nou ook weer niet.
Het oprijden op de parkeerplaats (waar 4-5 cm dik sneeuw lag) ging lachend. Heerlijk die winterbanden
Het oprijden op de parkeerplaats (waar 4-5 cm dik sneeuw lag) ging lachend. Heerlijk die winterbanden
ZO, ik heb ze er ook onderliggen. Eigenlijk te laat (maarja heb net een nieuwe auto, dus het duurt even om te regelen dat ie op winterbanden komt), t schijnt volgens mij ook niet echt meer te gaan sneeuwen de komende 2 weken (muv vanavond misschien een beetje)...
Jammer, ik hou wel van een beetje avontuur...
Waarom monteer je dan winterbanden?bigfoot1942 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:56:
[....]
Geloof me, ook met winterbanden is het op binnenwegen met platgereden sneeuw een heel avontuur
Ha, toch gelukt! Bij een vriend kunnen aankloppen, ff in de garage met een hele grote houten hamer wielen eraf getikt. Meteen ff met de staalborstel erover heen en wat siliconenspray ertussen (en dan niet over de remmenJag schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:38:
Nou ik geef het op. Nu een langer stuk gereden, compleet met hobbels. Muurvast nog steeds, kan volgens mij net zo goed zonder wielbouten rijden
. Heb verder ook geen goed gereedschap, dan maar via de garage, lekker suf

Nu nog mooie wieldoppen erop! Zoiets: http://www.winparts.nl/83...-lemans-16---black-silver
Vorig jaar reed ik de hele winter op normaalbanden van een B-merk. Ik ben twee keer van achteren aangereden door auto's met winterbanden. Zou kunnen komen omdat ik geen ABS heb en daardoor sneller stil sta, maar ik denk dat de band ook een rol speelde.
Deze winter rijd ik op een A-merk, maar ik heb het idee dat mijn remweg (zowel droog, nat als sneeuw) langer is. B-merk was Gislaved (205 breed) en A-merk is Continental (195 breed, i.v.m. vele regen in NL een maat smaller genomen).
De winter daarvoor heb ik ook op een B-merk winterband gereden (Gislaved, 175 breed), maar dat vond ik rampzalig. De band presteerde bij sneeuw goed prima, maar zodra je op droog of nat wegdek (als het sneeuwt dan is 90% van je route sneeuwvrij) reed was de wegligging abnormaal slecht. Daarom besloot ik vorig jaar om de winter op normaalbanden te rijden, omdat de meeste wegen toch te weinig besneeuwd zijn.
Zomaar een winterband kopen heeft dus blijkbaar geen zin en ik overweeg om hierna weer Gislaved normaalbandjes te nemen, zodat ik daarmee ook veilig in de winter kan rijden.
In de zomer is mijn bandenspanning 2.3 voor en 2.7 achter. Wat is de beste bandenspanning in de winter voor een Continental band?
Deze winter rijd ik op een A-merk, maar ik heb het idee dat mijn remweg (zowel droog, nat als sneeuw) langer is. B-merk was Gislaved (205 breed) en A-merk is Continental (195 breed, i.v.m. vele regen in NL een maat smaller genomen).
De winter daarvoor heb ik ook op een B-merk winterband gereden (Gislaved, 175 breed), maar dat vond ik rampzalig. De band presteerde bij sneeuw goed prima, maar zodra je op droog of nat wegdek (als het sneeuwt dan is 90% van je route sneeuwvrij) reed was de wegligging abnormaal slecht. Daarom besloot ik vorig jaar om de winter op normaalbanden te rijden, omdat de meeste wegen toch te weinig besneeuwd zijn.
Zomaar een winterband kopen heeft dus blijkbaar geen zin en ik overweeg om hierna weer Gislaved normaalbandjes te nemen, zodat ik daarmee ook veilig in de winter kan rijden.
In de zomer is mijn bandenspanning 2.3 voor en 2.7 achter. Wat is de beste bandenspanning in de winter voor een Continental band?
Siliconenspray heeft zeer weinig nut bij je wielnaaf, beste is een dun laagje kopervet. En geen kopervet op je wielmoeren.Jag schreef op zondag 09 december 2012 @ 18:07:
[...]
Ha, toch gelukt! Bij een vriend kunnen aankloppen, ff in de garage met een hele grote houten hamer wielen eraf getikt. Meteen ff met de staalborstel erover heen en wat siliconenspray ertussen (en dan niet over de remmen). Wat is het leven heerlijk als je de ruimte hebt en het juiste gereedschap!
[afbeelding]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Op verzoek verwijderd
EB cardetailing tot aan uw huis
Beter is helemaal geen kopervet en zeker niet op aluminium(gelegeerde) velgen. Keramisch vet heeft geen "lassende" eigenschappen.Joopieboy schreef op zondag 09 december 2012 @ 20:31:
[...]
Siliconenspray heeft zeer weinig nut bij je wielnaaf, beste is een dun laagje kopervet. En geen kopervet op je wielmoeren.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Waarom ook al weerTsurany schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:54:
Nu nog mooie wieldoppen erop! Zoiets: http://www.winparts.nl/83...-lemans-16---black-silver
Had ik ff niet liggenkendo schreef op maandag 10 december 2012 @ 06:25:
[...]
Beter is helemaal geen kopervet en zeker niet op aluminium(gelegeerde) velgen. Keramisch vet heeft geen "lassende" eigenschappen.
Wat nog opviel was dat de richting van de banden niet leek te kloppen. Er staat geen rijrichting aangegeven op de band, maar profiel van binnen naar buiten weglopend lijkt me logisch. Dan zou ik 3 rechter banden hebben
Vond het zeer jammer dat de sneeuw zo snel weer weg was
had graag even willen spelen met de auto.
Kijk je banden nog even goed na. Er zijn verschillende methodes om de rijrichting aan te geven. Zo heb ik op mijn Snowproxes gewoon een markering Left en Right staan, op andere banden is het inside/outside en op de Snowtracs heb ik dan weer een pijl die de rijrichting aangeeft.Jag schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:56:
[...]
Waarom ook al weer?
[...]
Had ik ff niet liggen. Met de stalen velgen zal het wel iets minder een probleem worden ze eraf te krijgen hoop ik dan maar. Misschien voor de zomervelgen idd de naaf maar invetten.
Wat nog opviel was dat de richting van de banden niet leek te kloppen. Er staat geen rijrichting aangegeven op de band, maar profiel van binnen naar buiten weglopend lijkt me logisch. Dan zou ik 3 rechter banden hebben. Zou het veel uithalen?
Ik heb ook winterbanden en ik vind het persoonlijk echt toppppppie rijden! Er is wel daadwerkelijk een groot verschil in kwaliteit van winterbanden. Mijn pa heeft zijn eigen bandenservice, dus ben zelf ook wel redelijk op de hoogte van hoe en wat.
Ik irriteer me alleen helemaal dood aan de mensen die bij een beetje sneeuw onderhand al stilstaan op de weg... Het is ook altijd dik file bij het eerste vlokje sneeuw
Nou zal ik niet zeggen dat iedereen door moet karren, maar overdrijven kan ook.
Ik irriteer me alleen helemaal dood aan de mensen die bij een beetje sneeuw onderhand al stilstaan op de weg... Het is ook altijd dik file bij het eerste vlokje sneeuw
[ Voor 10% gewijzigd door Renzo89 op 10-12-2012 17:24 ]
ja inside-outside staat erop. Maar dat bepaalt mijns inziens alleen hoe de band op de velg komt. Dan heb je nog steeds de mogelijkheid hem rechts of links erop te zetten_JGC_ schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:27:
[...]
Kijk je banden nog even goed na. Er zijn verschillende methodes om de rijrichting aan te geven. Zo heb ik op mijn Snowproxes gewoon een markering Left en Right staan, op andere banden is het inside/outside en op de Snowtracs heb ik dan weer een pijl die de rijrichting aangeeft.
Nou helemaal mee eens, soms lijkt het of er hele andere regels gelden met gladhid. Dan kan je ineens met 50km/h invoegen en 80km/h op de linkerbaan van een 4baans weg rijden enzoRenzo89 schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:23:
Ik heb ook winterbanden en ik vind het persoonlijk echt toppppppie rijden! Er is wel daadwerkelijk een groot verschil in kwaliteit van winterbanden. Mijn pa heeft zijn eigen bandenservice, dus ben zelf ook wel redelijk op de hoogte van hoe en wat.
Ik irriteer me alleen helemaal dood aan de mensen die bij een beetje sneeuw onderhand al stilstaan op de weg... Het is ook altijd dik file bij het eerste vlokje sneeuwNou zal ik niet zeggen dat iedereen door moet karren, maar overdrijven kan ook.
[ Voor 26% gewijzigd door Jag op 10-12-2012 17:42 ]
Verwijderd
Bandenspanning hangt af van de maat.Trommelrem schreef op zondag 09 december 2012 @ 20:17:
Vorig jaar reed ik de hele winter op normaalbanden van een B-merk. Ik ben twee keer van achteren aangereden door auto's met winterbanden. Zou kunnen komen omdat ik geen ABS heb en daardoor sneller stil sta, maar ik denk dat de band ook een rol speelde.
Ik denk eerder dat die lui gewoon niet goed uit den doppen keken.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 17:50 ]
Vandaag ondervonden dat de gewone bandjes nog prima remmen bij deze paar graden, moest even een noodstop maken op de A1 zo maar uit het niets
Gelukkig stuurde ik het autootje al naar links (dichtbij de vangrail) want daarna stond er een auto naast me. En ik kon de remmen ruiken (geen idee van wie, maar zal wel van mij zijn gezien ik de enige in de buurt was met een auto van onder de 1000 euro hehe).

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 10-12-2012 17:54 ]
Ik denk niet dat de remmen van een auto van onder de 1000 euro veel anders ruiken als de remmen van een auto van 40.000 euro
. Misschien dat de banden anders ruiken door gebrek aan ABS
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Even grip en remweg testen is nooit mis.!null schreef op maandag 10 december 2012 @ 17:53:
Vandaag ondervonden dat de gewone bandjes nog prima remmen bij deze paar graden, moest even een noodstop maken op de A1 zo maar uit het nietsGelukkig stuurde ik het autootje al naar links (dichtbij de vangrail) want daarna stond er een auto naast me. En ik kon de remmen ruiken (geen idee van wie, maar zal wel van mij zijn gezien ik de enige in de buurt was met een auto van onder de 1000 euro hehe).
Soms krijg ik het idee dat mensen zichzelf bang maken. Zodra er wat sneeuw (aan de kant van de weg) ligt gaat bij sommige weggebruikers de snelheid naar de helft. Moet ik met mijn zomerbandjes die mensen weer inhalen
Hier zitten ze alweer dik een maand eronder
Moet ook wel hier in Noorwegen 
Deze week is de politie bezig met een grote controle en loop je de kans je rijbewijs kwijt te zijn als je niet op winterbanden rijdt. Regels zijn hier toch iets anders als in NL
(overigens is het niet verplicht winterbanden te hebben hierzo, maar moet je je net als in Duitsland aanpassen. Als je nu bij -15 en 30cm sneeuw op zomerbanden wordt gesignaleerd kan je je roze papiertje gelijk inleveren omdat je dan het aanpassen en autorijden nog niet begrepen hebt).
Deze week is de politie bezig met een grote controle en loop je de kans je rijbewijs kwijt te zijn als je niet op winterbanden rijdt. Regels zijn hier toch iets anders als in NL
(overigens is het niet verplicht winterbanden te hebben hierzo, maar moet je je net als in Duitsland aanpassen. Als je nu bij -15 en 30cm sneeuw op zomerbanden wordt gesignaleerd kan je je roze papiertje gelijk inleveren omdat je dan het aanpassen en autorijden nog niet begrepen hebt).
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
All,
Zouden jullie akkoord gaan om 4 winterbanden van het merk Vredestein SNOWTRAC 3 met nog 8m profiel aan te schaffen voor 250,- euro?
Ik vraag me af of dit een goede deal is of niet.
Alvast bedankt voor de reacties!
Zouden jullie akkoord gaan om 4 winterbanden van het merk Vredestein SNOWTRAC 3 met nog 8m profiel aan te schaffen voor 250,- euro?
Ik vraag me af of dit een goede deal is of niet.
Alvast bedankt voor de reacties!
Met velgen? En welke maat? Ook niet geheel onbelangrijk.
Ik heb 3 weken geleden een setje Snowtrac 3 aangeschaft, op originele Volvo sportvelgen, in de maat 195/65/15 voor 175 euro, profiel was tussen de 6 en 7mm.
Maar dat was opzich wel een mazzeltje, want de velgen zijn eigenlijk maar geschikt voor 1 of 2 type Volvo's en nagenoeg geen andere auto heeft die specifieke steek/ET-waarde
Ik heb 3 weken geleden een setje Snowtrac 3 aangeschaft, op originele Volvo sportvelgen, in de maat 195/65/15 voor 175 euro, profiel was tussen de 6 en 7mm.
Maar dat was opzich wel een mazzeltje, want de velgen zijn eigenlijk maar geschikt voor 1 of 2 type Volvo's en nagenoeg geen andere auto heeft die specifieke steek/ET-waarde
Vaak bu'j te bang!
Zonder velgen. Maat is 195 65 R15. Maar als ik je zo hoor, dan moet er wat van die prijs af? Zou rond 200,- een betere prijs zijn, denk je?-tom-562 schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:14:
Met velgen? En welke maat? Ook niet geheel onbelangrijk.
Wat ik soms doe, als de omstandigheden wat glad zijn, dat ik juist naar de linkerbaan ga (mits ik daar dus verder niemand in de weg ga rijden) omdat je dan vaak de ruimte hebt, dat je vooruit kunt kijken. Vind ik veel prettiger rijden. En dan rij ik vaak maar ietsje harder dan de andere auto's. Heeft er ook mee te maken dat je nou niet echt bepaald hoog zit in die oude Clio.Dr. Malsain schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:31:
[...]
Even grip en remweg testen is nooit mis.
Soms krijg ik het idee dat mensen zichzelf bang maken. Zodra er wat sneeuw (aan de kant van de weg) ligt gaat bij sommige weggebruikers de snelheid naar de helft. Moet ik met mijn zomerbandjes die mensen weer inhalen. Al geeft dat geen grote problemen zolang je redelijk recht vooruit gaat
Wat mij wel erg opvalt op mijn zomerbanden is dat ze bij het wegrijden ook op de droge weg het eerste stuk weinig grip hebben maar dat dat na een paar km al stukken beter is. Oftewel ze moeten eerst een beetje warm gereden zijn maar dan hebben ze ook weer normale grip.
[removed]
denk het wel, en zelfs dat is echt het maximale wat je ervoor moet betalen.lawkexarib schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:23:
[...]
Zonder velgen. Maat is 195 65 R15. Maar als ik je zo hoor, dan moet er wat van die prijs af? Zou rond 200,- een betere prijs zijn, denk je?
ik kocht voor 250 euro 4 nieuwe winterbanden in diezelfde maat (merk was maxxis) incl. monteren en balanceren. bij de lokale bandenboer
Dit topic is gesloten.