Winterbanden... wie heeft ze? Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 104 Laatste
Acties:
  • 331.948 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Nieuwe winterbandjes vanmiddag eronder gelegd. Michelin Alpin A4, zelf nog niet meegereden, dus benieuwd hoe ze bevallen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Jeroenimoes schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 18:34:
[...]
Winterbanden presteren niet alleen maar beter bij gladheid. Dat is een fabeltje. Winterbanden presteren al beter dan zomerbanden bij een temperatuur van 7 graden.
Over fabeltjes gesproken...... Lees de testen er maar eens op door en je zult zien dat 0 graden een veel betere grens is. Daarnaast zijn de verschillen op dat moment minimaal en heeft het dus weinig zin die voordelen mee te nemen. Vooral omdat de tijd dat de winterbanden er onder liggen de temp net zo vaak in het voordeel van de zomerbanden is.
Je hebt meer grip, je remweg is aanzienlijk korter. Zeker, je komt er wel met 99% met voorzichtig rijden. Dus als die paar centen voor goede winterbanden je meer waard zijn dan je veiligheid op de weg moet je het vooral laten deze aan te schaffen.

Technische snufjes verplichten is gewoon onhaalbaar. Iets met oudere auto's en even nadenken. Ik dacht dat je commonsense had?
Ja, maar wie ben jij om te bepalen dat winterbanden voor iedereen betaalbaar moeten zijn en die technische snufjes niet ? Zoveel kosten die technische snufjes tegenwoordig ook niet meer, voor een paar duizend extra kom je een heel eind. En wat is een paar duizend nu op de levensduur van een auto ? Niet te vergeten dat iets als ESP het hele jaar door werkt en daarmee veel effectiever is dan winterbanden.
En over die oudere auto's, tegenwoordig is ABS ook verplicht op een auto. Iets met even nadenken en alleen voor nieuwe auto's laten gelden ? ;)
Winterbanden aanschaffen valt mijn inziens onder common sense...
Bij mij niet, voor veel mensen voegen ze gewoon weinig tot niets toe. Daarnaast vind ik het ook common sense dat je ze er pas onder legt als het koud wordt, iets wat bij de helft van de mensen niet gebeurt (veelal de leasebakken waarbij de winterbanden lekker vroeg worden ingeplanned). Het is simpelweg een afweging van de kosten tegen de extra veiligheid en dat is toch echt een persoonlijke keuze. Woon je midden in de stad waar gelijk gestrooid/geveegd wordt en heb je de auto weinig nodig heb je echt geen winterbanden nodig. Woon je ergens achteraf en zit je altijd op de weg heb je ze juist wel nodig. Alles er tussen in is een afweging of het wel/niet nodig is. Het extra geld uitgeven aan een wat grotere/betere auto is misschien zelfs wel veel veiliger voor je :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niets te melden hebt, kan je beter wegblijven

[ Voor 90% gewijzigd door PWM op 02-12-2012 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Vanavond de eerste sneeuw, op de A12 was zowaar een stuk waar het bleef liggen. Merk je toch dat een hoop mensen angstig worden en domme dingen gaan doen (remmen).

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 00:27:
[...]

Hahahahahaha
Klassiek gevalletje van hersenspoeling.
Goed punt, maar hersenspoeling bestaat niet. Het is een fenomeen dat nooit wetenschappelijk is aangetoond. Wat wel bestaat is het feit dat veel bedrijven halve waarheden verkondigen en dat veel consumenten hier intrappen. Gelukkig hebben we sinds een jaar 15 toegang tot een enorme database aan betrouwbare en onafhankelijke informatie via internet. Daardoor kunnen bedrijven niet meer zo maar wat roepen. Toch gebeurt het nog steeds. De fabrikanten van winterbanden vallen nog mee als je het vergelijkt met bijvoorbeeld clubs als Unilever die bijvoorbeeld beweren dat je van Becel Pro Activ een lager cholesterol krijgt. "Dat is wetenschappelijk bewezen", wordt er zelfs gezegd. Ja, als je 100 pakjes boter eet ja.

[ Voor 62% gewijzigd door havana op 02-12-2012 09:55 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 23:09
Hallo allemaal,

Dit jaar heb ik besloten om ook winterbanden aan te schaffen voor mijn auto "Ford Focus station" en hierover heb ik een aantal vragen:

1. Wat is volgens jullie een goed merk?
2. Hoeveel zou je ervoor willen betalen?
3. Wat is redelijk voor het vervangen van banden wisselen + balanceren?

Achterbanden van mijn auto zijn michelen en de voorbanden zijn Semperit

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 21:23

JdM

Humbled

Je zou eens kunnen beginnen met het nalezen van winterbandentesten. Dit is een goede start om zelf alvast een top drie te maken ofzo.
Eerst een beetje onderzoek doen hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Laatst online: 03-07 23:09
JdM schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:11:
Je zou eens kunnen beginnen met het nalezen van winterbandentesten. Dit is een goede start om zelf alvast een top drie te maken ofzo.
Eerst een beetje onderzoek doen hè ;)
Hoi,
Bedankt voor je reactie. Waar kan ik zo'n test vinden? Is consumtenbond bv een goede plaats of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

500. Volledig gemonteerd/gebalanceerd. Alleen nog op de auto hangen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 21:23

JdM

Humbled

lawkexarib schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:15:
[...]

Hoi,
Bedankt voor je reactie. Waar kan ik zo'n test vinden? Is consumtenbond bv een goede plaats of anders?
Hier bijvoorbeeld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Laatst online: 16-09 19:58

reiker

dan jij!

lawkexarib schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:03:
Hallo allemaal,

Dit jaar heb ik besloten om ook winterbanden aan te schaffen voor mijn auto "Ford Focus station" en hierover heb ik een aantal vragen:

1. Wat is volgens jullie een goed merk?
2. Hoeveel zou je ervoor willen betalen?
3. Wat is redelijk voor het vervangen van banden wisselen + balanceren?

Achterbanden van mijn auto zijn michelen en de voorbanden zijn Semperit

Ik hoor het graag.
Is redelijk persoonlijk wat je eraan wilt uitgeven natuurlijk... En ook afhankelijk van de maat die je zoekt. 195/65-15 zal in veel gevallen een stuk goedkoper zijn dan 205/55-16 of 225/45-17.
ANWB en ADAC hebben duidelijke bandentests, en verder zijn er nog een flink aantal sites die gebruikerservaringen van banden verzamelen. Ik zou niet op banden bezuinigen, het is je enige contact met de weg... Maar goed, ieder z'n prioriteit natuurlijk :)

Wat je eraan wilt uitgeven, tja... Ik vind zelf rond de €100 per band (205/55-16) voor winterbanden acceptabel, nieuw. Dan nog het monteren erbij. Je kunt ook kijken of er op bv. Marktplaats bandensets te koop zijn die je aanstaan. Je kunt een koopje treffen. Zo was ik wel blij met vier bijna nieuwe Michelins voor €200.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 16:14
Wat een timing weer van mezelf :+. Gisteren de winterbanden erop gelegd in het zonnetje en nu ziet het al wit! Gingen er weer makkelijk onder op 1 na, die zat nogal vast aan de naaf.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:56
Ik doe het vanavond maar, in de regen en de kou :+

Of ik kijk het even aan, ik zie wel.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag overleefd! Winterbanden vs Sneeuw, 1-0 voor winterbanden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:54
heb ze er al een tijdje (paar weekjes) onder liggen en zie nu allemaal collega's bellen om snel de banden te wisselen bij de garage. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tsurany schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:35:
Vandaag overleefd! Winterbanden vs Sneeuw, 1-0 voor winterbanden.
Vannacht en vanmorgen overleefd. Zomerbanden vs Vorst+mist, 1-0 voor zomerbanden.

Ik ga zo de winterbanden monteren, was er nog niet aan toegekomen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gisteren nog met iemand anders door de Ardennen gereden. 5 cm sneeuw, sneeuwval, geen winterbanden.
Nu hopen dat het morgen een beetje droog blijft zodat ik mijn eigen winterbanden kan monteren. Het lijkt tijd te worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.knmi.nl/library/php/resample_image.php?filename=/exp/pluim/Data/vareps_Snow_latest_06260_12.png&width=692%20class=

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 22:55
Maasluip schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:56:
Gisteren nog met iemand anders door de Ardennen gereden. 5 cm sneeuw, sneeuwval, geen winterbanden.
Nu hopen dat het morgen een beetje droog blijft zodat ik mijn eigen winterbanden kan monteren. Het lijkt tijd te worden:
[afbeelding]
Mwah. Vrijdag misschien wel, maar nog grote onzekerheid.

Deze is mooier ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.winterplaza.nl/gdata/eps/eps_sneeuwdek_06260.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
pdebie schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:39:
heb ze er al een tijdje (paar weekjes) onder liggen en zie nu allemaal collega's bellen om snel de banden te wisselen bij de garage. :+
Ook lekker op tijd dan :)

Ze hadden 'natta sneeuw' voorspeld voor vandaag. Nou sorry hoor, maar wat is dat witte spul dat er in onze woonwijk ligt dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Wou je het droog noemen dan? :P

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Nou ja,, Ik heb liever een emmer sneeuw over me heen dan water!!
Dus ja, sneeuw is van water maar door de vaste samenstelling kan je zeggen dat je van sneeuw minder nat wordt dan water :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Natte sneeuw smelt als 't de weg raakt, dit spul blijft liggen en is dus geen natte sneeuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 16-09 21:45

Peetman

Tjah....

Afgelopen weekend de winterbanden erop gelegd, dus nette timing al zeg ik het zelf. Aantal weken geleden binnengekregen via autobandenmarkt.
Het zijn de continental TS 850, als beste uit de test van de ADAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Nog even met de buurman staan kletsen en daarna de winterbanden eronder gezet. Minder dan een uurtje :).
Die dingen verliezen nog best wat druk als ze een halfjaar in de garage liggen. Moest een halve bar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb een Citroen DS3, standaard met 195-55-16 Banden steek 4x108 ET23

Passen onderstaande wielen/bandencombi, if yes waar moet ik rekening mee houden? (ik zie als ik het goed begrijp dat mijn rolomtrek wat groter zal worden)
7J-16,STEEK 4X108, NAAF 65.1 MM ET 30
205/55R16 92H

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Hangt een beetje van je huidige wielmaat af. Heb je nu ook 7J, dan is het verschil maar 7mm tov standaard. Wil dat passen, zal je moeten kijken hoeveel speling je achter de naaf hebt en of je band 1,2cm speling heeft met de wielkast. Meestal zit die speling er wel in.

Ik ga er alleen niet vanuit dat je 7J hebt met je huidige banden, maar dat het 6 of 6,5J is. Dan heb je naast een bredere velg van 1,27-2,54cm extra breedte ook nog eens te maken met een velg die 7mm verder naarbinnen komt zetten vanuit het midden. Mag je hopen dat je 13,35 (6,5J) tot 19,7mm (6J) speling hebt. Je banden komen dus nogal een stukje dichter bij je wielkast te staan en de velg zelf komt dus verder over de naaf te liggen waarbij je mag hopen dat je de schokdempers of veren niet raakt.

Evt zou je nog het een en ander kunnen oplossen met spoorverbreders, maar ben zelf niet zo'n fan van die dingen. Liever een passende velg dan een los stuk metaal tussen naaf en velg.

[ Voor 10% gewijzigd door _JGC_ op 03-12-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

o.k. dank, ik heb nu idd 6j wielen, ik heb een excel ding gevonden en dat komt wel overeen met jouw verhaal, alleen dacht ik iets anders en dat omdat mijn banden 1cm breder worden ik netto 1cm naar binnen zou komen.

Hoeveel komt de nieuwe velg naar buiten

Gegevens oude velg Gegevens nieuwe velg
Breedte 6 inch Breedte 7 inch
Hoogte 16 inch Hoogte 16 inch
ET-waarde 23 mm ET-waarde 30 mm

Offset tov bestiging naaf. Offset tov bestiging naaf.
Buiten 5.32 cm Buiten 5.89 cm
Binnen 9.92 cm Binnen 11.89 cm

Verschil nieuwe velg tov oude velg:
Buiten 0.57 cm naar buiten bij een positieve waarde
Binnen 1.97 cm naar binnen bij een positieve waarde

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mijn zomerwielen zijn 8j en vallen met een 20mm spacer precies gelijk met de wielkasten.

De winterwielen zijn 7j en vallen ver binnen de wielkasten. Echt geen porum :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Naast dat het er niet uitziet is het ook nadelig voor je stuurgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ja maar ik ga van 6>7j en de banden zijn breder, dus volgens mij valt het qua "geen porum" wel mee.
of maak ik een denkfout

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
In jouw geval wordt het mooier ja. Bij mij niet.
_JGC_ schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:08:
De winterwielen hebben de juiste ET etc. voor mijn 207. De zomerwielen niet. Die moeten dan ook met spacers bevestigd worden, anders lopen ze aan de binnenkant tegen m'n schokdempers aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

_JGC_ schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:50:
[...]

Vannacht en vanmorgen overleefd. Zomerbanden vs Vorst+mist, 1-0 voor zomerbanden.

Ik ga zo de winterbanden monteren, was er nog niet aan toegekomen :P.
Dat kan niet. Het is koeler dan 7 graden, er was nachtvorst en het sneeuwde. Jij bent dus dood.

:+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:32
Vanochtend al weer lekker de ABS getest in mijn eigen straat, 20km/h en nog rustiger op de rem als normaal... Hij glee in ieder geval lekker door. Gelukkig was het op de snelwegen wat beter te doen.

Ik blijf alleen de 95 euro per maand die alphabet vraagt voor winterbanden voor mijn huurautotje erg aan de prijs vinden, vandaar dat er nog geen winterbanden onder liggen, maar ik had nooit gedacht dat het zo'n enorm verschil zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
pdebie schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:42:
In jouw geval wordt het mooier ja. Bij mij niet.

[...]

De winterwielen hebben de juiste ET etc. voor mijn 207. De zomerwielen niet. Die moeten dan ook met spacers bevestigd worden, anders lopen ze aan de binnenkant tegen m'n schokdempers aan.
Ik las buiten ipv binnen. Zoiets had ik toen ik 106 velgen onder mijn 206 probeerde te zetten. Vulde de boel mooi op, maar stuurde voor geen meter. Van ET34 naar ET16 :+
Tsurany schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:44:
[...]

Dat kan niet. Het is koeler dan 7 graden, er was nachtvorst en het sneeuwde. Jij bent dus dood.
:+
Dat witte op de weg bedoel je? Dat was zout. De eerste sneeuw die ik heb gezien was vanmorgen toen ik de winterbanden eronder zette...

Maargoed, mijn zomerbanden zijn nagenoeg op voor. Na de winter monteer ik ze nog even, rijd ik 2 maandjes en haal ik tegelijk met de APK in mei weer 2 nieuwe zomerbandjes. Met die dingen wil je echt de winter niet meer door.

Net zoals ik na de winter weiger om door te rijden op winterbanden met 3-4mm profiel om ze "op te rijden" ga ik geen zomerbanden oprijden in de winter terwijl er fatsoenlijke winterbanden met voldoende profiel in de schuur liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:15

nFo

Een winterbanden test, gesponsord door Continental.
Geen idee welk type band ect.

[ Voor 20% gewijzigd door nFo op 03-12-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 22:55
Steeds meer kans op een serieuze laag sneeuw vrijdag.

Afbeeldingslocatie: http://www.winterplaza.nl/gdata/eps/eps_sneeuwkans_06260.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:46
Zal de sneeuwband gekte weer toeslaan in NL?

Zal wat zijn als er dit jaar amper sneeuw gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Twee meter sneeuw minimaal, dat je echt bij je voordeur een weg naar je auto moet uithollen door die sneeuwlaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu winterbanden eronder, maar moet wel weer wennen aan de extra herrie, mijn god. Gewoon 2 keer zoveel geluid in mijn auto, dat bevalt me echt nooit. En die dingen zijn veel stugger, buiten de snelweg vind ik het eigenlijk niet heel fijn. Maar afijn, ze zitten er weer op.

Nu moet ik nieuwe zomerbanden kopen, is het raadzaam om dat nu te doen of is het prijsverschil niet zo groot met in het voorjaar kopen? Volgens mijn buurman zijn ze nu in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:00:
Ik heb nu winterbanden eronder, maar moet wel weer wennen aan de extra herrie, mijn god. Gewoon 2 keer zoveel geluid in mijn auto, dat bevalt me echt nooit. En die dingen zijn veel stugger, buiten de snelweg vind ik het eigenlijk niet heel fijn. Maar afijn, ze zitten er weer op.

Nu moet ik nieuwe zomerbanden kopen, is het raadzaam om dat nu te doen of is het prijsverschil niet zo groot met in het voorjaar kopen? Volgens mijn buurman zijn ze nu in de aanbieding?
kijk wel naar deleeftijd van de band, soms verkopen ze ze als nieuw, maar zijn inmiddels al 2 jaar oud of meer.

en niet elke winterband is hetzelfde, de goedkoper variant maakt meer herrie als de wat duurder merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mwah de band die als een van de beste uit de consumentenbond test kwam maakte wel meer herrie maar presteerde gewoon erg goed. Mijn band maakt ook meer herrie dan gemiddeld maar presteert als een van de beste.
Bovendien, radio twee tikjes harder en voila, problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53

Jag

Jag schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:54:
zo net geprobeerd mijn winterbanden (pirelli sottosero 205/55/r16) te monteren op mijn Leon (2008). Ik alles uit de berging getrokken, wielen los, blijken de velgen muurvast te zitten. Het is al 2x gelukt zonder problemen, geen idee of ik iets fout doe, maar ik krijg ze niet los. Was bijna bang die hele auto mee van de krik te trekken :p. Iemand tips?
Nou inmiddels de voorste twee eraf gekregen met de truc van paar slagjes losdraaien en klein stukje rijden. Nu de achterste twee nog :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb ook een keer de truc gezien om de velg even te verhitten met een verfbrander. Doordat de naaf en de velg op een verschillende manier uitzetten geeft dat mogelijk ook net de speling dat het loskomt. Maar of dat nu zo'n geniale oplossing is weet ik ook niet. Zeker met gelakte velgen kan ik me zo voorstellen dat dat er niet helemaal goed voor is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:57

pinda powerrr

Slow down...

Blok hout en een flinke hamer doet wonderen meestal.
Vanonder de auto slaan (dus naar buiten toe) werkt het beste.

Als je de krik niet vertrouwd, altijd een assteun gebruiken!
eigenlijk altijd assteunen gebruiken, maar pinda smokkelt ook wel als het alleen om banden wisselen gaat.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:08

Sick Nick

Drop the top!

Jag schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:47:
[...]

Nou inmiddels de voorste twee eraf gekregen met de truc van paar slagjes losdraaien en klein stukje rijden. Nu de achterste twee nog :P.
Zelfde truc kan je weer gebruiken, nu remmen met de handrem aangezien die op de achterwielen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 16:14
Bij mij werkt wringen aan de buitenkanten van de band meestal al wel. Al is het soms inderdaad flink sjorren. Daarna overigens wel even met wat schuurpapier de roest eraf halen hé? Anders zit je over een paar maanden weer met hetzelfde probleem.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 15-09 21:53

Jag

Nou ik geef het op :P. Nu een langer stuk gereden, compleet met hobbels. Muurvast nog steeds, kan volgens mij net zo goed zonder wielbouten rijden :+. Heb verder ook geen goed gereedschap, dan maar via de garage, lekker suf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 00:58:
wel leuk om deze winterbanden discussie weer op te zien laaien: mijn duit in het zakje > ik snij willekeurig elke BWM 1 serie rijder ongezien de vangrail in deze winter. Die auto is totaal ongeschikt voor glad wegdek, willekeurig welk rubber eronder zit.
Zo - dat was nog wat frustratie van de vorige winter (ja, die drie dagen sneeuw).
Ha, ik ben benieuwd, mijn schoonvader rijdt er in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 08:25

911GT2

en blazen maar!

_JGC_ schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:08:
Ja en spacers funest voor je onderstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Waar haal je nou goede winterbanden op stalen velgen voor een zacht prijsje. Wilde online bestellen, die ene die uit Duitsland komt maar er waren nogal wat negatieve verhalen.

Of laten jullie je vaste garage dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 15:31
Ieder moet het voor zichzelf weten ik gebruik wel de winterbanden en zou niet anders willen.
Zolang het niet sneeuwt vindt ik het niet zo spannend.
Maar zodra de sneeuwval komt ben ik blij als ze eronder zitten ik kom simpelweg niet van mijn parkeerplek af met zomerbanden. Of ik moet eerst gaan sneeuwschuiven.
Mijn parkeerplek helt namelijk redelijk vooruit of achteruit inparkeren maakt niet uit ik kom gewoon niet weg ook niet in z'n 2.
Met de winterbanden rij ik zo weg dus maakt het dan wel degelijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 seizoens banden toch, toyo proxes 4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 16-09 21:27
Tsurany schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:42:
Bovendien, radio twee tikjes harder en voila, problem solved.
Dan hoor je de ambu of politie niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:55:
[...]

dan is er toch iets mis met je gehoor vrees ik, en als je het niet zou horen maar genoeg in de spiegels zou kijken zou je dat wel op tijd opmerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Welke ene uit Duitsland? Autobandenmarkt? Daar had ik niets over te klagen, maar ik had alleen banden besteld.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:56:
[...]

dan is er toch iets mis met je gehoor vrees ik, en als je het niet zou horen maar genoeg in de spiegels zou kijken zou je dat wel op tijd opmerken
Ze reden vandaag achter me, hoorde het pas toen ze op 20 meter genaderd waren en toen hoorde ik het nog zwak. En dan staat mijn radio echt zachtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 16-09 21:27
Tsurany schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:00:
[...]

Ze reden vandaag achter me, hoorde het pas toen ze op 20 meter genaderd waren en toen hoorde ik het nog zwak. En dan staat mijn radio echt zachtjes.
Zicht is ook belangrijker. Op de motor altijd oordoppen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:51:
4 seizoens banden toch, toyo proxes 4!
Toyo komt er hier niet weer onder. Heb jarenlang Toyo gereden, heb ze jarenlang verkocht, maar mijn auto vreet die dingen blijkbaar zo afwijkend af achter dat het nu een verademing is om de 175/65/14 zomerbanden te verwisselen met 185/60/14 winterbanden. Wat een rust, eindelijk niet meer het idee dat je wiellagers verrot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jag schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:38:
Nou ik geef het op :P. Nu een langer stuk gereden, compleet met hobbels. Muurvast nog steeds, kan volgens mij net zo goed zonder wielbouten rijden :+.
En dan even goed dwars door de bocht :o

Ik kwam er gisteren bij het vervangen achter dat er schroef in de band zat. Leek een flinke te zijn, maar met een half jaar opslag was er geen lucht uitgelopen.
Toch voor de zekerheid maar even bij de garage die schroef eruit laten halen. Geen lek. Dat scheelt dat weer.
En ik moet wat voorzichtiger rijden. Twee wieldoppen hadden aardige stoeprandschade.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 16-09 08:25

911GT2

en blazen maar!

De stadsvoiture van mijn vrouw heeft zojuist all seasons banden gekregen. Ik vind winterbanden prima voor mijn auto. Maar voor die 3 keer per jaar dat zij door de stad naar haar werk moet als het sneeuwt ga ik geen twee sets kopen. En ik denk niet dat ze tegen de compromissen van de band aan gaat lopen ;)
Gonadan schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:58:
Welke ene uit Duitsland? Autobandenmarkt? Daar had ik niets over te klagen, maar ik had alleen banden besteld.
Same here, autobandenmarkt.nl, snel goedkoop, veel keuze en zelf kiezen waar te laten monteren. Ik vind het een aanrader. d:)b

[ Voor 36% gewijzigd door 911GT2 op 05-12-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 16-09 21:45

Peetman

Tjah....

Die van ons komen ook bij autobandenmarkt vandaan. Op stalen velgen laten monteren zodat ik ze zelf kan wisselen zodra het nodig is / uitkomt. Netjes op tijd geleverd (afgezien van GLS die zo handig was om 1 wiel vanuit Utrecht via Enschede weer terug naar Utrecht te sturen, dus die kwam een dagje later).

Afgelopen weekend er onder gezet en er bij de pomp nog wat lucht bij geblazen (0,3 bar erbij per band)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Dus wel goede ervaringen met autobandenmarkt. Als ik ze op stalen velg bestel, dan zijn ze zeker niet gebalanceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Op stalen velg zijn bij autobandenmarkt ook gebalanceerd.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Vandaag waren winterbanden toch handig geweest :P Binnen een paar uur is er hier 10cm sneeuw gevallen en ik heb dan ook ruim 2 uur over 50 km gedaan alhoewel ik wel moet zeggen dat dat meer door de Koreanen kwam dan de sneeuw (o.a. auto's geparkeerd op het midden van de snelweg om wat voor reden dan ook en continue zinloos remmen)

Aan de andere kant ook nergens problemen gehad, al is een 170pk automaat toch wel even wennen zo op de sneeuw. Gelukkig zit er wel een goede tractioncontrol op die je gewoon de kans geeft om ook op ijs weg te rijden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik zit te twijfelen wat ik moet doen.

Ik heb een Lantra 1997 waar ik nog 1 of hooguit 2 jaar mee wil rijden. Plan is eind volgend jaar een nieuwe. Ik rijd 22000 km per jaar ongeveer.

Ik heb nu zomerbanden er onder met niet al te veel profiel. Dus er moet iets gebeuren voor de winter :)

Opties:
• Als ik nu mooie nieuwe winterbanden er onder laat zetten lijkt mij zonde: die kan ik volgend jaar voor weinig verkopen. Kosten: 270 euro bij kwikfit
• 2e hands banden kopen. Heb nu voor 250 winterbanden met velg op het oog van Michelin incl. velg. 8/6mm profiel, lijkt me wel uit te kunnen. Kan ik ze volgend jaar verkopen.
• Nieuwe zomerbanden eronder nu voor 250 euro.
• Nieuwe All-seasons eronder voor 325 euro waar ik tot en met volgende winter mee kan rijden

Nieuwe zomerbanden is voordelig: die kan ik tot eind volgend jaar gebruiken.
Winterbanden nieuw is volgens mij niet nuttig. 2e hands met velg lijkt me ook.

Hamvraag: Is het verstandig om nu nieuwe zomerbanden te doen ipv winterbanden en in de zomer nieuwe zomerbanden?

[ Voor 5% gewijzigd door Guillome op 05-12-2012 14:05 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 11:20
of goede allseasons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Vandaag gaan als het goed is de winterbanden er hier op, had uiteindelijk besloten ze toch maar weer eens professioneel te laten wisselen en vooral bekijken/eventueel 'nabalanceren'. Of het echt nodig is weet ik niet, volgens mij waren ze nog prima en merkte niets van disbalans...

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 05-12-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Hmm daar had ik nog niet aan gedacht, dank je!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Voor 'weinig' heb ik nog een setje winterbanden liggen waar ik van af moet, laat je ze voor weinig even om je velgen zetten . Kom je in ieder geval de winter door, mits het past uiteraard. ;)

Edit: De vraag is natuurlijk ook in hoeverre je meer voor maximale veiligheid gaat en hoeveel je op de kosten let. Je kunt in theorie namelijk ook gewoon op de huidige zomerbanden blijven rondrijden, hopen op een mietjeswinter. (vaak in NL)

[ Voor 38% gewijzigd door Gonadan op 05-12-2012 17:04 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Guillome schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:05:
[...]

Hmm daar had ik nog niet aan gedacht, dank je!
Wel tussendoor voor/achter wisselen voor gelijkmatige slijtage, anders heb je straks na anderhalf jaar voor helemaal kaalgevreten en achter nog 3/4 van je profiel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 12:37

Griffin

Is mythical

Geen winterbanden onder mn voorloop auto. Resultaat... vandaag extra glijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Ik ga normaal altijd fietsen naar het werk, maar aangezien ik vanmiddag wil gaan schaatsen ging ik vandaag met de auto. Moet zeggen, was erg blij met m'n nieuwe winterbanden. Heb ze letterlijk alle kanten op zien glijden hier in Groningen. Lag dan ook een dik pak sneeuw. Zelf een paar keer gekeken hoe ver ik kon gaan op de parkeerplaats; de auto bleef perfect stabiel, ik slipte nauwelijks.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Hier in Amsterdam was het niet zo erg qua sneeuw. Was weinig aan de hand, geen glijden aan met m'n crappy zomerbandjes.
Er was echter wel een motorrijder, met heuse sportmotor, die wat heen en weer slipte bij het optrekken haha, maar dat zijn ook praktisch semi-slicks die daaronder zitten. En daarmee door de natte prut werkt niet fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Nu online
Griffin schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:01:
Geen winterbanden onder mn voorloop auto. Resultaat... vandaag extra glijden :(
Heel storend. Ik had bij mijn eerste auto 3/4 jaar een voorloopauto (die kreeg ik nieuw en is met 36.000 km ingeleverd). Daar heb ik zelf maar winterbanden onder gekocht ivm wintersport. Gelukkig had mijn echte auto dezelfde bandenmaat en kon ik mijn eigen winterbanden dus houden. Scheelde me een winterbanden pakket nemen bij de leasebak.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelfs met m'n winterbanden even geglipt op het kantoor terrein, rest van de wegen was schoon dus geen bandjes kunnen testen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:46
Tsurany schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:45:
Zelfs met m'n winterbanden even geglipt op het kantoor terrein, rest van de wegen was schoon dus geen bandjes kunnen testen :(
Amper sneeuw gezien hier alleen straatje van kantoor. Op rotonde geen sneeuw maar wel wat gladjes. in ze 2 meer gas geven breekt de achterkant uit.

Lang leven RWD 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 11:20
Ik heb het (te) lang voor mij uitgeschoven, maar gelukkig heeft mijn garage nog tijd morgen om ze te monteren; moet zaterdag een retourtje groningen > emmen doen. En 1500kg met RWD op zomer/allseasons in de sneeuw is toch minder prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:04

-tom-562

Oliesjeik

Unknown Alien schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:48:
[...]

Amper sneeuw gezien hier alleen straatje van kantoor. Op rotonde geen sneeuw maar wel wat gladjes. in ze 2 meer gas geven breekt de achterkant uit.

Lang leven RWD 8)
Idem hiero, 1e keer RWD in de sneeuw voor mij. Bijna 300 Nm op de achterwielen is toch wat veel :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Mijn winterbanden (Michelin Alpin A4) zijn bij dezen goedgekeurd. Zojuist een rondje door de provincie Groningen (5-15cm sneeuw) gemaakt. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:08

Sick Nick

Drop the top!

-tom-562 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:57:
[...]

Idem hiero, 1e keer RWD in de sneeuw voor mij. Bijna 300 Nm op de achterwielen is toch wat veel :+
Da's prima te doen, gister 60 in z'n 4 rijden zonder problemen. Tot je even wilt checken hoe glad het is, even het gas iets vlotter in duwen --> kerstboom van de traction control :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dacuuu schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:55:
Dat doe ik sowieso al niet. En nee, dat heeft niks met m'n gehoor te maken maar gewoon met dat auto's tegenwoordig gewoon erg goede geluidsisolatie hebben. Gelukkig is er met m'n ogen niks mis.
418O2 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:49:
Ik heb het (te) lang voor mij uitgeschoven, maar gelukkig heeft mijn garage nog tijd morgen om ze te monteren; moet zaterdag een retourtje groningen > emmen doen. En 1500kg met RWD op zomer/allseasons in de sneeuw is toch minder prettig.
Moet morgenavond eigenlijk naar Deventer vanuit Utrecht maar denk niet dat dat gaat lukken. Niet vanwege de sneeuw, maar vanwege de files die door die sneeuw ongetwijfeld gaan ontstaan.

[ Voor 43% gewijzigd door Hydra op 06-12-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:59
-tom-562 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:57:
[...]
Ik kreeg er de laatste dagen ook al last van, alleen dan helaas met zo'n 270Nm FWD. Gebeurt redelijk snel bij 1 bepaalde rotonde op weg naar huis, in de spits moet je daar altijd stoppen en het ligt een beetje bergop. Daarbij is het asfalt volgens mij niet meer helemaal top daar. Gisteren dus weer, geef je een tikkie meer gas omdat je bergop moet wegrijden, met 1500rpm laat je de koppeling volledig los en hoppa... wielspin (mn traction control werkt helaas niet, moet ik nog laten fixen :( ).
Toch nog maar eens een keer met mijn pa babbelen, die heeft ongeveer dezelfde auto maar dan met 4x4. Hij gebruikt die auto toch nooit, dus misschien hem eens overhalen om te ruilen van auto :9

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 16-09 22:02
Fucking ongelofelijk, ligt hier goddome serieus amper een centimeter sneeuw, en iedereen gaat direct boven op de rem staan en niet harder dan 60km/h willen :(

Zo heb ik toch ook niets aan die winterbanden

/troll

Kreeg eerst m'n slot niet open vanmorgen, toen ik eindelijk in de auto kon moest ik nog krabben, en dan zitten er nog van die ouwe lullen voor je die het niet nodig vinden om op winterbanden te rijden, die dan gewoon op een perfect schoon stuk weg rechtdoor gewoon 60 gaan rijden waar je 80 mag. Argh

[ Voor 41% gewijzigd door FastFred op 06-12-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:59
Haha, ja het bekende "er valt 1 vlok sneeuw en het is chaos". Nu moet ik zeggen dat ik op dat gebied gisteren positief verrast werd. Er was hier niet zoveel gevallen (bleef niet echt liggen), maar automobilisten waren niet zo panisch, eerder rustiger dan normaal: men deed minder abrupte remacties en mensen hielden wat meer afstand. Ik had verwacht een stuk langer onderweg naar huis te zijn, maar ik was zelfs iets sneller thuis dan gemiddeld.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Reed vanochtend op een 80km weg, volledig sneeuwvrij (wel nat) achter een muts die daar 40 bleef rijden. Aaaargh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gaan ze er morgen weer onder. Afgelopen maandag heb ik de afspraak gemaakt met de bandenboer om ze om te zetten. Helaas heb ik geen extra velgen anders had ik ze er zelf wel onder gezet. Dat komt bij de volgende auto (deze is inmiddels 9 jaar oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

FastFred schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:33:
Fucking ongelofelijk, ligt hier goddome serieus amper een centimeter sneeuw, en iedereen gaat direct boven op de rem staan en niet harder dan 60km/h willen :(

Zo heb ik toch ook niets aan die winterbanden
Met winterbanden kan je niet harder dan met zomerbanden. Als je dat wel gelooft is het denk ik beter dat je bij sneeuw maar gewoon thuisblijft. Je zult je nog steeds aan moeten passen aan de omstandigheden, zoals langzamer rijden, meer afstand houden, eerder en rustiger remmen en natuurlijk rekening houden met de mensen die besluiten niet lomp hun poot op het pedaal te planten om per se die maximumsnelheid te rijden.

[ Voor 22% gewijzigd door AtleX op 06-12-2012 11:59 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

AtleX schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:56:
[...]

Met winterbanden kan je niet harder dan met zomerbanden. Als je dat wel gelooft is het denk ik beter dat je bij sneeuw maar gewoon thuisblijft. Je zult je nog steeds aan moeten passen aan de omstandigheden, zoals langzamer rijden, meer afstand houden, eerder en rustiger remmen en natuurlijk rekening houden met de mensen die besluiten niet lomp hun poot op het pedaal te planten om per se die maximumsnelheid te rijden.
Je kan met winterbanden wel 'veiliger' hard rijden dan met zomerslofjes.
Je hebt veel meer grip dan met zomerbanden. Dat voel je echt.
Als je dat niet gelooft, dan heb je nog nooit met winterbanden gereden :+

edit; oh ja, het is mij ook een raadsel waarom mensen op een snelweg, die voornamelijk 'recht' vooruit gaat, zo bang zijn. 't is niet dat je ineens rechts van de weg afslipt. Bij een bocht is het uiteraard een ander verhaal..

[ Voor 13% gewijzigd door SLeddert op 06-12-2012 12:05 ]

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
AtleX schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:56:
[...]

Je bent een klein stukje van m'n tekst vergeten mee te quoten ;) Dat laatst, dat ene woordje

Ik pas me ook aan, maar op rechte stukken als het wegdek gewoon schoon is kun je prima Vmax rijden als je maar afstand houd zodat je tijdig stil kunt staan als dat nodig is, dat zeggende had ik vanmorgen alsnog een bumperklever in (hoe kan het ook anders) een Audi

Als je gewoon wat meer afstand houd dan normaal, niet te lomp op de rem gaat staan, dan kun je prima heel normaal door het verkeer rijden
Haha, ja het bekende "er valt 1 vlok sneeuw en het is chaos".
Dat dus

[ Voor 86% gewijzigd door FastFred op 06-12-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Sick Nick schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:45:
[...]

Da's prima te doen, gister 60 in z'n 4 rijden zonder problemen. Tot je even wilt checken hoe glad het is, even het gas iets vlotter in duwen --> kerstboom van de traction control :+
Ja, alleen heeft m'n Volvo 940 geen tractioncontrole haha, wel difflock onder de 30 km/h ofzo, dat is dan wel weer grappig (2 sporen trekken :P). Bandjes zijn ook maar 195 breed :X (originele maat Volvo), dat i.c.m. een turbo zorgt dat het rijden wel leuk wordt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb dan weer een overdreven fanatieke traction control, grijpt graag veel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Toch maar eens proberen in de sneeuw, heb het met mijn huidige auto nog niet meegemaakt. Wel fijn dat ik de eerste dag kon overslaan, dat is toch meestal waarop de meeste mensen achterlijk doen. Daarna snappen ze het weer een (klein) beetje.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:08:
Toch maar eens proberen in de sneeuw, heb het met mijn huidige auto nog niet meegemaakt. Wel fijn dat ik de eerste dag kon overslaan, dat is toch meestal waarop de meeste mensen achterlijk doen. Daarna snappen ze het weer een (klein) beetje.
Tenzij het uitkomt wat ze voor morgen verwachten: 10cm+ sneeuw. Dan weet je het wel. Vandaag was 500+km file, als er vannacht/morgen 10cm+ gaat vallen kan je op 800+km rekenen.
/me blijft morgen lekker thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, ik zit er ook aan te denken. Heb nog dagen zat over

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:14

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:09:
[...]

Tenzij het uitkomt wat ze voor morgen verwachten: 10cm+ sneeuw. Dan weet je het wel. Vandaag was 500+km file, als er vannacht/morgen 10cm+ gaat vallen kan je op 800+km rekenen.
* Wailing_Banshee blijft morgen lekker thuis.
Ik ook... Zat er vandaag ook aan te denken. Niet omdat ik niet graag over sneeuw rijd (vind ik juist erg leuk) maar omdat ik zag dat ze als slakken reden op die provinciale weg. Ik zat nog te twijfelen bij de eerste de beste rotonde (helemaal rond of doorgaan) en heb toch (dom!) besloten door te gaan. Een uur over 35km! Waarvan de eerst 5km over een volledig besneeuwde weg, waar nog bijna niemand overheen was gegaan, en waar volgens mij ook niet gestrooid was... zag in ieder geval geen strooipatroon in de sneeuw. Dit was het enige stuk waar ik nog een beetje kon doorrijden (wel oppassen in de bochten en netjes twee handen aan het stuur).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de telegraaf.nl spreekt zelfs over 1225 kilometer file op tijdstip van ca 9 uur vanmorgen.
en bumperklevers zijn inderdaad vervelend, alleen kan mij soms ook ergeren aan de slakken die voor je rijden omdat er een paar vlokjes vallen.
regen, hagel, harde wind, sneeuw.... het maakt niet uit zodra er een dag geen zon schijnt kan de nederlander niet meer rijden.
of de paupers die denken met winterbanden alsnog 130 te kunnen rijden, die kom je dan vaak tegen langs de weg met een geteste kreukelzone :+

http://www.telegraaf.nl/b...les_door_sneeuwval__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:09:
* Gonadan blijft morgen lekker thuis.
Ach, ik hoef morgen maar een kilometer of vijftien, niet over snelweg. Dat zal wel loslopen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
FastFred schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:33:
Hier (omgeving Seoul) is dat reden om midden op de snelweg te parkeren :+ (en dat is serieus, gisteren tijdens de sneeuw (ook 10cm trouwens) terug moeten rijden en op 50 km zeker 4 auto's gezien die gewoon stil stonden. Waarom ben ik nog niet echt achter, maar bij eentje reed ik er achter en die reed rustig, bedacht van baan te wisselen door zijn stuur om te gooien. Hij slipte een klein beetje trapte daarom vol op de rem en ging toen maar stil staan :?
Kreeg eerst m'n slot niet open vanmorgen, toen ik eindelijk in de auto kon moest ik nog krabben, en dan zitten er nog van die ouwe lullen voor je die het niet nodig vinden om op winterbanden te rijden, die dan gewoon op een perfect schoon stuk weg rechtdoor gewoon 60 gaan rijden waar je 80 mag. Argh
Dat heeft niets met winterbanden te maken, dat zijn gewoon mensen die bang zijn om te rijden en zeker als ze gehoord hebben dat het glad kan zijn. Op zomerbanden kun je een op een schone weg gewoon 80 rijden.
SLeddert schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:03:
[...]

Je kan met winterbanden wel 'veiliger' hard rijden dan met zomerslofjes.
Je hebt veel meer grip dan met zomerbanden. Dat voel je echt.
Klopt, alleen als je daarom weer harder gaat rijden ben je je voordeel weer kwijt. Het idee is dat je marge er groter door wordt, niet dat je er harder mee kunt rijden ;)

[ Voor 14% gewijzigd door redwing op 06-12-2012 12:57 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
redwing schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:49:
Hier (omgeving Seoul) is dat reden om midden op de snelweg te parkeren :+ (en dat is serieus, gisteren tijdens de sneeuw (ook 10cm trouwens) terug moeten rijden en op 50 km zeker 4 auto's gezien die gewoon stil stonden. Waarom ben ik nog niet echt achter, maar bij eentje reed ik er achter en die reed rustig, bedacht van baan te wisselen door zijn stuur om te gooien. Hij slipte een klein beetje trapte daarom vol op de rem en ging toen maar stil staan :?
Dat soort mensen mogen hun rijbewijs van mij wel direct inleveren 8)7

Ik vind dat iedereen die een rijbewijs heeft, basiskennis dient te hebben over de werking van de auto, wat slecht of schadelijk is voor de auto en weten wat ze moeten doen als de auto in een slip raakt. Dus niet boven op de rem gaan staan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dat is dan misschien Seoul, maar hier doen ook genoeg mensen dat. Het is een paniek reactie.
En ik moet zeggen, toen ik nog niet zo lang m'n rijbewijs had heb ik dat ook een keer gedaan toen ik een natte afrit van de snelweg te hard pakken. Nu zou me dat echter niet meer gebeuren, het zit nu ingebakken om de auto op koers proberen te houden.

Pagina: 1 ... 63 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.